Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Gheorghe, balaurul şi politica externă la români! (1)

Gheorghe este cel mai iubit dintre sfintii militari (Sancti Militares) si atleti ai crestinatatii (Athletae Christi) din estul departat pana la sfarsitul occidentului crestin.  Nu are nici o importanta ca noi probabil celebram un Gheorghe care a trait cam doua secole mai tarziu decat cel initial,  va asigur ca ambii o meritau. Nu importa ca acest cult a ajuns in Europa cam prin secolul al V-lea si povestea despre uciderea balaurului a fost un best-seller cruciat scris in secolul al XI-lea tot in Europa.  Ceea ce este important cu adevarat este ca umanitatea are nevoie de asemenea personaje pentru ca din vechimea antica balauri sunt din belsug si din nefericire numarul lor nu scade niciodata.

Deci, daca nu ai un Gheorghe in dotare este foarte bine sa te aciuiesti langa cineva care are. Asta este obiectivul unei diplomatii coerente si corecte al unui stat ca Romania.  Incepand cu 1990, Romania se unduieste ca o salcie intre interese, simpatii, antipatii si multa diplomatie pe genunchi si in genunchi. Nici o problema! Au fost multi asemanatori noua in Estul Europei, problema este ca ei s-au cam terminat – noi am ramas printre ultimii in aceasta clasa, ne-au depasit si bulgarii deja.

Nu am sa ma ocup de gafele de care avem parte aproape in fiecare zi de la reprezentantii nostri de peste hotare si   nici nu voi analiza dramatismul cu care noi insine ne dam cu stangul in dreptul, incerc numai sa explic de ce tendinta de a transforma politica interna a Romaniei intr-o politica externa.

Ipostazele romanesti in Parlamentul European nu ne fac multa onoare si nici personalitatile Becali, Vadim, Eba si Severin nu vor fi inscrise in cartea de aur a inteligentei politice romanesti la inceput de secol si mileniu. La fel de hilara a aparut si pozitionarea distinsilor lideri USL – Ponta, Antonescu si ala micu’. Asta o stiu de la un socialist European. Adevarat, respectivul il uraste sincer pe Hannes Swoboda, cine il iubeste? Poate numai Ponta, Antonescu si ala micu’!

SUA – Romania si cripto-comunismul. Dupa un inceput destul de prost pe timpul lui Iliescu, mineriada cea mare si in special Tratatul cu URSS-ul “aranjat” intre Iliescu si Gorbaciov, care nu a fost niciodata amendat din simpla cauza ca URSS a incetat sa existe  au produs mult sange rau unora de la Washington, care au inteles repede cum stau cu democratia originala la Bucuresti (povestea tratatului poate fi citita, aici). Acest dus  rece cazut pe capul diplomatiei americane l-a costat pe Iliescu alegerile din 1996, probabil. Multi dintre demnitarii care au fost amestecati in aceasta ciorba nu prea au primit vize multi ani si nici nu s-au bucurat de mare incredere unde trebuia pentru a ni-l gasi pe Gheorghe al nostru. Lucrurile s-au mai ameliorat la inceputul anilor 2000 in special pentru ca Presedintele Bush si-a dorit o extindere pana la granitele Rusiei si Romania se afla la aceste granite. Dupa cateva “plati” aferente platite de Guvernul Nastase pe spatele romanilor, lucrurile s-au acomodat fara prea multa dragoste si in nici un caz respect.

Oameni noi, la fel de prosti. Dupa noul inceput cu “boacana licuricilor”, care a fost privita cu indulgenta de Washington, mde’ la ce te poti astepta de la un marinar, au venit liberalii cu o serie de sclipri extraordinare legate de  inteligentul  comportament al Guvernului Tariceanu, care a rupt contractul stand-by cu  FMI şi, în plus, a mai si inceput sa strânga  semnături pentru retragerea trupelor romanesti din Irak. Asta ca sa nu mentionam gratia cu care finul Bogdan Oltean a considerat ca si SUA este un stat corupt la fel ca Romania pentru ca si acolo Ambasadorii sunt numiti pe spaga pe care o dau Presedintelui inainte de alegeri. Norocul lui ca a prins un post caldut la BNR, desi el nu considera ca BNR e un loc unde mergi sa-ti termini cariera, probabil ca si-o va termina daca nu ne aliem cu Putin.

Norocul a fost si este ca Marinaru’, asa cum e el,  s-a dovedit un aliat de incredere si a reusit pana la urma sa-l gaseasca pe Gheorghe si sa-l si gazduiasca la Kogalniceanu si la Deveselu.

Victor Ponta – „cine suntem şi pe cine reprezentăm”. Asta a fost obiectivul lui Ponta, care impreuna cu Antonescu si ala micu’ au hotarat sa-i impresioneze pe americanii care ar fi fost interesati sa-l asculte. Problema lui Victor Ponta este ca la State Department au stiut exact cine este el din cablogramele primite de la Bucuresti de care am aflat si noi. Spre exemplu:

Subiectul cablogramei: „PSD, partid de opozitie, a oferit surpriza alegandu-l pe Victor Ponta ca noul lider”.„Ponta este considerat ca fiind un ferm opozant al reformei efective a sistemului judiciar. (…) Indatorirea lui Ponta fata de garda veche, tineretea sa, conexiunea sa cu Nastase si provocarea de a gestiona de unul singur multiplele interese de grupuri in PSD fac ca perspectivele pentru o reforma reala in PSD sa fie foarte slabe. Victoria sa poate fi considerata ca fiind revenirea lui Nastase si, cu siguranta, razbunarea lui Iliescu impotriva lui Geoana”, se arata intr-o cablograma trimisa la Washington de catre Ambasada SUA la Bucuresti in anul 2010 (aici) Bineinteles, conform obiceiurile mioritice de pe malurile Dambovitei, dl Ponta a mai dat din casa niste mici turnatorii ca asa merg lucrurile cu desteptii nostri politicieni (vezi aici si aici)

Problema lui Victor Ponta in ultima vizita la Washington a fost ca deja amfitrionii stiau exact „cine suntem şi pe cine reprezentăm”. Vom vedea intr-o postare urmatoare cu ce s-a intors dl Ponta de la Washington.

