Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

O zi obişnuită: 10 ianuarie – Dan Voiculescu, muşteriul statului

Bună dimineata intr-o zi de marti. Astazi, cerul va fi noros în centrul şi nord-estul ţării, iar la munte se vor semnala ninsori slabe, pe arii restrânse. În restul teritoriului înnorările vor fi temporare şi doar izolat va ninge în regiunile vestice şi sud-estice, anunţă Administraţia Naţională a Meteorologiei. Vântul va sufla slab şi moderat. Temperaturile maxime vor fi cuprinse între 0 şi 8 grade, iar cele minime între -10 şi 0 grade, mai scăzute în depresiuni. În zonele joase vor fi condiţii de ceaţă.

La Bucureşti, cerul va fi temporar noros, iar vântul va sufla slab până la moderat. Temperatura maximă va fi de 5…6 grade, iar cea minimă de -4 până la -2 grade. Mediafax

Curs valutar BNR valabil azi: 1 EURO = 4. 3532 RON; 1 USD = 3. 4096 RON; 1 EURO = 1. 2767 USD; Francul elvetian 3. 5811 RON. Gramul de aur 177.2626 RON.

Exporturile au frânat în noiembrie 2011. Încetinirea va continua şi în semestrul 1 din 2012. Exporturile au continuat să crească în noiembrie, însă ritmul a încetinit la 13,7% în termeni anuali, în contextul tensiunilor legate de criza datoriilor suverane şi începutului contracţiei unor economii din zona euro, parteneri comerciali ai României. Analiştii anticipează pentru acest an o evoluţie mai slabă a exporturilor, cu o continuare a încetinirii ritmului, cel puţin în prima jumătate a anului. Creşterea exporturilor în 2012 este anticipată la circa 10%, însă unii analişti nu exclud nici riscul revenirii în teritoriul negativ în ipoteza materializării scenariilor negative legate de criza datoriilor. În noiembrie exporturile au totalizat 4,1 mld. euro, cu 13,7% peste nivelul din aceeaşi lună din 2010, creşterea temperându-se faţă de avansurile anualizate de 25-50% din primele cinci luni ale anului 2011. Exporturile au fost principalul motor care a ajutat economia să iasă din criză, crescând neîntrerupt din toamna anului 2009, dar din cauza frânării economiilor vestice contribuţia lor în perspectivă la PIB devine incertă. Ponderea redusă a exporturilor în PIB, de circa 30%, limitează potenţialul exporturilor de a ajuta economia. Pe primele 11 luni din 2011 exporturile au totalizat 41,7 mld. euro, în creştere cu 22,5% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2010. Integral in Ziarul Financiar.

Bugetarii pot pierde salariile castigate in instanta. Procurorul general al Romaniei, Laura Codruta Kovesi, ia in calcul promovarea unui recurs in interesul legii, la Inalta Curte de Casatie si Justitie, in vederea aplicarii hotararii Curtii Europene a Drepturilor Omului (CEDO), prin care s-a stabilit ca reducerile salariale de 25% din sectorul bugetar sunt legale. Admiterea recursului ar insemna unificarea practicii judiciare, in instantele romanesti, in cazurile bugetarilor care contesta Legea 118/2010, prin care s-a hotarat diminuarea salariala de 25%. Decizia procurorului general survine unei hotarari a CEDO, din decembrie 2011, in care se specifica: „Revine statului, sa stabileasca, de o maniera discretionara, ce beneficii trebuie platite angajatilor sai din bugetul de stat. Statul poate dispune introducerea, suspendarea sau incetarea platii unor astfel de beneficii prin modificari legislative corespunzatoare. Integral in EVZ.

Rechinii imobiliari au insfacat si Mosia Ghica. Judecatorii Tribunalului Bucuresti au reusit sa dezlege formula magica, dar ilicita, a obtinerii profiturilor uriase din afaceri imobiliare, detinuta de sotii Adrian Ciorobea (42 de ani) si Virginica Tanti Dumitrescu (53 de ani).  Cei doi sunt bine cunoscuti pe piata cumpararii drepturilor succesorale si litigioase. Ciorobea si Dumitrescu s-au folosit de falsi mostenitori, dar si de complicitatea unor inalti functionari din Primaria Capitalei, pentru a pune mana pe imensul domeniu al Palatului Ghica, din patrimoniul national. Sunt concluziile magistratilor Tribunalului Bucuresti care, la sfarsitul anului trecut, au dispus urmarirea penala a lui Adrian Ciorobea si a sotiei sale. Alături de ei mai sunt cercetaţi falsa moştenitoare a moşiei Ghica, Simone Helene Raletti (60 de ani), omul de afaceri Marin Gostin (50 de ani), care a înhăţat şi el o parte din domeniul palatului, precum şi complicii acestora din Primăria Capitalei. Adevarul.

Din satra in palat: Fiscul, bataia de joc a clanului Feri Stanescu. Studiu de caz: cel mai bogat rom din Moldova, Ferdinand Stanescu, are un palat cu peste 20 de camere, cinci limuzine de sute de mii de euro, zeci de hectare de teren, proprietati in tara si in Austria iar site-ul verticalnews.ro i-a evaluat averea la 7 milioane de euro. Dar el spune cu gura lui ca are mult mai mult – „7 milioane ii tin intr-un buzunar”. Dar Ferdinand Stanescu n-are nicio firma pe profit, are datorii uriase la stat si numai comunei Grajduri (Iasi), unde locuieste, ii datoreaza 1,6 milioane de lei, cat tot bugetul local pe opt ani. Practic, averea lui Ferdinand Stanescu pluteste in aer. Nimic nu poate explica masinile din curte, palatul sau de bulibasa si milioanele „dintr-un buzunar”. IDar Ferdinand Stănescu n-are nicio firmă pe profit, are datorii uriaşe la stat şi numai comunei Grajduri (Iaşi), unde locuieşte, îi datorează 1,6 milioane de lei, cât tot bugetul local pe opt ani. Practic, averea lui Ferdinand Stănescu pluteşte în aer. Nimic nu poate explica maşinile din curte, palatul său de bulibaşă şi milioanele „dintr-un buzunar”. Fiscul nu i-a bătut niciodată la poartă, iar ANI se ocupă doar de funcţionarii publici. La alegeri, politicienii îl curtează pentru voturile romilor. Ca bulibaşa din Grajduri mai sunt sute de romi putred de bogaţi în România. EVZ.

Dan Voiculescu, muşteriul statului „tâlhar şi clientelar”. Fariseu. Liderul Partidului Conservator se împăunează cu impozitele pe care le-au plătit firmele fondate de el. Volumul taxelor achitate arată însă că afacerile familiei Voiculescu înfloresc an de an Dan Voiculescu a răspuns luni, pe blogul său, dezvăluirilor din „Evenimentul Zilei”, care probau faptul că firmele din grupul controlat de familia sa face afaceri bănoase tocmai cu statul pe care îl acuză că este tâlhar, discriminatoriu şi clientelar. Afir­maţiile sale le întăresc, însă, pe cele prezentate de noi. Dan Voiculescu îşi face un titlu de glorie din faptul că firmele familiei sale plătesc impozitele la buget. „În 2010 şi 2011, firmele pe care le-am fondat au plătit la stat – statul tâlhar, administrat de regimul Băsescu – peste 60 de milioane de euro. Nu sunt poveşti, sunt date contabile, care pot fi verificate. Şi, foarte probabil, cu contribuţiile din acest an, suma va ajunge la 100 de milioane de euro – bani care au intrat în bugetul public, din care se plătesc inclusiv salarii pentru preşedinte, miniştri etc.”, arată Dan Voiculescu. Replica mogulului confirmă ceea ce „Evenimentul Zilei” a arătat – că afacerile firmelor sale merg ca unse în statul „tâlhar şi clientelar” al „dictatorului” Băsescu. Pe de altă parte, plata impozitelor, cu care se împăunează senatorul PC, nu este nimic altceva decât respectarea obli­ga­ţiilor pe care le au firmele sale faţă de bugetul statului – taxa pe valoarea adăugată, impozite pe salarii şi pe profit, contribuţiile la bugetul asigurărilor sociale. Integral in EVZ.

Un număr de 32 de poliţişti de la două secţii din Capitală sunt suspectaţi că au luat mită în formă continuată de la şoferi. Mulţi dintre aceştia lucrau la ordine publică, dar aveau competenţe şi în zona rutieră.Ofiţerii de la Direcţia Generală Anticorupţie (DGA) au efectuat împreună cu procurori de la Parchetul Capitalei percheziţii la secţiile 1 şi 3 de Poliţie din Bucureşti şi la locuinţele a peste 30 de poliţişti, suspectaţi de infracţiuni de corupţie. Poliţiştii au fost ridicaţi de către DGA şi duşi la audieri. Unul dintre aceştia nu a  fost găsit însă.Surse judiciare afirmă că poliţiştii de la cele două secţii sunt în vizorul anchetatorilor de mai multe luni după ce s-au primit informaţii de la conducerea Poliţiei Capitalei şi de la IGPR. În cele două secţii au fost infiltraţi mai mulţi  mai mulţi ofiţeri DGA.Potrivit surselor citate, cei 32 de agenţi de poliţie, majoritatea de la ordine publică, care aveau competenţe şi pe linie rutieră, sunt suspectaţi că au luat mită de la şoferi prinşi în trafic fără ITP valabil. Ei negociau cu şoferul, care, dacă era dispus să îi plătească o anumită sumă agentului, scăpa cu o amendă pentru o abatere de cele mai multe ori inexistă, deşi sancţiunea pentru lipsa avizului ITP este ridicarea plăcuţelor de înmatriculare şi imposibilitatea de a mai circula. Adevarul.

600 de milioane de euro. Marea risipă a statului din 2010. In 2010, anul în care zeci de mii de angajaţi ai statului au fost concediaţi pentru a economisi banii bugetului, salariile au fost tăiate cu un sfert iar TVA a crescut cu 5%, instituţiile publice au risipit 600 de milioane de euro. Instituţiile statului au risipit în 2010 600 de milioane de euro prin achiziţii de echipamente fără licitaţii, plăţi nejustificate către persoane fizice sau juridice, proiecte prost gestionate, contracte derulate dezavantajos pentru stat sau diferite erori financiare, arată raportul anual publicat zilele trecute de către Curtea de Conturi a României (CCR). Controlul a fost făcut prin sondaj asupra 2.751 de companii, regii şi autorităţi ale statului, precum şi a unor ministere şi a arătat că doar 4% din acestea ar pute primi un certificat de bună purtare din partea CCR. Procentajul este de 4 ori mai mic decât în 2008. Evoluţia negativă este justificată de oficialii CCR atât printr-o creştere a exigenţei auditorilor, cât şi prin „amploarea crescută a neregulilor constatate”.n 2010 unităţile verificate au renunţat să încaseze 422 de milioane de euro. Aceşti bani se cuveneau statului deoarece reprezentau penalităţi de întârziere sau dobânzi. Prejudiciile aduse instituţiilor de stat au fost de 175 milioane euro. Pierderea totală ce include şi dobânzile şi penalităţile este de 752 milioane euro. CCR a dispus măsuri privind recuperarea unor prejudicii totale de 3,2 miliarde lei. O altă categorie de probleme depistată de CCR este cea a neregulilor contabile, în urma cărora bugetul statului nu a fost prejudiciat, dar care „au influenţat calitatea gestiunii economico-financiare a entităţilor verificate”, după cum afirmă CCR. Suma în cauză este de 9,14 miliarde de euro. Este vorba aici, printre altele, de „încălcarea prevederilor legale referitoare la administrarea patrimoniului public”. Integral in Romania Libera

Un nou cutremur în județul Timiș: aparetele au indicat 3,6 grade pe scara Richter. Cutremurul din această seară, care a avut epicentrul între Remetea Mare și Izvin, a fost mai puternic decât cel de sâmbătă, de la Chișoda. Nici de această dată nu au existat pagube materiale. După cutremurul de sâmbătă, care a fost de 3,1 grade pe scara Richter, Timișul s-a scuturat din nou în această seară. de această dată, cutremurul a fost mult mai puternic. Aparatele Observatorului Seismologic din Timișoara au indicat 3,6 grade pe scara Richter. “Cutremurul a avut loc la ora 21.57, cu epicentrul între Remetea Mare și Izvin, la o adâncime de 10 kilometri. Nu există pagube de niciun fel după acest seism”, a spus Dan Rău, directorul Observatorului Seismologic. La ora 11.00, a avut loc un cutremur și în zona Vrancei. Institutul Național pentru Fizica Pământului a anunțat că seismul a avut 2,9 grade pe scara Richter. Adevarul.

