Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Perspectivă

Doua chestiuni la ordinea zilei, ambele legate de perspectivă. Prima chestiune strans legata de articolul de ieri, care se ocupa de impactul pe care trebuie sa-l aiba Noua Republica asupra politicii romanesti si asupra unei parti substantiale a electoratului, care trebuie sa-l propulseze spre institutiile decizionale ale statului. A doua chestiune, legata tot de perspectiva, este interactia dintre Presedintele Basescu si Dr. Raed Arafat.

Sa incepem cu prima chestiune, cred eu mai interesanta pentru majoritatea cititorilor acestui blog. Nu sunt deloc un expert in management, de multe ori nu reusesc nici macar sa ma administrez pe mine insumi, sunt insa un cititor avid in multe limbi si reusesc in majoritatea cazurilor sa inteleg si sa  asimilez ceea ce am citit. In plus, parafrazandu-l pe Caragiale sunt si “vechi”, adica am experienta acumulata in timp si spatiu.

Legat de evenimentele care m-au facut sa ies din stadiul contemplativ si sa scriu putin despre si pentru Noua Republica, puteti citi in postarea de ieri. La subiect as dori sa vorbesc de o teorie interesanta formulata de un tanar (relativ) doctor de la MIT (Massachusetts Institute of Technology) pe nume Otto Scharmer. Respectivul invatat a numit-o “Teoria U” (vezi ilustratia alaturata). Teoria implica un stadiu de acumulare spre obiectivul tintit,  dupa care trebuie actionat rapid, insistent si cu forta pentru a realiza acest obiectiv.

In stadiul lent de acumulare a resurselor de tot felul sunt necesare trei calitati esentiale – deschidere mentala (Open Mind), deschidere sentimentala (Open Heart) , vointa de a realiza (Open Will). Unele turbulente identificate in ultimul timp sunt probabil legate de parcursul acestor etape de cristalizare a obiectivului central al Noii Republici – formarea unui partid politic. Aici va propun doua lucruri – cititi articolul lui Otto Scharmer, publicat pe blogul personal – “U of Democracy: Direct, Dialogic, Distributed…”  si daca doriti mai multe puteti citi sumarul lucrarii lui (in 6 limbi diferite, din nefericire nu si in limba romana).

Obiectivul Noii Republici acum trebuie sa fie transformarea lui rapida intr-un partid “cu acte”, deci oameni buni fara multa vorbarie, la treaba!

La subiectul al doilea, legat de disputa verbala dintre Presedintele Basescu si Dr. Raed Arafat, pot fi foarte scurt si concludent pentru ca stiu foarte bine subiectul. Nu cred ca exista multi politicieni care si-au gasit sustinerea aproape absoluta si neconditionata (de cele mai multe ori) pe acest blog la nivelul la care l-am sprijinit pe Traian Basescu. Din nefericire, inca o data, Dl Basescu a dovedit ca in politica romaneasca are un singur mare adversar – el insusi. Cred ca interventia  de ieri  la televiziune a fost complet gratuita si inutila. O putea face simplu printr-un telefon particular doctorului Arafat – “sau taci, sau iti dai demisia!” La obiect si referindu-ne la subiect, adica medicina de urgenta, Dr. Arafat are dreptate. Medicina de urgenta este acea ramura care salveaza cele mai multe vieti omenesti si trebuie sa fie accesibila tuturor cetatenilor – face parte din putinele lucruri care profesional, moral –  laic si religios nu trebuie distorsionat.   “Faramitarea” acestui serviciu profund necesar se va dovedi un dezastru, credeti-ma ca stiu despre ce vorbesc.

Un alt punct de vedere important – Personal, sunt adeptul unei medicine private care poate exista paralel si complementar medicinii publice. IN NICI UN CAZ pe bani statului, avand in vedere experientele capusarii tuturor sistemelor care s-au alimentat de la buget.  O opinie pe care o impartasesc total legata de noua lege a sanatatii o puteti citi in acest editorial.

238 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Salut Theophyle
    Multam ca si tu gindesti ca mine . 🙂
    Mai lipsea putin si eram acuzat ca am devenit politruc USL . 😆
    Fiecare greseste . Domnul presedinte nu va recunoaste niciodata asta . E marea lui cruce pe care o poarta tot mai greu .

    Ștefan A.

    10/01/2012 at 4:23 pm

    • Salut Stef 🙂
      In medicina nu gandesc politic – gandesc profesional. Deci nici un fel de rabat! Parerea mea ca aceasta „reforma” in sistemul de sanatate romanesc va rezolva o problema si va crea altele mai complicate. Adevarat, un sistem particular este necesar si trebuie ajutat prin facilitati fiscale la nivel de investitii. Nimic mai mult afacere particulara pe bani privati.

      Theophyle

      10/01/2012 at 4:29 pm

    • aici („politrucul USL) cred ca te alinti 😀
      altele sunt lucrurile reprosate. nu poate fi unul numai malefica si restul, indiferent de ce fac sau se dovedeste a fi facut, albi si puri numai din momentul despartirii de „malefic”.
      ca gura-i bate curul lui Basescu este fapt dovedit. dar, ca si in cazul procurorilor (si multe altele) se va vedea ca nu-i dracul chiar atat de negru si nici albul atat de pur.

      Sare'n Ochi

      10/01/2012 at 4:31 pm

      • Sare’ salut 🙂
        Traim intr-o tara gri. Si profesionistii pot fi manipulati – e clar! Nu este insa rolul Presedintelui sa intre p la televiziuni si sa incerce sa-si dea cu parerea! Cand situatia ii este clar defavorabila 😦

        Theophyle

        10/01/2012 at 4:34 pm

        • salut Teo :D!
          inseamna ca fie i s-au terminat sfatuitorii de buna credinta si a ramas numai cu yes-man-ii, fie ca a „judecat” in felul lui si asrit sa dea cu mucii in fasole. vom vedea.
          de aceea am vrut sa vad exact ce anume se intampla. cand Raed Arafat era in corzi cu intregul sistem de Ambulanta si cu sindicatele de beregata ca vinde ambulanta si o sa-i lase pe romanii fara bani sa moara pe strazi am fost alaturi de el si am scris – in Evenimentul Zilei. cum sa nu observ ca aceleasi argumente le foloseste el azi in lupta inversa a unei posibile concurente? ok, tu esti medic, eu inginer. singurul meu atu sunt 22 de ani de munca cu informatia de presa si imensa arhiva acumulata in aceasta perioada. nu pot sa nu reactionez la sunetele stridente si la faptele care ies din context. (la postarea cealalta ai un comentariu al meu care vorbeste despre ceea ce nu-mi convine sa regasesc in practica NR)

          Sare'n Ochi

          10/01/2012 at 4:41 pm

      • Ba este Sare. De ce mama dracului sa acrosezi chestiile apreciate? Mai corect ar fi de ce dragii mei trebuie sa ii dati dreptate presedintelui atunci cand calca pe bec?

        turnofftheglory

        10/01/2012 at 4:37 pm

        • daca nuantez nu inseamna ca-i dau dreptate. daca aduc argumente si in favoarea lui nu inseamna ca sunt de partea lui. inseamna ca vreau sa pricep ce se intampla si vin cu toate informatiile pe masa. vezi ca incepeti sa orbiti?

          Sare'n Ochi

          10/01/2012 at 4:43 pm

          • Ai dreptate si pe mine m-a surprins reactia TOG-ului.

            Suzanna

            10/01/2012 at 7:47 pm

      • Publicul cu bani publici . Privatul cu bani privati . Nu privat finantat din banul public . Asta am scris toata dimineata. Din experienta pe alte meleaguri unde sistemul de sanatate inghite in fiecare an cam cit tot PIB romanesc . Si unde privatul a devenit finantat cam din 1994 din banii publici . Cu explozia cheltuielilor aferenta .

        Ștefan A.

        10/01/2012 at 4:38 pm

  2. Multumesc si bravo Theophyle.
    In Noua Republica lucrurile sunt simple, ne trebuie semnaturi, multe si repede. Orice spijin e bine venit.
    In meciul fierbinte Arafat – Basescu doar pot sa remarc congruenta de idei. Efectiv si-a facut-o cu mana lui presedintele. Cum se zice, greseala nefortata.

    turnofftheglory

    10/01/2012 at 4:32 pm

    • TOG salut 🙂
      Multumesc – Pe blogul asta nu va fi scris niciodata un cuvant care nu este in totalitate adevarul pur din inima si creier- niciodata!

      Theophyle

      10/01/2012 at 4:36 pm

  3. eu propun totusi sa consultati si lista de referinte de la materialul meu – merita citite toate opiniile.

    Sare'n Ochi

    10/01/2012 at 4:33 pm

    • Sigur ca o facem! da inca o data linkul sa fie aproape!

      Theophyle

      10/01/2012 at 4:37 pm

  4. felicitari ptr postareTheophyle! 🙂 scurt si la obiect .

    zigzag

    10/01/2012 at 4:36 pm

    • Zig 🙂
      multumesc! Eu stiu ce se cheama medicina de urgenta si ce se cheam un minut care face diferenta intre viata si moarte – am avut sute de minute de acest gen!

      Theophyle

      10/01/2012 at 4:38 pm

      • iar cu viata omului nu are voie nimeni sa se joace sau sa mistocareasca .

        zigzag

        10/01/2012 at 4:41 pm

  5. Multumesc pentru pozitia transanta de la pct.2. Incepusem sa am dubii privind obiectivitatea dvs, ma bucur ca m-am inselat.

    Claudiu A

    10/01/2012 at 4:45 pm

  6. Să încep cu laudatio.
    Puţine lucruri în România se fac la standarde internaţionale. Într-o ţară în care acţiunile de mântuială, învârtelile economice, şpăgile, impostura sunt toate la ele acasă, SMURD e o pasăre rară în peisaj. Serviciul Mobil de Urgenţă Reanimare şi Descarcerare, înfiinţat de Raed Arafat, la Tîrgu Mureş, este recunoscut ca o autoritate. Dar după cât chin, după câtă muncă…? Serviciul lui Raed a fost mult timp doar tolerat. Marii mahări din sănătate îl boicotau mereu. Piedici mii au fost puse în calea dezvoltării serviciului alternativ la Salvarea de toate zilele. Nimeni din sistemul sanitar, anchilozat şi bântuit de fantomele comuniste, nu a vrut să recunoască munca eroică depusă. Şi-au pus întrebarea ridicătorii de ştăngi câte vieţi au fost salvate de paramedicii lui Raed ? Câţi oameni trăiesc azi a doua viaţă datorită intervenţiei rapide a echipajelor roşii ? Cu siguranţă că nu. Pentru gulerele albe din conducerea sanitară, Raed era un permanent disconfort. Tihna şi sedentaritatea le erau în pericol. Pentru mulţi, actul de curaj al arabului a reprezentat o ameninţare. Fotoliile directoriale, mult prea înalte pentru făpturi prea mici, nu puteau suporta afrontul unui nou venit. Dar ce a făcut Raed atîţia ani? A ridicat mănuşa prin crearea serviciului alternativ. Orice pacient a avut prin SMURD o şansă în plus. Cu Salvarea răblăgită şi cu cu ifosele cadrelor medicale, una în minus. Raed a provocat concurenţa la performanţă.
    http://sareinochi.com/2012/01/10/ambulanta-si-costel/
    deci: am aratat inati ceea ce a facut bun.

    Sare'n Ochi

    10/01/2012 at 4:45 pm

  7. salut again,
    Theophyle, ce inseamna pe banii statului?
    banii statului sint banii din cas, adica banii platiti lunar de mine, banii la gramada, adica cei de la buget care in ultima instanta tot ai mei sint si mai sint si banii din buzunarul omului cu care de exemplu se duce Mihaela Radulescu la un chirurg estetician privat sa-si mareasca sinii dupa ce a incheiat o sedinta a consiliului director al SMURD.
    cam astea sint variantele, la care bani te referi?

    a

    10/01/2012 at 4:47 pm

    • a, salut 🙂
      ai citit proiectul legii? Daca ai citit vei intelege exact la ce ma refer. Si nu, nu este vorba numai de CAS – Bugetul de stat pentru sanatate cam de 18 ori mai mare (aprox) decat contributiile CAS. Deci citim si discutam 😆

      Theophyle

      10/01/2012 at 4:51 pm

  8. aveti acolo o lista (lunga) de nedumeriri si parerea pe care mi-am format-o. nu am manipulat nimic, nu am nuantat nimic, fiecare trage concluzia pe care doreste sa o traga.

