Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Îndreptar de politică externă pentru politicianul amator

Deoarece majoritatea politicienilor romani considera ca nu au de invatat nimic de la nimeni, acest articol este in primul rand pentru cititorii Politeia, care doresc sa aprecieze o vizita in strainatate a alesilor lor. Articolul nu se refera la Victor Ponta in particular, ci la o mare parte a politicului romanesc, inclusiv al varfurilor politice care au fost, sunt si probabil vor mai fi pana in momentul cand electoratul ii va sili sa devina profesionisti.

  1. In primul rand trebuie  mentionat ca geografia conteaza – daca nu ar conta nu am cunoaste termenul geopolitica. Quai d’Orsay, Foreign Office, Auswärtiges Amt sau Department of State  sunt entitati diferite, ale unor state care au uzante diplomatice absolut diferite si din acest punct de vedere orice vizita trebuie pregatita conform uzantelor respective.
  2. Numitorul comun al unei vizite in strainatate, indiferent unde – este agenda, pregatirea ei si folosirea ei inainte de vizita, in timpul vizitei si dupa terminarea vizitei.  Agenda este maximalista in pregatirea ei si va deveni realista dupa ce s-au fixat intrevederile sustinute de aceasta agenda.
  3. Agenda trebuie sa sustina obiectivele pe care politicianul iesit in vizita vrea sa le realizeze. De multe ori agenda trebuie sa contina si anumite alternative “in caz ca”. Adica daca o intlnire merge prost, ce se intampla sau in special daca o intalnire merge bine, cum poate fi exploatat imediat acest succes.
  4. Intotdeauna intalnirile unei personalitati din “opozitia parlamentara” a unei tari sunt vazute de interlocutorii straini diferit de cele cu “guvernantii” acelei tari. Rareori oficialii unei tari discuta despre politica imediata cu “opozitia”. Aceste intalniri sunt in primul rand intalniri informative esentiale interlocutorilor straini pentru  “desenarea” profilului unor lideri potentiali. Vorbaria goala si prezentarea neadecvata pot aduce prejudicii liderilor opozitiei care pot deveni mai tarziu potentiali guvernanti.
  5. Rareori un politician al opozitiei, fie si lider al unui partid mare cu sanse de a fi ales in viitoarele alegeri, isi poate aranja intalniri cu “varfurile” administratiei statului vizitat.
  6. In Statele Unite acesti sefi ai administratiei la nivelurile de Presedinte, Vice sau ministrii nu vor accepta o intalnire de acest gen. Luand in considerare ultimii 10 ani, constat ca numai liderii opozitiei din Marea Britanie si Israel au fost singurii care au avut aceasta sansa. Lucrurile sunt complet diferite cand o personalitate straina la acest nivel viziteaza Romania; atunci acest lider se intalneste si cu opozitia ca gest de curtuoazie si informare  inclus in uzantele diplomatice.
  7. Tube, agent, lobby si elevator pitch. Termeni in limba engleza care nu isi au corespondent in limba romana sau neologisme folosite de profesionisti. Tube este canalul de comunicare prin care este transmisa agenda si sunt  fixati interlocutorii si intalnirile. De obicei majoritatea politicienilor se folosesc de ambasadele straine din Romania sau / si de ambasadele Romaniei in statele vizitate – eficientele sunt limitate din multe cauze pe care nu le voi discuta aici. Un politician bun al unui partid serios mentine de obicei un agent care face si acest fel de activitati. Un agent bunicel costa in SUA cam 100 de mii de dolari pe an.   O alternativa ar fi un lobby politic (Advocacy group) inregistrat conform legilor americane. Nu cred ca Romania are un asstfel de lobby in SUA, stiu insa ca diferiti politicieni romani se folosesc de cel mai puternic lobby existent in SUA, AIPAC (American Israel Public Affairs Committee). Surprinzator dl Vanghelie este cel mai eficient politician roman care s-a folosit de acest lobby in afara altor doua personalitati romanesti. Circula un banc la New York despre discursul dlui Vanghelie, care a preluat cuvintele defunctului si talentatului Sammy Davis Jr., care spunea ca este de doua ori discriminat – prima data pentru ca este negru a doua oara pentru ca este evreu; Vanghelie a schimbat cuvintele vorbind de tigan-evreu. Agenda trebuie sa fie insotita de ceea ce profesionistii numesc un elevator pitch, adica un rezumat anexat la agenda pentru fiecare intalnire / interlocutor / tema de discutie. Acest  fel de rezumat este folosit si in afaceri, produse sau campanii PR.
  8. Maximum ce poate obtine un politician al unei opozitii, inclusiv celei din Romania, din punct de vedere al intalnirilor / interlocutorilor sunt sub-secretari de stat. Intalnirile cu membri ai legislativului (repectiv, Congresului sau Senatului in SUA)  nu sunt semnificative politic daca nu exista o lege care trebuie promulgata / respinsa sau daca respectivul nu este membru al unei comisii influente politic in Congres/Senat. Intotdeauna un Senator conteaza mai mult decat un Congresman. Senatul se ocupa cu  politica externa a Statelor Unite.

Pentru descrierea felului cum trebuie sa se comporte, sa arate si sa vorbeasca un politician intr-o vizita de acest gen – eu cer bani :), deci pana aici la nivel civic si informativ.

Din nefericire, dl Ponta a fost silit (probabil) sa apara la Antena 3 in programul dlui Gadea si a facut cateva greseli gratuite din punct de vedere al posibililor interlocutori americani. Deoarece uzantele diplomatice implica doar comunicate oficiale si nu programe de felul mentionat, cel putin cand respectivul demnitar se mai afla in SUA, dl Ponta nu s-a conformat acestor uzante. Faptul ca s-a insinuat ca “autoritatile americane”, adica interlocutorii americani, fie ei cine or fi fost,   cunosc si accepta faptul, ca sigur USL-ul vine la guvernare la sfarsitul anului, este o gafa, chiar daca este sau poate fi perfect adevarat. NEVER!   Despre intrebarile si comentariile dlui Gadea nici nu trebuie sa mai discut, si-a facut treaba asa cum doreste patronul. Nada jurnalism, nada profesionalism – numai propaganda!

Copilaresc a fost si faptul ca Dl Ponta a declarat ca va povesti cu cine s-a intalnit numai dupa ce va povesti partidului – adica cum ei nu au stiut cu cine se va intalni dl Ponta in SUA? Ciudat! In nici un caz acest gen de secretomanie nu face bine interlocutorilor dlui Ponta – Transparenta este la mare pret in acele coclauri. De fapt dl Ponta i-a silit pe americani sa transmita Ambasadei de la Bucuresti raport detaliat pentru a fi inmanat Presedintele Basescu, deloc necesar in cazul ca lucrurile ar fi fost transparente.

Nu, dl Ponta nu cunoaste nici uzantele si nici regulile jocului.