Argeş: Începe audierea inculpaţilor în dosarul preşedintelui CJ. La Tribunalul Argeş urmează să înceapă, marţi, audierea inculpaţilor din dosarul în care preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Argeş, Constantin Nicolescu, este judecat pentru fapte de corupţie alături de alte zece persoane, printre care omul de afaceri Cornel Penescu şi patru foşti sau actuali primari. Şedinţa de judecată este programată cu începere de la ora 12,00, la Completul 3 Anticorupţie, potrivit informaţiilor publicate pe site-ul instanţelor de judecată din Argeş. La termenul anterior, din data de10 noiembrie 2011, judecătorul de şedinţă a anunţat că, în funcţie de decizia Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie în privinţa cererii de strămutare a dosarului formulată de inculpatul Cornel Penescu, pe 10 ianuarie 2012 fie se va decide trimiterea dosarului la o altă instanţă, fie se va începe audierea celor 11 inculpaţi. Magistraţii instanţei supreme au decis între timp, pe 15 decembrie 2011, respingerea cererii de strămutare, astfel că procesul poate continua la Tribunalul Argeş.Tribunalul Argeş a reluat judecarea cazului în data de 14 septembrie 2011, după ce ÎCCJ a respins o altă cerere de strămutare, formulată atunci de procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie (DNA). Procesul fusese suspendat temporar pe 28 iulie 2011, până la pronunţarea instanţei supreme asupra cererii de strămutare. Agerpres

Va urez o zi buna!

Written by Theophyle

10/01/2012 la 8:12 am

234 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Salutare! Aşa, pentru o sperietură de dimineaţă:
    http://baricada.wordpress.com/2012/01/10/baw-guvern-mortal/

    baricada

    10/01/2012 at 8:22 am

  2. Buna dimineata 🙂
    Din pacate nu este numai mosia Ghica 😦 Fenomenul este extins in toata tara, s-au pus in posesie mii de ha de tere si padure cu documente aiuristice. Multi au solicitat si au fost pusi in posesie cu toate ca nationalizarea bunurilor a fost facuta in perioada interbelica.Parca anul trecut era un „nene” care vroia peste 70% din padurile jud. Buzau 😦

    mar

    10/01/2012 at 8:50 am

    • buna dimineata

      parca BOR e mai breaz;am impresia ca vor sa li se restituie si ce a secularizat cuza;
      mai avem un pic si se ajunge la cumanii lui djuvara;
      una peste alta,astora cu ” documente” ar trebui sa li se reaminteeasca bancul ala cu araturile in ” epoca de aur”=opriti raportarile cu suprafata arata ca ati terminat si bulgaria

      intamplator

      10/01/2012 at 9:03 am

  3. o zi buna tuturor!
    cred ca SMURD-ul ar trebui sa stea cu motoarele pornite – vor fi apelati masiv din Arges 😀

    Sare'n Ochi

    10/01/2012 at 8:54 am

    • corect;cu ocazia asta ar putea psd sa ” testeze” sistemul lor privat de urgente,ca tot se discuta

      intamplator

      10/01/2012 at 9:04 am

  4. Buna dimineata,

    Eu nu inteleg cum de sunt lasati „hotii” de proprietati de justitie sa actioneze in continuare cand TOATE deposedarile ilegale de proprietate lasa urme si pot fi demontate usor. Si atunci, urmatoarea concluzie la care se ajunge usor, este ca nu se vrea. Banuim de ce. 😦

    Andrei

    10/01/2012 at 9:04 am

  5. buna dimineata,

    nimic despre scandalul, meciul, razboiul, circul dintre Basescu si Arafat?
    are Basescu dreptate? sau Arafat – un om foarte apreciat in Ro?!

    vin si eu cu niste detalii suplimentare:

    Consiliu director Fundatia pentru SMURD

    Dl. Dr. Raed ARAFAT, Presedintele Consiliului director
    Dl. General locotenent Vladimir SECARA, Vice-presedintele Consiliului director, Inspector General, Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta
    Dl. Adrian DITA, Director Corporate Affairs, IRS Management Group
    Dl. Frank HAJDINJAK, Director General, E.ON România
    Dl. Emil HUREZEANU, Scriitor, publicist si reputat analist politic
    Dna. Mihaela RADULESCU, Realizatoare si moderatoare consacrata de emisiuni de radio si televiziune
    Dl. Alex SERBAN, Senior Partner, Serban & Musneci Associates
    Dl. Radu TUDOR, Editorialist, analist pe probleme militare „Jurnalul National”

    momentan chiar multi sustinatori ai lui Basescu sint contra lui din cauza acestui diferend pe legea Sanatatii….

    skorpion

    10/01/2012 at 9:20 am

    • neata tuturor! Eu nu sunt contra lui Basescu in acest diferend-dezbaterea e sanatoasa si aduce progres.nu sunt insa de acord cu modul cu l a atacat dl.Basescu pe Arafat inca de la inceput.la urma urmei nu institutia presidentiala da legi in tara asta .presedintele doar le promulga.asa ca dezbaterea ar trebui sa fie in alta parte: parlament , guvern , societate civila , unde sa se dezbata proiectul in intregime intre autori si contestatari-daca cei care contesta stiu despre ce e vorba.in alta ordine de idei chiar sunt curios ce raspuns are Presedintele la faptul ca nici oamenii din partidul domniei sale n au taiat in ultimii 2 ani robinetele lui felix la contracte cu statul.

      zigzag

      10/01/2012 at 9:46 am

    • am adunat de ieri material si incerc sa-mi dau seama cam ce se intampla. poate ajung la o concluzie pana dupa-amiaza. oricum, interesant consiliu director. si inca o observatie: Arafat ca om poate sa cada si el in acelasi pacat cu Andrei Marga – sa considere ca i se cuvine numai lui monopol pe ceea ce a facut. eu am asistat la razboiul lui cu Gheorghe Funar si Ambulanta cand a vrut sa creeze la Cluj SMURD-ul. in final a fost alungat la Tg. Mures. s-a zbatut si a facut – jos palaria! poate este timpul si pentru altceva. citesc, analizez, daca pot sa-mi formez o opinie, o sa o fac publica.

      Sare'n Ochi

      10/01/2012 at 9:46 am

    • Skorpi, sunt interesante detaliile. Se pare ca este nevoie de cineva lucid care sa sa atace varful de lance UDMR si singurul ar fi Arafat, scenariu avansat aseara de Guse. Nu stiu de ce, dar dau crezare, mai ales ca Presedintele a rugat Guvernul sa nu fie de acord cu actuala forma a legii,

      mar

      10/01/2012 at 9:59 am

      • @mar,
        Presedintele a rugat guvernul sa nu fie de acord cu legea in actuala forma sau Arafat nu este de acord…nu mai inteleg nimic.

        skorpion

        10/01/2012 at 10:01 am

        • Presedintele, am auzit dimineata la RRA. Scuze daca am fost incoerenta 😦

          mar

          10/01/2012 at 10:03 am

          • nu-i bai, mar, oricum este multa confuzie in jurul acestei legi, mult subiectivism in toate partile, interese banuite pe de o parte si pe de alta parte, multa lume, inclusiv eu, nu a citit legea sanatatii..
            🙂

            skorpion

            10/01/2012 at 10:04 am

            • @skorpi. Este MATEMATIC imposibil consensul in jurul acestei legi. Grupurile de ” implicati” sunt notional contradictorii: importatorii de medicamente cu fabricantii, farmacistii cu importatorii, medicii cu asiguratorii (de stat sau privati), bolnavii de boli „scumpe” cu medicii de familie, spitalele cu medicii de familie, medicina de urgenta cu spitalele etc. Numai marele rabin poate da dreptate fiecaruia in parte. Probabil ca va reiesi o lege care sa-i nemultumeasca cat mai putin pe toti. Ce nu vor sa inteleaga fundamentalistii etatisti din medicina este ca si cel mai mare buget public din lume este tot LIMITAT. si cand nu mai ajunge trebuie si bani privati.. PS. elicopterul SMURD e cumparat tot din bani privati (donatii individuale). Dar a enunta peremptoriu ca „… ajunge pe mana unor golani privati..) chiar nu e o fraza de deschidere in orice negociere.

              cinic

              10/01/2012 at 4:54 pm

    • Hehehehe
      Sustinatorii :
      Emil Hurezeanu
      Radu Tudor
      Mihaela Radulescu

      Exista un grup din care apar sustinatorii Regelui Mihai , doar cind acesta este criticat de Basescu, de fapt un grup: Aparatorii victimelor lui Basescu

      Un tanar de stanga

      10/01/2012 at 10:45 am

  6. OK, sare,

    atentie ca acel consiliu director este al Fundatiei SMURD, ok?

    skorpion

    10/01/2012 at 9:53 am

  7. neata,

    pozitia lui Arafat contrazice intreaga lui cariera. prin SMURD, el exact asta a facut: a spart un monopol. imi amintesc exact cuvintele folosite de sindicalistii de la salvare acum 10 ani: nu ne vindem tara unui arab; Arafat vrea sa privatizeze salvarea: Arafat vrea sa ii lase sa moara in strada pe romanii fara bani; Arafat vrea sa aiba acces la fondurile de stat pentru salvarea lui privata.
    sper ca meciul Basescu – Arafat sa fie doar o excelenta strategie de comunicare. numele alea din consiliul director al fundatiei ma cam descumpanesc insa.

    a

    10/01/2012 at 10:21 am

    • eu zic ca si Arafat are dreptate cel putin intr un punct: avem SMURD-un serviciu public , da?aparitia unui sistem privat exact pe acelasi palier cu SMURD ce ar aduce?ma refer strict la resursa umana: de unde crezi ca cei din privat isi vor angaja medici profesionisti ptr sistemul privat de urgenta?crezi ca din occident?sau ofera niste salarii mai mari si vezi ca SMURD – de exemplu ramane fara profesionisti.nu?ca si ei sunt oameni si normal ca pleaca unde sunt mai bine platiti.

      zigzag

      10/01/2012 at 10:27 am

      • 😀 si Ambulanta era un serviciu public la vremea ei – iar Arafat, venit din afara, parea ca vrea sa faca un serviciu privat cu aceleasi atributii – si, daca nu ma insel, pana a devenit de „utilitate publica” chiar privat a fost.

        Sare'n Ochi

        10/01/2012 at 10:30 am

        • oricum din ce stiu-poate gresesc, SMURD e in organigrama ministerului de interne acum.dar cred ca toata harmalaia e cu un scop: sa aiba lumea ce vorbi si sa uite de ioan niculaie, de gaze , de risipa celor 600 mil de euro etc. 🙂

          zigzag

          10/01/2012 at 10:33 am

  8. ca ” chibitz” legea sanatatii: cred ca nu-i intereseaza prea mult forma si continutul,cred ca ” privatizarea spitalelor” e mobilul;doar ii cunoastem pe ai nostri politicieni
    cit despre arafat,probabil ca stie ce spune;ce spune arafat spune si directoarea salvarii bucuresti
    una peste alta la serviciul de urgenta cred ca doi factori trebuie vazuti: timpul de raspuns(cum a evoluat de la ” salvarea de stat” la smurdul lui arafat si cost mediu/interventie)
    asta ar trebui comparat cu serviciile private de urgenta( cel putin in bucuresti vad pe strazi puls si bgs)
    dar,din nou,e parere de chibitz

    intamplator

    10/01/2012 at 10:22 am

    • 😀 in sfarsit Arafat si Ambulanta au un discurs comun – vezi mai sus cum se injurau cele doua „institutii” la inceputul crearii SMURD.

      Sare'n Ochi

      10/01/2012 at 10:31 am

  9. salutare!

    Am ascultat aseara interventia lui Basescu in emisiunea cu Arafat.
    Au viziuni diferite: Arafat vrea monopol total al statului pe Urgente. Basescu vrea ca unii privati sa poate interveni in lantul urgentelor (de pilda, cu Salvari), mai ales in zonele georgrafice neacoperite de stat (si sunt o droaie din astea). Urgentele ca atare nu se vor privatiza, insa unele servicii din lantul Urgentelor pot fi privatizate, daca vrea Ministerul.

    cam asta e, in mare.

    Smecheria e alta: Arafat se lupta pentru monopol total la Urgente si, din caua notorietatii lui, cei care se opune legii gasesc un argument parsiv sa o respinga toata pe motiv ca „pina si Arafat se opune”.
    Basescu i-a transmis lui Arafat sa nu mai faca joc personal, sa nu mai creeze psihoza, sa transmita observatiile sale oficiale si sa dezbata mai „la rece”.

    Cetatean

    10/01/2012 at 10:23 am

    • @Cetatene. Comentariul tau mi se pare foarte bun

      Un tanar de stanga

      10/01/2012 at 10:48 am

    • daca vrei, gasesti interventia integrala pe blogul lui McGregor

      ela

      10/01/2012 at 10:59 am

    • @citizen. Nu numai ca-ti dau dreptate, mai si adaug. Unei babe din Dalga i se face rau. Nepotul suna la 112, iar ginerele la spitalul PRIVAT din Fetesti. Daca ambulanta de la Fetesti ajunge mai repede decat SMURD, pe cine vor chema data viioare cei din Dalga? Concurenta nu poate fi impiedicata prin mijloace de stat.

      cinic

      10/01/2012 at 4:58 pm

  10. Buna dimineata 🙂
    Pe fuga, amuzant si tragic in acelasi timp, specializarile justitiei.
    Din pacate f. real…
    http://hymerion.ro/2012/01/10/judecatorul-grefiera-martorul-si-roborul.html

    DanSu

    10/01/2012 at 10:25 am

    • buna dimineata;
      e real???
      parca e kafka
      pe de alta parte nici cu ” pasareasca” vorbita de avocati nu mi-e rusine

      intamplator

      10/01/2012 at 10:33 am

  11. http://www.hotnews.ro/stiri-esential-11153974-ministrul-sanatatii-despre-eventuala-demisie-lui-raed-arafat-este-decizia-dansului-respect-hotari-nu-trebuie-proiectata-imagine-dezastru-referitor-noua-lege-sanatatii.htm

    „Ministrul a subliniat insa ca nu este de acord sa fie proiectata „o imagine de dezastru” referitoare la noua Lege a sanatatii: „Nu vad un dezastru in sistemul de Urgenta daca aceasta lege va fi aplicata. Sistemul functioneaza bine, dar pot fi aduse reglementari in plus”.