    Sare'n Ochi

    10/01/2012 at 4:47 pm

  9. Sa le luam invers:rezbelul Basescu-Arafat, cum mai zic unii.
    -Basescu a gresit ca a intervenit telefonic la televizie;
    -Raed a avut dreptate sa nu conlucreze la legea sanatatii, dar sa apara la televiziune si sa-si spuna oful, chiar indreptatit.
    Theophyle,
    daca spui ca „In medicina nu gandesc politic”, atunci nu poti da verdicte, caci gesturile celor doi au fost politice; si aparitia unuia pe post si interventia celuilalt. Referitor la legea sanatatii il crezi pe Basescu vinovat si nevinovat pe Arafat? nu ne-ai spus.
    Noua Republica. Am mai spus-o: nu am incredere in cei ce vin in politica declarindu-se Feti-Frumosi, cavaleri fara pata si prihana. Daca vrei sa accezi in politica de azi si pornesti cu tunurile pe Basescu, succes.

    victor L

    10/01/2012 at 4:48 pm

    • victor,
      te intreb ce l-as intreba si pe Basescu! Ai citit proiectul de lege? Daca il vei citi vei intelege adevcarata problema. O caracatita adevarata. Urgenta trebuie pastrata in afara unei privatizari. Asta este parerea mea personal si profesionala. „Tunul;” pe Basescu este la nivel de comportament politic. Sant lucruri care nu se fac!.

      Theophyle

      10/01/2012 at 4:58 pm

      • Nu, Theophyle,
        nu am citit proiectul si nici nu il voi citi; nu ma pricep.
        Dar eu te intrebam altceva, sa trecem. Acum imi raspunzi, asta inteleg, ca noua lege (proiectul) este „o adevarata caracatita”. (Am citit ca in noua lege nu figureaza doar Urgenta, mai sint multe altele.)
        In cazul asta, toti cei care au intocmit proiectul de lege, impreuna cu Basescu, fac parte din ramurile „caracatitei”. Deocamdata nu am nicio dovada.
        Pe Raed Arafat il cred un foarte bun profesionist/organizator, dar a facut greseala sa derapeze pe sinele tramvaiului. Nu trebuia s-o faca; el trebuia sa incerce un telefon la Basescu, pentru lamurirea proiectului, si nu Basescu sa-i dea telefon si sa-i spuna taci 😛
        NB,
        observ ca multi si-au pus sperantele lor in Basescu, dar nu-l accepta pe Basescu asa cum e, ci vor sa fie ca ei. De unde asemenea pretentii?

        victor L

        10/01/2012 at 5:22 pm

        • Victor,
          Eu am vorbit de Urgenta in primul rand. In al doile rand nu-mi place de loc faptul ca nu sunt parametrii clari cum se impart facilitatile existente si cum stam cu doctorii care lucreaza la privat si la public. Ceea ce se va intampla de facto este ca cine va ajunge la spital va fi trimis imediat la „privat” prin metode specifice deja existente si chiar au fost publicate in media. Doctorul medic de spital nevasta administrator de clinica…s.a.m.d 😦

          Din nefericire de multe ori marinelul vorbeste inainte de a se gandi cum sta treaba 😦 Ei bine asta nu-mi place. Atat!

          Theophyle

          10/01/2012 at 6:48 pm

          • @theophyle. Feelings: A. cu drapelul urgentei in mana se incearca anularea INTREGII legi si pastrarea status-quo. B. cu lozinca „.. golani privati…” se vrea status-quo. C. Raed Arafat la A3 (pe orice subiect vorbind) nu-i poate creste credibilitatea. D. Invitarea lui Raed intr-un guvern Ponta (oare de ce nu i s-a oferit un post in guvernul Nastase?) arata a intriga demagogica. JUST FEELINGS! PS. A spune ca in „acea disputa” unul este dead wrong mi se pare exagerat.

            cinic

            11/01/2012 at 12:21 pm

    • Salut ela 🙂
      Exact la asta m-am referit!

      Theophyle

      10/01/2012 at 4:52 pm

    • buna Ela 🙂
      Ciohodaru nu-i ala care a schimbat ceva partide si l-am vazut de multe ori pe la tv-uri ?

      mircea

      10/01/2012 at 4:58 pm

      • asta il face un profesionist ratat?

        cinic

        11/01/2012 at 12:22 pm

  10. Reiau comentul meu( ultimul) de la postarea anterioara ,ca pana sa-l scriu se schimbase tema 😆 Ashadar
    Ziua buna all 🙂
    Vazui ca se dadu liber la “criticat” piratu` .. chiar cu paru` 😆
    O fi sau n`o fi ?
    Io`s complet pe langa,da` dupa parerea este o simpla chestiune de viziune..politica.A fi de dreapta si a fi de stanga.
    Personal,la cat am intzeles pana acuma,se externalizeaza niste servicii din activitatea smurd-ului.Probabil ca la o licitatzie,cine se califica intra cine nu pleaca/sau depine contestatzie.Teoretic ar trebui ca sa functzioneze.Cu practica sa vedem ce va fi 😆 Cu nishte norme bine puse la punct s-ar putea chiar sa mearga mai bine decat sistemul actual.Ideea e,ca pe aceiasi bani(procent din buget) sa fie servicii mai bune.
    Scenele televizate mie mi s-au parut hazlii.Unu si-a facut o jucarie,frumoasa si utila ptr.totzi altul ii propune o jucarie cu alte perspective,de dorit cel putzin la fel de optimiste.

    mircea

    10/01/2012 at 4:54 pm

    • Mircea salut 🙂
      nici critica si nici aparare – dezbatere. Fiecare cu capul lui si cu multa amicitie!

      Theophyle

      10/01/2012 at 5:00 pm

      • Salve,si aici, draga Theophyle 🙂 Glumeam desigur cu datu` la liber 😆
        N-am mai comentat interventzia piratului, altfel n-ar mai el,…e prima oara ca un elefant in magazinul de portzelanuri fine ? 😆

        mircea

        10/01/2012 at 5:08 pm

  11. De noua infringere la CEDO nu vorbeste nimeni ?
    Sau aici fiind vorba de un detinut , nu sint in joc munti de bani , nu e necesar sa se intervina pe sticla .
    Bine ca platim obligati . Avem de unde . 😦

    http://www.apador.org/show_report_nf.php?id=227

    Garantat nimeni nu va demisiona . Nici in privat , pe linie ierarhica , nici in public in fata presei . 😦

    Ștefan A.

    10/01/2012 at 4:59 pm

    • nu e noua,Stefan; proteza aia e deja uzata! De la scrasnit din dinti!

      ela

      10/01/2012 at 5:03 pm

  12. @ Mircea: eu nu am dat cu parul,dar a te razboi cu un colaborator in terenul vecinului nu e o dovada de inteligenta politica; ii dai ocazia sa se victimizeze.Iar a pune un personaj ca Ciuhodaru in locul lui e dovada de prostie daca nu de sfidare a inteligentei privitorilor si sustinatorilor

    ela

    10/01/2012 at 5:01 pm

    • glumeeeeeaam Ela 🙂 doar nu crezi ca te-as suspecta de rea credintza ? 😆 nici pe departe.
      In lunga noastra traditzie postdecembrista,cand e ceva ce merge bine,trebuie spart in bucatzele ca sa ajunga la multzi.cabotini shmecherasi.Dar daca totushi,piratul are dreptate (si) pe felia asta si lupta(in maniera sa) pentru a se aplica un INCEPUT de masuri de dreapta si-n sanatate.
      Eu cred ca e doar inceputul.
      Daca se va ajunge ca inclusiv urgenzta sa fie „raportata ” la cas ? Se vor rascula tziganii si/sau alti necontributori sau va fi d o a r solidaritate(pentru unii mai mult ptr. altzii mai putzin?

      mircea

      10/01/2012 at 5:17 pm

  13. am si eu o intrebare… SMURD al cui este? al lui Arafat sau al ministerului?
    Din cate am inteles este o societate non-profit. ce se intampla daca Arafat nu mai vrea sa faca asta si inchide firma?
    daca avem o problema aici, atunci statul trebuie sa faca ceva al lui. nu ne putem baza pe o societate non-profit…

    Laur

    10/01/2012 at 5:01 pm

    • Cat se poate de nonprofit: cautati actionarii.
      Dragii de ei! 2% din impozitul pe profit dirijat de persoanele fizice, 20% de la persoane juridice, nu stiu cat de la stat; verificati profitul din ultimul an

      ela

      10/01/2012 at 5:09 pm

      • n-am spus ca nu este organizatie non-profit. am spus, de fapt am intrebat ce se intampla daca Arafat inchide societatea ca nu mai are chef de ea. ramenm sau nu fara SMURD? ramane statul descoperit pe partea de urgenta unde activeaza SMURD acum?
        nu am intrebat cat castiga, ci ce siguranta avem noi ca SMURD nu dispare daca functioneaza ca pana acum.

        Laur

        10/01/2012 at 5:26 pm

        • nu este cazul ptr. ca este ONG si are un alt regim dpdv juridic, aici nu se poate „trage oblonul” decat in anumite conditii. O alta problema este ca au beneficiat de bani de la UE si 5 ani tb sa functioneze musai.

          mar

          10/01/2012 at 6:23 pm

  14. Theophyle, nu am citit proiectul de lege si nici nu o sa il citesc. nu ma pricep si deci nu am de ce sa intru in detaliile unui domeniu la care nu ma pricep. tot ce fac este sa discut eventual principii. cum ar fi de exemplu enuntul: statul e cel mai prost manager al oricaruit tip de resurse: umane, financiare, etc. mai pot de asemenea sa remarc ca argumentele Arafatului sint exact cele ale anchilozatilor de la salvarea pe care el a reformat-o.
    in rest nu ne contrazicem neaparat. daca de exemplu imi zici ca serviciile de urgenta trebuie sa ramina integral la stat din motive identice cu cele pt. care politia, armata, pompierii sint la stat, pot sa fiu perfect de acord cu tine.

    a

    10/01/2012 at 5:04 pm

    • a 🙂
      ca medic care trebuie sa ajunga la un pacient, nu am voie sa-mi fac nici un calcul economic. Un serviciu particular nu pote face asta. Astzi daca ai probleme cronice sau vrei o „extra atentie” si nu vrei sa te bazezi pe Salvare sau SMURD faci un abonament la „privat” – eu am avut in Romania la SOS si ti-ai rezolvat problema. Nu toti in toate regiunile o pot face.

      Theophyle

      10/01/2012 at 5:10 pm

      • medicina din vocatie, multumesc 🙂

        mar

        10/01/2012 at 6:24 pm

      • vorbind de experiente personale. In Bucuresti exista (si nu de azi) ambulante private si clinici care ofera servicii de urgenta. Se vrea interzicerea lor? de ce? daca clinica X pt. mine a fost mai buna decat SMURD, trebuie sa fiu impiedicat sa ajung la ea? si sa o recomand prietenilor? Iata deci ca concurenta exista, cu bani privati. Pe acceasi linie de gandire, daca SMURD nu ajunge la Vascauti (deocamdata?), sau nu ajunge cu toate serviciile (elicopter etc) sa fie interzisa o prestatie a privatilor? PS. Inca inainte de a se „naste”Arafat, in Valea Jiului -pt. accidente grave- se recurgea la serviciile unui elicopter PRIVAT. E o blasfemie ca acest elicopter exista si azi?

        cinic

        11/01/2012 at 12:29 pm

  15. ca o paranteza:
    http://www.romanialibera.ro/actualitate/justitie/omar-hayssam-a-fost-oficial-eliberat-249815.html
    el va zburda insa liber multumita prietenului democratiei titus corlatean. iuhuuuu!

    a

    10/01/2012 at 5:10 pm

  16. @ ela
    Sa ma ierti .
    Am gresit adresa .
    E asta legata de ultima infringere la CEDO

    http://www.apador.org/show_report_nf.php?id=232

    Acelasi comentariu personal ca mai sus . 🙂

    Ștefan A.

