Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Revista Presei – 20 februarie / “o gaura de 1 milion de euro lui Voiculescu”

Bună dimineata intr-o zi de luni. Luni, vremea se va menţine rece, local geroasă dimineaţa în jumătatea de est a ţării. Cerul va fi mai mult noros în regiunile vestice, nordice şi centrale, unde vor cădea precipitaţii mixte în cursul zilei şi mai ales sub formă de ninsoare noaptea, informează Administraţia Naţională de Meteorologie. n zona de munte va ninge, moderat cantitativ în nordul Carpaţilor Orientali. În restul teritoriului cerul va fi temporar noros, local va fi ceaţă, posibil persistentă în Lunca Dunării, iar precipitaţii se vor semnala doar izolat, noaptea. Vor fi condiţii de producere a poleiului. Vântul va sufla slab şi moderat, cu unele intensificări pe litoral şi în Delta Dunării. Temperaturile maxime vor fi cuprinse, în general, între -4 şi 6 grade, iar cele minime se vor încadra între -11 şi -1 grad, uşor mai ridicate pe litoral.

La Bucureşti, vremea va fi rece, geroasă dimineaţa. Cerul va fi variabil, cu înnorări spre sfârşitul intervalului. Dimineaţa şi noaptea se va semnala ceaţă. Vântul va sufla în general slab. Temperatura maximă va fi de -1…1 grad, iar cea minimă de -8…-6 grade.Mediafax

Curs valutar BNR valabil azi: 1 EURO = 4. 3533   RON; 1 USD = 3. 3100  RON; 1 EURO = 1. 3152    USD; Francul elvetian 3. 6039 RON. Gramul de aur 184.2611 RON.

Eşecul în managementul fondurilor europene adânceşte deficitul bugetar cu 2,5 milioane de euro pe zi până la reluarea plăţilor. Comisia Europeană va întrerupe plăţile pentru proiectele finan­ţate din fondurile europene pentru resurse umane (prin programul POSDRU) din cauza unui „management defectuos”, de­cizie ce a atras demisia directorului general care coordona programul – Carmen Ionel – la presiunea noului premier Mihai Răzvan Ungureanu. În economie ar trebui să intre până la sfârşitul anului câte 2,5 milioane de euro pe zi din fondurile europene pentru resurse umane, însă dacă rambursările din bani europeni vor fi întrerupte, banii vor fi alocaţi de la bugetul de stat şi vor avea impact direct asupra creşterii deficitului. Nevoia de a aloca bani din bugetul de stat pentru a finanţa proiecte europene adânceşte deficitul bugetar, care a ajuns în decembrie la 23,8 mld. lei (4,35% din PIB). Încă de la începutul crizei, oficialii mizau pe revenirea economiei ca urmare a accelerării absorbţiei de fonduri europene, însă bilanţul 2007 – 2012 arată dezastruos, cel puţin pe fondurile structurale: din cei 19,6 mld. de euro puşi la dispoziţie de UE, în economie au intrat puţin peste un miliard de euro, iar ţinta de absorbţie pentru anul acesta este de 3-4 mld. euro.Întreruperea plăţilor făcute prin POSDRU, program care avea ca „temă” absorbţia a 700 de milioane de euro anul acesta, face ca obiectivul asumat de Leonard Orban, ministrul afacerilor europene, să fie încă de la începutul anului nerealist. Pe lângă faptul că România riscă să piardă bani prin dezangajare, problema principală o re­prezintă deficitul bugetar, care ar trebui să coboare în acest an la 1,9% din PIB (estimat la 579,6 mld. lei), o ţintă şi-aşa destul de ambiţioasă şi, probabil, dificil de finanţat la costuri rezonabile. Integral in ZF.

Blejnar ii da o gaura de 1 milion de euro lui Voiculescu. Antena 1 nu mai difuzeaza, incepand de ieri dupa-amiaza, jocul Super Bingo Metropolis, pe care il are in grila din 2009. In locul acestei emisiuni, postul din Baneasa a difuzat filmul „La bine si la rau”. Anularea emisiunii este urmarea deciziei de joia trecuta a celor sapte membri ai Comisiei pentru avizarea jocurilor de noroc din cadrul Ministerului Finantelor Publice, care au decis, in unanimitate , sa revoce licenta de joc a firmei SC Phoenix Games SRL, cea care organiza Bingo Metropolis. Desi au incercat sa forteze transmiterea emisiunii, atat patronii firmei organizatoare cat si reprezentantii Antenei 1 s-au vazut nevoiti sa anuleze jocul. „Cu zece minute înainte de începerea emisiunii, reprezentanţii Antenei 1 şi cei ai firmei organizatoare, SC Phoenix Games SRL, voiau să dea drumul la joc. Inspectorii de la ANAF şi cei de la Garda Financiară le-au arătat decizia Comisiei de avizare a jocurilor de noroc şi le-au atras atenţia organizatorilor că dacă dau drumul la joc e infracţiune. Bodyguarzii de la intrare s-au contrat cu inspectorii de la ANAF şi cu cei de la Garda Finanaciară şi nu le-au dat voie să intre. „O să depunem plângere împotriva bodyguarzilor pentru obstrucţionarea inspectorilor”, au declarat, pentru EVZ, surse din cadrul ANAF. EVZ

Catalin Voicu:”La puscarie nu rezisti daca in viata nu ti-ai format un bagaj relational”. Primul interviu acordat de Catalin Voicu in care da amanunte interesante despre viata sa dupa gratii. Cat de grea a fost viata in puscarie? Catalin Voicu: Ca militar, am fost obisnuit sa trec prin orice fel de greutati, orice fel de incercari. Un militar are o anumita conduita, o anumita educatie, o anumita rezistenta, dar foarte greu, aproape de neexprimat in cuvinte, este pentru familie. Primele victime intr-o familie sunt copiii si parintii. Pentru tatal meu este mult prea tarziu. Pe fondul supararii, i s-a declansat un cancer de colon, rebel si galopant. In momentul in care instanta a inceput sa ma puna liber si sa ma tot intoarca inapoi in recurs, tatal meu n-a mai rezistat, si atunci s-a declansat cancerul de la un nodul, care pe RMN era, sa zic, cat un varf de deget. In trei luni de zile a avut o crestere atat de mare, aproape inexplicabila din punct de vedere chirurgical, care a ajuns, ca volum, intre o portocala si o gutuie. Vorbim aici pe documente medicale. A fost operat de urgenta de doctorul Beuran. Mama, sotia si copiii mei mi-au ascuns chestia asta si au suportat in tacere. Eu nu stiam ca tatal meu are cancer, pentru ca daca mi-ar fi spus, presupuneau ca asta ar fi ca un element in plus care te poate prabusi in plan psihic”. „Colegii au fost de calitate, în sensul că am beneficiat de un colectiv de oameni de o anumită condiție, adică foști procurori, foști judecători, lideri de sindicat, ambasadorul României în Singapore. Toată lumea se elibera, eu eram singurul care rămânea în arest.” Integral in Romania Libera.

Ping-pong cu dosarul spagarilor de la Albita. Procesul politistilor de la Albita, acuzati ca luau mita pentru a trece cu vederea nereguli in cazul unor persoane care tranzitau frontiera si ca au impartit banii cu Daniel Corban, seful Punctului de Trecere a Frontierei (PTF) Albita, si cu seful Politiei de Frontiera Vaslui, Valeriu Bodoga, bate pasul pe loc. 47 de politisti, trimisi in judecata in 15 aprilie 2011, s-au plimbat intre Iasi, Vaslui si Bucuresti, fara sa fie macar audiati. Practic, magistratii au pasat dosarul pentru ca nu au stabilit ce instanta trebuia sa judece cauza. Initial, dosarul a ajuns la Curtea de Apel Iasi, iar dupa sase termene, instanta a constatat ca nu este competenta in acest caz si a trimis dosarul la Tribunalul Vaslui. Magistratii ieseni au considerat ca ofiterul Alin Nita, unul dintre inculpati, nu putea fi in acelasi timp inspector in cadrul Inspectoratului Judetean al Politiei de Frontiera (IJPF) Vaslui si subinspector de politie judiciara in cadrul IJPF Iasi, si ca trebuia sa primeasca un nou ordin de numire ca politist judiciar. Magistraţii Tribunalului Vaslui au decis şi ei, pe 28 octombrie 2011, că nu îi pot judeca pe cei 47 de poliţişti. Dosarul a ajuns astfel la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. Pe 16 februarie 2012, Curtea Supremă a decis ca poliţiştii să fie judecaţi de Curtea de Apel Iaşi. Practic, abia peste două luni se va putea relua judecata la instanţa din capitala Moldovei. „Noi, apărarea, am susţinut că Tribunalul Vaslui este competent să judece dosarul”, a precizat Ionel Nechita, avocatul lui Daniel Corban, unul dintre inculpaţi. Adevarul.

