Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Sfârsit de săptămână: 28 ianuarie – Lt. Gheorghe şi „destinele României”

Bună dimineata intr-o zi de sâmbata, sfârsit de săptămână. Sâmbătă, vremea va fi deosebit de rece, geroasă mai ales noaptea şi dimineaţa în cea mai mare parte a ţării. Cerul va fi temporar noros şi, izolat, mai ales în regiunile sudice, va fulgui, informează Administraţia Naţională de Meteorologie. Vântul va sufla slab şi moderat, cu intensificări trecătoare în Dobrogea şi pe crestele montane. Temperaturile maxime se vor încadra, în general, între -10 şi 0 grade, iar cele minime vor fi cuprinse, între -20 şi -10 grade, mai ridicate în vest spre -6 grade, dar şi mai coborâte în estul Transilvaniei, spre -25 de grade. Dimineaţa şi noaptea va fi ceaţă local în zonele joase, asociată cu depunere de chiciură.

La Bucureşti, vremea va fi deosebit de rece, geroasă mai ales la începutul intervalului şi în cursul nopţii. Cerul va fi temporar noros, iar vântul va sufla în general slab. Temperatura maximă va fi de -10…-8 grade, iar cea minimă de -16…-15 grade. Dimineaţa şi noaptea vor fi condiţii de ceaţă şi chiciură. Mediafax

Curs valutar BNR valabil azi: 1 EURO = 4. 3394  RON; 1 USD = 3. 3024 RON; 1 EURO = 1. 3140   USD; Francul elvetian 3. 5930 RON. Gramul de aur 182.8068 RON.  Evolutia saptamanala o puteti citi aici.

Au venit cifrele. Dansul deficitelor: 2011, an de cotitură în execuţia bugetară. De-abia anul trecut am reuşit să inversăm tendinţa de creştere a cheltuielilor bugetare totale şi să le readucem sub nivelul din 2009. Ceea ce ne-a permis să diminuăm deficitul bugetului general consolidat sub nivelul din 2008 şi să creăm premizele unui rezultat pe 2012 apropiat de cel „regulamentar”, din 2007. Deficitele bugetare din anii 2006 şi 2007, care au încadrat momentul aderării la Uniunea Europeană, au fost sub limita de 3% cerută prin tratatul de la Maastricht. Tocmai în anul de maximă creştere economică 2008 s-a dublat suma cheltuită fără acoperire în veniturile realizate. Majorarea cheltuielilor spre limita de 40% a continuat în anii de declin economic 2009 şi 2010 îndeosebi pe baza angajamentelor sociale excesive luate la finele lui 2008, dar şi ca urmare a reducerii Produsului Intern Brut, la care se raportează rezultatul net al execuţiei bugetare. De menţionat că am prezentat pentru comparabilitate cifrele comunicate pentru execuţia cash la final de an. Potrivit metodologiei europeane, deficitele consfinţite la Bruxelles, au fost mai mari, de pildă 8,3% pentru anul 2009, cel mai recent pentru care avem atât execuţia cât şi PIB-ul cu valori definitive. De citit integral in Curs de Guvernare.

MApN: Lt. Gheorghe a cerut 50% din puterea de decizie a Consiliului Militar ce ar trebui să preia „destinele României”. Conducerea Statului Major  General (SMG) a luat la cunoştinţă „cu consternare” de activităţile şi propunerile locotenentului Gheorghe Alexandru şi promite că va face publică decizia Consiliului de judecată, imediat după pronunţare, se spune într-un comunicat al MApN. „Conducerea Statului Major General a luat la cunoştinţă, cu consternare, de activităţile locotenentului Gheorghe Alexandru, precum şi de datele cuprinse în raportul înaintat de comandantul Flotilei 71 Aerienă din Câmpia Turzii, privind «soluţiile locotenentului Gheorghe Alexandru pentru administrarea ţării în această perioadă»”, se spune într-un comunicat al Ministerului Apărării Naţionale (MApN). Locotenentul Gheorghe Alexandru a fost primit miercuri la raportul comandantului unităţii militare din Câmpia Turzii, pentru a da explicaţii referitoare la prezenţa sa în Piaţa Universităţii. Ocazie de care locotenentul a profit pentru a-şi expune „viziunea asupra administrării statului român” şi „soluţiile sale pentru situaţia actuală”. Locotenentul Gheorghe Alexandru a solicitat ca ceea ce spune el să fie un raport, iar acesta să fie înaintat ierarhic conducerii Statului Major General. Mai mult, potrivit MApN, Alexandru Gheorghe a fixat şi o dată până la acre aşteaptă răspuns din partea SMG: 26 ianuarie, ora 16.00. Despre nebunia individului si impotenta autoritatilor se poate citi in Adevarul.

Lege antipiraterie sau domnia cenzurii? România a semnat acordul internaţional ACTA. Reprezentanţii ai 22 de state membre ale Uniunii Europene, printre care şi România, au semnat joi, la Tokyo, un acord internaţional de protejare a drepturilor de autor intitulat ACTA (Anti-Counterfeiting Trade Agreement), declanşând proteste atât online cât şi în stradă, din partea utilizatorilor de internet. Aceştia se tem că o astfel de înţelegere antipiraterie va conduce la cenzură în mediul virtual, relatează vineri The Guardian, potrivit Agerpres. Acordul trebuie să fie ratificat de Parlamentul European, care îl va dezbate în iunie, iar   europarlamentarii sunt deja supuşi unor presiuni intense din partea activiştilor din ambele tabere. Ambasadorul Poloniei în Japonia, Jadwiga Rodowicz-Czechowska, a semnat acordul la Tokyo. Într-un interviu pentru postul naţional polonez de televiziune, ea a spus că Polonia este una din multele ţări din UE care au semnat joi ACTA, printre aceste numărându-se Finlanda, Franţa, Irlanda, Italia, Portugalia, România şi Grecia. Alte câteva ţări industrializate, printre care SUA, Canada şi Coreea de Sud, au semnat deja anul trecut acordul. Sprijinul Poloniei pentru ACTA a declanşat atacuri asupra site-urilor guvernamentale poloneze din partea grupului de hackeri Anonymus. Proteste de stradă la care au luat sute şi, în unele cazuri, mii de persoane, au izbucnit de asemenea în ultimele trei zile în Polonia. Germania, Olanda, Estonia, Cipru şi Slovacia sunt singurele state din UE care nu au semnat ACTA. Un europarlamentar francez a părăsit procesul de examinare a înţelegerii, susţinând faptul că legislativul european participă la o ‘şaradă’. ACTA a fost semnificativ modificată faţă de versiunile iniţiale, fiind înlăturată solicitarea ca utilizatorilor de internet descoperiţi că încalcă în mod repetat drepturile de autor să li se limiteze accesul online, o sugestie respinsă de UE. Romania Libera

FMI la Bucuresti. Cati bani a incasat statul anul trecut si pe ce i-a cheltuit Guvernul Boc. Ce „lucruri neclare” ascunde executia bugetara pe 2011. Guvernul a tinut in frau bugetul pe 2011 datorita cresterii veniturilor din TVA si accize si taierii bugetelor alocate asistentei sociale si salariilor bugetarilor. Gandul va prezinta o analiza a executiei bugetare de anul trecut, in care sunt evidentiate atat evolutiile veniturilor si cheltuielilor, cat si problemele legate de cheltuielile foarte mari facute de Guvern in decembrie 2011, dar si situatia din ce in ce mai grea a bugetului de pensii de stat, al carui deficit a crescut anul trecut cu jumatate de miliard de euro, pana la 3 miliarde de euro. In 2011 Guvernul a reusit sa respecte tinta de deficit bugetar, de 4,4% din PIB, asumata fata de FMI si de Comisia Europeana, pe care a fost fundamentat bugetul. Per total, anul trecut statul a avut venituri de 43,12 miliarde de euro la bugetul general consolidat, cu circa 3 miliarde de euro mai mari decat in 2010, si cheltuieli de 48,7 miliarde de euro, cu 740 de milioane de euro mai mari decat in anul precedent. Astfel, deficitul bugetar a scazut de la 8 miliarde de euro in 2010 la 5,66 miliarde de euro anul trecut, respectiv de la 6,5% din PIB la 4,35% din PIB, conform executiei bugetare preliminara. Punctele de bază ale politicii fiscale a Guvernului în acest demers au fost creşterea consistentă a veniturilor din TVA, de la 9,34 miliarde de euro în 2010, la 11,38 miliarde de euro anul trecut, dar şi scăderea cheltuielilor cu salariile bugetarilor cu circa un miliard de euro, de la 10,19 la 9,14 miliarde de euro în perioada precizată. Integral in Gandul