Written by Theophyle

19/02/2012 la 4:21 pm

176 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. dupa vechea vorba: in casa altuia nu faci tu regulile, ci te comporti cum aranjeaza gazda scaunele.
    Daca iti da scaun 😉
    Si nu te duci neinvitat, ci dai un telefon in prealabil sa vezi daca poti fi primit.
    In hol, ori in sufragerie 😛

    victor L

    19/02/2012 at 4:36 pm

    • Salut Victor,
      Pe scurt, cam asa 🙂

      Theophyle

      19/02/2012 at 4:37 pm

  2. Foarte multumesc Theophyle, nu stiu daca Ponta a invatat ceva (ca n-ai putut si tu sa fi pus comentul inaintea vizitei) dar eu, sigur, am invatat ,din nou, ceva interesant si nou !
    o intrebare ,in gluma, am : de unde a stiut Marean cuvintele lui Sammy Davis jr.? Sigur i le–a spus Gusa 🙂

    Loda

    19/02/2012 at 4:40 pm

    • Loda,
      nu trebuie sa radem atat de mult de Marean, omul invata, este mult mai mult decat se poate spune despre multi politicieni. Da, cred ca de la Gusa 🙂

      Theophyle

      19/02/2012 at 4:46 pm

  3. salutare ! „De fapt dl Ponta i-a silit pe americani sa transmita Ambasadei de la Bucuresti raport detaliat pentru a fi inmanat Presedintele Basescu, deloc necesar in cazul ca lucrurile ar fi fost transparente.” eu consider ca nu dl Ponta a fost in SUA. Mai degraba vizita in SUA apartine trustului latrina 3 -trust de propaganda al „fratiei” kondyakov.cred ca americanii au stat cu ochii … mai degraba pe cei cu care s a intalnit tonta :).iar Ambasada de la Bucuresti a SUA a trimis de mult rapoarte in tara lor despre cine e „prieten” . 😀

    zigzag

    19/02/2012 at 4:58 pm

  4. Buna ziua,
    Cum era de asteptat, El Lider Maximo al opozitiei, cel cu discurs elegant in Parlament, omul „frecventabil” de (in) cancelariile vestice (adica Pontanel) a reusit sa infranga din nou!
    Theophile si tu „te-ai scos” cu d-na profesoara! Inca putin si-ti „aranjeaza” functia de consiler! (G & M)

    Inganduratul

    19/02/2012 at 5:02 pm

    • Salut,
      Draga inganduratule,
      Pot sa-mi permit si sa refuz 😆

      Theophyle

      19/02/2012 at 5:04 pm

  5. Thepphile,
    Asa este dar m-ai vezi tu Zalaul…

    Inganduratul

    19/02/2012 at 5:07 pm

  6. Scuza-ma,am gresit la scrierea numelui Tau!

    Inganduratul

    19/02/2012 at 5:09 pm

    • Nu-i bai 🙂

      Theophyle

      19/02/2012 at 5:16 pm

    • si nu numai 😉 si ortografic si in idei ;Zalaul il asteapta cu multa placere oricand pe Theophyle cu o palinca de 17 ani spre degustate !

      Loda

      19/02/2012 at 5:46 pm

      • Ce sa-ti spun, te legi de ortografia mea, „spre degustate”!

        Inganduratul

        19/02/2012 at 7:07 pm

        • La mine e greseala de tastatura, clara, ,,t” in loc de ,,r” (alaturate) la tine de cratima, care nu e langa ,,a” .deci ?

          Loda

          19/02/2012 at 7:25 pm

          • Cand e corect, e corect. N-am fost atent, asta-i!

            Inganduratul

            19/02/2012 at 8:35 pm

  7. Dupa secole de mers la Inalta Poarta cu jalba in protap in speranta ca Domnitorul poate fi mazilit, tu, Theophyle, ceri prea mult si prea repede de la umasi.
    Legenda spune ca si Dej, prin anii `40, s-a dus la Noua Poarta pentru a lamuri cine-i seful si a lichida elementele dusmanoase ale vechiului regim 😉
    (Este interesant de stiut daca Tonta a avut girul batrinului edec, Iliescu.)

    victor L

    19/02/2012 at 5:15 pm

    • Trebuie sa vezi un filmulet cand a fost Ilici pentru prima data in SUA, adica de fapt la ONU. Nici dracu’ nu s-a uitat la el a fost tratat exact cum merita!

      Theophyle

      19/02/2012 at 5:18 pm

      • buna seara,
        si cum se poate gasi acel filmulet ?
        mi-ar placea sa am un link la indemana cand mai vad pe vreunu care face caz de izolarea diktatorului

        val

        20/02/2012 at 12:14 am

  8. Ziua buna oameni buni,

    De ponta-u.es.ei nu cred ca este cazul sa uzam pixeli. 🙂
    Dar adevar graitai , Teophyle, despre Marean. Il urmaresc de ceva vreme si il vad cum evoulueaza in plus. Este unul din politicienii care daca nu ar fi dat cu gioala cand era mic,ar fi ajuns mare si ar fi fost undeva in spatele (nu departe) lui TB. Acum vede totul in roz si nu ii mai pasa de nimica, ceea ce nu este culoarea politicii , mai catre maro, asa un pic.:)

    eugeni

    19/02/2012 at 5:25 pm

    • Salut Eugeni 🙂
      Fara indoiala, tipul evolueaza! Cred ca o sa-i treca nabadaile 😀

      Theophyle

      19/02/2012 at 5:38 pm

  9. Ma uit la „presa si putere” tipul de la CNA explica cum si de ce tabloidizarea emisiunilor(saracie, criza etc). Mama naibii, nu este rolul lor sa faca analize sociale. Ei trebuie sa dea amenzi proportionale cu fapta (punct).

    eugeni

    19/02/2012 at 6:19 pm

  10. buna ziua

    din pacate asa zisii lideri de gashti politice din romania uita un lucru:cind esti in opozitie trebuie sa te pregatesti sa iei puterea si ,mai ales,sa o folosesti in folosul celor care te-au ales;
    cum din politica externa nu prea le pica nimic lor persnal nici politicienii romani nu se inghesuie sa se pregateasac,aka sa-si faca relatiile necesre care la momentul oportun le vor usura dialogul;
    teortic de asta sunt diplomatii” apolitici” ;iarasi ,la noi asta e teorie
    mi-as permite o adaugire la ce spune @theophyle: in ultimii 10 ani viitorii lidei chinezi sunt primiti inainte de preluarea postului la cel mai inalt nivel;chiar zilele trecute xi a fost la casa alba

    intimplator

    19/02/2012 at 6:45 pm

  11. Buna seara,
    multumiri Theophyle pentru lamuriri. Le asteptam si ma gandesc ca ar trebui sa le citeasca cat mai multi romani ca sa nu inghita toate gogosile care li se vand.
    Sper ca saptamana asta, se vor termina minciunile, ceva-ceva tot va trebui sa „povesteasca ” mister Ponta si se va vedea ca a venit cu sacul gol!
    Cam asta despre politica opozitiei in exterior.
    Dar ce putem zice despre cele petrecute azi in tara, mai exact la Sighetul Marmatiei? Un asa exemplu de neprofesionalism la institutii de baza lel statului (ISU, pompieri, politie, companie de distributie a gazelor) ar trebui sa ne puna serios pe ganduri. Sa te duci sa faci ancheta unei explozii care s-a produs noaptea, si nici la 10 ore sa nu fi in stare sa-ti asiguri toate conditiile pentru a nu mai fi pericol este de neimaginat. Pacat de victimele celei de a doua explozii care inteleg ca sunt in stare chiar mai grava decat primele.
    Culmea ca rareori incompetenta sa plateste atat de crunt.

    cedric

    19/02/2012 at 6:47 pm

    • Salut
      Da Suntem sub imperiul amatorismului. Trebuie sa existe proceduri pentru fiecare situatie, checklisturi, manuale de operatiuni. Prea le facem pe toate de mintuiala si credem ca ne pricepem la orice.

