Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Saptămâna nucleară a Preşedintelui Obama

Saptămâna nucleară” a Presedintelui Obama a inceput duminica trecuta cu un discurs premergator intalnirilor care se anuntau dificile cu Premierul israelian, Benjamin Netanyahu. Discursul lui Obama la AIPAC (American Israel Public Affairs Committee)  a fost unul care sa convinga audienta de sinceritatea in promisiunea repetata ca el si administratia lui sunt un aliat loial al Israelului – „Iranul să nu aibă îndoieli despre hotărârea Statelor Unite” iar opţiunile aflate în pregătire merg până la „eforturi militare, pentru a fi în gardă în orice situaţie”, a declarat Obama, amintind că administratia lui nu a ezitat să recurgă la forţă când interesele Americii au cerut-o. Bineinteles ca Presedintele Obama a criticat (destul de minor) pozitia Premierului Netanyahu, mentionand ca – multiplicarea ameninţărilor israeliene de atacare a Iranului nu pot fi de ajutor intereselor ambelor state: „Se vorbeşte prea mult despre război”. Raspunsul lui Netanyahu dupa intalnirea cu Presedintele Obama (luni seara) a fost prompt si destul de clar – “În calitate de premier al Israelului, nu îmi voi lăsa niciodată poporul să trăiască sub ameninţarea unei distrugeri” si a continuat „Din nefericire, programul nuclear iranian a continuat să se dezvolte. Israelul a aşteptat ca diplomaţia să funcţioneze, noi am aşteptat ca sancţiunile să funcţioneze. Niciunul dintre noi nu poate să îşi permită să mai aştepte mult timp”

Întalnirea de la Casa Alba.

Întâlnirea de luni dintre preşedintele american Barack Obama şi premierul Benjamin Netanyahu a fost pregătita cu tot dichisul in urma cu multe saptamani, cu ajutorul unor vizite pregatitoare din ambele parti. Sefii servicilor secrete s-au intalnit primii, a urmat intalnirea lui Ehud Barak, Ministrul Apararii israelian, cu  cu Leon Panetta, paralelul american al portofoliului apararii, si in sfarsit Martin Dempsey, Seful de stat major al armatei americane, a vizitat Israelul si s-a intalnit cu oficialii militari ai statului evreu.

Nimeni nu-si face iluzii depre parerile reciproce pe care le au ambii lideri, unul despre celalalt. Ostilitatea cronica dintre Obama si Benjamin Netanyahu este aproape proverbiala si a devenit publica din conversatia intre Sarkozy si Obama – “M-am săturat de el, este un mincinos”, a spus Sarkozy. ”Poate tu te-ai săturat de el, dar eu am de-a face cu el în fiecare zi”, i-a răspuns Obama”. Mai mult decat clar ca de asta data tensiunea dintre cei doi a fost mai mult decat justificata si nu a fost una de forma, ci si de fond. Obama nu-si doreste un razboi intr-un  an electoral, Netanyahu stie ca  timpul oportun este pe terminate.

Benjamin Netanyahu a decis impreuna cu ministrul apărării israelian , Ehud Barak de a face tot posibilul sa ajunga la înţelegeri şi acorduri concrete cu un calendar precis. Obama a fost departe de a dori acest lucru incercand sa-i “vanda” premierului israelian inca o perioada de asteptare pana la vara, cand vor intra in functiune sanctiunile UE legate de petrolul iranian, permitand pana atunci o perioda de negociere a Europenilor cu Iranul.

Premierul israelian a presat  să ajungă la o coordonare detaliata cu preşedintele SUA şi o coordonare militara  bine pusa la punct. Presedintele american a atras atentia ca trebuie de asteptat ca europenii , care au anuntat că iranienii sunt dispuşi să se aşeze la masa de negocieri, sa  negocieze o soluţie satisfacatoare”. Netanyahu a acceptat numai daca  trei  pre-condiţii vor fi stabilite:

  1. Suspendarea imediată a activitatilor de îmbogăţire a uraniului pe teritoriul iranian.
  2. Transferul a 5600 kg de uraniu slab îmbogăţit (low-grade enriched uranium) de pe teritoriul iranian.
  3. Stoparea instalarii de centrifuge şi desfiinţarea celor existente in locatia pe care israelienii o considera principalul centru nuclear iranian,  la Fordo lângă orasul Qom, centru construit adanc sub pamant. Rularea pe acest site, intr-o deplină capacitate de 3.000 de centrifuge, este considerat de Israel ca o situaţie în care ar fi în măsură sa dea posibilitatea Iranului sa construiasca suficient compustibil nuclear pentru asamblarea a cateva focoase nucleare.

Probabil ca aici s-a “rupt firul” discutiilor cordiale – americanii susţinand (corect)  că această cerere tripla este imposibila şi că iranienii nu trebuie să fie presati (mai putin corect) prin prezentarea unor precondiţii pentru demararea negocierilor. O alta problema dificila in discutiile celor doi  a fost ceea ce  mass-media americana numeste  „linia roşie” (red-line) pe care iranienii nu trebuie sa o treaca.  Aceasta “linie rosie” trebuie sa fie acceptata de ambele parti pentru  a fi baza unei actiuni comune declansate impotriva Iranului sau cel putin un accept pentru Israel in acest demers. Nici in definirea acestor parametrii Obama nu a fost de acord cu definitiile lui Netanyahu. Obama dorea o actiune “post” – SUA nu vor tolera o situaţie în care Iranul posedă arme nucleare! Netanyahu si-a dorit o actiune “ante” – nu vom permite ca iranienii să devină o putere nucleară! Cititorul mai putin obisnuit cu tehnica formularilor ar putea crede ca pozitiile sunt sinonime. Adevarul este ca sunt departe de a fi considerate in acest fel.

SUA doreste o actiune cand se va dovedi ca Iranul poseda astfel de capabilitati, Israelul isi doreste una anterioara acestei situatii.  Riposta Premierului israelian a reusit sa-l “enerveze” pe Presedintele Obama, Netanyahu amintindu-i ca si in cazul Indiei, al Pakistanului si in Cazul Nord Coreei, SUA au fost surprinse. Practic, Israelul cere americanilor o  „linie roşie„, care ar putea fi definită ca fiind capacitatea nucleară iraniana si potentialul ca Iranul sa poata produce uraniu îmbogăţit 90% sau o mare cantitate de uraniu îmbogăţit la nivel de 20%. Mentionand ca Israelul detine informatii ca activitatile de  îmbogăţire la Fordo se vor apropie de capacitatea maximă, care poate produce astfel de cantitati.

Cerintele militare ale Israelului

In cazul unui aranjament care sa permita o actiune a Israelului fara participarea americanilor, Netanyahu a cerut:

  1. Primirea codurilor de navigatie aeriana americane in zonele in care americanii sunt prezenti  in regiune, pentru a nu fi atacati de americani;
  2. Ajutor in salvarea (posibila) a unor piloti / forte terestre aflate pe teritoriul inamic;
  3. Vanzarea / inchirierea / imprumutarea unor avioane de alimentare cu compustibil mai performante decat cele detinute astazi de Israel;
  4.  Ajutor financiar pentru completarea sistemului anti racheta “Cupola de Fier” (Iron Dome),

Siturile nucleare ale Iranului (conform Stratfor)

(Vezi si postarea anterioara). Iranul a învăţat o lecţie de la bombardarea de către Israel a reactorului irakian Osirak, în 1981 şi reactor nuclear Siria în 2007. De-a lungul anilor, Teheranul a dispersat în mod deliberat elemente cheie ale programului său în întreaga ţară – plasarea în unele facilităţi întărite şi de adanc ingropate – pentru a face dificil pentru un atacator  eliminarea programului de un atacator printr-o singura lovitura.

