Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Să mutăm mobila!

Un simplu exercitiu intelectual te duce la o concluzie simpla, dar foarte clara. In Romania nu a existat niciodata un guvern de dreapta. Au fost guvernari care s-au auto-intitulat de dreapta, neaplicand nici un moment politici de dreapta decat sub “biciul” creditorilor internationali. PDL-ul are marea nesansa astazi de a se prezenta in fata publicului cu masurile “de dreapta” impuse de FMI, dar fara echilibrul pe care o dreapta adevarata ar fi stiut si inteles cum sa le aplice. Pe scurt au luat si cu dreapta si cu stanga intr-o prostie greu de imaginat. Nu mi-e mila de ei deloc si dispretuiesc profund gasca vechilor fesenisti, care nu numai ca nu au fost niciodata de dreapta, ei habar nu au ce inseamna doctrina in afara celei pe care o aplica de ani de zile, impreuna cu toti fesenistii aciuiti peste tot in politica romaneasca – binele lor personal  si a clientilor lor. Ce diferenta este intre A. Nastase si A.Videanu? Unul a fost prins, celalalt inca nu!

In Romania post-revolutionara, ideologiile nu au murit niciodata, ele pur si simplu nu s-au nascut niciodata! Ideologiile genereaza doctrine, doctrinele genereaza programe, programele genereaza solutii ale unor probleme, prin care un stat trece pastorind poporul care i-a dat mandatul sa o faca. Asta se numeste democratie liberala, partide, electorat si guvernare. In Romania post-revolutionara alegerea partidului a fost facuta dupa cheia – ala, bala, portocala. Fostii activisti comunisti s-au impartit in partide cu denumiri istorice sau nu. Si-au adoptat pozitii de dreapta sau de stanga si au guvernat asa cum si-au dorit “muschii lor”, profund discretionar, mimand ideologii inexistente si implicit doctrine de bazaconie. (Am mai scris-o aici)

Voi incerca sa dau o scurta istorie a partizanatului de stanga fata de partizanatul de dreapta. Voi incerca sa definesc niste structurari posibile, niste ideologii initiale si metamorfozarea lor si in sfarsit voi ajunge la concluzii (poate diferite) pe baza argumentelor prezentate.

Partizanatul stanga-dreapta a fost conceput ideologic in tara ideilor, a dialogurilor si a teoriilor – cu sau fara sens – Franta. Contrar obiceiului marxist, adanc inradacinat pe meleagurile noastre, stanga nu a fost creata nici de ţaranimea (85%) majoritara si nici de proletariatul urban (7%) minoritar. Stanga a fost creata de burghezia franceza, care, cu mic si mare, aproxima 8% din a treia stare (tiers état). Pentru a concepe idei revolutionare trebuie sa ai in primul rand „burta plina”. Daca luam in considerare ca in secolul 18 veniturile burgheziei au crescut cu 440% fata de precedentul secol, e usor de inteles ca „grupurile de interese” nu sunt exact o inventie damboviteana a secolului 21.

Ce vroiau acesti domni apartinand „caimacului” starii a treia? Pai, cel mai mult doreau sa devina starea a doua (deuxieme état). Adevarata stanga revolutionara franceza (de pe atunci) era reprezentata de Montagnards, care bineinteles erau schismaticici, la fel ca reprezentantii partizanatului de stanga contemporan. Asadar, stanga istorica este compusa din Iacobini – Girondini = Iacobini Reformatori; Iacobinii Reformatori – Feuillants = Stanga clasica = Montagnards.

Acum, de ce stanga si de ce Montagnards? Simplu, din clasica istorie a politicii, paradigma ei este mobila. Mai clar – scaunul de reprezentant al poporului. Deoarece aceasta mobila (de aici si titulul articolului)  trebuie asezata intr-un sens, atunci…cei asezati in stanga sunt partizanii stangii, daca ocupa si scaunele de sus, atunci ei sunt si munteni – montagnards. Deoarece stanga a fost reprezentata intotdeauna de oameni “blajini, iubitori de pace si dialog”, ne permitem sa amintim conducerea clasica: Marat, Danton, David si Robespierre. Ce oameni iubitori de umanitate, dar cu ghilotina!

Conform acelorasi obiceiuri marxiste de pe meleagurile noastre, dreapta nu a fost ce ne-am obisnuit noi sa credem, adica marea nobilime, burghezie si clerul reactionar. Adevarul este ca dreapta a fost la fel de revolutionara ca si stanga. Principiile de egalitate, fraternitate si libertate erau comune. Partizanatul de dreapta a fost compus din niste oameni, care intelegeau altfel necesitatile statului si nu vedeau sensul decapitarii regelui; de fapt, acesti domni erau niste iacobini moderati, porecliti Feuillants (origine lat. Folia, franc. Feuille). Numele putin bizar vine de la sediul in care se intruneau, manastirea Feuillant-ilor (un ordin monahal catolic). Adevaratul nume al partizanatului de dreapta a fost Club des Feuillants sau Amis de la Constitution (prietenii constitutiei se traduce mai bine decat clubul rasfoitorilor). Dreapta a fost reprezentata de lideri mult mai moderati – Antoine Barnave si Honoré de Mirabeau -, ramasi in istorie cu renumele de mari oratori si mai putin ca mari omoratori. Celor care doresc sa stie mai multe despre stanga – dreapta le recomand un eseu format din 4 articole si postat exact acum doi ani pe blogul meu doctrinar –  “O scurta istorie a partizanatului politic”.

La subiectul nostru. Ultimele evenimente politice vor duce mai devreme sau mai tarziu la pulverizarea totala a clasei politice. Cei care se numesc socialisti, cu cei care se numesc liberali si cei care se numesc populari (naiba stie ce-i asta) vor trebui sa se gandeasca cum sau cu ce vor ajunge la electorat. In fiecare luna parasesc tara intre 7 si 20 de mii de oameni, care in majoritatea lor nu se vor intoarce in Romania. Pur si simplu nu au de ce si la ce sa se intoarca. Intr-o tara normala, un om care face afaceri si castiga foarte bine – poate face un milion de dolari in 7 ani. In Romania, majoritatea bugetarilor politici fac un milion de dolari in doi, trei ani. Altfel nu pot fi explicate averile unor politicieni sau ale unor “tehnicieni” numiti politic.

Cred ca a venit timpul, cel putin in viitorul apropiat, sa terminam cu iluziile ideologice si doctrinare si sa incepem sa gandim la programe, care aduc solutii adevarate si nu strategii imbecile facute cu cut&paste. “Antreprenorul” este regele viitorului si IMM-ul este vehiculul care genereaza prosperitate intr-o tara ca Romania. Pana cand nu-i vom avea, vom ramane in mocirla in care ne aflam, cu o clasa politica infantila, necinstita, rea-voitoare si ne-patriotica! (Link).

Si asta am scris-o acum un an, deznadajduit de faptul ca nu exista o dreapta adevarata in Romania. Noi, aici pe Politeia, am vorbit despre antreprenoriat si despre IMM-uri exact un an inainte ca Europa natanga si Presedintele Basescu sa le “descopere”.  Astazi exista o dreapta, cel putin una care se formeaza si ea trebuie sa se formeze rapid si radical. Dragi prieteni, nu cautati centrul, acolo se imbulzesc toti veleitarii care habar nu au ce sunt si ce reprezinta in afara interesului propriu.

Eu cred ca a venit timpul sa mutam mobila sa punem in dreapta ce este in dreapta si sa lasam in stanga ce se afla in stanga.  Deci, să mutăm mobila!