    10/01/2012 at 5:16 pm

    • Perfect de acord cu tine! Am intelles ca si azi au priponit unii acuzati ca ar fi procedat asa! Sa-i lege pe toti, si sa plateasca ei, nu noi!

      ela

      10/01/2012 at 5:22 pm

  17. @ela, cam ast se intampla cand te bati cu unul „de-al tau” in teritoriul advers (nu dau link ca-i un blog absolut imund cu A. Nastase in blogroll):
    „seara cand vezi unul beat… treci pe cealaltă parte a străzii- îmi spunea bunica. Ar fi putut, la fel de bine, să îmi spună: schimbi postul! Eu nu l-am schimbat. Am stat să văd cât timp liber are bagabontul instalat la Cotroceni ca păduchii laţi în pădurea de floci. Şi am constatat că are timp liber căcălău. Un ceas întreg a râgâit în maniera deja binecunoscută, în direct, pe telefon. Că obiceiurile vechi nu pier, aşa că machitorul a mai dat un telefon la Realitatea să se bage în seamă. O să auziţi, în zilele următoare, comentate şi răs-comentate aberaţiile revărsate cu tupeul turat la maximum de primul şpăgar al patriei.”
    si-atunci de ce sa accept, fara sa atrag atentia, congruenta de atitudine de la „ai mei”?

    Sare'n Ochi

    10/01/2012 at 5:21 pm

    • Am vazut pe blogu lui mcgregor inregistrarea emisiunii, si mi-a ajuns.
      In plus, daca voia sa marcheze, nu-l ataca cand era invitat acolo, asta am vrut sa spun.
      De parca era ceva de marcat cand iti ridici poalele in fata natiunii!

      ela

      10/01/2012 at 5:26 pm

  18. Ma bag si eu cu o intrebare: sint de acord ca la urgenta nu are ce cauta facutul de profit si treaba trebuie sa ramina la stat. Dar vad ca este SMURD si o Fundatie pentru SMURD. Din fundatia asta pentru SMURD vad mai degraba jurnalisti platiti de Vantu. Astia sint de la stat si ei? Ca acum merge bine, inteleg din cele spuse, ce garantie are cetateanul ca o fundatie cu oamenii lui Vantu nu va face ce a facut si in trecut: dormi linistit, fundatia SMURD vegheaza pentru tine?

    Aha

    10/01/2012 at 5:22 pm

    • Aha 🙂
      Deocamdata SMURD lucreaza bine – deci de ce trebuie sa schimbi ceva? Pana la scandal totul a fost perfect. Acum proiectul asta de devenit maculat? Ce ni se intampla oameni buni – am poltizat totul?!

      Theophyle

      10/01/2012 at 5:30 pm

  19. Ca bine a zis Theophylle despre interventia lui Basescu. Putea sa-i dea naibii un telefon in particular. Interventia la tembelizor in direct a unui presedinte nu e ceva care sa-mi placa. O bila neagra piratului, clar!

    Daca pun si raspunsul lui Duta de pe hotnews pot spune ca doua persoane pe care le apreciez, Base si Arfat, m-au dezamagit la faza asta.

    Despre cum e cu SMURD nu pot sa-mi dau cu parerea decat asa, de pe margine, asa ca mai bine ma abtin.

    valentin

    10/01/2012 at 5:28 pm

  20. o foarte buna observatie pe blogul Norei Damian:
    Doctorul Arafat se afla, până-n momentul demisiei sale, într-un conflict clar de interese- ca şef al Serviciului de Urgenţă, concomitent fiind şi subsecretar de stat.
    http://noradamian.wordpress.com/2012/01/10/serviciul-politic-de-urgenta-si-descarcerare/
    si o intrebare de bun simt: Dl. Arafat spunea convingător, în conferinţa de presă, că el, personal, n-are nici o treabă cu politicul. L-aş fi întrebat, dac-aş fi avut posibilitatea, dacă socoteşte că, descinzând de ceva vreme la televiziile respective, în compania unor convorbitori cu scopuri politicianiste de speţă arhicunoscută, nu cumva, tocmai dumnealui a aruncat din terenul medical în cel politic, o dezbatere, cum spuneam, de altfel foarte necesară, O asemenea “dizidenţă” nu face bine, din păcate, nici bolnavilor, nici legii respective- încă-nvăluită-n ceaţă pentru public, nici SMURD-ului însuşi. Şi nici politicului, de bună seamă. …Dar pe unde or sta ascunşi autorii legii? Ce i-o fi oprit să vină de urgenţă şi să descarcereze situaţia?

    Sare'n Ochi

    10/01/2012 at 5:29 pm

  21. buna seara,

    intotdeauna l-am admirat si sustinut pe Raed Arafat. A facut minuni in Romania cu eforturi uriase impreuna cu echipele sale.

    Multi tineri medici lucreaza astazi in strainatate si gratie faptului ca au trecut in cv-ul lor stagiul efectuat la SMURD-ul lui Arafat. Era un plus grozav pentru a fi angajati…. si multi tineri medici se bateau sa ajunga sa lucreze voluntar la SMURD.

    ieri a fost meciul Basescu – Arafat.

    Azi citesc ca din comitetul fundatiei smurd fac parte distinsii domni hurezeanu, ziaristul de la latrine si distinsa doamna mihaela radulescu + altii….

    este ceva ce stie basescu si noi nu stim?
    ceva ne scapa noua?

    Arafat nu poate gresi si el?

    skorpion

    10/01/2012 at 5:30 pm

    • O fi stiind Base dar nu avea ce sa caute la tembelizor. A dat cu parul.

      valentin

      10/01/2012 at 5:33 pm

  22. mai clatiti-va ochii si cu frumos! luati de valul discutiei, nimeni nu am anuntat postarea noua de pe blogul Demeterei:
    http://desydemeter.wordpress.com/2012/01/10/departarea-de-figurativ-cubismul-2/

    Sare'n Ochi

    10/01/2012 at 5:33 pm

  23. mihaela radulescu nu e omul lui vintu. ea e transpartinica, asta ca sa nu spun ca e femeia tuturor.
    sint un magar, stiu.

    a

    10/01/2012 at 5:33 pm

    • nuuuuu…un realist

      mar

      10/01/2012 at 6:27 pm

    • Salut nikule 🙂
      Scris bine articolul 😀

      Theophyle

      10/01/2012 at 5:49 pm

  24. off top: cum lupta puterea cu turnatorul felix ? ca si cu baietii destepti din energie , gaze etc : http://hydepark.ro/articol/articol/din-nou-despre-cum-il-plateste-emil-boc-pe-mircea-badea-co-408.html .in rest..show sa fie 🙂 ps : despre Arafat nu mai scriu nimic- pun pariu ca in urmatoarele ore,zile vom afla cat de ticalos este Arafat , ce nenorociri a facut la viata lui etc.toate chestiile negative despre Arafat apar si vor aparea acum.cand era vorba de imagine primea decoratii in noaptea de revelion. 🙂 😀 : P

    zigzag

    10/01/2012 at 5:40 pm

    • la noi ca la nimeni 😦

      Theophyle

      10/01/2012 at 5:51 pm

      • Ce noutate . Ca toti sint agatati de ciolan in un fel sau altul . Ireformabili .
        Scris de n. ori pe acest blog .

        Ștefan A.

        10/01/2012 at 5:58 pm

  25. Multumesc frumos Theophyle ! Imi iau permisiunea, fiindca ti-am mai vorbit de tanarul reporter de la RFI ,Laurentiu Diaconu Colintineanu :
    http://www.contributors.ro/administratie/ultima-batalie/

    Loda

    10/01/2012 at 5:44 pm

    • Salut Loda,
      cu placere. Nu-i nici o probleme cu linkurile de la contributors 🙂

      Theophyle

      10/01/2012 at 5:52 pm

  26. Nu m-am putut abtine sa nu comentez si eu…sorry!
    In cazul asta ii dau lui T.Basescu desi da cu bita in balta, desi Legea Sanatatii ar fi putut fi lasata cu dezbatere si suport maxim ba chiar si cu putin respect/empatie pt p***me.
    R.Arafat nu poate garanta ca SMURD-ul creste (din buget) sa ajunga la toti. Nu are dreptul sa refuze un asa serviciu nimanui. Privatul ar fi fost un complement bun, mai ales in situatia in care el ar fi definit standardele de calitate.
    Cind l-am vazut pe R.Arafat venind la restaurant in Tg. Mures cu jeep-ul de la MS si cu sirena aprinsa am inteles ca poate nu e chiar omul care credeam…sau s-a adaptat omul un pic prea bine

    P.S. Nu eu am scris comentariile de la contributors semnate Tio

    Tio

    10/01/2012 at 5:56 pm

    • Salut Tio 🙂
      La Multi Ani! Sanatosi si fericiti, Prietene!

      Theophyle

      10/01/2012 at 6:01 pm

      • La multi ani! Un an bun in continuare!

        Tio

        10/01/2012 at 6:08 pm

  27. Salut, @Theophyle ! 🙂
    Mi-ai amintit inteleapta vorba „daca n-ai un batran, sa-l cumperi.”

    Tzepelica

    10/01/2012 at 5:56 pm

    • Salut timi 🙂
      cel putin inchireaza unul, daca nu ai bani sa-l cumperi 😆

      Theophyle

      10/01/2012 at 6:01 pm

  28. Poate ca piratul,in mod deliberat si complet altruist,vrea ca sa dea munitzie NR ?
    Ar face MN astfel de targuri cu piratul data fiind miza intrarii in parlament ? 🙂

    mircea

    10/01/2012 at 6:01 pm

    • Pina nu e partid , NR nu poate candida persoane in parlament . Cel mult poate sustine niste independenti . Si tot la bani ne intoarcem . 🙂
      PS . Iarasi se face „acrobatie intelectuala” cu MN , Basescu ? Mai lipseste sa fie calculat cistigul de imagine a NR daca vine doamnea Udrea ca coordinator a miscarii . 😆 😆

      Ștefan A.

      10/01/2012 at 6:10 pm

      • Doamna Udrea se implica ! 😆

        Tzepelica

        10/01/2012 at 6:13 pm

        • Exact asta ne lipseste – o eminenta blonda 😀

          Theophyle

          10/01/2012 at 6:17 pm

      • 😆 😆 MN udrist ?

        mircea

        10/01/2012 at 6:29 pm

        • Pe asta las-o ca macane! 😦

          ela

          10/01/2012 at 6:32 pm

          • ee macane..
            Ma luai si eu dupa Timi,Stefan si Thph desi nici in gluma n-ar fi de zis asa ceva.

            mircea

            10/01/2012 at 6:46 pm

  29. salut!

    Hai ca l-a rupt pe Basescu Andreea Pora. Se pare ca problema e, asa cum spuneam acum citeva ore, in detalii: gradul de mixaj intre privat si public. Daca proiectul da voie ca la Urgente sa intre privatii pe „urgente de grad zero”, asa cum spune Pora, inseamna ca Basescu a mers prea departe. Sre si Arafat dreptatea lui, are si Basescu pe a lui, insa cind e vorba de urgente de grad zero, nu poti lasa orice „privat” ciu firma fantoma aparuta peste noapte pentru care se face un caiet de sarcini special sa mearga sa salveze vieti. Ca la noi, „privatii” cam asa arata 😦

    Cetatean

    10/01/2012 at 6:07 pm

    • Salut Cetatean 🙂
      Vezi tu prietene – aici este problema adevarata. Nu prea rezolvi nimic si creezi o sumedenie de probleme,. Un adevarat Disneyland la capusele si clientela politica 😦

      Theophyle

      10/01/2012 at 6:11 pm

    • Privatul cu finantare privata .Publicul cu finantare publica . Nu poate functiona in alt fel sistemul de sanatate . Nici la noi si nici la altii . La altii e demostrat .
      Stai sa vezi cind vine SMURD privat , cu personal ales la apelul bocancilor si primul lucru care te intreaba : cu cine aveti asigurarea privata ? Nu aveti ? Asteptati sa chem salvarea .
      Sa vezi cind o sa fi in spital privat platit de stat si la o minima raceala vei fi imediat bagat la tomograf ca statul plateste bine o astfel de consultatie . Stiu ce scriu . 🙂

      Ștefan A.

