O revoltă diluată – preambul
Am urmarit prin participarea activa a periplului lui @huniad in lumea revoltatilor timp de 6 dintre cele 8 zile, adica pana ieri noaptea. Probabil ca nu ne vom intoarce daca nu se vor petrece evenimente insemnate care ne vor schimba opiniile pe care le veti citi in randurile de mai jos. Am hotarat sa documentam atat cat am putut esenta acestei revolte, numai din punct de vedere civic, fara a incerca sa-i gasim sau sa dezvoltam o teza politica pro/contra. Evenimentul ne-a interesat din punct de vedere social si am privit optimist evenimentele crezand ca totusi de bine sau rau o constiinta civica s-a dezvoltat si ca oamenii au sezizat ca acesti oameni numiti “clasa politica”, in majoritatea lor, se reprezinta pe ei si interese diferite de cele ale cetatenilor acestei tari. Consemnul a fost sa nu fotografiem nimic, sa nu inregistram nimic pentru a nu putea fi acuzati de activitati ilegale. Am documentat evenimentele prin compilatia lor in scris dupa fiecare prezenta stradala a lui @huniad.
Munca lui @huniad a fost extrem de dificila si nu din cauza vremii potrivnice, ci in special din cauza faptului ca ne-am dorit sa discutam cu cat mai multi oameni, lucru care ne-ar fi facut extrem de suspecti in ochii celor cu care am fi dorit sa discutam. Trebuie sa stiti ca suspiciunea a fost cuvantul cheie in multe dintre evenimentele petrecute in aceasta saptamana. De multe ori aceasta suspiciune a fost justificata. Deci in fiecare seara @huniad s-a afiliat la maximum doua grupuri de protestatari. Singurii cu care nu prea a avut contact au fost ultrasii fotbalisti, care au dat doua show-uri in Piata. Din aceasta saptamana am strans cam 120-130 de pagini de notite de care ne vom folosi in viitor pentru a sustine o opinie sau alta. Desi articolul de fata este scris la persoana a intaia plural, protagonistul a fost in intregime @huniad, eu rezervandu-mi rolul de “producator” si povestitor al evenimentelor. Vom dedica acestor evenimente, deocamdata trei postari succesive, astazi si maine. Daca vom starni interes vom continua cu inca o serie de 3 postari, s.a.m.d.
Am sa mentionez doua lucruri extrem de stridente, care pe mine m-au surprins foarte mult: (a) O lipsa totala a protestului reprezentatilor clasei mijlocii, mica sau mare, atat cat este ea in Romania. In afara de ziua a cincea a manifestatiilor, cand @huniad a reusit sa discute cu Victor Tudose si patronul lui; (b) Enorma violenta si potentialul distrugator in randurile celor numiti in comun (poate nejustificat) galeriile suporterilor unor echipe de fotbal romanesti. Acesti oameni sunt periculosi, violenti si capabili de toate.
Daca punctul (a) merita o discutie mai larga, punctul (b) este atat de urgent ca voi incepe cu el. Huliganismul in sport si in special in fotbal nu este nici singular si nici exclusiv romanilor, dimpotriva in multe state europene este mult mai grav si a daunat mult mai mult decat a daunat in Romania. Totusi, istoria Balcanilor ne-a servit o lectie devastatoare a unei posibile evolutii, bineinteles dependente de evolutii politice si sociale. Tin sa va amintesc celor care cunosc putin evenimentele din Iugoslavia anilor ’90 sau sa va aduc la cunostinta celor care nu cunosc ca galeria echipei Steaua Rosie Belgrad, vestitii Delije (eroii), a devenit sub conducerea lui Arkan (Zeljko Raanatovic) nucleul celui mai criminal grup para militar din istoria regiunii, responsabili de moartea a mii de civili nevinovati in conflictul Iugoslav. Cred ca aceasta scurta pomenire a faptelor nu este de loc nepotrivita si poate oameni ca dl Tolontan sa inteleaga ca acesti cetateni, al caror drept la revolta il apara, nu prea cunosc datoriile cetateanului. Celor care ii finanteaza si i-au finantat le propun sa termine, pentru ca lucrurile chiar pot iesi de sub control.
Revolta s-a nascut organizata, s-a transformat intr-una adevarata dupa doua zile si a devenit manipulata dupa alte doua zile si jumatate. Astazi asistam la o manifestatie diluata si total lipsita de elementele unei revolte autentice – lideri si manifest! Organizatorii principali au fost revolutionarii (cu sau fara ghilimele) “pagubiti” de milioanele care au fost taiate si de cele cateva organizatii fantomatice patronate de oamenii celui sarac si cinstit. Astazi, manifestarile din Piata Universitatii s-au transformat intr-un eveniment media, manipulat si regizat de majoritatea televiziunilor, fiecare doritoare de audienta si / sau promotoarele unor partide politice. Vom da exemple practice la aceasta constatare. In orice caz si de aceasta data mass-media romaneasca s-a dat in petec, dovedind inutilitatea ei intr-o societate democratica normala.
Intorcandu-ne la ceea ce numim noi clasa mijlocie, nu putem sa nu constatam o continuare a lipsei de coerenta civica si o auto-eliminare din treburile publice, lasand scena politica si civica in mana unor grupuri electorale cu interese clare. Este in aceasta atitudine un mesaj negativ, asa cum l-am mentionat, dar si unul pozitiv, acesti oameni nu se considera reprezentati si poate de aici vom avea si sperante pentru noi formatiuni politice care vor putea canaliza acest electorat.
Marea surpriza pe care am avut-o este “fenomenul” studentilor. Desi organizat si cu miasme politice, din cele discutate reiese ca avem o noua generatie de tineri inteligenti, care nu pot fi manipulati atat de usor. Chiar ne-a facut placere sa le ascultam si opiniile si pasurile absolut justificate si in mare parte foarte realiste. De mentionat ca ei au scandat impotriva Antenelor lui Voiculescu.
Pentru o prima concluzie. Asistam la o experienta nereusita de revolta justificata, confiscata de politicieni si mogulizoare. Continuam sa asistam la o lipsa de implicare a clasei mijlocii si o manipulare masiva provocata de mass-media. Vom asista la mari probleme politice cauzate in special de lipsa de popularitate a Presedintelui, care nu a reusit sa “ajunga la popor”, asa cum s-a intamplat pana anul trecut. Guvernul Boc si-a trai traiul si si-a mancat malaiul din cauza a ceea ce numesc adversarii lor “aroganta”, ceea ce numesc suporterii lor “lipsa de comunicare” si ceea ce numesc eu – “incompetenta, prostie si clientelism”. Acesti oameni chiar nu inteleg ce au dorit romanii de la ei si ce au primit in schimb.
De un singur lucru suntem siguri – prima tranzitie s-a terminat si impreuna cu ea si majoritatea clasei politice si-a inceput disparitia. O a doua tranzitie a inceput, care ne va aduce o alta clasa politica si poate alt gen de democratie. Ce fel, chiar nu stim dar banuim. Intram in nispuri miscatoare. Cum vom iesi depinde de noi toti. (primul articol din aceasta serie)
buna seara! atat timp cat cele 2 grupuri de putere coagulate dupa 89 si au impartit influenta in media , bombardand psihologic orice cetatean care deschide televizorul in tara asta, exista riscul ca acest popor sa fie tot mai dezbinat.
zigzag
21/01/2012 at 5:03 pm
buna sare 🙂
sper ca nu! Am impresia ca li s-a terminat franghia!
Theophyle
21/01/2012 at 5:05 pm
Sa fie „acest popor” unit. In ce? Ca fiecare vrea ALTCEVA (dincolo de lozinci).
Emil
21/01/2012 at 7:35 pm
seara buna 🙂
Clasa de mijloc, mica sau mare nu a putut fi manipulata prin informatie si ca atare nu a aparticipat, in plus multi au fost la munca/veneau de la munca in perioada respectiva. In unele zone au partcipat, dar punctual pe problema SMURD. Cand lucrurile s-au lamurit, alt problema de comunicare exploatata de scatofagi, mitingeala nu a mai prezentat interes.
Sunt oameni care au ajuns la concluzia ca acest gen de manifestatii nu fac bine, cu toate ca nu sunt pro putere/pro Basescu, ca nu este corect ca o mana extrem de violenta de oameni sa fie platiti ptr. a face scandal si ca USL-ul a gresit enorm mizand pe aceasta carte.
Si eu sunt convinsa ca actuala clasa politica este pe topogan si anul 2012/2014 va aduce surprize mai ales ca surprinzator sunt tineri care au ajuns la concluzia ca tb sa se intoarca acasa, lucru pe care-l scriu in cunostinta de cauza.
mar
21/01/2012 at 5:12 pm
Salut mar 🙂
nu in 2012 – dar pana in 2016 nu ai sa mai vezi urma din ei!
Theophyle
21/01/2012 at 5:20 pm
Din nou, salut ! 🙂
Cum s-a vazut si la alegeri, clasa mijlocie nu se implica, inca n-a inteles care-i este rostul.
In felul asta nu face decat sa lase locul gol pentru pensionari, haimanale, gura-casca sau violente galerii de fotbal.
In privinta derbedeilor de la peluze, vina principala o poarta patronii de cluburi (care i-au finantat la greu pe acesti paraziti) impreuna cu media, care le da atentie/importanta.
In plus, la meciuri pana si politia ii trateaza cu manusi (sanctionati pe masura faptelor, s-ar tempera).
Despre clasa politica, in general, si despre „boci”, in special, am tot spus, nu mai plictisesc.
Mii de multumiri si felicitari pt. corespondentul special, bravul @huniad ! 🙂
Tzepelica
21/01/2012 at 5:13 pm
Salut timi 🙂
Ai dreptate. Totusi cred ca lucrurile se vor xschima. Am fost placut de studenti. In special aia de la Politehnica
Theophyle
21/01/2012 at 5:21 pm
„Cum s-a vazut si la alegeri, clasa mijlocie nu se implica, inca n-a inteles care-i este rostul.” Daca imi permiti, nu e vorba despre rost, este vorba despre o datorie fata de noi si fata de ceea ce ne inconjoara 🙂
Cristi
22/01/2012 at 7:14 am
Intr-adevar, clasa mijlocie nu a reusit inca sa se coaguleze. Nu cred ca este interesul vreunei grupari politice existente la momentul actual sa o ralieze: este din ce in ce mai greu de manipulat, deci nu corespunde felului consacrat de a face politica. Aceasta „bestie” numita clasa mijlocie nu se va multumi cu putin, si, pentru moment, politicul nu o vrea.
Pe de alta parte, tot aceasta clasa, nefiind serios inca studiata in esenta ei, nu are habar despre potentialul ei ca grup, si prefera sa actioneze disparat. Motivatia pentru coagularea ei va trebui sa fie puternica, atragatoare, si cu perspective concrete. Din punctul meu de vedere, este greu de reusit in urmatorii ani in Romania.
Un alt aspect este ca, nedispunand inca de capacitatea de organizare, fiind caracterizata prin preferinta de a sta acasa in ziua votului, si fiind, poate, putin numeroasa, clasa mijlocie nu reprezinta un teren de bataie cu potential pentru politic.
Eduard
21/01/2012 at 5:14 pm
Buna seara,
Ca de obicei, o analiza documentata si impartiala a lui Theophyle.
Referitor la tineri – de acord ca avem o noua generatie de tineri inteligenti. Intrebarea este – nu pot fi manipulati sau sunt indiferenti la fenomenul politic?
Finante Azi
21/01/2012 at 5:25 pm
Sper sa ai dreptate Theophyle a sosit vremea sa stim mai exact pentru ce ne dam voturile. Eu propun ca partidele sa renunte la programele politice, e mai corect sa facem un test standard cu 20-30 de intrebari la care sa raspunda fiecare, ca sa stim ce alegem.
bigone
21/01/2012 at 5:29 pm
Cred ca s-a mai scapat un aspect din vedere, faptul ca generatia matura care constituie clasa de mijloc, mica sau mare de azi in anii 90 era generatia tanara. Ori cand ai vazut doua mineriade si consecintele violentei din strada, nu mai accepti manipularea strazii. Greu se uita acele momente, de fapt nu prea se uita.
Cred ca asta a fost geseala majora a USL-ului si strategilor lor, propagarea violentei in strada. Numai cand l-am auzit pe Puturosul natiei strigand ca „tb iesit in strada ptr. a da jos Guvernul” si mi-au revenit in memorie momentele mineriadelor si violentza de atunci.
mar
21/01/2012 at 5:32 pm
Buna seara,
eu n-as avea incredere in raspunsurile lor pentru ca la „teorie” sunt buni dar cand e s-o aplice in practica uita tot ce au promis. Atmosfera descrisa de huniad este foarte veridica, cam asa mi-am imaginat si eu ca stau lucrurile in realitate. Posturile de stiri au inebunit de tot, de unde se vede ca n-au alt „material”.