Ilustratiile politice de la Hultanul (Karikatura politika)

136 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Salutare si bine v-am regasit
    Offtopic au aparut primele rezultate ale recensamantului si am mai ramas vreo 19 milioane de oameni in tara.
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-11401623-recensamant-date-preliminare-romania-are-19-042-936-locuitori.htm

    lamb

    02/02/2012 at 4:54 pm

    • salut bine ai revenit 🙂

      Theophyle

      02/02/2012 at 7:07 pm

  2. buna ziua,
    intre videanu si nastase exista o mica diferenta. nastase nu a fost niciodat criticat de ai lui, in schimb videanu a fost criticat zdravan de pedelisti, de simpatizanti ai pdl…
    🙂

    skorpion

    02/02/2012 at 4:54 pm

  3. Salut 🙂
    PDL-ul a fost impins fara voia lui pe dreapta de Traian Basescu
    Nici TB nu a fost de la inceput pe dreapta dar, ca un politician de Geniu ce este, a intuit imedial spatiul gol in piata, (toate partidele fugeau de dreapta ca drakul de tamiie ) si s-a pozitionat acolo. Sunt mai multe exemple de cum TB a reusit sa se schimbe sau sa se repozitioneze. Intradevar : un mare animal politic !

    Un tanar de stanga

    02/02/2012 at 5:06 pm

  4. Buna ziua
    Cred ca sk optinubea politica dreapta sau stanga cat si programul/planu mai pot fi la fel de valabile. Ssta depinde de individ.

    Alex

    02/02/2012 at 5:07 pm

  5. @theophyle: trebuie sa fi citit ceva ca sa fie inteles ce spui;banuiesc ca cei care frecventeaza blogul tau au cultura necesara sa inteleaga;
    nu astepta in nici un caz de la ” gashcari” eu unul nu mi-l inchipui pe blaga sau berceanu sau cei doi pulifrici(chit ca unul se lauda cu diploma de la facultatea de istorie iar celalalt cu dreptul),sau oltean sau grebla,sau..sau sa fi citit macar istoria frantei a lui maurois.
    astia de la noi ” e baieti de cartier,cu scoala manglitului” la baza;

    @mar: la postarea anterioara: da,patriciu a cerut insolventa,dar el nu pierde are zeci de furnizori neplatiti si sunt multe imm-uri(am mai spus de cei din galati);
    tot vorbim de imm-uri;pina nu se aplica legea insolventei in regim de urgenta-nu stiu cum e acum legea dar am observat ca e sport national sa nu platesti facturile;esti pur si simplu descoperit la incasari;primul pas e legiferarea urgenta a unei legi care sa pedepseasca drastic,dar drastic,neplata facturilor;eu unul as aplica legea belgiana;in esenta acolo nu platesti o factura, in max 2 saptamini de la depunerea cererii de insolventa tribunalul de comert numeste un administrator care are drepturi depline fara nici o discutie;ala daca nu platesti iti ia si chilotii sa recupereze debitele;poate sa urle si la mama lui cedo vinovatul ca degeaba;” money is money”

    intamplator

    02/02/2012 at 5:08 pm

    • Stiu ca este sport national, legea insolventei este permisiva, ptr. ca plata se face intr-o anumite ordine care dezavantajaza furnizorii.
      Patriciu le-a tras clapa, sport la care este mare expert 😦

      mar

      02/02/2012 at 5:33 pm

  6. despre immuri
    IMM-urile sunt vehicolele progresului economic, sunt aur curat pt o natiune pt ca :
    1 au nevoie de democratie pentru a se dezvolta
    2 genereaza democratie prin apararea intereselor lor
    3 produc locuri de munca infinit mai multe decit toate corporatiile la un loc

    4 sunt dinamice si asigura progresul in timp ce corporatiile sunt mai incete.

    Un partid cu o atitudine clara pro IMM are de cistigat nu numai pe antreprenori dar si pe angajatii acestora care au aceleasi interese in prosperitate

    Din pacate daca intrebi NR ei vor spune : Daaa si IMM-urile sunt vizate de noi, asa cum sunt vizati si taranii, si oamenii saraci de la oras, si intelectualii… si…… si…..
    Este clar ca un antreprenor mai degraba voteaza NR decit celelalte partide.
    Totusi incercind sa tina mai multi pepeni intr-o singura mina , daca NR nu isi focuseaza targetul poate pierde pe termen mediu si lung in favoarea altor partide ce se pot infiinta.
    Targetul difuz nu face bine, iar alergatul dupe mai multi iepuri te lasa tu tolba goala

    Un tanar de stanga

    02/02/2012 at 5:19 pm

    • „4 sunt dinamice si asigura progresul in timp ce corporatiile sunt mai incete.”
      inseamna ca pot sa dea usor faliment si sa renasca, nu? Ca eu asta inteleg, da’ nu prea ma pricep:-)

      Emil

      02/02/2012 at 11:02 pm

  7. o excelenta fraza a lui Tom Clancy: „idelogia nu este un motor pt.comportament ci doar o scuza pt.un anumit comportament”. Exemple: „canal”, „deschiaburire”, „origine sanatoasa”, „jos Basescu”, „nu e democratie in Ro, jos guvernul” …..

    cinic

    02/02/2012 at 5:20 pm

  8. @ela @ NR
    off topic :
    PRACTIC, UNII NU POT COMPLETA FORMULARUL Dupa un calculul DTP ( Quark ) ar trebui ( sigur, e cazul meu) sa scriu cu maxim 5 pct. NU POT SI NU STIU CINE POATE Caut ca nebunul un articol despre cum trebuie facut un tabel de adeziuni la Turambar – avea niste obiecti pe motive dev forma la candidatuara lui Oprescu .

    Crisbear

    02/02/2012 at 5:20 pm

    • despre ce formular vorbesti ?

      Eddy Wagner

      02/02/2012 at 5:44 pm

    • se completeaza obligatoriu cu mana si cu pix albastru.

      ela

      02/02/2012 at 5:51 pm

      • competez cu pix albastru , CU CE MANA VRETZI VOI , DA” NU INTRA TOATE DATELE ….

        Crisbear

        02/02/2012 at 6:16 pm

        • te inteleg, Crisbear, numai se pare ca nu exista a;ta solutie decit sa scrii adresa prescurtata. adica cu multe prescurtari acolo unde se poate.

          Cetatean

          02/02/2012 at 6:33 pm

    • Daca vorbesti de formularul pentru strangerea de semnaturi pentru infiintarea NR ca partid politic (document ce-l poti lua de aici: http://nouarepublica.ro/files/2012/01/Lista-CSS.pdf ) atunci trebuie sa stii ca trebuie printat si completat de mana.

      Eddy Wagner

      02/02/2012 at 6:08 pm

  9. Eu cred ca titlul este gresit:
    Nu este adevarat ca in Ro nu a existat niciodata un guvern de dreapta. Este adevarat, insa, ca in Ro nu a existat niciodata un partid de dreapta dupa 1945. Confuzia vine de acolo ca PDL nu s-a dovedit un suport cu adevarat solid si de incredere pentru propriul guvern. As spune ca tot atitudinea/presiunea propriului este sursa principala a actiunilor cu adevarat criticabile ale guvernului Boc (ordonantele de urgenta, pacatele Robertei, clientelizare). In rest, de acord: trebuie identificat ceea ce este de dreapta, acolo unde intr-adevar este. Vorbaria este de stanga, chiar si atunci cand promoveaza teoria dreaptei.

    judex

    02/02/2012 at 5:23 pm

    • Salut judex,
      sau dumneavoastra stiti mai multa istorie decat mine sau nu aveti datele necesare. Ultimul guvern de dreapta adevarat in Romania a fost Petre P. Carp. Partidul Taranist (istoric) a fost un partid de stanga 100% – Liberalii au fost populisti si singura lor doctrina economica (dupa Primul Razboi Mondial) a fost exact ca cea a liberalilor actuali. Ar fi bine sa cotrobaiti in sertarele istoriei sau sa faceti o vizita, aici:

      http://theo-phyl-politea.blogspot.com/

      Concluzie – nu eu gresesc!

