Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Cinema Paradiso

Film monumental al lui Giuseppe Tornatore, este considerat de multi omagiul emotionant pe care regizorul îl aducea cinematografului. Altii au vazut in film ceea ce Mircea Eliade a numit “eterna intoarcere” si, in sfarsit, multi au vazut o descriere a destinului care este presarat cu sperante, iluzii, deziluzii  si cu pasii facuti inainte si inapoi spre implinirea destinelor indivizilor, a societatii in care traiesc  – conducatori sau condusi spre inevitabilele greseli, care intotdeauna ne vor costa. Din nefericire, multe dintre costurile platite de noi  ne apartin  indirect prin lipsa de determinare de care am dat dovada sau poate din cauza ochelarilor roz cumparati sau mosteniti prin care vedem noi lumea care ne inconjoara.

Nu stiu cati dintre voi ati vazut acest film, deci chiar nu stiu daca numele personajelor va zic ceva. Am sa incerc totusi sa fiu “metaforic” cat mai putin posibil. Cateva lucruri despre personaje si despre film puteti citi, aici (din nefericire, nu am gasit ceva in romaneste).

Antonescu  – omul care se doreste mare, dar este mult prea mic. Nimeni nu poate sa-l condamne pe respectivul ca doreste sa devina Presedinte. Nici macar felul in care vrea sa o faca, fiecare cu metodele lui. Ceea ce este condamnabil este comportamentul bezmetic de care da dovada si faptul ca si-a ales cea mai insalubra dugheana posibila pentru a-si indeplini acest obiectiv. Dugheana lui Voiculescu este mult mai malefica chiar decat faptele pe care acesta le-a savarsit pentru a-si acumula averea. Trecut de la Patriciu la Voiculescu, a ajuns fara indoiala din lac in puţ. Din lac mai poti sa inoti si sa ajungi la mal. Puţul este un final absolut – nu exista mal, exista numai un fund al puţului.   Pana la urma Salvatore va vedea adevarul decupat de preotul Adelfio din ceea ce oamenii trebuiau sa vada si nu au vazut. Devreme, prea tarziu – nimeni nu poate sti.

Noi, noi suntem bineinteles “idiotul oraselului din film”, stersi si fara nume, care credem cu tot dinadinsul ca piata centrala a orasului ne apartine, cand de fapt ea apartine de mult potentatilor care fac bani vara din piatra seaca si iarna din ninsorile cerului. Ii cunoastem si recunoastem de fiecare data cand un necaz din ceruri ne loveste. Toti cei care trebuiau sa faca ceva si nu au facut pentru ca banii nostri sunt impartiti de ei si sunt impartiti in acelasi fel de douazeci + 2 de ani.

Ponta, calatorul galactic, a ajuns nicaieri. Intr-o calatorie la Washington, plecat impreuna cu umbrele viitorului guvern, deocamdata in umbra,  sa-i intalneasca pe sefii de cabinet ai Vice-Presedintele Biden si Ministrului de Externe Hillary Clinton, dl Bruce Reed si repectiv dna Cheryl Mills. Din nefericire, ei inca nu au aflat de aceste intalniri sau cel putin cabinetele lor inca nu au aflat. (VP Office si  DS Office) . Saracul “calator”! Intr-un an electoral la Washington te poti astepta la ceea ce Mike Hammer (Principal Deputy Assistant Secretary of State for Public Affairs) a declarat – că este în practica administraţiei să menţină un dialog deschis nu numai cu elitele conducătoare din ţările partenere, ci şi cu opoziţia pentru cunoaşterea mediului politic şi economic. Bun, omul nu a spus insa cine din aceasta administratie este interesata sa cunoasca opozitia.  Dupa ceea ce au afirmat Ponta si Antonescu despre slugi si cafeaua primita de Basescu la Washington vedem ca nici macar slugile nu dau cafea daca nu esti la putere.

In sfarsit – inca nu stim daca va exista un Alfredo care isi va jertfi vederea din cauza bunatatii lui si dragostei pentru oameni si nici macar nu-l vad pe saracul Ciccio, care isi va cheltui banii pentru un “nou Cinema Paradiso”, lucruri de genul asta putem vedea numai la cinematograf. De un sigur lucru sunt sigur, pana la urma Salvatore (ce nume predestinat) va gasi filmul care continea toate cenzurarile lui Adelfio! El a meritat-o si noi o meritam.

Despre ce ne lipseste, mult mai didactic decat mine, puteti citi la Marius pe blog! Imi permit numai sa redau un paragraf:

Aşadar, cam tot ce e unealtă cu potenţial nociv are un regim reglementat, conceput să asigure adulmecabilitatea juridică. În anumite condiţii, cînd se semnalează un abuz, sclavii tehnologici pot fi restricţionaţi. Astfel, circulaţia unui automobil poate fi suspendată dacă starea tehnică nu o permite, locuirea într-o casă prea şubredă poate fi interzisă, armele pot fi reţinute la intrarea într-un loc aglomerat, vitele pot fi ucise dacă poartă germeni de boli molipsitoare, conturile bancare pot fi blocate. Autorizaţia de funcţionare a unui combinat poluant poate fi retrasă. Tot aşa, o organizaţie media poate fi suspendată pentru abuz împotriva interesului public.

Sa auzim numai de bine!

P. S. Ilustratiile maestrului Hultan pe Karikatura Politika

Written by Theophyle

15/02/2012 la 4:14 pm

267 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Buna ziua all:)
    Daca doriti putina arta chineza, va invit:

    http://desydemeter.wordpress.com/2012/02/15/pictura-asiatica-china-2/
    🙂

    desydemeter

    15/02/2012 at 4:17 pm

  2. Cetetene :
    Imi permit sa-ti spun ca tonul superior – artzagos, cu sau fara motiv, nu tine loc de argument, la fel ca supozitiile tale referitor la ,,dezinformare” si ,,dublu limbaj” (stiu, dusmanul de clasa nu doarme si lupta de clasa seacute, cand posteaza unuil care nu gandeste exact ca tine,sa fim vigilenti ! ).
    Ce mi-ai trims tu citisem de mult (incredibil, stiu sa citesc, ba, mai mult, chiar uzez de aceasta deprindere ). Daca ai fi fost atent si nu preocupat sa ma repezi (chiar un inteleg la ce serveste asta, la un dialog cinstit in nici un caz) ai fi vazut ca eu doresc sa aflu mai multe decat a aparut in presa pana acum .Nu scrie in linkul pe care mi le-ai dat CUM se va repercuta aceste masuri in viata mea si a copiilor mei, ce restrictii impune pastrarea deficitului, cum le vom resimti, etc, lucruri pe care le pot afla dintr-o dezbatere argumentat de diversi specialisti . Daca tu consideri ca nu este necesara o dezbatere publica, foarte bine e opinia ta, dar nu-mi poti refuza mie dreptul de a afla mai mult ! Daca tu pricepi totul in legatura cu acest subiect, good for you si toata adimiratie mea, eu nu. de ce as merge pe incredere, de ce as merge pe faptul ca Puterea zice ca va fi bine? Nu e prima oara cand zice ca va fi binr si s-a dovedit rau ,inteleg ca alta solutie nu este decat sa-l semnam, dar doresc sa o facem in cunostiintza de cauza.Este parerea mea si nu are de ce sa te irite.

    Loda

    15/02/2012 at 4:27 pm

    • Daca o profa de istorie nu are habar ce inseamna un deficit minim, ce pretentii sa avem de la o tanti Frusinica din Cacautii din Deal sa priceapa, ba sa ii mai cerem si sa isi dea cu presupiusul la un eventual referendum pe aceasta tema?!? 😯

      luminita

      15/02/2012 at 5:20 pm

      • Luminitza ;
        Stau si ma mir ce stii a spune ! ce are de a face istoria cu ,,deficitul” ,tu chiar nu ai facut istorie ? Cat priveste partea a doua, culmea, dar iti dau si imi dai dreptate (fara sa vrei, desigur 🙂 );
        Da, si tanti Frusinica, daca doreste, trebuie sa priceapa ,sa i se explice in asa limbaj ca sa priceapa ca si ea plateste impozite si merge la referendum,,parerea mea.

        Loda

        15/02/2012 at 5:51 pm

        • Tu, Loda, fiind profesoara se presupune ca ar trebui sa ai o capacitate de a intelege pe ce lume traiesti, cu atat mai mult cu cat predai unor copii Istoria, in 2012.
          Istoria prezentului trebuie sa te preocupe si sa fii in stare sa raspunzi la intrebari bine tintite despre Europa si politicile ei , chiar si fiscale, este Uniunea Europeana in care traim.
          Tu pui intrebari demne de tanti Frusinica, in loc sa fii capabila sa participi la discutii cu propria ta opinie si viziune.

          luminita

          15/02/2012 at 6:19 pm

          • Luminitza :
            Pai, nu am stiut ca a fi profesoara inseamna sa te pricepi la toate, ca Ceausescu, scuze ca nu mi-am dat seama si silinta.Eu zic sa dai o fuga la Baba si sa-i comunici viziunea ta despre cum sa fie profesorii, e pacat sa se piarda, zau. Si, incerc sa particip la discutie, dar nu vezi ca Cetatean se supara daca-mi spun opiniile, iar tu ma critici ca nu-s Omul Renasterii ?

            Loda

            15/02/2012 at 6:52 pm

  3. Alo, Loda 🙂
    Cu cine vorbesti tu maica? Cetatean inca nu a ajuns aici. Pune comentariul la locul potrivit!

    Theophyle

    15/02/2012 at 4:31 pm

  4. Multumesc Theophyle ca ai adus drept canafas pentru a broda postarea filmul Cinema Paradiso Subtextul si contextul sunt minunate.
    Doream doar sa amintesc ca Tornatore, regizorul a scris un eseu despre influenta majora pe care au avut-o pentru rapida civilizare a oraselelor din toata europa, de la satele italiene la tirgurile romanesti a filmelor de la Hollywood dupa primul razboi mondial. Nu numai ca tot oraselul se aduna la cinematograf, dar multi au invatat cum sa se imbrace, cum sa se spele pe dinti, ce mobila sa puna in casa – de la aceste filme, care au fost un element civilizator extrem de eficace, cam ca internetul de acum.

    Un tanar de stanga

    15/02/2012 at 4:55 pm

    • Adevarat, exact ce se untampla astazi in India.

      Theophyle

      15/02/2012 at 7:47 pm

  5. salutari,

    filmul original e dintre favoritele mele

    „remake”-ul nu 🙂

    val

    15/02/2012 at 4:59 pm

  6. Buna ziua,
    Theophyle, sa intelegem ca Ponta sta degeaba de doua zile in USA? Si in timpul asta , Iliescu si Nastase ii ataca pozitia de sef de acasa? Ce pazeste oare tata socru? nu-i pastreaza locul cald?

    cedric

    15/02/2012 at 5:28 pm

    • Din punct de vedere politic – vizita este un fiasco.
      Restul nu am de unde stiu!

      Theophyle

      15/02/2012 at 7:49 pm

  7. Dar romanii din USA nu i-au organizat nici un program? Vreo intalnire, ceva, unde sa le explice lupta cu puterea, opozitia fata de votul prin corespondenta?
    He-he, e greu afara, fara sustinerea partidului, a strazii cu care ne ameninta toti.
    Soarta noastra (a lui) fuse cruda-asta data!

    cedric

    15/02/2012 at 5:33 pm

    • PSD-ul nu prea este iubit pe aici 🙂

      Theophyle

      15/02/2012 at 7:50 pm

  8. din ciclul toti sunt la fel, nu-i asa?
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/ziaristul-lui-mazare-prins-la-frontiera-cu-bani-falsi-966605.html
    USL e mafia. Asta ne asteapta daca jigodiile lui Mazare au sa castige.