Cine duce gazul in Sighetu Marmatiei: un offshore din Cipru, cu sediul in apartament si pierderi de 800.000 de euro in 2010. Firma Berg Sistem Gaz, care se ocupa de distribuirea gazelor in Sighetu Marmatiei, si al carei director local a fost grav ranit in explozia de azi-dimineata, de la clubul Euphobia, este o firma mica, cu sediul declarat in trei camere de pe bulevardul Carol, din Bucuresti. Detinuta in proportie de 99,68% de Anumersus Co. Ltd., un offshore inregistrat la Limassol, in Cipru, si care nu plateste taxe statului roman, firma a fost cumparata in 2010 de la cei trei fosti actionari, Vasile Grigorescu, Veniamin Ionut Dojana si Dan Radu Nicoara. In actionariatul actual mai apare, cu 0,32%, Gheorghe Belean. Incepand cu 18 octombrie 2011, administratorul acestei firme este Costin Berevoianu, consilier al primarului Capitalei, Sorin Oprescu. Berevoianu a condus ARBAC (Administratia Apa-Canal din Bucuresti), postura din care negocia amenzi si contracte cu Apa Nova, apoi a fost preluat la primarie de Sorin Oprescu. Costin Berevoianu a explicat pentru gândul că firma Berg Sistem Gaz a concesionat, de la Ministerul Economiei, serviciile de distribuţie de gaz în Sighetu Marmaţiei şi a primit licenţa să procedeze la fel în două localităţi vecine – Vadu Izei şi Sarasău. Practic, firma funcţionează ca un intermediar, care în plus construieşte şi ţevile de gaz din localitate. Preia gazul de la compania EON Gaz, din reţeaua naţională de transport deţinută de Transgaz şi îl bagă în reţeaua proprie, livrându-l către consumatori la un preţ stabilit de firmă. La încheierea contractului de concesiune, reţeaua de ţevi va intra în proprietatea statului. Gandul.

Secretul celor 3,7 miliarde euro de care Romania risca sa nu se mai atinga. „Deficiente majore de management si control” constate in cadrul Programului operational vizand dezvoltarea resurselor umane (POSDRU) ar conduce la o intrerupere a platilor catre Romania. „Este foarte probabil ca in zilele urmatoare sa fie luata decizia privind intreruperea platilor pentru Romania in programul POSDRU”, a declarat ministrul Fondurilor Europene, Leonard Orban. El a mai adaugat ca este vorba de o intrerupere, nu de o suspendare si poate fi ridicata imediat ce se constata imbunatatiri in sistem, aceste imbunatatiri constatandu-se pe baza unui document formulat de Autoritatea romana de Audit. Este al doilea „incident” in decurs de un an ce are legatura cu fondurile europene, pentru Romania. Anul trecut, in vara, ca urmare a sesizarii unor nereguli la achizitiile publice, decontarea cheltuielilor pentru Programul regional operational au fost sistate pentru sase luni. Care sunt cauzele care ar putea bloca acest program? Printre problemele sesizate de Autoritatea de Audit şi transmise Comisiei se numără procedurile de selecţie a proiectelor.  Reprezentanţii patronatelor din România consideră că birocraţia excesivă şi neasigurarea unei transparenţe corepsunzătoare în etapele de aplicare pe proiecte sunt cauzele principale care au condus la deficienţe în derularea programului. Romania Libera

Ce a declarat Victor Ponta în Statele Unite: Romania trebuie sa primeasca un ajutor de la Statele Unite, pe care in schimb inca nu l-a primit. Victor Ponta a efectuat o vizită în SUA împreună cu colegul său de partid, Titus Corlăţean, şi cu liberalul Cornel Dobriţoiu, cei doi fiind responsabilii USL pe Externe şi Apărare. Prezent la Chicago weekendul trecut presedintele PSD Victor Ponta a stat de vorba si cu Asociatia Jurnalistilor Romani din USA si Canada (NARPA), fiind printre altele prezent in studioul RTN (Romanian Television Network). „Am tinut sa vin la Chicago pentru a ma intalnii cu romanii si a afla care mai sunt problemele comunitatii si pentru a le spune despre ce am aflat la Washington, despre includerea Romaniei in programul Viza Waiver, sa vorbim despre ce legaturi vor fi intre Statele Unite si Romania, si cu ce am putea sa facem noi lucruri bune pentru reprezentantii nostri de aici de la Chicago.”” Impresia mea este ca sunt oameni care muncesc foaret mult ( nr. romanii din America) si care se confrunta cu problemele pe care le are America in ansamblu: problema creditelor, a locurilor de munca. „Pe baza parteneriatului militar, politic si economic pe care cele doua tari le au, Romania va cere Statelor Unite un regim special, atat pentru comunitatea noastra romaneasca de aici, cat mai ales pentru romanii de acasa.””Romania este si trebuie sa fie un partener special al Statelor Unite, dar care trebuie sa primeasca un ajutor, pe care in schimb inca nu l-a primit.” declara Victor Ponta.”Am avut intalnirile de la Washington, stabilite inca de la Bucuresti prin ambasada SUA, cu toti responsabili din Departamentul de Stat, Departamentul Apararii si din zona economica, pentru zona Europa si Europa de est.” „M-am vazut si cu reprezentantii de la FMI, pentru ca Romania are nevoie de capitaluri americane. Luna trecuta Romania a facut aici pe piata americana un imprumut de 1,5 miliarde de dolari, si este important ca acesti bani sa fie folositi pentru dezvoltarea economica si a locurilor de munca. Integral in Romania Libera.

Va urez o zi buna!

Written by Theophyle

20/02/2012 la 9:07 am

119 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. buna dimineata,

    catalin voicu dixit:
    “Colegii au fost de calitate, în sensul că am beneficiat de un colectiv de oameni de o anumită condiție, adică foști procurori, foști judecători, lideri de sindicat, ambasadorul României în Singapore. …

    si inca nu este destul. Lipseau: adrian nastase, mitrea, seres, copos, iliescu , varanul voiculescu si multi altii, din care – unii din ei – imput si azi parlamentul, altii – alte zone ale vietii economico-politico-sociale ale Ro.

    skorpion

    20/02/2012 at 9:16 am

    • numai selectii din societate. Capitalismul de cumetrie si-a dat obolul!

      Sare'n Ochi

      20/02/2012 at 9:17 am

    • buna dimineata,
      ha, ha 🙂
      Toata spuma societatii 😦 Malefic!

      huniad

      20/02/2012 at 9:17 am

  2. o zi buna tuturor!

    Sare'n Ochi

    20/02/2012 at 9:16 am

  3. Salut
    Ne redesenarea colegiilor , pe care ne-o promitea tb si PDL , nemaiavind loc (asta zicea si C Preda aseara) e cam o lovitura pentru noi. De ce oare nu au reparat porcariile pnl/psd de data trecuta ?