    Cetatean

    10/01/2012 at 10:26 am

    • @cetatean: iti amintesti de la cine a pornit harmalaia in media?dl Basescu a acuzat intai ministrul udmr ..apoi a revenit cu declaratia ” cel mai mare dusman al reformei -sau asa ceva- este Arafat”.Arafat fiind subsecretar de stat …daca chiar era ‘dusmanul” putea fi dat afara de ministru sau de premier in secunda 1.

      zigzag

      10/01/2012 at 10:30 am

      • e o nebunie intreaga, deja ma simt depasit.

        Pe mine personal ma intereseaza legea ca atare si raportul (financiar-juridic) dintre stat si privat., nu meciul basescu-arafat.

        Ca mai apar niste privati la urgenta e o miza prea mica fata de ce se vrea a fi legea.

        Cetatean

        10/01/2012 at 10:33 am

        • Salut cetatean 🙂
          Cit priveste ambulanta la tara , 🙂 e nastrusnica idea mai ales ca salvarea va fi a uni privat care va avea obligatoriu un contract pe bani publici pt. serviciu asigurat 365 zile pe an . Daca va folosii masina doar in 5- 6 cazuri pe an sau cind strazile sint impracticabile , rabdare si tutun . Banii sa fie dati unde trebuie si anticipat . 🙂
          Nu e posibil sa faci medicina privata in tara saraca dar pe bani publici . Clinicile private care asigura asistenta pe baza de asigurari private exista doar in tari in care clientela bogata e destul de numeroasa si grasa financiar . Tocmai pentru a evita falimentul acestor clinici se asigura accesul la finanta publica prin legi „cu dedicatie” . Vezi cazul italian si explozia de cheltuieli sau cazul suedez in care dupa un an de experimentare au abrogat toate masurile care prevedeau plata din bani publici pentru servicii sanitare private . Parerea mea din experienta proprie pe alte meleaguri .

          Ștefan A.

          10/01/2012 at 11:11 am

  12. salut! 🙂

    Marga fuge de pensionare ca dracu de tamiie.

    Art. 289, al.1 legea 1/2011:

    „Art. 289. – (1) Personalul didactic şi de cercetare se pensionează la împlinirea vârstei de 65 de ani.

    (2) În învăţământul superior de stat, particular şi confesional se interzice ocuparea oricărei funcţii de conducere sau de administrare, la orice nivel al universităţii, după pensionare. Mandatele celor care deţin funcţii de conducere sau de administrare, la orice nivel al universităţii, încetează de drept în cazul persoanelor care au împlinit vârsta de pensionare.

    Marga vrea acel an „sabatic” pentru a scapa de rigorile art. 289, care prevede pensionarea „de drept”,prin efectul imediat al legii, la 65 de ani. Intrat in an „sabatic”, el crede ca nu poate fi pensionat si ca ramine titular.

    „Art. 288, (5) Profesorii şi conferenţiarii titulari sau directorii de granturi care, timp de 6 ani consecutivi, au derulat granturi de cercetare şi au funcţionat în aceeaşi universitate, pot beneficia de an sabatic. Pe perioada anului sabatic, aceştia beneficiază de până la un salariu de bază, cu aprobarea Senatului universitar, şi îşi păstrează calitatea de titular, dar sunt scutiţi de efectuarea activităţilor din fişa postului”.

    Insa, atentie. Chiar daca Senatul i-a acordat anul „sabatic”, Andrei Marga tot se pensioneaza prin efectul legii, de stricta si imediata aplicare. Decizia de pensionare oricum ii va fi emisa de Casa de Pensii Cluj-Napoca. Marga e nascut pe 22 mai 1946, asa ca pe 22 mai 2011 el a implinit deja 65 de ani.

    El nu ramine „titular” decit in conditiile aplicarii art, 289, al.2:

    (3) Senatul universitar, din universităţile de stat, particulare şi confesionale, în baza criteriilor de performanţă profesională şi a situaţiei financiare, poate decide continuarea activităţii unui cadru didactic sau de cercetare după pensionare, în baza unui contract pe perioadă determinată de un an, cu posibilitatea de prelungire anuală conform Cartei universitare, fără limită de vârstă”.

    Marga trege de timp, crede ca vine USL la putere cit e el in an „sabatic”, ca USL abroga Legea Educatiei si el mai pinde un mandat de rector.

    Aiurea! Oricit ar fugi, decizie de pensonare tot ii va fi emisa automat, chit ca e sau nu in an „sabatic”. Si cu o decizie de pensionare, salut ocupare functii administrative. Intre timp la UBB se vor face alegeri, dar Marga nu poate ocupa nici o functie, chiar daca e in an sabatic.

    Cetatean

    10/01/2012 at 10:48 am

    • iti preiau comentariul.
      imi lipsea demonstratia ca Magnificentul ar cam vrea sa si incalce legea.

      Sare'n Ochi

      10/01/2012 at 11:03 am

  13. sa incercam sa urmarim cine ce are de cistigat. pina una alta, conflictul Basescu – Arafat a declansat dezbaterea publica. mai precis a obligat inclusiv tvurile de partid sa rostogoleasca subiectul. este exact acelasi stil al dictatorului de a seta agenda publica printr-o saminta de scandal. prima oara nu a reusit. fitilul cu ministrul maghiar al sanatatii sa stins inainte de a ajunge la detonator 🙂
    una peste alta galusca a cred ca a fost inghitita. timpul va confirma daca am intuit bine.

    a

    10/01/2012 at 10:48 am

  14. Buna dimineata,

    Problema cu noua lege a sistemului sanitar este lipsa TOTALA de transparenta in ceea ce priveste dezbaterea ei publica. Citeam pe undeva ca proiectul a fost publicat pentru dezbatere pe 28 decembrie, ceea ce spune foarte multe despre cat de importanta e dezbaterea publica in tara asta.

    La nivel de opinie personala cred ca sistemul canadian de sanatate este cel mai usor de implementat si de controlat asigurand in acelasi timp o buna calitate a serviciilor medicale si o acoperire generala in ceea ce priveste accesul populatiei la aceste servicii. In ceea ce priveste forma actuala a acestei legi imi e teama doar de incapacitatea statului de a controla acest sistem. Devenind in majoritate privat, sistemul are nevoie de un control draconic al statului pentru a fi evitate derapajele in ceea ce priveste costul, accesul si calitatea serviciilor prestate. Cand vorbesc despre lipsa acestui control ma refer la o zona a sistemului care este privata deja: cabinetele private de specialitate (cele aparute in fostele policlinici prin contracte de comodat cu medicii). Daca aveti ocazia sa mergeti la un astfel de cabinet (privat de altfel) o sa observati urmatoarele: programul lipit pe usa nu are nici o legatura cu ora la care vine sau pleaca medicul, nu exista (decat in cazuri de exceptie) un sistem functional de programari in care sa poti macar estima ora la care ai sa pleci de la medic, medicamentele prescrise au o puternica legatura cu firma (privata de altfel) care il plimba pe medic pe la „simpozioane” prin diverse tari sau chiar ii intoarce bani din vanzarile pe care acesta le face.

    Unica certitudine este ca actualul sistem este nefunctional: direct sau indirect platesti pentru servicii care ar trebui sa fie gratuite, calitatea actului medical (si aici ma refer de la comunicare cu pacientul, procedura medicala si urmarire post interventie) este deplorabila, nivelul de organizare este aproape nul neexistand un sistem functional de programari sau un sistem functional de achizitii care sa asigure o eficienta economica a sistemului.

    Singurul lucru mai rau decat acest sistem nefunctional e o lege facuta pe genunchi si sub presiune, care sa nu reziste o perioada rezonabil de lunga. Sa speram ca nu va fi cazul!

    zaPaco

    10/01/2012 at 10:51 am

  15. PS Eu, sa fiu in locul lui Funeriu, as declansa contra-masuri. Decizia este de acordare de an sabatic e ilegala:

    “Art. 288, (5) Profesorii şi conferenţiarii titulari sau directorii de granturi care, timp de 6 ani consecutivi, au derulat granturi de cercetare şi au funcţionat în aceeaşi universitate, pot beneficia de an sabatic. Pe perioada anului sabatic, aceştia beneficiază de până la un salariu de bază, cu aprobarea Senatului universitar, şi îşi păstrează calitatea de titular, dar sunt scutiţi de efectuarea activităţilor din fişa postului”.

    ieri, la momentul acordarii anului sabatic, Marga avea peste 65 de ani. Dpdv al legii, el este pensionabil (chiar daca nu exista inca o decizie a casei de pensii) si nu mai poate fi considerat „titular”.

    Funeriu poate bloca UBB prin neemiterea ordinelor de confirmare a noii conduceri (care va fi aleasa) si poate sesiza instanta pe motiv ca Senatul a incalcat Legea, acordind an sabatic unui pensionabil.

    Cetatean

    10/01/2012 at 10:54 am

    • sintagma „conform fisei fiscale” trecuta de presedinta CSM in dreptul averii sotului este ILEGALA.

      Blondina aia de la CSM ar trebui sa stie: Mama ei de ïndependenta”a Justitiei! Unde-i Danilet sa ii explice cum e cu legea?

      „ANI a facut joi, 11 februarie 2010, anumite precizari: “conform prevederilor Legii nr. 144/2007, republicata, declaratiile de avere si de interese trebuie completate la toate rubricile prevazute de formular. Astfel, Anexa I, sectiunea VII din O.U.G. nr. 14/2005: „venituri ale declarantului si ale membrilor sai de familie, realizate in ultimul an fiscal incheiat (potrivit art. 41 din Legea nr. 571/2003 – Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare)” prevede la ultima rubrica obligativitatea declararii „venitului anual incasat”, pe categorii de venituri. Prin urmare, completarea declaratiilor cu mentiunea „conform fisei fiscale” este incorecta si contravine spiritului Legii 144/2007, republicata. Chiar si in ipoteza atasarii unei copii a fisei fiscale, rezolvarea nu este cea legala, ea contravenind exercitarii functiilor si demnitatilor publice in conditii de transparenta.

      Mentionam ca inca din anul 2008, pe pagina de Internet a Agentiei – http://www.integritate.eu –, sectiunea „GHID”, este postat „Ghidul de completare a declaratiilor de avere si de interese”, un instrument de completare a declaratiilor si care lamureste problema supusa atentiei.

      De lege ferenda, fata de atributiile legale cu care Agentia Nationala de Integritate este imputernicita, si anume de verificare a declaratiilor de avere si a declaratiilor de interese, legea trebuie sa prevada o sanctiune pentru completarea necorespunzatoare a declaratiilor de avere si de interese. In prezent, este sanctionata contraventional nedepunerea declaratiei de avere si a declaratiei de interese in termenele prevazute de lege (art. 54, alin. (1) din Legea nr.144/2007, republicata).”

      Cetatean

      10/01/2012 at 11:17 am

      • Eu i-as impusca o amenda, sa ii treaca cheful de jucat cu legea.

        Cetatean

        10/01/2012 at 11:18 am

  16. Ar trebui sa vedeti la B1 cum incarca politisti din sectia de politie in duba ;cate unul, cate doi!

    ela

    10/01/2012 at 11:13 am

  17. Arafat a demisionat. cel putin asa zic mogulizoarele

    a

    10/01/2012 at 11:17 am

  18. Imi pare rau ca a demisionat dar un sistem bine format nu sta intr-un om. Prezenta lui la tembeliziuni a adus un deserviciu dezbaterii legii sanatatii, a incercat, fie si involuntar, sa-si foloseasca prestigiul personal pentru sustinerea viziunii lui asupra SMURD. Si a redus dezbaterea la SMURD, de fapt o mica parte a sistemului.
    Nu sunt deloc convins ca abordarea lui Arafat e corecta. Nu vad de ce un anumit grad de concurenta nu ar fi benefic pentru sistemul sanitar.

    valentin

    10/01/2012 at 11:32 am

    • Salut Valentin
      Concurenta e motorul capitalismului dar daca e doar pe banii publici , e „mulgere” nu concurenta .

      Ștefan A.

      10/01/2012 at 11:37 am

      • asadar cind e vorba de bani publici e mai bine existe un monopol al „mulgerii”

        a

        10/01/2012 at 11:40 am

        • La 11:11 am scris mai clar .
          Traiesc in o tara in care privatul din sanatate e „stimulat ” pe bani publici . O explozie de cheltuieli si fara o crestere a calitatii serviciului .
          Vezi ce ar fi daca clinicile private ar fi finantate doar din asigurari private . Falimente peste falimente ca nu sintem USA ca nivel de trai si posibilitati financiare individuale .

