Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

România inghetată: Scutierii

Articolul este prima parte a unei analize care se doreste obiectiva si pe care cititorul o va judeca daca este sau nu. In nici un caz nu a fost gandita din punct de vedere partizan si sper ca ea sa reflecte in mod obiectiv unele realitati care pot fi judecate la modul cel mai cinstit cu putinta.   Am sa incep cu niste fapte pe care le-am descris acum catva timp  cand incepusera primele semne ale crizei economice care ne bantuie pana in zilele noastre.

Aptitudinea fericirii

Acum doua decenii si un pic,  la New York,  priveam la televizor cum se infaptuia revolutia romana. Intamplator un prieten privea cu mine reportajele halucinante care soseau din Romania, prietenul neavand nimic comun cu tara noastra.  Zilele acestea [acum aproape doi ani], cand ne-am intalnit din nou, in Bucuresti, am recunoscut ca a avut dreptate atunci cand mi-a zis: “Veti fi liberi, dar nu veti fi fericiti!”. Atunci nu l-am inteles si nici nu l-am intrebat prea multe, deunazi ne-am intors la discutia de acum 20 [22] de ani.

Respectivul prieten a fost la Bucuresti ca expert in misiunea  BM, om serios si asezat, trecut cu putin de jumatate de secol, ca mine. Romanii l-ar eticheta inalt demnitar, el se considera middle-management.  La o cafea am discutat despre multe, cel mai mult  insa despre fraza pe care nu am luat-o in considerare acum douazeci de ani. Personal am considerat intotdeauna ca fericirea este un sentiment individual, m-am convins cu argumente solide ca exista si o fericire sociala. Adevarat, probabil ca exista. Prietenul considera ca o societate poate fi fericita cand traieste pe baza unui contract social respectat de o majoritate a partenenerilor. Romania nu a avut parte aproape niciodata de un astfel de contract, adevarul este ca majoritatea societatilor umane traiesc fara acest contract.

Respectarea contractului social, apasator si poate strict cateodata, da siguranta si adeziune, lipsa lui creeaza adeziune adhoc sporadica si temporara. Contractul social intre individ si societatatea in care traieste asigura individului certidudinea ca daca va respecta regulile el va trai bine. Va putea sa-si asigure existenta prin munca, va fi aparat de lege contra abuzurilor si i se vor asigura servicii satisfacatoare pentru contributiile pe care el le acorda societatii in care traieste: sanatate, educatie, siguranta.

Zicea prietenul meu: la inceput v-am simpatizat fara sa va inteleg, dupa un timp am inceput sa inteleg. Cu cat inteleg mai mult, va simpatizez mai putin, traiti intr-o haiducie continua, nici macar nu cunoasteti realitatile voastre. Lipsa cunoasterii si indiferenta nu pot face fericit pe nimeni, niciodata. Multumirea individuala produce o fericire sociala. Taranul care-si poate monta un hidrofor in casa si poate avea un solar pe timp de iarna pentru a cultiva niste legume, va fi un om multumit. Orasanul care isi poate gasi existenta prin munca manuala sau intelectuala si se poate bucura de micile binefaceri ale timpurilor va fi multumit. De ce ar fi multumiti oamenii care trebuie sa plateasca serviciile sociale de doua ori pentru a le primi o singura data, si aceasta singura data la un nivel redus si discretionar. Bineinteles, plata dubla se face o data  prin taxe si a doua oara prin mita. Cum poate el sa fie multumit?

Continua prietenul: Politicienii sunt populisti si mincinosi cam peste tot, rar un politician onest. In alte parti ei stiu insa masura. La voi nici macar nu exista aceasta masura. Ieri am stat la o sedinta cu niste sindicalisti care se plangeau de salariile mizere ale  membrilor sindicatului respectiv. Sindicalistul purta la mana un ceas Vacheron Constantin, care costa aproape 20 de mii de euro. Seful misiunii mi-a atras atentia la sfarsitul sedintei, “asta l-ar face si pe  Jimmy Hoffa sa roseasca” [ era vorba de un lider sindical, judecat si condamnat la 7 ani de inchisoare –  fara sentinta definitiva]  

Vezi tu, continua prietenul, ti-am spus atunci ca “veti fi liberi, dar nefericiti” pentru ca nu aveti “aptitudinea de a fi fericiti”, doriti mai mult fara sa dati nimic la schimb, asa stau treburile aici, in Romania. Asta a fost acum doi ani. Absolut actual astazi, poate mai acut decat acum doi ani!

Scutierii status-quo

Am revazut saptamana asta dupa foarte mult timp  steagurile Romaniei decupate cu vestitul decupaj revolutionar, ce pacat ca in locul a ceea ce am decupat atunci nu am pus nimic.  Astazi va fi mult mai dificil sa facem ceva in acest sens, oamenii vechiului regim sunt in mare masura si oamenii care ne guverneaza de atunci si pana astazi, plus minus mutatii politice ale geneticii PCR.

Diferenta intre acele timpuri si zilele de astazi este una extrem de simpla – atunci se putea, astazi este aproape imposibil. Astazi oranduirea este aparata de randuri de scutieri generati de fundul mlastinilor comuniste. Colonelul Mircea Dogaru nu este singura emanatie a mlastinei comuniste, el a facut pui, din nefericire mult prea multi – dedicati comunismului protocronist,  cel mai mult insa veniturilor lor necuvenite.  Locotenentul Alexandru Gheorghe, demn urmas al lui Dogaru,  devenit fruntas al scutierilor vechiului regim s-a metamorfozat instantaneu in eroul  celor pe care a incercat sa-i reprezinte. Toti au uitat ca armata este apolitica prin lege si toti au uitat ca Armata Romana este o armata profesionista, in care nimeni nu trebuie sa serveasca daca nu doreste.  

Pe de alta parte, partidul-guvern, pentru ca este greu sa-l denumim altfel, doreste sa cada la pace cu grupurile de protestanti pe bani multi. Nu doamne fereste sa asculte pasurile pensionarilor cu pensii amarate si ale studentilor, ci ale celor care crede el ca au forta sa-si impuna doleantele nejustificate. De fapt alti scutieri ai vechiului regim.

Ultimul lant de scutieri ai vesnicului status-quo este fara indoiala generatorul de propaganda, care intre bingo si caterinci creaza jumatati de adevaruri manipulative, devenind aparatul principal al fostilor de toate felurile pentru a-si asigura securitatea personala si bunastarea vesnica.  Conform zicalei ca mama prostilor este tot timpul gravida si cu ajutorul miilor de “idioti utili” platiti sau ideologici reuseste sa faca albul negru, incercand sa inroseasca fundalul.  

Un Presedinte jucator si sute de mii de arbitrii.

Dl Basescu s-a dorit un presedinte-jucator, eu mi-as fi dorit un presedinte-antrenor, deci nu este de mirare ca dl Basescu nu mai este popular cum a fost inaintea jocului. Cand  ratezi, indiferent de ce, nu ai cum sa ceri arbitrilor sa-ti acorde goluri din ofsaid. Adevarul este ca dl Basescu joaca intr-o echipa proasta. Atat de proasta ca nici macar nu cunoaste regulile elementare ale jocului. Impresia pe care o da  echipa dlui Basescu este clara – habar nu au cum sa joace d’apai sa castige jocul. Dupa doua saptamani de liniste la Cotroceni si galagie in Piata Universitatii, dl Presedinte va trebui sa ne spuna ceva, sa speram ca nu va fi o minge in tribune. Si un Presedinte jucator trebuie sa inteleaga ca de asta data un inuendo nu va fi multumitor nici macar pentru cei care il sustin (primul articol din serial).  

Caricaturile Politice – Hultanul / Karikatura Politika

213 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Un articol pe cat de bun, pe atat de trist, Theophyle 😦

    Loda

    25/01/2012 at 5:27 pm

    • Salut,
      Loda, realitatile sunt triste, stii asta la fel de bine ca mine.

      Theophyle

      25/01/2012 at 5:42 pm

      • Un articol pe care mi-as fi dorit sa-l scriu eu… Multumim, Theophyle.

        Ana

        25/01/2012 at 7:10 pm

        • Salut 🙂
          Va invit sa scrieti! Poate il vom publica 🙂

          Theophyle

          25/01/2012 at 7:17 pm

    • Pozele… super

      A A

      25/01/2012 at 8:48 pm

      • Sper ca la nivelul textului 😆

        Theophyle

        25/01/2012 at 8:49 pm

        • Da, textul ca de obicei

          A A

          25/01/2012 at 9:15 pm

  2. buna ziua;
    tot zicerea unui american in prima parte a lui 90 ,bucuresti:
    atita timp cit voi intelegeti ca democratia inseamna : ” sa muncesti cind vrei,sa faci ce vrei si sa ai tot timpul usd100 in buzunar” n-aveti nici o sansa;definitia ” democratiei” i-o daduse taximetristul care il adusese de la otopeni la hotel…
    pe de alta parte un ” contract” presupune cel putin 2 parteneri care se angajeaza sa respecte niste clauze; la noi cei doi parteneri-guvernantii si guvernatii-intra in contract stiind ca fiecare va face tot ce poate sa-l traga pe sfoara pe celalalt iar ,cit despre clauze,niciunul nu-si inchipuie ca trebuie sa le respecte

    intamplator

    25/01/2012 at 5:27 pm

    • intamplator salut 🙂
      crezi ca s-au schimbat lucrurile?

      Theophyle

      25/01/2012 at 5:43 pm

  3. Salut ! 🙂
    „Adevarul este ca dl Basescu joaca intr-o echipa proasta”.
    Cu siguranta, asa este.
    Ma intreb, insa, cine a ales echipa ?
    Cine a numit coordonatorii de joc ?
    Cine a stabilit tactica ?
    Cine si-a faultat, nici macar justificat, proprii parteneri de joc ?
    Acum doar se culeg roadele… 😦

    Tzepelica

    25/01/2012 at 5:32 pm

    • salut timi,
      cred ca echipa si-a alesc varful de atac 😦

      Theophyle

      25/01/2012 at 5:43 pm

    • Cred ca in politica problematica jucator-echipa nu e chiar simpla. Taranii zic ca „daca intri in troaca te mananca porcii” si asta e mai adevarat ca oriunde in politica. Sa cuantificam relatia lui Basescu cu PDL doar in termeni de fotbal ar putea fi oarecum limitativ. Ca presedinte, Basescu are o libertate de miscare destul de redusa. Nu are parghiile executive necesare pentru a stimula cooperarea echipei, decat daca isi asigura (cum?) cooperarea unei parti a echipei (de exemplu PM). Are, ce-i drept, parghiile oferite de relatia speciala dintre presedentie si serviciile secrete si armata, in masura in care reuseste sa le obtina coperarea, si mai are si parghia propriului capital de imagine, pe care il poate sau nu investi in beneficiul echipei. Actualmente cam pe terminate si acest capital.
      Daca chiar vrem sa mergem pe comparatii cu fotbalul, as zice ca situatia e similara cu a unui jucator bun care, de voie de nevoie, joaca intr-o echipa slaba. Poate ocazional, marca singur in beneficiul echipei, poate cateodata angrena alti jucatori din echipa in combinatii benefice echipei, in general insa paseaza degeaba fiindca ceilalti din echipa se pricep doar sa piarda mingile si sa rateze fazele de gol. In plus, slabi cum sant, li se pare uneori ca le-ar fi mai bine fara el, sau chiar in echipa adversa.

      Radu

      25/01/2012 at 6:03 pm

      • Daca e sa ramanem in termeni fotbalistici (desi e un sport pe care nu-l agreez), sa nu uitam ca presedintele a fost nu numai jucator ci si antrenor (un ex., doar, numirea directa a ministrilor/secretarilor de stat).