      10/01/2012 at 6:16 pm

      • in Germania cam 35% din spitale sunt private, iar contributiile la sanatate sunt la stat (GESTIONATE de org. nonprofit). In USA cele mai multe spitale sunt private iar beneficiarii de Medicaid sunt 30 milioane adica bani publici. Fundamentalismul marxist nu serveste la nimic. Daca SMURD nu are bani de inca 2 elicoptere e mai bina sa nu se presteze aceste servicii? sau daca SMURD nu poate (indiferent de motive) ajunge pe grindul Letea e mai bine sa nu ajunga nimeni?

        cinic

        11/01/2012 at 12:39 pm

  30. Sara buna oamei buni,

    Conflictul intre R.Arafat si TB imi aduce aminte de o gluma (care se potriveste cu o multime de alte situatii)

    Ion il intreaba pe Ghe:
    N’apai Ghe, maria , nevasta-ta o fo’ fata mare?
    Ghe raspunde:
    N’apai mai Ioane, nu stiu, unii zic ca da…. altii ca ba.

    On topic (partial)
    Am privit conflictul un pic detasat, mai degraba ca o insiruire de greseli din partea lui TB in mod special, dar si din partea lui R.A, pana am vazut lista din consilul director….si atunci am inceput sa ma intreb si eu daca a fo’ fata mare 🙂

    eugeni

    10/01/2012 at 6:09 pm

  31. Sunt surprins sa vad ca multi de aici cred ca Basescu face ore suplimentare la Cotroceni doar ca sa pandeasca pe la RTV momentul de a se ratoi la dl Arafat. Chiar si in acest caz, cred ca mesajul esential al celor care chiar cred sincer absurditatea asta ar fi trebuit sa fie acela ca TB abandoneaza rolul de maresal in lupta pentru promovarea temelor nationale majore, in favoarea luptei la baioneta cu proprii soldati, miza fiind ratia de conserve ce trebuie asigurata infirmeriei. In felul asta, absurdul situatiei ar fi aparut ca desavarsit, tinand cont de istoria discursului si performantelor anterioare ale lui TB.

    judex

    10/01/2012 at 6:10 pm

  32. sincer, asta mi se pare mult mai importanta decat demisia lui Arafat.
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/efectul-cedo-bugetarii-nu-mai-pot-contesta-reducerea-de-25-960867.html

    si pe Arafat poate il coopteaza NR, nu ar fi rau.
    Eu unul nu vreau sa aud ca sunt unii care arunca in Arafat cu mizerii , ca vine cu jeep, ca nu prea e eficicient la cost SMURdul.
    Tipul nu e perfect dar a facut treaba buna. De astia avem nevoie, chiar daca nu se cade de acord in toate cazurile.
    Eu privesc cu suspiciune si pe cei care pretind ca sunt perfecti si pe cei care o pretind de la altii.

    valentin

    10/01/2012 at 6:12 pm

  33. Arafat merge la irtv la 18:45. nu stiu daca e si Hurezeanu.

    a

    10/01/2012 at 6:15 pm

    • De ce? Hurezeanu se pricepe la medicina de urgenta 🙂

      Theophyle

      10/01/2012 at 6:19 pm

      • Este la consiliu, este. Asa ca pac la razboiu’ 🙂

        eugeni

        10/01/2012 at 6:21 pm

        • imi place atitudinea premierului Boc 🙂 .cred ca si zice in sinea lui : ” no..ce bine se cearta astia, bine ca nu sunt la mijloc ” :)))

          zigzag

          10/01/2012 at 6:24 pm

          • 😆

            Ștefan A.

            10/01/2012 at 6:30 pm

      • pai din moment ce e in consiliul director al SMURD inseamna ca are pareri de larga respiratie 🙂
        p.s. la celalalt irtv, ala al lui Ghita vine Vladescu, seful comisiei prezidentiale. nu ma intrebati unde intervine telefonic dictatoru ca asta nu stiu.

        a

        10/01/2012 at 6:22 pm

  34. am citit materialul d-nei Pora. concluzia: totul se rezuma la bani. Iar sar cavalerii-fara-de-prihana dar nu mai judeca ce scriu. UNU: cand a pornit SMURDUL la Tg. Mures a destructurat Ambulanta? ca asa reiese din articolul d-nei Pora. DOI: daca-i competitie, numai prezumtia de rea intentie viitoare tine sa faca departajarea?
    atunci este timpul sa ne luam cearceaful si sa ne mutam disciplinati la tintirim.

    Sare'n Ochi

    10/01/2012 at 6:23 pm

  35. Salve, Theophyle! 🙂

    Parerea mea pentru o astfel de lege a Sanatati:

    1. Definesti principiile generale.
    2. Pui deoparte elementele care functioneaza si nu te atingi pentru moment de ele.
    3. Vezi punctele nevralgice si gaurile financiare cale fac ca legea cea noua sa fie imperios necesara ca remediu legislativ.
    4. Ataci problemele stringente si lasi naibii deoparte chestiile care merg, de bine de rau.

    Basescu o fi vrut sa il racorasca pe Arafat, insa imi pare ca a cam turnat gaz pe foc. Si Arafat, a sarit pe lege de parca ii lua cineva jucaria si de parca toata legea era despre Urgente.

    Asa, ambii merita trimisi la camera de racoare, ca ma tem ca sunt alte prevederi ale legi care vor scapa, fiindca toata lumea se uita cu ochii cit cepele la Urgente!

    Cetatean

    10/01/2012 at 6:30 pm

    • Vezit tu,
      Esti un om care gandesti logic fara tendinte politrice se economice. Metodologie de acest gen nu prea exista la noi 😦

      Din nefericire!

      Theophyle

      10/01/2012 at 6:41 pm

  36. Hayssam e sanatos si liber ca pasarea cerului.
    Adica poate fi adus in tzara, nu ?
    Despre Popa chiar nu mai stiu nimic, in ciuda promisiunilor ca va face dezvaluiri senzationale in cazul SOV.
    Da` Necolaiciuc ce face, oare ?

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/omar-hayssam-si-a-ispasit-oficial-pedeapsa-din-siria-960967.html

    Tzepelica

    10/01/2012 at 6:34 pm

    • Pai nu este Assad pretenul Romaniei 😦

      Theophyle

      10/01/2012 at 6:41 pm

  37. @Cetatean – AJUTOR!
    explica-mi sa nu mor prost:
    Curtea de Apel Cluj arată în motivarea hotărârii din 5 ianuarie 2012, atunci când s-a dispus menţinerea în arest a lui Sorin Apostu şi a lui Călin Stoia, că nu există date la dosar din care să rezulte că cei doi încearcă să zădărnicească aflarea adevărului. Judecătorul a arătat că mijloacele prin care Apostu ar fi încercat să ascundă adevărul, nu reprezintă decât modalitatea concretă prin care s-au realizat faptele de corupţie de care sunt acuzaţi cei doi. Cu toate acestea, magistratii ajung la naucitoarea concluzie ca: „Eliberarea lui Apostu ar ştirbi încrederea în justiţie”
    citeste, te rog, materialul http://www.citynews.ro/cluj/eveniment-29/eliberarea-lui-apostu-ar-stirbi-increderea-in-justitie-213172/
    si tradumi-l si mie.
    mii de multumiri!

    Sare'n Ochi

    10/01/2012 at 6:34 pm

  38. Si Sile Camataru e liber.
    Mai devreme cu 3,5 ani, pt. ca „a participat la zugrăvirea camerelor deţinuţilor, iar în prezent are grave probleme de sănătate”. 😆 😆

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/sile-camataru-pus-in-libertate-ca-si-a-zugravit-celula-960912.html

    Tzepelica

    10/01/2012 at 6:38 pm

    • vezi @Tzepelica
      La o adica si in ultima instanta , Nastase nu va intra veci in puscarie ca poate a contribuit la zugravirea fatadei . 😆

      Ștefan A.

      10/01/2012 at 6:42 pm

      • ..si a vopsit cu bronz si statuetele de ghips aduse din China. 😆
        Ce om, ce gusturi fine.
        Si ce oua…la Cornu, evident ! 😆

        Tzepelica

        10/01/2012 at 6:48 pm

  39. Am vazut de curand o emisiune despre 2 doamne de la o fundatie care lupta pentru interesele copiilor bolnavi de cancer. Povesteau despre strangerea de fonduri si despre faptul ca ,pe langa cei 2% din impozitul pe profit al angajatilor au descoperit ca este posibil sa se vireze si 20% din impozitul pe profit al firmelor,bani de care de obicei beneficiau partidele sa anumite fundatii.
    Inclin sa cred ca in joc nu sunt nu numai banii de la bugetul de stat acordati sanatatii, ci cu mult mai multi.
    Nu iesea atata circ. Si, in fond, SMURD este arondat ministerului de interne, nu al sanatatii.

    ela

    10/01/2012 at 6:42 pm

  40. http://cristianpreda.ro/2012/01/10/pacat-2/

    E eurodeputat PDL .
    Incep sa banuiesc ca se fac niste lupte in interiorul PDL , mai ceva ca la Verdun . Ca tot bat astia din gura de ceva timp de remanieri guvernamentale . O fi ca Basescu a fost luat prizonier de o tabara de reformatori notorii . Tip Blaga , Berceanu , Videanu , Udrea dar si altii . 🙂

    Ștefan A.

    10/01/2012 at 6:48 pm

    • „USL-istule” 😀 😆

      mar

      10/01/2012 at 6:55 pm

    • lupta mare …cred ca postul cel mai ravnit era cel de subsecretar de stat :)) sa vedem ce o fi cand se stabilesc candidatii in colegii, la primii, consilii etc. :)cat mai mult balci ..ca deh incep sa apara facturile la caldura , gaze ..de ce sa comenteze romanul cum e treaba cu factura cand isi poate da cu parerea despre mareaaaaaa reforma a sanatatii : D

      zigzag

      10/01/2012 at 7:07 pm

  41. Salut
    Theophyle arata ca Noua Republica ar trebui sa se grabeasca sa obtina semnaturile alea, sa devina partid, sa activeze ca partid si sa participe la alegeri

    Se grabeste prea incet NR ? Eu cred ca se grabeste inadecvat.
    Modalitatile standard pe care le foloseste nu pot obtine rezultatele rapide pe care le doreste.NR nu convinge decit pe cei gata convinsi daca nu poate iesi din comportamentul batrinicios pe care il are .

    Un tanar de stanga

    10/01/2012 at 7:03 pm

    • TDSule salut,
      Pierdem zilele bune. In curand vor benii nisorile si atunci va fi mai greu. Ideia ar fi cateva zeci de „tarabe” langa centrele universitare sau la metrou, gara etc. (Ideia lui cetatean) Putin mai dinamic si mai cu spor.

      Theophyle

      10/01/2012 at 7:07 pm

      • Tarabele pot obtine semnaturi.
        Dar trebuiesc adeziuni. Ca sa obtii adeziune nu ajung programarile Fondatorului la citeva televiziuni ci trebuiesc organizate evenimente. Evenimentele pot fi organizate de citiva membri imbracati cu tricouri NR
        Cind au fost la Ion Iliescu de ziua lui sa ii spuna ca e criminal atunci acest lucru a contat.
        In fiecare saptamina , in fiecare oras ar trebui realizat un mic protest care sa sara in ochi.
        Dl Neamtu are o larga pudoare cind e vorba de internet. Newsletterele sunt ingrozitoare iar adresarea e insultatoare.

        Un tanar de stanga

        10/01/2012 at 7:36 pm

  42. Buna seara, prieteni!
    am lipsit cateva ore de pe net si chiar ma gandeam ca daca desydemeter ii daduse dreptate lui Tibi la postarea precedenta atunci sa ma astept la cateva bobarnace de la Theophyle pentru ceea ce scrisesem cu privire la Basescu.
    M-am linistit citind postarea prezenta, gandim la fel. 😆 😆

    luminita

    10/01/2012 at 7:05 pm

    • Salut 🙂
      si de ce nu am gandi la fel?! 😆

      Theophyle

      10/01/2012 at 7:08 pm

  43. @sare, salut!

    Nu iti pot reda pasaje aici, PDF-ul e parolat, insa argumentul judecatorilor este cam acesta:

    Pentru a se considera ca Apostu a incercat sa zadarniceasca aflarea adevarului, trebuie ca actiunile de disimulare a faptelor sale (cartele schimbate, re-softare de telefon, etc) sa se desfasoara dupa punerea in miscare a urmaririi penale si mai ales dupa ce i s-a adus la cunostinte acuzatiile.

    Apostu nu putea fi tinut in arest pe motiv ca ar fi incercat sa zadarniceasca aflarea adevarului, deoarece ce facea el se refera la fondul cauzei (curuptie si mita) si era de dinainte de punerea sub acuzare.