P.S. Ilustratia de la maestrul Hultan pe Karikatura Politika

Written by Theophyle

27/02/2012 la 4:43 pm

146 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Salutari si la noua postare!
    In mod cert Ponta s-a intors cu o carticica de rugaciuni penticostale si cu cateva pliante din aeroport.

    luminita

    27/02/2012 at 4:50 pm

    • Salut luminita,
      Uite aici chiar nu am ceva impotriva. Nu as fi avut si daca mergea intr-o moscheie sau sinagoga. Locas de cul legitim al unei populatii care traieste si in Romania.

      Theophyle

      27/02/2012 at 4:53 pm

      • Salut theophile, 🙂
        scuza absentele mele,mai bine motivate decat ale Floricelului.
        Micul „titulescu”vietnamez stie si el „cati suntem?”…si le-a spus americanilor ?

        Dupa mine merita sa pui de-o postare cu lovitura data PNL-lui cu noua nominalizare a lui Melescanu.Eu personal nu-l agreez,dar imi surade lovitura data Senatorilor uslasi care raman iar in minoritate.Furia celor doi uslasi care-l exclud din partid -dupa ce acesta s-a autosuspendat – are semnificatii multiple.

        dora

        27/02/2012 at 6:29 pm

        • salut dora 🙂
          Daca tu esti bine atunci OK! Sa vedem daca merge asa cum cred eu ca trebuie sa mearga – dupa si scriem si analizam!

          Theophyle

          27/02/2012 at 6:34 pm

  2. reiau ce spuneam :
    ponta&penticostalii
    prosti sunt astia de la pdl daca nu pun filmul cu ponta la penticostali pentru toate babele din toate catunele dupa liturghia de duminica;si sa-l repete cum repetau aia filmul cu palma lu basescu;pina se satura babele de ” anticristu’ de ponta”
    efect garantat de pierdere voturi pentru usl

    intamplator

    27/02/2012 at 4:54 pm

    • Salut,
      Tu chiar crezi asta?

      Theophyle

      27/02/2012 at 4:58 pm

      • nu conteaza,nu e popa ortodox;
        nu uitati cu cita ” evlavie” isi facea iliescu cruce si cit de mult dadeau imaginile alea la tvr-ul lui teodorescu

        intamplator

        27/02/2012 at 5:08 pm

    • bonjur,
      babele stiu, oare, ce sint penticostalii??
      🙂

      skorpion

      27/02/2012 at 5:03 pm

      • pai le spui ca sunt ” pocaiti” /atit le trebuie

        intamplator

        27/02/2012 at 5:09 pm

        • aha, nu stiam ca babelor nu le plac pocaitii.
          🙂

          skorpion

          27/02/2012 at 5:19 pm

  3. Mie imi place Gheorghe si sper sa stea ceva timp pe aici! 🙂
    Sperantele mele de mai bine in Romania se leaga de prezenta mai activa a lui Gheorghe, altfel nu cred ca lucrurile se vor misca prea repede.

    miki

    27/02/2012 at 4:55 pm

    • Salut miki,
      depinde si de noi! Din nefericire si de politicienii nostri.

      Theophyle

      27/02/2012 at 4:57 pm

      • Salut !
        Ai dreptate, depinde si de noi si de politicienii alesi de noi!
        Crezi ca la intrebarea: „Vin americanii?” se poate raspunde cu „A venit Gheorghe” (G/M)
        Felicitari pentru articolul de ieri referitor la Orientul Mijlociu.

        miki

        27/02/2012 at 5:05 pm

        • Multumesc 🙂

          Theophyle

          27/02/2012 at 5:11 pm

  4. salut Theophyle! cred ca tonta a fost „infiltrat” de popa sarbu( socrusu) in comunitatea penticotalilor . important e ca a aflat cine trebe :). daca nu ma insel si wc tudor isi facuse niste legaturi tot asa la un cult de asta prin sua :))lasand gluma , ce stiu americanii despre tonta stie si MRU si nasu de cununie.cred ca turnatorul felix ar investi masiv sa afle si el ce hram poarta aliatul tonta 🙂

    zigzag

    27/02/2012 at 5:21 pm

    • salut 🙂
      Sa ne citeasca pe noi. O sa stie gratis 😆

      Theophyle

      27/02/2012 at 5:25 pm

  5. buna ziua,
    s-a confirmat: presedintele l-a nominalizat pe Melescanu sef la SIE.
    Nu-mi dau seama daca e bine sau rau. Poate comentati.

    cedric

    27/02/2012 at 5:25 pm

    • Sah! 😀

      ribelalu

      27/02/2012 at 5:26 pm

    • sa-i vedem acum pe astia cu greva :lol:. Mele are nevoie de 2/3 de la Parlament. De unde ii primeste?!

      Theophyle

      27/02/2012 at 5:27 pm

      • cred ca e nevoie de majoritatea simpla a voturilor camerelor reunite

        intamplator

        27/02/2012 at 5:52 pm

    • e de-ai nostri ,sacourile largi reusesc destul de bine sa ascunda gradele 🙂

      radu

      27/02/2012 at 5:27 pm

    • parerea mea e ca Base a dat iar cu bâta-n balta. pentru un calcul politic intern, expune România unui risc prea mare. Melescanov e prea vechi si nu varsta o vad eu ca problema, ci ca e din structurile vechi. cica MRU facuse primeniri la SIE. acum Base ii pune la loc ?
      dintre fostii adjuncti ai lui MRU nu era niciunul in stare ?

      val

      27/02/2012 at 5:31 pm

  6. Teophyle,

    Articolul de ieri, cu fortele din OM l-am trimis la mai multi pretini interesati. Foarte bun. sintetic, la obiect.

