Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Basme cu tehnocraţi, Făt-Frumos si izvorul minunilor

Romania se afla in cautarea lui Făt-Frumos. Acest personaj din legendele romanilor este probabil singurul capabil sa devina un prim- ministru eficient in aceste zile. Pot sa va asigur ca, chiar daca acest Făt-Frumos va fi gasit el nu va putea guverna in Romania nici macar pentru o perioada de cele cateva luni necesare pana la alegeri.

Bineinteles ca ma refer la Făt-Frumosul tehnocrat – ca optiune preluata de amici si inamici. Promovarea ideii ca “tehnocratii” numiti sa formeze guverne de “criza” pot rezolva problemele mai eficient decat politicienii alesi, nu este intotdeauna viabila. In cazul nostru, acum, poate fi devastatoare. Simplu, un guvern de tehnocrati sau un guvern fara alegeri libere si democratice ne-ar aduce la o situatie economica catastrofala.

Povestea este foarte simpla. România a finalizat acordul de împrumut în valoare de circa 20 miliarde de euro cu FMI, UE şi mai multe instituţii financiare internaţionale şi a apelat la un acord de tip preventiv pentru alte 5 miliarde euro, care nu vor fi traşi decât dacă vor apărea situaţii speciale. Acest acord, aflat în derulare cu FMI şi încheiat pentru doi ani, are o valoare de circa 3,5 miliarde de euro la cursul actual (300% din cota ţării la Fond). La el se adaugă un sprijin preventiv al UE de 1,4 miliarde euro şi încă 400 milioane euro de la Banca Mondială. “Rostogolirea datoriilor” (contractarea de noi credite pentru achitarea celor vechi) presupune tragerea din piaţa de capital a peste 6 miliarde de euro, aproximativ 5% din PIB. Pentru comparaţie, precizăm că această sumă este aproape egală cu cea din anul de criză 2009, dar semnificativ mai mare faţă de anul trecut, când sumele împrumutate s-au ridicat la circa 3% din PIB. (vezi, aici)

Sa nu uitam dragi prieteni si mai putin prieteni ca in 2012 vom trece la rambursarea ratelor de capital aferente programului de 20 miliarde euro, pe lângă plata, aflată deja în curs, de dobânzi şi comisioane. Sumele sunt de ordinul a 173 milioane euro către FMI şi 148 milioane euro către UE. In afara acestor sume se adaguga insa si rambursarile unor alte imprumuturi si / sau rostogolirea lor. Pensiile si salariile trebuie platite.

Unui nou guvern numit pana la alegerile viitoare ii va fi foarte greu sa apeleze la aceste fonduri standby. FMI nu face afaceri cu “trecatori” si va astepta la alegeri, care nu au nici o sansa sa fie anticipate intr-un an electoral. De imprumutat va fi si mai greu decat sa primim banii de la FMI, un cetatean care ar cat de cat o informatie rudimentara despre pietele de capital ar cunoaste costurile in aceasta situatie.

Din nefericire, izvorul minunilor se afla departe si este pazit de un balaur rau cu doua capete; primul se numeste Pietele de Capital si al doilea FMI. Făt-Frumos nu va ajunge niciodata la acest izvor al minunilor daca nu va cunoaste calea si nu va sti  “cuvintele fermecate”.  Pentru a cunoaste aceste “cuvintele fermecate” el va trebui sa tina cu dintii de stabilitatea necesara si sa-si respecte angajamentele internationale. Cine stie! Poate ca dupa alegerile de anul acesta vom avea sansa unui guvern condus de un Făt-Frumos mai competent decat cei pe care ii avem in stoc.

P.S. A fost timpul cand un guvern de tehnocrat  era oportun si l-am sustinut si eu – pe 30 septembrie 2009.  Mare problema cu generaliii razboaielor trecute!

Pe Curs de Guvernare puteti citi – Singuratatea jucătorului de sah

166 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Critica la Boc nu inseamna ca USL ar vrea schimbarea guvernului, fiind o metoda de a scadea procentele firave ale puterii.
    Cu atit mai mult nu ar dori un alt guvern mai curat si mai uscat al puterii. intrucit Boc e bun acolo unde este : sa ia masuri bune dar impopulare si sa erodeze pdl ul

    Targetul este TBasescu (mai ales pt Antonescu cel care ar avea de pierdut totul daca alegerile prezidentiale se vor tine la termen)

    Un tanar de stanga

    20/01/2012 at 4:21 pm

    • TDS salut 🙂
      Problema este incompetenta crasa a celor care sustint teza „tehnocrata” in acest moment de reintrare in criza. Tovarasii respectiv nu stiu ca nici un „afacerist” serios, ca este FMI, ca este BM sau ca sunt investitorii in hartiile de trezorerie romanesti nu face afaceri cu temporari. Exemplele din Italia sau Grecia de la care s-au molipsit prostii sunt exact acele exemple care intaresc teza. Ele au fost numite PE TIMP de 2 ani sau mai mult ca sa intareasca stabilitatea. Alegerile noaste sunt in cateva luni. Totuiu ingheata pana la formarea unui nou guvern! Ce teza, omule. Doamne fereste!

      Theophyle

      20/01/2012 at 4:30 pm

      • Da, guvernul trebuie sa fie format din oameni politici, dar sa lucreze cu specialisti. Asta nu a inteles PDL si s-a lacomit pana la ultimul post din orice structura publica. Nu e mai putin adevarat ca asta tine si de o specificitate culturala romaneasca: reteaua! Un sef roman prefera loialitatea, competentei.

        Dar noi- eu, cel putin- am votat PDL ca sa schimbam lucrurile. Cum mi-au inselat asteptarile – si, cred, si pe cele ale lui Basescu- n-o voi mai face, la alegerile viitoare. Sper, totusi, ca NR sa devina mai prezenta in spatiul public, ca sa nu am sentimentul ca imi irosesc votul. Spunea cineva, pe aici, ca ar trebui ca macar MN sa fiu mai activ, zilele acestea, fiindca este o conjunctura favorabila pentru „figuri noi”, dar… consistente.

        Ana

        20/01/2012 at 4:56 pm

      • cumplita gogorita! cum sa accepe PSD pe Mihai Tanasescu de exemplu? sau pe Ionut Popescu sau pe D.daianu? ce tehnocrat exista pe area cheltuielilor sociale, cand insasi modul de cheltuire este „ideologic” (se limiteaza sau nu numarul de pomeni si pomanagii)? se vor certa ca chiorii pe numele tehnocratilor!

        cinic

        21/01/2012 at 1:03 pm

  2. Buna seara,
    am scris la sfarsitul postarii precedente si imi permit sa copiez:

    l-am auzit la b1 pe Mircea Toader ,parca, (intrebat de ce nu intervine presedintele) raspunzind ca presedintele asteapta sa vada cum raspund partidele, in special PDL. Cred si eu ca asta e motivul tacerii sale- ati facut pe grozavii si n-ati mai tinut seama de sugestii- acum descurcati-va ca sunteti baieti mari!
    Ii fierbe in suc propriu, unii incep sa spuna prostii (ex. Paleologu), ii lasa sa-si dea masura incompetentei si pe urma sper ca ii va trazni pe toti.

    Acum la B1 vorbeste Parvan (de pe la patronate) foarte normal. In primul rand critica televiziunile ca transmit minut cu minut de la proteste, dar nu arata ca economia merge :”dumneavoastra aveti lumina, caldura in studio, deci lucrurile merg, dar in economie se lucreaza pe baza de contracte, iar partenerii nostri externi se intereseaza de situatia din tara si aceste proteste ne vor aduce pierderi”.

    cedric

    20/01/2012 at 4:28 pm

    • salut Cedric,
      multumesc am citit si dincolo dar bine ca ai postat si aici pentru ca se leaga exact la ceea ce am scris in postarea de mai sus. Asta nu inseamna ca sunt indragostit de Toader sau de seful lui de partid!

