Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Trei generaţii

Postat de @DanSu

Azi am devenit mai sfatos si as vrea sa va vorbesc despre un domeniu drag mie.

Lucrez in IT din ’84 si am inceput sa invat programare din ’74 (cand am gasit (elev de liceu fiind) un curs de FORTRAN in Gazeta matematica – curs tinut episodic de Solomon Marcus). Am programat initial la “rece”, cu hartie si creion, fara cartele, fara consola, fara acces la calculator.

Au trecut de atunci trei generatii hardware de calculatoare (circuite imprimate, cele integrate si VSLI-uri le actuale) si trei filosofii de programare (de la programarea clasica la cea structurata si acum programarea obiectuala). Limbajele au evoluat si ele odata cu hardware-ul respectiv. O sa radeti probabil dar evolutia spectaculoasa ca rezultate, nu este spectaculoasa la “firul ierbii”. Diferenta este mai mult de abordare a problemelor decat de programare propriuzisa. Ce va urma? Nu stiu, nu sunt profet. Oricum d.p.d.v hardware-ul va fi o revolutie a principiilor.

Fac acum un discurs mai tehnic pentru care imi cer iertare. Probabil, cei din armata o sa inteleaga mai bine aceasta revolutie. Cea mai buna (in sensul de optima) arma de artilerie a fost creeata in ’39. Orice progres in precizia sau distanta loviturii, aducea un consum mult marit (in tehnica, in cantitate, in consum de resurse). Asa a aparut artileria reactiva, care ara la baza alt principiu decat cel al propagarii initiale. La fel si in hardware-ul existent, cel mai “optim” calculator a fost deja creat. Eu spun ca in momentul cand s-a trecut acest prag, a fost cand s-a ajuns la viteze de 3 GHz.Tehnic vorbim de oscilatii cu lungimea de unda de zecimi de milimetri. Fizic, s-a ajuns, cred eu, la limita economica, in ce priveste fizica clasica, care se ocupa de obiecte mai mari decat un atom.

Distanta intre componentele procesorului a ajuns de asmenea la limita fizica (cand de exemplu o rezistenta poate deveni condensator in apropierea fizica de alta rezistenta), impuritati de ordinul de marime a atomilor, etc. Pe aceleasi principii nu se mai poate cobora, oricate imbunatatiri se mai pot aduce. Orice imbunatatire insemna insa consum de resurse peste nivelul imbunatatirii aduse.

Solutii ca multiprocesarea sau superconductibilitatea sunt substitute cu costuri mult peste imbunatairile aduse.

Si mai exista o limitare, care tine de om si de mediul sau. Pur si simplu viteza de perceptie a ochiului, face ca dupa ce trec de o afisare sub o sutime de secunda (de fapt mai lenta) nu mai aduce practic nimic in plus pentru om. Cat timp nu uiti ca aceatsta unealta este doar o unealta menita sa ajute si sa serveasca omului (in toate ipostazele sale), ce sens ar avea sa faci un calcul intr-o miliardime de secunda cand afisarea rezultatului este perceput in sutimi sau zecimi de secunda.

Sa trecem peste detaliile tehnice, ce ma uimeste acum este faptul ca spiritul entuziast al unor Bill Gates sau Steve Jobs nu se regaseste in scoali sau universitati. Si nu numai la noi.

A fost o perioada, in care m-am speriat de “tineri lupi”. Am invatat programare la rece, am parcurs etapa cu etapa varstele programarii, nu fost stralucit dar am fost (si sunt in continuare) interesat de domeniu. Apoi, cand fiul meu, a terminat facultatea de informatica (din Oradea), a venit cu colegii la o mica petrecere (stau/stateam aproape de universitate), am avut ocazia sa discut cu ei. Am ramas uimit, cand eu, (Batranul/Mosul/Seniorul/Fosila), nu am primit un raspuns la intrebarea simpla “Ce este informatia?” Reamintesc ca vorbeam cu “informaticieni”, cu oameni ce vehiculeaza permanent “informatia” la fel cum tamplarul formeaza lemnul. Am ramas uimit, ca la o asa institutie (adica la o facultate), lucruri ce tin de radacina lucrurilor nu erau tratate. Initial am pus totul pe seama “calitatii” invatamantului romanesc, ulterior am vazut ca lucrurile stau mult mai rau. “Romanesc” e doar o vaietare mioritica, de fapt lucrurile stau rau in intreg invatamantul.

Constructor fiind (prin studii – dar sa nu ma puneti sa zidesc un zid  ), am stiut ce insemna cimentul, piatra, lemnul si alte materiale, am avut cursuri la care s-a vorbit de arhitectura, de optimizarea spatiului de locuit si de ergonomie, notiuni esentiale daca vrei afirmi ca faci ceva si intelegi ce faci. Chiar daca nu aveai abilitatile si/sau manualitatea celor cu experienta, stiai “de ce” si intelegeai “cum”. Chiar daca atunci cand proiectai o cladire mai uitai scara de urcare la etaj (caz real), la executie greseala era corectata imediat (cu glumele si mistocareala de rigoare).
Nimic asemanator la cei ce termina informatica. Se predau cursuri extrem de sterpe despre algoritmi dar nu se defineste la ce folosesc acestia. Se predau cursuri de programare, unde se cer aplicarea algoritmilor.In decursul anilor am intalnit multi programatori si cu mana pe inima va spun ca cei mai entuziasti si cei mai profunzi erau cei ce veneau din afara facultatilor de profil.

Intrebati un absolvent (sau chair pe un profesor) ce reprezinta expresia: „Be liberal in what you accept, and conservative in what you send”. O sa aveti supriza ca nu cunosc. Este deviza internetului cand a fost conceput de la mama lui ( I.E.T.F. ). Gasiti deviza aceasta inscrisa pe actul de nastere al protocoalelor de transmisie universal acceptate la ora actuala (RFC1122 – definirea ITP). Niste oameni care au gandit (si au reusit) sa puna ordine intr-un haos de protocoale si retele, au pornit de la aceasta filosofie de viata (care poate defini de fapt viata unui om modest si normal, care asculta pe toti din jurul lui dar vorbeste doar cand are ceva de spus). Si au schimbat lumea. Nu s-au imbogatit (RFC-urile sun acte publice ne-purtatoare de copyright), dar au schimbat-o.

In cei aprope 30 de ani lumea IT-ului nu s-a schimbat fundamental. Poate ca afirmatia mea socheaza, dar sa nu uitam ca marile averi in informatica au fost facute de “manageri” nu de informaticieni. Steve Jobs, la fel cu Bill Gates, au fost in primul rand manageri, au manipulat resurse umane formidabile, nu concepte, algoritmi si comenzi. Multi (uneori ma gandesc ca prea multi), au ales informatica doar ca o cale de imbogatire, de succes social. Este facinant sa citesti ca totul a pornit dintr-un garaj si au iesit companii de miliarde. Dar ingredientul principal al succesului au fost (si sunt si acum) manipularea pietelor, resursele umane utilizate.