Bosch s-a decis să vină la Jucu. Germanii vor investi 60 mil. euro şi vor crea 2.000 de noi locuri de muncă. Producătorul german de componente auto Bosch, cu afaceri globale de peste 47,3 mld. euro şi circa 283.500 de angajaţi, va deschide o unitate de producţie la Jucu, conform directorului general Tetarom, Viorel Găvrea. Acesta a confirmat ieri pentru postul de televiziune local Transilvania L!VE, că pe lângă producătorul italian de electrocasnice De’Longhi SpA care va achiziţiona facilităţile de producţie Nokia din Cluj, şi grupul german Bosch va demara o investiţie în parcul industrial Tetarom III. Investiţia germanilor va crea circa 2.000 de noi locuri de muncă. ”Consiliul Judeţean Cluj a făcut unele declaraţii în ceea ce priveşte acestă nouă investiţie, în momentul în care a fost anunţat acordul pentru achiziţionarea de către compania italiană De’Longhi a facilităţii de producţie Nokia din Cluj. Contractul cu Bosch este finalizat, astfel că aşteptăm semnarea lui, după ce un anumit dosar va fi avizat de Ministerul de Finanţe”, a declarat directorul general Tetarom, în cadrul unei emisiuni la postul Transilvania L!VE. Potrivit acestuia, Bosch îşi va instala facilităţile de producţie pe 21 de hectare din parcul industrial Tetarom III, parcul unde a funcţionat şi fabrica de telefoane mobile Nokia, iar investiţiile ar putea ajunge la peste 60 mil. euro. Aici urmează să fie produse, chiar din acest an, componente electronice pentru automobile, conform lui Găvrea. Integral in ZF

Costurile pentru deszapezirea soselelor din Romania, de patru ori mai mari decat in Finlanda. Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a platit sume uriase pentru deszapezirea autostrazilor si a drumurilor nationale, similare celor necesare in Germania si Finlanda. Potrivit datelor companiei, intretinerea drumurilor nationale in iarna anului trecut s-a ridicat la 333,47 milioane lei (77 milioane euro), in timp ce pentru iarna ce a inceput necesarul este de 401,7 milioane lei (93 milioane euro). In Finlanda, o tara cu conditii climatice mult mai dure si cu un cost al fortei de munca mai ridicat, cheltuielile anuale pentru deszapezire se ridica la suma de 98 de milioane de euro. Cheltuielile par similare, insa Finlanda are o retea de autostrazi si drumuri nationale (78.000 de km) de aproape cinci ori mai vasta decat a Romaniei (16.000 de km), iar pretul mediu pe kilometru al deszapezirii in Finlanda este de patru ori mai mic decat in tara noastra. Romania Libera.

Ce aduc noptile geroase, la adaposturile pentru saraci. Batrani inghetati si misionari crestini trec pe la centrele pentru persoane fara adapost, cand zapezile fac ravagii. Sute de persoane fara casa au apelat la adaposturi, in toata tara, din cauza gerului. Batranii Gologan si Aurel abia au putere sa coboare din ambulanta. I-a adunat de pe strazi soferul de pe masina de urgenta – singurul din echipaj, din cate se pare – in noaptea asta cu -7 grade Celsius. Au carje dupa ei, barbi ingalbenite si caciuli indesate pe ochi. Stateau „undeva la METRO”, la un refugiu, zic. Mai schimbau o vorba, se mai culcuseau prin ce haine au adunate prin niste pungi, cand i-a scos politia cu zarva. Acum i-a lasat ambulanta in fata centrului de cazare in regim de urgenta al persoanelor fara adapost de pe Soseaua Pantelimon, sectorul 2. Inauntru e deja burdusit cu oameni – cei mai multi „clienti fideli”, oameni fara adapost care pe aici isi fac noptile, unii de ani de zile. E ger cumplit. În Bucureşti sunt 224 de locuri, cu posibilitate de suplimentare, unde oamenii fără adăpost pot să-şi petreacă noaptea pe timp de ger. Integral in EVZ

Fitch a retrogradat cinci ţări din zona euro. Agenţia de evaluare financiară Fitch a retrogradat, vineri, cinci ţări din zona euro, printre care Italia şi Spania, informează AFP. Calificativul Italiei a fost scăzut cu două trepte, la „A-„, cel al Spaniei, cu două trepte, la „A”, iar cel al Belgiei, cu o treaptă, la „AA”. Ratingul Sloveniei a scăzut cu două trepte, la „A”, iar cel al Republicii Cipru cu o treaptă, la „BBB-„. Cele cinci state retrogradate prezintă vulnerabilităţi pe termen scurt la şocuri monetare şi financiare. Calificativul Irlandei a fost confirmat la „BBB+”. Toate ratingurile au perspectivă negativă. Mediafax.

Va urez o zi buna si calduroasa!

108 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Locotenentul ala a luat-o razna. Asta trebuia sa fie la arest de mult. In cel mai bun caz dat afara din armata. Altul care nu intelege chestia cu respectul unor reguli. Si ala viseaza dictaturi din cauza ca legea nu-i permite lui, ca militar, sa faca politica. Nu-i da prin cap ca nu il opreste nimeni sa faca politica, tot ce ar fi avut de facut era sa iasa din armata.
    Iar autoritatile, a aparut sindromul Arafat? Le e frica sa-i faca ceva de teama ca mai iese o rivolutie pro-locotenente: Noi de aicea nu plecam, Locotonentu’ aparam?

    Aha

    28/01/2012 at 8:50 am

  2. Buna dimineata.
    Ca locotenentu’ a luat-o razna e mai putin important. Ce nu pricep e reactia (sau lipsa de reactie) Armatei. Oriunde pe glob un militar care incalca consemnul e in primul rand arestat. Orice raport pe care ar vrea sa-l faca il redacteaza in arest. Si sa n-aud de lasare la vatra sau alte chestii; asta se intampla abia dupa ce executa timp in puscarie.
    Daca aceste lucruri nu se intampla, inseamna ca masinaria militara, bazata pe regulamente stricte, nu functioneaza. Faptul ca acest militar continua sa murdareasca uniforma militara nestanjenit ar trebui sa duca la demisii undeva mai sus pe lantul de comanda.

    Twisted

    28/01/2012 at 9:14 am

    • neata tuturor! oriunde pe glob un astfel de militar ..era saltat inainte sa o ia razna :))sau in cel mai fericit caz nu ar fi ajuns in armata :))

      zigzag

      28/01/2012 at 9:24 am

    • cum sa-l arestezi/sanctionezi pe eroul A3? sau al sindicatului politrucilor trecuti in rezerva? Exact acum trebuie totul by the book!!

      cinic

      28/01/2012 at 10:54 am

  3. Salut
    Mihai Neamtu intelege ca NR s-a misca suficient de incet ca sa nu prinda alegerile din iunie si indeamna la mobilizare pentru alegerile din noiembrie.
    Daca tot nu participa la locale, ar fi bine sa fie mai putin distructivi in privinta raului cel mic PDL macar pina in iunie.