    In schimb a fost tinut in arest pe alt motiv: luarea de mita in forma continuata, care are o „rezonanta sociala a unor fapte grave asupra comunitatii locale” , lucru care impune mentinerea in arestul preventiv.

    Cetatean

    10/01/2012 at 7:13 pm

  44. greseala este, cä nu a vrut dl. arafat, sä participe la desbateri,

    si eu am lucrat in sänätate 40 de ani. nu se monopolizeazä

    nimic, dl. Arafat a fäcut circ, datoritä prietenilor din opozitzie,

    tocmai sä facä imagine proastä lui Bäsescu. dece nu s-a dus

    la discutzii,????????? ca sä victimizeze? e bine sä ai prieteni

    in opozitzie,nu e corect, era vorba de discutzii.

    dezbaterile si discutziille, sunt intre specialisti, nu cu presedinte.

    presedintele s-a enervat, pt. s-au spus minciuni.

    acum se brodeazä pe aläturi.

    theo- nona

    10/01/2012 at 7:19 pm

  45. no problem 🙂

    sa iti spun o impresie: eu consider (ca nespecialist) ca putea fi retinut si in temeiul a ceea ce facuse inainte de declansarea urmarii penale. ca doar nu schimba telefoanele si le resofta ca sa ajute la aflarea adevarului! Motivarea mi s-ar fri parut mai puternica, asa, sa il retii doar ca lua mita in forma continuata, sa fim seriosi. Prea slab.

    Insa e o parere subiectiva.

    Cetatean

    10/01/2012 at 7:20 pm

  46. Intrebare.
    I-a facut Ponta o oferta lui Arafat ? ministerul/altceva ?
    E vreo vorba prin targ ?

    mircea

    10/01/2012 at 7:27 pm

      • Merci @mar 🙂
        Vreau sa cred ca Arafat da pe vorbele lui Ponta exact pretzul pe care le merita.
        E ceva in neregula.

        mircea

        10/01/2012 at 7:34 pm

        • Exact, mircea, Arafat nu da doi bani pe oportunistii astia.

          luminita

          10/01/2012 at 7:45 pm

        • Crede Mircea , crede 🙂

          Un tanar de stanga

          10/01/2012 at 7:56 pm

      • Acum toti oportunistii profita de situatia creata, victimizandu-l pe Arafat, nici o mirare ca e si Tontu printre ei.
        Si apropo de SMURD, referirile facute de unii pe blog despre prezentza in actionariat a unor persoane de genul lui Hurezeanu, Radu Tudor sau Mihaela ex Swartzenberg cred ca ei reprezinta de fapt o Fundatie care finantzeaza SMURD-ul,
        asa cum sunt multe alte fundatii care se implica cu fonduri atrase de la diversi sponsori in programe de sanatate si protectie sociala.
        Imi vine acum in minte Fundatia „Mereu aproape” unde si Radu Moraru este actionar dar si multe alte persoane publice care prefera sa nu isi faca publice implicarea si care fac lucruri absolut remarcabile in salvarea de vieti omenesti aflate la rascruce.

        luminita

        10/01/2012 at 7:42 pm

        • buna Lumi 🙂
          acum a explicat Arafat pe irtv cum sta treaba.Smurdul(ca institutzie) apartzine de min. de interne si min.sanatatzii costurile nu sunt finantzate din cas ,si Arafat nu e seful smurdului.
          Fundatzia smurd e cu totul altceva (non profit) Sunt 2 entitatzi distincte.

          mircea

          10/01/2012 at 7:50 pm

          • Exact, eu nu am acces la tv dar citisem in presa despre asta, sa nu confundam Fundatia unde sunt implicati Hurezeanu , Raduleasca si Tudor plus altii cu SMURD-ul.

            luminita

            10/01/2012 at 8:28 pm

  47. nu este corect, sä spui, un guvern ticälosit, vrea sä disatrugä
    sänätatea. presedintele a fäcut bine, cä a intervenit.
    cum e posibil, acest guvern l-a sprijinit cel mai mult,
    acum are aläturi, niste viermi ca hurezeanu si nevasta elanului

    si multzi altzi, de care nu stitzi, ce profitau, dupä smurd.
    era normal sä se discute, erau banii ministerului.
    arafat, a acuzat in stanga si dreapta totzi colegii, de acord
    dar dute acolo, nu la TV:::::::::::a fäcut jocul opozitziei.

    theo- nona

    10/01/2012 at 7:38 pm

    • Haide, theo, vrei sa spui ca si in Germania asa se procedeaza? se intra in direct pe televizor din postura de sef de stat ca sa se fortzeze o demisie?

      luminita

      10/01/2012 at 7:48 pm

  48. arafat , a fäcut jocul opozitziei, cu care are legäturi.
    nu este primul, de care se foloseste.

    theo- nona

    10/01/2012 at 7:41 pm

  49. cetätean,
    magistratzii , dau dovadä de neprofesionalism, de neseriozitate,
    este posibil, ca legile sä fie dupä placul magistratului interpretate??
    sä fie politic, de opozitzie intrigatzi, inscenäri false???

    eu nu mai cred nimic, justitzia romanä, este mai coruptä, decat
    cel mai mare mafiot.cand vor fi condamnatzi si judevcätorii??

    theo- nona

    10/01/2012 at 7:50 pm

  50. Buna seara, buna seara. Am sa incep cu punctul doi: nu am citit legea in cauza si imi este greu sa formulez o opinie coerenta. Ceva nu este insa in regula in tot acest scandal.
    In privinta primului punct sunt total de acord cu gazda. Afirmama exact acelasi lucru ieri. NR trebuie sa grabeasca inregistrarea ca partid ptr ca fereastra lor de oportunitate se inchide. Asta daca vor sa prinda actualul ciclu electoral.

    clemycali

    10/01/2012 at 7:52 pm

    • …dimpotriva, @clemycali, totul este in regula, chiar peste asteptari: sustinatorii dlui Arafat ar trebui sa fie incantati ca, in urma interventiei lui TB, competenta acestuia ii asigura un post important in potentialul guvern al USL. Concluzia unui pragmatic ar fi ca dictatorul este capabil sa promoveze valori si in cadrul opozitiei (daca Ponta nu-si va calca promisiunea).

      judex

      10/01/2012 at 8:16 pm

  51. am citit totul cu interes;
    pin la urma inteleg ca s-a schimbat arafat cu marele specialist politic ciuhodaru; e dezgustator asa ceva;nu mai e corc ,e tragedie,si e vorba de viata ,poate,a oricaruia din noi.
    si asta imediat dupa ce basescu le explica absolventilor romani din strainatate ce bine vor fi primiti in tara;
    ciuhodaru ala si banicioiu cred ca sunt cei mai nimeriti sa-i evalueze pe absolventii care se intorc;
    mai spunea pe aici cineva ca arafat a mers cu masina smurd la restaurant;daca cumva arafat avea acolo o discutie cu un posibil sponsor?miine poimiine aflam ca nu e crestin=nu merge la biserica ortodoxa si ca are amante; e de-a dreptul jenant
    in rest daca doi specialisti- arafat si theophyle -iti spun ca esti beat,e bine sa mergi la culcare

    intamplator

    10/01/2012 at 7:59 pm

  52. luminita,
    iti place sa arunci vorbe.
    In Germania presedintele Wulf are probleme mari si nu a intervenit la televizie, ci la un ziar sa nu publice ceva dezvaluiri 😉
    Deci se poate si in Jermania 😛

    victor L

    10/01/2012 at 8:00 pm

    • intrebarea era-cred- daca presedintele unei tari din ue intervine la tv sa ceara demisia unui subsecretar de stat…asta asa ca de la presedinte la subsecretar de stat intr o Romanie unde se presupune ca prim ministrul ar avea si el ceva de zis vis a vis de propria echipa cu care „guverneaza” :))

      zigzag

      10/01/2012 at 8:04 pm

    • Eu nu arunc vorbe, victor.
      Altcineva arunca vorbe iar noi ne framantam sa le gasim sensul.
      Asa ceva nu se face, repet, in nici o tara.

      luminita

      10/01/2012 at 8:36 pm

  53. in germania, nu-si permite cineva, sä spunä asa ceva de guvern,
    sä-si insulte colegii de breaslä.
    in gernmania, sunt f. multe salväri, caritas, crucea rosie, ev.elicoptere, etc.
    plus au si clinicile particulare, ce au servicii de urgentä salväri
    sä fim rezon, nu a fortzat demisia, dar cand insultzi institutzia din care
    faci parte, cineva trebuie sä plece. salvarea trebuie sä dezvolte.

    nu se tzine cu dintzii , se monopolizeazä. romanii au f. multzi doctori
    de valoare, vreau sä vä väd, cä ii sustzinetzi si pe ei.

    repet, nu a vrut dialog, dela inceput.

    theo- nona

    10/01/2012 at 8:02 pm

  54. imi pare räu, nu-mi plac räutätzile, väd cä unii aruncä in derizoriu si brodeazä
    sigur, nu stiu eu multe, dar stiu cä romanii isi devoreazä si distrug imaginea
    romanilor. eu apreciez ce a fäcut dl. arafat, dar e aici si panä a-mi umilii
    colegii a jignii guvernul(culmea, care l-a sustzinut, cel mai mult)
    salvarea v-a merge , romanii au oameni de valoare.

    s-ar putea catziva prieteni, de ai dlui. arafat, sä nu mai poatä face afaceri
    mascatzi de smurd. asta o sä auzitzi candva.

    sigur nu conteazä pärerea mea, am numai 40 de ani lucratzi in sänätate,
    cu sigurantzä, stiu altzi , mult mai mult si le respect pärerile.

    theo- nona

    10/01/2012 at 8:15 pm

  55. noapte bunä!

    theo- nona

    10/01/2012 at 8:16 pm

  56. http://www.hotnews.ro/stiri-politic-11158611-kelemen-hunor-nu-sustinem-proiectului-lui-baconschi-pentru-securitatea-votului-prin-corespondenta-lasa-dorit-revizuirea-constitutiei-reforma-administrativa-nu-sunt-posibile-2012.htm la udmr cand bate Presedintele cu pumnul in masa?logic ar fi acum dupa ce „franarul reformei in sanatate ” a fost impins la demisie , sa urmeze udmr franarul modernizarii statului roman si o organizatie care submineaza suveranitatea poporului roman prin faptul ca se opun sa aplice rezultatul referendumului din 2009. gresesc?

    zigzag

    10/01/2012 at 8:20 pm

    • Ar fi si cazul ca UDMR-ul sa fie pus la locul lui. Nu stiu insa daca Basescu le va pune in vedere ca ori sunt de acord cu agenda politica or se duc frumos alaturi de USL.

      clemycali

      10/01/2012 at 8:27 pm

      • Buna Clemy 🙂
        sti prea bine ca nu o sa o faca! Astia au devenit mult prea puternici pentru a mai fi decenti 😦

        Theophyle

        10/01/2012 at 8:31 pm

        • Ptr ca li s-a permis sa devina atat de puternici Theophyle. Si uite cum acum Basescu este pana la urma prizonierul pretentiilor UDMR care oricum a facut intotdeauna cu ochiul PSD si acum se pregateste chiar sa i se alature pe fata dupa alegeri. Asta daca bineanteles vor reusi sa intre in Parlament.
          Desi eu cred ca la un moment dat ar putea sa se descotoroseasca in mod public de ei. Oricum blocajul marilor proiecte electorale este blocat de UDMR asa ca pastrarea lor in guvern pana la alegeri este inutila.

          clemycali

          10/01/2012 at 8:49 pm

          • Lasa, clemy, ca o sa caute Boc un subterfugiu la legea electorala ca sa nu fie uninominal pur, asa cum ne-am dorit cu totii, si sa treaca si udemereul pragul, ca e o balama buna la usa cui s-o nimeri sa fie. :mrgreen:

            luminita

            10/01/2012 at 9:11 pm

            • Boc nu trebuie lasat sa cedeze in privinta asta pretentiilor UDMR. Ar fi o prostie imensa. Nu sufera nimeni daca ungurii nu intra in Parlament. Iar un astfel de artificiu ar ajuta in primul rand USL si de abia apoi UDMR. Marele perdant: PDL. Asta trebuie sa i se bage in cap lui Boc care are marele defect ca pricepe greu.