    Mai mult , Andronic http://hydepark.ro/articol/articol/este-partidul-poporului-noul-prm-596.html arata ca PPDD e un mare cistigator al pastrarii colegiilor, deoarece va aduna un minim de 20 de parlamentari USL care nu vor mai fi nominalizati de psd sau pnl , si vor fi pusi sa candideze exact in locul unde au cistigat data trecuta

    Un tanar de stanga

    20/02/2012 at 9:34 am

    • Daca nu gresesc (Cetatean stie mai bine) pentru a redesena colegiile trebuie adoptata noua lege electorala. Ori ea inca nu este adoptata.

      EuCuMine

      20/02/2012 at 9:58 am

      • asa este. Trebuie o noua lege, asa cum sfatuieste/obliga CCR.

        Cetatean

        20/02/2012 at 10:04 am

    • Este prea putin timp pentru PP sa isi faca grup parlamentar. Oajdea ala de la PDL e un cretin, ala a plecat ca e ahtiat dupa functii ca nimeni altul. Modul cum s-a invirtit pina sa ajunga in Parlament da ceata la oricare alt parlamentar actual.

      In plus, PP nu are forta organizatorica in teritoriu si deputatii/senatorii care ar vrea sa mearga la PP, habar nu au in care colegiu vor candida. PP are mult in sondaje, insa nu se stie inca ce fiefuri electorale potentiale are, pentru a incepe sa faca socoteala la numarul de posibili parlamentari.

      Cetatean

      20/02/2012 at 10:01 am

  4. despre posibila rebranduire a PDL de mana cu UNPR in Miscare Populara si/sau a PDL cu usoara rebranduire a lui Victor Ponta si debarasarea de PNL-PC (oricum vad ca PC pleaca si singur).
    http://sareinochi.com/2012/02/20/poezia-inoirii-clasei-politice-copilasi-luati-voi-seama-daca-i-capra-mama-nu-vi-e-tata-lupul-se-naste-si-miscarea-populara/

    Sare'n Ochi

    20/02/2012 at 9:41 am

  5. Buna dimineata!
    Ponta continua cu aburelile. O poza, un nume de oficial american arata si el? Pana la urma cred ca tot ambasadorul american poate face lumina. Intrucat Ponta il pomeneste in fiecare interviu, cred ca este de datoria ambasadorului sa faca clarificarile necesare referitoare la programul organizat de ambasada pentru co-presedintele USL.

    P.S. Vizita in State: un fiasco imens pentru USL. Urmeaza sa se faca de ras celalalt bicefal, care se va intalni in Danemarca cu Mica Sirena.

    ribelalu

    20/02/2012 at 9:56 am

    • In plus a fost o ofensa pt Walt Disney sa se insinueze ca s-a intilnit cu M Mouse si Donald Duck 🙂 stiind ca Walt Disney a fost un anticomunist profund si a facut parte din comintetele de lupta impotriva activitatilor antiamericane

      Un tanar de stanga

      20/02/2012 at 9:59 am

  6. Buna dimineata! 🙂

    Cristian Preda e un papagal. Nu-l bagati in seama, nu are nici un cuvint in PDL.

    Tineti cont nu doar de deciziile CCR de care am mai vorbit, si de ceea ce spunea Roberta Anastase.

    Declaratia oficiala: „„Noi vorbim de 300 de parlamentari, vorbim de faptul că la recensământ a scăzut populaţia. Asta înseamnă mai puţine colegii şi mult mai mari. Da, pentru că se cuplează câte două sau câte vor fi. E o chestie de logică”, a explicat Anastase. (2 februarie)

    Pe surse: „Am comandat un sondaj de opinie ca să ştim cum stăm şi cum să modificăm legislaţia electorală şi să redesenăm colegiile. În funcţie de sondaje care sunt pe fiecare colegiu în parte putem să redesenăm harta circumscripţiilor electorale”. (2 februarie 2012).

    Colegiile nu vor fi pastrate nu doar pentru ca trebuie actualizate listele electorale si numarul de parlamentari (in functie de rezultatele recensamintului – in legea actuala 35/2008 se vorbeste de actualizare cu maxim 12 luni inainte de alegeri. Insa aceasta prevedere poate si va fi abrogata de noua lege, care va impune un nou termen, mai scurt, sa zicem, 6 luni, mai ales ca CCR recomanda/obliga „sa se porneasca de la realitatile economice, politice si sociale ale tarii, de la rolul partidelor politice in procesul electoral, de la necesitatea rationalizarii Parlamentului” (Decizia 51/2012), ci si pentru ca ele au fost desenate in 2008 special ca sa convina PSD_PNL si sa defavorizeze PDL-ul.

    E o prostie sa credem ca PDL va sta cu mina in sin si va candida in colegiile special trasate de Hrebenciuc si Olteanu in 2008.

    Cetatean

    20/02/2012 at 9:56 am

  7. Ziua buna la lumea buna! Incepe marea dare la gioale pe colegii si pe sistemul electoral?

    mishu jamie

    20/02/2012 at 10:01 am

    • salut!

      Inca nu, a dat Preda niste declaratii si, ca de obicei, e total pe linga. Asta a fost ca urmare a anuntului AEP ca a pastrat vechile colegii din 2008. INsa AEP nu a facut decit sa respecte legea actuala in vigoare.

      Interesant e de vazut ce se va intimpla cind legea va fi schimbata.

      Cetatean

      20/02/2012 at 10:06 am

  8. Buna dimineata 🙂
    Ce-mi plac mie firmele aste care se ocupa cu comercializarea/distribuirea produselor petroliere si care an de an au pierderi. Probabil patronii lor sunt niste oameni foarte dedicati actiunilor de binefacere si distribuie saracilor romani si an de an, rup de la gura propriilor copii (actionari) ca sa intretina pe banii lor nevoile milioanelor de romani ce folosesc gaze si produse petroliere. Si mai vine si balaurul de ANAF care-i mai controleaza (amendand bineinteles abateri serioase de la legislatie, cum ar fi lipsa ecusoanelor salariatilor, sau dezordinea din debaraua din spate). 😈
    Acum cativa ani, am vazut si contabilitatea unei asemenea firme. Bietul patron, abia facea fata cu cele cateva masini (si-a rupt de la gura sa reuseasca sa-i cumpere bietului copilas un ferrari) marcedesul S clase se invechise si-si rupea in fiecare an de la gura (lui si a familiei lui) cateva miliarde de lei (vechi) ca sa reuseasca sa tina pe linia de plutire 2-3 statii de alimentare cu carburanti – care numai pierderi ii aduceau. Iar lumea nerecunoscatoare. Angajatii nu intelegeau ca firma nu poate face acte de caritate daca ar da salarii mai mari de minim pe economie. Programatori ca mine refuzau sa le instaleze programe de contabilitate furaciuni, iar eu, in nerecunostinta mea, i-am refuzat cele doua pachete de tigari pe care mi le oferise gratis in schimbul muncii (fumam Carpati fara filtru) si am avut si tupeul sa-i cer bani. Noroc ca cei de la fisc intelegeau spiritul de sacrificiu al acestui om si nu-l controlau pe fond. Inima lor probabil nu ar fi rezistat vazand atata spirit de sacrificiu si daruire.
    Deh, greu pentru unii oameni.

    DanSu

    20/02/2012 at 10:04 am

  9. În ciuda rezultatelor recensământului, redesenarea colegiilor nu mai este posibilă până la legislative.
    Dan Andronic dixit

    skorpion

    20/02/2012 at 10:05 am

    • ei pe naiba.

      Inseamna ca cei 9 judecatori de la CCR trebuie sa isi ia niste lecii de la Dan Andronic:

      „Asa cum Curtea Constitutionala a retinut prin Decizia nr. 61 din 14 ianuarie 2010, actuala reglementare a sistemului electoral romanesc prezinta o serie de imperfectiuni, acolo aratate, si, ca atare, se impune o reconsiderare a acesteia din perspectiva alegerilor parlamentare din anul 2012, care sa asigure, sub toate aspectele, organizarea si desfasurarea unor alegeri democratice in Romania. In aceasta privinta, Curtea retine ca trebuie, in primul rand, sa se porneasca de la realitatile economice, politice si sociale ale tarii, de la rolul partidelor politice in procesul electoral, de la necesitatea rationalizarii Parlamentului si, in final, sa fie reglementat un tip de scrutin corespunzator concluziilor desprinse si care sa aiba corespondent in tipurile de scrutin care se regasesc in majoritatea statelor europene”. (ic decizia 51/2012).

