Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Spiritul European şi politica externă la români! (2)

Puteti considera articolul de fata o continuare a articolului precedent, publicat sub titlul “Gheorghe, balaurul şi politica externă la români! (1)”.

Nu am toate datele problemei pentru a analiza pertinent pozitia Romaniei in cazul candidaturii  Serbiei si fata de o posibila adererare a acestui stat la Uniunea Europeana.  Deci nu de asta ma voi ocupa. Am sa incerc sa analizez doua figuri de lideri Europeni care ne-au acuzat, citez –  „greutati” comise din  ratiuni de “politica interna”, “lipsa de spirit european” . Cele doua figuri sunt Guido Westerwelle si Carl Bild.

Despre Guido Westerwelle, Ministrul de Externe al Germaniei Federale (Bundesminister des Auswärtigen) in cabinetul Merkel II, am putine de spus. Este un ministru care a fost impus Cancelarei Merkel de partenerii colitiei care guverneaza Germania. Considerat de analistii politici germani si straini ca un “very light profesionist”. Din 2001 până în aprilie 2011 a fost presedinte al Partidului Liber Democrat (FDP) din Germania. La alegerile la nivel de land din 2011 (în landurile Renania de Nord – Westfalia, Renania-Palatinat si Baden-Württemberg) partidul său a pierdut multe voturi, astfel încât  la 13 mai 2011, nu a mai candidat la functia de presedinte al FDP-ului (a fost schimbat de Philipp Rösler). Westerwelle a pierdut si această functia de Vice-Cancelar, ramanand cu functia de Ministru de Externe. Guido Westerwelle este un homosexual declarat; deja de multi ani a făcut cunoscută homosexualitatea sa în public. La data de 17 septembrie 2010 s-a căsătorit civil cu partenerul său de viată, omul de afaceri Michael Mronz.

Ministrul german de externe Guido Westerwelle este o “veriga extrem de slaba” in coalitia dnei Merkel. Stimabilul Westerwelle si-a dorit evacuarea bazelor nucleare americane din Europa, pobabil ca va avea ceva mai mult decat atat. Nu pot sa nu fiu de acord cu opinia cotidianului Darmstaedter Echo, care deplînge o altă slăbiciune şi anume lipsa de format a actualului ministru german de externe Guido Westerwelle, în comparaţie cu unii iluştrii lideri politici ai Germaniei postbelice: Willy Brandt, Hans-Dietrich Genscher, Frank-Walter Steinmeier şi chiar Joschka Fischer. Carenţele actualului şef al diplomaţiei germane au ieşit flagrant la iveală în contextul crizei libiene şi culmea, în situaţia în care, devenită membră a Consiliului de Securitate ONU, Germania ar fi trebuit să-şi demonstreze importanţa pe eşichierul politicii internaţionale. Or, relevă Südwest Presse, ea a optat pentru o cale singulară, greu explicabilă, atît pentru proprii ei cetăţeni cît şi pentru partenerii şi aliaţii ei. (vezi aici) Dl Westerwelleeste unul dintre cei mai anti-americani ministri din Europa si implicit parerile respectivului domn despre tari cum sunt Polonia sau Romania sunt formulate in acest sens.

Despre  Carl Bild. Carl Bild este ministru de externe al Suediei. Cu dl Bild lucrurile sunt mult mai complicate, avand in vedere ca respectivul domn are un dosar destul de voluminos in arhiva mea diplomatica. Am sa incerc sa ma exprim politicos, desi respectivul nu o merita, fiind pur si simplu un personaj sumbru in conflictul Iugoslav si foarte dubios din punct de vedere etic si profesional. Nils Daniel Carl Bildt KCMG (1949) este  politician şi diplomat suedez,  fost prim-ministru al Suediei 1991-1994 şi lider al Partidului Conservator liberal moderat 1986-1999. Bildt a servit ca ministru suedez al Afacerilor Externe. El a fost mediator în conflictul din Balcani, pana astazi detine calitatea de trimis special al Uniunii Europene pentru fosta Iugoslavie din  iunie 1995 şi a fost Înalt Reprezentant pentru Bosnia şi Herţegovina 1995 – 1997, după Războiul din Bosnia. Din 1999 până în 2001, el a servit ca trimis special al Secretarului-General al ONU pentru Balcani. Deci, din scripte, un bun cunoscator al regiunii si ale problemelor ei.

Rolul lui Carl Bildt  în calitate de mediator în războiul din Bosnia a fost, diplomatic exprimandu-ma, nefast! Printre altele, el a fost acuzat de indiferenţă faţă de epurarea etnică şi genocidul comis de către forţele sârbe bosniace împotriva civililor musulmani şi croaţi.  Bildt s-a opus oricărei intervenţii militare şi a criticat pe fostul prim-ministru britanic Margaret Thatcher în 1993 pentru apelul facut la NATO, pentru a interveni împotriva forţelor sârbo-bosniace. Conform  Sunday Times, comportamentul lui Bildt şi altor lideri ai UE a fost de „pigmei si roboti politici”, care au acceptat pasivi un genocid în curs de desfăşurare [1] .

După numirea lui Bildt, în calitate de trimis special al UE în Iugoslavia, Tom Warrick din “Coaliţia pentru Justiţie Internaţională” l-a descris pe Bildt ca „un periculos dezinformator” şi în mare măsură ignorant despre ceea ce se intampla in regiune  [1].  New York Times l-a criticat pe Bildt pentru o atitudine nonşalantă faţă de masacrul de la Srebrenica, în care peste 8.000 de bosniaci au fost ucişi, şi l-a descris ca fiind partinitor, desi a avut dovezi despre atrocităţile împotriva civililor [2]. Istoricul britanic Marko Hoare a acuzat ca Bildt a diminuat intentionat  numărul de victime ucise în masacrul de la Srebrenica şi a ignorat  crimele  de război sarbesti [3].  Bildt a fost de asemenea criticat pentru ca nu a menţionat masacrul de la Srebrenica în timpul unei reuniuni-prânz pe care l-a avut la data de 15 iulie 1995, în Belgrad, cu Preşedintele sârb, Slobodan Milosevic şi comandantul armatei sârbe bosniace, Ratko Mladic, chiar dacă el a primit rapoarte despre masacrul in curs de derulare [4]. De mentionat ca  Slobodan Milosev (decedat) si Ratko Mladic au fost declarati  criminali de razboi.

Actualul rol al dlui Carl Bildt, actualul ministru de externe al Suediei, a fost contestat de multi  politicieni suedezi, inclusiv de o parte a mass-mediei din aceasta tara, avand in vedere afacerile sale particulare cu interese substantiale la Gazprom, şi in firma petroliera suedeza  Lundin, care are  activităţi substantiale  în Sudanul sfâşiat de război si plin de atrocitati si masacre. De mentionat ca in 2002,  Bildt s-a alăturat consiliului de administraţie al Vostok Nafta, o societate financiară cu participaţii substantiale  în Gazprom. Bildt a fost, de asemenea, un membru al consiliului de administraţie al companiei petroliere suedeze Lundin Petroleum. El a părăsit consiliul de administraţie si toate aceste funcţii cand a devenit ministru de externe în octombrie 2006. Din documentele publicate de Wikileaks, dl Carl Bildt iese mult mai rau decat multi politicieni Europeni. Deoarece increderea mea este  limitata, nu voi publica aceste documente.