          Ștefan A.

          10/01/2012 at 11:47 am

      • Dar si „socialismul” unitatilor de stat indolente si impertinente care mulg tot banii nostri nu este benefic.
        Fa un efort de imaginatie : Peste 2 ani , prim ministru Ponta, Ministrul sanatatii PSD-istul ala care e dealer Audi, iar l;a SMURD Nutu Camataru…

        Un tanar de stanga

        10/01/2012 at 11:45 am

        • un bun ministru psd poate fi si tinarul promitator Banicioiu. e un specialist pina la urma.

          a

          10/01/2012 at 11:46 am

        • dealer Ferrari nu Audi 😉

          ribelalu`

          10/01/2012 at 3:01 pm

    • corect. Daca sistemul se prabuseste prin demisia lui Arafat (putea sa dispara -doamne fereste – si din alte cauze) atunci sistemul e putred din nascare. Dar de ce in judetul X unde SMurd ar fi ajuns abia in 2014 e INTERZIS un sistem similar privat?

      cinic

      10/01/2012 at 5:03 pm

  19. Salut !
    In privinta „dialogului” Basescu-Arafat, o remarca interesanta :
    „exista un singur punct in intreg proiectul Vladescu asupra caruia recomandarile specialistilor FMI sunt categorice si greu de contestat: „Avand in vedere ca medicina de urgenta in Romania functioneaza bine si ca este considerata exemplu de buna practica in regiune, sugeram ca in acest moment sistemul de urgenta sa nu fie reformat, pana ce nu vor exista cativa indicatori/dovezi de succes ale reformelor introduse in restul sistemului.”
    De o parte, profesionistul care a construit de la zero un sistem care functioneaza si s-a dovedit extrem de util in multe situatii. Jos palaria !
    De cealalta, un nespecialist care incearca sa-si impuna (brutal spre jignitor, ca modalitate) punctul de vedere. O mare gafa !
    Mie mi s-ar fi parut normal ca opinia lui Arafat sa fie analizata-atacata/discutata-sustinuta intr-un cadru de specialisti, cu argumente specifice domeniului, nu la tv, prin interventii telefonice.

    http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-11150763-cine-iesi-invins-din-razboiul-basescu-arafat.htm

    Tzepelica

    10/01/2012 at 11:37 am

    • Exact la fel trebuia sa faca si Arafat. Sa discute la minister intai , intr-un cadru de specialisti, cu argumente specifice domeniului, nu la tv.
      tot timpul reforma e buna dar sa nu se faca la noi, ca suntem perfecti sau foarte pe aproapte.

      valentin

      10/01/2012 at 11:46 am

      • corect valentin.

        pai nu exact asta zicea „nespecialistul” dela capatul firului? cind Arafat a iesit la irtv a urmarit sa-si exprime pozitia intr-un cadru de specialisti? desigur, Hurezeanu care e coleg cu el in consiliul director al fundatiei SMURD poate fi considerat un specialist.

        a

        10/01/2012 at 11:49 am

  20. Un exceptional editorial care sublinaza exact ceea ce trebuie sa stim despre ce si cum sta treaba cu „sanatatea”

    http://cursdeguvernare.ro/dezbaterea-pe-legea-sanatatii-s-a-incheiat-onoarea-lui-raed-arafat.html

    huniad

    10/01/2012 at 11:40 am

  21. buna ziua lume,
    Nu ma indoiesc ca si fotbalul intra in vederile politeienilor; asa ca stiti despre accidentul antrenorului ( „marelui antrenor” cum au inceput gurnalistii sa scrie mai recent) Mircea Lucescu. Recnt, Ovidiu Ioanitoaia, sef la Gazeta sporturilor, a fost la spital si a vorbit cu accidentatul, care i-ar fi spus: „“tramvaiul putea evita coliziunea. L-am zărit la zeci de metri distanţă și mi-am imaginat că va frîna. Avea timp suficient. Să mă ierte Dumnezeu, dar vatmanul parcă a vrut să dea peste mine!”.”
    Ei bine, de aici a pornit avalansa de emisiuni tv ca „vatmanul ar fi putut evita accidentul”. Doar in cauza era „marele antrenor” (nu sint impotriva, este).
    Ei bine, la fel se intimpla acum cu „razboiul”, cum zic unii, dintre Basescu si Arafat. Marele Arafat (nu ma impotrivesc) nu poate fi banuit de nimic rau, dar Basescu nici nu ne mai indoim ca este malefic.
    Tramvaiul trebuia frinat brusc (da-i dracului de pasageri); trebuia evitat accidentul cu marele antrenor.
    Legea sanatastii trebuie sa tina cont si de interesele unora ca un fel de recompensa pentru ce au facut.

    victor L

    10/01/2012 at 11:43 am

    • Super analogia ta.

      luminita

      10/01/2012 at 11:48 am

    • Cind l-am vazut pe marele aparator Hurezeanu, iar acum pe b1 pe penalul Astarastoaie imi dau seama ca episodul Raed este perfect pt sabotarea legii Sanatatii si perfect sa mai aruncam un tzucal de rahat in capul odioslui dictator inconpetent TBas

      Un tanar de stanga

      10/01/2012 at 11:48 am

      • Dictatorul vinde ambulantele statului ca sa-si umpere Udrea posete. Sau truse medicale Vuitton.

        valentin

        10/01/2012 at 11:50 am

        • si porcul ala de vatman mergea cu tranvaiu exact pe sinel. este evident ca a vrut sa-l loveasca pe Marele Il Luce

          a

          10/01/2012 at 11:52 am

  22. Buna ziua! perceptia mea este ca Basescu nu ar fi trebuit sa intervina in dezbaterea legii sanatatii, cu atat mai mult nu ar fi trebuit sa intre in direct prin telefon in timpul unei emisiuni tv care trata acest subiect fierbinte.
    E o gafa impardonabila, din punctul meu de vedere.

    luminita

    10/01/2012 at 11:51 am

    • Sa ma explic, practic- spunand raspicat „ori ministrul , ori subsecretarul de stat trebuie sa plece”- Basescu l-a fortzat pe Arafat sa-si depuna demisia. Ceea ce bineinteles ca nu o sa determine o mai buna dezbatere a legii sanatatii, in schimb lasa ministerul de resort fara un profesionist de exceptie.

      luminita

      10/01/2012 at 11:59 am

    • Salut 🙂
      Inca o tampenie marca Base. De acord cu „antevorbitorul” Tzepelica.

      Diana

      10/01/2012 at 12:02 pm

      • inteleg ca proiectul noii legi copiaza sistemul olandez. Este Olanda la pamant cu medicina de urgenta? Daca nu, poate ca dl.Arafat si-a insusit zicala romanesca: „eu te-am facut, eu te omor”.

        cinic

        10/01/2012 at 5:10 pm

  23. Gogoasa asta fierbinte si indigesta =– Arafat va tine o conf de presa la ora `14
    In curs de guvernare :
    Asta înainte de-a se ajunge la temele grele ale acestei legi, teme cu adevăratele mize financiare: cum se vor privatiza spitalele, cum se vor înfiinţa casele private de sănătate, cum se vor plia asiguratorii pe această nouă piaţă care va căpăta o anvergură fără precedent, şi ce trebuie să ştie – ca pe un abecedar simplu şi inteligibil – pacientul căruia îi scapă regulile după care funcţionează această industrie

    Da cu bombo cum mai e ? l-au condamnat la puscarie ?

    Un tanar de stanga

    10/01/2012 at 11:57 am

  24. In fereastra centrala, la B1, inainte de a anunta demisia, Arafat statea de vorba cu Eugen Nicolaescu

    ela

    10/01/2012 at 11:57 am

  25. Adica un subsecretar de stat ca Arafat si cu experienta lui , nu a vorbit cu sefii lui privind legea sanatatii ? Ma faceti sa rid . Mai degraba nu a fost bagat in seama de expertii aia din minister . Care sint foarte buni la aplicat „indicatile” dar mai putin la judecat cu propriul cap . Arafat a vorbit in tv ca unu afectionat de creatia lui , SMURD, si care a vazut mai bine efectele legii pe sectorul lui de activitate .

    Ștefan A.

    10/01/2012 at 11:58 am

    • legea e in dezbatere. Nu s-a luat nici o decizie. Ce a facut Arafat e sa puna reflectoarele pe un singur domeniu, relativ minor si care va fi oricum putin afectat de lege.
      Nu vede padurea din cauza copacului propriu. Sorry, out.
      O sa mearga SMURDul foarte bine si fara el. Iar el probabil ca va face o treaba foarte buna si la noul loc de munca.

      valentin

      10/01/2012 at 12:02 pm

    • Stefane draga. Expertii care au facut legea chiar sunt buni. Vei fi foarte mirat sa afli ca nu toti specistii buni au emigrat iar aici au ramas numai idiotii.

      Un tanar de stanga

      10/01/2012 at 12:05 pm

    • Servus,Stefane !
      Aseara, Arafat a spus ca a fost de cateva ori la comisia care pregatea legea pentru a-si expune punctul de vedere , (specficand ca NICI UNUL dintre membrii comisiei respectiv nu e specialist pe urgenta ) si apoi nu a mai fost invitat,a vorbit cu ministrul sanatatii ,a inintat lui Vladescu (reprezentantul comisiei prezidentiale ) un memoriu cu punctul sau de vedere ,spre a fi inaintat Presedintiei ,dar ,din nici o parte nu a avut nici o reactie .Toate acestea inainte de a fi acuzat la TVr de presedinte ca este principalil opozant al Legii sanatatii .In rest, nu ma pricep, nu stiu cum este mai bine, dar stiu ca a-l acuza pe Arafat ca a iesit direct la terleviziuni, fara a incerca alte modalitati e, pur si simplu, o minciuna.

      Loda

      10/01/2012 at 1:08 pm

  26. Poate Arafatul are si el dreptatea lui.
    dar
    Problema este ca daca Basescu cedeaza atunci toti dusmanii privatizarii spitalelor, a caselor private etc etc toti profitorii politici vor folosi precedentul pt ca sanatatea sa ramina inca 20 ani asa cum a fost in ultimii 20 ani

    Un tanar de stanga

    10/01/2012 at 12:01 pm

    • Da, asta e o problema, dar de dragul unor politicale probabil ca singurul serviciu care chiar functiona se va duce naibii. M-am saturat de manevrele astea pana in gat.

      Diana

      10/01/2012 at 12:04 pm

      • de ce se va duce naibii?

        a

        10/01/2012 at 12:07 pm

        • Am zis „probabil se va duce naibii” pe chestie de un profesionist in minus.
          Se vede ca nu merita sa faci nimic de felul asta in Ro. Pana la urma se va gasi un bivol politic care sa dea din copite.

          Diana

          10/01/2012 at 12:10 pm

      • daca e un sistem bine pus la punct de ce sa se duca naibii?

        valentin

        10/01/2012 at 12:09 pm

        • Vezi mai sus raspunsul pentru @a.
          Nu spun ca nu trebuia pornita discutia. Nu imi place felul in care s-a desfasurat. Nu imi place ca ceea ce spunea @Citoyen la 10:23AM nu a ajuns la urechile publicului. Uneori Base e un comunicator de „bull shit”. Scuze.

          Diana

          10/01/2012 at 12:16 pm

    • TDS
      Un spital privat sa se finanteze din asigurari de sanatate private . Nu din banii publici . La fel oricare serviciu de sanatate privat . Aceasta e adevarata problema a legii sanatatii . Nimic despre eficienta cheltuirii banului public si tot doar despre privatizarea sistemului . Calitatea serviciului nu creste cu privatizarea . Cheltuielile din bani publici , da . Oricum e o lege facuta de dragul FMI . In nici un caz de dragul cetatenilor .

      Ștefan A.

      10/01/2012 at 12:07 pm

      • banii publici sint tot ai oamenilor. diferenta o face administratorul: cel de stat care e corupt sau cel privat care e direct interesat de o gestionare eficienta. este acelasi principiu ca in invatamint: banul trebuie sa urmareasca elevul / pacientul. scolile / spitalele trebuie sa concureze pentru acesti bani.

        a

        10/01/2012 at 12:09 pm

      • Salut ! 🙂
        Problema e, de fapt, accesul la banii publici.
        Probabil ca multi baieti destepti din domeniul „sanatate” saliveaza… 🙂 🙂

        Tzepelica

        10/01/2012 at 12:14 pm

        • Corect tzepelica .
          Bucuros ca nu sint unicul care vede altfel problema si nu aplauda la toate iesirile presedintelui . 🙂

          Ștefan A.

          10/01/2012 at 12:22 pm

          • Stefan,ai vrea tu sa fii unic, dar asta e si perceptia mea, vezi mai sus ca am exprimat o reactie cu degetul mare indreptat in jos.

            luminita

            10/01/2012 at 12:49 pm

      • Stefane,
        Si miine as transfera banii pe care mi-ii gestioneaza Dutu de la CAS sa ii dau in privat. Dar nu se poate.
        Sunt prizonierul statului si la bunul lui plac

        Un tanar de stanga

        10/01/2012 at 12:15 pm

        • In USA , tara cu asistenta sanitara privata , o asigurare sanitara familiara decenta (care oricum nu acopera 100% din necesar ), pentru 3 persoane , costa cam 1.500 dolari USA lunar .
          Sa vad de unde vor scoate romanii banii astia daca vor asistenta ca in USA .

