Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

O revoltă diluată – oglinzile realităţii

Continuarea articolului precedent. Parafrazand  cunoscutul cliseul “un caine a muscat un om – nu e stire; un om a muscat un caine, breaking-news” se poate scrie ca “guvernul da in cetateni – nu-i o stire; cetatenii se revolta, este stire.” Pana aici, axiomatic vorbind, lucrurile trebuie sa se aseze in acest fel. De aici si pana la modul in care au fost prezentate evenimentele saptamanii trecute distantele sunt direct egale cu pozitionarea patronilor mass-media din Romania. Ceva pur romanesc? Nu,  nici aici rapunsul nu poate fi afirmativ.  Diferentele dintre Rupert Murdoch si Dan (Felix) Voiculescu sunt numai de stil, capacitate, dimensiune si poate ca Murdoch nu si-a turnat familia la MI-5 pentru o bucata de paine mai alba.

Rolul mass-media in evenimentele din Piata Universitatii a fost neglijabil in primele trei zile ale manifestatiilor. Alinierea mediatica s-a facut instinctiv de catre realizatorii programelor de stiri si ale jurnalistilor din presa scrisa. Cam din ziua de marti, “mogulizoarele” au intrat in forta in procesul de amplificare sau atenuare a evenimentelor, fiecare cu interesele lui.  Am urmarit cat am putut ceea ce s-a intamplat in studiorile televiziunilor stiriste si mizamplasul pregatit de baietii si fetele “varsati” ca desant de carele de transmisie in zona de manifestatii. Daca ProTv a scos in teren pe vechii si experimentatii reporteri ai evenimentelor de acest gen, b1Tv a trimis niste jalnici diletanti  vrednici de toata mila in lipsa lor de aptitudini. Cam astia au fost antipozii profesionali. La mijloc s-au aliniat cu totii fiecare dupa capabilitati si dupa interese.

In studiouri lucrurile au fost amplificate si imaginile, de multe ori cosmetizate,  transmise de la fata locului, care au fost interpretate de comentatorii invitati, o parte din ei, obiectul protestelor din Piata Universitatii. Aranjamentele din teritoriu se faceau cu unii dintre “fruntasii” protestatarilor, localizati si mobilizati incepand cu ziua a patra de unele dintre televiziunile de stiri.  “Instructajele”  cu acesti cetateni “mobilizati” se faceau in afara zonei de transmisie. Am surprins doua instructaje de acest gen – prima in parcarea de la Intercontinental si a doua intre strazile Ghica si Radulescu. Lucrurile se faceau simplu – noi (televiziunea respectiva) vrem sa vedem X; cetateanul “mobilizator” trebuia sa-si  aduca membrii grupului din care facea parte sa faca ceea ce dorea  televiziunea implicata.    Lucruri de acest gen s-au facut si cu ocazia aparitiilor “spontane” ale starurilor mediatice de gen Tatulici sau Badea – succesele vizitelor erau profund dependente de aranjamentele de culise. Simpatiile si antipatiile protestatarilor au fost partial dirijate si manipulate prin sunet si imagine. S-au incercat filmari care sa accentueze cat mai mult revolta si numarul participantilor la aceasta manifestatie, maestrii absoluti au fost fara indoiala Antenele, care   de multe ori au creat  un colaj insotit de etichete pe ecran, care nu aveau nici o legatura cu ceea ce s-a petrecut  in Piata Victoriei (in cazul manifestatiei USL) sau in Piata Univesitatii de multe ori, poate in majoritatea cazurilor.

Ca de obicei si din nefericire, stirile au devenit comentarii, transformandu-se de cele mai multe ori  in purtatoare de mesaj pro / contra. De mentionat ca cele mai ciudate si militante stiri nu le-am vizionat la Antene sau Realitatii, ci la b1Tv in emisiunea de stiri de la miezul noptii. Purtatoarea celei mai enervante (la propriu) voci de pe “sticla” romaneasca, dna Sanda Nicola citea niste stiri cu o dictiune care aproape anunta ca un  tur de tancuri rusesti se afla in directia Bucurestiului. Mare pacat comis de o jurnalista cu experienta.

Melanjul dintre mass-media si politica este  prezent cam peste tot in lume. Din nefericire este mult mai toxic la noi! Simplu, media romaneasca a devenit o unealta principla de manipulare si deturnare, in occidentul democratic, manipularea este mult mai minora si mult mai decenta si in majoritatea cazurilor se pot auzi, citi si viziona si pareri diferite.

Mass-media romaneasca, in majoritatea ei (au existat si exceptii notabile), continua sa se compromita, compromitand si miscarile civice, chiar daca sunt protestatare si chiar daca sunt minoritare si indoielnic motivate. Mass-media nu mai poate fi cainele democratiei, el devenind deja mult prea dresat ca sa reflecte adevarul. Un singur sfat – nu tot ceea ce ati vazut este ceea ce se intampla. Bolile democratiei romanesti necesita o o a doua opinie pentru a ajunge la un diagnostic corect ( al doilea articol din serial) .

104 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. nimic ce pare a fi … nu e . un principiu bun atunci cand deschizi televizorul, un ziar sau auzi un politician vorbind 🙂

    zigzag

    22/01/2012 at 11:30 am

    • draga ZZ, intreaba-te de ce la vuvuzele vezi ZERO stiri externe? ca sa nu se vada ca stanga continua sa impinga Grecia in faliment? ca in Spania schimbarea de guvern nu a dus somajul la zero? sau ca la Budapeste 100 000 de persoane au iesit in strada CONTRA socialistilor?

      cinic

      22/01/2012 at 4:42 pm

  2. Foarte frumos serialul. dar merge si el incet
    Am inteles ca sunt cca 120 pagini cu impresii oneste din piata , daca nu ma insel.
    Aceste pagini sunt valoaroase si cred ca ar trebui traduse si trimise la departamentul de stat pentru o veridica informare , pentru a nu ne trezi ca vin recomandari pentru TBasescu asa cum au venit recomandari pentru H Mubarak sau Gadaffi , sa asculte poporul pontac si sa lase dictatura.
    (Un exemplar si pt voronin nu ar strica 🙂 )

