Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Dreptate si Justitie. Excurs politico-juridic cu refuz de bilant

Postat de @Cetatean-Politeia

Justitia, Justitia si iar Justitia. Dar care Justitie ? Justitia Rodicai Stanoiu, a Lidiei Barbulescu si a Monei Pivniceru sau a Monicai Macovei, Cameliei Bogdan si a lui Daniel Morar ? Pentru oamenii cu judecata dreapta si care vor sa afle adevarul, nu incape nici o ezitare. Nu este vorba aici de limbaj tehnic sau de cunostinte de specialitate necesare descifrarii deciziilor (repet, deciziilor) Curtii Constitutionale, ci de credinta ca Justitia nu e ceva descarnat, un termen abstract din Constitutie sau din lege, ci ceva care te doare exact atunci cind lipseste. Caci desi o vorba straveche spune « sa te fereasca Dumnezeu de poarta tribunalului si de patul spitalului », abia cind lipseste dreptatea iti dai seama ca totusi e bine sa stii drumul spre poarta tribunalului unde speri ca vei da nas in nas cu Justitia. Cea a Monicai Macovei, a Cameliei Bogdan si a lui Daniel Morar, nu a celorlalti.

Diferenta intre cele doua Justitii o sesizeaza orice om care are rabdarea sa se uite la  intervalul care incepe in 2004 odata cu cistigarea Presedintiei de catre Traian Basescu si cu aducerea Monicai Macovei ca Ministru al Justitiei. Trecerea de la Rodica Stanoiu la Monica Macovei a fost ca iesirea dintr-o pestera intunecoasa plina cu lilieci pe o pajiste insorita de munte. In pestera, atent mereu sa iti aperi ochii si urechile de lilieci, nu te mai uiti pe unde umbli si, orbecaind dupa dreptate si dupa adevar, risti sa iti rupi gitul impedicindu-te de proceduri, exceptii de neconstitutionalitate, prescriptii speciale si aminari sine die. Pe pajistea insorita insa, desi la inaltime, nu te temi sa umbli drept, caci au avut grija unii ministri si magistrati corecti sa curete drumul, fie si partial, de capcanele intinse de Săndei ( Sandeii mamii lor !   ) in care muritorul de rind se poate prinde la tot pasul.

Cetatenilor de rind le revine sarcina de a denunta nedreptatea. Azi, un denunt catre DNA e aducator de spaime in rindul celor care nu au constiinta imaculata. Pe drumul de la ordonanta de incepere a urmarii penale pina la decizia definitiva si irevocabila pot interveni multi avocati proceduristi si multe cereri de expertiza a interceptarilor, care adeseori intirzie sau chiar opresc pronuntarea sentintei. Insa odata cu denuntul catre Parchet ceva se misca. Nu alearga in goana nebuna, dar se misca. Nimeni nu mai doarme linistit stiind ca DNA-ul nu mai e azi cel de pe vremea lui Ioan Amariei si a lui Fanel Pavalache.

2004-2014. Dreptate si Justitie.

Daca astazi Catalin Voicu nu este ministru de Interne,  Dan Sova ministru al Justitiei si, cu voia dumneavoastra ultimul pe lista, Adrian Nastase Presedinte reales al Romaniei la al doilea mandat (2009-2014) este pentru ca in 2004 Alianta DA a facut posibila oprirea unei iminente ierni rosii peste tara lunga de 10 ani. Rosie precum cirpa kagebista si lunga precum doua mandate special croite pentru El Insusi. Dupa obtinerea celui de-a doilea mandat al lui Traian Basescu, jumatate plus unu dintre romani (diaspora inclusiv) au jubilat. Diaspora, careia Dumnezeu i-a harazit o soarta aparte la alegerile din 2009, asa cum a scris un roman pribeag, urmas al celor ucisi in inchisorile comuniste (« S-a facut dreptate celor izgoniţi sau plecati de nevoie si a urmasilor infamului pact Molotov – Ribbentrop, romanii basarabeni din fosta Moldova Sovietica. Ei au avut sansa sa hotarasca cine va fi presedintele Romaniei, reprezentantul celor care i-au izgonit sau  un presedinte care a condamnat comunismul. Au tot dreptul sa incline balanta acesti oameni care au trimis acasa an de an miliarde de euro, cand nu aveam de unde sa-i primim, industria romaneasca fiind vanduta la fiare vechi, resursele impartite inte oligarhii rosii ai lui Iliescu si comertul monopolizat de spagarii lui Nastase » – Sursa 

S-a intarit Justitia din 2004 incoace? Cu siguranta da, daca ne gindim ca unii demnitari pina mai ieri de neatens cu nici o floare au inceput sa primeasca (timid), condamnari cu executare. Cu siguranta nu destul, daca ne gindim ca in unele dosare de rasunet judecatorii nu pot da mai mult decit condamnari cu suspendare iar Sorin Ovidiu Vantu primeste (in sfirsit !) sentinte (inca nu definitive) cu executare mult prea blinde, care iau ca pretext al blindetii piciorul vesnic in ghips si vorbirea mereu inselator-peltica. E mai multa dreptate ? Cu siguranta da, daca ne uitam ca au inceput sa fie confiscate averi nejustificate. Cu siguranta nu destula, daca ne gindim ca unii membri ai Parlamentului isi permit sa incerce desfiintarea ANI, pentru ca nimeni sa nu ii stie cit cistiga, ei si rudele lor.

Dizolvarea aliantei DA nu a avut efectele pe care le sperau liberalii de mucava care au denuntat in 2007, de dragul lui Dinu Patriciu, intelegerea politica avuta cu Traian Basescu in 2004. Dizolvarea aliantei DA nu a fost urmata de restauratia iliescianista, intrucit referendumul de suspendare al Presedintelui nu le-a dat cistig de cauza adversarilor Justitiei. Cacofonia doctrinara care a facut ca un Guvern PNL cu 20% in Parlament sa supravietuiasca (cu pretul dinamitarii bugetului de stat si a spolierii incasarilor din marile privatizari) cu sprijinul mascat al PSD azi nu mai atrage atentia la nimeni. Desi ar trebui, intrucit aceeasi cacofonie doctrinara sta la baza aliantei USL  alcatuita in 2011, care nu are ca obiectiv decit un singur lucru: intoarcerea Justitiei din drumul catre pajistea de munte inapoi in pestera cu lilieci. Restul sunt detalii prefatate de interceptatul Catalin Voicu: « Asculta-ma un pic! Daca eu m-am dus la Interne, omule, ai toata Procuratura Romaniei, ai toata Justitia in mana, ai toata Curtea… Da, am Politia, vreau sa-l arestez pe Ontanu, vreau sa-i fac dosare lu’ Oprea, de jos dosaru’, sus merge snur! Pentru ca eu sunt singuru’ personaj care am toata conexiunea in mana ».

Mai grav decit o Justitie care merge schiopatind spre pajiste e o Justitie trimisa inapoi in pestera ca pedeapsa ca inca nu alearga cu viteza vintului. Iar mai grava decit nedreptatea facuta de infractori e nedreptatea celor care nu au rabdarea de vedea efectele deja emergente ale noilor Coduri, ale legii de promovare prin concurs la Inalta Curte, a legii de raspundere disciplinara a magistratilor. Uneori morile puse in miscare de Monica Macovei  in 2005 macina incet, dar sigur, spre indreptarea Justitiei. Au aflat-o pe pielea lor Sandeii din CSM care abia in 2011 au  fost prinsi de guler si aruncati afara din CSM-ul in care mai vroiau sa stea  6 ani: a se vedea Decizia 53/2011 a CCR

A aflat-o pe pielea lui si Dan Lupascu, cel mai rezistent Sandel, care a mers cel mai departe in contestarea interdictiei unui al doilea mandat in CSM, interdictie pusa de Monica Macovei in 2005 in legea privind Consiliul Superior al Magistraturii: abia acum citeva zile, pe 9 martie, Curtea Constitutionala a aratat ce bataie lunga a avut modificarea operata de Monica Macovei in 2005. A se vedea Decizia 22/2012

Deci sa nu facem inca bilanturi partiale si grabite cita vreme avem exemplul unor modificari legislative din 2005 care produc efecte in 2011 si 2012. Ora bilantului juridico-politic nu a sosit inca. Pina in 2014 (sic!), cind se incheie al doilea mandat al Presedintelui suspendat in 2007 pentru ca politicienii sa ajuga sa puna mina pe procurori („ Este disperare. Pentru asta au scos PD de la guvernare, pentru asta au suspendat presedintele Romaniei – ca sa ajunga la oala cu procurori”- Traian Basescu), mai sunt inca doi ani si alegeri legislative in noiembrie 2012.

Am insa o neliniste. Ma tem ca in numele necesarei reinnoiri a Justitiei si a clasei politice sa nu calcam nepasatori peste ce s-a realizat pina acum, sub cuvint ca daca reforma nu e totala, ea nu insemna nimic.  Exuberanta juvenila care vrea sa ia totul de la zero e tot atit de periculoasa precum cinismul celor care manipuleaza credinta oamenilor in dreptate si adevar.  Ba as spune chiar mai periculoasa, pentru ca pune alegatorul in noiembrie 2012 in fata unei alternative imposibile: a vota ingeri care inca nu au aripi sau a vota demoni compromisi. Ori, pina si demonii au nuante diferite, dupa cum si ingerii sunt mai mult sau mai putin demni de a fi votati. Deci nimeni sa nu se culce deci pe o ureche, caci mindria nu iarta pe nimeni. Rezultatul alegerii intre un inger mindru si un demon pocait este…imprevizibil.

Pentru ca raul sa triumfe, uneori e suficient ca oamenii bine intentionati sa ceara mai mult decit pot oferi ei insisi pentru moment. Cei care vor cu adevarat ca Justitia sa nu reintre in pestera trebuie sa invete a merge incet alaturi de ea si, intrucit e inca schioapa, sa-i intinda din cind in cind bratul lor pentru sprijin.  Orice incercare de a o forta sa alerge mai tare  se poate solda cu o fractura iremediabila (numita in termeni tehnici: USL-la-putere)  cauzata de inocularea ideii ca daca reforma nu e totala, ea nu exista deloc.

 Exista insa si o alta totalitate. Cea care are cel putin 25.000 de pasi, din care deocamdata s-au facut mai putin de jumatate. Dupa parcurgerea tuturor acestor pasi, vom face impreuna si bilantul de etapa al dreptatii si al Justitiei. Promit ca voi scrie si atunci.