    (De ce se misca impardonabil de incet ? : O spune tds care se pricepe la antreprenoriat nu la politica) Pentru ca MN vrea sa controleze totul, si totul sa treaca pe la el. Sa conduca by abdication nu by delegation. )
    Si intirzierile apar.
    La curtea Spaniei , Infanta era sa ia foc , fiind prea aproape de camin. Nimeni nu a intervenit pt ca conform protocolului , o singura persoana era desemnata sa mute scaunul infantei,

    lastnightmusic

    28/01/2012 at 9:20 am

    • Scuze ca intervin, argumente ai? Galeata ta cu acuze pare ca nu are fund. Nu vrei sa te uiti la Discovery sau la Cartoon Network si sa lasi Noua Republica si pe Mihail Neamtu in pace? Cum de cele mai multe acuze vin de la cineva care nu a miscat decat niste degete pe taste pentru NR?

      Daca esti asa inteligent fa-ti un partid si da-ne lectii. Abia astept sa spun: „wow! Uite ca TDS-ul stie sa si faca nu numai sa dea din gura ca o soacra”.

      Andrei

      28/01/2012 at 9:34 am

      • Eu am facut ceva mai mult decat sa misc niste taste – cateva dintre bannerele de la conferintele de presa ale NR sunt facute mine, cu factura „zero”. Nu prin lipsa criticii vom face NR mai puternica – ci prin aratarea – cu prietenia – a slabiciunilor, ca altfel ii mananca usl-asii la micul dejun.

        Victor.vb2

        28/01/2012 at 9:41 am

        • Multumesc sincer pentu ajutor. Daca criticile au prietenia ca suport, primesc. Cand insa nu au alt sop decat sa arate cat de prosti sunt aia care se implica, care nu au facut politica si doar au bunatatea si dorinta de actiune, si cat de inteligenti sunt cei ca TDS care ne „onoreaza” cu o balega de elefant din cand in cand, am rezerve.

          Respect decizia fiecaruia de a vota cu cine doreste. NR poate fi girul ca unii candidati merita votul dvs., indiferent de partidul din care face parte. E o idee, nu o decizie a NR.

          Andrei

          28/01/2012 at 10:11 am

          • Draga Andrei,
            Criticile mele au ca suport prietenia
            Nu sunteti prosti cei care va implicati direct „la bidinea” iar tot ce spunem noi luati ca inventar, daca vi se pare bun aplicati, daca nu, nu.
            Subiectul de azi a pornit de la o retragere strategica a NR , iar noi am comentat , incercind intr-un brainstormimg sa vedem ce e de facut.
            Personal in urma declaratiei de endorsement a lui Th, nu ies din acest cadru.

            lastnightmusic

            28/01/2012 at 10:56 am

            • OK, cu prietenie. Dar a aserta că, vezi Doamne Mihail Neamţu ar vrea să controleze tot, nu mai e o dovadă de prietenie, ci un neadevăr crunt. Dacă crezi că poţi conferenţia în spiritul Noii Republici, l-ai putea degreva pe MN de cîteva drumuri.

              Succes!

              • Marius:
                Te apreciez mult dar hai sa fim lucizi:
                Nu singur la virf poti sa creezi un partid care sa cistige alegerile in 9 luni. I-ar mai trebui 2 ca el(de tip Funeriu, ) intr-o conducere colectiva. Sau sa ramina singur acolo sus, dar sa isi dea un termen de 3 ani,

                2 Conferintele maioresciene, nu sunt rele dar nu au eficienta maxima de care are nevoie. Isi pierde vremea cu ele, daca ziaristii locali il boicoteaza.
                Discutia de aici a fost ca urmare a anuntului : Probabil nu vom participa la locale,

                Un tanar de stanga

                29/01/2012 at 7:10 am

      • Da Andrei : am argumente: uite ce spune MN: in site ieri : ” (Mai fac o precizare, în nume personal: e puțin probabil, deși nu imposibil, ca Noua Republica sa aibă candidați la alegerile locale din primăvară/vară. Trebuie să ne concentrăm pe alegerile parlamentare – motiv pentru care strângerea de semnături și întărirea filialelor mari din țară sunt prioritățile zero ale momentului)”

        E o modificare de plan, realitatea nu s-a calchiat pe dorinte ..nu ? Cine greseste odata sa aiba grija sa nu mai greseasca a doua oara

        doi
        Nu sunt acuze sunt sfaturi ale cuiva priceput in domeniul sau. Pot fi luata in seama (o parte au fost luate stii bine asta) o parte nu.
        Si Divina Comedie scrisa pe calculator e tot o bataie de taste. Nu intoteauna bidineaua cu care lipesti afise la Timisoara este mai eficienta decit bataia de taste.

        De ce intervin ? Pentru ca sunteti singura alternativa si m-ar durea sa luati 4% cu votul meu cu tot. Theophyle v-a dat lansarea si va ajuta. Daca Theophyle da lansarea si la un partid al clasei mijlocii nu ma mai preocupa NR. Daca la anul mai apare de pilda un partid al Monicai Macovei sigur nu m-ar mai preocupa NR. Asa ca te rog fii mai putin agresiv. Vorba bancului cu balega si soricelul: Nu toti cei ce te baga in rahat iti vor raul 🙂

        lastnightmusic

        28/01/2012 at 9:50 am

        • Cum spuneam, FAPTE nu VORBE. Nu am retinut decat disponibilitatea ta la traseism. Aferim!

          Andrei

          28/01/2012 at 10:00 am

          • Ok imi pare rau ca nu ai retinut decit atit.
            azi cumpar o piine mai aspectuasa decit cea de ieri. concluzia = tds traseistul piinii 🙂
            Azi aveti un monopol. Foloseste-l cu grija. Miine va fi altfel

            lastnightmusic

            28/01/2012 at 10:49 am

      • indiferent ce reactii emotionale ai, daca pana la data X nu se poate vota pt. candidatul NR (si nu vom vota din motive …. pt. PDL) vom face schimb de impresii pe blog despre deciziile premierului Ponta! Tara arde poate nu e cazul sa exageram cu folosirea pieptenului…..

        cinic

        28/01/2012 at 10:57 am

    • Eu m-am hotarat voi vota tot cu pdl-ul. Motivul este del de sus plus impresia de superficial sau inconsistent a miscarii NR (miscare de care in disperare ca nu am alta alternativa am fost atras la inceput), dar mai ales acea secventa a rasului necontrolat a lui M. Neamtu din emisiunea cu Bichir de la B1. Sa nu-mi spuneti ca se poate intampla oricui – pur si simplu unui sef de partid care vrea sa schimbe politica acestei tari, sa nu mai vorbim unui viitor oficial al statului care va avea intalniri cu omologii sai de afara, ei bine nu este permis sa nu te poti controla. M. Neamtu este cred onest si tot ce scrie este fantastic, principiile acelea sunt, dreapta este calea – dr deocamdata nu este pregatit si decat sa votez in vant mai bine votez impotriva Usl-asilor printr-un vot cu Pdl.