    Un tanar de stanga

    22/01/2012 at 11:38 am

    • TDS,
      Sper ca Theophyle o sa faca ceva cu acest material documentar pe care l-am scris fara nici o patima si nici un fel de gand rau nimanui. Materialul este scris „la cald” si socumentat cu loc ora/zi si unde s-a putut si cun nume. 🙂

      huniad

      22/01/2012 at 11:43 am

      • Huniad,
        cea ce ai facut este extraordinar. Marea drama a ultimilor 20 de ani este lipsa informatiei reale, veridice, nemanipulate. Urmarind evolutia informatiei care circula in media din Romania in ultimii 20, cu siguranta se poate scrie un manual de manipulare si sutine „n” doctorate. Nu cred ca gresesc daca spun ca Romania poate fi un studiu de caz in acest domeniu, incepand cu 1989 pana la zi.

        mar

        22/01/2012 at 11:49 am

        • Multumesc mar 🙂
          Initiativa, gandirea si planificarea apartin lui Theophyle in intregime. Eu am fost numai picioarele. Am invatat enorm din gandirea sefului si din felul in care el face treaba. Este prima data cand el nu a putut iesi. Deobicei el iese 🙂 A fost si norocul meu. Suntem saraci in mijloace dar foarte bogati in spirit. Pana la urma asta conteaza, cred!

          huniad

          22/01/2012 at 11:57 am

          • Multumim Huniad, multumim Theophyle.
            Theo, iti urmaresc blogurile zilnic de mai bine de un an. Este o bucurie zilnica pe care mi-o faceti toti cei implicati in Politeia la care se adauga comentariile si comentatorii majoritatea exceptionali ai blogului. V-am citit cu interes si pasiune, dar pana nu demult nu am intervenit cu comentariile mele. Sper sa-mi infrang timiditatea (?) si sa postez mai des.

            carat

            22/01/2012 at 11:42 pm

    • Draga tinere coleg, chiar crezi ca „departamentul de stat”, recte departamentul informare si sinteze al SRI si al altor structuri, nu are tomuri de „veridica informare” culeasa din zonele „fierbinti” pe care a pus-o deja la dispozitia presedentiei, guvernului, ministerului de interne, asa cum se intampla in toate statele democratice ?!!
      Crezi ca reactia publica a presedintelui la aceste evenimente, atunci cand va veni, nu se va baza pe date si informari corecte si complete ?!.
      Crezi ca puterea (presedentie si guvern) isi defineste viitoarea strategie politico-sociala pe „impresiile la cald” induse de televiziunile combatante ?!!
      Un piculet de rabdare mon cher si vom avea, direct din gura „dictatorului” si apoi pe surse, in mass-media, tot tabloul (fara umbre si pastise) rivolutiei.

      Lumi (pentru a nu clona pe Luminita)

      23/01/2012 at 10:56 am

  3. da, iar acum media „independenta” al lui Felix baga pe teava o initiativa „salutara” numita Impreuna 2012.

    Dumitru lui Nae

    22/01/2012 at 11:45 am

  4. am auzit si eu o ciumpalaca de ziarista, vorba gifiit, de parca o alerga cineva,
    tipa strident, veneau mongolii, avea atita patetism in voce si atita prefacatorie…
    ciumpalaca veridica
    🙂

    skorpion

    22/01/2012 at 11:45 am

  5. Ziua buna
    Televiziunea si cu foarte putine exceptii face ce a invatat de cind a aparut pe aceste meleaguri . ( nasterea a fost in socialism ) Sa pupe papucul celui care semneaza statul de plata .
    Oameni care se vindeau dictaturii pentru un salam in plus , o haina mai buna sau o calatorie „in interesul serviciului” pe alte meleaguri ( de preferat in vestul criticat 🙂 ) , oameni care se vind azi patronului exact pentru aceleasi interese . Partea proasta e ca aceste persoane sint numite peste tot pe glob lingai si slugi . In nici un caz intelectuali dar sa nu le spuneti asta . Se supara si fac „revolutii” . 🙂 Nici o capacitate profesionala reala . Nici o initiativa personala . Actioneaza „la comanda” si in baza „indicatilor „.
    Timpuri noi bineinteles , cu diplome marete mai frumos tiparite dar aceleasi obiceiuri vechi . 😦

    Ștefan A.

    22/01/2012 at 11:46 am

  6. Buna dimineata,
    subscriu in totalitate la caracterizarea Sandei Nicola. Are o voce total neradiogenica, un stil alarmist care te baga in fibrilatii daca esti mai slab de inger, parca ar fi scolita la antene sau irealitati. Dezolant modul in care b1 s-a aliniat la celelalte moguliziuni in relatarea protestelor. Aveam alte asteptari dar parca e un concurs „Cine prezinta mai cu succes apocalipsa din strada”.
    Sa le fie rusine la toti , in frunte cu CNA -sluga lui Felix , Vantu &Comp. O institutie mai vanduta decat acest CNA (ca incompetenta nu cred ca e) , greu de gasit.
    Mie mi-au facut un servicu , am gasit posturi cu filme care mi-au produs o adevarata placere; de ex. serialul Poirot de pe Diva. Si ma istiu multi altii care au cautat, pt. deconectare, filme pe posturi straine sau pe Procinema.

    cedric

    22/01/2012 at 11:47 am

  7. Excelenta continuare a analizei Theophyle. Insa nu sunt de acord cu toxicitatea mediei noastre comparativ cu a lor. Tocmai stridenta si lipsa de profesionalism, de decenta, ii atenueaza efectele. Asa cum manelele nu sunt conderate muzica, nici media noastra nu poate fi considerata jurnalism si luata in serios de multi.

    PS: Eram in 2008, in timpul campaniei lui Obama, pe un vapor americanesc. Toti erau cu ochii numai pe CNN. Cat altruism, cata dorinta de aduce democratia peste tot si de a salva planeta ca zilele alea nu am mai vazut ulterior.