      Un tanar de stanga

      19/02/2012 at 7:58 pm

      • Salut TDS,
        crezi ca daca ar exista cineva le-ar si citi 😦

        Theophyle

        19/02/2012 at 8:03 pm

    • Salut Cedric,
      am promis ca vou scrie. Pana acum nimeni nu stie cu cine s-a intalnir respectivul. Tare interesanta vizita 🙂

      Theophyle

      19/02/2012 at 8:02 pm

    • Politizarea pana lanaiba sa-i ia a tuturor posturilor si functiilor,acreditarea pe ochi frumoshi/spaga,numirea propasitzilor de 2 bani in locul concursului ptr. diferite pozitzii adm.etc..Ce vedem acum sunt roadele acestor politici iresponsabile.E doar inceputul ptr. ca foartye multzi specialishti au plecat deja/sau pleaca in continuare.Efectele se vor vedea din ce in ce mai mult in fiecare domeniu de activitate cu impact social mai mic sau mai mare.
      Daca in postarea anterioara se facea vorbire de excesul de procedura ptr. neindeplinirea actului de justitzie aici cred ca putem vorbi linishtitzi de totala lipsa de respect fatza de proceduri(imposibil ca sa nu fie specificate toate masurile care se iau in astfel de situatzii).Indiferentza maxima completata de iresponsabilitate,provenita din ce-am zis mai sus si completata de lipsa de cunostiinte elementare(scoala propriu zisa) si profesionalism dobabdit prin practica si exercitzii.
      Intamplarea a facut ca sa asist(eram in trecere pe acolo,rulam cu auto) nu demult la o operatziune de stingere de incendiu la un mic ateleir,tragand o concluzie amara,daca tot sistemul functzioneaza asa…….Intr-o doara intreb daca s-a oprit curentul.Mi s-a raspuns,era unu` in uniforma, ceva mai in spate care privea si el,ca nu-i nevoie.Apa tzashneshte cu presiune mare si impinge curentul.Dupa felul cum m-a privit si ce mecla avea,nu cred ca facea mishto de mine. 😯

      mircea

      19/02/2012 at 8:19 pm

      • posibil! Dar eu gasesc o ala explicatie: la guvern e partidul X cu al sau program de guvernare. Daca directorul de deconcentrate apartine partidului Y (vrajmas politic al lui X) va SABOTA sistematic. Asa cum e legea la noi, acest director NU poate fi dat afara. Care este solutia dupa tine? Iar daca e cazul iata si cifrele: din 40 de judete 21 sunt PSD, iar din 3300 de comune vreo 2000 sunt PSD.

        cinic

        20/02/2012 at 2:21 pm

  12. Buna seara,
    Ii multumesc si eu lui Theophyle pentru lamuriri.
    Postarea estre extrem de interesanta si de utila pentru a demonta propaganda Antenelor.
    Exista vre o posibilitate de a afla ce usi a reusit sa deschida Ponta?
    Este extrem de interesant cum de a putut PSD ul ,care presupun eu are specialisti familiarizati cu uzantele si procedurile americane sa i permita lui Ponta sa faca o asemenea excursie din care evident va iesi sifonat.
    Cred ca este iposibil sa i povestesti vontantului roman(educat in treburile politice si economice de specialistii Antenelor) ca dupa America a scapat de Bush -prietenul si sustinatorul lui Basescu-nu reuseste sa l aprecieze pe Ponta la justa lui valoare si nu i a inrtins covorul rosu la coborirea din avion.
    Evident concluzia va fi ca capitalistii tot capitalisti ramin si alta ar fi fost situatia daca Ponta facea o vizita la Moscova.

    Tucu

    19/02/2012 at 7:12 pm

    • Salu Tucu,
      Cred ca stiu cu cine s-a intalnit. Vrea sa vad ce va povesti!

      Theophyle

      19/02/2012 at 8:52 pm

  13. Buna seara! 🙂

    Cum cu cine? Cu aceasta persoana: http://www.uscis.gov/portal/site/uscis 😆

    Cetatean

    19/02/2012 at 8:13 pm

    • Ha, ha 🙂
      Pai pute sa-si aranjeze chestia si fara sa ajunga acolo!
      Buna Seara C 🙂

      Theophyle

      19/02/2012 at 8:20 pm

      • salut!

        El a aflat ca trebuie sa te duci acolo „pe persoana fizica”, deci…s-a dus! 😆

        Cetatean

        19/02/2012 at 8:21 pm

  14. seara buna Theophyle all 🙂

    mircea

    19/02/2012 at 8:20 pm

    • Buna Seara 🙂

      Theophyle

      19/02/2012 at 8:21 pm

  15. Autoritatzile americane,recte „Puterea de la Washington” (Gadea dixit) au fost onorate de vizita facuta de musiu Ponta.
    Se pare ca e inca un „specialist” care vrea ca sa ne paraseasca.Studiaza pasii de facut,deocamdata a incercat o acomodare cu schimbarea de fus orar. 😉

    mircea

    19/02/2012 at 8:36 pm

  16. Cine credeti ca mai deunazi a zis asta :“Eu nu cred într-o opoziţie care vine să distrugă tot ceea ce au făcut cei dinainte, ei au putut face atât, noi vom face şi mai mult, putem să învăţăm deci din greşelile lor. Asta este în ceea ce eu cred” ?

    Hint: Dana Grecu si-a comandat cea mai mare tigaie din lume.

    bulz-al-arab(8 stele-4 pe fiecare epolet)

    19/02/2012 at 8:46 pm

    • Salut 🙂
      Nu-mi spune ca ma lesin! Ponta?

      Theophyle

      19/02/2012 at 8:48 pm

  17. Scuze! Trebuia sa incep cu Buna seara!

    bulz-al-arab(8 stele-4 pe fiecare epolet)

    19/02/2012 at 8:48 pm

    • Buna Sera! Asta ai aflat-o pe surse?

      Theophyle

      19/02/2012 at 8:49 pm

  18. Victor Ponta s-a dus la Washington sa spune ce crede el despre politica romaneasca. A incercat sa ambaleze chestia asta ca fiind prezentarea a ceea ce „cred oficialitatile americane”.

    Il rup Iliescu si Nastase cind vine acasa. Il pun pe coji de nuca.

    Cetatean

    19/02/2012 at 8:51 pm

  19. Pe surse cu bulina rosie

    bulz-al-arab(8 stele-4 pe fiecare epolet)

    19/02/2012 at 8:52 pm

  20. da, POnta, a spus asta
    🙂

    instructaj serios in SUA?

    skorpion

    19/02/2012 at 8:53 pm

  21. Salut la toata lumea.

    Theophyle, absolut de acord cu tine. Si eu i-am scris pe aceasta tema doamnei Loda, aratandu-i ca Mickey Mouse Poanta a fost turist la Washington. In escapada pontanaca la Washington nu regasim nici unul din elementele constituive ale unei vizite ce se pretinde a fi de rang inalt. Asa cum pretinde Pontanacul ! Misto ar fi, daca ar exista stenograma dicutiei dintre subsecretarul de stat si Pontanac !

    Reddog

    19/02/2012 at 8:57 pm

    • Salut Reddog 🙂
      Sa vedem ce va declara dl Ponta maine sau poimaine cand se intoarce in tara si vom avea si noi ceva de spus 🙂

      Theophyle

      19/02/2012 at 9:13 pm

  22. Victor L.

    Tot cu Timisoara tii? Nu ai schimbat echipa, tinand cont ca este mai aproape de desfiintare decat de promovarea in prima liga? 🙂

    Reddog

    19/02/2012 at 8:59 pm

  23. Cetatean.

    Daca tovarisci KGBila isi scoate un polip, oare ce va facew Crinici-Pogonici?

    Reddog

    19/02/2012 at 9:01 pm

    • Reddog, isi face transplant de creier. E o procedura experimentala, inca foarte controversata, insa am inteles ca exista o lista foarte scurta de voluntari, iar Crin Antonescu e de mult in capul ei.