Imi pare rau ca nu am gasit in presa romaneasca in general si in mass-media noastra o atitudine serioasa in legatura cu acest  subiect important. Poate sunt multe lucruri care pot fi baza unei critici la adresa  Romaniei, sunt la fel de sigur ca multe din aceste lucruri pot avea o substantantiala justificare, nu pot insa sa accept  critici pe baza de “avem sau  nu avem basca”. In orice caz trebuie sa conclud ca “Spiritul European”, mentionat de cei doi extrem de importanti oficiali europeni, este extrem de bine cunoscut romanilor de multe decenii, poate secole – se numeste protectionism, nepasare si jocuri de culise.

Citate si Bibliografie:

[1] BosNet Digest V5 #11 / Jan. 7, 1996
[2] NY Times – Mr. Bildt’s Responsibility in Bosnia
[3] Marko Hoare – Swedish foreign minister Carl Bildt denies over half the Srebrenica massacre
[4]  Bildt höll tyst om massakern

Written by Theophyle

29/02/2012 la 4:38 pm

162 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. guido, a distrus partidul liberal, este o hahalerä.

    theo- nona

    29/02/2012 at 4:56 pm

    • 🙂

      buna seara!

      skorpion

      29/02/2012 at 5:02 pm

      • Salut skorpi 🙂

        Theophyle

        29/02/2012 at 5:06 pm

    • Buna Theo 🙂 Aveti dreptate!

      Theophyle

      29/02/2012 at 5:05 pm

  2. sal`tare iarasi,
    Theophyle, ma vad confirmat in ginduri si scurtele postari de dimineata.
    Nu mai am nimic de adaugat, caci in mare stiam despre acesti 2 domni ce vor sa dea lectii.

    victor L

    29/02/2012 at 5:03 pm

    • Salut Victor,
      Mda e destul de greu sa primesti lectii de conduita moral de la astfel de indivizi. Si inca o data Rusia!

      Theophyle

      29/02/2012 at 5:07 pm

      • Si uite asa vorbeste Rusia prin intermediul UE!

        miki

        29/02/2012 at 6:12 pm

        • Salut,
          astia aproapre de obliga sa devi eurosceptic. Europa sufera de mult prea multi ani de socialism si euro-comunism. Poate este nevoie de 10-15 sa nu-i mai vedem!

          PS. Acum sa-i vezi pe rosiatici cum vor sari ca Bild este conservator si Guido este liberal. Problema este ce au facut ei in anii ’70.

          Theophyle

          29/02/2012 at 6:16 pm

          • Scuze!
            Salut,
            In aceasta privinta ai dreptate. Eu am migrat de la o atitudine pro-europeana la euroscepticism (neafirmat cu toata taria, dar vad ca UE insista).

            miki

            29/02/2012 at 6:21 pm

          • Din ce scrie in biografia lui Bildt, el a fost unul dintre fondatorii ligii Opposition ’68 (care era contra actiunii studentilor din Stockholm). Deci, cu parere de rau, aici nu ai prea nimerit-o.

            EuCuMine

            29/02/2012 at 7:16 pm

            • EuCuMine,
              eu am dreptate intodeauna – esti prea verde sa o sti si pe asta. In 1969 a fost anchetat de serviciile secrete Suedeze pentru contacte cu reprezentanti ai unei ambasade din Estul Europe. A fost eliberat. Cum si de ce este alta poveste.

              Deci domnia voastra nu ati nimerit-o. Pe blogul asta cuvantul scris de mine este garantia calitatii. Deci inainte de a conclude ca nu am nimerit-o putina politete ar fi necesara si discutia la persona a doua plural este necesara pana cand hotarasc eu ca nu mai este!

              P.S Pe blogul asta se intra intotdeauna cu Buna ziua! Am impresia ca @dumneavostracudumneavoastra nu veti avea o viata lunga aici.

              Theophyle

              29/02/2012 at 7:35 pm

              • Scuze de chestia cu salutul. Bagat la tartacuta.

                EuCuMine

                29/02/2012 at 7:38 pm

  3. de altfel fiecare tzarä are hahalerele ei, chiar unde nu te asteptzi
    Parvulescu, dela asa zisä pro-democratzia, aruncä zoaie peste tot
    in sträinätate, spunand cä acum väd oamemii care e democratzia
    in romania, cand au un premier spion
    asta este nerusinatul Parvulescu, PNL, otreapa lui patriciu si voiculescu.

    theo- nona

    29/02/2012 at 5:16 pm

    • theo-nona,
      ai vrut sa spui Pîrțulescu, nu?
      🙂

      skorpion

      29/02/2012 at 5:18 pm

  4. nu mä mirä nimic, Tadici cand avea nevoie de romania,
    era numai miere, sarbii il vroiau presedinte pe Bäsescu.
    cum nu sunt interesatzi, joacä hora ca voronin, nici
    acolo nu-s romani.” de aia nu are ursu coadä ”
    Bäsescu a fost bun cand le-a protejat flota aerianä:

    de aia iubesc eu oamenii loiali, fideli.

    theo- nona

    29/02/2012 at 5:24 pm

  5. Salut
    Articolul e frumos scris … dar e cum se vede de la Kosovo

    Eu m-am gindit este un semnal bun de imbarbatare pentru cei ce simt romaneste iintre straini ca Romania nu ii uita . (Imi amintesc de un articol linkat de theophyle acum un an doi, despre un preot roman din serbia care lupta cu deznationalizarea )
    Iar toti impaciutoristii si toti care ne spun acum nu este momentul sa.. sa ne mai lase sa mai si luam atitudine

    Un tanar de stanga

    29/02/2012 at 5:25 pm

  6. un nerusinat , ce nu are dreptul sä conducä pro-democratzia.

    skorpi,
    cred cä i se potriveste mai bine.Pärtzulescu.

    theo- nona

    29/02/2012 at 5:26 pm

  7. deci altul care amenintzä ziaristii, crin ca si ponta
    aratä ce democratzie vor.

    theo- nona

    29/02/2012 at 5:29 pm

  8. Aş fi vrut mai detaliat.:P

    Ne doar despre ăia, ci despre întoarcerea noastră cu o sută optzeci de grade
    În afară de fosta putere pro-Rusia, actuala putere pro-SUA mai se justifică într-un fel faptul că ne-am repoziţionat contra sârbilor?

    Categoric nu cred că pe unii oficiali au început să-i doară capul de românii din Timoc.

    Dar apreciez că sunt prezentaţi mai clar oficialii europeni. Cumva am impresia că doar calitatea de demnitar european e sinonimă în presă cu perfecţiunea.

    elena

    29/02/2012 at 5:30 pm

    • Salut!
      Totul este o chestie de timp si posibilitati. Nu uitati ca activitatea mea aici este pro-bono 🙂

      Theophyle

      29/02/2012 at 5:33 pm

      • Păi aşteptăm şi cele patru scenarii iraniene sumbre …
        🙂

        elena

        29/02/2012 at 5:36 pm

        • in nici un caz pe blog!

