Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Constitutia poporului « suveran » si Republica Judecatorilor (XV)

Postat de @Cetatean

 

Motto : « Suveranitatea naţională aparţine poporului român » (art.2. al.1. din Constitutie).

 

*******

Precizare : Celelalte episoade anterioare le gasiti aici , aici  aici aici,   aiciaici , aici. , aiciaici , aiciaiciaici  aici  si aici.

*******

Serialul merge mai departe, cu regretul ca tanarul si « reformistul » judecator Cristi Danilet, candva un cititor  al blogului (dar mult mai putin atent cu legile 56/1993, 303/2004 si cu Deciziile Curtii Constitutionale) nu mai poate interveni prin comentarii, din motive care tin de agenda lui de « reformist ». E ocupat sa se planga ca noile Coduri vor ingropa Justitia Sandeilor sub un (nou) munte de dosare (aminate si astea). Mai nou, muschetarul cere de la Guvern : angajari de noi judecatori (fara numar, fara numar !), calculatoare ultimul racnet (eventual cu sigla Intel Core i7 990X – Ultimate Gamer Editon) si mai multa recunostinta pentru efortul lui de « reformare » a Justitiei.

Problema reformarii Justitiei este o problema spinoasa intrucat putregaiul din Justitie are radacini mai lungi decit pare, iar masurile de reforma reala a Justitiei (legea micii reforme, noile Coduri, legea de promovare a magistratilor la ICCJ prin concurs – spaima lui Danilet, adeptul interviului -) nu sunt suficiente daca nu sunt insotite de o lege care sa vizeze magistratii ca persoane reale, care isi exercita functia intr-un anumit mod ce trebuie felicitat sau sanctionat. Sanctionat… Dar cum ?

Legat de persoanele reale din magistratura, vreau sa insist in acest episod asupra serpuirilor conceptuale si juridice din declaratiile uneia dintre cele mai toxice persoane aflate azi la varful Justitiei, despre care am mai scris: Mona Pivniceru. Ideile ei despre cum ar trebui sa primeasca magistratii dreptul de a avea afaceri sau despre cum ar trebui magistratii sa detina dreptul de initiativa legislativa (Doamne pazeste !), sau despre cum ar trebui magistratii sa faca greva pentru a apara « independenta » Justitiei, aceste idei ar fi hilare daca nu ar fi gravissime, intrucat reprezinta o instigare la rasturnarea ordinii constitutionale in stat. Pe acest principiu al revendicarii unor atributii si drepturi interzise de Constitutie, de ce nu ar cere Presedintele dreptul de a judeca, iar Guvernul dreptul de a face pe procurorul ?

Mona Pivniceru nu a facut de-a lungul timpului doar declaratii care au demonstrat dorinta Sandeilor (adeseori pusa in practica) de a uzurpa prerogativele constitutionale ale Presedintelui sau ale Parlamentului. Exista si o serie de declaratii ale Monei Pivniceru cu rol defensiv si care au fost avansate atunci cind a venit vorba despre raspunderea juridica si sanctionarea disciplinara a magistratilor. Aceste declaratii merita citate intrucat arata in ce hal au ajuns sa fie siluite de un judecator logica, bunul simt si notiuni ca « raspundere », « cod deontologic », « sanctiune », care nu ar trebui sa fie niciodata luate in desert, mai ales de un membru al CSM si judecator la ICCJ.

Extras din emisiunea Vorbe Grele din 27.01.2009, cu Mona Pivniceru, Marius Pieleanu si Victor Ciutacu (fumoasa companie pentru un judecator « apolitic » !):

« Marius Pieleanu: OK. Doamnă, un judecător dacă greşeşte e la fel ca şi cum un chirurg greşeşte. De-asta aceste meserii sunt extrem de bine valorizate social. Pentru că unul dă sănătate şi altul dă libertate.

Mona Pivniceru: Asta-i la modul simplu.

Marius Pieleanu: Un inginer poate greşi, deşi nici acolo nu-i în regulă.

Mona Pivniceru: La modul juridic problema se pune aşa. Sunt unele abateri care au o consistenţă din punct de vedere a gravităţii care înseamnă abaterea disciplinară – să ne oprim aici – şi sunt unele încălcări ale eticii care rămân…

Marius Pieleanu: Ne duceţi pe terenul dumneavoastră în permanenţă.

Mona Pivniceru: Ăsta-i limbajul nostru. Cum se sancţionează etica?

Marius Pieleanu: Etica e codul…

Mona Pivniceru: Codul deontologic, nu?

Marius Pieleanu: Exact.

[Paranteza : autorul ghidului de aplicare al codului deontologic al magistratilor romani este… Florin Costiniu, din care citez: « Domnu…imi pare rau ca trebuie sa nu va dau o veste buna. Dar dupa ce s-a ….in fond, dupa casare s-a mentinut solutia de la Curtea de Apel. Vreau sa va spun ca mie-mi tremura nu numai vocea, imi tremura mainile de…nervi si de indignare pentru ce s-a intamplat. Credeti-ma ca fratele dumneavoastra care e langa mine si cu mine am facut nu ce era omeneste posibil, mai mult decat atat. Vorbesc pe un telefon care probabil este ascultat. Ma jur pe nepotii mei! » – extras din stenogramele Voicu]

Mona Pivniceru: Bun. Şi cum se sancţionează Codul deontologic? Care-i sancţiunea?

Marius Pieleanu: Încă o dată… îl daţi afară. Trebuie să modificaţi legea. Dacă un judecător e prins beat la volan e dat afară. Punct. Nu se discută. Şi aia e etica.

Mona Pivniceru: Aia, dacă eu am inclus-o în abaterea disciplinară e abatere disciplinară. Şi dacă abaterea disciplinară…

Marius Pieleanu: Care poate merge până la excluderea din magistratură.

Mona Pivniceru: Nu poate

[Paranteza : Ba poate. La data cind Mona Pivniceru dadea interviul, legea 303/2004 prevedea ca sanctiunea maxima aplicabila pentru o abatere disciplinara este excluderea din magistratura. Art.100, litera d) : « Sanctiunile disciplinare care se pot aplica judecătorilor şi procurorilor, proportional cu gravitatea abaterilor, sunt : …. d) excluderea din magistratura ». ]

Victor Ciutacu: Domnul Marius Pieleanu vrea să-l daţi afară pe acela. Dar nu poate decât CSM.

Marius Pieleanu: Aia-i altceva.

Victor Ciutacu: Doamna Mona Pivniceru n-are atribuţii.

Mona Pivniceru: Nu doar dumneavoastră sau societatea sunteţi preocupaţi de distincţia dintre etică şi… toată lumea e preocupată să distingă deontologia de abaterea disciplinară.

Marius Pieleanu: Se leagă. Abaterea disciplinară face parte din corpul „aşa nu!”

Mona Pivniceru: Sunteţi de acord că e o parte agravată a deontologiei? Abaterea disciplinară?

Marius Pieleanu: Depinde de abatere.

Mona Pivniceru: Dacă identificăm deontologia cu abaterea disciplinară…

Marius Pieleanu: Doamnă, ce sancţiune i s-a acordat acelui judecător care a trimis 20 de ani în puşcărie, şi după 20 de ani pe baza probelor ADN…

Victor Ciutacu: Ţundrea.

Marius Pieleanu: … s-a dovedit a fi omul nevinovat? Ce sancţiune s-a dat? Nu să-l ardem în piaţa publică. Dar să-i iau pensia de magistrat.

Victor Ciutacu: Cum puteţi să-i luaţi pensia legal?

Mona Pivniceru: Adică dumneavoastră spuneţi că din 10-15 mii de dosare pe care le instrumentează un judecător şi care (…) are un eşec fulminant dintr-acesta… şi nu ştim ce s-a întâmplat…

Victor Ciutacu: Dar un eşec de ăsta a distrus viaţa unui om.

Mona Pivniceru: Sigur. Dar sunt consecinţe… ».

Traducere : ei si ce daca a distrus viata unui om ? A avut 10-15 mii de dosare, e normal sa mai greseasca un magistrat si sa distruga viata unui om nevinovat. Acuma, chiar vreti sa il sanctionam cu excluderea din magistratura si cu deposedarea de pensia speciala ? Despre cazul Tundrea puteti citi aici! 

O declaratie a Monei Pivniceru despre Florin Costiniu: « Eu sunt într-o dilemă: nu pot să spun că Florin Costiniu nu mai poate să judece pentru că nu există text de lege pentru asta, iar Codul deontologic nu prevede sancţiuni, nu-l împiedică pe judecător să vorbească sau să meargă la întâlnire [cu Catalin Voicu – n. mea]. Şi apoi, în şedinţa de astăzi a judecătorilor de la Înalta Curte, Florin Costiniu a contestat conţinutul înregistrărilor” (26.03.2010, Romania Libera).

Ce facea Florin Costiniu, care intervenea pe linga colegi judecatori pentru foloasele retelei Voicu, nu avea doar dimensiunile unei simple incalcari a deontologiei, ci mai ales dimensiunea unei abateri disciplinare, asa cum o defineste legea 303/2004, art. 99, c) : « interventiile pentru solutionarea unor cereri, pretinderea sau acceptarea rezolvării intereselor personale sau ale membrilor familiei ori ale altor persoane, altfel decât în limita cadrului legal reglementat pentru toti cetătenii, precum şi imixtiunea în activitatea altui judecător sau procuror ». De incadrarea penala nici nu mai vorbesc. Insa Mona Pivniceru nu vedea deloc abaterea disciplinara a lui Florin Costiniu, care facuse « tot ceea ce era omeneste posibil, mai mult decat atat ». Prietenul la nevoie se cunoaste, iar Mona Pivniceru nu putea sa spuna nimic despre cel care fusese seful Sectiei civile si de proprietate intelectuala, la care era si ea judecatoare.

Tot Mona Pivniceru: « Daca ar fi dupa principiul suspendarilor etice, inseamna ca sistemul judiciar nu ar mai putea functiona. Etica nu suspenda, nu sanctioneaza. Din cauza aceasta, nici CSM-ul nu va face nimic – sa fie foarte clar acest aspect. Etica stabileşte daca este sau nu o incalcare morala a deontologiei. Deontologia nu este sanctionabila şi Consiliul Superior al Magistraturii nu este etalonul moral al judecatorilor (30.03.2010, juridice.ro).