        Tzepelica

        25/01/2012 at 6:16 pm

  4. pica ” manusa” la tema;” model ” de om care vrea sa ne guverneze,care ne propune un ” contract”
    e vorba de intilnirea opozitie ambasadori UE-de altfel un exercitiu normal in orice tara democratica
    sursa: evz
    De data aceasta, întâlnirea a avut loc la iniţiativa lui Victor Ponta şi Crin Antonescu. „Ponta a venit singur la întâlnirea cu ambasadorii UE, spunând că liderul liberal Crin Antonescu a răcit, ieri, la Iaşi”, a spus ambasadorul. Întrebat cum comentează faptul că imediat după întrevedere Antonescu a participat la o conferinţă de presă, Michael Sternberg a replicat: „Probabil s-a vindecat miraculos”!
    e vorba de ambasadorul Danemarcei,care asigura presedentia semestriala a EU

    intamplator

    25/01/2012 at 5:33 pm

    • Tamitii nici macar nu stiu sa minta 😆

      Theophyle

      25/01/2012 at 5:44 pm

    • Idiotii sunt si mitomani.

      mar

      25/01/2012 at 5:51 pm

  5. mi-a placut enorm articolul de azi. Asa este, lipsa contractului social si in general a oricarui contract.

    mac gregor

    25/01/2012 at 5:35 pm

    • salut mac:)
      multumesc!

      Theophyle

      25/01/2012 at 5:44 pm

  6. Seara buna
    Frumos articol . Personal cred ca la baza problemelor Romaniei de ieri , de azi si de maine este „fundatia” pe care a fost construita acesta imitatie de democratie recunoscut oficial ca „originala” . Si care tot in opinia mea personala a fost si este negarea pina la inverosimil a reciclarii masive a oamenilor vechiului sistem in toate posturile si functile . Inclusiv clasa politica e emanatia aceluiasi partid unic care se chema FSN .
    Nu va fi pace sub maslini pina cind nu se va face socoteala legala si juritica cu trecutul apropriat . Si care socoteala nu poate fi infaptuita prin o simpla analiza a dictaturii prezentata public in parlamentul plin de aceiasi sustinatori , urmasi a partidului PCR si a bratului lui armat , securitatea . Monstri mor dar lasa in urma alti monstri creati dupa chipul si asemanarea lor .

    Ștefan A.

    25/01/2012 at 5:36 pm

    • Buna Stefan 🙂
      ]Multumesc. Timpul trece noi ramanem unde am foat. Tara se duce de rapa.

      Theophyle

      25/01/2012 at 5:45 pm

  7. mi-aduc aminte ca la un moment dat era sau inca este un minister numit „Ministerul pentru relatia cu Parlamentul” Chiar Ponta l-a condus o data. Pe cand un minister pentru relatia cu alegatorii?
    un minister care sa preia problemele societatii si sa le gaseasca o rezolvare sau un raspuns dupa caz.

    Laur

    25/01/2012 at 5:43 pm

    • Salut Laur,
      Imi amintesc in guvernarea de un an, dupa alegerile din ’98. Iti dai seama ce sicces ar fi avut Ponta in acel job 😀

      Theophyle

      25/01/2012 at 5:47 pm

  8. Seara buna 🙂
    Un articol foarte bun si atat de adevarat ca cineva ar tb sa inteleaga mesajul.

    mar

    25/01/2012 at 5:53 pm

    • Buna ziua mar 🙂
      Multumesc! Sa speram ca si Basescu intelege asta.

      Theophyle

      25/01/2012 at 5:55 pm

  9. mar

    25/01/2012 at 5:53 pm

    • Trebuie sa-ti spun ca nu prea l-am simpatizat pe respectivul.

      Theophyle

      25/01/2012 at 5:56 pm

      • Nici eu, ptr. ca a sustinut multe tampenii.

        mar

        25/01/2012 at 5:58 pm

    • Si tot din cauza lui Oltean! PDL-ul asta chiar n-are pe nimeni sa-i taie nasul mocofanului Oltean?

      Twisted

      25/01/2012 at 6:07 pm

  10. Buna seara,
    daca tot ne reamintim de inceputurile „democratiei” in Romania, sa vedem cam cum a ajuns o relicva a revolutiei din ’89:
    http://www.ziare.com/petre-roman/premier/petre-roman-huiduit-de-protestatari-in-piata-universitatii-1147051

    E o vorba romaneasca: „a ajuns leul magar”. Pacat ca n-are simtul realitatii.

    cedric

    25/01/2012 at 5:57 pm

    • Nu pricep nici ce a cautat el acolo, cum nu price ce mitingesc aia acum 😦 Este o vreme afara sa nu scoti un caine, ce vor sa demonstrez mitomanii de la USL 👿

      mar

      25/01/2012 at 6:00 pm

  11. Buna
    Si eu cred ca nefericirea natiei asteia consta in faptul ca romanul nu stie sa dea inapoi semenilor. Si, pe masura ce trece timpul , are din ce in ce mai multe pretentii.
    Poate ca am imbatranit eu.

    ela

    25/01/2012 at 5:59 pm

    • salut ela 🙂
      din nefericire sloganul principal este „si mie ce imi iese din asta?”

      Theophyle

      25/01/2012 at 6:01 pm

    • Ela, cred ca mi este o cauza – romanul a ars multe etape si a venit scadenta.

      mar

      25/01/2012 at 6:02 pm

      • Nu stiu daca de la ars etape i se trage. Pur si simplu a uitat sa daruiasca.

        ela

        25/01/2012 at 7:14 pm

  12. Mos Predescu a ddeclarat „ca motive de neconstituționalitate a legii comasarii au fost numeroase”. Iar si-a spus cuvantul PSD-ul.

    mar

    25/01/2012 at 6:09 pm

  13. A inceput conferinta de presa.

    mar

    25/01/2012 at 6:15 pm

  14. Presedintele la tvr info!

    ela

    25/01/2012 at 6:15 pm

  15. seara buna Theophyle all 🙂
    Frumoasa postare 🙂
    ..
    S-a creeat un fond de ashteptare ptr.interventzia piratului de parca ar anuntza ca pe latitudinea 44,44 si altitudine 26,1(adica Bucuresti) cade meteoritul care distruge tot.

    mircea

    25/01/2012 at 6:16 pm

    • ..creat..

      mircea

      25/01/2012 at 6:17 pm

  16. Vorbeste presedintele

    cedric

    25/01/2012 at 6:16 pm

  17. NU imi place inceputul discursului; nu-mi place deloc.

    victor L

    25/01/2012 at 6:23 pm

    • A ajuns unde trebuie: campania sustinuta de populatie, referendum, etc 🙂

      Twisted

      25/01/2012 at 6:26 pm

    • Cine se scuza se acuza! Punct.

      Theophyle

      25/01/2012 at 6:44 pm

      • Si s-a scuzat, pentru gafa cu Arafat.

        Twisted

        25/01/2012 at 6:46 pm

  18. Referendumul!!!!

    cedric

    25/01/2012 at 6:25 pm

    • Lege electorala, modificarea constitutiei….Atac la baioneta 😀

      Twisted

      25/01/2012 at 6:27 pm

  19. Prima trozneala!

    cedric

    25/01/2012 at 6:26 pm

  20. O noua lege electorala. SA nu mai intre in parlament cei de pe locul2,3…5

    cedric

    25/01/2012 at 6:27 pm

  21. Cand esti i nparlament si in guvern deranjeaza comportamentul lipsit de modestie si aroganta

    cedric

    25/01/2012 at 6:28 pm

  22. Excelent Theophyle. Un articol si o amintire recenta.
    Permiteti-mi sa va spun cum sta treaba cu Oltean in opinia mea.
    Oltean e un om bogat. Dezgustator de bogat pentru un politician. La fel ca Vasile Blaga si toata galeria de nume din toate partidele pe care o cunoastem.
    Oltean are insa datorita banilor si influenta. Banii inseamna cotizatii de partid platite in avans, respectiv voturi. Puterea pe care o are in partid, avand oameni in subordine, recunoscatori si indatorati ii confera o mare influenta la nivel national. Ii permite negocieri pe pozitii de forta si il poate face sa discteze dupa bunul sau plac mersul lucrurilor la nivel national. Sa nu uitam ca coliziunea televizata cu un „inamic” pesedist, cand meciul la TV se incheie, se transforma in discutii calde cu iesiri impreuna la restaurant pentru a incheia o afacere. Oltean nu e singur. Sunt multi ca el si cercul e strans si greu de rupt, mai ales cand nu intelegi cum functioneaza lucrurile.
    Vorba unui membru PDL prezent la una din primele intalniri Noua Republica. Vrei sa iti aduc 300 de oameni? 300 iti aduc!

    Turnofftheglory

    25/01/2012 at 6:28 pm

    • Trebuia sa-i chemi 😀 Sigur gaseai vreo 10 care sa vrea sa scape de sub papuc…

      Twisted

      25/01/2012 at 6:34 pm

    • Salut TOG,

      Multumesc si la mai multi – dar nu ca baietii lui Oltean 🙂

      Theophyle

      25/01/2012 at 6:45 pm

  23. Pana acum – mingile Presedintelui sunt in tribuna!

    Theophyle

    25/01/2012 at 6:46 pm

    • Eu zic ca discursul bate apa in piua .
      Personal cred ca sint limitele obiective si subiective a persoanei plus um mare ego .
      Acum aud ca cere reformarea partidelor . Daca vorbea cu mine ii explicam logic de ce nu sint reformabile dar e capos . 😆

      Ștefan A.

      25/01/2012 at 6:49 pm

      • Stefane daca citea ultima parte a articolului stia exact ce doreste publicul de la el. Pacat ca nu a inteles 😦

        Theophyle

        25/01/2012 at 6:55 pm

        • salut ! discurs anost.multa marfa ptr latrinele tv.dar cred ca de la iesirea de aseara pana azi undeva s au negociat diverse chestii :)intre putere si opozitie cu arbitri externi .

          zigzag

          25/01/2012 at 7:04 pm

  24. Salut, tuturor,
    Iata un exemplu de democratie si libertate in tara mama a Europei :
    Lors des vœux de Nicolas Sarkozy au monde de la culture, à Marseille, une jeune femme a crié : „Combien coûte ce genre d’événement, c’est honteux !”, ajoutant que les associations culturelles sont, pendant ce temps, de moins en moins aidées. Elle s’est immédiatement fait expulser par la police. De quel droit ? Pour avoir pris la parole en un lieu public ? Quel danger représentait-elle ?
    Nicolas Sarkozy a commenté en tribune : „Les gens qui crient le plus fort sont ceux qui pensent le moins”.

    Imposibil sa incercam sa explicam cunoscutilor din Romania ( prieteni nu mai sunt, cu durere o spun) ca in Romania este o libertate care nu cred ca mai exista in alte parti (cu toate excesele ei : prostul gust, calomnia nepedepsita, minciuna libera, folosirea unor notiuni aberante, incorecte…).

    REGINE

    25/01/2012 at 7:08 pm

  25. Au aparut cioclii si toaca, este horror. La B1 prefraudare Parvulescu la TvrInfo, Dancu. Se intampla ceva care noua ne scapa 😦

    mar

    25/01/2012 at 7:10 pm

    • Stii ce ne scapa? Parlamentarilor puterii pur si simplu nu le pasa. Si nici nu se mai obosesc.

      ela

      25/01/2012 at 7:17 pm

      • Just @ela
        „presedintele jucator ” a murit . Partidele au invins .

        Ștefan A.

        25/01/2012 at 7:22 pm

    • Mar, Basescu a fost prea greu de citit de adversari. Pe mine ma sperie atat textul cat si comunicarea non-verbala. Bate la fund jucatorii de pe piata.