      Theophyle

      20/01/2012 at 4:32 pm

      • Ooo, eu sunt indragostit pana peste cap de toti, incat incepe sa mi se aplece!
        Astept o reactie a presedintelui, as vrea sa geseasca o soluti dar in acelasi timp n-as prea vrea sa ii salveze pe toti profitorii astia de la putere.

        cedric

        20/01/2012 at 4:41 pm

        • Cedric,
          Am scris un articol foarte greu care va fi publicat in curand pe Curs de Guvernare. L-am numit Singuratatea jucătorului de sah. Este un articol complicat cand o sa iasa am sa pun un link. Este de citit!

          Gata a iesit 🙂

          https://theophylepoliteia.wordpress.com/2012/01/10/perspectiva/

          Theophyle

          20/01/2012 at 4:44 pm

          • Theophyle :),odata faceam referire la un film tare vechi pe care cu sigurantza l-ai vazut.High-noon(gary cooper)
            nevoia de solidaritate si datoria facuta de unul singur.pana la capat.

            mircea

            20/01/2012 at 4:59 pm

          • Radu

            20/01/2012 at 5:22 pm

            • Da, multumesc Radu !

              Theophyle

              20/01/2012 at 5:27 pm

              • Seara buna 🙂
                Foarte bine scris si extrem de interesant.

                mar

                20/01/2012 at 5:37 pm

              • Buna mar 🙂
                Multumesc!

                Theophyle

                20/01/2012 at 5:51 pm

        • care crezi ca va fi reactia PSD la un discurs „churchillian” : va promit doar lacrimi si sange, dar va scot la sfarsitul crizei? „du-te incolo, noi vrem bani multi acum si numai pt. noi”

          cinic

          21/01/2012 at 1:05 pm

  3. Nenuantarea tonului Politeia in raport cu politicienii si partidele din Ro nu cred ca face bine NR. Primul efect negativ este cel al indepartarii unor potentiali lideri sau simpatizanti. De exemplu, nu cred ca o asemenea eroare de comunicare il aduce pe Lazaroiu mai aproape de NR, ba chair dimpotriva (N.B.: SL a abordat un discurs constructiv, sobru si neutru in momentul demiterii sale din guvern). Nu mai vorbesc de posibil aliati punctual din PDL sau suporterii acestora, si cei 18% de simpatizati actuali (N.B.: in plina criza) ai lui TB. Eu cred asistam, in cel mai bun caz la o eroare de comunicare a NR, fie la o eroare de viziune a NR, in cel mai rau.

    judex

    20/01/2012 at 4:43 pm

    • Judex salut,
      Fiecare cu parerea si cu experienta lui politica. Tu cu cea pe care o ai, eu cu cea pe care mi-am insusit-o in timp. Eu cred ca abordarea trebuie sa fie cea pe care am abordat-o – tu consideri ca poate eu gresesc. Educatia americana pana la urma isi are reminiscentele in felul in care actionez. Nu stiu daca tu intelegi cuvantul „endorsement” in sensul lui politic.

      Cand o publicatie (ca Politeia) face un endorsement asta inseamna exact ceea ce fac eu acum. Am mai facut-o cand Basescu era la pamant inaintea alegerilor prezidentiale si am reusit (sper)

      @huniad petrece multe ore afara pentru ca noi sa cunoastem exact ceea ce se intampla si cum trebuie reactionat. In situatii extreme necesar sa actionezi radical. Noi ne aflam intr-o situatie extrema. In sfarsit o parte din publicul romanesc s-a maturizat. Exact acea parte care poate porpulsa NR in Parlament fara papitoii politici actuali.

      Va propun sa citioti (sau recititi) si asta 🙂

      https://theophylepoliteia.wordpress.com/2012/01/10/perspectiva/

      Theophyle

      20/01/2012 at 4:58 pm

  4. L-am auzit mai inainte pe Lazaroiu vorbind la B1. A fost foarte ponderat, a zis ca protestele sunt justificate dar ca propunerea USL (prin Mircea Dusa azi) de a vota in parlament demiterea guvernului e neconstitutionala.
    Sugestia lui Dusa a fost ca toti parlamentarii -putere + opozitie- sa-si dea demisia si deci sa se dizolve parlamentul. Lazaroiu a zis ca ar vrea sa vada parlamentari care isi dau demisia!

    cedric

    20/01/2012 at 4:51 pm

  5. @huniad Piata Universitatii 17:10 – cam 200 de oameni in doua grupe de strigari. Jos Basescu si a doua „Anulati Taxa Auto”! Revin mai tarziu!

    huniad

    20/01/2012 at 5:14 pm

  6. Buna seara
    @cedric: as propune sa pui comentariul ala pe unde poti: la ziare, la televiziuni, realizatori. Poate tot il vede cineva.

    ela

    20/01/2012 at 5:17 pm

    • Salut ela 🙂

      Theophyle

      20/01/2012 at 5:30 pm

  7. Salut,
    Daca toate gouvernele ar depune benevol demisia pentru ca zece mii de oameni dintr-o tara se agita pt ca nu ce face, nu sunt la servicii, atunci toata lumea ar fi pe dos. In general, zilele de greva nu sunt platite, cei care stau cu saptamina protesteaza pt ca fabrica lor a fost delocalizata in Romania, de exemplu.
    Guvernul Romaniei este cam nedumerit la capitolul comunicare catre populatie; dar cum sa prezinti frumos un plan atit de dur cum a fost acela de a taia 25% din salarii ? Francezii ar fi dat foc tarii.
    Planul acela pe care din pacate TBasescu l-a prezentat cu nonsalanta, ca un elev silitor, este posibil doar in Romania, unde functioneaza ECONOMIA PARALELA. Altfel nu merge.Trebuie alte surse de cistig : lucru la negru, invirteli, pacaleli. Cum poate fi eradicata coruptia in acest mod ? Personal, eu cred ca sunt citiva oameni care chiar muncesc pentru Romania si nici nu se gindesc la discursuri, nu e treaba lor. Dar ce fac cei care sunt platiti pentru asta ?

    REGINE

    20/01/2012 at 5:19 pm

    • Buna REGINE,
      Ai dreptate! La noi furtunile intr-un pahar cu apa devin Tzunami in ochi mogulizoarelor 😦

      Theophyle

      20/01/2012 at 5:30 pm

      • Furtuna se propaga peste tot, am primit chiar niste mail-uri ciudate de indemn la sustinerea „indignatilor” romani. Ne vom trezi la un moment dat ca actiunile astea au prins si vor fi mai greu de contracarat.
        Un mare mobil este acum Rosia Montana, dar nu stiu deloc ce ascunde asta : vor vreunii sa puna mina pe aur, in timp altii spun ca procedeele de extractie sunt toxice, asta-i cam tot ce se stie.
        Cine duce cu presul masele de figuranti la scenariile lor oculte ?

        REGINE

        20/01/2012 at 5:39 pm

  8. Aveau si „comunishtii” partea lor buna 😆
    Emisiunea Elisabetei Polihroniade sa transformat in puzderii de cine stie castiga si vocea ta conteaza.
    se joaca apararea siciliana sau gambitul damei ? 😆

    mircea

    20/01/2012 at 5:21 pm

    • s-a

      mircea

      20/01/2012 at 5:28 pm

      • Salut Mircea
        Adevarat!