Sa vedem ce vor face cand se termina protestele.
cedric
21/01/2012 at 5:34 pm
Buna 🙂
inventeaza ceva, gasesc un subiect pe care-l scot din context si toaca
mar
21/01/2012 at 5:40 pm
Nu-i chiar asa, gindeste-te ce ar raspunde Diaconescu sau Vadim desi nu sunt prea departe nici liderii opozitiei. Ponta sau Antonescu cunosc despre guvernarea statului cam cit stia si Boc cind a fost numit prim-ministru – macar fusese primar.
bigone
21/01/2012 at 5:40 pm
Teophyle, Huniad,
Multzam fain pentru aceste zile (seri, nopti) de relatare.
Abia astept articolele care vor sintetiza evenimentele.
Despre clasa de mijloc, cred ca ei erau la munca. 🙂
eugeni
21/01/2012 at 5:39 pm
`na seara tutulor,
a adus si Logojul obolul sau (putin mai consistent ca Baia de Aries):
http://www.redesteptarea.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=1937:vremea-nu-a-inut-vineri-cu-protestatarii-lugojeni-iniial-s-au-adunat-patruzeci-in-scurt-timp-au-rmas-doar-doi&catid=296:social&Itemid=419
victor L
21/01/2012 at 5:49 pm
Interesant aceast prim constat al saptaminii, – gratie lui Théophile si @huniad am luat pulsul bolnavului pas cu pas. Pe tweet, jurnalistii citau tot timpul realitatea, – noi i-am contracarat pe cit a fost posibil. Questiunea ar fi cine se va remarca suficient in viitorul tablou politic? Marii bogati-securisti nu vor permite in veci alte planuri decit ale lor – si ei detin totul : banii necesari, retelele, media… Cum se poate sparge kistul acesta toxic ? Eu nu vad solutii. Tinerii sunt OK, dar nu au mijloace. Stim cu totii ca buna vointa nu mai este suficienta, nu cumperi nimic si pe nimeni cu ea.
REGINE
21/01/2012 at 5:53 pm
buna seara,
absolut de acord ca partidele de sorginte fesenista trebuie sa dispara.
ce punem in loc?
N.R. -> posibil, dar nu este sigur ca in anul de gratie 2012 va cistiga procente importante…
ce mai punem in loc?
pp-dd? partidul lui dan diaconescu, caricatura aia umana care exploateaza cu brio prostia umana a lumpenilor, a frustratilor, a analfabetilor la propriu, dar si politic?
am vazut ca „senzational”, cum a spus irealitatea, pp-dd a avut azi primul congres, ce m-a umplut de greata…
este suficient sa dispara toate partidele aka psd, unpr, pdl, pnl, udmr, pc etc??
si sa vina ce?
vorba lui ThPh sintem pe nisipuri extrem de miscatoare…..ori iesim cu capul sus ori ne scufundam
skorpion
21/01/2012 at 5:55 pm
http://sareinochi.com/2012/01/21/femeile-din-psd-i-au-cerut-dacianei-ponta-sa-i-se-maturizeze-sotul/
Sare'n Ochi
21/01/2012 at 6:00 pm
Salut,
Eu fac parte din clasa mijlocie romaneasca si va spun de ce nu particip la manifestatii.\
Mi-as dori un partid care sa ma reprezinte in relatia cu cu cei care traiesc de pe urma mea: statul hraparet pe de o parte si cu asistatii , bugetarii si pensionarii pe de alta parte
Statul e reprezentat de cei de la putere (pld acum, usl sau antisistemicii apoi), iar ceilalti care cer vocal avantaje economice sunt cei din piata Unirii.
As participa degeaba la manifestatie. Indiferent cine cistiga, sau daca vor cistiga toti o vor face pe spinarea mea: Eu voi plati nota de plata la banchetul care va avea loc.
Am nevoie de democratie ca sa ma dezvolt si generez democratie in schimb. Am nevoie de un partid clar al celor ce vor oferi 80% din locurile de munca, un partid de genul celui creionat de sociologul Lalu de la Munchen http://www.contributors.ro/politica-doctrine/ce-ar-insemna-un-partid-al-clasei-de-mijloc-si-ce-i-de-facut/
Partidele , si miscarile toate din romania imi intind mina sa ma treaca balta dar de fapt vor sa imi inhate poseta. Putem detalia
Un tanar de stanga
21/01/2012 at 6:08 pm
Daca pleci de la premiza ca pensionarii traiesc de pe urma ta, ai memoria scurta.
Uiti ca si tu traiesti de pe urma pensionarilor care au construit (cu banii si la vremea lor) Cernavoda, Portile de Fier, Turceni, Rovinari, Vidraru.
Ca postezi pt. ca ai energie electrica de la centralele electrice mentionate.
Ca folosesti sosele/strazile construite de ei.
Ca ai beneficiat/beneficiezi de cultura/educatia lor.
Adica uiti ca nu te-ai nascut pe un loc gol, pustiu cu desavarsire.
Tzepelica
21/01/2012 at 6:37 pm
Tzepelica,
Hai sa privim si partea cealalta….
Toti generalii si cei din armata, securitate, militie iesiti la pensie la 40 de ani sau cu pensii „nesimtite” care in timpul „odiosului” nu au facut nimic, toti activistii, toti politrucii, iesiti la pensie prin cine stie ce legi ascunse. Cineva trebuie sa te apere de ei nu?
eugeni
21/01/2012 at 6:56 pm
Cine ne apara ?
Presedintele, care il face in dec. anul trecut general SPP pe fostul ofiter secu (inainte de `89) de la institutul la care am lucrat ? 😦
Tzepelica
21/01/2012 at 7:04 pm
Am zis eu ceva de TB? PDL?, USL? DD-PP? UNPR? etc
Eu sunt de acord cu TDS. atat.
Dar pot sa raspund: Monica Macovei de exemplu.
eugeni
21/01/2012 at 7:08 pm
TdS, un stat de drept trebuie sa fie, in primul rand drept, asa cum bine zici. Ai dreptate, un asemenea stat trebuie sa-si sustina clasa de mijloc (cu observatia ca daca aceasta clasa de mijloc e reprezentata de pomanagii, statul este condamnat sa dispara, pentru ca planeta nu poate supravietui doar cu paraziti). Ro nu este inca acolo, principalul obstacol fiind ca, inainte ca mijlocasii sa-si creeze statul lor prosper, romanii ca popor trebuie mai intai sa si-l recucereasca. Corul Crin-Voronin-Ponta-Ilici-Stancev-CTP este dovada ca romanii mai au de luptat pentru independenta. Sirul asta ne arata insa, deconspirandu-se in acelasi timp, si cine ii impiedica. Printre alte obstacole evidente, UE si EU.
judex
21/01/2012 at 7:24 pm
salut judex
Nicaieri clasa de mijloc – antreprenoriala -nu este o clasa a pomanagiilor ci ea este elementul cel mai dinamic al economiei si societatii. iar IMM -urile sunt formele cele mai inovative ale economiei.
Iar un partid al lor ar milita dupa cum spune si Lalu:
Astfel, obiectivul strategic al viitoarei legislaturi ar putea fi atingerea de către întreprinderile mici şi mijlocii a 78% din PIB, plecând de la premisa că o economie cu o pondere a IMM de 85% din PIB devine practic nescufundabilă. Modalităţile de atingere a acestui obiectiv ţin de crearea unui mediu financiar, fiscal şi administrativ care să treacă de la jugulare la stimularea iniţiativelor şi dezvoltării
Un tanar de stanga
21/01/2012 at 8:00 pm
99.9% de acord cu tine. Restul de 0.1% deriva din studiul statistic ale clasei de mijloc din Barbulesti. Dar bulibasa din Barbulestii nu lupta pentru independenta administrativa ca seful lui din Bucuresti, ai dreptate.
judex
21/01/2012 at 9:00 pm
Seara buna
Multa apa va curge pe Dimbovita pina vom vedea un alt tip de democratie .
Cum multi se vor recicla ca in 1989 . Eventual sacrificind niste prim solisti dar impingind inainte esalonul II – III . Sau asa zise virgine ” Alba ca Zapada ” care vor aparea mindre dar deja violate . 🙂
Fara o norma tranzitorie in constitutie care sa interzica accesul la politica anumitor domni si doamne , reciclarea va fi mereu in floare .
PS . Tranzitorie , adica fara termen . Cum aveau italienii pentru a interzice intrarea familiei regale (barbatii) in tara . 60 de ani a durat . 🙂
Ștefan A.
21/01/2012 at 6:30 pm
Exact.
Necesitatea lustratiei.
Tzepelica
21/01/2012 at 6:39 pm
Salut Timi Stefan 🙂
Parerea mea este ca nu-i posibila o lustratzie.Care dintre aleshi mai noi(adica marionete) sau mai vechi ar fi votat o lege a lustratziei.Ea trebuia facuta in 90 dar a avut grija Ilici de asta.N-ar fi tarziu nici acum,dar nu cred ca se mai poate.Discutzia e lunga.
La cat brainwash s-a facut cu antenele de ex.(dictatura !!!-defapt pregatesc terenul pentru a NU se revizui constitutzia) sansele sunt nule.
mircea
21/01/2012 at 7:08 pm
Nimeni nu ma reprezinta:
Cind statul chema partenerii sociali la discutie , eu nu ma simt de loc reprezentat. Nu sunt reprezentati nici de stat, nici de sindicate si nici de patronate deoarece patronatele sunt niste asociatii cleptocrate ale smecherilor ce vin tot din umbra securitatii si care efectiv isi apara interesele personale si nu pe cele ale celor pe care ar trebui sa ii reprezinte
Nimeni nu imi e prieten:
Piata Universitatii : In afara de timidele strigate contra taxei auto (pe care le salut fara rezerve), din strada nu se aude decat VREM! VREM! VREM! DE LA TINE, FRAIERE!
Establishmentul politic: toate masurile luate de guvern in ultimii ani au fost contra mediului privat
Sigur ca vrem sa fim ascultati pentru ca de noi depind multi oameni ai muncii in tara asta , dar cum spune Belger: cata vreme sunt contributor net, pretind sa am mai multa greutate atunci cand imi exprim opinia, decat cel care e beneficiar net. Eu, fara ei, beneficiarii sistemnului, as duce-o mai bine. Ei, fara mine, ar plange la un stat neputincios si cu visteria goala. Macar din recunostinta, pentru ca eu platesc facturile, ce dracu’.
Iar in final se vor coaliza sa ne inchida gura. Nu am mare incredere nici in dom profesor Vlaston, si nici in cei veniti din spatiul universitar. Poate sunt bine intentionati, dar atita timp cit nu a condus o pravalie si au dat salariu la un amarit cei care „never ran a candy store” nu prea ne inteleg. ci se uita doar la portofelul nostru, promitindu-ne doar ca ei vor cheltui banii fara sa ii fure personal.
Un tanar de stanga
21/01/2012 at 6:34 pm
stimate tinere de stinga,
o singura parere : oricine poate ajunge in situatia dramatica de a fi asistat – periodic sau pe termen lung : somaj, handicap fizic, boala. Cum reglati situatia asta ? O sa spuneti ca cei din piata sunt valizi si lenesi. E drept, dar nu putem genaraliza niciodata, acesta este o mare capcana pentru ratiune, cred eu.Dar o buna masura este de dorit oricind.
REGINE
21/01/2012 at 6:50 pm
Stimata regine .
eu spun doar de ce nu sunt in piata sa protestez
Dvs generalizati
Spun doar ca aceia din piata invalizi sau valizi lenesi sau harnici vor sa manince si ouale de aur si gaina care le face si forteaza guvernul sa LE DEA, SA LE DEA, indiferent de unde, iar guvernul cum face de muuuulti ani mai pune o taxa pe noi cei care platim totul. Si toata lumea e multumita cu exceptia noastra si a celor carora le platim salarii si pe care ii mai dam afara cind ne ajunge cutitul la os
Un tanar de stanga
21/01/2012 at 7:02 pm
Pardon daca nu am explicat limpede.”Eu, fara ei, beneficiarii sistemnului, as duce-o mai bine. ” – este opinia care mi se pare dura. Aici trebuie explicitat : cine sunt ei, beneficiarii.
Societatea in principiu este datoare sa nu lase pe nimeni sa moara.
Evident, aberatiile intra in alta discutie, sau poate va referiti la taxe care sustin asistanatul, nu stiu.Nu inteleg nici : „Si toata lumea e multumita cu exceptia noastra si a celor carora le platim salarii si pe care ii mai dam afara cind ne ajunge cutitul la os”. In rest e clara saturatia stratului social care plateste tot. Valabil in ORICE parte a lumii.
REGINE
21/01/2012 at 7:11 pm
Cred ca daca ati reciti cu o oarecare bunavointa tot textul ati intelege si propozitiile pe care le scoateti separat din context, Propozitia dinainte spunea; cata vreme sunt contributor net, pretind sa am mai multa greutate atunci cand imi exprim opinia, decat cel care e beneficiar net.
Ori nimeni nu ma intreaba de vorba ci ma executa.
Daca noi toti am pune-o de o greva fiscala asa … vreo 2 ani….. poate intelectualii subtiri si politicienii demagogi ar mai inghiti si in sec un pic.