Written by Theophyle

12/03/2012 la 4:19 pm

239 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. salut! bine scris :). dar ptr ca usl sa nu ajunga la putere e necesar ca si actuala putere sa nu si mai dea cu stangu-n dreptu’ fara sa i fie provocata greseala. 😀

    zigzag

    12/03/2012 at 4:29 pm

  2. Ziua buna din nou. Excelent articol.

    mishu jamie

    12/03/2012 at 4:39 pm

  3. cetätean,
    mä reped cu pläcere, si mai ales multzumesc f. mult,
    a fost cat se poate de explicit

    theo- nona

    12/03/2012 at 4:40 pm

  4. @cetatean/buna ziua/inca odata lucid ,clar si competent
    felicitari pentru corectitudine si exprimarea concisa.” brici”

    intamplator

    12/03/2012 at 4:43 pm

  5. @ Cetatean.
    Cam pe langa topic: crezi ca exista vreo posibilitate ca din blogosfera sa ajunga vreun buchet de flori ( sau na… ca e martie – vreun martisor ) catre doamne asemeni Cameliei Bogdan? Sau -ma rog – un ,, Saru’mana doamna” ? Ceva – ceva ….sa simta si ele nu sunt singure?

    Crisbear

    12/03/2012 at 4:43 pm

  6. „daca reforma nu e totala, ea nu exista deloc.” Chestia asta se foloseste din 2005 ca si filozofie centrala prin mai toata presa.
    Pai ce zicea Plato: Niciodata sa nu descurajezi pe cineva care face progres in mod continuu, nu conteaza cit de incet se face progresul.

    Aha

    12/03/2012 at 4:47 pm

  7. Have a break, have a KitKat !
    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-11729206-deputatii-udmr-primit-mandat-conducerea-uniunii-nu-participe-lucrarile-camerei-deputatilor-pana-cand-nu-adoptata-privind-umf-targu-mures.htm

    pai sa nu participe nici pdl o saptamina la Parlament. Ce sa faca acolo singuri, cind apare ghiocelul ?

    Un tanar de stanga

    12/03/2012 at 4:50 pm

    • Ungurii se simt tari pe pozitii. Fara ei nu face nimeni guvern, asa ca de ce nu. Ori scoate USL 51%, dar mai probabil e ca nu scoate. Si atunci tot cu UDMR trebuie sa faca coalitie, un fel johanis reloaded cu Ponta.

      Aha

      12/03/2012 at 4:54 pm

    • Buna ziua!
      Foarte bine…acum e momentul sa-si bage PDL toate legile. Se vor adopta tacit si in Camera si in Senat.:D
      UDMR, daca se simte mare si tare, sa introduca motiune de cenzura. De joaca de-a parlamentarii pe holuri ne-am cam saturat.

      ribelalu

      12/03/2012 at 5:03 pm

  8. dna. Pivniceru,Barsana si cei 3 crai, meritä totzi flori, cand vor
    face ceva
    vreau sä väd condamnäri,nu vreau NUP, ajunge cu minciunile
    sä le confiste averea.Nästase,Copos,Voicu,Nicolescu,Becalii cu toatä
    mafia din fotbal
    ce a condamnat definitiv dna. Camelia Bogdan????
    vreau fapte…………………….

    theo- nona

    12/03/2012 at 4:51 pm

  9. s-au a fäcut-o si camelia b. de barsanä??????

    theo- nona

    12/03/2012 at 4:53 pm

  10. Salut,
    Am promis ca nu ma comentez dar vad ca Theophyle e acasa si curiozitatea nu-mi da pace…
    Intrebare:ar fi OK daca NR ar prelua argumentul Cetateanului si sa spuna ca NR crede ca poate face mai mult/bine?
    Ar fi OK ca NR sa se distanteze de PDL/TB, necesar pt asi defini o identitate, dupa alegeri?
    Il iubim cu orice pret pe TB pt ca daca il repudiezi pt TB repudiezi si progresele si directia de pina acum? Implicit o iei de la 0 si de la capat…

    Tio

    12/03/2012 at 4:54 pm

    • Salut Tio,
      nu cred ca ti-am interzis sa comentezi 🙂 Ti-am interzis sa arunci strambe!

      Tio problemele NR sunt problemele ei legitime. Problemele nostre sunt diferite. Nu-mi pasa de PDL, ei isi merita soarta, imi pasa de putinul sau mai multul bine pe care l-a facut Basescu si care trebuie continuat.Am probleme cu NR cand adopta pozitii clar USL. Stim exact de unde provin!

      Tio, noi nu dorim functii si noi nu vom fi membrii de partid. Noi suntem societatea civila si reactionam asa cum am reactionat cand suntem provocati si cand una se sustine la nivel particular si asta se face in public. Un singur lucru trebuie sa sti – nu suntem prosti si nici nu putem si prostiti. Pentru opiniile noaste ne vom „bate” peste tot cum putem!

      Theophyle

      12/03/2012 at 5:05 pm

      • Eu nu arunc niciodata strimbe. Greseli fac dar nu bag strimbe.
        Nu cred niciodata ca NR a „adopta pozitii clar USL”. Au inteles doar, poate gresit, sa se definesca in contrast cu PDL/TB. Ca ignora USL e firesc ca doar n-ai cu cine…

        De unde intrebarile mele (nu sint retorice)…

        Politeía vede o continuitatea iar NR alege s-o ignore? Asta e sursa „conflictului”?

        Tio

        12/03/2012 at 5:22 pm

        • Tio,
          Politeia nu vede nici macar poteca si nici drum. Politeia vede si simte lipsa de democratie,inflatie functii si grade – inregimentare fara substanta su multe cuvinte goale:

          Pro-România. Suntem pro-caracter. Pro-inteligenţă. Pro-optimism. Pro-decenţă. Pro-activi. Pro-muncă. Pro-merit. Pro-inițiativă. Pro-entuziasm. Pro-viziune. Pro-modernizare. Pro-tradiție. Pro-responsabilitate. Pro-democraţie (cu tot cu limitarea mandatelor primarilor). Pro-patrimoniu. Pro-piaţă. Pro-vita. Pro-justiţie. Pro-lustraţie. Pro-integritate. Pro-transparenţă.

          Theophyle

          12/03/2012 at 5:29 pm

          • Doamne, ajuta! 😉
            Eu incercam doar sa inteleg sursa disputei dintre Politeía si NR.

            Tio

            12/03/2012 at 5:39 pm

            • Tio,
              nu e disputa este un dialog si un efort de a intelege. Noi pe ei si ei pe noi.

              Theophyle

              12/03/2012 at 5:43 pm

              • 🙂 Si eu.

                Emil

                12/03/2012 at 6:27 pm

  11. trebuie facut orice ca astfel de infantili sa nu ajunga sa conduca destinul Romaniei. au fost indeajuns Nastase si mentorul sau kaghebist Ilici Iliescu. poftim mostra de tembelism de la unuol care s-a frecventat cu Miki Mouse. zice Che Gargara: „In zona de politica externa, am felicitat si am transmis o scrisoare de felicitare partidului social democrat [ [n.r. formatiunea SMER-SD] care a castigat majoritatea absoluta in Slovacia. Pentru mine si pentru noi este un lucru imbucurator ca in Europa sunt din ce in ce mai multe guverne si prim ministri social democrati. Asta va facilita reintegrarea noastra ca tara. In acest moment, pe plan european suntem complet izolati. Presedintele Basescu este un personaj absolut nefrecventabil si neserios. Premierul Ungureanu straluceste la consiliile europene, ca si premierul Boc, prin absenta”, a declarat presedintele PSD Victor Ponta, luni, intr-o conferinta de presa dupa sedinta saptamanala a USL.
    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-11727415-victor-ponta-plan-european-traian-basescu-este-personaj-absolut-nefrecventabil-neserios-premierul-ungureanu-straluceste-consiliile-europene-premierul-boc-prin-absenta.htm
    Boul familiei saluta socialistii slovaci!

    Sare'n Ochi

    12/03/2012 at 5:10 pm

    • Sa nu fie cu ghinion. Aia pe care ii tot felicita si lua de model Ponta au sfirsit toti ba prin a pierde alegeri, ba prin a demisiona (papandreu, zapatero, etc).

      Aha

      12/03/2012 at 5:22 pm

  12. CHAPEAU BAS… 🙂

    „Am insa o neliniste. Ma tem ca in numele necesarei reinnoiri a Justitiei si a clasei politice sa nu calcam nepasatori peste ce s-a realizat pina acum, sub cuvint ca daca reforma nu e totala, ea nu insemna nimic. Exuberanta juvenila care vrea sa ia totul de la zero e tot atit de periculoasa precum cinismul celor care manipuleaza credinta oamenilor in dreptate si adevar. Ba as spune chiar mai periculoasa, pentru ca pune alegatorul in noiembrie 2012 in fata unei alternative imposibile: a vota ingeri care inca nu au aripi sau a vota demoni compromisi. Ori, pina si demonii au nuante diferite, dupa cum si ingerii sunt mai mult sau mai putin demni de a fi votati. Deci nimeni sa nu se culce pe o ureche, caci mindria nu iarta pe nimeni. Rezultatul alegerii intre un inger mindru si un demon pocait este … imprevizibil.”

    Astia da oximoroni! Felicitari pentru stilistica ingenioasa, ati scris ca un prieten bun. Adevarat!