              clemycali

              10/01/2012 at 9:18 pm

        • @salut, Theo !
          …Lazaroiu a atentionat deja UDMR (printre multi altii), cu al sau controversat Cele 11 ipoteze: PDL-PSD pe înţelesul tuturor…, unde a lasat (cred, intentionat) un cuvant esential afara din titlu, pentru manajarea celor mai fuduli. Probabil ca vrea sa se faca inteles si de un alt „segment” de electorat, cel pentru care bagajul de cuvinte si idei este mai limitat, respectiv fix.

          judex

          10/01/2012 at 8:49 pm

          • Judex salut 🙂
            Vom vedea in cateva saptamani cum se aseaza lucrurile. Miza cea mare este re-desenarea colegiilor uninominale. Ai sa vezi ce bal mascat va fi acolo 😀

            Theophyle

            10/01/2012 at 8:54 pm

            • Theo, salut 🙂 Nu-mi pun mari sperante in redeseanarea colegiilor electorale. UDMR se va impotrivi din rasputeri si nu-l vad pe Boc in stare sa le tina piept.

              clemycali

              10/01/2012 at 9:19 pm

  57. Una dintre cele mai ok analize ale unui om cu vederi clare de dreapta
    http://www.adevarul.ro/financiar/ANALIZA-Sistemul-sanatate-Romania-jumatati_0_603539902.html

    Dan MAȘCA

    10/01/2012 at 8:33 pm

  58. Basescu merita sustinut . Era clar ca el este putin elegant, dar a sustinut o politica de dreapta clara.
    Am scris pe inmures.ro si il consider pe Arafat un comunist.
    Sunt din Tirgu Mures si cunosc de la fata locului , fiind implicat indirect si direct. Am coleg care a avut accident, a avut accident, a venit SMURD si perfectul SMURD a scapat victima de pe targa, a cazut in cap, dar din pacate era decedat ziceau ei.
    Sunt mult lucruri ascunse, care nu au iesit niciodata pentru ca notorietatea lui Arafat nu putea fi atacata pentru ca factorii de decizie politici se foloseau de imaginea lui toti in Tirgu Mures, pina cind in 2007 , fostul meu sef de partid, Nicolaescu l-a dus la Bucuresti si dus a fost.

    Basescu a iesit si a pornit un lucru bun , ce sper sa fie imbunatatit in parlament.
    Povestile cu ce se face cu banii mei de contribuabil sa fie spuse comunistilor.
    Ca om de dreapta vreau sa decid prin contract cu cine vreau eu cine sa vina dupa mine.
    IMi asum responsabilitatea.
    Doresc libertatea de a decide si de a avea de unde sa alegem.

    Dan MAȘCA

    10/01/2012 at 8:42 pm

    • buna seara! politica de dreapta a dl ui presedinte-politica pentru care il sustinem-nu este sustinuta de ministrii unui partid din coalitia de guvernare.un subsecretar de stat a fost impins la demisie ptr ca s a opus sau nu a fost de acord cu viziunea de dreapta a presedintelui in privinta reformei sanatatii.cand va fi demis kelemen hunor -ministru al culturii- care astazi a spus raspicat ca formatiunea care o conduce nu agreeaza programul de dreapta al presedintelui privind reformarea statului roman.in concluzie :cand sunt demisi ministrii unei formatiuni care nu dau 2 bani pe suveranitatea poporului roman?cu udmr in guvern poilitica de dreapta a presedintelui ramane doar o poveste frumoasa .

      zigzag

      10/01/2012 at 9:13 pm

      • Like!

        luminita

        10/01/2012 at 9:17 pm

  59. Buna seara. Nu sunt un fan la dlui.presedinte, ii dau dreptate lui Theopyle privind urgentele, dar cred ca putem intelege reactia dlui.Basescu. Nevotarea acestei legi duce la probleme cu FMI-ul si posibile implicatii economice grave pentru Romania. Greseala nu este de strategie ( deoarece la nivelul principiilor pare corecta) ci de tactica- legea trebuia mestecata mai mult si implicati mai multi experti astfel incit sa fie aplicabila. O alta greseala este telefonul in direct mai ales la o televiziune „adversa” , pe cind aparitia la OTV?

    bigone

    10/01/2012 at 8:43 pm

    • 2013 suntem membrii UE, liberalizarea serviciilor medicale.
      Cum merge in Olanda, Suedia, Slovacia, Germania si culmea la noi este aiurea, nu poate sa mearga ca doar Arafat stie solutia .
      Haide sa fim seriosi. Ce ziceti de medici din SMURD platiti via UPU direct de la ms.ro si MAI cistiga de citeva ori salar mai mare ca un medic specialisti din spitale.
      Ca cei de pe ambulanta comparativ cu pompierii de la SMURD .
      Si multe altele.

      Dan MAȘCA

      10/01/2012 at 8:51 pm

    • „Exista un singur punct in intreg proiectul Vladescu asupra caruia recomandarile specialistilor FMI sunt categorice si greu de contestat: „Avand in vedere ca medicina de urgenta in Romania functioneaza bine si ca este considerata exemplu de buna practica in regiune, sugeram ca in acest moment sistemul de urgenta sa nu fie reformat, pana ce nu vor exista cativa indicatori/dovezi de succes ale reformelor introduse in restul sistemului.””

      http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-11150763-cine-iesi-invins-din-razboiul-basescu-arafat.htm

      Tzepelica

      10/01/2012 at 9:16 pm

      • FMI in sus si FMI in jos in chestii care altii le-au rezolvat de mult. Ma doare in cot de FMI, atita timp cit calatoresc in tari din vest , am prieteni in sisteme medicale occidentale si este clar : nu a inventat Arafat nimic, iar acum cind este pe cai mari nu vrea concurenta.
        Sa fim seriosi.

        Dan MAȘCA

        10/01/2012 at 9:26 pm

    • mi se pare nerelevant, asta ca sa fiu politicoasa o spun.

      luminita

      10/01/2012 at 9:22 pm

      • 🙂 dar e mai relevant sa-l injuram pe Basea – asta ca sa fiu politicos s-o spun?
        sau alte posibile argumente care ar pune putina frana la toata argumentatia anti-Basea nu sunt bine primite – numai fixatiile?
        deja este obositor!

        Sare'n Ochi

        10/01/2012 at 10:16 pm

      • deci banii neincasati de stat ca au fost redirectionati catre fundatia lui Arafat nu au relevanta?
        „populația a livrat către fundație, direcționînd 2% din taxele către stat, 4,9 milioane RON”;
        „transparența fundației este mimată, nu reală: rapoartele de audit publicate pe site-ul fundației nu conțin nici un soi de cifre, sînt doar niște mizerii formale.”
        inca o data: ati devenit extrem de obositori cu anti-Basismul acesta de parada!

        Sare'n Ochi

        10/01/2012 at 10:20 pm

  60. dan m.

    dl. arafat, a fäcut un lucru f. grav, insultand, guvernul si instistutzia- ministerul,
    care il pläteste. el nu vrea sä discute, vrea sä facä stat in stat.
    dar probabil cä la noi, ar fii ras altzii de el. e josnic ce a fäcut.
    „presedintele stie multe. ” dar rusinea este f. mare a lui arafat, care face
    jocul opozitziei. presedintele, nu a fäcut, decat sä apere institutziile sdtatului.
    opozitzia l-a boicotat pe arafat, nästase si oprescu, il sfidau, il umileau.

    theo- nona

    10/01/2012 at 9:11 pm

    • udmr a insultat si guvernul, si presidentia si poporul roman.daca arafat a zburat din guvern astept acelasi lucru si cu ministrii udmr.apoi voi avea din nou incredere in Presedinte.

      zigzag

      10/01/2012 at 9:15 pm

      • like! 😆

        luminita

        10/01/2012 at 9:20 pm

      • @zigzag:
        1) ceea ce vrei tu de la Basaescu se cheama discriminare etnica; solutia eliminarii fortate a minisrtrilor UDMR este total nedemocratica, pentru ca electoratul a ales UDMR, iar UDMR este parte a coalitiei de guvernare. Poti cere asta electoratul, nu ii cere lui TB sa corecteze optiunea odata exprimata prin vot.
        2) pe de alta parte, TB a combatut suprapopularea artificiala Parlamentului din RO cu reprezentanti ai UDMR (ca urmare a abstinentei la vot a unei mari parti a electoratului roman) prin sustinerea infiintarii partidului lui Tokes. Observa ca aceasta a doua solutie este democratica, spre deosebire de varianta dictatoriala si defaimator nationalista pe care o propui tu, care ne-ar pune azi exact in pozitia deloc de invidiat a Ungariei.

        judex

        10/01/2012 at 9:49 pm

        • LOL adica daca kelemen e minoritar are dreptul sa faca declaratii si sa incalce suveranitatea poporului roman refuzand sa aplice rezultatul de la un referendum national?aici e vorba de demnitari ai guvernului RO care se opun politicii de dreapta a presedintelui RO.cand s a opus palestinianul arafat domnul presedinte i a sugerat demisia.cand se opune ministrul de etnie maghiara politicii presedintelui votat apare discriminarea etnica? :))

          zigzag

          10/01/2012 at 9:54 pm

          • like! 😆

            luminita

            10/01/2012 at 9:57 pm

          • @zigzag:
            Draga ziggy, discriminarea pe motive de orientare ideologica este admisa (taberele luptatoare de pe asemenea baricade se cheama „partide”). Pe de alta parte, discriminarea pe motive etnice este ilegala (fractiunile astfel separate se cheama „etnii”), si cei care nu sunt cuminti patesc ce au patit unii ca Stalin sau Hitler, nenea ala care l-a bagat la inchisoare pe Mandela, sau Milosevici. Pseudo-politicieni actuali de genul unor Bela, Hunor, Tokes si V. Orban trebuie sa dispara natural si in mod democratic.

            judex

            10/01/2012 at 10:11 pm

  61. presedintele , nu poate face nimic singur, dar voi nu sutetzi consecventzi
    nu suntetzi fideli unei cauze, nu se cere unui om totul,primul vant
    vä schimbä pärerea.

    UDMR, trebuie sä coboare dupä pedestal. in germania, nu avem partide ale
    minoritätzilor, fiecare a aderat, la ce partid doreste. udmr-este opera iliescu

    theo- nona

    10/01/2012 at 9:23 pm

    • theo, tocmai ca noi suntem si ramanem consecventzi unei cauze, si nu ne schimbam dupa cum bate vantul in pupa, tocmai de aceea, intelegi?

      luminita

      10/01/2012 at 9:27 pm

      • si care-i cauza consecventei sau consecventa cauzei?
        detalii, ceva?
        si-asta inseamna ca restul suntem inconsecventi si mataluta regina consecventei?

        Sare'n Ochi

        10/01/2012 at 10:24 pm

    • Theo nona, am o vecina de bloc din copilarie, care locuieste in Nuremberg si este medic specialist . Se bucura ca a plecat la privati de pe 2 ianuarie dupa ani de zile de cercetare la statul german si era destul de suparata pe stat .
      Am relatii cu olanda de multi ai si discut cum este la ei.
      Merge fara probleme.
      Nu vad cum un om luat din ROmania si pus in sistemele de afara fac fata, iar aici ma jignesc cind spun ca urgenta sta intr-un arafat.
      Pe 25 luna asta platim ca firma si angajati 150000 EURO taxe.
      Pentru ce? Ca sa ajunga in cei 150 mil EURO care le are garantate SMURD de la bugetele MS si MAI ?
      Arafatii suntem toti cei din ROmania care platim taxe de zeci de ani si am primit fix pix.

      Dan MAȘCA

      10/01/2012 at 9:31 pm

    • singur i a cerut demisia lui arafat ..singur sa i ceara demisia lui kelemen hunor ptr aceasta pozitie ” „Noi nu am sustinut proiectul domnului Baconschi si, in continuare, in UDMR exista o reticenta foarte mare in ceea ce priveste votul prin corespondenta. Securitatea votului prin corespondenta lasa de dorit. Romanii care nu traiesc in Romania au posibilitatea de a alege, au posibilitatea de a vota. Trebuie organizate alegeri in asa fel incat fiecare roman sa aiba posibilitatea de a merge intr-o circumscriptie unde pune stampila pe un buletin de vot. Nu vot prin corespondenta, nu vom sustine votul prin corespondenta. Corect este sa aiba fiecare cetatean roman posibilitatea de a vota, dar votul prin corespondenta ar insemna o posibilitate de a pune sub semnul intrebarii corectitudinea votului”, a declarat Kelemen Hunor, in conferinta de presa.”

      zigzag

      10/01/2012 at 9:42 pm

      • concluzia logica: in toate tarile unde e vot prin coirespondenta alegerile sunt incorecte
        bravos,natiune!

        intamplator

        10/01/2012 at 9:49 pm

      • Bine punctat, zigzag! esti pe faza, iti mai acord un Like!
        BCR!

        luminita

        10/01/2012 at 10:00 pm

  62. Hehehe
    Ingerul Raed Arafat in emisiune la A3 cu CTP-ul si alte javre. Pai cind javrele astea te vorbesc de bine….