      Turnofftheglory

      25/01/2012 at 7:20 pm

      • Turn, senzatia mea a fost ca face eforturi sa se abtina, stie mult mai mult si tb sa taca, inca.

        mar

        25/01/2012 at 7:47 pm

      • cand cineva ca el vorbeste asa, dupa discursul de ieri, as vrea sa vad in reluare ceea ce a spus azi.

        ela

        25/01/2012 at 8:49 pm

  26. Discurs exclusiv destinat categoriilor care cer: revolutionari, pensionari militari, in general bugetari. Nici Basescu nici guvernul nu au inteles inca ca segmentul reprezentat de insi gen Dogaru nu vor altceva decit sa ii vada dusi si nu ii intereseaza absolut nimic altceva, nici macar marirea slariilor si pensiilor cu 500% nu ii va convinge de nimic. Mai este un segment care nici nu trebuie sa la bage prostii in cap televiziunea lui Felix, astia nu sint interesati si nu vor privi lucrurile altfel fiindca jos Basescu si PDL e deja o religie.
    De restul, cei care ar putea fi convinsi, cei care produc, cei care gindesc logic, nimic, tacere totala. Cu astia trebuie sa dialogheze, la astia trebuia sa le spuna ceva.

    Aha

    25/01/2012 at 7:13 pm

  27. Daca discursul de ieri a fost lamentabil, asta de azi e plictisitor. Bine ca nu a continuat cu tonul de ieri ca-si urca iar in cap toata Romania.

    bigone

    25/01/2012 at 7:16 pm

  28. Cine sunt inconstientii care aduc mereu copii la proteste, pina noaptea tirziu ?

    REGINE

    25/01/2012 at 7:23 pm

  29. salutare! 🙂

    acuma am ajuns acasa, nu am urmarit discursul, deci nu am nici o parere. cind vezi textul e una, cind vezi live e alta.

    Insa Stefane, Presedintele judecator nu a murit deloc. mai ales in an electoral si dupa respingerea comasarii.

    Cetatean

    25/01/2012 at 7:24 pm

    • Salut cetatean
      Nu mai are nici o sustinere reala din partea coalitiei . Va fi nevoit sa intervina cu tratative pe sub masa pentru a pastra stabilitatea guvernarii si atit . Nici o schimbare de constitutie sau reforma parlamentara sau teritoriala nu vor fi facute . E absolut clar cind declari „nici un partid nu a vrut reforma . Si ma refer la toate partidele fara exceptie ” .

      Ștefan A.

      25/01/2012 at 7:28 pm

      • stefane, nu are sustinere din partea coalitiei, insa deocamdata, constitutional, coalitia e la mina lui. Exista citeva legi pentru care le arde buza coalitiei care trebuie promulgate, in perspectiva electorala.

        Cetatean

        25/01/2012 at 7:30 pm

  30. Pierdere totala de vreme. De unde naiba a dedus Basescu ca daca ii ia cu sfaturi gen bunicuta, astia din USL vor deveni brusc prietenosi? Basescu chiar nu sa prins ca astia din USL, si mai ales Antonescu nu sint interesati absolut deloc sa inceteze ceva de „dragul tarisoarei”? Ce naiba crede ca rezolva si cu USL si cu rechinii din PDL cu indemnuri de genul: „De aceea indemnul meu pentru oamenii politici e prudenta”. Ii doare pe astia undeva de indemnul la prudenta.

    Aha

    25/01/2012 at 7:25 pm

    • Nefiind in tara, eu n-am putut urmari conferinta de presa, deci am ratat mesajele non-verbale. Am citit, insa, textul de pe hotnews si mie nu mi se pare asa de rau discursul.

      A punctat realizarile: legea invatamantului, cea a asistentei sociale, codurile, stabilitatea economica, imbunatatirea nivelului indicatorilor financiari…

      Si-a asumat greselile, ca un adevarat comandant 🙂

      A spus ca nu abandoneaza proiectele in curs: modificarea constitutiei, aplicarea rezultatelor referendumului.

      E drept, nu a fost spectaculos, nu a atins nivelul asteptarilor, dar a fost coerent, echilibrat, concret.

      Ana

      25/01/2012 at 7:39 pm

    • Mesajul Presedintelui (inclusiv indemnurile catre opozitie) a fost pentru romani; a repetat obsesiv acest lucru. Eu zic ca acest mesaj va ajunge la tinta abia in cateva zile. Presedintele jucator (nu judecator, cum zice @Cetatean) n-a murit inca.

      Twisted

      25/01/2012 at 7:42 pm

      • sorry, twisted, oboseala.
        merci ca m-ai corectat: asa e, presedinte jucator, nu juDEcator. bine ca ai fost pe faza, se intelege altceva daca nu corectai! 🙂

        Cetatean

        25/01/2012 at 8:29 pm

  31. Este anuntat decesul lui Emil Hossu pe scena.

    REGINE

    25/01/2012 at 7:27 pm

    • Salut REGINE,
      pentru un actor, daca tot sa mori – asta ar fi locul.

      Theophyle

      25/01/2012 at 7:30 pm

      • De la Molière incoace…

        REGINE

        25/01/2012 at 7:32 pm

  32. Da, plictisitor, dar foarte civilizat.
    Foarte umanizat.
    Daca era prea dur, nu era bine, daca este prea civilizat nu este bine 😉
    Normal ca pare obosit, ca doar anii isi spun cuvintul, dar per ansamble mesajul acopera ce este de acoperit, doar ca realitatea este alta si dupa cum bine a spus : nu eu conduc PDL si se vede.

    Dan MAȘCA

    25/01/2012 at 7:29 pm

  33. @ Cetatean : acest link este pentru tine : „Nu ţinem nici cu stânga, nici cu dreapta, nici cu centrul. Ţinem să fim liberi!”

    http://www.solib.ro , poate stiai de manifest 🙂

    Dan MAȘCA

    25/01/2012 at 7:32 pm

    • ceilalti avem voie sa-l citim?

      Theophyle

      25/01/2012 at 7:34 pm

      • Scuze Theophyle . Am
        fost nepoliticos .
        Sigur ca esti liber sa citesti, dar aici doar Cetatean era un libertarian declarat si de aceea a fost particularizat.
        Scuze inca o data.

        Dan Masca

        25/01/2012 at 8:07 pm

        • Dan, am fost extrem de surprins. Chiar serios nu prea am inteles. Cred ca relatiile cel putin intre blogurile noastre sunt prietenesti. Deci serios nu am inteles 😦

          Theophyle

          25/01/2012 at 8:12 pm

        • Dane, salut! Personal ma consider un conservator liberal. Sunt de acord in proportie de 99% cu ce scrie manifestul (cu mici variatii de nuanta care nu se refera la partea economica), atita doar ca eu ma consider mai „clasic”, adica mai conservator liberal 🙂

          Cetatean

          25/01/2012 at 8:17 pm

    • merci, sunt onorat, citesc! 🙂

      Cetatean

      25/01/2012 at 7:41 pm

      • asta e tare! desi absolut corecta masura, nici in vecii vecilor nu se va putea obtine:

        „eliminarea statutului de unic mijloc legal de plată deţinut de leu. Cu alte cuvinte, desfiinţarea monopolului producţiei de monedă al băncii centrale concomitent cu restituirea libertăţii cetăţenilor de a-şi alege moneda convenabilă. Eliminarea posibilității statului de a tipări bani pentru a-și acoperi cheltuielile ne va feri de „impozitul ascuns” al inflației, iar avuția fiecăruia va fi astfel protejată împotriva inflației uneltite politic”.

        Cetatean

        25/01/2012 at 7:45 pm

        • Vi la om acasa, nu spui buna seara, trantesti un link cu dedicatie – asta este libertarianism. Adica fac ce vreau unde vreau, nu?

          Theophyle

          25/01/2012 at 7:46 pm

  34. Eu zic sa nu ne grabim. Cred ca incepe prin invaluirea adversarului. Se da putin inapoi ca sa-si ia avant. Asa sper eu din cate il stiu pana acum.
    Liderii opozitiei au facut azi conferinta de presa, ca sa atace ei mai intai. Acum au ramas cu sabiile scoase dar n-au cu cine sa se dueleze.. Eu mai am rabdare.

    cedric

    25/01/2012 at 7:34 pm

  35. Expertul-analist suprem al politicii romanesti – pirvulescu- explica cum ca indignatii spanioli cereau exact ce Basescu vrea sa impuna.
    Basescu, acest element planetar.

    REGINE

    25/01/2012 at 7:35 pm

    • cereau abolirea a ceea ce B… -(nu se prea intelege bine ce am vrut sa spun ! )

      REGINE

      25/01/2012 at 7:45 pm

  36. Pai exact ce spuneam. La indemnurile de bunica :cer partidelor prudenta, ii si raspunde Antonescu: Discursul lui Basescu, semnul incapacitatii sale de a reveni la realitate. Adica timp pierdut.

    Aha

    25/01/2012 at 7:35 pm

  37. Nu imi reviziesc opinia de inceput: discurs zlab, dar.
    (Oricum, cu multi politeieni – lucru grav ce spun – nu as pleca la razboi 😉 )
    Discurs in care a evitat atacurile la presa si la politicienii care au organizat protestele; stiu, si eu asteptam putin singe, la fel ca multi de pe aici. Doar ca nu era momentul.
    Inteleg ca nu se va retrage si isi va continua programul pe sintagma pe care o cam minimalizam: „modernizarea Statului”. Ca atare sloganul „Basescu, demisia” va fi fara rost.
    Ma repet: avem mari asteptari de la dictator, dar l-am ajutat cu ceva? Stiu, unii se simt oripilati, ei vor ca dictatorul sa faca ceva ce ne-ar conveni. Ii da voie Constitutia?
    Vrem, sa se faca, sa ni se dea: dati ceva si voi, societatea civila, a spus dictatorul. Dar e greu sa iesim din letargie.
    Nu era mai bine cu Tariceanu care a marit pensiile si salariile pina la incapacitate de plata?
    Oricum, m-a dezamagit; voiam o lovitura de Stat, declararea legii martiale, ceva de gen; sa curga sinje.

    victor L

    25/01/2012 at 7:37 pm

  38. victor L

    25/01/2012 at 7:44 pm

    • Nu este departe momentul.

      mar

      25/01/2012 at 7:50 pm

  39. 150 de oameni protesteaza cerand demisia, oare acesti oameni reprezinta Romania??? Oare, sa zicem prin absurd maine se intampla vor aduce „lapte si miere” in Romania si stoparea efectelor crizei mondiale, ma vor ajuta sa platesc rata la banca si dezvoltarea afacerii.
    Cineva cred ca ne crede tampiti si fereasca Bunul Dumnezeu sa se supere Romania tacuta, care tine armata de tocatori de fonduri incepand cu cei doi Pacalici.

    mar

    25/01/2012 at 8:12 pm

    • Dreptul lor! Pacat ca-si perecliteaza sanatatea pe vremea asta 😦

      Theophyle

      25/01/2012 at 8:14 pm

  40. Ponta – nu putem sa mergem saptamana viitoare sa dam mana cu Roberta Anastase…. dar salariul il vor primi 😦

    mar

    25/01/2012 at 8:24 pm

  41. Buna seara 🙂
    Am cam ramas singur pe plantatie si se usuca bumbacul 😆 , asa ca de intrat am intrat mai mult pe vizualizare.
    Nu am apucat sa vad nici discursul lui Basescu, nici nu am acum nervi sa-l supun la analiza, oricum prefer ce idei au colegii de net.
    Referitor la manifestul libertarian, dat mai sus in link, unele lucruri sunt exagerate – nu e rau – dar cu un lucru sunt trup si suflet alaturi de ideile prezentate: e vorba de desfiintarea salariului minim pe economie. Aceste este o stacheta pentru evaziune fiscala, un concept sclavagist (in care stapanul de sclav era moralmente obligat sa asigure sclavilor un minim de subzistenta) preluat cu succes de catre comunisti care considera oamenii sclavi ai sistemului (bunul stapan de sclavi).
    Introducerea unui tarif minim (orar) pentru munca – are rolul asigurarii dumpingului pe acesta piata, pastrand totusi in centru conceptul de munca (nu cel de necesar). Modul PR-istic de prezentare al acestei revolutii salariale o las pe seama specialistilor, dar tranzitia trebuie facuta, pentru ca trebuie sa ne obisnuim ca salarul nu rezulta in urma necesitatilor salariatului, ci in urma valorificarii muncii depuse. Salariul trebuie legat de munca, nu de alte componente fara legatura cu productivitatea sau alte elemente legate direct de produsul obtinut. (ideea am furat-o de la amicul nostru – japonezo mioritic 😉 – Marius )

    DanSu

    25/01/2012 at 8:27 pm

  42. marius are un material absolut senzational legat de pensii, poate ar trebui discutat si popularizat aici intr-o zi!

