Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Nodul Gordian

Partidele nu sunt concilii  ascetice sau adunari angelice, nimeni nu se asteapta la asa ceva, nici in România si  cred ca nicaieri in lume. Partidele politice fac parte dintr-o societate si oglindesc societatea din care fac parte. Societatea româneasca este coruptibila si permisiva la coruptie, sufera de o infantilitate politica si o autosuficienta inexplicabila, partidele politice romanesti  sunt la fel.

Am descris intr-o postare pe blogul doctrinar geneza politicii romanesti de dupa ’89 si am explicat cum si de ce ne aflam in aceasta situatie:

Toate partidele politice au fost create in urma unei manipulari, gandite si organizate de fostele cadre comuniste. Incapacitatea publica de a realiza analize rationale fara emotii si fara negari au dus la babiloniada prezenta. Dezbaterile publice s-au transformat in certuri dintre galerii de fotbal, bazate pe fals partizanat sau in cel mai bun caz un partizanat imposibil de explicat si de aici si imposibil de transferat electoratului. Politica este traita prin “bufeuri de menopauza” si defulari emotionale.

Dupa douazeci si doi de ani au inceput sa apara primele semne ale unei maturitati si o parte dintre politicienii sau intelectualii publici tineri au simtit momentul unei schimbari care poate deratiza politica contemporana de parazitii dezvoltati in toti acesti douazeci de ani. Toate partidele politice din Romania sunt conduse de potentati imbogatiti din afaceri cu statul sau din facilitarea acestor afaceri. Intr-o lume libera nu poti deconecta politicul de economic, nu poti pretinde unui senator de Illinois sa nu faca loby industriei de automobile, sute de mii de alegatori din acest stat lucreaza in industria respectiva; poti insa sa creezi o legislatie restrictiva care reglementeaza pana unde este legitim si de unde devine penal. Justitia americana nu se teme de politicieni si nici opinia publica nu este exact apreciativa fata de politicienii corupti.

Nodul Gordian al politicii românesti, care stabilizeaza legatura intre conducerile politice ale partidelor  cu economicul nelegitim, TREBUIE taiat. Acesti noi politicieni o pot face, societatea informatica si noua generatie de tineri mai educati pot ajuta la acest efort.  In viitoarele postari sper ca voi aduce cateva exemple de felul in care acest nod Gordian a fost taiat in alte societati si cum partide politice in democratii occidentale s-au ajustat la noile provocari fara laturile talibanilor de toate culorile.

Written by Theophyle

10/02/2012 la 8:39 pm

82 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Buna seara,
    copiez ce apucasem sa scri udincolo, fara sa stiu ca a aparut postarea noua:
    Ponta a gasit tertipul sa iasa din greva parlamentara: il someaza pe presedinte sa declare stare de urgenta in judetele afectate de zapada si promite ca vor veni in parlament sa voteze ordinul!
    Nu-i asa ca e ingenios dansul? Si se cam baga in treaba primului ministru?
    Stirea cu somatia /cererea a fost data acum la jurnalul tvr.

    P.S.Theophyle, de acord ca apare o oarecare speranta de intinerire a partidelor (nu toate), dar ce ne facem cu analistii invechiti cu ideile mostenite de la Stefan Gheorghiu? E acum o emisiune la B1 la care n-am rezistat decat vrea 10 minute la care se dau destepti doi trogloditi , cu idei fixe dar „anti” tineri, Dan Pavel si unu Taranu.

    cedric

    10/02/2012 at 8:50 pm

    • Cedric,
      Cred ca vremea lor este apusa. Ceea ce vedem este ultimul lor zbucim! Ei pot sa vorbeasca cat vor, roata nu o mai pot intoarce 🙂

      Theophyle

      10/02/2012 at 8:53 pm

  2. salut si aici 🙂
    Afaceri necurate ?
    Mitt Romney este squeaky-clean curat ca lacrima , curat de scirtzie, in ce priveste afacerile . o spun cu tristete oamenii lui Obama.
    Dar tot ei se imbarbateaza spunind singurul lucru negativ despre Romney : este bogat iar faptul ca esti bogat desi cinstit nu te ajuta in America la voturi 🙂