Daca ati inteles ceva din toata orgia aceasta de concepte juridice serpuite de Mona Pivniceru, puteti scrie pe adresa CSM  pentru a o felicita pentru gandirea clara si corecta. Daca nu ati inteles nimic, imi permit sa traduc ce vrea sa spuna Mona Pivniceru :

i) Greseala unui magistrat poate fi sau abatere disciplinara sau incalcare a deontologiei.

ii) Din punct de vedere deontologic, CSM nu poate si nici nu vrea sa faca nimic pentru a sanctiona judecatorii si procurorii care gresesc (da, exista asa ceva !), intrucat deontologia nu se ocupa cu sanctiuni. Ce frumos suna fraza : « Consiliul Superior al Magistraturii nu este etalonul moral al judecatorilor » !

iii) Judecatorii si procurorii nu pot fi sanctionati decat disciplinar.

Sa intelegem ca Mona Pivniceru, cea care nu stie cu ce se maninca etica si deontologia (daca nici un membru CSM nu stie, de ce nu merge ea inapoi la pascut vacile pe coclaurii Husilor, de unde vine ?), ar fi totusi dispusa sa salute o modificare a legii 303/2004 in vederea clarificarii si eventual a extinderii dimensiunilor abaterii disciplinare a magistratilor ?

Ei as! Nici in ruptul capului : « Se anuleaza independenta puterii judecatoresti pe care o subordoneaza administrativ spre a controla astfel actul de justitie si pe magistrati intr-o parodie institutionala denumita inspectie judiciara independenta, ea insasi subordonata executivului incalcand astfel flagrant Constitutia si in mod complet toate reglementarile internationale privind independenta puterii judecatoresti, inclusiv a Mecanismului de Cooperare si Verificare a carui realizare pretinde ca o indeplineste […] practic, noua reglementare vizeaza destructurarea statului de drept prin subordonarea puterii judecatoresti » (Mona Pivniceru si AMR, 7 iulie 2011).

Acest din urma citat reda pozitia Monei Pivniceru si a Asociatiei Magistratilor din Romania fata de proiectul legii raspunderii disciplinare a magistratilor (care era de fapt o lege pentru modificarea si completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor si a Legii nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii).

Legea a fost insa aprobata sub aspect constitutional cu unanimitate de catre CCR si a fost promulgata de Presedintele Romaniei, fiind actualmente in vigoare. Din sesizarea adresata Curtii Constitutionale reiese clar un apect legat de functionarea Justitiei in Romania : Sandeii se considera atit de… perfecti, incit nu vor sa fie deranjati nici sub aspect deontologic (« Ma jur pe nepotii mei ! »), nici sub aspect disciplinar. Pentru ei, abaterea deontologica nu poate fi sanctionata (a spus-o raspicat Mona Pivniceru), iar abaterea disciplinara e doar subiect de seminarii, conferinte si comunicate pompoase, care insa nu produc nici un efect juridic.

Cand vine vorba de a se supune rigorilor unei legi care defineste precis, descrie clar si extinde perfect intemeiat (pe baza experientei din ultimii ani) tipurile de abatere disciplinara ale magistratilor, Sandeii tipa : sariti, Parlamentul atenteaza la onoarea noastra, la « independenta » Justitiei si la litera Constitutiei !

*******

A fost mare tevatura in randul Sandeilor dupa ce in decembrie 2011 Parlamentul, mai precis Senatul, in calitate de camera decizionala, a adoptat (cu 75 de voturi pentru, 30 impotriva si 6 abtineri) legea raspunderii magistratilor. Sandeii s-au pus in miscare si au incercat prin toate mijloacele oprirea legii din drumul ei spre Monitorul Oficial.

La data de 16 ianuarie, CSM-ul, sub semnatura Presedintei Alina Ghica, i-a scris Presedintelui Romaniei cerandu-i reintoarcerea legii la Parlament, pe motiv ca aceasta « afecteaza statul de drept ». Termenii in care Sandeii din CSM i s-au adresat Presedintelui Romaniei erau dintre cei mai prapastiosi. Citez citeva fragmente : « este desfiinţată independenţa puterii judecătoreşti ca putere separată în stat, în pofida nucleului dur constituţional naţional în materie şi a reglementărilor internaţionale centrate tocmai pe separaţia puterilor în stat şi independenţa puterii judecătoreşti », « nu va mai exista judecător independent care să aplice legea, ci judecător care aplică legea, aşa cum doreşte executivul a fi aplicată », « Inspecţia Judiciară şi ceilalţi titulari de acţiune disciplinară, inclusiv executivul, vor deveni, ca efect al acestei legi, deţinătorii adevărului juridic absolut în materie de interpretare şi aplicare a legii, peste şi dincolo de ierarhizarea instanţelor judecătoreşti ». SURSA

Vai, vai, vai ce durere pe Sandei, cum sa indrazneasca Parlamentul sa extinda sfera abaterilor disciplinare definite de legea 303/2004, lege care pana acum s-a dovedit din plin ineficienta in a preveni si sanctiona magistratii incorecti ?

Ironia sortii : exact in ziua in care Sandeii din CSM au scris Presedintelui Romaniei cerandu-i nepromulgarea legii si intoarcerea ei la Parlament (spre vesnica ingropare), acesta a semnat Decretul nr. 32/2012 prin care legea a fost promulgata si trimisa la Monitorul Oficial, unde a fost publicata o zi mai tirziu, sub numele de Legea 24/2012 pe care o puteti citi AICI

Chiar va rog sa faceti o lectura rapida a legii pentru va da seama si singuri daca ea este asa o amenintare la adresa statului de drept, cum tipau Sandeii si daca urmatoarele abateri disciplinare care sunt in sfarsit sanctionabile sunt in stare sa arunce in aer Constitutia si separatia puterilor in stat:

Voi cita pentru moment doar cateva fragmente din art. 99, pentru cine nu are timp si rabdare sa citeasca toata legea :

« Art. 99. Constituie abateri disciplinare:

a) manifestarile care aduc atingere onoarei sau probitatii profesionale ori prestigiului justitiei, savarsite in exercitarea sau in afara exercitarii atributiilor de serviciu [Sa ne amintim de judecatoarea Elena Turcu, prinsa beata la volan si care, desi a facut un accident, a fost achitata de Sandeii de la ICCJ sub pretextul ca probele cu alcooltestul şi cele de sânge nu pot fi luate în calcul în acest proces din cauza vicierii grave a procedurilor de efectuare ; iar Sandeii de la CSM au repus-o in functie. Aveti aici filmul cu judecatoarea beata

b) incalcarea prevederilor legale referitoare la incompatibilitati si interdictii privind judecatorii si procurorii [Sa ne amintim cum, manati in lupta de Mona Pivniceru, magistratii au facut in 2009 greva, lucru interzis de art. 63 din legea 168/1999 ; am scris pe larg despre greva magistratilor si sofismele Monei Pivniceru in episodul VIII din serial

c) desfasurarea de activitati publice cu caracter politic sau manifestarea convingerilor politice in exercitarea atributiilor de serviciu [Mona Pivniceru cea « apolitica », intr-un interviu : « Consider că declaraţiile domnului preşedinte Băsescu întreţin o atmosferă incendiară asupra nerealizărilor sistemului judiciar şi, în general, din societatea românească, fără a aduce un aport constructiv la rezolvarea problemelor » ]

d) nerespectarea in mod repetat si din motive imputabile a dispozitiilor legale privitoare la solutionarea cu celeritate a cauzelor ori intarzierea repetata in efectuarea lucrarilor, din motive imputabile; [Sa ne amintim de judecatoarea Elena Burlan, care a sanctionat-o cu indepartarea din complet pe judecatoarea Camelia Bogdan pentru ca si-a permis sa il judece pe Vantu cu « celeritate nejustificată »]

h) nerespectarea deciziilor Curtii Constitutionale ori a deciziilor pronuntate de Inalta Curte de Casatie si Justitie in solutionarea recursurilor in interesul legii; [Sa ne reamintim cum Sandeii si-au permis sa se stearga…undeva cu Constitutia si cu deciziile anterioare ale CCR. A se vedea Decizia 1222/2008 a CCR: « Curtea Constitutionala constata ca exista un conflict juridic de natura constitutionala intre Presedintele Romaniei, pe de o parte, si puterea judecatoreasca, reprezentata de Inalta Curte de Casatie si Justitie, pe de alta parte […] produs in conditiile neluarii in considerare de catre Inalta Curte de Casatie si Justitie a Deciziei Curtii Constitutionale nr. 384 din 4 mai 2006 […] precum si a dispozitiilor legale in vigoare ».

i) exercitarea functiei cu rea-credinta sau grava neglijenta„.

Legislatorul a definit cele doua notiuni astfel:

 (1) Exista rea-credinta atunci cand judecatorul sau procurorul incalca cu stiinta normele de drept material ori procesual, urmarind sau acceptand vatamarea unei persoane.

(2) Exista grava neglijenta atunci cand judecatorul sau procurorul nesocoteste din culpa, in mod grav, neindoielnic si nescuzabil, normele de drept material ori procesual »

Definitiile mi se par clare, insa, nu-i asa, eu sunt doar un simplu cetatean, iar nu unul dintre cei care au sesizat Curtea Constitutionala pe motivul ca « legiuitorul procedeaza la definirea unor notiuni precum reaua-credinta si grava neglijenta prin intermediul altor notiuni la fel de generale sau imprecise (nescuzabil, neindoielnic), ceea ce incalca art. 20 din Constitutie si Avizul nr. 3 al Consiliului Consultativ al Judecatorilor Europeni privind principiile si regulile care guverneaza conduita profesionala a judecatorilor, in care se statueaza asupra obligatiei statului de a defini in termeni clari faptele care pot duce la aplicarea sanctiunilor disciplinare. In plus, reaua-credinta si grava neglijenta sunt forme ale vinovatiei, ca element subiectiv al abaterii disciplinare, dar in cadrul legii in discutie sunt definite prin elemente obiective – incalcarea sau nesocotirea unor norme ».

In episodul urmator voi prezenta, cit mai succint posibil (desi nu promit un episod scurt !), principalele critici ale magistratilor, dar si argumentatia Curtii Constitutionale care, in unanimitate, a respins sesizarea de neconstitutionalitate, dezbracand-o de aura de catastrofism si alarmism in care o imbracasera Sandeii din CSM-ICCJ.