    Cetatean

    25/01/2012 at 8:31 pm

  43. seara buna,

    mi s-a parut echilibrat (prea 🙂 .) discursul presedintelui….

    mi-a placut Veti fi liberi, dar nu veti fi fericiti!, dar pun si eu o intrebare: ati fost fericiti pe vremea lui ceausescu? fara libertate, fara informatii, fara drepturi de a vocifera/de a-ti spune parerea, fara hrana, fara lumina, fara caldura, cu teama ca poti fi turnat de cel din stinga ta sau ala din dreapta ta, cu arestari fulgeratoare si nedrepte etc.etc.etc.?!

    apai, eu prefer vremurile de acum, cu libertate, iar fericirea …..o incropim noi cumva, fiecare din interiorul si potentialul personal

    skorpion

    25/01/2012 at 8:33 pm

    • salut skorpi,
      Intrebarea se referea la faericirea sociala, poate mai bine formulat ar fi fost satisfactia sociala – care nu poate exista din cauza nedreptati cauzata in special de coruptie si nepotismului.

      Theophyle

      25/01/2012 at 8:39 pm

  44. Buna seara, buna seara. La o prima vedere discursul a fost slab si nu a anuntat nimic spectaculos. Daca il citim cu atentie insa vedem ca a bagat cateva mici fitile care vor arde interesant in urmatoarea perioada. Indraznesc sa afirm ca dupa vizita delegatiei FMi la Bucuresti va urma o ampla remaniere guvernamentala si mai cred ca „vrajitoarea” Udrea va fi ars pe rug ptr purificarea societatii. Cine nu crede ii dau citatul exact din discurs 🙂

    clemycali

    25/01/2012 at 8:37 pm

    • Buna Clemy,
      Vom trai si vom vedea 🙂 care ar fi citatul?

      Theophyle

      25/01/2012 at 8:40 pm

      • „•Avem nevoie de un comportament decent si modest al politicienilor
        •Eu nu spun ca toti au venit saraci in politica, dar cand esti in Parlament, in Guvern si in tara se impun masuri de austeritate, parca deranjeaza comporamentul arogant si lipsit de modestie”. Cine sa fie, cine sa fie cu comportament arogant si genti de 1000 de euro bucata?

        clemycali

        25/01/2012 at 8:43 pm

    • Salut clemy
      Sa nu ne imbatam cu apa rece cautind fitile , subtilitati si nici sa ne mai iludem ca remanierea va face bine partidului PDL . NU MAI E TIMP de cosmetizari de fatada . Vin alegerile . Si stabilitatea guvernarii e UNICA preocupare a presedintelui . Atit . A fost infrint de partide . Inclusiv de cel din care provine . Nu bat campii . Destul sa vezi reinvierea „greilor ” cooptarea fostilor dusmani si vei intelege mai bine . Parerea mea .

      Ștefan A.

      25/01/2012 at 8:43 pm

      • Nu are incotro Stefan. In noul Guvern, convenit probabil cu oamenii de la FMI, Boc o sa fie doar fatada. Guvernul va fi condus de FMI. Si asta probabil ca le va spune direct domnul Franks si idiotilor Crin si Ponta. Poate doar lui Ponta ca Crinuta nu s-a trezit sa ajunga la intrevederea cu ambasadorii UE.

        clemycali

        25/01/2012 at 8:45 pm

  45. am vazut la protv un tip la bustul gol (gol, gol) si cu un steag infasurat in jurul bustului.
    o mina de oameni il asculta (era fara sonor si deci nu stiu ce le vorbea oratorul golash),

    skorpion

    25/01/2012 at 8:38 pm

  46. @clemy,
    ai observat bine, mai lipsea cuvintul „tabu” …biata madam Elena Udrea…

    skorpion

    25/01/2012 at 8:40 pm

  47. ai dreptate, ThPh, eu doar am cochetat cu citatul, prea era frumos
    🙂

    skorpion

    25/01/2012 at 8:41 pm

  48. intre timp, am vazut si eu discursul. personal, din firea mea, sunt un combativ si ma asteptam sa vad singe pe pereti.

    dupa ce l-am vazut insa mi-am dat seama ca miza era de fapt alta: dezarmarea discursului politic panicard si agresiv, care il portretizeaza pe Basescu ca un dictator insetat de putere si tocmai de aceea legitimeaza „lupta politica” cu orice mijloace (confor principiului : daca e dictatura, inseamna ca orice lovitura e permisa).

    Personal, as fi vrut atacuri la beregata, singe pe pereti, capete trosnite. Insa chestia asta ducea la escaladarea violentei, exact acum cind se fisiie „revoltele”. Basescu a alea sa iasa cu miinile curate si sa ascuta barda pentru singele pe pereti (politic vorbind) din culise.

    PS Exista totusi ceva ce trebuie spus: Basescu joaca in dublu rol, din cauza handicapatilor din PDL. Basescu trebuie sa se preocupe si de mersul economiei, si de transmiterea mesajului, si de atacul politic impotriva USL. E prea mult. sa ii dea naibii cineva o mina de ajutor, ceapa mamii lor de PDL-isti nesimtiti si cretini, omul asta cit naiba poate juca rol de paratrasnet, vestitor economic, arbitru politic, mesager al Constitutiei?! Pentru Dumnezeu, e singur pe teren in plin an electoral!!!

    Cetatean

    25/01/2012 at 8:43 pm

    • 😆 😛

      mar

      25/01/2012 at 9:12 pm

    • Subscriu si aprob pozitiv 🙂
      Chiar a inceput sa ma deranjeze cum unii vor ca rezolvarea tuturor problemelor sa vina numai de la Presedinte, iar cand acesta incearca s-o faca aceiasi oameni striga: dictatura!

      Twisted

      25/01/2012 at 10:25 pm

  49. seara buna Theophyle all 🙂
    Interventzia presedintelui cred ca e interesanta.Initzial mi s-a parut ca sunt baloane.La sfarshit,cu putzina analiza,consider ca a fost un discurs deschis,echilibrat,ferm,prospectiv,defensiv toate dintre aceste caracteristici avandu-si locul lor punctat cu intensitatea necesara.
    E doar inceputul unor schimbari de atitudine,s-ar putea sa fie foarte importante in evolutzia politica per ansamblu.Discursul a fost pentru romani asa cum a spus dar vehiculul folosit ptr. transmiterea mesajului sunt politicienii.
    Cred ca ar accepta negociere dar in interiorul programului cu care a castigat mandatul si pe care si l-a asumat(a n-a oara) inclusiv in seara asta.Mingea e in aer,dar inspre toata clasa politica.Parerea mea.

    mircea

    25/01/2012 at 8:52 pm

    • Salut mircea 🙂
      Ai dreptate cand vorbesti despre mingea in aer. Personal cred ca era batuta sa ajunga in tribune. Cu tot repectul pentru sentimentele si parerile voastre. Astazi dl. Presedinte a avut un speech de „castigat timp”, nu stiu pentru ce dar clar era o minge spre tribune.

      Theophyle

      25/01/2012 at 8:58 pm

      • Ideea de a castiga timp prin discurs nu este cu totul rea. Dar, si subliniez asta, temporizarea trebuie urmata in timp relativ scurt de actiuni clare. Vorbesc aici de sange oferit poporului, vezi sacrificiul vrajitoarei, de scuturarea din temelii a PDL, daca asta mai este posibil, de eventuale negocieri discrete cu PSD-ul, etc, etc.

        clemycali

        25/01/2012 at 9:18 pm

  50. am receptionat ideea: „daca eu conduceam PDL, il conduceam mai bine”.

    Cetatean

    25/01/2012 at 8:56 pm

    • Draga cetatean,
      O intrebare – A fost Basescu invins de partidul lui?

      Theophyle

      25/01/2012 at 8:59 pm

      • nu. partidul asta a facut, cu scrisnete, cam tot ce vroia Basescu. Nu tot, insa foarte mare parte.

        Nici PDL nu l-a invins, ceea ce lucru mare in politica romaneasca.

        DAR: PDL trebuie invins.
        Cum? Cu pretul aducerii la putere a USL? Nu.
        Dar cum?

        Nu vad decit un raspuns: retragindu-i functia de PM in 2012.

        Cetatean

        25/01/2012 at 9:03 pm

        • Cetatean, „impacarea” cu Blaga a fost pur si simplu fortata. Cine cunoaste modusul operandi basescian putea sa-si dea seama. Parerea mea de aici au inceput problemele adevarate ale lui Basescu.

          Theophyle

          25/01/2012 at 9:05 pm

          • Theophyle, perfect de acord, 100%. Blaga a fost optiunea intregului partid ca sa fie sustinut la Senat.
            Insa nu Blaga e problema, caci functia lui de presedinte la senat il securizeaza impotriva amenintarii de suspendare.

            Nu Blaga ca om e problema, ci faptul ca „oamenii din teritoriu” ai PDL distrug ce face Boc. Gasca de cretini silentiosi din deconcentrate.

            Cetatean

            25/01/2012 at 9:08 pm

            • Stii C,
              Ce imi plac mie stereotipurile. Boc este un om cinstit si este sabotat de altii. Daca Boc este un om cinstit trrebuia sa se faca casier la o banca. Cum poti explica pe Apostu, pe doamna careia i-am uitat numele care a fost umflata de DNA acum o luna sau pe strategul lui militar sef la Hidroelectrica.

              Adevarul este ca Boc este prea mic pentru un fotoliu atat de mare. Loialitatea este o mare virtute daca vine dupa alte calitati. Omul asta si-a distrus guvernul si-a distrus partidul, si-a distrus electoratul si toata lumea il iubeste pe Bocutz. Una din doua sau eu sunt imbecil sau voi aveti nevoie de ochelari. Omul este o catastrofa.

              Theophyle

              25/01/2012 at 9:15 pm

              • Theophyle, in mod sigur nu inghit nici eu stereotipuri ca cel legat de cinstea lui Boc. Cinstea atre doua componente: cea personala si cea sociala. Poti fi cinstit ca om, insa asta nu e destul. Inchiderea ochilor si complicitatea te face necinstit.

                Bun, acuma, Boc nu era procuror sa stie ce dracu facea Apostu cu 17 telefoane. Insa numirea lui Vevera, de pilda, il discalifica pe Boc. Mentinerea madamei Andreescu la SGG il discalifica pe Boc.