      Victor.vb2

      28/01/2012 at 9:37 am

      • Iti urez numai bine cu BVB – Oltrean si dna Udrea. Blogul asta a hotarat ca sustine NR si NU vom sustine cu nimic pe fesenistii din PD-L deci sa-ti fie de bine si mult succes cu fesenistii pe care intentionezi sa-i alegi!

        huniad

        28/01/2012 at 9:42 am

        • Cred huniad ca nu te-ai referit la mine.
          Si tu si eu suntem electorat captiv. doar e endorsment ce naiba . Vom vota cu NR indiferent daca greseste sau nu (pentru ca nu avem alta alternativa) pina nu apare alta formatiune mai uscata si mai curata. Am prefera sa greseasca mai putin. Iar faptul ca Victor ar vota pt Oltean si are poza lui Nutzi sub perna nu mi se pare prea evident din ce spune

          lastnightmusic

          28/01/2012 at 9:58 am

          • Nu, lastnightmusic 🙂
            Ai tot dreptul sa critici, la fel cum toti au dreptul sa-si spuna pasul. Nu vreau sa cred ca Andrei incearca sa puna un pumn in gura nimanui (sper). Nu vreau sa cred ca cineva incearca sa creeze un „cult al personalitatii” Adevarul este ca se „comunica complicat” si intr-un fel sau altul cineva sau ceva incearca sa ne tina pe dinafara. Sper ca sentimentul meu este subiectiv si nejustificat si pana la urma Theophyle mai devreme sau mai tarziu isi va spune / scrie parerea.

            huniad

            28/01/2012 at 10:03 am

            • huniad, eu vreau sa ajut , nu vreau sa critic asa pur si simplu.. Eu chiar spun aici chestii gratuit pentru care iau bani de la antreprenori 🙂 Numai ca stii tu : sfaturile merita citi bani dai pe ele. Sfaturile gratis nu sunt urmate niciodata 🙂

              lastnightmusic

              28/01/2012 at 10:15 am

            • habar n-am daca se potriveste comparatie, dar in 1933 SD german s-a razboit ideologic cu CD german. SI a iesit Hitler. Iar la noi, s-a razboit Chivu Stoica cu G.Apostol si a iesit Ceausescu.

              cinic

              28/01/2012 at 11:01 am

          • Multumesc lastnightmusic. Huniad intr-adevar nu cred ca ai citit atent ce am postat. Supararea nu rezolva nimic iar jignirile („fesenist”!) cu siguranta nici atat. Cine nu e cu moi e impotriva noastra e cam prea in afara spiritului pe care am avut impresia ca il simt aici. Voi ramane doar sa citesc o vreme, ai te las pe rine cu poZa cui vrei sub perna. Eu n-am niciuna si exact asta ma face liber si pot avea gandirea clara. Am impresia ca sunt tabu-uri pe aici – sa nu cumva sa critici NR sau sa ai alta parere decat Huniad sau Theophyle – dar exact asta e riscul sa va/ ne faa un grup care nu progreseaza.

            Victor.vb2

            28/01/2012 at 10:08 am

    • Salut, LNM 🙂
      Nu e chiar asa. Participarea la alegerile locale implica o gramada de lucruri, nu numai vointa. Nu stiu daca ai participat vreodata la infiintarea unei asociatii sau a unui partid la nivel national (eu n-am facut asta, asa ca nu stiu), dar sigur nu se face pocnind din degete. Au fost primele 3 luni de agregare, sa spun asa, acum sunt 3 luni de strangere semnaturi (timp pierdut datorita legislatiei restrictive). Orice strategie electorala se poate pune pe picioare abia dupa inregistrarea ca partid, cred eu. Irosirea resurselor, care nu sunt deloc suficiente, pe alegeri locale, poate trimite partidul NR intr-un impas de dezvoltare. Probabil vor fi candidati la locale in orasele unde filialele sunt mai puternice financiar, n-am de unde sti.
      Din ce am vazut, MN nu isi mai controleaza nici macar timpul personal, darmite sa vrea sa controleze totul. E drept, n-am vazut alte figuri ale NR in media, dar asta e mai degraba pt ca nu exista comunicatori buni, sau nu vor sa iasa in fata din varii motive. Din ce am vazut, majoritatea mebrilor NR s-au inscris sa puna umarul si nu ca sa „se aleaga” 🙂
      Lucrurile intr-o astfel de organizatie nu sunt la fel de simple precum par; e usor sa cazi in greseala de a compara NR cu partidele deja existente, si sa te astepti sa functioneze ca ele. Noua Republica e un partid in devenire care are doar voluntari, pana una alta; n-are bani, n-are televiziuni sau ziare, si pana si tiparirea unor pliante de promovare reprezinta un efort.
      Daca te pricepi la antreprenoriat, nu mai bine dai o mana de ajutor? 😀

      Twisted

      28/01/2012 at 9:51 am

  4. salutare! 🙂

    Victor, stai sa vezi ce iese acus din PDL si vei vedea ca nu e dat votul pe ei.

    Cit despre MN, poate aflam in weekend ceva mai multe 😉

    Cetatean

    28/01/2012 at 9:45 am

    • Buna dimineata 🙂
      Ce stii tu si nu stim noi 😀

      mar

      28/01/2012 at 9:54 am

    • In aceasta ordine de idei, abia astept remanierea 😀
      Sunt curios daca incep miscari de trupe spre UNPR.

      Twisted

      28/01/2012 at 9:55 am

      • Sa nu fii surprins, ptr. ciolanel sunt in stare de orice.

        mar

        28/01/2012 at 9:58 am

  5. Buna dimineata,

    Am citit ultimele articole si comentarii si sunt, ca de obicei, foarte bune. Nu pot sa nu constat o detasare a lui Theophyle de Noua Republica si, indiferent de motive, o respect. De aici si pana la a ajunge „adversarul” unei miscari pe care unii de aici au initiat-o seamana cu „eu te-am facut, eu te omor”, din pacate una din mentalitatile unor parinti cu care-si trateaza copiii.

    Gandirea „antreprenoriala” in politica o vad de multe ori la persoane care actioneaza pe principiul „minima implicare si, daca se poate, rezultate maxime”. Ca la firma: cheltuieli mici, profit mare. Atunci cand vrei sa construiesti grupuri, relatii, sa o faci bine si sa-ti mai si ramana timp sa produci venitul de care familia are nevoie, nu o poti face pe acest principiu. Trebuie sa oferi mai mult decat astepti sa primesti inapoi. In afaceri un principiu falimentar, in cazul Noua Republica un principiu necesar.

    Fara sa acuz pe nimeni, am intalnit persoane care adera pe jumatate sau pe sfert la Noua Republica. Unii dintre ei au spus ca, daca NR nu participa la alegeri in acest an, ei renunta. Ori NR este un proiect pe termen mult mai lung. Daca gresesc inseamna ca am fost atat de inocent incat sa cred ca acesta a fost motivul initierii ei aici, si nu victoria puerila si inca un partidulet de buzunar al PDL sau USL.

    Daca se va decide ca NR nu participa la alegerile de anul acesta, foarte bine, nu voi merge la vot, pentru ca nu vreau sa-mi amanetez viitorul lui Igas, Falca, Ioan Oltean sau, Doamne fereste!, Crin Antonescu sau Victor Ponta.

    Sau poate stiti o varianta mai buna pe care eu nu o cunosc.

    Andrei

    28/01/2012 at 9:57 am

    • Buna Andrei 🙂
      cred ca ar fi o mare gresala sa nu incercati, nu pierdeti nimic daca intrati in competitie. Neparticiparea deschide partie indivizilor de care ne-am saturat, in plus competitia va arata si unde se situeaza proiectul NR.

      mar

      28/01/2012 at 10:02 am

      • Salut Mar,

        O puteam face daca adunam numarul de semnaturi necesar. Pentru asta ne trebuie sustinere si nu critici. Ne trebuie implicarea celor buni. E usor sa se stea pe margine si sa se arate cu degetul la cei care au ales sa se implice.