Cunoasteti un autor de limbaje de programare care a facut avere?  Nume ca John Warner Backus, Thomas Eugene Kurtz sau Jean E. Sammet  va spun ceva? (FORTRAN/BASIC/COBOL). Cei ce lucreaza in domeniu, stiu prea bine ca la baza programarii este codul. Indiferent ca vorbim de programare structurata sau obiectuala, in spatele acestor concepte se ascunde codul. Obiectele au codul incorporat, structurile organizeaza si optimizeaza codul. Aceasta este diferenta esentiala intre concepte. Adica putin s-a schimbat, dar acest putin au insemnat pasi enormi. Pe vremuri aveam biblioteci “sursa”, apoi au aparut bibliotecile de functii, acum sunt biblioteci de obiecte. Fiecare cu un mod de utilizare, fiecare tip cu limitarile si avantajele ei. Ce s-a schimbat fundamental e modul de abordare a problemei si tehnica de scriere. Dar fundamental, ca formalizare a problemei si punere in opera, nimic deosebit in acesti ani.

Ce e deosebit in IT-ul romanesc? Cred ca pe primul plan as pune faptul ca IT-ul, cu programarea lui cu tot a evoluat nu in virtutea, ci in ciuda educatiei care se face pentru specialisti.

Revin la problema invatamantului. Nu stiu cum e in alte parti, am impresia ca situatia nu este mult mai buna. Ma refer la invatamantul formal, bazat pe itemi, pe elaborari si aprobari de programa, de continut, etc. Invatamantul «nonformal» si mai ales auto-invatamantul merge mult mai bine. Intri intr-o librarie si vezi carti despre „programarea in Windows ‚98 sau ultimele noutati despre cea in XP. Pana se scriu aceste carti, pana se tiparesc, pana se distribuie, ele sunt deja depasite. Momentan, sotia mea face un masterat didactic pe informatica, toate sunt bune, dar se preda o varianta antica de C++. Nu este rau, se pot intelege notiunile de baza, dar programa este prost facuta in opinia mea. Se insista pe formalisme, pe structuri sintactice, se dau teme cu rezolvari de functii matematice, se insista pe invatare memorata. La predarea sistemelor de operare (linux de eg.) li s-a interzis apelarea help-ului interactiv. Nu asa se invata programare.

Totul se invata din mers. Exista cursuri, in afara scolii, mult mai pline de continut si mult mai utile, care intr-o saptamana, maxim doua, se predau notiunile de baza, apoi esti aruncat in apa. Daca te rezumi la ele, te ineci in primul lighean. Dar daca ai notiunile de baza (care din pacate de multe ori nu se predau), ai Help-ul specializat.

In plus, exista o ”aura” a programatorului – vazut din afara – ca ”vrajitor” pe computer, este chemat programatorul sa rezolve o problema care tine pur si simplu de proasta organizare a muncii.

Prezentarea in presa, aproape cu veneratie a ”istetimii” unor loaze ce ”sparg” serverele Pentagonului sau a CIA (sau alte institutii respectabile) cu sugerarea ”genialitatii” loazei respective, fara sa se vada ca de multe ori exista pur si simplu slabiciuni in securitatea sistemelor respective, respectiv de multe ori pur si simplu neglijente umane. Pentru spargerea unor parole ce sugereaza numele catelului si/sau data de nastere, exista iar o multime de programe la un clik distanta. Nici o genialitate aici, pur si simplu utilizarea unor instrumente prefabricate.

In vremea “gold age”-ului, exista un anumit farmec al “lupului singuratic” ce spargea parole si copia informatii prost protejate. Farmecul sa faci un mic virus pe care-l puneai pe calculatorul “sefului” si care la deschidere avertiza ca utilizatorul cu IQ sub 50 a deschis sesiunea si se recomanda inchiderea lui( a computerului, nu a sefului)  Si alte glume ce ni le faceam intre noi. (si acum imi amintesc cu placere cand am castigat o lada de bere (in urma uni pariu) cu inginerul de sistem pentru ca i-am deturnat consola (terminal de ce mai inalta prioritate) si l-am trimis la mine in birou (consola de joasa prioritate) pentru a continua sa exploateze calculatorul.

Acum orice ghiaur (expresie cu care-si desemneaza doamna profesoara sotii unii din elevi), cu multa indemanare (sau noroc), ametit de prezentarile cvasi-laudative facute in presa de ziaristi incompetenti in domeniu, are ambitia sa stearga/sparga/viruseze servere neprotejate din incompetenta celor ce nu stiu ce inseamna securitatea si protejarea unor date. Date care insemna in primul rand munca. Acesti prea laudati de presa, sunt asemeni vandalului care sparg cu o ranga biroul cuiva, si-i dau foc la hartii si-i vandalizeaza locul de munca. Apoi se lauda ce inteligenti au fost ei dand foc bibliotecii din Alexandria.Vorbesc de cazurile cand nu exista si alte intentii (furt de date, informatii, deturnari de bani sau intentii criminale). Nu am nici un respect pentru acesti oameni, ca sa vandalizezi nu-ti trebuie inteligenta, nici ingeniozitate, ci pur si simplu chei potrivite.

Written by Theophyle

15/01/2012 la 9:23 am

142 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Buna dimineata, DanSu 🙂
    Scena domniei voastre!

    huniad

    15/01/2012 at 9:32 am

    • Multumesc @Huniad :).

      DanSu

      15/01/2012 at 9:38 am

      • pozele le-a gasit Theophyle sper ca sunt potrivite – scrie ca prima poza a fost un Univac cu tranzistori, a doua un PDP-1 cu LSI a treia poza este primul PC comercial de la Apple un Apple IIC cu casete a patra poza este vestitul IBM-PC din 1982 si in sfarsit unul din zilel noastre (adica ale mele) un Laptop .

        huniad

        15/01/2012 at 9:43 am

      • dan, salut. Ne apropiem ca varsta si cred ca ne si cunoastem, Primul meu program l-am scris in COBOL dupa o instruire la CEPECA, pe un IBM360 cu o memorie ridicola. Ce nu s-a schimbat in informatica este ca un informatician bun, up-to-date, nu are nici timp nici bani sa devina prof. Durata studiilor este prea mare vis-a-vis de viteze de innoire (progresul) tehnologica. In plus, informatica a devenit numai o porecla: ce are in comun un expert in baze de date cu programatorul de Java, programatorul de Java cu expertul in retele, cei de mai sus cu siguranta datelor, vreunul din ei cu managementul proiectelor informatie si ar mai fi. Romanticii isi aduc aminte de anii ’80 cand in RO mai gaseai pe unii care le cam stiau pe toate. (valabil si pt. constructii. Apropos, te-ai intrebat vreodata de ce in informatica sunt atat de multi constructori? Un posibil raspuns: am fost invatati sa inovam continuu, sa improvizam, sa gasim solutii ad-hoc si sa cautam PREFABRICAREA)

        cinic

        15/01/2012 at 2:15 pm

  2. Foarte bune pozele. @Th nu mi-a spus ca in material pot fi puse si poze. As fi pus si eu, dar nu ar fi fost diferite…. 🙂

    DanSu

    15/01/2012 at 9:45 am

    • Arata ca reteaua de difuzarea unei epidemii 😀

      huniad

      15/01/2012 at 9:49 am

      • Daca definesti internetul ca po epidemie! 😆

        DanSu

        15/01/2012 at 9:53 am

        • DanSu 🙂 Intr-un fel si este 😆

          huniad

          15/01/2012 at 9:58 am

  3. Si pentru cine nu stie: I.E.T.F este Internet Engineering Task Force: http://www.ietf.org/

    DanSu

    15/01/2012 at 9:49 am

  4. Iar RFC (Request for Comments) – care la nr 1122 a pus bazele protocoalelor actuale: http://tools.ietf.org/html/rfc1122