    Valentin

    15/02/2012 at 5:34 pm

    • Vadit lucru ca pe uslamisti i-a prostit foamea, de cat au stat departe de robinete. Daca au inceput sa fie prinsi cu gainarii din-astea marunte (care de obicei se fac mai pe-ascunselea) e clar ca-i foamete mare.

      EuCuMine

      15/02/2012 at 5:40 pm

    • le-o fi donat tot bani trasi la sapirograf?
      astia-s falsi pana-n maduva osului.

      Sare'n Ochi

      15/02/2012 at 6:23 pm

  9. theo,

    cum ai putut sä-mi strici seara?
    stä si el la usi,poate i se face milä cuiva de el,
    si-a luat costum nou si 2 cätzei credinciosi.

    theo- nona

    15/02/2012 at 6:01 pm

  10. Buna seara 🙂
    Theophyle, excelenta postare. Multumesc!

    mar

    15/02/2012 at 6:02 pm

    • cu placere 🙂

      Theophyle

      15/02/2012 at 7:50 pm

  11. eu nu mä mir deloc de oamenii din anturajul lui mazäre,
    altfel nu se explicä vilele,banii scosi din tzarä,iahtul,escursii
    exotice,terenuri in maladive, cred cä v-am mai spus, un sofer
    spunea, lumea nu are curajul la noi in constanta, cä si politia
    e cumpäratä de el, dar cand v-a fi dat jos, se v-a descoperii
    cea mai mare retzea de mafiotzi, ce e condusä de el, prin
    interpusi, asa o fii, oamenilor le este fricä sä vorbeascä.

    theo- nona

    15/02/2012 at 6:06 pm

    • E inconjurat numai de interlopi si nu face nimic cu mina lui,in afara de a bea si a pipai gagicile prin cluburi.
      Prostia cea mare e ca domnii consilieri nu vor intelege niciodata ca ei vor raspunde in fata legii .primarul propune si consilierii voteaza inclusiv restituirile abuzive.

      Shibani Titi

      15/02/2012 at 6:13 pm

  12. Oameni buni, calatori de sama, ziua buna,

    M-am uitat la unul/doo bloguri liberale. Episodul cu CA si Fesele nu exista. Aici se critica PDL dar acolo totul este bine si CA frumos, soarele straluceste, iarba este verde.:) . mai multa obiectivitate mai baetzi. M-ar interesa blogurile PSD-iste ce zic, dar nu ma duc ca sa nu le fac trafic :). Acolo pasamite Obama este la al 4-lea dineu de 5-6 ore, cu Ponta.

    eugeni

    15/02/2012 at 6:08 pm

  13. Loda ar o comentatoare avizata a lui Mazare, ca tot e personaj istoric deja!
    sa votat socialismul reprezentat de mazare, Ponta, Voiculescu, Nastase, oprisan, Dancu, Vanghelie, Dragnea, Negoita. Ce nu fac ei pentru oamenii saraci si necajiti!
    jigodii infecte!

    Valentin

    15/02/2012 at 6:10 pm

    • naLoada famigliei USLamiste s-a ratoit la Cetatean 😀 – se vede ca-i disperare mare printre postaci. nu mai stiu ce sa produca… si-atunci produc ineptii.

      Sare'n Ochi

      15/02/2012 at 6:27 pm

    • Domnule Valentin:

      ,,Loda ar o comentatoare avizata a lui Mazare, ”
      Se poate mai clar, eventual mai coerent ,ca sa inteleg si eu ? oricum, deja va informez ca Mazare nu-mi place, nu e genul meu 🙂

      Loda

      15/02/2012 at 6:55 pm

      • taman tu madam care-ti treci des’tu prin tastatura te-ai gasit sa ceri supliment de claritate… nerusinarea maxima!

        Sare'n Ochi

        15/02/2012 at 7:05 pm

        • Pai, vreau sa-i raspund domnului, ca asa e politicos, care e problema ? la ce sa raspundd daca nu inteleg ? Eu nu am facut critica pe text ci am cderut, frumos, lamuriri.

          Loda

          15/02/2012 at 7:37 pm

          • vezi ca ti-a patinat degetul pe idee – ma rog, tastatura.

            Sare'n Ochi

            15/02/2012 at 7:40 pm

  14. vezi cum se dä prostul de gol, BECALII s-a exprimat cuiva
    , ” acum dupä ce am venit aici, le-am adus ce ,le-am adus, dacä
    voi candida, mä vor vota cu ochi inchisi, mai sunt si prietenii mei
    din USL:

    deci , asta a fost circul ciobanului???????

    theo- nona

    15/02/2012 at 6:14 pm

    • Da theo-nona, da! 😆 şi circar şi prost pe deasupra. Măcar a recunoscut. 🙂

      tibi

      15/02/2012 at 6:18 pm

    • theo, cel putin 95% dintre infractori sunt trup si suflet alaturi de USL. Statul va fi la cheremul lor si nu vor mai fi deranjati de la nelegiurile pe care le fac.

      Valentin

      15/02/2012 at 6:25 pm

      • Se adauga si cei cinstiti dar puturooosi si pomanagii 🙂

        Un tanar de stanga

        15/02/2012 at 6:27 pm

  15. theo,

    nu potzi pune o vorbä bunä la cineva, sä-i
    primeascä mäcar bucätarul slugilor?lui o-bamä
    mäcar o pozä cu autograf, hai fii drägutz ajutä-l.

    theo- nona

    15/02/2012 at 6:26 pm

    • Nu merita nici atat,theo-nona!
      Trebuiesc tratati ca trantorii in stup!

      ela

      15/02/2012 at 6:29 pm

    • Pana si Vanghelie a stiut sa se asranjeze mai baine de cat ei. Omul a stiut cu sa-i de banu 🙂

      Theophyle

      15/02/2012 at 7:52 pm

  16. valentin ,
    depinde de romani, totul este posibil,
    dar nu se schimbä nimic peste noapte, si de
    la sine.

    theo- nona

    15/02/2012 at 6:28 pm

  17. infractziunea nu dispare, avem si noi destulä,
    chiar devine mai inventivä.

    theo- nona

    15/02/2012 at 6:29 pm

  18. pricäjitul ptriculici omul lui voiculescu, spune cä ungureanu e boc 2
    constantina,constantine, pui de slugä securistä.

    theo- nona

    15/02/2012 at 6:38 pm

  19. buna seara,
    n-am vazut filmul, trebuie neaparat sa-l vad…

    in rest distractie in SUA, nu?
    oare cu ce mesaj se intoarce pontanel?
    – bai, baiete, baga-ti mintile in cap, altfel nu vei ajunge in vecii vecilor vreodata premier…

    skorpion

    15/02/2012 at 6:42 pm

  20. Apostu si-a dat demisia din functia de primar al Clujului.
    Locotenentul Gheorghe a fost trecut in civilie.dar zice ca va contesta decizia in instanta.

    Sare'n Ochi

    15/02/2012 at 6:53 pm

    • Este vreo conexiune intre astea doua ? Vrea Gheorghe sa candideze la primarie, sau e mai simpla o ocupatie militara a Clujului 🙂

      Un tanar de stanga

      15/02/2012 at 7:01 pm

      • 😀 o asteptam pe sincera naLoada sa ne ocupe timpul

        Sare'n Ochi

        15/02/2012 at 7:03 pm

        • Deci iar imi duci dorul ? Man, you have an obsesion !

          Loda

          15/02/2012 at 7:38 pm

          • te simti naLoada @Loda?
            simti ca ma refeream la tine? atunci bine.

            Sare'n Ochi

            15/02/2012 at 7:39 pm

      • la primarie nu stiu daca are sanse dar pentru functia de sef de salon de spital batalia e deschisa.

        Valentin

        15/02/2012 at 7:06 pm

      • citizen salut! POATE fi o decizie militara atacata intr-o instanta civila? Parca exact inversul a fost pretextul reluarii dosarelor Revolutiei? S-a zis ca Ilici nu poate sa raspunda in fata unui parchet militar, nu?

        cinic

        16/02/2012 at 10:06 am

  21. http://economie.hotnews.ro/stiri-energie-11517064-procedura-renegociere-contractelor-baietii-destepti-esuat-contractele-fost-trimise-ministerul-justitiei-pentru-analiza-posibilitatea-rezilierii-lor.htm
    Sincera sa fiu, mie termenul impus de FMI mi s-a parut nerealist.Cum sa poate rezolva guvernul Ungureanu in doua zile ce n-au rezolvat altii in ani ?

    Loda

    15/02/2012 at 6:58 pm

    • Nu are cum.
      Din cate am vazut guvernul Boc s-a angajat sa rezolve problema pana la sfarsitul anului 2011.
      Normal ca nu a putut. Nu poti rezilia asemnea contracte cum te taie capul. Decat cu plata de despagubiri, care, in cazul de fata sunt convins ca se ridica la zeci poate sute de milioane de dolari.
      Dar ce nu inteleg eu este modul in care aceste contracte au fost semnate de directorii de la Hidro.
      Chiar nici un ministru nu a putut sa-i impiedice?
      Ca l-am auzit pe Presedinte zicand de David ca ar vrea sa-l schimbe dar nu poate.(pana la urma a putut). Asa puternici or fi directorii la Hidroelectrica? Ca pe cel de la Transelectrica l-au schimbat/demisonat in 2 zile.

      Catalin

      15/02/2012 at 7:32 pm

  22. sä facä contestatzie, sä-l si condamne,un dezechilibrat.
    asta era normal. astfel de oameni nu au ce cäuta in armatä

    theo- nona

    15/02/2012 at 6:59 pm

  23. sunt penibili, s-au dus ca niste cätzei sä se gudure,
    asta nu face o inpresie bunä.

    theo- nona

    15/02/2012 at 7:02 pm

  24. revenind la Pontanac, eu cred ca zilele sale sunt numarate. batranul edecar kaghebist, febletea tuturor naLoadelor din Romania are sa-i puna pielea pe bat. faptul ca este „amic” cu MRU este considerat ca si deviationismul de tip titoist pe vremea stalinismului. ori carpa kaghebista mai are un ordin de indeplinit pentru Maica Rossia – sa nu lase Romania in afara sferei acesteia de influienta. asa ca de aceea se arata nedumerita coloana a 5-a naLoada (desi, cum naiba sa vorbesti despre coloana la indivizi complet lipsiti de ea?)

    Sare'n Ochi

    15/02/2012 at 7:10 pm

  25. pe asta n-o comenteaza Crizel Antenescu si naLoadele care-l sustin?

    Sare'n Ochi

    15/02/2012 at 7:20 pm

  26. uluitori ; totzi politicienii greci renuntzä la salarii, si sunt in parlament
    24 din 24 ore, romanii i-au banii stau acasä, merg in escursii,
    concedii, nu vin la dezbateri, sä nu-i trimetzi:::: undeva pe USLINOSI?

    theo- nona

    15/02/2012 at 7:21 pm

  27. sare,
    sunt niste dementzi urangutani , bätrani si b……..

    theo- nona

    15/02/2012 at 7:24 pm

  28. Aceasta postare este pentru doamna Loda.

    Sarutmaina,

    Cred ca este prima data cand comentez la ce postati dumneavoastra

    Raspunsul la nelamurirea dumneavoastra este extrem de simplu. Consecinta mentinerii unui deficit bugetar pentru dumneavoastra este ca cel putin la inceput este posibil (dar nu sigur) ca in perioada imediat urmatoare sa va fie mai bine. Insa in mod sigur pentru copiii dumneavoastra, pe termen lung, va fi grav, indiferent daca sunt tot bugetari sau lucreaza in domeniul privat (cu conditia sa ramana in tara).