        Stiu ca tu o faci si iti multumesc. 🙂

        Andrei

        28/01/2012 at 10:05 am

    • Buna Dimineata Andrei,
      Nu cred ca Theophyle incearca o detasare! Din discutiile mele cu Theophyle pot sa te asigur ca nici vorba de asa ceva. Theophyle se simte dat la o parte si faptul ca Neamtu nu intra pe blog sau comunica direct prin mail cu Theophyle va produce pana la urma o detasare. Nimeni nu poate, pana la urma sa-si anuleze prezenta la nesfarsit. Neamtu greste grav in atitudinea lui fata de Politeia!

      huniad

      28/01/2012 at 10:09 am

    • Buna dimineata Andrei !
      Referitor la ceea ce ai scris:
      „Nu pot sa nu constat o detasare a lui Theophyle de Noua Republica si, indiferent de motive, o respect. De aici si pana la a ajunge “adversarul” unei miscari pe care unii de aici au initiat-o seamana cu “eu te-am facut, eu te omor”, din pacate una din mentalitatile unor parinti cu care-si trateaza copiii.”

      Nu-mi place nici tonul, nici continutul. Nu vad unde si cand Politeia a devenit ‘dusmanul’ Noii Republici. Atacul tau este prost plasat pe Politeia. Aici oamenii au dreptul la pareri personale, iar votul este liber. Nu poti astupa gura tuturor, iar critica (chiar daca nu-ti place persoana) este binevenita atata timp cat nu este facuta cu dusmanie.

      desydemeter

      28/01/2012 at 10:09 am

      • Sarut-mana doamna Demeter,
        Nu. A fost o serie de articole ale lui Theophyle despre NR si cu link la nouarepublica.ro urmate, dupa comunicatul lui Cetatean, de o alta fara nicio referire la NR. Atata tot. Am considerat-o o detasare. Scuze daca am gresit.

        Andrei

        28/01/2012 at 10:16 am

        • Andrei, buna dimineata !
          Parerea mea este ca Politeia nu va fi niciodata un blog de propaganda.si este mai util sa pastreze loc de pluralism in idei pentru a atrage cat mai multzi adepti catre NR. Habar nu ai cat de mare este impactul celor scrise de Theophyle fara propaganda directa catre NR.

          desydemeter

          28/01/2012 at 10:20 am

          • Asa este si pot spune cu date certe ca Politeia ajuta Noua Republica. Din datele Google Analitycs, Politeia este pe locul 6 cu 3.033 de vizitatori lunar in topul 10 al surselor de trafic pentru site-ul http://www.nouarepublica.ro.

            Evident ca Politeia nu este un blog de propaganda. Daca ar fi fost asa nu as fi aderat la el inca din 2009.

            Andrei

            28/01/2012 at 10:25 am

            • Andrei 🙂
              Politeia a adus semnatari de adeziune la partidul NR – sute – (din ce stim noi cert). Conteaza foarte mult si batutul in clape si ideile si ceea ce spui. Munca de voluntariat nu consta numai in iesitul pe strada si adunarile , ci si discutii cu prieteni si indemnul personal. Sa nu uitam ca si pe vremea pasoptistilor vorbele scrise au contat mai mult in fata oamenilor decat adunarile stradale si cateva lozinci.

              desydemeter

              28/01/2012 at 10:34 am

              • Asa este si apreciez. Doar am cerut optimism si comunicare.

                Andrei

                28/01/2012 at 11:08 am

            • Prietene, asta e o impolitete sa spui ca Politeia e pe locul 6 in…
              Politeia v-a nascut in momentul in care MN scria poeme acrostih in care citeai pe verticala Alba ca zapada 🙂
              Fara Politeea nu ati fi fost nimic
              Mie imi pare rau ca tu , pe care te apreciez, si tog nu sunteti fondatori alaturi de fondator dar asta e alta discutie

              O spun eu pe a dreapta … pt ca nu sunt dus la biserica (desi am neamuri popi cu doctorate …. poate de aia 🙂 )

              lastnightmusic

              28/01/2012 at 10:43 am

              • Amice, tu stii sa citesti? Ce spun eu ce intelegi tu: Google Analitycs nu stie asta. Doar masoara trafic.

                Andrei

                28/01/2012 at 11:06 am

  6. Super tare! O stire care nu prea s-a auzit, haiducie informatica cu motivarea „Cele doua tinte au fost alese datorita gradului de coruptie si a banilor cheltuiti aiurea de catre cele 2 institutii, dar si datorita faptului ca sunt foarte slab securizate, si am preferat sa incepem de aici. Dupa cum stiti, la Giurgiu este un grad foarte ridicat de coruptie, in comparatie cu celelalte orase, motiv pentru care am si decis ca acel site sa fie primul care sa fie dat jos.” – 🙂
    http://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-11352429-exclusiv-discutie-hackerii-antisecro-aceste-atacuri-scop-dezvaluirea-coruptiei-adevarului-exact-asa-cum-este-cum-gasim-noi-nu-cum-stie-populatia-din-minciunile-altora.htm

    mar

    28/01/2012 at 9:57 am

  7. Twisted „Nu e chiar asa. Participarea la alegerile locale implica o gramada de lucruri, nu numai vointa.”

    Asta am spus si eu de la inceput , cind miscarea s-a decis sa participe la alegeri cind nici nu se coagulase un pic.

    Am zis ca se poate, daca se misca repede si inteligent, topologic cum face un constructor inteligent de poduri de exemplu. Dar nu e chiar asa

    lastnightmusic

    28/01/2012 at 10:03 am

    • Poate nu inteleg: la inceput ai criticat ca se misca prea repede, iar acum ca se misca prea incet?

      Twisted

      28/01/2012 at 10:08 am

      • Twisted : nici o incongruenta

        `1 Da
        Am spus ca e prematur sa fie partid si ca e nevoie de ei ca miscare cel putin un an

        2 Apoi au decis totusi sa participe si sa cistige alegerile
        Atunci am spus, bine copii daca ati hotarit voi asta OK , atunci trebuie sa va miscati foarte repede.
        Vezi o contradictie aici ?

        M-am uitat cum se misca. Eu cind pornesc o afacere noua am o diagrama ce fac cu 6 luni inainte de the Grand Opening, ce fac cu 3 luni, o luna, o zi, etc 🙂

        lastnightmusic

        28/01/2012 at 10:23 am

  8. Twisted: Daca te pricepi la antreprenoriat, nu mai bine dai o mana de ajutor? 😀

    Nu e nevoie de mine. Strategia a fost facuta pe 20 ani inainte.
    As fi trimis sa lipesc afise pe strada impreuna cu Andrei si Tog si exclus daca as cirti 🙂
    Nu ai vazut ce zice Andrei, ca batutul la tastatura e useless ? 🙂 .

    lastnightmusic

    28/01/2012 at 10:08 am

    • Asta e o rautate, cred eu….

      Twisted

      28/01/2012 at 10:13 am

    • Am spus ca NUMAI batutul la tastatura e useless.

      Andrei

      28/01/2012 at 10:30 am

    • Miscarea la firul ierbii din SUA are un lider suprem apoi 10 locuri libere apoi MVasilache+ Vlaston apoi 2 rinduri libere de unde urmeaza iarba ?
      Inrtirzierea de 2 luni se datoreaza cred si comunicarii in sus si in jos si lipsei de decizie pe orizontala.
      2
      MN nu agreaza internetul. De aceea NR ai carui absolut toti aderentii potentiali au acces la internet neglijeaza internetul
      MN nu agreaza arta stradala, evenimentele , guerrila marketing, fiind un iubitor al confentelor maioresciene – Se vede si asta.

      lastnightmusic

      28/01/2012 at 10:31 am

      • Ma ierti ca ma agat de comentariul asta, dar cum ai tras concluzia ca MN nu agreaza internetul sau arta stradal?