    Revenind, lipsa de profesionalism in jurnalism salveaza Romania.

    acspot

    22/01/2012 at 11:47 am

  8. o zi buna tuturor! (eu inca ma mai lupt cu „cititorii” 😀 – am aruncat la cos de dimineata peste 2 mii de mesaje, colectia de pete noapte. de un ceas, pare ca s-au mai imputinat „cititorii” mei)
    corect material, Theo.
    B1TV sustine ca „societatea civila”are presedinte. „presedintele” acela se cam substituie societatii civile. iar USL sta bine in sondaje (bine pentru noi :D)
    http://sareinochi.com/2012/01/22/conform-b1tv-societatea-civila-are-un-%E2%80%9Epresedinte-ghici-ciuperca-cine-e/

    Sare'n Ochi

    22/01/2012 at 11:47 am

    • Cinicule 😛

      mar

      22/01/2012 at 11:54 am

  9. A venit dovada, a venit dovada: nu stiam cum o chema pe prezentatoarea de la B 1, Sanda Nicola, dar schimbam repede postul cind era ea pe ecran. Mi se parea ca vine Apocalipsa. Si nu doar acum, la rivolutiune (ma scuzati, dar nu pot lua in serios protestele dupa multitudinea de cereri si vandalismele din Bucuresti), ci deobicei.
    Am citit despre doua ongeuri care analizau comportarea mas media romaneasca zilele astea, dar nu era dat niciun exemplu concret, doar o bataie de apa in piua.
    @Bujold,
    pentru confuzia @ bujold cu @bigone, mii de scuze. Dar esenta era alta: esti impotriva votului emigrantilor, dar marturisesti ca stai in Germania.
    Apoi, ca sa porti un dialog nu scrie romane.

    victor L

    22/01/2012 at 11:57 am

  10. Noua republica cistiga puncte mi se spune.
    viteza si acceleratia este totusi mica pentru 2012. Poate pentru 2014, 16 da
    Am inteles ca aseara pe la ora 11 noaptea la B1, Mihail Neamtu a vorbit frumos despre de ce nu participa NR la proteste.
    Buun am zis,
    Foarte tirziu – e a 9 a zi dar ma rog hai sa vedem sa stim de ce nu participa
    Ma uit pe site nu vad nimic.
    Nu gasesc acolo (sau poate nu am cautat bine) nici discursurile tinute Pitesti sau la Hotel Minerva. Toate ar trebui inserate. Asta cu atit mai mult cit conferinta de la Pitesti a fost boicotata de ziaristi.
    Daca nu le pun ei in site , cine sa le puna ?
    Altfel da impresia ca NR este o formatie depasita de evenimente, ca nu reactioneaza rapid si ca poate vorbi doar din manualele mai vechi.

    Un tanar de stanga

    22/01/2012 at 12:01 pm

    • Putintica rabdare si o sa vedeti si conferintele pe site la NR.

      S-auzim de bine!

      ovidiu

      22/01/2012 at 12:11 pm

      • Ce rabdare mai Ovidiu ?
        Pune-le nene imediat . Un html-ist ti le pune pe toate intr-un sfert de ora
        Cumparatorul sa aiba rabdare ? ca nu s-a trezit vinzatorul din somn ?
        Cumparatorul merge la alta pravalie. E drept ca acum nu are alta dar nu mizati prea mult pe asta.

        Sa fie clar: Pe google au crescut cautarile pt Noua Republica. dar daca voi spuneti… Ai putintica rabdare stimabile, pt o chestie pe care trebuia sa o incepeti acum o luna ?

        Un tanar de stanga

        22/01/2012 at 12:25 pm

        • Si eu le astept cu nerabdare. Nadajduiesc sa se miste mai vioi.
          Pe de alta parte cred ca ar trebui sa ii ajutam cumva.

          ovidiu

          22/01/2012 at 2:13 pm

    • @tds
      am fost la conferinta de la minerva;ca ” chibit” /” bagator de seama”/comparatie cu cea de la preoteasa din toamna
      -neamtu a evoluat in bine;mai concis ,mai articulat
      – nu s-a ferit de intrebari incomode din sala/incepe sa invete sa raspunda” politic”+ unde nu a stiut a ” delegat” pe altii=punct bun
      cred ca a cistigat cel putin 30 membri/nu e putin
      concluzia mea: NR are nevoie de bani;cred ca sunt strimtorati financiar si nu recunosc fiindca au bun simt( asta e unul din paradoxurile NR=incearca sa se mentina in limitele bunului simt si sa fie politicieni in ro)
      eu unul sunt convins ca ,chiar daca nu vor fi intre ” vedete” anul asta,cistiga pe termen lung;neamtu nu e „liderul providential” de azi,e probabil liderul ” bunului simt de miine”

      intamplator

      22/01/2012 at 12:24 pm

    • Buna TDS,
      NR a transmis live pe USTREAM conferinta nationala de ieri…si o sa apara si pe site ca intotdeuna…

      ardeleanca

      22/01/2012 at 2:53 pm

    • Foarte bun articolul
      As sugera site-ului nouarepublica.ro daca tot e in somn de frumusete si doarme in cizme precum paznicul de la gradinazoologica de la Sibiu , sa creeze o revista a presei – ca a lui theophyle si sa puna artticole cum este acesta de pe cursdeguvernare si sa il comenteze iar seara sa vina Fondatorul, sau un lider de opinie si sa zica „Asa da” sau „asa nu”

      Ieri , acum 24 ore a fost conferinta nationala a membrilor . Nici un cuvint ?
      A mai fost conferinta lui Vasilache – un f bun economist – e cea mai buna achizitie de pina acum . Nimic !!! Nu puteti sa o puneti pe site si nu vreti puneti niste youtube-uri cu fragmete din conferinta . Puneti-o nene pe newsletter si trimiteti la abonati. . (Ultimul newsletter l-am primit pe `17 ianuarie)

      in timp ce eu trimit 2 newslettere pe saptamina inventind evenimente pentru clientul meu de accesorii de moda 🙂

      Un tanar de stanga

      22/01/2012 at 12:20 pm

  11. Buna dimineata 🙂
    Cat de mult a decazut credibilitatea (si deontologia) media de la „cainele muscat de om” este de speriat.
    Un singur comentariu am de facut. La asemanarea dintre Mudroch si Vantu/Voiculescu.
    De fapt la nivel global Mudroch ataca mai ales varianta care „ataca” media clasica – asa cum o cunoaste el. PIPA si SIPA sunt semnificative in acest sens. Acolo vad mai degraba inclestarea intre vechi si nou (vestita dialectica comunista 👿 generatoare de progres).
    Dincolo de deosebirea de amplitudine intre magnatul Mudroch si pigmeii Vantu/Voiculescu sta in schimb idealurile/scopurile.
    Mudroch a facut (si face profit) din media, el isi apara doar modul de a face profit din aceasta activitate asa cum stie el. Nu am auzit sa propuna cumva suspendarea lui Obama sau a mai stiu eu a cui. In acesata pradigma, macar joaca pe regulile jurnalistice (cu devierile de rigoare). Mudroch nu vrea neaparat sa acapareze sistemul, vrea doar sa profite de el. (nu este o aparare a lui Mudroch).
    Cu totul altceva doresc reprezentantii media de la noi. Ei nu vor profit din media. Ei vor sa acapareze societatea, iar pentru ei media este doar una din unelte, egala ca importanta cu mita si cumpararea juzilor, a functionarilor publici, a constiintei romanilor.
    La Mudroch, minciuna (asezonata cu adevarul) si informatia sunt unelte pentru obtinere directa de profit. La mogulii nostri minciuna (sau adevarururile partiale) la fel cum diseminarea informatiei, nu au scopul profitului direct ci sunt doar unelte pentru subjugare.