          Ștefan A.

          10/01/2012 at 12:18 pm

          • Scuze Stefan A.
            In SUA o asigurare sanitara familiara decenta (4 membrii) fara stomatologie la varste sub 45 de ani, 760 de USD la varste de 45+ intre 900 -1200

            huniad

            10/01/2012 at 12:24 pm

            • Multumesc . Cifra am scoso din o discutie privata cu un cunoscut care traieste in USA din 1991 . 🙂
              Oricum e mult . Drept dovada , 40 milioane de americani au acces doar la servicile de urgenta .
              Bineinteles ca in RO , cu doar 900 lei/an vom avea sistenta medicala privata colosala . 🙂

              Ștefan A.

              10/01/2012 at 12:29 pm

          • Bine ca nu ai comparat cu planeta Marte
            Pai nu vor scoate . Iar preturile sunt mari in sua si pt un bilet de autobuz raportat la romanica
            Hai ca nici tu in 100 de ani nu vei avea in italia asistenta din SUA

            Un tanar de stanga

            10/01/2012 at 12:24 pm

    • am pregatit si eu materialul despre acest scandal. la postarea de dupa amiaza am sa va dau link-ul (adica am sa-l postez pe blog).

      Sare'n Ochi

      10/01/2012 at 12:59 pm

  27. @diana,
    bivolul politic cu copite = Basescu?
    🙂
    al dracului copitat!

    skorpion

    10/01/2012 at 12:13 pm

    • si are copita al dracu de grea 🙂

      a

      10/01/2012 at 12:14 pm

      • Si loveste uneori unde nu trebuie.

        Diana

        10/01/2012 at 12:20 pm

    • Eu nu il apar pe Arafat pentru ca are cine sa il apere. Sa vezi de miine Antonescu, Ponta, Iliescu, Regele Mihai, SOV, dl prof de la NR, Eugen Nicolaescu, etc etc toti il vor apara cu piepturile lor si cu singele lui pe Raed. Eu sunt o micuta musca pe linga ei

      Un tanar de stanga

      10/01/2012 at 12:19 pm

      • Pai da, toti astia se vor agata de „eveniment”. Pentru ca s-a „discutat” asa cum s-a „discutat”.

        Diana

        10/01/2012 at 12:21 pm

      • + FMI, nu uita
        🙂

        skorpion

        10/01/2012 at 12:21 pm

    • In cazul asta, da 😦
      Nu imi place cum a purtat aceasta discutie. Din partea mea se vede cum un profesionist e prost tratat. Poate ca nu asta e cazul, dar Base ar trebui sa fie un mai bun comunicator.

      Diana

      10/01/2012 at 12:19 pm

  28. Daca se iau masuri de incurajare a concurentei sau a controlului asupra cheltuielilor publice oamenii de dreapta devin brusc de stanga si plang pe umarul sarmanilor clienti, ca se vor scumpi serviciile, ca nu o sa fie calitate, ca nu o sa fie competenta.
    Cea mai buna politica de dreapta e aia in care firma ta are monopol si nimeni nu o intreaba de sanatate.

    valentin

    10/01/2012 at 12:19 pm

  29. diana,
    cred ca, uneori, unii oameni inteleg doar cind primesc cite o copita.
    🙂

    p.s.
    precizez ca nici eu nu am fost foarte incintat de dialogul Basescu-Arafat,
    prea dur, prea lipsit de eleganta din partea piratului,

    dar acum am mai citit cite ceva, inclusiv articolul lui George Damian
    http://www.george-damian.ro/ca-sa-intelegem-scandalul-basescu-raed-arafat-ar-trebui-sa-intelegem-ce-e-smurd-2411.html

    trebuie aflat unde este adevarul…

    skorpion

    10/01/2012 at 12:20 pm

    • Adevarul ar fi trebuit sa reiasa clar din aceasta discutie. M-am saturat sa tot interpretez gesturile lui Base.

      Diana

      10/01/2012 at 12:22 pm

  30. si acum revenind la problema principala: presedintia de ce nu iese domle sa explice cum e posibil ca un vatman nemilos sa nenoroceasca un mare antrenor national ziua in amiaza mare. de ce taci, Basescule, de ce taci?

    a

    10/01/2012 at 12:24 pm

    • Pai tace lasul, pentru ca ar lua apararea Vatmanului

      Misto era la tv cum spuneau despre lucescu: Tehnicianul Roman

      Un tanar de stanga

      10/01/2012 at 12:27 pm

      • marinar la vatman nu-si scoate ochii. mama lor de dictatori.

        a

        10/01/2012 at 12:29 pm

    • Buna ziua!
      Nu ma pot abtine, am ceva de comunicat:
      :)) :)) :))

      Mih

      10/01/2012 at 1:39 pm

  31. Eu unul nu sunt adeptul sistemului de santate de tip USA, dimpotriva.
    Am inteles ca totusi modelul e cel olandez mai degraba si in singura emisune pe care am vazut-o impresia a fost pozitiva, dar sunt departe de a avea o intelegere macar partiala.
    Nici macar nu stiu ce prevede legea asta de se dezbate si nici nu am mari sperante de la ea. Sistemul actual insa e asa de prost incat e greu de crezut ca poate fi ceva mai rau.
    poate theophylle, ca specialist in domeniu, ne poate face un rezumat. Sau orice link dat de altii ar fi apreciat.

    valentin

    10/01/2012 at 12:25 pm

    • corect. oricine care a stat citeva zile intr-un spital din Romania stie ca orice fel de schimbare, oricit de proasta, nu poate face decit bine. simplu: mai rau pur si simplu nu se poate.

      a

      10/01/2012 at 12:27 pm

      • asa se zicea si in 2001 ..ca mai rau nu se poate.ori in 2001 intrau cca 1miliard de euro in sanatate.azi intra cca 4 miliarde …vezi ca mai rau se poate? 🙂

        zigzag

        10/01/2012 at 12:57 pm

        • asta ziceam si eu. sistemul e rau. asa de rau incit indiferent citi bani bagi in el ei ajung tot la smecheri.

          a

          10/01/2012 at 1:00 pm

    • un singur lucru va aduc in atentie: la acest moment SMURD are un deficit de personal de 42 la suta din necesarul de resursa umana( medici, asistente etc).domnule Valentin simpatia dvs ptr Basescu nu trebuie sa ajunga pana acolo in a da un shut in gura atat lui Arafat cat si intregului colectiv de medici din SMURD.Oamenii acestia aui salvat vieti si fac garzi pe un salariu de mizerie in RO.si eu il simpatizez pe dl Basescu dar asta nu ma opreste sa l critic cand „sare gardu”.nu poti umili un om ca Arafat chiar si daca acest om poate greseste in ceea ce priveste aceasta lege.nu e treaba lui Basescu sa se contreze cu un subsecretar de stat la tv – oricine ar fi acel subsecretar de stat.nu ma pronunt asupra legii aflate in dezbatere-nu sunt profesionist in domeniu.

      zigzag

      10/01/2012 at 12:52 pm

      • Nu am simpatii pentru nimeni si nu apar interventia lui Basescu,dimpotriva, putea fi mult mai elegant si mai discret.Si eventual putea sa taca.
        Nu-mi place nici ce a facut Arafat. Si nu consider ca daca nu mai e secretar de stat e mare drama.
        SMURDul nu se desfiinteaza daca Arafat nu mai e secretar de stat.

        valentin

        10/01/2012 at 1:34 pm

    • Astia sunt banii declarati, la vedere. 🙂

      Tzepelica

      10/01/2012 at 12:48 pm

  32. Din pacate, in toate disputele se neglijeaza un aspect : siguranta sistemului.
    Asa s-a intamplat si in domeniul pe care il cunosc, energia.
    S-au grabit sa faca piata de energie, adica acum primeaza criteriile comerciale.
    Si au constatat ca e in pericol siguranta sistemului energetic.
    E posibil ca aceeasi problema sa apara si in cazul sistemului de urgenta, prin privatizare.
    Problema e mult prea complexa si importanta ca sa poata fi abordata la nivel de injuraturi politice si pe principiul „vazand si facand”, adica fara o evaluare cat mai apropiata de realitate a efectelor aplicarii legii.
    Concluzia : cel putin in domenii vitale, politicienii trebuie sa tina cont de profesionisti.
    Sigur, de cei cu realizari, nu de impostori.

    Tzepelica

    10/01/2012 at 12:37 pm

    • Bine scris Tzepelica .
      Problema e ca presedintele Basescu nu admite sa fie contrazis . Ori cu el , ori demisia .
      Nu pot sa cred ca Arafat nu a vorbit inainte cu cei din minister .

      Ștefan A.

      10/01/2012 at 12:49 pm

      • salut Stefan 🙂 oare ce va face domnul Basescu in cazul in care dupa demisia lui Arafat -colegii lui din SMURD (personal dedicat medicinei) vor alege din solidaritate sa demisioneze si ei?la ce deficit de medici exista in RO sa vedem ca mai parasesc sistemul si niste profesionisti adevarati?

        zigzag

        10/01/2012 at 12:55 pm

        • Zigule
          Pai asta se stie de 2 ani.!
          Absolut toti medicii din Romania plecati au plecat din cauza lui Traian Basescu. (Doamne au trecut 7 ani sper sa treaca repede urmatorii 3 ca sa punem mina pe el si sa il facem sa plateasca )

          Un tanar de stanga

          10/01/2012 at 12:59 pm

          • la mistocareala nu te intrece nimeni.plecarea medicilor din RO e problema nu serioasa..ci foarte grava ptr viitorul unei natiuni.zi mi o masura luata de Basescu si Guvern care sa determine medicii din RO sa nu mai paraseasca tara.una singura- si la modul serios , ca misto stiu sa fac si eu. 🙂

            zigzag

            10/01/2012 at 1:03 pm

      • Nu poti sa crezi, asta este Sau iti place sa crezi ca totul e sau alb sau negru 🙂 Am un amendament: Specialistii sa fie cei cu realizari in strainatate si nu alde Andrei Marga sau Rasvan Teodorescu. Stii de ce in Romania e musai sa faci o colonoscopie decit un Computer Tomograf ? Pt ca specialistii romani in CT au mai putini ani de experienta decit cei ce umbla cu becul … 🙂

        Oricum acum kl-am ascultat pe Nicolaescu sugerind ca e bine ca RA a demisionat pt a putea ajuta sistemul din afara , (eventual din PNL)

        Un tanar de stanga

        10/01/2012 at 12:56 pm

        • poate ca ai dreptate @TDS.dar eu consider ca un profesionist care a salvat vieti nu merita sa fie tratat asa.si daca ar avea alta optiune politica la un moment dat care i problema?e musai sa fie fan Basescu , membru PDL?sau care i chestia?

          zigzag

          10/01/2012 at 1:00 pm

          • de acord

            intamplator

            10/01/2012 at 1:03 pm

      • Asa ar fi trebuit sa se manifeste presedintele Base si cand a vazut in ce fel trateaza guvernul si parlamentarii aplicarea referendumului din 2009, reorganizarea teritoriala, legea electorala….
        atunci de ce nu s-a dus peste ei sa bata cu pumnul in masa si sa le fortzeze demisia?
        Erau promisiuni pentru care isi pusese in joc onoarea si mandatul.

        luminita

        10/01/2012 at 12:58 pm

        • Salut luminita
          Multi nu vor sa vada diferenta asta , bine subliniata . 🙂

          Ștefan A.

          10/01/2012 at 1:01 pm

        • like 🙂

          zigzag

          10/01/2012 at 1:01 pm

          • 😳

            luminita

            10/01/2012 at 1:12 pm

  33. buna ziua: o analogie: probabil ca legea sanatatii va functiona cum functioneaza si deszapezirea drumurilor;
    la dai bani cu toptanul dar cind ninge -1-2 saptamini pe an- ninge prea tare,e ger si ingheata motorina,e simbata ,a nins pe neasteptate,etc,etc
    cam asa si cu legea asta a sanatatii: vor primi bani ,dar al naibii om i s-a facut rau la ora 2 noaptea ,sau simbata sau exact cind doctorul era la masa;
    cine e de vina? in ambele cazuri nu cel care ia banii: la deszapezire ,natura,la sanatate,pacientul ca si- apermis sa se imbolnaveasca
    am citit proiectul: e un dezastru,nu se intelege nimic si pin-la urma ,ramin normele de aplicare,ori acolo baietii ” e meshteri”

    intamplator

    10/01/2012 at 1:02 pm

  34. off topic: Iranul se clantane la Marea Britanie – Iran: Distrugatorul britanic HMS Daring este o tinta in miscare pentru noi. Marea Britanie, un batran stirb
    http://www.hotnews.ro/stiri-international-11154907-iran-distrugatorul-britanic-hms-daring-este-tinta-miscare-pentru-noi-marea-britanie-batran-stirb.htm
    asa se clantaneau si dobitocii aia de generali aregentinieni in ceea ce priveste Malvinele si-au luat-o batraneste peste bot de au ramas mai stirbi decat „batranul”.