    DanSu

    15/01/2012 at 9:52 am

  5. Buna ziua ! Eu ma inceput mai tirziu in 1989 cu calculatoarele. Deoarece am lucrat in automatizari am programat in C++ si Visual Basic/C pina la versiunea 6.0, citeodata am fost obligat sa lucrez in Assembler cu TASM . Chestia de care vorbesti am observat-o si eu – in Romania sunt putini oameni care pot sa scrie o carte cu adevarat utila in domeniul programarii. De asemenea am refuzat sa mai progresez in programare din cauza acestor baieti de care vorbesti – in 2000 deja am procedat la o schimbare a carierei. Motivul e evident un programator(socotit foarte bun) din ziua de astazi nu poate sa faca un echilibru intre serviciu si viata privata. Si inca o observatie daca in 1990 erai obligat sa te incadrezi in 640 k cu programelul tau si cautai sa programezi cit mai eficient acum e un dezmat total.

    bigone

    15/01/2012 at 10:02 am

    • Buna ziua @bigone 🙂
      Nu este vorba (la programatori – ca de altfel in orice meserie) de echilibru. Programatorul ar trebui sa fie o veriga dintr-un cerc ce incepe si se termina la beneficiar. De la cerinta, analiza, proiectare, programare, implementare. Din pacate (si nu numai la noi) prgramatorul trebuie de multe ori sa inlocuiasca si beneficiarul la alcatuirea cerintei, si analistul la alcatuirea algoritmului si de foarte multe ori si sa faca implementarea.
      La celalalt punct (cel provitor la carti, sunt carti f. bune, scrise pe genunchi si aparute te miri unde. Un curs extraordinar („Ghidul vesel al analistului serios” a aparut episodic in revista romana de informatica inainte de 89. La fel si cursurile lui Solomon Marcus in gazeta matematica…

      DanSu

      15/01/2012 at 10:10 am

  6. buna dimineata @dansu
    felicitari pentru ce ati scris;
    sunt un ” semianalfabet” al informaticii/computerelor;prin 2003 ,cred,intru intr-un birou unde erau colegi ai mei;intreb un absolvent de politehnica: 9×7-nu raspunde,incepe sa tasteze;am ramas „tablu” nu stii? ba da, dar m-am obisnuit;am ” pedepsit” colegul: l-am pus sa afiseze imediat pe toate monitoarele o hirtie” aceasta este unealta mea,nu eu sclavul ei”
    acum venind la programare: nu stiu daca mai exista o scoala” romaneasca” de programare dar a existat si a fost creata de : moisil,nae teodorescu,solomon marcus,barbilian(ion barbu) ,altii pe care nu-i mai stiu;toti absolut toti nu erau numai matematicieni,erau filosofi,erau ” enciclopedisti”;am discutat de citeva ori cu moisil-chiar din intimplare- fascinant,nu uit nici dupa 40 ani!
    mai mult erau oameni care GINDEAU=de ce fac ,ce fac?
    mai exista oare ” de ce ” in noi? ma indoiesc;azi le stim pe toate= ” aspus la teve” sau ” e pe google” sau e in ” wiki” ;
    din ce in ce mai putini gindesc,si din ce in ce mai putini participa la decizii;cei care gindesc sau cei care dau cu bita
    sa inchei cu ziua de ieri: daca agenda publica a ajuns sa fie facuta de galeria lui steaua,care da cu bita,nu gindeste,viitorul nu arata bine

    intamplator

    15/01/2012 at 10:12 am

    • Reiau o gluma:
      Internetu: Eu am tot.
      Google: eu gasesc tot
      Whikipedia: Eu stiu tot
      Enel: Serios?

      DanSu

      15/01/2012 at 10:15 am

    • In plus, galeria Steaua ne arata exact unde ne aflam si cine suntem. De asta avem nevoie de NR.

      DanSu

      15/01/2012 at 10:23 am

  7. Buna dimineata 🙂
    Frumos scris! Multumesc ptr. readucerea aminte a unor notiuni de baza invatate in facultate ( Planificare si Cibernetica Economica).
    Consider ca un programator adevarat tb sa cunoasca foarte bine domeniul ptr. care va construi programul, in caz contrar va fi jale. Cum tot atat de adevarat este ca in echipa respectiva tb sa fie si un analist care furnizeze informatia necesara construirii algoritmului de lucru, o rara avis intr-o organizatie. Poate asa se explica cea ce se intampla in unele domenii acum.

    vmaru

    15/01/2012 at 10:25 am

  8. Ziua buna
    – Din ce inteleg eu , ajungem la limita fizica a miniaturizarii , vitezei de calcul . Cu tehnologia bazata pe siliciu .
    Citeam despre niste cercetatori englezi care au realizat prototipul primului microprocesor fotonic . Si care tehnologie va permite o crestere a vitezelor de calcul de neimaginat . Cu previziunea ca un astfel de computer , fotonic , avind dimensiunile unui laptop va avea capacitatile si viteze de calcul a unui super computer de azi .
    -Cit priveste slabiciunile programelor atit de bine folosite de hacker , ma intreb daca graba de a face profit nu impinge firmele a comercializa instrumente cu mari „gauri” functionale , fara sa fie „rodate” suficient inaintea vinzarii . Poate asta impinge si la iesirea unor programe pe banda rulanta . Windows 3 avea nevoie de 4Mb de RAM (daca mai tin bine minte) , Windows 7 are nevoie de cantitati enorme iar viitorul Windows 8 care sta sa fie lansat , nici macar nu incerc sa fac o presupunere . 🙂
    – Cu scoala, articolul e foarte instructiv . Ne grabim sa rafinam aceleasi tehnologii existenta fara sa creem cadrul necesar pentru a permite elevilor/studentilor sa aiba mintea deschisa abordarii stiintifice a oricarei sfide care azi ne pare inimaginabila . In general , am inlocuit calul si caruta cu masina dat tehnic , gloaba trage mase mai mari decit propria greutate . Bine , masina a dat viteza si confortul dar daca 1.000 kg de tehnologie reusesc sa transporte doar 320 kg, revolutia tehnologica nu a fost atit de epocala . 🙂

    Ma opresc aici epuizat . 🙂 Multumesc Dane pentru articol . O buna lectura .

    Ștefan A.

    15/01/2012 at 10:27 am

    • Stefane, poate ma lasi sa matur prin garajul tau 😆
      Despre noi tehnologii: am citit despre mai multe tehnologii chiar cea fotonica sau calculatoare biologice sau calculatoare in care nu mai exista ambivalenta DA/NU. Oricum in principiu suntem la granita cand una din ele va castiga pe baza altor principii decat cele actuale. Atunci noi (astaia de acum) vom deveni dinozauri.
      La slabiciunile programelor – nu pot fi mai „tari”decat echipele care le scriu. Este o lege a lui Murphy: „nu exista program sa nu dea erori cand lucreaza un prost, deoarece prostii sunt forarte inteligenti”. Este si chestie de economie. Nu exista sistem perfect protejat nici la erori nici la spargeri. Cat si ce merita sa protejezi este o discutie care se poarta in alti termeni (economici) decat „protejez la tot”. Ultima varianta este imposibila tehnic si economic. Dar este cerinta prima a oricarui beneficiar, care o solicita cu costuri minime.
      Important este sa vezi cat te doare acum si ce ai vrea sa nu te doara in urma schimbarii.
      Cam asa este si cu NR, care nu va rezolva suferinta, dar va potoli unele din dureri (sper eu).