Teheranul este, de asemenea, angajat într-o campanie concertată de negare şi înşelăciune destinate să umbreasca statutul şi localizarea site-urile sale nucleare. Iranul reprezintă o provocare importantă de informaţii pentru adversarii săi. Oricare ar fi atacatorul, ar trebui să posede o înţelegere corectă şi cuprinzătoare a aspectului programului si capacitatea de tactică pentru a lovi un set ţintă mare şi protejat, precum şi capacitatea de a gestiona consecinţele unui atac.

Conform literaturii de specialitate, Israelul si-a pregatit trei scenarii de atac – aerian, naval sau combinat.  Scenariul naval este cel mai complex si ar putea dezvolta optiuni neconventionale.

Written by Theophyle

07/03/2012 la 4:10 pm

152 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. si o-bamä e o cuträ

    theo- nona

    07/03/2012 at 4:16 pm

  2. Salut
    1 Sper sa apara si pe contributors
    2 Ideea ai subliniat-o altadata cind spuneai: Situatia de acum, status-quo ul oricum ar fi el avantajaza doar Iranul., a carui avantaje cresc daca lucrurile ramin cum sunt astazi. In consecinta trebuie facut ceva indiferent daca e cald sau nu pentru Obama.
    Tout le reste c’est de la blague….

    Un tanar de stanga

    07/03/2012 at 4:22 pm

    • Salut TDS,
      a iesit pe Contributors. La subiect – cum o dai nu iese bine. In cel mai bun caz o sa fie urat, cel mai prost – o catastrofa! 😦

      Theophyle

      07/03/2012 at 4:28 pm

      • OK
        Ma rog la Dumnezeul meu sa iasa urit – si…. repede

        Un tanar de stanga

        07/03/2012 at 4:31 pm

        • Acolo trebuie facuta o comise de dumnezei (sunt 3 in functiune). Sper ca cel putin unul sa ajute 🙂

          Theophyle

          07/03/2012 at 4:35 pm

  3. sal`rare tutulor prezenti si viitori,
    Sint de acord cu Bibi: actiune ANTE.
    Dupa ce Iranul va avea arme nucleare nu cred ca se mai poate trata cu el
    Problema spinoasa
    Vorba lui Cretrinel in 3 silabe: „ori ei, ori noi”..

    victor L

    07/03/2012 at 4:34 pm

    • saut Victor 🙂
      Iti dai seama ce s-ar fi ales de noi cu un Presh de genul Crin Antonescu!

      Theophyle

      07/03/2012 at 4:36 pm

  4. de noi nimic, dar el primeste o decoratzie curand dela putin.

    theo- nona

    07/03/2012 at 4:42 pm

  5. radicalismul lui crin antonescu, sunä a natzi,
    ori ei, ori noi, cumplit.

    cat de prosti pot fii romanii, sä voteze asa un exemplar bolnav

    theo- nona

    07/03/2012 at 4:45 pm

    • theo, toti imbecilii care se uita la Antena3 sunt exact de prosti si nesimtiti ca si Crin si o sa voteze cu el. Si sunt multi.

      Valentin

      07/03/2012 at 4:49 pm

      • 😦 Da’ cred ca ai dreptate.

        Emil

        07/03/2012 at 6:31 pm

  6. salut Theophyle! 🙂 daca Obama trage de timp , iar china si rusia sprijina iranul , israelul va trebui sa taca si sa inghita- asta in conditiile in care am inteles ca si puterile UE insista pe dialog.

    zigzag

    07/03/2012 at 4:49 pm

    • Salut Ziggy 🙂
      Nici vorba! A\ia nu se tem decat de Americani. Rusii si chinezii nu joaca pe terenul lor.

      Theophyle

      07/03/2012 at 5:04 pm

  7. ziua buna Theophyle all 🙂
    Nu ma feresc sa spun,exceptzionala postarea,chiar daca cuvintele vin dinspre un om putzin cunoscator in aceste probleme.
    Dupa experimentul Bush-Iraq/saddam si presiunile internatzionale referitor la capacitatzile iraqului de a dezvolta arma nucleara,combinat si cu anul electoral impinge adm.Obama inspre comportamentul asta.
    Poate avea Israelul informatzii mai complete despre Teheran decat americanii ? Nu stiu dar nu cred ca ar fi normal ptr. astfel de situatzii de criza.
    Teza ante mi se pare mai valabila(oricum amandoua sunt f.periculoase)Rolul european ar trebui ca sa fie mai puternic.Sfarsitul primaverii/inceputul verii par a fi incendiare.Uneori ma gandesc ca e bine ca oamenii obisnuitzi sa nu stie tot ce stii tu,prietene 🙂 D-zeu cu noi,cu totzi.

    mircea

    07/03/2012 at 5:08 pm

  8. Theophyle, ok, am citit ,am citit si ce ai spus tu (asta ma interesa cel mai tare ) ca, oricum ar fi va fi urat 😦 .Nu ma pricep, de aceea te intreb : nu ar fi ,totusi mai bine, sa se incerce evitarea razboiului ? care va fi riscul daca Iranul se inarmeaza nuclear ? Daca ar ataca Israelul ,nu e perfect constient ca in secunda urmatoare vor primi o riposta identica de la SUA ? Te rog sa nu razi de prostiile pe care le spun, singura mea scuza e ca doresc sa stiu .

    Loda

    07/03/2012 at 5:08 pm

    • Salut Loda,
      Cum ar fi daca ai avea un vecin care vrea sa te omoare, declara ca te va omora dar nu are cutit? Asta este situatia in care se afla Israelul. Nu am nici un fel de dubiu ca nu se va rezolva pasnic. Intrebarea este numai cand si cu ce pret 😦

      Theophyle

      07/03/2012 at 5:12 pm

      • Intrebarea e cat din declaratiile Iranului sunt retorica menita sa-i intareasca pozitia in fata statelor arabe ca si bastion al rezistentei antiamericane/antiisraeliene si cat pozitie ideologica serioasa?.
        Findca e clar ca la un calcul cost beneficiu al unui razboi chiar si atomic, Iranul iese extrem de prost.
        De altfel chiar si israelienii sun impartiti in ceea ce priveste optiunea militara. Si vorbim de fostul sef al Mossad, Meir Dagan care s-a pronuntat public impotriva.

        Catalin

        07/03/2012 at 5:30 pm

  9. Buna ziua,
    Ar fi interesant daca Theophiyle ar scrie si despre posibilele beneficii pe care le ar avea Romania daca Obama porneste cruciada in Iran.De necazuri nu este nevoie sa scrii deoarece acestea vin oricum.
    Nu este frumos sa profitam din necazull altuia dar daca tot se va intimpla poate isi aduce aminte si Obama de capul de pod creat aici.

