Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Hegemoni şi hegemonii

Nu cred ca cineva in lumea in care traim poate deschide ziarul sau intra intr-un portal de stiri fara sa gaseasca cateva stiri, comentarii sau editoriale in care sa nu o “intalnim” pe dna Merkel, Germania, China sau Iran. Hegemonii trecutului au obosit facand loc la altii noi. Unii sunt deja consacrati, altii isi construiesc strategiile pe care le considera posibile  spre o hegemonie locala sau mondiala. Mai mult decat clar ca lumea noastra a devenit o lume politica multipolara, cu varfuri regionale, de fapt o globalitate destructurata si o lume economico-financiara cu o globalitate perfecta (vezi postarile despre globalizare si globalitate). Dupa parerea mea, asta este si cauza faptului ca nici o hotarare politica nu poate rezolva probleme economico-financiare. Hyper-puterea a disparut si cele care i-au urmat nu mai au nici pe departe potentialul necesar de a convinge sau a impune solutii.

Intrebarea este mai complicata – a existat vreodata  in timpurile noastre o hyper-putere ? Bineinteles ca la o intrebare atat de politica opiniile sunt diferite. De partea stanga, socialistul European Hubert Védrine, fost consilier al Presedintelui Mitterrand si mai tarziu Ministru de Externe al Frantei, considera ca SUA dupa “razboiul rece” a devenit o hyper-putere implementandu-si politicile discretionar fara sa se consulte cu partenerii sau sa dialogheze cu adversarii. De cealalta parte, Joseph Nye, unul dintre cei mai respectati teoreticieni din SUA si autorul definitiei “soft power” (discutata de noi in “Puterea Ierbivorilor”), considera ca SUA nu  fost niciodata intr-o asemenea pozitie neavand niciodata puterea financiara sau militara pentru a-si impune discretionar interesele. Bineinteles ca Joseph Nye sustine cu exemple si negocierea cu adversarii si dialogul cu aliatii.

Adevarul este bineinteles undeva la mijloc. Si pozitiile Euro-socialiste exprimate de Mitterrand si Schröder au fost la fel de deficitare in relatiile internationale ca si cele neo-liberale, exprimate la inceputul anilor ’90 si anilor 2000 de Presedintii americani. Pana la urma  felul in care a inteles / interpretat Mitterrand  Tratatul de la Élysée, semnat de de Gaulle si Konrad Adenauer in 1963, tratat care reglementa relatiile Franco-Germane, au adus Eupropa in general si Franta in particular la situatia in care ne aflam. Nici faptul ca americanii au destabilizat Orientul Mijlociu prin actiunea in Irak, permitand de fapt Iranului sa-si dezvolte tendinte hegemonice in regiune nu poate fi considerat un succes, ci absolut invers.

Intorcandu-ma la lumea multipolara, atitudiniile Europene si Americane s-au dovedit catastrofale in primul rand fata de situatia politica si implicit economica in care ne aflam. Nu am nici o grija in ceea ce priveste economicul – el se va aranja independent de ceea ce fac sau cred ca fac liderii Europeni sau Americani. Marea grija este in primul rand faptul ca tendintele de a da din coate ale celor care doresc sa devina puteri regionale vor duce la o noua versiune a “regatelor luptatoare” . Daca in Europa lucrurile se vor trata “pasnic” si chiar vedem deja rezultatul acestor repoztionari, in Orientul Mijlociu lucrurile se vor disputa violent. Concluzii pe Curs de Guvernare

144 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. schröder , a fäcut mult räu germaniei.

    theo- nona

    24/02/2012 at 4:47 pm

    • Salut Theo,
      cred ca aveti dreptate!

      Theophyle

      24/02/2012 at 4:53 pm

    • Nu doar Germaniei…

      A A

      24/02/2012 at 10:57 pm

  2. Postare noua si pe Politeia Europeana –

    Partea a doua despre Olanda.

    http://politeiaeuropa.wordpress.com/2012/02/24/olanda-tara-empatiilor-neintelese-2/

    Theophyle

    24/02/2012 at 4:59 pm

    • olanda&evreii in al 2 lea razboi mondial: am niste prieteni in jur de 70;mi-au spus exact cit de mult ” i-au ajutat” olandezii;parintii lor se refugiasera din polonia iar in 42 au trebuit sa dea tot ce aveau(aur,diamante,etc)ca sa scape in belgia valona(ca in aia flamanda…)
      erau copii de ” tzitza” atunci si nu uita;n-as vrea sa-ti auda urechile ce cred ei despre olandezi

      intamplator

      24/02/2012 at 6:14 pm

  3. J: Gauck, nu-mi este simpatic, fost popä, se spune,
    „cam cu colaboräri”, desi a fost pus la arhivä, ca lupul
    la oi, ca dinescu si altzii ce au manipulat.
    insurat si nedivortat, träieste cu o jurnalistä din nürnberg,
    cu 20 de ani mai tanärä.acum e la fürth chiar langä nbg.
    citeste dintr-o carte, dar refuzä orce intrebare.

    si schröder a fost un crai 4 neveste si zeci,de amante

    theo- nona

    24/02/2012 at 5:08 pm

    • Mda’, e cam de stanga noul presedinte am inteles. Va pricopsiti si voi cu niste presedinti de pomina 🙂
      L-am cunoscut personal pe von Weizsäcker, ala DA om – extrordinara tinuta umana!

      Theophyle

      24/02/2012 at 5:12 pm

  4. buna ziua
    germania: in timpul cancelarului brandt,americanii au descoperit ” cirtitele” kremlinului;in timpul lui schroeder,nu;” cirtita” era el insusi;
    in rest daca traim o lume multipolara si rezolvarea crizelor acute se va opri numai la un conflict cald in OM ar fi un pret acceptabil;ok vom descoperi din nou frumusetea mersului pe bicicleta,incalzirea cu carbune,dar e un pret suportabil;
    daca alte puteri vor gasi de cuvinta ca nu e de ajuns conflictul regional si il vor extinde,e complicat

    intamplator

    24/02/2012 at 5:11 pm

    • Vremuri complicate ne astepta prietene 😦

      Theophyle

      24/02/2012 at 5:13 pm

  5. nu stiu, dacä sunt mai complicate ca inainte, dar träim repede
    si se aud toate datoritä mediei,comunicare rapidä.suntem in galop
    eu sunt optimistä, si oamenii au evoluat, nu mai sunt asa tampitzei,
    vetzi vedea. nu trebuie sä iasä in fatzä lighioane ca voiculescu, NU.