    DanSu

    22/01/2012 at 12:06 pm

    • @bujold, vezi ca ti-am raspuns la postarea trecuta 😈

      DanSu

      22/01/2012 at 12:13 pm

      • Am sa inchei discutia care este inutila cu doua observatii:
        a. dosarele se afla unde se afla datorita lui ilici care, prin votul cetatenesc, si-a putut permite sa nu faca ceea ce s-a facut in celelate foste tari comuniste – publicarea dosarelor si lustratia (Timisoara, punctul 8). Asa si cu dreptul la vot necenzitar…..
        b. nu stiu ce obsesii antisemite am eu, dar daca tot se face referire la numele evreiesti nu pot sa nu observ si nici nu ma pot preface ca nu observ….

        Bujold

        22/01/2012 at 12:34 pm

  12. @huniad/absolut exemplar ceea ce faceti/mi-as permite sa numesc asta cu un cuvint=bunsimt
    cit despre media de la noi-si nu numai-seful ala al propagandei naziste e de mult depasit;
    ala spunea ca rolul jurnalistului(era denumirea generica pentru ce numim noi azi „media”) este sa convinga ca o foaie neagra este alba;
    astia de acum incearca sa ne convinga ,ca desi nu exista nici o foaie,ea exista si e alba sau neagra,in functie de dorintele clientilor.
    daca mai adaug si axiomele=” a spus la teve”/ e pe wiki/e pe internet/
    cred ca singura solutie sa ne dezmeticim e aceea sugerata de bancul lui @dansu=….enel : serios?enel poate fi oricare din noi

    intamplator

    22/01/2012 at 12:13 pm

  13. Catre @bujold
    Vorbind despre interdictia votului aplicata cetatenilor cu domiciliu in strainatate sau cu taxe neachitate in tara, sau despre votul cenzitar – vorbim din interiorul pradigmei totalitare – care introduce conditii suplimentare simplei cetatenii pentru exercitarea drepturilor cetatenesti.
    La fel cum vorbind despre doua drepte paralele ce se pot intalni intr-un punct sau intr-o infinitate de puncte, ne situam in afara geometriei euclidiene. Teoretic se poate vorbi despre aceste proprietate a paralelelor, dar nu mai putem avea pretentia ca ne situam in pradigma euclidiana.
    Putem contesta valabilitatea universala a atractiei universale, dar nu din interiorul mecanicii newtoniene.
    Astfel si despre limitarea dreptului de vot se poate vorbi dar doar din afara spatiilori si conceptelor democratice (asa cum este democratia acceptata actualmente).

    DanSu

    22/01/2012 at 12:31 pm

  14. @intimplator 12.24
    De acord cu tine in multe dar:
    „neamtu a cistigat 30 oameni la conferinta de la Minerva. Nu e putin.” Nu e putin pt 2016 dar e putin pentru 2012.
    „neamtu e mai articulat si deleaga – adica nu raspunde tot el si la ce este acidul dezoxiribonucleic” Asta e foarte bine, dar cred ca inca prea multe circuite trec doar prin Neamtu
    A fost odata o culegere de semnaturi la piata Unirii . gata nu se mai culeg ? Se culeg azi la Sibiu doar ?

    Un tanar de stanga

    22/01/2012 at 12:34 pm

    • tot asa spui @intimplator : concluzia mea: NR are nevoie de bani;cred ca sunt strimtorati financiar si nu recunosc fiindca au bun simt( asta e unul din paradoxurile NR=incearca sa se mentina in limitele bunului simt si sa fie politicieni in ro)
      Stiu ca nu au bani si nici nu vor avea daca merg in continuare pe promisiunile lor morale

      PROBLEMA este ca lincezesc in chestii in care NU este nevoie de bani. e pacat sa fii pe locul 20 in internet atunci cind absolut tot targetul tau ARE acces la internet.

      si faptul ca Manualul dupa care fac ei politica e unul vechi in care se cer bani. (Si cind aud cuvintul MN tine o conferinta la Braila la teatrul MFilotti parca ma gindesc la conferintele tinute de Maiorescu, sau de Pogor sau de socialisti la sala Dacia acum 1000 de ani 🙂 )

      Un tanar de stanga

      22/01/2012 at 12:41 pm

      • @tds
        nu sunt de nici un fel expert in pr;
        ce spuneti are sens;multi din cei ” convertiti” la NR sunt din IT;alt paradox

        intamplator

        22/01/2012 at 12:48 pm

        • @intimplator
          poti sa ma iei la per tu , ma simt mai confortabil. 🙂

          Da e bine ca sunt ITisti multi dar :
          1 ) Ii trebuie si specialisti in comunicare web
          2) Sau ii are dar nu ii asculta – considerind ca evenimente de tip Hotel Minerva sunt suficiente.