    Tucu

    07/03/2012 at 5:12 pm

    • Tucu,

      in lumea asta nu se da nimic daca nu sti sa ceri si daca nu dovedesti ca merita sa primesti. Deoarece noi ne ocupam in a ne jefui unul pe altul, ca sa nu-ti povestesc de competentele superbe pe care le au ai nostri. Ramane sa-ti spun ca nici o sansa sa luam de la alti atata timp cat nu suntem in stare sa luam fondurile UE care ni se cuvin.

      Theophyle

      07/03/2012 at 5:16 pm

      • La barza chioara face Dumnezeu cuib.
        E un adevar care se impleteste cu zilele mai bune ale Romaniei.
        Bush a vazut in Romania capul de pod si nu pe Ion Iliescu. E simplist ceea ce spun dar este adevarat.
        Obama a descoperit ca Deveseklu e mai bun decit Polonia. Nu inteleg motivul dar ma bucur.
        Ai mare dreptate afirmind ca noi nu suntem in stare sa luam mare lucru dar poate cineva ne baga in traista.Am facut totusi un pas renuntind sa cerem ca posmegii sa fie inmuiati.

        Tucu

        07/03/2012 at 5:27 pm

  10. Salut 🙂

    Extrem de instructiva postarea .. mai ales pentru cei mai putin informatie pe aceste subiecte 🙂 Viitorul nu suna prea roz din cate se pare.Abordarea „post” e, zic eu, extrem de periculoasa, un Iran inarmat nuclear e ultimul lucru care lipsea 😦

    In alta ordine de idei,

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-11689230-iccj-decis-sesizarea-ccr-privind-legea-lustratiei-csm-raliaza-pozitiei-instantei-supreme.htm

    Radu

    07/03/2012 at 5:14 pm

    • Salut Radu,
      atat cat cunos eu zona – nu se va intampla! Cat despre legea lustratie – nici o sansa!

      Theophyle

      07/03/2012 at 5:17 pm

      • Cel putin de la mine, link-ul catre articolul dvoastra de pe hotnews nu functioneaza: „Ne pare rău, pagina cerută nu a fost găsită.”

        uitaroh

        07/03/2012 at 5:54 pm

        • Multuesc, s-a remediat 🙂

          Theophyle

          07/03/2012 at 6:00 pm

  11. Buna ziua tuturor,

    Este dificil pentru Israel sa atace fara sprijin american…naval(tomh)+aerian+logistica…numai ca sa enumar…teritoriul iranian departe, prea intins si prea multe tinte de lovit, apararea iraniana (inclusiv rachetele iraniene)…hezbo terestru… planurile/strategiile de lupta sunt pe masa de lucru…cred ca iau in calcul destul de multe pierderi…dar Nu prea au de ales!…daca NU actioneaza… Iranul va avea o capacitatea nucleara…nu uitam ca au si rackete sa o transporte…

    Vor nu vor americanii vor trebui sa-i ajute (de la inceput) …nu vad nici un presedinte american care sa fie public contra!…Israel e capabil sa loveasca (vor fi mai multe lovituri) …pe termen scurt vor reusi…pe termen lung nu pot face fata…desi sunt sigur ca au o idee cum sa gestioneze si situatia asta.
    Multa sanatate!

    septigre

    07/03/2012 at 5:40 pm

    • Salut,
      Deci veni, vidi – vici. Mai usor 🙂

      Astazi Israelul are tot necesarul propriu pentr a face tot ceea ce doresc in Iran. Mai ales echipamentul necesar pe care si americanii il cumpara din Israel.

      1. O racheta balistica de tip Popaye mai buna decat Tomies americane:
      http://en.wikipedia.org/wiki/Popeye_%28missile%29

      2 Bunker buster mai eficent decat GBU-28 care este top of the line la americani.
      http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4198560,00.html

      Asta chiar rade tot vezi filmuletul!

      Multa sanatate si dumneavoastra 🙂

      Theophyle

      07/03/2012 at 5:49 pm

    • Buna ziua,
      Cu respect…Asa e…
      Am spus dificil…nu imposibil…e doar o parere personala…nu sunt in nici un caz analist.
      Sunt presati de timp…si da…Israel va face ceea ce este necesar… cand…welll….we don’t know…
      Ceea ce vor face dupa…ca sa stinga ce-au pornit…cred ca ii intereseaza cel mai tare.
      Aici intra scenariile de dupa…
      Multa sanatate!
      P.S. foarte bun articolul de ieri cu NR

      septigre

      07/03/2012 at 6:08 pm

  12. Se estimeaza ca vor fi nevoie de 100 de avioane. In cazul reactorului iraqian au fost 8.
    Si ca pierderile vor fi ridicate in conditiile in care Rusia livreaza sisteme performante antiaeriene S-300.
    Problema e ca nu sunt siguri de rezultate si mai ales ce se va intampla a doua zi upa atac.
    Ce e frumos e ca si Hizbalah si si Hamas nu au declarat ca vor lua partea Iranului ci ca vor decide la acel moment.

    Catalin

    07/03/2012 at 5:57 pm

    • Nu stiu de unde socotelile astea.
      Am citit si eu in presa sunt aiureli 🙂 Lucrurile stau complet diferit!

      Theophyle

      07/03/2012 at 6:02 pm

      • Poate. Adevarul ca nu stiu cati in lume stiu exact unde au iranienii facilitatile de imbogatire a uraniului. Mai ales ca au declarat ca au mai ” dechis” inca zece fata de cele cunoscute.

        Catalin

        07/03/2012 at 6:14 pm

  13. ziua buna!
    fain material Theo. mie mi se pare ca Obama face fata de Iran greseala lui Chamberlin fata de Germania nazista.
    Iti dau un forward la un mail (tie, c un pasionat de istorie iti este mai de folos)
    in alta ordine de idei, revin cu ce am afirmat de dimineata (am documentat si am scris pe blog experienta de cenzura pe care am avut-o aseara)
    http://sareinochi.com/2012/03/07/democratura-tovarasului-vasile-goebbles-dancu-si-a-lu-celalalant-al-carui-nume-nu-l-retin-fostul-uasecerist-sef-al-clujului/

    Sare'n Ochi

    07/03/2012 at 5:57 pm

    • Salut,
      Multuesc

      Theophyle

      07/03/2012 at 5:59 pm

  14. off topic
    Vlaston a postat pe contributors un articol din care se poate intelege (implicit) ca a inteles criticile la adresa lui de pe Politeia. Dar se poate intelege si ca este un om cu fundul in doua luntrii.

    gavrus tiberiu

    07/03/2012 at 6:05 pm

    • Salut,

      Am citit articolul, am ramas cu impresia celei de-a doua variante.

      Radu

      07/03/2012 at 6:09 pm

      • No Coment!

        Theophyle

        07/03/2012 at 6:12 pm

    • buna seara

      Ho Chi Minh City
      cred ca Ho se intoarce in mausoleu; a ajuns ” city” !

      intamplator

      07/03/2012 at 6:51 pm

  15. Buna ziua/seara tuturor!

    Cred ca ar fi interesant, Theophyle, daca ne-ai putea prezenta si cateva scenarii de a doua zi, adica dupa primul atac. Din pacate pare din ce in ce mai evident ca lovitura va veni, ramane de vazut cand, cum spuneai, cam martie-iunie. Intrebarea e cum va arata riposta si eventuala continuare.