    theo- nona

    24/02/2012 at 5:25 pm

  6. Ziua buna Theophyle all 🙂
    Ca de obicei o postare pe externe foarte buna,din care se poate invatza.
    Eu,la fel ca @Intamplator si sunt convins ca la fel ca multzi altzii,preferam sincope,neintzelegeri sau chiar agresiuni verbale intre entittatzile(la inceput F/G) care au decis si decid in continuare mersul Europei,cu toate impleticirile de picioare,decat ceea ce se prefigureaza in OM.
    Daca ar fi ca sa dau crezare unor scenarii ce tzin de finantza mondiala,acea „superputere oculta” ,as spune ca hidrocarburile vor duce in spate omenirea inca mult timp.Si atunci e important ca zonele cele mai bogate sa nu devina puternice,cu potentzial hegemonic(iran)
    Ptr. faptul ca s-au creeat dezechilibre zonale grave prin gestiunea incorecta dpdv politic si geo/politic ar trebui sa „multzumim” mai marilor lumii actuale.
    Legat de OM imi aduc aminte de o anecdota ,ce a avut se pare la origine ,o intamplare autentica.
    Un diplomat israelian a făcut să surâdă comunitatea diplomaţilor la ONU. Reprezentatul Israelului, care era chemat să-şi susţină discursul, a declarat: – Înainte să-mi încep discursul, vreau să vă povestesc o istorioară apropo de Moise. Când el a lovit stânca şi apa a început să ţâşnească, Moise se gândi: „Ce ocazie minunată să fac o baie!” Se dezbrăcă, îşi puse cu grijă hainele pe o piatră, apoi intră în apă. Când îeşi afară, hainele îi dispăruseră, furate de un palestinian.Reperezentantul Palestinei uluit şi furios întrerupse discursul reprezentantului Israelului şi strigă:
    „Ce tot povestiţi? Palestinienii nu erau acolo pe vremea aceea!”
    Israelianul surâse, apoi zise: „Acum că asta e clar stabilit, pot să-mi încep intervenţia.” 😆
    Bineintzeles ca nici romanul n-a fost mai prejos el fiind chiar poet.
    Atilla mergea calare,
    Si-ntilneste-o apa mare.
    De trei zile tot pe cal,
    Ratacise prin Ardeal,
    Oparit la c*r, la c**e,
    Se opri sa faca baie.
    Cind sa iasa iar pe mal,
    P**a haine, p**a cal!
    Cine-au fost primii-n Ardeal?
    😆

    mircea

    24/02/2012 at 5:37 pm

    • =))

      Radu

      24/02/2012 at 5:48 pm

    • chestia de la onu,nu e banc e reala/cred ca bibi a spus-o

      intamplator

      24/02/2012 at 6:04 pm

    • mircea,
      Like! (acum abia am intrat , se poate verifica) 😆

      luminita

      24/02/2012 at 8:10 pm

  7. Ziua buna oameni buni si harnici, care zumzaiti ca albina de dis de dimineatza, 🙂

    In Canada fiind, prin ’94 (1900), ma intalnesc cu un propietar de firma. Omul olandez, prima generatie in Canada. Il intreb: da’ bine omule de ce ai plecat din Olanda, unde curge lapte si miere (Eu cum bine a zis Teophyle, victima nevinovata a PR-Olandez).
    Omul raspunde: Rareori am vazut o tzara, un popor care sa se creada buricul pamantului ca Olanda. Daca a fost ceva facut, inventat, ajustat, bibilit in lumea asta a fost facut de un Olandez. Mi s-a acrit si mi-am luat lumea’n cap.
    Atunci mi-am zis in barba: mai stiu un popor cu un sentiment protocronic pronuntat.Dupa aceea , tzinand ochii larg deschis am vazut ca inafara de tarile de imigratie pe care le cunosc (USA si Canada) am vazut ca toate tarile europene sufera de protocronism pana peste poate :). De aici pana la nationalism feroce nu este dacat un pas (si ala mic) 🙂

    eugeni

    24/02/2012 at 5:40 pm

  8. Buna seara Theophyle, buna seara domnilor,
    Citesc zilnic postarile dumneavoastra precum si comentariile comunitatii. Am comentat foarte rar, dar acum fara a incerca sa abat atentia dumneavostra de la articolului scris de gazda noastra, tin sa va atrag atentia asupra unei postari a lui Ponta pe blogul sau.
    Intr-o scrisoare deschisa individul se arata scandalizat de pedepsa extrem de mica pe care a primit-o cel ce l-a ucis la Giurgiu pe baschetbalistul american. Cred ca de fapt isi pregateste terenul sporind presiunea pe instante si exerseaza in a scrie scrisori acelorasi doamne atunci cand se vor pronunta sentintele in recursurile ce-l privesc pe Nastase.

    Leonard

    24/02/2012 at 5:46 pm

    • salutare, Leonard!

      Am citit postarea lui Ponta: un imbecil. a fost procuror stagioar, nici macar nu a invatat sa scrie ceva mai „profesionist”.

      Este posibil sa isi pregateasca terenul, cum zici, insa personal cred ca ii va conveni foarte mult o condamnare a lui Nastase. Il scapa de o sula in coaste, ca sa nu zic altfel.

      Cetatean

      24/02/2012 at 6:05 pm

    • @leonard: ponta isi pregateste terenul.dar ptr altceva: el arunca praf in ochi sa nu se intrebe lumea cine este avocatul interlopului din giurgiu.avocatul interlopului este ..un pesedist 🙂 .iar unii oamenii se intreaba urmatorul fapt : daca interlopul din giurgiu a ucis un om si a primit 5 ani ,,bercea mondialu – a carui victima n a murit , cum de a primit 7 ani si 6 luni? :))

      zigzag

      24/02/2012 at 6:12 pm

    • Pai tocmai s-a intors din US. Latra cuminte, asezat in ceea ce-si inchipuie el ca poate trece drept o atitudine pro-US. Astept cu interes luarile de pozitie in cazurile A. Nastase, C. Nicolescu (Arges) … Pariez ca presiunile aplicate vor avea o directie contrara.

      Interventia este cam de aceeasi factura cu a CSM-istului Danilet, care a imbratisat cu generozitate cauza poporului in cestiunea taxei auto, ocazie buna ca sa aplice o lovitura de copita ministrului justitiei si guvernului. In mod curios, dl. Danilet este foarte tacut in privinta scandalului legat de scaparea de puscarie a infractorului D. Staicu (Craiova).
      Similare sunt luarile de pozitie gretoase apartinand lui R. Orasanu, pe Contributors, care ne descrie ipocrit uriasul aparat birocratic guvernamental, incercand sa aplice acelasi gen de lovituri prin ricoseu guvernarii actuale. Mi-as fi dorit sa citesc aceste dezvaluiri critice si curajoase pe cand era PM dl. Tariceanu…

      Adrian

      24/02/2012 at 6:20 pm

  9. Salut,

    Ca in OM lucrurile vor avea evolutii violente este destul de probabil. Cred insa ca vor fi, in principal, violente relativ controlate, de multe ori initiate si dirijate chiar de catre jucatorii europeni si de catre SUA care, desigur, vor trata „pasnic” eventualele dispute legate de scopul, dimensiunea si controlul acestor violente. Sa nu uitam si Rusia, al carei interes in zona este ambivalent – nu are nevoie de un OM puternic, dar nu vede cu ochi buni nici o imbunatatire a relatiilor intre statele din OM si SUA sau statele din Europa. Miza este data pana la urma de dependenta civilizatiei moderne de hidrocarburi, iar castigator va fi cel care va reusi sa o reduca la minim in cursul urmatoarei generatii.