    Pavel

    12/03/2012 at 5:19 pm

  13. Buna ziua,
    Mare problema face UDMR ul. Intind coarda prea mult. Nu imi dau seama ce e de facut. Deocamdata la Camera nu s-au dus. La Digi tv am auzit-o pe Valeria Dorneanu (pe care n-am mai vazut-o de ani de zile) spunind ca UDMR istii trag tare pe ultima suta de metri, sa obtina tot ce pot, pentruca nu sunt siguri ca mai apuca participarea la vreun guvern. E un examen greu pentru Ungureanu si pentru restul coalitiei.
    Daca ar fi patrioti, USl istii ar trebui sa vina la lucrari ca sa nu izbuteasca UDMR sa blocheze parlamentul . Dar, ti-ai gasit, opozitia abia asteapta sa puna guvernul cu spatele la zid.

    cedric

    12/03/2012 at 5:26 pm

  14. din cit am inteles de la rra problema la tg musres e cam ” fortata”
    as inclina sa cred ce spune rectorul,ca daca s-ar crea acea facultate n-ar fi acreditata de aracis=lipsa standardelor;
    in acelasi timp a primit o scrisoare de la ministru ca nu le da bani de salarii,daca nu accepta” linia ..in limba maghiara”
    purtatorul de cuvint al ministerului spune ca de fapt cei din tg mures n-au trimis ” carta” la minister soi de aia nu le dau banii
    n-as crede eu ca rectorul ar arata o scrisoare primita azi in care sa spuna asa ceva;
    dl catalin baba a mai dat-o in bara cu s\” sofrt-ul” cind a zis ca au fost intreruperi de curent/n-au fost/era mai cinstit sa spuna,” da avem o problema si o remediem” nu sa umble cu minciuni

    cit despre usl la parlament?? asta e o dorinta utopica
    despre udmr: nu-i vad bine/cu rosia montana s-ar putea sa o ia ” in freza” /budapesta nu prea ii mai finanteaza(recesiune)….
    cred ca guvernul poate guverna prin OU pina prin iulie;atunci as fixa alegerile ,ca tot sunt sprijinitorii lor, bugetarii, in concediu

    intamplator

    12/03/2012 at 5:37 pm

  15. Salutari 🙂

    Un articol pentru toti cei care inca mai spera la schimbarea in bine a acestei tari! Multumim 🙂

    Radu

    12/03/2012 at 5:45 pm

  16. Am auzit dupa amiaza pe un deputat UDMR (seful grupulu ide la Camera) care era foarte categoric: exista linie in limba maghiara la UMF Tg.Mures dar ei vor „independenta administrativa”, rector propriu. Asta nu inseamna facultate separata? Sa nu-i mai finanteze MEC ca n-au fost prevazuti in buget!

    cedric

    12/03/2012 at 5:51 pm

    • @cedric
      mi se pare ceva in neregula cu atitudinea asta de non-compromis
      bun.le faci facultate in maghiara, si dupa aia???inteleg ca ar fi cam 300 absolventi/an(rectorul zicea de vreo 1700 studenti maghiari acolo)
      sunt 1,7 milioane unguri in romania;in 6 ani ajungi la 1 medic/944 locuitori;si asta daca iei in considerare ca ungurii sunt compact localizati
      daca iei in considerare harcov&mures sunt cam 0,6 milioane;sa mai consideram bihor,cluj si satu mare se ajunge la 1 milion de unguri,relativ compact asezati/in 4 ani ai 1 medic/850-900 locuitori
      ce faci dupa aia???
      nu mai zic ca .probabil,au si specializari
      cu maghiara unde se pot duce decit in ungaria?banuiesc ca au si aia facultati de medicina..
      toata chestia asta” pute”
      pe studenti i-au intrebat?????ce face un doctor care termina medicina in limba maghiara si nu poate profesa in limba lui?ca nu vad om normal la cap sa se duca la un doctor care nu vorbeste limba lui

      intamplator

      12/03/2012 at 6:17 pm

      • Eu cred ca e doar un capriciu. Vor sa-si arate importanta, dar daca guvernul se tine tare, cred ca mai lasa din pretentii. Unde naiba se duc? Macar mai apuca cateva luni la ciolan si dupa aia, cred ca nu-i mai baga nimeni in guvern.
        Sa-l vad eu pe Marko Bela ca renunta la salariul de vice prim ministru, functie in care ia banii de pomana. Nu s-a auzit de el, cam cu ce s-ar ocupa in guvern. E o functie cu dedicatie si atat!
        Speram ca MRU sa aiba ceva prin biblioteca, dar se pare ca citeste dar nu povesteste!

        cedric

        12/03/2012 at 6:30 pm

    • revin la chestia asta cu doctor care stie numai maghiara:
      n-am auzit ca in california,care are cam 1/2 hispanici,sa se fi infiintat vreo universitate de medicina in limba spaniola; daca era vreun ” ghesheft” de mult isi spalau banii prin asta aia care fac bani din droguri.
      si ,iar, te duci la doctor de familie ungur;iti da trimitere sa faci investigatii si le scrie in ungureste,ca asa stie;
      ce face pacientul? unde se duce? la szeged?la budapesta? cum e cu asigurarea?ca nu cred ca la brasov sau timsoara stie vreunul ungureste

      intamplator

      12/03/2012 at 6:24 pm

  17. Ziua buna Teophyle, plecaciuni Citoyen, salutari distinsilor oaspetizi si oaspete (ca sa fim politic corecti fortam un feminin) 🙂

    Am si eu o povestioara, in care apare, implicit, si judecata satului 😦

    Ca pe vremuri de demult uitate, TB a ajuns ca un fel de vrajitoare care trebuie arsa.

    Nu conteaza daca este sau nu vinovata. Inchizitorii gasesc orice fel de motive, negi , fire de par , lipsa firelor de par, nu conteaza ca vrajitoarea strangea plante de leac pentru sat, principalul este ca trebuie sa fie arsa. Sustinatorii (toarele) de pe margini, povestitoare de legende, mituri si istorii de exemplu, sunt primele a aprinde rugul, Judecata noului sfat fuse scurta: cine are nevoie de leacuri?.Tipetele, si mirosul pielii arse le dadea impresia ca au cu totzii de mancare, mai sunt atatea vrajitoare in sat, va veni si randul lor.
    Povestitoarele de istorii se aseaza in jurul rugului si povestesc ce bine,ce fericire era inainte sa apara vrajitoarea.
    Traiasca noul sfat care o sa ne dea la toti mancare si bautura si lupte si competitii de oina pe islazul satului.

    eugeni

    12/03/2012 at 6:13 pm

    • Salut eugeni 🙂
      frumoasa povestioara!

      Theophyle

      12/03/2012 at 6:19 pm

      • Multzm fain Teophyle,

        Exista in povestioara si un personaj colectiv, povestitorii de istorii.
        Orice asemanare cu realitatea nu este intamplatoare 🙂

        eugeni

        12/03/2012 at 6:31 pm

  18. Salutare si merci pentru comentarii.

    Sa mai pun un citat din evz.ro pe care nimeni nu trebuie sa il rateze? Hai sa il pun:

    ,,Traian Băsescu: În primul rând am să aduc o corecţie afirmaţiei dvs. că sunt un om de dreapta. Eu am devenit un om de dreapta, după ce am parcurs un proces de maturizare în politică. V-aş aduce aminte cât de stângaci abordam lucrurile pe la începutul anilor 90, când era vorba de restituirea caselor naţionalizate. Atât era cultura mea politică atunci pentru că n-am fost pregătit pentru politică. Eu am fost pregătit să conduc nave. Am avut în timp o evoluţie care m-a făcut să văd corect politica şi scopul politicii. Acum pot spune că ceea ce eu cred şi ceea ce am cerut guvernelor să aplice, campania mea din 2009, a vizat o abordare profundă de dreapta, iar evoluţia mea s-a cantonat puternic în abordările de dreapta. În România este un electorat destul de mare de dreapta, care mizează pe performanţă, care mizează pe grija de sine şi nu aşteaptă ca statul să aibă grijă de ei, iar acest electorat poate fi lărgit numai cu evoluţia României spre bine”.

    Pun acest citat monumental pentru a marca inca o data in ce masura Traian Basescu NU este un om al tranzitiei.

    Cetatean

    12/03/2012 at 6:41 pm

    • Excelent! 🙂

      maya

      12/03/2012 at 7:28 pm

    • Buna seara frati Theophyleni,
      Mi se pare ca va fi o mare pierdere retragerea Presedintelui din viata politica dupa terminarea mandatului.

      ovidiu

      12/03/2012 at 8:05 pm

      • Buna Seara Ovidiu,
        nu-i lasa Dumnezeu pe romani fara pastor 🙂

        Theophyle

        12/03/2012 at 8:08 pm

        • Amin!

          ovidiu

          12/03/2012 at 8:33 pm

    • Oricine are dreptul sa se schimbe in bine, sa evolueze, cu atat mai mult cei crescuti sub comunism. Asa cum un om crescut, educat, format in comunism poate deveni un bun profesor de stiinte politice sau de filosofie (rau fiind cel care preda marxism si materialism dialectic si stiintific patruns pana in maduva oaselor de directivele congreselor PCR), sau un altul poate deveni un bun antreprenor, capitalist pur-sange, curat, fara contracte cu statul, cu mii de angajati, cu cifre de afaceri ametitoare si parteneri de afaceri reputati, puternici, din lumea cea mai buna si mai rafinata a afacerilor, tot asa un om politic poate deveni mai bun, mai educat, mai democrat si mai liberal. La fel cum crestinii accepta ca pana si talharul are posibilitatea pocairii si mantuirii (apropo de demonul pocait! :))! Periculos este, insa, vai!, cel ce profereaza lustratia pana in 1996 si purismul unei noi gramatici politice, cel ce-i radiaza (ca un inger mandru! :)), vituperand ad hominem, pe toti cei ce au facut politica inaintea sa!!! Egolatria si lipsa de maturitate (vezi ce zice Basescu, cu multa intelepciune: „Eu am devenit un om de dreapta, dupa ce am urmat un proces de maturizare in politica.”) sunt un cocktail exploziv, care poate arunca in aer nu doar dusmanii, imaginari sau reali, ci pana si propria casa! Dar cand casa pe care o tintesc acesti falsi lideri/ profeti este insasi Republica, Traian Basescu e primul aliat care iti vine in minte!

      Pavel

      13/03/2012 at 8:46 am

  19. Seara buna
    Legat de UDMR , facultatea de medicina din Tirgu Mures , eu cred ca e o falsa problema modul in care e discutata pe bloguri si ziare .
    1- Cei care vor studia in limba maghiara medicina vor fi obligati ulterior de viata sa invete aceiasi materie si in romana . In acelasi mod in care elevii claselor cu predare in limba maghiara din anii lumina au invatat fortat sa discute in romaneste cind au ajuns in fabricile socialiste . Nici atunci si nici acum nu e posibil de crezut ca toti acesti absolventi vor gasi de munca doar in zonele in care maghiarii sint majoritati . (ca sint cam 2-ua judete si atit )
    2- In 2012 , atit RO cit si Ungaria sint tari membre UE . Ca urmare e de intrebat de ce nu cere partidul asta o cota de burse de studiu care sa fie acordate studentilor ce vor sa invete medicina in Ungaria .