(va urma)

Written by Theophyle

19/03/2012 la 3:25 pm

190 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. test

    victor L

    19/03/2012 at 3:29 pm

  2. sal`tare tutulor,
    propunerea piratului pentru Tonta premier mi-a reamintit o patanie reala dintr-un sat.
    Unde o frumoasa Marie aprindea calciiele mai tuturor barbatilor; printre ei si Ion, unul mai tontoloc. Care, de cite ori o intilnea, o ameninta cu ” Marie, Marie, ce ti-as face tie”.
    – Ce mi-ai face Ioane? zimbea a dracului Marie.
    Azi asa, miine la fel, Marie ii mai spunea uneori, ca Basescu lui Tonta, „taci, naibii, Ioane, ca nu esti bun de nimic”.
    Si, intr-o zi, ca vine si scadenta (ca intilnirea de la Cotroceni), Marie il apuca de mina pe tont:
    – Hai, Ioane, sa vad ce poti sa-mi faci? adica vrei sa fii premier?
    Tontul ramine interzis si mai reuseste sa ingaime:
    – Tu Marie, dar nu sint pregatit acuma 😛
    Asa ca Ioane, te du dracului de tont 😉
    Asta voiam sa postez la postarea anterioara, dar nu am reusit, ceva nu-mi merge.

    victor L

    19/03/2012 at 3:30 pm

    • Salut Victor 🙂
      las’ ca merge si aici ca nu suntem mofturosi 🙂

      Theophyle

      19/03/2012 at 3:34 pm

  3. Si sa nu uitam ca M Pivniceru e idolul justitiei prin asociatia Uniunea Salvati Liberalii, mai nou uniunea salvati presedintia lui Antonescu. Si despre preferintele lui Pivniceru pentru facutul de politica nu sint lamurit unde bate: sa dea judecatorii sentinte politice dupa ce simpatii au judecatori sau dupa ce ordine dau politicienii? prin politicieni ma refer la ordine date de PSD ca nu am observat sa incline madama asta in alta directie. Adica un fel de stalinism cu fata umana.

    Aha

    19/03/2012 at 3:51 pm

    • Aha,
      Conform ideologiei liberalismului antonerscian (doctrina bunului plac – ma scol cand vrea si dorm atat cat vreau) dna Pivniceru considera ca trebuie de judecat conform aceasi doctrine – Judec cum vreau si fac ce vor muschii mei!

      Theophyle

      19/03/2012 at 3:54 pm

  4. Buna @Cetatean
    Stii ca sunt de partea ta, dar mica rautate referitoare la calculatoare este doar o mica rautate. Nimeni (din cei ce cunosc sistemul informatic) nu spune ca ar fi insuficient. Monica Macovei a dotat justitia cu tehnica necesara – din pacate nu totdeuna suficient sustinuta de un software corepunzator. La fel cum unele din prevederile de pe vremea ei erau inoperante – mai ales la firul ierbii. Ca exemplu, o judecatorie mica, exista un singur judecator pe „penal”dar cf. procedurilor trebuia tras la sorti „completul”care va judeca cauza. Intrebarea este cat de aleatoare este alegerea dintre un singur judecator? 😆 – pe bune e caz real.
    Privitor la dotarea tehnica a judecatoriilor, lucrurile stau destul de slab nu neaparat pe parte tehnica(hardware), ci pe parte de prelucrare si operationalizare. Judele Danilet, are dreptate, in sensul strict tehnic, in care anumite aplicatii cer cunostinte ce depasesc atributiile juzilor. Faptul ca Danilet nu se afla in aceasta situatie ( are suficiente cunostinte macar sa deschida si sa gestioneze un blog) tine de capacitatile sale individuale (amicul meu jude, este unul din cei pasionati de calculatoare – dar tot este un caz individual si o facea in nume personal nicdecum in virtutea sistemului – ba de multe ori in pofida sistemului).
    Oricum, sistemic, cat timp chiar alfabetizarea pe domeniu informatic ramane mai mult o dorinta sociala decat o cerinta, Danilet are dreptate. Cazul clasic deja cand informaticianul tribunalului pleaca pe motiv de incheiere al programului de lucru (a existat vreo consecinta?), sau pentru copierea unui CD se cer 30 de zile de amanare, nu tin neaparat de educatia informatica a persoanei judecatorului, cat de competentele sistemice acordate acestuia. Chiar daca un judecator are suficiente cunostinte tehnice sa opereze cu un „Nero CD-Writer”, nu are dreptul sa se suprapuna functional peste atributele „informatocianului” institutiei specialis in solitaire viteza.
    Faptul ca sistemul e greoi si ineficient, nu tine de atributiile lui Danilet ci probabil de sfatuitorii pe informatica si de incompleta si aiuritoarea „fisa a postului” ale personalului auxiliar. Care informaticieni vor arunca mereu vina pe hibele „hardware”decat pe propriile concepte si algoritmi utilizati. Dar nu i se poate imputa lui Danilet necunoasterea problemei ci eventual lipsa de informare a alternativelor informatice. Dar asta tine de administrarea administrativa, sistemului de justitie – treaba ministerului – politic in esenta si nu de administrarea (pur dsi simplu) a sitemului de justitie – traba CSM-ului. Ca se baga Danilet unde nu are competente institutionale – e alta poveste, care tine de sfatuitori (recte consultanti functionali) promovati din pacate pe alte criterii decat competente profesionale.

    DanSu

    19/03/2012 at 4:09 pm

    • DanSU :
      Nu revin asupra temei trecute, nu am putut raspunde fiind la scoala, vreau doar sa spun : multumesc pentru elegantza ,idem lui Radu.

      Loda

      19/03/2012 at 5:42 pm

      • asta-i ca atunci cand s-a urcat Insusi El Premierul Adrian Nastase in prima Dacia Solenzza, ocazie cu care a transformat-o in Dacia Insolenzza.

        Sare'n Ochi

        19/03/2012 at 7:51 pm

  5. Salut 🙂
    Cetatean e bun de scenarii.
    Nu ma refer la alea politice…. ci la cele cinematografice 🙂
    Articolul e exact ca un scenariu. Nici un regizor nu si-ar dori mai mult
    Misto !

    lastnightmusic

    19/03/2012 at 4:12 pm

    • Si avem si „the comic relief”, distribuit perfect eticului Costiniu.

      Aha

      19/03/2012 at 4:22 pm

  6. Buna ziua,
    Cetatean, felicitari. Ai pus iar degetul pe rana. Mult rau face aceasta doamna si justitiei si societatii romanesti in general, prin spusele despre care are parerea ca reprezinta adevarul absolut. Imi aduc aminte si de obraznicia cu care se adresa presedintelui cu o anumita ocazie dar sa-l admonesteze pe pietenul Costiniu, n-am vazut.
    Bine ca ai tradus ce vrea sa spuna pentru ca mie mi s-a inodat creierul incercand sa descifrez cat de cat ce sustine. Are o vorbire imbarligata rau ceea ce dovedeste lipsa de inteligenta. Eu consider ca e bun specialist cel care poate face sa priceapa subiectul despre care vorbeste si pe cel mai necunoscator in domeniu.

    cedric

    19/03/2012 at 4:25 pm

  7. Off topic. Co-tovarasii au inceput sa se intepe. Crin zice ca usl iese temporar din greva sa voteze chestia cu Boldea. Ponta apare si el si zice ca nici gind, dupa care nu pierde ocazia sa-i dea una peste ceafa la Antonescu: „Am vazut ce a zis Crin, dar el e la Senat si e istoric”. Vrea Ponta sa para mai putin pampalau ca la propunerea de prim-ministru?

    Aha

    19/03/2012 at 4:25 pm

  8. salut! felicitari pentru postare si pentru munca depusa ! 😀

    zigzag

    19/03/2012 at 4:41 pm

  9. salve,

    felicitari, cetatean, again!

    apropo de hotlips-mona_pimniceru: oare gargara ei intortocheata ce ascunde de fapt? ca este adversara (nu spun dusmanca) inversunata a lui Basescu sau ca este prietena uslinosilor sau urmareste propriul ei țel si care este acela?!
    inca nu mi-am dat seama decit ca este anti_TB total!

    skorpion

    19/03/2012 at 4:48 pm

    • salut! 🙂

      Vei vedea in urmatoarele episoade…

      Cetatean

      19/03/2012 at 5:19 pm

  10. @Cetatean,
    Dupa primul impuls (ala cu informatizarea – sa nu zic cu caclculatoarele), am citit postul tau si m-ai uns pe inima….
    Sunt mai „conceptulist” cum ma caracteriza cineva ( 🙂 ), dar deosebirea pe care o face madam Mona intre etica/echitate si justitie mi-au zgariat conceptualizarile proprii. 😆 . De atunci ma uit la ea ca la paiata lui „Dorotheea” – aka are capul plin de paie. Ca madam isi porecleste paiele „justitie” o priveste direct si personal, dar sa desparti „dreptatea” de „justitie” si „justitia” de „etica”, imi aduce aminte de reformele invatamantului romanesc ( Titus Maiorescu a despartit scoala de religie (no comment ca acum iar le-au lipit), Aneta Spornicu a despartit scoala de cultura, iar Suzana Gadea (matusa – sau buninca 👿 ) a despartit scoala de invatatura.) La fel, madam pivniceru se straduie sa desparta justitia de dreptate si de etica…

    DanSu

    19/03/2012 at 4:56 pm

  11. Salut,

    Atitudinea doamnei Pivniceru, desi aberanta, nu e deloc nepotrivita. Mai exact, e exact cea la care ne putem astepta. Fiindca doamna in cauza e doar reprezentanta unei caste pana recent aproape inchise, care isi apara cu disperare privilegiile. Si in acest sens cateva flotari juridice sau niste acrobatii de logica nu sunt un efort prea mare…

    Treaba cu calculatoarele in schimb e chestie clasica la noi. Statul roman are printre cele mai scumpe sisteme de calcul si aplicatii software din lume. Cand parcurgi sumele cheltuite pe informatizare si pe solutii sw de diversele institutii ale statului te ingrozesti. Nu doar de cat de umflate sunt sumele, cat de efectul aproape nul obtinut.