    In legatura cu penticostalii, nu ca ar fi ilegali sau nu ar fi trebuit sa se duca, aici sunt neutru. Problema este, cred cu BOR-ul care vede un pericol in orice sau orcine poate sa „sifoneze” din enoriashii platitori. Daca Ponta V. S-ar fi dus la o biserica ortodoxa prima oara si intaiash data poate nu ar fi fost asa de strident.
    Parerea mea este ca susnumitul a facut o greseala. Sa ne aducem aminte ca I.Iliescu s-a declarat liber cugetator, dupa care a trebuit sa toceasca multe praguri de biserica ca sa corecteze.

    eugeni

    27/02/2012 at 5:29 pm

    • si eu zic ca tonta si a dat foc la valiza cu penticostalii- nu ca as avea ceva cu vreun cult.insa comunitatea ortodoxa din sua a avut lideri marcanti in lupta impotriva comunismului 🙂 – si sunt ceva mai radicali.

      zigzag

      27/02/2012 at 5:31 pm

    • Multumesc eugeni 🙂

      Theophyle

      27/02/2012 at 5:37 pm

    • Eugenii,

      mai mult ca sigur ca Ponta a fost prost informat si a crezut ca face audienta la penticostali pentru ascensiunea sa politica.A crezut ca voteaza in diaspora si penticostalii americani?

      dora

      27/02/2012 at 6:35 pm

  7. Buna ziua!
    In afara de Ghise a mai aparut azi unul care cica traieste numai din indemnizatia de parlamentar: Victor Ponta.
    Astia nu mai au rusine deloc. Sunt declaratiile de avere publice. Ghise e Director la nu stiu ce asociatie si isi ia peste 1 miliard pe an iar Ponta este profesor la Universitate Romano-Americana (de la Sova nu mai apar venituri in ultima declaratie)

    ribelalu

    27/02/2012 at 5:30 pm

  8. Theophyle … nu discutam noi ca viitorul sef la sie va fi nominalizat de la pnl? ce parere ai totusi despre melescanu? 🙂 eu ma abtin 😀

    zigzag

    27/02/2012 at 5:32 pm

    • La NY il numeau un shmock 😆

      ai aici traducerea

      http://www.urbandictionary.com/define.php?term=shmock

      Theophyle

      27/02/2012 at 5:34 pm

      • Am citit traducerea :))) .crezi ca americanii il accepta ca sef sie? si a luat melescanui angajamentul ca poate forta scindarea pnl alaturi de varujan? sau e un prim pas intr un joc politic? e gasca lui crin pregatita sa i dea cu flit lui melescanu@suporterii?

        zigzag

        27/02/2012 at 5:37 pm

        • Cheia este Patriciu si usa e Crin 😆 Sti ce inseamna o cheie blocata intr-o usa?!

          Theophyle

          27/02/2012 at 5:39 pm

          • ptr o cheie blocata in usa , se merita tinut pe post de sef la sie un individ ca asta? :)) interesant ce repede s a predat melescanu pe post de „ostatic” :))

            zigzag

            27/02/2012 at 5:41 pm

        • pai cam asta se forteaza. Ca sa fie acceptat trebuie 2/3 din parlament.
          in plus Melescanu e ce, senator, deputat? ca trebuie sa-si da demisia.
          daca e senator cred ca scade cvorumul.

          Valentin

          27/02/2012 at 5:39 pm

          • E senator

            cedric

            27/02/2012 at 5:42 pm

  9. Melescanu a anuntat deja ca s-a autosuspendat din PNL

    cedric

    27/02/2012 at 5:42 pm

  10. A acceptat propunerea. Sa-l vedeti pe Ghise la b1 ce ofuscat e. Acuma isi da el seama ca, prin octombrie-noiembrie, cand Melescanu a declarat ca se poate coabita cu Basescu (de s-a suparat tot PNL ul) stia deja de oferta presedintelui. Mare suparare!

    cedric

    27/02/2012 at 5:45 pm

    • mai pui si mitingul de azi cu tinerii liberali din prahova – loc de unde provine melescanu si cercul se inchide .

      zigzag

      27/02/2012 at 5:48 pm

    • Ghise e un dobitoc. Marele lui noroc este ca PNL-ul e plin de dobitoci mai mari ca el.

      PNL-ul a ajuns la fel de populist precum PP-DD. Diferenta este ca PP-DD doar spune ca face toate tampeniile alea din program pe cand PNL-ul le-ar si face.

      ribelalu

      27/02/2012 at 5:59 pm

  11. vizita lui tonta in sua a avut „succesuri” maxime, dovada -nominalizare din vechiul esalon:)) cred ca talpes e mandru :))

    zigzag

    27/02/2012 at 5:47 pm

  12. TB joaca sah si ii place.Este ce ii place cel mai mult. Ca este bine sau rau, nu stiu,sacrifica „pioni” ca sa castige pozitie dar se poate trezi inconjurat de piesele negre.
    Marea problema va fi votul de investitura. Mare dilema pentru CA.
    Ar vrea sa scape de Melescanu, un fel de cartitor in barba, dar pentru asta trebuie sa renunte la greva. Acum mare lucru nu ar fi daca pentru „propasirea patriei si neamului romanesc” s-ar duce numai o zi la munca, Problema este ca o multime de foshti pnl-isti au fost luatzi de PDL si pusi in posturi.
    Pe de alta parte nu m-ar incanta sa avem o aripa a lui Vosganian, Tariceanu, fenechiu, quariu si o aripa N.Nicolai, Orban , crin Antonescu.
    Si astea ar fi piesele negre….:)

    eugeni

    27/02/2012 at 5:55 pm

    • s au bulversat si radicalii lui Base si cei de la latrinele tv (impreuna cu uslasii talibani). in concluzie „nimic ce pare a fi… nu e”. 🙂

      zigzag

      27/02/2012 at 5:59 pm

  13. Numirea lui Melescanu la SIE seamna a intoarcere acasa 🙂
    Nu ma incanta, ramane de vazutdaca va merge figura.

    Radu

    27/02/2012 at 5:56 pm

  14. gadea este popä-penticostal, si toatä fam. lui, ce este in america,
    a fost o filierä socialisto-pentiscotalä din cluj, cu gadea si securistul voiculescu

    theo- nona

    27/02/2012 at 6:01 pm

  15. eu cred , presedintele s-a sfätuit „cu multzii” inclusiv

    dl. Ungureanu.

    theo- nona

    27/02/2012 at 6:03 pm

    • si cum ramane cu melesecuristu si reforma statului ?:)) e gluma 😀

      zigzag

      27/02/2012 at 6:09 pm

  16. ce escrocherii a fäcut crinolin, de isi cumpärä, apartament de lux???????

    theo- nona

    27/02/2012 at 6:08 pm

  17. Declaratie CA: nominalizarea lui Melescanu e o afacere strict intre Mel. si presedinte. Pe noi nu ne-a anuntat decat azi ca se retrage din PNL. Voi cere excluderea sa din PNL!
    E oparit rau de tot.

    cedric

    27/02/2012 at 6:09 pm

  18. parerea mea e ca idiotul de Crin o sa cedeze psihic si va face trucul ala cu demisia depusa din fct de sef PNL. Si de data asta o sa i-o accepte cei de la PNL
    desi la cata prostie e comasata in partidul ala, logica nu e un mod eficient de analiza a actiunilor lor.