    Un tanar de stanga

    10/02/2012 at 8:52 pm

    • TDS, Salut!
      lumea este invidioasa, in special pe timp de criza

      Theophyle

      10/02/2012 at 8:54 pm

  3. Seara Buna 🙂
    Mai stransi cu usa, mai impinsi de la spate unii au priceput/ai fot convinsi sa priceapa ca este timpul sa se retraga. Videanu a declarat in seara asta ca ptr. el politica in prima linie este un capitol inchis, de notat pozitiv aceasta decizie.

    mar

    10/02/2012 at 8:52 pm

    • Seara buna mar,
      aper ca pe toate liniile de unde se poate fura 🙂

      Theophyle

      10/02/2012 at 8:56 pm

      • el zice ca da, motivand ca piata constructiilor in Romania este la pamant fapt ce l-a facut sa mearga catre extern, vom vedea. Eu zic ca serparia este in teritoriu si este transpartinica.
        Avem nevoie de o lege electorala/constitutie noua ca de aer, cu restrictii in cea ce priveste perioada mandatului, traseismul politic, functiile publice in institutii, nivelul de politizare, numai asa vom taia nodul gordian si vom permite accesul tinerilor.

        mar

        10/02/2012 at 9:04 pm

        • legile nu au fost niciodata problema – impunerea lor a fost problema – JUSTITIA!

          Theophyle

          10/02/2012 at 9:08 pm

          • Asta e! Exact asta: enforcement-ul!

            Observator

            10/02/2012 at 10:40 pm

  4. la topicul trecut Politeia trebuie sa amintesc ca Theophyle lucrind vajnic aici este asteptat si de alte domenii De pilda la articolul din Contributors (destul de curatel de altfel ) „Israel vs. Iran Cind se va declansa razboiul?” un cititor exasperat conchide : „Eu, drept sa-ti spui, asteptam mai degraba un comentariu amplu, sau chiar un articol pe tema asta de la Theophyle…”
    Asa ca T face sacrificii stind aici pe politica nationala 🙂 🙂

    Un tanar de stanga

    10/02/2012 at 9:05 pm

    • TDS,
      am sa ajung si acolo – mai intai casa noastra 😆

      Theophyle

      10/02/2012 at 9:07 pm

  5. UNul care vrea sa iasa cu picioarele inainte din politica, a imbatranit urat si nu pricepe ca timpul lui a trecut 👿
    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-11474610-andrei-marga-compara-guvernarea-actuala-germania-lui-hitler-italia-lui-mussolini.htm

    mar

    10/02/2012 at 9:09 pm

    • omul a inceput sa innebuneasca dupa ce i-au taiat macaroana!

      Theophyle

      10/02/2012 at 9:11 pm

      • Marga e inca un invechit frustrat de propria mediocritate.

        EuCuMine

        10/02/2012 at 9:42 pm

  6. Da` pina la urma a desfacut cineva nodul gordian? ca de taiat e simplu 😉
    Discutia despre cinstea politicienilor va intra intotdeauna intr-o fundatura.
    Doar unde functioneaza bine Justitia, politicienii vor fi mai retinuti; pentru ca niciodata coruptia nu poate fi eradicata, ci doar diminuata.
    Imaginati-va la noi o Justitie de genul celei care a bagat-o pe actrita Sofia Loren 30 zile la inchisoare ori pe tatal tenismenei Stefi Graff la mititica pentru evaziune fiscala; trebuia sa investim in puscarii mai mult decit in autostrazi.
    Parerea mea, vorba stiu io cui 😛

    victor L

    10/02/2012 at 9:10 pm

    • sau un stat care si-a trimis 3 ministri la puscarie si un fost Presedinte plus un prim ministru pe drum 🙂

      Theophyle

      10/02/2012 at 9:13 pm

    • WOW!!!
      Asta-i stire de BBC si CNN 🙂

      A A

      10/02/2012 at 9:29 pm

  7. Da, Theophyle.
    Scrisesem un text despre obisnuinta noastra de a privi, atunci cind sintem la greu, spre centru. Injuram pe cei de la Bucuresti, de parca in judete nu ar fi prefecti si presedinti de consilii judetene. Am renuntat la el.
    Dar gasii urmatoarele:
    „Premierul Mihai Răzvan Ungureanu a cerut prefecţilor şi preşedinţilor Consiliilor Judeţene să colaboreze pentru soluţionarea problemelor determinate de căderile masive de zăpadă şi ger”.
    Ceva telepatie ezista intre mine si spion 😉