    Radu

    24/02/2012 at 5:58 pm

    • A, si sa nu uitam China, care face, ca de obicei, un joc subtil, pe durata lunga, si care are ca avantaj o mult ai eficienta imbinare intre politic si economic decat ceilalti jucatori.

      Radu

      24/02/2012 at 6:02 pm

  10. Salutare tuturor! 🙂

    7 decembrie incepe balul mascat in Parlament. Sa imi iau si eu una 😆

    Cetatean

    24/02/2012 at 6:06 pm

    • ei pe naiba, nu stiu e am: 7 MARTIE vroiam sa scriu :mrgreen:

      Cetatean

      24/02/2012 at 6:07 pm

      • ntz;pariu ca opozitia e in ” greva” iar basescu va vorbi despre pactul fiscal

        intamplator

        24/02/2012 at 6:09 pm

  11. Dobitocii nu inteleg ca Basescu ii anunta cu aproape 2 saptamini !!! inainte de prezenta in parlament. Si nu cred ca de florile marului anunta cu atita timp inainte.
    Iar toti 2,5 zevzeci se grabesc sa refuze la o ora de la anunt. 😦

    Un tanar de stanga

    24/02/2012 at 6:12 pm

    • @tds;
      rog nu exagerati ala mic e doar 0,25 nu 0,5

      intamplator

      24/02/2012 at 6:16 pm

      • Tratatul fiscal, Constitutie si, mai mult ca sigur, si o surpriza… 😆

        Cetatean

        24/02/2012 at 6:21 pm

        • Dupa avertisment, ultimatum. Curios cum gaseste tara asta solutiile doar in al 12-lea ceas. Cel mai imbucurator lucru este ca vana adevaratilor politicieni ai tarii se regenereaza (aparent) din nimic. Phoenix nu mai are nicio legatura cu Grecia, a devenit vegetarian: a trecut de la cenusa la frunza. Sah mat ! Dipare „V” si din alfabet ?

          judex

          24/02/2012 at 8:21 pm

  12. ” Marele pericol este in redesenarea hartii intregii regiuni si o posibila destructurare a unor state multietnice (sau religioase), care vor cadea din slabiciunea organismelor de reglementare internationale si agresivitatea participantilor la aceste dispute. Primele sunt bineinteles Bahrein, Liban si Irak – aproape precis victime ale acestor destructurari si dezechilibre.” Theophyle cand treci granita „virtuala” si spre …dushanbe. 🙂 unde americanii au activitati sociale intense , o dotare ptr spital, mai o bursa , mai niste programe de dezvoltare comunitara.. 🙂

    zigzag

    24/02/2012 at 6:15 pm

  13. si ceva intern,dar incurajator:
    moody prevede ca anul asta impurmuturile facute de ro pentru acoperirea deficitului bugetar vor fi sub nivelul anului trecut;partea buna e ca deja sunt acoperite in doua luni peste 1/4 din necesarul de imprumuturi si ca cea mai mare parte din imprumuturi-cam 3/4- va fi in ron,

    intamplator

    24/02/2012 at 6:21 pm

  14. cred ca avem cel mai batrin angajat somer din EU!!!
    inca 100 ” angajati” ca el si ajungem cu media de pensionare la 60 ani

    Un cioban în vârstă de 95 de ani din localitatea hunedoreană Vâlcelele Rele, care are contract de muncă doar din anul 2008, deşi lucrează de 70 de ani, a devenit şomer, începând de joi, după ce a fost trimis în şomaj de către proprietarul turmei de oi, transmite corespondentul MEDIAFAX.

    intamplator

    24/02/2012 at 6:37 pm

  15. desi cu excedent,cresterea platilor cu dobinzile in prima luna nu e de bun augur

    Cheltuielile bugetului general consolidat au cumulat 15,3 miliarde lei, şi au crescut în termeni nominali cu 10,6% faţă de anul precedent. Creşterea s-a înregistrat în principal la proiectele finanţate din fonduri UE, cu 44,1% mai mari faţă de anul 2011 şi dobânzi cu 42,7%( evz)

    intamplator

    24/02/2012 at 6:41 pm

  16. ponta&schimbarea la fata:
    in afara de ai lui,cine l-a mai injurat?cum poti lamuri lumea ca tipul este periculos????

    „Nu are rost să mergem acum în Parlament, din cauza lipsei totale de dialog din partea puterii, care a urmat după votul de investitură al Guvernului Ungureanu. Eu am întins atunci o mână, pentru care am primit multe critici chiar din opoziţie, iar în schimb nu am primit decât insulte şi atacuri”, a susţinut liderul PSD

    intamplator

    24/02/2012 at 6:43 pm

  17. o comparatie interesanta

    Romania circa 20 milioane de locuitori
    137 de senatori un senator la 160.000 locuitori
    332 de deputati un deputat la 70.000 locuitori
    469 parlamentari

    SUA circa 300 milioane de locuitori
    100 senatori un senator la 3.000.000 locuitori
    435 reprezentanti un deputat la 560.000 locuitori
    535 parlamentari

    Daca SUA ar proceda ca Romania ar avea ;
    1.875 senatori
    4.286 reprezentanti

    Daca Romania ar proceda ca SUA ar avea ;
    7 senatori
    31 deputati

    intamplator

    24/02/2012 at 7:01 pm

    • Doar 38 de parlamentari? vai de mine, asa de putini? Macar 380… Daca se poate 760!

      Cetatean

      24/02/2012 at 7:06 pm

      • genul asta de comparatii ar trebui folosite pentru a forta referendumul;
        sau s-ar putea face alte calcule:
        ex: cit costa un deputat/an-costuri totale( nu numai salariul sau,tot, inclusiv aparatul de suport tehnic); cit platim fiecare din cei 70 mii pentru a ne reprezenta?
        apropo cit e bugetul camerei?am avea o prima cifra,ar fi interesant

        intamplator

        24/02/2012 at 7:16 pm

      • Buna seara 🙂
        Fiecare are: 3-5 consilieri, cel putin o secretara, sofer, hotel platit, mancare la 1/5 pret, benzina platita, bilete de avion/ tren platite, deplasari gratuite „in schimb de experienta” cu Dubai de ex..

        desydemeter

        24/02/2012 at 7:21 pm

        • buna seara, doamna! 🙂

          Astia nici daca sunt amenintati cu Apocalipsa nu se sinchisesc de referendum. Insa daca la referendum s-ar fi cerut dublarea numarului de parlamentari, votau cu 103,5%!