    Poate adevarata miza a acestei cereri e crearea de posturi de profesor universitar , asistent , rector sau conferentiar universitar in sectia cu predare in limba maghiara . Cu fondurile aferente acordate de minister . 🙂
    De , e mai usor sa devi profesor universitar in o sectie protejata lingvistic a universitatii decit sa concurezi cu alti sute de candidati din intreaga tara . 🙂 Tot asa cum banii primiti de la stat pentru o astfel de sectie exclud oricare valutare , evaluare a calitatii invatamintului respectiv ca doar e o sectie protejata . 🙂

    Acesta e parerea mea de ardelean care cunosc bine si de mult timp cum incearca unii sa obtina fotolii si bani abuzind de notiunea de minoranta lingvistica .

    In concluzie , 😆 PDL e pe ultima suta de metri . Nu poti sa pretinzi sa de faci frate cu dracul pina treci „pontul” . Tot are un pret . Depinde cine vrea sa il platesca si daca merita pretul cerut . 🙂

    Ștefan A.

    12/03/2012 at 6:44 pm

    • Interesante sunt si acuzatiile de plagiat aduse rectorului ! Cel putin pe net am gasit ca din ianuarie 2012; cine le aduce? Pai doi fosti lectori de la BBClujNapoca. Cei doi sunt vicepresedintii Comitetului de Initiativa Bolyai (CIB), care militeaza pentru reinfiintarea Universitatii ”Bolyai”, ca institutie de stat cu predare exclusiv in limba maghiara. dati afara de la Universitatea BB. Mai este si un articol din Adevarul, editia locala Targu Mures, in ziua de 8 februarie, in care se mentioneaza declaratia rectorului despre presiunile venite de la Budapesta. Asa zice presa 🙂

      Emil

      12/03/2012 at 7:15 pm

    • Salut Stef 🙂
      Chestia cu posturile mi se pare explicatia cea mai normala 🙂 Avand in vedere ca udemeristi sunt de fapt niste fesenisti de etnie maghiara ciolanul este povestea!

      Theophyle

      12/03/2012 at 7:16 pm

  20. Interviul acordat evz mi se pare si mie, vorba lui Cetatean, monumental.
    3 lucruri apreciez in special la Basescu.
    -inteligenta
    -faptul ca stie sa asculte
    -faptul ca stie sa se schimbe

    Asta inseamna premizele esentiale ale evolutiei. Ar fi bine ca cine are urechi de auzit, sa auda.

    Valentin

    12/03/2012 at 6:47 pm

  21. cat de pervers este UDMR, tot timpuil au santajat. astia parcä
    träiesc in altä tzarä nu IN romania, catä nerusinare.
    in germania nu au asa multe pretentzii minoritätzile

    aä le fie rusine celor din UDMR:

    theo- nona

    12/03/2012 at 6:56 pm

  22. cred cä in germania träiesc , de zeci de ani, 4-5 milioane de turci,
    cum ar fii sä cearä catedrä in turceste, atunci vor si spitale turcresti,
    si primärii, etc.atunci copii care nu stiu ungureste, nu pot invätza acolo,
    in tzara lor.

    udmr nu aare pic de rusine, asa vor fii uratzi mai räu

    theo- nona

    12/03/2012 at 7:09 pm

  23. Buna seara si buna sa va fie inima!
    😆

    Felicitari Cetatean! 🙂

    Fiecare pas inainte, cit de mic conteaza! 🙂

    maya

    12/03/2012 at 7:10 pm

  24. maya, buna seara! 🙂

    Exista pasi care par mici dar care sunt enormi. Sa nu ne grabim sa facem bilanturi cit inca drumul nu s-a incheiat.

    Cetatean

    12/03/2012 at 7:13 pm

    • Cetatean
      😆

      Mai intii conteaza intentia, apoi drumul, dupa care directia – adica inainte! 🙂
      Pasii vin la urma! Chiar daca sint mici, conteaza…….
      Nerabdarea noastra este cea care isi face uneori de cap…..timpul „rupe” necrutator!

      maya

      12/03/2012 at 7:23 pm

  25. „Dreptate si Justitie” in cazul ANastase?
    Gainile lui Adrian Nastase – record mondial – au facut un ou la 31 de minute;ziaristii de la RL i-au numarat ouale! 🙂

    „Declaraţia de avere a lui Adrian Năstase continuă să producă surprize halucinante chiar şi după declanşarea unor anchete penale legate tocmai de provenienţa veniturilor sale. Deşi, oficial, spune că a încasat în ultimii doi ani aproape 150 de mii de euro din vânzarea ouălor de la Cornu, în realitate, ferma fostului premier nu se mai ocupă de această activitate de câţiva ani buni.”

    http://www.romanialibera.ro/exclusiv-rl/investigatii/ouale-lui-nastase-nu-ies-la-socoteala-lipsa-150-de-mii-de-euro-256291.html

    maya

    12/03/2012 at 7:15 pm

    • ,,Gainile lui Adrian Nastase – record mondial – au facut un ou la 31 de minute „‘
      Ioii, maya, zici ca-s votantii din 2009 de la Paris 🙂

      Loda

      12/03/2012 at 7:37 pm

      • Cum zicea Che-Gargara,
        astia fura mai bine ca noi. Diferenta este simpla Loda – Aia de la Paris nu au fost prinsi si nici banii nu au fost bagati in buznar. Nastase este un hot prins si condamnat pentru hotie. Eu zic mare diferenta!

        Theophyle

        12/03/2012 at 7:40 pm

        • Da, Theiphyle, dar nu pentru oua 🙂

          Loda

          12/03/2012 at 7:58 pm

          • Lasa Loda, ca o sa plateasca el si ouale 🙂
            Chiar nu-i doresc puscarie mai mult de o luna! Sa ineleaga si el cum merge treaba!

            Theophyle

            12/03/2012 at 8:01 pm

      • Ce comparatie de neam prost. 👿

        luminita

        12/03/2012 at 7:40 pm

        • De doamna, nu toata lumea are perfecta elengantza a domniei voastre 🙂

          Loda

          12/03/2012 at 7:59 pm

      • Buna seara, Loda.

        ai o dunga cu votantii de la Paris, ca seful PSD-ului.

        Insa ce sa-i faci, cind ditamai masinaria de furt a PSD (citat din Victoras) nu reuseste sa invinga oamenii din diaspora care au stat ore intregi la coada pentru a vota, arunci cu noroi in cei care mucesc departe de casa ca sa trimita miliarde de euro in tara.

        Tipic pentru PSD si Ponta.

        P.S. Exista o decizie a CCR a propos de „furtul” reclamat de PS si de „camioanele” de probe. Invata sa respecti instiuttiile statului, Loda, chiar cind ele nu lucreaza pentru PSD.

        Cetatean

        12/03/2012 at 7:41 pm

        • Sigur ,cetatene, asa este CCR a zis e clar ,eu nu te contrazic, doar susutin ca toto furt a fost, e dreptul meu si convingerea mea.

          Loda

          12/03/2012 at 8:00 pm

      • vai ce gluma istorica!
        in continuare nu ati inteles cum e cu aritmetica,nu-i asa? in continuare credeti ca la Paris a fost o frauda, nu-i asa?
        nici nu e de mirare cand pana si rezultatul operatiilor de impartire intre cifre le luati de la Antena 3, caci singura nu sutneti in stare sa procesati iar in computere nu aveti incredere.

        Valentin

        12/03/2012 at 7:45 pm

      • loda,
        din replica ta deduc un singur lucru: nici pe departe nu crezi ca vreodata adrian_nastase a furat, ca este vinovat, ca merita sa intre dupa gratii. Nici nu concepi asa ceva, desi ai citit negru pe alb toate furaciunile ale acestuia. Dar idolul tau ramine idol, sa nu te atingi nici cu o floare de el.
        vai, vai, loda, asemenea idoli ai matale?

        skorpion

        12/03/2012 at 7:48 pm

        • skorpi : cata ditamai reactie, tu, valentin, city ,uau, cred ca am atins un punct sensibil. pe de lata parte, te-am mai rugat, nu incerca sa-mi traduci mie ce scruiu eu, ca esti departe, departe ….

          Loda

          12/03/2012 at 8:02 pm

      • Loda
        😆
        Servus!

        Ioi,ioi!
        Vorba lui Cristoiu! Este o stire! Ca si gaina care naste pui vii! 😆

        Sa inteleg ca din ouale gainilor lui Nastase au iesit votantii lui TBasescu? 😆

        maya

        12/03/2012 at 7:50 pm

        • Everthing is posible, my dear 🙂

          Loda

          12/03/2012 at 8:01 pm

          • Voturile „furate” la Paris este o marota;ouale (pretul lor) apar in declaratia de avere,scrisa de minuta lui!

            maya

            12/03/2012 at 8:09 pm

    • Servus maya 🙂

      Theophyle

      12/03/2012 at 7:38 pm

      • Theophyle
        😆
        Servus!

        maya

        12/03/2012 at 7:51 pm

    • „exclusiv RL”- informatii furate de la SareinOchi preluat cu indicarea sursei de El Cucui si Kamikaze, articole scrise incepand cu luna noiembrie anul trecut dupa un pont al lui subsemnatu` :). La o zi dupa Kamikaze hop si RL cu „exclusivitatea”. Comentarii pe tema asta am scris si aici pe blog de cateva ori, deci putem include si comunitatea noastra ca posibila sursa a „exclusivitatii” RL
      http://sareinochi.com/2011/11/20/adrian-nastase-isi-vinde-bine-ouale/

      ribelalu

      12/03/2012 at 9:17 pm

    • le-am numarat eu mai intai. ziaristii de la RL doar au sutit un material de la mine de pe blog (pontul mi-l daduse Ribelalu).

      Sare'n Ochi

      12/03/2012 at 10:01 pm

  26. seara buna Theophyle all 🙂
    salut City ! 🙂 excelent punctat.
    Procesul cel mai important prin care putem trage sperantza de insanatoshire natzionala, este procesul de recuperare a sentimentului de infaptuire corecta,justa a dreptatzii.Mimoza aia legata la ochi cu adevarat nepartinitoare.
    A pune presiune de orice fel(inclusiv/mai ales politica) mai mult decat in termeni rezonabili pe sistemul judiciar prin care reushitele de pana acum atatea cate exista ,nu sunt parte a reformei inseamna defapt nerecunoashterea imenshilor pasi care au fost deja facutzi.pana acum dar de putzini ani,inseamna nerecunoashterea reformei in sine,Ca sunt inca multe de facut iar e foarte adevarat.
    Nu ma pricep la justitzie,n-am avut de-a face niciodata cu nimic si nimeni ( 😆 ) mi-as fi dorit de atatea ori macar in cazurile publice pedepse mai aspre(de la spetze de coruptzie din sferele inalte la omoruri din culpa pe zebra)E bine si asa,inseamna ca se poate si asta este un semnal extrem de important.
    Ma gandeam la un moment dat oare de ce n-ai comentat pana pe la comentul 35.Initzial imi ziceam ca poate vrei ca sa vezi cum intzelege fiecare excelentul tau excurs.Trebuie citit si-n alte chei si de cat mai multzi dragi noua 🙂

    mircea

    12/03/2012 at 7:17 pm

    • salut si merci 🙂

      Nu am fost la calculator, de aceea nu am comentat.