    Radu

    19/03/2012 at 5:03 pm

    • In sfarsit o veste buna. Amenda putea sa fie si de 1,5 Euro, importanta e concluzia. Ba merg la absurd, sa zicem ca legea ar fi abuziva (o consider de fapt normala), dar faptul ca maria sa „sindicatul” (din pacate mult apropiat de termenul american al cuvantului) este deranjat de lege, este o veste buna.

      DanSu

      19/03/2012 at 5:11 pm

      • Asta e de fapt adevarata stire 🙂

        Radu

        19/03/2012 at 5:15 pm

  12. Ziua buna oameni buni,

    @ Citoyen, inca un articol unde se vede ca delimitarile de TB fac mai mult rau decat bine 🙂 .
    Se pare ca TB se lupta cu hidra. Cum nu se poate sa omoare toate capetele dintr-odata, le ia pe rand. Sa speram ca are atata energie.

    Problemele cu softul, algoritmii, etc nu se vor sfarsi niciodata. Cred ca ar trebui stabilit un minim si pornit de acolo. Si in sanatate este aceeasi problema. Poate numai a pune pe net ce s-a judecat. Scanat si pac la razboiu’ , nu retele si alte minuni, deocamdata. Un site minim , cu o baza de date in spate, totul standard la toate judecatoriile. Zic si eu ca nu dau cu paru’ 🙂

    Vad in discutie ca se compara munca de inginer si cea de judecator, ca responsabilitate. Un constructor de poduri nu se va compara niciodata cu un parlit de judecator, chiar de la CSM sau ICCJ, ca responsabilitate. Asa ca ciocu’ mic, tu’va rasca mamii voastre de favorizati pentru ca ce nu va este clar este ca restul populatiei (99%), desi nenominalizata in constitutie (ar trebui totusi) este adevarata putere in stat.

    eugeni

    19/03/2012 at 5:11 pm

    • Am uitat, felicitari, pentru articol @cetatean. 🙂

      eugeni

      19/03/2012 at 5:15 pm

      • merci, chiar le primesc pe toate cu bucurie, am un program infernal si ma bucur daca episoadele pentru care rup din timpul meu sunt apreciate pentru claritate 🙂

        Cetatean

        19/03/2012 at 5:21 pm

  13. Salutare la toata lumea si merci celort care au citit si comentat 🙂

    Dane, ai dreptate la partea cu calculatparele. Evident ca am apasat tare pedala „informatizarii”, insa atunci cind Danilet cere mai multi judecatori, calculatoare noi si alte chestii care tin de Minister si de Guvern, inseamna ca ceva nu e in regula. Treaba CSM e sa se ocupe de resursa umana a sistemului, de de puterea procesoarelor. Mai mult, am scris pe chestia asta si un comentariu acum citeva zile, pe care il reiau, pentru ca e la subiect.

    https://theophylepoliteia.wordpress.com/2012/03/15/orizont-intre-asteptari-si-realitati-4-contextul-politic/#comment-205458

    Spune Danilet:

    “Studiile de impact cu privire la noile coduri, publicate pe site-ul Ministerului Justiţiei, arată că în lipsa suplimentării şi ocupării efective a schemelor de personal, precum şi fără o finanţare suplimentară a sistemului juridic şi în absenţa unui plus de suport logistic, este imposibilă intrarea în vigoare a Noului Cod civil, Noului Cod de procedură civilă, Noului Cod penal şi Noului Cod de procedură penală. Numai pentru recrutarea magistraţilor şi grefierilor necesari în primul an de aplicare a noilor coduri e nevoie de o perioadă de minim trei ani!”.

    Trei observatii am de facut:

    – este cert de e nevoie de implementare care cere timp si ceva bani
    – este cert ca Parlamentul nu a adoptat legea de punere in aplicare a Noului Cod de Proc. civila
    – cert este ca e nevoie ca instantele sa se familiarizeze serios cu noua legislatie

    Dar. Si aici spun un mare “dar”.

    – sa nu uitam ca magistratii romani sunt specializati in aminari repetate de dosare si acordari de termene la distante mari. Daca ar invata sa aplice legea micii reforme si sa de atermene hai, nu de o zi pe alta, ci din 3 in 3 zile, lucrurile ar merge mai repede, ar scapa mai repede de dosare si nu s-ar mai plinge ca au incarcatura mare. Asa, cind accepti cereri peste cereri de aminare, rostogolesti dosarele precum rostogolesc statele datoriile, pina ce, sufocat, strigi ca mai trebuie judecatori in sistem.

    – Danilet se lauda cu meritocratia din sistemul judiciar si cu faptul ca ei sunt singurii care au dat examen ca sa devina una dintre puterile statului. Avind in vedere salariile si beneficiile (nu putine), dintre care mentionez pensia speciala, salvata de CCR in 2010, eu zic ca oleaca mai putina jelanie nu strica. Sunt alte categorii sociale peste care au venit reforme dure, PLUS taieri de salarii, si nu s-au mai plins si au mai tipat cind Guvernul a concediat oameni din acea categorie. S-a facut reforma dura in Educatie, au fost ingropati sub tone de acte profesorii (ma refer la preuniversitar), se platesc salarii de mizerie, si nimeni nu striga ca Guvernul trebuie sa le faca sali noi de clasa, sa le dea bani de calculatoare, sa mai angajeze profesori si sa astepte 3 ani, pina se acomodeaza ei cu schimbarea legislativa, asa cum striga Danilet. Osul la munca, ca de aia au pensie speciala si judecatorii si procurorii. Incaltea sa fie meritata!

    – inca ceva: legiuitorul a adoptat legea, CSM-ul n uare decit sa se descurce cu resursa din sistem din mers. De aia sunt CSM, sa se descurce. Nu doar sa apere reputatia judecatorilor. Avem aproape cel mai independent corp de magistrati din Europa, atit d eindependent de isi permit sa dea cu flit Constitutiei. Insa la o adica, nu se pot descurca, sa vina Guvernul sa le dea sali de judecata, calculatoare si sa le angajeze personal. CSM sa se descurce cu ce poate, ca asta e treaba lor. Cind legiuitorul va aprecia oportun sau fezabil, va angaja alti oameni. Nu vad de ce pentru unele categorii se poate face reforma fara cadouri, iar pentru altii, ca sa bindiseasca sa aplice legea, Guvernul ar trebui sa faca sali, sa cumpere calculatoare si sa angajeze personal. Nimeni nu e mai presus de lege. Asta e, criza e si pentru magistrati. Osul la munca si gura mai mica.

    Pe mine nu ma intreaba nimeni de cind am calculatorul, cu ce bani l-am luat, daca am imprimanta, scanner si laptop, lucruri absolut necesare pentru un cadru didactic. Nu ma pot duce la scoala cu manualul si o culegere de probleme.

    Pe mine nu ma intreaba nimeni cit ma costa parcul informatic din casa al meu si al sotiei, tonerul, internetul, stickurile USB, hard discurile externe, dvd-urile, etc etc.

    Nu ma intreaba nimeni din ce bani imi cupar cartile din care ma informez ca sa educ odrasele oamenilor (si o fac responsabil!), unde naiba tin in casa tonele de foi sub care sunt ingropat si daca viata mea de familie nu e ingropata de reforma.

    Nu am pensie speciala, desi si eu am dat examen ca sa intru in profesie mea.
    Si vine Danilet si se plinge. Peste mine a venit o lege reformista si nu am cerut ajutorul Guvernului.
    Asa ca osul la treaba! Nu la placinte (speciale) inainte si la reforme inapoi”.

    Cetatean

    19/03/2012 at 5:17 pm

  14. Si inca una:

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/tribunalul-bucuresti-denuntatorul-lui-adrian-nastase-genica-boerica-12-ani-de-inchisoar-97.html

    Iacubov povestea intr-un interviu dat ieri la ceva TV ca, in perioada cat a fost in arest, dadea, intre altele, lectii de economie detinutilor; iar unul din colegii de arest a fost tocmai Genica dragul de el. Deh, daca era mai atent …

    Radu

    19/03/2012 at 5:18 pm

  15. Si sa nu uit, @Cetatean, felcitari pentru articol, ca de altfel pentru toate din serie. Devin un fan 🙂

    Radu

    19/03/2012 at 5:20 pm

    • Radule, salve, merci beaucoup. Ma consolezi ca fanul meu principal a trintit usa citeva episoade in urma? :mrgreen:

      Cetatean

      19/03/2012 at 5:24 pm

      • Daca te referi cumva la onorabilul Cristi Danilet, nu cred ca exista vreo consolare 😀

        Radu

        19/03/2012 at 5:26 pm

        • da, la el ma refeream. Episodul XIV a fost episodul de incheiere al socotelilor cu el. Omul a facut-o lata cu interpretarea art.12-13 din legea 56/1993 si si-a aratat limitele bunei credinte.

          Cetatean

          19/03/2012 at 5:29 pm

          • Hehe, nu doar fan, chiar oleaca adversar 🙂 A fost o placere sa urmaresc disputele dintre voi, chiar daca nu am pregatirea juridica pentru a patrunde eventualele subtilitati.

            Radu

            19/03/2012 at 5:33 pm

            • M-am straduit sa scriu, in focul disputei, chiar pentru oamenii care nu au o boaba de pregatire juridica, insa care au gindire logica si bun simt.

              Cetatean

              19/03/2012 at 5:37 pm

              • Pai cu asta ne-ai si prins : Onorabilul a cedat insa fie din exces de pregatire juridica, fie din lipsa la capitolele logica si bun simt. Cum insa eu nu am pregatire juridica, si sunt inca fan, deduc ca am logica si/sau bun simt. Iar analizand articolele si postarile onorabilului prin prisma logicii si/sau bunului simt, pe care am dedus anterior ca le posed, am tras concluzia ca totusi nu a cedat din exces de pregatire juridica 🙂

                Radu

                19/03/2012 at 5:47 pm

              • Haha, asta e tare, cu excesul de pregatire juridica 😆

                Cetatean

                19/03/2012 at 5:51 pm

              • tocmai am demonstrat ca nu asta a fost cauza 🙂

                Radu

                19/03/2012 at 5:53 pm

          • Nu-ti fa griji, ca precis te citeste fara sa comenteze. Ce pricepe, astae alta poveste!

            cedric

            19/03/2012 at 5:51 pm

            • nici un om nu e cu desavirsire pierdut pentru tara. Insa unde sunt discursurile reformiste de altadata?