      Andronic vorbeste citind legea veche, si termenul de 12 luni apare in art 12:

      „Delimitarea si numerotarea colegiilor uninominale se actualizeaza de catre Autoritatea Electorala Permanenta. Operatiunea de delimitare se actualizeaza anual in cazul in care au aparut modificari in structura, denumirea sau rangul unitatilor administrativ-teritoriale, precum si dupa fiecare recensamant al populatiei, cu cel putin 12 luni inainte de alegerile parlamentare la termen, prin emiterea unei hotarari a Autoritatii Electorale Permanente, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.”

      Insa daca legea veche este abrogata si legea nooua impune alt termen (sa zicem, 5-6 luni), modificarea se poate face fara probleme.

      Cetatean

      20/02/2012 at 10:13 am

      • Si dupa legea veche este timp. Alegerile legislative se pot desfasura inclusiv in martie 2013.

        ribelalu

        20/02/2012 at 10:20 am

        • da, ai dreptate, ideea asta cu legislativele prin martie 2013 s-a mai vehiculat, chiar de lazaroiu, daca nu ma insel..

          skorpion

          20/02/2012 at 10:25 am

        • Constitutia vorbeste de maxim 3 luni de la expirarea mandatului actualului Parlament:

          Art.63:

          (1) Camera Deputaţilor şi Senatul sunt alese pentru un mandat de 4 ani, care se prelungeşte de drept în stare de mobilizare, de război, de asediu sau de urgenţă, până la încetarea acestora.

          (2) Alegerile pentru Camera Deputaţilor şi pentru Senat se desfăşoară în cel mult 3 luni de la expirarea mandatului sau de la dizolvarea Parlamentului.

          Actualul Parlament s-a intrunit prima data pe 15 decembrie 2008. Cele trei luni maxim inseamna 15 martie.

          http://www.cdep.ro/pls/steno/steno.stenograma?ids=6562&idm=2&idl=1

          Cetatean

          20/02/2012 at 10:29 am

      • Eu unul am observat ca in general ce zice CCR ca trebuie facut nu prea intra in categoria ” e optional”. Asa ca nu stiu de unde puzderia asta de „analisti” care interpreteaza ce a zis CCR tocmai pe invers. Mesajul CCR mi se pare destul de clar. Adica care parte intre „se impune” si „2012” suna neclar de se interpreteaza ca modificari pentru alegerile din „2016” si care „poate” ar trebui facute?

        Aha

        20/02/2012 at 10:38 am

        • Analistii astia care nu stiu sa citeasca o decizie a CCR sunt de fapt niste politicieni ratati. Fiecare citeste si intelege ce i convine.

          Cetatean

          20/02/2012 at 10:43 am

      • Cetatean,
        cat de relevanta este informatia aparuta acum cateva ore ??
        ” AEP a trimis la Monitorul Oficial spre publicare hotărârea pentru aprobarea actualizării delimitării colegiilor uninominale pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului.

        Potrivit vicepreșdintelui AEP, Marian Muhuleț, redesenarea colegiilor uninominale nu se mai poate face anul acesta decât dacă se va modifica legea 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaților și Senatului, care prevede că acest lucru se poate face cu cel puțin 12 luni înainte.
        „Ceea ce am făcut noi a fost o actualizare. O redesenare a colegiilor nu se mai poate face decât prin modificarea legii 35/2008, care prevede că acest lucru se poate face cu cel puțin 12 luni înainte. Este prea târziu, nu avem rezulatele finale ale recensământului populației realizat anul trecut (…) O redesenare a colegiilor se face dacă există o variațiune a populației la nivel național de 10%”, a declarat Muhuleț pentru Evz.

        Potrivit legislaţiei în vigoare, actualizarea delimitării colegiilor uninominale se realizează de către AEP anual – în cazul în care au apărut modificări în structura, denumirea sau rangul unităţilor administrativ-teritoriale, respectiv după fiecare recensământ al populaţiei (cu cel puţin 12 luni înainte de alegerile parlamentare la termen).

        Lumi (pentru a nu clona pe Luminita)

        20/02/2012 at 4:18 pm

    • Alt gugustiuc.

      EuCuMine

      20/02/2012 at 10:14 am

  10. Ponta nu o fi aflat inca de sondajul in care au 57% si anticipate prezidentiale dorite de 70%? Ca ce zice el in america nu se potriveste deloc cu ce zic si fac USLasii aici. Pai ce le indruga el la aia in Chicago e ca USL va continua lucrurile bune facute de puterea actuala si se vor da peste cap sa aibe grija de bietii diasporeni. Ma intreb la care „lucruri bune” facute de actualii se referea? Ca nu a fost lege fara contestatie la CCR si motiune de cenzura, DNA si ANI nu a fost scoase din politie politica, nu a fost vizita externa sa nu fie catalogata drept un fiasco, nu a fost politica UE cu care sa fie ei de acord. Cit despre cit ii roade pe ei grija de diasporeni, cum naiba se impaca asta cu refuzurile repetate de a acorda acestora facilitati de vot pe motiv ca sint fraudatori prin definitie?
    Observ ca pe linga paltonul din blana de oaie pe car si l-a pus in intern, are si o caciula de miel pentru romanii din extern.

    Aha

    20/02/2012 at 10:32 am

    • asa este. Omul incearca sa se vinda diasporei. De parca poti ambala un PSD-ist sa fie votat de diapora.

      Cetatean

      20/02/2012 at 10:34 am

    • Ponta spune adevarul acolo. Si in cazul in care ar ajunge la Guvernare, 95% din legislatia promovata de actuala coalitie va ramane neschimbata.
      Caricatura aia de program al USL-ului (6-7 pagini) spune totul: ramane asa cum e cu exceptia impozitului diferentiat.

      ribelalu

      20/02/2012 at 10:40 am

    • Buna dimineata. Ponta este un cretin. Isi inchipuie ca romanii din Chicago nu stiu ce latra el la Bucuresti si iau de bun dublul discurs: unul ptr uz intern si unul ptr diaspora? Ma intreb ce cretin de pr-ist de doi bani l-a sfatuit sa incerce cacealmaua asta ieftina.

      clemycali

      20/02/2012 at 10:43 am

      • salut! Cred ca propria lui idee….

        Cetatean

        20/02/2012 at 10:44 am

        • Tot ce se poate. Eu insa ma intreb cine i-a aranjat interviul cu postul de televiziune de la Chicago si ce hram poarta respectivii asa zisi presari.

          clemycali

          20/02/2012 at 10:54 am

    • cred ca nu stiti bancul cu chicago…
      cic-a gonit-o 😀
      da si el din gura ca vorba aia: vorba zboara…

      Sare'n Ochi

      20/02/2012 at 10:56 am

      • Recunosc ca nu il cunosc.

        clemycali

        20/02/2012 at 10:57 am

        • 😀 acela-i si bancul – din jocul fonetic de cuvinte. ne prosteam noi ca si copii cand spuneam despre unul ca bate campii – „stii bancul cu Chicago? Nu. cicago nito (cic-a gonit-o)”
          la fel mai veam cu 23 august (23 au gustat-o – dar asta mai tariu cand am invatat sa fim misogini ca niste baieti mari :D)

          Sare'n Ochi

          20/02/2012 at 11:02 am

          • ma rog, noi nu pronuntm Chicago Șicago 😀 (noi monsieur citim, monsieur pronuntam)

            Sare'n Ochi

            20/02/2012 at 11:03 am

  11. Sondaje, sondaje 😆

    http://www.ziare.com/alegeri/sondaj/disperare-in-usl-crestere-de-3-procente-1151703

    „Sondajul CCSB care arata ca USL ar obtine 57 la suta din voturile romanilor, in situatia in care duminica viitoare ar avea loc alegeri, ar fi numai un foc de artificii, se aude prin tabara liberala.