          Cetatean

          24/02/2012 at 7:29 pm

          • City, bineinteles !
            Cine mai face afaceri pe banii nostri si fara sa fregventeze o sedinta ? Ce nu inteleg – in toate parlamentele esti amendat daca nu te prezinti la un anumit numar de sedinte, La noi nu exista un Regulament?

            desydemeter

            24/02/2012 at 7:34 pm

            • ba da, exista si legea 96/2006, art.29, al.1, insa nimeni nu o aplica.

              Cetatean

              24/02/2012 at 8:06 pm

              • Si de cine depinde sa fie aplicata City dear ? Ca noi ne-am saturat de taxe, impozite, tigari scumpe, etc. Si apa care curge de pe acoperis o platim.

                desydemeter

                24/02/2012 at 8:23 pm

        • sarut mina doamna;
          asta e imposibil de aflat: cheltuielile totale ale camerelor;
          nu numai ce pun ei pe site( ar fi doar 0,25 ron/membru camera in ianuarie)-alea sunt cheltuielile directe;
          eu creau sa aflu total cheltuieli: costul intretinerii camerei,benzina.aparatul de sprijin,subventionarea restaurantului,etc,etc
          extrapolind as zice ca un cost de vreo 20 ron/luna/deputat e realist;daca iau cifra asta,dl deputat al meu imi consuma cam 2 pct lunar din pensie;as vrea sa stiu ce face pentru banii astia??

          intamplator

          24/02/2012 at 7:46 pm

          • Absolut nimic, zic eu. Poate cu mici exceptii. Oricum fiecare ar trebui sa dea un raport in circumscriptie de activitatea sa. Pana acum – nada 🙂

            desydemeter

            24/02/2012 at 7:52 pm

  18. Buna seara ,
    Off topic. Theo Phyle de doua zile incerc sa pronunut numele Nicusor Dan ( EVZ,.Ziare ,…) si nu-mi trece „mesajul” . Este chiar asa periculos baiatul asta ? Eu personal cred ca da . Ce sanse are el in aceste conditii ?

    Doina

    24/02/2012 at 7:18 pm

  19. cedric

    24/02/2012 at 7:31 pm

  20. buna seara,

    tuturor celor 471 de parlamentari din Ro le este o greata totala de punerea in practica a rezultatelor referendumului – 300 parlamentar – o singura camera –

    legat de tema, citisem pe undeva ca Germania duce negocieri intense cu China ca in timp sa preia impreuna conducerea TErrei, o fi adevarat, n-o fi adevarat, who knows?

    skorpion

    24/02/2012 at 7:31 pm

    • cum se vor intelege?invata nemtii chineza sau chinezii germana?

      intamplator

      24/02/2012 at 7:35 pm

  21. @Doina,

    daca Nicusor Dan va avea o logistica puternica va putea cistiga, in rest slabe sanse, desi eu am spus ca-l sustin de cind am citit ce a realizat…

    skorpion

    24/02/2012 at 7:32 pm

  22. „Nici faptul ca americanii au destabilizat Orientul Mijlociu prin actiunea in Irak, permitand de fapt Iranului sa-si dezvolte tendinte hegemonice in regiune nu poate fi considerat un succes, ci absolut invers.”

    Interesanta opinie.
    Dar oare cum ar fi aratat astazi Orientul Mijlociu cu Mullah Mohammed Omar in fruntea Afganistanului si cu Saddam Hussein in fruntea Irakului?

    Vali Horlescu

    24/02/2012 at 7:35 pm

    • Salut Vali, 🙂

      Scuze ca ai stata atat de mult la moderare. Nu am fost langa calculator.

      La subiect. Mai putin periculos decat acum. Sa scoatem Afganistanul din ecuatie.pentru ca nu face parte din aceas problema. OM cu un Saddam Hussein tinut in sah era mult mai bun decat un OM fara Saddam vezi ce se intampla acum. Echilibrul Iran – Irak era o polita de asigurare pentru stabilitatea Orientului Mijlociu!

      Theophyle

      24/02/2012 at 9:16 pm

  23. Salutare all !

    Mircea. ca istoric sa stii ca eu stiu alta versiune a celebrului poem (transpus si in cantec)
    Zice asa

    Cand a fost pe-aici Attila
    Sa ne ia pamant cu sila
    Calarind un falnic cal
    A ajuns si prin Ardeal
    Tot mergand asa calare
    A ajuns la Tisa mare
    Oparindu-se la c….e
    S-a gandit sa fac-o baie
    Dar cand a iesit la mal
    S…a haine, s…a cal !
    Ei acu mai poti sa zici
    Ca n-au fost romani pe aici?
    :mrgreen:

    Reddog

    24/02/2012 at 7:40 pm

  24. All

    Intrebare: Stiti de ce merg romanii la vot?
    Raspuns: ca sa afle cu cine guverneaza UDMR !

    Reddog

    24/02/2012 at 7:41 pm

  25. @intimplator,
    engleza va fi baza
    🙂

    skorpion

    24/02/2012 at 7:47 pm

    • multam/tocmai cautam pe goagl/amazon dictionar trilingv romano-germano-chinez

      intamplator

      24/02/2012 at 7:51 pm

      • 🙂

        cred ca parlamentul Ro este cel mai scump din LUME, nu glumesc!
        ar trebui mutat in alta parte….

        skorpion

        24/02/2012 at 7:55 pm

  26. Skorpi.

    Nu engleza, ci chineza va fi limba de baza ! :mrgreen:

    Reddog

    24/02/2012 at 8:05 pm

  27. Buna seara!

    Ce mai scot Turambar, Felix & Asociatii de la antene pe piata :))

    Comform unui sondaj pentru sectorul 6 reprezentantul PC daca ar candida din partea USL ar castiga cu…asezati-va pe scaun si luati un pahar de apa langa voi…68% alegerile pentru primaria de sector. Insa si daca ar candida ca independent sau fiecare partid din USL si-ar trimite candidati, tot asta ar castiga destasat.
    Daca se mai chinuiau un pic il scoteau pe…Florescu parca il cheama, presedinte.

    P.S.Ceea ce nu spune probabil domnul Palada este ca sondajul s-a efectuat pe un esantion reprezentativ selectat personal de domnul Gadea dintre colegii si invitatii dumnealui din emisiune.

    P.P.S. raspunsul este si pentru @ lamb

    ribelalu

    24/02/2012 at 8:28 pm

    • Ribelalu.
      Sondajele CCSB le arunci in toaleta si tragi apa ! Este foarte simplu.
      Astea sunt pentru „fragezirea” aliatilor din Uinunea Secaturilor si Lichelelor !