        Theophyle

        20/01/2012 at 5:30 pm

  9. Buna ziua. Mare adevar ai scris Theophyle. Asa este cu Fat Frumos aka „premierul tehnocrat” pe care diversi il tot vantura ca pe salvatorul natiunii.

    clemycali

    20/01/2012 at 5:29 pm

    • Clemy Buna Dimineata,
      mama prostilor gravida tot timpul 😦

      Theophyle

      20/01/2012 at 5:31 pm

      • Salut Teofil 🙂
        Şi naşte gemeni, tripleţi, cvadrupleţi, …
        😆

        tibi

        20/01/2012 at 5:33 pm

        • Salut Tiberiu,
          La naiba cu ei. Astia o sa ne ingroape 😦

          Theophyle

          20/01/2012 at 5:50 pm

  10. As putea sa dirijez din ploaia care bate vartos in Timisoara. Poate ii mai linisteste pe spontani?

    ela

    20/01/2012 at 5:34 pm

    • Vine si aici, in doua ore o sa ploua torential. „Spontanii” se vor linisti, nu pricep de ce nu actioneaza jandarmeria ca aseara 😦

      mar

      20/01/2012 at 5:42 pm

  11. buna ziua;
    solutia e politica
    politicieni nu avem si nu vom avea atita timp cit la noi orice partid ca cistiga alegerile schimba tot de la pm pin la portarul scolii din cuca macaii;
    cel mai bun exemplu care imi vine acum in minte: autostrazile;fiecare guvern incepea cu traseele;
    traseele sunt din 1967,abia acu 2 ani au ajuns si ei la ele( nu mai spun ca puteau lua ” via” romana,peste care s-au trasat toate axele europene)

    intamplator

    20/01/2012 at 5:42 pm

    • Intamplator, cu toate ca este off topic, ai pomenit cuvantul magic – autostrada. Am avut o surpriza majora zilele trecute cand am constat ca se lucreaza zdravan la o autostrada, practic de la iesirea din Sibiu pana la intrarea in ALba Iulia s-au excavat tronsoanele.

      mar

      20/01/2012 at 5:47 pm

  12. NR-e un paradox acum:
    are specialisti nu are politicieni

    intamplator

    20/01/2012 at 5:43 pm

    • vor/tb sa apara sau sa se formeze din randul lor.

      mar

      20/01/2012 at 5:48 pm

      • daca ii cheama un specialist unul Apostu, sa nu raspunda la telefon desi e tinar, frumos, viguros,ardelean si pina sa intre in piine onest si cinstit 🙂

        Un tanar de stanga

        20/01/2012 at 5:52 pm

    • simplificand: NR are elita universitara iar ce vrea sa faca Naumovici e o grupare a patronilor din privat (sa nu uitam existenta a 650 000 de IMM). Cum vor comunica intre ele?

      cinic

      21/01/2012 at 1:10 pm

  13. Da, au dat in clocot toti. Parca s-a dat un semnal si s-a aprins cazanul 😦
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-11280939-primaria-bucuresti-aprobat-desfasurarea-5-mitinguri-perioada-urmatoare.htm

    mar

    20/01/2012 at 5:53 pm

    • Am vazut. Cred ca USL greseste fatal atunci cand incearca sa preia mantaua protestelor independente. Atatea cate au fost. Este doar o parere.

      clemycali

      20/01/2012 at 6:04 pm

      • Total de acord, mai ales ca se foloseste de oameni Indoielnici. Vor avea mari surprize la alegeri, calculele lor nu se pliaza pe marea masa care-si vede de munca zilnica.

        mar

        20/01/2012 at 6:09 pm

        • Primul test pe care l-au cazugt a fost faptul ca nu li s-au alaturat oamenii din Bucuresti la mitingul de ieri. Daca alternativa lor ar fi fost atat de apetisanta probabil ca s-ar fi gasit mult mai multi protestatari. Nu frigul a impiedicat prezenta.

          clemycali

          20/01/2012 at 6:20 pm

          • Clemy,
            eu am fost plecata la Sibiu, prea putin au fost/sunt interesati de mitingeala, oamenii au alte prioritati. Cineva facea un calcul sumar si-mi explica pe unde se situeaza USL-ul pornind de la nr. de persoane participante, concluzia – s-au grabit la ciolan si „ghinion de nesansa” ptr. ei nu ptr. noi.

            mar

            20/01/2012 at 6:31 pm

  14. Este binee, a aprut filmarea – 50 de lei participarea la miting.
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/video-de-pe-youtube-dovada-ca-usl-si-a-platit-protestatarii-962446.html

    mar

    20/01/2012 at 5:56 pm

  15. http://www.hotnews.ro/stiri-esential-11280433-tratatul-fiscal-episodul-4-numai-tarile-care-ratifica-tratatul-pot-beneficia-bani-prin-mecanismul-european-stabilitate-liderii-tarilor-din-afara-zonei-euro-vor-invitati-data-euro-summit.htm

    Daca Romania nu ratifica tratatul fiscal in 2012, incepand cu 1 martie 2013 nu mai este sub protectia fondului european de stabilitate.
    Tara noastra va fi degradata imediat si leul risca atacuri speculative dar lui PontaCrin nu i-ar pasa pt ca daca nu ar fi in tratat nu ar fi fortati sa aiba un deficit de max 0,5% la pomeni ceeace pare de necrezut

    Un tanar de stanga

    20/01/2012 at 6:01 pm

    • Exact. Partea proasta este ca daca nu ai acces la mecanismul de stabilitate nu ai acces nici la banii de pe piata de capital internationala. Cu alte cuvinte nu exista garantia ca o tara este solventa. Crfeierele lui Pontel si Crinel nu inteleg amanuntul asta extrem de semnificativ.

      clemycali

      20/01/2012 at 6:06 pm

      • TGrebla spunea ,aseara parca,(era si Cristian Diaconescu) pe tvrinfo ca denuntza tratatul. 😆
        Azi oare ce zice ,dupa episodul 4 semnalat de TDS

        mircea

        20/01/2012 at 6:22 pm

        • Numele ipochimenului in cauza spune tot. Domnul Grebla e grebla. tratatul nu poate fi denuntat. Sa aiba curaj Crin si Pontel sa spuna electoratului ca ei nu mai vor nici in UE si nici in spatiul monedei unice.

          clemycali

          20/01/2012 at 6:31 pm

          • Ba ,ho zis ca tratatul e ilegitim,piratul l-a facut peste capul parlamentului si impotriva poporului roman.
            😆 pat si patachon si-au dat drumu-n pantalon

            mircea

            20/01/2012 at 6:47 pm

            • Ei, ei eu nu cred ca poporul se impotriveste 🙂 Iar onor Parlamentul va avea ocazia sa voteze asupra acestui proiect. Nu are decat sa-l respinga daca au sange in instalatie.

              clemycali

              20/01/2012 at 6:52 pm

    • este mult prea complicat ptr. cele doua caricaturi, au alte prioritati si interese

      mar

      20/01/2012 at 6:12 pm

  16. @huniad Piata Universitatii 18:00 – Cam 300-350 de oameni in Piata am devenit unul din cunoscutii locului. Din cand in cand strig si eu Jos Manescu! Se aude ca Basescu sub fular

    Avem doua tabere dististincte – „civilii ” si „viermii”. Nu va spun inca cine sunt cine. Poate mai tarziu. S-a transmis ca BOR este alaturi de demonstranti. Anuntul a fost interpretat foarte rezervat.

    Dupa ce lumea a vazut filmuletul cu banii platiti de USL. Admiratia fata de liderii acestor partide a sporit la niveul bordurilor lui lui Videanu.