          Theophyle

          29/02/2012 at 5:40 pm

  9. Buna seara,
    scuze de off topic dar ma bucur pentru invatamantul romanesc si pentru Funeriu:
    http://www.ziare.com/scoala/clasa/parintii-au-pierdut-in-instanta-inscrierea-in-clasa-pregatitoare-este-legala-1153523

    Acu sa-i vad pe domnii sindicalisti care au profitat de ocazie si au pus-o de un mic miting neautorizat!

    cedric

    29/02/2012 at 5:32 pm

  10. La tema:
    http://www.ziare.com/ion-iliescu/psd/iliescu-romania-este-agresiva-stricam-relatiile-cu-serbia-1153500

    Cum ar putea gandi altfel , Iliescu, cu mintea lui de comunist? Nu stiu de ce se mai baga in vorba in loc sa stea naibii acasa si sa il mai pierdem din vedere.

    cedric

    29/02/2012 at 5:38 pm

  11. deci avem de-a face cu doi papagali care au interese majore pravoslavnice (filo-rusi, platiti de rusi).

    Sare'n Ochi

    29/02/2012 at 5:46 pm

  12. Cunosc personal o familie mixta- ea romanca, el sarb- intemeiata la inceputul anilor „90. Au trecut prin multe, inclusiv razboiul l-au trait din plin, in Belgrad avand casa, copiii si serviciile.
    Vorbind cu ei despre recentele atitudini ale Romaniei cu privire la conditionarea intrarii Serbiei in UE de ratificarea unor drepturi cuvenite minoritatii romanesti, ei mi-au spus ca romanii au destule drepturi in Serbia, ca daca ei vor scoli cu predare in limba romana asta nu ii va ajuta cu nimic in plus.
    Atata timp cat traiesti intr-o tara de adoptie trebuie sa ii cunosti limba si sa te descurci ca orice cetatean, nimeni nu iti pune piedici daca esti minoritar.

    luminita

    29/02/2012 at 5:46 pm

    • Vor ca la biserica romaneasca, preotul roman sa nu fie obligat sa slujeasca in sarbeste enoriasilor care sunt la rindul lor romani.
      E o porcarie sa spui ca au „destule” drepturi

      Si aia nu e tara de adoptie: ei sunt acolo dintotdeauna.Nu au venit ei peste sarbi. Nu au emigrat din Romania acum 500 de ani sau acum 5 ani.

      Un tanar de stanga

      29/02/2012 at 6:00 pm

      • Cam asta imi spusesera si ei , ca nu vor ca romanii din Serbia sa devina ca ungurii din Romania.
        Traiesti intr-o tara, ii respecti legile, nu te discrimineaza nimeni.

        luminita

        29/02/2012 at 6:20 pm

        • Aha Acum am inteles, Romanii nu vor sa ajunga asa de rau ca ungurii din Ro, valonii din Belgia, Francezii, germanii, italienii din Elvetia, bascii din Spoania, Grecii, Turcii din Malta, Magrebinii din Frantza. Si atatia altii care nu stiu sa se comporte si nu isi stiu lungul nasului atunci cand se afla in alta tara.

          PS. Este scris ironic, nu trebuie luat ad-literam 🙂

          eugeni

          29/02/2012 at 6:40 pm

          • a se citi Romanii din Serbia

            eugeni

            29/02/2012 at 6:40 pm

            • eugeni,
              era o opinie venita de la o romanca din Serbia, care considera ca are toate drepturile, ca cetatean, si nu considera ca pretentiile comunitatii maghiare din Romania ar trebui sa fie model pentru comunitatea romaneasca din Serbia.
              Pana la urma acesta este iarasi un subiect de presa.

              luminita

              29/02/2012 at 7:01 pm

  13. si vine si polipul ambulant sa ne zica despre relatiile cu Serbia? au fost bune afacerile cu titei pe Clisura din timpul embargoului – facura PDSR si Iici niste parale faine, sarace si cinstite.

    Sare'n Ochi

    29/02/2012 at 5:48 pm

  14. Ca sa fim cinstiti in comentariile din media romaneasca referitoare la pozitia Romaniei fata de aderarea Serbiei la UE nu este vorba nici de Romania nici de Serbia. Este vorba ,ca de obicei,de Basescu.
    Basescu strica relatiile cu Serbia. Cind Basescu a declarat ca Romania nu recunoaste independenta Kosovo (spre fericirea Serbiei) strica evident relatiile cu UE.
    Daca Romania nu ar fi ridicat problema vlahilor din Serbia puteti fi sigur ca intreaga natiune antibasista ar fi lacrimat de grija lor si ar fi condamnat Serbia-prietena lui Basescu evident.

    Ca o concluzie orice atitudine a Romaniei este condamnabila atita timp cit este nascuta , validata sau cel putin agreata de Basescu.

    Tucu

    29/02/2012 at 6:10 pm

  15. Dumnezeu nu stie romaneste pe Valea Timocului
    http://propolitica.ro/archives/4816

    Un tanar de stanga

    29/02/2012 at 6:15 pm

  16. Pentru cine este interesat – Razboiul Platformelor IT

    http://politeiaeuropa.wordpress.com/2012/02/29/razboiul-platformelor-it/

    Theophyle

    29/02/2012 at 6:18 pm

  17. buna seara;
    citeodata iti vine sa te intrebi unde se iau deciziile eu:la bruxelles sau la moskva; dupa prodi,dupa schroeder,dupa bildt,dup… chiar e legitima intrebarea;
    cit de ” europeana” e olanda in privinta shengen si cit de” neeuropeana” e romania fata de inceperea negocierilor cu serbia?;pina la urma la asta se rezuma discutia

    intamplator

    29/02/2012 at 6:22 pm

    • Salut 🙂
      Cine stie? Ambele au deja un Politbirou de birocrati si o mana de fier in umbra!

      Theophyle

      29/02/2012 at 6:57 pm

  18. Seara Buna 🙂
    Interesanta postare care ne mai lumineaza putin, ptr. care multumim!
    Legat de Kosovo, situatia se prezinta cam asa, intr-o exprimare plastica ” tu ai casa cu toate drepturile de proprietate si eu am terenul de sub casa, tot cu toate drepturile de proprietate”. Mai mentionez ca in zona exista resurse minerale importante:carbune, cupru, aur si combinate de prelucrare.

    mar

    29/02/2012 at 7:00 pm

    • Buna Sera mar 🙂

      Theophyle

      29/02/2012 at 7:03 pm

  19. Salut 🙂
    Daca astia sunt europenii, nu stiu ce mai cautam in UE.

    Diana

    29/02/2012 at 7:12 pm

    • salut Diana,
      nu toti – dar multi! In special din tarile bogate care li s-a urat cu binele!