      Cetatean

      19/02/2012 at 9:05 pm

      • 🙂

        Reddog

        19/02/2012 at 9:13 pm

      • Protestez! Alaturarea cuvintelor „Crin” si „cap”, chiar daca era vorba de capul listei, este de neconceput.

        mishu jamie

        19/02/2012 at 9:17 pm

        • au italienii o expresie cu „cap”, nu ai vrea sa ti-o spun…

          Cetatean

          19/02/2012 at 9:25 pm

    • Pune ceasul sa sune la ora 6:00 GMT , se duce la coafor sa se faca blond, se autoinvita la Capatos si-l suna pe Boc sa-i ceara o parere hairstilistica.

      bulz-al-arab(8 stele-4 pe fiecare epolet)

      19/02/2012 at 9:15 pm

  24. un art. de dan badea http://www.curentul.ro/2012/index.php/2012022068897/Actualitate/Radu-Cristescu-protectorul-GRIVCO-pe-lista-consilierilor-ministrului-Economiei.html sa vedem care v fi reactia lui MRU.caracatita baietilor destepti din usl@pdl se lipeste si de noul guvern?

    zigzag

    19/02/2012 at 9:02 pm

  25. „Exportăm mai mult în Polonia decât în Rusia, China şi India. Suntem de departe cel mai mare investitor în România. Succesul economiei noastre este legat de aceste ţări, suntem aşa de profitabili graţie acestor ţări faţă de care nu ne permitem să ne comportăm astfel”

    http://www.rfi.ro/articol/stiri/politica/guvernul-olandez-se-distanteaza-site-ul-xenofob-al-ppv

    Un tanar de stanga

    19/02/2012 at 9:10 pm

    • Tda,
      nici cu noi nu o duc prea rau 🙂

      Theophyle

      19/02/2012 at 9:16 pm

  26. La B1 , Cristian Preda vorbeste despre vizita lui Ponta in USA. Zice ca a aflat ca s-a intalnit cu cineva foarte marunt!

    cedric

    19/02/2012 at 9:11 pm

    • nici nu ma indoiesc. daca intilnirea era mai de Doamne ajuta, ii trimitea Voiculescu la aeroport un taraf de focloriste.

      Cetatean

      19/02/2012 at 9:12 pm

      • C, m-ai sfatuit sa tac pana se intoarce.
        Deci Tac desi stiu destul de multe 😆

        Theophyle

        19/02/2012 at 9:17 pm

        • da, dragule, si imi mentin sfatul. Omul nu trebuie sa aiba pregatita nici o manevra de evitare! Trebuie lovit in plin, ceapa lui de mucos cu pretentii.

          Cetatean

          19/02/2012 at 9:20 pm

          • Buna seara,
            Buna ideea lui Cetatean 🙂

            ovidiu

            19/02/2012 at 10:47 pm

      • De acord. Daca Pontanacul era primit de cineva mai sus plasat in administratia americana, la ora actuala haitasii si vuvuzelele lui FELIX, respectiv NUS ne explicau en detail „succesurile” Pontanacului si, pe cale de consecinta, infierau cu manie proletara si spume la gura falimentul politicii externe promovate de „dictatorul” Basescu !
        Asa insa, nici macar latraii de la Latrinele felixiene ori Irealitatea lui NUS nu pot lauda ceea ce nu exista !
        :mrgreen:

        Reddog

        19/02/2012 at 9:18 pm

  27. Boda: Ponta trebuia sa inceapa de undeva, Iar echipa lui a fost „carotata” in SUA de multi, inclusiv de Geoana.

    cedric

    19/02/2012 at 9:14 pm

    • sa inceapa ce? Sa arate ca e babat politic, nu doar baietelul cu masinuta?

      Cetatean

      19/02/2012 at 9:17 pm

      • cat s-a rugat tonta de nasul lui de cununie sa-i faca rost de o viza USA si sa i gaseasca 2 3 insi cu care sa se „intalneasca’ ? cred ca una din conditiile sa primeasca viza a fost ” fara animale de companie-chuky sa ramana la ferma usl” :)). cine a mai vazut „carlani batrani ” intr un avion? 😀

        zigzag

        19/02/2012 at 9:20 pm

        • 😆

          mircea

          19/02/2012 at 9:26 pm

      • Cred ca „relatia opozitiei” cu SUA.

        cedric

        19/02/2012 at 9:21 pm

  28. salut, salut si mai pe seara.
    mai stie cineva ceva despre sondajul promis de catre Turambar?
    acesta este, cel facut ce CCSB?

    Dă clic pentru a accesa 13296704443955544395_sondaj-ccsb.pdf

    Sare'n Ochi

    19/02/2012 at 9:19 pm

    • A zis ca-l publica asta seara, dar eu nu cred in sondajele acestui domn. Pot sa spun dinainte rezulatele: USL la ani lumina distanta fata de restul partidelor. Basescu la pamant, Boc asijderea, in curind si MRU va fi luat in colimator. Stim ce rezultate a dat si cu alte ocazii si le-a nimerit ca nuca in perete.

      cedric

      19/02/2012 at 9:28 pm

      • asa este. cifre astronomice la USL.

        Cetatean

        19/02/2012 at 9:33 pm

      • eu am vazut numai infatuare in sondajele acestui domn – inca din 2008.
        nici eu nu am deloc incredere in ceea ce afirma.

        Sare'n Ochi

        19/02/2012 at 9:36 pm

    • prea mult rosu in pedefeu` asta.(Turambar are la o postare mai veche un grafic cu aceleasi culori,forme geometrice,si cifre) nzt

      mircea

      19/02/2012 at 9:38 pm

  29. sondaj comandat de INTACT?! In care intervievatii au fost abordati prin telefon?!

    Trasnet!

    Cetatean

    19/02/2012 at 9:24 pm

  30. Asa e, dar sa vezi ce vor canta rezultatele pe la toate moguliziunile incepind de maine, cel putin o saptamana.

    cedric

    19/02/2012 at 9:29 pm

  31. Sare.

    Daca este sondaj facut de trustul Intact, multumesc, dar nu servesc !

    Reddog

    19/02/2012 at 9:31 pm

    • Poate nu servim noi, dar Turambar este un om corect. Datele indica intentie de vot, care este apa de ploaie cu aproape de 10 luni inainte de alegeri. Personal cred ca spanacul de DD se va disipa si poate nu va avea mai mult de 5%.Nu cred nici ca Vadim mai intra! PDL e varaza calita dar asta o merita. Cat de Basescu el nu trebuie sa se aleaga nicaieri de nimeni.

      Theophyle

      19/02/2012 at 9:38 pm

      • nu Turambar e problema, ci cel care comanda sondajul.

        Exista citeva date interesante, aparent mai „neutre” fata de datele in care USL are peste 50%.

        Cetatean

        19/02/2012 at 9:42 pm

        • C. din nefericire, are 😦
          nu 57% dar au cam 52% – Parerea mea! Cheia este in mana celor 48% care nu voteaza si inca 10-15% din cei care au declarat ca vor vota si poate nu o vor face. Votul inca o data trece in mana „talibanilor” si a celor care voteaza intotdeana – pensionari si bugetari!

          Theophyle

          19/02/2012 at 9:47 pm

          • 52, posibil. Insa in conditii de vot in colegii electorale, asta inseamna mai mult ca sigur mult sub 50% locuri in parlament.

            34% se plaseaza de la centru-dreapta la dreapta.
            21% se declara clar de dreapta (doar 19% se declara clar de stinga).

            Mai e cineva acolo, care baga la cap?