    La 19 s-au anuntat huliganii!

    huniad

    20/01/2012 at 6:09 pm

    • Multumesc ptr update. Ai grija mai tarziu. E prima seara de week end si probabil ca baietii au chef de o bataie cu jandarmii.

      clemycali

      20/01/2012 at 6:19 pm

      • Vine ploaia, vor pleca singuri.

        mar

        20/01/2012 at 6:32 pm

  17. Huniad,
    Multzam fain pentru ce faci.Take care, really

    Nu pot sa ma gandesc ca daca din 300-350 oameni sunt:
    50-60- agentii de stiri
    50-60 ambasade care au trimis „reprezentantii economici” sa ia „pulsul
    50-60 bloggeri
    50-60 jandarmi undercover
    50-60 trecatori si bagatori in seama
    inseamna ca ramane numai unul care pasamite s-a aplecat sa se lege la siret si o fi zis ceva, in barba,despre basescu si udrea iar ceilati zic „jos manescu” 🙂

    eugeni

    20/01/2012 at 6:25 pm

  18. Seara buna
    Pai Theophyle am incercat si dimineata sa scriu de ce nu se poate cu tehnocratii (mai mult pe latura politica a afacerii ) si ieri la mister Vlaston dar nu ma baga nimeni in seama . 😦
    PS. (G&M) Cum vad ca aveai deja blogul in 2009 , sa te rusinezi ca nu am fost invitat /anuntat/ informat atunci . Voi lua masuri sau voi iesii in strada sa protestez . Ma mai gindesc. 😆 😆

    Ștefan A.

    20/01/2012 at 6:26 pm

    • Salut Stef 🙂
      Aici esti luat in seama 🙂 Nu pentru lingouri (desi este mai bine sa fi tanar si bogat decat batran si sarac) ci pentru caracter si cunostinte. Scuze ca am uitat sa dau un anunt in Corriere della Sera! :)D

      Theophyle

      20/01/2012 at 6:40 pm

    • Pai nu a anuntat @huniad cu ce entuziasm au primit oamenii anuntul BOR 😆

      Theophyle

      20/01/2012 at 6:42 pm

  19. Patriarhia nu poate fi indiferenta……la suferintele….
    Sigur, daca Boc mai pluseaza jdemilioane de euro pentru catedrala lui securila atunci se mai schimba atitudinea

    Un tanar de stanga

    20/01/2012 at 6:39 pm

    • era o poza tare mishto cu piratul cu gura pana la urechi in mijlocul lor,incerc s-o gasesc
      probabil ca multzi de-acolo se-ntreabau,de ce dreac` necuratu,rade piratu 😆

      mircea

      20/01/2012 at 6:51 pm

  20. test

    mac gregor

    20/01/2012 at 6:44 pm

  21. Ati observat ca exista multi oameni care fac spume la gura pe motiv ca Elena Udrea ii sfideaza cu luxul unei genti Vuiton (500E? 1000E?), dar care nu au absolut nici o reactie cand Mazare (bugetar) isi prezinta la tv vila in care intri cu iahtul in sufragerie (150.000E?).

    Brainwash impecabil.

    Cred ca marii castigatori ai manifestatiilor sunt mogulii media, care au dovedit ca pot directiona ura populatiei. Tehnicile de manipulare in massa au castigat meciul contra politicului.

    mac gregor

    20/01/2012 at 6:48 pm

    • Sau porumbeii : Marean si cu Oana Mizil au tocat intr-o plimbare de o saptamina 120.000 euro….
      Se vede ca Marean e mai mult tigan decit evreu 🙂 Eu si daca i-as gasi pe strada nu as da 120.000 euro intr-o calatorie. Poate pina in planeta Marte, dar nu imi place acolo

      Un tanar de stanga

      20/01/2012 at 6:53 pm

      • pai gajica tb. plimbata, este a mai brava din targ

        mar

        20/01/2012 at 7:02 pm

        • Nu si-a luat toaleta de puscariasa 🙂 + lanturi , aia cu care a venit la parlament ?

          Un tanar de stanga

          20/01/2012 at 7:08 pm

          • pe ai o tine ptr. alte clipe

            mar

            20/01/2012 at 7:14 pm

      • Tds,asa au prezentat-o (stirea) la nustiu ce post.or fi gresit si ei.mai repede 12 mii,dar ce mai conteaza.e bine asha. 😉
        azi Cristina Sincai stie si ce-si doresc romanii din strainatate.
        Aprox.
        sunt romani care protesteaza in fatza ambasadelor romaniei din strainatate mai sunt si romani care doresc sa protesteze. 😆

        mircea

        20/01/2012 at 7:03 pm

    • @theo

      am incercat sa dau link-ul catre pagina mea – e un articol mai mare – dar nu merge?

      mac gregor

      20/01/2012 at 7:23 pm

  22. @huniad Piata Universitatii update 18:45 – Au ajuns si 20 de persoane de la ONG-urile Tziganilor cu lozinici „Jos dictatorii rromilor!”. Daca vin baietii de la „Noua Dreapta” o sa fie vesel. „Viermii” au strigat sa vina galeriile – Adevarati „revolutionari” astia sunt curajosi si plin de civism. Mama lor de nelegiuti!

    huniad

    20/01/2012 at 6:55 pm

    • Stai linistit @h. Nu vin cretinii de la Noua Dreapta sa se bata cu tiganii.
      Aia stiu sa doar sa fugareasca lesbiene la mars. Iar de homosexuali se iau doar cind ii ajuta si calugarashii si popii tineri 3-1

      Un tanar de stanga

      20/01/2012 at 7:04 pm

  23. hehehe
    Mai zice MacGregor : „Tehnicile de manipulare in massa au castigat meciul ”
    Bineinteles ca da , cu conditia ca massa sa fie plina de prosti 🙂 ceeace s-a si intimplat

    Un tanar de stanga

    20/01/2012 at 6:59 pm

  24. 😀 @Cetatean, te-am debutat si pe Sare (am mai bagat si eu cate una alta si-am facut un fel de Ilf si Petrov, sau Fratii Strugatzki din noi):

    😀 normal ca nu am mai cerut voie din moment ce am primit de doua ori acceptul pentru un deget… hat, ti-am insfacat mana!

    Sare'n Ochi

    20/01/2012 at 7:04 pm

  25. iar materialul nostru il completeaza stralucit pe al lui Theo. in trei (in afara de cei trei muschetari) s-a mai scris? 😀

    Sare'n Ochi

    20/01/2012 at 7:06 pm

  26. 😀 ce modest am fost cu „stralucit”-ul acela…..

    Sare'n Ochi

    20/01/2012 at 7:06 pm

  27. jandarmi cercetati ptr. lovire, sunt curioasa ce se va intampla cu aceste dosare. Adica participi la un miting neautorizat, faci scandal, dai cu pietre si faci si plangere. Ceva este in neregula 😦
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-11282581-patru-jandarmi-cercetati-pentru-lovire.htm

    mar

    20/01/2012 at 7:07 pm

    • nu e de speriat. conform legii, orice cetatean are dreptul sa depuna o plangere penala si orice procuror are obligatia de a o lua in seama si a lucra pe marginea ei. apoi vine ceea ce se cheama denunt calomnios in cazul in care plangerea se dovedeste netemeinica si cel care afost cercetat penal netemeinic se hor=taraste sa denunte denuntul calomnios.

      Sare'n Ochi

      20/01/2012 at 7:13 pm

      • reclamatia pt denunt calomnios ar trebuii sa o faca institutia. adica sa angajeze avocati pe banii ei. in momentul asta e un atac mediatic si politic la adresa unei institutii care aplica legea. ar trebuii ca institutia ca entitate sa se apere nu sa ii lase pe baietii aia singuri.

        a

        20/01/2012 at 7:17 pm

  28. Salut ! 🙂
    Totusi, situatia e albastra.
    La nivelul “pulimii” nemultumirile sunt diverse si s-au acutizat prin saracire.
    Puterea nu pricepe nici acum ca discrepanta dintre saracia maselor si opulenta (afisata ostentativ) a celor care gestioneaza banul public indeamna la revolta.
    Tzepele au ramas o vorba-n vant.
    La fel si reforma.
    Stiu companii de stat falimentare, la care reforma a insemnat suplimentarea schemei cu inca 3-4 directori, posturi gras platite, pt. clientela politica.
    Mafiotii lui Bombo au devenit baieti buni, aliati politici, chiar ministri.
    Strada striga “USL=PDL=mizerie”.
    Dupa gafele care erau sa-l coste alegerile (EBA, Ridzi, Udrea), Base a plusat cu lobby pt. companii private (Gold Corporation) sau cu atacuri bruste/aiuritoare, cu efect de bumerang (regele Mihai, Arafat).
    Nu e o surpriza ca muhaielele din opozitie, Porumbacu` si Copilotu`, incearca sa scoata profit maxim din conjunctura asta si sa orienteze protestele catre obiectivele lor.
    Concluzia e ca protestele sunt rezultatul jafului si habarnismului PDL (la decizie) peste care s-au suprapus actiunile colerice ale presedintelui.
    E posibil sa avem toti de suferit.
    Inclusiv cei care, in loc sa-i traga de maneca atunci cand trebuia, s-au repezit sa dea peste mana celor care au sesizat si au semnalat pericolul.