      Theophyle

      02/02/2012 at 5:34 pm

      • 1) De acord cu dvs. in privinta partidelor istorice recunoscute. Nici eu nu cred ca PNT si PNL au fost partide de dreapta (cat de legionari, doctrina lor economica a fost obscurata de dimensiunea religioasa ultranationalista, asa e).
        2) Totusi, accentul dvs. era pus pe guvern de dreapta, nu-i asa ? Eu aici cred ca gresiti fundamental, facand o nedreptate (poate) ireparabila guvernului, incepand din 2010.
        Una peste alta, eu zic ca scorul este 1:1, de acord ?
        PS
        Inspirata terminologia lui TRU, nu-i asa ?

        judex

        02/02/2012 at 6:13 pm

        • 😆
          Nu, Chiar nu. PDL & Co. Nu pot fi considerati DELOC un guvern de dreapta

          1. Nu au liberalizat piata curatand-o de monopoluri, partial monopoluri de stat;
          2. Nu s-au debarasat de 70% din agentiile guvernamental;
          3. Au impartit discretionar proiecte si licitatii;
          4. S-au comportat in modul cel mai discretionar in impartirea bugetului de stat;
          5. Nepotismul si clientelismul a fost asemanator cu cel al tuturor guvernelor anterioare;
          6. Nu au micsorat cu nimic taxele pentru cei care platesc si au inchis ochii la multi dintre clientii care nu platesc.;
          7. Au acordat subsidii in prostie;
          8. Nu au facut NIMIC pentru clasa mijlocie.

          Daca astia sunt de dreapta eu sunt cosmonaut chinez.
          Deci? scorul il tineti dumneavoastra!

          Theophyle

          02/02/2012 at 6:30 pm

          • Buna 🙂
            Eu cred ca este 2:0 ptr. tine.
            Nu am vazut in guvernarea PDL sprijin ptr. IMM-uri, daca ai de recuperat TVA te „uita” cu solicitarea si ulterior cu rambursarea sumei cuvenite.
            Au promis „cate in luna si in stele” si au procedat aproape ca PSD-ul in unele situatii chiar mai rau 😦

            mar

            02/02/2012 at 6:44 pm

            • PDL&dreapta
              sa fim realisti
              nu pdl a luat masurile pe care le-a luat pentru ca au fost impuse de acordurile de imprumuturi;
              eu nu stiu sa existe vreun program al vreunui partid politic roman(pdl inclusiv)care sa fi lasat sa se intuiasca macar parte din masurile luate;
              toate programele ” gshtilor” de la noi sunt ” ciolaniade” si apogeul l-a atins ala cu elodia

              intamplator

              02/02/2012 at 6:55 pm

  10. Buna ziua oameni buni. Eu sunt convinsa ca vremea multatului mobilei este absolut necesara. O singura problema. Daca cumva, chinuit, dreapta va ajunge pana la urma sa se defineasca in mod corect, la stanga ramane acelasi mal urat mirositor. Si miasma asta va otravi multa vreme totul in jurul ei. Si teama mea cea mai mare este ca in acest proces de rearanjare a mobilei in dreapta spectrului politic sa nu potentam o victorie zdrobitoare a USL. Atata tot.

    clemycali

    02/02/2012 at 5:25 pm

    • Buna,
      Adevarat! Fara o stanga reformata din temelii lucrurile vor sta prost si din pacate nu se intrevede asa ceva la orizont 😦

      mar

      02/02/2012 at 5:36 pm

  11. Sara buna oameni buni, meseni harnici, povatuitori cu har

    inteleg eu bine ca Teophyle ne spune:
    -Ba baetzi luatzi „mese lungi cu posomoratzi” si puneti-le la stanga, cu banchete si laitze. Priciurile ale , asa mai catre stanga
    -Mobila aia de nuc, cu cartzi invelite in piele, Divanul ala, asa mai catre dreapta. 🙂

    eugeni

    02/02/2012 at 5:26 pm

  12. Buna ziua

    Cred ca si optiunea politica – dreapta
    sau stanga – cat si programul/planul pot fi la fel de valabile. Asta depinde de
    individ. Asta ma refer in ceea ce priveste obtinerea de electorat. S-ar putea sa nu aveti imaginatie cum sta situatia reala.

    Alex

    02/02/2012 at 5:28 pm

  13. De unde dreapta in Romania? Hai sa-i luam pe conducatorii statului pe rand:
    Presedinti:

    – Ion iliescu – nomenclaturist PCR
    – Emil Constantinescu – bugetar
    – Traian Basescu – marinar si functionar al statului comunist la Bruxelles, fost mebru 15 ani al unor partide declarate de stanga.

    Prim-ministri:

    – Petre Roman – bugetar, fiu de nomenclatorist PCR – „tradator” (trasesist) dupa standardele USL
    – Teodor Stolejan – bugetar „tradator”
    – Nicolae Vacaroiu – bugetar (cartita lasata in urma de PSD)
    – Victor Ciorbea – bugetar +sindicalist
    – Radu Vasile – bugetar „tradator”
    – Mugur Isarescu – bugetar
    – Adrian Nastase – bugetar, ginere de nomenclaturist PCR
    – Tariceanu – ginere de nomenclaturist PCR – multiplu”tradator” intre multele partide liberale
    – Emil Boc – bugetar

    Sefi de partide:
    – Vadim – pupincurist al dictaturii comuniste
    – Becali – cioban
    – Dan Diaconescu – escroc
    – Magureanu – securist
    – Funar – nebun
    – Melescanu – bugetar „tradator”
    – Ionescu-Quintus – informator al Securitatii
    – Felix – informator al Securitatii
    – Valeriu Stoica – bugetar „tradator”
    – Crin Antonescu – bugetar, multiplu „tradator” inter-liberal
    – Mircea Geoana – bugetar
    – Victor Ponta – bugetar

    Exceptii: Coposu, Diaconescu si Ratiu, prea batrani si neputinciosi pentru a avea vreo influenta

    Si atunci de unde dreapta in Romania?

    ribelalu

    02/02/2012 at 5:29 pm

    • @ribelalu

      Inainte de 89 nu puteai sa fi decat angajat la stat. Diferenta era in ceea ce faceai. TB a fost capitan, Iliescu activist politic, EC o combinata profesor cu ceva activism (daca nu ma insel). Cel care era in mod normal cel mai potrivit pentru dreapta mi se pare ca a fost TB.

      eugeni

      02/02/2012 at 5:35 pm

      • Asa este, toti erau angajati la stat insa unii erau platiti in acord global si altii direct de la buget. Sau daca doriti am transformat functiile de atunci in unele actuale.
        In ceea ce priveste pe TB, asa este…e cel mai indreptatit sa-si asume politica de dreapta. Insa si el pana la jumatatea deceniului trecut a facut parte din partide cu dcotrina asumata de stanga. A devenit de dreapta in gandire de cand nu mai este membru al niciunui partid politic.

        ribelalu

        02/02/2012 at 5:53 pm

  14. De acord cu TDS, cred ca NR ar trebui sa se orienteze in special catre cei care activeaza in sectorul privat, fie ei antreprenori sau angajati. Fiindca acestia sunt principalele victime ale tuturor guvernelor din ultimii 20 de ani. Sistematic hartuiti prin legislatie, chichite birocratice fara sfarsit, taxe peste taxe si permanent ignorati (sau demonizati) atunci cand isi manifesta nemultumirile. Ei sunt cei care s-au lamurit cel mai clar ce hram poarta PDL, fara a avea nevoie de ajutorul antenelor sau irealitatilor, ei sunt cei care au frisoane la ideea unei guvernari USL, ei sunt cei care nu pot nici macar sa iasa in strada sa protesteze pentru ca deh, trebuie sa munceasca, si nu in ultimul rand, ei sunt cei care nu sunt niciodata cu adevarat reprezentati de catre nici un politician.
    Ma refer, desigur, la adevaratul sector privat, nu la cel specializat in relatii privilegiate cu statul.

    Radu

    02/02/2012 at 5:37 pm

  15. Procentele de țigani de la recensământul 2011 din Sudul și Estul țării trebuie înmulțite cu 2, cu excepția Bucureștiului unde se înmulțesc cu trei.

    Eu zic că țiganul să rămână țigan, să se integreze în societate și să fie mândru de etnia lui veche și asiatică. Dacă nu se integrează, dar se declară român, vom avea tot mai mari probleme. Adică rușinea de propria etnie este primul semn al neintegrării.