Un tanar de stanga
21/01/2012 at 7:27 pm
Din context : cum se poate intreba contribuabilul individual sau chiar pe categorii daca vreti – pe ce obiuectiv de beneficii merg impozitele sale ? In care alta societate este posibil ? Va intreb fara animozitate.
REGINE
21/01/2012 at 7:33 pm
Ma asteptam si la putina intelegere nu doar la analiza pe text. Va raspund cu prietenie dar scurt.
Pe blog nu pot da decit raspunsuri simple:
1 Dl Boc sau dl Antonescu nu aduc bani de la parinti de acasa ci folosesc banii luati de la noi
2 Atita timp cand stiu ca Boc sau Antonescu promit cresteri asistatilor in timp ce se vede ca nu au bani destui pentru infrastructura, sosele,educatie etc etc inseamna ca banii aia trebuie luati de la noi, sau imprumutati de la FMI , bani pe care tot noi ii platim. Deci ma astept sa fiu taxat mai mult.
Un tanar de stanga
21/01/2012 at 7:54 pm
Intru-totul de acord cu tine. Si eu m-am saturat sa mi se tot bage mana in buzunar pentru toti bolnavii inchipuiti, pentru jaful din spitale pentru functionarimea ineficienta si ciubucara.
Alessia
22/01/2012 at 1:19 am
seara buna Theophyle all 🙂
Foarte buna postarea.O strangere de mana (virtuala) corespondentzilor de pe teatrele de razboi.
mircea
21/01/2012 at 6:40 pm
Buna seara, Theophyle ;scuze pentru off topic, doar punctez :
Egipt: Rezultatele oficiale arata ca islamistii au obtinut doua treimi din mandate in Parlamentul de la Cairo. Fratia Musulmana, marele castigator
Mie nu mi se pare bine de loc 😦
Loda
21/01/2012 at 6:49 pm
Salut Loda
Rezultatul nu e o surpriza . Si pe acest blog a fost preconizat . E si logic . Dictatura a fost finantata masiv de europeni si americani tocmai pentru a tine sub papuc fratii musulmani . Cum a finantat intens si in Tunisia pe Ben Ali . Alt mare dictator care tinea sub papuc islamistii . Alegerile din Africa sint o infringere pentru Europa si USA . Un vot de protest impotriva greselilor acestor occidentali .
Ștefan A.
21/01/2012 at 7:02 pm
prevazut nu preconizat . 🙂
Ștefan A.
21/01/2012 at 7:08 pm
Clasa de mijloc de la noi atata cata e,de la micul antreprenor cu 1-2 angajatzi pana la cei mai mari nici n-are cum in mediul politic actual sa fie unita.E singura categorie care a intzeles ce inseamna piatza si competitzia.
Cei mari sunt combinatzi cu statul,cei multzi si maruntzi ashteapta grija statului.E foarte greu de spart ecuatzia asta.
Clasa de mijloc e ca o piatza de flori.Dupa un control fiscal e deflorata.
mircea
21/01/2012 at 6:49 pm
Adica violata si mai este o zicere dura, aia cu batutul
Din pacate in toata aceasta nebunie „turcul plateste” , ptr. ca in acest moment tot mai multi au realizat ca actuala clasa politica nu ne mai reprezinta. Si noi cu cine votam ??? Sper ca multi vor vota cu NR, dar marea masa??? Sa facem un ex. de imaginatie cu USL-ul, care este cu foamea in gat, la putere – brrrr. Vor rade tot, vor otravi fantanile si or sa puna rogojini fumegande pe capul contribuabilului ptr. a recupera „anii de stat cu dintiila gard”.
mar
21/01/2012 at 7:03 pm
E aproape acelashi lucru si acum.Cu marea marea diferentza ca dna lucreaza.Daca vin uslashi,nici acesta nu va mai fi.
Cand D-zeu a facut oamenii i-a facut pe totzi diferitzi.Cand a ajuns la USL s-a plictisit.
Stii cum e, Oana Lis e cea mai fericita femeie din lume,ii vine in fiecare seara moshu` 🙂
mircea
21/01/2012 at 7:18 pm
Confindustria . Confederatia nationala a anteprenorilor . Asta lipseste in RO . Exista in toate statele din vest .
Ștefan A.
21/01/2012 at 7:10 pm
Mircea
Cei mari- adica marii afaceristi cleptocrtati sunt reprezentati de PNL in special – care nu reprezinta clasa de mijloc , precum si PSD, PC,PDL – incepind de la Patriciu, Copos, drumarii, Nicolae etc.
Clasa de mijloc este adevaratul motor al economiei viitoare. 80% din angajatii americani sunt la IMM-uri. Daca nu ar fi existat IMM-urile marile firme americane nu ar fi putut absorbi piata de munca.
Clasa de mijloc NU ASTEAPTA grija statului. Vrea sa nu fie sicanata.
Exista de mult vorba in Romania Ii dau spaga nu ca sa ma ajute ci ca sa nu imi faca rau Tot ce spunem este ca nu poti sa maninci si ouale si gaina care le face.
Un tanar de stanga
21/01/2012 at 7:10 pm
Comentariile de la postul asta ar fi bune probabil ptr. o analiza facuta de NR 🙂
Perfect de acord cu tot ce spunetzi TDS,Stefan.
Cate „capannone” ca-n nordul Italiei sunt la noi?
Nu zic ca nu se fac eforturi,parcuri industriale,diversi investitori straini dar sunt in stransa legatura cu administratziile.Aia mici sunt realmente timoratzi.
mircea
21/01/2012 at 7:48 pm
Foarte buna analiza Theophyle. Ca de obicei, o placere sa revin pe blogul tau. Cinste lui @huniad pentru riscanta munca de documentare.
Sper ca optimismul finalului primei parti a analizei sa se traduca in fapte. Ca nu e bine este evident; ce facem de acum inainte este mai dificil. De unde scoatem rapid o alta clasa politica si cum o promovam cand toate trusturile de presa au propria agenda?
As mai adauga inca o categorie de romani care nu se simt la „revolutie”: diaspora. Romanii din afara nu se simt nici ei reprezentati de oamenii politici. Noaua clasa politica (daca vom avea una) ar trebui sa restabileasca legatura cu ei. Pe masura ce animozitatile Est-Vest cresc, Romaniei are o oportunitate majora de a aduce acasa (macar partial) tineri calificati si educati.
Astept restul analizei.
acspot
21/01/2012 at 7:02 pm
No offence. Ce importanta are pentru cineva care traieste la Toronto cine guverneaza la Bucuresti? Credeam ca, odata ce te-ai hotarat sa pleci la Sidney, esti interesat sa participi la viata sociala de acolo. Nu de alta, dar s-ar putea sa nu mai ai habar despre ce este sau nu important pentru traitorul din Izvorul Muntelui. Este ca si in 1990, noi eram in piata si lumea din Sighetul Marmatiei tipa „la munca, golanilor!” De parca stia ce fac eu dimineata…..
Dar nu, trebuie sa vina cineva sa-mi spuna ca unui copil mic ce trebuie sa fac. De ce n-ai ramas langa mine, daca tot vrei sa-mi dirijezi viata? De ce trebuie sa-mi hotarasti tu soarta? Vezi-ti de treaba ta, diaspora, pentru ca tu nu-mi stii necesitatile. Nu te crede mai inteligent ca mine… Daca fiul meu se va hotari sa plece il voi sfatui ferm sa se implice in viata sociala a locului unde va vietui.
De adus inapoi tinerii, oameni buni, cum sa aduci inapoi? In cat timp credeti ca infrastructura, comportamentul social, salarizarea, in orice ordine doriti, se vor egala? In cat timp managementul companiilor va deveni mai interesat de nevoile salariatilor?
Animozitati? Est-Vest?
Bujold
22/01/2012 at 7:52 am
buna seara
corecrt@mircea si +
teoretizam clasa de mijloc;n-as pleca de la definitia the economist:clasa de mijloc = cel(cea) care poate economisi 11/3 din venituri;
as pleca de la o definitie ” romaneasca” : sa traiasca decent= sa-si asigure un trai decent singur,fara a depinde de contracte de stat sau ” relatii” cu x,y,z…
sunt inregistrate 600 mii firme;4/5 imm=potential clasa de mijloc; cite sunt active? probabil 1/2 si ajungem la cca 300 mii potential clasa de mijloc;
sa mai punem pfa ,inca vreo 100 mii in clasa de mijloc-IT,contabili,experti samd
sa mai spunem din mediul corporatist inca vrea 200 mii
sa adunam 200+ 100+200= 500 mii in clasa de mijloc ;
clasa de mijloc inca nu este o forta la noi; cleptocratia si birocratii simt pericolul si fac tot ce se poate pentru a o sufoca,atitind ” asistatii” -care acum sunt marea masa impotriva embrionului numit clasa de mijloc
cam asta cred eu ca se intimpla acum in romania:incercarea celor multi(cleptocratia,birocratia&asistatii) de a distruge pe cei putini;clasa de mijloc este timorata prin toate metodele ,si mai ales fiscale si mediatice
intamplator
21/01/2012 at 7:08 pm
corect ,rog cititi 1/3 din venituri
intamplator
21/01/2012 at 7:09 pm
intamplator
de acord,n-aveam o estimare exacta,dar pe acolo ma gandeam si eu,destul de mult sub 1 milion.Distributzia restului activ intra desigur la marile companii+regii.Ce ramane e in administratzie/bugetari de tot felul.
Tendintza de a sugruma clasa de mijloc nu lasa efecte foarte mari in economie.La licitatzii in administratzie/centrala-locala tot relatziile sunt baza(statistic vorbind,,ca mai scapa unu-altu e alta treaba)
mircea
21/01/2012 at 7:33 pm
@mircea
mai e ceva: amaritul asta de embrion de clasa de mijloc,asa cum spune si @tds,e speriat,da shpaga ca sa nu fie ” ucis”(in sens metaforic),inca nu poate ridica capul,inca nu-si poate exprima cerintele,e la faza in care lupta sa supravietuiasca;
daca eu as lua toata clasa politica de azi probabil ca singurul politician care se apropie de ce vrea clasa de mijloc este monica macovei;este un unicat;
peste acum NR: am mai spus,mi-e teama ca va fi sufocata( ca in parabola semanatorului)de buruieni;deja apar pe macelasi palier alte ” idei de partide” care vor fi finantate de oligarhi si clasa politica actulala
intamplator
21/01/2012 at 7:49 pm
bineintzeles,am zis acelasi lucru putzin mai sus (7-48)
cred ca foarte putine „ateliere” gen capannone au fost facute numai de romani(sau combinatzii cu straini) fara sa fie implicata administratzia(infrastuctura ceausista) de orice nivel(si-n orice forma ,chiar plecand de la spaga)
Si creditarea pe segmentul asta,clasa de mijloc,mergepropbabil din ce in ce mai rau.Aici va pricepetzi mai bine 🙂
..
Cu NR ce ati spus e foarte adevarat.Se formeaza deliberat confuzie.
mircea
21/01/2012 at 8:06 pm
Asta mai lipsea ca tabloul sa fie complet.
http://www.adevarul.ro/actualitate/Pe_blogul_principelui_Radu-un_-manifestant_pasnic-_rupe_tacerea_0_631736979.html#
mar
21/01/2012 at 7:26 pm
@mar/buna seara
eu sunt extrem de ingrijorat ca inca nu si-a spus parerea curtea imperiala cioba de la sibiu si cea regala de la strehaia
intamplator
21/01/2012 at 7:51 pm
Tare.
acspot
21/01/2012 at 7:51 pm
Hotnews: „18:15 Demonstratii similare au loc sambata la Timisoara…”
„demonstratia” de la Timisoara:
http://www.banaterra.eu/romana/webcam/index1_b.html
Astea nu sint demonstratii, ci boala puerila a democratiei, pojarul copilariei.
Boc ar trebui, pentru ca a fost acuzat ca nu a luat legatura cu revoltatii, sa ceara si el un nr. de telefon pentru a-i invita la discutii. Oare cine s-ar prezenta ca reprezentant al multitudinilor de cereri?
victor L
21/01/2012 at 7:41 pm
… exceptional!!! Ce era de demonstrat s-a demonstrat.
Gabi Parascovici
21/01/2012 at 8:25 pm
Monica Macovei la B1
eugeni
21/01/2012 at 8:02 pm
Buna seara, buna seara. In primul rand felicitari lui @huniad ptr munca depusa.
Acum la subiect. Si eu cred ca demonstratia a intrat in faza de disolutie cu tot efortul televiziunilor care incearca sa mentina emotionalitatea in randul populatiei. Cat vor reusi si daca opozitia va putea sa capitalizeze cat de cat de pe urma acestor saptamani de proteste ramane de vazut. Dar sunt intru totul de acord ca lipsa de popularitate a presedintelui pune in pericol proiectul reformist. Atata cat a mai ramas din el.
clemycali
21/01/2012 at 8:18 pm
Buna
Eu sunt mai pesimist
Anuntul ca azi trimit 300 de profesori din sectorul 3 nu in calitate de sindicalisti ci de oameni ma duce la gindul ca vor alimenta prin rotatie pe toti sindicalistii etc.