    Tzepelica

    20/01/2012 at 7:10 pm

  29. Gresit
    Sa vedem cine protesteaza:
    Protestele sunt rezultatul
    taierii salariului a 17.000 de revolutionari (din 4000) care de la 1 ian nu mai iau salariu iar la munca nu se duc ca s=au dezobisnuit si ei si familia , si vin la manifestatie, ca poate iau banii inapoi , si mai primesc un plus de la Papasha
    Crizei infioratoare din toata lumea – caci peste tot se protesteaza -iar aia nu au pdl, udre si basesti

    perifericii aia pe care ii doare legea 4
    dupa aia vine ritzi, udrea cu vuitton
    Ca e coleric prezidentul ? si nu rabda kakanarii ? e altceva asta. Dovada e ca desi Calafat a revenit lupta continua

    Un tanar de stanga

    20/01/2012 at 7:17 pm

    • Protesteaza chiar si salariatii unei companii de stat in care, dupa ce s-au facut disponibilizari, s-a creat o noua directie : „directia de management” (!).
      Pt. sotia unui secretar de stat din ministerul de interne.
      O alta noua directie : „directia operatiuni”.
      Pt. un fost director la SNLO, urmarit DNA.
      Care a finantat la greu campania electorala.
      Chestiile astea se deconteaza, pricepi ?

      Tzepelica

      20/01/2012 at 7:26 pm

  30. eu daca mai vad breaking newsul ala cu cei 500 de studenti care pleaca spre piata (dar nu mai ajung sau ajung 50 de oameni) o sa ma urc pe pereti. banicioiu ar trebuii sa ii dea o penalizare de cel putin 50% din suma lui poenaru ala.

    a

    20/01/2012 at 7:22 pm

  31. Am fost al cumparaturi. La mine, in Sud Vestul tarii, ploua cu galeata. Cred ca le-a trecut cheful de proteste chiar si suporterilor. In rest , lumea isi vede de treaba. E sfarsit de saptamana, isi fac aprovizionarea si se duc acasa , in sanul familiei ca au muncit toata saptamana.

    cedric

    20/01/2012 at 7:23 pm

  32. Sara buna,

    Sustinerea BOR-ului are mai degraba rol de santaj al guvernului (ceva salarii pen’ popime, bani pen’ casoiu’ al mare, poprirea dosarelor popimii etc).
    Un adevarat mesaj crestin ar fi avut alte repere. bleah…

    eugeni

    20/01/2012 at 7:27 pm

  33. Bor , daca e asa indurerata, ar putea sa mai renunte la marile averi si sa dea la saraci. Cred ca asta ar fi menirea ei, nu sforariile politice.

    cedric

    20/01/2012 at 7:28 pm

  34. m-am nevrozat 😆
    in fac o plancarta mare,daca ma gandesc bine fac o proiectzie laser pe cerul noptzii,shi voi scrie
    vreau o noua constitutzie in care sa scrie
    -nivelul la care se opreshte politizarea administratziei
    -nr. de ong-uri si procentul din buget ptr. finantzarea lor
    -nr.exact al sinecurilor

    mircea

    20/01/2012 at 7:29 pm

  35. Buna seara la toata lumea 🙂

    Am revenit!

    @Mircea, merci pentru aprecierile la comentariile anterioare. Cum spuneai, a inceput marea destructurare, sau au inceput apele tulburi.

    Acum, sa o luam babeste:

    1. La ora actuala, USL nu este pregatita sa preia puterea nici daca i-ar invita cineva. Nu si-au definitivat nici candidaturile, darmite echipa de specialisti. Se vor minca intre ei.

    Ceea ce ii intereseaza pe ei este sa faca zgomot si sa faca Puterea si mai ales pe Basescu sa „reactioneze”. USL incearca sa devina proactiva, intr-un mod cum numai ei stiu: declansind instabilitate.

    Basescu face foarte bine ca nu reactioneaza. PDL insa, absolut dezastruos. Unul vorbeste de remaniere, altul zice ca protestele sunt indreptatite, iar clovnul de Cristian Preda scoate declaratii de te doare capul. Toti reprezentantii PDL care au vorbit s-au dovedit super fricosi, stingisti ca abordare, reactivi si scapati in pantaloni. Basescu trebuie sa ii lase in continuare sa gestioneze situatia. Fara el sunt mincati.

    2. Nu exista posibilitate constitutionala de alegeri anticipate parlamentare. Toate pirghiile sunt in mina lui Basescu, nimeni in lumea asta nu il poate obliga sa dizolve Parlamentul, chiar daca pica Guvernul Boc si apoi pica si 100 de PM interimari (oricum s-ar numi ei: x-ulescu, y-ulescu, z-ulescu).

    Nici chiar daca este suspendat Basescu, un presedinte interimar (Blaga, Geoana, Ponta, Hunor sau Papa Pius nu dizolva Parlamentul provocind alegeri anticipate (Constitutia: art. 98, 2) „Atribuţiile prevăzute la articolele 88-90 nu pot fi exercitate pe durata interimatului funcţiei prezidenţiale”), asa ca posibilitatea alegerilor parlamentare anticipate este nula.

    Nici daca intreaga clasa politica ar dori, nici daca Basescu ar fi suspendat si Antonescu ar fi Presedinte, tot nu ar exista alegeri parlamentare anticipate. Constitutia nu permite unui presedinte interimar sa dizolve Parlamentul.

    Asa ca putem stabili un punct cert in incertitudinile anului electoral 2012: posibilitatea ca alegerile parlamentare sa fie decalate este practic, zero. Opozitia sa se obisnuiasca cu ideea, alegerile parlamentare vor fi la termen.

    2. Presedintele este la adapost de orice actiune de suspendare. Un om din PDL este la Senat (Blaga) iar Zegrean, numit de Basescu la CCR, a spus acum citeva zile ca CCR poate opri o actiune de suspendare a Presedintelui.

    Asa ca strategia USL, vesnica strategie („daca nu faci nu stiu ce, te suspendam”), nu poate fi folosita electoral. Blaga la Senat a fost o mutare buna pentru Basescu din perspectiva anului electoral 2012.

    Opozitia ar trebui sa nu conteze deci nici pe anticipate parlamentare, nici pe anticipate prezidentiale: Basescu va fi cel care va numi Primul Ministru in noiembrie 2012. E a doua certitudine politica in anul 2012.

    3. O a treia certitudine politica este ca Puterea nu e nebuna sa se trimita singura acasa, demisionind in bloc, cum propune Opozitia. In conditiile in care Basescu decide cine e PM in noiembrie 2012, tentatia oricaruia celor 3-4 partide guvernamentale de a se alia electoral cu USL este spre zero. Toate trei-patru stiu ca Basescu decide singur cine e PM si ca e mai bine sa fii cu el decit impotriva lui, altfel ramii in afara Guvernului. Oricit de „rau” ar da ante-alegeri sa fii cu Basescu, post-alegeri e bine sa fi cu el. Partidele pot avea strategii de distantare politica de Basescu, dar dupa aceea vor vrea sa fie in arcul guvernamental.