            Cetatean

            19/02/2012 at 9:57 pm

      • obsesia anticipatelor si demisia piratului trebuie sugerata cumva chiar daca sondajul e afcut relativ corect(desi nu cred),Asta cred ca e rostul mentionarii continue a presedintelui la cote scazute in sondaje desi toata lumea stie ca nu mai participa la vreo alegere
        Astia sunt in stare si cu o zi inainte de alegeri la termen sa zica : vrem anticipate 😆

        mircea

        19/02/2012 at 9:45 pm

        • sa aiba grija ce vor, ca nu exista jucator mai tare decit Basescu.

          Cetatean

          19/02/2012 at 9:47 pm

      • 🙂 :bow:

        turambarr

        19/02/2012 at 10:52 pm

  32. Din sondaj aflam ca 24% din popor este multumit de Basescu dar nivelul de incredere este de 14%. Eu mare incredere in rezultatele CCSB. Si nunj numai eu ci si partidul de guvernamant PSD si domnul presedinte Geoana.

    bulz-al-arab(8 stele-4 pe fiecare epolet)

    19/02/2012 at 9:33 pm

  33. In vara lui 2009 l-a masurat si pe Nati Meir si i-a dat intentia de vot de 1.5%. Oare acum la ce nivel s-o situa ?.

    bulz-al-arab(8 stele-4 pe fiecare epolet)

    19/02/2012 at 9:42 pm

  34. Cristian Preda la B1 TV. Stiu de cand l-am analizat mai atent ca asta ori e prost, ori e prost! Afirma public ca e prea tarziu ca , colegiile electorale sa mai fie schimbate.
    Un dobitoc!

    Inganduratul

    19/02/2012 at 9:47 pm

    • Noi despre Preda ne-am zis deja parerea :mrgreen:

      Theophyle

      19/02/2012 at 9:51 pm

    • Mi-a scapat asta, dar l-am auzit spunand ca actualele colegii electorale au fost stabilite in 2008 dupa alegerile locale, asrfel incat sa nu ramana Sparlamentul fara niste oameni adevarati…iar discutia nu parea sa mearga in directia indicata de tine.

      bulz-al-arab(8 stele-4 pe fiecare epolet)

      19/02/2012 at 9:56 pm

  35. Dragi prieteni si cititori.

    „Stalingradul” va fi la alegerile locale asa cum am mai zis! Va propun sa cititi (inca o data) articolul asta!!!)

    scuze :
    https://theophylepoliteia.wordpress.com/2012/02/06/speranta-intr-o-paine-mai-alba/

    Avand in vedere ca PD-L este in trend descendent, Politicianul sef s-ar fi trezit cu un USL peste 50% in alegerile din noiembrie. Pentru a evita un caz de acest gen, a fost nevoie mare pentru o noua linie de aparare – aceasta linie va fi constituita de alegerile locale; avand in vedere proportia primarilor din teritoriu, maximum ce va putea obtine USL este cam 40% – top! De aici si pana la scandalul alimentat si de impartirea locurilor eligibile la electorale din noiembrie ne duce cu gandul ca cine stie, poate pana in noiembrie nu va mai fi USL.

    Theophyle

    19/02/2012 at 9:50 pm

    • Pe mine m-ai castigat definitiv. Ai evaluat corect rezultate si la prezidentialele din 2009 si la ultimele Alegeri Parlamentare din Moldova si in ceea ce priveste demisia lui Boc.

      bulz-al-arab(8 stele-4 pe fiecare epolet)

      19/02/2012 at 10:03 pm

      • Buz 🙂
        Din nefericire prietenii nostri nu prea au incredere in analizele noastre. Pentru ca analizele lui Cetatean si ale mele sunt chiar lucruri serioase si nu scoase din burta 😦 Veti vedea niste evolutii extrem de surprinzatoare in urmatoarele doua saptamani. Atentie la intalnirea de marti intre MRU si FMI.!!!

        Theophyle

        19/02/2012 at 10:07 pm

        • Bulz, e destul de problematica trasarea colegiilor dupa alegerile din iunie (problematica, dar nu imposibila), pentru ca in 2008 ele au fost trasate de Guvern. Acum CCR a cerut ca legea electorala sa fie votata de Parlament, iar colegiile sa fie trasate de Autoritatea Electorala Permanenta. Avind in vedere ca anul asta in 13 mai 2012 expira mandatul sefului AEP, pus de Hrebenciuc inca din 2004 (da, mandat de 8 ani), nu cred ca legea va fi votata mai devreme de 14 mai.

          Nu exclud nici o sesiune parlamentare extraordinara. Insa un lucru e cert: toate partidele vor vrea sa vada mai intii rezultatele de la locale pentru a vota legea electorala. Intrebarea este daca Basescu are rabdare sa isi faca partidele jocurile sau are el alte calcule.

          Cetatean

          19/02/2012 at 10:14 pm

  36. Theophyle, avind in vedere ca:

    – primarii se vor alege intr-un singur tur, distributia voturilor va da cea mai exacta radiografie politica, fara combinatiile inerente unui scrutin cu doua tururi (cum a fost pina in 2008). Acolo se va vedea cea mai buna distributie „proportionala” a votului national.

    – insa distributia proportionala nu inseamna nimic pentru USL sau PDL, cita vreme primarii sunt in general reconfirmati. Insa pentru USL va fi o mare problema daca, proportional, nu va obtine ceva peste 50% la nivel national. Va fi semnal de panica, iar pentru PDL, de euforie. Personal, nu vad USL deloc la peste 50% voturi national. Cifra nu are importanta decit simbolica, insa asta inseamna mult intr-un an electoral.

    Cetatean

    19/02/2012 at 10:05 pm

    • Tine minte data si postarea – USLnu scoate mai mult de 42%, maximum 44%

      Theophyle

      19/02/2012 at 10:09 pm

      • tin minte si accept cifrele. Sub 45% la nivel national, ca numar de voturi.

        Cetatean

        19/02/2012 at 10:15 pm

    • Speram ca la primari pdl , unpr va obtine un scor bun.
      Intrebare: Dupa parlamentare primarii nu vor trece la puterea cea noua ?

      • Nu inainte de alegerile parlamentare! Poate dupa. Atunci deja nu va mai fi relevant in nici un caz! Strategia lui Basescu este atat de clara ca nu-mi dau seama de ce dobitocii nu o inteleg. In primul rand pentru ca nu poate exista o alta..

        Theophyle

        19/02/2012 at 10:17 pm

      • nu, un primar care trece la alt partid isi pierde automat mandatul.

        Legea 393/2004, art.15, al 2):

        (2) Calitatea de primar inceteaza, de drept, inainte de expirarea duratei normale a mandatului, in urmatoarele cazuri:

        g) pierderea, prin demisie, a calitatii de membru al partidului politic sau al organizatiei minoritatii nationale pe a carei lista a fost ales;

        Cetatean

        19/02/2012 at 10:18 pm

  37. salut calduros in plina iarna, @ Reddog.
    Da, tot cu amaritii de la Poli tin 😛

    victor L

    19/02/2012 at 10:13 pm

  38. buna seara
    hai ca mai aflai o chestie/fmi administreaza investitiile americane in strainatate;bine ca ne-a informat ponta ,ca altfel muream ignorant
    in alta ordie de idei ,cit poti decade? sa te duci in us,sa te faci de c….t si sa crezi ca daca dai un interviu unei statii tv care emite in zona chicago in limba romana-probabil 2ore/zi,daca nu 2ore/saptamina,ai ce spune acasa!!!
    am mai zis-o:nici ceausescu nu ar fi acceptat asta iar iliescu macar a vorbit la onu cu bush la wc,cind faceau pipi in acelasi timp;
    cit oi fi tu de lider al opozitiei si cit or fi ele de protocoale,stabilesti canale pentru viitor si nu trimbitezi in tara ta ca te duci la aia sa le explici ca basescu e dictator si trebuie sa plece;
    poate pulifriciul asta sa dea jde de declaratii ca hir si lir,ca asa si pe dincolo,tot o nulitate si un pericol national ramine;e instabil psihic ca si antonescu;priviti-le ochii;d)asta se inteleg ei

    „M-am văzut și cu reprezentanții de la FMI, pentru că România are nevoie de capitaluri americane.“
    VICTOR PONTA, președintele PSD

    intimplator

    19/02/2012 at 10:36 pm

    • Salut intamplator!
      monumental in prostia lui:

      Ponta: Vom cere regim special, atât pentru comunitatea noastră românească de aici, cât mai ales pentru românii de acasă.