      DanSu

      15/01/2012 at 10:40 am

  9. Buna dimineata 🙂
    Am un comentariu in asteptare, am intrat dupa o alta adresa de mail.

    mar

    15/01/2012 at 10:29 am

  10. Buna dimineata!
    Voi va veseliti si Kirpa Kaghebista e internata de aseara la Elias?

    ela

    15/01/2012 at 10:32 am

    • Vai „saracul” a intrat in fibrilatie dupa nereusita de aseara! Ghinion de nesansa, cei de la jadarmerie au fost domni ptr. ca tb sa aplice legea si sa-i disperseze din prima secunda.

      mar

      15/01/2012 at 10:35 am

    • Sper sa iasa in pardesiu de scinduri ca e frig afara . 😆

      Ștefan A.

      15/01/2012 at 10:37 am

    • L-a luat de la lingurica de suparare ca nu i-a iesit pasienta ieri.

      clemycali

      15/01/2012 at 10:38 am

      • A esuat „revolutia spontana ” . Toti , inclusiv tv latrina la odihna ca sint epuizati dupa efortul inutil depus sa aduca poporul pe baricate .
        Practic revolta poporului a incetat inainte sa inceapa . 😆

        Ștefan A.

        15/01/2012 at 10:46 am

        • Lasa Stefane ca ne-a anuntat Purly pe blogul vecin si prieten ca se duce si azi in piata. Daca ii citesti jurnalul de front te strambi de ras 🙂
          Cat despre odihna, vad ca si baietii de la Hotnews sunt inca la somn!

          clemycali

          15/01/2012 at 10:51 am

      • Dar la Jilava cand il interneaza?

        luminita

        15/01/2012 at 10:47 am

    • Poate ii gaseste laproscopul un cancer terminal si sa il inmorminteze in Cimitirul eroilor intre cei 1000 de oameni nevinovati morti din cauza lui dupa 22 la Revolutie

      • La asta ma gandeam si eu, adica la un cancer. Dar parca tot cred ca or sa-l incinereze la Cenusa ca pe fostii lui camarazi de partid.

        clemycali

        15/01/2012 at 11:31 am

      • Doamne pazeste!
        Ar insemna sa le tulbure si putina liniste pe care au dobandit-o in vreme!

        ela

        15/01/2012 at 11:53 am

        • Ei nu, ei…. ucisii … i-ar strica linistea. 😦 Pentru ca acum in viata Iliescu doarme linistit si nici in colon nu il doare.

  11. azi ar trebuie sa nu uitam ca e 15 ianurie : http://www.youtube.com/watch?v=yikbbUJrx_0 , ps : Buna dimineata tuturor! 🙂

    zigzag

    15/01/2012 at 11:07 am

  12. mar

    15/01/2012 at 11:10 am

  13. Nu stiu daca s-a tradus la noi o carte excelenta a matematicianului britanic Penrose – The Emperor New Mind – in care explicind ca intrucit constiinta nu este algoritmica ea nu poate fi computerizata , deci cel mai teribil computer nu va putea face tot ce gindeste omul. E o carte fabuloasa din anii 90

    • @TDS.
      Calculatorul e algoritmic, si orice SF bazat pe calculatorul care-l inlocuieste pe om este doar Fantasy. Calculatorul este exact ca un cican (sau orice alta unealta. Singura problema este ca dupa cum spunea marele filosof Murphy: „Cand ai un ciocan in mana, toate lucrurile din jur par cuie”. E o gluma amara si adevarata..

      DanSu

      15/01/2012 at 11:36 am

  14. DanSu,
    parca te-ai vorbit cu loaza-mi sa ma revolt: ma, dar voi ati lucrat vreodata cu abacul?

    Ca uite ce gasesc de cum deschid magaoaia, taman pe mijlocul ecranului:
    „http://www.hotnews.ro/stiri-esential-11221515-fundatia-dinu-patriciu-sisteaza-programele-burse-inventeaza-viitorul-orizonturi-deschise-mijlocul-anului-universitar.htm

    10:01 AM 1/15 modificari in mail
    10:02 AM 1/15 pentru o mai usoara.. navigare
    10:02 AM 1/15 ti-am facut filtru pentru mailurile cu office fun
    10:02 AM 1/15 si cele cu utile
    10:02 AM 1/15 si doua foldere separate pentru ele
    10:03 AM 1/15 asadar cand dau un mail care nu are in titlu cele doua cuvinte mentionate mia sus, defapt 3 (office fun, util)
    10:03 AM 1/15 mailul merge in imbox
    10:03 AM 1/15 altfel merge in cele doua foldere
    10:03 AM 1/15 folderrele (directoarele)
    10:03 AM 1/15 le gasesti mai jso de cosul de gunoi din mail (Trash)
    oricum o sa iit explic mai multe cand vb al telefon ”
    O vom lamuri noi 😛
    NB,
    va anunt ca fanii maghiari (jobbici 😉 sint mai emancipati decit ai nostri: aia cer iesirea din UE si nu-i intereseaza presedintele care a fost surptins cu un plagiat.

    victor L

    15/01/2012 at 11:37 am

    • 😆
      Poate ca da

      DanSu

      15/01/2012 at 11:42 am

      • (aka am vb, nu cu aia cu jobbici) ;).
        Am avut un profesor in facultate, care la ReziI – nu ne-a lasat cu calculatorul. „Sunteti ingineri, invatati sa lucrati cu rigla (un fel de abac logarimizat 😉 ).
        Avea dreptate… Eu am si acum pe undeva prin sertare o rigla de calcul…
        Fii-meu – (alt programmer 🙂 – nu are)

        DanSu

        15/01/2012 at 11:45 am

        • si eu o mai am/sic!

          intamplator

          15/01/2012 at 12:27 pm

  15. Si un mic banc cu programatori:
    Sotia il trimite pe programator sa cumpere carnati, apoi ii spune: Ïntreba daca au oua, si daca au ia si tu 10.
    Programatorul merge jos, comanda carnati, intreaba daca au oua si la raspunsul pozitiv mai cere 10 carnati.
    Este exact ce nu intelege multa lume: Calculatorul va face ce-i ceri, nu ceea ce vrei.