    Va propun un exercitiu de imaginatie. Presupun ca in momentul de fata nu o duceti prea stralucit. dar nici saraca nu sunteti. Banii pe care ii castigati din activitatea dumneavoastra didactica si extrascolara va ajung pentru cheltuielile zilnice. Dumneavoastra, care nu sunteti direct productiva, (nu produceti plusvaloarei n tara asta decat indirect), militati pentru mentinerea deficitului bugetar la un nivel mare. Printre randuri spuneti si motivul egoist („sa traiesc EU bine si copiii mei”).
    Un deficit crescut poate avea doar doua motivatii:
    1. cea normala – sporirea investitiilor (lucru care nu va convine, sunt sigur)
    2. cea populista – cresterea pensiilor si salariilor bugetarilor.
    In realitatea romaneasca se face insa o combinatie a celor doua motive, balanta inlinand cand de o parte, cand de alta.
    Sa lasam investitiile (desi si scolile alea mai trebuiesc reparate, dotate si modernizate) si sa ne referim numai la salarii. Salariul dumneavoastra va creste. Cu cat credeti? Extrem de putin pentru ca salariile astea ale bugetarilor in cam toate tarile sunt mai mici decat cele din sectorul privat, numai la noi e invers. Niciun Guvern, oricat ar fi el de populist, nu va mari decat simbolic, pentru a va inchide gura. Insa si marirea asta, oricat de mica ar fi, tinand cont de numarul de salariati ai statului, produce dezechilibre majore finantelor statului. Solutia pentru acoperirea gaurii din buget nu este decat una. Imprumuturile externe si interne. Insa…uitati-va in jur. Toata lumea adopta niste reguli. Iar regulile astea vor fi respectate in primul rand de banci, indiferent daca esti parte sau nu a tratatului. Eu consider ca mai repede gasesti finantare daca esti membru al tratatului decat daca nu esti. Nicio banca nu mai acorda imprumut unei persoane fizice insolvabile. De ce ar face acest lucru cu un stat insolvabil, populist si recalcitrant pe deasupra? Cine va plati imprumuturile? Evident generaltiile urmatoare, inclusiv copiii dumneavoastra. SI atunci generatiile alea vor spune „Ce egoisti au fost bosorogii aia (e o expresie a lor peste 20-30 de ani, nu zic de dvs)”.
    Sa revenim la ce va doare pe dumneavoastra. Salariile astea sunt in Romania. Tineti cont de faptul ca pentru dumneavoastra, bugetarii, nu se prea pot evalua sau mai bine zis cuantifica performantele. Un profesor de istorie de la cel mai bun Colegiu national din tara este echivalentul profesorului de istorie de la liceul cu promovabilitate zero la bacalaureat. Oricum, orice crestere de salariu se va topi instantantaneu in cresterea preturilor. Peste un an veti cere o alta crestere de salariu. Insa v-ati pus vreodata intrebarea daca cei care nu sunt bugetari mai sunt dispusi sa accepte aceste cererei nerusinate (din punctul nostru de vedere)?. Noi daca nu avem sindicate, nu facem mitinguri, nu avem gura mare ne-am cam saturat. Si fiti sigura ca avem destule mijloace sa va sabotam atat pe dumneavoastra cat si statul social. Neplata impoziteleor, sanctionarea la vot a populistilor (lucru care se intampla la fiecare alegeri… toti aia care au marit salariile inainte de alegeri au pierdut…atentie mare aici!). Si nu va luati dupa sondajele actuale. Ele sunt facute doar cu „talibani”. Deocamdata intentia de vot e de 35-40%. ultima data au votat 60% desi sondajele se faceau tot cu o estimare de 40%. Cine sunt cei 20%? Bugetarii, pensionarii? Nu cred. Sunt aia muti din proverb.
    Eu va recomand sa militati pentru altceva. Militati pentru scoaterea afara din sistem al surplusului de personal, a celor instabili psihic, a celor betivi, a celor cu abateri disciplinare, a celor care nu mai fac fata invatamantului modern, a celor care au deviataii comportamentale vis-a-vis de minori, concomitent cu mentinerea fondului de salarii / minister. Va convine?

    ribelalu

    15/02/2012 at 7:24 pm

    • La greci a sosit deja scadenta…generatiile actuale platesc pentru pensiile alea medii de 1600 de euro (duble fata de Germania). S-au imbuibat din imprumuturi facute timp de 30 de ani si acum s-a spart buboiul. In mod normal, dupa ce economie au, grecii ar trebui sa aiba niste venituri doar cu putin mai mari ca ale noastre.

      ribelalu

      15/02/2012 at 7:39 pm

    • domnule ribelalu :
      respectuoase salutari si multmumiri ! Am inteles destule din cele spuse de dumneavoastra si va multumesc ca ati pierdut din timpul dumneavostra pentru a o face intr-un limbaj accesibil mie.Nu pot insa sa nu retin, putin dezamagita ideea gresita pe care nu stiu cum v-am indus-o,dar sigur e vina mea ca as fi impotriva semnarii Tratatului.Nici vorba, sunt constienta ca alta cale nu exista, pentru noi, tot ce doresc este sa stiu cat mai multe despre problema. Cat priveste ,cererile nerusinate de de cresteri salariale ,din partea mea nici nu le-ati vazut, nici nu le veti vedea ,pentru ca, la sfarsitul anului scolar 2012/2013 voi iesi la pensie.O pensie mica, desigur, conforma cu valoarea scazuta a muncii unui profesor care nu produce plusvaloare directa, spre deosebire de exemplu de cei care au fost militari, poiltisti
      t, sepesti, sereisti sau Siesisti. O pensie ce se va calcula si cu un an cu venit mai mic cu 25% si cu doi ani cu venit mai mic cu 15 %,venituri care se vor regasi in ,,valoarea’ pensiei, si doar ele, pentru ca venituri extrabugetare, in nici o forma nu am si niic nu am avut.Ca,daca faceam politica de facto,macar, as fi fost si eu prin vreo doua CA-uri, dar asta e, si mofturos si cu pensie mare nu se poate.Referitor la ultima intrebare, sincer va spun ca imi convine foarte tare ,as sustine 100% si o9icand asemenea demersuri.
      Inca odata multumiri si sincera admiratie pentru modul inteligent in care mi-ati dat peste nas(nu mult, putin )intr-un mod in care nu-mi permit sa ma supar. O seara buna, va mai citesc si maine.

      Loda

      15/02/2012 at 7:55 pm

  29. Buna seara tuturor! 🙂

    Loda, trebuie sa recunosti citeva lucruri:

    Poate de la ceilalti colegi de blog ai primit comentarii mai artagoase, insa eu m-am abtinut indelung. Astazi insa ai depasit masura cu dublul limbaj tipic al pesedistilor, si prim urmare, esti indreptatia sa primesti si un raspuns mai apasat din partea mea.

    1. In primul rind, te rog sa nu ne iei de fraieri cum ca PSD-ul are o pozitie constructiva, si sa ni-l citezi in acest sens pe Ponta. Pe acest blog nu conteaza ce spune Ponta. Pe acest blog Ponta nu a fost considerat niciodata mai mult decit este, adica masca lui Iliescu si Nastase. Deci nu vii cu citate din Ponta ca sa arati cit de deschs e PSD-ul la ratificarea Tratatului. Cind il voi vedea pe Ponta ca da cu pumnul in masa si ii spune lui nea Kagebila „ceapa matii de bosorog kagebist, ai tinut tara asta pe loc, ai miinile patate de singe nevinovat, sa te duci sa joci sah in Cismigiu si sa lasi tara si partidul asta de sobolani in pace!”, atunci o sa cred ca Ponta are un cuvint de spus in PSD.

    2. Da, este dublu limbaj si maskirovka sa vii aici sa spui ca PSD-ul e deschis la dialog si ratificare in timp ce Kagebila si Numara-Oua fac conferinte si dezbateri in care se opun cu toata puterea la ratificarea Tratatului si isi bat joc de Presedintele statului, spunind „Nu stu cit pricepe Basescu din ce e in Tratat”. Da cine ceapa masii la facut pe Kagebila specialist in economie capitalista, in deficite structurale?! Cine ceapa masii e el sa imi blamaze Presedintele statului, caruia ii datoreaza daca nu respect, macar politete? Cine ceapa masii e el sa aiba o pozitie pe seama Tratatului? Ce functie are Iliescu acum, hai? In ce calitate se exprima el pe seama Tratatului, hai? Sau, ca sa ma exprim ca Kagebila, „dommnul Iliescu nu are nici calitatea morala, nici un minim de decenta sa respecte institutiile statului”.

    3. Tu ori te faci ca nu vezi tactica prietenilor tai din PSD, ori… Am citat din Constitutie la cealalta postare si am aratat cum a evoliuat tactica loc: intii nu vriau sa modifice Constitutia, spuneau ca e destul votul cu 2/3 din Parlament. Acuma, cind e destul vot cu 2/3 din parlament pe o lege speciala, spun ca e nestul lege ordinara, cu vot simplu. Si ciar si asa, trebuie „dezbatut”. Hai sa mor io!

    4. Te doare tare de tarisoara asta, Loda? Vrei sa dezbatem ce se va intimpla cu ea dupa semnarea Tratatului? Vrei ca Tratatul sa fie cunoscut si urmarile sale dezbatute? ca sa tii cum se vor repercuta masurile aspra vietii tale? Mai sa fie! Ia sa ne amintim, Loda: profesorul Adrian Nastase, cind a incheiat negocierile cu UE, in 2004, te-a intrebat ceva? Ai stiut vreodata cum s-a incheiat fiecare capitol din negocierile cu UE? Te-a intrebat Numara-Oua ala „stimata Loda, vreti sa participati la dezbateri”? Brusc ti s-a facut dor de dezbateri. Hai sa iti spun eu ca dupa aderarea la UE, parlamentarii PD, s-au zbatt la comisia pentru agricultura a Parlamentului pentru UE sa obtina derogari pentru ca romanii sa poata taia porcul ca in mosi-stramosi. Numara-Oua nu a fost in stare sa negocieze NIMIC, a acceptat tot ce a cerut UE, numai sa inchida negocierile in prag de alegeri prezidentiale. Acquis-ul comunitar a fost preluat pe nemasurate, fara pic de negocieri, nu ca Polonia sau alte tari.

    Si acuma vine Kagebila si Numara-Oua si ne ia cu „sa dezbatem, sa negociem”.

    S-a negociat. Presedintele statului, in temeiul art. 91, al. 1 din Constitutie, a negociat si va semna. Parlamentul va ratifica sau nu. Iar Kagebila si Numara-Oua sa se duca dracului cu negocierile lor, care nu sunt decit tertipuri ieftine ca sa aga de timp si sa nu voteze ratificarea.

    5. Urmari te intrebi care vor fi? Sa ti le spun eu:

    – PSD nu va mai putea promite ca mareste salariile taiate de „dictatorul” Basescu
    – PSD nu va mai putea imprumuta ca sa mareasca pensiile
    – PSD nu va putea imprumuta bani pentru „dezvoltare”care merg la baronii locali

    [In loc de „PSD” citeste orice alt partid]

    Urmarea este ca politicienii vor fi legati de miini si de picioare si nu vor baga mina in buzunarele copilor tai ca sa iti mareasca pensia ta.