      Saracii hispanici ce sa mai spuna ca sunt cam 20 de milioane din ei in SUA 🙂

      Imbecil sinistru daca lucrurile sunt adevarate! Asta nu a auzit ca in SUA sunt legi!

      Theophyle

      19/02/2012 at 10:42 pm

      • de la ce numar de romani incepe „regimul special” care anuleaza domnia legii?

        Cretin patentat, Ponta crede ca poate cuceri voturile diasporei cu declaratii din astea!!!

        Cetatean

        19/02/2012 at 10:47 pm

      • si in acelasi timp, se opune votului prin corespondenta!

        cinic

        20/02/2012 at 2:28 pm

    • asta e la fel ca declaratia lui Crin: „Dl Franks este angajatul acestei megabăci care este FMI, iar în această megabancă noi, statul român, suntem și noi acționari. Nu are rost să se comporte ca un fel de proconsul în România, pentru că dl Franks e angajatul nostru și acum noi vrem un alt angajat, pentru că dl Franks s-a descalificat„.

      Cetatean

      19/02/2012 at 10:44 pm

  39. Buna seara, buna seara. Tarziu dar uite dau si eu cu subsemnatul. Cifrele de acum ale USL sunt extrem de putin relevante. In primul rand ptr ca vin pe fundalul emotiv al demonstratiilor din ianuarie si inainte de filmuletul cu Boc si instalarea guvernului Ungureanu. Theophyle, ai mare dreptate. FMI nu vine val vartej inapoi de pomana. Viitoarele saptamani vor fi extrem de interesante. Aaa, sa nu uit. Baronetul din PSD astepta altceva de la Ponta nu chelalaiala din studiourile Antenei 1. Acolo vor fi probleme mari de tot chiar inainte de alegerile locale.

    clemycali

    19/02/2012 at 10:43 pm

    • salut! 🙂

      Va fi jale, Ponta nu va putea solutiona conflictele baronilor PSD cu liberalii, patrind in acelasi timp principiul paritatii cu PNL.

      Cetatean

      19/02/2012 at 10:49 pm

      • Exact. Si ce a partit Ponta de la haita lui Voiculescu va fi mizilic fata de tratamentul pe care i-l vor aplica baronii locali. Poate asistam la invierea lui Geoana ca tot intram in curand in Postul Pastelui 🙂

        clemycali

        19/02/2012 at 10:52 pm

        • vine Vanghele pe turnanta(cu Oana Mizil cu tot) 🙂

          mircea

          19/02/2012 at 10:57 pm

          • ei pe naiba! aia doi au o problema mare de tot!

            „Conform unui apropiat al cuplului, Serghei Mizil, Oana și Marian se simt foarte bine la ”mama soacră”, singurul care le face probleme fiind patul care face parte dintr-un mobilier elegant, dar vechi, și care scârțâie al naibii!”.

            Cetatean

            19/02/2012 at 11:00 pm

            • ha-ha City 🙂 m-ai dat gata.Au fost in stare ca sa zica asa ceva.
              Pe surse de la mama-soacra 😆
              ..
              pai sa si-l unga cu ulei de dush 😉

              mircea

              19/02/2012 at 11:04 pm

              • mircea 🙂

                Sa il unga cu niste vaselina.

                Fireste.

                Cetatean

                19/02/2012 at 11:08 pm

        • Iliescu ii va pune in vedere ca nu trebuie sa isi bata joc de oamenii din teritoriu si ca pentru acestia merita sa incerce sa negocieze cu Crin principiul paritatii.

          Cetatean

          19/02/2012 at 10:57 pm

          • O sa-i ceara dar ce te faci cu Ponta care e speriat ca pune Voiculescu tunurile pe el?

            clemycali

            19/02/2012 at 11:10 pm

            • Ponta va trebui sa aleaga: ori albie de porci la A3, ori in coltii baronilor din teritoriu.

              Cetatean

              19/02/2012 at 11:12 pm

  40. deci ptr. Ponta imprumutul de la fmi este capital american !!!
    incredibil

    mircea

    19/02/2012 at 10:58 pm

    • Omul e prost de bubuie. Nici Geoana si nici chiar Vanghelie nu ar fi scos o astfel de prostie pe gura. Geoana ptr ca e „mai umblat” prin lume iar Vanghelie ptr ca are scoala vietii si stie sa taca atunci cand nu cunoaste un subiect. Pontel insa merge inainte ca berbecul.

      clemycali

      19/02/2012 at 11:08 pm

      • la nivelul asta asa o declaratzie mi se pare a fi cea mai grava.Ascunde in spate enorm,enorm de multe.Va fi sfatuit si o va intoarce din condei.Probabil ceva de genul ca discutziile cu reprezentantzii fmi s-au purtat in termenii predictibilitatzii a eficientzei politicilor economice/fiscale etc. astfel incat capitalurile americane sa fie atrase de romania si sa faca investitzii etc.Gen cnn cu o plasma in spate fundal Capitoliul

        mircea

        19/02/2012 at 11:20 pm

  41. Ce vorbeam de USL si de principiul paritatii si al candidatilor comuni.

    http://www.romanialibera.ro/actualitate/politica/efectul-bulgarelui-de-zapada-in-usl-254166.html

    „Desprinderea PC Sălaj de PNL şi PSD survine după ce o ruptură similară s-a produs şi la Cluj. Dar lucrurile se pot complica şi mai mult: PC Sălaj ar vrea şi o derogare de la protocolul USL pentru a-şi desemna candidaţi proprii şi pentru primăria municipiului reşedinţă de judeţ şi Consiliul Judeţean.

    Liderii Partidului Conservator (PC) Sălaj au decis să meargă singuri în alegerile locale. Preşedintele filialei jude­ţene a formaţiunii, Mircea Gheţe, spune că liderii conservatorilor nu au fost con­sul­taţi de liberali şi de soci­ali-de­mo­craţi în alcătuirea listelor de candidaţi locali. Mai mult, din acelaşi motiv, conservatorii sălăjeni vor cere conducerii centrale a USL să modifice protocolul electoral al Uniunii în aşa fel încât PC să îşi poată desemna candidaţi proprii, atât pentru primăria municipiului reşe­dinţă de judeţ, Zalău, cât şi pentru Consiliul Judeţean”.