    1 – iranienii vor reactiona oricum ori numai daca o buna parte din capacitatile lor antiaeriane si nucleare (in devenire) vor ramane inca in picioare dupa primul atac israelian? Fiindca nu e prea intelept sa sari la bataie cand spatiul tau aerian e bulevard (pentru cea mai buna aviatie din lume) si orice tinta strategica expusa!
    2 – Au israelienii capacitatea de a rezista unei ploi de rachete iraniene (ca prima riposta)?
    3 – Vor ajunge israelienii sa recurga la solutii extreme (neconfirmatul oficial arsenal nuclear), fie ca metoda de aparare, in cazul in care nu rezista la rachetele iraniene fie de atac, pentru a termina mai repede razboiul, tinand cont de faptul ca un conflict de durata nu ii avantajeaza in nici un fel?

    Am luat in calcul doar situatiile in care nici un alt stat nu intervine semnificativ in conflict.

    sp

    07/03/2012 at 7:03 pm

  16. Salut! 🙂

    Citit articolul lui Vlaston. Nimic de semnalat, nici de bine nici de rau.
    Asta e de bine pentru el :mrgreen:

    Cetatean

    07/03/2012 at 7:03 pm

    • Da, l-a inceput bine si l-a terminat in cheie de paishpe. 😛

      luminita

      07/03/2012 at 7:36 pm

  17. buna seara din nou;
    e greu de inteles;cred ca trebuie sa traiesti in israel ca sa intelegi pozitia acestei tari;
    nu stiu cum poti trai fiind posibil ca in fiecare clipa un copil ” bomba” sa-ti ia viata sau sa fii soldat la un check point si sa se intimple acelasi lucru,sau sa lucrezi intr-un birou si pe neasteptate sa-ti cada in cap o bomba ,sau sa trimiti copiii la scoala si scoala sa fie bombardata
    israelul e singur acolo si e avant-postul civilizatiei occidentale
    aud ,citesc,discut cu tot felul de oameni din europa;majoritatea sunt ” corecti politic” =vad numai ” atrocitatile” israelului fata de palestinieni;unul nu realizeaza ca de fapt israelul pompeaza in teritoriile palestiniene mai mult decit toate tarile arabe-e vorba de ajutoare umanitare reale,nu de bani pentru terorism;niciunul nu realizeaza ca musulmanii-cetateni ai israelului- au mai multe drepturi decit in teritoriile palestiniene si mai sunt si altele
    discut cu prieteni evrei si ii intreb: de ce nu spun lucrurilor pe nume?sunt si ei nedumeriti;incearca,nu sunt ascultati;si cind auzi ca toata media e in miinile ” sionistilor”
    @saren ochi,a punctat perfect: sa nu se repete situatia hitler-chamberlain;
    netanyahu a spus clar si raspicat: israelul nu va permite ca iranul sa aibe bomba si are dreptate; vorbele astea cuprind totul ,si alungarea din spania,si pofromurile din rusia si polonia si altele si altele si /sau mai ales holocaustul
    cum va gestiona dupa,e altceva..daca nu actioneaza nu se va mai pune problema” dupa”
    eu tot sper ca ceva ,ceva se va intimpla in curind acolo in iran si ei isi vor rezolva singuri problema asta

    intamplator

    07/03/2012 at 7:08 pm

  18. Ziua buna!
    De la razboiul republican, ajungem la Israel si Iran. In cartier rau famat, nu ai timp de asteptat, de ai vecinul mafiot, tre’ sa-l pui cu labele pe bot.

    Creanga

    07/03/2012 at 7:22 pm

    • salut! bine sintetizat….

      Cetatean

      07/03/2012 at 7:24 pm

      • Salut! Cam asa spunea Theophyle, cartier rau famat, azi de vecinul care ascute cutitul, eu doar le-am ambalat. 🙂

        Creanga

        07/03/2012 at 7:29 pm

  19. ambalajul vinde marfa mai bine 😉

    Cetatean

    07/03/2012 at 7:34 pm

  20. În această seară, de la ora 20, Mihail Neamţu este invitat la emisiunea “Sub semnul întrebării”. Realizator: Robert Turcescu.

    Sa vedem, sa vedem…. 🙂

    Cetatean

    07/03/2012 at 7:45 pm

    • daca are iar 50 subiecte intr-unul singur ,mai bine pas

      intamplator

      07/03/2012 at 8:01 pm

      • Parerea mea; mai are de invatat carte Neamtu 🙂
        Neamtu, vorbeste despre ce nu stie: adineauri, despre meritul profesional al unui profesor.
        Nu stie ca e mai greu pentru profesorul unor „dobitoci” (ii apartine) decat unui profesor cu elevi foarte buni. Asta, e drept, pentru un profesor corect.
        Daca isi gasea un alt exemplu, poate…
        Da’ la invatamant, se pricep toti care au trecu prin scoala. Ca si cum, daca mergem cu avionul, ne pricepem la aviatie. Pacat:-(

        Emil

        07/03/2012 at 9:23 pm

  21. Buna seara, buna seara. Nu astept mari schimbari de atitudine din partea lui Mihai Neamtu asa cum este si dezamagitoare incapacitatea presedintelui si a premierului de a pune cu botul pe labe UDMR-ul.

    clemycali

    07/03/2012 at 7:48 pm

    • cley, nu as fi atit de sigur ca UDMR-ul va juca in continuare pe masa. Deocamdata ei s-au repezit cu declaratiile, ca asa fac, insa eu nu exclud ca UDMR sa se mai domoleasca, daca PDL negociaza cu Opozitia pe legea electorala.

      Ungureanu le-a transmis neoficial ca pot pleca, daca au chef.

      Cetatean

      07/03/2012 at 7:55 pm

      • Se poate? Ai inghiti m-ul, ai zis ca e clei. 🙂

        Creanga

        07/03/2012 at 7:57 pm

      • Cuvantul cheie aici este „daca”. Acum s-ar putea ca in urma „accidentului” Sova, PSD sa o lase mai moale si sa se inteleaga punctual cu PDL-ul pe legea electorala. Votul uninominal pur avantajeaza ambele partide.

        clemycali

        07/03/2012 at 7:58 pm

        • @clemycali/buna dimineata
          a. ” accidentul” sova nu e accident/pur si simplu moderatorul( cine o fi fost)l-a facut sa-si iasa din ” matricea teve” si sa nu se mai poata controla
          b.psd-ul este iremediabil virusat/am mai spus: cunosc citiva tineri de mare valoare-deja dovedita in domeniul lor- care s-au dus din convingere acolo;au plecat dezgustati si consternati de atmosfera din acel partid;nu stiu cum e pe la alte partide,dar ce mi-au spus ei despre psd iti ingheata singele;

          intamplator

          07/03/2012 at 8:08 pm

  22. Seara bună,

    Puţin off-topic, dar aţi putea să-mi daţi mai multe informaţii despre hydepark.ro şi apoi de ce nu am opţiunea să văd şi ‘paginile anterioare’ de articole publicate acolo? 🙂

    Adrian

    07/03/2012 at 7:49 pm

  23. Excelenta si oportuna analiza si sinteza „Saptamana nulceara a Presedintelui Obama”.

    Vizita in Canada si SUA a Premierului Netanyahu a fost de departe, evenimentul international principal al ultimilor luni, desi acest lucru trece neobservat, in mod ne-surprinzator, in multe zone mediatice.