    Mai vrei sa dezbatem?

    Cetatean

    15/02/2012 at 7:31 pm

    • Kagebila s-o duce dracului in curand dar Numara-Oua se duce la puscarie mai intai 🙂

      ribelalu

      15/02/2012 at 7:35 pm

    • Buna seara
      Pacat de efort,Cetatean.Nu ai cui. I-ai dat doar nas lui Ivan sa se suie pe divan.

      ela

      15/02/2012 at 7:44 pm

      • Ela
        Aşa ma crezut şi eu la început dar nu.
        Cetăţean face foarte bine ce face: îi taie doamnei foarte multe dintre posibilităţile de a-şi exprima „nedumeriri”.

        tibi

        15/02/2012 at 8:07 pm

        • pentru azi.Ca incepe serialul :))))

          ela

          15/02/2012 at 8:11 pm

      • ,,Ce la stii mata bibicule pe toate ”.Caragiale o spune doamna ,nu eu 🙂

        Loda

        15/02/2012 at 8:11 pm

        • Sfanta nesimtire a unor romani educati la Stefan Ghorghiu, punct. Are dreptate Sare cand va ataca :mrgreen:

          mar

          15/02/2012 at 8:27 pm

    • Sara buna.
      Acum e amuzant de urmarit cum va intra in actiune mecanismul lodian. Va raspunde cum ca unde ai vazut dumneata, stimate si draga si prietene, ca se referea ea la PSD, ea doar exprima o opinie personala, perfect politicos si in virtutea dreptului la libera exprimare. Noi astia care nu-i suportam fitilele suntem de fapt niste intoleranti si ingusti la minte. De ce, tulai Doamne, vrem s-o taram in mocirla asta politica atunci cand e evident ca ea, Loda, aspira sa se ridice in vazduhul pur al ideilor generoase la nivel nici mai mult nici mai putin decat european. Fiindca asa e pe la noi, ne inghite zapada (si mai incolo mocirla, si mai incolo potopul, si mai incolo…) si nu ridicam un deget sa ne dezgropam personal, dar oftam cand reprezentatii nostri alesi chiar fac politici publice macro in numele nostru. De parca nu pentru asta i-am ales, ci ca sa toarne prostii la tv si sa discute despre funduri goale.
      Imi doresc mult sa apuce indistinsa doamna (in sensul ca nu se distinge neam din gloata feseniota) sa-i raspunda lui Cetatean inainte sa citeasca replica asta, pentru ca altfel va schimba (din nou) macazul si ma va lua cu „da’ de unde stii matalutza ca asta voiam sa spun? Nooooo, nici vorba, esti complet gresit! Eu nu voiam decat sa… si sa…” Ah, numai incercand s-o imit (fara succes, sper!!!), ma ingretosez de tonul mieros si fals prietenos pe care-l simt mereu printre randurile impricinatei, exact ca al vrajitoarelor lui Petru Ispirescu.

      cantul_de_jale

      15/02/2012 at 7:56 pm

      • Mecanism lodian? Asta este antologică! 😆

        tibi

        15/02/2012 at 8:08 pm

      • ii fi mata ,,cantul_de jale” dar vezi ca, canti la mormant strain.Nu-ti fa probleme, sunt destul de selectiva ca sa nu raspund oricui.

        Loda

        15/02/2012 at 8:12 pm

    • Cetatene, multumesc de raspuns ;scisesem inca vreo douazeci de randuri, dar am renuntat, e mai bine, asa,o seara buna.

      Loda

      15/02/2012 at 8:08 pm

      • Asemenea.

        Cetatean

        15/02/2012 at 8:14 pm

      • Trei culori ingemanate
        Cu efecte-ntarziate
        Comunism in trei culori
        Te prosteste pana mori !

        amos

        15/02/2012 at 8:59 pm

    • omule,cu cele spuse ,in seara asta m-ai facut fericit!Pe bune!

      cristibucuresteanu

      15/02/2012 at 9:22 pm

    • Citizen, CHAPEAU! Numara-Oua vrea detaliile negocierilor ca sa poata reprosa lui TB ca la capitolul X el ar fi obtinut fata nevazuta a lunii pt. RO. Idem ca sa poata reprosa lui TB ca nu s-a opus capitolului Y. Dar oricat nu ne-ar fi convenit din tratatul NATO ori UE, you’re in or you’re out. Ilici nici n-a realizat ca nu mai exista Cehoslovacia (Alzheimer?). Incearca Numara-Oua sa spuna ca restul de 24 de state sunt imbecili, PSD-ului ramanandu-i atributul de istetz de serviciu? PS. O rugaminte personala catre tine si ceilalti colegi: NU RASPUNDETI la maskirovka Lodei. Pierdem resurse, timp, in loc sa dezbatem ce este hot. Personal, incep sa vad sa vad formulari identice cu ale Abramburicai, asa ca mi se pare ca avem de aface cu un grup de postaci cu acelasi nick grupati in jurul lui „Katy”.

      cinic

      16/02/2012 at 10:16 am

  30. Ribelalu & Cetatean
    Ati scris fiecare cite 30 de centimetri lungime de text ca sa o scoliti pe sofista din zalau
    Ori sunteti mazockisti or va place. 🙂 vorba ursului
    Daca va dau eu subiectul, „Cum mi-am petrecut vacanta de vara” imi scrieti si mie tot atit ? 🙂

    Un tanar de stanga

    15/02/2012 at 7:45 pm

    • am scris ca sa pun punct. ia-o si tu ca un punct mai lung 😛

      Cetatean

      15/02/2012 at 7:49 pm

  31. buna, @ela.

    Eu sunt satul de maskirovka asta practicata cu maestrie atit de Casandra (cind intervenea) si de Loda.

    Sa exemplific: „vai, de deschis este PSD-ul la propuneri constructive, sa ne asezam la masa sa negociem, dar nu acum, ce e graba asta, intii sa mai taraganam poate nu se mai semneaza-ratifica-voteaza”.

    Si Loda: „vai, eu nu doresc decit sa dezbat, sa vad implicatiile, nu trebuie se semnam-votam asa, ca primarul, trebuie totusi sa fim atenti”.

    Fantastic, unde dracu’ era toata pesedimea ce vestta, toti membrii, din Salaj la Bucuresti, cind Iliescu semna Tratatul cu URSS sau cind Nastase incheia in genunchi negocierile cu UE, fara sa obtina nici o dergare, nici o conditie speciala, nimic, cind vindea tot din tara ca sa fim acceptati im UE?

    Cetatean

    15/02/2012 at 7:48 pm

    • Salut C.
      Ehe, cine isi mai aminteste de tratatul blestemat de care numai Dumnnezeu ne-a salvat!

      Theophyle

      15/02/2012 at 7:57 pm

      • eu imi amintesc. Mi se urca singele in cap numai cind ma gindesc cum a semnat Ilici in Vinerea Mare!!!

        Cetatean

        15/02/2012 at 8:05 pm

        • „Documentul, scris pentru Gorbaciov, surprinde fara nici un dubiu, fara interpretari personale, esenta relatiilor dintre Iliescu si Kremlin, esenta mesajului cu care Ioan Mircea Pascu a fost trimis de Iliescu la Moscova si arata un regim care in 1991 isi vedea salvarea in mentinerea influentei Uniunii Sovietice in fostul lagar socialist si chiar pe plan mondial.

          Dar conditia pentru a te invirti pe orbita in jurul Kremlinului era incheierea unui nou tratat politic cu URSS, tratat pe care Adrian Nastase l-a parafat la Moscova, la 22 martie 1991, iar presedintii Iliescu si Gorbaciov l-au semnat la 5 aprilie, tot la Moscova. Tratatul nu a fost ratificat de parlament. Petre Roman sustine ca s-a opus.

          Pe atunci era prim-ministru si trebuia sa trimita parlamentului spre ratificare tratatul politic cu URSS.
          Aportul Romaniei la mentinerea URSS a fost si politica antiunionista a guvernului de la Bucuresti in problema Basarabiei. O data mentinuta URSS, Moscova ar fi trebuit sa propuna “noi initiative cu caracter strategic” care sa inlocuiasca organizatia politico-militara a Tratatului de la Varsovia si CAER-ul care abia isi mai trageau sufletul”(articol mai vechi din evz.ro, preluat de Hotnews).

          Cretinul de Ioan Mircea Pascu e actualmente europarlamentar PSD si scrie articole pe Hotnews. Tu
          i ceapa masii!

          Adrian Nastase da lectii de politica, desi e condamnat (inca provizoriu).

          Iar Kagebila, il cauta moartea de polipi in fund si nu se astimpara!

          Cetatean

          15/02/2012 at 8:08 pm

          • Al naibi hahalere! Noroc ca aia s-au dizolvat!

            Theophyle

            15/02/2012 at 8:08 pm

          • Eu ma rog zilnic la Shub-Niggurath sa-i trimita lui Ivan Ilievici (nume de cod: Ion Iliescu) un mic cancer anal, iar lui Felix (nume de cod: Varanul Libidinos, vezi articolul lui Sare’n Ochi) o criza acuta si letala de rinichi/ficat.

            EuCuMine

            15/02/2012 at 8:18 pm

            • morile Domnului macina incet, uneori zici ca stau pe loc. Insa rezistenta este inutila 😈

              Cetatean

              15/02/2012 at 8:21 pm

          • buna seara
            pentru buna regula tratatul ala prevedea ca romania nu poate adera la aliante care sunt indreptate impotriva urss
            reestul din tratat chia ca nu mai conta
            dar,uitam repede ,si de tratat semnat nu s-a mai vorbit;ar trebui sa-i multumim lui krichkov ca s-a ginditla putch in augusta,ca altfel urss mai raminea cit sa fie ratificat si….

            intimplator

            15/02/2012 at 8:53 pm

    • cetatean,

      Nu sunt sigur, nu ca ar avea mare importanta, chiar dimpotriva, nu cumva este vorba de Zalau?.

      venind la vorba lui TDS, definitia dragostei: „Complex sado-masochist”. Asa cum zicea un mos odata…N’apoi Dragii mosului, sa fiti fericiti, ca rele vin dupa aia…:)

      eugeni

      15/02/2012 at 7:59 pm

    • Macar pe Politeia sunteti destui cei care ii demontati Loadei sofismele, si nu o iert nici eu cand o prind, insa la Copac disturba discutiile de prea multa vreme, ma impotrivesc degeaba acolo, dar nu ma las.
      Este o pacoste pe capul nostru, mai precis ni se balega zilnic in cap si asta a devenit de nesuportat.

      luminita

      15/02/2012 at 8:05 pm

    • Salut Cedric, ti-am raspuns mai sus despre vizita lui Ponta 🙂

      Theophyle

      15/02/2012 at 8:09 pm

      • Multumesc, Theophyle, abia acum am vazut raspunsurile. Cu atatea dezbateri „furtunoase”, abia mai tin pasul sa citesc1

        cedric

        15/02/2012 at 8:27 pm

  32. Cine indrazneste sa participe la concurs:
    http://www.ziare.com/lazaroiu/consilier-prezidential/lazaroiu-da-sfoara-n-tara-fa-i-lui-crin-sloganul-de-campanie-premiu-150-euro-1150887

    Eu zic ca avem destui talentati pe blog, asa ca va invit sa-i luati banii lui Lazaroiu (si poate cu banii astia ne imbatam dupa alegeri- de bucurie, evident)!

    cedric

    15/02/2012 at 8:04 pm

    • Creanga trebuie sa o faca el e tare in chestii din astea 🙂

      Theophyle

      15/02/2012 at 8:10 pm

    • „Joc totul pe o singura carte… la poker pe dezbracate!”