    Barfesc niste senatori ca exista masuratori cu rezultate de uz intern care arata ca protestele de strada urmate de efectele iernii crancene nu au reusit sa salte alianta decat la maxim 53 de procente – 3 peste scorurile lunii decembrie.

    In plus, demisia lui Emil Boc si numirea lui Mihai Razvan Ungureanu ar fi relansat PDL in cursa, principalul partid de guvernament invartindu-se, dupa prima saptamana a lunii februarie, in jurul a 20 de procente”.

    Ce ziceam Theophyle si cu mine aseara? Amindoi am dat maximn 52%, iata ca avem un zvon care adevereste, fie si „pe surse”, cifra noastra.

    Cit despre PDL dat de CCSB la 18%, este aproape cert ca are citeva procente (1-2) peste 20.

    Cetatean

    20/02/2012 at 10:32 am

    • Suspectez ca pana in vara USL (dac-o mai exista) va scadea pe la un 48% iar PDL va urca pana aproape de 25% (daca nu chiar).

      Parerea mea (hac).

      EuCuMine

      20/02/2012 at 10:42 am

    • Sondajul asta are niste procente care seamana suspect de mult a proptele pentru politica USL de greva parlamentara pe motiv de „parlament ilegitim”, anticipate prezidentiale poimiine ca vrea boborul sa scape de Basescu (se subintelege ca boborul il vrea numai si numai pe Crin in loc), si de „ma Ponta baga-ti mintile in cap ca muai sa fii prim-ministru cu asa minunatie de procente”.

      Aha

      20/02/2012 at 10:43 am

    • Sondajul e facut de institutul lui Turambar.
      Sa lasam sondajele astea abstracte. Sa le vedem p-alea locale cand se va afla numele candidatilor. Abia alea vor fi cat de cat mai aproape de adevar (+/- 10%)

      ribelalu

      20/02/2012 at 10:43 am

      • exact! Si eu spuneam aseara ca „primarii se vor alege intr-un singur tur, distributia voturilor va da cea mai exacta radiografie politica, fara combinatiile inerente unui scrutin cu doua tururi (cum a fost pina in 2008). Acolo se va vedea cea mai buna distributie “proportionala” a votului national”.

        Cetatean

        20/02/2012 at 10:45 am

      • v-am mai scris eu p-aici ca eu nu cred in procentele sarace dar cinstite ale lui Turambar. 😀
        l-am vazut batand campii cu gratie si-apoi devenind cinstit atunci cand evidenta era evidenta.

        Sare'n Ochi

        20/02/2012 at 11:05 am

  12. Asa cum zicea Theophyle, miza sunt cei 48% din alegatorii care declara ca NU vor merge la vot.

    Cei care sunt deja pro-USL si pro-PDL sau pro-DD si cine mai stiu eu merg la vot si au optiuni deja formate, in cea mai mare parte (de aia si merg la vot).

    Insa cei 48% sunt oameni care nu merg pentru ca nu au cu cine vota. Insa atentie! Acestia nu sunt pro-USL, ca daca erau, mergeau la vot, caci aveau cu cine vota.

    Din acesti 48% (prag maxim) trebuie sa stringa voturi NR. Sigur, sa nu ne inchipuim ca vreun partid nou infiintat sau vreo oferta electorala cosmetizata ii va scoate pe toti 48%, insa macar o treime, adica 16% (nivel national) pot fi convinsi sa iasa la vot si sa voteze cu un partid care nu este nici unul dintre cele actuale, mai ales daca acel partid isi asuma un discurs hotarit reformist, fara pozitionari ambigue, cu citeva mesaje-ancora care, bine vehiculate de citiva candidati credibili in citeva colegii, poate intra in Parlament prin convertirea procnetelor nationale posibile in voturi reale, cistigate in colegii.

    Insa ma presc aici, am vazut in weekend ca s-au sapat niste transee inutile si ca unii prieteni din NR considera ca Politeia ii cicaleste prea tare.

    Cetatean

    20/02/2012 at 10:53 am

    • Cetatean, daca NR reuseste sa scoata la vot macar jumatate din cifra anuntata de tine este un succes extrem de important. Inca ceva, de vazut care va fi impactul lui Ungureanu asupra PDL. Daca PDL-ul va putea sa traga la vot un procent din cei 48%.

      clemycali

      20/02/2012 at 10:56 am

      • Blaga, bunaoara, vorbeste de 30%. El se refera la procente nationale, ca orice politician vechi, gindeste in procente nationale.

        Personal, estimez ca 30% din numarul de parlamentari, poate fi atins de PDL.

        Ideea mea este ca paradoxal, Ungureanu va fi benefic PDL-ului, insa nu atit de benefic pe cit ar fi pentru NR. Caci un premier ca MRU poate fi elementul suplimentar care sa arate macar unei parti din electoratul de 48% ca merita sa iasa la vot, pentru a sprijini un premier si un program reformist. Iar din cei care ar vrea sa il sprijine continuarea programului reformist si pe MRU, macar o parte din vor vrea sa dea voturi unui partid care nu este PDL. Iar NR se plaseaza numai bine.

        In plus, NR poate asuma ca linie directoare obiectivul de a intra in Parlament nu doar pentru ca trebuie nnoita clasa politica (obiectiv legitim si absolut necesar, insa greu convertibil in voturi) dar si pentru a sprijini, condiionat si prin negocieri, continuarea programului de reforme si pe MRU ca persoana.

        Cetatean

        20/02/2012 at 11:07 am

        • „Sub copacii mari nu creste nimic altceva ” zicea Brancusi de Rodin. Tot asa nu vad sa vina altcineva la umbra lui MN. Macovei ? MRU ? glume, copile….

      • NR nu poate sa scoata din amorteala decat maxim 15% – si ar fi nemaipomenit!
        am scris undeva pe blogu-mi despre cum se imparte masa de nevotanti si despre cum 44% dintre electorii Romaniei tin prizonieri ai vointei personale pe restul de 56% (care nu au timp, sunt scarbiti, dau o lovitura mortala sistemului samd).
        NR poate va reusi sa atraga 5% dintre cei 48% (despre care eu cred ca vor fi 56%) care nu se prezinta la vot. ceea ce este bine raportat la 44% care voteaza, ca da un procent (ingineresc) de aproape 10%…
        nu ar fi rau.

        Sare'n Ochi

        20/02/2012 at 11:17 am

        • Sare, inginereste sa vedem.

          Aseara spuneam asa a propos de sondajul lui Turambar:

          „34% se plaseaza de la centru-dreapta la dreapta.
          21% se declara clar de dreapta (doar 19% se declara clar de stinga).

          Mai e cineva acolo, care baga la cap?”.

          – daca din cei sondati 34% se plaseaza de la centru spre spre dreapta, si daca 21% se declara clar la dreapta.
          – daca 27% considera ca MRU este independent politic si doar 54% ca va reprezenta interesele lui TB si ale PDL

          Eu estimez ca NR are un bun culoar pe dreapta, pentru a lua voturi de la cei care se declara de centru-dreapta spre dreapta, care au o parere buna despre MRU.

          Din cei 48%, e drept ca 15% nu sunt in tara si 33% nu voteaza. Insa cei care nu voteaza sau nu sunt in tara nu sunt, ca profil psihologic, de stinga, pentru ca acestia au optiunile deja facute. Iar pentru acestia un nou partid cu mesaj de dreapta care sa sprijine reformele si pe MRU este numai bun.

          Cetatean

          20/02/2012 at 11:29 am

          • cam acolo am ajuns si eu cu concluzia – de unde si pronosticul (daca nu li se inchide in nas fereastra de oportunitate) ca pot sa scoata minim 10% si maxim 15% (nu exista in Romania la ora actuala mai mult de 15% populatie activa care sa stea pe propriile picioare – afacere proprie).