      Theophyle

      29/02/2012 at 7:58 pm

    • salut, Theo.
      mulţumesc de aducere aminte. Grisham stă la loc de cinste şi în biblioteca mea. să nu uităm de filmele (bune) realizate după cărţile lui: Dosarul Pelican, Firma, Clientul.
      a, şi că a fost o vreme politician. 🙂

      val_one

      29/02/2012 at 8:31 pm

      • Salut 🙂
        da, numai ca omul a inteles repede cum stau trebuirile si s-a lasat de politica 🙂

        Theophyle

        29/02/2012 at 8:35 pm

    • multumesc de semnalare/si eu care m-am ferit s-o cumpar;tks

      intamplator

      29/02/2012 at 8:44 pm

  20. Cartea asta, despre care vorbesc este o pledorie anti-sistem.. Cred ca lui @cetatean i-ar place mult

    Theophyle

    29/02/2012 at 8:36 pm

    • merci pentru recomandare, vad eu cum fac sa o citesc, daca e cu Sandei, e si mai bine 😆

      Cetatean

      29/02/2012 at 8:43 pm

  21. A propos de Sandei si de Sandica David de la ICCJ

    Comunicatul DNA spune:

    „În perioada noiembrie – decembrie 2009, inculpata David Maria, în calitate de judecător la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, a pretins şi primit de la un denunţător, în trei tranşe, prin intermediar, suma de 200.000 euro. În schimbul banilor, inculpata a promis că va interveni pe lângă magistraţii învestiţi cu soluţionarea unui dosar al Curţii de Apel Ploieşti, astfel încât aceştia să admită o contestaţie în anulare, să desfiinţeze
    hotărârea iniţială, de condamnare a denunţătorului şi să pronunţe o hotărâre de achitare a acestuia. Iniţial, denunţătorul fusese condamnat la pedeapsa de 3 ani închisoare cu executare pentru săvârşirea unor infracţiuni de evaziune fiscală. La data de 10 decembrie 2009, Curtea de Apel Ploieşti a admis în principiu contestaţia în anulare formulată în dosarul respectiv şi a dispus suspendarea deciziei iniţiale de condamnare pronunţată de aceeaşi instanţă, până la soluţionarea pe fond a contestaţiei în anulare”.

    noiembrie-decembrie 2009, cind toata lumea buna de la ICCJ il astepta pe Geoana Presedinte , sa o reconfirme pe Barbuleasca la ICCJ.

    DNA-ul lucra la greu 😈

    Cetatean

    29/02/2012 at 8:48 pm

    • Salut Cetatean 🙂
      Ce poama buna e si doamna asta 😦

      Theophyle

      29/02/2012 at 8:59 pm

  22. Un simbrias al guvernului de la Belgrad (caci au si ei cozile lor de topor credincioase plasate prin varii comitete si comitii) incearca sa ‘faca lumina’ in ‘chestiunea vlaha’:

    http://www.hotnews.ro/stiri-international-11630557-liderul-consiliului-national-vlah-din-serbia-romanii-vlahii-sunt-doua-minoritati-etnice-distincte.htm

    EuCuMine

    29/02/2012 at 8:53 pm

    • Vlahii sun nivelul cel mai adanc al romanismului – cu documente. Ei sunt si o chestie politica foarte delicata.

      Va sugerez daca aveti timp:

      http://theo-phyl.blogspot.com/2009/10/vlahii-1.html

      aveti 4 articole scrise de mine acolo.

      Theophyle

      29/02/2012 at 8:58 pm

      • Deci vlahii din Serbia nu vor sa fie considerati romani.
        Atunci de ce ar trebui sa ii protejeze pe ei Romania?

        luminita

        29/02/2012 at 9:02 pm

        • Gresit.

          Slugile platite ale panslavistilor de la Belgrad incearca sa dea impresia ca vlahii nu vor sa fie considerati romani.

          EuCuMine

          29/02/2012 at 9:11 pm

    • Indiferent cum se autonumesc, sa le fie respectate drepturile! Sa poata vorbi, la scoala si biserica si nu numai, in limba lor: vlaha, romana, rumana. Asa zic eu. Da’ e mai complicat cu sarbii! Ca veni vorba de sarbi, stie cineva la ce se referea Ion Iliescu cand vorbea de ajutorul primit de la sarbi, la nevoia (noastra)?

      Emil

      29/02/2012 at 10:06 pm

  23. Daca un individ condamnat la 3 ani de inchisoare dispunea de 200.000 de euro, pe care de altfel i-a si platit pentru a mitui o judecatoare, va dati seama ce sume invartea respectivul???
    Despre ce vorbim noi?

    luminita

    29/02/2012 at 8:58 pm

    • Salut,
      Doua hahalere unul care da si una care primeste 😦

      Theophyle

      29/02/2012 at 9:00 pm

      • da, dar cuantumul sumelor pentru mituire intreg orice imaginatie.

        luminita

        29/02/2012 at 9:04 pm

  24. , este fantastic acest an prescolar, am dovada copiilor mei, unul 40 si altul 37,
    de cand erau la grädinitzä, au avut acest an, a fost formidabil, le-a deschis curiozitatea,
    s-a lucrat cu copii usor färä greutate, teribil de cultivatä si binevenitä a fost.
    am 2 nepotzi si ei au fäcut la fel, este fenomenal. romanii vor o tzarä ca afarä,
    dar copii , ???????????nu vä cramponatzi de trecut. dl. funeriu a fäcut f. bine.
    in germania este aceasta de zeci de ani. este f. bine venit acest an pregätitor.-

    theo- nona

    29/02/2012 at 9:09 pm

    • da, Theo, numai ca in Romania se implementeaza abia acum acest proiect, fara a exista deja spatii disponibile pentru copiii din anul pregatitor.
      In Germania, ca si in Austria, copiii fac acest an pregatitor in gradinitele unde erau deja inscrisi.
      In Romania, conform acestei legi, copiii din anul pregatitor trebuie sa faca cursurile intr-o scoala, cu o invatatoare.
      Si nu exista deocamdata peste tot sali libere si cadre didactice disponibile.
      De aceea se tot discuta pe aceasta tema.

      luminita

      29/02/2012 at 9:21 pm

      • @luminita/buna seara
        greu de crezut ca nu sunt sali libere;
        citi copii mergeau la clasa 1 a in 1990 si citi merg acum?cred ca mai putin de jumatate
        n-am timp sa ma uit pe statistici dar numarul scolarilor scade alarmant ;natalitatea,bat-o vina!

        intamplator

        29/02/2012 at 9:29 pm

        • Greu de crezut, dar asta e.
          Altfel s-ar face cursuri numai dimineata,. nu si in tura a doua, dupa amiaza, asa cum se intampla cam peste tot , in ciclurile primare si gimnaziale.

          luminita

          29/02/2012 at 9:37 pm

    • sarut mina theo
      aveti dreptate
      si nepotul meu merge de la 3 ani la ” prescoala”
      mai mult si acolo unde e prioritate la inscriere la scoala e asa:
      primii: cei cu domiciliu linga scoala si care au facut pregatitoarea tot acolo
      locul 2: cei cu domicilul linga scoala ,dar nu au facut ” pregatitoarea” acolo
      daca mai ramin locuri si ceilalti
      pentru nepotu-meu ca sa fie inscris la trei ani la scoala de linga el-care e si buna – a fost o singura zi de inscriere pe 9 ianuarie,numai telefonic;inscriere cine prinde la telefon
      a trebuit sa fim 9 insi care am sunat si in final unul a reusit sa prinda telefonul liber si l-am inscris
      tara e belgia/spune asta in romania ca nu te crede nimeni ca nu se poate fara shpaga,sau relatii
      o cunostiinta de acolo care e consilier comunal cu copilul de aceasi virsta cu nepotul meu nu a reusit sa-l inscrie;

      intamplator

      29/02/2012 at 9:25 pm

      • intamplator,
        vorbim de cheastii diferite.
        Discutia era despre premiera introdusa de noua lege a invatamantului in Romania
        conform careia copiii trebuie sa faca un an pregatitor inainte de a accede in clasa intai.
        Acest an pregatitor trebuie sa se desfasoare intr-o scoala, iar scolile din RO nu au disponibilitati locative pentru asa ceva.
        Anii de gradinitza si felul in care iti poti inscrie copilul pe o lista sunt alt subiect.