      Cetatean

      15/02/2012 at 8:13 pm

    • m-am inscris si eu 🙂 : de la curtici la sulina/ nu scapi de ochiul lui crina

      mai am una la copt, dar ma abtin momentan :).

      halex

      15/02/2012 at 8:44 pm

      • eu nu m-am inscris, ia-o pe a mea si pune-o tu la el pe FB sau unde vrei , daca cistigi, impartim banii pe din noua. Sau ii dam la NR mai bine.

        Cetatean

        15/02/2012 at 9:01 pm

        • am postat-o! e absolut bestiala 🙂

          halex

          15/02/2012 at 10:49 pm

    • „Vrem sa plece Chioru’, sa vina Voyeuru'” (slogan in ajutorul USL-asilor)

      mishu jamie

      15/02/2012 at 9:16 pm

  33. seara buna Theophyle all 🙂
    Cinema Paradiso e un film care-l reprezinta pe fiecare dintre noi totzi in stafundurile gandurilor noastre, indiferent care cum priveshte filmul 🙂
    Nu fac recenzii ptr. ca nu ma pricep dar incerc sentimente,acum ca mi-ai amintit de acest film grozav, care trec prin „the inner circle-proiectionistul lui Stalin” si continuand pana inspre Ikiru-a trai/to live-kurosawa.Nu dezvolt.
    Si aducandu-mi aminte de copilaria mea ,parca si de Baietzii din strada Pal.
    Mi-ai facut deja o seara foarte frumoasa.
    Vad doar ca Loda 😉 vrea ca sa mi-o strice 😆

    mircea

    15/02/2012 at 8:09 pm

    • Salut Mircea,
      multumesc. Loda dupa ora 20 numai apare. In afara de asta cine te obliga sa citesti ce scrie ea.

      Theophyle

      15/02/2012 at 8:11 pm

      • Buna Theophyle 🙂
        Indraznesc sa spun ca trimiterea la cinema paradiso am primit-o ca pe-un compliment 🙂 eu iti multzumesc.
        ..
        In privintza Lodei,chiar daca enerveaza deseori,prezentza ei e buna/inclusiv a lui cassie-pupaza.
        Raspunsurile atat de bine articulate si explicitarile de foarte buna calitate facute de City,pe lege/chestiuni juridice etc..nu se adreseaza numai Lodei.Sau in subsidiar se adreseaza Lodei.
        Ne fac pe noi comentatorii sa intzelegem mult mai bine politicile promovate si sustzinute de uslinoshi,scopurile lor ,pe de o parte si pe de alta parte faptul ca,banuiesc,blogul e citit de foarte multzi chiar si din zona rosie,ii avertizeaza ca stim despre ce este vorba.Si ca-i ia mama naibii de ipocritzi(sunt bland)

        mircea

        15/02/2012 at 8:29 pm

        • Casandra avea scoala serioasa, trebuia sa citesti printre rinduri cu mare atentie ca sa vezi cit de versata era. La ea buna credinta era doar mimata, ca dupa aia sa loveasca mai tare.

          ce facea ea in privat era treaba ei, insa ca adversar politic, nu merita nici o favoare.

          Cetatean

          15/02/2012 at 8:37 pm

          • stiu City 🙂

            mircea

            15/02/2012 at 8:39 pm

    • mircea,
      si tu ai citit „Baietii din strada Pal”?
      eu inca o mai am in biblioteca.
      Ce mica-i lumea!
      tin minte ca mi-a fost draga cartea asta.

      luminita

      15/02/2012 at 8:46 pm

  34. @Loda. Era bancul ala cu betivul care se mira ca e sarac: numai luna asta am vindut sticle goale de 1000 de lei si tot nu-mi ajung banii. Cam asta e planul lui Iliescu kaghebila si Numara oua. Planul UE in schimb urmareste ca cetateanul mai intii sa dea pe la slujba si sa produca ceva, si dupa aia mai vede el ce face cu banii.
    Planul lui Iliescu si numara oua pentru copiii viitorului este ca acestia sa cistge cite 50 de lei la mitingelile pesediste, cind sint in opozitie, si sa stea pe un ajutor social de mizerie cind e psd la putere.
    Planul UE e ca copiii sa invete la scoala si cind termina sa gaseasca ceva de facut intr-o econome durabila. Dupa aia seara se pot uita la copiii mositi de Iliescu cum mitingesc pe la televiziuni.
    Planul lui Iliescu si Numara oua mai include promovarea nulitatilor mitocane care dupa ce sparg zece mii de euro pe post de bagatori de seama la Monte Carlo sa vina sa plinga pe umerii pensionarilor, promovarea nulitatilor impopotanate in parasutisti si cu parasute prin Austria la schi care pling pe seama bugetarilor, promovarea nulitatilor care declama moartea statului social dupa ce-si fac nunta la Monaco si trag chiulul non-stop.

    Aha

    15/02/2012 at 8:11 pm

  35. Ioan Mircea Pascu (il gasiti la mine in sectiunea decembrie 1989) a fost ofiter DIA. in 19 decembrie 1989 evenimentele l-au surprins la Moscova, impreuna cu generalul Paul Sarpe. acum vad ca este coleg de Contributors cu Vlaston.

    Sare'n Ochi

    15/02/2012 at 8:28 pm

    • iar Vlaston in 2007-2008 avea probleme cu comportamentul autoritar al lui Traian Basescu.

      Eu nu zic ca oamenii pot evolua, insa cu referire la Pascu nu am nici o speranta, iar cit il priveste pe Vlaston, am mari rezerve.

      Cetatean

      15/02/2012 at 8:32 pm

    • Te mira? Te rog,reformuleaza . 🙂

      ela

      15/02/2012 at 8:33 pm

      • Nu ma mira. Am zis ca orice om poate evolua, insa nu unul ca Ioan Mircea Pascu.

        Iar cit il priveste pe Stefan Vlaston, nu pot spune ca e exemplu cel mai bun de…stabilitate intr-o convingere politica. De unde rezervele mele.

        Cetatean

        15/02/2012 at 8:36 pm

      • Şeful compartimentului informativ-operativ D.I.A. şi şef a ceea ce se numeşte generic “Reţeaua 246 -interne” sau “Nucleele de rezistenţă” era în decembrie 1989 colonelul Paul Şarpe. Acest colonel (avansat general maior şi numit în 1990 şef D.I.A. şi apoi ofiţer de legătură N.A.T.O.) a participat în 10 decembrie 1989, alături de colonelul Ioan Mircea Paşcu, ofiţer D.I.A. (avansat general maior, numit secretar de stat la M.Ap.N şi consilier al lui Ion Iliescu, devenind apoi, rând pe rând, parlamentar PSD şi ministru al Apărării Naţionale în legislatura 200-2004) şi maiorul Gheorghe Lungu, ofiţer D.I.A., şeful Biroului Special din cadrul D.I.A. (avansat după 1989 la gradul de general maior şi numit şef adjunct al Direcţiei Contraspionajului Militar), la Moscova, la un “colocviu pe tema securităţii în Balcani”. Important este faptul că în ziua de 22 decembrie 1989, ora 9.00, îl găsim pe acest ofiţer, alături de colonelul Nicolae Eftimescu, contraamiralul Ştefan Dinu, Mircea Dumitru şi maiorul Gheorghe Lungu, în sediul Marelui Stat Major, la o “discuţie” cu ataşatul militar U.R.S.S., colonelul Mihailov;
        http://sareinochi.com/2010/12/19/decembrie-1989-vi-ce-stiu-eu-despre-ce-stiau-altii/
        este un material mai amplu in care se demonstreaza ca in decembrie 1989 singurii capabili sa duca un razboi electronic ca dotare in Romania au fost cei de la DIA.

        Sare'n Ochi

        15/02/2012 at 8:38 pm

        • ceapa mamii lor de kagebisti, acum ei ne reprezinta in PE!

          Cetatean

          15/02/2012 at 8:42 pm

          • fireste.
            lui Pascu i-am scris toate acestea la o postare de pe Contributors. ce credeti ca mi-a raspuns?

            Sare'n Ochi

            15/02/2012 at 8:43 pm

            • ti-a sters comentariul!

              Cetatean

              15/02/2012 at 8:46 pm

              • ca si cum n-ar fi existat. cu toate acestea, in marea lui intelepciune a tinut sa-mi raspunda ceva de genul nu cunosc, nu recunosc, esti cam obraznic, la un comentariu care nu exista 😀

                Sare'n Ochi

                15/02/2012 at 8:57 pm

              • cretin patentat, asta e europarlamentar roman, mama lui de sobolan!

                Cetatean

                15/02/2012 at 9:04 pm

  36. Buna seara, buna seara.
    Nastase si Iliescu au sarit sa vorbeasca despre ratificarea tratatului din doua ratiuni majore: ca sa acopere esecul vizitei la Washington a lui Ponta si ca sa nu se mai vorbeasca de prostia lui Antonescu. Ca nu sunt ei cei mai indrituiti sa vorbeasca despre subiecte de politica externa este o alta chestiune. Sa mai dau un exemplu de „ganire poltica” iliescenista. In timpul guvernarii Vacaroiu s-a pus problema ca Romania sa adere la Consiliul Europei. Chiar si acolo ne cereau sa indeplinim niste conditii, sa semnam niste tratate, etc. Presedintele Slvaciei era in timpul acela un nene in genul lui Funar, mare prieten insa cu PSDR-ul si Iliescu. Mintile stralucite, Iliescu &comp, cad de acord ca impreuna cu baietul sa faca front comun (Romania si Slovacia) si sa adere impreuna, sa nu semneze tratatul cu Ungaria (de buna vecinatate). Melescanu a si facut o vizita speciala la Bratislava ptr a se asigura ca toate sunt in regula. Ghinion de ghinon. Pe cand Melescanu se intorcea victorios la Bucuresti, nenicul semna tratatul de buna vecinatate cu Ungaria. Si astia doi au pretentia de a fi crezuti ca marii strategi in materie de politica externa ai Romaniei.

    clemycali

    15/02/2012 at 8:40 pm

    • buna, clemy!

      cei doi stu foarte bine ce inseamna Tratatul: moartea statului social si moartea pomenilor electorale. E sfirsitul lor ca politicieni.

      Cetatean

      15/02/2012 at 8:46 pm

      • Salut citoyen, absolut exact.

        clemycali

        15/02/2012 at 9:01 pm

      • Cu moartea pomenilor electorale si sfarsitul politic al celor doi perfect de acord.
        La moartea statului social as avea de obiectat( nu ca ar conta)
        Din cate stiu- poate gresesc – si Germania este stat social. Tocmai de aceea le merge bine. De exemplu au reprezentanti ai lucratorilor in Cosnsiliile de administatie.

        Catalin

        15/02/2012 at 9:02 pm

        • „social” in intelesul psd. Nu vorbim de statul social german sau nordic.

          Cetatean

          15/02/2012 at 9:04 pm

          • A, da. De acord

            Catalin

            15/02/2012 at 9:14 pm

  37. seara buna…

    amp la irtv . femeia este plecata dupa cirese.

    halex

    15/02/2012 at 8:46 pm

    • Ea sufera de mult timp de un complex de frustrari (hi hi). La loc de frunte mania persecutiei si sindromul soldatului necunoscut. E caz patologic saraca. Nici eu n-am crezut acum 6 ani cand mi-a spus cineva care o cunoscuse la cateva reuniuni.