      Reddog

      24/02/2012 at 8:32 pm

    • Eu stiu asta, am scris doar pentru amuzament 🙂

      ribelalu

      24/02/2012 at 8:36 pm

  28. Inca unul mai putin, si e din imparatia lui Ponta atat teritoriala cat si doctrinara:

    http://www.ziare.com/stiri/dna/fost-primar-condamnat-la-opt-ani-de-inchisoare-1152678

    ribelalu

    24/02/2012 at 8:39 pm

  29. Buna seara!
    eu sunt unul dintre cei care se tot plang de absentza unei prese credibile, informate, impartiale si obiective, conform statutului ei de functionare,
    din aceasta postura, asadar, vreau sa salut articolul de ziar 😆 aparut astazi in Evz, din care orice neica nimeni poate intelege ce privilegii au Schparlamentarii care se declara a fi in greva, ba accentuata, ba agravata, dupa cum le spun soferii care-i asteapta in parcare.
    Va dau linkul, fara alte comentarii, in afara de niste beeep-uri corespunzatoare.
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/o-zi-din-viata-unui-parlamentar-grevist-968014.html

    luminita

    24/02/2012 at 8:45 pm

    • excelent ţi-a ieşit, Luminiţa! 🙂

      şpaglamentarii.

      seara bună la oameni buni!

      val_one

      24/02/2012 at 8:55 pm

      • te salut, val_one!

        luminita

        24/02/2012 at 9:00 pm

  30. azi se implienesc 70 ani de cind struma a fost torpilata in marea neagra de sovietici;
    numai tvr si-a adus aminte
    tenebroasa afacere;englezii au facut presiuni asupra turcilor sa nu se permita accesul prin bosfor;erau pe vas aproape 800 evrei romani care voiau sa ajunga in palestina; de la constanta inca ,englezii au incercat sa impiedice plecarea

    intamplator

    24/02/2012 at 8:52 pm

    • Pacat de sufletele lor. Au fost evrei si din Polonia din cate imi aduc aminte.

      desydemeter

      24/02/2012 at 8:56 pm

      • Marturisesc, cu parere de rau, ca nu stiam despre asta. 😥

        luminita

        24/02/2012 at 9:03 pm

    • tot pe tvr am văzut mai demult singurul interviu cu singurul supravieţuitor al tragediei, naturalizat pe undeva prin California, dacă nu mă înşel. m-a impresinat mai ales faptul că omul nu uitase că e român.

      val_one

      24/02/2012 at 9:05 pm

      • am găsit doar un promo:

        val_one

        24/02/2012 at 9:10 pm

  31. Si intrucat cineva a amintit tragedia vasului Struma, mai jos va preyint un document de arhiva referitor la aceasta chestiune, descoperit de mine i arhivele militare germane din Freiburg im Breisgau si publicat intr/un volum aparut in 2007

    Marineattaché Istanbul, Kriegstagebuch vom 1. April 1940 bis 28 august 1942. Kriegstagebuch Türkei- Februar 1942, Anlage zu Nr. 1047/42.

    Anlage
    Seit mehreren Wochen lag hier ein unter Panamaflagge fahrender Dampfer „Strouma” zu Anker. Er hatte einen Transport jüdischer Flüchtlinge aus Rumänien an Bord. Woraus sich die lange Liegezeit hier erklären läßt, ist nicht ganz klar. Im allgemeinen wird behauptet, daß das Schiff eine Maschinenavarie hatte, die es am Auslaufen verhinderte. Mir scheint diese Lesart nicht zutreffend, und ich möchte vielmehr annehmen, daß seitens der Engländer für die Einreise nach Palästina, wohin das Schiff gehen sollte, Schwierigkeiten gemacht worden sind. Die Zustände auf dem Schiff müssen jeder Beschreibung gespottet haben, da auf dem kleinen Dampfer vollkommen unzureichende Unterbringungsmöglichkeiten vorhanden waren. Aus mir unbekannten Gründen bestand dann die türkische Regierung darauf, daß das Schiff in seinen Ausgangshafen zurückgehen sollte. Bei der erzwungenen Abfahrt spielten sich Verzweiflungsszenen auf dem Dampfer ab. Die Passagiere müssen irgend etwas von dem ihnen bevorstehenden Schicksal geahnt haben, da sonst die Plakate, die bei der Abfahrt des Schiffes gezeigt wurden, wie: „Rettet uns und unsere Kinder” und „Abreisen, das ist der Tod” unverständlich sind. Da das Schiff angeblich seine Maschinen immer noch nicht klar hatte, wurde es durch den Bosporus ins Schwarze Meer geschleppt. Den Passagieren gelang es verschiedentlich, die Schleppleine zu kappen, was ebenfalls auf die verzweifelte Stimmung an Bord schließen läßt. Der Schlepper brachte das Schiff dann eben außerhalb der türkischen Hoheitsgewässer, worauf es seinem Schicksal überlassen wurde. Angeblich sollen die Maschinen zu dieser Zeit so weit klar gewesen sein, daß geringe Fahrt gelaufen werden konnte. Wenige Stunden nach dem Auslaufen, etwa 10 sm von der Bosporusmündung entfernt, ist das Schiff angeblich nach einer Detonation gesunken. So weit bisher bekannt, ist außer einem einzigen Passagier niemand gerettet werden, so daß mit dem Tode der Besatzung und der etwa 800 Passagiere gerechnet werden muß. Seitens der türkischen Stellen wird die Angelegenheit streng geheim gehalten. Es erschien nur eine kurze Pressenotiz über die Katastrophe. Sonst ist nichts zu erfahren. Ich nehme an, daß der Dampfer „Strouma” durch das gleiche russische Uboot versenkt wurde, das ungefähr an der gleichen Stelle nur wenige Stunden früher den türkischen Segler „Cankaya” versenkte. Diese Annahme ist durch verschiedene Agentenmeldungen bestätigt. Sie scheint mir wahrscheinlich, da kaum anzunehmen ist, daß eine Selbstversenkung vorliegt. Von türkischer Polizeiseite wird allerdings behauptet, daß in der Nacht vor der Abfahrt das Schiff durch türkische Polizei untersucht wurde und sämtliche Wertgegenstände gestohlen wurden. Wenn das zutreffend ist, was ich bezweifele, hätte allerdings die türkische Polizei ein Interesse daran, das Schiff verschwinden zu lassen. Dann könnte man auf eine Sabotage schließen. […]

    Abgeschlossen am 27.2.1942.

    Traducere

    Ataşatul militar naval Istanbul , Jurnal de război din 1. aprilie 1940 până la 28 august 1942. Jurnal de război Turcia–februarie 1942, anexă la nr. 1047/42.