                Omul este intr-adevar o catastrofa politica, desi e si un monument de loialitate. Ce pacat ca nu exista in PDL omul si loial, si competent politic 😦

                Cetatean

                25/01/2012 at 9:21 pm

            • Daaa, un mare adevar. S-a facut o gasca in judete de te umple scarba, o adunatura urat mirositoare si mai ales transpartinica, inclusiv in primariile din ultimul catun.

              mar

              25/01/2012 at 9:17 pm

  51. Cred ca discursul din seara asta este inceputul partii finale de 3 ani a mandatului lui TB in care va fi deasupra partidelor.
    Sigur ca discursul este doar rezumatul de la inceputul lcurarii si sigur va detalia pe la citeva televiziuni in perioada urmatoare. Sunt sigur ca va fi si singele pe care vorbeste si il astepta Cetatean

    Un tanar de stanga

    25/01/2012 at 8:59 pm

    • * rezumatul= executive summary 🙂

      Un tanar de stanga

      25/01/2012 at 9:02 pm

    • eu sunt combativ si vreau singe pe pereti, insa am o rabdare de fier. Sunt capabil sa astept si sa ascut si eu securea 😉

      Cetatean

      25/01/2012 at 9:04 pm

    • TDS, suntem multi care asteptam acest lucru.

      mar

      25/01/2012 at 9:18 pm

  52. Theophyle .
    Legat de intrebarea catre cetatean ( ma bag ca musca in lapte ) 🙂
    Cum am scris , presedintele e practic infrint si de partidul lui . Sau mai bine zis , in primul rind de partidul lui .
    Care partid , cu aproprierea alegerilor e preocupat doar de voturi si bani . Cu voturile va fi mai greu nu cu banii . 🙂
    PS . Pentru comentatori . Din 2009 RO e condusa de FMI si UE . Acestia dau directile de actiune si guvernul stabileste masurile care se incadreaza in aceste directii sau au efectele financiare cerute de acesti pretini din vest . 🙂 Nu mai tot insistati ca PDL are o strategie proprie ca nu a existat niciodata . E un partid egal ca toate cele din opozitie . Nenorocul lor a fost sa cistige alegerile cind a venit criza si atunci a fost clara lipsa de strategie . Crema populista de la inceput (greaua mostenire , pensi de lux , salarii nesimtite ) au avut priza la public dar au ascuns aceiasi politizare interna pentru ciolan , posturi , functii . Sint trist sa va delud asteptarile dar personal asa vad lucrurile de aici de departe .

    Ștefan A.

    25/01/2012 at 9:16 pm

  53. Buna seara,
    Parerea mea este ca discursul i-a fost „impus”. Dupa iesirea telefonica cu Arafat, a realizat ca trebuie sa-si asculte consilierii. Acest discurs este diferit de toate discursurile tinute de el in cele 2 mandate.
    In plus, ce sange pe pereti putea sa provoace? Uitam episodul cu biletelul lui tariceanu care intr-o oarecare masura i s-a intors impotriva lui. Televiziunile de servici sunt in stare sa repete si sa manipuleze orice adevar l-ar spune si orice dovezi ar aduce. L-au scos ele pe ministrul caltabos oprimat politic de base cand existau inregistrari video. Lovitul in stanga si-n dreapta nu-i mai aduce popularitate… dincontra, ajunge sa faca gafe.
    Enumerarea realizarilor trebuia insotita si de plusurile aduse. Fiecare lege ce a schimbat in bine. Oamenii de rand nu dau doua parale pe titlurile unor legi. Trebuiau aduse exemple pe intelesul tuturor pt fiecare lege. Incepea comunicarea. Multi nu stiu ca acest guvern, cu gafele lui cu baronii, cu blonde de cancan si cu poticnelile de rigoare, a facut mai multa reforma decat toate guvernele de la revolutie incoace.
    Si eu as ma fi cerut usd-ului sa faca public un program de guvernare si de continuarea reformelor. Trebuia sa schimbe discutia ultimelor zile. Refuzul opozitiei de a prezenta public un program il puneau in ofensiva.
    Repet, si pe mine m-a plictisit discursul in mare parte, dar dupa evolutia cu Arafat nu era cazul sa sara iar la gatul politicienilor. Daca o facea opozitia juca ofensiv: ati vazut, da si-n Arafat da si-n noi. Si orice dovada aducea el era aruncata instant la gunoi.
    Sa speram ca incepe sa explice oamenilor ce s-a facut, ce am castigat din asta, cu paralela la vechile legi facute in mare parte de opozitie, si dupa, ce mai este de facut.

    Laur

    25/01/2012 at 9:20 pm

  54. Laur, 100% de acord cu tine! Chestia asta, daca o facea, era meserie, asa cum bine ai remarcat.

    „Si eu as ma fi cerut usd-ului sa faca public un program de guvernare si de continuarea reformelor. Trebuia sa schimbe discutia ultimelor zile. Refuzul opozitiei de a prezenta public un program il puneau in ofensiva”

    Cetatean

    25/01/2012 at 9:22 pm

    • Au actionat mereu la impulsul strainilor finantiatori .
      Destul de amintit scandalul cu arieratele bine ascunse si scoase de FMI la vedere , cu impumuturile de pe piata interna si iesirea pe sticla a presedintelui care cu surpriza spunea ca sint 10 miliarde euro de platit anual doar pe piata interna . Mai tineti minte ?
      Partidul e mort ca forta propulsiva . Motorasele interne ( locale dar si „greii” ) functioneaza dezordonat fiecare pe contul lui si in baza intereselor personale . Se vede si din mult cerutele remanieri „pentru a reprezenta just noile echilibre intere” . Cuvintele doamnei blonde cu luni in urma . Nu zile , luni !!!!!
      Boc ca om politic dar in special ca presedinte de partid a facut seppuku . 🙂

      Ștefan A.

      25/01/2012 at 9:32 pm

  55. PS In pofida rabdarii mele, totusi, exista ceva ce ma zgindare si trebuie sa intreb: ce ceapa masii fac: Ariton, Vreme, Tabara, Udrea, Igas si altii ministri ai PDL? Aia freaca menta la rece si Basescu e huiduit peste tot din cauza gainariilor sau tunurilor lor?

    Cetatean

    25/01/2012 at 9:26 pm

    • Tabara – incearca sa dea salarii de merit in MADR si a redus subventia pe suprafata cu 50 EUR, bagand falimentul in curtea fermierilor. Adica a celor care au scos tara din recesiune.

      mar

      25/01/2012 at 9:32 pm

    • Eu cred ca vor urma masuri dure, la care inca nici nu ne asteptam. S-ar putea sa ne para rau ca n-am avut rabdare si ne-am inversunat mai mult decat o merita. Eu imi pastrez increderea in el si imi pare rau ca dezamagesc. Sa dea Dumnezeu sa nu ma insel.

      cedric

      25/01/2012 at 9:38 pm

      • Si eu cred ca a strans din dinti, timpul va dovedi daca ne-am inselat.

        mar

        25/01/2012 at 9:39 pm

      • Cedric 🙂
        Toti inca avem incredere in el. Problema este ca timpul joaca impotriva lui si a noastra. Eu urmaresc cu frica ceea ce se intampla in jurul nostru. Nu mai este timp pentru gogosi de nici un fel.

        Theophyle

        25/01/2012 at 9:40 pm

  56. sa nu uitam ca de fapt ieri, cu ocazia numirii lui cristian diaconescu – ministru de externe – Basescu a fost spectaculos…am uitat deja? ba chiar a fost si niste singe pe peretii lui iliescu & co
    🙂

    skorpion

    25/01/2012 at 9:29 pm

  57. Cred ca USL-ul este lasat sa-si faca numarul. Daca vor finaliza aceasta nenorocire, cu siguranta ca si-au dat foc singuri la sandama 👿 – Liderul Grupului PPE din Parlamentul European, Joseph Daul, a insistat,azi, că opoziţia social-democrată de la Bucureşti doreşte să invoce articolul 7 din Tratat pentru ca UE să adopte sancţiuni împotriva României
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/lider-ppe-usl-vrea-sa-invoce-sanctiuni-la-adresa-romaniei-963323.html

    mar

    25/01/2012 at 9:29 pm

  58. se fac de kkt aia din USL.

    Cetatean

    25/01/2012 at 9:32 pm

    • inebunesti cu aceasta mentalitate ingtozitoare. Astia au schimbat ‘Stambulul cu Bruxelles-ul

      Theophyle

      25/01/2012 at 9:42 pm

      • o opinie pe scurt: meciul se va finaliza la Bruxelles.Basescu a recitat un discurs asta seara diametral opus fata de cel de aseara incercand( a reusit sau nu , fiecare sa judece) sa si pastreze calmul fata de ceea ce cu adevarat se putea spune.ma repet-chiar daca pare a teoria a conspiratiei- acest „razboi” se duce intre socialistii europeni si popularii europeni.graham watson-seful liberarilor europeni- i a cerut demisia lui Basescu,sa ceri ca lider de grup in parlamentul european demisia unui presedinte al unei tari membre ue si nato este ceva imposibil.nu i s a cerut demisa lui ghadafi decat in ultimul ceas , dar sa ceri demisia unui presedinte din UE?cred ca Basescu ar fi vrut sa zica multe dar l au stapanit bine consilierii si oaspetele de duminica- seful ppe- care a fost la Cotroceni.probabil pana la sfarsitul lunii ianuarie vom vedea niste discutii aprinse in parlamentul UE cu „dosarele si informatiile” pe masa.parerea mea mon cher 🙂

        zigzag

        25/01/2012 at 10:04 pm

  59. Am urmarit cca trei sferturi din discurs. Tragere de timp, calmarea spiritelor – cam asa am vazut eu. Si in plus a lasat sa se inteleaga – in raspunsurile la intrebari:
    – cel putin remaniere – si eu unul nu cred ca schimbarea lui Boc, decat daca totul se impute.
    – referendum privind sustinerea romanilor pentru el ca presedinte (ideea mea de acum doua zile, pe acest blog – cineva ne citeste!) – scuze n-am reusit sa ma abtin sa nu ma laud! 🙂
    – si nu a exclus nici propria demisie, „daca asta va fi solutia”.
    Asadar trage de timp, probabil si-a incropit un plan sau are o idee de ce va face si ii mai trebuie ceva timp sa termine.
    Nu mai cred in sange si securi ascutite – nu acum. Se pare ca situatia e atat de nasoala si vine o criza urata rau – probabil ca intr-adevar va trebui ca diecare sa cedeze cate ceva.
    Eu cred ca vor fi comasate pe la sfarsitul lui iunie.

    Victor.vb2

    25/01/2012 at 9:43 pm

  60. Vor fi niste „comasate”, dar nu in iunie, ci undva in noiembrie. Se vor comasa parlamentarele cu referendumul pentru demiterea/reconfirmarea Presedintelui. Doar coborand inca o data in campanie electorala poate trage dupa el, a mia oara, jalnicul partid numit PDL. Eu cred ca va risca totul pe acea carte, oricum va fi greu de guvernat cu USL-ul.

    Eduard

    25/01/2012 at 9:51 pm

    • Probabil da – fiindca in iunie n-au cum sa fie parlamentare, trebuie cel putin 6 luni.