    Un tanar de stanga

    10/01/2012 at 9:41 pm

    • mare ticalos arafat asta in comparatie cu ciuhodaru care era invitat doar la CNN si MTV :))

      zigzag

      10/01/2012 at 9:48 pm

      • zigzag, numai tu fortezi o astfel de comparatie – iar asta nu foloseste sub nici un fel argumentatiei pentru o Noua Republica. Ciuhodaru este un gunoi umil si tepar pe deasupra – in timp ce era cu curul pe bancile Parlamentului se ponta prezent cu curul in spitalul din Iasi – o teapa de 300 de milioane de RON. asa ca sa consideram discutia incheiata. ce a fost Arafat acum 10 ani am scris, ce este azi urmeaza sa aflam – adevarul are prostul obicei (biblic as spune) de a iesi intotdeauna la suprafata. devine extrem de obositor sa folosesti pana la acrire argumente futile pentru a contracara orice informatie care apare si care arunca o alta lumina pe fata lui Arafat. iar duduia aia cu „like”-urile ei produce mai multe daune de imagine NR decat isi poate inchipui – credeam ca imaturii sunt numai la Uniunea Suspine si Lamentatii.

        Sare'n Ochi

        10/01/2012 at 10:36 pm

  63. Niste date legate de sistemul olandez unul din sistemele cele mai performante la ora actuala dupa ce in 2006 au modificat si eu legea si sistemul pe ici pe colo :
    http://journal.managementinhealth.com/index.php/rms/article/viewFile/18/59

    Dă clic pentru a accesa Report%20EHCI%202009%20091005%20final%20with%20cover.pdf

    Dan MAȘCA

    10/01/2012 at 9:42 pm

  64. uite ca la acuzatia asta nu ma gindisem:
    arafat ” fura” banii romanilor;al naibii,noroc cu onestii voiculescu,ponta,ion niculae,etc.etc.etc….care ne salveaza;
    @dan masca
    aveti dreptate/dar inainte de a face comparatiile cu tarile alea explicati-mi de ce un roman nu arunca o sticla de pet goala pe geamul masinii la vest de nadlac si face acest lucru imediat ce intra in romania…

    intamplator

    10/01/2012 at 9:47 pm

  65. Mie Lumi 🙂 ,mi se pare cat de cat ajutator inspre relevant.De ce si fundatzia se numeshte tot smurd,e oare o simpla coincidentza sau e o necesara si ushoara confuzionare a celor care „varsa” cei 2% sau alte fonduri in aceasta fundatzie non profit.Daca se numea simplu,de ex. fundatzia Arafat(chiar bucurandu-se de notorietatea dlui doctor) mai avea acele „excedente” .Sunt desigur tendentzios.
    Apar insa intrebari.Chiar foarte justificate in lipsa unor controale autentice.
    Donatziile(oricare,2% sau altele) se pierdeau in hatzisul birocratic din MI respectiv MS de care apartzine SMURD-ul a.i acesta sa functzioneze bine ?Respectiv sunt mai bine gestionate de fundatzia smurd ptr.a finantza suplimentar SMURD-ul. Arafat spunea ca e vorba de aprox.1,5 % din fondurile ms ptr. buna lui functzionare.Baietzii din fundatzie isi trageau partea leului sau etica era pe primul loc si n-a/u vrut ca sa traga pe nimeni pe sfoara ?
    Prea mare ushurintza de a pleca in alta tzara unde ar gasi un sistem potrivit cu convingerile sale.
    Arafat ar trebui sa elimine orice suspiciune(vad deocamdata doar suspiciuni legate de o anumita moralitate-asta nu inseamna insa ca poate nu are dreptate pe privatizarea unor servicii din smurd si consecintzele acestor actziuni)

    mircea

    10/01/2012 at 9:48 pm

    • Fundatia se cheama SMURD pentru ca acolo ii sunt destinate ajutoarele sub forma de cotizatii si sponsorizari.
      Ai fi vrut sa se cheme Sfanta Maria?
      era acelasi lucru dar se crea o confuzie.
      Si asta pentru ca sunt multe fundatii in Romania, fiecare ajuta unde poate.

      luminita

      10/01/2012 at 10:04 pm

      • Nu este orice fundatzie Lumi.Este o fundatzie cu excedente mari si foarte mari(ptr. o fundatzie non-profit)
        Motiv imperios ptr. transparentza maxima oricat de credibil ar fi Arafat tzinand cont de impactul social,necesitate si eficientza-toate dovedite.
        Repet,asta nu inseamna ca n-are dreptate.

        mircea

        10/01/2012 at 10:11 pm

  66. si uite asa” dezbatem” : de la problema=sa fie sau nu privatizat sistemul de urgenta ajungem la ce a facut,ce a dres arafat…trebuia sau nu basescu sa vorbeasca,bla.bla.bla..
    concluzia?

    intamplator

    10/01/2012 at 9:52 pm

    • Concluzia este sa am libertatea sa imi aleg ce doresc si nu sa imi spuna mie statul ca asa este bine.
      Viata mea eu o decid cum mi-o traiesc si o pun in pericol.
      Ma crucesc cind vine statul si oamenii statului sa imi spuna ca ei stiu mai bine cum sa rezolve problema in locul meu.

      Dan MAȘCA

      10/01/2012 at 9:56 pm

      • In cazul acesta statul este Basescu sau Arafat? ca sa pricepem bine.

        luminita

        10/01/2012 at 10:06 pm

  67. Niste date legate de sistemul olandez unul din sistemele cele mai performante la ora actuala dupa ce in 2006 au modificat si eu legea si sistemul pe ici pe colo :
    http://journal.managementinhealth.com/index.php/rms/article/viewFile/18/59

    Dan MAȘCA

    10/01/2012 at 9:53 pm

      • pe olandezi tot domnul Presedinte i a facut varza ca nu s in stare sa si rezolve treburile cu prostitutia? :))

        zigzag

        10/01/2012 at 9:55 pm

        • eu apreciez si iubesc libertatea. Important este sa existe. Este dreptul lui Basescu sa aiba opinii.
          Este libertatea mea sa decid daca imi place ce fac olandezii sau germanii sau suedezii.
          Marele avantaj fata de cind a pornit la drum SMURD in anii 90 este ca acum avem acces rapid si ieftin la informatii directe, la prieteni care lucreaza in sistemele de afara si putem sa ne exprimam optiunile mult mai informati si mai liber.

          Dan MAȘCA

          10/01/2012 at 9:59 pm

          • total de acord.dar cum ramane cu cei din guvern care nu sustin politicile Presedintelui ales?un subsecretar de stat am vazut ca a demisionat.cum ramane cu ministrii care se opun?

            zigzag

            10/01/2012 at 10:02 pm

            • @ zigzag
              Chiar vrei sa ramina singur presedintele ? 😆

              Ștefan A.

              10/01/2012 at 10:06 pm

              • nu 🙂 dar m am plictisit sa aud pe kelemen cum il doare la basca de votul poporului roman.si decat sa tii de astia la putere in alianta mai bine mergi in opozitie ca si asa nu rezolvi ceva cu ei.

                zigzag

                10/01/2012 at 10:16 pm

  68. @Dan Masca, 9:26
    1. Mesajul meu era pt. @bigone, care spunea ca ” Nevotarea acestei legi duce la probleme cu FMI-ul si posibile implicatii economice grave pentru Romania.”
    2. Durerea ta din cot chiar nu ma priveste/intereseaza.
    3. N-a spus nimeni ca Arafat ar fi inventat ceva, doar a construit un sistem care functioneaza si poate fi chiar considerat „exemplu de buna practica in regiune” (o mai avea Romania astfel de exemple ?).

    Tzepelica

    10/01/2012 at 10:04 pm

    • Timi, intentionam sa iti dau un Like dar nu vreau sa acaparez chiar tot spectrul emoticoanelor. 😆
      Like!

      luminita

      10/01/2012 at 10:09 pm

    • 😀

      mar

      10/01/2012 at 10:17 pm

  69. 150 milioane de euro are sistemul de urgenta. SMURD este numai o parte a sistemului de urgenta. cat despre profitul smurdului e o chestie neserioasa. smurdul este o fundatie non-profit. e un sistem creat pentru pacienti. nimic altceva.

    stef_nic

    10/01/2012 at 10:06 pm

  70. Ce nu se intelege este ca un sistem (urgenta zero) care implica siguranta/securitate nu poate functiona pe baze comerciale.
    In rest, firmele private au si acum posibilitatea si mijloacele sa intervina la solicitarea celor care doresc.
    Experienta mea cu firmele private bastinase nu m-ar impinge, insa, s-o fac.

    Tzepelica

    10/01/2012 at 10:09 pm

    • Ingrijorarea pleaca exact de aici.Nimic din aceste chestiuni nu sunt incluse in proiectul de lege.De norme de aplicare,criterii si alte bla-blauri nu se zice nimic…ca vor veni si ele.

      mircea

      10/01/2012 at 10:16 pm

      • Carentele astea, in faza de proiect de lege, denota superficialitatea abordarii/autorilor.

        Tzepelica

        10/01/2012 at 10:23 pm

        • Poate le rezolva Ciohodaru 😦 😦

          mircea

          10/01/2012 at 10:25 pm

          • Sau poate alt …ciocoflender din sistem.

            Tzepelica

            10/01/2012 at 10:27 pm

        • Pai au scris toti ca sint mari specialisti autorii . In frunte cu TDS .
          Asa cum maine o sa vezi , Arafat e un palestinian terorist cu legaturi oculte in organizatile teroriste . Interesant ca pina azi a fost doar laudat omul asta . Decorat de insusi TB .
          Acum o fi venit ordin de sus sa fie desfintat in toate modurile ca a calcat pe bataturi sefu suprem . 😆

          Ștefan A.

          10/01/2012 at 10:38 pm

          • Cu siguranta „baietii” lucreaza la „dosarul” lui Arafat.
            Spre dimineata trebuie sa fie gata, numai bun pt. aruncat in gura presei. 🙂

            Tzepelica

            10/01/2012 at 10:42 pm

  71. Pe B1, la emisiunea lui Turcescu, un secretar de stat din ministerul sanatatii a reusit – intr-o interventie tf. -sa arate cat de penibil poate sa fie un inalt functionar/client politic.
    Sper sa-l prind si pe Ciuhodaru, o veritabila caricatura sanitar-politica, ca sa mai scap de stresul de peste zi, cu un ras sanatos. 😆

    Tzepelica

    10/01/2012 at 10:21 pm

  72. Mi-e teama ca tara asta are prea multi oameni valorosi in a critica daca nu li se face pe plac; ei stau retrasi, sa li se dea/sa li se faca.
    Basescu e un badaran (si este uneori, e urmasul capitanului Ahab), nu poate face o noua Constitutie, nu poate face regionalizarea, nu poate 😛
    Dar citi am iesit in strada pentru a-l sustine pe dictator, la fel cum fac pesedeii cu infractorii lor; sa fi inventat si noi, cei care avem asteptari de la Basescu, o rima pe invers: „iesi afara/javra ordinara”?
    Un fel de antiOccupy se poate?

    Auzi, sa-l dea afara Basecu pe Kelemen Hunor; pen`ce? ca sa cada guvernul, normal, avem nevoie de Tonta si Cretinel.

    victor L

    10/01/2012 at 10:35 pm

    • like!