    DanSu

    15/01/2012 at 11:38 am

  16. Ora 12 conferinta de presa Jadarmeria Romana.Unul dintre jandarmii raniti se afla in stare critica.

    mar

    15/01/2012 at 11:50 am

  17. Si un comentariu despre miscarile de ieri.
    Cu protestele de ieri, eu zic ca am intrat in (a)normalitatea tarilor civilizate. Care de mult merg mereu pe violente ( http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_violent_spectator_incidents_in_sports ).
    Trebuie vazut fenomenul ca atare, nu bagat (ca nuca in perete) in peisajul politic. Faptul ca liderii nostri politici nu trec de piciorul brostei ca inteligenta, este alta discutie, alt cooncept. Dar ce a fost aseara la Bucuresti tine de (a)normalul civilizatiei democrate. Exista si aceasta latura intunecata, care trebuie restransa (tot democratic) dar tine de alta discutie decat disputa Basescu-antiBasecu (regret ca iar trebuie sa personalizam)

    DanSu

    15/01/2012 at 11:56 am

  18. Mai clar decit asa , nu se poate .

    http://cursdeguvernare.ro/cei-6-care-au-blocat-cea-mai-necesara-lege-a-momentului-si-legea-sanatatii-opozitiei.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+cursdeguvernare+%28CursDeGuvernare.ro%29

    Personal sint de acord 100 % (103,5 % in baza traditiei mele 🙂 ) cu analiza care just „priveste” mai departe decit SMURD stat sau privat .

    Sa ma ierti @DanSU ca intervin in afara articolului dar pc. asta al meu e ca stapinul . Bagaret si curios .
    O fi ca e made in Taiwan saracul . 😆

    Ștefan A.

    15/01/2012 at 12:21 pm

    • Aveti dreptate. Editorialul lui Grosu este excelent!

      huniad

      15/01/2012 at 12:25 pm

  19. bunä dimineatza.
    cate salve se trag, la moartea lui iliescu??

    „CÄ ESTE UN EROU”

    theo- nona

    15/01/2012 at 12:29 pm

    • Buna 🙂
      De clopot sau de tun?

      mar

      15/01/2012 at 12:33 pm

      • Doamne ce ajung sa citesc . 😆

        Ștefan A.

        15/01/2012 at 12:38 pm

    • depinde de tipul fasolei..verde , uscata etc :))

      zigzag

      15/01/2012 at 1:10 pm

  20. Sa ma ierti,DanSu, eu la compuri stiu doar sa le dau drumul si sa clampacesc.
    Asa ca, am facut si eu ce-am stiut:
    http://www.academiacatavencu.info/actualitate/victor-ponta-isi-va-instala-deseara-cortul-in-piata-universitatii.html

    ela

    15/01/2012 at 12:31 pm

    • da. Si ca sa-si aminteasca de tinerete imediat dupa acesta actiune pleaca in franta, tot cu campingul. Doar ca nu la paris ci la Monaco, pentru raliu.
      L-am vazut pe dl Hancu aseara la TVRinfo. Nu-l cunosteam, o prezenta tonica.

      valentin

      15/01/2012 at 12:36 pm

      • Daca Ponta nu s-a razgandit si pleaca la raliul de la Monte Carlo inseamna ca nu e totul pierdut, mai avem o sansa-mica, dar vioaie- sa ia o curba periculoasa la misto si sa nu se mai intoarca.
        Daca nu, nu. :mrgreen:

        luminita

        15/01/2012 at 12:51 pm

  21. bun editorial
    poate si cei care zic ca basescu are intotdeauna dreptate vor intelege ca nu totul e perfect si poate,poate primul care va intelege asta e basescu;
    tare mi-ar placea ,acum sa vad un basescu mediator-jucator nu numai jucator;are puterea asta sa se reinventeze? eu sper ca da

    intamplator

    15/01/2012 at 12:34 pm

    • Eu sper sa nu se mai reinventeze.
      Eu sper sa plece si sa va lase sa va descurcati cu liderii vostri providentiali.
      Basescu a facut destul pentru tara asta raportat la toti mamelucii . Nu as vrea sa moara de cancer in 2-3 ani pe fond de stres.

      • Liderii providentiali mioritici sint absolut toti in categoria „dupa razboi multi viteji se arata”, iar razboiul este musai numai daca zice ceva Basescu. In rest nu am vazut absolut nici un alt politician sa aiba vreo initiativa de nici un fel. Pina si prezidentii opozitiei se inscriu aici.
        Cit despre mediere aia este total inutila cind una din parti nu are nici un chef de nici o mediere. Si pe urma ce sa mediezi cind aia nici macar nu cer nimic?

        Aha

        15/01/2012 at 1:00 pm

  22. Nu va mai cereti scuze.
    Si pe mine ma intereseaza in primul rand unde traisc zi de zi. Istoria descoperirilor personale este relaxanta, dar nu neaparat relevanta.
    Ati aflat informatii noi, pote va folosesc, poate nu, dar in mod sigur o analiza serioasa a ce se intampla acum este importanta.
    Pentru ca si filosofia internetului ne ajuta: “Be liberal in what you accept, and conservative in what you send” ( http://tools.ietf.org/html/rfc1122). (Aka: „asculta pe toti, gandeste ce spui” – asa as traduce eu)

    DanSu

    15/01/2012 at 12:44 pm

    • Pe asta mi-am notat-o! 🙂

      ela

      15/01/2012 at 12:52 pm

  23. Am trecut ieri in jurul orei 16 de la Romana spre Universitate, cu treaba. Si cu speranta ca o sa intalnesc pe cineva de la NR,chiar eram dispus la o discutie. Nu a fost sa fie.
    In schimb am vazut minimanifestatia. Nu mai mult de 400 de oameni, persoane deosebite, remarcabile dar trebuie sa ma credeti pe cuvant pentru ca nu am facut poze.
    in general figuri dubioase,ceva boschetari, cativa tineri nauci si majoritatea pensionari. Lumea trecea si nu se oprea nici macar sa se uite. Succes deosebit.

    valentin

    15/01/2012 at 12:44 pm

    • Valentin,
      revin cu ce am mai scris. Ceasul nu se intoarce si programeaza de Tonta&Co. si in genere nu se mai programeaza la Bucuresti, oamenii au alte prioritati mult mai importante decat cele ale unei adunaturi de bezmetici. Trist este ca mai sunt unii care pun botul. Trist este ca Romania anului 2012 mai vedem astfel de scene pe strada si mai ales gram ca sunt unii care isterizeza/ manipuleaza cu informatia.
      Posibil sa fie un semn de democratie si civilizatie, dar este un semn pe care nu-l agreez din motive de amintiri cu miros de „fum, lacrimogene si bate de mineri”.

      mar

      15/01/2012 at 12:51 pm

  24. dumnezeu, stie cine trebuie sä moarä,
    de cancer s-au altceva, ce falsä grije.

    theo- nona

    15/01/2012 at 12:45 pm

    • Ce ne facem ca nu avem mausoleu pregatit. Eu zic sa-l impaiem.

      ribelalu

      15/01/2012 at 12:57 pm

      • Nuuu, cheltuiala si este austeritate, plus ca tb. expus/depozitat 😦 Exportat in Corea de Nord, cu siguranta ca se gaseste un loc langa Kim.

        mar

        15/01/2012 at 1:18 pm

  25. comentariu pe blogary:
    „lăsaţi, vă rog, în pace oamenii care suferă. ei strigă “Jos Băsescu!” şi cade Iliescu. ba-l mai doare şi-n colon de protestele lor.”

    m-am prabusit si eu, de ras.

    valentin

    15/01/2012 at 12:58 pm

    • ai idee ? cumva pdl mai exista ca partid?mai au organizatii de tineret ceva?sau sunt toti in buncare de frica lui nicolaie dide? ca vad ca tot arunci soparle pe aici…

      zigzag

      15/01/2012 at 1:09 pm

      • Procedura de a scoate civili care sa se incaiere cu alti civili a mai fost incercata. Li se spunea mineriade.