          Un tanar de stanga

          22/01/2012 at 12:55 pm

          • Buna dimineata!
            Mai e cineva pe aici? 🙂

            ela

            22/01/2012 at 1:01 pm

          • @tds
            notat chestia cu ” tu” /ma bucur,ma simt si eu la + 60,” tinar” \
            chiar daca IT-istii nu sunt specialisti in comunicare web,sigur au relatii;depinde de neamtu&co sa-i foloseasca
            ba, as mai zice ,astia su relatii si pe companii de ” sondare”

            intamplator

            22/01/2012 at 1:02 pm

      • NR lucreaza:intalnirea de la Minerva a fost o cina care a urmat conferintei de la universitate. Unde s-a muncit. Mare parte din delegati au plecat dupa conferinta, adica dupa orele 20,30.
        Ai dreptate. Cine nu are nevoie de bani?

        ela

        22/01/2012 at 1:11 pm

        • @ela
          nu a fost nici o cina; am fost acolo si nu s-a mincat nimic;s-a discutat,s-a clarificat,nu s-a ” bifat un eveniment”

          NR nu atrage oameni cu o ” cina”
          nu mi-o luati in nume de rau,dar cred ca trebuie atentie la folosirea cuvintelor

          intamplator

          22/01/2012 at 1:19 pm

  15. Cedric,
    Sanda Nicola a lucrat la Antene ani buni si din cate stiu unul din actionari este fostul sef de la A1.

    mar

    22/01/2012 at 12:39 pm

    • Mersi de informatie. Acum „vine de se leaga”!

      cedric

      22/01/2012 at 1:10 pm

  16. ai naibii americani;i-au invatat pe procurorii romani ” tranzactii financiare”
    in us pentru asa ceva era deja condamnat in baza legii rico;la noi precis judecatorii vor invoca ” cedo” sau alte aiureli

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/dosarul-un-milion-de-euro-pentru-psd-cine-i-sforarul-care-s-a-imbogatit-962603.html

    intamplator

    22/01/2012 at 12:42 pm

  17. Buna ziua la toata lumea! 🙂

    Vad ca s-au dat lupte grele pe blog intre bujold si alti membri ai blogului pe ideea de vot cenzitar. Nu vreau sa redeschid discutia, insa am si eu un comentariu (poate tardiv) de facut la ideea lui bujold: „4. Cetatenie, de acord, dar as mai introduce si criteriul taxelor platite. Sunt adeptul votului cenzitar, de exemplu, nu adeptul votului cetatenesc”.

    i) se numeste vot universal si este garantat de Constitutie. NU se negociaza, indiferent ce zice Somnorila Antonescu.

    ii) Criteriul taxelor platite, da? Ok, facem exercitiu de imaginatie politica. De la ce suma platita in sus incepe cetatenia cu drept de vot? Sa zicem 400 de lei (in total) taxe platite lunar (pe orice venit)? Sa zicem 400.

    Cred ca PSD s-ar da peste cap de placere la ideea asta cretina a abonatului la coafor, Antonescu. TOTI asistatii sociali care voteaza cu PSD ar sta acasa in ziua votului si USL ar lua cu siguranta peste 50% 😈

    Dar ce ar fi sa facem nivelul de taxe platite lunar, sa zicem….1000 euro pe luna? Ar fi excelent pentru conu Patriciu care vroia si o Justitie finantata privat (cool). Oare citi „cetateni” ar vota?

    Dar ce ar fi ca parlamentul sa faca plafonul la…100.000 euro taxe platite lunar pe venit, ha? Astfel ca intrebarea pusa de Bujold „cum vine ala de la Sighetul Marmatiei sau ala din diaspora sa voteze pentru mine, care stau aici?” (parafrazez) ar trebui formulata astfel: cum si cu ce drept vine o mina de bogatasi „liberali” sa voteze legile valabile universal, adica pentru tot romanul din tara? Asta da „democratie” si „viata politica responsabila”.

    iii) dar eu zic mai mult: sa bagam vot cenzitar. Sa facem plafon in asa fel incit numai cei care trec de plafonul de taxe sa poata vota. Fie. Dar de ce nu am merge mai departe? Si sa zicem: vot cenzitar plus liberalism asumat la singe: numai indivizii care dovedesc ca isi platesc taxele si ca in ultimii 5-1–12-20 de ani (e de discutat) au practicat o „meserie liberala” sa poata intra in Parlament.

    Daca e liberalism, sa fie liberalism pe piine. Poti dovedi ca platesti taxe si ca esti liber-profesionist (deci nu angajat la hulitul stat pe care il infiereaza Patriciu, abonat la ugerul statului), poti intra in Parlament.

    Merge asa, bujold? S-ar califica cineva din actualii declarati „liberali”? Seful cela mare, frezatul, profesor la origine, si acolitii lui, ar intra in Parlament? Au facut ei vreo afacere pe cont propriu in ultimii ani? Intra „liberalul” Antonescu in Parlament la cite taxe plateste acum din meseria lui?

    iv) sa nu mai lungesc pelteaua, ca deja ma enervez cumplit: nu tot ce spune cretinul de liberal-sef merita sustinut si aparat. Oamenii au dreptul sa fie prosti, insa a-i urma chiar cind e manifesta prostia, asta e dovada de idiotenie.

    Putem discuta orice, putem sa ne contram pe orice, putem negocia orice, insa nu pytem negocia pe impartirea romanilor in romani care au dreptul sa voteze si romani care nu trebuie sa voteze ca strica ploile politice ale chiulangiilor.

    Cetatean

    22/01/2012 at 1:38 pm

    • draga cetatean,
      de acord cu tot ce spui referitor la cenzitarul lui Chucky&Bujold
      opinia mea fata de cenzitar este ca nu as descalifica decit pe analfabetii sau alfabetii ce nu stiu ce voteaza al caror vot este manipulat.
      La nivel maximal, e drept as exclude pe cei ce nu platesc taxe.

      O fi universalul , mai democratic dar este sigur mai nedrept.
      Si este sigur sursa populismelor : incepind de la ascensiunea lui Hitler pina la cistigul FratilorMusulmani ieri in Egipt

      Un tanar de stanga

      22/01/2012 at 2:03 pm

      • o fi sursa populismului, asa este (am vazut ca au iesit fratii in egipt), insa e ciudat ca aia din PNL (reali sau simpatizanti) au descoperit exact acum pericolul populismului, dupa ce Basescu a dovedit ca ii poate calari electoral smulgindudu-le votul si fiind mai populisst ca nea nelu, nea adrian si nea crinulet la un loc.