    • si-n ardeal inmultite cu patru

      oache

      02/02/2012 at 6:26 pm

  16. haha, super post dle T, stiu ca nu-s lucruri noi dar bine punctat. va citesc cu placere, as vrea sa zic ceva despre NR ceva ce n-am vazut pe Politeia – compensarea deficitului de 1) incredere si 2) reprezentare sint deja 2 chestii uriase cu care deja ne-am putea declara multumiti…
    despre alegeri poate e prea devreme sa vorbim, poate nu e insa nu asta e lucrul cel mai important acum. zic io.

    Kibby

    02/02/2012 at 5:44 pm

  17. + plata TVA-ului dupa incasarea facturii

    skorpion

    02/02/2012 at 5:44 pm

    • @skorpion

      nu se poate d-le; se pune caruta inaintea calului/e o chestie ” politicianista” asta cu tva la incasarea facturii

      pedepse drastice pentru cei care nu platesc facturile;aici e rezolvarea;faliment rapid,nu tot felul de chitzibusuri si shmenuri cu avocatii&judecatorii;
      in orice tara cu traditie exista tribunalul de comert si pe linga el experti economici-adevarati-nu aiurit care-si iau o diploma gen spiru;ala face recomandare judecatorului si lucrurile merg excelent si in olanda si i n belgia si in germania

      intamplator

      02/02/2012 at 6:15 pm

      • intamplator, cred ca ai dreptate; doar daca, intamplator, te intereseaza parerea mea.

        Emil

        02/02/2012 at 11:10 pm

  18. stiti de ce mic.ro-urile lui patriciu au fost numerotate?
    pentru ca este ordinea falimentului fiecaruia
    🙂

    skorpion

    02/02/2012 at 5:47 pm

    • corect/desi cred ca e „tatal din kgb” nu cel natural

      intamplator

      02/02/2012 at 6:25 pm

  19. primul efect al recensamintului
    sursa: rl

    Actuala legislaţie prevede ca un senator să reprezinte 160.000 de locuitori, iar un deputat, 70.000 de locuitori. Prin urmare, rezultă că vom avea de ales, la alegerile generale (la termen sau anticipate), 112 senatori şi 318 deputaţi. Cu alte cuvinte, cu aproape 40 mai puţini decât în prezent

    intamplator

    02/02/2012 at 6:24 pm

    • e posibil sa se modifice pina la urma si norma de reprezentare, poate avem totusi 300 de parlamentari pina in sfirsit…

      Cetatean

      02/02/2012 at 6:32 pm

    • Ma bucur nespus. Daca nu scad ca numar in urma referendumului macar sa scada pe cale naturala, din lipsa de „cvorum”.
      Buna seara!

      cedric

      02/02/2012 at 6:33 pm

      • acuma sa vezi munitie pentru Basescu 😈

        Cetatean

        02/02/2012 at 6:36 pm

        • Cred ca acum le-ar conveni sa-i puna la socoteala si pe cei din diaspora dar care sa nu aiba drept de vot!

          cedric

          02/02/2012 at 6:38 pm

  20. Seara buna
    – Firme cu angajati intre 5 si 50 se numesc mici .
    – Firme cu numar de angajati intre 52 si 200 se numesc mijloci .
    De mentionat ca primul pas pe calea capitalismului este firma individuala . Caramida de baza care prin crestere , dezvoltare in zeci de ani duce la multinationale cu mii sau sute de mii de angajati .Conform principiului : multi pornesc la drum , putini ajung la final . 🙂 E pe scurt istoria framintata a economiei care produce si nu traieste din rendita .
    Un alt element important de remarcat .
    1 – In toate tarile dezvoltate numarul angajatilor din IMM este mai mare decit numarul angajatilor din mega firmele cu ramificatii planetare .
    2- Suma taxelor , impozitelor platite de IMM depaste cu mult cele platite de multinationale bine cunoscute si care mai nou in epoca globalizarii nu mai platesc nici macar taxele minime fata de tarile lor de origine . Se cheama „inginerie financiara ” cu manifestarile vizibile peste tot , inclusiv in RO . Delocalizarea productiei in primul rind .
    Daca se decide a recunoaste ca IMM sint motorul capitalismului si nu ” sa vina multinationalle sa ne creeze locuri de munca ” avem o rasturnare totala de prioritati nationale dar si bugetare . Cum e inevitabila o reforma fiscala profunda pentru a asigura o astfel de reorientare strategica .
    Din pacate e si de evidentiat ca nu poti sa obtii astfel de reforme profunde cu politicieni care se inclina cum bate vintul si se considera eterni , buni pentru oricare perioada destul ca ramana ancorati pe acelesi fotoli .
    Prima masura elementara dar absolut necesara : politicieni noi la timpuri noi .
    NOTA : Reciclarea in baza normelor UE e o masura buna pentru gunoaie , deseuri dar nu se aplica in nici un caz politicienilor . De ieri sau azi . 🙂

    Ștefan A.

    02/02/2012 at 6:29 pm

    • salut stefan 🙂
      Foarte corect ce spui. Daca te uiti mai sus vezi ca si eu am spus cam acelasi lucru cu mai putine vorbe.
      o singura observatie, cu restul sunt de acord:
      Telul inteprinderii mici si mijlocii nu este sa devina multinationala (ca la lupta intre un milion de spermatozoizi in care unul cistiga concursul) ci sa se dezvolte si sa ocupe piata locala sau a domeniului,
      In fond o firma de 10 persoane care face repere de aluminiu la comanda in Newark (ii cunosc ) nu este in concurenta cu Alcoa sau cu cinestie ce urias, pt ca uriasului nu ii convine sa lucreze en detail pe piata locala din fundul tarii.
      Sau cei ce fac autobuze pentru primarii . (o poveste fabuloasa) nu le este economic sa depaseasca nr de 200 lucratori
      sunt multe exemple 🙂

      Un tanar de stanga

      02/02/2012 at 6:48 pm

      • Salut TDS
        Eroarea mea de exprimare . Normal ca nu e acesta obiectul , cel scris de mine privind IMM , dar doream sa subliniez ca se porneste de la firma individuala , se trece prin IMM si se devine mega firma . Bineinteles doar ca o logica a cresterii fara obligatii de a ajunge ” acolo” . Cunosc sute de firme mici care activeaza de zeci de ani , extrem de competitive si fara ambitii de a devenii „colosi ” . 🙂

        Ștefan A.

        02/02/2012 at 7:09 pm

    • Stefan,
      Atentie ca pot sa am o firma cu 10 angajati si active totale/cifra de afaceri pana la 43 mil de EUR si sa intru in categoria intrep mici. Nr. mediu de salariati tb privit in corelatie cu activele totale si cifra de afaceri.
      Total de acord ca IMM-urile sunt motorul unei economii functionale si baza clasei de mijloc.

      mar

      02/02/2012 at 6:55 pm

      • Salut mar
        Aceasta este clasificarea UE a notiuni de IMM .
        Cifra de afaceri duce la cealata definitie internationala ” multinationalele de buzunar ” . Firme mici concentrate pe produse de virf , cu multa valaore adaugata si care vind planetar produsele lor .
        NOTA . A avea o SRL cu capital de 75 euro si facturat de 40 milioane euro e o excrocherie tipic mioritica . In tari normale astfel de firme trebuie sa treaca automat in categoria SA . Firme pe actiuni si cu capital de cel putin 300.000 euro .
        Asa cum tot in alta tari dar mai putin originale , firme mici , SRL , nu se pot nici macar prezenta la licitatii publice cu contracte de valoare ridicata . La noi e plin de SRL de apartament care au contracte de milioane cu statul . Nu e capitalim asta . E furt dar legalizat .

        Ștefan A.

        02/02/2012 at 7:05 pm

      • Buna Mar 🙂
        Poti include si firme cu un singur om si secretara cu afaceri de miliarde (baietii destepti din energie )

        Un tanar de stanga

        02/02/2012 at 7:06 pm

        • Corect!!!

          mar

          02/02/2012 at 7:12 pm

    • Ziua buna tuturor!