    A A

    07/03/2012 at 7:57 pm

  24. un banc primit azi de la un chinez( traducere proprie din engleza)

    -De ce v-ati oprit la 3 copii?
    -Am auzit ca fiecare al 4-lea copil nascut e chinez
    sa mai spui ca nu au si ei simtul umorului

    intamplator

    07/03/2012 at 7:58 pm

  25. Ce citeam eu in ziar astazi? Dl Obama critica republicanii pentru se arata prea razboinici. Sunt destule probleme economice si datorii de la vechile razboaie. O sa caut si un link cu declaratia.

    Creanga

    07/03/2012 at 8:02 pm

      • What’s said on the campaign trail, you know, those folks don’t have a lot of responsibilities. They’re not commander in chief. And when I see the casualness with which some of these folks talk about war, I’m reminded of the costs involved in war. I’m reminded of the decision that I have to make, in terms of sending our young men and women into battle, and the impacts that has on their lives, the impact it has on our national security, the impact it has on our economy.

        This is not a game. And there’s nothing casual about it. And, you know, when I see some of these folks who had a lot of bluster and a lot of big talk, but when you actually ask them, specifically, what they would do, it turns out they repeat the things that we’ve been doing over the last three years. It indicates to me that that’s more about politics than actually trying to solve a difficult problem.

        Now, the one thing that we have not done, is we haven’t launched a war. If some of these folks think that it’s time to launch a war, they should say so. And they should explain to the American people exactly why they would do that and what the consequences would be. Everything else is just talk.

        Creanga

        07/03/2012 at 8:07 pm

        • @creanga
          inteleg ca ati fost pe front,in irak;mai stiu ca cei pacifisti sunt cei care au trait un razboi
          dar,
          clinton a subestimat alquaida si a fost 9/11 si apoi afghanistan…
          pin-la urma hirtia suporta orice; ar trai obama in nord israel,sau,in general,in israel stiind ca iran are bomba?asa as pune eu intrebarea

          intamplator

          07/03/2012 at 8:14 pm

          • Pe front sunt cei in uniforma, fiind civil, in spatele frontului eram si ma plimbam ades in elicopter, iar bratul drept sub cap il puneam, s-aud alarma de sub sifonier.

            Creanga

            07/03/2012 at 9:13 pm

  26. La B1 acum, pana si Iosif Boda se declara consternat de declaratiile facute de Sova, cu o sigurantza de sine absolut perplexanta, cu privire la Holocaust, cu atat mai mult cu cat Sova este absolvent si de Istorie , nu doar de Drept.

    luminita

    07/03/2012 at 8:06 pm

  27. cand vrea el räzboi, nu e räzboinic.
    o-bamä este ca opozitzia din parlament.

    theo- nona

    07/03/2012 at 8:06 pm

  28. „Nu știm ce asociație profesională putea constitui dl Botoș cu Chirieac & co. Dacă se referă la asocierea unor santajiști cu un procuror, poate rezulta, eventual, un grup infracțional organizat. Dacă se referă la legătura dintre un ofițer de informații cu un „sifon“ (a se vedea trecutul lui Chirieac în calitate de ghid ONT și relația sa cu Securitatea ) poate rezulta o turnătorie, care nu trebuie legalizată, însă, la judecatorie. ”

    Dan Badea http://www.curentul.ro/2012/index.php/2012030869640/Actualitate/Panica-la-MApN.html

    zigzag

    07/03/2012 at 8:08 pm

  29. se pare cä si repetentul crin si sova, si-au luat facultatea
    f. in serios………………………. ce rusine

    sova nu trebuie trimis sä se plimbe in america
    sä fie dat afaträ din parlament.

    pe dl. Ungureanu l-au manjit cu tot felul de lucruri, este spion,
    este evreu, stie ebraica, etc.

    azi nemernicul de crin, a zis in gura mare cä e seful spionilor.

    theo- nona

    07/03/2012 at 8:11 pm

  30. Seara buna
    Multumesc Theophyle de articol .
    As adauga ca submarinele conventionale din dotarea marinei Israel au si rara capacitate de a lansa rachete de croaziera israeliene . Despre care nu se stie oficial si public daca au doar focoase conventionale sau si nucleare . 🙂
    Repet din nou , israelianii nu vor admite niciodata ca un stat arab sa aiba arma nucleara cu care sa poata ameninta Israel . Daca Iran ajunge la arma nucleara , inevitabil si garantat vom avea un razboi atomic in Orientul Mijlociu . Cu tot ce inseamna asta pentru toti cei din zona sau din jur.

    Ștefan A.

    07/03/2012 at 8:13 pm

    • Se va ajunge la o escaladare…Fereasca Dumnezeu! …Toti din OM vor vrea sa o aiba si ei..asa…ca o masura de protectie.
      Poate mai e loc de discutii…intre ei…pentru ca …’Daca vrei sa faci pace nu trebuie sa vorbesti cu prietenii, trebuie sa vorbesti cu dusmanii.'(Moshe Dayan)

      septigre

      07/03/2012 at 9:01 pm

  31. O lovitură anticipativă a Israelului ar dezlănţui o catastrofă, asta cred. Cu totul alta ar fi situaţia în care ar acţiona Statele Unite. Asta pe principiul Quod licet… Am avut ocazia să port o discuţie pe acest subiect (angajarea Occidentului într-un război contra Iranului) în Marea Britanie şi în mod foarte clar s-a desprins ideea că britanicii cel puţin, ca aliaţii cei mai apropiaţi ai americanilor, sînt foarte neliniştiţi de perspectivele războinice vînturate de Bibi. Sigur, sînt un comentator „amator”, iar sursele mele de informaţie nu sînt aşa de bogate ca cele de care dispune Theophyle, însă nu cred că în spatele retoricii conducătorilor Iranului se află o hotărîre nestrămutată de a ataca Israelul, etc. Dacă tot nu se poate evita un nou conflict militar, măcar să se meargă pe „mîna” saudiţilor. În sfîrşit, Bibi e un premier de care Israelul nu are nevoie în acest moment. Da, e un mare mincinos… (nu că-l „iau în braţe” pe Sarkozy…. 🙂 )

    Observator

    07/03/2012 at 8:16 pm

    • Buna ziua,
      Ma scuzi ca nu inteleg…ce sa faca sauditii?? si n-au facut pana acum?…Nici lor nu le convine sa aiba un Iran inarmat nuclear…
      Multumesc.

      septigre

      07/03/2012 at 9:10 pm

  32. cineva boicoteazä EVZ; se inträ greu s-au deloc.

    theo- nona

    07/03/2012 at 8:20 pm

  33. Seara buna la lumea buna.

    blog de caine rau

    07/03/2012 at 8:32 pm

  34. Buna seara 🙂

    mar

    07/03/2012 at 8:36 pm

  35. @cetatean, ca fost simpatizant pn-list crezi ca este posibila o scuturare de crini si revenirea la dreapta cu tot ce implica ea: parlament 300, regionalizare, schimbare constitutie si toate cele „intru reforma”?
    As vrea sa vad acest UDMR afara din guvern si coalitie pentru totdeauna…Sa nu uitam in 2004 speranta la alianta DA a fost PNL-ul , nu PDL-ul, ulterior dovedindu-se ca PNL-ul a fost acaparat de structurile securiste si deturnat de la menirea lui, iar PDL -ul a schimbat macazul de la stanga la dreapta , afisindu-se cu aceiasi dinozauri fesenizati. Exclud aici pe TB …el este din alta liga 🙂 (CE)

    Vali Nisipeanu

    07/03/2012 at 8:39 pm

    • vali, am vazut tirziu intrebarea.

      pentru PNL-ul actual, nu. Pentru unii din PNL, da. Putini.