        Cetatean

        22/01/2012 at 2:07 pm

    • Am sa raspund pentru ca ai pus o multime de suflet si pentru ca ai vorbit in gol….
      i. Constitutia aceasta nu ma reprezinta, am fost la toate referndumurile la care de dupa ’90 si i-am spus NU. Argumentul constiturional este valabil pentru cei care o sustin. Eu ma raportez la Monarhie, permanent, nu la republica si cu singura diferenta ca sunt adeptul votului cenzitar. Si nu stiu despre ce argumente ale lui Crin vorbesti pentru ca nu le-am citit si nici nu le-am auzit. Este exercitiul gandirii mele. Serios habar n-am despre ce vorbesti, poti sa crezi sau nu.
      ii. Criteriul taxelor platite pentru toti cei platitori de taxe. Vorbesc de taxe pe activitati, nu proprietati, pentru ca proprietati au si niste analfabeti de prin Barbulesti.
      iii. ai ajuns intr-o zona de nisipuri miscatoare – vot cenzitar plus liberalism. Dupa ce ca faci referire la niste lucruri despre care habar n-am, iti spun ca ar trebui sa voteze doar cei care produc s-au au produs ceva, si da – munca intelectuala intra aici – si atat. Despre liberalism asumat la sange sau la nesange mergi si vorbeste cu cine e ideolog. Eu spun doar parerea mea, ca cel care n-are pregatirea scolara care sa-l faca sa-nteleaga cat de cat o doctrina politica, sau care nu munceste sau n-a muncit nisicodata n-are cum sa voteze langa mine.
      iv. faptul ca te enervezi ma bucura dar ar fi bine sa te enervezi pentru ceea ce spun eu nu pentru ceea ce visezi ca as spune sau pentru ceea ce visezi ca as transmite eu din partea nu stiu cui. Inainte de a te enerva citeste. Ca ai tu ceva cu un partid saui altul, ca tu esti pro un partid sau altul, cinste tie. Cu mine discuta, insa, direct referindu-te la ceea ce spun eu, pentru eu sunt eu, nu vre-un partid sau vre-un parlamentar sau vre-un adormit, sau vre-un treaz.
      🙂 Si daca vii cu argumente legale, gandeste-te ca sunt subiecte in care s-ar putea ca parerile oamenilor sa nu coincida. Pentru ca, daca trec strada pe rosu, incalc o lege general valabila, daca sunt adeptul monarhiei sau pentru vot cenzitar, cu argumente logice, sau adeptul republicii sau al votului universal, am dreptul sa-mi spun opinia si nu ma poti combate pentru asta, sau aresteaza-ma si inchide-ma pentru delict de opinie.

      PS. Eu sunt singur. De astazi de dimineata o armata intreaga sare pe mine. Frumos din partea voastra. Nu faceti decat sa aratati lumii cine sunteti si sa puteti fi judecati dupa felul in care va comportati.

      Cu stima, Theophile, si scuze daca am deranjat.

      bujold

      22/01/2012 at 5:09 pm

      • Bine, bujold, cum zici.

        Faptul ca „nu te reprezinta” aceasta Constiututie, te inteleg. Nici pe mine, stii foarte bine ce cred eu despre aceasta Constitutie.

        https://theophylepoliteia.wordpress.com/2011/06/22/constitutia-poporului-%C2%AB-suveran-%C2%BB-si-republica-judecatorilor-i/

        „Insa mentionarea unor « limite ale revizuirii » este totuna cu mentionarea unor « limite ale subveranitatii poporului », lucru pe care nici macar comunistii nu au avut tupeu sa il scrie in Constitutie. Faptul ca exista in Constitutie un articol care poarta acest titlu, « limitele revizuirii » face ca din 1991 sa caram cu noi, in fiecare gest al nostru, ca cetateni ai Romaniei, o Constitutie auto-referentiala, care ne spune ce avem voie sa modificam in ea si ce nu. Si o face rinjindu-ne in nas si insirindu-ne brasoave despre suveranitatea care apartine doar poporului care, desi este suveran, nu poate fi lasat sa modifice in Constitutie chiar tot ce vrea.

        Unde, va intilnim. Insa nu in intregine, pentru ca nu putem dialoga politic si actiona politic decit in cadrul acestei Constitutii, pe care o putem revizui. Nu insa in chestiunea monarhiei, ca asa a vrut Iliescu. E un fapt si nu putem trece de el.

        Si eu am vorbit tot de taxe pe venituri, nu pem proprietati. Iti dai seama ca daca un parlament stabileste ca doar de la 1000 euro in sus taxe platite au voie sa votezi, cit de „democratica” va fi tara in care traim.

        Poate nu stii, insa Antonescu a lansat primul ideea ca daca nu platesti taxe in tara nu ai voie sa votezi. Plete lungi si minte scurta, nu ai ce sa ii faci.

        „daca sunt adeptul monarhiei sau pentru vot cenzitar, cu argumente logice, sau adeptul republicii sau al votului universal, am dreptul sa-mi spun opinia si nu ma poti combate pentru asta, sau aresteaza-ma si inchide-ma pentru delict de opinie”.

        Bujold, ne stim de ceva vreme de pe blog, nimeni nu iti cenzureaza opiniile sau te inchide 😉 problem a alta:

        a) in mesajul meu am aratat, empiric, problemele care pot fi generate de impunerea unui prag de impozite platite dincolo de care doar sa ai drept de vot. Pur si simplu caracterul democratic al statului dispare, cind doar unii voteaza. Cred ca esti de acord.

        b) monarhia, poate., insa doar ca discutie intelectuala. Politic si constitutional, subiectul Monarhiei e inchis pentru Romanie. A avut grija Mihai cind a abdicat pentru el si urmasii lui si Iliescu cind a scris in Constitutie ca nu poate face obiectul revizuirii forma republicana de guvernare.

        Cetatean

        22/01/2012 at 5:20 pm

        • Multumesc @citi. Se pare ca ma cunosti mai bine decat o fac cei de pe aici….. Si suntem de acord total can vorbim despre ilici, Timisoara punctul 8 si celelalte asemenea. Ne despartim cand vorbim despre actuala putere, pentru ca eu, am mai spus-o, am sustinut CDR, Emil a fost propus si sustinut de catre Senior, si sunt si acum de parere ca TB si-a inceput munca malefica de atunci – ianuarie ’98. Si nu ma poate nimeni convinge, pentru ca nici nu observ ca ar exista argumente, ca nu a fost Emil cel mai bun presedinte, chiar daca n-a cedat puterea regelui.
          Pe de alta parte faptul ca mai tinerii de pe acest blog nu contenesc sa ma insulte nu face decat sa ma intareasca.
          Si nu, nu cred ca subiectul este inchis pentru ca o Adunare Constituanta, poate scrie o alta constiturie in care limitele revizuirii sa nu mai fie astea iar cand vorbesc despre Monarhie, si o stii, nu vorbesc despre Mihai, vorbesc despre Monarhie.
          Toate cele bune.

          bujold

          22/01/2012 at 5:37 pm

        • la punctul a. trebuie sa-ti raspund – stiu, dar nu sunt de acord sa voteze toti. Crezi ca nu stiu? As spune mai mult dar si eu ma cenzurez 🙂 In aceasta privinta nu sunt democrat. 🙂

          bujold

          22/01/2012 at 5:39 pm

  18. http://www.ziare.com/pnl/alegeri-parlamentare/alina-gorghiu-abia-astept-sa-ne-dam-demisia-din-parlament-1146399

    Fufa care a trecut prin multe paturi de barbati liberali , poate-poate se alege cu o functie.