    Sare'n Ochi

    10/01/2012 at 1:08 pm

    • Propaganda @ sare , doar propaganda iraniana . Face bine la moralul pazdaran . 🙂

      Ștefan A.

      10/01/2012 at 1:12 pm

  35. @zigzag
    „oare ce va face domnul Basescu in cazul in care dupa demisia lui Arafat -colegii lui din SMURD (personal dedicat medicinei) vor alege din solidaritate sa demisioneze si ei?”
    Cum ce va face ?
    Va numi in locul lor niste tinichigii.
    Sau, mai bine, niste ospatari, ca tot umbla ei cu bluze albe… 🙂

    Tzepelica

    10/01/2012 at 1:10 pm

  36. se pare ca exista martori oculari care sustin ca au surprins privirea injectata a vatmanului cind se repezea cu bolidul de fier catre masina firava a Antrenorului. tacerea presedintiei este in mod evident o confirmare a faptului ca presedintele nu este strain de asta.

    a

    10/01/2012 at 1:15 pm

    • 😆
      Numai mistocari pe blogul asta . 😆
      Theophyle , sa iei masuri . 🙂

      Ștefan A.

      10/01/2012 at 1:16 pm

      • 🙂 acum ca TDS tace sint depasit numeric. nu pot sa fac fata altfel 🙂

        a

        10/01/2012 at 1:17 pm

        • Draga @a Obisnuieste-te cu ideea asta. Citiva ani buni in romania inca vei fi depasit numeric. Statistic ei sunt mai multi

          Un tanar de stanga

          10/01/2012 at 1:24 pm

    • Eu ma astept ca Base sa-l decoreze pe vatman, sa-l faca eventual cavaler, ca pe eVanghelie. 😆

      luminita

      10/01/2012 at 1:40 pm

  37. despre legea sanatatii sa se pronunte specialestii, eu nu sunt, Astept articole pe tema asta. Nu dezbateri isterice la tembeliziuni.

    valentin

    10/01/2012 at 1:40 pm

    • ptr ca a zis tantalaul ca ii acorda incredere lui Arafat..de azi inainte Arafat trebuie pangarit, umilit si pedepsit la coltul strazii zi de zi! si sa i se ia si decoratia.eventual sa fie trimis in tara lui !

      zigzag

      10/01/2012 at 1:46 pm

    • In sfarsit si-a dat si Tontu seama ca din pozitia de copilot si ocupant al locului din dreapta, zis si locul mortului, la raliuri dar si pe scena politica,
      o sa aiba nevoie vreodata de interventia lui Arafat , pentru descarcerare si intubare, plus o plimbare. Cu elicopterul.

      luminita

      10/01/2012 at 1:49 pm

    • Ponta conform previziunilor 🙂 a fost declansatorul.
      Acum sa te tii. Urmeaza toti la rind. sa dea cu chelul de pamint

      Un tanar de stanga

      10/01/2012 at 1:50 pm

      • Dar pe Boc si pe aghiotantzii lui cine ii opreste sa fructifice toate gafele cuplului Tonta Crizel, de ce tac toti ca mortu-n papusoi_ nu le da voie Base sa se exprime? 😯

        luminita

        10/01/2012 at 1:58 pm

  38. Presdintele sirian Assad a tinut un discurs la tv.
    „Nu demisionez . Impotriva noastra un complot intrenational „.
    Parca il revad pe Ceausescu tunind impotriva „ajenturilor straine ” .

    Ștefan A.

    10/01/2012 at 1:51 pm

    • urmeaza sa le mai dea 100 de lire siriene la salariu.

      a

      10/01/2012 at 1:55 pm

  39. tontalaul a inghitit pina in stomac si acum urmeaza sa fie tras pe mal si aruncat direct in tigaie.

    a

    10/01/2012 at 1:52 pm

  40. Salut tuturor,

    am vazut mai sus un comentariu ca in conditiile in care Arafat a demisiont ce-o sa se intample cu personalul SMURD? o sa demisioneze din solidaritate? pai Arafat a demisionat din postul de presedinte in consilul SMURD sau din postul de secretar de stat din Ministerul Sanatatii?

    Deficit de personal si la Smurd si in restul sistemului medical este din cauza renumeratiei proaste. Sa nu mai spunem ca la SMURD se lucreaza cu voluntari si nu toti doctorii vor sa faca voluntariat.

    In cazul unui operator privat o sa vezi ca o sa scada si deficitul de personal calificat. Daca sunt platiti cum trebuie vom vedea ca avem personal calificat:)

    Nu sunt de acord cu interventia lui Base, dar sunt obisnuit. Asa face cu toti. Noua ni se pare atac dur, pt el este dojana. Un capitan de vas cand ataca dur nu asa o face 🙂
    Nu sunt de acord nici cu Arafat ca ameninta cu demisia. Ar fi trebuit sa-si spuna punctul de vedere clar, sincer pana acum nu am vazut unul clar, si apoi sa continue ce a inceput. Vedem dupa daca dispare SMURD-ul. Demisia nu rezolva problema, doar o adanceste. Acum se politizeaza scandalul si da apa la moara opozitiei care atunci cand erau la putere nu l-au bagat in seama. Macar din recunostinta pt ce a facut guvernul actual pt smurd si Arafat putea sa fie mai flexibil, macar in declaratii.

    Dar amandoi sunt caposi si culmea e ca nu o sa castige niciunul si pierdem toti…

    Laur

    10/01/2012 at 1:58 pm

    • corect laur

      Un tanar de stanga

      10/01/2012 at 2:03 pm

    • Ok.

      luminita

      10/01/2012 at 2:08 pm

    • bine zis, Laur!

      valentin

      10/01/2012 at 2:30 pm

  41. declaratie Ritli la B1

    ela

    10/01/2012 at 2:05 pm

  42. Nuuu! Ciohodaru-consilier onorific la legea sanatatii!

    ela

    10/01/2012 at 2:06 pm

    • Obedientza in locul profesionalismului. 😦
      Va mira ?

      Tzepelica

      10/01/2012 at 2:10 pm

      • Nu ma mai mira de mult nimic. Tocmai Ciuhodaru? S-au terminat specialistii, sau asta e mai vizibil sau trebuia recompensat?

        ela

        10/01/2012 at 2:14 pm

  43. Inca o dovada ca Italia vine cumparata de straini . Pe bucati .
    Cel mai mare producator mondial de yacht de lux , grupul Ferretti , a devenit in proportie de 75 % proprietate chineza . 374 milioane euro valoarea tranzactiei .

    http://www.ilsole24ore.com/art/economia/2012-01-10/gruppo-ferretti-comprato-cinesi-085538.shtml?uuid=AaWrMNcE

    Foamea chineza de „know how ” vine potolita prin investitii . Ulterior si in mod sigur, vom vedea in China cum cresc ceva cantiere navale dedicate luxului nautic .
    Asa se intelege si de ce nu mai sint interesati chinezii in cumpararea de titluri de stat europene .

    Ștefan A.

    10/01/2012 at 2:11 pm

  44. chiar nu exista nici un medic cu studii pe afara un fel de funeriu?! ciohodaru?!! singurul lucru amuzant va fi reactia de la antene si realitati care il ridicau in slavi pe ciocodaru

    daniel

    10/01/2012 at 2:16 pm

    • exista .dar astia care s profesionisti au personalitate si isi exprima parerile.ori de la un traseist gen cihodaru la ce personalitate sa te astepti?crezi ca avea curajul sa ridice tonul? :))si pica la fix : recent ii invita domn Basescu pe cei cu studii superioare sa revina in RO.sa revina dupa ce a fost ciuhodaru pe la cotroceni? :))Arafat daca va fi baiat destept ar trebui sa treaca cu toata echipa lui de medici@voluntari in privat si sa i lase pe astia cu ministerul si politicienii lor sa si faca „treaba ” :)))

      zigzag

      10/01/2012 at 2:22 pm

  45. Buna ziua si La Multi Ani tuturor. Se pare ca dezbaterea pe margina noii legi s-a transformat intr-o disputa legata de persoana lui Arafat. In incercarea de a face putina lumina iata un articol din ZF. Din cate inteleg SMURD ul este practic un sistem de organizare (cu proceduri si toate cele) ale unor resurse (inclusiv umane) apartinand altor structuri. Asa cum stim se pare ca serviciul functioneaza bine, interesant este insa de vazut unde este responsabilitatea bugetului acestuia.
    http://www.zf.ro/companii/ce-este-smurd-si-cum-functioneaza-9138120

    Mag

    10/01/2012 at 2:22 pm

  46. daca cei care lucreaza ptr SMURD au inteles cu adevarat menirea acestui sistem atunci va functiona la fel de eficient ca si pana acum. Daca vor avea vreo reactie isterica, des intalnita la romani si prezenta si la unii dintre distinsii comentatori ai acestui blog, pai atunci o sa ma stricam inca ceva bun, asa , de orgoliu prea mare.

    valentin

    10/01/2012 at 2:29 pm

  47. http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-11150763-cine-iesi-invins-din-razboiul-basescu-arafat.htm

    Mai clar decit asa nu se poate . Domnul Basescu a facut un autogol si gata . Ca vreti sau nu vreti sa vedeti asta , la alegera voastra . De aia e democratie . 🙂

    Ștefan A.

    10/01/2012 at 2:39 pm

    • Arafat ramane la SMURD si nu mai e secretar de stat. Asa, si? a fost omorat cineva, s-a furat vreo ambulanta?
      E doar una dintre multele contre si nepotrivri de opinii, inerente in orice societate.
      Nu vad nici o drama. Ca se putea pe alt ton, ca mai delicat, ca mai mult ca perfectul.
      Pe la tine prin Italia ia spune cum se contreaza ministrii cu profesorii universitari, cu ziaristii, cu doctorii, cu primarii, cu oamenii de stiinta.
      E un lucru care pe mine, ca cetatean al tarii, nu ma afecteaza si il tratez ca atare.
      Important e sistemul, nu cine e subsecretar de stat.

      valentin

      10/01/2012 at 2:46 pm

      • Important sa ai persoane care conduc sistemul cu experienta verificata prin fapte nu vorbe . Si aici e diferenta colosala .
        Nu visa ca vei fi neafectat. Asa cum altii au crezut promisiunile tip : nu vine criza la noi . Si decizile lui Ceausescu si gasca au afectat pe toti romanii timp de 10 ani . Greu cu memoria dar e mai usor de batut din palme la cuvintarile conducatorului .

        Ștefan A.

        10/01/2012 at 2:57 pm

        • Stefan exista poate si o lipsa de atentie a prietenilor Politeia. Basescu a fost badaran cu un roman de toata isprava. Nu e vorba despre lege care e tampita si in contradictie cu recomandarile creditorilor exact pe urgente, ci despre jigniri inutile si o atitudine complet aiurea a presedintelui care a spus ca nu cunoaste acea lege.

          turnofftheglory

          10/01/2012 at 3:02 pm

          • Absolut de acord TOG
            Boala asta a presedintelui de a se baga mereu in primul plan pe sticla devine un bumerang . Ori e prost informat si atunci am dubii privind calitatea oamenilor care il inconjoara , ori e rau intentionat sa asta da de gindit .
            @ luminita scrie aici mai jos ceva forte adevarat.
            PS . Primul ministru , domnul Boc , sef al executivului (macar teoretic) e ocupat cu „probleme pina peste cap” asa cum zicea cindva domnul presedinte sau tace fiind din nou dovedit ca e doar o „curea de transmisie” intre presedinte si partid/guvern . ?

            Ștefan A.

            10/01/2012 at 3:12 pm

      • Nu as fi vrut sa fiu eu cea care iti raspunde, dar nici in Italia, nici in Austria, si in nici o tara civilizata europeana, presedintele nu se amesteca in probleme de genul acesta, cu atat mai mult nu in vazul lumii, intrand prin telefon intr-o emisiune tv ca sa determine demisia unui demnitar al statului pe motive de delict de opinie.
        Domnule Basescu, vedeti ca vi se va termina si al doilea mandat si noi ramanem cu aceeasi Constitutie, cu aceeasi organizare teritoriala, cu referendumul din 2009 privind numarul de parlamentari de izbeliste.
        Asta o spun din postura de admirator al presedintelui, care s-a saturat totusi de derapajele verbale ale acestuia.

        luminita

        10/01/2012 at 3:03 pm

  48. Incercand sa aflu mai multe informatii despre Dr Arafat, am nimerit aici (luati-le in sens invers, eventual)
    http://www.facebook.com/pages/MISCAREA-DE-REZISTENTA/111345678895373
    http://www.youtube.com/watch?v=WNBHycDgUm0&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=I4eiVWPrG-s&feature=related
    Sunt multe personalitati (le veti gasi), pe care le apreciez, le admir sau respect. Dar…asociate cu Mircea Badea, Jurnalul National…Voiculescu (in fond) ???

    Mih

    10/01/2012 at 2:43 pm

    • Mih salut 🙂
      1. Nu mai mult de un link per comentariu;
      2 In nici un caz un link cu Mircea Badea deschis.