      Cetatean

      08/03/2012 at 12:14 am

  36. mai usurel PNL, a avut macajul pe stanga, cu securisti si informatori,
    dar camunflat, dupä ce i-a dat afarä dela guvernare PE PD, si-au arätat pe
    fatä iubirea si colaborarea de un veac; cu haita lui iliescu KGB:

    theo- nona

    07/03/2012 at 8:45 pm

    • theo am precizat ca e vorba de PNL-ul de dinainte de 2004, iar daca se va produce o alungare a adormitului din padu…pardon parlamentul fermecat , pe calapodul lui Djuvara o sa mai spui ca este socialist?

      Vali Nisipeanu

      07/03/2012 at 8:52 pm

      • bună seara, dle Nisipeanu.

        pentru a (re)deveni frecventabil. PNL-ul trebuie exorcizat nu numai de el lider maximo ci şi de toată gaşca lui de susţinători din interiorul partidului, ceea ce-mi pare la momentul actual imposibil. eu ştiu că în eşaloanele inferioare activează (aşteptă, de fapt) mulţi oameni cu adevărat valoroşi care nu au nici un cuvînt în faţa gărzii pretoriene a lui CA. singura lor şansă este un puci cam de tipul celui prin care însuşi Crin l-a descăunat pe Tăriceanu. au curajul acţiunii, sau se complac şi aşteaptă vremuri mai bune?

        val_one

        07/03/2012 at 9:11 pm

        • like! 😆

          luminita

          07/03/2012 at 9:24 pm

  37. PNL, nu este un partid de dreapta, este un partid socialist-nazist

    theo- nona

    07/03/2012 at 8:47 pm

  38. au insultat destul pe altzii, dumnezeu nu doarme.

    afarä din parlament.

    theo- nona

    07/03/2012 at 8:53 pm

    • ha ha! mai acum cîteva zile Şova „călca în picioare” o doamnă de la pdl. 😆

      val_one

      07/03/2012 at 9:15 pm

  39. La B1 pana acum au vorbit mai mult Boda si Ghise. Pe Neamtu l-am auzit intervenind pasager.

    luminita

    07/03/2012 at 9:10 pm

  40. am auzit täriceanu estwe in mare amor si
    face tot felul de plimbärele.

    theo- nona

    07/03/2012 at 9:13 pm

  41. Ziua buna,

    Ghisa este de o impertinenta fenomenala. El nu este obligat sa mearga la serviciu pentru ca nu are un contract de munca. !!!! si deci nu ia salariu….

    eugeni

    07/03/2012 at 9:27 pm

    • Eugeni, eu mă bucur să văd că pnl-ul se bazează pe vectori de imagine precum Ghişe. e an electoral, totuşi. 😉

      val_one

      07/03/2012 at 9:29 pm

    • Contractul lui de munca este cu alegatorii care l-au votat. Ce idiot.

      clemycali

      07/03/2012 at 9:31 pm

      • A motivat iarasi ca daca si Catalin Voicu si-a primit indemnizatia de senator in cele 9 luni cat a fost in puscarie,
        de ce ar renunta el la acesti bani?

        luminita

        07/03/2012 at 9:36 pm

        • Catalin Voicu nu a stat de bunavoie in arest. Ghise este in greva, cu alte cuvinte, nu munceste din propria vointa. Ca un demnitar arestat preventiv nu ar trebui sa primeasca nici un fel de indemnizatie este o alta chestiune care ar trebui lamurita prin lege sau prin regulmanetul parlamentar.

          clemycali

          07/03/2012 at 9:38 pm

          • clemy, ideea este ca parlamentarii aflati in greva sustin ca neavand un contract de munca ci sunt platiti prin indemnizatii, diurne plus asigurarea transportului de lux cu sofer si benzina gratis, cazare la hotel de lux si mancarea gratis, de aceea ei isi permit sa faca greva si sa beneficieze de toate aceste „beneficii”.
            Ei sunt deasupra a orice. Nu au contract de angajare cu nici o entitate. Nu au semnat asa ceva.

            luminita

            07/03/2012 at 9:44 pm

  42. uitaroh

    07/03/2012 at 9:38 pm

  43. Neamtu zice ca el nu stie in ce sistem electoral vom fi, recunoaste ca nu stia nici ca primarii vor fi alesi dintr-un singur tur. 😯

    luminita

    07/03/2012 at 9:39 pm

    • Seara buna.

      0.o (da, folosesc smilies japaneje) cum naiba sa nu stie ca s-a implementat FPTP inca de anul trecut?!? Doar de-asta a iesit si hauhau-ul de-atunci.

      EuCuMine

      07/03/2012 at 9:41 pm

  44. Buna seara!
    Atata timp cat Sova este prin preajma nu cred ca Israelul va indrazni sa atace Iranul.
    Si apropo de Sova, oare ce o fi transmis ambasadorul SUA, Mark H. Gitenstein pe numele lui (si care nu pare in niciun caz un nume iranian :D) administratiei de la Washington? Si nu numai despre Sova cat si de prestatia jalnica a lui Ponta, socra-sau si celor din opozitie care au facut zid in jurul lui Sova.
    „Pedeapsa” primita pe linie de partid este exact cu cea primita de Dl.Goe:
    „Ca să nu mai rămâie repetent și anul acesta, mam’ mare, mamițica și tanti Mița au promis tânărului Goe să-l ducă-n București de 10 mai.”

    ribelalu

    07/03/2012 at 9:44 pm

    • Lasa, ca dl Sova tocmai a inceput o prodigioasa cariera internationala 🙂

      Theophyle

      07/03/2012 at 9:49 pm

      • Culmea e ca el si alt „mare” politician roman sunt absolventi ai facultatii de istorie. O sa ne ferim de istoricii astia mai mult decat de cizmari 🙂

        ribelalu

        07/03/2012 at 9:53 pm

      • Nu stiam ca postul clovnului care ia shuturi in cur e o cariera internationala… 🙂

        EuCuMine

        07/03/2012 at 9:53 pm

  45. Pe final de emisiune Neamtu zice ca „Raed Arafat este indiciul dorintei de schimbare, are integritate profesionala si aura, atuul ca nu s-a manjit cu politica”.
    Din pacate intrebarea care se naste ca replica este –„daca politica te manjeste, atunci dumneata, MN, de ce vrei sa intri in ea_?”

    luminita

    07/03/2012 at 10:00 pm

    • Pentru ca noi suntem albitor ACE

      Theophyle

      07/03/2012 at 10:08 pm

    • orice aspirant de la o carieră politică poate răspunde simplu că va adopta un nou mod de a face politică. dacă e de bună credinţă, va confirma. ulterior.

      val_one

      07/03/2012 at 10:08 pm

      • la, nu de la, în comentariul anterior.