      Victor.vb2

      25/01/2012 at 10:01 pm

      • Cartea mai baetzi ma…. Puneti mana
        pe carte si vedeti care este problema cu articolul lui Sova (de la PSD) 🙂 pen’ plebiscit :). Bun baiat Sova asta al vostru……

        eugeni

        25/01/2012 at 10:21 pm

  61. momentan in afara de Basescu eu nu vad pe nimeni mai bun sa scoata cumva Ro la liman,
    ponta? crin? crin de care pina si ambasadorul Danemarcei ride?!!
    asa ca eu zic sa avem rabdare cu Basescu…

    skorpion

    25/01/2012 at 9:55 pm

    • Cele doua caricaturi au senzatia ca detin adevarul universal, cred ca au inceput si cei de la UE sa se sature de ei. Mare minune daca nu or sa se trezeasca cu usa in nas.

      mar

      25/01/2012 at 9:59 pm

  62. Spectatorii de la un meci de fotbal in Anglia cinta, aplauda, gusta spectacolul chiar si cind echipa favorita ia bataie.
    In Romania (iar in ultimii ani am fost de multe ori pe stadion la Timisoara) cind jucatorii favoriti joaca bine sint aplaudati, dar se intimpla ca unii, sau toata echipa, sa joace prost. Atunci incepe iadul; injuraturi si catalogari de toata jena. Uita instantaneu meciurile bune. In Bucuresti nu e altfel, ba se lasa chiar cu batai si scaune rupte 😉
    Nu vrem sa fim dezamagiti stiindu-ne pe noi perfecti.
    Zece vieti dac-am avea nu vom gasi un presedinte, pardon, echipa sa ne satisfaca; sintem prea pretentiosi.
    Eul primeaza.
    Basescu: stiu, v-am dezamagit, dar nu-mi voi schimba programul cu care v-am „pacalit”, ma voi bate pentru el. Iar ca dovada ca nu a fost sprijinit a vorbit ceva despre societatea civila care nu mai exista.
    NB,
    pentru mine cel mai mare dusman acum este PDL-ul; doar ca nu vad nimic mai bun la orizont.

    victor L

    25/01/2012 at 10:13 pm

    • Victor 🙂
      Ai reusit intr-o propozitie sa scri un intreg articol. Iti multumesc foarte mult!

      Nu vrem sa fim dezamagiti stiindu-ne pe noi perfecti.

      Theophyle

      25/01/2012 at 10:16 pm

  63. de cate ori deschid media on-line romaneasca am impresia ca intru in linia intai a unui teatru de razboi. Nu exista dialoguri si replici decente , ci numai tipete, urlete si indemnuri la lupta. Vrem ca Base sa improste sange pe pereti , iar cand iese cu un discurs echilibrat si argumentat , pe care il aud la orice politician de aici din NA , ii reprosam lipsa senzationalului…
    doar my 2 c

    Vali Nisipeanu

    25/01/2012 at 10:21 pm

    • Dle Nisipeanu,
      este al doilea sau al treilea comentariu pe acest blog. Apreciez mult si comentariile dumneavoastra si devotamentul pentru Presedintele Romaniei. Stiti, noi am facut-o mult inaintea dumneavoastra in momente mult mai dificile, deci pastrati-va morala pentru altii si pentru alte bloguri. Va rog mult, nu avem nevoie nici de morala si nici de mobilizatori. Cand trebuie cunoastem drumul. Deci, putina decenta!

      Theophyle

      25/01/2012 at 10:27 pm

      • scuze , nu ma refeream la blogul asta, e doar o impresie personala , nu am stofa nici de mobilizator si nici de moralist…scuze inca odata

        Vali Nisipeanu

        25/01/2012 at 10:39 pm

        • Nici un bai. Nici de scuze. Citeste pe acest blog perioada alegerilor prezidentiale din 2009 ca sa intelegi exact de ce suntem noi suparati. Crede-ma ca suntem suparati si avem si de ce!

          Theophyle

          25/01/2012 at 10:41 pm

  64. buna seara;observatia unui tip care stie ,probabil cel mai bine din romania,valoarea cuvintului
    acest lucru probabil ca i-a asigurat si longevitatea publica
    reactia e la cald,imediat dupa discurs/
    sursa: gindul
    „Dacă am face o analiză pe text, probabil cuvântul criză este cel mai folosit”, a apreciat guvernatorul BNR cu privire la declaraţiile făcute de preşedintele Traian Băsescu. Isărescu a subliniat din nou că este împotriva folosirii acestui cuvânt care îi crează chiar un sentiment de repulsie şi a ajuns să însemne aproape orice.

    Un exemplu dat de guvernatorul BNR în acest sens a fost acela al cursului leu-euro care atunci când creşte brusc este un semn al crizei, iar atunci când se stabilizează este tot un semn de criză. „Ajungi să te întrebi, ca Moromete: când a fost criza? Când s-a apreciat sau când s-a depreciat”, a mai precizat Isărescu în discursul său de circa şase minute

    intamplator

    25/01/2012 at 10:23 pm

  65. am citit textul discursului;
    asta trebuie sa fie normalitatea;
    ” facatori” de rating la teveuri sunt destui;intr-o vreme a fost si basescu
    intrarea in normalitate cere-in primul rind-eliminarea stridentelor;
    daca intram in normalitate dispar si ponta si antonescu si udrea si oltean si cine mai vreti dvs,toti personaje care se simt bine si le merge bine atunci cind omul normal nu se poate exprima
    ca tot s-au inzapezit drumurile: e normal,e iarna,ninge citeva ziel…
    unde e dezastrul? orice autostrada din europa in timpul unei asemenea ninsori se inchide
    in bucuresti,se circula normal;ratb-ul merge,autobuzele sunt incalzite,eu unul chiar reconsider ideea de a nu merge cu ratb;o experienta buna azi

    intamplator

    25/01/2012 at 10:29 pm

    • Ai dreptate intamplator 🙂
      iarna nu-i ca vara 😀

      Theophyle

      25/01/2012 at 10:39 pm

  66. @ Theophyle
    chiar mi-a plăcut articolul. povestea cu protestatarii, în opinia mea, are rolul de a distrage atenția de la lucruri mult mai importante, care se petrec în Europa și care ne privesc pe noi toți, dar care sunt trecute rapid sau deloc, prin fața telespectatorului avid de ” circuri romane”. o moștenire de la străbunii noștri de la Roma. diversiunea e ca în sânul lui Avraam ( să nu spun al lui Elan) în România( și nu numai). Băsescu, Ponta, Antonescu, etc. sunt toți doar niște pioni, ture, cai și nebuni, a căror culoare nici măcar nu mai contează pentru că va câștiga cine trebuie. când se va termina, mulți vor fi uimiți când vor descoperi câte lucruri cu adevărat importante s-au schimbat în lume, în timp ce ei se adăpau la mahalaua politică românescă.

    mucenicul

    25/01/2012 at 10:47 pm

    • Salut mucenicule,
      In parte aveti dreptate. Am intrat intr-un nou „ev mediu”. Linkul de mai sus, vorbeste de o noua zona de conflict posibil in extremul-orient. Am prevazut-o intr-un articol care nu a fost postat aici ci pe HotNews / Contributors. Merita citit. Poate il voi posta acum si pe Politeia.

      Întoarcerea la Razboiul Rece

      http://www.contributors.ro/global-europa/intoarcerea-la-razboiul-rece/
      Dumnezeu sa ne ajute, prietene – ca tot esti mucenic 🙂

      Theophyle

      25/01/2012 at 10:51 pm

      • ma tem că și El s-a cam săturat de noi. 🙂

        mucenicul

        25/01/2012 at 10:56 pm

        • Chiar are si de ce! Sper intotdeauna in mila Lui!

          Theophyle

          25/01/2012 at 10:57 pm

  67. @theophyle
    sa raspund la prima intrebare la inceputul postarii
    da,s-a schimbat nu stiu daca mult sau putin,dar s-a schimbat;nu sunt deloc sigur ca e ireversibila schimbarea/asta e marea mea teama
    schimbarea a inceput cu o minciuna;nu poti construi pe minciuna;eu cred ca cea mai mare minciuna ii apartine lui proman=romanii nu vor mai sta in frig,nu vor mai duce lipsa de alimente,bla,bla” urmata de ” schimbati directorii de fabrici si de scoli” ” privatizarea lui iliescu,pusa in opera de severin si concomitent cu asta ” te uiti si cistigi” (doar ce imi vine in minte acum,in fuga)
    la orizontul meu de „speranta de viata” in 90 speram ca se va schimba mai repede;

    intamplator

    25/01/2012 at 11:02 pm

    • completare: apropo,in anii aceia au fost citiva nebuni” frumosi” care au dorit si la noi aplicarea teoriilor lui balcerowitz;au fost dati repede deoparte,inclusiv de cei din conventie/n.b seniorul era pentru

      intamplator

      25/01/2012 at 11:06 pm

    • intamplator,
      Cred ca Romania a avut cea mai cruda si nedereapta redistrubutie a bogatiei nationale. O spun asta in cunostiinta a materialului relevant. Nici unde in istoria europeana nu s-a intamplat ceea ce s-a intamplat in Romania in anii ’90. Vorbesc de 150 de miliarde de USD. Asteapta viitoarele articole din aceasta serie ai sa vezi si de ce 😦 Tu si probabil nici eu nu vom vedea schimbarea, dar probabil altii o vor vedea si simti.

      Theophyle

      25/01/2012 at 11:07 pm

      • @theophyle
        nu vreau sa par „wise guy” ;stiu ,am scris asta chiar ieri;
        n-am cifrele,dar e o idee;cred ca nici in rusia lui eltin nu s-a petrecut ce s-a petrecurt in romania cu ” redistribuirea” asta

        intamplator

        25/01/2012 at 11:35 pm

        • intamplator, deoarece ne cunoastem putin pot sa-ti spun ca inceputul formarii mele ca matur si profesionist (mult mai tarziu, dupa ce mi-am consumat prima cariera) a fost un mare dascal, Dumnezeeu sa-L odihneasca. Numele lui a fost Radu Valentin el a afirmat un lucru cert – in Romania istoria se scrie maine!

          Theophyle

          25/01/2012 at 11:40 pm

          • @theophyle
            eu am fost marcat de doi: magistrul=cd nenitescu si emilian bratu( ela sigur stie cine sunt)/de ce: au fost singurii care mi-au dat 10,zicind ” spui prostii,dar macar incerci sa gindesti” ( a incerca nu inseamna ca si realizezi)
            am dat o raita prin ziare: ca tot suntem la fotbal/discursul lui basescu ” le-a ascuns mingea” anal-istilor;i=a cam lasat fara” obiectul muncii”

            intamplator

            25/01/2012 at 11:58 pm

  68. @ Intamplator: i-am mancat „pe paine”, desi nu am avut onoarea sa-i cunosc.

    ela

    26/01/2012 at 6:54 am

    • neatza buna 🙂
      Dincolo de scoala in sine si amar de ani studiind ,ramane valoarea pedagogica,sociala a maestrilor.Multzi ani de studiu si eforturi in care (cel putzin in dom.tehnic) planseta,hartia de calc si tushul s-au transformat in cateva softuri si-un plotter.Ce ramane ? Exact calitatea extraordinara a acelor oameni care au indrumat cateva generatzii.Cred ca va fi foarte greu ca sa redobandim „acele valori”.Nu e vorba de conflictul intre generatzii sau de schimbarea din temelii a lumii.

      mircea

      26/01/2012 at 9:01 am

  69. neatza all 🙂
    Iarna foarte grea in sudul tzarii.Premierul reactzioneaza si isi asuma comandamentul „salvarea soferilor inzapezitzi ” Ordin oamenilor din subordine ,disciplina si actziune.
    Undeva langa Bucuresti,carosabil acoperit de nametzi,trafic extrem de greu.
    Un camion e urmat la mica distanta de un BMW X6. BMW-ul se chinuia sa depaseasca camionul, la un moment dat aceasta din urma intra in depasire si cand ajunge in dreptul cabinei camionului coboara geamul si o blonda superba, dragalasa striga soferului din camion: – Hei! Sunt sunt blonda si frumoasa! Vezi ca-ti cade marfa din camion in spate! Soferul ,nimic, se uita la ea intoarce capul si ruleaza cu aceiasi viteza.
    Se repeta faza de cateva ori, incercare de depasire, claxoane flashuri insistente si acelasi rezultat. La un moment dat camionul trage pe dreapta intr-o parcare. Vizibil iritata ca bunele ei intentii au ramas in zadar, blonda merge direct la tip: – Auzi, sunt blonda si frumoasa si de o ora tot iti spun ca pierzi marfa din camion. Esti surd sau faci pe smecherul ? – Sunt brunet si frumos, nu sunt surd, nu sunt smecher, sunt de la drumuri si imprastii sare pe drum…

    mircea

    26/01/2012 at 8:43 am

    • Buna dimineata,
      😛

      mar

      26/01/2012 at 9:27 am

  70. ..aceeasi viteza ..

