Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

2012: An electoral – “o situaţie existentă”

Fiecare studiu de fezabilitate incepe cu descrierea unei situatii existente. Aceasta descriere a situatiei politice romanesti este aproape imposibila la modul obiectiv din trei cauze diferite: (1) autorul are opinii politice si nu poate in nici un caz sa se “debaraseze” de ele intr-un mod absolut; (2) avand in vedere ca sursele sunt in majoritatea lor “deschise (mass-media)”, existenta unor dezinformari este posibila, desi sunt aplicate “filtre” si  sursele sunt diversificate prin provenienta lor; (3) deocamdata jocul politic este intr-un stadiu incipient si inaintea situatiei toti participantii si-au aranjat piesele pe masa de joc electorala, fiecare incercand sa-si ascunda un as sau mai multi in maneca.

Guvernarea PD-L & Co. a facut tot ce s-a putut pentru a se confrunta cu criza inceputa in 2008 si care a continuat si continua pana astazi, desi a intarziat cu aproape un an, cu (sau fara) circumstante atenuante ( alianta nefericita cu PSD-ul si alegerile prezidentiale). Din nefericire, scaderea extraordinara in ochii si in optiunile publicului este JUSTIFICATA. Nu din cauza masurilor luate, ci din cauza clientelismului atroce si a minciunilor repetate, legate de Agentiile Guvernamentale, super populate cu “oamenii nostri din teritoriu”. Intr-un cuvant – isi merita si soarta si procentele. Ultima lovitura pe care au primit-o la Cluj este semnificativa mentalitatilor feseniste care au rezistat timpului si nu au fost schimbate in profunzime nici macar de “ochii lumii”.

Despre constructia subreda botezata USL, care are multe sanse sa nu supravietuiasca pana la alegeri,  nu prea am ce sa discut. Ei au mancat seminte si au scuipat cojile spre Cotroceni. Politica lor de la inceput s-a demonstrat infantila si ineficienta. Triunghiul de lideri ai acestei constructii nu reuseste, cu toata scaderea in optiunile electoratului, sa demonstreze ca are ceva de spus si demonstrat in afara traditionalului ba-pe’a-ma-tii.

Pe marginile gazonului politic s-au aliniat cateva formatiuni  extra-parlamentare, care se lupta pentru margini substantiale ale electoratului, care refuza sa voteze pentru marile partide existente. Refuzul electoral este alimentat de toate cele mentionate mai sus. Fiecare dintre aceste formatiuni incearca sa-si consolideze o baza electorala pierduta (PRM sau PNTCD) sau sa castige  noi aderenti dintre cei care au fost deziluzionati de alegerea facuta in 2008. O alta tinta este acea  masiva parte din electorat care nu voteaza “traditional” din lene sau din falsa opinie ca “n-ai cu cine!”

 Problema PPDD este aproape inexistenta – cele 11-12% de astazi se vor evapora inaintea alegerilor, asa cum s-au evaporat si alte partide de genul ApR, fondat in 1997 si care aveau procente asemanatoare un an inaintea alegerilor. Deci nici o grija – lichidele la temperaturile electorale  se transforma mai degraba in gaze  decat in solide.   De asta va avea grija UNPR cu mare sarg si cu ajutorul armatelor de primari care le stau la dispozitie.

Despre NR voi scrie putin (deocamdata) in primul rand pentru ca nu pot fi obiectiv si de judecat eu judec cu capul si nu cu inima. Primul hop ar fi inregistrarea ca partid. Fara de asta, acest nou si plapand vlastar al sperantelor noastre nu avem ce discuta. Am declarat adeziunea mea si am recomandat comunitatii Politeia aceasta optiune. Sunt fericit ca majoritatea noastra a optat si o parte dintre noi s-a inhamat la treaba zi si noapte! Noi aici pe Politeia avem traditie in luptele pe care toti le considerau fara sanse. Vezi postarile din decembrie 2009 ca sa intelegeti. Pentru mine personal si pentru multi dintre voi nu poate exista o alta optiune.

Perimteti-mi un pic de sentimentalism la finalul unui articol atat de pragmatic si preluarea unor versuri nemuritoare ale Marelui Will (Shakespeare). Versuri pe care le-am citat in campania lui Basescu in 2009:

And gentlemen in England now a-bed
Shall think themselves accursed they were not here,
And hold their manhoods cheap whiles any speaks
That fought with us upon Saint Crispin’s day

Cam atat deocamdata, mai vorbim!

Written by Theophyle

04/01/2012 la 4:22 pm

125 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Cred ca PPDD nu va avea exact aceeasi soarta cu APR. Criza economica (ce pare sa-si ia avant in 2012, sa ne ai chinuie oleaca) cred ca-i va arunca pe multi in bratele acestui partid. Multi si mai ales din electoratul stangii. Si mai e si televiziunea pe persoana fizica. Eu zic ca sunt 2 atuuri pe care APR nu le-a avut, si PPDD s-ar putea sa intre, la limita, in Parlament.