        Aha

        15/01/2012 at 1:17 pm

        • @aha : nu trebuie sa se incaiere nimeni, jegosii aia scosi de usl si bizonii lui dan diaconescu abia ar astepta asa ceva.

          zigzag

          15/01/2012 at 1:31 pm

        • sau soparle.

          valentin

          15/01/2012 at 1:44 pm

      • citatul de mai sus e raspunsul unui comentator de-a lui Blogary fata de unul ce asemana manifestaiile de ieri cu Piata Universitatii din 90.
        Si e realmente un raspuns savuros care m-a facut sa rad cu lacrami.

        daca nu ai pic de umor si nu intelegi mai nimic, incearca mai intai sa rogi pe cineva sa-ti explice inainte de a jigni oamenii cu obsesiile si inchipuirile dumitale.

        valentin

        15/01/2012 at 1:31 pm

      • ai merita niste cuvinte foarte dure pentru jignirile astea dar lumea e foarte civilizata pe aici si iti recomand sa te comporti la fel ca restul, chiar daca ti-o fi mai dificil. un minim efort poti face.

        valentin

        15/01/2012 at 1:34 pm

        • ma refeream la ce ai scris mai sus , ca ai trecut pe la ora 16 de la romana spre universitate si ai fi sperat sa gasesti pe cineva de la NR ptr o discutie.eu cred ca stii foarte bine cine era la universitate la ora aia. cat despre cuvinte dure .. no limit. 🙂 ps: ora si locatia unde ai fi putut vorbi cu cineva de la NR o stiai foarte bine.si era in cu totul alt loc decat unde se aduna „revolotionarii” lui tonta@chuky.

          zigzag

          15/01/2012 at 2:25 pm

          • Daca scriam doar Universitate era una.La Romana e cu totul alta. Daca nu i-am intalnit nu inseamna ca i-am cautat sau ca trebuiau sa fie la ora aia acolo.
            Ce naiba, suntem copii, nu reusim sa pricepem un textu simplu? te-ai imflamat complet gratuit!

            valentin

            15/01/2012 at 2:31 pm

  26. Pentru omul Ion Iliescu, toata intelegerea. Pentru personajul Ion Iliescu, toata ura (sincera).
    I-am vazut pe mineri in actiune, am simtit ura in cuvantul „golani”, i-am simtit animalitatea in caracterizarea „mai animalule”(desi personajul o merita pe deplin). Nu e cel mai diabolic personaj al istoriei noastre, dar este cel mai diabolic care e in viata.

    DanSu

    15/01/2012 at 1:11 pm

    • ilici va ramane diabolic si cand trece pe lumea cealalta.doar daca ne uitam ce „politicieni” lasa mostenire in urma sa si ramanem fara cuvinte 🙂

      zigzag

      15/01/2012 at 1:29 pm

  27. trtenduri in anul de criza 2012:
    optimistii-vom ajunge toti sa cersim
    pesimistii- de la cine?

    intamplator

    15/01/2012 at 1:29 pm

    • 😆

      Ștefan A.

      15/01/2012 at 1:39 pm

  28. o zi buna tuturor!
    😀 io, cu zile de nastere – asa ca mai tarziu am ajuns la „datorie”.

    Sare'n Ochi

    15/01/2012 at 1:30 pm

    • salut sare’
      la multi ani – indiferent al cui este ziua de nastere 😀

      huniad

      15/01/2012 at 1:37 pm

    • @Sare, Daca e ziua ta: La multi ani 😆

      DanSu

      15/01/2012 at 1:38 pm

      • no, io-s scorpion 😀 (multam oricum)
        dar am agenda de prieteni sa nu pot sta linistit in aceasta perioada de la Sf. Vasile pana dupa Taierea capului Sf. Ioan Botezatorul…

        Sare'n Ochi

        15/01/2012 at 2:57 pm

  29. va rog sa pastram normele unei discutii civilizate – ce putin pana apare Theophyle. Please!

    huniad

    15/01/2012 at 1:36 pm

    • chiar te rog sa-i atragi atentia domnului zigzag. auzi, soparle!

      valentin

      15/01/2012 at 1:40 pm

    • @Huniad.
      Este o adevarata placere in discutie. Unde vezi non-civitate? Sincer, ma consider si eu gazda la acest post, si nu vad urme de necivitate. Nu fi aspru. Suntem balcanici 😆

      DanSu

      15/01/2012 at 1:41 pm

  30. ce ti-e si cu gurnalistii astia:
    http://www.dollo.ro/2012/01/care-forta-baaaa/

    ela

    15/01/2012 at 1:39 pm

  31. salve, DanSu,
    foarte bun editorialul tau,

    all, jos Basescu,
    :mrgreen:

    skorpion

    15/01/2012 at 1:39 pm

    • 🙂

      DanSu

      15/01/2012 at 1:42 pm

    • Nu e editorial. Nu as mai putea scrie un text de maniera asta. Nu e o lauda, este o martusrisire 😦 .

      DanSu

      15/01/2012 at 1:45 pm

      • Un text excelent pentru care şi eu îţi mulţumesc!
        Lasă modestia celor care chiar nu au nimic de spus.

        Tiberiu Orasanu

        15/01/2012 at 1:48 pm

  32. Ziua bună ALL! 🙂

    Tiberiu Orasanu

    15/01/2012 at 1:49 pm

  33. http://www.hotnews.ro/stiri-politic-11226260-usl-cere-convocarea-unei-sesiuni-parlamentare-extraordinare.htm

    Ultimul pas planificat a „revolutiei” platite . Ce penibili . Nici macar in partidul lui Berlusconi nu ajungeau daca traiau in Italia . 🙂

    Ștefan A.

    15/01/2012 at 1:50 pm

  34. Si in off…
    Ma bucur ca Theophyle a publicat materialul cand isteria miscarilor „anti” s-a mai domolit. Pentru ca nu au fost miscari anti-basescu, dar nici anti-ponta-antenescu. Eu le-as defini simplu doar „anti” – anti orice, anti jandarmi, anti basecu, anti-clasa politica, anti civilizatie, anti-capitalism, anti-socialism, anti-protectionism, anti-globalism, anti-educatia, anti-anti-educatie. Pur si simplu aceste miscari socile, sunt „anti” fara nimic contrapus.

    DanSu

    15/01/2012 at 1:52 pm

    • parerea mea e ca astea de la noi sunt exclusiv antiBasescu. Asta pentru Basescu intruchipeaza in mintea lor comunismul, capitalismul, protectionismul, grobianismul, elitismul, etilismul, saracia. imbogatirea, coruptia, anticoruptia si in general tot pe ce poti da vina pentru problemele tale.
      Si daca se duce el se duc si problemele.
      Si tot parerea mea e ca ceea ce-i uneste pe oamenii astia e prostia.
      Sunt prosti, ideeile le vin doar de la Antene si asta doar un prost o poate face. Ingurgiteaza orice enormitate pentru ca nu pot gandi. Chiar daca unii sunt medici, profesori, actori. Si chiar daca dau bine in poze tot prosti sunt.

      valentin

      15/01/2012 at 2:44 pm

  35. DAN,
    chiar anti civilizatzie si democratzie,am auzit un comentariu, primitiv,
    de propagandistä comunistä, inveghitä si ranchinoasä, a lui zoe p.
    penibil in acest secol, sä faci comparatzie cu anii 90, sä spui cä
    e stat politzienesc, cä jandarmii nu aveau rost, etc
    dece mai comenteazä, aceste stafii de comunisti?????

    theo- nona

    15/01/2012 at 2:13 pm

    • Zoe Petre, este buna pentru perioada razboiului rece (de partea cominternului).