    mircea

    26/01/2012 at 8:44 am

  71. Buna dimineata,
    pe unde sunteti, oameni buni? V-a prins viscolul pe drum?
    Credeam ca scapam de iarna fara probleme dar totusi asteptam plapumioara de zapada pentru camp. Numai ca s-a cam enervat vremea. Eu cred ca mitingurile sunt de vina si a vrut sa le puna capat!
    Iesim noi si din aceasta incercare, am avut ierni si mai grele, noi cei care am apucat pe cea din ’54 nu ne mai speriem.
    Va doresc sa ajungeti toti cei care sunteti plecati de acasa, la adapost, cu un laptop in fata, sa ne putem pastra obiceiul de a sta la taclale.

    cedric

    26/01/2012 at 9:09 am

    • Buna 🙂
      Nu, dar avem probleme cu energia, se mai ramane in bezna.
      Nu stiu cum este la voi, darla noi este zapada multa si frig. Ma bucur ca „politia cereasca” a luat aceasta hotarare ptr. ca tembeleziunile au alte motive de melitzat si se mai refresh-aza aerul.

      mar

      26/01/2012 at 9:30 am

    • Macar aia stiu ce vor. Ai nostri vin 300 si au 20 de motivatii diferite

      Un tanar de stanga

      26/01/2012 at 9:46 am

  72. Buna dimineata, mar,
    Si la noi e zapada multa si ninge in continuare , dar macar nu e viscol. Sa-ti spun un secret: azi ma pregateam sa dau o fuga pana la Bucuresti, sa ma duc la un anumit mormant, sa citesc ode comuniste, sa fac un mic miting la capataiul conducatorului iubit, dar , din pacate , viscolul nu ma lasa!! Sunt dezolat.

    cedric

    26/01/2012 at 9:44 am

  73. Cele doua interventzii ale piratului,cea din seara investirii min. de externe si cea de a doua zi seara sunt strans legate.Interventzia din seara investirii a avut ca prim scop,pregatind astfel urmatoarea interventzie,ridicarea cotei de interes fatza de interventzia presedintelui.
    Dupa declaratziile „incendiare” din prima seara, adrenalina ne-a crescut tuturor.Parca era preambulul unui mare meci ,de fotbal de ex.,in care toata tzara ashteapta cu sufletul la gura primul fluier.
    Multzi se pare ca am fost dezamagitzi.Dar nu cred ca este asa.Cateva idei care imi vin acum in minte
    -piratul s-a adresat in primul rand si in egala masura oamenilor responsabili care inca mai au incredere in el,dar si oamenilor ,tot responsabili,care din diverse motive sunt neincrezatori.
    -asa cum ziceam ieri,o interventzie aparent neutra,prospectiva ,ce ascunde invitatzia (prin temporizare) spre dialog politic dar si spre dialog social
    -din tot discursul a rezultat care este miza majora a ceea ce inseamna tzara noatra acum plasata in plina criza europeana/mondiala.Repetarea cuvantului „criza” in contextul unei analize stilistice si semantice isi are rolul sau(desi aici vad ca parerile sunt impartzite-Isarescu interpretand aparent altcumva)In timp ce europa se tareshte,noi shontac-shontac ne-am ridicat,deocamdata in genunchi-vezi ungaria,grecia etc.Ptr. asta era obligatoriu ca sa spuna care a fost drumul legisltiv parcurs care este orizontul, si ce este bine de facut in continuare
    -celelalte mize ale discursului,mai mici,au facut referire la situatzia politica,sociala interna,preambuluri ale unor posibile dezvoltari/evolutzii,nevoia de adaptare la noi situatzii prin gasire de solutzii,ridicand interesul natzional deasupra interesului partidelor,oricare dintre ele piratul plasandu-se aparent in stand-by.Fiecare din aceste uverturi (din ambele seri) isi vor avea continuarea cred eu.Probabil cele mai savuroase/spectaculoase vor fi cele legate de interventzia din prima seara 🙂
    -lipsa de transparentza ,pusul banilor in aceeasi galeata si infruptarea de acolo in functzie de capacitatea de influentza/lobby a fiecarui grup de interese comportamentul sfidator,preluat ca model de sus in jos,al multor politicieni(majoritatae) a baronilor din spatele acestora impune reevaluarea unui contract social asa cum este mentzionat in postare
    -analizele care fragmenteaza discursul(fiecare extrage ceea ce vrea),ii cauta fracturi logice chiar daca par a fi intemeiate cred ca sunt nepotrivite si nu reflecta extrema vulnerabilitate la care sunt expuse foarte multe tzari,mai ales noi in an electoral.

    mircea

    26/01/2012 at 10:15 am

  74. Sunt de aceeasi parere, Mircea.
    Am spus si ieri;Discursul de aseara este cu „va urma”. Eu cred ca s-a adresat inconstientei unora (multi) pe care oricat ii zgaltai raman blocati numai pe pretentii, care nu vor sa vada realitatea.
    Din pacate atutudinea asta, intretinuta de opozitie, pare contagioasa sau, oricum, este zgomotoasa.
    Nu stiu cine sau ce ii poate trezi la realitate, poate vreun cataclism (Doamne fereste).

    cedric

    26/01/2012 at 10:25 am

    • oricit ar ” dezamagi”, ” interventia cu romanii” de aseara a incercat sa arate un basescu calm,responsabil,focusat in contrast cu cacofonia si istericalele clasei politice;
      cred ca multi acum se gindesc ” domle,n-o fi basescu usa de biserica,dar comparativ cu aialalti macar pare sa stie ce spune”

      intamplator

      26/01/2012 at 10:32 am

      • Intamplator,Cedric 🙂
        Am vrut sa intercalez la inceputul comentului meu ideea ca piratul s-a folosit si de tensiunea existenta pe piatza,turnand gaz pe foc cu zicerile sale din seara investirii.Am reformulat,ptr. ca stim cu totzii cum tensiunea ,promovata/deturnata viguros 🙂 de media,a fost folosita ca vector de imagine de catre usl,chiar daca a pornit de la o gafa de-a piratului.Eu aici ,in legatura cu gafa,inca mai am dubii 😆
        Am vazut o interpretare hazlie : piratul s-a pus la adapost in fatza partidelor politice,trecand populist de partea boborului,intr-o maniera novice /copilaroasa,ptr. a-si gasi un ultim suport in caz de suspendare. 😆

        mircea

        26/01/2012 at 10:56 am

  75. buna dimineata/
    din toata ziua de ieri a scapat necomentata ” isprava” lui antonescu;
    cred ca watson-ala de la pe-e inca acasa in baie si- si trage palme ca a mers pe mina ” liderului” liberal;
    sa lipsesti invocind o minciuna de la o intilnire programata cu ambasadorii EU cred ca e unicat in ultimii 5 ani in diplomatie
    chiulangiu&mincinos este acum numele lui prin cancelariile europene;
    tare as vrea sa vad telegrama trimisa de ambasadorul Danemarcei

    intamplator

    26/01/2012 at 10:28 am

    • In mintea lui de curca beata cu pretentii de suprematie, a uitat ca ambasadorii nu sunt Traian Basescu si Emil Boc. Asta nu cred ca se mai poate spala de lipiciul aplicat. Despre sprijin intr-o eventuala „nevoie” am serioase rezerve.
      Nu mai vorebesc de handicapul necunoasterii unei limbi straine. Una este sa ai translatorul langa tine si tu sa pricepei ce spune interlocutorul,dar sa castigi timp ptr. a da replica cea mai favorabila, alta este sa fii „lemn” si sa te lasi pe mana celui care traduce.

      mar

      26/01/2012 at 10:53 am

    • sunt deja luari de pozitzie in pe(parca voci din pp),deocamdata individuale,fatza de interventziile lui GWatson si Swoboda 😆 la indemnul proletar al celor doi pacalici

      mircea

      26/01/2012 at 11:01 am

  76. Antonescu nu s-a dus la intalnire pentru ca nu stie nici o vorbulita intr-o limba straina. De obicei merge numai cu Ponta, de data asta exista riscul ca ambasadorii sa i se adreseze direct asa ca Ponta nu i-ar fi fost de folos.
    Asta este „marele om de stat” care vrea sa ne fie presedinte. Dar e si fraier ca macar trebuia sa stea acasa cu cataplasme toata ziua ca sa nu se faca de ras precum s-a facut.

    cedric

    26/01/2012 at 10:35 am

  77. Din punct de vedere electoral, Antonescu ca si catindat la presedintie este echivalent cu o mirtoaga care trage sa moara. A reusit ieri sa convinga toata Europa ca este o nulitate jalnica. Cu asta nu va vrea jnimeni sa aiba de-a face.

    Aha

    26/01/2012 at 11:04 am

    • Aha 😆
      Ba o sa aiba.Cand o sa-l alerge „baronii” pnl ,numa` sa vezi ce somn de voie trage.Daca mai apuca.

      mircea

      26/01/2012 at 11:08 am

    • Il vor romanii, doar conduce in sondaje! Sper ca cei care mai au un dram de minte sa se trezeasca, ceilalti- Dumnezeu cu mila. Sa stea acasa mai bine, sa nu mearga la vot.

      cedric

      26/01/2012 at 11:09 am

      • Cum ma revendic si eu la Caragiale in an aniversar,asemenea lui T.Paleologu-care a avut/preluat o idee pe care o sustzin de mai mult timp,votul alb direct exprimat prin stampila aplicata intr-un patratzel gol,eu parca as trece in buletinul de vot langa patratzelul gol pe Chucky.Cred ca atunci ar lua cele mai multe voturi. 😆

        mircea

        26/01/2012 at 11:17 am

  78. Baronii PNL (Fenechiu&comp) n-au altul mai bun asa ca il tin impaiat in vitrina.

    cedric

    26/01/2012 at 11:11 am

  79. Buna Ziua
    Am promis ca nu va mai deranjez dar nu am incetat sa va citesc si sa sper ca va apare o noua clasa politica,ce nu v-a mai rata din pozitii clare.
    Discursul anost al presedintelui imi da senzatia ca este dirijat dupa ceva discutii cu adversarii si cu arbitrii(Curtea Constitutionala)Presedintele avea ocazia ( si inca o are ) sa intre in istorie desecretizind toate contractele facute cu statul si toate dosarele revolutiei precum si ale unor conducatori de partide politice.Oricum nu mai candideaza si este numit dictator….de niste oameni platiti de Voiculescu.
    Cred ca sint destui oameni in tara asta care sa inteleaga ce se intimpla si sa actioneze in consecinta:VOTUL.
    Cu stima sibani (care in araba inseamna batrin)

    sibani titi

    26/01/2012 at 11:28 am

    • titi, salutare! 🙂

      Ba eu te rog sa ne deranjezi cit mai des 🙂

      Discursul, dupa pararea mea, a fost anost in masura in care si eu asteptam, in prima instanta, capete trosnite (politic vorbind). Insa va trebui sa mai astept, pina la icneputul sesiunii parlamentare. Chestia cu desecretizarea, ai dreptate.

      si speram ca NR sa faca ceva 😉

      Cetatean

      26/01/2012 at 11:50 am

    • Salutare,

      Cred ca prin discursul de aseara Basescu a incercat sa contrapuna isteriei opozitiei si televiziunilor din ultima vreme imaginea unui politician serios, matur si chibzuit. Si cred ca a reusit sa ii readuca cu picioarele pe pamant pe o mica parte din cei furati de peisajul zugravit de teeviziuni in ultimele zile. La fel de important, a marcat o distantare clara de PDL si Emil Boc. Vom vedea in beneficiul cui (al sau sau al PDL).