        luminita

        29/02/2012 at 9:33 pm

        • @luminita
          orice inceput are bilbe;si cind a inceput repartitia electronic la licee toti au injurat(parca in 2000si un pic),dar acum merge
          pregatitoarea aia -bat-o vina-se face peste tot in scoala unde apoi copiii vor invata;
          inteleg ce spuneti,inteleg ca nu e usor,inteleg ca daca esti la 1 pct cu probleme nu conteaza ca 99 pct nu au,dar nu te poti opri o schimbare-care e radicala-

          intamplator

          29/02/2012 at 10:03 pm

  25. Preotul Bojan Alekcsandru invitat la TvrInfo.

    mar

    29/02/2012 at 9:12 pm

  26. sunt multzi, care le este fricä sä decare romani, sarbii nu sunt
    prea drägutzi cu ei, cam la fel ca ungurii.

    theo- nona

    29/02/2012 at 9:20 pm

  27. romanii sunt si in grecia, am trecut in drum spre calambaca -meteora,
    printr-un sat nicolai, in 82, mi s-a pärut cä aud romaneste, i-am spus
    sotzului meu, nu a crezut, erau vlahi, dar ei spun cä sunt romani-vlahi,
    trebuie sä-i ascultzi bine, mai au si cuvinte pocite.dar unii spun, strämosii
    au venit f. demult.care stiu, altzii habar nu au.

    theo- nona

    29/02/2012 at 9:25 pm

    • Ce s-a intamplat cu etnicii vlahi (de toate ramurile) in Grecia poarta un nume simplu: etnocid.

      EuCuMine

      29/02/2012 at 9:29 pm

    • Nona,
      cand treci Dunarea de Kladovo pana la Negotin, gasesti romani vlahi. Nu mai vorbesc de familiile mixte aparute dupa 1990 sau de romani care si-au cumparat proprietati.

      mar

      29/02/2012 at 9:38 pm

    • In Grecia si acum exista si acum puternice sentimente antivlahe. In regiunea Macedonia, dupa spusele unui localnic din Veria, vlahii ar fi cam 1/3 din populatie. Desi respectivul era grec stia graiul vlah „Che fatzi? Ghini!”. Insa…grecii nu ii suportau pe vlahi. Cand ii intrebai spuneau „Bleah”.
      Stiind cam ce parere au despre vlahi am intrat odata in vorba, pe un vas de croaziera, cu unul din marinari care citea rubrica sport a unui ziar local. Dupa ce mi-a explicat ca el e fan AEK, un fel de Rapid al lor (echipa poporului) iar Panathinaikos era dusmanul (echipa celor bogati), vazand ca sunt roman a inceput sa vorbeasca despre Steaua. Si i-am spus ca Becali (de care stia) este „vlahos”. A facut ochii mari si a spus imediat o expresie pe care desi nu am inteles-o, dupa mimica si gesturi, in mod sigur era ceva extrem de urat.

      ribelalu

      29/02/2012 at 9:50 pm

  28. Buna seara,
    Romanii timoceni au o situatie asemanatoare cu a romanilor basarabeni. Si in Basarabia si in Timoc sunt unii care considera ca romanii sunt un popor si moldovenii/vlahii alt popor. Motivele acestor afirmatii sunt multe pornind de la ignoranta si terminand cu apararea intereselor altor popoare.
    Serbia, fiind urmasa Iugoslaviei (stat multinational), am inteles ca are o legislatie destul de flexibila privind minoritatile. Fiecare persoana este libera sa-si declare orice nationalitate doreste. Se pare ca in Serbia exista cateva persoane care s-au declarat chiar membri ai minoritatii Jedi.
    Sunt convins ca si in randul minoritatii romanilor-vlahi timoceni sunt extrem de multe interese si in mod sigur este vorba si de ceva banuti de gestionat direct sau indirect. Chiar si asa, atata timp cat exista persoane care se declara romani, datoria statului roman este sa-i protejeze si sa-i ajute, macar pe ei. Cine vrea sa invete in sarbeste si sa asculte liturghia in sarba e liber sa o faca. Insa daca sunt doritori sa faca aceste lucruri in limba romana atunci Romania trebuie sa-i sprijine in atingerea acestui tel.
    Din pacate pentru noi, romanii, se intampla un fenomen complet opus fata de situatia etnicilor maghiari din Romania, de exemplu. La noi, secuii, populatie care in tot timpul istoriei si-a aparat autonomia si traditiile fata de maghiari, in ultima suta de ani si mai ales in ultimii 20 de ani s-a „maghiarizat” complet. Sunt urmati indeaproape si de ceangaii moldoveni care si ei se declara tot urmasi ai lui Arpad. In schimb, romanii de pretutindeni se autoimpart in romani, moldoveni, vlahi, aromani. machedoni samd de buna voie si nesiliti de nimeni. Si chiar la noi in tara sunt oameni ca PDL-istul Fenecheu care militeaza pentru recunoasterea aromanilor ca minoritate in Romania sau sunt voci in Ardeal sau Banat care militeaza pentru separarea de Romania.

    ribelalu

    29/02/2012 at 9:38 pm

    • ribelalu,
      suntem asa de multi, noi romanii, ca nu ne mai incape Pamantul, bre.
      In loc sa ne vedem de treaba noastra, fiecare pe unde suntem.
      A aprinde flama nationalismului cu orice prilej, in loc de a ne adapta locurilor si timpului in care ne aflam, intr-o conjunctura a existentei noastre, si dandu-ne cu fundul de pamant de fapt nu rezolvam nimic.

      luminita

      29/02/2012 at 9:57 pm

    • @ribelalu/buna seara
      cred ca e canacheu
      dar are o explicatie
      daca e recunoscut ca minoritate,s-a” aranjat” de un post de deputat

      intamplator

      29/02/2012 at 10:23 pm

  29. Intervin si eu ca musca in lapte, dar nu vreau sa intrerupt discutia on topic.

    Azi Cedric a zis ca in procesul Voicu, Casuneanu ar fi recunoscut ca vorbeau codat. Cedric insa nu a avut un link la indemina, probabil avea informatia de la TV.

    Iata confirmarea:

    http://www.romanialibera.ro/actualitate/justitie/apararea-senatorului-psd-voicu-anihilata-de-casuneanu-255404.html

    Lovitură de teatru în dosarul de corupţie al senatorului PSD Cătălin Voicu: omul de afaceri Costel Căşuneanu a recunoscut în faţa instanţei de judecată că vorbeau codificat la telefon; a spus că “doctor” însemna judecător, iar banii primiţi de senator erau “ medicamente”.