      Firmele mici de servicii nu prea merg in Romania pentru ca distributia muncii e vazuta altfel decat in vest. Daca am nevoie de cineva pentru curatenie acasa sau la bloc, angajez o persoana, nu o firma. La firme de instalatori apeleaza doar cativa tineri care nu au cunostinte in zona sau orasul respectiv, toti ceilalti au sigur cate un vecin/prieten/coleg care se pricepe sau stie pe cineva care se pricepe. La fel cu vopsit/varuit/pus gresie si exemplele pot continua.

      sp

      02/02/2012 at 7:00 pm

      • @sp
        intram in politica fiscala;
        atita timp cit nu-ti da deductibilitate ,SIGUR vei lucra la negru;
        daca iti zugravesti casa,e normal s-o faci la negru ;economisesti cel putin 25 pct;
        ia sa vina nenea ala de la finante si sa zica:
        domle,ti-ai facut casa cu firma,ai rambursare la tva la facturile primite si inca 5 pct;
        alea 5 pct sunt multipliocate la buget prin impozitul platit de dorel pfs sau dorel srl +impozitul pe salarii
        aici e un rezervor imens de crestere a veniturilor la buget
        da bashbuzucii ce sa gindeasca
        aici e de NR sa intervina cu programe

        intamplator

        02/02/2012 at 7:08 pm

        • Salut intimplator
          Foarte corect scris . Cea mai buna arma impotriva evaziunii comune e posibilitatea de a deduce parte din cheltuielile efectuate . A pune in conflict de interese clientul si furnizorul de servicii .
          Primul are nevoie de factura pentru deduceri si furnizorul e obligat astfel sa creasca facturatul imponibil .

          Ștefan A.

          02/02/2012 at 7:13 pm

  21. Acum, ca sa creada Stefan „ca am ceva cu el” 😛 l-as intreba: dar firmele care au 51 de angajati in ce categorie intra? daca pina la 50 sin mici, iar peste 52 sint mijlocii.
    😉

    victor L

    02/02/2012 at 7:00 pm

    • Victor salut,
      e chestie de legislatie si facilitati de toate felurile pentru astfel de firme. Numarul este un indicator fix pe care statul il face. Asa este in toate tarile. Deci asta este clasificarea legala. 51 este deja firma mijlocie, deci patronul trebuie sa hotarasca ce firma doreste.

      Theophyle

      02/02/2012 at 7:03 pm

    • Victor, sunt indicatorii pe care i-am mentionat mai sus si care tb corelati cu nr. mediu de angajati.
      Si mai este o poveste, daca face parte dintr-un grup de firme sau are partener o alta firma se face o corelatie. Toata aceasta nebunie este generata de ajutorul de stat si ponderea diferentiata de acordare a lui.

      mar

      02/02/2012 at 7:06 pm

  22. imm&multinationale
    @tds stie mai multe dar,
    fara intreprinderile mari iim-urile nu exista;nu mai putem sa incepem ” natural” facem imm-uri si se vor dezvolta gigantii;economia e ierarhizata;ca poate 1 din 1000 sau 10000 devine ” colos” e altceva;de regula e in filme numai nu in lumea reala
    un renault,un ford il aduc pe johnson control sau takata petri care fac subansamble;aia dau de lucru la imm-uri;sa faca suruburi,sa faca nituri,sa faca pene de strut
    cred ca am mai spus : am fost fascinat sa gasesc in anii 90 un strungar roman,care cu strungul lui din garaj facea saibe pentru boeing;astea sunt imm-urile;
    chestia cu nr angajati,cu ca vine dupa aia;ca daca unul face programe IT cu trei creiere nu-l poti compara la ca cu unul care face suruburi cu 60 palme(30 angajati) e mare diferenta la ca&nr angajati;
    \intram in productivitate si e alta poveste

    intamplator

    02/02/2012 at 7:03 pm

    • salut intimplator
      Nu ajunge o sticla de whiskey ca sa epuizam subiectul care e fascinant. 🙂 Corect ce zici totusi
      IMM uri pot exista fara firme mari dar firme mari fara IMM-uri nu. (au existat in epoca industriala dar nu in postindustrial ) De fapt firmele mari au ajuns in afara de a externaliza la immuri ca ele insele sa se desfaca bucati separate ce tin de aceiasi corporatie.

      Povestea cu strungarul seamana cu povestea lui Art Buchwald 🙂

      Un tanar de stanga

      02/02/2012 at 7:23 pm

      • @tds
        mai tirziu,ca trebuie sa-mi ” imbunatatesc” pensia;
        a. nu mai pot bea tarii;feteasca neagra e preferata mea
        b. pe cuvint ca e adevarat cu strungarul!
        c. daca esti de acord poate ne vedem-theophyle poate intermedia ,cred-sa punem naibii un ” road map” pt imm-uri sa-l dam la NR; ceva gen ” brain storming” ,repet,” gen” am inteles ca au buni economisti,pe macro si finante,mi se pare ca nu prea au ” tarabagii”=oameni care au dat cu capul de pereti in munca de zi cu zi; ce zici?eu vin cu feteasca neagra,cafeaua si tigarile,ca de la o virsta secretarele sunt inutile

        intamplator

        02/02/2012 at 8:43 pm

  23. Draga Th, uite cateva exemple de masuri guvernamentale pe care eu le consider de dreapta:
    1) Reforma codurilor judiciare (Macovei).
    2) Reforma invatamantului (Funeriu)
    3) Reforma asistentei sociale si a codului muncii (Lazaroiu si Barbu)
    4) Reforma fiscala (Ialomitianu si apaerent coruptul Botis)
    5) Proiectul noii constitutii
    6) Reducerea numarului bugetarilor
    7) Cota unica de impozitare.
    Admit ca exemplele mele nu sunt relevante, asa ca scorul porneste de la 10-0 pentru tine. Ma astept sa mai intre si altii pe teren, sa vedem cine mai marcheaza in afara de tine si in ce poarta. Cred ca rezultatul testului va defini foarte clar adevarata optiune politica a NR&P. Daca scorul ramane nemodificat, ma voi considera invins fara discutie, cu sincera satisfactie ca NR&P si-au clarificat astfel pozitia politica.

    judex

    02/02/2012 at 7:07 pm

    • Scuze ca intervin 🙂 Cu o floare nu se face primavara, ba mai mult spun fara sa gresesc ca reformele mentionate au fost aprobate sub presiunea FMI/UE. Ma bazez pe faptul ca au fost adoptate in 2011.
      Proiectul noii constitutii la ce foloseste, atata vreme cat nu produce efecte si este contestata 😦

      mar

      02/02/2012 at 7:11 pm

      • @mar, nu e nevoie de scuze, invitatia mea a fost direct adresata tuturor celor din preajma. Deci, apreciez interventia ta (ca si a lui Th de mai jos).
        Scorul in acest moment: 12-0 pentru NR&P.

        judex

        02/02/2012 at 7:20 pm

    • Omule drag 🙂

      1, 2, 4, 5 nu au nici o legatura cu dreapta sau stanga;
      7 a fost facut in prima guvernare DA, deci in nici un caz guvernul BVB
      3, 4 jumtate da, jumatate nu – pot detalia
      6 o minciuna gigantica si despre asta pot sa-ti povestesc

      Theophyle

      02/02/2012 at 7:13 pm

      • Draga Theo,
        pana si cand mananci trebuie sa-ti alegi stanga sau dreapta. Ma tem ca avem conceptii diferite asupra ideologiei si incorporarea ei in stat, lege si politica. Si pentru ca vad ca in afara de noi si @mar nimeni nu mai este interesat de meciul cu tema guvern-partid, eu consider jocul terminat, cu victoria cu 12-0 (prin unanimitate) a NR&P. Asupra ?…

        judex

        02/02/2012 at 8:44 pm

        • @judex
          buna seara
          cu exceptia cotei unice de impozitare TOATE celelalte masuri au fost luate de frica steguletelor la aderare sau impuse de acordul cu fmi;
          eu repet: in care program politic ,al partidelor noastre,exista cu subiect si predicat masuri de dreapta?

          intamplator

          02/02/2012 at 8:52 pm

  24. salut @ victor L
    Intrebarea ta e ca si scandalul din trecut cu Alitalia (compania nationala de transport aerian )
    Prin intelegeri sindicat -firma se stabilea ca la pina la 53 posturi in un avion , erau necesare 2 insotitoare de zbor . Cu achizitia de avioane ATR numarul de posturi pasager pe avion a crescut la 54 .
    Care a fost solutia inventata ? O insotitoare de zbor in plus ca erau mai multe locuri ( 1 ) in avion . 🙂
    Si unii se mai mira azi cum a putut da faliment o firma ca Alitalia . 😆

    Ștefan A.