      EuCuMine

      15/02/2012 at 9:17 pm

  38. Tupeu de borfas, Adrian Nastase in direct la B1 vorbeste despre tratat si faptul ca nu se cunoaste detalii, echipa de negociere, mandat etc

    mar

    15/02/2012 at 8:57 pm

    • Ce echipa de negociere? Merkel si Sarkoy plus von Rumpoy la care s-au adaugat sefii de stat din UE. Asta a fost echipa de negoicere, adica la cel mai inalt nivel. iar daca este sa vorbim despre detalii, ce noi am stiut cum s-a negociat aderarea Romaniei la UE, pe principiul cincinalului in doi ani si jumatate ptr ca voia Nastase sa defileze cu aderarea in campania prezidentiala? Pana si oficialii europeni au fost uluiti de faptul ca orice propuneau ei era acceptat. Oamenii erau pregatiti sa negocieze nu sa asiste la capituari.

      clemycali

      15/02/2012 at 9:00 pm

  39. Un interviu cu Ponta in revista 22. Interesant.
    Zice ca rolul lui CA si rolul lui Ponta sunt impartite in mod voit pentru ca sa ia cat mai multe voturi.

    http://www.revista22.ro/de-la-fata-de-sef-la-tineret-la-fata-de-premier-13378.html

    eugeni

    15/02/2012 at 8:58 pm

  40. Clemy, am avut doua comentarii despre asta la postarea precedenta.

    Mai fac o precizare: Nu e nevoie de mandat. Presedintele reprezinta Romania si semneaza tratate (art.91. al.1 din Constitutie). Parlamentul ratifica sau nu. Punct.

    Cetatean

    15/02/2012 at 9:07 pm

    • Stiu, stiu dar Nastase incearca ptr ca stie ca nu o sa-i replice nimeni din presa chestia asta. Nu au decat sa voteze impotriva tratatului. Ah, uitasem nu pot vota impotriva ptr ca sunt in greva parlamentara. Intrebare: are coalitia suficiente voturi ca sa treaca tratatul si fara prezenta opozitiei?

      clemycali

      15/02/2012 at 9:09 pm

      • nu are, trebuie 2/3, pentru aplicarea art.148 din Constitutie.

        Cetatean

        15/02/2012 at 9:10 pm

        • Insa cred ca Basescu abia asteapta sa inceapa campania cu tema asta.

          Cetatean

          15/02/2012 at 9:12 pm

          • Da, dar tratatul trebuie aprobat pana pe 1 martie daca nu ma insel. Aici cred ca este pericolul.

            clemycali

            15/02/2012 at 9:13 pm

            • Semnat pina pe 1 martie. Dupa aceea trebuie ratificat, insa nu mai tirziu de final de an, cred.

              Cetatean

              15/02/2012 at 9:16 pm

  41. Pina la urma ce putea sa caute Ponta la americani? Sa le explice cum e cu moartea statului social, cu modelul Che Guevara, binefacerile socialismului cubanez? Asta nu avea ce cauta acolo.

    Aha

    15/02/2012 at 9:07 pm

    • Probabil că ce a căutat, a găsit dar, nu tocmai ce se aştepta.
      O uşă închisă.

      tibi

      15/02/2012 at 9:11 pm

      • Tibi,
        nimeni acolo nu are timp pentru el intr-un an electoral – acolo si aici!

        Theophyle

        15/02/2012 at 9:17 pm

        • Teofil
          Presupun că şi politica administraţiei americane, va avea o schimbare de atitudine în viitorul foarte apropiat. Nu cred că Ponta poate reprezenta un curent de politică acceptabil în noua atitudine. Şi nici Corlăţean nu mi se pare a fi tocmai un interlocutor valabil în aceste noi condiţii.

          tibi

          15/02/2012 at 9:23 pm

          • tibi,
            PSD-ul are o problema cu Ministerul de Externe american – PNL-ul are una si mai mare!

            Theophyle

            15/02/2012 at 9:27 pm

            • cu CIA-ul? 😛

              Cetatean

              15/02/2012 at 9:32 pm

            • da,dar pnl -ul are oricind usi deschise la kremlin;

              intimplator

              15/02/2012 at 9:34 pm

              • Asta are importanta doar daca te numesti Assad al Siriei.

                clemycali

                15/02/2012 at 9:35 pm

      • Tibi, la Washington erau ocupati cu vicepremierul chinez. 🙂 S-or fi gasit insa niste purtatori de mape care sa-i dea buna ziua. Sti ce am spus: pe acolo sunt multe birouri si sefi de cabinet 🙂

        clemycali

        15/02/2012 at 9:20 pm

        • Ştiu, Clemy!
          Am citit programul de pe linckurile puse de Teofil. 🙂

          tibi

          15/02/2012 at 9:24 pm

  42. Ponta in intreviul semnalat de eugeni:

    „In 2012 există o masă de oameni care vor vota oricum cu USL, o altă masă de oameni, în mod sigur mai mică, care va vota cu cei de la putere, dar cei mai mulţi dintre români spun: nu mai vrem să votăm cu voi, cei de la putere, dar de ce am vota cu cei de la opoziţie? Motiv pentru care am folosit această oportunitate de a-mi prezenta cele 15 puncte, practic, un program de guvernare al USL, în această formulă”.

    Sa traduc: multi vor vota cu USL, citiva cu Puterea, insa cei care pot face diferenta nu voteaza cu USL, trebuie sa ii cistigam.

    Deci e clar: USL nu are nici pe departe 50%, de aia Ponta vrea sa cistige nehotaritii.

    Cetatean

    15/02/2012 at 9:15 pm

    • care sunt cam 25%

      Theophyle

      15/02/2012 at 9:19 pm

    • Un alt pasaj interesant, in aceeasi nota:
      „Consider că poate fi şi va fi în avantajul USL să ai şi un lider cum este d-l Antonescu, mai popular, mai agresiv cu d-l Traian Băsescu, pentru că d-l Băsescu şi merită, pentru că răspunde în general cu aceeaşi monedă, şi a avea un al doilea lider care se pregăteşte pentru o funcţie instituţională şi pentru conducerea unui guvern.
      E o distribuţie de roluri?
      E o distribuţie de roluri care a venit însă din distribuţia naturală a personalităţilor şi a vârstei noastre. Eu nu vreau să candidez în 2014.”

      Lupul si-a dat blana de oaie jos; naivi cei ce l-au crezut, fie si pentru o clipa. Insa cred ca devine ingrijorator acest aspect, pentru ca daca reuseste sa isi joace bine acest nou rol de „good guy”, USL va fi foarte greu de oprit in noiembrie 😦

      Eduard

      15/02/2012 at 9:34 pm

      • categoric e o distributie.
        Insa nu le va reusi. Ponta nu e credibil.

        Cetatean

        15/02/2012 at 9:39 pm

        • Poate pentru tine, pentru mine, pentru inca niste persoane de pe aici. Dar ma gandesc cu groaza ca acum o saptamana jumatate din mass-media altfel aparent neutra sau chiar pro-Putere a sarit sa il laude pe Ponta. Schimbarea asta, desi nu l-a tinut mult, a prins foarte mult. Si mai cred ca a fost doar un test pentru perioada urmatoare.
          In lumina asta, cred ca si scandalurile dintre ei, directe sau prin proxi, au fost contrafacute.

          Eduard

          15/02/2012 at 9:42 pm

        • Iar dupa iesirea de lunea asta, cred ca Antonescu a reusit sa indeparteze de USL o parte destul de bunicica dintre nehotarati.

          EuCuMine

          15/02/2012 at 9:46 pm

      • Au francezii o vorba: alunga naturalul si ve intoarce inapoi in galop. Antonescu nu are nevoie sa joace rolul de mitocan agresiv, aia la el e naturalul. Deci sarcina de actor ii revine lui Ponta. Care se va intoarce inapoi in galop la cum il stim.

        Aha

        15/02/2012 at 9:41 pm

    • Am mai spus de cateva ori asta. In sondaje intrebarea e abstracta side-aia se reped toti sa voteze USl. Cand il vor avea ca optiune pe Felix, Bombo, Crin samd altfel va vota chiar si ala care zicea USl la sondaj.

      ribelalu

      15/02/2012 at 10:10 pm

  43. Cu asta nu sunt de acord: „Preţul politicii unilaterale de austeritate impuse de actorii financiari şi de Merkel este dezintegrarea Europei şi o depresiune îndelungată, care va cuprinde la un moment dat şi Germania. Pentru că nu trăim pe insula virtuoşilor..”.

    Parca ar fi scris de Soros.

    Imi amintesc de citeva rinduri din Rothbard, in care scrie ca TOATE bancile centrale fac inflatie si devalorizeaza moneda. Banca Germaniei a fost mereu mai „virtuoasa” doar pentru ca facut inflatie mai putin ca alte banci.

    Germania a fost mai putin nesabuita decit celelalte state ale UE, insa natura capitalismului fiduciar nu permite nimanui sa stea in afara spiralei indatorarii. Germanii au extins indatorarea la scara europeana, gratie monedei euro, ca ei sa poata exporta ce produc.

    Nu sunt de blamat ca exporta, sunt de blamat cei care nu si-au dat seama ca moneda euro ii va servi Germaniei ca trambulina, cind ea a fost creata sa fie inchisoare pentru Germania cea prea exportatoare.

    Cetatean

    15/02/2012 at 9:24 pm

  44. Un comentariu pe care l-am pus si pe vox si mi se pare util:

    „Din pdv juridic, o actiune civila a lui Boc se cere introdusa atat de mult incat incat numa’ ca nu urla.

    Codul Civil:
    Art. 74
    Pot fi considerate ca atingeri aduse vietii private:
    f) difuzarea de stiri, dezbateri, anchete sau de reportaje scrise ori audiovizuale privind viata intima, personala sau de familie, fara acordul persoanei în cauza;”

    Daca eu as fi in locul lui, l-as da in judecata pentru cea mai mare suma posibila si as dona apoi toti banii unui ONG care sa actioneze impotriva abuzurilor presei.

    Din pacate, daca am dreptate in privinta lui Boc, si cred ca am, Boc nu il va da in judecata.”

    mac gregor

    15/02/2012 at 9:40 pm

  45. Buna seara tuturor,
    Am si eu o intrebare legata de Transelectrica si anume pentru ce a fost demis Hahaianu daca omul a spus adevarul?

    ion

    15/02/2012 at 9:40 pm

    • 1. De unde stii ca a spus adevarul?
      2. Chiar daca a spus adevarul, acesta nu se spune mai intai la TV. Si eu, sa-mi iasa un subordonat in presa si sa-mi cauzeze un prejudiciu de imagine – mai ales cand sunt destui cei care ma lovesc- l-as da afara fara sa clipesc. Pentru ca pot.

      Eduard

      15/02/2012 at 9:47 pm

    • buna seara
      posibil motiv: in ziua in care a spus ca nu este energie electrica suficienta,s-a atins un virf de export energie electrica
      sursa(zf)

      intimplator

      15/02/2012 at 10:29 pm

  46. Motivarea Curtii de Apel Cluj a fost clara: calitatea de primar a lui Sorin Apostu il tine in arest.
    In consecinta, Sorin Apostu si-a semnat azi demisia.
    @Cetatean, ma ajuti, te rog frumos, sa-mi traduc chestia asta? adcica: procurorii au facut presiune ca Apostu sa-si dea demisia din functia detinuta (daca mai tii minte discutia), acum judecatorul a supralicitat motivand tinerea in arest exact pe aceasta tema. de cand justitia face presiuni politice (sau traduc eu gresit)?