    Cetatean

    19/02/2012 at 11:02 pm

  42. Joachim Gauck (72 ani) – noul presedinte al Germaniei.

    cedric

    19/02/2012 at 11:23 pm

    • Imi si inchipui o intalnire la nivelul cel mai inalt Gauck-CAntonescu cu Ciripoi si Varanul in alai.

      bulz-al-arab(8 stele-4 pe fiecare epolet)

      19/02/2012 at 11:38 pm

  43. uslinosii sunt plecatzi cu pluta, in loc sä meargä in parlament, sä discute
    ce are de discutat cu premierul. face pe interesantzii si scriu scrisori de
    dragoste, sunt de un ridicol rar intanlit,

    nici nu au voie sä scoatä un cuvant, locul lor de muncä este Parlamentul.
    firfizoneala care o face Ponta si crin-cretin, este de retardatzi

    theo- nona

    19/02/2012 at 11:26 pm

  44. cedric

    19/02/2012 at 11:26 pm

  45. era celälalt candidat ,de acum 2 ani.

    theo- nona

    19/02/2012 at 11:27 pm

  46. ziare, scrie si face sondaje la comandä, voiculescu le pläteste.

    theo- nona

    19/02/2012 at 11:28 pm

  47. He, he
    am ajuns si dusmanii poporului NR

    Theophyle

    19/02/2012 at 11:33 pm

    • Buna seara Theophyle,
      Buna seara prieteni.

      „Multumesc”, Theophyle, pentru intretinerea si escaladarea conflictului „artificial” Politeia – Noua Republica. Bravo prietene! 😦

      Andrei

      19/02/2012 at 11:39 pm

      • Arrtificial Andrei?
        Bravo se spune la magari in Romania.

        desydemeter

        19/02/2012 at 11:43 pm

      • Nu Andrei,
        voi l-ati inceput si voi il intretineti cu postarea ta pe FB fara raspunsul meu! Ti-am raspuns atat! Voi continua sa raspund atata timp cat voi fi provocat de cei care raspund miseleste la postarea ta – oameni de tipul Carbunaru. Daca aveti pareri si le publicati – dreptul meu legitim sa ma apar. Andrei crede-ma ca ma voi apara. Integritatea Politeiei este mai presus de toate – chiar si de cea a mea personala. Nimeni nu va denigra Politeia fara riposta Clara, dura si pana la capat!.

        Theophyle

        19/02/2012 at 11:45 pm

        • Theophyle, nu te ataca nimeni. Indiferent de ce ti se spune.

          Andrei

          19/02/2012 at 11:49 pm

          • Nu atac pe nimeni,
            Andrei am fost atacat aici pe blogul meu care a fost o data si al nostru! Nimic nu s-ar fi inapmlat fara asta:

            https://theophylepoliteia.wordpress.com/2012/02/14/politeia-pozitionari-politice-fata-de-nr-ii/#comment-196760

            Theophyle

            19/02/2012 at 11:54 pm

            • Am citit comentariul domnului Vlaston. Nu sunt un fan al dumnealui, insa cred ca incearca sa justifice unele pozitionari in nume personal pe care le-a facut pe site-ul NR. Nici eu nu cred ca au fost cele mai bune texte ale dumnealui. Insa de la argumente la atac la Politeia e o mare diferenta.

              Andrei

              20/02/2012 at 12:26 am

              • Probabil ca nu citim la fel! Sau nu inlegem la fel. Ne vom citi pentru o mai buna intelegere. Cum a spus Churchill –

                We shall defend our island, whatever the cost may be, we shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender.

                Theophyle

                20/02/2012 at 12:33 am

          • Andrei Vacaru ‘Salut Theophyle. In ceea ce priveste postarea raspunsului, mea culpa. Invat. Am sa o fac acum. Insa a ma baga in aceeasi galeata cu dl. Vlaston si a ma judeca „la pachet” stiu ca nu iti sta in caracter. De aceea nu inteleg si nu voi intelege ceea ce faci. Poate doar jocul unuia sau a altuia. Si atunci care este diferenta?”
            Care joc ?

            desydemeter

            19/02/2012 at 11:54 pm

    • Cine e andrei vacaru ?

      ovidiu

      19/02/2012 at 11:42 pm

  48. noapte buna all

    mircea

    20/02/2012 at 12:03 am

  49. Buna seara,
    nu sunt membru NR si nici Politea dar v-as da un sfat dezinteresat in calitate de simpatizant si cititor: deschideti frumos telefoanele sau messenger-ul si discutati amanuntele astea in particular. Nu va face bine nici unora nici celorlalti discutia asta in care nuantele sunt mai importante decat esentialul. Daca la un partid atat de mic nu va puteti intelege si nu puteti accepta ca nu e nevoie sa aveti identitate de opinii in absolut toate problemele nu aveti nici o sansa nici cu partidul asta si nici cu vreo alta miscare.

    Mihai

    20/02/2012 at 12:03 am

    • Mihai,
      pentru mine principille sunt cele care conteaza. Vreau sa pierd sau sa castig conform principiilor cu care traiesc si in care cred.

      Theophyle

      20/02/2012 at 12:06 am

  50. Theophyle.

    Eu nu am contestat faptul ca Turambar este un om corect. Insa nu pot avea incredere intr-un sondaj solicitat de Intact. In plus, cu 9 luni inainte de alegeri, datele oferite de sondaj sunt nerelevante. Datele sunt servite poporului USLamist pentru intarirea „credintei” in victoria finala. Deja vuiesc ziarele USLamiste !

    Apropo, discutia FMI-MRU vizeaza inclusiv problema „baietilor dastepti” din energie?

    Reddog

    20/02/2012 at 12:07 am

    • Reddog,
      sunt oameni pe care nu-i cunosc si oameni pe care ii cunosc. Turambar este printre putinii oameni pe care ii cunosc si cu care am baut un pahar de vin. Avem afinitati culturale identice. Nu pot si nu vreau sa cred ca ceea ce am cunoscut este inselator! Nu in acest caz. Slabiciunea mea, ce sa-i fac!

      Theophyle

      20/02/2012 at 12:10 am

  51. Theophyle.
    Afirmi ca USL nu ia mai mult de 44 %. Eu cred ca ia 40-maxim 42%. Iar asta inseamna pentru USL-ramanerea in opozitie si destramarea sandramalei ! Ghici ciuperca nde ii va sta capul lui Crinici-Pogonici in acest caz? :mrgreen:

    Reddog

    20/02/2012 at 12:11 am

    • Reddog,
      o sa fie o lupta grea! Noi am mai trecut-o in 2009. O vom mai face inca o data. Am incredere in noi si in Pirat!

      Theophyle

      20/02/2012 at 12:15 am

    • Reddog, nu va fi usor deloc. Eu una cred ca USL va reusi sa castige alegerile dar nu va trece de 50%. Sunt multe variabile care vor trebui luate in calcul: dinamica actiunilor guvernului Ungureanu va fi capitala, apoi relatiile din interiorul USL anti si post alegerile locale (in functie de rezultatul localelor), prezenta la vot, capacitatea NR de a scoate la vot oameni care sa nu diminueze procentul PDL, etc. Iar cuplul Crinici-Pontici va fi tras in teapa. Ma rog, poate ca Crinel scapa ptr ca la liberali nu stiu cine mai e in partid suficient de puternic ca sa ii ceara capul, dar la PSD baronetul ii va pune pielea pe bat lui Ponta daca mai stau o runda in opozitie.

      clemycali

      20/02/2012 at 12:21 am

    • ce e cert in toata afacerea asta este ca o mare mana de ajutor este data de lolek + bolek. sincer, cu doi presedinti buni, usl ar fi avut mari sanse sa castige linistiti alegerile cu peste 50%

      halex

      20/02/2012 at 12:32 am

  52. Theophyle.
    Da, am trecut in 2009 si vom trece si anul acesta. Si eu am incredere ca Uinunea Solutii Lipsa va ramana in opozitie si se va duce naibii. Aliantele politice nu prea rezista in Romanica ! Mai ales unele atat de nefiresti ca USL.