Nenorocirea ailalta sa se plinga la UE pt orice si sa colecteze toate opiniile antiguvernamentale din afara si sa le dea pentru intern este deja o problema.
Maestrii diversiunii vor roti manifestatiile mici cu televiziuni multe pina vor face pulbere procentele PDL si ale lui Basescu, convingind ungurii si unpr sa gaseasca alt hogeac
Un tanar de stanga
21/01/2012 at 8:37 pm
Nu stiu daca iti impartasesc pesimismul. Despre ispravile din afara ale PSD pot spune doar atat: ei au crezut ca nu se vor afla in Romania ispravile lor. Problema lor va deveni urmatoarea: nimeni in UE nu face ce au facut ei. Asa incat probabil ca USL si-a ingropat orice urma de credibilitate in Europa. Si nu numai.
clemycali
21/01/2012 at 8:57 pm
@TSD – sa inteleg ca guvernul PDL este Romania? Domnilor – aprobati comasarea alegerilor? Ati sustinut neimplicarea parlamentului in legislatie? Credeam ca parlamentul este cea mai importanta institutie democratica si ca, actuala configuratie este cea votata de poporul roman. Asa ca lasati-ma cu fraze pe care le auzeam in’90: „Demonstrantii fac un rau imens Romaniei, la fel cu PNT-ul si PNL-ul care se plang prin Europa despre abuzurile FSN!”. AAAAAAAAAA. uitasem, PDL este parte a FSN-ului initial, ca si PSD-ul de altfel!
Bujold
22/01/2012 at 7:58 am
Dle Bujold, Buna dimineata!
Propaganda, pe siturile liberale unde il injurati pe Theophyle. Cred ca respectul pe care il primiti de la Theophyle nu prea a fost justificat. Rog fara propadanda antenista pe acest blog!
huniad
22/01/2012 at 8:16 am
Dle huniad, antene my ass, scuzati-mi limbajul frust. tuca si ctp au demolat CDR-ul, In ’90 la Universitate eram drogati si golani, adevarul, azi sau dimineata nu mai conteneau cu injuriile. voiculesc va ramane in veci general de securitate. Nu-mi spuneti, va rog, ceea ce gandesc. Pentru ca prost nu sunt. Stiu foarte bine ce si cum si am obiceiul sa gandesc cu propriul cap.
Unde l-am injurat pe Theophyle? Poate nu stiu?
Intrebare: Nu asa vorbea cfsn in 90? Nu asta se spunea? Am 50 de ani si n-am uitat….
Bujold
22/01/2012 at 8:40 am
Si uite cum, mai jos, Stefan A spune acelasi lucru….Sau el e mai credibil?
Bujold
22/01/2012 at 8:44 am
Basescu si Boc au noroc: ungurii sint ocupati:
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-11292412-demonstratii-solidaritate-guvernul-budapesta-viktor-orban-desfasurate-sambata-harghita-mures-covasna.htm
victor L
21/01/2012 at 8:31 pm
Este o mare mizerie. Ungurii vor avea de cistigat, din alaturarea Orban Basescu
Nenorocitului de Ponta eu ia-s anula cetatenia romana
Un tanar de stanga
21/01/2012 at 8:38 pm
E posibil ca factziuni din udmr(impotriva lui Kelemen) sa fi avut contacte cu usl.Kelemen a fost destul de clar,sustzin guvernul.A fost si singura interventzie in rest sunt mutzi de cand a inceput intifada.
Altzii ? hbaar n-am .
mircea
21/01/2012 at 8:56 pm
Cind spuneam unguri ma refeream la Ungaria
Tot timpul am fost mai prejos ca ei iar acum cind Europa este oripilata de ce face Orban acolo, vine rahatul de Ponta sa ne puna si pe noi la coltul magarilor
Un tanar de stanga
21/01/2012 at 9:17 pm
Da,de acord ce vrea sa faca Ponta afara e o mare mizerie/sa lipeshti rezolutzia ptr.situatzia de la Budapesta cu marile demonstratzii/dictatura si drepturile omului de la noi.L-au pus si pe Graham Wattson sa dea o declaratzie.
A pus-o pe Rovana Plumb/riscam fonduri europene.
Articolul lui Victor L facea referire la ungurii de la noi. 🙂 si nu intzeleg de ce aceasta miscare care-si dinamiteaza udmr
mircea
21/01/2012 at 9:30 pm
singurele stiri romanesti la care ma uit-cind ma uit- la teve sunt cele de la tvr:nu stiu daca si ei maipuleaza sau nu,dar ,plec de la premisa ca incearca sa prezinte mai mult de un punct de vedere:
am inteles doua lucruri
-reporterul care intervieva participanti la universitate nu a gasit decit pensionari(vreo 3 sau 4);e evident ca sunt nemultumiti
– cu PE: un interviu cu swoboda care spunea textual ca nu exista asemanare intre situaria din ro su hu;
daca cele de mai sus nu sunt ” manipulari” ar rezulta ca in romania sunt nemultumiti pensionarii,suporterii si bugetarii;cum ei sunt cei mai multi( estimarea mea peste 2/3 din votanti.repet votanti)vor avea cistig de cauza
cu ce face psd cu pe ,e pentru ” uz intern” sa sperie lumea ” uite domle,ne taie aia banii si nu mai avem ce minca”
la partea a doua e o prostie :banii EU nu sunt pentru papica sau pomeni,dar, multi vad ,putini pricep;
@tds: repet solutia de a scapa de problemele din ro: inregistrati firma in alt stat-vechi- din EU,daca nu aveti activitate productiva;chiar daca taxele sunt nominal mai mari,in final cistigati in productivitate si aveti de unde plati;nu mai cuantific economia de nervi si faptul ca sunteti tratat ca om nu ca vaca de muls
intamplator
21/01/2012 at 8:55 pm
Nu intelegeti,
Nu ma intereseaza firma in Bulgaria ca sa le arat celor de la fisc ca sunt mai destept ca ei. Eu aveam firma in SUA. Daca am vrut sa muncesc aici am facut-o si pentru tara asta si am platit si platesc impozite corect tot pentru tara asta. Tot ce am scris in seara asta a fost un raspuns la intrebarea din articolul lui Theophyle, de ce nu ii gasesti pe antreprenori printre cei ce protesteaza in Piata.
Suntem prea destepti ca sa stim ca deocamdata nimeni nu este interesat decit de banii pe care ii dam si in acelasi timp suficient de prosti ca sa mai stam aici.
Un tanar de stanga
21/01/2012 at 9:14 pm
Va uitati la b1?
eu acum am deschis
Monica Macovei si Abramburica. Ultima e penibila si face crize de isterie
cedric
21/01/2012 at 9:19 pm
varianta filmata a lui @huniad:
ribelalu
21/01/2012 at 9:22 pm
Si uite asa ne batem singuri cuie-n talpa :
„Adrian Victor Vevera, consilierul personal al lui Emil Boc, numit șef la Transelectrica”.
http://www.evz.ro/detalii/stiri/adrian-victor-vevera-consilierul-personal-al-lui-emil-boc-numit-sef-la-transelectrica-962531.html
Tzepelica
21/01/2012 at 9:29 pm
Mutari din astea imbecile au facut ca lucrurile bune facute de Boc sa nu fie luate in seama. Pacat. Asa cum este o mare tragedie ca madam Udrea, cu posetele ei de mii de euro, sa vorbeasca despre cheltuielile lui Ponta cu excursia la Viena sau cu inscrierea in raliul Monte Carlo. Madamei ar trebui sa i se interzica sa apara pe sticla sau sa mai faca declartii.
clemycali
21/01/2012 at 9:35 pm
Culmea, „mutarea imbecila” s-a facut acum, in contextul manifestatiilor „contra”.
Tzepelica
21/01/2012 at 9:37 pm
Cateodata imi piere orice speranta. PDL e imposibil de trezit din idiotenie iar NR se misca mult prea incet ptr a avea un impact serios la alegerile din toamna.
clemycali
21/01/2012 at 9:42 pm
Clemy salut 🙂
Da voi chiar ati fost convinsi ca PDL e divers de restul partidelor din RO ?
Cind originea e comuna , adica FSN , diferentele sint doar de culoare , retorica si gata . PSD e extrema stinga . Ca PDL e de dreapta prin cresterea contributilor CAS , a TVA sau accise , astept sa ma lamureasca cineva . 🙂
Ștefan A.
21/01/2012 at 9:47 pm
Boc a pus preventiv omul lui in un post sigur . Preventiv caci acest guvern va demisiona. Si cum nu se stie niciodata cine va conduce 🙂 e bine sa plasezi piesele pe tabla de sah strategic .
Ștefan A.
21/01/2012 at 9:50 pm
Stefane, il supraestimezi pe Boc. Iar daca guvernul Boc va demisiona asta nu se va intampla acum. Ar insemna sa dea o satisfactie mult prea mare USL.
clemycali
21/01/2012 at 9:55 pm
Am crezut la un moment dat ca PDL poate sa fie cat de cat curatabil in comparatie cu USL.
clemycali
21/01/2012 at 9:53 pm
Ei se misca saracii, dar cam ineficient. Vezi episodul Pitesti. de alaltaieri
Un tanar de stanga
21/01/2012 at 9:49 pm
Am va zut la tv info niste tineri in piata univ., cred ca studenti, care au vorbit fluent, inteligent logic si cu acordul subiect predicat ireprosabil. Inca nu disper. 🙂
eugeni
21/01/2012 at 9:51 pm
Ce anume il face pe AVV indezirabil, exact ? Cine este acest personaj ?
judex
21/01/2012 at 9:47 pm
Este un neica-nimeni dpdv profesional.
Un habarnist.
Tzepelica
21/01/2012 at 10:05 pm
De unde stii, il cunosti ?
judex
21/01/2012 at 10:20 pm
Monica Macovei este extraordinara, tine piept la 3 hiene cu argumente pertinente. Cati Andonescu este o taza cu tupeu de comunista care a terminat Stefan Gheorghiu, precupezele in piaza au mai mult bun simtz.
mar
21/01/2012 at 9:53 pm
Si din pacate Monica Macovei este prea putin folosita ca comunicator al PDL.
clemycali
21/01/2012 at 9:56 pm
Doamna MM e mai mult la parlamentul UE ca e deputat acolo si nu in RO .
Poate o cheama domnul Basescu pe EBA sa apere PDL. 🙂 Sau vine Becali si Vadim de la UE sa ne faca munca de lamurire . 😆
Ștefan A.
21/01/2012 at 10:02 pm
Ai vazut emisiunea? M-a scos din minti tzoapa asta cu pretentii de universitar. La doua fraze amintea de profesia ei si ce bine se intelege cu studentii.
Pana la urma si-a da tseama ca a fost deplasata si a motivat comportarea, dar fara succes dupa mine. S-a tot laudat ca a discutat mult cu sindicalistii. Pai de aia nu s-a schimbat nimic in invatamant pe vremea ei.
Si n-a admis sub nici o forma ca oamenii sunt satui de intreaga clasa politica.
cedric
21/01/2012 at 10:01 pm
Nu n-am vazut-o. Dar stiu de ce istaricale este capabila madam Andronescu.
clemycali
21/01/2012 at 10:03 pm
Sfarsitul, cred ca 15 min. Marturisesc ca nu cred ca puteam urmari intreaga emisiune, catza mai mare ca Androneasca rar am vazut. Asta are mintea scurta, a uitat ce nenorociri a facut cat a fost ministru.
mar
21/01/2012 at 10:07 pm
Dezastrul de acum din invatamant i se datoreaza in mare masura. O dobitoaca.
clemycali
21/01/2012 at 10:12 pm
nenorociri Mar ? ce nenorociri ? A imbogatzit si a legat de scaune totzi dinozaurii din invatzamantul superior.
Ce importantza are ptr.distinsa doamna ca la cativa anisori dupa juma din elevi pica bac-ul,ba mai vrea ca aia care au picat sa-si vada in continuare de studii superioare si sa ajunga ca tinerii din filmul lui Huniad.
..
Filmul lui Huniad este document.Felicitari ptr. curaj !!! 🙂
mircea
21/01/2012 at 10:13 pm
Nu este facut de @huniad ci de catre alt „huniad” 🙂
ribelalu
21/01/2012 at 10:47 pm
Tu esti ? 🙂
Felicitari,oricare ati fi.sincer.
Poate ar fi interesata vreo televiziune ptr.un documentar lung facut la montaj.
Motivele ptr. care sunt tineri care ajung asa trebuie dezbatute.
mircea
21/01/2012 at 10:54 pm
Clemy
Boc e un executant si gata . Nu are fantezia unui politician . 🙂 Ca urmare stie ca are zilele numarate ca prim ministru .
Dupa el o sa incepa din nou circul cu prim ministru desemnat de Base si scufundat de USL . Asa pina se ajunge in martie si adio alegeri anticipate ca nu se fac cu 6 luni inaintea alegerilor programate , la termen .
Las ca poate apare @cetatean si ne lamureste exect cum e treaba .
Ștefan A.