    Valentin

    27/02/2012 at 6:13 pm

  19. cand se v-a cere escluderea lui crin din PNL????

    theo- nona

    27/02/2012 at 6:16 pm

    • nu va fi nevoie, va fugi singur in lume precum ciinele cu tinicheaua in coada, schelalaind
      🙂

      skorpion

      27/02/2012 at 6:17 pm

  20. Crin vrea sa il excluda rapid pe securistul Mele, deoarece deja il percepea ca pe cineva care poate sa ii ia locul la sefia partidului (Mai da suparat e Crin pe Mele …. acum vad in direct …)

    Un tanar de stanga

    27/02/2012 at 6:19 pm

  21. Ponta acuza guvernul MRU ca este guvernul Boc 2 adica se comporta la fel. A constatat ca miscarile se succed : ieri cu Becali, azi cu Melescanu. Cred ca incep sa-si dea seama ca se strange o plasa in jurul lor. Cica maine comisia SiE (nu stiu din ce camera, poate ambele) nu va fi completa ca ei lipsesc deci audierea lui Melescanu nu va fi legala. Repeta figura de la audierea ministrilor nominalizati.

    cedric

    27/02/2012 at 6:20 pm

    • salut! 🙂

      Nu conteaza ca nu e cvorum, Regulamentul Camerelor nu poate bate Constitutia.

      „Art. 83. – Dezbaterea, în şedinţa comună a Camerelor Parlamentului, a propunerilor de numiri şi alegeri în funcţiile prevăzute la art. 1 pct. 7 … [aici intra Melescanu] din prezentul regulament se face pe baza raportului comun întocmit de comisiile permanente de specialitate ale celor două Camere.

      Art. 84. – Votul este secret şi se exercită prin buletine de vot”

      Vezi mai jos precizarile mele, Cedric.

      Cetatean

      27/02/2012 at 6:50 pm

  22. Salut prieteni 🙂

    Un tanar de stanga

    27/02/2012 at 6:21 pm

  23. zbang, fix in frunte 🙂
    ceasul lui antonescu a inceput sa ticaie. si nu e desteptatorul. e detonatorul. 🙂

    seara buna all.

    a

    27/02/2012 at 6:22 pm

    • Romania, plezneste-ma!
      Crin e pe faras si nimic nu-l mai scapa.

      Valentin

      27/02/2012 at 6:37 pm

  24. Interesant 🙂 Despre fericirea saracilor!

    http://politeiaeuropa.wordpress.com/2012/02/27/fericirea-saracilor/

    Theophyle

    27/02/2012 at 6:27 pm

  25. Buna seara! 🙂

    Cieva precizari juridice.

    Pentru numirea lui Melescanu trebuie majoritatea membrilor fiecarei Camere. Acuma nu mai stiu citi sunt, insa parca sunt 67 la Senat si 165 la Camera (ca au mai demisionat intre timp).

    Temeiurile legale sunt inscrise in Hotarirea Parlamentului nr.32/2006.

    http://legestart.ro/Hotararea-32-2006-numirea-directorului-Serviciului-Roman-Informatii-(MjEwNDE3).htm

    Constitutia, art. 65, al. 2, litera h)

    „h) numirea, la propunerea Presedintelui Romaniei, a directorilor serviciilor de informatii si exercitarea controlului asupra activitatii acestor servicii”.

    Procedura: art. 76, al 2) din Constitutie

    „(2) Legile ordinare si hotararile se adopta cu votul majoritatii membrilor prezenti din fiecare Camera”

    Citeva comentarii politice:

    1. propunerea de numire a lui Melescanu rupe un vot USL de la Senat. Puterea avea un vot in plus, insa era Verestoy, in spital de multa vreme. Acum, fara Melescanu, USL nu mai poate bloca nimic, in special legea electorala.

    2. Basescu continua traditia de a da sefia serviciilor pe mina unui om din Opozitie, pastrind ca adjunct pe cineva in care are incredere. Placa cu „dictatura”, „ne conduc serviciile” a lui Crin Antonescu se face tandari. Rid si curcile de el daca o mai pune.

    3. Basescu are incredere in personalul SIE si in adjunct, daca pune pe unul ca Melescanu, care va fi acolo ca intr-o colivie de aur.

    4. Basescu dinamiteaza PNL-ul si arunca in aer strategia lui Crin Antonescu de a nu colabora cu PDL. MUlti liberali mai spalati se vor gindi de doua ori daca e bine sa sara in barca PDL si sa ajunga ministri, ca Berca, sau sa stea inca 4 ani in opozitie alaturi de PSD.

    5. Miscarea cu Melescanu e una de maestru. Daca nu ar fi fost sigur ca Ungureanu a lasat curat la SIE si ca Mele va fi primit cum se cuvine 😈 nu ar fi facut-o.

    Cetatean

    27/02/2012 at 6:36 pm

    • Mersi de explicatii, m-am dumirit. Dar tot nu stim daca Melescanu va avea majoritatea necesara in parlament. Iar Ponta a declarat ca la comisia unde este presedinte un PSD ist, nu va fi cvorum.

      cedric

      27/02/2012 at 6:47 pm

      • da-l in spanac de cvorum. Exista un principiu juridic de drept roman, si Ponta trebuie sa stie:

        Nemo creditur propriam turpitudinem allegans – Nici o persoana care isi invoca propria miselie [ca argument] nu poate fi crezuta.

        Sa urli ca nu exista cvorum cind tu ai provocat chestia asta…. halal argument!