              Cetatean

              19/03/2012 at 5:52 pm

              • Ramase in vremurile de demult 🙂

                Emil

                19/03/2012 at 9:51 pm

  16. PNTCD autentic ! Ciorbea se uneste cu USL Coposu’s Sisters sunt in aceeasi grupare
    Ce ar fi zis Coposu de asta ? Ca de Maniu si Mihalache nu mai intreb 🙂
    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-11785821-victor-ciorbea-pntcd-autentic-semna-protocol-usl-pentru-locale-legislative-prezidentiale.htm

    lastnightmusic

    19/03/2012 at 5:32 pm

    • Cum scria pe ceasurile de vanzare in hotelurile din Tunisia: Genuine Fake (cele de pe strada erau doar Fake) 😀

      Radu

      19/03/2012 at 5:35 pm

    • ZIua buna.

      Absolut oribila treaba cu PNTCD-ul.

      Pe de alta parte, aveau antecedente inca din 2009. Insa atunci o faceau mai pe shestache. Vadit lucru ca i-o razbit foametea.

      EuCuMine

      19/03/2012 at 6:25 pm

  17. da-l in fasole, omul e lovit de tren. Trenul spre Moscova.

    Cetatean

    19/03/2012 at 5:33 pm

    • omu’ a fost si avocatul militarilor cu pensii nesimtite la CEDO si a luat-o in barba , ca a pierdut la cedo. Avans o fi luat javra?

      lastnightmusic

      19/03/2012 at 5:46 pm

  18. Omul, precum mitrea, sindicalisti,ce naiba sa pretinzi. Nu poate vedea mai departe de fsn.

    eugeni

    19/03/2012 at 5:49 pm

  19. @Citi,
    Imi pare rau ca propriile conditii (alea personale 😦 ) hardware 😆 nu-mi permit mai mult decat cateva postari sumare.
    Se pare ca noi ca societate am intrat (in sfarsit) in viteza, conditiile materiale incep sa se suprapuna cu cele morale si spirituale, si totul se desfasoara mereu intr-o viteza ametitoare. Vestea buna (in opinia mea), este ca asta este o veste buna 😆 . Nevia de informatii si de interconexiune va duce catre o mai buna corelare intre elementele societatii. Justitia este in aceasta privinta in prima linie, ce mai supusa tirului mediatic si probabil si cea mai supusa greselilor, nu neaparat datorita rea-vointei actantilor ci mai ales cea supusa la cele mai mari presiuni. Pentru ca socialmente justitia este supusa presiunilor, nu numai viciate de politice ci din ce in ce mai mult presiunilor societatii. Este rolul ei ( a juzilor) sa discearna intre presiunile vicioase (viciate) si cele virtuoase. In societatea interconectata actuala nu mai poti juca rolul autistului, trebuie sa-ti justifici rolul si totodata sa-ti justifici si optiunile. La fel cum tribunalul satului (pe vremuri – sau staborul ceva mai actual) judeca pricina si d.p.d.v. social nu numai tehnic procedural, la fel si justitia, in vremuri de globalizare nu mai are justificarea „probelor procedurale” devenite tehnic facile.
    Daca pe vremuri procedura invechita de citare a martorilor putea fi justificat invocata in cadrul unui proces, ignorarea metodelor moderne de citare (e-mail, telefon) nu are absolut nici o justificare.
    Daca inainte asteptarea referintelor privitoare la faptele trecute ale unui individ putea fi un motiv de ne-celeritate, cautarile automatizate in baze de date invalideaza motivul.
    Ramane justitiei si juzilor exact rolul lor esential, de masurare a vinei (notiune etica) unui individ si stabilirea umana a pedepsei corespunzatoare vinei (subiectiv stabilita – dar pe baze obiective). A desprinde acest rol de etica (concept din acelasi domeniu ca vina, dreptate, echitate) insemna a eviscera justitia de rolul ei real social, cel de echilibrare a subiectivismului conflictelor de interese personale.

    DanSu

    19/03/2012 at 5:52 pm

    • Mai exista un aspect, care inca afecteaza extrem de negativ tot ce inseamna act de justitie. Avem in continuare multe legi cu formulari ambigue, neclare, uneori in contradictie cu alte legi, legi atacabile din punct de vedere constitutional. Nu vad insa la nici unul din palierele justitieie vreo atitudine proactiva in acest sens. Toti stau pasivi si dup-aia incep sa se planga de problemele respective. Nu stiu al cui rol ar putea fi, CSM, ICCJ, Ministerul Justitiei, dar cred ca ar putea fi creata o comisie (or whatever) care sa ia la analizat cadrul legislativ din punct de vedere al claritatii, coerentei si constitutionalitatii, si sa trimita periodic rezultatele catre parlament, eventual insotite de punctul de vedere asupra modalitatii de corectare. Ceva de genul: legea X art y paragraful z se contrazice cu legea a part b paragraf c deoarece asa si pe dincolo, sugestie de corectare bla bla ..

      Radu

      19/03/2012 at 6:01 pm

  20. Antonescu face afsoane relativ la Ciorbea. A zis ca trebuie sa-si lamureasca statutul juridic si politic cu partea lui de PNTCD. A zis ca stampila e la Pavelescu!

    cedric

    19/03/2012 at 5:54 pm

    • Vai de capul lor cu partidul lor cu tot. Mai bine pierdea Mihalache stampila

      lastnightmusic

      19/03/2012 at 5:59 pm

      • Poate si stampila e „autentica” 😀

        Radu

        19/03/2012 at 6:08 pm

  21. Dane, bine zis! 🙂

    Insusi serialul acesta nu ar fi fost posibil fara raspindierea democratica pe net a unor documente ca decizii CCR, legi, hotariri de CSM. Trecute sunt vremurile in care numai initiatii aveau acces la ele. Ma rog, nu zic ca e transparenta totala, insa daca stii sa cauti, gasesti aproape tot ce ai nevoie ca sa poti intelege unele chestii pina mai ieri accesibile numai initiatilor.

    Cetatean

    19/03/2012 at 5:55 pm

  22. Ce ma mai doare, tare de tot, este confiscarea extinsa a averilor.

    eugeni

    19/03/2012 at 6:16 pm

  23. Camera tocmai a adoptat legea pe articole, miine se va da votul in plen.

    Camera e decizionala.

    Cetatean

    19/03/2012 at 6:20 pm

  24. Acum sa vezi procese multe dechise doar ca sa prinda „neretroactivitatea” :).

    eugeni

    19/03/2012 at 6:29 pm

  25. salut din nou
    Este TBasescu in seara asta la o televiziune.
    La care /ora ?

    lastnightmusic

    19/03/2012 at 7:03 pm

  26. cica la ora 20, la TVR.

    Cetatean

    19/03/2012 at 7:05 pm

  27. acum o sa vina cu referendum in ziua localelor ?

    lastnightmusic

    19/03/2012 at 7:07 pm

  28. nu prea cred ca se poate.

    Cetatean

    19/03/2012 at 7:08 pm

  29. Victor Ponta: „Cel putin la locale, eu, spre exemplu, nu cred ca vom lua ca vot politic 50%…”.

    Cetatean

    19/03/2012 at 7:11 pm

  30. Cred ca a asteptat sa vada ce zice Ponta & Co. Mai adauga si chestia cu modificarea mandatului presidential. Nu stiu daca nu o sa zica ca nu pune conditii numai USL, numai sa se modifice (deci constitutia)

    eugeni

    19/03/2012 at 7:12 pm

  31. buna seara
    @cetatean/citind ce scrieti Dvs mai inteleg si eu din ” meandrele justitiei” myltumesc
    on/off topic
    citesc ca individul ala din galati -deputat acuzat de matrapazlicuri-recomanda plecarea tuturor din romania;
    eu in locul reporterului l-as fi intrebat ” in ce tara civilizata din lumea asta ati fi putut face atitia bani intr-un timp atit de scurt?” ca ” avocant pledant”sau ce e el
    in rest,no comment la asa declaratie;macar de-ar pleca mai multi ca el din tara;am putea respira

    intamplator

    19/03/2012 at 7:46 pm

  32. intimplator, buna seara si merci 🙂

    Deputatul ala e deputatul din colegiul lui TOG, noi stim de el de mult ca e un gainar, acuma vedem ca e ditamai infractorul.

    Eu l-as trimite pe ala in Coreea de Nord, daca tot vrea sa plece din tara.

    Cetatean

    19/03/2012 at 7:49 pm

  33. buna seara tuturor.
    surorile lui Coposu sunt colege cu Ion Iliescu?
    muhaieolele alea n-au fost batute la timp. iar Ciorbea este batut in cap de mic copil.

    Sare'n Ochi

    19/03/2012 at 7:55 pm

  34. Presedintele la tvr vorbeste despre propunerea facuta lui Ponta.

    cedric

    19/03/2012 at 8:03 pm

  35. salut! 🙂
    Ciorbea e deraiat.

    Basescu a inceput. E sobru si tehnic, pe Constitutie.

    Cetatean

    19/03/2012 at 8:03 pm

  36. Buna seara frati Theophyleni,
    Multumesc inca o data lui Cetatean si Domul sa va dea putere !
    sa ne puteti limpezi si pe mai departe.

    ovidiu

    19/03/2012 at 8:04 pm

    • Salut ovidiu 🙂

      Theophyle

      19/03/2012 at 8:09 pm

  37. salut, Ovidiu 🙂 Sa dea Domnul sa fim cu totii sanatosi si sa vedem Justitia iesita de sub Sandei!

    Cetatean

    19/03/2012 at 8:07 pm

    • Doamne-ajuta!

      ovidiu

      19/03/2012 at 8:19 pm

  38. Basescu: acordarea catre Ponta a functiei de PM a fost foarte bine calculata.

    Cetatean

    19/03/2012 at 8:09 pm

  39. Base are cravata mov.

    Cetatean

    19/03/2012 at 8:09 pm

  40. „Nu i-am propus lui Antonescu pentru ca el vrea sa fie Presedinte, cum sa ii propui doar functia de PM unuia care vrea sa fe Presedinte?” :mrgreen:

    Cetatean

    19/03/2012 at 8:11 pm

  41. Cetatean 😀
    ti-ai pierdut „admiratorul” pe drum?
    ca n-am mai cititit nici un oftat semnat Maretul Reformator (aka Danilet) la materialele tale.