    „Se contureaza din ce in ce mai mult ideea ca parlamentarii din opozitie sa isi dea demisia. Personal, abia astept. Ca politician tanar, n-am nimic de pierdut”.

    Ba pierzi totul, fata, ca in rest esti nimic. Citeste legea 35/2008 si vezi ce ai de pierdut 😈

    Cetatean

    22/01/2012 at 1:53 pm

    • Asta o sa mai ajunga in parlament cand o sa zboare porcul, are un tupeu similar cu al „piti” promovat cu obstinatie de tabloide 👿

      mar

      22/01/2012 at 2:02 pm

    • pai a trecut, si s-a ales.
      Doar ca mama lui Voicu e vigilenta….

      Un tanar de stanga

      22/01/2012 at 2:04 pm

  19. saraca mama lui Misu, numai ea se dadea de ceasul mortii cind stia ca fufa umbla dupa baietelul ei, neinsurat si care statea cu parintii desi avea parul carunt 😉

    Cetatean

    22/01/2012 at 2:08 pm

    • Salut Cetatean,
      Fiecare cu posibiltatile pe care le are. Respectiva are un orizont fizc, altii au un orizont intelectual. Antenescu nu cred ca mai are orizont.

      huniad

      22/01/2012 at 2:36 pm

      • salut, prietene 🙂

        Orizontul lui antenescu este obiectivul camerei de luat vederi de la Antene 😉

        Cetatean

        22/01/2012 at 3:02 pm

    • Salut Dumitru 🙂
      mie mi-a placut, Sunt sigur ca si Theophye va citi articolul!

      huniad

      22/01/2012 at 2:37 pm

    • Felicitari 🙂

      mar

      22/01/2012 at 2:37 pm

  20. tara e plina de „miscari spontane” , politicienii sunt o apa si un pamant .. cam ce ziceam in 25 octombrie se prefigureaza ..” intamplator si spontan” garsoniera regala se declara „ingrijorata ” de situatia din RO.Acum daca media tot a creeat imaginea de tara „neguvernabila” sa vedem cine e alesul : toivarasul duda sau printul charles :))

    zigzag

    22/01/2012 at 2:49 pm

  21. Buna ziua!
    Hop si Casa Regala cu ingrijorarile de rigoare. In 2003 inmana intelectualului de larga si grea respiratie, Domnul Adrian Nastase, premiul „Omul anului 2003”, acordat de revista VIP. Pe atunci nu erau ingrijorati, castelul Savarsin mirosea a proaspat renovat.

    bulz-al-arab(8stele-4 pe fiecare epolet)

    22/01/2012 at 3:02 pm

  22. baietii astia sunt asa de previzibili 😆

    Cetatean

    22/01/2012 at 3:03 pm

    • asteptam si mesajul de la regele cioaba :))

      zigzag

      22/01/2012 at 3:06 pm

      • Da, un raport cu numarul de portofele ciordite in Piata Universitatii. Concluziile vor fi binenteles ingrijoratoare, nu se stie pentru cine.

        bulz-al-arab(8stele-4 pe fiecare epolet)

        22/01/2012 at 3:10 pm

  23. Produsul concernului politico-mediatic „Ampla REvolta Populara din RO” marcheaza trecerea USL la planul B. Pentru ca minciuna cu victoria sigura in alegeri nu mai tine, tinta strategica a USL a fost modificata: USL nu mai urmareste castigarea conducerii Ro, ci falimentarea Ro.

    judex

    22/01/2012 at 3:12 pm

    • Un exemplu in acest sens: de ieri, irtv da sfaturi la toti soferii amendati pentru lipsa rovinietei cum sa scape de plata amenzii! Cu sfaturi avocatesti si chichite procedurale, si tot tacamul.

      Eduard

      22/01/2012 at 3:59 pm

  24. judex, strategia e dubla:

    1. „fragezirea” mediatica a electoratului, cum ca Puterea e sub asalt si USL e pe val
    2. „efectul de zgomot”: ca sa mascheze, prin „ample manifestatii” slabiciunea electorala si lipsa de directia strategica a USL.

    Cetatean

    22/01/2012 at 3:16 pm

  25. Ponta si cu Antonescu – Alianta PA! 😀

    ribelalu

    22/01/2012 at 3:28 pm

  26. e din ce in ce mai probabila incercarea impunerii (democratice, bineinteles) a monarhiei.

    Dumitru lui Nae

    22/01/2012 at 3:28 pm

  27. Dumitre, Constitutia nu permite si astia o stiu. Altul e spilul cu monarhia: incercarea de a impune mediatic ideea ca trebuie un „alt tip” de presedinte. Nu jucator, cum spune si CCR in avizul nr.1/2007, ci papitoi, care se uita la ponta si antonescu si le spune „bravo, sunteti geniali!”.

    Cetatean

    22/01/2012 at 3:33 pm

  28. deci Dumitre, crezi ca pe acest blog mai e nevoie de afirmarea clara a faptului ca cei care posteaza, in marea lor majoritate (ma includ) aproba a priori punctul 8 al Proclamatiei?

    Cetatean

    22/01/2012 at 3:55 pm

    • ca individ care am fost in piata universitatii in zilele alea, voiam sa fiu sigur.

      Dumitru lui Nae

      22/01/2012 at 3:58 pm

  29. dumitre, aici oamenii care comenteaza au citeva a priori politice, ca sa zic asa. nici nu trebuie sa ii mai intrebi.