    Anexă.
    De mai multe săptămâni era ancorată aici o navă, „Struma”, călătorind sub pavilion panamez. Nava avea la bord un transport de refugiaţi din România. Ce motiv a determinat această lungă perioadă de staţionare, nu este absolut clar. În general, se susţine că nava avea o avarie la maşini ce o împiedica să iasă în larg. Această versiune mie nu mi se pare corespunzătoare şi eu aş presupune mai degrabă că, pentru intrarea în Palestina, unde nava urma să plece, au fost întâmpinate greutăţi din partea englezilor. Condiţiile de pe navă ar fi întrecut orice închipuire, întrucât pe vaporul de dimensiuni reduse posibilităţile de cazare existente erau total insuficiente. Ulterior, din motive necunoscute mie, Guvernul turc s-a menţinut la poziţia că nava trebuia să se reîntoarcă în portul de plecare. La plecarea forţată, la bordul navei s-au petrecut scene disperate. Pasagerii trebuie să fi presimţit ceva cu privire la soarta lor iminentă, deoarece, afişele arătate la plecarea navei, precum: „Salvaţi-ne pe noi şi copiii noştri” şi „Plecarea, înseamnă moartea”, altfel sunt de neînţeles. Întrucât nava nu avea incă maşinile în stare de funcţionare, a fost remorcată prin strâmtoarea Bosfor în Marea Neagră. Pasagerii au reuşit să taie în repetate rânduri frânghia de remorcare, ceea ce denotă, de asemenea, starea de spirit disperată existentă la bord. Apoi remorcherul a remorcat nava chiar în afara apelor teritoriale turceşti, după care nava a fost lăsată în voia sorţii. După căte se afirmă, la data respectivă maşinile trebuie să fi fost reparate într-o asemenea măsură, încăt ele permiteau deplasarea cu viteză redusă a navei. La căteva ore după ieşirea în larg, la o distanţă de aproximativ 10 mile marine de intrarea în strâmtoarea Bosfor, nava s-a scufundat, după câte se pare în urma unei explozii. Potrivit celor aflate până în prezent, nimeni nu a putut fi salvat, cu excepţia unui singur pasager, astfel încât trebuie să luăm în considerare moartea echipajului şi a celor aproximativ 800 de pasageri . Din partea autorităţilor turceşti, chestiunea este ţinută strict secretă. A fost publicat doar un scurt comunicat de presă cu privire la catastrofă. În afară de aceasta nu se poate afla nimic. Eu presupun că nava „Struma” a fost scufundată de acelaşi submarin rusesc, aproximativ în acelaşi loc, unde cu câteva ore înainte acesta scufundase velierul turcesc „Cankaya”. Această presupunere este confirmată prin intermediul diferitelor rapoarte ale agenţilor . Mie această supoziţie mi se pare plauzibilă, deoarece este greu de presupus că avem de-a face cu o autoscufundare. Din partea Poliţiei turce, ce-i drept, se susţine că în noaptea dinaintea plecării, nava a fost cercetată de Poliţia turcă şi că toate obiectele de valoare au fost furate. Dacă acest fapt este real, ceea ce eu pun la îndoială, Poliţia turcă ar avea desigur un interes în a face nava să dispară. Atunci s-ar putea conchide un act de sabotaj. […]

    Încheiat la 27.2.1942.

    B.M.F., RM 12 II – Oberkommando der Kriegsmarine – Marineattachés – / 26, fol. 259–260.

    Reddog

    24/02/2012 at 9:16 pm

    • Fara cuvinte.

      luminita

      24/02/2012 at 9:22 pm

    • Multumesc,
      Nu am cunoscut detaliile. 😦

      Theophyle

      24/02/2012 at 9:24 pm

    • @reddog
      multumesc/ ce e curios.e ca desi au trecut 70 ani(mult peste 50) arhivele msaispe ..nada

      intamplator

      24/02/2012 at 10:55 pm

  32. Salut pe toata lumea – am ajuns si eu! 🙂

    Theophyle

    24/02/2012 at 9:17 pm

  33. O singura completare. Nava „Struma” a fost scufundată de submarinul sovietic ŠČ-213, comandat de locotenent-comandorul I. V. Isaev. Cf. Jürgen Rohwer, Die Versenkung der jüdischen Flüchtlingstransporter Struma und Mefkure im Schwarzen Meer (Februar 1942, August 1944), Frankfurt am Main, 1965, p. 84.

    Reddog

    24/02/2012 at 9:21 pm

    • Reddog, multumesc pentru interventia ta lamuritoare.

      luminita

      24/02/2012 at 9:23 pm

  34. Salut Theophyle si bine-ai revenit!
    Maine postezi chestia aia cu vizita lui Ponta?

    Inganduratul

    24/02/2012 at 9:29 pm

    • salut,
      Duminica 🙂

      Theophyle

      24/02/2012 at 9:31 pm

  35. Multam!

    Inganduratul

    24/02/2012 at 9:34 pm

  36. V. Stoica, la b1tv : in MP ar putea intra si UDMR. Sigur, mai comestibil decat usl, dar eu asa m-am saturat ca udmr sa faca si sa desfaca tot ce misca in tara asta.

    elablue

    24/02/2012 at 9:40 pm

  37. Salut 🙂
    Nici eu nu stiam detaliile. Stiam doar ca Struma a fost scufundata de rusi.
    Nu-mi place sa aflu ca autoritatile britanice au tratat cu atata cruzime pe refugiati. Sa le fie rusine. Ma indoiesc c asi-a cerut careva macar scuze. Na ca au participat si ei la Holocaust.
    De cele mai multe ori nu e alegerea cuiva sa fie cetatean al unui stat anume. Si in cazuri din astea tragi ponoasele,

    Diana

    24/02/2012 at 9:41 pm

  38. Multumesc, Reddog, pentru lamuriri.

    Diana

    24/02/2012 at 9:42 pm

  39. Salut prieteni
    acum un minut:
    Turcescu : ce parere aveti despre NR ?

    Valeriu Stoica:
    Ideile NR sunt bune sunt generoase si le sprijin
    Ce nu vad acolo este 1 echipa care sa utilizeze ideile
    si 2 nu vad cum ea poate relationa cu restul conglomeratului de dreapta

    • Stoica baiat destept bate insa canpii intr-o veselie mai tot timpul. Omul nu intelege ca este depasit din toate punctele de vedere. Chestia cu conglomeratul pute rau a PD-L BVB

      Theophyle

      24/02/2012 at 10:09 pm

      • subscriu la chestia cu conglomeratul. Suna a BVB-ism si nu ma mira.

        Cetatean

        24/02/2012 at 10:26 pm

        • C,
          astia chiar nu mai stiu ce sa faca si sa scoata din vitrina pe tot soiul de oameni care nu au pete pentru a arata ei mai curatei. Nu o sa mearga. Fesenismul ramane fesenism si hotii tot hoti raman.

          Theophyle

          24/02/2012 at 10:32 pm

      • Pute mai Theophyle ,
        dar NR nu e in stare sa cistige majoritatea in alegeri, nimeni nu poate. Si astfel trebuie sa se alieze cu dracul pina trece lacul. Altfel ramine MN sa scrie despre nepotii din Arad si despre „Bufnita din daramaturi. Insomnii teologice in Romania postcomunista” 🙂

        • TDS,
          Te aliezi cand trebuie si numai cand ai o valoare dovedita. Altfel arati ca PC.

          Theophyle

          24/02/2012 at 10:29 pm

          • TDS, la ora actuala NR nu are a se alia cu nimeni. Nici nu au aparut ca partid.