    Sare'n Ochi

    19/03/2012 at 8:15 pm

    • da, a plecat trintind usa undeva in episoadele XI-XIV.

      Cetatean

      19/03/2012 at 8:16 pm

      • i-ai jignit naturelul simtitor? 😀

        Sare'n Ochi

        19/03/2012 at 8:18 pm

        • eu nu, el a considerat ca eu am o agenda politica: abolirea independentei Justitiei.

          Cetatean

          19/03/2012 at 8:21 pm

  42. Base zice ca Ponta trebuie sa isi priveasca propria constinta sa vada daca poate fi PM.

    Cetatean

    19/03/2012 at 8:16 pm

  43. „Basescu are cravata mov” 😀
    Cunoscătorii știu cum lucreaza SRI-u’ – că au niște raze cu care l-au tâmpit pe Victor Ponta. După care au dat cu razele și pe la analiștii și vuvuzelele Uniunii Suspine și Lamentații. Dar acolo nu au funcționat că ăia erau deja tâmpiți
    http://sareinochi.com/2012/03/19/nici-prostia-nu-i-mai-doare/

    Sare'n Ochi

    19/03/2012 at 8:17 pm

    • sare

      😉

      eugeni

      19/03/2012 at 8:37 pm

  44. Base admite ca isi poate scurta mandatul daca se voteaza Constitutia.

    Cetatean

    19/03/2012 at 8:18 pm

    • Parerea mea ca ar fi o gresala enorma!

      Theophyle

      19/03/2012 at 8:36 pm

      • Depinde ce articole se modifica in Constitutie si daca MRU se pozitioneaza bine in mentalul alegatorilor.

        Cetatean

        19/03/2012 at 8:38 pm

        • Nu prietene, Nu poti avea incredere in clasa politica actuala. MRU are nevoie de 2 ani sa experimenteze politica sub Basescu. MRU are nevoie de umbrela.

          Theophyle

          19/03/2012 at 8:54 pm

          • asa este. Sunt perfect de acord, e si abordarea mea. Insa ce ti-am zis mai sus e doar o varianta (nu cea mai buna) de lucru. Vorba lui Base: „am mereu mai multe variante in minte”. 😆

            Cetatean

            19/03/2012 at 8:56 pm

  45. Basescu anunta ca nu va tacea in campanie si va trage in toti politicienii care nu il voteaza.

    Cetatean

    19/03/2012 at 8:23 pm

  46. Ba sa nu scurteze nici un mandat. MRU nu e inca copt sa preia complet friiele.

    Aha

    19/03/2012 at 9:00 pm

  47. Aha, sunt de acord. Insa poate negocia o plecare mai rapida: nu anul asta, poate la anul, poate cu 6 luni mai devreme de expirarea mandatului …

    Cetatean

    19/03/2012 at 9:07 pm

  48. Seara buna
    Acum am ajuns si eu .
    Sa ma lamureasca cineva . Basescu inca vorbeste , de ieri seara si inca nu a terminat ?

    stefan60

    19/03/2012 at 9:11 pm

  49. nu, s-a terminat, era alt interviu 😆

    Cetatean

    19/03/2012 at 9:12 pm

    • No bine ca eram foarte preocupat de cuvintarea asta fluviu . 😆
      Citesc pe hotnews ca se leaga iarasi de amaritul Ponta . 🙂
      Un pic de mila si biblia o cere . 😆

      stefan60

      19/03/2012 at 9:17 pm

      • Salut Carcotasule 🙂
        Stie el de ce o face! Si, crede-ma ca face bine, si nu o spun din rautate sau anti-socialism 😀

        Theophyle

        19/03/2012 at 9:19 pm

        • 😆
          Deci pentru tine Theophyle , eu sint un socialist ca am mila de unu la care mama natura a facut mari economii prin partile ginditoare ? Misto . 🙂

          stefan60

          19/03/2012 at 9:26 pm

          • Stef,
            in nici uncaz! Ti-am raspuns – ca eu cred ca Ponta trebuie educat cu ciomagul, si in nici un caz pentru ca sunt EU anti-socialist

            Theophyle

            19/03/2012 at 9:28 pm

            • Numai ciomag la greu, gibonul a trecut de mult de cotul ireversibil din evolutia lui. Mila cereasca nu se da la diavoli criminali sau produsele lor.

              Liberta! non Pieta!

              A A

              19/03/2012 at 9:40 pm

  50. Biblia cere mila pentru cel care se pocaieste.

    Cetatean

    19/03/2012 at 9:20 pm

  51. Mi-a ramas tv-ul pe info, Cine naiba sunt idiotii aia?. Unul zice ca poate nu s-a auzit in sala.

    eugeni

    19/03/2012 at 9:24 pm

    • uita-te le digi24, Ponta arata ca un rac fiert.

      Cetatean

      19/03/2012 at 9:25 pm

  52. Ponta pe digi24. E cam fiert, are un ton potolit. Nu rinjeste, nu face poante ieftine.

    Ii trage cu sanctionarea traseismului politic, desi cretinul nu a citit Decizia 1490/2010 a CCR. Nimeni nu il incuie cu chestia asta, desi l-ar pune jos cu citarea Deciziei.

    Cetatean

    19/03/2012 at 9:25 pm

    • Decizia aia zice ca e cit se poate de constitutional sa faca ce grup parlamentar au chef pe acolo, sa se mute dintr-un grup in altul si nu au nici un fel de obligatie juridica fata de partidul pe listele caruia au candidat.
      Asa ca ma intreb daca nu cumva ingradirile care le viseaza Ponta nu sint de fapt incalcari ale constitutiei?

      Aha

      19/03/2012 at 9:35 pm

  53. Bine inteles, este matracuca aia de lupea la butoane, care s-a stangit de nu se poate

    eugeni

    19/03/2012 at 9:26 pm

  54. Theophyle, blogul a trecut de 3 milioane de accesari, de curiozitate?

    Cetatean

    19/03/2012 at 9:29 pm

    • Nu inca, pe la inceputul lunii viitoare decamdata avem 2,931,644 hits, poti sa vezi in contorul de sub cautare Blog Stats

      Theophyle

      19/03/2012 at 9:31 pm

      • inseamna ca trebuie sa mai bag ceva episoade, am inteles aluzia ta transparenta :mrgreen:

        Cetatean

        19/03/2012 at 9:34 pm

        • Nu dragule – nici o aluzie. Stiu ca-ti faci treaba corect si eficient 🙂

          Theophyle

          19/03/2012 at 9:36 pm

          • Glumeam 🙂
            As vrea sa am atita timp am avut asta toamna, cind am scos episod dupa episod, si cite 3 pe saptamina. Alte vremuri….

            Cetatean

            19/03/2012 at 9:39 pm

    • Inca nu . 🙂
      Putina rabdare oameni buni ca nici Roma nu a fost construita in o zi . 😆

      stefan60

      19/03/2012 at 9:32 pm

      • numai unele garaje s-au construit intr-o zi … 😆

        Cetatean

        19/03/2012 at 9:35 pm

      • Asta pentru ca nu ai construit-o tu 😆 la tine mergea mai repede!

        Theophyle

        19/03/2012 at 9:36 pm

  55. Vezi ca al treilea milion, Teophyle mi l-a promis mie. Aici nu renuntz. Am dovezi….:)

    eugeni

    19/03/2012 at 9:38 pm

    • Opresc cainterul pana nu ajungi tu 😆

      Theophyle

      19/03/2012 at 9:44 pm

  56. eugeni, nu il vreau eu al treilea milion. Eu vreau sa iti dau doar ocazia sa comentezi tu primul la un viitor episod despre Sandei 😉

    Cetatean

    19/03/2012 at 9:40 pm

  57. O singura chestie, care are legatura cu postarea originala a lui @cetatean. As fi f.f.f. curios sa vad cum arata dosarul in care a fost condamnat Tundrea. Nu de alta, dar realmente ar trebui studiat (si de magistrati si de politisti si de avocati) ce mama ma-sii s-a gresit acolo de s-a ajuns la porcaria la care s-a ajuns. Pentru ca o chestie e clara: si procurorul care l-a trimis in judecata, si politistii care au recomandat asta, si judecatorii care i-au dat 25 de ani (pedeapsa extrem de mare) au fost convinsi la momentul ala ca Tundrea e vinovatul.
    Practic noi stim doar ca ADN-ul l-a exclus pe el, dar, totusi, cum s-a ajuns la condamnare?

    johnny

    19/03/2012 at 9:42 pm

    • johnny, nu am avut acces la dosar, iti dai seama. insa e caz-scoala pentru incompetenta magistratilor, si judecatori si procurori.

      Cetatean

      19/03/2012 at 9:53 pm

      • Nici n-am presupus ca ai fi avut acces…Dar cu atat mai mult, daca e un caz-scoala ar fi imperios necesar sa vedem exact cine, cum si cand a gresit.
        E usor sa spunem „lasa, ba sunt incompetenti”, dar am oarece indoieli cu privire la faptul ca, simultan, in acelasi dosar s-au nimerit 5-6 magistrati incompetenti plus vreo 10 politisti la fel de facuti varza. Zic ca trebuie sa vedem cine si de ce a gresit nu pt. a mai trage pe careva la raspundere (oricum e prescrisa orice eroare facuta in cauza), ci pt. a vedea „mecanismul erorii”. Eu unul sunt realmente curios.
        As vrea sa vad macar hotararea de revizuire (si de achitare a lui Tundrea), unde sper ca se mentioneaza ce probe s-au avut in vedere la condamnare. Am cautat vreun pdf., ceva, pe net dar n-am gasit. Ghinion.

        johnny

        19/03/2012 at 10:29 pm

  58. lastnightmusic

    19/03/2012 at 9:43 pm

    • Niste criminali ordinari!