    02/02/2012 at 7:19 pm

    • Stefan A,

      Alitalia avea preturi mari, serviciu prost, suport aproape inexistent. A vrut sa schimb de plecarea de la Roma la Venetia si mi-au zis ca nu se poate, chiar daca platesc. Data viitoare pentru mina nu va mai exista Alitalia.:). (Chiar un italian mi-a zis: ce tzi-a trebuit Alitalia? 🙂 )
      O firma americana (ATransat daca nu ma insel) avea o mancare foarte proasta pe avion (da’ proasta nu gluma), acu’ se chinuie sa recupereze pierderi (reclame peste reclame cu bunatzurile pe care le ofera).
      Inaca odata, increderea se castiga foarte greu si se pierde foarte repede.

      eugeni

      02/02/2012 at 7:42 pm

  25. Sa nu te apuce nebunia 👿 „Membri ai staff-ului Parlamentului au precizat ca, in cazul protestului opozitiei, „este vorba de o atitudine politica, ce nu poate fi sanctionata”.”
    Aici tb facuta presiune masiva ptr. ca este inadmisibil sa fii platit ptr. nemunca si absenta, sa ai drepturi si privilegii. Macar de mobila, dar sa fii prezent in sala. Este o palma pe fata cetateanului obisnuit, platitor de taxe si impozite
    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-11402623-greva-parlamentar-indemnizatie-diurna-cazare-transport-gratuite.htm

    mar

    02/02/2012 at 7:20 pm

  26. Va atrag atentia ca din tot ce am scris in lungul comentariu de ceva mai sus , sint foarte importante ultimele 10 rinduri . 🙂

    Ștefan A.

    02/02/2012 at 7:20 pm

    • Si primele 2-3 care anunta subiectul 😛

      sp

      02/02/2012 at 7:28 pm

  27. Theophyle si mar,
    nu ati inteles ce voiam sa spun, desi glumeam:
    – firmele cu pina la 50 de angajati sint mici;
    – cele cu peste 52 de sclavi sint mijlocii;
    – sub forma de gluma am intrebat: dar cele cu 51 de angajati?
    Evident, undeva era o scapare, nu un capat de tara (exact ca la postarea de dimineata).

    victor L

    02/02/2012 at 7:23 pm

    • Problema este mare pentru ecomomisti : Calculul marginal :
      Adica daca hala este pentru 50 de muncitori si daca echipamentele de protectie costa mai ieftin daca le cumperi cite 50 decit la bucata , atunci ai dat de draku daca in proces ai nevoie de 51de muncitori petru ca teoretic ti-ar mai trebui o hala pt al 51 unelea iar echipamentul pentru el trebuie luat la bucata si te costa cit echipamentul pt 5 muncitori.; 🙂 Numai manager sau consultant sa nu fii

      Un tanar de stanga

      02/02/2012 at 7:33 pm

  28. dece mi-a aparut postarea cu italice?

    victor L

    02/02/2012 at 7:24 pm

    • Nu stiu, tot ceea ce apare acum pe platform apare cu italice :?!!!

      Theophyle

      02/02/2012 at 7:25 pm

      • Eu am scris cu italice 😦

        mar

        02/02/2012 at 7:27 pm

        • nu-i bai am aranjat 😆

          Theophyle

          02/02/2012 at 7:28 pm

      • Gata s-a rezolvat 😆

        mar a facut „italics all” fara sa vrea

        Theophyle

        02/02/2012 at 7:27 pm

        • Scuze, am schimbat ochelarii si inca am probleme de adaptare 😦

          mar

          02/02/2012 at 7:28 pm

      • Boc ia notite . 😆

        Ștefan A.

        02/02/2012 at 7:27 pm

  29. Si-a revenit 😛

    victor L

    02/02/2012 at 7:27 pm

  30. Toata lumea vrea dreptate sociala (ce bine suna 🙂 ). Relatii sociale etice si echitabile.(si asta suna bine). Pace pe pamant (Mir na zemlia), Fiecare ataca problema diferit:
    Unii incep cu :proletarii, muncitorii agricoli,cu cei nascuti in URSS etc.
    Altii incep cu lumpen proletariat si manelisti infocati dar acestia au televiziunea lor.
    Altii nu sunt siguri daca sunt de dreapta asa cum le spune EL sau de stanga cum le spune inima.
    Altii stau la panda sa prinda pe oricine pot, de oriunde.

    In tot acest amestec de eterne inceputuri cum vedem si unde vedem NR pozitionata, cum se vad ei? Ce stiu pana acum este ca sunt de dreapta. Asta este cam putin, si de aici cred ca incep discutiile interminabile (asa cum marturisea cineva ieri sau alaltaieri pe blog). Aici, pe un blog conservator liberal, nu vad discutii doctrinare interminabile.
    PS
    am recitit http://nouarepublica.ro/crez-politic-noua-republica/, si nu mai sunt sigur daca NR de dreapta 🙂 (G/M)

    eugeni

    02/02/2012 at 7:33 pm

  31. Va atrag atentia in mod respectuos ca INS a descoperit ca sinteti tot mai putini in Romania . 🙂
    Efectele asupra numarului de reprezentanti la UE ?
    Efecte asupra fondurilor nerambursabile repatizate tarii ?
    De efectele asupra numarului de parlamentari nu vorbesc . Ori ramin citi sint acum , ori mai putini dar cu venituri mai mari tovarasi . 🙂

    Ștefan A.

    02/02/2012 at 7:34 pm

  32. Tonta i-a pus gand rau Carpei KGB-iste, nu ca ar face ceva rau – „De aia sunt eu preşedinte la PSD….Ca să discutăm în grupurile noastre parlamentare şi să luăm o decizie, chiar dacă au fost două voturi împotrivă, cele ale domnilor Socaciu şi Brătianu”.

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/ponta-il-pune-la-punct-pe-iliescu-de-aia-sunt-eu-presedintele-psd-964590-1.html

    mar

    02/02/2012 at 7:38 pm

  33. Despre greva , boicotul sau cum drac se numeste ce fac parlamentarii astia remarc „consecventa ” . 🙂
    De la demisile individuale sau in bloc atit de publicizate peste tot , am ajuns la boicot , greva sau cum au inventat acum sa scoata camasa dar si banii . 🙂
    Doamna Adriana Saftoiu E UNICA din toata masa care a fost consecventa cu afirmatile facute . A demisionat efectiv si irevocabil .De admirat tinuta morala indiferent de simpatiile pro sau contra .

    Ștefan A.

    02/02/2012 at 7:41 pm

  34. seara buna.
    nu am luat sutul chiar pana la amigdale – a fost mai bland 😀 (pentru cei cu care povestii de cu dimineta).
    http://sareinochi.com/2012/02/02/dormeau-adanc-constiintele-de-plumb-rovana-plumb-cerand-al-romaniei-sicriu-de-plumb/

    Sare'n Ochi

    02/02/2012 at 7:55 pm

  35. Rareori scriu on topic (sry Teophyle). Dar acum sunt on Topic: Mobila
    Mai pe scurt ce am scris mai sus.( 🙂 )

    Este NR de dreapta?

    http://nouarepublica.ro/crez-politic-noua-republica/

    Daca da, care dreapta?

    eugeni

    02/02/2012 at 7:57 pm

    • Este foarte posibil ca insist prea mult cu o intrebare cu raspuns evident, Sorry

      Tocmai am vazut(pe o pagina a site-ului) ca isi asuma valorile republicane.

      eugeni

      02/02/2012 at 8:03 pm

      • Cred ca o vom sti mai bine si mai convingator cand vor scoate in sfarsit Manualul de Comunicare. Personal cred ca vectorul lor trebuie sa mearga, cel putin din punct de vedere economic mai la dreapta decat am citit eu. Cred ca subiectul deschis de Basescu va fi crucial in programele de alegeri ale partidelor. NR are nevoie de un program foarte puternic. Noi lucram la pozitia noastra!