      Multumesc.

      huniad

      10/01/2012 at 2:53 pm

      • De ce a iesit deschis, nu stiu, nu a fost intentia mea.
        De acord cu numarul, nu am stiut! Scuze!
        Multumesc!

        Mih

        10/01/2012 at 2:56 pm

  49. Ministrul sănătații, Ladislau Ritli a anunţat că Tudor Ciuhodaru va fi consilierul său onorific pe probleme de urgență.
    Ciohodaru a fost dimineata la Cotroceni (unde „i s-a cerut un CV si a fost intrebat ce stie sa faca”) si abia la pranz la minister.

    Remarcati traseul… 🙂

    PS
    I-a pus o pila, oare, generalul izmana ?

    Tzepelica

    10/01/2012 at 3:05 pm

  50. Acum nu ca Arafat e arab dar putem aplica celebrul citat (il adaptez putin :D):
    „Maurul si-a facut datoria, maurul poate sa moara!”

    Nimeni nu e de inlocuit si nimeni nu e detinatorul adevarului absolut. Am un sentiment de „deja-vu” numai ca in locul lui Arfat era Nastase si in locul lui Basescu era Arafat.
    Om trai si om vedea ce se va intampla. SMURD-ul nu dispare, Ambulanta nu dispare. Daca vor mai apare si altii singurii avantajati vor fi cei care au nevoie de ajutor de urgenta.

    P.S. Eu am o presimtire: peste ceva timp, dupa ce legea va fi adoptata, Arafat isi va face serviciu PRIVAT de urgente.

    ribelalu`

    10/01/2012 at 3:09 pm

    • Exact!
      Asta a şi urmărit: să iasă din sistem cu scandal, să fie compătimit şi să intre pe piaţă ca particular.

      Tiberiu Orasanu

      10/01/2012 at 3:25 pm

  51. @luminita,

    poti sa compari Romania cu Austria, Italia, orice tara civilizata??????
    acum pe bune!!!
    noi sintem in urma cu deceniiiiiiiiiiiiiiiiii

    skorpion

    10/01/2012 at 3:21 pm

    • Nu le compar, insa presedintele unui stat trebuie sa stie clar care-i sunt atributiile, chiar si in Romania fiind.
      Despre asta era vorba.

      luminita

      10/01/2012 at 3:25 pm

  52. si astfel generalul izmana sparge step-by-step opozitia uslinoasa.
    😛

    skorpion

    10/01/2012 at 3:23 pm

  53. Vă salut
    Am citit intervenţiile pro şi anti Arafat. Eu cred că preşedintele a făcut bine că a intervenit. Măcar a mai stricat o încercare de manipulare marca huhurezeanu (membru în comitetul director al SMURD alături de marele jurnalist Radu Tudor de la A3 şi alături de Muhaiela Rădulescu).
    Că nu e treaba lui. Nu e. Şi? Ce treabă are hurezeanu et companie cu SMURD?
    De cînd Arafat a devenit cu totul şi cu totul indispensabil?
    De ce sistemul se încăpăţînează să menţină lucrurile aşa cum sunt deşi este limpede că se cheltuie aiurea miliarde de euroi?
    Ce putere are preşedintele să împună rezultatele referendumului cu o opoziţie total ostilă la orice iniţiativă vine de la preşedinte?
    Şamd. Dar a devenit de bon ton să-i mai tragem cîte-o bîtă pe chelie dictachiorului că de, alştfel riscăm să fim consideraţi, yesmani
    Eu cred că preşedintele are dreptate, pentru sînt sigur că este mult mai bine informat decît majoritatea comentatorilor.
    Văd că uslinoşimea, a şi sărit să-l apere pe Arafat.

    Tiberiu Orasanu

    10/01/2012 at 3:24 pm

    • De cand profesionistii sunt indispensabili in Romania ?
      De ce sistemul de urgenta SMURD se incapataneaza sa mentina lucrurile asa cum sunt, adica functionale ?
      Ce putere are presedintele sa impuna realizarea promisiunilor electorale ?
      De ce sa nu profitam de „expertiza” echipei ghinararului Oprea ?
      samd.

      Tzepelica

      10/01/2012 at 3:38 pm

      • Presupun că SMURD funcţionează bine, pentru că în consiliul director sunt supercompetenţii în sănătate: hurezeanu, tudor A3 şi muhaiela. DA? Aferim, coane, aferim.

        Tiberiu Orasanu

        10/01/2012 at 3:45 pm

        • SMURD functioneaza (bine !) datorita lui Arafat.
          In rest, doar presupunerile tale.

          Tzepelica

          10/01/2012 at 3:54 pm

  54. Tibi, salut!
    in ceea ce ma priveste eu l-am criticat pe Basescu pentru lipsa de tact si imixtiunea in probleme care nu ii apartin, si asta chiar in vazul lumii.

    luminita

    10/01/2012 at 3:27 pm

    • Aaaaa, era sa uit
      Tibi, presedintele ma reprezinta si pe mine, de aceea am reactionat.

      luminita

      10/01/2012 at 3:29 pm

    • Servus Lumi
      Nici eu nu sînt tocmai fericit că trebuie să intervină preşedintele în astfel de cazuri, pentru că pedeleii sînt nişte molîi şi nişte prostovani. Dar, efectul a fost benefic. Asta cred, eu. Vezi cine îi ia apărarea pe sticlă şi te poţi convinge: bănicioiuuuuu, dar-ar ştii tu cine în el.

      Tiberiu Orasanu

      10/01/2012 at 3:30 pm

      • precizare: bănicioiu îl apără pe arafat

        Tiberiu Orasanu

        10/01/2012 at 3:32 pm

        • De acuma o sa il apere toti, asta numai pentru ca sa loveasca in Basescu,
          nu inseamna ca Arafat e prieten cu oportunistii acestia de genul lui Banicioiu.

          luminita

          10/01/2012 at 3:35 pm

  55. Buna ziua 🙂
    Cred ca si la legea sanatatii, ar trebui facut efortul facut de Stefan Vlaston la Legea Invatamantului. Si mai ales cred ca ar trebui facut de oameni din sistem, care stiu ce implicatii au diverse enunturi din lege asupra procedurilor medicale si/sau eficientei atat economice cat a rezultatelor.
    Am incercat eu sa-mi bag nasul comparativ intre cele 2 legi (95/2006) si proiectul noii legi, dar nu pot realiza toate implicatiile.
    Ca urmare nu arunc nici o piatra, prefer sa vad argumente. Din pacate vad ca nici pe pagina MS de dezbateri (http://www.ms.ro/?pag=23) – nu exista inca dezbateri pe aceasta lege.
    Restul e can-can, (ca sa parafrazez o reclama) 😈 : Basescu se cearta cu Arafat/ Basescu e badaran (de parca am afla ceva nou 👿 ), face jocuri de culise etc…

    DanSu

    10/01/2012 at 3:30 pm

    • DanSu
      Sper ca nu la nivelul rudimentar cum a facut-o dl. Vlaston. Nu cred ca dansul intelege sistemul de sanatate sau sistemul economic.

      desydemeter

      10/01/2012 at 3:36 pm

  56. Buna ziua la toata lumea 🙂

    Scuze ca va deranjez dar Tibi are dreptate . De altfel punctul de vedere al Politeii este acesta, cu unele nuantari. Dar dl. Raed Arafat este un om de mare valoare, care este probabil manipulat
    Daca doritzi sa vizitatzi:

    http://desydemeter.wordpress.com/2012/01/10/departarea-de-figurativ-cubismul-2/
    🙂

    desydemeter

    10/01/2012 at 3:34 pm

  57. http://www.hotnews.ro/stiri-esential-11154420-raed-arafat-sustine-conferinta-presa-ora-13-00.htm

    Aveti aici declaratile domnului Arafat . Cu cifre si in special previziuni pe care eu le condivid/sustin de azi dimineata . Tot respectul pentru un om care a facut in Romania ce nu a facut nici un roman nascut pe aceste meleaguri . Bineinteles ca nu putea singur dar cind ai coloana vertebrala , mai bine o demisie decit pupat papucul sefului .
    Stiu , nu e ceva normal in tara anormalului .
    PS. Normal in schimb ca in Italia si azi , subsecretarul de stat la presa scrisa a demisionat . A fost in vacanta la un hotel si contul a fost paltit de un constructor strins legat cu contractele la stat . Asta e o tara normala (cit de cit ) . Greu sa schimbi mentalitatea romanilor daca nu au avut acces si la alte forme de democratie . Mai putin „originale” .

    Ștefan A.

    10/01/2012 at 3:35 pm

  58. @luminita,
    adica sa taca?
    poate nu era cazul!
    cum nici alte dati nu a fost cazul sa taca….
    la noi numai cu biciul merg anumite lucruri!
    vom vedea intr-un viitor mai apropiat sau mai indepartat cine a avut dreptate: chiorul sau chelul
    🙂

    skorpion

    10/01/2012 at 3:36 pm

    • Chiorul ca e si chel deci e polivalent

      Un tanar de stanga

      10/01/2012 at 3:39 pm

    • De ce n-a pus biciul pe guvern si Parlament sa modifice Constitutia,
      sa aplice referendumul din 2009,
      sa aprobe reorganizarea teritorial si votul uninominal???
      Astea erau mizele mari pentru care il creditasem cu inca un mandat.
      De restul are cine sa se ocupe.

      luminita

      10/01/2012 at 3:42 pm

      • luminita,

        degeaba pune un singur om biciul pe guvern + parlament,
        chiar degeaba!
        cind inca vreo 18 milioane de oameni dorm in papuci…..
        hai, sa fim seriosi, ce tot asteptati cu totii ca basescu sa rezolve TOTUL

        implicarea societatii civile = ????????

        skorpion

        10/01/2012 at 3:48 pm

        • skorpion, eu ti-am replicat asa cum ai formulat tu intrebarea, daca e de apreciat ca pune biciul, atunci sa-l puna si pentru problemele mari, promise si nefacute.

          luminita

          10/01/2012 at 3:52 pm

    • @skorpi: nu era cazul sa taca…acum ca s a lepadat de cel care era dusmanul cel mai mare a reformei in santatate(Arafat), refomra sanatatii e pe drumul cel bun in RO.il felicitam pe domn presedinte ca a solutionat cazul si daca tot are chef de vorba ..ce ar fi sa sune domn Presedinte diseara la rtv ( la fel ca aseara) si sa vorbeasca….si despre treaba cu gazele@ioan niculaie.sa ne explice la tv cum de guvernul boc a dat acea ordonanta sau lege ( ce o fi), prin care ioan niculaie primeste gaze la pret redus,cum te toti parlamentarii pdl alaturi de cei ai psd au votat legea rapid si cum de …taman domnia sa nu avut nimic de comentat la promulgarea aceastei legi.cum nici alte dati nu a fost cazul sa taca …chiar daca acum a creat „scandalul mediatic ” pe spinarea lui Arafat , e cazul sa ne povesteasca cum e si cu gazele.

      zigzag

      10/01/2012 at 3:48 pm

      • Absolut de acord. Mai ales ca promisese ca va pune tunurile pe baietzii destepti.

        luminita

        10/01/2012 at 3:50 pm

  59. Salut tibi
    Deja ma plictiseste cit de mult sunt de acord cu tine 🙂

    Un tanar de stanga

    10/01/2012 at 3:38 pm

  60. Legat de SMURD (fundatia SMURD?), o nelamurire: raportul de activitate mentioneaza venituri de ~8.5 milioane lei, cheltuieli de ~3 milioane, excedent de aproximativ 5.5 milioane. In contextul asta se plang ca cei de la SMURD sunt platiti prost? Sau ca nu pot cumpara ambulante?

    Radu

    10/01/2012 at 3:38 pm

  61. Îndrăznesc să vă aduc la cunoștință faptul că multe ne sunt necunoscute .
    http://dictaturajustitiei.wordpress.com/2012/01/10/ce-nu-se-cunoaste-despre-domnul-raed-arafat/
    N-o fac pentru mine ci pentru faptul că în presă nu transpiră totdeauna totul – isi justifica doamna Carmen demersul. si o cred. in linii mari, Raed Arafat ar fi fost amabil sa preia serviciul de Ambulanta (in mod particular).