21/01/2012 at 10:00 pm
Nu stiu Stefane, eu nu l-as lasa pe Boc sa demisioneze ptr simplul si sanatosul motiv ca situatia financiara internationala nu se preteaza circului din 2009 cand Romania nu a trait cu un guvern provizoriu, cu atributii limitate, aproape 6 luni. Basescu nu castiga nimic daca face vant guvernului Boc acum.
clemycali
21/01/2012 at 10:07 pm
La b1 este Naumovici. Unu’ care si-a tras o miscare. Cand aud de cineva din publicitate ca vrea sa te conduca mi se face piela gaina.
eugeni
21/01/2012 at 10:07 pm
L-au scos la inaintare, vezi comentariile lui „a” care cunoaste domeniul.
mar
21/01/2012 at 10:08 pm
Parca imi aduc aminte ca a a scris ceva. Daca dau un search pe „a” nu am nici-o sansa sa gasasc ceva relevant in timp util. :). Propun ca „a” sa isi schimbe nick-ul in „a=a” sau ceva similar, este treaba lui, nu ma bag, pacat…
eugeni
21/01/2012 at 10:17 pm
postarea precedenta la 12-49
(si la 15-46) 🙂
mircea
21/01/2012 at 10:25 pm
Multzam fain, dar daca a a ales si nu doreste sa fie gasit cu ce drept ii incalc eu dorinta? :).
Ce ma amuza la moderatorii de la B1. (Turcescu si EBA2 -nu stiu cum o cheama) cand spun:spune dom’le sa inteleaga si mama. Parca a explodat bomba cu aia cu mame proaste.:)
eugeni
21/01/2012 at 10:34 pm
🙂
mircea
21/01/2012 at 10:42 pm
ha-ha
plancarta in piatza universitatzii. Anuntz umanitar :gasesc punctul g.Gratis.
De halloween,Ponta si Antonescu doar se demachiaza 😆
(G&M)
mircea
21/01/2012 at 10:37 pm
Huniad,multumiri si felicitari ptr. curaj !!!
mar
21/01/2012 at 10:41 pm
E grozav filmul,Mar 🙂
Huniad si Theophyle ,le merita cu prisosintza.
mircea
21/01/2012 at 10:46 pm
Da, ma uit si ma crucesc unde au ajuns. O adunatura de cocalarii au ajuns sa faca regula pe strazi, daca erau intr-o alta tara astia erau legati balot pana acum. Scursura sociala din Ferentari si nu numai care a fost lasata de izbeliste in ultimii ani de autoritati, sunt viitori delicventi. Ma uitam la unu care cred ca era drogat, cel care l-a intrebat pe Huniad de ce filmeaza.
mar
21/01/2012 at 10:50 pm
Este alt „huniad” nu al nostru. M-am exprimat eu gresit in postarea mea. Imi cer scuze pentru confuzie. In orice caz tanarul respectiv merita felicitari.
ribelalu
21/01/2012 at 10:49 pm
Indiferent cine este, merita felicitari cu prisosintza ptr. curajul pe care l-a avut. Astia tb legati balot si judecati in regim de urgentza.
mar
21/01/2012 at 10:51 pm
ha-ha 😆
Mar,Ribelalu,raspunsei mai sus
mircea
21/01/2012 at 10:57 pm
Naumovici si Mixich la b1. Mixich vorbeste si despre NR, care a inceput sa lucreze prin tara.
cedric
21/01/2012 at 10:54 pm
Bun Mixich, ridica mingi la plasa ptr. NR 🙂
mar
21/01/2012 at 11:08 pm
In apararea acestor vandali a sarit „marele ministru de interne” Cristian David. Nenorocitii tb pusi sa faca curatentie in genunchi, ptr. ca cei care fac curatenie sunt platiti de marea masa neparticipanta la revolta USL ptr. ciolan.
mar
21/01/2012 at 10:58 pm
Neamtu, la tel , la b1
cedric
21/01/2012 at 11:10 pm
Mihail Neamtzu, incepe sa comunice bine 🙂 Buna motivatia neparticiparii in piatza.
mar
21/01/2012 at 11:16 pm
Relativ la MN. Nu cred ca este bine sa zica : ” Are NUMAI o diploma de liceu”. Stiu ca nu are absolut nici-o conotatie peiorativa , dar se poate interpreta.
MN i-a intins o mana „de convergenta”lui Naumovici.
eugeni
21/01/2012 at 11:27 pm
Cedric,
Iaru nu este pudelul lui Vantu?
mar
21/01/2012 at 11:18 pm
Iaru este un prost cu fumuri.
tibi
21/01/2012 at 11:24 pm
Inseamna ca Naumovici este scos la inaintare de moguli. Cred ca Vantu iar a mermelit ceva la cazan si pregateste SPA-ul.
mar
21/01/2012 at 11:32 pm
Naumovici este complet inofensiv. Bla-ul perfect.
Vîntu? Vîntu este complet irelevant. Trăieşte din amintiri. Vîntu este kaput.
tibi
21/01/2012 at 11:43 pm
🙂
mar
22/01/2012 at 12:08 am
Iaru este un nemernic. Aparea la irtv pe vremea cand ma uitam eu, Acum nu mai stiu, dar daca se alatura miscarii lui Naumovici, m-am lamurit.
Neamtu a vorbit impecabil si se pare ca bilantul e nesperat de pozitiv.
Iar Mixich a devenit mai temperat.
cedric
21/01/2012 at 11:28 pm
florin iaru = un oligofren flamind…
skorpion
21/01/2012 at 11:42 pm
Eu astept si un partid al lui Radu Duda. Daca tot a candidat la presedintie, de ce nu si-ar face un partid propriu?
Cu printesa mostenitoare a tronului pe post de vice sau viceversa!
cedric
22/01/2012 at 12:02 am
😛
mar
22/01/2012 at 12:07 am
salutare! 🙂
Duda nu isi face partid tocmai pentru ca vrea sa pozeze in „monarh apolitic”.
Cetatean
22/01/2012 at 12:05 am
Voi murii aici, aicea m-am nascut cu spiritul conservarii – declaratie protestant la B1. Toti cocalarii au iesit la mitingeala.
mar
22/01/2012 at 12:10 am
erata- protestatar
mar
22/01/2012 at 12:11 am
m-am prins 🙂 insa suna bine, ca protestantii sunt tot protestatari impotriva… cui vor ei.
Cetatean
22/01/2012 at 12:13 am
cu spiritul conservei care e goala si suna ca o tabla.
Cetatean
22/01/2012 at 12:12 am
daca USL-ul vrea sa castige alegerile cu astia…. stau extrem de bine, nu scot mai mult de 10%
mar
22/01/2012 at 12:13 am
Eu nu as fi chiar atat de optimista. Capacitatea romanului de a se lasa manipulat de vuvuzelele care isi spun televiziuni de stiri este enorm.
clemycali
22/01/2012 at 12:28 am
Naumovici a stat de prin 91 in preajma lui Catarama, Patriciu – langa Antenescu care era deasemena prezent. Cam asta e.
Eu scriu prima data pe blogul asta dar ma simt bine ca l-am gasit.
Referitor la situatia in ganaral, este surprinzator cum ceva a scapat de sub control asa simplu si repede. TB si pdl au fost prinsi cu pantalonii in vine si mi-e teama ca nu e nicio solutie care sa duca in toamna la vreun castig. Mi-e teama ca o vom lua in jos pe tavalug si va fi nasol de tot. Mi-e teama ca nimic nu-i intamplator – si credeti-ma ca nu sunt din cei care vad doar conspiratii peste tot. Am o mica afacere cu 12 oameni si daca anul asta ar fi 2011 (dpdv al economiei) eu unul m-as declara multumit.
Acum insa sunt pesimist…
Victor.vb2
22/01/2012 at 12:55 am
Eu nu-i mai iau in seama pe astia si nici vuvuzelele tv. Madam Sanda Nicola (parca speriata de avioane) l-a intrebat pe Mixich ce parere are despre „convulsiile sociale”. M a linistit-o spunindu-i ca nici vorba de convulsii daca au iesit cativa pe strada
cedric
22/01/2012 at 12:15 am
convulsii au aia care beau de la hidrant.
Cetatean
22/01/2012 at 12:17 am
Neaţa!
http://www.mediafax.ro/cultura-media/organizatii-de-media-s-au-inregistrat-derapaje-grave-ale-presei-in-reflectarea-protestelor-9164353
Creanga
22/01/2012 at 6:53 am
@astia au descoperit” apa calda” /pai vocea aia isterica de la realitatea(cretzulescu?)ce naiba era cind era ” liniste” ?
stanlaptop ce era?
breaking news cu un accident de circulatie sau cu faptul ca se insoara x ce era?
intamplator
22/01/2012 at 8:54 am
Văd că dl Bujold este supărat că cei din afara ţării votează, dar oare să vorbim avem voie dacă nu trăim în ţară? Suntem trădători, ar trebui să ni se ridice cetăţenia sau să mai plătim o taxă ceva dacă dorim să votăm.
Creanga
22/01/2012 at 8:47 am
Bunma Seara Creanga, transatlanticule 🙂
Dl Bujold este un liberal-socialist, infocat sustinator la dlui Crin Antenescu. Deci nici o problema. A venit sa-si satisfaca necesitatile de a invrajbi pe romani indiferent unde se afla ei. Daca noi pe acest blog intelegem ca lucrurile trebuie sa se schimbe – ei doresc sa ajunga din lac in put sustinad expirati mai profunzi decat cei din PD-L!
huniad
22/01/2012 at 8:52 am
@Creanga – nu te face ca nu intelegi pentru ca esti mai inteligent decat atat. Spun, doar, ca din moment ce esti stabilit pe nu stiu unde, s-ar putea sa stii mai putin decat mine ce nevoi am eu. iar eu, de m-as stabili in afara as avea interese acolo, din moment ce acolo locuiesc. La ce sa mai privesc spre locul din care am plecat, chiar daca sufleteste nu pot uita…. Si, mai explicit, tu-mi schimbi decizia, indrepti votul in alta directie decat ceea ce am hotarat eu, apoi iti vezi de viata ta in comunitatea din care faci parte. In acest timp eu sunt nevoit sa ma chinuiesc aici cu ceea ce ai hotarat tu pentru mine si care pe tine nu te afecteaza deloc. Tu ai autostrazile tale, mie cel votat de tine nu-mi face autostrazi pentru ca nu-i dau spaga, tu ai invatamantul de acolo, aici cel votat de tine isi trimite copiii sa studieze langa ai tai si mie imi trage o lege a invatamantului in bataie de joc, tu ai sanatatea oferita de statul in care locuiesti, aici cel votat de tine se trateaza acolo, la tine, iar mie imi spune ca daca am salariul prea mic pot sa mor…. Stii foarte bine ca salariul meu este cu mult mai mare decat cel mediu si nu ma plang de asta…doar concluzionez pentru ca traiesc aici si nu-mi place sa o uit pe mama care dupa 37 de ani de munca are 1100 de lei pensie si ca i se spune ca n-a muncit destul….Asa ca lasati-ma cu diaspora. Nu spun ca n-a mancat salam cu soia. Spun ca nu sunt un copilas caruia sa i se traga suturi in fund.
Bujold
22/01/2012 at 8:56 am
Dar dacă cei din afara ţării ar alege exact ca dvs aţi mai avea ceva de comentat? Nu vă schimbă decizia, chiar vă ajută. Unii poate doresc să se întoarcă, de ce nu ar vota?
Creanga
22/01/2012 at 9:06 am
@bujold
buna dimineata/” mare ” dreptate aveti; cam asa spunea si ceausescu: „autarhia salveaza romania”
teorie inca aplicata azi in corea de nord/cuba renunta
intamplator
22/01/2012 at 9:07 am
@huniad si cum le schimbati? Am mai vazut dintr-astea si, in istorie, s-au mai petrecut astfel de schimbari, finalitatile fiind intotdeauna rele.
Bujold
22/01/2012 at 8:58 am
Bujold
Votul diasporei pute dar banii veniţi de acolo sunt tare buni. Halal logică.
Problema este simplă: unui cetăţean nu i se pot încălca drepturile. Acest cetăţean are dreptul legal de a vota pentru ţara sa, indiferent unde a ales să locuiască şi să muncească. Deci acestui cetăţean trebuie să i se asigure condiţii optime pentru a-şi putea exprima votul. Despre asta este vorba.