        Theophyle

        02/02/2012 at 8:10 pm

        • eu citesc manualul de comunicare de vreo doua saptmani. si inca nu sunt lamurit. ceva imi scapa.

          Sare'n Ochi

          02/02/2012 at 8:27 pm

          • Ce iti scapa prietene? 🙂

            Theophyle

            02/02/2012 at 8:29 pm

          • Macar aprinde lumina . 🙂
            Salut sare . 🙂

            Ștefan A.

            02/02/2012 at 8:29 pm

            • 😀 voi face marturisiri publice.
              acum sunt cu plaivazul in mana si subliniez.

              Sare'n Ochi

              02/02/2012 at 11:00 pm

          • manualul de comunicare e ok/atinge probabil peste 90 pct din eventualele intrebari ” capcana”
            nu poti sa pui acolo raspunsul la ” ce gateste mama lui mneamtu” sau ” ce formatie rock prefera tog”

            intamplator

            02/02/2012 at 8:49 pm

            • Brrrr, Ce este aceea ” o intrebare capcana”? foarte nefericita exprimarea.
              Nu ma intereseaza intrebarile capcana si raspunsul la ele ci Doctrina, scopul, mijloacele, tactici, strategiile etc. Ufffff

              PS. Cred ca Crin, pont, Oltean s.a. au si ei o lista cu intrebari capcana.

              eugeni

              02/02/2012 at 9:02 pm

              • si cum ar fi sa iasa simbata la unirii pentru semnaturi cu doctrina?
                si de ce in manualul de comunicare sa scrii tactici si strategii?

                intamplator

                02/02/2012 at 9:05 pm

        • Vezi, eu cred ca daca nu exista o doctrina clar definita in NR, discutiile interne devin interminabile. Cand devii partid si practic trebuie sa iti definesti pozitia vei avea oameni care se vor simti inselati. Va exista atunci, normal, o pozitionare catch-all. Asta va duce la pierderea treptata a celor care nu se vor mai simti reprezentati precum micii intreprinzatori. ceea ce duce inerent la:”Oare cati bugetari sunt in NR”?. Cum te raportezi fatza de ei?. dar fatza de economia privata?.
          Nu imi plac exprimarile de genul: „Tot romanul sa prospere”,
          Stiu astept „manualul de comunicare” 🙂

          eugeni

          02/02/2012 at 8:54 pm

          • @eugeni
            eu sunt ” pe margine” ;am fost la 3 intilniri ale NR
            ZERO bugetari acolo;e drept erau ceva pensionari atipici

            intamplator

            02/02/2012 at 9:00 pm

            • Asta inseamna multe, nu este asa?

              eugeni

              02/02/2012 at 9:04 pm

  36. Theophyle zice : –Noi lucram la pozitiile noastre.
    Prietene inca o poveste de seara:

    Aveam un prieten consultant la guvern pentru piete de capital. Si stiind pe cine sfatuia (niste baieti destul de priceputi cu stagii externe) l-am intrebat : Si au oamenii aia destepti nevoie de sfaturile tale. ?
    El mi-a raspuns : Amice, numai oamenii destepti au nevoie de consultanta. !
    Prostii le stiu pe toate !
    🙂

    Un tanar de stanga

    02/02/2012 at 8:54 pm

  37. intr-o discutie un unchi avea sa-mi spuna o chestiune pe care o voi tine minte toata viata : ” ma pana nu ne curatam noi cei care am trait din plin comunismul, tara asta nu are nici un viitor. tara asta este bolnava mental, cand veti ajunge voi tinerii la maturitate, atunci se va insanatosi”. din punctul meu de vedere NR daca participa la alegerile parlamentare mai mult de 6-7% nu are cum sa obtina, dar batalia nu-i pierduta daca constructia are obiectiv 2016 sau 2020 (nu am luat in calcul prezidentialele).

    cat priveste clasa politica actuala, de unde doctrina? ei habar nu au cei aia stanga ce-i dreapta. concret PDL. Traian Basescu a sperat sa faca un partid de dreapta puternic cu fosti fesenisti, care nu au nimic in cap decat demagocia populista. as vrea sa-l vad pe boc afirmand ca indiferent nu vor fi cresteri de pensii si salariale in aparatul bugetar

    pase scurte

    02/02/2012 at 8:54 pm

  38. @tds
    nu ataca poporul ;orice roman ” le stie pe toate”mai greu e cu facutul
    apropo,una din definitiile consultantului=” un tip care te invata 100 metode de sex,dar nu aplica niciuna”

    intamplator

    02/02/2012 at 8:57 pm

    • Pai asa cum degustatorii de vinuri nu umbla beti probabil ca si consultantii in sex marital nu aplica 100 pe zi

      Un tanar de stanga

      02/02/2012 at 9:02 pm

  39. @pase scurte (meserie nickul, mai trebuia sa zici ceva de „centrare la cap”), pentru NR intrarea in Parlament cu 5% este un obiectiv minimal, Politeia le-a propus o strategie in care intrarea in Parlament nu este un scop in sine 🙂

    Cetatean

    02/02/2012 at 9:03 pm

    • @cetatene, trebuie sa le oferi 12 strategii (x5%) pentru ca andrei de la ei voia aseara 60% 🙂

      Un tanar de stanga

      02/02/2012 at 9:05 pm

      • se spun multe
        la resursele NR ca sa intre acum in parlament trebuie mers ” punct ochit=punct lovit”
        zic si eu,nu dau cu parul: target pe aia 400mii amariti numiti pompos ” clasa de mijloc” si pe inca 2-300 mii de la multinationale(hai sa le zicem filiale de firme straine) ar fi vreo 6-700mii;1/2 din astia convinsi+2 factor de multiplicare(neveste/soti,copii,angajati,parinti)ajungem la vreo 700 mii;
        la o prezenta la vot de 60 pct-ca nu va fi mai mult,iata cam 8-10 pct;
        problema e unde sunt localizati astia ca NR sa fie majoritara in colegiu;
        n-ar fi rau de start up

        intamplator

        02/02/2012 at 9:15 pm

        • Lung drumul, anevoios si nici macar nu au ajuns baietii si fetele la inceputul lui. Sper sa aiba si puterea si gandul bun dar si ratiunea necesara!

          Theophyle

          02/02/2012 at 9:24 pm

      • TDS, strategia pe care Theophyle si cu mine le-am propus-o tine seama si de actuala, si de posibila viitoare lege electorala, ca sa zic asa 😆

        Cetatean

        02/02/2012 at 9:33 pm

  40. http://www.curentul.ro/2012/index.php/2012020368221/Politic/Activitatea-ANI-si-DNA-intrarea-in-vigoare-a-Codului-civil-consemnate-pozitiv-in-raportul-CE-pe-justitie.html

    Dupa amiaza, l-am auzit pe traseistul Codrin Stefanescu la b1 acuzind-o pe Monica Macovei ca este inspiratoarea raportului. Sinistru imbecil repeta ca un papagal ce ii dicteaza sefii.

    cedric

    02/02/2012 at 9:19 pm

    • Codrin stefanescu numit ping-pong PSD- PC – PRM – PSD – ?!

      Theophyle

      02/02/2012 at 9:22 pm

      • Acest codrin stefanescu! :mrgreen:

        http://www.frontpress.ro/?p=9506

        Cetatean

        02/02/2012 at 9:28 pm

        • Asta si Marinescu-bideu sunt doi beduini politici 😆

          Theophyle

          02/02/2012 at 9:32 pm

        • Imi place poza si mi-am adus aminte unde s-a petrecut scena. La prima vedere parca ala il trage de ureche!

          cedric

          02/02/2012 at 9:32 pm

      • El in persoana! Un nerusinat care da lectii de etica.

        cedric

        02/02/2012 at 9:29 pm

    • Fain procurtor, ceapa masi 😦

      Theophyle

      02/02/2012 at 9:36 pm

      • Parca se vede altfel acum atacul Presedintelui la procurori, nu?