      Cred ca ti-ai dat seama ce a suscitat articolul.

      Cetatean

      12/03/2012 at 7:26 pm

    • Cetatean, aprecierile mi le-am exprimat deja la postarea precedenta, dupa ce ne-a semnalat Huniad aparitia articolului tau pe Contributors.
      Vreau doar sa te intreb daca o sa le raspunzi si celor care au comentat acolo, eu cred ca asa ar fi normal.

      luminita

      12/03/2012 at 7:38 pm

      • nu, luminita. Deocamdata nu e nevoie, si in general nu face parte din politica mea sa raspund la articolele de pe Contributors, chiar daca unii asa ar face.

        Politica mea se poate schimba insa. Deocamdata nu e cazul.

        Cetatean

        12/03/2012 at 7:43 pm

  27. cine la pus sä-i invite, sä-i numere ouäle.

    DNA, a luat-o in serios.

    sper ca sä fie v si condamnat, dar nu cu suspendare.

    theo- nona

    12/03/2012 at 7:26 pm

    • 🙂 Se pare ca din vremuri de demulta, Nastase se credea cu supra.

      Emil

      12/03/2012 at 7:31 pm

    • Theo-nona
      😆
      Servus!

      Iar o sa strige in gura mare ca este dosar politic;dar sa nu mai functioneze ferma de 4-5 ani si sa iti treci in declaratia de avere ca ai cistigat 295.000 + 300000 din vinzarea oualor in 2009/2010 mi se pare halucinant!

      Un ou la 31 de minute;bistosh erau gaini nestresate! 😆
      L-am auzit la B1tv pe ziaristul care a scris articolul ca au calculat ritmul de ouare! 😆
      Sa vina Cartea recordurilor !!!!

      Ps:Adrian Nastase este la Paris acum;ii da mina! Doar a cistigat enorm din vinzarea oualor si in plus este liber
      de la serviciu – pe motiv de greva!

      maya

      12/03/2012 at 7:44 pm

  28. 21:20 – TvrInfo – D. Morar
    22:00 – B1Tv – viitorul primar al Clujului 🙂

    uitaroh

    12/03/2012 at 7:28 pm

    • pe bune, deja se stie cine va candida la Cluj?

      Cetatean

      12/03/2012 at 7:34 pm

      • 🙂 nu e pe bune. Nu s-au anuntat candidatii.

        „Despuiatul” isi face din nou aparitia. Cred ca e prima oara cand iese pe sticla de la acel scandal.

        uitaroh

        12/03/2012 at 7:46 pm

  29. draga Maya/sarut-mana,draga City 🙂
    va rog insistent sa ma credetzi ca mi-au trebuit mai mult de 7 min. ca sa scriu comentul de la 7:17.
    Fac precizarea asta ptr. ca am folosit aceleashi cuvinte(=pashi importantzi/mari/imenshi) ca-n MAya 7:10 respectiv City la 7:13 😆 (g/m)

    mircea

    12/03/2012 at 7:41 pm

    • 🙂

      te cred, mircea.

      Cetatean

      12/03/2012 at 7:44 pm

    • Mircea
      😆
      Servus!

      Rezonanta e de vina! 😆

      Excelent!
      Rimeaza cu… foaie verde de ciment! 😆 (g/m)

      maya

      12/03/2012 at 7:57 pm

  30. salve,
    felicitati, citoyen, si pentru continut si pentru stil…

    la Cluj candideaza Boc?

    re. UDMR – cred ca este ultimul tren ca sa mai intre in parlament si cred ca vor sa-i atraga pe tineri, daca sustin facultatea in limba maghiara. Eroare!
    ma intriga si faptul ca laszlo toekes a iesit abia azi din udmr, despre el stiam ca este membru fondator al altui partid…
    deci sint 3 partide unguresti si nu va mai intra niciunul in parlament.
    aici este durerea si actioneaza haotic si impotriva udmr-ului insasi.

    skorpion

    12/03/2012 at 7:42 pm

  31. uitaroh,
    despuiatul este Boc?
    🙂
    saracul….o spun din respect pentru el! un fel de alint…

    skorpion

    12/03/2012 at 7:49 pm

    • Da. Scuze daca am creat oarece confuzii.
      Deci, va fi diseara la B1Tv de la 22:00 … Emil Boc.

      uitaroh

      12/03/2012 at 7:55 pm

    • Si eu il shoinalesc! 😦
      (adica imi pare rau)

      maya

      12/03/2012 at 8:02 pm

      • Din partea mea va avea un etern respect pentru tot ceea ce a facut.
        Chit ca e ardelean ca mine, l-am apreciat intotdeauna pentru verticalitatea lui. Rar am mai vazut un politician sa fie atat de perseverent in atitudine. Eu, cel putin din ce l-am „citit”, sunt sigur ca el a fost foarte convins si sigur in ceea ce a facut. Va veni o vreme cand nu putini vor fi cei care si-il vor reaminti ca un om cinstit, sincer si „perfectly aware” de ceea ce avea de facut.

        uitaroh

        12/03/2012 at 8:11 pm

        • Si din partea mea!

          maya

          12/03/2012 at 8:17 pm

  32. nästase, a mai scos ceva bani din tzarä???????

    theo- nona

    12/03/2012 at 7:56 pm

  33. deci nästase avea mai multe?????

    theo- nona

    12/03/2012 at 7:57 pm

  34. demential, maya !!!!!!!!!!!!!!!

    Sa inteleg ca din ouale gainilor lui Nastase au iesit votantii lui TBasescu?
    aceia in plus 70.000???
    hahaha, poanta zilei, Maya, bravo!
    🙂

    skorpion

    12/03/2012 at 8:03 pm

    • 😆 😆 😆

      maya

      12/03/2012 at 8:10 pm

      • Maya 😆
        mie imi iese o,56 eur pe minut,sa aproximam 1 eur la 2 min.Sa aproximam in continuare 1 ou=0,5 lei si daca luam o medie valutara ptr.anii aia1 eur=4lei rezulta vreo 8 oua/1eur adica la 600.000 eur inseamna 4,8 mil.oua in doi ani.
        Intr-un documentar mai vechi pe rtv parca s-a aratat ferma.Se pare ca de catziva ani mai are doar vreo 40 de gaini. :shock : 😯 Niciun cocos ? Ma intreb cum arata cocosu` la cata treaba are 😆 Asa de putzine gaini si atat de multe oua 😯 Astea zic si io gaini cu oua de aur. 😆

        mircea

        12/03/2012 at 8:17 pm

        • Sa-l trimitem pe Bombo la Moscova, sa recupereze si Closca cu puii de aur, ca s-a dovedit priceput. 😆

          (Dar mai bine nu, ca asta e in stare sa o duca in colectia lui din Zambaccian.)

          luminita

          12/03/2012 at 8:22 pm

          • Luminita
            😆
            Servus!

            A afirmat ca ii place sa stea in linia a II a a puterii in PSD ;acum inteleg de ce!
            Este ocupat cu numaratul! 😆

            maya

            12/03/2012 at 8:29 pm

        • Mircea
          😆

          Daca mai are la Cornu si un pom cu mere de aur….este aranjat!

          Abia astept sa vedem declaratia de avere de pe anul 2012 acum cind un ou costa dublu!

          Asta da om de stinga;are adevarate veleitati de dreapta!
          Cred , ba mai mult de atit! Sint convinsa! Asa s-a nascut USL! 😆

          maya

          12/03/2012 at 8:25 pm

          • …si cateva vaci cu coarne de fildes…trai nineaca!

            luminita

            12/03/2012 at 8:27 pm

            • 😆
              trai si viata ca in filme!

              Fermieri din lumea intreaga uniti-va si veniti la Cornu! Minunea minunilor! 😆

              maya

              12/03/2012 at 8:31 pm

              • 😆
                legenda/mit sau realitate. cornu abundentzei/Cornu ,Gaina si Ouale de Aur.Productzie casa de filme 5,nu zic regizorul ca vin aia shi ma leaga 😆

                mircea

                12/03/2012 at 8:39 pm

  35. loda,
    punctul sensibil este la matalutza, il crezi pe nastase_adrian nevinovat
    hahaha, bietul de el, nu-i asa?
    o sa mergi cu sufertasul, nu? la inchisoare?
    ca daca anumite chestii nu pot fi dovedite, chestia asta cu gainaria de la Cornu care nu mai functioneaza de peste 4 ani, iar el a bagat venituri en gros de vreo 150.000 euro pe anul 2009-2010, chiar ca se poate dovedi ca sint bani negri…huhuhuhu!
    😛

    skorpion

    12/03/2012 at 8:06 pm

    • erau gaini porumbace coane ! 🙂 de aici si productia nemaipomenita .nu te ai prins de ce doarme porumbacu toata ziua?se trezeste la 3 4 dimineata sa „calce” porumbacele lui bombo si apoi somn de voie pana se deschide la salonul de coafura :))

      zigzag

      12/03/2012 at 8:14 pm

      • 😆 😆 vin chinezii si le cloneaza ptr. ca au productivitate marita 😆 da` vin degeaba ca porumbace cum sunt,ca porumbeii voiajori/poshtashi,se-ntorc pe meleagurile de unde au plecat,la adresa precisa.Ceva complicat cu campuri electromagnetice,eco-locatzie magnetica si alte cele de pe scafarlia porumbacului.Nu mai scapa de gainile astea porumbace niciodata,tare se vor tzine de el.Unde merge,hop shi ghiinile 😆

        mircea

        12/03/2012 at 8:26 pm

      • 😆
        Porumbacu’ la porumbace trage!

        maya

        12/03/2012 at 8:33 pm

      • Somn de voie si de nevoie;prea s-a ramolit „saracul”!
        Nici freza, nici culoarea nu i se prea mai shede! 😆
        De cearcane….ce sa mai zic!
        Iar nervii cei nervosi il cam lasa ….:lol:

        maya

        12/03/2012 at 8:39 pm

  36. „Documentele care reglementează alegerile locale au fost înaintate Guvernului cu propunerea ca primul tur de scrutin să fie organizat la 10 iunie. Aprobarea va fi dată în şedinţa de marţi a Guvernului”, au declarat agenţiei MEDIAFAX surse oficiale.