        Twisted

        28/01/2012 at 2:21 pm

  9. Baieti 🙂
    va rog sa mergeti la zapada si ger 😀 Aveti nevoie de putin aer proaspat si rece ptr. ca este mare pacate ce faceti , va contrati si loviti in tinte care nu merita. NR are nevoie de coeziune si critica constructiva. Este inerent ca unii sa o mai ia si „pe aratura/troiene”, stresul zilnic si presiunea este imensa, mai ales intr-un mediu ostil in care jocurile se fac de 20 de ani.
    Tb sa fim uniti, ptr. ca suntem putini si dusamni sunt cata „frunza si iarba”. In plus nu vreau sa cred zicerea unuia care explica doct „in Romania nu mai poate sa apara un partid nou ptr. ca nu exista experti care sa stranga intr-un conglomerat masele. O masinarie de partid are nevoie de experti, care in acest moment sunt, nu neaparat in aceasta ordine: Videanu, Blaga, Mitrea si Viorică Hrebenciuc”

    mar

    28/01/2012 at 10:38 am

    • Buna dimineata Mar 🙂
      Deoarece ma consider si eu ‘baiat’ te anunt ca dau la lopata de trei zile si mi s-a lipit palma de clanta portii. De asemenea, te anunt ca pe Politeia este loc de critica atunci cand nu se face cu dusmanie. Iar baietii sunt destul de mari ca sa aiba dreptul la pareri personale argumentate. Aici nu sunt dusmani.

      desydemeter

      28/01/2012 at 10:41 am

      • Buna :0
        Nuu, dar vad ca se „inteapa” si sunt convinsa ca sunt virtuali care se bucura.
        Si eu dau la zapada ptr. ca am senzatia ca in linie dreapta nu ne separa multi kilometri 🙂 In plus pe tine nu te consider „baiat”, tu esti gazda.

        mar

        28/01/2012 at 10:46 am

  10. neata,

    tastatura lui tds nu gindeste deloc prost. cred ca ideile lui (nu toate) puteau fi valorificate fara nici o suparare…NR este foarte tinar, cu oameni mai ales tineri, asa ca ce iese din tastatura lui tds ar fi meritat atentie si nu iritare!
    parerea mea
    🙂

    @victor.vb2
    si pe mine m-a deranjat atit risul lui MN legat de comicul situatiei cu Boc cel mic lopatind zapada, dar eu – un nimeni – pot ride in fata televizorului, dar MN trebuia sa se abtina, mai ales ca era in compania unor adversari ca saftoaica….

    si o ultima precizare pentru @andrei:
    eu am observat ca teofil sustine chiar foarte mult N.R.
    nu stiu de unde ai tras tu concluzia exact pe invers….

    skorpion

    28/01/2012 at 10:42 am

    • Neata Skorpy 🙂
      Ai terminat cu zapada?

      desydemeter

      28/01/2012 at 10:43 am

    • Buna,
      Legat de ras, cred ca are nevoie de mai mult exercitiu. Aici se vede faptul ca „este viu, spontan” 🙂 Daca stau si ma gandesc bine, „cineva…nu spun cine, persoana importanta” aproape ca a lacrimat in direct, si nu este prima data.

      mar

      28/01/2012 at 10:53 am

  11. `neata lume,
    citeva zeci de comentarii, de la inceput, imi prefigurau zimbete pe fata, dupa care a urmat crivatul, adica interventia lui @ Andrei si chiar @ huniad.
    Am crezut ca sint io o oaie mai neagra, dar vad ca si tizul meu @ Victor.vb2 are sansa unui tratament similar.
    Si chiar va credeti viitori politicieni? asa vreti sa ne cuceriti voturile?
    @ huniad,
    ar fi bine sa ai simtul umorului la tine; raspunsul dat lui @ Victor.vb2, ( cu fesenist= dusman de clasa) seamana leit cu al fostilor activisti pecere dar dusmanilor de clasa. Si, bineinteles, numai ei aveau dreptate.

    victor L

    28/01/2012 at 10:42 am

    • Salut Victor L.
      de multe ori sunt prea „aprig” nu am varsta voastra si nici experienta voastra. Am numai pasiunea faptelor. Sunt sigur ca Theo o sa-mi „dea o scatoalca” cand va citi. Pana la urma intentia a fost cinstita si in nici un caz de genul activismului pe care il mentionezi. Cand eu am iesti cu o sapca Noua Republica in Piata Universiutatii toti activistii NR nici macar nu ar fi indraznit sa o faca. Deci tineretea mea are si manifestari utile 😆

      huniad

      28/01/2012 at 10:53 am

      • 😆 Mare curaj ai avut!

        mar

        28/01/2012 at 10:55 am

        • Nu, am fost iresponsabil! Dar a mers 🙂

          huniad

          28/01/2012 at 10:57 am

      • Huniad,
        Acuma stiu cine zicea „sa vina Nemteanu” 🙂

        Andrei

        28/01/2012 at 10:57 am

        • Nu, nu sunt eu – dar am vorbit cu respectivii (erau doi) nu le au cu internetul dar le au cu sufletul 🙂

          huniad

          28/01/2012 at 10:59 am

    • Salut Victor,
      Personal nu vreau sa plec din Timisoara. Deci nu voi fi politician si nu pentru asta am pus umarul la constructia NR. Poate ca de aici apar confuziile.

      Interventia mea ia-o ca pe o reactie emotionala cand vezi ca soacra vrea sa-ti rupa relatia de casnicie. Uneori o mai trimiti si la dat zapada, chiar daca se supara ca-i iei tastatura. 🙂

      Andrei

      28/01/2012 at 10:56 am

  12. @andrei

    spui;
    Personal nu vreau sa plec din Timisoara. Deci nu voi fi politician si nu pentru asta am pus umarul la constructia NR. Poate ca de aici apar confuziile.

    da , pentru mine este o imensa confuzie ce ai spus mai sus, pentru ca eu ma asteptam ca in Parlamentul Romaniei sa intre oameni noi de talia ta si nu sa ramii la Timisioara.
    Daca nici tu nu vrei sa devii politician, atunci, hai, sa-i lasam pe oameni de teapa vanghelie, dan diaconescu si inca citeva sute (vreo 400) sa ne domine viata politica!

    Andrei, tu trebuie sa te gindesti sa devii politician, sa te lupti sa intri in Parlament, sa te lupti pentru oameni cu legi normale, sa te lupti ca justitia sa devina JUSTITIE, sa transformam Romania!
    si numai din Parlament se poate asta….

    acelasi lucru este valabil si pentru Arhire (turnofftheglory).
    daca ramineti la Timisoara, Galati, Noua Republica nu a facut nimic!

    deci schimbati gindirea!
    🙂

    skorpion

    28/01/2012 at 11:05 am

    • Adevarat 🙂

      mar

      28/01/2012 at 11:15 am

  13. salut huniad,
    pe blogul poetului Dorin Tudoran ma „luptam” cu el pentru a-i lua apararea lui M. Neamtu. Dar prin doua interventii la televizii, dl Neamtu mi-a dat doua scatoalce zdravene; nu le mai amintesc, dar nu ii fac bine deloc. Asa ca, atunci cind cineva de buna credinta, gen @ TDS ori @ Victor.vb2, isi da cu parerea, nu este rautate, dusmanie.
    Cit despre ce spui, cred ca stii ca si Iadul este pavat cu intentii bune 😛
    Accepta si „prostiile” unora; pot fi prostii chiar, pigmenteaza viata, dar poate ca au si un simbure de adevar.
    Acum, multumindu-ti de raspuns, ma voi „focusa” pe finala de tenis feminin din tara cangurilor.

    victor L

    28/01/2012 at 11:06 am

  14. si nici lacrimarea cuiva nu a fost buna, unii au spus ca este teatru, altii au spus ca este cu nervii slabi, altii au spus ca este uman…
    🙂

    skorpion

    28/01/2012 at 11:07 am

    • Skorpi, eu cred ca a fost extrem de buna, scuze ca ma repet, ptr. ca „este viu,spontan” nu arata ca unul ca recita in oglinda si dimineata o ia de la capat.

      mar

      28/01/2012 at 11:17 am

    • Pe o poarta scria: Ciinele nostru nu e rau. Doar ca are nervii slabi ! 🙂
      Salut skorpi

      lastnightmusic

      28/01/2012 at 11:19 am

  15. @mar,
    remarca si ideea ca am spus ca a fost uman.
    uneori si barbatii pling…
    🙂

    skorpion

    28/01/2012 at 11:19 am

  16. Ziua buna
    No bine , va certati pe net dar mai eficienta e o bulgareala in fata blocului ca in copilaria zbuciumata . 😆
    Intrebarari .
    – Exista filiale NR in numarul minim de judete legal necesare pentru a infinta un partid ?
    – Cite semnaturi lipsesc pentru a ajunge la cifra magica necesara inregistrarii ca partid ?
    – Exista la NR un plan B pentru a sustine ceva candidati in caz ca nu reuseste sa devina partid in timp util ?
    In incheiere :
    Da „porniti” mai sinteti simbata dimineata . Nu face bine la sanatate . Luati exemplu lui Boc . Mergeti cu lopata la dezapezit in jurul casei 🙂
    PS . Nu am zapada deloc in zona mea . Un soare cu dinti si atit . 🙂

    Ștefan A.