Restul este gargară a la năstase + felix + vîntu + toţi cei care plîng amar că nu le-a ieşit pasenţa cu prostănacul şi preşedintele ales este Traian Băsescu.
tibi
22/01/2012 at 9:17 am
Neata bujolt,
Vorbesc cu partea ta de evreu destept:
uite Canada si SUA sunt pline de romani care au plecat dupa mineriade si in ura lui Iliescu. Nu pt o ciorba mai buna. Ei au inca dreptul la vot, si asteapta sa moara iliescu de cancer la colon si sa se schimbe ceva in tara. Poate nu se vor intoarce niciodata, dar vor sa aiba optiunea asta. Si oricum iubesc tara asta destul cit sa nu le convina ca o sodomizeaza Bombo si Ponta
Un tanar de stanga
22/01/2012 at 9:20 am
@creanga:
buna seara/dimineata
stati d-le linistit;daca nu stiati ” baietii ” lucreaza peste tot: cite 50-100 demonstranti ieri pe la madrid,paris…
s-au prins si unii de afara ca poate in in ei sta o ” branza”
intr-o evaluare facuta de un cunoscator si neutru ,el imi povestea ca a identificat 5 ” oameni politici” care -in opinia lui-fac politica ca simt ca asta le e menirea si nu pentru a se imbogati- monica macovei,sever voinescu,emil boc,cristian preda si vasile puscas
nu a gasit nici un membru al parlamentului roman
el zice ca clasa politica de azi de la noi sufera de ” sindromul” activistului de pcr,cu diferenta ca aia dinainte rivneau la buletin de bucuresti&apartament la bloc iar astia de acum la cont in elvetia& apartament la cannes
intamplator
22/01/2012 at 9:04 am
Buna dimineaţa dle întâmplător,
Stau foarte liniştit, dar e vremea de dormit.
O zi obişnuită, diaspora e ‘plătită’, ori votează fără să ştie, ce e în biata Românie.
Creanga
22/01/2012 at 9:13 am
@creanga
sper ca nu m-ati inteles gresit;ca sa fiu si mai clar
conform @bujold daca nu vota diaspora,astazi aveam autostrazi&liniste( de mormint)&lapte si miere ca era gioana presedinte;pe scurt,o varianta soft a belarus
in plus sigur pensiile erau de ” zeci de milioane lei/luna” la fel si piinea ” milioane lei/300 gr”
intamplator
22/01/2012 at 9:47 am
@bujold,
am observat adeseori ca cei de afara, unii niciodata traitori in Romania si altii cindva traitori in Romania, au vazut lucrurile mai bine ca noi care eram in miezul problemelor sau a rahatului.
Uneori de la distanta lucrurile se vad mai clar!
skorpion
22/01/2012 at 9:15 am
Salutare politeieni!
tibi
22/01/2012 at 9:18 am
salut
Bujolt ti-am scris mai sus
si apropos:
vad ca faci pe prostul dar o faci neconvingator 🙂
astept sa o faci serios
Un tanar de stanga
22/01/2012 at 9:23 am
Hmmm, deci aia din diaspora nu au ce cauta la vot pentru ca nu voteaza in functie de nevoile specifice ale unei persoane anumite din Romania. Nimic mai fals, aceasta logica se poate extinde si la un cetatean care e in Romania. Adica eu la Cluj votez pentru un partid care are in plan scaderi de taxe. Aceasta optiune este in contradictie si nu convine unuia din Bucuresti care are pensie mica si voteaza un partid care are in plan cresteri de taxe care sa fie redistribuite ca ajutoare sociale.
Carevasazica, in acest exemplu, nu am ce cauta la vot fiindca votez in functie de nevoile mele care le contrazic pe ale cetateanului X din Bucuresti. O aiureala. Fiecare voteaza in functie de nevoile proprii. Daca ne intoarcem la diaspora mai putem da un exemplu. Sa zicem ca eu as vrea sa ma intorc in Romania. Cum bine subliniaza @bujor, salariile fiind mici, as prefera sa ma intorc deshizind un mic IMM si sa-mi dau salar in functie de profitul meu si nu sa stau la mila guvernului. Pentru asta votez un partid care are in plan scaderi de taxe si o birocratie mai mica. Care e in contradictie cu nevoile cuiva care voteaza un partid socialist. Deci sint condamnat sa nu votez si sa stau in alta parte fiindca asa satisfac nevoile nu stiu cui. O aiureala.
Deasemenea mai sint niste rationamente cu concluzie gresita fiindca pleaca de la o ipoteza falsa. Ipoteza falsa a @bujor este ca pe oricine voteaza dumnealui face musai autostrazi iar aia votati de alti nu fac, carevasazica a priori cetateanul @bujor este infailibil iar oricine nu e de parerea lui da cu bita in balta.
Aha
22/01/2012 at 9:25 am
eu am votat in 2008 doua persoane care nu au ajuns in parlament.
deci?
pe mine cine ma reprezinta?!
nobody!
skorpion
22/01/2012 at 9:27 am
Nu e obligatoriu sa fie toti cetatenii unei tari reprezentati in Parlament.
Eduard
22/01/2012 at 10:08 am
Buna dimineata 🙂
Vad mereu reincalzita cirba aia cu cetatenii locuitori in strainatati contra localnic.
Faptul ca ciorba e mereu reincalzita de liberali, dovedeste cat a putut cobora partidul asta, cat de apropiata este gandirea lui Crin (singurul dictator veritabil din parti-ul lui), de gandirea unui Stalin si Hitler, doar muuult mai incult, imbecil (bineinteles si ca avnvegura mult sub gandirea unei ameobe).
Am mai facut odata comparatia lui crin cu Gregor Samsa, ma tem ca spre deosebire de personajul lui Kafka, Crin s-a metamorfozat invers.
Sa uiti ca la baza votului sta cetatenia si nici un alt criteriu, dovedeste ignorarea pana si a apologiei contractualismului (totusi esenta liberalismului – pana la urma).
Asa ca
@bigone@bujod – plimba ursul (sau plimba-ti gangania metamorfozata in sef de partid) – in alta parte.DanSu
22/01/2012 at 9:29 am
DanSu,
nu bigone trebuie sa plimbe ursul, ci bujold,
🙂
skorpion
22/01/2012 at 9:30 am
Scuze, am gresit 😦 Imi cer iertare 😥
DanSu
22/01/2012 at 9:38 am
Buna ziua – postarea viitoare inca o ora sau asa ceva 🙂 Este o postare continuare a postarii acestea. Deocamdata vad ca postarea noastra a fost preluar integral de HotNews si Contributors
http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-11291851-revolta-diluata-preambul.htm
http://www.contributors.ro/reactie-rapida/o-revolta-diluata-%E2%80%93-preambul/
Si citata fragmentar de alte 5 portale de stiri. Poate totusi avem un glas!
huniad
22/01/2012 at 9:35 am
Felicitari huniad,
e bine facuta.Subiectul e de interes.Pare impartiala . Promite contiunuarea
Poate invata dreak si NR cum sa se faca citita
Un tanar de stanga
22/01/2012 at 9:41 am
Multumiri TDS,
Problema este ca norocul apartine celor curajosi. Trebuiau sa apara in Piata Universitatii chiar daca ar fi fost huiduiti, desi sunt sigur ca nu s-ar fi intamplat. In ultima zi eu (impotiva vointei lui Theophyle) m-am dus cu o sapca NR si nimeni nu m-a deranjat. Dimpotriva am primit cateva idei de la un politehnist care m-a intrebat de ce NR nu incearca sa construiasca o reprezentanta studenteasca.
huniad
22/01/2012 at 9:52 am
Ei sunt pe soseaua sperantelor noastre. soseaua este goala deocamdata, ei ruleaza singuri, dar se misca ingrozitor de incet ca si cum ar avea tot timpul de pe lumea asta.Si nu il au…. si nici noi nu il avem.
Un tanar de stanga
22/01/2012 at 10:11 am
cam in fuga trecuta demonstratia de „sprijin” de la budapesta;
fidesz arata a partid ” monolit” /e si asta inca un semn ca ce e in ungaria nu e ok
intamplator
22/01/2012 at 9:52 am
salut! nu stiu cat de ok sau nu este situatia din ungaria.parerea mea este ca atat timp cat conducatorul tarii tale este atacat de personaje politice din afara tarii ca cetatean nu poti fi indiferent. e ca intr o familie: membrii se cearta intr ei dar pana vine careva din vecini sa i dea peste nas capului familiei, in momentul ala familia se reuneste.asa si cu orban .orban are pacatele lui .dar este atacat de socialistii europeni care nu au ei grija poporului maghiar ci ii intereseaza sa si recapete influenta in acea tara .exact ca la noi.socialisti vs populari.si cum politica economica a socialistilor am vazut unde ne a adus …eu sunt pro PPE. 🙂
zigzag
22/01/2012 at 9:59 am
neata tuturor! @bujold: tovarase…daca nu erau cei din diaspora – inainte si dupa 89- azi nu mai scriai pe bloguri, vorbeai singur in casa si te „revolotionai” asta daca nu te adaptai rapid sistemului lasat mostenire de ana pauker si de gissela wiess.pe vremea cand stateai la rand la cremwursti inainte de 89 altii din diaspora isi riscau viata si organizau manifestatii in fata la ambasada RO din Paris sau alte capitale europene.atunci nu te deranja diaspora tovarase?
zigzag
22/01/2012 at 9:54 am
Scuzati nervii, (la fel cum cer iertare pentru confuzie), este al doilea liberal care ma enerveaza. Este vorba de indecenta limbajului utilizat. Un limbaj decent nu insemna doar un sir de cuvinte non-golanesti ci propagarea de idei lipsite de bun simt si/sau de logica.
Celalalt „liberal”, un fost judecator militar (granicer) care se da liberal si propaga apararea granicerilor care impuscau oameni cand incercau sa scape la libertate. Argumentele lui tineau de domeniul patologicului legislativ (nu de domeniul dreptului). La argumentul meu ca este destul de dificil sa declari pe cineva erou pentru a torturat/ucis/impuscat oameni ce doreau sa treaca peste granita, mi-a raspuns ca unii graniceri au fost la randul lor agresati de catre „infractori”. Faptul ca infractorii o faceau individual (impulsiv) „la fata locului” in timp ce granicerii torturau si ucideau ordonat (in arest sau camere de tortura) la distanta (in timp si spatiu) de eveniment si in virtutea pozitiei de forta, in opinia domnului colonel judecator nu avea absolut nici o importanta. Daca asa gandeste un „liberal” nu ma mira ca un profesoras repetent gandeste (cand gandeste), asa cum gandeste.
Dar ce vreau sa spun, este ca lipsa de buna cuvinta se manifesta nu doar prin limbaj ci si prin idei sustinute. A sustine idei comuniste/fasciste intr-un limbaj „decent” are „decenta” justificarii tehnice a lagarelor de concentrare sau a gulagurilor prin invocarea suprapopularii planetei.
DanSu
22/01/2012 at 10:14 am
subscriu si adaug ca aceasta gasca care il sustine pe porumbak n are nicio treaba cu liberalism , anticomunism etc. daca porumbaku e un repetent vopsit ca sa para un „tanar politician” ce sta de 17 ani in parlament -platit din bani publici- si nu a performat decat la absente , asa zisul pnl e o sandrama vopsita in numele unui partid istoric care de fapt e un centru de reciclare a bolsevicilor trimisi sub acoperire de ceata fesenista.
zigzag
22/01/2012 at 10:24 am
Dragii mei domni, in ultimii 22 de ani in Romania avem un dialog al surzilor. Una spune unul, alta i se raspunde, de parca logica ar fi disparut, ce-i drept nici nu s-a studiat prin scolile de pe aici si nici nu poti avea pretentia sa existe.
1. Repet, argumentul PDL cu privire la ceea ce face PSD la Strasbourg este acelasi cu argumentul FSN cu privire la ce faceau PNT-CD si PNL, respectiv Piata Universitatii, in 1990 si dupa;
2. Nu am spus ca aveam autostrazi, am spus doar ca, s-ar putea sa stiu mai bine ce-mi trebuie mie si ca daca sunt tratat cu atata condescendenta s-ar putea sa am reactii adolescentine, nu-mi mai spuneti ce ar trebu sa fac si, in fond, nu cred ca avem acum o Monica Lovinescu sau un Virgil Ierunca, pe la Paris, nici nu-l mai aud pe Nicolai Constantin Munteanu la Europa Libera, iar Cornel Chiriac/Andrei Voiculescu nu-si mai au sensul, pentru muzica se aude si la Bucuresti. Tinerama si Max Banus sunt tot pe aici. Apoi, nu cred ca este vorba despre acelasi lucru – pe atunci iti era imposibil sa revi, acum cine te opreste? Din moment ce consideri ca viata ta sociala este la Bucuresti, ce cauti la Chicago? Vedeti ca ne referim strict la votul pentru circumscriptia straianatate pentru alegeri prezidentiale, pentru ca, in rest, la parlamentare ai un parlamentar pentru strainatate care n-are foarte mare importanta in economia parlamentului iar la locale nu cred ca ai dreptul sa votezi. Cat despre prezidentiale, eu sunt, am fost si voi fi adeptul Monarhiei, asa ca scuzati-ma dar, republica mi-au adus-o tancurile rusesti, cu Ana Pauker si Gisela Weiss.
3. Daca esti la Cluj, stii foarte bine cine trebuie sa te reprezinte in parlament, doar nu votezi in aceeasi circumscriptie cu mine, care stau la Husi. Cat despre alegeri prezidentiale, la fel stii ce si cum, doar nu stai in strainatate. Nu cred ca, de la Cluj, ai venit la Bucuresti sa votezi in sectorul 2, pentru primaria sectorului 2 pentru ca ai incalca legea, asa ca…..scuza-ma.