      Theophyle

      19/03/2012 at 9:47 pm

  59. Voi nu ati fost atenti la ce a spus Base asta seara 🙂 Sunt sanse sa apare clauzele securizate din energie 🙂 Habar nu aveti ce atomica e asta 😆

    Theophyle

    19/03/2012 at 9:43 pm

    • Si a mai spus ca abia in 2014 vor putea fi renegociate redeventele exagerat de mici din contractele paguboase incheiate de guvernul Nastase.

      luminita

      19/03/2012 at 9:49 pm

    • ba am fost atent, am inteles ca o pasare le va duce in presa 😉

      Cetatean

      19/03/2012 at 9:54 pm

  60. Ponta va fi invitatul lui Cristoiu in aceasta seara pe B1. (pentru cei interesati 😉 )

    luminita

    19/03/2012 at 9:44 pm

  61. Basescu se pare ca este fan al proverbului cu iepurii, ala in care cine fuge dupa doi iepuri nu prinde nici unul. Vad ca si ieri si azi s-a concentrat pe Ponta. Pe care, zic eu, l-a scatolcit bine. Acuma, Ponta, batos nevoie mare, a declarat ca el nu e genul sa fie prim-ministrul lui Basescu ca si Boc sau MRU. Dar la consultarile alea, Ponta nu a zis nici mic, au vorbit pentru el Antonescu si ala-micu. Asa ca ma intreb, odata ajuns la functie, Ponta al cui prim-ministru va fi, al lui Antonescu sau al lui ala-micu? Sa stim si noi cine va conduce de fapt tara.

    Aha

    19/03/2012 at 9:44 pm

    • Ponta este un putzica (scuze doamnelor) care nu are absoluti nimic din calitatile unui lider.!

      Theophyle

      19/03/2012 at 9:54 pm

      • Aseara am scris ca Ponta e un puțoi dar nu am cerut scuze nimanui . 🙂
        Sa ne intrebam cine si de ce a decis sa fie Ponta seful PSD .

        stefan60

        19/03/2012 at 10:00 pm

        • Nastase & Iliescu!

          Theophyle

          19/03/2012 at 10:14 pm

  62. M-am uitat putin la Turcescu tocmai cand se vorbea de problema de constiinta a lui Ponta amintita de presedinte. Cineva (nu m-am prins cine) a pomenit „dosarul Panait”. Asa sa fie?

    cedric

    19/03/2012 at 9:55 pm

    • Mister B. a scris cindva un comentariu in blogosfera pe chestia asta.

      Cetatean

      19/03/2012 at 9:59 pm

      • iata ce a scris mister B

        In memoria Luminitei Sega, dar si a procurorului Cristian Panait ”sinucis”, redau aici un comentariu mai vechi al prietenului nostru Basca Ilie, de pe blogul Rodicai Culcer:

        “Tare mi-ar plăcea să citesc un comunicat al Parchetului de pe lângă ICCJ, să aflăm de la dna Laura Codruța Kovesi că a dispus redeschiderea dosarului penal pentru a se lămuri:
        -cine l-a sinucis pe procurorul Cristian Pananit;
        -ce a vrut și a făcut Victor Ponta în calitate de ultima persoană venită în vizită programată în apartamentul victimei, când încă mai era în viață;
        -de ce același Ponta a afirmat la Tv Tucă-show că știe ce s-a întâmplat cu Cristian Panait, dar nu poate să spună nimic până nu se încheie ancheta (n-a mai dat nicio explicație, semn că are interes să se dea amnezic și confirmă astfel că nici el nu consideră ancheta încheiată);
        -din ce considerente nobile și-a permis atunci CSM să-l spele pe procurorul Piciorus (membru CSM cointeresat) cu investigații (de parcă ar fi fost organ fidel de cercetare penală) și concluzia venită să sune ca nuca-n justiția de pe pereteți, că membrul lor activ n-a fost implicat în sinuciderea procurorului;
        – ce dosare avea acasă procurorul Panait (aflat într-o perioadă de concediu, după un conflict la serviciu), cine și când au fost recuperate de aceiași Ponta și Picioruș sau dacă au fost prezenți în apartament și alți aruncători de procurori incomozi;
        -cine și de ce l-a detașat la pensie pe primul și ultimul procuror care a cercetat penal implicarea lui Ponta; poate mai este în viață și vrea să se spovedească;
        -de ce nu s-a verificat dacă la IML a fost modificată concluzia autopsiei (poate autopsihiatrică), după cum au apărut niște indicii ce pot fi recuperate de la cei implicați din cadrul IML, poate mai sunt în viață;
        -cui i-a folosit campania ulterioară despre presupusele afecțiuni psihice ale sinucigașului, metodă de folosire a mijloacelor specifice în sistem (dacă nu pentru mușamalizare, atunci pentru ce? că n-aveau alte dovezi pt sinucidere?);
        – ce explicație oferă procurorii NUP-iști ai Parchetului General, reduși la concluzia sinuciderii, față de declarația mătușii lui Panait, Elena Dumitru, despre ultimele cuvinte ale nepotului ei, rostite după aruncare (“Câinele de Ponta mi-a făcut-o”), și despre cafeaua pregătită de ea pentru musafirul Ponta, înainte să fie rugată de Cristian să plece prin vecini pentru a fi singuri, după ce i-a mai spus cât de hotărât era să tranșeze colegialitatea musafirilor: “Ori ei, ori eu”; rezultatul s-a văzut după aruncarea de la etaj);
        -ce contribuție a avut tăcerea mieilor: Bombo Năstase, de la alergia față de arestații de vinerea, până la protecția și paza sponsorilor pesediști de Oradea, Sanda Stănoiu, de la mulțimea telefoanelor primite de la Cristian înainte de aruncarea la pământ, până la armonia cercetării pe tăcute prin Conu Joițica față cu reacțiunea mutului în păpușoi;
        – ce știe și poate să spună, dacă va fi invitată după redeschiderea anchetei, jurnalista Simona Ela Fica despre culisele dosarului 117/P/2002, amintite tangențial în articolul publicat la începutul anului 2011 în Exploziv despre crima ascunsă în același spirit de colegialitate pesedistă.
        -câți locatari, lăsați în libertate dintr-o eroare judiciară protecționistă, merită să fie mutați în spații scutite de chirie, fără parchet, cu masă asigurată și gratii cu vedere spre marea nomenklatură de pe lângă justiție”

        Vesnica lor pomenire, saracii procurori!

        skorpion

        19/03/2012 at 10:05 pm

    • este un nebun cu ochelari la b1tv, cine este?

      skorpion

      19/03/2012 at 9:59 pm

  63. Seara buna la lumea buna. Intreb si io, ca un caine clapaug, am auzit bine ca Ponta nu vrea sa fie prim-ministru numit de Basescu? Deci se retrage la post in opozitie si rugaciuni pana in 2014?

    mishu jamie

    19/03/2012 at 9:55 pm

    • Salu Mishule 🙂
      Sova la Washington – Ponta la Vatican 😆

      Theophyle

      19/03/2012 at 10:00 pm

      • Vatican?! Eu l-as trimite undeva in Tibet, sa urce in genunchi pina la vreun templu situat pe virf de munte.

        Cetatean

        19/03/2012 at 10:04 pm

  64. Ponta la B1.

    Cetatean

    19/03/2012 at 10:02 pm

  65. Acum serios , fara gluma .
    1- USL nu are majoranta parlamentara sa guverneze
    2- 8 luni de zile pina la alegeri , sint un timp extrem de scurt in care nu se rezolva mare brinza cu un nou guvern .
    3- Oricine guverneaza in acesta perioada are de rezolvat niste probleme pe care nu a reusit Boc si aleanta lui sa le rezolve in ani de zile de guvernare . Care probleme sint enumerate de domnul presedinte si nu le mai reamintesc . Oricum sint infringeri sonore pentru guvernarea PDL-UDMR- UNPR .
    4 – A guverna opozitia pina la alegeri (reamintind ca nu e posibil caci nu are majoranta parlamentara) ar inseamna sa fie facuta responsabila , tinta tuturor atacurilor pe aceste neajunsuri , nerealizari .
    Personal refuzam diplomatic (si nu la bascalie) o astfel de propunere prezidentiala ca la capcane ma pricep chiar daca nu sint in politica . 🙂

    stefan60

    19/03/2012 at 10:12 pm

    • Stef,
      atunci ai fi facut aceasi greseala ca si Ponta. Eu luam mandatul incercam sa-mi construesc o majoritate – nu puteam, veneam si-i spuneam lui Base’ – Sefu’ am incercat „ai tai nu vor” – hai sa mergem la alegeri! Asa se face in politica adevarata!

      Theophyle

      19/03/2012 at 10:16 pm

      • Care alegeri Theophyle ?
        Venea dupa aia propunerea Ungureanu si uite ca avea o majoranta parlamentara .
        Nu accepta Base alegeri anticipate si nici nu are rost cit timp exista o majoranta care guverneaza . (bine , mai cu ciomagul de la FMI , mai cu palme de la UE , dar guverneaza )

        stefan60

        19/03/2012 at 10:28 pm

        • Bineinteles ca nu, dar Ponta iesea bine si Basescu iese mai putin bine. Un politician trebuie sa gandeasca repede si sa aiba scenarii pentru orice eventualitate nu sa mergi ca doi berbeci cu aceiasi sunete debile. Pana la urma plictisesti lumea 🙂

          Theophyle

          19/03/2012 at 10:32 pm

  66. Ponta spune ca el nu poate accepta postul de PM decit dupa ce, pe 7 aprilie, are acceptul Congresului PSD.

    Afirma ca a intrat la Cotroceni pentru o chestie formala, sa ii ceara demisia si alegeri anticipate :mrgreen:

    Cetatean

    19/03/2012 at 10:14 pm

  67. Ponta o da la ironie, cica se discuta la Bascalie la Coreceni, iar el are pregatire de magistrat, a lucrat a Guvern, bla-bla.

    Cetatean

    19/03/2012 at 10:14 pm

  68. „se discuta la bascalie la Cotroceni”

    Cetatean

    19/03/2012 at 10:15 pm

  69. La Cristoiu, Ponta zice ca dupa 7 aprilie , adica dupa congres va anunta ca accepta functia de PM oferita de presedinte! Adica, cam ce ar vrea dumnealui , sa plece MRU ca sa se aseze el?

    cedric

    19/03/2012 at 10:15 pm

  70. Cedric, Ponta e un papitoi care nu are nici o putere, are aproape imposibil sa accepte, cind el nu avea mandat de la Kagebila sa devina PM!

    Cetatean

    19/03/2012 at 10:18 pm

  71. Ponta nu accepta sa negocieze votarea Constitutiei la schimb cu demisia conditionata a lui Basescu.
    Ha, vor avea Basescu pe piine si Opozitie inca 4 ani, tataie.