      Sare'n Ochi

      10/01/2012 at 10:39 pm

      • @sare: sunt imatur ca cer presedintelui sa l demita pe kelemen hunor?ca asa te ai exprimat.da eu asa consider ca ceea ce face kelem hunor e asemanator cu ce a facut arafat.unul s a opus reformei in sanatate celalalt se opune reformei statului.si mai mult de atat face ceva pe suveranitatea poporului roman anunant ca nu l intereseaza sa aplice rezultatul unui referendum.mai vrei argumente? ce crezi ca daca pica acest guvern si ajunge tonta@chuky o sa mor de frica lor?la ce foloseste acest guvern daca mereu udmr se opune oricarei modernizari si oricarei propuneri? la dat legi ptr ioan nicolaie?asta o pot face uslasii lejer nu i nevoie de Boc.nu ti se pare ca traim un paradox? de frica sa nu vina usl la putere- mare smekerie ar fi ca parca nu s tot acelasi aluat toti( doar udmr si slugile pesediste din unpr formeaza un usl mai mic – partea aia din 322 o stii tu)- suntem obligati sa criticam opozitia?da ce ?da opozitia legi in tara ?sau le da puterea?

        zigzag

        10/01/2012 at 11:04 pm

        • Like, Like, Like. 😆

          luminita

          10/01/2012 at 11:21 pm

          • ce am scris eu si ce-ai citit/inteles tu?! „zigzag, numai tu fortezi o astfel de comparatie – iar asta nu foloseste sub nici un fel argumentatiei pentru o Noua Republica. Ciuhodaru este un gunoi umil si tepar pe deasupra – in timp ce era cu curul pe bancile Parlamentului se ponta prezent cu curul in spitalul din Iasi – o teapa de 300 de milioane de RON. asa ca sa consideram discutia incheiata. ce a fost Arafat acum 10 ani am scris, ce este azi urmeaza sa aflam – adevarul are prostul obicei (biblic as spune) de a iesi intotdeauna la suprafata. devine extrem de obositor sa folosesti pana la acrire argumente futile pentru a contracara orice informatie care apare si care arunca o alta lumina pe fata lui Arafat. iar duduia aia cu “like”-urile ei produce mai multe daune de imagine NR decat isi poate inchipui – credeam ca imaturii sunt numai la Uniunea Suspine si Lamentatii.”
            era vorba despre comparatia dintre Arafat si Ciuhodaru.
            abia de aici incolo apar infantilismele gen @Luminita cu „like”-uri

            Sare'n Ochi

            11/01/2012 at 11:44 am

    • „Dar citi am iesit in strada pentru a-l sustine pe dictator, la fel cum fac pesedeii cu infractorii lor”.
      Mi-e teama ca nu inteleg fraza asta, oricat m-as stradui.
      Sper ca nu gandesti tot in termenii astia. 😆

      Tzepelica

      10/01/2012 at 10:40 pm

  73. Tuturor, noapte buna ! 🙂

    Tzepelica

    10/01/2012 at 10:47 pm

    • Si vise placute !…sa n-aveti cosmaruri, cu Ciohodaru… 🙂

      Tzepelica

      10/01/2012 at 10:48 pm

      • nopate buna Timi 😆
        noapte buna all

        mircea

        10/01/2012 at 10:57 pm

  74. am avut si inca mai avem o reforma dura in educatie.
    de ce Basescu nu l-a atacat niciodata pe Funeriu?
    🙂

    ceva nu se leaga cu Arafat, prea il tine o anumita presa acum in brate spre deosebire de „atentia” de care s-a bucurat Funeriu acordata de aceeasi presa.

    pe Arafat USL-ul il invita la o posibila guvernare, pe Funeriu nu…..

    skorpion

    10/01/2012 at 10:48 pm

    • credeti ca numai competenta profesionala l-a determinat pe ponta sa spuna ca Arafat are oricind loc in viitorul guvern?

      Funeriu nu este competent ???

      si totusi uslinosii l-au desfiintat anul trecut….

      skorpion

      10/01/2012 at 10:51 pm

      • am invatat sa astept ptr. ca decat „maine nu este poimaine” si vom afla miezul problemei. Din ce am surprins in seara asta in fuga din declaratia lui Arafat a fost ca „intra in concediu fara plata ptr, cateva luni ptr. a combate pe legea santatii”. Pe langa habarnistii care ne inconjoara este unul care stie ce spune indiferent de ce parte a baricadei se afla, iar medicina se face de profesionisti, mai ales cea de urgenta.

        mar

        10/01/2012 at 11:06 pm

    • skorpion,
      presa l-ar fi tinut in brate si pe oricare altul acum, chiar si pe Videanu, chiar si pe Udrea, chiar si pe Olteanu, si asta numai ca sa loveasca in Basescu.
      Interesant este insa ca Basescu si-a aruncat singur bumerangul asta, care i se intoarce, conform legilor fizicii, inapoi in cap.
      Ce e asa greu de inteles?
      Mie de-o pilda mi-e greu sa inteleg de ce PDL-ul si Boc nu au fost niciodata atat de vocali de cate ori opozitia sub chipul celor doi maimutzoi Crin si Ponta le-a servit pe tava subiecte de-a dreptul fierbinti?
      Le-o fi fost rusine. 😯

      luminita

      10/01/2012 at 11:14 pm

  75. de luat in considerare:
    🙂

    http://www.hotnews.ro/stiri-international-11158583-procurorul-militar-polonez-care-impuscat-cap-spune-primit-amenintari-moartea-vrut-apar-onoarea-profesiei-mele.htm

    vad ca nimeni nu este pasionat de comparatia Funeriu-Arafat facuta mai sus de mine….

    noapte buna!
    🙂

    skorpion

    10/01/2012 at 11:02 pm

    • noapte buna 🙂 citit comparatia si este interesanta.

      mar

      10/01/2012 at 11:08 pm

  76. Noapte buna, Romania, oriunde te-ai afla!

    luminita

    10/01/2012 at 11:28 pm

  77. lumi,
    nici un bumerang nu se va intoarce la basescu, de data asta fizica nu tine…
    treaba este mult prea tulbure ca sa dam azi verdicte…sa mai treaca citeva zile…si abia atunci vom afla cine are dreptate…prea repede se inflameaza lumea si probabil ca acest lucru este folositor numai unora..
    salut!

    skorpion

    10/01/2012 at 11:28 pm

    • skorpion,
      si daca ar exista subterfurgii si conspiratii si secrete in dosul carora Arafat si-ar fi construit o afacere denumita generic SMURD si de care Basescu stia, vezi doamne, chiar si asa fiind, eu nu l-as fi admirat mai mult pe Basescu decat in cazul in care ar fi deconsPirat-o altfel, cu alte metode, decat intervenind prin telefon intr-o emisiune tv.
      Aici deja miroase urat.
      Deja noi, adica noi astia, suntem exclusi din ecuatie.
      Deja mitul dictatorului pe care l-am combatut cativa ani se duce draqului.
      Asta mie nu mi se pare in regula.
      Sa ma ierti, e doar parerea mea.

      luminita

      10/01/2012 at 11:53 pm

  78. @ all, buna seara!
    Eu nu mi-am putut forma inca o parere si, de aceea, va rog sa ma ajutati cu cateva raspunsuri.

    1. Arafat a infiintat SMURD „parazitand” Ambulanta. Daca maine moare Arafat, ce se intampla cu SMURD?
    2. Am o rubedenie, pompier cu 12 clase, care a fost scolit 2-3 luni si a ajuns EPA la SMURD. Soferii de pe Ambulanta nu puteau capata abilitati de pompier in acelasi interval de timp?
    3. Investitiile majore in urgenta au vizat cu precadere SMURD. Daca se directionau sume similare spre Ambulanta, serviciul putea functiona similar?
    4. Scandalul vizeaza dispeceratul unic, sau sumele de bani alocate pentru interventii?
    5. Sumele directionate spre SMURD si Ambulanta au fost auditate vreodata?

    Pentru ca e „la moda” pozitionarea pro sau contra, incerc sa fac acest lucru rational. Basescu nu e Ponta si, implicit, nu sarea la gatul lui Arafat fara motiv. In acelasi timp, SMURD-ul lui Arafat functioneaza! Nu am destule informatii pentru a justifica nici demisia lui Arafat si nici atacul lui Basescu, mai ales ca acesta a venit… la RTV.

    blackman

    10/01/2012 at 11:45 pm

  79. In plus, „inlocuitorul” lui Arafat e Ciuhodaru, inamic declarat al SMURD. Sunt notorii conflictele cu Cimpoiesu, sefa SMURD Iasi.

    blackman

    10/01/2012 at 11:47 pm

    • Ai cam multe intrebari, sa cerem ajutor la radio erevan.
      Deci Radio Erevan va raspunde ca s-au interferat frecventele audio dinspre catre contra.
      Din pacate.
      Sau dimpotriva.

      luminita

      11/01/2012 at 12:03 am

    • Ceea ce mi se pare interesant este ca Google translate refuza sa imi traduca urarea mea de noapte buna din romaneste in ruseste.
      Asta abia este de bun augur.

      luminita

      11/01/2012 at 12:09 am

  80. Sinistru site-ul Noua Republica .
    Brrrrr….

    Un tanar de stanga

    11/01/2012 at 12:17 am

    • De ce sinistru? Poate am ratat eu ceva, da’ nu mi se pare 🙂

      Twisted

      11/01/2012 at 12:34 am

      • Am vazut vreo `10 brrrr…uri . Uite unul: Pe contributors a aparut o analiza a lui Lalu extrem de buna privind un partid al clasei mijlocii. Din primul moment au aparut dl Vlaston, Tog, Andrei, M Vasilache si altii invitindu-l sa intre in NR. Omul a aratat ca demersul lui are diferente de NR dar a spus ca poate conlucra cu bucurie .cu NR Atunci apare un Bogdan Popa cu un articol anti Lalu http://nouarepublica.ro/imposibilitatea-contradictiei-implicatii-etice-un-raspuns-pentru-rasvan-lalu/ Asta chiar nu e frumos de loc
        Am citeva mostre de agresivitate care nu fac bine unei miscari pusa pe atras votanti….. Dar lasa pt acum

        Un tanar de stanga

        11/01/2012 at 12:55 am

  81. O lipsa de consens revigoranta aici 🙂
    Pe linga intrebarile lui @blackman, la care as vrea sa citesc un raspuns serios de la cineva informat, as avea si eu cate ceva de intrebat:
    a) care e forma de organizare juridica a SMURD? – (de stat, privata sau e un parteneriat public-privat?).
    b) De ce n-ar putea exista si alte fundatii, SMURD1, SMURD2 ?
    c) ISU aduce bani la SMURD, sau si ei cheltuie tot din banii fundatiei?
    d) de ce discutia e despre Arafat vs Basescu si nu despre proiectul de lege a sanatatii, in care SMURD e doar o particica? Ce facem daca maine mor amandoua personajele, renuntam la reforma sanatatii?

    Twisted

    11/01/2012 at 12:32 am

  82. Ptr. cafeau de dimineata. Cred ca povestea cu Arafat este „subtire”, practic ce scrie aici este un cutremur 😦
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/dezvaluiri-agent-sub-acoperire-in-mijlocul-politistilor-proxeneti-961044.html

    mar

    11/01/2012 at 12:53 am

  83. Buna Dimineata,
    postare noua!

    huniad

    11/01/2012 at 8:01 am

  84. Nu e o teorie deloc rea, graficul face tot, e simplu si eficient..

    Andra

    12/01/2012 at 12:06 am

  85. Il sustin pe dl dr Arafat din toata inima ca si medic ca si tehnician pe problemele de urgenta.Din cauza unei salvari de la ,,privat,, din Galati, a carui medic de urgenta nu a stiut sa citeasca un EKG ,FRATELE MEU A MURIT LA 39 DE ANI.confundand o cadere de calciu si un alint cu un infarct major care netratat i-a despicat inima in doua.Nu a fost macar dus la spital ,nu i s-a dat nici o sansa la viata.A stiut sa vina a doua zi cu fratele meu decedat in casa ,sa ceara bani pentru deplasare.Este adevarat ca pregatirea face diferenta dar sunt absolut determinata sa cred ca in afara de BUCURESTI unde sunt spitale sau clinici private cu personal pregatit ,in provincie cei care nu au incaput l;a stat sau au facut facultatea aiurea,si-au tras cabinete private sau functioneaza in institutii sanitare private .Increderea oamenilor in acestia este limitata.Te trateaza de sus si cu aroganta.cam asa se procedeaza la privat.in majoritatea situatiilor.O sa spuneti ca nu vad padurea din cauza copacilor ,dar aici este vorba DESPRE VIATA CARE ESTE UNA SI SINGURA.Nu o scrim pe ciorna si corectata o treci alta data pe ,,curat,,Tot respectul pentru dl DR ARAFAT ca om si specialist.

    doina pantus

    12/01/2012 at 2:57 pm


Comentariile sunt închise.