    4. O a patra certitudine este ca apetitul pentru reforme a Guvernului si mai ales a PDL este spre zero. Insa acest lucru poate fi exploatat, mai ales ca toata Puterea, si mai ales PDL, au nevoie de alegeri comasate. Cum spuneam dimineata, nevoia de comasare a alegerilor ii pune pe cei de la Putere in mina lui Basescu.

    Cetatean

    20/01/2012 at 7:36 pm

    • @Cetatean,

      mintea mea nu poate sa inteleaga,

      1.parlamentul se (aice este folosit reflexivu’ 🙂 ) autodemisioneaza – au complet
      axioma:Guvernul trebuie sa fie dat jos de trei ori si numai dupa aia alegeri anticipate
      a) Cine va da jos guvernul?
      b) Constitutia noastra are ceva articol impotriva functionarii fara parlament?
      c) Pana la organizarea de alegeri partiale (in toate circuscriptiile -1(una)) parlamentul poate functiona doar cu Blaga vot, cvorum , legal?

      eugeni

      20/01/2012 at 7:48 pm

      • buna eugeni 🙂
        au crezut ca e ca-n Belgia dar au confundat institutziile statului,
        guvernul cu parlamentul 😆

        mircea

        20/01/2012 at 7:53 pm

      • eugeni, 🙂

        1. Parlamentarii daca se auto-demisioneaza (toti!), si as vrea sa o vad pe asta, Guvernul ramine in functie, caci nu l-a dat jos nimeni.
        2. Nimeni nu poate da jos Guvernul daca Parlamentul a demisionat in bloc.
        3. Constitutia nu prevede functionarea fara Parlament.

        Alegerile pentru Parlament se desfasoara asa: Art. 63, 2) Alegerile pentru Camera Deputaţilor şi pentru Senat se desfăşoară în cel mult 3 luni de la expirarea mandatului sau de la dizolvarea Parlamentului.

        Daca Basescu nu dizolva Parlamentul, se pune problema : „demisia” in bloc a parlamentarilor poate fi considerata echivalenta cu situatia descrisa in art. 63, adica „expirarea mandatului”. NU.

        Exemplu: Daca un deputat/senator demisioneaza inainte de expirarea mandatului, au loc alegeri in colegiu lui pentru un mandat care va tine din 20 ianuarie 2012, sa zicem pina in noiembrie 2012.

        Asa ca daca tot parlamentul ar demisiona, s-ar face alegeri parlamentare anticipate partiale in fiecare colegiu, insa mandatele lor ar fi din 20 ianuarie 2012 (presupunem ca azi isi dau demisia) pina in noiembrie 2012, cind au loc alegerile parlamentare la termen. 😈

        Cetatean

        20/01/2012 at 7:59 pm

      • daca pleaca parlamentarii opozitiei se poate modifica si Constitutia!

        cinic

        21/01/2012 at 1:16 pm

    • salve City merci
      am vrut si Io sa-l pun pe pirat intr-o pozitzie pro-activa ,cu declansarea scandalului
      da` fie 😆
      ps.
      oltean pe sticla mai ca plangea.Imi cer iertare ptr. ……,

      mircea

      20/01/2012 at 7:50 pm

      • Oltean sa se duca naibii de idiot.

        Cetatean

        20/01/2012 at 8:00 pm

      • lasa, ca decide el cind sa fie activ.

        deocamdata orice ar face ar arata ca este reactiv.

        Cetatean

        20/01/2012 at 8:01 pm

  36. Pentru NR.

    Cred ca un alt obiectiv punctual al NR ar trebui sa fie confiscarea extinsa a averilor. Aplicarea drastica a legii in domeniul acesta. In orice aparitie TV trebuie cerut asta.
    Am vazut ca NR nu se simte reprezentata de aceste proteste si inteleg foarte bine,
    http://nouarepublica.ro/eu-nu-multumesc/
    Numai ca acum NR trebuie sa reprezinte nu sa fie reprezentata.

    eugeni

    20/01/2012 at 7:37 pm

  37. Revin 🙂
    De adaugat Theophyle ca guvernul musai sa cheltuie o gramada de bani care ulterior vor fi rambursati de UE . Deja se vocifereaza ca procentul redus de cheltuieli (si implicit de rambursari) vor avea efecte la urmatoarea turnanta de finantare moaca 🙂 de la UE . Adica riscam sa ne taie din banii viitori .
    Nu intru in amanunt cum se cheltuiesc banii , cum se ingreuneaza accesul dar guvernul are groase probleme la partea macro a finantelor . Daca adaugam si modul haotic cum se cheltuieste ce este in pusculita , vedem ca problemele RO sint imposibil de rezolvat de un guvern tehnic care nu are o ampla majoranta parlamentara .
    Unica strategie actuala e cine pune mina pe putere . Pierde o intreaga natiune din asta . Asa cum am pierdut ani de zile cu lipsa de investitii (cu cap) in infrastructura . Lipsa unei strategi comune partidelor pentru bunastarea natiunii in ansamblu nu in „gasti” de interese .

    Ștefan A.

    20/01/2012 at 7:40 pm

  38. A murit Etta James

    Un tanar de stanga

    20/01/2012 at 7:42 pm

  39. He -he,
    Declaratie Crinela:
    Presedintele PNL, Crin Antonescu, a declarat vineri ca nu-si doreste sa fie presedinte al Romaniei.

    Afirmatia liberalului a fost facuta intr-o interventie telefonica la Antena 3. Intrebat daca isi doreste sa fie presedinte, acesta a spus ca nu vrea acest lucru.
    „Nu imi doresc sa fiu presedinte. Imi doresc sa fiu cetatean intr-o tara normala in care se respecta legile, in care presedintele intelege sa fie in slujba cetatenilor”, a continuat Antonescu.

    Si-o fi dat seama ca sunt acri strugurii? Sau nu se mai intelege cu Ponta&USL?

    cedric

    20/01/2012 at 7:48 pm

    • nu, vrea sa para simplu „cetatean”, nu politician chiulangiu.
      A fi Presedinte este singura dorinta a lui Crin. O va avea pina ce va inchide ochii.

      Cetatean

      20/01/2012 at 8:05 pm

      • ii ia locul bombonel .afla si chuky dar dupa 23 ianuarie…

        zigzag

        20/01/2012 at 8:10 pm

      • Ce tara normala e aceea in care un parlamentar sustine ca el nu are obligatia de la se duce la serviciu?
        sa inceapa schimbarea cu el si cu cei din jurul lui iar apoi se va normaliza si tara.

        luminita

        20/01/2012 at 8:12 pm

  40. @huniad Piata Universitatii update 20:00 – Avem o miscare care se numeste „Occupy Bucharest”, care are o problema cu forarea „Gazelor de sist” . Gazele respective vor creea multe cutremure distrugatoare. Avem si o gazda, probabil un dom rrom pe nume Alexandru Cioaba, care a adus o statie de amplificare prin care s-a declarat gazda si a „deschis” Universiada. O nebunie totala. Viermii scandeaza „sa vina galeriile.” Jandarmii au inceput sa nu-i mai simpatizeze pe viermi. Pacat ca un lucru corect civic a devenit un Hyde Park al nebunilor. Multi ciudati traiesc in tara asta.

    huniad

    20/01/2012 at 8:08 pm

  41. Emil Boc este la Palatul Cotroceni. Oare vom avea ceva vesti asta seara?

    cedric

    20/01/2012 at 8:11 pm

    • nu cred,

      + La întâlnire participă şi secretarul general al Partidului Popular European, Antonio Lopez.

      afla si Uniunea Europeana adevarul din Ro

      skorpion

      20/01/2012 at 8:48 pm

  42. Ministru german a agriculturi la expozitie de agricultura in RFG .
    Vedeti ca sint si romani prin poze .

    http://www.repubblica.it/esteri/2012/01/20/foto/ilse_la_grande_abbuffata_del_ministro_tedesco-28476481/1/

    Ștefan A.