            PDL are interes sa ii scoata in vitrina, asa cum se prefigureaza, eventual sa arunce momeala unora din NR – sa candideze din partea MP – , ca sa isi spele imaginea de partid fesenist.

            Intrebarea este daca NR isi da seama ca nu mai au mult timp si se vor uita la alegeri din postura de ONG.

            Cetatean

            24/02/2012 at 10:38 pm

            • Corect prietene,
              Stii totusi foarte bine ca atunci cind va apare ca partid si presupunind ca (speram din suflet) ca va avea succes, post electoral va trebui sa adauge zestrea obtinuta in alegeri la conglomeratul de dreapta.
              Ori in acest caz nu trebuie sa scuipe (parerea mea) acum acolo unde din ratiuni politice se va alinia Un pic de inteligenta nu le strica.

              • TDS, DACA apar ca partid si intra in Parlament ma tem ca vor trebui sa negocieze dur 😆

                Cetatean

                24/02/2012 at 10:56 pm

              • Da…ce sa zic,,,,,, si vor avea si marja de negociere:
                Va spune Neamtu : Daca nu ma inteleg cu voi sunt dur : Ma aliez cu Diaconescu si Becali . Iar daca sunteti rai ma fac frate cu Felix,.
                🙂

              • zimbaretul ala al meu ce rost crezi ca avea? 😉

                Insa sa nu vindem pielea ursului deocamdata, are cine o vinde.

                Cetatean

                24/02/2012 at 11:02 pm

    • 🙂
      Nu avem nici o intentie de a spala rufele PDL. Nu au decat sa infiinteze proiectul MP maine. Cu logistica PDL. NR are drumul ei.
      Va asteptam pe 3 martie la Bucuresti.

      turnofftheglory

      24/02/2012 at 11:01 pm

      • Bine frate TOG 🙂
        Spala rufele altora daca ale pdl sunt prea murdare.
        Iar daca NR are drumul ei spune-ne la ce intersectie ne putem intilni pe 3 martie, daca ne intersectam ?

        • ce-mi place umorul tau
          🙂

          skorpion

          24/02/2012 at 11:16 pm

          • Telefonul meu il ai UTS. Mi-ar face placere sa ne vedem. Vom fi toti in Bucuresti. Anuntul va fi postat pe site. Astept si bloggeri care sa transmita live de acolo. Spatiul va fi generos.
            O seara minunata va doresc. Vin de la o intalnire care s-a terminat tarziu si maine dimineata am alta. Va rog sa ma scuzati. Sper sa ne citim pe duminica sau luni.

            turnofftheglory

            24/02/2012 at 11:21 pm

  40. Ma rog nu sunt lamuriri, ci avem de-a face doar cu o sursa arhivistica, ce-i drept de prima mana. Autorul raportului, chiar daca nu apare nominalizat, este atasatul naval german in Turcia (acreditat si in Romania), viceamiralul Ralf von der Marwitz.

    Reddog

    24/02/2012 at 10:06 pm

    • Reddog , baietii mari incep sa scrie si despre Alexandru Safran si W Silberman 🙂 Vine un moment pentru asta 🙂

      • @tds
        elie weisel ca si moses rosen au fost prea orgoliosi si prea gelosi ca sa asculte si ce spunea safran;
        de citiva ani safran a fost ” redescoperit” consiliul mondial…

        intamplator

        24/02/2012 at 11:01 pm

  41. m-a enervat dl. däniletz, posteazä incantat pe blog
    ,
    in Justitzia are incredere mai mare ca in Parlament si…………..

    domnul dä si sondaje , ce aiurealä, ce nesimtzire, un inganfat incompetent
    de asta se ocupä acum de sondaje, nu de ce spun si väd oamenii..

    theo- nona

    24/02/2012 at 10:50 pm

    • am citit, voiam sa-i raspund ca se imbata cu apa rece, mentioneaza increderea in DNA de 35%, dar tace milc privind increderea in judecatori, ai observat?

      skorpion

      24/02/2012 at 11:04 pm

  42. Theo, lasa-l pe Danilet. E o umbra a „reformistului” care era cindva.

    Cetatean

    24/02/2012 at 10:58 pm

  43. Struma: am un documentar inregistrat pe cd. am sa incerc sa-l pun pe youtube.
    stie cineva daca pot fi probleme cu drepturi de autor ?

    val

    24/02/2012 at 11:00 pm

    • Ai o singura cale de a afla: Posteaza-l si daca ramine inseaa ca nu au fost probleme 🙂
      si ….. da-ne si noua linkul

  44. noapte bunä.
    sä fitzi iubitzi, nu numai azi.

    theo- nona

    24/02/2012 at 11:09 pm

    • Noapte buna Theo,
      Multe complimente sotului – om luminat!

      Theophyle

      24/02/2012 at 11:10 pm

  45. In legatura cu Struma, stiati ca scafandrii romani au descoperit epava submarinului sovietic care a scufundat nava? A fost un reportaj la tvr facut de Adelin Petrisor:
    http://www.ziare.com/stiri/autoritati/scafandrii-romani-au-gasit-epava-submarinului-care-a-scufundat-nava-struma-in-1942-1041954

    cedric

    24/02/2012 at 11:16 pm

    • Salut Cedric 🙂
      Multumesc pentru materialul trimis – a intrat deja la lucru 🙂

      Theophyle

      24/02/2012 at 11:17 pm

    • Cedric, cel rapid. Aveam linkul in clipboard 🙂

      val

      24/02/2012 at 11:37 pm

  46. seara buna din nou 🙂
    Tot aud comentarii despre Grecia,ca sa avem noi problemele lor, la ce pensii si salarii au,si atunci am trai mult mai bine.
    Nu stiu cat vor mai inghitzi nemtzii(si altzii) galushca asta,probabil masurile cerute sunt atat de dure ca sa-si doreasca grecii insisi iesirea.Par a avea un destin petleciuit,desi sunt destui analishti care spun ca vor fi ajutatzi indiferent de situatzia de acolo.
    Sa mai incerce careva sa deschida o afacere acolo
    http://www.hotnews.ro/stiri-international-11591037-teste-surpriza-pentru-deschiderea-unei-afaceri-online-grecia-zece-luni-asteptare-radiografii-toracice-probe-scaun.htm

    mircea

    24/02/2012 at 11:20 pm

  47. n-am prea urmarit ce a fost la sighet si am dat acum peste asta..( e drept,din curentul,care e…).
    faimoasele teveuri tac? ziarele tac….
    ca mircea basescu era tarbacit fara nici o dovada ca face afaceri cu teroristi si mai stiu eu ce…
    sper ca procuratura va merge pina la capat si nu se va opri doar la explozia in sine…
    multe ar iesi la iveala din asta