        Cetatean

        27/02/2012 at 6:52 pm

        • Multumesc pt. clarificarea lucrurilor. E limpede ca cristalul cand explicati.
          Inca o data multumesc.

          ovidiu

          27/02/2012 at 8:08 pm

    • @cetatean:
      absolut de acord,cam asta am incercat sa spun si eu ,dar,nu pot fi asa concis ca dvs;
      pct5 eu zic ca asemenea miscare e geniala politic/pnl e terminat/cred ca nici felix nu mai investeste in ei

      intamplator

      27/02/2012 at 6:53 pm

    • Salut C,
      multumesc pentru explicatii. Eram sigur ca e nevoie de 2/3. Merge si asa 🙂

      Theophyle

      27/02/2012 at 6:55 pm

      • salut! 🙂

        te-ai dus direct la cvorumul pentru modificarea Constitutiei! 😆

        Cetatean

        27/02/2012 at 7:02 pm

    • cetatean,
      pragmatic vorbind trebuie sa ne uitam la consecinte:si prima e reechilibrarea senatorilor si apoi dinamitarea clubului patronat de floricel.(mai e sustinut de Patriciu?)
      Ce bine-i merge lui Berca care a simtit de timpuriu unde ii va fi mai bine.
      Piratul ne uimeste cu miscarile lui geniale.Asta e si motivul ca portocalii nu pot tine intotdeauna pasul. 🙂

      dora

      27/02/2012 at 8:31 pm

  26. Ponta; acuzä te rog pe dl. MAIOR nasul dvs, cä e complice cu

    presedintele, s-au ai vostrii sunt scurtzi de coadä.???????

    Ponta are tulburäri zdravene de gandire, ca si crinolinul särac.

    theo- nona

    27/02/2012 at 6:38 pm

  27. ce mare dictator este Presedintele Bäsescu, cand dä

    posturi cheie opozitziei, s-au si dl,. maior e omul lui.?

    theo- nona

    27/02/2012 at 6:39 pm

  28. din banii dela grevä, potzi sä-tzi ei un apartament de lux.
    s-au a fäcut mustäcioasa o afacere necuratä, ceva späläri
    de bani , cu nasul päturici???

    theo- nona

    27/02/2012 at 6:48 pm

  29. pe fata presedintelui au desfintzat-o cand
    si-a cumpärat casä, si nu singurä.

    theo- nona

    27/02/2012 at 6:49 pm

  30. buna seara
    a. nu se numea la sie cineva fara acceptul ” internal security” sau cum s-o chema de la nato;amintiti-va de ce a fost acu vreun an doi cu numirile la polonezi si unguri cind nato le-a dat peste bot cu propunerile lor;
    b. politic ce a facut basescu e genial( asa cred eu);nu inseamna ca sunt de acord
    c. basescu a fost fortat sa mentina ce a inceput=sefi servicii secrete de la opozitie;sri e la psd sie la mliberali;pe cine sa fi pus de acolo?
    d.cu smetia asta nu pdl va avea soarta pnt ci pnl va avea soarta pnt;in curind cred ca va fi o alianta de doua persoane ,numite partide=voiculescu&antonescu
    e. basescu si-a asigurat viitorul politic dupa 2014-daca vrea- seful pnl(asta e g/m)
    f.@cetatean stie mai bine dar, repet ,cred ca e nevoie de majoritate simpla la maceasta numire;sunt curios citi liberali vor sparge greva

    intamplator

    27/02/2012 at 6:50 pm

    • intimplator, buna seara! 🙂

      tocmai am explicat mai sus procedura.

      Cetatean

      27/02/2012 at 6:53 pm

  31. Oameni Buni, am gasit…

    Traian Basescu vrea sa distruga PNL

    Asta este programul TB.:)

    do for n=1 to k
    1. Propune om de la PNL pentru SIE.
    2. CA Il va da afara pe respectivul din PNL
    3. Nu va fi quorum pentru a valida numirea
    next k

    unde k=numar membrii pnl

    eugeni

    27/02/2012 at 6:55 pm

    • warning error

      a se citi „next n” in loc de „next k” sry

      eugeni

      27/02/2012 at 6:57 pm

      • Este o gluma oameni buni 🙂

        eugeni

        27/02/2012 at 7:26 pm

    • ca sa il dea afara trebuie intii ca propunerea de excludere sa vina din partea organizatiei PNL om care e inscris Melescanu. Parca e inscris in PNL Prahova, acolo unde se duc lupte grele in PNL. Va fi interesant.

      Cetatean

      27/02/2012 at 7:00 pm

  32. vai, vai, EVZ, a pus o pozä cu crizel,
    de tampitzel; e asa de expresivä.
    ce sä spunä caragiale acum ; cand firfizonul crin
    tzipä,- trädare politicä, e de ras , asta sä ajungä
    presedinte???????????

    theo- nona

    27/02/2012 at 6:55 pm

  33. presedintele nu vrea sä distrugä nimic.
    le aratä cum e un dictator democrat.

    aceste posturi apartinn opozitziei.

    da; Presedintele Bäsescu este un excelent
    politician si inteligent.

    theo- nona

    27/02/2012 at 6:58 pm

  34. La B1, Badin spune ca prima oferta pt SIE i-a fost facuta lui Tariceanu dar a refuzat. Asa o fi?

    cedric

    27/02/2012 at 7:01 pm

    • @cedric
      tariceanu n-avea ” dosar bun”=prea multe neveste(g/m)
      acum serios,la cite i-a facut tariceanu lui basescu m-as mira de asa propunere+chestia cu irak-ul+ kondyakov++++
      melescan ,securist,nesecurist,n-a prea dat cu mucii-n fasole pina acum

      intamplator

      27/02/2012 at 7:08 pm

      • Sa stii ca asa ma gandeam si eu, In locul presedintelui, n-as fi apelat nici mort la Tariceanu, in primul rand a dat dovada de multe ori de lipsa de caracter.

        cedric

        27/02/2012 at 7:11 pm

  35. Buna seara.
    Am o nedumerire: directorul SIE nu ar trebui sa fie civil ?? 😀

    Catalin

    27/02/2012 at 7:03 pm

    • Pai si Melescanu nu e civil?
      ba e chiar si pensionar dupa Codul Muncii. 😯

      luminita

      27/02/2012 at 7:07 pm

      • cred ca se cheama „in retragere” nu pensionar 😀

        Catalin

        27/02/2012 at 7:17 pm

        • Daca e ,,de al nostru” nu 🙂 Corect,, noi ” nu ne pensionam niciodata, doar ne ,,retragem” o tzara 🙂

          Loda

          27/02/2012 at 7:25 pm

          • eu n’am facut armata…..nu stiu exact cum se cheama astia cu grade care ajung la pensie.
            Dar nu e de’al nostru. E de’al lor din DIE…SIE. a urcat omul normal in ierarhie pana a ajuns director :p

            Catalin

            27/02/2012 at 7:28 pm

          • Se putea sa nu te bagi si tu?

            luminita

            27/02/2012 at 7:37 pm

            • replica de la 7:37 e pt Loada.

              luminita

              27/02/2012 at 7:39 pm

            • ,,Daca a fost militar sau ofiter de securitate, eu nu stiu.”
              Consoleaza-te, nu e sungurul lucru pe care nu-l stii 😉 Sper ca nu esti din genul tarasnului care vazand camila a spus ca nu exista fiindca el nu stie !