      DanSu

      15/01/2012 at 2:21 pm

      • Blogul ei personal este dovada. Fascism-comunistoid. Pur. Marturisit ca democratic.

        DanSu

        15/01/2012 at 2:25 pm

        • in plus madam zoe uita cam ce intamplari au fost in regimul lui constantinescu.cu fostul minstru al internelor , cu aia de la tigareta etc

          zigzag

          15/01/2012 at 2:27 pm

    • Ea l-a adus (conceptual) pe Constantinescu in pozitia in care a fost. Infrant de propria ideologie. Pentru ca declamativ, constantinescu propaga altceva. In actiuni a fost exact de partea ideologic-sovietica. De asta a fi fost infrant, pentru ca noua securitate nu mai accepta sovietismul. Nici piata libera. Noua securitate voia doar monopol (cum este acum in rusia si preamarit de ilici-antenescu). De asta Basescu este pentru ei un pericol. Nu pentru ca e un sfant, ci pentru ca vrea sa rupa un monopol ideologic. Ca o face oportunist sau constient, are mai putina importanta. Condamnarea comunismului a fost punctul de inflexiune. Din care nici Basescu nu se poate intoarce (chiar daca ar vrea). Dar pe care Constantinescu l-a refuzat din start.

      DanSu

      15/01/2012 at 2:34 pm

      • total de acord.nu ma bag in amanunte despre regimul Constantinescu – consiliat de tovarasa zoe petre, dar nu pot sa amintesc faptul ca felix in acea perioada conducea nush ce asociatie a oamenilor de afaceri si l santaja pe milica cum voia muschii lui.iar daca mai povestim si despre tratatul cu ucraina , si despre ce a mai scris pana si andrei plesu despre epoca in care noua securitate se lupta ptr cascaval cu cei care erau educati in spirit pur sovietic ajungem la concluzia ca „milica” a fost cam cel mai „trist personaj politic.

        zigzag

        15/01/2012 at 2:42 pm

  36. e bunä de dus la muzeu, inpäiatä cu iliescu de manä-.

    theo- nona

    15/01/2012 at 2:25 pm

  37. dan,

    si eu am o varstä, dar dacä as ajunge asa „zdruncinatä”
    m-as intinde in catafalc. fiul ei nu-i departe.nste caricaturi.

    theo- nona

    15/01/2012 at 2:30 pm

    • Theo-nona,
      ai toata consideratia mea 🙂

      mar

      15/01/2012 at 2:32 pm

  38. multzumesc,
    dar poate o mare parte, se datoreste si copiilor mei.
    poate , am reusit si eu, sä le dau ceva.

    theo- nona

    15/01/2012 at 2:40 pm

  39. am citit, ceva care meritä,

    uitatzi-vä, la Alexa- blog, cam asa väd eu lucrurile
    noi ce datoräm.

    theo- nona

    15/01/2012 at 2:43 pm

  40. si un nou slogan ptr sinistrul antonescu: galeria conduce Romania http://www.evz.ro/detalii/stiri/pnl-iasi-a-scos-in-fata-ultrasii-de-la-poli-iasi-in-mitingul-anti-basescu-la-timisoara-t.html oare acest porumbak repetent stie ca azi e Ziua lui Eminescu?

    zigzag

    15/01/2012 at 2:59 pm

  41. chiulangiul neamului,

    vrea o sesiune parlamentarä pt. el, cine?

    la o sesiune normalä, nu se injoseste el .
    sä i-a parte

    theo- nona

    15/01/2012 at 3:07 pm

  42. Sa mai adaugam si de-ale internetului.
    Aveam vreo 4 luni de esperienta, si gasesc pe Romlit si Dilema veche, din partea cronicarilor in care aveam incredere, recomandate 2 filme despre care citisem ceva; le-am cautat, le-am gasit si mi s-au descarcat in vreo zece minute.
    Clic pe primul; mi-e rusine sa va spun, dar era un film porno. Inchid si deschid urmatorul: la fel.
    Le-am sters imediat ca venea progenitura si s-ar fi uitat lung la mine: pai, pentru asta ti-am luat calc?
    De atunci sint foarte atent unde dau clic. Ca am mai facut nefacute de se chinuia loaza cu orele sa dreaga ce facusem 😛
    Cit despre „protestatarii” de ieri, daca si Becaliotul isi recunoaste trupa de injuratori nu am cuvinte.
    Aaa, si inca o parere: e bine ca nu au fost pe acolo si NR-ul; era un motiv pentru prosti de facut scandal si de acuzatii ca dictatorul si-a trimis spionii sau trupele de comando.

    victor L

    15/01/2012 at 3:08 pm

  43. f. bunä postarea lui alexa,
    asa gandeste un om sänätos la cap

    theo- nona

    15/01/2012 at 3:09 pm

  44. Si pentriu ca tot e aniversare Eminescu:
    „”Un sistem reprezentativ, întins ca o reţea asupra întregii ţări, influenţat însă, întotdeauna, în mod absolut, de guvernul central, şi-a format în fiecare părticică organele sale, sub formă de consilii judeţene, consilii comunale, consilii de instrucţiune, consilii de sus şi de jos, care nici nu ştiu ce să consilieze, nici nu au ce
    reprezenta (reprezintă n.n.) decât pe persoanele din care sunt compuse”
    ” În ele, “toate numirile în funcţiuni nu se fac după merit, ci după cum ordonă deputaţii – parlamentarii n.n. -, care, la rândul lor, atârnă de comitetele de politicieni de profesie, formate în fiece centru de judeţ. Aceste comitete îşi împart toate în familie. Ele creează, din banii judeţelor, burse pentru copiii <> trimişi în
    străinătate să numere pietrele de pe bulevarde, ele decid a se face drumuri judeţene pe unde <> au câte un petec de moşie, încât toată munca publică, fie sub forma de contribuţie, fie sub cea de prestaţiune, se scurge, direct ori indirect, în buzunarul unui <>”., Abstracţie făcând…, )Timpul, 20-21 aprilie
    1881, în Opere, vol. XII, pag. 14)

    DanSu

    15/01/2012 at 3:12 pm

  45. Eminescu (si Caragiale) contemporanii nostri…:twisted:

    DanSu

    15/01/2012 at 3:13 pm

    • 😀

      Twisted

      15/01/2012 at 3:27 pm

  46. l-am auzit comentand pe dl. dancu,
    noi care face sondaje,……….. analize, stim………….
    aceias limbä socialistä penibilä de inregimentat.

    theo- nona

    15/01/2012 at 3:14 pm

  47. dan,
    copii avetzi dreptate, dar cum sä-si aducä aminte de eminescu
    niste chiulangii si rebuturi ale socetätzii, ce mai bine joacä cärti,
    s-au sunt la raliuri.

    theo- nona

    15/01/2012 at 3:16 pm

  48. ca tot spunea @victor L de jobbik;na ca aparura si agenturili/nu,nu la noi/spuneam ca ungaria e de urmarit/
    pina una alta ,cred ca prostii nostri ” e ” mai deshtepti ca ai lor

    http://www.adevarul.ro/financiar/business_extern/Ungaria_acuza_SUA_ca_se_amesteca_in_politica_interna_0_628137341.html#

    intamplator

    15/01/2012 at 3:44 pm

  49. Nu sutem implicati in organizarea manifestatiilor, dar participam activ :mrgreen: Astia sunt pe principiul – daca voi nu ne vreti va vrem noi sub orice forma
    http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Relu_Fenechiu-seful_liberalilor_ieseni-la_mitingul_anti-Basescu_de_la_Iasi_0_628137353.html

    mar

    15/01/2012 at 3:45 pm

  50. ” bashtinashii” din harcov stiu cu cine ii aseamana tokes???