    Interesant este faptul că la exact aceeași adresă din Cipru cu offshorul care a preluat firma Berg Gaz SA, adică pe strada Krinon nr 16, PC 3110, au mai fost înregistrate alte firme, două dintre ele fiind Ocean
    Zone Energy Ltd și Katopolis Holding Ltd despre care am dezvăluit, în urmă cu doi ani, că sunt firme prin care PSD își spală banii din campaniile electorale. Astfel, prima dintre ele, Ocean Zone Energy Ltd, a preluat pe 25 februarie 2010, de la Partidul Social Democrat (PSD) o datorie (creanță) de 1,8 milioane lei, pe care partidul o avea, din ultima campanie electorală, la societatea Tipart Group SRL. Datoria cesionată offshorului cipriot a fost deja înscrisă, trei luni mai încolo, pe 5 mai 2010, în Arhiva Electronică a Garanțiilor reale Mobiliare, deci a devenit publică, PSD-ul fiind păsuit, chipurile, până în 2015. De ce ar fi împrumutat cineva PSD cu peste 430.000 de euro, pe cinci ani? A fost cumva o operațiune de acoperire, printr-un împrumut mascat, a banilor negri folosiți în campania lui Geoană? Tot ce de poate, pentru că e greu de înțeles altfel cesiunea acelei „creanțe” a PSD. Plecând de aici, am putut descoperi faptul că cealaltă firmă din Cipru, Katopolis Holding Ltd, aflată la aceeași adresă cu Ocean Zone Energy Ltd și Anumersus Co Ltd, a fost folosită de către cel care înființase Tipart Group SRL, un anume Petrică Paraschiv, pentru a-și transfera acțiunile deținute aici, pe perioada în care primise o funcție importantă în ANL. Concret, Petrică Paraschiv, acționar majoritar la Tipart Group SRL și paravan al PSD, a fost numit în aprilie 2009 director general adjunct (pe probleme de credit ipotecar) al Agenției Naționale a Locuințelor (ANL), din partea PSD. Înainte de a prelua funcția, el a fost scos din Tipart Group unde deținea 93% din acțiuni, alături de o anume Mihaela Drăgan (7%). Ei bine, cu acea ocazie, el și-a cedat pachetul de acțiuni chiar către offshorul cipriot Katopolis Holding Ltd, cu sediul la aceeași adresă (str. Krinon nr.16, PC 3110, Limassol, Cipru) unde a fost înregistrat celălalt offshore (Ocean Zone Energy Ltd) care, un an mai încolo, avea să preia creanța PSD de la Tipart. Pentru cei care se simt deja amețiți de această bulibășeală, precizăm că ea este făcută în stilul clasic al PSD, pentru ștergerea urmelor

    intamplator

    24/02/2012 at 11:22 pm

  48. Groaznica istoria Strumei 😦 detaliile sunt cutremuratoare , Reddog

    mircea

    24/02/2012 at 11:25 pm

    • Multumesc!

      Theophyle

      24/02/2012 at 11:33 pm

      • eu personal consider curentul cam prea ” partinic” dar in articol prea sunt date concrete si exacte

        intamplator

        24/02/2012 at 11:35 pm

  49. @mircea
    doi intr-unul

    intamplator

    24/02/2012 at 11:34 pm

    • crapa dracii 🙂

      mircea

      24/02/2012 at 11:35 pm

  50. Buna seara, oameni buni!
    Mai e cineva aici?

    ela

    24/02/2012 at 11:39 pm

    • Buna seara ela,
      suntem cu totii ca intotdeauna 🙂

      Theophyle

      24/02/2012 at 11:40 pm

      • Bine v-am gasit!

        ela

        24/02/2012 at 11:41 pm

        • Bine ai venit 🙂 Nouitati?

          Theophyle

          24/02/2012 at 11:51 pm

        • 🙂

          mircea

          25/02/2012 at 12:09 am

  51. revin la chestia de la sighet:
    sunt convins ca firma aia avea ” hirtiile beton” ;nu m-ar mira ca in final sa fie de vina structura solului,otelul din care era facuta cazmaua care a fost folosita la sapaturi pentru santuri,pozitia planetei marte fata de soare…electrozii de sudura….

    intamplator

    24/02/2012 at 11:39 pm

    • nu s-a respectat proiectul.Santul la prea mica adancime,patul pe care se aseaza tzeava(polietilena de inalta densitate) trebuia din nisip fin gros de min.25 cm,deasupra tzevii la fel.S-a folosit granulatzie prea mare si vibratziile au fost amplificate de traficul f. greu.Inconstientza criminala din partea multor factori de control.Autorizarea mi se pare „interesanta”

      mircea

      24/02/2012 at 11:51 pm

    • Deoarece suntem obisnuiti – nimeni nu poate fi mirat, nu?

      Theophyle

      24/02/2012 at 11:52 pm

      • Ar trebui ca sa infunde puscaria catziva ani.Din pacate lgislatzia permite astfel de aberatzii,iar sistemul pcr(pile cunostiinte relatzii) functzioneaza din plin.Beneficiarul semneaza sau ptr. shpaga sau la presiune politica sau diverse combinatzii,de prea putzine ori respectand specificatziile proiectului(si asta in conditziile in care e bine facut si verificat/se mai rezolva si astea cu bani)

        mircea

        25/02/2012 at 12:00 am

  52. documentarul ce il am eu, despre Struma este regizat de Radu Gabrea:
    http://www.imdb.com/title/tt0294946/

    cine stie, poate o fi de gasit prin Bucuresti. dar am sa incerc cu youtube

    val

    24/02/2012 at 11:40 pm

    • Da, Val, stiu documentarul. Radu Gabrea a mai regiyat si altele referitoare la situartia evreilor din Romania.

      Reddog

      25/02/2012 at 12:55 am

  53. parchez
    noapte buna all 🙂
    Rise and shine 😉

    mircea

    25/02/2012 at 12:10 am

    • Noapte buna Mircea 🙂

      Theophyle

      25/02/2012 at 12:12 am

  54. Tinere de stanga, da se scrie despre Safran si Filderman. Stiu foarte bine disputa referitoare la Safran dntre diferiti istorici. Safran isi aroga merite in salvarea evreior sub Antonescu. In ce ma priveste eu nu am intalnit documente relevante care sa sustina asertiunile lui A. Safran. Din acst punct de vedere sustin opiniile regretatului Jean Ancel.
    In schimb exista foarte multe documente care demonstreaza implicarea lui W. Filderman in salvarea evreilor romani.
    Din punctul meu de vedere adevaratul salvator al evreilor este W. Filderman. Asta spun documentele
    Dar despre asta, poate intr.o postare, in octombrie, daca si Theophzle va fi de acord.

    Reddog

    25/02/2012 at 12:52 am

    • Cum sa nu? Casa mea e casa ta! Cu mare si multa placere 🙂

      Theophyle

      25/02/2012 at 12:58 am

  55. Noapte buna !

    Reddog

    25/02/2012 at 12:53 am

    • Noapte buna Red 🙂
      P.S – duminica vei avea „Povestea unui pelerin la Washington”

      Theophyle

      25/02/2012 at 12:59 am

  56. Buna dimineata 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    25/02/2012 at 2:09 am


Comentariile sunt închise.