    Sursele alea oficiale uita ca primarii vor fi alesi doar intr-un singur tur de scrutin. deci nu mai exista „primul tur”.

    Cetatean

    12/03/2012 at 8:07 pm

    • Ha, ha, ha, asta e la fel cu „marirea” salariilor care nu e de fapt o marire ci o revenire, cum a specificat si Presedintele in interviul din Evz.

      luminita

      12/03/2012 at 8:16 pm

    • Asta-i buna! Chiar asa aerieni sunt?

      cedric

      12/03/2012 at 8:22 pm

  37. acum sä-i väd pe clujeni, cum o sä-l voteze pe dl. boc,
    cel ce a scäpat romania de präpastie. sä-i vedem cat de
    recunoscätori sunt.

    theo- nona

    12/03/2012 at 8:19 pm

  38. buna seara;
    nastase vinde oare si gaini?
    as cumpara citeva si eu;2 oua/ora;
    mi-as permite sa angajez si un porumbac sa ” le calce”

    intamplator

    12/03/2012 at 8:27 pm

    • Sa le calce si sa le si apreteze! 😛 😀

      luminita

      12/03/2012 at 8:33 pm

    • 😆 🙂 😆
      Cred ca le inchiriaza mai degraba!

      maya

      12/03/2012 at 8:43 pm

      • 😛 😀 😛

        luminita

        12/03/2012 at 8:44 pm

        • 🙂 🙂

          maya

          12/03/2012 at 8:55 pm

      • interesant,are si gaini de escorta ? 😯 😆

        mircea

        12/03/2012 at 8:45 pm

        • are o gaina de escorta care maninca doar mazare.

          Cetatean

          12/03/2012 at 8:46 pm

          • Are si o Pitulice. 😛

            luminita

            12/03/2012 at 8:49 pm

            • aia nu mai presteaza de mult, insa sta de 6.

              Cetatean

              12/03/2012 at 8:52 pm

          • mazare de Constanta?

            maya

            12/03/2012 at 8:57 pm

            • mazare braziliana de Constantza. 😛

              luminita

              12/03/2012 at 9:03 pm

        • 😆

          maya

          12/03/2012 at 8:56 pm

  39. http://www.legex.ro/Lege-Nr.129-din-23.06.2011-113423.aspx

    Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 333 din 17 mai 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:

    1. Articolul 97 va avea următorul cuprins:

    Articolul 97

    (1) Pentru funcţia de primar, centralizarea voturilor se face de biroul electoral de circumscripţie.

    (2) Este declarat ales primar candidatul care a întrunit cel mai mare număr de voturi valabil exprimate în primul tur de scrutin.

    (3) În caz de balotaj se va organiza un nou tur de scrutin la două săptămâni de la primul tur, la care vor participa doar candidaţii care se află în această situaţie.

    Cetatean

    12/03/2012 at 8:29 pm

  40. primul tur e si singirul, ca regula. Ca exceptie se poate realiza un al doilea, in caz de balotaj.

    Poate la asta s-au referit, „pe surse”.

    Cetatean

    12/03/2012 at 8:30 pm

    • balotajul este posibil

      maya

      12/03/2012 at 8:46 pm

    • Acuma ponta va cere sa i se spuna cu ce mandat merge premierul la aceasta intalnire. 🙂

      uitaroh

      12/03/2012 at 8:41 pm

      • Precis nu cu unul postal! 😆

        maya

        12/03/2012 at 8:58 pm

    • Jos Basescu! (asa, sa fie, motivul il gasim dupa)

      Cetatean

      12/03/2012 at 8:45 pm

      • Efectul stresant al razelor de luna plina asupra galinaceelor!

        maya

        12/03/2012 at 9:00 pm

  41. http://www.mediafax.ro/social/hotararea-de-guvern-privind-umf-targu-mures-va-fi-aprobata-de-guvern-in-prima-lectura-si-lasata-in-dezbatere-10-zile-9393488 prima „victorie” de rasunet a lui Ungureanu. sper sa nu ceara udmr peste 2 3 zile ca toti romanii sa arboreze drapelul maghiar la geam , in caz contrar amenintand cu iesirea de la guvernare, iar premierul sa ne „ordone” conform vointei unei minoritati.

    zigzag

    12/03/2012 at 8:46 pm

    • presiunea pe 15 martie(si altele) e imensa.udmr ar trebui ca sa fie mai atent ce carte joaca 😉

      mircea

      12/03/2012 at 8:48 pm

      • udmr e foarte atent pe ce carte joaca. mai atenti ar trebui sa fie minoritarii romani din guvern , ca dupa cum se pare incet incet romanii devin catelusi ptr udmr isti 😛

        zigzag

        12/03/2012 at 8:49 pm

        • incearca(disperat cred eu) ca sa-si maximizeze sansele electorale inainte de a fi pulverizatzi,

          mircea

          12/03/2012 at 8:54 pm

          • Vezi ceva disperat la udmr isti?cum au amenintat cu plecarea cum si au primit tainul 🙂

            zigzag

            12/03/2012 at 8:55 pm

            • cred ca e un joc de imagine.udmr-istii stiu ca nu pot intinde coarda prea tare ptr. ca se rupe(marota cu usl e aiurea,stiu bajetzii ca nu au nicio sansa acolo, doa in coalitzia actuala,inca,dar nu ptr. mult timp).
              Baba joaca tare,desi aparent a cedat la udmr.Eu citesc in cheia asta.Tainul este otravit,posibilitatea de a se creea o repulsie mare din partea celorlaltzi(luatzi la gramada) da sansa ca udmr sa fie pus in locul sau sa-si mai vada putzin si lungul nasului.Deocamdata 4-500 de studentzi,maine cine stie..
              Catzi din adeptzii actualei coalitzii,sau din usl chiar ar mai vota ar mai vota pe astea doua stiind ca udmr ar face jocurile ?Si oricum udmr nu cashtiga mult aici.Probabil e ce s-a scris mai sus,vreun post de profesor/rector maghiar .Miza este intr-un fel mica,se da importantza natzionala ptr. ca in mintea unora pdl ar avea de pierdut(si se pedaleaza pe asta).Cartea natzionalista poate fi uneori buna,trebuie sa stii cum s-o joci.spun si eu,habar n-am

              mircea

              12/03/2012 at 9:37 pm

          • Disperati sint Victoras si Crinutz!Udemeristii sint perseverenti!

            In ceea ce priveste productia casei de filme 5…..cred ca va cistiga Oscarul;iti inteleg discretia…… 😆

            maya

            12/03/2012 at 9:05 pm

            • te rog sa nu crezi ca as face parte din breasla.Pur si simplu bunicu-miu are in pod colectzia de reviste cinema de la origini pana mai aproape.Ma mai uit la ele cand am treaba prin pod 😆

              mircea

              12/03/2012 at 9:10 pm

              • Mircea

                intelegerea se referea la …. numele regizorului….. 😆

                maya

                12/03/2012 at 9:25 pm

  42. premierul , nu le-a cerut voie celor 2 papagali, sä plece.

    vai ce grav.

    theo- nona

    12/03/2012 at 8:58 pm

    • Poate il reclama la CCR. 😀

      luminita

      12/03/2012 at 9:06 pm

  43. dacä nu-l mai primeste in tzarä?

    theo- nona

    12/03/2012 at 9:07 pm

  44. Comentariul de la ora 9:05 pm pentru Mircea!

    Observ ca unele comentarii tzopaie mai sus decit le scriu! 😆

    maya

    12/03/2012 at 9:08 pm

    • ti se zguduie tastatura de la atata ras. 😛 😆

      luminita

      12/03/2012 at 9:10 pm

      • acu’ o sa se trezeasca chuky ca vrea univ si cu predare in limba porumbacelor .atunci sa te tii :))

        zigzag

        12/03/2012 at 9:15 pm

        • zigzag
          😆

          maya

          12/03/2012 at 9:34 pm

      • cred ca asta-i hiba 😆

        😆 😆 😆 masura de protectie/cind te uiti in jur…….. 😦

        maya

        12/03/2012 at 9:18 pm

        • Comentul de la ora 9:18 este pentru Luminita 🙂

          maya

          12/03/2012 at 9:19 pm

  45. Buna seara.
    Daniel Morar la TVR Info.

    ucenic

    12/03/2012 at 9:19 pm

  46. MRU merge la UE sa sondeze terenul pentru o eventuala tratativa de depasire a deficitului convenit ?
    In alta ordine de idei , cred ca cei mai disperati la ora actuala sint PDL si nu USL . Cum cere ceva UDMR , cum aproba imediat guvernarea .
    Da la partidul asta , PDL , nu e nimeni sa le spuna ca concesile astea se traduc in alti potentiali votanti pierduti ?
    Sau de dragul mentinerii coalitiei vor accepta sa piarda mereu si mereu procente de votanti care fac diferenta intre partid de guvernamint si partid in afara parlamentului ? 🙂

    Ștefan A.

    12/03/2012 at 9:20 pm

  47. Buna seara,

    ” În orice pas şi în orice intenţie, încrederea în bine este cea care ne mână spre adevăr şi dreptate. (Harutiun Mrmrian) ”
    Felicitari pentru articol!

    septigre

    12/03/2012 at 9:22 pm

  48. Buna seara!
    Scandal inter USL si in judetul Constanta. Primarul PSD de Mangalia nu a fost lasat de liberali sa pupe femeile liberale, motiv de mers cu jalba la imparatie 🙂

    ribelalu

    12/03/2012 at 9:23 pm

    • Mare-i gradina…….

      maya

      12/03/2012 at 9:26 pm

      • Omul nu a vrut sa-si faca decat datoria…dupa scandalul cu caldura lipsa din Mangalia, macar cu pupaturi a vrut sa-si incalzeasca electoratul feminin domn primar.

        ribelalu

        12/03/2012 at 9:31 pm

        • ribelalu

          O floare (USL) si trei gradinari:Victoras,Crinutz si Danutz!

          maya

          12/03/2012 at 9:37 pm

  49. @Cetatean, felicitari pentru articol.

    ucenic

    12/03/2012 at 9:25 pm

    • merci 🙂

      Ti-a raspuns la postarea anterioara, m-ai intrebat ceva.