    Când nu găseşti sprijin nici la români, nici la guvernul de la Budaspesta, îţi aduci aminte de vechea lozincă atât de
    dragă în perioada comunistă: să vină americanii! Tokes Laszlo, preşedintele Consiliului Naţional Maghiar din Transilvania, nu a uitat că salvarea poate veni de peste ocean: el a cerut sprijinul şi intervenţia lui George Pataki, fostul guvernator republican al statului New York, pentru susţinerea educaţiei universitare în limba maghiară şi în problema autonomiei aşa-numitului Ţinut Secuiesc. Politicianul american cu rădăcini maghiare s-a conformat: la Oradea a pledat pentru unicitatea ţinutului Secuiesc, invocând modelul rezervațiilor de indieni din Statul New York

    Citiţi mai mult: De ce vrea Tokes să vină americanii: Să prezerveze Ținutul Secuiesc, “unicat”. Rezervațiile indiene, model de urmat? – Partide > EVZ.ro http://www.evz.ro/detalii/stiri/de-ce-vrea-tokes-sa-vina-americanii-sa-prezerveze-tinutul-secuiesc-unicat-rezervatiil-96.html#ixzz1jXCc3wuR
    EVZ.ro

    intamplator

    15/01/2012 at 3:48 pm

  51. tare cu iasul;
    au aminat revolutia de la 1848 ca ningea,revolutia din 89,nu stiu de ce
    acu vor sa iasa in fata la ” revolutia din 12″
    mereu in contratimp

    intamplator

    15/01/2012 at 3:52 pm

  52. Buna ziua la toata lumea 🙂

    Daca doritzi sa vizitatzi :

    http://desydemeter.wordpress.com/2012/01/15/contrapunct-theodore-gericault/
    🙂

    desydemeter

    15/01/2012 at 3:54 pm

  53. nu ca as da prea multi bani pe ce spune curtea de conturi,dar asa cind nu lucreaza cu banii lor;
    sa ai excedent si sa nu faci depozite!deh,nu ” e” banii lor,” e ” ai bugetului

    http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/cat-de-prost-gestioneaza-casa-de-pensii-miliarde-de-lei-face-credite-si-nu-se-ocupa-de-creante-si-excedent-250288.html

    intamplator

    15/01/2012 at 3:58 pm

  54. intimplator,
    nu-i blama pe iesenii de la paş`opt; era vara si ploua; in noiembrie ` 89 au constatat ca Sescuritatea le-a ghicit intentiile si au aminat-o putin, la deruta; acum vor iesi cu galeria echipei CSMS Iasi.

    victor L

    15/01/2012 at 4:07 pm

  55. Iar au dat in clocot 😦 Sloganurile sunt cele cunoscute, incredibil cat de repede s-au organizat pomanagii.

    mar

    15/01/2012 at 4:10 pm

  56. Liberali si sindicatele din Iasi au scandat lozinci antiprezidentiale si impotriva guvernului.

    mar

    15/01/2012 at 4:12 pm

  57. luminita

    15/01/2012 at 4:20 pm

    • Lumi, Boc poate sa stea si in cap 😦 Din pacate lucrurile au degenerat.

      mar

      15/01/2012 at 4:22 pm

    • am vazut.inca mai sper ca acest pdl se va trezi .sa vedem maine efectul direct pe cursul euro/ron si apoi cred ca ne vom trezi cu totii 🙂

      zigzag

      15/01/2012 at 4:43 pm

  58. avea dreptate Tutzea ??
    „pt. asa popor, nu meritä sä mori”

    theo- nona

    15/01/2012 at 4:23 pm

  59. Cred ca tb sa-i judecam noi ptr. politica Antiromania 😦 Nemernicii au adus tara la sapa de lemn si mai au si tupeu, au uitat ca „duduia economia” si noi eram in deficit excesiv.
    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-11227182-usl-reactia-fortelor-ordine-fost-exagerata-incurajat-fenomene-marginale-ale-demonstratiilor.htm

    mar

    15/01/2012 at 4:25 pm

  60. eu am gäsit mai onorabil, gestul si declaratzia dlui Boc,
    decat fanteziile bolnave ,a celor 2 mäscärii ponta si crin.

    theo- nona

    15/01/2012 at 4:26 pm

  61. Salut DanSu 🙂
    Mi-a placut articolul tau din „prima” si da, nu l-am postat ieri din cauza scandalului generalizat. Am crezut ca intr-o duminica dimineata lucrurile vor fi mai clare si mai linistite. In orice caz – multumesc!

    Theophyle

    15/01/2012 at 4:27 pm

  62. USL, poate declara orce, mint de sting, sunt märturie filmärile.

    chiar sunt prea calmi, cum nu aveau autorizatzie, trebuiau

    imediat ridicatzi, asta se intamplä oriunde.

    theo- nona

    15/01/2012 at 4:30 pm

  63. Felicitäri, dlui Hancu dela Timisoara, a avut curajul
    sä ducä in fatza demostrantzilor, sä spunä, eu il sustzin
    pe bäsescu, a fäcut mai mult, decat altzii. RESPECT:

    theo- nona

    15/01/2012 at 4:38 pm

  64. Buna ziua la toata lumea!
    Postare noua.

    Theophyle

    15/01/2012 at 4:47 pm

  65. sä ajungä la putere, USL isi vinde tzara.

    theo- nona

    15/01/2012 at 5:01 pm

  66. „Si mai exista o limitare, care tine de om si de mediul sau. Pur si simplu viteza de perceptie a ochiului, face ca dupa ce trec de o afisare sub o sutime de secunda (de fapt mai lenta) nu mai aduce practic nimic in plus pentru om. Cat timp nu uiti ca aceatsta unealta este doar o unealta menita sa ajute si sa serveasca omului (in toate ipostazele sale), ce sens ar avea sa faci un calcul intr-o miliardime de secunda cand afisarea rezultatului este perceput in sutimi sau zecimi de secunda.”

    Aici n-aveţi dreptate. Sigur că dacă programul pe care îl rezolvaţi caută un anumit titlu într-o listă de câteva mii de cărţi, nu prea contează că PC-ul pe care lucraţi este P3, P4 sau i7 – rezultatele vor fi foarte rapide în toate cazurile. Dar rezolvarea jocului de şah spre exemplu nu este nici acum accesibilă, indiferent de ce sistem de calcul vorbim.

    Lotus

    18/01/2012 at 4:31 pm


Comentariile sunt închise.