              Loda

              27/02/2012 at 7:48 pm

            • ,,Se putea sa nu te bagi si tu?”
              Categoric, nu ! ma tem sa te las singurica pe aici, ma chere 😉

              Loda

              27/02/2012 at 7:49 pm

          • e de-al vostru NaLoado, de aceea a si fost numit – ca sa va bagati gheara in gat ca si pitigoii!

            Sare'n Ochi

            27/02/2012 at 9:00 pm

        • A trecut si de varsta „in rezerva”; cel putin asa zice la net: n. 10 martie 1941.
          E profesionist, echilibrat. In rest? Doamne’Ajuta!

          Emil

          27/02/2012 at 8:31 pm

  36. salut@all
    7 ani in Tibet pentru crin.Aer de munte,somn usor..

    cristibucuresteanu

    27/02/2012 at 7:07 pm

  37. La b1, e un liberal, Raymond Luca, dupa cum vorbeste , cred ca va fi urmatorul exclus din PNL. E foarte normal, zice ca e dreptul presedintelui sa nominalizeze seful SIE, ca e o onoare pt PNL ca are pe Predoiu, pe Berca, in guvern si acum pe Melescanu!

    cedric

    27/02/2012 at 7:14 pm

    • Crin e balast si toata lumea intelege asta. O sa-l arunce peste bord in curand.

      Valentin

      27/02/2012 at 7:19 pm

  38. pentru cei interesati de candidatura lui nicusor dan la primaria bucurestiului

    O prima intalnire direct a c u sustinatorii campaniei va avea loc duminica 11 martie de la ora 16 in gradina Green Hours, Calea Victoriei 120

    intamplator

    27/02/2012 at 7:29 pm

  39. Seara buna 🙂
    Interesante miscari, cred ca PNL-ul intr-o luna zboara. Nici Tonta si ai lui nu stau bine. Azi am trecut pe la Inter, unde pe scari erau o mana de „fetze triste” ca sa ma exprim eufemistic care urlau la indemnul unui dirijor usor bronzat „jos”. Si sa nu ai cunostinte despre psihologie si tot le citeai tariful :mrgreen:
    Nu stiu ce este in mintea celor doi infantili, ptr. ca actioneaza jalnic, nu ca ar fi rau. Puturosul national si fratiorul lui Tontac si-au mai tras un autogol cu „suspendarea lui Melescanu” si anuntul ca nu vor convoca comisia de audiere. Buni baieti, sper sa o tina tot asa ca sa scapam definitiv de ei.

    mar

    27/02/2012 at 7:48 pm

    • cum ramane cu melescanu.domn profesor melescanu.daca si mai aminteste cineva :))

      zigzag

      27/02/2012 at 7:55 pm

  40. C. intrebare ? Giorgiana Iorgulesc mai poate sa vorbeasca si sa se foloseasca de functia pe care o are la Centrul de Resurse Juridice.

    mar

    27/02/2012 at 7:57 pm

    • mar, in principiu nu. e membru CSM.

      Cetatean

      27/02/2012 at 8:27 pm

      • Multumesc! In seara asta la RRA a vorbit in calitate de Director CRJ, am prins sfarsitul intrventiei, fiind foarte suparata de o antepronuntare. Daca gasesc pun link-ul,

        mar

        27/02/2012 at 8:30 pm

  41. seara bună cu una bună de pe facebook. 🙂

    Măritul Dictator (aka Nedormitul): Ca răspuns pentru numirea lui Meleşcanu în fruntea SIE, liberalii vor oferi şefia PNL unui om al puterii. Am gura spurcată, dar mi se pare că Boc are mult timp liber în ultima vreme.

    val_one

    27/02/2012 at 8:05 pm

  42. Peneleul ajunge sa fie mai mult la putere decit in opozitie : Prim ministru, Justitie, Interne, SIE hehe partid guvernamental 🙂 🙂

    Un tanar de stanga

    27/02/2012 at 8:06 pm

    • genial Basescu , nu? 🙂

      zigzag

      27/02/2012 at 8:15 pm

    • Ziua buna tuturor!

      Asta remarcasem si eu la investirea guvernului MRU. O multime de liberali in pozitii cheie. Daca nu poate recupera tot partidul deodata, Basescu ii ia pe liberali unul cate unul. Pana la alegeri ramane Crin singurel.

      sp

      27/02/2012 at 8:26 pm

      • Ce pana la alegeri, ca e deja oparit!?! 😛

        luminita

        27/02/2012 at 8:28 pm

      • vezi program in basic (nu visual) scris care descrie algoritmul 🙂 @6:55pm

        eugeni

        27/02/2012 at 8:28 pm

        • da, eugeni, ti-am citit algoritmul, numai ca mie nu mi se pare ca Basescu vrea sa distruga PNL-ul, ba dimpotriva, vrea sa il aduca cu picioarele pe pamant si sa il scape de hahalera de Adormitul ajuns sef peste un partid care ar trebui sa fie treaz.

          luminita

          27/02/2012 at 8:39 pm

          • 1. am gresit formularea 🙂
            2. Vezi, partea proasta este ca exista, ca si la pdl dealtminteri, o groaza de hahalere. Nu numai CA. asaa ca algoritmul este simplist, mai mult o gluma.
            3. Ma astept ca hahalerele sa fie primele care sa se replieze. 😦

            eugeni

            27/02/2012 at 8:54 pm

  43. Face Hashoti niste contorsiuni de logica la B1 de te apuca spaima. Aproape ca numai pot sa ascult. Turcescu modereaza totushi bine.

    eugeni

    27/02/2012 at 8:35 pm

    • Are ceata pe creier, juri ca l-a lovit calul cu copita in zone vulnerabile.