      Cetatean

      12/03/2012 at 9:39 pm

      • @Cinic pusese intrebarea 🙂 .

        ucenic

        12/03/2012 at 10:21 pm

        • sorry, sunteti amindoi cu verde si cu …cinic/cenic, oboseala imi jaca feste.

          Cetatean

          12/03/2012 at 10:45 pm

          • N-a fost un reproș ;).

            ucenic

            12/03/2012 at 10:56 pm

  50. este interesant, deci primarul mangaliei, nu are voie sä
    intre in localele inchiriate de USL; poate era prieten cu bäsescu.

    theo- nona

    12/03/2012 at 9:32 pm

  51. e splendid, in orasele lor, fac altzii ce vor, räu au
    ajuns psd-istii-.slugi la grivco.

    theo- nona

    12/03/2012 at 9:34 pm

  52. noapte bunä.

    theo- nona

    12/03/2012 at 9:35 pm

    • Theo-nona
      😆
      Noapte buna!

      maya

      12/03/2012 at 9:37 pm

    • Noapte buna Theo 🙂

      Theophyle

      12/03/2012 at 9:40 pm

  53. De aceea traim sa facem alegeri;daca ne straduim facem alegeri bune!
    (din intelepciunea universala)

    Felicitari inca o data pentru articol, Cetatean! 🙂

    maya

    12/03/2012 at 9:39 pm

  54. @all
    😆
    Noapte buna, vise frumoase si colorate! 🙂
    Ingerasii sa va aiba mereu in paza! 🙂

    maya

    12/03/2012 at 9:40 pm

    • Noapte buna maya 🙂

      Theophyle

      12/03/2012 at 9:42 pm

      • Theophyle
        😆
        Am inteles ca esti in USA;sper sa nu gresesc!

        Deci o zi buna, frumoasa, plina numai de 😆 in continuare!
        Noi aici pe plaiurile mioritice….ne straduim sa rezistam……
        Ingerasii sa te aiba mereu in paza! 🙂

        maya

        12/03/2012 at 9:47 pm

        • Multumesc maya, sper sa fie 🙂

          Theophyle

          12/03/2012 at 9:51 pm

  55. Seara buna 🙂

    Eduard

    12/03/2012 at 9:45 pm

  56. facultatea aia
    din experienta ” milen ara” a guvernelor noastre de regula astea nu se aplica;ba nu sunt bani,ba nu sunt sali,ba nu-i acrediteaza aracis-ul
    partea tare e ca daca nu-i acrediteaza aracis-ul ,5 ani-conform legii-absolventii trebuie sa sustina licenta la alta universitate;
    vreau sa o aud si p-asta ,licenta in ungureste in fata comisiei care -probabil- stie din limba aia numai ” nem tudom”,sau absolventul sa susutina in ungureste,comisia sa-l intrebe in romaneste
    asta ,da film de oscar!

    intamplator

    12/03/2012 at 9:55 pm

    • atata timp cat Guvernul hotaraste (pentru a nu stiu cata oara, la a nu stiu cata gaura neagra) ca datoriile CFR la buget de 1 miliard de euro (CAS in primul rand) sa fie transformate in actiuni (ce vrajeala…parca nu era tot statul actionar) nu vor fi niciodata bani pentru nimic, cu atat mai putin pentru o relaxare fiscala.
      La privati (ma rog…aia fara pile sau neafiliati politic) daca nu platesti contributiile o luna, iti blocheaza finantele automat conturile.

      ribelalu

      12/03/2012 at 10:00 pm

      • asta n-am sesizat-o
        ceva de ” rontzait” = pierderile companiilor de stat sunt cele care provoaca deficitul fondului de pensii( cas-ul neplatit)
        da,din cite stiu eu astia nu platesc nici tva-ul,nu numai cas-ul

        intamplator

        12/03/2012 at 10:11 pm

  57. Total de acord cu postarea ta de azi, Cetatean. 101%.

    Eduard

    12/03/2012 at 10:01 pm

    • merci 🙂

      Sa te invat ceva, ce stiu si eu de la maestrul Stefan A.

      Corect e 103,5%, nu 101.

      Nu stiu de unde a scos cifra asta, insa e marca inregistrata Sefan pentru a arata un consens mai mare decit unanimitatea :mrgreen:

      Cetatean

      12/03/2012 at 10:06 pm

      • Da, suna foarte logic!

        Eduard

        12/03/2012 at 10:08 pm

      • Din experienta comunista @cetatean .
        Cind Ceausescu venea ales cu procente de 98, 92 % , se enerva trimitind pe Plesita & Co sa caude pe aia care nu au votat pentru el . La sfirsit se linistea doar cind astia raportau ca planul era depasit cu cel puin 3,5 % . 😆
        Deci , 103,5 % e cheia succesului . 😆
        Matematica nu e necesara . 😆

        Ștefan A.

        12/03/2012 at 10:29 pm

        • haha, acuma am aflat sursa cifrei de 103,5% 😆

          Cetatean

          12/03/2012 at 10:38 pm

  58. Emil Boc la B1 vorbeste despre UMF Tg. Mures

    cedric

    12/03/2012 at 10:07 pm

  59. Referitor la facultatea de la Targu Mures in limba maghiara…eu sunt primul e acord :). Profesori de ajuns nu au si pana la urma absolventii care ies asa cum ies, invatati de profesori de umplutura, ii vor trata pe ai lor 😉
    P.S. Am locuit in Targu Mures si am ramas bun prieten cu Ildiko, absolventa de medicina, Din Cristuru Secuiesc de huma. Ei bine Ilidiko asta a invatat (cat de cat) romaneste in facultate. In discutii mi-a spus ca i-ar fi placut sa stie romaneste dar pur si simplu, in Cristur si mai ales in mediul in care a copilarit nu a avut cu cine sa vorbeasca romaneste. Limba romana invatata la scoala era ca o limba…sa zicem rusa, invatata teoretic (si) de mine pe vremuri. Adica zero.

    ribelalu

    12/03/2012 at 10:10 pm

    • @ribelalu
      norocosule
      pin-la urma ildiko te-a invatat ungureste sau tu ai invatat-o romaneste

      intamplator

      12/03/2012 at 10:15 pm

      • ei… traditionala prietenie romano-maghiara :)… nu am stat decat doi ani acolo, timp in care am colindat toata zona secuiasca (zona unde gasesti niste locuri superbe), nu mi s-a intamplat niciodata cel mai mic eveniment cu tenta etnica. din contra, tot unii romani faceau „figuri”. si am tot revenit ca turist. asta iarna, la Sovata, a facut doamna Baby (se pronunta Boobi) o oala de gulas de fasole cu afumatura (bobguias pe limba lor?) de mureai…a mers cu ceapa rosie, slana si palinca de minune 🙂 Nici nu s-a mai mancat gratarul…

        ribelalu

        12/03/2012 at 10:35 pm

        • de acord/una din cele mai bune cunostinte a mea (prieteni am extrem de putini)e maghiar;cind il vizitez in covasna ma simt excelent;inca nu mi s-a intimplat sa nu mi se raspunda cind vorbesc romaneste acolo;chinuit,stilcit,dar nu refuza sa raspunda
          apropo: cunostinta asta mi-a spus ca udmr vrea de fapt bantustanizarea zonei si ca sa evite-si-a trimis copiii la mine doua veri sa fie ” obligati” sa vorbeasca romaneste;el mi-a cerut asa ceva ca nu voia copiii sa nu aibe sanse/acum au terminat facultatea si lucreaza in bucuresti ;chiar am si un cisatig din treaba asta: de vreo 3 ani nu mai cumpar cartofi si mai sunt si ” sponsor de cartofi”la un ong;saptaminal imi trimite un sac de cartofi

          intamplator

          12/03/2012 at 10:55 pm

          • exact! sa ii tina „masa de manevra electorala”. De aia vor invatamint de sus pina jos in ungureste ca sa le spuna „aveti toate conditiile aici, ramineti aici”.

            Insa asa cum spuneam, 70% din electoratum maghiar e la virsta pensiei. Strategia lor nu va merge pentru ca nu mai au pe cine scolariza de la gradinita pina la universitate.

            Cetatean

            12/03/2012 at 11:02 pm

  60. fiindca tot nu am-sper cit mai mult timp -cont pe facebook

    Ce au în comun facebook și pușcăria?
    În ambele cazuri, oamenii pierd timpul de pomană și scriu pe perete

    intamplator

    12/03/2012 at 10:22 pm

  61. Din ce a spus Boc, inteleg ca guvernul nu va ceda santajului UDMR.

    cedric

    12/03/2012 at 10:28 pm

      • Legea Educatiei Nationale prevede asa ceva, diavolul sta insa in detalii. Nu vreau sa imi bat capul, insa degeaba Guvernul infiinteaza sectii, daca ele nu vor putea trece de acreditarea ARACIS-ului si nu vor rezista pe piata (caci e foarte posibil sa nu aiba numarul minim de studenti).

        Oricum, avem cel mai permisiv cadru constiuttional si legal pentru minoritati. La firul ierbii insa ungurii nu stiu cit vor profita, insa fesenistii aia din UDMR sa vor lauda ca ei au facut si au dres. Mare lucreu au realizat si ei pentru o populatie ungureasca din care 70% este la pensie.

        Cetatean

        12/03/2012 at 10:42 pm

      • Eu nu cred ca a cedat, mi se pare ca MRU trage de timp. Sa fim seriosi, dezbatere publica…guvern…10 zile!

        Eduard

        12/03/2012 at 11:06 pm

        • te pomenesti ca vrea sa ii duca pina la inceput de mai, si apoi, daca ies din guvern si se aliaza cu USL, sa faca anticipate… nu in noiembrie, ci in …septembrie (aprilie+5 luni).

          Personal, eu le-as pune conditii la UDMR: UMF contra….vot prin corespondenta.

          Cetatean

          12/03/2012 at 11:10 pm

          • Buna seara, buna seara. Asa ar fi trebuit sa faca si nu a facut. Si nici nu cred ca votul prn corespondenta va vedea lumina zilei din motiv de UDMR. Guvernul a facut o mare greseala acceptand santajul UDMR. Trebuie pus piciorul in prag ptr ca este clar ca de la Uniune nu se va obtine nimic oricat ar ceda restul coalitiei.

            clemycali

            13/03/2012 at 12:11 am

  62. fascinanta stire-bomba!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ieri a fost referendum in……Elvetia.
    Tema: vreti concediu de odihna (platit) 6 saptamini pe an in loc de 4 saptamini pe an cum este acum?

    cum credeti ca au votat elvetienii ?
    NU concediului de 6 saptamini.
    si au votat cu …scirba.

    intrebare: cum s-ar fi votat in Ro????
    🙂

    skorpion

    12/03/2012 at 10:29 pm

    • In Romania raspunsul ar fi fost „da, dar din pacate postul de presedinte PNL e ocupat”

      ribelalu

      12/03/2012 at 10:39 pm

    • @skorpi
      Citeste pagina de ieri seara de pe acest blog la comentari si vei vedea ca informatia a fost data in premiera nationala . 🙂

      Ștefan A.