    Sare'n Ochi

    15/02/2012 at 9:46 pm

  47. Eduard,
    Pe tvr info este o emisiune pe acest subiect. Este unul Iancu care a explicat mecanismul. Legat de punctul 2. Cred ca avem un prejudiciu de imagine mai elocvent acum si anume pana de curent din Bucuresti

    ion

    15/02/2012 at 9:55 pm

    • Ion,
      Iancu papa si el o paine si viseaza la postul de ministru. Un personaj trist si atotstiutor.

      mar

      15/02/2012 at 10:01 pm

    • Nu ma pronunt legat de pana de curent. Tot ce stiu e ca eram la munca atunci cand s-a produs(institutia nu a fost afectata), iar un coleg care toata ziua sta lipit de realitatea si antena3 a iesit in secunda 2 pe hol disperat ca a ramas Romania fara curent, ca „au anuntat astia ca asa o sa fie”.
      Pana aia poate sa insemne orice. Poate chiar o fi fost o suprasarcina si o fi cedat ceva, nu merg mai departe ca nu sunt electrician. Nu cred totusi ca asa ne rezolvam problemele cu deficitul de energie, oprind brusc curentul TOCMAI in Bucuresti. Hai sa fim seriosi, sunt zeci de cai mai elegante de a lua din alta parte, daca chiar ar fi fost nevoie.

      Eduard

      15/02/2012 at 10:05 pm

      • este firesc sa pice curentul, ENEL nu a modernizat mare lucru in Bucuresti. La cate calorifere s-au bagat in priza in ultima perioada, cred ca era normal sa faca poc cate ceva.

        mar

        15/02/2012 at 10:08 pm

  48. Sarkozy si-a anuntat oficial candidatura.

    mar

    15/02/2012 at 9:59 pm

    • e pe muchie, e posibil sa il bata Hollande.

      François Hollande, avec 28% d’intentions de vote au premier tour, et Nicolas Sarkozy, 24%, gagnent chacun un point en février, tandis que Marine Le Pen (20%) est stable et que François Bayrou (13%) cède un point.

      Sarko nu prea are spatiu de manevra, chiar deloc. Insa nu se stie, e un bun combatant la baioneta. Eu, sa fiu in locul lui Hollande, nu as juca cu armele lui Sarko, ci as face exact ca vulpoiul de Mitterand in 1981 cu Chirac: cu singe rece, as dezamorsa retorica lui de presedinte hiperactiv.

      Cetatean

      15/02/2012 at 10:04 pm

      • Hehe: ultimele sondaje il arata pe Hollande la 57, chiar 59% intr-un eventual (si inevitabilil) tur 2 cu Sarkozy. Doar Basescu poate recupera o asemenea distanta in doua luni 🙂

        Eduard

        15/02/2012 at 10:08 pm

        • Sarkozy mai are o carte: campanie electorala la brat cu Angie, batand Franta in lung si in lat. Nu stiu in ce masura defilarea unui lider al vecinilor de la est prin popor, facand cu mana catre gura-casca, va trezi amintiri placute francezului.

          Eduard

          15/02/2012 at 10:18 pm

  49. Ecaterina Andronescu este si azi la B1 TV
    Aseara spuneam ca Mihai Neamtu trebuie sa fie memorabil si perfect pregatit intrucit e primit doar odata pe luna la B1TV
    in timp ce CatyA si Alina Gorghiu apar in fiecare zi. iar ele nu trebuie decit sa combata normal politetelor lui MN.

    Un tanar de stanga

    15/02/2012 at 10:07 pm

    • iar a aparut curva aia batrina care vrea sa dea impresia ca nu a fost atinsa de un barbat cu nici o floare? (metafora politica: curva politica = curva politica; barbat = PSD; floare = iliescianism)

      Cetatean

      15/02/2012 at 10:10 pm

  50. excelenta replica ai dat, cetatean, lodei,
    excelent, poate va pricepe odata si odata sa nu bage mereu bete in roate…

    skorpion

    15/02/2012 at 10:09 pm

    • skorpi, e prima replica de acest gen, mai contondenta, pe care i-o dau, sper sa fie si ultima. Am mai discutat in contradictoriu, insa de data asta mi-a sarit mustarul.

      Ea si cu Androneasca sunt din acelasi aluat: „vai, ce femei de buna credinta are PSD-ul!”.

      Cetatean

      15/02/2012 at 10:12 pm

  51. nu v-a pricepe niciodatä, si nici nu vrea.

    theo- nona

    15/02/2012 at 10:11 pm

  52. Curva aia de Antonescu iar vorbeste de „mandatul” pe care trebuie sa il ia Basescu ca se semneze Tratatul.

    Unde ceapa masii e mandatul lui Iliescu cind a semnat Tratatul cu URSS?!~

    Art.91, al.1) : „1) Preşedintele încheie tratate internaţionale în numele României, negociate de Guvern, şi le supune spre ratificare Parlamentului, într-un termen rezonabil. Celelalte tratate şi acorduri internaţionale se încheie, se aprobă sau se ratifică potrivit procedurii stabilite prin lege.

    Aici nu a existat negociere de Guvern, ci negociere la nivel de presedinti de stat.

    Cetatean

    15/02/2012 at 10:14 pm

  53. @luminita, mircea,

    si eu am citit cartea Baietii de pe strada Pal, splendida carte cu baietelul Nemecsek, care in final a si murit..
    carte din care puteai invata ceva….

    skorpion

    15/02/2012 at 10:20 pm

    • skorpion,
      eu nu credeam ca ma voi putea „lauda” vreodata ca am citit Baietzii din strada Pal, ba chiar ca o mai am si acum in biblioteca.
      Nu imi amintesc cum de am ajuns sa cumpar carticica, cred ca profa de romana dintr-a cincea ne-a facut comanda prin posta.

      luminita

      16/02/2012 at 1:34 am

  54. Curva de Andronescu ar vrea deficit mai mare „pentru investitii”.

    Cetatean

    15/02/2012 at 10:25 pm

    • He, he 🙂
      sa avem ce imparti la baronii hamesiti. Pastele mamii lor inca nu au auzit ceea ce se intampla in europa!

      Theophyle

      15/02/2012 at 10:30 pm

      • sa iti spun eu ce vor face, Doamne apara, daca ajung la putere:

        – il schimba pe Isarescu de la BNR
        – lichideaza rezerva Romaniei
        – dau drumul la tiparnita

        Cel putin vor incerca, caci va reactiona Europa.

        Cetatean

        15/02/2012 at 10:35 pm

        • Nimeni nu-l schimba pe Isarescu. El va fi ingropat cu sacunul de la BNR ca papii de la Ronma 🙂 ( o data) 😆

          Theophyle

          15/02/2012 at 10:37 pm

          • si eu cred la fel. Insa vor incerca.

            pe Isarescu il apara Bildenbergii 😈

            Cetatean

            15/02/2012 at 10:40 pm

          • 😛 😆

            mar

            15/02/2012 at 10:46 pm

  55. excelent neagu Djuvara „isi ridicä päläria in fata dl.Boc”
    iar fi pläcut dna Macovei langä dl. Ungureanu;in guvern
    iar despre dl Ungureanu, are o inpresie f, bunä, poate
    sä joace oce rol, sä facä fatzä la orce.

    theo- nona

    15/02/2012 at 10:26 pm

    • Domnul istoric Djuvara gandeste mai limpede decat altii cu o treime din varsta domniei sale.

      EuCuMine

      15/02/2012 at 10:34 pm

  56. ochi de peste mort, dupä declaratzia dlui djuvara,
    isi bagä unchia in gat, ca pitzigoiul.

    theo- nona

    15/02/2012 at 10:28 pm

  57. Intrebare catre v. Ponta in Sua:
    Ce veti face cu contractele semnate cu FMI:

    Raspuns:
    Le vom respecta pana la utima virgula.

    Mentiune:
    Dl Taricianu le-a anulat.

    Raspuns Ponta:
    a fost o gresala.

    Ponta plateste cu varf si indesat asta:

    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-10114888-victor-ponta-vrem-presedintele-romaniei-fie-primit-usa-din-fata-sua-nu-servitori.htm

    Pe surse 🙂

    Theophyle

    15/02/2012 at 10:40 pm

    • Pe surse pe surse, dar in discutie cu cine?

      Aha

      15/02/2012 at 10:43 pm

      • Mortaaaaal!!! 🙂

        Cetatean

        15/02/2012 at 10:44 pm

      • Cu un sub-sub-sub secretar! Maine am sa redau toate datele 🙂

        Theophyle

        15/02/2012 at 10:44 pm

        • 😆

          mar

          15/02/2012 at 10:47 pm

          • Abia aştept Teofil, postarea.
            Ponta, primit de un sub-sub-sub. 🙂 🙂

            Serios vorbind, avem nevoie urgent de o altă abordare a problematicii politice externe a opoziţiei actuale că altfel, nu văd ce viitor vom avea dacă aceştia, vor cîştiga alegerile.
            Sau acesta este mersul istoriei care nu ţine seama de generaţii ci numai de trecerea timpului peste aceste conjuncturi?

            tibi

            15/02/2012 at 11:00 pm

            • Draga tibi,
              nu merge chestia ca una zici in tara alta zici cand ajungi acolo. Panarama pe care au facut-o la Bruxelles a lovit adanc in profilul lor diplomatic. Probleme lor, ma refer la USL aunt in primul rand Voiculescu si in al doliee rand o serie de personaje care sunt vazute de americani (asa cum si este) comunisti. Asta nu prea e bine nici macar in administratia Obama.

              Theophyle

              15/02/2012 at 11:04 pm

        • Ba nu, lasa-l intii sa vina in tara, sa isi zica el versiunea, si apoi il pocnesti.

          Cetatean

          15/02/2012 at 10:55 pm

          • Ai dreptate 100%

            Theophyle

            15/02/2012 at 10:56 pm

            • 😛 de ce sa ii lasam timp sa pareze? Lasa-l sa faca fandarea, apoi ii tragi presul de sub picioare 😉

              Cetatean

              15/02/2012 at 11:02 pm

  58. Penibila este Abramburica, pacat ca este femeie in varsta si cu pretentii 😦

    mar

    15/02/2012 at 10:48 pm

  59. Inteleg ca domnul Iliescu ar adera mai degraba la uniunea aia care o coace Putin cu Belarus si kazakhstan si alti stani decit sa fie de acord cu un tratat UE. Nastase ar bate tot in aceeasi directie, ca oligarh din ferma de oua nu sa mai pomenit, dar fermier de oua la inchisoare se poate.
    Antonescu ne lamureste asa: parlamentul e ilegitim, guvernul investit este deci si el ilegitim. Numai opozitia este legitima. Cum pe Basescu nu la numit parlamentul ilegitim, rezulta ca are musai nevoie de girul opozitiei legitime. Iar girul opozitiei este deja dat pre-prezidentului Antonescu. Vreti tratat UE, atunci dati jos dictatorul si anticipatil pe Antonescu in post, dupa care va semna orice, dar numai dupa ora 14.

    Aha

    15/02/2012 at 10:51 pm

    • Aha, astia d ela Putere sunt Idioti: eu am invatat pe de rost zeci de numere reprezentind decizii ale CCR care le pot da in cap la Opozitie la teze lor.

      Bunaoara, decizia 1490/2010 a CCR arata clar ca UNPR e un partid legitim.