    Cetatean

    22/01/2012 at 4:02 pm

  30. Nu era suficint ca o taza s-a dat in stamba prostiei, mai vine o zuza si o sustine. Este adevarat ca „aschia nu sare de trunchi” si „cine se aseamana se culege”. Oare ce au aceste femei in cap sau sa intelegem ca daca bate din picior consortul se face pres 😦 Dupa ce ca suntem in parte discriminate ne mai facem si de mirul lumii 😈
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/prima-doamna-a-psd-ul-subscrie-la-apel-la-maria-basescu-962699.html

    mar

    22/01/2012 at 4:15 pm

  31. deci femeile au un al 6-lea simt care le soune cind lucrurole trebuie schimbate, da?

    Daciana sa isi foloseasca al 6-lea simt pentru a isi raspunde la intrebarea: „cum se numeste un barbat care isi paraseste sotia si cipilul pentru a se insura cu fata unui stab PSD ca sa urce in cariera politica?”.

    Cetatean

    22/01/2012 at 4:18 pm

  32. Casa Regala: Romanii si-au pierdut increderea. Clasa politica a tarii are datoria de a da raspunsurile pe care oamenii le asteapta

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-11299016-familia-regala-clasa-politica-tarii-are-datoria-raspunsurile-care-oamenii-asteapta.htm

    De abia acum are sens atacul surprinzator de anul trecut al lui Basescu impotriva regelui. Strategia atacului preventiv: un discurs anti-monarhie ar fi fost mult mai greu de sustinut acum din partea puterii. Cred ca unul dintre planuri a fost demonizarea clasei politice in general, miscari de strada si coagularea unei miscari monarhiste in jurul lui Duda.

    sls

    22/01/2012 at 4:26 pm

  33. Casa Regala? Cine anume? Regele care a abdicat pentru el si urmasii lui sau actorasul Duda?

    Cetatean

    22/01/2012 at 4:30 pm

  34. Buna ziua la toata lumea 🙂

    Daca doritzi pictura sunteti invitatzi:

    http://desydemeter.wordpress.com/2012/01/22/suprarealism-victor-brauner/
    🙂

    desydemeter

    22/01/2012 at 4:34 pm

    • daaaaaaaaaaaa!

      intamplator

      22/01/2012 at 4:41 pm

  35. cum ar suna:
    ” alegeri anticipate? da…. dar nu au voie sa fie pe liste cei care au avut deja doua mandate?”

    intamplator

    22/01/2012 at 4:45 pm

  36. ziua buna all 🙂
    he-he serviciile lucreaza bine.
    un lacheu la curtea kremlinului.Regele „nostru” nu mai stie pe ce lume traieste.De parca ar fi stiut vreodata.
    Hai Dudo,iesi pe sticla,ce naiba moncher 😆

    mircea

    22/01/2012 at 4:53 pm

  37. tataia Ilici sa mai mearga la Fund-eni,ca sa-si mai scoata un polip chiar daca_contorsionat profund,tzine si cu dintzii de el. 😆
    Da` mai are multzi polipi ca io ma plictisi ? 😆

    mircea

    22/01/2012 at 4:57 pm

    • Salut ! 🙂
      Pai d`aia se cheama poli-pi, pen` ca sunt multi. 😆

      Tzepelica

      22/01/2012 at 5:01 pm

      • 😆

        mircea

        22/01/2012 at 5:04 pm

  38. Sal`tare, natiune ! 🙂
    In legatura cu presa si presarii :
    – Felix, patron de presa – securist dovedit;
    – SRS, la fel;
    – Bogdan – pielea stiti voi cui, idem;
    – CTP, tot asa;
    – Paunescu, patron media, idem.
    Nu stiu daca au ramas nume cu greutate, care sa nu fi avut ochi albastri.
    Drama e ca baietii sunt la fel de bine infipti in ambele tabere.
    Si ca singura lectie, pe care o stiu bine din vremea impuscatului, e manipularea.
    Cine asteapta prezentari de evenimente/stiri curate in loc de manipulari asteapta de pomana.
    N-avem ! 😦

    Tzepelica

    22/01/2012 at 4:59 pm

  39. Duda de sticla a fugit, sa nu mai fie actoras,
    Cu fata Regelui s-a luat, sa stea el colo’, la oras!
    Si tu acuma il trimiti din nou la meserie?
    Ce ceapa masii a facut? El vrea doar monarhie!

    Cetatean

    22/01/2012 at 5:00 pm

  40. mesajul e cam balbait
    cand de sticla este vorba
    A iesit cam ametzit
    De pe scena.Cea cu proba 🙂

    mircea

    22/01/2012 at 5:13 pm

  41. 😆

    Cetatean

    22/01/2012 at 5:21 pm

  42. de aici ar trebui pornit;restul….

    „România are o datorie externă de 97 miliarde de euro, din care 77 miliarde euro sunt împrumutaţi de către populaţie şi sectorul privat. Ne-am concentrat în ultima vreme discuţiile pe deficitele bugetare, pe reforme, dar uităm acest luru: că România are o datorie externă foarte mare, majoritatea făcută de sectorul privat”

    intamplator

    22/01/2012 at 5:25 pm

  43. ce oare se discuta acum pe tv-uri
    -guvern de tehnocratzi
    -guvern actual
    -guvern dintr-o noua clasa politica
    etc.n-am retzinut
    siii…… monarhia
    Mhoama ,ce-o sa mai toace 😆
    ..
    ultima solutzie
    inca o ..o…o…monarhie bravo ma prostovane 😆

    mircea

    22/01/2012 at 5:25 pm

    • mircea, smecheria e ca nici astia nu stiu ce vor.

      Pina pe 25 ianuarie, vor doua lucruri:

      1) sa NU fie condamnat miine Nastase de ICCJ.
      2) sa Nu treaca comasarea de CCR, pe 25 ianuarie.

      Cetatean

      22/01/2012 at 5:30 pm

      • vazut 🙂
        hais si cea
        Bombo citeshte blogul/sau primeshte rapoarte 😆 Chucky nu.Doarme

        mircea

        22/01/2012 at 5:58 pm

  44. anarhisti …da` .. monarhisti
    Bravos natziune,ca tot e centenarul Caragiale

    mircea

    22/01/2012 at 5:28 pm

  45. Salut pe toata lumea cu putina intarziere 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    22/01/2012 at 5:45 pm


Comentariile sunt închise.