    victor L

    10/02/2012 at 9:23 pm

  8. Am citit multe comentarii critice la adresa PDL-ului. PDL-ul are destule greseli dar are si mari merite. Sunt destui „bulgarasi” care au inceput sa se rostogoleasca si exista toate sansele ca in viitorii cativa ani avalansele care se vor dezlantui indiferent cine va fi la putere, sa produca pagube iremediabile adversarilor noului. Si din acesti „bulgarasi” cel mai important mi se pare cel care a inceput sa se rastogoleasca in justitie si care nu nu are cum sa mai fie oprit. Lumea acum nu constientizeaza schimbarea, dar o va constientiza la prima incercare a „Sandeilor” sa revina la vechile practici de pana in 2008-2009.

    ribelalu

    10/02/2012 at 9:26 pm

  9. Parca se „iubeau”, dar cred ca nu a fost cu fluturi in stomac si au ajuns la ferma 😀 – „Domnul Iliescu e obisnuit cu jocuri de animale? Il rog cuviincios pe domnul presedinte sa faca aceste exercitii in ferma proprie, la PSD” .Antonescu a intrat in sevraj.
    http://www.ziare.com/crin-antonescu/pnl/antonescu-domnul-iliescu-sa-faca-jocuri-cu-animale-in-ferma-dansului-psd-1150165

    mar

    10/02/2012 at 9:34 pm

  10. buna seara,

    eu cred ca nodul gordian a fost deja taiat de catre Basescu, urmeaza efectele, din care unele au si aparut
    🙂

    skorpion

    10/02/2012 at 9:40 pm

  11. Maldivele-prima lovitura de stat din motive ecologice si nu ideologice. US of A face din nou istorie…

    Tio

    10/02/2012 at 9:50 pm

  12. Intrebind si eu vechi membrii ai unor partide am aflat cum problema cu coruptia partidelor porneste din campaniile electorale. Cotizatiile sunt foarte mici si niciodata nimeni nu plateste, se lauda cu sute de mii de membrii degeaba. Asa ajung sa candideaza cei care dispun de bani, apoi ca intr-o afacere dupa ce investesc vor sa si cistige . Si uite asa dupa cotributiile avute fiecare vrea ceva, o functie , un contract s.a. Ma gindesc si eu ca daca ar sti sa intre in campanii cu programe viabile la acare sa adere unii si altii sa fie sprijiniti cu sponsorizari poate ar fi altceva. Nu stiu care ar fi solutia pentru ca de aici incepe coruptia.

    Kat

    10/02/2012 at 9:50 pm

  13. Mihai Razvan Ungureanu a declarat starea de urgenta in judetul Vrancea.
    Rezlta ca, conform celor propuse de Ponta, PSD renunta la protestul parlamentar pentru a vota o astfel de propunere. 😉

    Chibit

    10/02/2012 at 10:01 pm

  14. chibit,
    nu cred ca in vrancea este necesara instituirea starii de urgenta!!, parerea mea.
    acolo trebuie vreo 200-300 de voluntari, chiar oamenii comunelor (cei tineri, maturi in putere),
    o tona de lopeti, utilaje de deszapezire si ajutoare date celor fara putere….

    skorpion

    10/02/2012 at 10:05 pm

    • De acord. Da, da bine la bobor… 😆

      Chibit

      10/02/2012 at 10:07 pm

  15. http://www.evz.ro/detalii/stiri/de-ce-nu-mai-merge-crin-antonescu-in-vizita-in-sua-965890.html

    Raspunsul e simplu: aia nu-ti dau viza daca nu demonstrezi ca muncesti

    ribelalu

    10/02/2012 at 10:07 pm

    • dar e pacat de el..ar fi avut si el posibilitatea, macar in prima zi, pana se acomoda cu fusul orar, sa vada un rasarit de soare.

      ribelalu

      10/02/2012 at 10:10 pm

    • carcotasii ar putea spune ca nu se duce si pentru faptul ca are problema cu limba. insa felix nu s-a plans niciodata de limba lui.

      ribelalu

      10/02/2012 at 10:12 pm

  16. Acum realizez cat suntem cu totii de nepasatori. Ne-am luat cu Piata Universitatii, cu zapezile, cu schimbarea Guvernului si nimeni de aici nu a remarcat lipsa Monicai Tatoiu de la dezbaterile televizate. Sa ne faca bucuria sa fie sinistrata pe undeva prin Vrancea?

    ribelalu

    10/02/2012 at 10:25 pm

  17. Mea culpa.
    Daca daca stai cu urechea la radio si cu ochii in calculator… mai gresesti.
    In Vrancea a fost declarata Situatie de Urgenta.