    La termenul de judecată de ieri de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în dosarul în care sunt judecaţi pentru fapte de corupţie senatorul Cătălin Voicu, magistratul Florin Costiniu (fost şef de secţie la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie) şi oamenii de afaceri Costel Căşuneanu şi Marius Locic, s-au făcut audieri ale unor interceptări de convorbiri telefonice , iar acuzaţii au dat explicaţii pe fragmentele audiate. Astfel, în explicaţiile sale Costel Căşuneanu a susţinut că “Direcţia naţională de sănătate era DNA … Când el ( Voicu-nn) vorbea de caiet, era vorba de fapt de condică (condica şedinţelor de judecată-nn). Nu era o discuţie medicală, era despre dosar! ( în care contesta o licitaţie pierdută-nn). Şi am intrat în joc şi eu, de prost! Prost nu sunt; în loc de doctor, el vorbea de judecătoare! …Nu are legătură cancerul soţiei şi cu cancerul ăsta”. Aceste decodificări desfiinţează practic apărarea senatorului Voicu. Singura sa modalitate de apărare a rămas negaţia, Voicu repetând cu obstinaţie: „Nu este adevărat!(…) I-am făcut legătura cu mai mulţi medici, vorbeam despre doctori, nu despre judecători”.

    Daca nici dupa chestia asta Voicu nu e condamnat…

    Cetatean

    29/02/2012 at 9:49 pm

  30. Mostră de convorbire decriptată de Căşuneanu

    „Voicu: Voiam să vă informez în legătură cu hârtiile acelea medicale trimise de domnul doctor( judecător – nn) al dumneavoastră şi transmise sub ştampila domniei sale. Pe data de 30 ( o reprogramare a judecării, obţinute în urma intervenţiei -nn) o să-l anunţe….băiatul…

    Căşuneanu: Am înţeles.

    Voicu: …o să-l anunţe băiatul că are prima întrevedere aci, cu domnii, ca să stabilească tratamentul, tot, tot, tot, ….chiar în cadru oficial, la.. chiar în cadru oficial, la spital ( în instanţă -nn), vor fi chemaţi, da?

    Căşuneanu: Am înţeles.

    Voicu: Şi restul e totul foarte bine. Am înţeles că diagnosticul e foarte bun şi nu-i rău, deci n-a fost cancer, nici într-un caz”.

    Cetatean

    29/02/2012 at 9:53 pm

    • Iti sta ceasu’ unde ii duce mintea pe escrocii astia! Sper sa si-o primeasca Voicu cat cuprinde !

      Theophyle

      29/02/2012 at 9:58 pm

    • Si cu toate astea Voicu e senator in Parlamentul unei tari, nu specific numele tarii, ba chiar se afla si in greva parlamentara accentuata si asumata, ca deh!, e solidar cu colegii lui de USL care se simt incorsetatzi intr-o dictatura prezidentiala, bre!

      luminita

      29/02/2012 at 10:06 pm

      • sa zica mersi ca nu au dictatura despre care urla!

        Cetatean

        29/02/2012 at 10:08 pm

    • M-ai facut praf! Eu aflasem la tv ca expertii in inregistrari au declarat ca inregistrarile sunt autentice, pt. ca Voicu nu-si recunoscuse vocea! Dar asta cu decriptarea e mortala. „L-au cumparat pe Casuneanu”!!!

      cedric

      29/02/2012 at 10:08 pm

      • las ca daca expertii au zis ca sunt autentie, e si mai bine! 😆

        Cetatean

        29/02/2012 at 10:32 pm

  31. O, da, ani grei de puscarie, tataie, sa ia, si in regim drastic, ceapa mamii lui de porc umflat de Iliescu pentru servicii aduse democratiei originale!

    Cetatean

    29/02/2012 at 10:01 pm

    • buna sear
      ca tot spunea in interviul ala ca se ” descurca” si in puscarie

      intamplator

      29/02/2012 at 10:25 pm

  32. diaconescu la Cristoiu

  33. To whom it may concern:
    C. Diaconescu pe b1tv.

    uitaroh

    29/02/2012 at 10:02 pm

  34. Aurescu negociaza cu sarbii!

    cedric

    29/02/2012 at 10:11 pm

  35. And Now For Something Completely Different:

    Dan Tapalaga despre legea lustratiei:

    http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-11629748-cum-adoptat-legea-lustratiei.htm

    EuCuMine

    29/02/2012 at 10:13 pm

  36. nu mai vreau sä väd criminalii in tv si in parlament

    theo- nona

    29/02/2012 at 10:13 pm

  37. voicu a primit bani dela senat, si in puscärie
    ce legea naibi e in romania.

    Voicu ar trebuii sä stea dupä gratii ca si nicoläescu;

    theo- nona

    29/02/2012 at 10:20 pm

  38. Vai de noi cu astfel de personaje 😦 – Procurorul Maximilian Bălăşescu se tutuia cu denunţătorul pe care îl cerceta, Sebastian Dobrescu, procurorii DNA arătând că aceştia îşi discutau preferinţele sexuale, îşi vorbeau murdar şi că discutau despre viaţa intimă a Oanei Zăvoranu, într-un context ce trebuia să însemne o audiere judiciară
    http://www.romanialibera.ro/actualitate/justitie/dosarul-vrajitoarelor-procurorul-balasescu-se-tutuia-cu-denuntatorul-dobrescu-cei-doi-isi-discutau-preferintele-sexuale-si-o-barfeau-pe-oana-zavoranu-255416.html

    mar

    29/02/2012 at 10:25 pm

    • Patetic,
      iti vine sa-ti iei campii, daca si astia sunt procurori 😦 Multi sunt acolo pentru capatuiala!

      Theophyle

      29/02/2012 at 10:35 pm

      • Insa legea raspunderii magistratilor – procurori si juzi – incalca Constitutia si CEDO, vorba Pivniceresei:

        „este limpede că statul de drept a devenit un nonsens social şi juridic şi că mijlocul juridic constituţional de realizare al lui, conferit de separaţia puterilor în stat, a devenit iluzoriu, spre a contraria „preeminenţa dreptului” în înţelesul dat acestei noţiuni de Convenţia Europeană a Drepturilor Omului la care România este parte”.

        …”desfiinţează independenţa puterii judecătoreşti ca putere separată în stat”…

        … „Se înţelege că, în aceste condiţii, s-a restructurat şi interpretarea sintagmei „independenţa puterii judecătoreşti” al cărei garant, potrivit aceleaşi Constituţii, este Consiliul Superior al Magistraturii”

        (sesizarea CSM-ICCJ catre CCR pe legea raspunderii magistratilor, care a trecut cu votul unanim al CCR)

        PS Spre lauda lor, „muschetarii” NU si-au pus semnatura pe documentul emis de CSM din care tocmai am citat. Macar o data merita felicitati. Chiar daca nu si-aiu facut decit meseria cum trebuie. Chestia asta e rara, de aceea trebuie salutata.

        Documentul se cheama „AMICUS CURIAE: Cu privire la dosarul nr. 1585/A/2011 al Curţii Constituţionale, cu termen la data de 11 ianuarie 2012”.

        Cetatean

        29/02/2012 at 10:44 pm

        • Bun, si ce a ajutat documentul Pivnicereseii? E scris pentru istorie sau ce?

          Theophyle

          29/02/2012 at 10:46 pm

  39. S facut parte din dosarul depus la CCR, insa vrei sa stii cum a ajutat?

    Fii atent:

    „La data de 20 decembrie 2011, prin Adresa nr. 29.607/1.154/2011, Consiliul Superior al Magistraturii a transmis Curtii Constitutionale punctul sau de vedere, prin care se arata ca un numar relativ important din dispozitiile legii cu privire la care Curtea Constitutionala a fost sesizata „neaga litera si spiritul Constitutiei, reprezentand un grav atentat la independenta justitiei din Romania”. Examinand punctul de vedere transmis, Curtea constata ca motivele prezentate sunt aceleasi cu cele formulate in sustinerea obiectiei de neconstitutionalitate ce constituie obiectul Dosarului nr. 1.591A/2011 al Curtii Constitutionale.