      mar

      27/02/2012 at 8:39 pm

      • Ce dragut esti cu el 🙂

        Emil

        27/02/2012 at 9:10 pm

        • Draguta 🙂

          mar

          27/02/2012 at 9:16 pm

          • Daca iti ziceai mara, nu incurcam nici eu 🙂

            Emil

            27/02/2012 at 10:00 pm

  44. noapte bunä,
    panä maine uslinosii au deja spume si crizel
    o demisioneazä pe mamä-sa si o bate pe mustäioasä.

    theo- nona

    27/02/2012 at 8:55 pm

  45. doua note din cv-ul melescanu:
    a. doctor al universitatii din geneva
    b. administrator rompetrol
    una peste alta cred ca el va fi la sie cum e bolteanu la bnr

    intamplator

    27/02/2012 at 9:03 pm

  46. ma faceti curios sa ma uit la teveuri
    ce posturi imi recomandati acum pentru urmatoarele 60 minute?
    mcy

    intamplator

    27/02/2012 at 9:04 pm

    • Incearca b1, este mai digerabil. Se pare ca le-a anihilat un vot de la Senat.

      mar

      27/02/2012 at 9:06 pm

      • multumesc
        am fugit

        intamplator

        27/02/2012 at 9:13 pm

  47. „Impecabilul” Ponta bate cimpii: Nu merg sa-l votez pe domnul Melescanu. Ma deranjeaza ca Puterea nu a facut niciun gest catre USL in ce priveste postul de la SIE.
    Oricum nu e bine. Daca Basescu numeste pe unul de la iuniune, de ce pe ala si nu pe altul?

    Aha

    27/02/2012 at 10:13 pm

    • „ba, de ce nu ai sapca?” 🙂

      ribelalu

      27/02/2012 at 10:18 pm

  48. Buna seara!
    Doua probleme vreau sa ating vis-a-vis de numirea lui Melescanu
    1. Am inteles ca exista o decizie a CCR care spune ca smecheriile procedurale nu pot impiedica desfasurarea activitatii Parlamentului (e valabil si pt numirea Guvernului). Poate @Cetatean stie despre ce e vorba si explica mai bine
    2. Melescanu a ales cel mai bine. El stia ca Antonescu, datorita atitudinii aparte a lui Melescanu fata de comportamentul majoritatii USL-istilor (si domnul senator R. Luca mi-a facut azi o impresie placuta), nu ii va mai oferi un loc eligibil pe listele USL. Asa, cel putin pana in 2014, are postul asigurat.

    ribelalu

    27/02/2012 at 10:17 pm

    • vrabia din mina: sef la SIE.
      cioara de pe gard: daca ia USL 51%, si daca reusesc sa-l suspende pe Basescu, si daca Crin se trezeste sa se inscrie in cursa electorala anticipata, si daca prim-ministrul USL vrea, atunci poate mai prinde Melescanu asa post. Si mai adaugam n-spe daca si uite asa ramine Crin orfelin sa-l adopte tatuca Iliescu.

      Aha

      27/02/2012 at 10:25 pm

    • Ribelalu, nu exista explicit ceva pe problema cvorumului, se asteapta decizia pe Investirea Guvernului Ungurean ca sa vedem ce zice CCR despre proceduri.

      Insa avem totusi ceva. Decizia 1237/2010 pe legea pensiilor, la care PSD a reclamat ca Anastase a numarat gresit parlamentarii din sala.

      http://legestart.ro/Decizia-1237-2010-referitoare-obiectia-neconstitutionalitate-dispozitiilor-art-6-alin-1-pct-I-lit-c-pct-IV-lit-e-ale-art-53-alin-1-art-54-art-65-alin-4-art-102-alin-1-2-(MzY0NzE5).htm

      PSD a pus in sesizare niste CD-uri cu filmuletele luate de camerele de supraveghere din plen.

      1.1. Adoptarea legii a fost facuta cu incalcarea art. 67 si art. 76 alin. (1) din Constitutie, intrucat la momentul votului final asupra legii nu a fost asigurat cvorumul legal de sedinta, in sala fiind prezenti in jur de 80 de deputati. In consecinta, nu se putea intruni nici majoritatea ceruta de Constitutie pentru adoptarea acestei legi. Autorii sesizarii arata ca, in lipsa cvorumului de sedinta si a majoritatii de adoptare, se aduce atingere spiritului democratic si se incalca prevederile art. 111 si 144 din Regulamentul Camerei Deputatilor, dar si cele ale art. 76 alin. (1) din Constitutie.

      Ce a zis CCR: doua argumente care mi-au retinut atentia:

      1. Fata de sustinerea ca la momentul votului final erau efectiv doar 80 de deputati prezenti in sala, Curtea retine ca, in acceptiunea art. 146 lit. a) teza intai din Constitutie, nu este competenta sa controleze fapte materializate in actiuni sau inactiuni, ci numai conformitatea extrinseca si intrinseca a actului normativ adoptat cu Constitutia. In fine, Curtea constata ca dovezile depuse in sustinerea obiectiei de neconstitutionalitate, si anume cele 6 imagini aflate pe suport electronic, nu sunt concludente pentru dovedirea motivelor de neconstitutionalitate, intrucat aceste imagini nu cuprind precizarea sursei, datei, momentului sau locului in care au fost realizate.

      2. Argumentul ca in chestiunea etapelor intermediare pina la votul final, conteaza doar numarul numarul de parlamentari aflati in sala la momentul votului. Extrapolind, se poate afirma ca lipsa avizului (datorat lipsei membrilor PSD-PNL de la lucrari) nu conteaza, cita vreme Plenul a investit legal Guvernul:

      „1.1. Pentru a analiza pretinsa incalcare a prevederilor art. 67 si art. 76 alin. (1) din Constitutie, Curtea urmeaza sa faca aplicarea stricta a jurisprudentei sale in materia cvorumului si a majoritatii necesare adoptarii legilor. In acest sens Curtea face referire la Decizia nr. 55 din 21 februarie 2001… prin care a statuat ca, dintre cvorumul de lucru si cel de vot, numai acesta din urma este reglementat prin Constitutie si ca „nimic nu impiedica instituirea prin regulament a unui alt cvorum de lucru decat cvorumul de vot”. Totodata, prin Decizia nr. 123 din 25 aprilie 2001… Curtea a stabilit ca dispozitiile constitutionale ale art. 74 alin. (2) [devenite, in urma revizuirii si republicarii Constitutiei, art. 76 alin. (2) ] „au in vedere votul final exprimat pentru proiectul de lege in ansamblu…

      „In mod indubitabil, aceasta jurisprudenta a Curtii plaseaza dispozitiile art. 67 si 76 la momentul votului final. Aceasta concluzie este intarita si prin dispozitiile art. 75 alin. (1) din Constitutie, care vizeaza „dezbaterea si adoptarea legii”; intrucat art. 67 si 76 din Constitutie prevad ca numai la adoptarea legii este nevoie de un anumit cvorum si majoritate de adoptare, rezulta, fara dubiu, ca textul Constitutiei nu impune aceleasi cerinte si cu privire la dezbaterea legii [extrapolind, se poate aplica acelasi rationament si la problema lipsei de cvorum in comisii] . Astfel, Curtea constata ca adoptarea legii, ca parte a procesului legislativ, vizeaza votul final exercitat de catre Parlament asupra ansamblului legii”.