            Sare'n Ochi

            20/02/2012 at 11:35 am

        • Vor atrage cca 3-4% pdlisti dizlocati. Ei aici e marea provocare, de a dizloca macar 6% din cei 48%

          • da, vor atrage cu siguranta (daca stiu sa se plaseze) nu 3-4%, poate chiar un pic mai multi alegatori care au votat cu PDL in 2008 iar acuma nu i-ar mai vota pe motiv de fesenism. Eu sunt unul dintre acestia, plus voturile familiei si prietenilor pe care ii conving. Si stam in acelasi colegiu, car din pacate e rosu.

            In afara de acestia care au votat si in 2008, miza sunt cei care se considera de centru-dreapta – dreapta dar care nu voteaza. Din cei 48, hai sa ii dam departe pe cei 15% plecati din tara (punem raul inainte: nu va fi vot prin corespondenta sau electronic) si ramin 33%. O treime, hai, un sfert din cei 33% care sunt sigur in tara pot dizloca. Adica 8%.

            Maximum posibil pe un scenariu defavorabil, 3-4-5% din fosti PDL + 6-7-8% din cei care nu vor sa voteze insa care sunt sensibili la discursul reformist, asta inseamna undeva in jur 10-13% la nivel national.

            La procentul asta de bazin electoral posibil, trebuie stablit unde vor fi candidatii NR, in ce colegii.

            Cetatean

            20/02/2012 at 11:43 am

  13. in anii 90′ era mare profet Brucan. Una din des citatele profetii e cea in care trebuie sa treaca 20 de anica sa se schimbe mentalitatea cetateanului. Dupa sondajul ala observ ca cei douzeci de ani au trecut da’ schimbarea de mentalitate ioc. Ba dimpotriva, as zice ca mai multe similitudini gasim cu anii 90′ decit am gasi schimbari. Sa vedem:
    -ca si in 90′ avem un partid cu procentaj de vot fesenistian. Pai asa majoritate de 57% mai greu de gasit. Pe linga procentul asta care imediat ajunge la mult visatele 2/3 ale lui madam Pipiddi, partidul in cauza il are ca ideolog sef pe acealsi Iliescu, care era si tartorele in FSN.
    -tot ca in anii 90′ nu mai prididesc curentele anti: anti-UE (aia care vor sa ne cumpere fabricile), anti FMI (aia care fura salariile bugetarilor), anti-USA (imperialisti pacatosi din cauza carora ne scumpesc rusii gazul).
    -tot ca in anii 90′ avem o puzderie de presa care ridica ode socialismului stiintific.
    -si sa nu uitam mirificul slogan: „privatizarea ucide”. Mai 90′ de atit cred ca greu puteam ajunge.

    Aha

    20/02/2012 at 11:21 am

    • Cei 20 de ani de a tine Romania pe loc a fost angajamentul luat de Brucan 🙂 , dar au mai fost si altii care au tinut Romania, asa ca mai avem un pic.

  14. Buan ziua,
    MRU l-a numit pe Dan Suciu- purtator de cuvant al guvernului. Poate o vorbi mai bine decat cea dinainte, dar ma gandesc ca vine de la Money Channel si am oarecare retinere, pentru ca a lucrat pentru SOV.

    cedric

    20/02/2012 at 11:33 am

  15. @sare:

    Tu vorbesti in articolul tau de 21%: „Iată că sunt coapte premisele mobilizării spre acțiune politică a celor 20-21% dintre luptătorii români”.

    Sondajul CCSB arata ca exista chiar 26% care crede ca tara se indreapta intr-o directie buna si 11 care nu stiu-nu raspund.

    24% sunt multumiti si foarte multumiti de prestatia lui Traian Basescu si inca 19% doar „destul de nemultumiti”.

    Acesta este bazinul electoral potential al NR: electoratul activ, care a reusit prin forte proprii, care sprijina agenda lui TB si care este interesat ca reformele sa continue.

    Daca NR ia jumatate din acest electorat de 24-16%, adica daca ia 12-13% (procentele pe care le-am avasat mai jos) este un mare succes.

    Eu am vazut sondaje facute de Politeia pe intentia de vot pentru NR in decembrie 2011, cind inca nu apucasera sa se distanteze de Basescu.

    Pot sa iti spun ca NR era foarte bine plasata in intentia de vot a acestui electorat care a votat in 2009 cu Traian Basescu. Dupa aceea au inceput sa piarda repede din procente, in ianuarie si februarie.

    Cifrele pe care le-a avansat Turambar referitor la numarul celor care sprijina agenda reformista a Presedintelui si a celor care cred ca tara merge intr-o directia buna sa coroboreaza cu cifrele Politeia privind bazinul electoral potential al NR.

    Cetatean

    20/02/2012 at 11:57 am

    • errata: „Daca NR ia jumatate din acest electorat de 24-26%„.

      Cetatean

      20/02/2012 at 11:58 am

    • mai uit si io procente… 😀
      important ete ca la final sa m dreptate, nu? sa pot zice. v-m zis io?! 😀 😀 😀

      Sare'n Ochi

      20/02/2012 at 12:01 pm

  16. 🙂

    Nu au uitat, ai analizat chiar bine. Observa insa trendul: tu ai scris articolul pornind de la un sondaj mediafax din septembrie 2011, in care 20-21 % erau cetateni activi si care intelegeau directia in care se indreapta tara.

    Acum, 26% cred ca tara se indreapta intr-o directia buna si 24% sunt multumiti si foarte multumiti de Pretatia lui TB.

    Observa trendul. E crescator, si dupa numirea lui MRU si daca mai urmeaza niste actiuni politice serioasa, plus legi la fel de bune, cred sa cifra se poate apropia de 30% pina in noiembrie 2012.

    Asta daca nu banuim ca CCSB a mai cosmetizat putin procentele prea favorabile lui TB 😉

    Cetatean

    20/02/2012 at 12:06 pm

    • daca aduni procentele lui Turambar la partide nu dau suta necesara. cred ca lipsesc amicii de la NR din interpretarea datelor 😀
      au fost omisi, dar nu le-a azvarlit nimeni procetele in dreptul altor partide – era prea strigaor la cer.

      Sare'n Ochi

      20/02/2012 at 3:35 pm

  17. Adevarul crud spus de Cezar Preda:
    http://www.ziare.com/cezar-preda/pdl/cezar-preda-ce-lupte-se-dadeau-in-modrogan-dupa-demisia-lui-hahaianu-1151753

    Sa ne mai miram atunci ca o echipa intreaga de „specialisti ” a sarit in aer in timpul anchetei?

    cedric

    20/02/2012 at 12:17 pm

    • nu ma mira deloc. Hahaianu era unul din cei 30.000 de indivizi pentru care PDL s-a opus unor reforme radicale in ministere. Nu degeaba l-a zis Basescu: pentru 30.000 de oameni dati cu piciorul la 9 milioane de voturi.

      Cetatean

      20/02/2012 at 12:22 pm

  18. La B1 , declaratia lui MRU la bilantul MApN. Desi ii lauda, are o figura f. incruntata. Cred ca altii l-au suparat rau de tot.

    cedric

    20/02/2012 at 12:21 pm

  19. salutare! Iată cum îşi reconverteşte Voiculescu angajaţii după ţeapa Bingo A1:
    http://baricada.wordpress.com/2012/02/20/capatos-va-avea-noi-asistente-tv-tociu-si-palade/

    baricada

    20/02/2012 at 12:25 pm

    • 🙂 La fel de bine poate sa-i ia si pe Ponta si Antonescu.

      mishu jamie

      20/02/2012 at 1:06 pm

  20. daca o flasneta de la irtv a ajuns purtator de cuvant la guvern , sa inteleg ca la presidentie vine gabi firea de la trustul lui felix? :)))sau ciutacu? 🙂

    zigzag

    20/02/2012 at 1:30 pm

  21. http://www.evz.ro/detalii/stiri/senatul-evz-deszapeziti-va-creierele-967150.html

    „La configuraţia parlamentară actuală (precum şi la cele viitoare) e imposibil să nu existe măcar o singură comisie în care Opoziţia să nu fie majoritară. Dacă politicienii acelui moment vor proceda asemeni sabotorilor de azi, cresc şansele ca toate guvernele de-acum înainte să fie contestate la Curtea Constituţională.”