    Reddog

    20/02/2012 at 12:32 am

    • Reddog,
      Situatia noastra este cu muuuuuult mai buna decat in 2009. Cred ca sunt sanse bune 🙂 Asa cum am mai spus, vom avea o saptamana interesanta 🙂

      Theophyle

      20/02/2012 at 12:36 am

  53. Clemy, de acord cu tine ca USL va castiga alegerile, in sensul ca va obtine cel mai mare procent. Dar asta nu inseamna ca va si guverna. Cred ca nu obtine mai mult de 42&, insuficient pentru a guverna.

    Reddog

    20/02/2012 at 12:34 am

  54. Halex.
    Pontanacul si Chucky, papusa ucigasa, sunt mana cereasca pentru noi ! Doamne tine-i in fruntea USL ! Si sa nu-l uitam si pe tatal spiritual al USL, varanul Felix ! Amin ! :mrgreen:

    Reddog

    20/02/2012 at 12:36 am

    • Felix, asta este punctul cheie 😆

      Theophyle

      20/02/2012 at 12:37 am

    • Reddog, parca imi vine tare greu sa dau acatiste ptr sanatatea celor trei pomeniti de tine.

      clemycali

      20/02/2012 at 12:44 am

      • 😆

        Theophyle

        20/02/2012 at 12:46 am

      • Clemy, pastrand proportiile, „Parisul merita o liturghie ” !
        Pentru binele nostru sa dam acariste pentru cei trei saraci cu duhul. Anul acesta ! Apoi se pot duce toti trei unde a intarcat mutu iapa !

        Reddog

        20/02/2012 at 12:48 am

  55. Noapte buna all !

    Reddog

    20/02/2012 at 12:49 am

    • Noapte buna prietene.
      Ai grija de tine. Esti valoros chiar daca te vedem in an in paste 🙂

      Theophyle

      20/02/2012 at 12:51 am

    • Noapte buna!

      clemycali

      20/02/2012 at 12:56 am

  56. buna dimineata;
    ce-ati facut oameni buni? ati inchis baneasa?cica e ceata naibii
    anul 2012: va fi la fel de interesant ca anul 2009;
    eu as zice ca factorii externi vor fi importanti anul asta indeciziile la vot:
    a. cum ar fi daca ungaria nu o scoate la capat cu fmi si se duce rostogol;
    b. grecia:ca or fi inca 130 miliarde nu se stie si daca sunt ce va urma/pregatirea psihologica este euro fara grecia/grecii sa revina la standardul de viata din anii premergatori coloneilor=mai rau ca romania
    c. si aici e aici: iran,incepe…sau nu incepe;daca incepe nu cred ca romanii oricit or fi de spalati pe creier vor da soarta tarii pe mina a doi tipi care impreuna aduna in capul lor ,poate,un neuron

    la intern,depinde greu cum va ” comunica” mru ca nu prea sunt resurse pentru pomeni(includ majorari de salarii si pensii);deja baiatul ala rau de la finante a spus ” banii in plus la buget sunt pentru investitii”
    eu unul nu as subestima generatia asta de 30 ani;
    NR: eu nu mai inteleg;gata s-au rezolvat problemele si acum rezolvam orgoliile;am senzatia ca vlaston e marul discordiei;solutia: out sau suspendat citeva luni

    intimplator

    20/02/2012 at 1:14 am

    • Salut intamplator,

      Cred ca ar trebui sa citesti superbul eseu pe care l-am publicat aici:

      http://bibliophyle.wordpress.com/2012/02/18/edmond-about-grecia-contemporana/

      Cat depre NR, cred ca a venit timpul sa meraga pe drumul unei noi generatii fara pensionari . si fara maculatura oportunista!

      Theophyle

      20/02/2012 at 1:19 am

      • buna dimineata
        l-am citit;parca chiar am si zis ceva despre el;daca nu ,am avut de gind;
        cred ca indiferent de decizie -in euro sau afara-situatia greciei va decide soarta eu(si a europei);asta ,din nou dupa 2500 ani;atunci au aparat ceea ce a devenit civilizatia vestica ,acum????
        NR: asta am spus-o de la inceputul inceputului acestei aventuri;oricit as vrea eu sa fiu modern,nu pot fi ;generatia mea , ramasa in tara sau emigrata si intoarsa a fost ” contaminata”+e vremea ca fiecare sa invete sa decida pentru el;de ce nu generatia de azi sa decida cum va trai miine?ei pot,noi nu am putut

        intimplator

        20/02/2012 at 1:38 am

    • Eu sunt pe baricade. La mine soarele e sus pe cer.
      Acum mai la subiect. Cred ca Vlaston a inveninat atmosfera voit sau involuntar. Problema mea nu o reprezinta prezenta domnului Vlaston in calitatea de purtator de cuvant semioficial al NR, cat lentoarea cu care se misca NR, lipsa unui program articulat si a unei viziuni.

      clemycali

      20/02/2012 at 1:36 am

      • buna ziua@clemycali
        va rog eu fara ” sunt pe baricade”/cind am fost repartizat dupa facultate in fabrica,m-a intrebat directorul ,trecind prin sectia unde fusesem repartizat (si nu prea faceam nimic) ,ce fac/eu”pe baricade,tovarase director” el” da-te draq jos si apuca-te de munca”
        p.s directorul ala mi-a facut program de doua zile/saptamina de mers la biblioteca sa citesc si sa-i prezint trimestrial propuneri ;dupa 6 ani a fost schimbat/avea prea multa initiativa( incheia de atunci” gindea prea mult”)/e unul din putinii oameni care m-a marcat profesional

        intimplator

        20/02/2012 at 1:47 am

        • Atunci nu am sa mai folosesc expresia 🙂 De veghe pe tastatura e ok?

          clemycali

          20/02/2012 at 1:49 am

          • nu am eu caderea sa va spun sa folositi sau nu expresia;am sugerat ca pe vremea cind eram tinar era una din expresiile consacrate ale ” limbii de lemn”;oricum de veghe pe tastatura e mai ” steinbeck”
            sper ca nu va suparati si nici nu ma puneti la categoria ” wise guy”

            intimplator

            20/02/2012 at 1:54 am

            • Nu ma supar si nici nu imi place sa pun oamenii in categorii arbitrare.

              clemycali

              20/02/2012 at 2:01 am

  57. @clemycali:”la PSD baronetul ii va pune pielea pe bat lui Ponta daca mai stau o runda in opozitie.”
    si astfel reapare Salvatorul… Bombo

    val

    20/02/2012 at 1:43 am

    • In nici un caz. Chiar daca Bombo va fi achitat la recurs (ceea ce nu e sigur deloc) imaginea lui va fi intr-atat de proasta incat nu va mai putea fi digerabil nici macar ptr baroni. Eu vad fie o reantoarcere a lui Geoana in partid fie o lupta interna in partid care va dura mult si nu va avea nici un fel de invingator clar.

      clemycali

      20/02/2012 at 1:47 am

    • @val
      n-as fi sigur
      se ita un interviu al lui vanghelie care a spus ca in 2016 va fi timpul lui;tipul nu e prost deloc;
      ca acum iubeste,nu-l impiedica sa incerce sa se tina de cuvint;
      comparati vizitele in us :vnghelie&pont ponta si resursele de a le pregati pe care le-au avut cei doi/apoi rezultatele si ce a invatat fiecare

      intimplator

      20/02/2012 at 1:50 am

      • O observatie extrem de corecta. In plus Vanghelie stie sa isi aleaga luptele si nu se baga in razboaie pe care nu le poate castiga. De asta nici nu se loveste in coarne cu Ponta pe marginea presedentiei organizatiei PSD Bucuresti.

        clemycali

        20/02/2012 at 1:59 am

  58. Buna Dimineata,
    Postare noua!

    huniad

    20/02/2012 at 9:08 am


Comentariile sunt închise.