        MN a afirmat în repetate rînduri că TOATĂ clasa politică actuală este compromisă.

        val_one

        07/03/2012 at 10:10 pm

    • Pentru ca este singurul loc de unde poti influenta realmente decizia. Iar asupra lui MN deja se vad efectele. Acum un an cand ii citea lumea articolele erau numai comentarii elogioase. Acum, cand a intrat in politica, deja „s-a murdarit pe pantofi” si comentariile sunt altele. Cred ca e un risc asumat si mai sper ca va putea sa-l si duca. Plin de intelepciune bancul zis de Boda la final. Deci, daca te-ai bagat, baga-te de tot!

      blog de caine rau

      07/03/2012 at 10:24 pm

      • Din nefericire MN nu stie inca in ce s-a bagat!

        Theophyle

        07/03/2012 at 10:26 pm

        • Intr-un bordel?… Cotet?… Hazna?… incercand ghiceala

          A A

          07/03/2012 at 10:34 pm

          • Din toate trei cate putin. Sper din toata inima sa reziste!

            Theophyle

            07/03/2012 at 10:36 pm

        • 🙂 dar afla pe zi ce trece. 🙂

          blog de caine rau

          07/03/2012 at 10:49 pm

  46. Are dl Neamtu un talent extraordinar sa vorbeasca o limba indescifrabila pentru 80% din romani. Imi inchipui cu groaza un discurs electoral la Ciorogarla!

    Theophyle

    07/03/2012 at 10:12 pm

    • Ei lasa ca are sistem,
      Dupa ce ne-a spus pe blog ca tocmai s-a intors de la o discutie cu tractoristii de la Bucecea a terminat spunind pe blogul politeea ca ….. nu e a lui nu e a noastra si a stranepotilor nostri in veacul vecilor
      Sunt sigur ca asta a spus si tractoristilor.
      Nu il subestima 🙂

      • Doamne fereste,
        In nici un caz! Cred insa ca are un drum foarte greu pana se va adapta 😦

        Theophyle

        07/03/2012 at 10:33 pm

        • Ma ofer voluntar sa-l invat sa-njure si sa vorbeasca „neaos” porcos

          A A

          07/03/2012 at 10:36 pm

          • 😆

            Pentru asta trebuie sa ai niste aptitudini anume. Fara talent injuratura nu-ti iese

            Theophyle

            07/03/2012 at 10:37 pm

          • Te faci AA ca nu intelegi.
            Nu faptul ca nu ar sti sa injure ca tine porceste ii creaza handicap lui MNeamtu

    • Buna ziua,
      Afirmatia de mai sus…mi-ati adus aminte de ce mi-a spus tata…de la inceput pro Base pana-n panzele albe…”inaintea mea a fost unul de la…si… nu l-au inteles oamenii”…ma scuza-ti…fiecare crede ce vrea…poate e mai bine ca celor de la sate sa le vorbesti pe „limba lor”…asta a fost cand cu 322…si apoi…
      Sanatate maxima!

      septigre

      07/03/2012 at 10:55 pm

  47. Inteleg… din pacate… rasu-plansu…

    A A

    07/03/2012 at 10:43 pm

  48. Sara buna,

    In principiu MN a devenit mai incisiv si a incercat sa sustina mai mult timp discutia, deci nu numai sa raspunda ci sa dezvolte noi subiecte. Totusi nu este pregatit in discutii concrete, trecand pe ” Se imprumuta pe viitorul copiilor nostrii ” sau ceva similar, ceea ce nu este foarte departe de „….nu este a noastra ci a copiilor ….” .
    A zis: actuala conducere este de centru-dreapta deci ar trebui promovata o meriocratie. Apoi a continuat cu exmplu unei profesoare de franceza (de ce nu matematica?) care ia acelasi salariu indiferent de rezultate. Si dai si lupta si dai si lupta pe tema asta. Dar se pare ca exista o decizie ccr ca nu poti aplica legea salarizarii bugetarilor pana nu aduci salarile la nivelul initial.(asa azis Sulfina -cred ca ea era acolo). Daca este adevarat, atunci a lipsit pregtirea. Daca nu este adevarat atunci inseamna ca nu a stiut si tot pregatirea lipseste :).

    eugeni

    07/03/2012 at 10:52 pm

    • salut eugeni,
      un politician bun isi impune subiectul despre care doreste sa discute. Chiar daca se discuta despre agricultura, daca omul doreste sa vorbeasca despre industrie, pote sa o faca alterand subiectul initial. Exista diferite tehnici, din nefericire tampitii care se ocupa cu chestiuni din astea copiaza niste manuale fara sa le intelega si fata sa le adapteze.

      Theophyle

      07/03/2012 at 10:56 pm

      • corect,
        buna seara
        🙂

        skorpion

        07/03/2012 at 11:35 pm

        • Buna Skorpi 🙂

          Theophyle

          07/03/2012 at 11:37 pm

  49. Teophyle,

    Remarc ca MN si NR sunt promovati de B1tv. Este greu sa ai deschiderea asta la o televiziune. Oare sa existe un troc? sau sa fie doar o relatie de prietenie cu cineva de la B1. Nu stiu , ma intreb.
    De cateva zile NR este activ prezenta la tv. Dar parca le lipseste ceva, ceva care sa capteze atentia privitorului. Poate sunt eu prea critic. NR ar trebui sa isi faca un think tank (nu neaparat Politeia 😦 ) si sa caute aceste formule de impact. Aceasta poarta deschisa catre mass media nu va dura mult (cred)

    eugeni

    07/03/2012 at 11:11 pm

    • eugeni,
      chiar am hotarat ca nu-mi mai dau cu parerea neceruta. Eu sunt un om pragmatic si rational. Cand gandesc politica nu ma intereseaza nici ingeri si nici sfinti. Eu fac politica. Ieri au aparut pe blogul nostru dupa postarea lui Cetatean o serie de ingeri care predicau mesianismul politic. Eu cand ii aud pe astia imi vine sa-mi iau campii. Cred ca Puric a ocupat nisa asta. Politeia nu va mai fi Think-Tankul nimanui pe gratis. A avut dreptate TDS-ul ce nu costa nu valoreaza.

      Theophyle

      07/03/2012 at 11:16 pm

      • Seara buna 🙂
        Ca sa-ti fie recunoscuta valoarea tb sa ceri exact cat valorezi. Zicere spus de o amica care a emigrat in Australia si performeaza intr-un anume domeniu.

        mar

        07/03/2012 at 11:32 pm

        • Salut mar 🙂
          chiar m-am saturat de apologetica fara substanta! Am vazut, am auzit si am inteles 😆

          Theophyle

          07/03/2012 at 11:35 pm

      • Mai ales in Romania! ce nu costa nu valoreaza.
        Observatia este intelepciune pura, si nu doar pentru cazul mentionat.