      Cetatean

      15/02/2012 at 11:03 pm

      • In schimb Antonescu, care tot rage cu mandatarea, nu cred ca e in stare sa memoreze nici numarul telefonului de acasa, daramite niste articole de lege.

        Aha

        15/02/2012 at 11:16 pm

        • asta nu stia articolul din legea 35/2008 care spune ca data alegerilor anticipate se anunta cu 3 luni inainte de alegeri. lege pe care a votat-o.
          El tot ii tragea cu Constitutia si 60 de zile.

          Cetatean

          15/02/2012 at 11:23 pm

  60. theo,
    sä vezi maine, ce o sä se laude poantä. sä vezi ce aranjamente a
    fäcut, contracte, discutzii, propunerii, etc mii de laude.

    theo- nona

    15/02/2012 at 10:53 pm

    • Theo,
      el poate sa se laude 🙂
      Voi veti sti adevarul cu linkuri si cu toate datele necesare!

      Theophyle

      15/02/2012 at 10:55 pm

      • Maine unii vor intra in sevraj pe aici 🙂

        mar

        15/02/2012 at 10:56 pm

  61. Cristoiu, magistral 🙂 Intrebare – Domnul Vanghelie este asa de indragostit incat nu se mai aude, a renuntat si la functie in favoarea dvs.

    mar

    15/02/2012 at 10:55 pm

  62. buna seara
    1.daca ambasada n-a convins pe nimeni sa-l primeasca pe ponta macar pentru o poza,tipul are acolo aceasi valoare ca lukasenko.
    2. bagai seama ca psdpnl a rezolvat cu zapada,cu lemnele babutzelor,inundatiile inca n-au inceput,boc s-a imbracat asa ca ” am dat-o” pe teme europene;iata primul ” efect mru asupra teveurilor” se apuca de ce nici nu visau =subiecte europene
    am mai vazut ca se incearca explicatii pe intelesul celor care nu vor sa priceapa,ba mai si vorbesc in numele tzatzei veta: ca sa inteleaga ,asa simplu,e un raspuns: te intinzi cit te tine plapuma;ba chiar -si ma mir-cum ‘ nu vinde ” basescu asta,adica am vorbit cu merkel si -am zis de intelepciunea populara,stramoseasca de lanoi,bla,bla si asa s-a ajuns la idee deficit zero.
    cit priveste antonescu sideficit pe investitii,asta e marotalui vladescu;sa puna mina pe carte si sa vada ca tarile care cresc nu cresc prin deficit,cresc prin export
    3. in rest pisica e cam moarta in cotet:dupa minus la pib in trim 4 si aproape cert la fel in trim 1,nu prea e loc de majorari de nici un fel,ca e din nou -tehnic-recesiune

    intimplator

    15/02/2012 at 11:01 pm

  63. Personal,
    Ma deranjeaza ca presa romaneasca chiar nu stie cat de apropiate sunt relatiile intre Romania si Sua si cat de mare a fost contributia lui Basescu la aceste relatii. Nimeni nu a publicat asta – mare pacat!

    http://romania.usembassy.gov/policy/media/pr-02012012.html

    Theophyle

    15/02/2012 at 11:17 pm

    • Eu mi-l amintesc pe Biden spunind ca in Afganistan, Romania e singurul aliat care a fost insarcinat sa aiba sub comanda militari americani.

      Cetatean

      15/02/2012 at 11:21 pm

      • Asta, nene se numeste incredere si nu se castiga prin vorbe goale!

        Theophyle

        15/02/2012 at 11:22 pm

        • te cred, am pe cineva care a fost in Afganistan care mi-a povestit.

          Cetatean

          15/02/2012 at 11:24 pm

          • Intreba-l pe Creanga el a fost in toate pustiile si a lucrat cu americanii.

            Theophyle

            15/02/2012 at 11:28 pm

            • am citit ce a scris el la nora.

              Cetatean

              15/02/2012 at 11:29 pm

              • Slava Domnului ca a ajuns cu bine unde a ajuns. Crede-ma ca am avut impreuna si de bune si de rele 🙂 Creanga e din neam de militari adevarati si tasu’ chiar a fost un barbat de barbat!

                Theophyle

                15/02/2012 at 11:31 pm

        • Dragă Teofil,
          Presa româneasă este aşa cum este: intens afiliată unor interese care numai cu interesele românilor nu se pot conjuga.
          Aici este aici: cum pot fi explicate oamenilor obişnuiiţi, ce pericole îi pasc în anumite condiţii?

          tibi

          15/02/2012 at 11:30 pm

          • nu stiu tibi,
            eu incerc sa fac ce pot. Dar sunt multi oameni pe blogul asta care cunosc adevarul la fel de bine ca mine. Din nefericire nimeni nu ne intreaba pe noi, scriem si noi cat putem. Cine vrea mai citeste si intreaba. alti chiar nu le pasa.

            Theophyle

            15/02/2012 at 11:33 pm

            • Dragă Teofil,
              Mi-a plăcut enorm, acest coment al tău: „Alo, Loda. Cu cine vorbesti tu, maica?”
              Despre asta este vorba, pînă la urmă, cred: cine cu cine vorbeşte şi mai ales, despre ce!

              tibi

              15/02/2012 at 11:58 pm

    • @theophyle
      contributia lui basescu este decisiva,dar a avut si „materialul uman” autohton care s-a intimplat sa fie pe aceasi lungime de unda cu el si i-au creat posibilitatea de strapungere la nivel decizie;e un bun exemplu de „sinergia faptelor” ca sa citez un polip in viata

      intamplator

      16/02/2012 at 12:41 am

  64. Buna Theo,
    Cum sa scrie presa romaneasca asa ceva daca corespondentul televiziunii romana in USA este Mihai Melinescu, iar unul dintre directorii din MAE este sotia lui Radu Tudor. nu ti se pare ca acest regim este subminat usor usor din interior?

    ion

    15/02/2012 at 11:25 pm

    • Ioane,
      daca ai sti cat nu stim noi despre ceea ce se intampla in tara asta te-ai ingrozi. Cu cat te departezi de Bucuresti cu atat de mare creste lipsa de informatii. Citeste-ma maine dupa masa si vei afla lucruri de care habar nu avem majoritatea romanilor.

      Theophyle

      15/02/2012 at 11:27 pm

  65. se duce o batalie pentru sectorul energetic romanesc cum nu s-a dus o batalie de genul asta de 15 ani. Daca nu vom castiga vom fi vasalii rusilor!

    Theophyle

    15/02/2012 at 11:35 pm

  66. Theo,
    Ar trebui sa te ia MRU purtator de cuvant. Te citesc de mult timp uneori nu sunt in totalitate de acord cu tine dar trebuie sa recunosc ca esti o adevarata enciclopedie.

    ion

    15/02/2012 at 11:36 pm

    • sunt pe naiba 🙂
      sunt un om care a avut o viata plina si am dragoste de popor si tara! Imi pare rau sa o las asa cum arata astazi si numarul de toamne care mi-a ramas este mult mai mic decat numarul de primaveri pe care le-am petrecut.

      Theophyle

      15/02/2012 at 11:39 pm

      • lucram in tandem. Pentru fiecare primavara trecuta iti dau eu una, ca eu am luat startul mai tirziu 🙂

        Cetatean

        15/02/2012 at 11:42 pm

        • Multumesc prietene,
          tu ai un lucru important de facut! Tu si oamenii din generatia ta trebuie sa reconstruiti tara si sa plantati increderea si decenta in aceste locuri pustiite de coministi si de urmasii lor si mai rai. Voi aveti o menire pe care TREBUIE sa o impliniti.

          Theophyle

          15/02/2012 at 11:45 pm

          • o implinim, te asigur. Desi ieri faceam o socoteala si ma miram cit de putin cerem de la stat pentru serviciul public pe care il facem, eu si altii ca mine. M-am speriat cind am realizat cit de ieftini suntem, noi astia cu competente cistigate pe merit.

            Cetatean

            15/02/2012 at 11:56 pm

            • Draga prietene 🙂
              Statul ar trebui sa fim noi – din nefericire deocamdata, statul sunt ei!

              Theophyle

              15/02/2012 at 11:59 pm

              • asa-i, statul e madam Andronescu si musiu Voyeurescu 😦

                Cetatean

                16/02/2012 at 12:09 am

              • C,
                E mult de plivit an tara asta. Sper sa avem suficiente sapaligi!

                Theophyle

                16/02/2012 at 12:11 am

        • mi-a placut 🙂

          Theophyle

          15/02/2012 at 11:48 pm

          • Multzam. 🙂

            mishu jamie

            16/02/2012 at 12:20 am

            • cu placere 🙂 ai viitor in aceasta activitate sesifica numita bloggareala 🙂

              Theophyle

              16/02/2012 at 12:24 am

      • Deie-va Domnul multa sanatate si tine-ti-o tot asa!

        ovidiu

        16/02/2012 at 12:01 am

        • Si tie, multa sanatate Ovidiu 🙂

          Theophyle

          16/02/2012 at 12:03 am

  67. Cred Theo ca ajungem la vorba Marelui Will, „durerea cind nu plinge ramine-n suflet soapta care-l frange” (Macbeth).

    ion

    16/02/2012 at 12:00 am

    • Asa e 🙂
      Frumos!

      Theophyle

      16/02/2012 at 12:04 am

  68. Lume, lume!!!!Cinema Paradiso prezinta:
    Iarna nu-i ca vara iar dna Loda nu-i ca profesoara.

    Creanga

    16/02/2012 at 12:00 am

    • Salut Creanga 🙂
      te-ai intors de la serviciu sughitand 😆

      Theophyle

      16/02/2012 at 12:03 am

      • Seara buna!
        Am venit si am plecat, am franceza de invatat. 🙂

        Creanga

        16/02/2012 at 12:06 am

        • succes prietene 😆

          Theophyle

          16/02/2012 at 12:08 am

        • Salut, Creangă! 🙂
          Ştiu că o vei învăţa! 🙂

          tibi

          16/02/2012 at 12:15 am

  69. Bon.
    Noapte bună, ALL! 🙂 Vă mai citesc şi mîine.

    tibi

    16/02/2012 at 12:16 am

    • noapte buna 🙂

      Theophyle

      16/02/2012 at 12:21 am

  70. Dupa atata amaraciune, va invit sa vedeti Romania reala. Pe mine m-a incantat:
    http://marianmocanu.blogspot.com/2012/02/iarna-pe-ulita.html

    cedric

    16/02/2012 at 12:18 am

  71. noapte buna, ma duc si eu! 🙂

    abia astept sa vina micul Ghevarescu, sa spuna cum a transmis mesajul lui la Washington despre lipsa de dialog intre Putere si Opozitie si tendintele autoritare ale lui Basescu 😈

    Cetatean

    16/02/2012 at 12:18 am

    • Noapte buna C 🙂

      Theophyle

      16/02/2012 at 12:22 am

  72. Mai City mucalit mai esti.
    Noapte buna comunitate Politeia oriunde te afli in lumea asta mare.

    ion

    16/02/2012 at 12:23 am

    • Noapte buna prietene 🙂

      Theophyle

      16/02/2012 at 12:25 am

  73. Noapte buna, Romania, oriunde te-ai afla!

    luminita

    16/02/2012 at 1:38 am

  74. Buna Dimineata 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    16/02/2012 at 5:34 am

  75. De cele mai multe ori aveam parte de articole si dezbateri interesante pe blogul asta… postarea asta si comentariile au fost …foooooarte plicticoase.

    db

    16/02/2012 at 9:05 am


Comentariile sunt închise.