    20/01/2012 at 8:48 pm

  43. buna seara
    complet dezamagit;
    in piata universitatii nu am citit ca ar fi vreun banner ” legalizati prostitutia” /inca n-am citit despre aparitia ATAC,aia cu gay&lesbiene;ar trebui sa-i anunte cineva ca bor s-a pozitionat
    cam multa lipsa de civism

    intamplator

    20/01/2012 at 8:52 pm

    • Buna seara din nou.Ei lasa ca nu e timpul recut 🙂

      clemycali

      20/01/2012 at 9:13 pm

  44. Monica Macovei la TvRInfo

    mar

    20/01/2012 at 9:13 pm

    • Multzam fain

      eugeni

      20/01/2012 at 9:16 pm

  45. MM vorbeste ca un PM sau mi se pare mie?

    eugeni

    20/01/2012 at 9:17 pm

    • Doamna va fi unu din viitorii candidati la presedintetie. Arma letala a PDL .

      Ștefan A.

      20/01/2012 at 9:29 pm

      • PPE este arma letala a pdl.asa cum socialistii europeni sunt arma usl.lupta de putere vine din exterior pe seama incitarii populatiei. 🙂 normal pe langa astia mai trag cu prastia kondyakovi, penali din RO care se si vad scapati de dosare etc.

        zigzag

        20/01/2012 at 9:33 pm

      • Asa cred si eu. Daca ar putea sa apara mai des pe sticla (ptr ca are intotdeauna lucruri pertinente de spus) si daca madam Udrea ar putea fi facuta disparuta cumva din guvern si din prima line a politicii st fi absolut minunat.

        clemycali

        20/01/2012 at 9:36 pm

  46. de la huniad pe SMS. @huniad Piata Universitatii update 21:30. Cred ca povestea se cam stinge. Probabil cam 500-600 de oameni in piata. Foarte multi ciudati. Fiecare are ceva de spus sau vrea ceva. Numai Sf. Petru poate da ce vor toti cetatenii astia. Este clar ca totul s-a pornit dintr-o gresala de comunicare care nu a fost tratata corect. Astazi povestea este alimentata de mass-media care este singura care castiga. Am vazut cu ochii mei multe scene regizate si nu numai ale Antenelor sau iRTv. Astai sunt vulturi care traiesc din cadavre. Noapte buna – pe maine!

    Theophyle

    20/01/2012 at 9:32 pm

    • Noapte bună, Huniad. Mulţumim frumos pentru osteneală!

      tibi

      20/01/2012 at 9:33 pm

    • Multumesc prietene @huniad – o seara buna 🙂

      Theophyle

      20/01/2012 at 9:34 pm

    • Noapte buna @huniad. Ai grija de tine si multumiri ptr corespondente.

      clemycali

      20/01/2012 at 9:37 pm

  47. Ce suturi in cur trage doamna MM la astia din USL .
    Rufele se spala in familie nu la UE . Cam asa a spus doamna . Si bine a zis la cretinii astia 2 .

    Ștefan A.

    20/01/2012 at 9:39 pm

    • Adica la Ponta si Crin .

      Ștefan A.

      20/01/2012 at 9:41 pm

  48. pentru @sare 🙂

    acuma ti-am vazut mesajul tau de la ora 7. Bine ai facut, merci 🙂
    re-confirm, ai acceptul meu sa imi preiei la orice ora comentariile fara nici o retinere si cerere prealabila.

    Cetatean

    20/01/2012 at 9:48 pm

  49. Sindromul Alba ca Zapada
    Un nou partid antisistem , „Sfirsitul Lumii Lor” al profesionistilor realizati +35, virgini in politica condus de Bogdan Naumovici(director creatie Leo Burnett)

    Asta dupa chestia de sapt asta cu LiberaliiRomani

    Daca se apucau de partid cu 3 ani inainte de alegeri ii intelegeam ca sunt onesti
    Si sunt sigur ca vor mai apare citeva Albe …

    Un tanar de stanga

    20/01/2012 at 9:49 pm

  50. http://www.realitatea.net/antonescu-demisia-parlamentarilor-e-o-solutie-pentru-a-ajunge-la-anticipate_906162.html

    ” Dacă se poate, există în acel moment posibilitatea unui acord politic cu care mergem la preşedinte şi îi cerem să dizolve Parlamentul. Dacă ni se impune de Constituţie un circuit complicat, de trei luni, mai există o soluţie: ne dăm demisia toţi parlamentarii. Atunci, nu se încalcă nicio Constituţie pentru că Parlamentul e dizolvat. Şi intrăm în alegeri anticipate. Rămâne guvernul actual în funcţie şi organizează alegeri. În 45 de zile avem alegeri, campanie”, a mai declarat Antonescu.

    Doamne, da unde nu vad chestia asta, ca ar lua cea mai mare tzeapa Antonescu, intrucit mandatul (eventual) pe care l-ar obtine ar fi doar de citeva luni, de cind ar fi reconfirmat prin vot pina in noiembrie, cind s-ar face alegeri la termen 😆

    Demisia tuturor parlamentarilor nu inseamna ca Parlamentul e dizolvat si ca se reia contorul alegerilor: de pilda, februarie 2012 – februarie 2016. NU. Inseamna ca alegerile la termen tot in noiembrie 2012 se tin (daca nu exista decret prezidential de dizolvare) iar il cel mai fericit caz Antonescu ar mai prinde un mandat de citeva luni, pina in noiembrie 2102 😈

    Cetatean

    20/01/2012 at 10:02 pm

    • Prostia asta a spus-o si luni. Cred ca ideea a reluat-o cu de la sine putere ptr ca atunci cand s-a discutat in USl juristii PSD au argumentat, corect, asa cum ai facut si tu, ca demisia opozitiei nu ar determina alegeri anticipate ci doar alegeri partiale ptr locurile ramase vacante. Prost e Crin.

      clemycali

      20/01/2012 at 10:07 pm

      • clemy, asta nu numai ca e prost, e prost din ala care se crede destept si nu lasa nici pe altii sa il invete !

        Cetatean

        20/01/2012 at 10:10 pm

    • chiar asa de bou o fi antonescu, sa nu cunoasca legislatia?
      bravo, cetatene, ca ma lamurisi, acum ma intreb oare chiar nu stie sau manipuleaza!
      orice este posibil

      skorpion

      20/01/2012 at 10:07 pm

    • a-ti trage singur suturi (lupul din Disney) e un talent. Guvernul actual -ramanand in functie- va desena circumscripiile electorale. Sa nu uitam ca Hrebe si Olteanu au facut-o in 2008 si asa au ajuns PNL la 18%.

      cinic

      21/01/2012 at 1:21 pm

  51. Completare: legea 35/2008, art. 48, al.16):

    „(16) In caz de deces sau demisie a unui senator sau deputat, pentru ocuparea mandatului vacantat se organizeaza alegeri partiale la nivelul colegiului uninominal in care a fost ales respectivul deputat sau senator, cu aplicarea corespunzatoare a prevederilor prezentului titlu. Alegerile se organizeaza doar daca nu ar urma sa aiba loc cu mai putin de 6 luni inainte de termenul stabilit pentru alegerile parlamentare„.