        Twisted

        02/02/2012 at 9:57 pm

  41. Theophyle,
    am gasit un link catre un material scris de o ziarista despre contributia lui Ponta la moartea procurorului Panait. Autoarea promite ca va face o emisiune tv despre caz si probabil va cere redeschiderea dosarului. Stii ceva despre materialul asta?
    Unele intamplari de atunci , in special declaratiile matusii lui Panait, mi le amintesc si eu.

    cedric

    02/02/2012 at 9:37 pm

    • Cedric,
      Multe zvonuri. Nimic cert. Nu stiu ce a gasit respectiva – am auzit si eu tot felul. Certitudini nu prea sunt.

      Theophyle

      02/02/2012 at 9:39 pm

      • Inteleg. Dar enumera si dosarele la care lucra Panait, unul era cu cei 400 000 de euro mosteniti de Dana Nastase.
        Nici nu stiam ca de atunci aparuse mostenirea.

        cedric

        02/02/2012 at 9:44 pm

  42. […] O lista alcatuita de ribelalu : […]

  43. Theophyle

    02/02/2012 at 9:51 pm

  44. incepe sa iasa motivarea deciziei CCR pentru comasate. In M. Of nu e nimic, evz are prima parte a deciziei.

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/ccr-nu-lasa-portite-de-scapare-pentru-comasate-964627.html

    Cetatean

    02/02/2012 at 10:01 pm

  45. Vorbeste acum Cristoiu la b1 despre motivare

    cedric

    02/02/2012 at 10:02 pm

  46. Seara buna,
    va rog frumos sa nu mai treceti asa zisa reforma a invatamintului ca ceva deosebit. Este o frectie la picior de lemn.
    Zilele trecute am avut o intilnire la mine in birou cu un tata a 4 copii. Toti fac homeschooling in Romania. 3 inscrisi la o scoala din America, iar cel mai mare , clasa a IX, la o scoala din Ungaria.
    Imi povestea omul cum s-a votat in comisie pentru homeschooling, dar au venit cei de la minister si au spus ca ei nu sunt de acord si votul s-a reluat si s-a votat a doua oara impotriva, desi spunea el ar fi fost impotriva regulamentului. Deci sa nu uitam de homeschoolingul sau unschoolingul, daca vrem sa vorbim de reforme, iar inspectoratele ar trebui desfiintate de multa vreme.

    Acum a revenit domn’presedinte Basescu si spune ce am spus de cind a iesit FUneriu and CO sa se laude ca face reforma, dar pastram toata infrastructura comunista.
    PAstram asa zisele manuale alternative, care necesita nu stiu cite aprobari, desi bine ar fi sa puna pe situl ministerului curicula si atit sa aiba statul de a face cu manualele.Dupa aceea este treaba editurilor, specialistilor, copiilor , parintilor si profesorilor ce cumpara si de ce si de la cine.

    In rest , despre NR numai de bine 🙂 .

    Dan Masca

    02/02/2012 at 10:03 pm

  47. Dane, salut! 🙂

    Ai atins o problema reala: curricula inca nu e reformata. Insa asta se stie, s-a si spus la nivel oficial ca va dura cel putin un an, au inceput lucrarile de anul trecut.

    Totusi, eu nu as zice ca nu s-a facut nimic in Educatie. S-a facut enorm, si dovada e ca multi din PDl i-ar lua capul lui Funeriu. Nu vreau sa povestesc in detalii cum se resimte jos reforma Educatiei. Mai am eu nemultumiri, insa nu se compara cu ce era inainte.

    Cetatean

    02/02/2012 at 10:12 pm

    • Cetatean, socrii mei sunt profesori pensionari, sotia este la universitate.
      Baiatul este clasa a V-a .
      No, iti spun eu ce este cu reforma din piata si din viata : o …
      Este nimic dragul meu : forma fara fond.
      Vorba unui coleg de olimpiada de a lui Funeriu, actual prieten bun, profesor universitar in Tg Mures : Funeriu era bun la chimie.
      NU sunt pedelist si ma doar in cot ca ii iau sau nu postul lui Funeriu, dar ca om care am alocat multi bani din profitul firmei pentru a face http://www.educatie.inmures.ro si revistatus.ro , interactionind cu sistemul si inainte si dupa reforma, pot sa iti spun ca nimic nou sub soare.
      Testul meu este simplu : ceea ce imi spune baiatul meu. Adica ii plac pauzele si sportul.
      La o emisiunea a lui Gadea, Balaceanu Stolnici intrebat fiind : cum era scoala pe vremea dvs. domnule academician ?
      Raspunde : Eu am facut parte dintr=o familie instarita, nu am fost la scoala niciodata.
      Stii de ce nu a fost la scoala ?
      Pentru ca in perioada interbelica era legalizat homeschoolingul .
      Stii de ce se opun sa legalizeze homeschoolingul astia laudati de tine in frunte cu Funeriu ?
      Pentru ca se finanteaza per capita, iar o parte din capita nu vor mai merge la scolile actuale.
      Sa fii iubit 🙂

      Dan Masca

      02/02/2012 at 10:40 pm

  48. Buna seara

    Stefan A.: ˝INS a descoperit ca sinteti tot mai putini in Romania.Efecte..˝

    Unul dintre efecte ar fi cresterea PIB-ului per capita.
    Poate fi si asta o politica economica.Cresterea bunastarii prin depopulare.Oricum e mai usor sa scazi populatia decat sa cresti economia.Ba mai mult.Chiar in conditii de scadere a economiei bunastarea poate sa urce.Cu o conditie:populatia sa scada mai repede decat PIB-ul.Daca populatia scade mai repede decat economia atunci PIB/capita creste.
    Poate fi si asta o politica economica.Sau nu.

    p

    02/02/2012 at 10:15 pm

    • ha-ha 😆 seara buna
      incitzi la violentze maxime @p 🙂 ?

      mircea

      02/02/2012 at 10:26 pm

      • salut mircea.Am subliniat doar o relatie matematica.Cinica.Aceea ca bunastarea poate creste, chiar in conditii de scadere economica, prin depopulare.Modelul de crestere al bunastarii asigurand depopularea in ritm mai rapid decat scaderea economica (un model al populatiei minimale ca sa zic asa) poate fi mai eficient decat modelul statului minimal.Pe cat de eficient pe termen scurt pe atat de catastrofal pe termen lung.

        p

        02/02/2012 at 10:40 pm

        • a fost o tentativa de gluma 🙂 (poate nereushita)
          Citindu-tzi foarte rapid comentul(ca una din premizele necesare formarii unei prime concluzii) ma vedeam deja cu un par in mana la coltzul casei vecine unde locuieshte un pensionar cu ceafa groasa si cu „vipushca”.
          Sau imi imaginam deja trupe de tineri privind chioras spre altzii mai in varsta,sau gumishti privatzi care atunci cand schimba pneurile mai taie si cate un furtun de frana la mashinile bugetarilor.Toate ca sa se subscrie mesajului „subliminal” transmis : vretzi un pib/capita marit ? atunci raritziva-ntre voi ! 😆
          ..
          in registru mai serios sunt de acord cu ce-ai scris la 10:40 🙂

          mircea

          02/02/2012 at 10:51 pm

          • * raritzi-va-

            mircea

            02/02/2012 at 10:56 pm

  49. Legat de „greva parlamentara” cu drepturi si privilegii, nu credeti ca este oportun sa se faca un protest similar cu cel legat de justitie? Multumesc!

    mar

    02/02/2012 at 10:32 pm

  50. Salut Prieteni, Postare noua!

    Pozitia Politeia fata de modificarile legislative vizind plata cotizatiei sindicale in invatamintul preuniversitar

    Theophyle

    02/02/2012 at 10:39 pm


Comentariile sunt închise.