    Cetatean

    19/03/2012 at 10:21 pm

  72. Ponta: „noi nu suntem de acord cu parlamentul unicameral”.

    Cit tupeu!

    Cetatean

    19/03/2012 at 10:25 pm

    • Da-l naibii de referendum si aia 80%. Ponta nu are chef, uite asa.

      Aha

      19/03/2012 at 10:30 pm

  73. Am incercat sa il ascult pe Ponta V. Este peste puterile mele. Sunt om si eu. Nu raspunde nimic concret. Este extraordinar de obositor. Ceva in stilul Lozii. Cine se aseamana se aduna….

    Sare, nici un comentariu?
    😉

    eugeni

    19/03/2012 at 10:26 pm

    • Eu am renuntat inainte de a inccerca 🙂
      Ai dreptate: e necesara niste Sare peste Ponta.

      Emil

      19/03/2012 at 10:32 pm

  74. Ponta vad ca o tot tine intr-una ca lui nu i-a oferit nimeni nimic. Cum stenogramele si raspunsurile co-tovarasilor arata destul de clar ca i s-a propus functia, pot doar sa deduc urmatoarele posibilitati:
    -Ponta nu aude bine si are nevoie de amplificator.
    -Ponta e surd functional. Sinonim cu analfabetul functional, surdul aude dar nu intelege ce aude.
    -Ponta e de decor. El merge la consultari ca sa faca glume proaste dupa aia, Antonescu si al-mic sint de fapt ginditorii.

    Aha

    19/03/2012 at 10:28 pm

    • O fi raportat la Iliescu cu totul altceva dupa discutile la Cotroceni si se teme sa nu fie batut rau de tot . Adica zburat din functia de partid . 🙂

      stefan60

      19/03/2012 at 10:30 pm

      • Cred ca Iliescu isi da palme singur cind se gandeste ce natarau e prezident la partidul lui.

        Aha

        19/03/2012 at 10:33 pm

      • A Facut doua lucruri:
        1.a renuntat de buna voie la postul de presedinte al Senatului
        2.0 A refuzat postul de PM
        2.1 Postul a fost refuzat conform intereselor pnl+pc

        Nu e bine, nu e bine, zise calaul dand din cap. 🙂

        eugeni

        19/03/2012 at 10:35 pm

  75. Ponta face de ieri turul televiziunilor, asudind si explicind.

    El crede ca se scoate asa de usor in fata partidului cu baroni infometati si care seja simt ca scad sub 50%.

    Ponta abereaza de rupe.

    Cetatean

    19/03/2012 at 10:32 pm

    • Astia au un fix cu datul vrabiei din mina pentru cioara de pe gard. Mai nou Ponta cu ce debiteaza e nevoit sa astepte pe Antonescu prezident in 2014 sa-l numeasca in functie.

      Aha

      19/03/2012 at 10:35 pm

      • asta inseamna ca si-a dat seama ca nu pot sa il dea jos pe TB inainte de termen.

        eugeni

        19/03/2012 at 10:37 pm

      • Aicea sunt total de acord cu el! Cand Antonescu o sa ajunga presedinte, Ponta o sa devina premier 🙂

        Theophyle

        19/03/2012 at 10:38 pm

        • 🙂

          Emil

          19/03/2012 at 10:39 pm

        • 😆
          Tare sint curios cite voturi ar stinge Antonescu la o eventuala cursa pentru presedentie .
          Raposatul Bula din Cluj avea mai multe si inca pe vremea lui Ceausescu . 🙂

          stefan60

          19/03/2012 at 10:42 pm

        • 😆 😆 😆

          luminita

          19/03/2012 at 10:47 pm

  76. Ponta deja i trage cu suependarea lui Basescu daca nu accepta un premier USL in noiembrie.

    Mai baieti, asta e ori cretin, ori decerebrat.

    Cetatean

    19/03/2012 at 10:37 pm

    • Ce poti sa faci cu ei – bat campii asa cum a batut campii si Geoana in 2009

      Theophyle

      19/03/2012 at 10:39 pm

  77. Si totusi schimbarea lui Ponta nu poate avea loc acum. Ar destructura PSD-ul. Ce cred ca se va intampla va fi infiintarea unui „consiliu de coroana” care va fi format de „greii” din partid care sa ii spun ce sa faca.

    eugeni

    19/03/2012 at 10:41 pm

    • @eugeni
      cred ca degeaba ii spun ce sa faca;asta nu e in stare sa tina minte;orice are o limita;
      cum e posibil : sa spui ca nu ti s-a propus nimic(ponta pe facebook aseara) iar acum sa spui ca a fost propunere la bascalie?
      oricit o fi politica asta de curva,de posibila de neposibila,de arta ,de ce-o fi ea exista niste limte;
      ponta asta cred ca sta cu antonescu ca se potriveste cu el: amidoi sunt dusis cu pluta,dar rau de tot

      intamplator

      19/03/2012 at 10:56 pm

  78. Ia sa ne inchipuim ca pe langa Ponta, la intalnire ar fi fost, de exemplu, Mitrea (nu ca imi place de el), precum „consultant”

    eugeni

    19/03/2012 at 10:44 pm

  79. Ponta cica
    „daca vom lua 60 % la locale inseamna ca la parlamentare vom lua 70 %, ceea ce nu e bine ???!!!,
    ca uitati-va ce s-a intamplat in Ungaria ?!?!?!!”
    Moooaaama, deci Toanta crede ca vor infrange masiv.

    luminita

    19/03/2012 at 10:45 pm

    • De la Antonescu am aflat ca doarme in dormitor. De Ponta deducem ca doarme in papuci.

      Aha

      19/03/2012 at 10:54 pm

    • 60% la locale? Asta-i beat…

      johnny

      19/03/2012 at 10:58 pm

      • Vai de noi cu asta prim-ministru. Vacaroiu ni s-ar parea prin comparatie un geniu.

        Aha

        19/03/2012 at 11:02 pm

  80. Astia se copiaza unii pe altii? Sa juri ca e comunicat USL nu alta:
    -„PCRM: Nu recunoaștem alegerile prezidențiale din 16 martie.
    -”Dizolvarea Parlamentului şi alegerile parlamentare anticipate – singurele căi constituţionale de depăşire a crizei – au fost anulate în mod cinic de către guvernare, care pe 16 martie a transformat R. Moldova într-un stat poliţienesc, oligarhic şi antieuropean”, se arată în declarația comuniștilor.
    -”au dus procesul de uzurpare a puterii de stat până la finalul logic”.

    Aha

    19/03/2012 at 10:48 pm

  81. Asta este ca sa ii calmeze pe oamenii din teritoriu. Se pare ca a primit unele mesaje pline de obida de pe acolo 🙂

    eugeni

    19/03/2012 at 10:50 pm

  82. ponta:

    cum poti sa spui ca:

    – abia ieri a aflat de propunerea lui TBasescu
    si
    – daca i se va mai propune functia de premier de catre acelasi TB, el – ponta – o va accepta,
    asta in conditiile in care tot azi a spus ca el nu doreste sa fie premier cit este TB – presedinte…

    delir logic total!

    skorpion

    19/03/2012 at 11:03 pm

    • Nu este numai mincinos, este si un mare prost!

      Theophyle

      19/03/2012 at 11:06 pm

      • sint vrăbii multe in capul lui ponta, vrăbii primite de la unul sau altul, diversi care ii dau diverse sfaturi, fa aia, fa ailalata, spune asta, nu, spune alta….si el – personal – nu are nici o convingere, nici o constiinta decit de mic gainar prost crescut, care nu are ideea unei linii, a unei atitudini coerente…..
        ponta arata ca un vapor plin de sobolani misunind in…………creierasul lui.
        🙂

        skorpion

        19/03/2012 at 11:11 pm

    • Din ce a transpirat pana acum in presa Ponta ar cam avea unele apasari care sa ii induca defectiuni de concentrare mentala.
      Implicarea in cazul sinuciderii procurorului Panait
      si
      implicarea in dosarul Sex cu minore, alaturi de Robert Negoita, Banicioiu si Compania Dezinhibatilor Politici si Apolitici. Fara frontiere si fara numar, fara numar…

      luminita

      19/03/2012 at 11:13 pm

    • cred ca e un cuvint in plus=” logic”

      intamplator

      19/03/2012 at 11:16 pm

      • corect,
        🙂

        si cazul ”Panait” si cazul ”minore” cum spune @luminita se pare ca il apasa..
        si sa nu uitam si banii cistigati aiurea cu ajutorul amicului lui ostracizat temporar aka Șova

        ponta s-ar putea sa aiba mari probleme…….mai devreme sau mai tirziu

        skorpion

        19/03/2012 at 11:18 pm

  83. omul e in deriva, a fost lovit de tren cind era cu bicicleta.

    Cetatean

    19/03/2012 at 11:08 pm

  84. Sa fiu cinstit nu mi-a placut aluzia la „ceva ce stim noi ca ai facut” a lui TB. Mi se pare normal, daca este o problema, institutia indreptatita sa actioneze, altminteri ……
    Na am zis-o 🙂

    eugeni

    19/03/2012 at 11:36 pm

    • 😉

      Theophyle

      19/03/2012 at 11:48 pm

    • Sa fiu sincera, mie mi-ar fi frica sa traiesc intr-o tara al carei presedinte ar fi Crizel Adormescu si al carei guvern ar fi condus de Toanta Poanta.
      Na, c-am zis-o!

      luminita

      19/03/2012 at 11:51 pm

      • Poti sa fi sigura ca sunt multe tari din lume guvernate de cupluri ciudate de acest gen. Te asigur insa ca Romania nu va fi una dintre ele.

        Theophyle

        19/03/2012 at 11:54 pm

      • Luminitza,

        Si mie sau nici mie :), dar scopul scuza mijloacele?.
        Securitatea incepea cu chestia asta:lasa ca stim noi ce ai facut, sau varianta: gandeste-te ce ai facut.

        Luminita, nu vreau sa incep o discutie cu tine, pe care stiu apriori , ca o sa o pierd :).
        Am avut numai o strangere de inima atata tot,

        eugeni

        20/03/2012 at 12:22 am

  85. Dimineatza buna la lumea buna.

    mishu jamie

    20/03/2012 at 7:03 am

  86. Buna Dimineata,
    Postare noua!

    huniad

    20/03/2012 at 9:10 am


Comentariile sunt închise.