      Legat de desecretizarea contractelor cu statul, respectiv a dosarelor revolutiei, in primul rand, nu are parghii constitutionale pentru asa ceva, iar partidele din coalitia aflata la putere se numara printre principalele beneficiare ale acestor secretizari (ma rog, nu partidele, doar elita lor), asa ca nu exista sanse sa puna umarul la asa ceva, mai degraba ar cere ele suspendarea lui Basescu daca acesta ar insista.

      Radu

      26/01/2012 at 12:11 pm

  80. salutare! 🙂

    Subscriu celor scrise de @mircea, @cedric si @intimplator, @Laur, etc: Basescu a avut interesul (si l-a materializat) sa arate un presedinte calm, ferm, decis sa continue, uman (care isi recunoste greselile), deasupra partidelor (ba dind lovituri subtile fiecaruia).

    Scriam si aseara ca eu, personal, vroiam singe pe pereti. Insa dupa ce am vazut toata interventia (ca nu am prins-o in direct) am scris: „dupa ce l-am vazut insa mi-am dat seama ca miza era de fapt alta: dezarmarea discursului politic panicard si agresiv, care il portretizeaza pe Basescu ca un dictator insetat de putere si tocmai de aceea legitimeaza “lupta politica” cu orice mijloace (confor principiului : daca e dictatura, inseamna ca orice lovitura e permisa)”.

    Subscriu deci si eu celor spuse de colegii de blog: tactic, Basescu a mutat foarte bine. Strategic, mentine acelasi curs. Tactic insa, a ales sa dezamorseze portretul facut de cei care urla ca e diactura: „un dictator pe care il injuri toata ziua nu mai e asa de dictator”. In plus, a fost o miscare si pentru ambasadori, ceva de genul: iata, acesta este Presedintele Romaniei, responsabil, calm, decis. Seama el cu portretul tiranic pe care i-il fac zilcnic Somnorila si Baietelul?

    Cetatean

    26/01/2012 at 11:35 am

  81. http://www.contributors.ro/politica-doctrine/obligatiile-unui-presedinte-realismul-vointa-tenacitatea/

    corect, dupa parerea mea.

    PS Aseara am ajuns acasa fix dupa terminarea conferintei. Am apucat sa aud la IRTV reaxctia la cald al lui Hurezeanu, care vorbea fara sa se mai auto-cenzurere:

    „Am vazut un Presedinte cald, uman, pe care mi-as fi dorit de mult sa il vad”. Hehe, tonomatul inca nu apucase sa dea „Play” la textul cu „subminarea Constitutiei, pierderea increderii poporului, alegeri, etc”. Era inca meduzat de atitudinea lui Basescu.

    Cetatean

    26/01/2012 at 11:39 am

  82. Buna cetatean,
    nu m-am uitat la irealitati si alte alea ca n-am vrut sa ma enervez. M-am uitat la Turcescu pe care a reusit Mihalache de la PNL sa-l enerveze la culme: un mizerabil, traseist de la PSD dar acum se face ca uita si zice ca parlamentul e ilegal ca are multi traseisti. Si are glasul ala , onctuos cu care zice numai rautati de-mi face scarba.
    Eu astept sa treaca vremea rea si presedintele sa isi vada de treburi asa cum trebuie.

    cedric

    26/01/2012 at 11:47 am

    • Cedric, am vazut si eu pe Mihalache penelistul. Un umflat la propriu si la figurat. E consilierul politic al lui Somnorila.

      Este ceva ce ma roade si trebuie sa zic. Domle, astia de la Putere sunt absolut cretini ca nu stiu sa pareze acuzatia cu traseismul UNPR. Una doua traseism in sus, traseism in jos, zic aia de la PNL.

      1. Ca si PNL si PSD are traseisti.
      2. Ca UNPR, pe linga traseisti, sunt si „ilegitimi” si ca Parlamentul ca atare e „ilegitim” (???!), ca aia de la UNPR nu mai reprezinta vointa celor care i0-au trimis acolo (normala acuzatia din partea unui individ ce are sef de partid pe antonescu, locul II in colegiu.

      Totusi. se pare ca mediatic, politic si tactic, nici unul de la Putere nu foloseste decizia 1490 a CCR, care recunoaste legitimitatea UNPR care se sprijina, culmea, pe Constitutie:

      http://legestart.ro/Decizia-1490-2010-constitutionalitatea-art-12-art-20-alin-3-art-23-alin-1-2-art-37-partea-introductiva-art-38-alin-1-art-41-alin-1-art-43-alin-1-art-44-Regulamentul-Cam-(MzY2MjQ4).htm

      Traseismul este permis de pirdalnica de Constitutie a lui Iorgovan:

      „In jurisprudenta sa, Curtea Constitutionala a statuat in mod constant asupra posibilitatii neingradite a parlamentarilor de a trece de la un grup parlamentar la altul, de a se afilia la un grup parlamentar sau de a constitui un grup format din parlamentari independenti, sanctionand, de fiecare data cand a fost sesizata, normele regulamentare care limitau acest drept, norme apreciate, in esenta, ca fiind in contradictie cu dispozitiile art. 69 alin. (2) din Constitutie, care respinge orice forma de mandat imperativ„.

      Cetatean

      26/01/2012 at 12:00 pm

      • Ca observatie, trebuie remarcata dubla masura a Opozitiei, care ii numeste „tradatori” pe cei din UNPR, dar spera ca parlamentarii „responsabili” ai puterii sa ii ajute la motiuni de cenzura, suspendari de presedinti etc.

        Radu

        26/01/2012 at 12:13 pm

      • Pai PSD nu sunt urmasii tradatorilor FSN din 1991? PNL nu e plin de fosti tradatori? De cate ori s-a scindat PNL? Gruparea Melescanu din PNL nu sunt fosti tradatori? Roman, Marga, Radu Vasile nu sunt traiesti politici si fosti lideri ai statului sau de partide primiti de PNL? PC-ul nu a tradat in 2004? Dar cand a trecut din Polul Social Democrat in ACD? PSD-ul nu a racolat o gramada de primari PD la vremea lui (ex: Pendiuc de la Pitesti) samd

        ribelalu

        26/01/2012 at 12:25 pm

  83. A aparut un studiou de filmare. In locul celor de la Universitate organizam o licitatie cu strigare ptr. locuri de amplasare, pe langa locul propriu, cu destinatie precisa ptr. banii castigati – informarea persoanelor din mediul rural/urban despre pericolul de a vota in schimbul galetilor, zaharului etc., despre manipularea prin tembeleziuni.
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/bataie-pe-locurile-de-filmare-in-piata-universitatii-universitatea-bucuresti-isi-instalea-9.html

    mar

    26/01/2012 at 11:48 am

    • erata: un nou

      mar

      26/01/2012 at 11:49 am

  84. Am vazut, mar. universitatea rezoneaza la dorintele televiziunilor de stiri? Ar fi groaznic sa se bage ; poate rectorul cel nou vrea sa ajunga presedinte de tara precum Constantinescu.
    Cred ca imaginile de sus nu ii avantajeaza pe mitingisti, ca se va vedea ca sunt o mana de oameni.
    Comentariul la articol da o stire dar nu-mi vine sa cred ac e adevarata.

    cedric

    26/01/2012 at 11:57 am

    • Vazut, sunt rezervata pana nu vad un punct de vedere oficial. Ar fi extraordinar daca se confirma, am fi in sfarsit un stat functional in acest domeniu.

      mar

      26/01/2012 at 12:02 pm

  85. http://businessday.ro/01/2012/ministerul-muncii-numarul-oficial-al-salariatilor-a-crescut-cu-250-000-in-ultimul-an-iar-venitul-mediu-brut-cu-4/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+Khrisro+(Khrisro.ro)

    „In aceasta saptamana, Ministerul Muncii a publicat un raport care arata ca, intre septembrie 2010 si septembrie 2011, numarul persoanelor cu contracte de munca cu norma intreaga si/sau cu timp partial a crescut cu aproape 250.000 si a ajuns la 5.148.064, aceasta crestere fiind probabil influentata intr-o oarecare masura de noul Cod al Muncii intrat in vigoare in luna mai. De remarcat faptul ca nu discutam despre numarul contractelor de munca, ci despre numarul persoanelor cu contract de munca, cei care au realizat venituri din mai multe surse fiind numarati o singura data”.

    Cetatean

    26/01/2012 at 12:03 pm

  86. Prima impresie a fost de „anost” si la mine cu discursul. Dar asta din cauza ca asteptam complet altceva. Dupa ce m-am dumirit mi-am dat seama ca discursul nu era absolut deloc menit sa convinga gasca antenista cu enoriasii lor, si nici nu era adresat opozitiei USL , societatilor „civile” Dogaru, etc. Discursul a fost pentru cei care au sustinut reformarea statului cu mesajul clar: modernizarea prin reforma este singura posibilitate, si asta va continua chiar daca la unii nu le convine.
    Discursul nu a fost pentru protestatarii revolutionari si nici pentru pensionatii de la armata. A fost pentru cetateanul despre care s-a scris si aici pe blog, care are o mica firma si protesteaza pentru toate piedicile care i se pun in cale. Cu concluzia ca singura metoda este atacul cauzei (stat si legi retrograde) si nu a efectului. Efectul va dispare cind va dispare cauza.
    Pe USLasi i-a lasat in offside. Aia deja sarisera cu iataganele pregatite, asteptind singe si s-au trezit ca nu au cine.

    Aha

    26/01/2012 at 12:07 pm

  87. salut! 🙂

    Exact: „Pe USLasi i-a lasat in offside. Aia deja sarisera cu iataganele pregatite, asteptind singe si s-au trezit ca nu au cine”.

    Baietii probabil vroiau ca Basescu sa intre in derapaje si ei sa il arate ambasadorilor si tarii intregi: „Iata tiranul, uitati cum nu se controleaza, delireaza continuu”. I-a lasat fara obiectul muncii.

    Cetatean

    26/01/2012 at 12:10 pm

  88. Carmen Lidia Vidu (regizor la Teatrul National din Bucuresti):

    ”Eu nu am iesit pe strazi zilele astea ca sa protestez impotriva presedintelui Traian Basescu, as fi fost un om ipocrit, sa ma plang ca nu mi-e bine, cand dupa 2 ani de criza umilitoare pentru mine, anul trecut mi-am revenit si a fost bine, poate cel mai bine: am facut teatru, am facut un festival, cateva evenimente, videoclipuri, mi-…am permis sa produc(sa platesc eu, cu banii mei) un proiect de ar…ta vizuala, primul din viata mea. am lucrat si pe gratis si pe onorarii foarte bune.
    Daca as iesi in strada sa protestez, as protesta impotriva tuturor artistilor puturosi, cu toate, cu mofturi, fara caracter de care a trebuit sa trag de multe ori ca sa-si termine munca. Multi au colaborat cu mine din fatarnicie, doar ca sa-si vada numele alaturi de al meu sau de al altora din echipele formate de mine. Multi au iesit in strada zilele astea, au facebookul plin de proteste, de glumite revolutionare, dar nu se va schimba nimic daca vine sau pleaca presedintele Basescu.
    Se va schimba ceva doar daca vom iesi in strada sa protestam impotriva oamenilor fara caracter din jurul nostru.
    Intr-o zi, o sa-mi fac curaj si am sa ies singura la Universitate cu o pancarda pe care am sa scriu numele tuturor colaboratorilor mei care mi-au tras teapa, m-au mintit, m-au amanat sau m-au amagit.”

    ribelalu

    26/01/2012 at 12:18 pm

  89. Buna Ziua!
    Dupa lungi operatiuni de dezapezire –
    aveti o postare noua

    huniad

    26/01/2012 at 12:36 pm


Comentariile sunt închise.