4. Cetatenie, de acord, dar as mai introduce si criteriul taxelor platite. Sunt adeptul votului cenzitar, de exemplu, nu adeptul votului cetatenesc. Asta este, asa ca nu trageti concluzii – esti socialisto-liberal, esti comunist, esti liberal, esti conservator, esti de dreapta, esti de stanga. Cat despre ce faceam eu, probabil ca as fi fost plecat din tara, dar asta este altceva.
5. Cand judecati, domnilor de dreapta, anticomunisti si , as putea sa zic si eu ca de sustineti o persoana care a stat pe la Anvers in anii ’80 – prosecuristi (o sa-mi spuneti de idei anteniste), vedeti ca discutati cu o persoana care chiar a suferit in anii comunisti din cauza comunismului – mama, fiica de chiabur, bunicul avea 11 hectare de pamant si 10 copii, n-a avut voie la scoala; tata-inchis de comunisti pentru idei neconforme, toate rudele tatei plecate din tara, n-am avut dosar conform pentru a ma inscrie la facultatea de drept care era facultate politica, impreuna cu istoria si filozofia, cu toate ca tata murise cu 5 ani inainte de a incerca eu sa ma inscriu la acea facultate, asa ca nu-mi mai spuneti domniile voastre cum sa gandesc si ce sa spun.
6. Vreau sa va atrag atentia ca, s-ar putea, spre diferenta de multa lume, eu am cunoscut viata grea a muncitorimii, trei schimburi si toate cele, pana am ajuns unde am ajuns dupa munca grea si plati de taxe, pe care continui sa le platesc pe aici, prin Romania, din salariul meu as putea plati spre exemplu, 6 pensii ca ale mamei, asa ca incerc, in primul rand sa fiu om. Si, trebuie, pentru asta, sa incerc sa inteleg. Nu, nu sunt de acord ca cel care n-a muncit o viata sa primeasca pensie, poate un ajutor social dar, daca nu ma-nsel, TB si guvernul Boc au stabilit in 2009 o pensie de 350 de lei pentru toti cei care n-aveau pensie, pensie platita din fondul de pensii. OK, pentru cei care au muncit in CAP-uri trebuie gasite alte surse, poate ca agricultura ar trebui impozitata, dar nu depsre ei este vorba. Vorbim despre oameni care au muncit o viata si despre care @TSD spune acum ca-i tine in spate, vezi mai sus, de parca el n-a fost crescut de parinti care au muncit. TSD tu nu-ti tii parintii in spate, ei te-au crescut pe tine, te-au ingrijit, te-au imbracat, te-au dat la scoala, au avut grija sa nu-ti lipseasca nimic, nu-i tii tu in spate.
Fiti oameni, ganditi-va la semenii vostrii, intelegeti nevoile lor. Eu n-am bagat mana in buzunarul nimanui, m-am dus la munca, Arbeit Macht Frei! nu-i asa?, mi-am platit taxele, nu m-a intrebat nimeni cum o fac, am suferit doua infarcturi miocardice si nu ma plang, ma duc sa muncesc, sa platesc dar, vreau sa si pot hotari ceea ce se intampla cu mine si cu familia mea, chiar daca alegerea mea este proasta, n-am nevoie sa ma urechieze nimeni. Deasemenea, ma gandesc, ceea ce am trait eu ma face sa rezonez si la nevoile celorlalti. Asa ca, mai usor cu pianul pe scari si cu insultele, @DanSu, spre exemplu, pentru ca eu n-am insultat pe nimeni dar, am remarcat asta in permanenta, in lipsa de argumente toata lumea trece la injuraturi.
Bujold
22/01/2012 at 10:31 am
@bujold, ca intotdeauna patetic
Eu bujold ii tin in spate pe pensionarii de 45 ani , care sunt mai tineri decit mine, care au muncit mult mai putin decit mine, si care au dat spaga la doctori, sa iasa la pensie –
Si nu le-as fi aratat obrazul daca stateau in banca lor si isi mincau cuvincios pensia ,dar ei ies pe strada, in piata si striga iesi afara javra ordinara(incit ajung sa cred ca si eu sunt o javra ordinara) , si cer bani mai multi, mai multi mai multi ,
nu mai vorbesc de cei 17.000 de revolutionari (ai lui peste Iliescu) revoltati ca la 22 ani de la revolutie nu mai primesc salariile lor nemuncite. Astia sunt problema si nu ca ma iau de mama ta pensionara.
Un tanar de stanga
22/01/2012 at 10:40 am
Lasa-i naibii pe aia de 45 de ani, daca nu ma-nsel TB a promis ca rezolva problema lor, eu nici nu ma gandesc la ei….., la fel cu revolutionarii lui peste, aici suntem pe aceeasi lungime de unda :-). Incearca, doar, sa fii precis in exprimari.
Eu nu incerc sa fiu patetic, spun doar ce gandesc. Atata tot. Daca ceea ce gandesc eu este patetic….asta este, imi asum aceasta gandire.
Bujold
22/01/2012 at 10:48 am
Buna dimineata
dl. bujold….. daca diaspora nu ar tb sa voteze 😦 atunci de ce agitati „ciudatii fara numar, conform scatofagilor” in fata ambasadelor,ptr. ca discursul lor nu se pliaza pe punctul dvs. de vedere.
Banii sunt bani dar daca se poate fara drepturi. Puturosul national are o spaima teribila de acesti oameni, romani mult mai romani decat multi din confratii nostrii, care l-au vazut in toata goliciunea de tinichea vopsita in rosu.
mar
22/01/2012 at 10:34 am
@DanSu, iti atrag atentia ca de fascism eram acuzati si de ilici in ’90. Ar fi mai bine daca ai privi in jur si ai observa cine sunt fascistii. cat despre liberali de stat….iarta-ma, eu am lucrat intr-o intreprindere de stat intre 1985 si 1992 – Electroaparataj Bucuresti, si eram reglor de prese hidraulice si mecanice….nu general sau mai stiu eu ce. Din aprilie ’92 lucrez in multinationale. Si sunt liberal in cuget, din aceasta cauza acum sunt ceea ce sunt nu vre-un betivan nenorocit printr-o bodega.
Bujold
22/01/2012 at 10:35 am
@mar. cine agita ce? Domnilor, daca tot sunteti de dreapta (?), nu mai cultivati colectivismul, fiecare persoana este o individualitate atata timp cat nu este inregimentata in ceva. Eu nu sunt inregimentat in nimic altceva decat companii la care lucrez, asa ca intrebati-i pe cei care agita…
Bujold
22/01/2012 at 10:37 am
scuze, bujold, dar argumentele tale sint halucinante…
spui ca, republica mi-au adus-o tancurile rusesti, cu Ana Pauker si Gisela Vass (nu, Weiss)
Gisella Vass = bunica lui Bogdan Olteanu
nu republica ti-a adus tancurile, ci
În viaţa Statului român s’au produs în ultimii ani adânci prefaceri politice, economice şi sociale, cari au creiat noi raporturi între principalii factori ai vieţii de Stat.
Aceste raporturi nu mai corespund astăzi condiţiunilor stabilite de Pactul fundamental — Constituţia Ţării — ele cerând o grabnică şi fundamentală schimbare. În faţa acestei situaţiuni, în deplină înţelegere cu factorii de răspundere ai Ţării, conştient şi de răspunderea ce-mi revine, consider că instituţia monarhică nu mai corespunde actualelor condiţiuni ale vieţii noastre de Stat, ea reprezentând o piedică serioasă în calea desvoltării României În consecinţă, pe deplin conştient de importanţa actului ce fac în interesul poporului român,
A B D I C………………
skorpion
22/01/2012 at 10:39 am
@skorpion – com’on, vass, weiss, nu ma intereseaza, pauker, de unde veneau? Din SUA? Sau din URSS? Nu cu tancurile rusesti? Nu cu T34 au venit? Au venit cu Sherman? mai sa fie……
Bujold
22/01/2012 at 10:42 am
Nu Bujold
Gizela Vass , bunica LIBERALULUI Olteanu a venit din Basarabia
Ana Pauker(Hanah Robinsohn) a venit intii de la Botosani 🙂
Un tanar de stanga
22/01/2012 at 10:48 am
bujold
Eviţi cu bună ştiinţă miezul chestiunii: dreptul de a vota este un drept fundamental al oricărui cetăţean al oricărei ţări, indiferent unde este stabilit acel cetăţean. Este vorba despre un drept fundamental al unui om şi despre nimic altceva. Ar fi ceva mai bine dacă te-ai referi la drepturile legale ale unui om şi ai vorbi mai puţin despre teme colaterale.
tibi
22/01/2012 at 10:50 am
@TDS si care e problema, in 44-45 tot cu tancurile sovietice au preluat puterea. A ca erau din Romania….. tot una este. Acum sa nu mai recunoastem cum au ajuns comunistii la putere in Romania doar pentru a ma combate pe mine incepe sa semene a Brasil, cei care l-au vazut…….
Bujold
22/01/2012 at 10:51 am
@tibi – nu evit – chiar o spun – vreau vot cenzitar, nu vreau vot cetatenesc. Si, deasemenea, nu recunosc egalitatea votului meu cu a cuiva care traieste si a hotarat asta in cunostinta de cauza, in strainatate, pentru ca daca in comunism erai nevoit sa pleci, acum nu te mai obliga nimeni, poti pleca, poti sa te intorci, eu lucrez in Germania, in weekend sunt acasa, familia mea este acasa nu cu mine, asa ca citeste tot.
Bujold
22/01/2012 at 10:53 am
Bujold
Continui să eviţi subiectul: vot censitar nu se foloseşte nicăieri într-o ţară civilizată şi în plus de asta, ai idei fasciste: împarţi cetăţenii pe categorii. Cetăţenii români care lucrează în străinătate sunt mai români decît multe lichele care „lucrează” România. Şi fiul meu lucrează în străinătate şi te rog să nu îl insulţi.
tibi
22/01/2012 at 10:58 am
Am idei fasciste? Inseamna ca nu sunt singurul, nu sunt faciste, sunt de bun simt – ar trebui ceva scoala pentru a putea vota….. Trebuie sa intelegi, nu ca daca ai scoala esti ferit de manipulare, dar macar asa…..
Bujold
22/01/2012 at 11:23 am
sincer asta suna ca zicala care circula in anii 90 cu salamul cu soia 🙂 sunt romani si au drepturi egale cu noi. Multi fac exact cea ce faci si tu, naveta.
mar
22/01/2012 at 10:59 am
Erata 🙂
mar
22/01/2012 at 10:59 am
Test: 😦
mar
22/01/2012 at 11:00 am
Salut, mar!
tibi
22/01/2012 at 11:00 am
Dle Bujold,
Am inteles cu totii opiniile dumneavoastra. Nu cred ca mai este nevoie sa le citim. Cred ca sunt suficiente bloguri care va imbratiseaza aceste opinii. In clipa cand diferentiati dintre romani si alti romani – prezenta dumneavoastra devina inutila – cel putin astazi si ce putin in timpul in care eu sunt moderatorul blogului. Va urez o duminica placuta!
huniad
22/01/2012 at 11:00 am
Salut huniad şi mulţumesc. 🙂
Chiar astăzi se împlinesc doi ani de zile de cînd fiul meu a plecat din ţară şi vine un ins oarecare să-l insulte? Nu pot suporta aşa ceva.
Bujold ar face mai bine să îl înveţe istorie pe tembelul acela repetent şi leneş decît să otrăvească acest blog.
tibi
22/01/2012 at 11:03 am
Buna 🙂
Te rog sa nu te superi ptr. un ins, face patrte din aceiasi categorie cu o „doamna” care incearca sa otraveasca aerul.
mar
22/01/2012 at 11:07 am
@mar – categorisirile sunt colectiviste, daca tu nu poti gandi cu propriul cap, sa fii sanatos, eu am i nvatat sa gandesc cu ceea ce port intre umeri si nu am intre umeri categorii. cat despre @tibi – e liber sa se supere, care-i treaba, si eu sper sa-mi pece fiul si sa nu se mai intoarca, dar nici sa nu mai priveasca inapoi….Sau n-am liberattea sa gandesc asa si trebuie sa ma supun opinilor unuia sau altuia pentru ca altfel se supara….. Eu, cel putin, am curajul propriilor oipinii, sunt vizibil peste tot, o fac in nume propriu, ma gasesti dupa nume, nu ma ascund dupa un gard, nu sunt membru al nici unei organizatii, cu toate ca am dorit sa devin mambru al PNL de doua ori – o data in 1990 si o data in 2008, asa ca scutiti-ma de caracterizari si mai stiu eu ce.
Bujold
22/01/2012 at 11:13 am
Ce nu ştii tu Bujold, este că mare parte dintre cei care frecventează acest blog, au căpătat darul de a depista hahalerele şi va trebui să pricepi că n-ai cum să scapi. Aşa că, a se slăbi cu politicianismele de doi bani pe care le-ai primit ca sarcină de partid de le cei uniţi în cuget şi simţiri cu turnătorul felix. Pe acest blog, nu ţine propaganda. GhinIon!
tibi
22/01/2012 at 11:23 am
@huniad , e dreptul moderatorului
Bujold e incapatinat si fixist dar nu face rau daca e lasat sa vorbeasca.