    Sare'n Ochi

    10/01/2012 at 3:39 pm

    • Tocmai mă pregăteam să aduc eu linckul aici.
      Măcar să vorbim pe documente dacă tot vorovim. 🙂

      Tiberiu Orasanu

      10/01/2012 at 3:40 pm

  62. aici aveti si punctul meu de vedere – protocit indelung:
    \http://sareinochi.com/2012/01/10/ambulanta-si-costel/

    Sare'n Ochi

    10/01/2012 at 3:40 pm

  63. gesii, este omeneste 😀
    aici aveti punctul meu de vedere: http://sareinochi.com/2012/01/10/ambulanta-si-costel/

    Sare'n Ochi

    10/01/2012 at 3:40 pm

  64. Bey dar voi nu mai aveti alte subiecte ? La ce ora se va delimita si dom director Vlaston de abjectul marinel ?

    Un tanar de stanga

    10/01/2012 at 3:41 pm

    • Ba, eu tocmai vă spun, PA!
      S-a cam încins tărîţa. 😀 Cînd o să se înţeleagă ca de obicei că dictachiorul a avut dreptate…

      Tiberiu Orasanu

      10/01/2012 at 3:47 pm

    • Uite, am eu ceva absolut fabulos, cum a aberat aseara Tontu in direct la televiziunea nationala:
      http://www.evz.ro/detalii/stiri/liderul-psd-victor-ponta-tafnos-la-tvr-960897.html

      numai ca de Tontu chiar imi pare bine ca e fara tziglele pe casa, pe Basescu il vreau rational. 😆

      luminita

      10/01/2012 at 3:48 pm

      • abject individ..

        skorpion

        10/01/2012 at 3:56 pm

    • TDS
      Nu fa din tintar armasar . 🙂
      Basescu a gresit crunt cind a telefonat la emisiune deoarece :
      1- Nu e el seful executivului . E domnul Boc . Conform constitutiei .
      2- Nu decide un presedinte cine trebuie sa demisioneze din un minister al sanatatii . Si asta tot prin constitutie. Ierarhic e strict la latitudinea primului ministru sau a ministrului sanatatii .
      Degeaba incerci sa ma convingi , presedintele a facut o boacana colosala de imagine si gata .
      Mai lipseste sa declarati ca de fapt Arafat e un palestinez islamist , terorist , baiat destept care vrea sa suga banii poporului si doar arhangelul Mihai (Basescu) ne mai poate salva . Faptele conteaza .
      Continuati asa dar in noiembrie sa nu va mirati ca PDL poate nu mai ajunge nici in parlament .

      Ștefan A.

      10/01/2012 at 3:59 pm

      • Stefane
        Daca il angajam sa imi puna geam termopan ma suparam pe el daca nu respecta instructiunile mele clare
        Dar l-am angajat sa conduca tara si sa o conduca dupa capul lui cu conditia sa respecte legile tarii
        Deocamdata le respecta.
        Are mandat pina in 2012

        Un tanar de stanga

        10/01/2012 at 4:08 pm

  65. daca pentru maleficul Traian Basescu 10 ani de mandat sunt prea mult in aceeasi functie, pentru mult prea curatii ceilalti oameni din sistem, problema nu se poate pune la fel? ca poti sa ajungi sa te crezi buricul Pamantului de la o vreme, sa crezi ca fara tine nu miroase o floare? v-am dat argumentul Marga (impreuna cu @Cetatean), acum s-ar putea sa asistam la argumentul Raed Arafat.
    ceea ce nu-mi place, din ce in ce mai mult la militantii NR (si trebuie sa o spun, tocmai pentru ca din critica se nasc lucrurile temeinice) este modul in care se apuca sa sara coarda cot la cot cu alde Pontanacu si Adormitul Neamului (plus o tona de vuvuzele Felixiene) cand este de sarit la gatul lui Traian Basescu. NUMAI saltul la gatul mitocanului la unison cu gunoaiele neamului (impotriva unora lupt de aproape 22 de ani in scris – si numai eu stiu ce concesii cu propriu-mi suflet am fost nevoit sa fac), fara nuanta, fara filtru, numai ca acesta este trendul si, MAI ALES, FARA SOLUTII, este abject si va baga in aceeasi oala cu alde Badea, Stan Laptop samd.
    sustin miscarea Noua Republica – dar nu la acest mod. nu tot ceea ce critica Traian Basescu devine musai alb si pur!
    ieri nu m-am amestecat in discutie din decenta – se vorbea despre expirati samd – si o vorbea domnul Vlaston!? hai sa fim seriosi!

    Sare'n Ochi

    10/01/2012 at 3:49 pm

    • salut sare! 🙂 eu am criticat modul in care i s a adresat presedintele lui Arafat.da totusi acum dupa ce am scapat de cel mai mare franar al reformei in sanatate ne ar putea explica domnul Presedinte si cum sta treaba cu gazele ?cu ordonanta data de guvern , votata de pdl @psd si promulgata de dansul?

      zigzag

      10/01/2012 at 3:59 pm

      • salut zigzag! 😀 eu am criticat cum se regasesc cei care s-au urat de moarte de aceeasi parte a baricadei acum cand trebuie sarit pe burta marinarului. legea sanatatii este una, partea care-l sacaia pe Arafat si si-ar fi vrut-o personal este alta. si Saftoiu a fost ingeras si pufulete si a beneficiat de tot sprijinul lui Basescu (inclusiv prin promovarea bouleanului ei sot) pana in momentul in care s-a uns pe manuta cu miere – apoi ea a plecat, a devenit cavaler fara de prihana iar Basea a ramas malefic dictator. iar lumea uita cum neprihanita a facut nitel trafic de influienta.
        iar aia cu gazele sper sa o vad si eu deslusita pana la capat – desi nu vad care este relevanta lor in aceasta discutie.

        Sare'n Ochi

        10/01/2012 at 4:17 pm

        • de acord cu tot ce zici. relevanta ar fi ca daca domn Presedinte ne a scapat de franarul reformei din sanatate ..ar face bine sa ne explice si cum e cu gazele : 1) a luptat si lupta la greu cu baietii destepti din energie , gaze etc-deci e necesar sa ia pozitie fata de legea promulgata in plina lupta. 2)trebuie sa ne scape si de baietii destepti ca nu poti taia din veniturile populatiei iar in plina criza sa vezi cum se duc sute de milioane de e pe apa sambetei .nu?

          zigzag

          10/01/2012 at 4:23 pm

  66. Nu strica sa citim si parerile altora (daca link-ul a fost dat, scuze):
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-11156650-lucian-duta-presedintele-cnas-raed-arafat-trantit-usa-nas-spus-nu-vreau-schimb-nimic.htm
    In alta ordine de idei, daca NR porneste la vinatoare de voturi cu acelasi slogan „jos Basescu”, pardon, dar pierdeti multi votanti; sloganul apartine, de drept, altora.

    victor L

    10/01/2012 at 3:55 pm

    • a fost inregistrat sloganul la OSIM?
      daca nu… 🙂

      skorpion

      10/01/2012 at 3:59 pm

  67. @stefan A,
    ai dreptate, trebuie suspendat basescu, tot era adormitul crin cu suspendarea si ieri in gura.
    hai, la suspendare!
    🙂

    skorpion

    10/01/2012 at 4:00 pm

  68. Ziua buna 🙂
    V-am citit 😀 si am ajuns la „zi” cu informtia, va multumesc! Eu cred ca dezbaterea adevarata pe legea sanatatii a inceput de azi. In acest moment este un om care a fost in sistem, cunoaste toate molimele si a trecut in partea celor care „dau cu parul” are argumente, notorietate si este luptator. O sa devina extrem de interesanta dezbaterea 🙂

    mar

    10/01/2012 at 4:01 pm

  69. Vad ca s-a stirnit colbul pe Politeia 🙂

    Impresia mea de nespecialist este ca Arafat face un deserviu legii Sanatatii, concentrindu-se pe partea cu Urgente (pentru ca asta il intereseaza) si dind apa la moara detractorilor legii („vedeti, pina si Arafat se opune!”); iar Basescu face un deserviciu legii, punindu-l cam sec la punct pe Arafat (desi acesta o cam merita) si intervenind cam prea apasat.

    Oricum, lupta dintre cei doi e pe doua tipuri de abordare: Arafat vrea monopol de stat la Urgente, iar Basescu loveste preventiv, stiind ca unii smecheri abia asteapta sa preia argumentele lui Arafat pentru pastrarea monopolului Statului, garantie a continuarii gauririi bugetului Sanatatii.

    Cetatean

    10/01/2012 at 4:05 pm

    • DA, sunt 214 comentarii 🙂 pot sa vina cu carnetzelul.

      mar

      10/01/2012 at 4:11 pm

    • Salut cetatean
      Nu e nimic incins aici .
      Unii sustin ca Basescu e omul providentei , eu argumentez ca uneori bate singur cuie in talpa si atit . 🙂
      Arafat a fost tras in discutia asta ca un efect colateral a acestor puncte de vedere .
      Rezolvata prin demisie .
      Personal nu uit niciodata ca daca am votat o singura data in ultimii 20 de ani , a fost pentru Basescu dar ca alegere a „raului cel mai mic ” . Asta nu ma impiedica sa scriu parelile mele legate de dinsul . Cind face bine ce face sau cind greseste .Opinile mele . Acum ma astept sa se scrie ca am devenit membru USL . 😆

      Ștefan A.

      10/01/2012 at 4:14 pm

  70. de fapt, problema de fond a legii consta in justa proportie intre stat si privat (la care servicii, in ce masura, cu ce garantii legale, cu ce mijloace de control, cu ce costuri pentru diferite categorii etc).. Arafat nu vrea deloc la Urgente interventia privatului, sub nici o forma.

    Cetatean

    10/01/2012 at 4:09 pm

    • SALUT city
      si tu ai dreptate

      Un tanar de stanga

      10/01/2012 at 4:13 pm

      • salut! 🙂

        in situatia atsa, ma intreb cine nu are 😉

        Cetatean

        10/01/2012 at 4:18 pm

  71. si totusi ce vrea Arafat? mai sint si alte dedesubturi pe care noi nu le stim, dar le stie Basescu?
    🙂

    skorpion

    10/01/2012 at 4:12 pm

    • Spre amuzament, aseara la Turcescu invitat Toni Grebla care avea o problema cu Yasser Arafat. A fost corectat de cateva ori si tot nu a priceput ca sunt persoane diferite.

      mar

      10/01/2012 at 4:15 pm

  72. Salut pe toata lumea 🙂
    Multumesc pentru dezbatere! Parerea mea, personala – intr-o postare noua!

    Theophyle

    10/01/2012 at 4:16 pm

  73. habar nu am, nu am citit nici proiectul legii, nici nu sunt la curent cu alte ciocniri. cert este ca inca de acum citeva saptamini Basescu l-a atacat pe Arafat, in acesti termeni (atentie!)

    ” Dacă este vreun duşman mai mare al apariţiei încă unui sistem privat de sănătate, el se numeşte Raed Arafat, uitând că el a fost fundaţie la Târgu Mureş, la care şi eu am contribuit cu 2% din salariu pentru că făcea un lucru bun, intervenţia de urgenţă. Nu văd nicio nenorocire dacă, aşa cum a început Raed Arafat la Târgu Mureş, o să apară la Constanţa sau la Suceava un al doilea Raed Arafat care să dezvolte un sistem privat paralel, în concurenţă, de calitate. Noul sistem asta va stimula, concurenţa între spitale”.

    Basescu tine la principiul concurentei si al interventiei privatului (repet: aici problema e a justei masuri intre public si privat).

    Arafat vrea monopol pe zona Urgentelor. Evident, argumentele lui pro-monopol pot fi si mai mult ca sigur vor fi folosite de unii impotriva interventiei privatului.

    Cetatean

    10/01/2012 at 4:18 pm

  74. Postare nouă

    Tiberiu Orasanu

    10/01/2012 at 4:19 pm

  75. Cred ca am putea opri Pamintul, sa mai coborim de-un uichend, cu energia pe care o depunem in politica.
    Dar daca nu intelegem ca Lucescu a gresit derapind pe linia de tramvai, iar vatmanul, cu zeci de pasageri in spate, nu avea voie sa puna frina, dece ii cerem dictatorului sa frineze ceva pentru milioane de oameni?
    Din simpatie si apreciere pentru oricine ar fi, nu se poate. Modernizarea unui Stat nu se face cu simpatii, ci se trece si peste cadavre. O stim din Istorie, dar nu vrem sa acceptam cind o traim.

    victor L

    10/01/2012 at 4:27 pm

    • Atila regele hunilor o cunostea cel mai bine 😆

      Theophyle

      10/01/2012 at 4:31 pm

  76. Ziua buna all 🙂
    Vazui ca se dadu liber la „criticat” piratu` .. chiar cu paru` 😆
    O fi sau n`o fi ?
    Io`s complet pe langa,da` dupa parerea este o simpla chestiune de viziune..politica.A fi de dreapta si a fi de stanga.
    Personal,la cart am intzeles pana acuma,se externalizeaza niste servicii din activitatea smurd-ului.Probabil ca la o licitatzie,cine se califica intra cine nu pleaca/sau depine contestatzie.Teoretic ar trebui ca sa functzioneze.Cu practica sa vedem ce va fi 😆 Cu nishte norme bine puse la punct s-ar putea chiar sa mearga mai bine decat sistemul actual.Ideea e,ca pe aceiasi bani(procent din buget) sa fie servicii mai bune.
    Scenele televizate mie mni s-au parut hazlii.Unu si-a facut o jucarie,frumoasa si utila ptr.totzi altul ii propune o jucarie cu alte perspective,de dorit cel putzin la fel de optimiste.

    mircea

    10/01/2012 at 4:41 pm

    • Buna Theophyle 🙂
      deci postare noua 🙂

      mircea

      10/01/2012 at 4:43 pm

  77. CINIC,

    cine a spus asta?
    ajunge pe mana unor golani privati..)

    .

    skorpion

    10/01/2012 at 5:00 pm


Comentariile sunt închise.