    Chibit

    10/02/2012 at 10:33 pm

    • Pe cale de consecinta … se amana renuntarea la greva parlamentara.

      Chibit

      10/02/2012 at 10:36 pm

      • Hantenele n-au azit de știrea asta. CNA se aude?

        filadel

        10/02/2012 at 11:01 pm

        • Hantantenele au receptie selectiva 😦

          Theophyle

          10/02/2012 at 11:02 pm

  18. Buna seara, buna seara, am venit cu sanioara. As pune mana si pe lopata dar e cam greu. In fine.
    Ponta se da istet: declararea starii de urgenta nu cred ca trebuie aprobata de Parlament decat daca se extine la intreg teritoriul. Poate ca confunda urgenta cu starea de razboi 🙂

    clemycali

    10/02/2012 at 11:07 pm

    • Buna Seara Clemy,
      nici nu va fi, parerea mea. Cred ca exista „stare de urgenta la calamaitati naturale”, care difera de razboi.

      Theophyle

      10/02/2012 at 11:13 pm

      • La asta ma gandeam si eu. Dar Ponta incearca sa gaseasca un motiv sa iasa din greva parlamentara cat de cat onorabil. Imposibil in opinia mea. Dar asta e alta chestiune. 🙂

        clemycali

        10/02/2012 at 11:15 pm

        • Eu zic ca trebuie ajutat! 🙂

          Theophyle

          10/02/2012 at 11:16 pm

          • Mda. Si uitandu-ma eu pe „sfanta Constitutiune”, e ca sa vezi ce citesc la art.93 privind atributiile presedintelui, adica ale dictaorului:ca presedintele poate institui starea de urgenta sau de asediu si solicita Parlamentului incuviintarea masurii luate in termen de cinci zile de la instituire. Nu il vad pe Basescu repezindu-se sa faca gestul asta. 🙂

            clemycali

            10/02/2012 at 11:20 pm

  19. Banciu e criminal…Antonescu nu mai e Arici Pogonici..e Karici Pogonici cu „K” si e pakistanez si vine numele de la Karachi :))

    ribelalu

    10/02/2012 at 11:16 pm

    • 😆 chiar așa!

      filadel

      10/02/2012 at 11:18 pm

    • tu chiar nu vrei sa sti ce este in araba (slang) karici se scrie asa :

      كاريتش

      Theophyle

      10/02/2012 at 11:19 pm

  20. cred ca este o diferenta intre stare de urgenta si situatie de urgenta (cum este cazul celor din Vrancea)

    ati citit ca ponta pleaca singur in SUA?
    repetentul ramine in Ro

    skorpion

    10/02/2012 at 11:21 pm

    • nu stie engleza nu vrea sa-l traga pe sfoara partenerul de coalitie 😆

      Theophyle

      10/02/2012 at 11:22 pm

    • Probabil ca nu i-au dat viza americanii 🙂 A mai fost un caz. Parca Pascu. 🙂

      clemycali

      10/02/2012 at 11:23 pm

  21. parerea mea, ca crin antonescu din 9 februarie 2012 este un viu mort!
    gata, epoca lui crin a apus….definitiv!!!!
    isi merita din plin soarta, dar cu PNL-ul ce-a avut? de fapt si membrii PNL au o f. mare vina!

    skorpion

    10/02/2012 at 11:24 pm

  22. salutare! 🙂

    E ceva cu presiunea pesedeilor de a se institui starea de urganta in Vrancea, nu imi dau seama de ce tin ei asa de tare (nu ii pot banui de lipsa de arierplan politic).

    Legea 453/2004:

    „”Art. 3. – Starea de urgenta reprezinta ansamblul de masuri exceptionale de natura politica, economica si de ordine publica aplicabile pe intreg teritoriul tarii sau in unele unitati administrativ-teritoriale care se instituie in urmatoarele situatii:
    a) existenta unor pericole grave actuale sau iminente privind securitatea nationala ori functionarea democratiei constitutionale;
    b) iminenta producerii ori producerea unor calamitati care fac necesara prevenirea, limitarea sau inlaturarea, dupa caz, a urmarilor unor dezastre.”