        A A

        07/03/2012 at 11:32 pm

        • De ce prietene 🙂

          Theophyle

          07/03/2012 at 11:36 pm

          • Pai as raspunde, legat de „mai ales”, fiindca in Romania s-a pierdut din memorie si instinctul zilnic (cetateanul statistic, aia cei mai multi, „poporul”) mai abitir decat in alte parti: respectul de aproape, etica, morala, chestii din astea nucleare.
            Plus respectul majoritarului pentru creierul altuia, plus respectul majoritarului pentru cinstea altuia.

            Pare ca nu are legatura, dar are. In adancime, „mai ales” este atribuit de aceea din negura mintii mele.

            A A

            08/03/2012 at 12:13 am

            • A A,
              sa ai un blog la nivelul pe care il tinem noi de 3 ani cu o munca de 18-20 de ore pe zi – fara nici un castig material de multe ori nici macar un multumesc te obliga la un anumit caracter!

              Personal am obosit sa tot dau fara sa primesc nici macar un multumesc, ci dimpotriva sa fiu acuzat de o agenda proprie. Pentru mine personal a fost mai mult decat pot sa duc. Cum spune romanul – imi bag picioarele!

              Theophyle

              08/03/2012 at 12:19 am

              • Ce ati facut dumneavoastra cu blogul acesta… pe mine m-ati facut iarasi mandru ca-s roman, pe internet de data asta… sunt doar cateva locuri de limba romana in care ai ceva, zi de zi de invatat la care vii singur ca nu te plictisesti niciodata… blogul asta este unul din ele… nu doar prin ce scriu autori articolelor, am mai spus-o.. prin contributiile tuturor…

                Cine a zis de „agenda proprie” (am scapat detaliul…) este om rau intentionat. A spus-o in mod deliberat sa raneasca. Boala de cretinism de „intelectuali” din patria muma.. se potriveste la fix cu „ce nu costa nu valoreaza”

                A A

                08/03/2012 at 12:45 am

  50. Cred ca MN pare mai in largul lui cind sint cit mai putini oameni. Ce se vede de la o posta este ca nu capteaza atentia celorlalti in mod natural(daca nu-i carisma…) si nici nu stie cum s-o capteze.Si cind te mai surclaseaza Nicolicea in privinta sistemului de vot……

    mitica

    07/03/2012 at 11:54 pm

    • Salut mitica,
      O sa invete el. Are timp!

      Theophyle

      07/03/2012 at 11:56 pm

  51. eu nu ii mai acord timp. e in plop si se vede de la o posta. Eu scriu pe data de 1 si pe 17 februartie postari despre calcule electorale si modificarea legii VU iar el nu stie ca primarii se aleg dintr-un singur tur.

    Ori intra la antrenament politic intensiv ori il maninc pe piine, cu sfatuitorii lui cu tot care o sa bage NR in gard si va dezamagi zeci de mii de oameni.

    Cetatean

    08/03/2012 at 12:10 am

    • Salut C 🙂
      Ce pot eu sa zic mai mult decat am spus? Timpul le rezolva pe toate …si pe asta!

      Theophyle

      08/03/2012 at 12:14 am

      • Theo, sa ii ia naiba de fluturi si de metafore, ii maninca pradatorii pe baietii cu stejarul de mama-mama. Nu mai merge. ri te duci in emisiuni pregatit, ori stat acasa. First do no harm. Macar atit.

        In fine, sunt prea obosit, insa chestia cu plasarea in plop pe alegerea primarilor le pune capac la toate. Mai bine inchid pravalia si se duc cu totii la culcare.

        Cetatean

        08/03/2012 at 12:19 am

        • C,
          sunt oameni care invata cu capul, alti cu posterioru! Fiecare cu organul pe care poate sa-l puna la bataie. Eu sunt lamurit deja 😆

          Theophyle

          08/03/2012 at 12:23 am

  52. asta era asa, la final, ca nu am vazut emisiunea dar o vad eu miine in reluare si trag concluzii.

    Cetatean

    08/03/2012 at 12:11 am

    • Nu ai ce concluzii sa tragi. Le-am discutat – ramane asa cum le-ai descris ieri!

      Theophyle

      08/03/2012 at 12:15 am

      • nu, teama mea e ca e MAI RAU decit am decris ieri!

        Cetatean

        08/03/2012 at 12:16 am

        • Asta e,
          noi stim ce se numeste sa-ti faci lectiile – altii probabil ca inca nu!

          Theophyle

          08/03/2012 at 12:21 am

          • Bine ca eu pot inghiti tone de decizii CCR si de legi ca sa explic oamenilor cum e cu Sandeii, cu Constitutia, cu Parlamentul si cu Justitia din tara asta si ca sa fac propuneri pentru NR. Asa, chiar ca anonim care nu vrea nici macar functia de portar.

            iar la ei nimeni nu ii spune sefului ca primarii se aleg intr-un tur de anul asta!!!

            Cetatean

            08/03/2012 at 12:28 am

            • Mi-a adus aminte de cel care numara astazi silabele 😦

              Theophyle

              08/03/2012 at 12:32 am

    • Exact asta am scris si eu aici, mai devreme, chiar m-a surprins ca nu stia de alegerea primarilor intr-un singur tur.
      Daca stiu eu asta, un neica-nimeni, si nu de ieri, de azi, cum de el nu stie???

      luminita

      08/03/2012 at 12:25 am

      • luminita, salut
        am citit. A fost jalnic si rusinos! Asta nu se numeste politica!

        Theophyle

        08/03/2012 at 12:28 am

  53. Noapte buna! ne mai citim si maine. 😀

    luminita

    08/03/2012 at 12:39 am

    • Noapte buna!

      Theophyle

      08/03/2012 at 12:40 am

  54. Teophyle,
    Citoyen,

    Nu trebuie sa ne catranim asa de tare, iar Teophyle, please, nici in gluma sa nu zici treaba aia cu bagatul picoarelor, apreciez enorm munca pe care o depui (depunetzi). Este de neconceput sa imi incep ziua altcumva decat sa citesc politeia si comentariile lui Citoyen.

    Multzam fain 🙂

    eugeni

    08/03/2012 at 1:01 am

    • eugeni,
      chiar nu era vorba despre voi! Chiar nu 🙂

      Theophyle

      08/03/2012 at 1:04 am

  55. Ziua buna la lumea buna.

    blog de caine rau

    08/03/2012 at 8:21 am

  56. buna dimineata;
    tocmai ce-a plecat bibi de la casa alba ca obama i-a si dat o copita
    ” ..any action Israel may take against Iran may have negative consequeces for the United States..”
    no comment

    intamplator

    08/03/2012 at 8:42 am

  57. Buna Dimineata,
    Postare noua!

    huniad

    08/03/2012 at 8:55 am

  58. Se pare ca avem pile mari la STRATFOR… 🙂

    Tio

    08/03/2012 at 3:07 pm


Comentariile sunt închise.