    Deci obiectiile formulate de Pivnicereasa and Friends sunt aceleasi cu cele din alt dosar depus la CCR Care?

    „Sesizarea a fost inregistrata la Curtea Constitutionala sub nr. 7.184 din 20 decembrie 2011, formand obiectul Dosarului nr. 1.591 A/2011….sesizarea formulata de 86 de deputati apartinand Grupului parlamentar al Partidului Social Democrat referitoare la neconstitutionalitatea Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor si a Legii nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii”.

    Independenta Justitiei my foot! Cind independenta Justitiei are ACELEASI argumente si la CSM si la PSD, sa nu imi spune mie Danilet brasoave!!!

    Cetatean

    29/02/2012 at 10:55 pm

    • Deci formal – „AMICUS CURIAE” s-a dus pentru ca asta ar insemna ca o parte interesata interpeleaza curtea. Deci subiectul nu pate fi declarat document civil nepartinitor!

      Hai ca atata drept roman imi amintesc si eu!

      Theophyle

      29/02/2012 at 11:01 pm

  40. Theophyle, documentul Amicus Curiae a fost scris de CSM ca sa vina in sprijinul …Curtii. Care Curte insa?

    1. Problema e, asa cum o spui, ca CSM NU este organism care se poate prezenta ca parte neimplicata in procedura de judecare a constitutionalitatii legii, cita vreme CSM a contestat legea!

    2. De unde se deduce ca Amicus Curiae inseamna prietenul…Curtii de Justitie si Casatie, nu al Curtii Constitutionale! :mrgreen:

    Cetatean

    29/02/2012 at 11:08 pm

    • Deci apa de ploaie – nul – nulorum 😆

      Theophyle

      29/02/2012 at 11:09 pm

      • Daca vrei sa citesti Documentul Amicus Curiae, acuma, ca au luat-o in freza acesti „prieteni”, il ai aici:

        Dă clic pentru a accesa amicus-curiae.pdf

        Vei recunoaste imediat formularile apocaliptice, prapastioase si armaghedonice ale Pivniceresei. Noroc ca CCR i-a trimis pe toti la plimbare.

        Cetatean

        29/02/2012 at 11:13 pm

        • Multumesc,
          am sa citesc perlele reprezentantei apocalipsei myase in Romania 🙂 Multumesc 🙂

          Theophyle

          29/02/2012 at 11:16 pm

          • analiza mea, mai incolo, acum ne delectam cu „sesizarea” : lol:

            Cetatean

            29/02/2012 at 11:17 pm

            • Abia , astept! Am sa-ti pun toate anlizele intr-o brosura si le fac vant pe internet!

              Theophyle

              29/02/2012 at 11:20 pm

  41. Ma doare capul, tocmai am citit unul dintre cele mai inepte articole scrise in ultima vreme…
    http://www.contributors.ro/dezbatere/pledoarie-pentru-o-noua-strategie-a-pnl/#comment-56988

    johnny

    29/02/2012 at 11:30 pm

    • Am citit, baiatul e dus cu pluta rau de tot. Publica prima oara acolo. Probabil ai fost „presiuni” 😆

      Theophyle

      29/02/2012 at 11:33 pm

      • Scuze, dar revin. Individul care a scris articolul se descrie ca fiind „militant pentru libertate din decembrie 1989”. Ce I.Q. poti avea ca sa scrii tampenia asta?

        johnny

        29/02/2012 at 11:49 pm

        • da si eu sunt militant pentru libertate de cand aveam 6 ani si taica’miu a fost trimis la canal pentru 7 ani. Pastele mamii masi!

          Theophyle

          29/02/2012 at 11:54 pm

  42. sa stiti ca mai suntem care urmarim, dar nu avem ce comenta. prea specializat topicul si off-topicul 🙂

    ca sa nu credeti ca ati ramas in doi (si fara bere)

    val

    29/02/2012 at 11:31 pm

    • Val
      nu ne este „frica” sa discutam intre noi 😆

      Theophyle

      29/02/2012 at 11:34 pm

  43. on topic:
    In Finlanda exista o mica minoritate suedeza (cca 5,5% ai ca limba materna suedeza, aproximativ 300.000 persoane)). Ei bine, In Finlanda exista doua limbi oficiale: finlandeza si suedeza. Ministrul suedez de externe stie acest lucru?

    ribelalu

    29/02/2012 at 11:31 pm

    • ribelalue,
      nu-ti dai seam in ce tara traiesti. Atat de putina coloana vertebrala 😦 unul ma intreba pe contributors de ce nu mentionez si punctele pozitive ale cestor doi „spiritualisti europeni”, de parca eu m-as fi nascut in patagonia sau lucrez la castile albastre. Dupa aia mi-o tranteste ca el a citit pe wikipedia de parca wikipedia este Biblia.

      Theophyle

      29/02/2012 at 11:38 pm

      • Ma simt nevoit sa mentionez ca nu incercam in vreun fel sa aduc in discutie ipoteticele aspecte pozitive ale individului in cauza. Doar sa arat ca nu neaparat stangismul, ci hubris-ul vest-european (si o oarecare doza de defetism), ce poate fi intalnit in multe persoane, de toate ‘aripile’, este vinovat de pozitia respectivilor susmentionati. De altfel, nu cred ca pot fi banuit de simpatii fata de ei, date fiind mesajele mele anterioare (mai ales despre G.W.).

        EuCuMine

        29/02/2012 at 11:45 pm

        • Adevarul este, ca mie mi-a sarit tandara cand au inceput sa o dea cu „spiritul european” ce naiba este acel spirit si de ce ei au mai mult …spirit decat noi?

          Theophyle

          29/02/2012 at 11:48 pm

          • Da, spiritul european, un animal rar-intalnit, precum strutocamila sau trage-mpingele.

            EuCuMine

            29/02/2012 at 11:53 pm

      • Theophyle, sunt multi loviti din pacate 😦 Uneori ma sperii cand vad cum se combate.

        mar

        29/02/2012 at 11:48 pm

        • As vrea sa inteleg ce ar trebui noi sa facem? Sa ne mutam cu tara in alta locatie geografica? Sau sa acceptam orice este hotarat la Bruxelles?

          Theophyle

          29/02/2012 at 11:50 pm

          • Nuuu, eu ma refeream la cel cu wiki. Scuze daca m-am exprimat confuz 😦

            mar

            29/02/2012 at 11:55 pm

            • Nu are importanta – merge si asa 😆

              Theophyle

              29/02/2012 at 11:57 pm

  44. cedric

    29/02/2012 at 11:42 pm

    • Omul are 57 de ani, o vartsta periculoasa la aparatul circulator.

      Theophyle

      29/02/2012 at 11:46 pm

      • Stresul, mai ales ca orasul este inundat de bannere cu „palamentarii chiulangii care ne costa 1.400.000 EURO pe luna – dupa care apare poza si numele”, impactul vizual este destul de mare.

        mar

        29/02/2012 at 11:52 pm

        • Asa, Da!