    ORDIN Nr. 638/420 din 12 mai 2005
    pentru aprobarea Regulamentului privind gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de inundaţii, fenomene meteorologice periculoase, accidente la construcţii hidrotehnice şi poluări accidentale

    Art. 3: ” Fac obiectul prezentului regulament următoarele tipuri de risc generatoare de situaţii de urgenţă:
    c) fenomene meteorologice periculoase: ploi torenţiale, ninsori abundente, furtuni şi viscole, depuneri de gheaţă, chiciură, polei, îngheţuri timpurii sau târzii, grindină şi secetă (hidrologică);

    Observam ca in cazul situatiei, spre deosebire de stare, nu exista dimensiunea „politica” a masurilor dispuse. Ce interes politic avea Oprisan si PSD sa ceara „stare de urgenta”, in loc de „situatie de urgenta”? Nu mi-e clar.

    Cetatean

    10/02/2012 at 11:26 pm

    • salut C, 🙂
      Bine ai venit ca sa ne deslusesti.

      Theophyle

      10/02/2012 at 11:28 pm

    • Iar art.93 din Constitutie spune ca presedintele poate instaura starea de urgenta. Dar nu stiam daca ninsorile intra la capitolul „stare de urgenta”. 🙂

      clemycali

      10/02/2012 at 11:30 pm

      • clemy, nu face parta, starea de urgenta din Constitutie presupune masuri politice. Situatia de urganta nu presupune asa ceva.

        Cetatean

        10/02/2012 at 11:32 pm

        • Multumesc ptr explicatii. Mea culpa.

          clemycali

          10/02/2012 at 11:41 pm

        • Ce bine ca am venit sa te citesc ,cetatean.Eram total in ceata,
          pentru mine era egal stare si situatie de urgenta.

          dora

          11/02/2012 at 7:19 pm

    • e doar o ipoteza dar…cine stie:
      Daca se introduce stare de urgenta se vor putea rechizitiona utilaje pentru dezapezire de la societati comerciale. Probabil contractele facute de consiliile judetene (absolut toate USL, mai putin Ilfov) au mari lacune si in mod sigur vor fi luate la puricat de autoritatile centrale (utilaje, combustibil, valoare etc). Facand dezapezirea „la gramada” se mai pot masca eventualele fraude.
      Nu stiu daca am fost explicit dar cred ca ati prins ideea.

      ribelalu

      10/02/2012 at 11:35 pm

  23. i-a fost frica lui crin sa mearga in SUA – un provincial balcanic si agresiv

    „Cu două săptămâni în urmă eu am avut o discuţie cu Victor Ponta în care am căzut de acord la sugestia mea – nu căzuse Guvernul Boc, criza politică se deschisese – că nu are rost să mergem amândoi. Dacă în calendar se perfectează anumite întâlniri în SUA nu are rost să mergem amândoi că unul dintre noi trebuie să rămână aici în ţară dată fiind situaţia politică. Am convenit să meargă domnul Ponta în numele USL, iar eu voi rămâne tot în numle USL”, a adăugat Crin Antonescu

    skorpion

    10/02/2012 at 11:28 pm

  24. Oprisan nu cunoaste diferenta dintre (STARE si SITUATIE) de urgenta,
    un dobitoc

    skorpion

    10/02/2012 at 11:29 pm

    • Cred ca o stie foarte bine. In baza Ordonantei 34 se pot face o groaza de matrapazlacuri financiare.

      Chibit

      10/02/2012 at 11:43 pm

    • Mai conteaza in situatia in care sant acei oameni ce culoare politica ai???
      ….sau sa faci tot ce e posibil ca sa ii salveezi???

      gil

      10/02/2012 at 11:47 pm

  25. sau poate ca nu cunoaste legislagtia, atita tot.

    Cetatean

    10/02/2012 at 11:30 pm

    • Sau si una si alta 🙂

      clemycali

      10/02/2012 at 11:32 pm

      • vedeti mai sus diferenta.

        Legea 453 pune starea de urgenta sun semnul unor evenimente care afecteaza apararea sau securitatea tarii. Nu e cazul acum.