    Twisted

    04/01/2012 at 4:50 pm

    • Salut @Twisted,
      Intre 97-2000, situatia economica a romanilor a fost muuuult mai prosta decat astazi si nici nu se putea munci usor „afara”. Poti spune ca romanii au memorie scurta, dar nu ca a fos ma facil sa traiesti in perioada respectiva. Aminteste-ti si inflatia 😦

      Theophyle

      04/01/2012 at 5:04 pm

      • Imi amintesc (mai ales inflatia). Si raspunsul electorilor a fost PRM si PDSR, parca.

        Twisted

        04/01/2012 at 5:40 pm

  2. Buna seara 🙂
    Daca doritzi o scurta vizita :

    http://desydemeter.wordpress.com/2012/01/04/arta-bizantina-2/
    🙂

    desydemeter

    04/01/2012 at 4:54 pm

  3. buna ziua, buna seara,

    An interesant la nivel national, dar si international
    si
    plin de griji intemeiate, dar unele si induse

    skorpion

    04/01/2012 at 5:10 pm

    • Salut Skorpi 🙂
      Interesant? Poate! Sigur insa ca va fi greu!

      Theophyle

      04/01/2012 at 5:20 pm

  4. Buna seara,
    ca sa va faceti o ideie cam care e situatia partidului lui Geoana, va citez dintr-un interviu dat de Ion Prioteasa si aparut azi in Gazeta de Sud:
    „GdS: Mai vorbiţi cu Mircea Geoană?
    I.P.: Mai vorbesc, da. Ultima dată am vorbit de Crăciun. Atât. Eu mă simt degajat, pentru că tot ceea ce am făcut în privinţa lui Mircea Geoană nu-mi produce nici o angoasă. Am fost deosebit de cinstit şi loial lui Mircea Geoană până la acel punct în care s-a plasat pe o linie paralelă cu partidul. Probabil ne va fi din ce în ce mai greu să avem o relaţie corectă, mai ales dacă îşi va face o formaţiune politică şi se va gândi să ia din primarii şi oamenii din organizaţia pe care o cunoaşte cel mai bine, respectiv din Dolj.
    GdS: Aveţi semnale că se întâmplă acest lucru?
    I.P.: Semnale am avut şi le are toată lumea.
    GdS: Ce ar putea să le promită Mircea Geoană?
    I.P.: Eu ştiu, o viaţă mai bună după martie, fonduri, bani, proiecte.
    GdS: Deci aţi rămas prieten cu Geoană?
    I.P.: Am rămas în relaţii foarte bune.
    GdS: Cum se împacă cele două lucruri: prieteni în particular, adversari în politică?
    I.P.: Aşa cum se întâmplă în viaţă.”

    Dupa cate inteleg eu, marele prieten Prioteasa l-a parasit totusi pe Geoana, ramane de vazut cati vor ramane in barca lui Geoana.

    cedric

    04/01/2012 at 5:18 pm

  5. O analiza foarte corecta, Theophyle, dar ceea ce o diferentiaza de restul este mai ales balanta perfecta intre analiza si tonul implicat. De remarcat din acceasi optica iesirile concentrate din presa asupra relatiei Basescu-DNA (in special Pora si C. Campeanu), din care eu inteleg doar ca lupta anticoruptie are un sprijin solid in afara lui TB, care nu mai apare ca donchihotian. In plus, iesirile sonore si simultane ale celor doi adevarati jurnalisti de opinie ii acopera de ridicol pe zvonacii pupinbasismului. Ceilalti, care au mesaje asemanantoare celor doi amintiti mai sus, nu pot fi la fel de credibili, pentru ca nu s-au dovedit proactivi in lupta anticoruptie, ci doar analisti „politici” de pe margine, fara miza reala in lupta anticoruptie.
    Cat despre politicienii si partidele meniti sa elimine impostura din politica ultimilor 22 de ani din Ro, eu cred in continuare ca:
    1) anticoruptia ramane tema castigatoare
    2) trebuie ca aceia bine intentionati sa fie capabili sa distinga valorile adevarate (viziune, carisma, actiune, experienta) de lozincarii si „infiltratii” dupa modelul deja experimentat si de succes folosit la PNT, PNL, etc…Aici, cei mai mari dusmani sunt propria prostie, egoismul, autosuficienta si ingamfarea.
    3) separarea astazi artificiala intre dreapta-stanga (care marcheaza de fapt doar o incompatibilitate aproape seculara intre tabere pentru care iesirea la lumina ar echivala cu dizolvarea lor) trebuie sa lase locul unor formatiuni credibile, care sa permita cu adevarat integrarea politicii nationale a Ro in obiectivele politice ale noii Europe.

    judex

    04/01/2012 at 5:57 pm

    • Salut judex 🙂
      1. Trebuie sa recunosc ca nu stiu si nu inteleg atitudinea lui Basescu in chestia DNA. Chiar nu inteleg ce s-a intamplat intr-o singura luna din pozitia de sustinator fervent la critic.
      2. in legatura cu restul… complet de acord cu tine.