          Theophyle

          29/02/2012 at 11:56 pm

      • Preinfarct.

        EuCuMine

        01/03/2012 at 12:03 am

  45. Nicolaescu s-a enervat la Romania tv. O sa ajunga aceste televiziuni bezmetice sa-si omoare invitatii cu atmosfera de scandal si ura pe care o intretin in timpul discutiilor. Dar ma mir ca s-a enervat unul din opozotie, ca ei sunt privilegiati pe acolo!

    cedric

    01/03/2012 at 12:01 am

  46. Indemnizatiile si diurnele pe luna februarie ptr. chiulangii sunt taiate.
    Iar au inceput manipularea, Nicolaescu a fost luat de acasa.

    mar

    01/03/2012 at 12:04 am

    • Asa,
      deci i-au liat painea de la gura si nu are bani de facturi, nu?

      Theophyle

      01/03/2012 at 12:10 am

  47. S-a intors Pogonici in tara si face declaratii de presa 😦 mare a ajuns putoarea nationala.

    mar

    01/03/2012 at 12:22 am

    • Nu, mare – multa! O sa-l mai auzim pana o sa-si termine munitia si partidul 😦

      Theophyle

      01/03/2012 at 12:26 am

    • Si Crinut-Crizut unde a fost plecat? La bai?

      clemycali

      01/03/2012 at 12:28 am

      • Nu draga,
        la nemti s-a dus sa-l intalneasca probabil pe Guido (nici o sansa) 😆

        Theophyle

        01/03/2012 at 12:29 am

  48. Se pare ca Pogonici a intrat in corzi, a devenit furios si amenintza – „Spuneţi şi celor de la Evenimentul zilei că, după ce se termină, după ce înţarcă bălaia, cum se zice în popor, s-ar putea să mai vrea să mai fie ziarişti, adică este o meserie pe care trebuie să o respecţi”,

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/tupeul-lui-crin-antonescu-969101.html

    mar

    01/03/2012 at 12:34 am

    • Am citit. Omul este penal pe legea ANI. Casa cu pricina (lasand pretul deoparte) nu a fost trecuta in declaratia de avere 🙂

      clemycali

      01/03/2012 at 12:35 am

      • Nu stiu chiar ce sa mai zic. Suntem multi ameni care chiar cumapara toate aberatiile unui om desprins de realitate.

        Theophyle

        01/03/2012 at 12:41 am

        • omul nu mai e in toate mintile. Ameninta ziaristi, minte pe fata opinia publica, nu declara ce trebuie in declaratia de avere.

          Si asta e doar inceputul.

          Cetatean

          01/03/2012 at 12:44 am

      • Da, initial a negat ca este coproprietar. Sper sa intre in corzi, de pret nu mai vorbesc. A mintit pe linie si el si ea.

        mar

        01/03/2012 at 12:41 am

        • Ce nu inteleg eu, insa, este, care le e problema? Intr-un an electoral, sa faca o asemenea gafa imposibil de acoperit? Acum, inteleg ca ei cu gimnastica neuronala mai subtire, dar, totusi. ANI si DNA vor intra pe fir, vor incepe tot felul de anchete, de care si-asa imaginea sifonata a lui Antonescu (si a Valencei, intr-o oarecare masura) avea nevoie ca de stricnina.

          Daca as fi conspirationist, as zice ca a fost clocita din timp.

          EuCuMine

          01/03/2012 at 12:45 am

          • Pe de alta parte el poate recita partitura cu politia politica.

            Theophyle

            01/03/2012 at 12:47 am

  49. daca ANI nu il inhata, sunt niste prosti. Exact pentru situatii de astea a luptat Monica Macovei ca ANI sa se poata sesiza.

    Cetatean

    01/03/2012 at 12:42 am

  50. Salut,
    Exista probabil 100 de metode de a fi ridicol, de a pierde puncte, de a te compromite.
    Vad ca Antonescu este decis sa le foloseasca pe toate. Repede, si aproape simultan 🙂

    • Nu stiu, rotusi are un partid – astia chiar nu vad unde se indreapta. Ei cred ca Antena 3 poate castiga alegerile?!

      Theophyle

      01/03/2012 at 12:46 am

    • aia cu porumbeii voiajori o lasa la urma 😆

      Cetatean

      01/03/2012 at 12:46 am

  51. Da!

    Cetatean

    01/03/2012 at 12:47 am

  52. Sara buna, noapte buna,
    intai martie iara 🙂

    Stiu pe cineva care, mare admirator Crin, acu’ nici macar nu l-ar scuipa.:). Eu de colo zic: pacat, ca asa de bun orator este, si zambesc cu inteles nevestei mele.:)

    Incet, incet se rezolva toate….

    eugeni

    01/03/2012 at 12:55 am

    • salut,
      ai dreptate consuma timp si nervi 😦

      Theophyle

      01/03/2012 at 12:57 am

      • Teophyle,

        l-am luat incet si meticulos. La inceput am atras atentia asupra unor puncte care nu erau corecte din pdv logic la CA. Apoi l-am lasat sa ma „convinga” ca nu este bun :).

        eugeni

        01/03/2012 at 1:03 am

        • Ai dreptate, asta este drumul. Sint insa multi care au inca infuziile cu drog alimentate de antenele varanului, care descriu o realitate inexistenta.

          Theophyle

          01/03/2012 at 1:05 am

  53. @cetatean

    Am o intrebare

    Ce se intampla cu expertii care au spus, dupa cum am inteles, ca nu este vocea lui Voicu.
    Inteleg ca un expert poate gresi, dar nu exista o responsabilitate?
    Exista un „ordin” al expertilor juridici recunoscuti de justitie? sau aduci „expertul” pe care il doresti cand si cum doresti?

    eugeni

    01/03/2012 at 12:59 am

  54. Foarte bun articolul. Multumesc Theophyle. Mai rar in ultimul timp din cauza programului, revin mereu cu placere pe “portalul tau de informare”.

    acspot

    01/03/2012 at 5:32 am

  55. Buna Dimineata 🙂
    Postare noua

    huniad

    01/03/2012 at 9:13 am

  56. De obicei iti citesc cu foarte mare interes articolele, dar de aceasta data am senzatia ca, cel putin in prvinta lui Bildt (mi-au sarit niste chestii in ochi, pentru ca vazusem recent pagina), ai apelat cam mult la Wikipedia (care nu este Biblia, nu? :))). Nu este neaparat ceva rau, dar aici parca as vrea sa citesc altceva. Si daca tot luam din Wikipedia, macar sa traducem corect. La cata engleza stiu eu, mi se pare ca nu suna deloc bine sa traduci ‘…described Bildt as „dangerously misinformed about his own job description”…’ prin ‘…l-a descris pe Bildt ca “un periculos dezinformator”…’. No offense!

    Dragos

    01/03/2012 at 10:45 am

    • salut Dragos,
      Va asigur ca sursele nu sunt Wiki. Simplu – am vazut dosarul respectivului in arhiva lui Theo. Sunt acolo si niste surse preluate de Wiki. Un simplu control al surselor noastra arata ca noi am avut documenttia inainte de ce a avut-o Wiki. Multe surse inclusiv ce despre discutia sunt hard-copy deci imposibil de redat.No offense taken!

      huniad

      01/03/2012 at 10:50 am


Comentariile sunt închise.