    28/01/2012 at 11:40 am

    • Problema nu este sa ii sustina 🙂 Problema este sa nu ii sape.
      Ca daca spun : ori Hrebenciuc ori CristianPreda tot un drac, atunci chiar cistiga Antonescu primul , nu al 3lea ca pina acum.

      lastnightmusic

      28/01/2012 at 11:50 am

  17. Stefane,
    si mie imi lipseste zapada. Vezi harta:
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-11355685-atentionare-meteo-cod-galben-ger-pentru-pana-3-februarie.htm
    Vestul Romaniei nu face cauza comuna cu restul; despre zapada si ger am zis ca bucurestenii in timpul bombardamentelor americane: du-i, Doamne, la Ploiesti.

    victor L

    28/01/2012 at 11:45 am

  18. Vad ca nu-i unanimitate, deci totusi se pare ca pot ramane in continuare aici.
    Cineva spunea ca daca NR nu participa la locale in iunie si nu va avea sanse peste 5% la generale, mai bine nu se duce la vot.
    Cred ca este gresit – asta inseamna nimic altceva decat cresterea procentelor Usl-ului.
    Cine e dusmanul? Usl-ul! Cine se lupta cu ei? NR, Pdl si… cam atat!
    Parerea mea (si imi pare rau pentru asta, chiar daca unii poate cred ca nu sunt sincer) este ca nu sunt sanse la 5% in toamna.
    Asa ca: ori Pdl, ori haideti sa schimbam legea electorala, sa procedam la scaderea pragului electoral!
    Sau, daca intr-adevar vor fi miscari importante de trupe catre NR, si daca va exista o strategie corecta, o aplicare fara cusur si o promovare desteapta, atunci poate ca vor fi sanse!
    Oricum este clar ca trebuie sa apara figuri noi rapid.
    Poate de aici si rasul lui M. Neamtu – imi dau seama cum trebuie sa fie ca in fiecare zi sa fii sub o presiune imensa.
    Vedeti, sunt constructiv! 🙂

    victor.vb2

    28/01/2012 at 11:53 am

  19. victor.vb2,

    scaderea pragului electoral va facilita, eventual, intrarea in Parlament a Noii Republici, dar si a unei salbe de partidulete cum ar fi partidul lui remus cernea, a lui dan diaconescu, a celor 3 partide unguresti si a altora ce vor aparea ca ciupercile daca se accepta acest nou prag.
    🙂

    skorpion

    28/01/2012 at 11:56 am

    • Remus Cernea – nu cred ca va lua 0.5%.
      DD – cred ca intra oricum!
      Iar cele trei partide unguresti – probabil ca da vor intra, dar toti cu 5-7% in total, poate va fi mai bine decat cu Udmr singur cu 7%, arbitru la tot ce misca.

      victor.vb2

      28/01/2012 at 11:59 am

  20. Vaz ca se inmuleste zvonareala despre a n-spea remaniere guvernamentala. Mister Oltean cere remaniere, dar nu de oricare, ci una care sa rezolve imediat revendicarile. Eu in ce zice domnul Oltean nu prea am incredere. Indemnurile lui suna mai degraba a chemare la marit salarii, pensii, si orice populism se mai gaseste pentru produs voturi.
    Doamna Macovei pare sa fie de aceeasi parere, ca zice dinsa „Domnul Oltean se situează în afară”.

    Aha

    28/01/2012 at 11:58 am

  21. Buna ziua si salutari tuturor!
    Nu intentionez sa pun paie pe foc discutiei de mai devreme, dar tin sa ii dau un Like tanarului de stanga, strict pentru criticile constructive si pentru ideile bune vis-a-vis de MN si NR.
    PS: nu ma trimiteti la curatat zapada ca n-avem nici un fulg. 😆

    luminita

    28/01/2012 at 12:08 pm

    • Salut luminita 🙂
      Nu sintem dictatori . Daca nu este zapada , nu este . 😦 Da ceva vase de spalat , ceva haine de calcat ? 😆 😆

      Ștefan A.

      28/01/2012 at 12:12 pm

      • Stefan, 😆 pishicherule, ce m-as face eu fara tine? 😆

        luminita

        28/01/2012 at 12:26 pm

    • Tanarul de stanga?!!!!
      Nici n-a postat astazi!
      Cred ca Like-ul este pentru mine!? 🙂 🙂 🙂

      victor.vb2

      28/01/2012 at 12:32 pm

      • victor.vb2,
        si tu meriti un Like. 😆
        dar „Tanarul de stanga” este un alt nickname al lui lastnightmusic.

        luminita

        28/01/2012 at 12:44 pm

        • – ––
          – –-
          ––

          Asta a fost o plecaciune cu pana palariei atingand pamantul …
          🙂

          victor.vb2

          28/01/2012 at 12:55 pm

  22. Stefan 🙂
    Pisicher? 🙂

    desydemeter

    28/01/2012 at 12:29 pm

    • desy,
      m-ai facut sa caut in dexonline si se pare ca intentia mea de a-i spune lui Stefan ca e un dictator simpatic a nimerit cuvantul nepotrivit. 😛

      luminita

      28/01/2012 at 12:40 pm

  23. Romania functioneaza la 10% din parametrii unei tari normale. Nu multa lume intelege dificultatile si proportiile restului de 90% si de asta avem o subdimensionare a efortului de schimbare.
    NR sau MN nu ajung nici pe departe. E nevoie de ceva mult mai radical de inovativ.

    TDS are dreptate dar poate n-ar trebui sa ne blocam la 2012. 2012 streseaza si irita de pomana.
    NR trebuie regindita si relansata. Sintem in 2020 si nu in 1920 (si nici 1848). Altfel e pacat de dedicatia si potentialul aratat de TOG, Andrei si altii.