        Art. 1. – Starea de asediu si starea de urgenta privesc situatii de criza ce impun masuri exceptionale care se instituie in cazuri determinate de aparitia unor pericole grave la adresa apararii tarii si securitatii nationale, a democratiei constitutionale ori pentru prevenirea, limitarea sau inlaturarea urmarilor unor dezastre.”

        Cetatean

        10/02/2012 at 11:34 pm

        • Buna seara inca o data 🙂
          Art. 3: ” Fac obiectul prezentului regulament următoarele tipuri de risc generatoare de situaţii de urgenţă:
          c) fenomene meteorologice periculoase: ploi torenţiale, ninsori abundente, furtuni şi viscole, depuneri de gheaţă, chiciură, polei, îngheţuri timpurii sau târzii, grindină şi secetă (hidrologică);

          Va rog pe toti sa va uitatzi la TV care este starea amaratzilor ingropatzi sub nametzi.. Oameni de la tara, care si-au bagat si gainile in casa ca sa nu inghetze. Viscolul nu poate fi dat la o parte (Skorpy) in trei randuri de lopetzi. Din pacate. Asta fac eu la curte, in oras. Si asta am facut si la bloc cand ma aplaudau altii din balcon cand croiam carare pentru alte masini. Daca DL, Oprisan sau alti alesi locali au cerut ajutor ganditi-va la oamenii ingropatzi sub nametzi si nu la tenta politica a celor alesi local.

          desydemeter

          10/02/2012 at 11:42 pm

          • hello, desydemeter,

            uite ce scrie o doamna Olli pe hotnews

            Sa stai in casa si sa astepti sa-ti creasca zapada la geam mi se pare ori prostie ori lene .

            Am inteles treaba cu vintul si nameti adusi de vint dar sa stai tu in casa , sa nu pui mina pe lopata sa-ti

            cureti din fata casei, sa-ti sapi un tunel era treaba de 1/2 ore la fiecare doua ore,

            toti satenii sa se uneasca sa faca macar o potecuta, va spun sincer nici nu mi-e mila de ei.

            Sunt femeie singura, stau la casa si de cind s-au anuntat caderi masive de zapada si noaptea imi pun

            ceasul si ies sa curat zapada iar primariile si prefecturile din zonele afectate sunt varza !

            Ar trebui toti destituiti din functie si sa le fie si rusine !Uite asa ca m-am enervat !

            mi-a placut comentariul ei
            🙂

            skorpion

            10/02/2012 at 11:47 pm

            • Draga Skorpy,
              Si eu am dat la zapada de cand ma stiu. Asta nu inseamna -iarasi- ca nu stiu cum e sa te ingroape nametzii in viscol in case izolate din sate/ comune. La oras este altceva. Satenii, care au mai ramas, sunt in varsta si probabil multzi dintre ei au ramas si sub nametzi (citeste te rog presa – o femeie descoperita inghetata aproape de casa – . Aici eu nu fac politica. Vorbesc despre oameni amaratzi. Viscolul nu iarta si natura nu se desprinde de pe net.

              desydemeter

              10/02/2012 at 11:50 pm

  26. in momentele astea de SITUATIE de urgenta, autoritatile locale ar putea achizitiona utilajele necesare (in cazul nostru utilaje deszapezire etc) FARA LICITATIE !!!
    daca, desigur, dispun de fondurile necesare….

    skorpion

    10/02/2012 at 11:37 pm

    • Skorpy dear,
      Gandeste-te la oameni, nu la licitatzii care dureaza. Oamenii sunt sub zapada. Acum nu e vorba de politica, de partide, ci de amaratzi care au nevoie de apa, alimente de baza. Uita-te si la Tv, nu numai pe net. Pe ei nu-i incalzesc caloriferele din bloc.

      desydemeter

      10/02/2012 at 11:46 pm

      • desydemeter, spuneam ca acum NU este nevoie de licitatii in asemenea situatii de urgenta.
        primariile puteau cumpara – daca aveau bani – utilajul (unul singur ajunge pentru un sat) necesare deszapezirii.
        oricum lipseste categoric solidaritatea umana in colectivitatile romaneste, fie sat, comuna, oras….
        aici este o mare problema!!!

        skorpion

        10/02/2012 at 11:49 pm

        • Skorpy dear,
          Eu nu stiu de ce fonduri dispune o primarie. Ultima data cand am fost in tara (langa Brasov) dadeau la zapada totzi, in frunte cu primarul. Nu spun localitatea ca nu are rost. Solidaritate asta este. Dar, in sate/ comune izolate ce faci? Stai sa te intrebi unde sunt fondurile? Cine e ales? Din ce partid face parte? De ce nu le-au dat fonduri pentru un utilaj de deszapezire?