      Theophyle

      04/01/2012 at 6:02 pm

      • Salut, Theo !
        …eu cred ca faptele anteriaore ale lui TB si vorbele lui de acum nu sunt antagonice.
        1) TB a dovedit ca nu tuteleaza DNA, simplu si convingator: adica, adio tema „proces instrumentat politic” si din Parlament (imunitate) si din mass media.
        2) TB nu mai apare singur in lupta impotriva anticoruptiei la varf …Mai mult, apare acum in trena unora ca Pora sau Campeanu, adevarati schimbatori de drum in mass media si lideri de opinie, care punand presiune pe TB ii dau, de fapt, astfel mijlocul si suportul necesar pentru cresterea presiunii asupra Justitiei. Eu cred ca ” prapastiile” spuse de Basescu sunt samanta marii si adevaratei prapastii care va separa vocile din mass media intre cei care cred cu adevarat in dreptate si stat de drept si mocofani de genul Nistorescu, Dinescu, CTP,…(si nu mai adaug altii, ca sa nu-l supar pe @eugeni).
        CONCLUZIE: Pana la urma, nu-i asa ca tabara anticoruptie s-a marit considerabil in urma discursului lui TB ? Sa fie „tradarea lui TB”, de fapt doar pragmatism ?

        judex

        04/01/2012 at 6:21 pm

        • Cred ca trebuie sa mai asteptam sa vedem ce se mai intampla. Poate ai dreptate poate este o schimbare de viteza in procesul politic!

          Theophyle

          04/01/2012 at 6:24 pm

          • Eu nu sunt de parere ca TB e chiar un tradator al luptei anticoruptie. Cred, mai degraba, ca a vrut sa evite „supraincalzirea” motorului DNA, si in final „calarea” lui. Si daca vorbim de pragmatism, putem crede ca a preferat sa abata atentia de la circul juridic in care procurorii au cerut suspendare pentru AN, judecatorii supralicitand cu achitarea; astfel, de unde presa se pornise cu furci si topoare impotriva DNA la 10 minute dupa pronuntarea hotararii, Presedintele i-a oferit o tinta mult mai grasa si mai usor de lovit. Dar asta e doar un whishful thinking, ca si „marirea taberei anticoruptie” de mai sus; o fi el Traian Basescu o adevarata fiara politica, dar nici sa ajungem sa-l suspectam de „geniu manipulator” in asemenea hal. 🙂

            Twisted

            04/01/2012 at 6:52 pm

            • Ironia situatiei face ca @twisted sa aiba o gandire mai directa – mai putin twisted, cum ar veni – decat mine; poate ca ar trebui sa facem schimb de pseudonime, @twisted…
              Totusi, ce-ar fi daca am lua in considerare una dintre posibilitatile ca:
              1) TB chair sa nu fie dictator si chiar sa asculte de experti in comunicare (ca are, slava domnului…)
              2) lui TB ii place mai mult stilul lui FC Barcelona decat cel al lui Bayern Munchen: chiar daca e mai putin direct, e mult mai eficient si pe deasupra mai e si spectaculos (panem et circenses, parca asta face toata lumea multumita, cu singura conditie sa fie latini…).
              Eu zic sa asteptam sa vedem urmarea, ca nu mai e mult…Pana la urma, la mize mari FCB a reusit mai bine decat BM, asa cum si Loganul pe benzina are azi mult mai multa trecere in lume decat Citroenul pe bere, care duduie doar in viziunea bine cunoscutului copilhot. S-auzim de bine…

              judex

              04/01/2012 at 11:40 pm

  6. Seara buna .
    Off topic dar important . (cred eu)
    2 romani arestati in Italia fiind prinsi in fragrant delict de viol . Victima , o poloneza de 33 de ani . Al 3-lea roman care astepta rindul facind de „sase „, e cercetat in libertate. Cum stim noi sa ne facem de cacat in intreaga lume , nu stie nimeni . 😦
    PS . BNR a difuzat niste date interesante . Anul trecut investitorii olandezi au bagat in Romania cam 20 % din totalul investitilor straine . Glorios si super inteligent sa boicotam florile si varza lor . Aceiasi concluzie ca la prima informatie . 😦

    Ștefan A.