    Tio

    28/01/2012 at 12:36 pm

  24. Buna de dimineata
    patimasi mai sunteti!
    @ Stefan: pot sa-ti dau ceva raspunsuri :
    – este acoperit numarul minim de filiale; chiar bine depasit si nu stam pe loc.asta este motivul deplasarilor in teritoriu
    – chiar daca abia s-a declansat campania de strangere de semnaturi, noi avem mai mult de 1/3 din necesar
    – nu este degringolada, in NR; atunci cand oamenii se instruiesc, elaboreaza materiale,politici nu trebuie sa-i vezi neaparat.
    – exista plan B, mai mult nu pot sa spun- nu sunt purtator de cuvant, si exista o disciplina organizationala.
    Eu sunt convinsa ca, in ciuda rezervelor exprimate, vor fi candidati NR. Dar de ce sa te lauzi? Vor fi vizibili, pregatiti si competitivi.
    Va multumesc tuturor pentru ideiSi inarmati cu programe, studii,etc.le si sfaturile pe care ni le dati, aici,pe politeia si pe blogurile prietene. Eu personal le centralizez si le discut cu colegii.Din pacate, ca inginer ce ma aflu, am privirea inteligenta dar nu stiu sa ma exprim asa frumos ca voi.
    Inca odata, mii de multumiri gazdei noastre, voua tuturor, pentru ceea ce invatam de la dvs, atat eu personal cat si colegii cititori.
    Sa aveti o zi maxxima!

    ela

    28/01/2012 at 12:38 pm

  25. upps! mi-a sarit un rand, nu randul! :))

    ela

    28/01/2012 at 12:39 pm

    • Ela, Buna dimineata 🙂

      Vezi de treaba…te exprimi foarte bine si la obiect, fara inflorituri. 🙂

      desydemeter

      28/01/2012 at 12:47 pm

    • Multumesc @ela de lamuriri .
      Foarte bine faceti ce faceti . Multa rabdare trebuie cu boborul asta care deja vrea sa vada ministri , secretarii de stat si bineinteles parlamentarii uitind ca pina acolo strada e lunga . 🙂
      Obisnuiti cu democratia lui Iliescu unde prima se stabileau candidatii si ulterior se infinta partidul , nu e de mirare .

      Ștefan A.

      28/01/2012 at 12:51 pm

  26. Salut prieteni,
    Am citit comentariile si bineinteles, toata lumea are dreptate.
    NR inca nu s-a mascut si unii o vad castigatoare de alegeri. Drumul pana acolo e lung. Deocamdata este inca in faza strangerii celor 25.000 de semnaturi. Chiar si cand le v-a strange, asta nu inseamna ca va deveni automat partid. Urmeaza procedura inregistrarii la tribunal, procedura care dureaza. In mod sigur se vor trezi unii care vor contesta inregistrarea ceea ce se traduce in alt timp pierdut. Sa presupunem ca reuseste sa se inregistreze pana la vara. Deocamdata CCR nu a facut public motivul pentru care unele articole din Legea comasarii alegerilor sunt anticonstitutionale. Este foarte posibil ca obiectiile CCR sa fie numai de forma si nu de fond, ceea ce da posibilitatea PDL sa indrepte greselile din lege si alegerile sa fie tot comasate. La fel de posibil este si ca alegerile locale sa se desfasoare in vara.
    Ca sa participe cu succes la alegerile locale, NR trebuie sa-si faca filiale prin toate coclaurile, lucru imposibil dupa parerea mea. In foarte putine localitati rurale s-a auzit deocamdata de NR.
    Alt impediment pentru a putea participa cu succes la „locale” este faptul ca, din cate stiu eu, trebuie depusa o garantie financiara substantiala, la care se adauga costurile campaniei electorale. Ultimul lucru de care are nevoie acum NR este risipirea banilor extrem de putini de care dispune mai ales ca „greii” politicii romanesti dispun si de fonduri bugetare.
    Sunt de acord totusi cu varianta in care cineva devotat din tot sufletul NR considera ca are sanse individual sa castige un loc de primar sau consilier local sa participe la locale. Deasemenea este posibil ca unele dintre organizatiile locale, mai potente financiar, sa participe la locale. Insa in jumatate din judetele tarii nici nu exista GIL-uri ale NR.

    ribelalu

    28/01/2012 at 12:46 pm

  27. @Stefan
    1) Da, exista filialele
    2) Cel mai bine e sa presupunem ca lipsesc toate. Depasirea numarului legal necesar nu e o problema, asa ca presiunea pe strangerea de semnaturi poate ramane maxima pana in martie.
    3) Nu poti sustine candidati pana nu stii care sunt acestia. Oricum, nu cred ca se ia in calcul ca NR nu va deveni partid in timp util.
    Sunt sigur ca @Andrei poate raspunde mai bine la intrebarile astea, eu doar imi dau cu parerea…

    Twisted

    28/01/2012 at 12:49 pm

    • Ups, a facut-o deja ela, sorry.

      Twisted

      28/01/2012 at 12:51 pm

      • :)) Doua batai strica!

        ela

        28/01/2012 at 12:57 pm

    • 1) Da
      2) de presupus, e voie orice :)) .Presiunea strangerii de semnaturi exista intotdeauna.
      3) Asa este.Fiind vorba de proiecte si sarcini asumate, trebuie vazut cine e cel mai bun.Vom deveni partid in timp util.
      Intr-adevar, liderii nostri sunt cei mai in masura sa dea raspunsuri. Au imaginea de ansamblu.

      ela

      28/01/2012 at 12:56 pm

      • Buna ziua, tuturor

        M-am intristat, citind comentariile. De fapt, m-a intristat inversunarea care se simte, in unele dintre ele.

        Precum rabinul, insa, inteleg ambele atitudini:)

        Inteleg exasperarea celor care ar vrea sa vada ca NR se misca mai repede, mai bine, mai… vizibil pentru tot publicul ei. Eu insami ma aflu in aceasta categorie, fiindca imi doresc sa votez NR, dar imi doresc, in acelasi timp, ca votul meu sa fie unul util, adica sa ma reprezinte cineva in parlament…

        Ii inteleg si pe cei care, obositi de efortul depus, de problemele inerente oricarui inceput in viata unei organizatii, si-ar dori mai multa sustinere si mai putine critici. Sunt convinsa ca este foarte greu pentru militanti fiindca sunt atat de multe detalii de pus la punct, incat, uneori, se intampla sa nu mai vezi padurea, din cauza copacilor si sa-ti percepi prietenii- care te critica, dar constructiv- drept carcotasi care isi formuleaza opiniile stand in fotoliu.

        Un lucru este evident, insa, dupa modesta mea parere: MN nu poate face totul singur, fiindca presiunea este prea mare. Nu e bine sa apara drept unic purtator de stindard (si, din pacate, asta e ceea ce se vede, azi, la tv.) fiindca cei care trebuie convinsi vor vrea sa vada/asculte pe cei care, eventual, ii vor reprezenta.
        Si tot din pacate, in Romania televiziunile raman principalul mijloc de comunicare.

        Recunosc, nu sunt o cunoascatoare in domeniu, dar indraznesc sa pun o intrebare celor care se ocupa de comunicare in NR: ati incercat sa ii convingeti pe cei de la PRO.TV despre utilitatea proiectului NR? Cu toate tendintele de manelizare (sau poate tocmai de aceea!:)), acest post este perceput ca fiind relativ neutru dpdv politic, deci mai credibil.

        Ana

        28/01/2012 at 2:41 pm

  28. Buna ziua la toata lumea nevazuta 🙂

    Daca doritzi sa vizitati :

    http://desydemeter.wordpress.com/2012/01/28/pictori-rusi-ilia-repin/
    🙂

    desydemeter

    28/01/2012 at 2:11 pm

  29. Din oras nu poti sa te intorci cum „mina” goala, chiar daca in Banat protestele au fost anemice si, in general, au protestat functionarii primariilor si revolutionarii carora le-au secat rentele.
    Si e atit de frumos afara de iti vine sa faci plaja.
    La masa vecina zice un „venetic”:
    – Ma, voi banatenii dece nu protestati ca bucurestenii, ca in `89 ei v-au ajutat, acum ajutati- ii si voi.
    -Amice, zice interpelatul, va promitem o rivolutie reusita daca si voi ne veti promite ca nu o mai furati.
    Ha ha ha, se aude de la alta masa: nu, n-o sa-l mai aduca pe Iliescu la putere, ci pe Ponta si Crin. Mai bine stam si ne bem beuturile 😛

    victor L

    28/01/2012 at 2:42 pm

  30. Salut pe toata lumea 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    28/01/2012 at 2:50 pm


Comentariile sunt închise.