    Eu ii sugerez lui Antonescu sa isi dea demisia in iulie 😆

    Cetatean

    20/01/2012 at 10:09 pm

  52. Multumesc

    ovidiu

    20/01/2012 at 10:16 pm

  53. De ce trebuie sa plece Basescu
    pentru ca l-a demis pe dr. Iaser Calafat !
    – pentru ca sotul meu a facut infarct !
    – pentru ca sotia mea a alunecat pe scari si si-a scrantit piciorul !
    – pentru ca profesoara de romana mi-a pus nota 4 !
    – pentru ca Universitatea Craiova a fost desfiintata !
    – pentru ca am picat bacalureatul !
    – pentru ca ma plictisesc acasa !
    – pentru ca sunt puturos !
    – pentru ca mai vad lume, mai socializez !
    – pentru ca asa mi-a zis unul si mi-a dat 100 lei ! (pe hn)

    Un tanar de stanga

    20/01/2012 at 10:21 pm

    • – pentru ca nu stiu cine e Basescu
      – pentru ca Iliescu are dreptul la al 4-lea mandat
      – pentru ca sunt coafor si vreau sa il tund pe Presedintele Romaniei, Crin Antonescu
      – pentru ca sunt furnizor de cauciucuri si vreau sa echipez masina Presedintelui Romaniei, Victor Ponta
      – pentru ca sunt Ion Iliescu si vreau sa mor in patul de la Cotroceni

      Cetatean

      20/01/2012 at 10:32 pm

  54. P.S. Crin antonescu nu cunoaste acest articol din legea pe care el insusi a votat-o in 2008. A votat DA, insa a votat ca prostu’ 😆

    http://www.cdep.ro/pls/steno/evot.nominal?idv=4147&idl=1

    Al 8-lea pe lista.

    Omul a votat legea pentru legea pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului si habar nu are ca daca isi da demisia un parlamentar, se fac alegeri partiale, insa doar daca nu mai sunt 6 luni pina la alegerile la termen.

    Iaca de ce e bine sa nu votezi ca proasta in Parlament, ca prostia lasa urme chiar si dupa 4 ani!.

    Un ciumpalac politic.

    Cetatean

    20/01/2012 at 10:24 pm

    • Ciumpalac ?

      REGINE

      20/01/2012 at 10:54 pm

      • Ciumpalac este un termen argotic, provenind din limbajul gastilor din cartiere, desemind o persoana cu reduse capacitati mentale si slaba interactiune sociala.

        Cetatean

        20/01/2012 at 11:06 pm

        • Explicatie academica ! Exista sau va apartine ?

          REGINE

          20/01/2012 at 11:25 pm

          • imi apartine. cunosc modul in care este folosit termenul acesta de banlieue romaneasca.
            termenul e o creatie a gastilor de cartier.

            Cetatean

            20/01/2012 at 11:56 pm

  55. Rectific, asta e linkul corect, Antonescu e al 10-lea pe lista. Linkul anterior era la alta lege.

    http://www.cdep.ro/pls/steno/evot.nominal?idv=4156&idl=1

    Cetatean

    20/01/2012 at 10:27 pm

  56. Citoyen,

    Pe CA nu il intereseaza sa aiba dreptate sau sa fie sprijinit de o logica juridica. Il intereseaza sa atraga pe aceea care vor zice: ” Aia se agata de putere”
    PNL-istii se vor inghitii si broasca asta chit ca lumea va incepe sa rada de ei. Dar poate poate….

    eugeni

    20/01/2012 at 10:35 pm

    • Eu cred ca Crin vorbeste fata acordul partenerilor din coalitie. Nu stiu daca la PSD este apetenta ptr o astfel de miscare. Sunt acolo baieti care tin de imunintate cu dintii.

      clemycali

      20/01/2012 at 10:40 pm

      • locotenentii lui Antonescu si cu el insusi isi inchipuie ca daca sprinteaza electoral si ca imagine, vor avea ceva argumente in fata PSD la viitoarea impartire finala a candidaturilor. Aiurea! Au pus batista pe tambal in USL si vine acus-acus spinoasa problema a candidaturilor. Baronii PSD nu vor paritate, iar Antonescu si ai lui incerca zilele astea sa para mai vinjosi electoral decit sunt.

        Cetatean

        20/01/2012 at 10:44 pm

        • Ei da. Ca s-a vazut cat de vanjosi sunt la miningul de ieri. Pana la urma baronii PSD au dreptate. Anemia participarii le da argumente in fata conducerii centrale a partidului. Sa te tii atunci sarba cu strigaturi.

          clemycali

          20/01/2012 at 10:49 pm

          • ii vor minca pesedistii pe liberali la stabilirea candidatilor. crin va face spume degeaba, Ponta il va trage pe sfoara, de nevoie, ca il vor stringe cu usa baronii.

            Cetatean

            20/01/2012 at 10:54 pm

  57. eugeni, Antonescu are acum ca bazin electoral indivizii care isi vind votul pentru punga cu faina sau pentru un strigat de genul „pomana la toata lumea!”. El cauta acum votul celor care l-ar vota si pe Vanghelie, si pe Ponta, si pe Iliescu.

    Bazinul electoral al lui Antonescu ca om politic este acum cel al PSD. Pentru el nu mai exista alta cale de intoarcere. De aceea el sustine aberatii pe care nici un om cu cap nu le-ar sustine. El crede ca daca zice „astia”, lumea il considera „altfel” si il voteaza.

    Cetatean

    20/01/2012 at 10:40 pm

    • Like 🙂

      ela

      20/01/2012 at 11:40 pm

    • That was my point 🙂

      La PNL a ramas nucleul dur care spera tacand din gura. In rest PNL incearca bazinul electoral al PSD., dar unde nu are nici-o sansa.

      eugeni

      20/01/2012 at 11:51 pm

  58. Robert Rekkers, directorul general al Bancii Transilvania, a demisionat din toate functiile detinute in cadrul Grupului Banca Transilvania

    doresc ca acest mesaj sa fie urgent transmis dl antonescu crin,presedinte-inca-al pnl; surse din anturajul d-lui rekkers confirma ca acesta a demisionat in semn de protest fata de faptul ca presedintele romaniei dl basescu nu demisioneaza la cererea pnl ,a presedintelui sau si a aliatilor din psd&pc;
    este un semnal clar de sprijin pentru demersurile dl antonescu

    intamplator

    21/01/2012 at 12:00 am

  59. eu am auzit ca Rekkers va face parte din Guvernul Johahahanis II, ca tot e vorba de ministri cu nume straine 😉

    G&M.

    Cetatean

    21/01/2012 at 12:06 am

    • @cetatean/va rog nu stricati chestia/la cita minte are si cit de disperat este,e in stare sa mushte;
      dupa dr calafat n-ar strica pentru ” admiratorii” lui antonescu si dl ” romanes” /ar da grozav

      intamplator

      21/01/2012 at 12:10 am

  60. intimplator, astia musca din orice momeala care are sonoritate straina si care ar putea sa pacaleasca electoratul ca alternativa la Basescu. 😆

    Cetatean

    21/01/2012 at 12:21 am

  61. Seara buna!
    Tehnocrat, netehnocrat, eu nu m-am clarificat, cine era navy si eli_cea_rea ori domnul ce lebada isi zicea?

    Creanga

    21/01/2012 at 12:28 am

  62. salve! 🙂

    Lebada era un dinozaur al finantelor, invirtitor de cifre, apolitic. Acum e linistit la pensie. ceilalti doi, nu am intrebat si nici nu stiu daca mai e relevant… 😉

    Cetatean

    21/01/2012 at 12:38 am

  63. buna dimineata
    ” revolutia” in romania profunda-filmul documentar Stremt(sat de munte)

    „Unii fumau, alţii beau din damingene, alţii erau serioşi… Revelionu’ l-am făcut cu automatul sub biroul secretarului de partid şi încărcătoarele la cizmă!”, povestesc protagonişti ai filmului

    si cineva se intreba de ce iesirile in strada au loc in romania numai iarna:
    un posibil raspuns: vara sunt ocupati, stau la terase

    intamplator

    21/01/2012 at 8:06 am

  64. Buna dimineata,
    Postare noua.

    huniad

    21/01/2012 at 9:02 am

  65. Romania NU vrea un Fat Frumos! A avut destui. Poate ca e dreptul ei sa vrea un OM , nu o unealta!
    Evident, sunt pesimista si nu cred ca va fi posibil.

    elena agachi

    21/01/2012 at 4:22 pm


Comentariile sunt închise.