Atunci cind nu e lasat sa vorbeasca sigur va spune ca
1) suntem antisemiti –
2) anti liberali
3) anti reglori de la electroaparataj
garantez ! 🙂
Un tanar de stanga
22/01/2012 at 11:08 am
@bujold
Si eu vreau vot cenzitar. Tot populismul si porcaria in Europa a inceput dupa 1020 – cu votul universal
Deci
Nu vreau sa mai voteze analfabetii si cei care nu dovedesc ori ca lucreaza si platesc impozite ori ca sunt pensionari.
As sugera ca persoanele ce nu au maxim liceul la baza sa raspunda la un extemporal de tip grila de 10-15 intrebari din care sa rezulte ca au un minim discernamint politic.
Un tanar de stanga
22/01/2012 at 11:01 am
Si unde este diferenta intre noi? Numai @huniad sterge postarile, pentru ca le intelege mai bine decat mine….
Bujold
22/01/2012 at 11:03 am
NU AM STERS NICI UN POST! Nici mcara nu v-am banat. Am rugat civilizat sa va luati talpasita! Punct.
huniad
22/01/2012 at 11:10 am
„1. Repet, argumentul PDL cu privire la ceea ce face PSD la Strasbourg este acelasi cu argumentul FSN cu privire la ce faceau PNT-CD si PNL, respectiv Piata Universitatii, in 1990 si dupa” esti chiar comic tovarase cand scrii asa ceva. tu compari fenomenul din Piata Universitatii cu boschetarii platiti de voiculescu@ co? il compari pe Seniorul Coposu cu sinistrul ponta? nu mai dezinforma …Seniorul Coposu nu a cerut niciodata sanctiuni impotriva propriului popor.ce face psd la strabourg? iti spun eu tovarase : executa strategia unui grup politic format din socialistii si asa zis liberalii europeni.nu mai pot aia de grija de poporului roman, insa ii deranjeaza de exemplu faptul ca RO va avea un scut antiracheta. daca nu te a lasat memoria aceasi gasca din parlamentul european il sustinea pe motocicleanu , dupa ce acesta se trezise intr oi dimineata ca retrage el trupele din irak.daca zici ca lucrezi in multinationale din 92 ai avut ceva timp sa iti formezi o parere despre politicile socialistilor si cam unde au adus europa aceste politici. :))
zigzag
22/01/2012 at 11:04 am
@zigzag – fii tovaras cu tovarasii tai, cu mine nu poti fi tovaras, am doar doi prieteni si doar aceia imi sunt tovarasi. Eu spun ca acuzatiile pdl sunt aceleasi cu cel ale fsn. Ma contrazici?
Bujold
22/01/2012 at 11:08 am
nu indraznesc … imediat o sa bagi placa cu antisemitismul si o sa ne mai faci un rezumat al arborelui tau genealogic. dar iti zic asa o chestie minora: pesedeii sunt recunoscuti in lume ca specialisti in lovituri de stat.90,91,98 etc. mineriade smecherii le stii tu. cand sunt la putere cheama „oamenii de bine” sa i apere de dusmanul din piata.cand sunt in opozitie isi asmut cateii din media la dezinformare.acesti pesedei, penelei uselei cum vrei matale lupta in permanenta.sunt mari luptatori.lupta ptr ciolanul lor si ptr a scapa de dosarele penale.daca matale crezi ca poti compara o plangere facuta la UE de un socialist coleg pana deunazi cu severin cu idealurile Seniorului Coposu inseamna ca mai o scapare ….diazapame si inscrie te rpd sub pulpana lui wc tudor.
zigzag
22/01/2012 at 11:18 am
In alta ordine de idei, pentru ca se tot pomensc evreii ca fiind cei care au adus bolsevismul, v-as recomanda o carte – se numeste A people’s tragedy de orlando Figes – http://www.amazon.com/Peoples-Tragedy-Russian-Revolution-1891-1924/dp/014024364X. Cat despre cei care tot fac referire la celelate nationalitati – d-le DanSu iti aduci aminte care e treaba cu fascismul? Eu sunt, prin tata nu prin religie, evreu. N-o ascund si nu ma dau pe dupa plop. ma intreb, cum o fi fost cu doctorii evrei? Si ce s-a intamplat in anii ’50 cu evreii de fusesera parte a conducerii partidului?
Bujold
22/01/2012 at 11:00 am
@huniad – hahahaha
Bujold
22/01/2012 at 11:02 am
@Bujold,
Nu pe dumneata te-am facut fascist, ci ideea ca exista cetateni mai cetateni decat alti cetateni. Asta este o idee comuna fascista si comunista (care mai au multe idei comune – inclusiv omul nou). Asa ca mai incet cu automultumirea ca @ilici „ne” ( nu doar pe dumneata) facea fascisti. Deosebirea dintre noi este ca eu pe iliescu il consider si acum comunist, in timp ce pentru altii este un personaj respectabil. 👿 .
Ideea votului cenzitar, as putea-o intelege in contextul gandirii de secol 18 (sau a greciei antice) cand conceptul de cetatean era abia in samanta. Pentru ca si atunci cetatenii erau egali (un vot un om) dar „cetatenia” nu era egal distribuita. Inventia (si deosebirea fata de democratie) a comunismului si a fascismului, a fost ca cetatenii nu mai sunt egali (indiferent cum este construit statutul de cetatean)
Deci, acum la inceput de secol 21, cand cetatenia este un drept natural sa ne hotaram. Ori cetatenii sunt egali indiferent de domiciliu si taxe, ori putem introduce criterii arbitrare privitoare la anumite limitari de drepturi cetatenesti – dar atunci sa declarati clar: – noi nu suntem liberali (adepti ai contractualismului), noi sunte comunisti respectiv national-socialisti (adepti ai nonegalitatii clauzelor contractuale). Pentru ca cetatenia este un contract intre guvernanti si guvernati.
DanSu
22/01/2012 at 11:03 am
sa fie sanatosi cei care-l considera repectabil pe ilici, eu tot nu stiu cine a tras si cine sunt criminalii, stiu in schimb de ce avem mizeria de acum – pentru ca daca se faceau publice dosarele, si al lui TB, printre altele, in ’90, poate ca politicienii nu mai erau atat de santajabili……
Bujold
22/01/2012 at 11:06 am
corect.! as adauga la dosarul lui TB si dosarul Porumbacul 🙂
ca de dosarul lui Ilici , a disparut la revolutie de la divizia antikgb
Un tanar de stanga
22/01/2012 at 11:11 am
yo cre ca daca TB avea dosar …sobolanii lui lui ilici @porumbaku@felix il foloseau de mult.nu de alta dar TB cu toate defectele lui le a cam bagat ” mortu in casa” agaricilor supusi lui kondyakov .sa le aduci militari si scut SUA exact in freza kagebeilor nu i putin lucru. imi placi ca ai aceleasi opinii cu ale lui voronin tovarase bujold. :))
zigzag
22/01/2012 at 11:11 am
Bujold, fara sa exclud absolut nimic, deocamdata singura dovada ca TB avea dosar de informator este lipsa acestui dosar. Pe cand alte dosare sunt certe si puse pe masa si persoanele respective sunt primite cu onoruri la „liberali” iar acestia considera o onoare sa se alieze cu ei. In afara de SRS (care e doar cel mai nou dintr-o lista – nici macar cel mai odios), nume vechi din PNL sunt dovediti (cu dosarele pe masa) ca informatori. Faza cu Mona Musca a dovedit doar ipocrizia celor ce se declara liberali. Asa ca daca ai de adus acuze, gresesti tinta.
Cat despre apropo-ul cu evreii de la un post anterior, nu dovedeste decat obsesia antisemita de care au dat dovada personalitati departe de gandirea liberala. A te numi liberal cu obsesii antisemite, este egal cu a te numi democrat cu nostalgia gulagului/lagarelor de concentrare.
DanSu
22/01/2012 at 11:24 am
problema este alta:
ne ciondanim aici, cind de fapt adevarul este ca vreo 10.000 de oameni din Ro au jefuit din 1990 prin
diverse cai vreo 150 miliarde euro,
ca daca nu ar fi fost jaful nici punctul de pensie nu era atit de mic,
nici salariul minim, mediu nu ar fi fost cit sint acum….
acesti ~10.000 de oameni au distrus Ro !
skorpion
22/01/2012 at 11:08 am
bujold,
misto, tare misto
ca din reglor de prese hidraulice si mecanice pina in 1992,
tot in 1992 ai sarit direct in multinationale
🙂
skorpion
22/01/2012 at 11:10 am
poi ce la multinationale nu sunt instalatii sanitare ? :))da in 92 nush cam ce multinationale apucasera sa vina in RO ca atunci vodkaroiu si ai lui aveau treaba cu devalizarea economiilor cetatenilor romani.
zigzag
22/01/2012 at 11:12 am
si-a echivalat studiile
mar
22/01/2012 at 11:13 am
@all, faptul ca aveti impresia ca sunteti mai buni decat mine ma onoreaza. Va atrag, totusi, atentia, sa incercati sa observati ca, totusi, eu vorbesc romaneste si, poate, chiar spun adevarul cand afirm ca din cauza comunismului n-am putut, atunci, sa studiez ceea ce mi-as fi dorit sa studiez. Cat despre comparatia lui @zigzag, intre vidanja si reglajul de prese, indica o inteligenta peste medie in fata careia, umilul de mine, pentru ca ar trebui sa ma simt umil, nu pot decat sa ma plec si sa spun ca nu mi-ar fi fost rusine de nimic in viata, nici macar de spalat wc-uri, atata timp cat mi-am castigat in mod cinstit si onest painea si mi-am platit taxele….
Bujold
22/01/2012 at 11:19 am
imi place cand esti patetic.asta e rolul vietii tale.ptr incurajare, cand mai faci comparatii intre mucosul victor ponta, porumbakul crin antonescu si Seniorul Coposu sa te gandesti doar la batiste .stii tu .hrana prin batista nu dauneaza instalatiilor sanitare.
zigzag
22/01/2012 at 11:23 am
Cat de distractiv -0 cine face ce comparatii?
Bujold
22/01/2012 at 11:25 am
Noi oamenii, dupa ce ca suntem singurii care ne putem sinucide individual o mai facem si colectiv.
http://www.adevarul.ro/actualitate/social/Numarul_nou-nascutilor_a_atins_minimul_istoric_0_632336765.html
Ce se intampla acum este o boala psihica a natiunii: nu se traia mai bine acum 10 sau 20 de ani. Psihoza asta este in mare masura indusa de media apocaliptica. O alta cauza importanta este si lipsa dreptatii si a sperantei.
sls
22/01/2012 at 11:11 am
E adevarat Indicele CC – consummer confidence e foarte redus in Romania , desi nimeni nu moare de foame , Media apocaliptica- bine zis , face rau de citiva ani si colateral. Direct ea doreste sa dea jos puterea , dar colateral fare multe victime. Cred ca s-ar putea face un studiu , ce am pierdut ca tara , si pe domenii, datorita campaniilor desantate ale irtv, si A3 in ultimii ani
Un tanar de stanga
22/01/2012 at 11:16 am
tii minte ca tocmai de asta in strategia aia de securitate nationala erau prevazute articole cu privire la „atacurile la comanda” ale mass media asupra diverselor institutii.vedem acu unde duce lipsa de legislatie .vine un nebun isi face o televiziuni si -n 6 luni pleaca la razboi civil. 🙂
zigzag
22/01/2012 at 11:20 am
Daca dati o fuga pe la @ Bujold (oare e acelasi cu @bigone de pe Voxpublica?) veti gasi o marturisire: „Am noroc…. Am noroc de faptul ca nu vin acasa decat in weekend. In rest stau in Germania si ma dezmeticesc. Am sa va povestesc 4 scene vazute de mine,…” O postare din 22/10/2011.
Mi se pare mie sau omul este un ipocrit de care nu trebuie sa ne miram, fiind emulul celui mai harnic parlamentar, Cretinel, si care vrea prezident.
victor L
22/01/2012 at 11:19 am
hei, @victorL e postarea mea – ai vre-o problema cu ea? explica-mi
cine e @bigone?
Bujold
22/01/2012 at 11:20 am
Nu Victor – NU este!
huniad
22/01/2012 at 11:23 am
Postare NOUA!
huniad
22/01/2012 at 11:23 am
@bujold,
dvs – avind acum 50 de ani – este o imensa gogorita ca din cauza comunismului nu ati putut studia…ce v-a oprit? daca invatati ati fi putut intra la facultate, in acei ani numai la drept aveai nevoie de dosar bun…
skorpion
22/01/2012 at 11:35 am
astept clipa cind TB va scoate la iveala si cele 100.000 dosare puse la fezandare pentru o mie de ani
(multi parlamentari sint in acele dosare, dar si oameni de afaceri, ziaristi)
si sper ca TB le va oferi publicului larg!
skorpion
22/01/2012 at 11:37 am
+JUDECATORI
skorpion
22/01/2012 at 11:38 am
Nu stiu ce sa cred !
Petru Mustateanu
22/01/2012 at 10:19 pm