          desydemeter

          10/02/2012 at 11:55 pm

  27. Cu taierea nodului gordian e – din punctul meu de vedere – un cerc vicios. 🙂
    Ca sa-l taiem se presupune ca cei din generatia 30 – 45 ani sa iasa in fata, sa se implice. Am cochetat cu ideea asta de cativa ani – dar mica afacere de care am grija imi mananca tot timpul. Daca multiplicam cu alte cateva zeci de mii sau sute de mii de platitori de taxe cred ca se explica de ce cei din liniile doi-trei ai PCR sau odraslele lor ne conduc din 1989 – ei au avut/au relatiile si banii, nu mai pierd timp sa se dezvolte.
    Cat despre Politeia – la fel ca cineva de pe-aici, nu prea e seara sa ma culc fara sa citesc acest blog – si in ultimele cateva saptamani parca mi-am dut drumul si la scris putin.
    Cat despre postarea de articole – cum se procedeaza?

    Victor.vb2

    10/02/2012 at 11:44 pm

  28. @gil,
    se pare ca in Ro conteaza, psd-istii se cearta cu pdl-istii, penelistii se cearta cu pedelistii si tot asa pina se ingroapa satele…si nimeni nu misca un deget!

    skorpion

    10/02/2012 at 11:50 pm

  29. desydemeter,
    ai dreptate!

    skorpion

    10/02/2012 at 11:55 pm

  30. All 🙂
    Cine poate sa-i ajute pe acesti oameni sa o faca. Cu orice…de la utilaje, lemne de foc, deszapezire, fara politica. Aici este vorba de o situatie critica, in care oamenii pot muri .

    desydemeter

    11/02/2012 at 12:28 am

  31. Seara buna!
    Cand se va rupe nodul gordian, nu vor mai fi trenuri înţepenite pe TransBărăgan, oamenii se vor gândi şi cum să ajute, nu doar să acuze şi să discute.
    Timpul cam scurt, dar pe înserat vă mai ascult. 🙂

    Creanga

    11/02/2012 at 12:39 am

    • Salut Creanga 🙂
      mai este pana atunci. Cine stie daca eu voi mai apuca, poate tu – tinere domn!

      Theophyle

      11/02/2012 at 12:41 am

      • Salut Theophyle, apucat sau nu, trebuie să facem ceva. Încet, încet se va cristaliza ceva din toată bulibăşeala românească. Aştept cu nerăbdare următoarea postare despre OM.

        Creanga

        11/02/2012 at 12:56 am

  32. Buna dimineata 🙂
    A taia legatura dintre economic si politic este o iluzie ce tine mai degraba de utopie.
    Cam asta doream sa transmit la un moment dat, cand la o prima lectura am sarit cuvintul nelegitim din texul postarii.
    O legatura transparenta intre economic si politic este nu doar posibila ci indispensabila.
    Lobby-ul nu este de hulit, atata timp cat se desfasoara in cadrul reglementat.
    Pentru ca la fel ca alte activitati „interzise” (vezi meserii eterne), acesta exista indiferent de reglementarea sau nereglementarea lor. Nimic nefiresc in sustinerea propriilor interese, nefireasca este metoda.
    La fel cum Popa, Primarul, Jandarmul, Carciumarul si Invatatorul dintr-un sat se vor intalni si probabil, in cadrul regulilor comunitatii, isi vor coordona actiunile, la fel Politicianul, Managerul, Judecatorul, Comerciantul si Savantul (de la diferite nivelele) se vor intersecta, fiecare cu rolul si interesul sau specific.
    Ce lipseste la noi( ca organizare statala), iar Politeea sustine obsesiv aproape in orice postare, este REGULA, indiferent de ca o numim „justitie, reglementare sau altfel. Transparenta deciziilor publice este un instrument puternic, dar impotenta justitiei este cauza cauzelor legaturilor bolnave.
    Pana la urma exact o justitie eficienta este ce ne lipseste.

    DanSu

    11/02/2012 at 7:15 am

  33. Buna Dimineata,
    Postare noua!

    huniad

    11/02/2012 at 7:26 am


Comentariile sunt închise.