      12/03/2012 at 10:43 pm

  63. RTV-Ghita il scoate vinovat pe Basescu de faptul ca au cazut niste copii in latrina.

    ribelalu

    12/03/2012 at 10:41 pm

    • au cazut copii in sediile Realitatilor?! Au patit ceva?! Sunt teferi?!

      Cetatean

      12/03/2012 at 10:43 pm

      • 😆 😆 😆

        ucenic

        12/03/2012 at 10:46 pm

  64. @stefan,
    nu apuc sa citesc tot, sorry,
    dar oricum stirea este fascinanta si arata 2 lumi total diferite.
    (in Italia italienii ar fi votat in mod sigur 6 saptamini, 🙂

    skorpion

    12/03/2012 at 10:45 pm

  65. Am observat ceva. Atat Traian Basescu in Evzm cat si Emil Boc in seara asta la B1, au acuzat UDMR de aceleasi lucruri: amendamentele la legea ANI, includerea procurorilor in categoriile lustrate pentru a lovi in Monica Macovei.
    Sa fie parte dintr-o strategie mai larga, ca raspuns la santajul UDMR de acum? Eu observ cateva metode de a castiga cateva puncte serioase aici 🙂

    Eduard

    12/03/2012 at 10:55 pm

    • Eduard, Basescu a spus ca includerea procurorilor a fost clar cu dedicatie pentru Macovei.

      Kovesi a sesizat ICCJ care a atacat la atacat la CCR legea. In tot corpul procurorilor la ora actuala exista doar 160 de procurori care au avut functii si pe vremea lui Ceausescu.

      Cetatean

      12/03/2012 at 10:59 pm

      • N-am zis altceva. Spun doar ca ambii au atacat UDMR in aceeasi zi, cu aproape aceleasi cuvinte. Mi se pare prea mare coincidenta. Cred ca a copt iar Basescu ceva, si parca vad UDMR surprins in offside.

        Eduard

        12/03/2012 at 11:04 pm

        • deocamdata, UDMR se va bucura pentru UMF, insa asta le va dezamorsa argumentul electoral „votati-ne pe noi si nu pe Tokes sau pe alalat, ca noi vom obtine… ce?”.

          Cetatean

          12/03/2012 at 11:06 pm

          • Pina la urmatoarea pretentie @cetatean . Pina la urmatoarea pretentie a UDMR cind din nou PDL va fi in sah .
            Sti cum e, daca ai obtinut ceva , incerci sa obtii si alteceva si inca ceva in plus . Doar ai la mana guvernarea . 😦
            Pleca UDMR , dispare majoranta . Matematic . Situatia PDL se inrautateste tot mai mult .
            Pina la victoria finala . 🙂

            Ștefan A.

            12/03/2012 at 11:11 pm

            • de aia trebuie sa intre Noua Republica in Parlament.

              Cetatean

              12/03/2012 at 11:20 pm

        • ca sa nu mai zicem ca nu pot vorbi marko cu kelemen intre ei la sedinta guvernului in ungureste ,ca ii intelege ungureanu/

          intamplator

          12/03/2012 at 11:10 pm

        • Pai si Tokes a adus aminte de chestiile astea in discursul sau de la demisie.

          EuCuMine

          12/03/2012 at 11:37 pm

          • Edit: @Eduard.

            EuCuMine

            12/03/2012 at 11:37 pm

  66. chestia asta cu facultate in maghiara de medicina ,e aiuritoare;e ceva ca sa fie;cit m-am lamurit eu prin covasna oamenii aia de acolo nu de lipsa facultatii duc lipsa,le e teama ca ,,,,,,copiii lor nu se pot descurca numai cu maghiara;ca partea proasta e ca nici engleza nu prea stiu profesorii lor;la germana stau mai mai bine
    in ungaria cred ca sunt mai multi romani neaosi decit romani unguri

    intamplator

    12/03/2012 at 11:13 pm

  67. E cale lunga pana la infiintarea acestei linii de invatamant. Hotarare de Guvern, acreditare ARACIS. Nu cred ca astia de la PDL isi trag gloante in picioare, cand ei si-asa merg in carje.
    Ma retrag la somn, a fost o zi plina. Noapte buna tuturor.

    Eduard

    12/03/2012 at 11:22 pm

  68. Boc a exemplificat cu UBB care este tot multiculturala, dar are doar „linii” in maghiara, germana, nu facultati separate. Fiecare linie are un prorector, dar cadrele didactice pot preda la oricare linie.
    E la spus ca asa s-au inteles cu UDMR dimineata si nu intelege de ce au intors-o dupa masa.
    Pe de alta parte, eu cred ca si conducerea UMF are o vina, pt. ca in carta n-au prevazut linia in maghiara cum este in legea invatamantului, de asta li s-a returnat carta de la minister iar ungurii au prins ocazia si au plusat: vor facultate separata nu doar linie. Aici cred eu ca guvernul va propune exact ce scrie in lege.

    cedric

    12/03/2012 at 11:23 pm

  69. suedezii s-au suparat tare/propunere de directiva obligatorie e EU;
    pariez ca nu trece de consiliu/” greii” iatlia,franta nu vor accepta asa ceva

    „Trebuie să îi lovim pe infractori acolo unde îi doare mai tare, să le luăm banii şi să redirecţionăm profiturile lor în economia licită, în special pe timp de criză. Autorităţile judiciare naţionale trebuie să aibă instrumente mai bune pentru depistarea acestor bani. De asemenea, au nevoie de mijloace care să le permită recuperarea unor procente mai mari din bunurile obţinute prin infracţiuni”, a declarat Cecilia Malmström, comisar pentru Afaceri Interne

    intamplator

    12/03/2012 at 11:33 pm

  70. Multumesc Cetatean.

    Daca am vazut bine, maine la 21:30 la popa Gadea vine MRU.

    ovidiu

    12/03/2012 at 11:36 pm

    • Daca Gadea e popa atunci eu sunt Papa de la Roma 😦

      Theophyle

      12/03/2012 at 11:38 pm

      • Scuze, am vrut sa zic pastorul Gadea.

        ovidiu

        12/03/2012 at 11:51 pm

        • Nu cred ca poate exista religie in care un om cu o morala de genul lui il poate sluji pe Dumnezeu!

          Theophyle

          12/03/2012 at 11:56 pm

      • Popa nu inseamna preot, popa vine de la popa idolesc.

        ovidiu

        12/03/2012 at 11:56 pm

    • 🙂

      Ala nu e popa, e raspopit. Fereasca Dumnezeu sa te spovedesti la ala!

      Cetatean

      12/03/2012 at 11:51 pm

  71. Sper ca MRU este uns cu toate alifiile.
    Nu stiu ce vrea sa obtina, imi este un pic teama, nu atat pentru MRU cat pentru ce am sperat eu de la MRU 🙂

    eugeni

    12/03/2012 at 11:58 pm

    • S-ar putea ca dl Gadea sa aiba surprize 😆

      Theophyle

      12/03/2012 at 11:59 pm

      • Vedem, vedem.

        clemycali

        13/03/2012 at 12:30 am

        • salut! 🙂

          cu VU, Basescu are n plan de rezerva: inca 3000 sectii de votare in afara.

          Cetatean

          13/03/2012 at 12:32 am

          • „De ce nu facem 2.000- 3.000 de secţii de vot dacă avem două milioane şi jumătate de români care trăiesc în UE?

            Dacă nu avem o majoritate cu care să trecem o astfel de lege în care să se utilizeze votul prin corespondenţă, asta va fi soluţia. Un număr foarte mare de secţii de votare, pentru ca toţi românii să poată vota sau cea mai mare parte a lor sau cei care vor. Acum încă avem prea puţine secţii de votare în străinătate”.

            Cetatean

            13/03/2012 at 12:38 am

            • Asta ar fi o solutie, in special ptr zonele cu mare densitate de romani, vezi Italia, Spania, Germania si Franta. Va fi mult mai greu de marit numarul de sectii de votare in SUA si Canada.
              Eu insa nu ma impac cu ideea cedarilor in serie in fata UDMR ptr ca daca se va gasi o solutie ptr ca mai multi romani din diaspora sa voteze, cred ca votul uninominal pur este in moarte clinica. Cred ca ar fi cazul sa i se arate usa UDMR. PDL nu pierde nimic daca scapa de ei mai devreme decat ar fi fost prevazut, adica la sfarsitul sesiunii parlamentare.

              clemycali

              13/03/2012 at 12:43 am

              • asta e planul de rezerva. cred ca va exista totusi o fortare a votului, la fel cu o fortare in plen a revizuirii Constitutiei Sa vedem intii decizia CCR, adica motivarea deciziei din 7 martie.

                Cetatean

                13/03/2012 at 12:50 am

  72. Am plecat, va multumesc.
    S-auzim de bine!

    ovidiu

    13/03/2012 at 12:06 am

    • Numai bine, Ovidiu 🙂

      Theophyle

      13/03/2012 at 12:09 am

  73. noapte buna, ma duc si eu! 🙂

    Cetatean

    13/03/2012 at 12:50 am

  74. micul progres al justitiei nu tine de basescu, macovei, morar etc. noi sa multumim uniunii europene. daca nu ne-ar impinge astia de la spate am trai intr-o ceata totala

    pase scurte

    13/03/2012 at 12:57 am

  75. meritul marinarului este ca cum necum am ajuns in UE. daca castiga nastase in 2004, noi nu intram asta le era si scopul. va mai aduceti aminte ca marii nostri miliardari de carton (tiriac in speta) nu doreau intrarea in uniunea europeana. baietii destepti stiau ca odata intrati in UE butoanele nu vor mai fi la bucuresti. ultimele condamnari oare nu se datoreaza olandei?! urmatorul servit pe tava uniunii europene de justitia romana va fi ciobanul europarlamentar

    pase scurte

    13/03/2012 at 1:02 am

  76. Buna dimineata,
    Postare noua!

    huniad

    13/03/2012 at 8:31 am


Comentariile sunt închise.