    Cum e treaba cu ACTA? :D. Numai eu am spus de vreo trei ori aici treaba asta.

    ribelalu

    20/02/2012 at 1:37 pm

  22. Nu subestima capacitatea sotiei de a livra informatii din tabara PSD catre Presedentie …

    Cetatean

    20/02/2012 at 1:38 pm

    • In definitiv, spionajul poate functiona in orice sens (ba uneori chiar si in ambele). 🙂

      EuCuMine

      20/02/2012 at 1:41 pm

    • Totusi, mie mi se pare o porcarie cand aud nume ca Hrebenciuc, Pieleanu etc.
      Ce dracu, presedintele nu mai are de unde sa aleaga?
      Ce face cu tinerii scoliti in strainatate pe care zicea ca ii angajeaza? Nu poate sa ia pe unul fara legaturi cu opozitia sau cu mogulii?
      Hai, ca m-am enervat!

      cedric

      20/02/2012 at 1:41 pm

      • Cu tinerii scoliti isi face ..imagine :)) 😀 .Ca si cu baietii „dastepti” din energie si gaze.a luptat 7 ani cu ei incat la momentul potrivit ioan niculaie a si primite neste gaze de la psd- pdl 🙂

        zigzag

        20/02/2012 at 1:45 pm

    • da .sunt sigur . e trimisa sub acoperire sa l spioneze si pe nasul marius pieleanu :)). parca zicea Baselu ca are 300 CV-uri de la absolventi merituosi. dar aia probabil n au intrare la psd :))) iar suciu e spionul lui MRU in gasca cu batiste de la irtv , nu? 😀

      zigzag

      20/02/2012 at 1:43 pm

  23. ziua buna all 🙂
    Se stie ca serviciile au incercat de-a lungul timpului sa racoleze personalitatzi diverse in special cele care se bucurau de notorietate si in general care erau admirate de public.Prestatzia acestora nu odata s-a terminat rau ptr. ca interesul politic ptr. care erau angajatzi era depasit sau dezvaluit.
    In ww1 Matahari,dupa ce a spionat pe rand ptr.Frantza si ptr. Germania a sfarshit facnd un nr. de striptis in fatza plutonului de executzie francez.
    In ww2 Leslie Howard,actor excelent,bun muzician/pianist devotat Angliei si un antinazist convins a reushit ca sa tzina Spania si Portugalia departe de propaganda lui Goebels ptr. mai multzi ani.In 43 avionul cu care se intorcea din Potugalia e doborat de un Junker.Mor destul de multzi dar scopul Angliei a fost atins.
    Ani multzi mai tarziu Ana Chapman,frumoasa rusoaica este arestata ptr. spionaj in favoarea Rusiei.La cat e de frumoasa inca o tzin arestata.
    Europe n-a mai concertat de mult.Poate serviciile greceshti ar trebui ca sa-i convinga sa remixeze marele hit „the final countdown” in rime elene,la poalele Afroditei.
    La noi in tzara Dan Suciu este noul purtator de cuvant al guvernului. 😆

    Aud ca DAn Suciu este noul purtator de cuvant.Imi place omul.Din cate am vazut are o pozitzie echilibrata ca jurnalist,e bun cunoscator a situatziei economice europene/romaneshti,bun comentator,cu replica,stie sa formuleze intrebari,ajuta la formarea unor opinii cat mai corecte prin subiectele economice abordate.Cred ca va fi un bun comunicator lucru f. important ptr. noul guvern.

    mircea

    20/02/2012 at 1:43 pm

    • si cand era sub „batista ” lui vantu iti placea de el? ce repede a devenit bun cunoscator.cand critica guvernul boc sau politicile economice ale lui Baselu nu era decat o sluga de la irtv. 🙂

      zigzag

      20/02/2012 at 1:47 pm

      • nu cred ca era in categoria asta.Acolo au fost multe supape care dadeau aparentza un post acceptabil.Cand batista lui Tanase a devenit evidenta multzi s-au sucarit.Unii au plecat altzii s-au retras in cochiliile lor.
        Cred ca Dan Suciu a fost onorabil.In fine asta e impresia mea ca telespectator.Poate greshesc si e o miscare de alta natura 😉

        mircea

        20/02/2012 at 1:55 pm

        • yo-s mai taliban : consider ca toti gusterii care s au hranit din banii ciorditi de vantu n au ce cauta in viata publica.poate maine il numeste si pe gadea purtator de tambal pe la vreun minister.iti schimbi parerea si in privinta lui? :))

          zigzag

          20/02/2012 at 1:57 pm

          • gadea 😆 never ever .nici daca s-ar raspopi sau s-ar hirotonisi(indiferent)

            mircea

            20/02/2012 at 2:01 pm

        • Mie personal imi ridica unele semne de intrebare. Era la un moment dat fan al politicilor CPT / VV, asta nu-i o bila alba in ochii mei.

          EuCuMine

          20/02/2012 at 2:08 pm

          • exact. pe vremea cand economia „duduia” suciu si freciu( asta cred ca e si anketat ptr smenuri cu sov) nu se mai saturau sa ridice in slavi guvernarea tariceanu.dar deh ..

            zigzag

            20/02/2012 at 2:17 pm

            • Plus ca, pe vremea cand scria articole pentru 22, o cam dadea sesizabil in bara cu unele. Stie ceva economie, da’ nu prea stie pan’ la capat; uneori, a sti doar partial e mai rau decat a nu stiu absolut nimic.

              EuCuMine

              20/02/2012 at 2:25 pm

              • Pe de alta parte, nenea alalalt, Soviani, parca, e chiar prost.

                EuCuMine

                20/02/2012 at 2:26 pm

              • cred ca putea gasi lejer un tanar cu MBA sa l angajeze purtator de cuvant.

                zigzag

                20/02/2012 at 2:28 pm

            • nu stiu sa-l fi laudat pe motocicleanu si m-am uitat destul de mult la monney ch si irtv.Poate nu l-am prins cand zicetzi voi. 🙂
              Freciu e un bou,sper sa si-o ia pe coaja.Chiar i-a cantat in struna lui sov.

              mircea

              20/02/2012 at 2:32 pm

          • 🙂
            a trata cu respect o personalitate ca CTP nu inseamna si a fi de acord cu el,a-i fi fan
            Cine de aici ar fi de acord cu cele mai multe pozitzii media ale lui CTP referitor la politica,incepand cu 90 ? Nimeni.
            CTP nu e nociv doar cand vorbeshte de filme si tenis si prea putzin cand mai comenteaza evenimentele interne.(mi-a placut la CTP repozitzionarea fatza de Antenescu cu scandalul fundului lui Boc,dar e ca si cum ar da nishte bani Satanei ca sa-l lase mai lase-n pace uneori 😆 )

            mircea

            20/02/2012 at 2:28 pm

            • CPT, nu CTP. Calin Popescu-Tariceanu si Varujan Vosganian.