      Cred ca vor zice la fel si cu referire la investirea Guvernului: a avut majoritate la votul final? A avut. Atunci problema lipsei de cvorum in comisii devine nerelevanta, pentru ca Parlamentul ca atare, in Plen, da votul de investire, iar nu comisiile.

      Daca s-ar bloca investire pe motiv de lipsa de cvorum, ar insemna ca, procedural si constiuttional, comisia e mai tare ca Plenul, ceea ce e absurd.

      Cetatean

      27/02/2012 at 10:47 pm

      • Si daca opozitia detzine majoritatea intr-o comisie, adio legi isn’t it?

        eugeni

        27/02/2012 at 11:01 pm

  49. In lagar un lepros si un parnaias jucau table. Dupa un timp leprosului ii cade o mana, o ia si o arunca peste gard. Dupa un timp ii cade si un picior. Il ia si il arunca si pe-asta peste gard. Atunci parnaiasul ii spune:
    -Ce faci omule, vrei sa evadezi?

    Cam asa e si cu liberalii din Guvernul actual 🙂

    ribelalu

    27/02/2012 at 10:25 pm

  50. „Mediafax scrie ca presedintele PNL, Crin Antonescu, declara, luni dimineata, ca nu crede ca senatorul liberal Teodor Melescanu ar putea fi numit sef la SIE, el precizand ca nu are nicio informatie in acest sens.”, zic astia pe hotnews.

    Crin e ca barbatul cu coarne, adica e ultimul care afla desi stie tot cartierul.

    Aha

    27/02/2012 at 10:37 pm

  51. Se pare ca deja Meleshcanu a devenit securist, traseist, spion infiltrat in PNL-ul drept si cinstit a lui SRS. :).

    eugeni

    27/02/2012 at 10:42 pm

    • eugeni,
      sa nu ne pierdem cumpatul si uzul ratziunii de timpuriu, 😛 sa-l asteptam si pe deontologul Mircea Badea sa-si faca numarul.
      El stie mai bine a ce-i miroase sefului Felix dinspre Melescanu venind.

      luminita

      27/02/2012 at 10:58 pm

  52. In mmod evident (dupa mine) CCR nu se poate transforma in curte judiciara.
    „intrucat aceste imagini nu cuprind precizarea sursei, datei, momentului sau locului in care au fost realizate” Inseamna ca imaginile nu aveau data inscrise pe ele?. Si daca aveau poate insemna ca data a fost adaugata dupa. Deci CCR ar fi trebuit sa cheme experti ca la filmul lui TB :).

    eugeni

    27/02/2012 at 11:06 pm

    • nu, CCR a plusat aici, char daca aveau datele cerute, tot nu luau dovezile in considerare.

      Cetatean

      27/02/2012 at 11:18 pm

    • Asta trebuia sa fie langa postul lui @Citoyen

      eugeni

      27/02/2012 at 11:19 pm

      • nu-i problema, am citit-o si aici.

        Referitor la ce spuneai linga postarea mea, ai dreptate: daca opozitia ar avea majoritatea la o comisie si comisia ar refuza sa dezbata o lege, ar insemna ca plenul nu poate vota in lipsa raportului comisiei.

        Insa ineterpretarea asta e absurda. S-a vazut de atitea ori ca o lege se poate dezbate si in lipsa raportului comisiei.

        Cetatean

        27/02/2012 at 11:29 pm

  53. Ponta a gasit explicatia numirii lui Melescanu:
    Ponta, despre numirea lui Melescanu la SIE: Basescu nu are incredere in apropiatii lui ‘
    Mult a cugetat pana a emis acest panseu.

    cedric

    27/02/2012 at 11:28 pm

    • ei pe naiba, eu propun alta interpretare, in cheie rasturnata: e asa de sigur de fragilitatea USL, incit e sigur ca primul de la ei care primeste propunerea din partea „Doctatorului” o accepta.

      Le-a dat cu flit. A intrat in barul cu pistolari guralivi, a baut un whiskey, s-a uitat in ochii lor si a iesit relaxat afara. Iar aia, dupa ce ai iesit, au inceput sa urle ca ce ii fac ei lui Basescu daca il mai prind prin bar…

      Cetatean

      27/02/2012 at 11:34 pm

      • 😆 Cetăţene, chiar aşa!

        le demonstrează zi de zi că el singur e mai inteligent decît ei toţi la un loc. ei sînt perfect conştienţi de asta şi de aici toată ura lor de-a dreptul patologică.

        val_one

        27/02/2012 at 11:39 pm

        • exact asta spuneam si eu zilele trecute, sint turbati pentru ca sint constienti ca Basescu este cu multe clase peste ei….uneori incearca sa-l imite si le iese o varza….

          skorpion

          27/02/2012 at 11:41 pm

          • interesant, dar şi îngrijorător, este că Băsescu „face” de fapt cît toată clasa politică actuală in corpore. are nevoie de urmaşi pe măsură, totuşi.

            val_one

            27/02/2012 at 11:53 pm

  54. Ponta – mare om, mare caracter…. 🙂
    – Nu merge sa faca munca pentru care e platit de noi toti.
    – Incaseaza totusi banii.
    – Da banii cui vrea el.
    – La sfarsit,… e „cinstit” … fiindca i-a donat… 😉

    dada

    27/02/2012 at 11:30 pm

  55. Buna Dimineata 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    28/02/2012 at 3:18 am


Comentariile sunt închise.