              EuCuMine

              20/02/2012 at 2:29 pm

              • ok 😆 tot un drac.Astia au fost groparii economiei .CTP groparul presei 😆

                mircea

                20/02/2012 at 2:36 pm

  24. BUNÄ ZIUA;

    gogosarul interlop voicu, si-a mobilizat mafia si relatziile si la zdup
    sä ii meargä bine, uite zburdä liber si nimeni nu-l judecä, face tot ce
    poate, in sperantza uslinosilor la putere, unde iar v-a apela la rezeaua mafiotä.

    theo- nona

    20/02/2012 at 1:46 pm

  25. nu vä facetzi griji pt. presedinte, la cel mai mic derapaj
    doamna zboarä, dar mä indoiesc, este de 4-5 ani langä
    presedinte. nu toate sunt trädätoare ca säftoaica.

    theo- nona

    20/02/2012 at 1:50 pm

  26. e f. bine sä-tzi tzii dusmanii aproape.

    theo- nona

    20/02/2012 at 1:52 pm

    • da de ce sa tii dusmanii aproape pe bani publici? unul din soti la cotroceni altu consilier la hrebenciucu.parca ne povestea cum o sa aduca tineri pregatiti pe baza de concurs si fara cumetrii politice?

      zigzag

      20/02/2012 at 2:00 pm

    • 😆 tare
      salve City 🙂

      mircea

      20/02/2012 at 2:07 pm

  27. Buna ziua
    Din cea mai credibila si autorizata sursa . Seful Marelui Stat Major .

    http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/seful-smg-rata-de-asigurare-cu-echipamente-esentiale-a-armatei-este-de-90-multe-echipamente-uzate-254245.html

    Citez : „grad de utilizare aviatie de lupta , 32 % ” . In standard international asta inseamna doar aviatie de parada si atit.
    De citit atent si cine asigura tehnica militara trupelor romane in Afganistan . USA prin donatii si inchiriere (care e pe bani ) .
    Deci , aveam dreptate cind scriam ca acesta armata e la un nivel de dotare mizerabil fiind total depotentiata de clasa politica .Trecuta si actuala . Si cind te gindesti ca unii iesiti la pensie de acolo (la virste mici si cu pensi grase ) ma criticau vehement . 🙂

    Ștefan A.

    20/02/2012 at 2:12 pm

    • Salut! 🙂

      Nici nu incape vorba ca echipamentul e depasit. Pensiile speciale au papat banii din dotari. Macar o parte!

      Cetatean

      20/02/2012 at 2:15 pm

    • „cu o vechime mai mare de 20 de ani […] şi 84% din navele de luptă”

      Hmm, adica este cumva vorba despre cele doua copai chele, vechi de 30+ ani, luate drept mita de catre Nastyboy de la BLiar (care avea nevoie sa scape de ele, fiind foarte gurmande d.p.d.v. financiar-operativ) ca sa dea vot de accept?

      EuCuMine

      20/02/2012 at 2:20 pm

    • salut Stefan! cum sa finanteze cineva armata ?pai regii asfaltului, desteptii din energie si gaze, cei ce sug banii din sistemul de sanatate .. ce ar mai face?vrei sa i vezi rupti de foame?armata e buna la deszapeziri,inundatii si da rezultate excelente doar daca le reduci salariile la militari :))

      zigzag

      20/02/2012 at 2:27 pm

    • Putin tocmai a anuntat cel mai amplu program de inarmare a Rusiei, in valoare de 590 miliarde dolari.

      ribelalu

      20/02/2012 at 2:38 pm

      • Astia defalcati pe cate secole? 🙂

        EuCuMine

        20/02/2012 at 4:08 pm

  28. am fäcut si noi un mic sondaj privat in diaspora,
    Presedintele stä f. bine, Ungureanu la fel si spre
    dezamägirea unora dl. Boc.ESTE BINE VÄZUT.
    de crin se glumeste si nici nu e luat in consideratzie
    Ponta pierde si putzinul care il are, datoritä asocierii
    cu Voiculescu-grivco. si in slujba ilici-nästase.

    theo- nona

    20/02/2012 at 2:12 pm

  29. salve! 🙂

    Astia de la evz.ro aveau un PPT. Cred a ca stat citeva secunde. Acum nu mai este, l-au retras.

    Noroc ca l-am salvat eu 😆

    Am facut PDF si l-am incarcat, ca pina transcriu aia datele… :mrgreen:

    Dă clic pentru a accesa raport-sondaj-opinie-publica-varianta-evz-copie.pdf

    Cetatean

    20/02/2012 at 2:12 pm

  30. tura-bura, adicä turam-,bar, a manipulat intotdeauna,
    si la ultimele alegeri, livra tot felul de aiureli.

    theo- nona

    20/02/2012 at 2:15 pm

  31. desi uslinosii nu i-au in seamä diaspora, färä sä
    vadä sondajele din EVZ; au acordat incredere
    dlui UNGUREANU:
    sper sä nu mai subestimeze domnii uslinosi diaspora,
    au si ei catziva neuronii care functzioneazä.

    theo- nona

    20/02/2012 at 2:21 pm

  32. cetätean,
    mä bucur cä l-ai salvat.
    poate a fost un uslinos supärat.

    theo- nona

    20/02/2012 at 2:22 pm

    • nu, theo, l-am salvat ca astia de la evz.ro se misca precum ochiul la mort.

      Cetatean

      20/02/2012 at 2:28 pm

  33. In ultimii ani CSOP-ul a nimerit cel mai bine realitatea. La alegerile din 2009 au fost singurii care au dat 50-50%.

    ribelalu

    20/02/2012 at 2:36 pm

  34. Buna ziua
    Vin si eu cu o veste care-mi place:
    Revoluţionarii timişoreni anunţă “Marea curăţenie”.
    oradetimis.oradestiri.ro

    ela

    20/02/2012 at 3:01 pm

  35. mä bufneste rasul, cand mä uit la Voicu, se uitä in oglindä
    si se intreabä „nu-i asa cä sunt frumos”

    da, de pus la circ in vitrinä.

    theo- nona

    20/02/2012 at 3:10 pm

  36. A propos de sondaje. Incredibil, m-a prins si pe mine unul la telefon! N-am retinut de ca ce ‘casa” era. M-a intrebat suspect de multe despre Becali si despre alegerile locale. In fine, cireasa de pe tort, cu cine ati vota daca duminica ar fi alegeri prezidentiale: Cu TB, Mitcea Geoana, Crin Antonerscu, Gigi Becali si inca vreo 2 ilustri necunoscuti. Am zis cu toata gura, asa, sa ma racoresc, Traian Basescu. :))

    mishu jamie

    20/02/2012 at 3:21 pm

  37. Nenorocire. Cum adica, cetatenii nu vad cu ochi buni greva parlamentara? Si MRU e cotat cu mai multa incredere decit insusi Crin, regele sondajelor?
    Dar apropos de intrebarea asta cu increderea, ca tot mereu apare. La ce foloseste? Ca si la ultimele alegeri, Oprescu era cu cota de incredere de 50%, dar voturi nu a luat decit vreo 3%.

    Aha

    20/02/2012 at 3:30 pm

  38. Deci ,sa vedem (ptr. marirea imaginii/pdf-ul salvat de City se apasa simultan ctrl si +)
    -directia de evolutie pe intervale de timp ian.-febr. -trend crescator din 24/25 /01 cu 12% si 18% in 16/17/02 directzie buna; cei care nu stiu nu raspund au acelasi trend/cu o sincopa in 28/01-04/02
    -incredere in personalitatzi politice VP 25%,CA 26%TB19% etc. si MRU 29%
    De remarcat ca MRU are cel mai mic procent de incredere dintre totzi ceilaltzi (53%) si un procent marit9+9,de unde inca poate lua,pe langa partea verde) de nu-l cunosc,nu stiu nu raspund.
    -satisfactzie referitor la activitatea guv. 20 %(asimilat inca TB care aici are 22%) si MRU 39%(nu stiu nu raspund 30 % un potentzial uriash) 😆
    Frisoane ? Ii ia cu tremurici rau de tot,Parkinson !!!

    mircea

    20/02/2012 at 3:35 pm

  39. Buna ziua la toata lumea 🙂

    Pictura japoneza :

    http://desydemeter.wordpress.com/2012/02/20/pictura-asiatica-japonia-1/
    🙂

    desydemeter

    20/02/2012 at 3:42 pm

    • las’ ca-s mai aproape de civilizatie si civilitate minerii si mineriadele carpei kaghebiste.

      Sare'n Ochi

      20/02/2012 at 4:12 pm

  40. Salut pe toata lumea 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    20/02/2012 at 4:18 pm


Comentariile sunt închise.