    04/01/2012 at 6:01 pm

    • Salut Stef 🙂
      Olandezii nu sunt de loc prosti si cumpara pamant intr-o veselie. In special pasunii si grane. Deci nu din dragoste.
      Aia cu violul niste imbecili propbabil beti. Le-as asigura o castrare chimica.

      Theophyle

      04/01/2012 at 6:04 pm

      • Cum spuneam cu ceva timp in urma Theophyle . Romania se vinde pe bucati . 😦
        Vindem mandri griul si importam covrigii facuti de alti cu materia prima mioritica . Economie mai timpit condusa nu am vazut in viata mea . 😦

        Ștefan A.

        04/01/2012 at 6:14 pm

        • Lasa ca si cu grecii nu ,mi-e rusine 🙂 aia sunt si mai rai!

          Theophyle

          04/01/2012 at 6:16 pm

          • Grecii vor iesii din euro . Noi nu vom intra . Diferenta e aici . 🙂

            Ștefan A.

            04/01/2012 at 6:21 pm

  7. „…
    We few, we happy few, we band of brothers;
    …”


    Va fi un an cald 2012, cu multe evenimente … cu multa actiune …

    Un An Nou fericit, tuturor! 🙂

    CFG

    04/01/2012 at 6:08 pm

    • La Multi Ani Fericiti si tie 🙂
      Long Time…. – sper ca esti bine 🙂

      Theophyle

      04/01/2012 at 6:14 pm

  8. Unde e Cetatean cand ai nevoie de el.
    Astazi Prezidentul trebuia sa semneze sau sa respinga mandatul Corinei Jijie ca președinta al Secției Penale a ÎCCJ. Interesant care a fost hotararea!

    Theophyle

    04/01/2012 at 6:26 pm

    • Nu a apucat sa vina acasa de la sedinta cu presedintele . 🙂 O fi ca se cerata intre ei ca la usa cortului . 😆
      Ai si tu rabdare . 🙂

      Ștefan A.

      04/01/2012 at 6:41 pm

      • Nu stiu, are el linkurile lui secrete 🙂 Am cautat pe net si nu am gasit!

        Theophyle

        04/01/2012 at 6:42 pm

    • Parca 5 ianuarie e ultima zi in care trebuie sa dea raspunsul. Adica maine (Ajunul Bobotezei).

      cedric

      04/01/2012 at 6:43 pm

      • Aha, Multumesc Cedric. Nu stiu de ce am tinut minte 4 ianuarie ?!

        Theophyle

        04/01/2012 at 6:45 pm

  9. Sa ridem un pic . 🙂
    Ministrul tehnic a justitiei italiene ( o doamna ) a propus sa fie reintroduse bratarile electronice pentru citeva mii de puscariasi care astfel in loc sa steie la pirnaie sa fie la arest domiciliar . (sint cu 25.000 mai multi detinuti decit e capacitatea maxima a puscariilor )
    A venit raspunsul vice sefului politiei italiene : „avem in toata Italia 8 bratari electronice platite 5.000 euro fiecare . Daca le cumparam de la Bulgari (faimoasa firma de bijuterii de lux ) , ne costau mai putin ” . 😆 😆

    Ștefan A.

    04/01/2012 at 6:46 pm

    • MOOORTAL! Interesant cat a fost spaga 🙂

      Theophyle

      04/01/2012 at 6:48 pm

      • Asta numa’ Bunga-Bunga stie! 😀

        Twisted

        04/01/2012 at 6:55 pm

      • A fost un mare scandal cind a fost decisa pentru prima data masura asta . ( cu ani in urma ) . Scumpa si cadea mereu legatura internet care asigura supravegherea de la distanta . 🙂
        Acum se repropun acelesi solutii ineficiente uitind ca de zeci de ani nu se mai construiesc noi inchisori din lipsa de bani .
        PS . cam la 50 km de unde locuiesc eu exista inchisoarea de linga orasul Ancona . Unde era detinut si turcul ala care a tras in fostul papa . Cu ceva ani in urma au evadat doi puscariasi . Au descoperit ulterior ca zidul care trebuia sa fie gros de 50 cm , era doar de 10 cm . 🙂 Si asta dupa ce puscaria era deja functionanta , cu toate aprobarile si verificarile pe hartie ” beton ” . 🙂
        Latini in cuget si simtiri . 😆

        Ștefan A.

        04/01/2012 at 7:01 pm

        • Eu nu stiu cum arata sistemul italian. Am citit acum doi ani ca un terminal (adica o bratara de genul asta) costa in State cam 80 de USD si intreg sistemul metropolitan era interconectat la sistemul central al politiei metrolipolitane. Cred ca interfata a costat cateva zeci de mii de USD

          Theophyle

          04/01/2012 at 7:08 pm

          • Hai ca am gasit publicatia! Scrie la Politia italiana sa cumpere de la astia si sa-ti iei si tu un comision

            http://www.kval.com/news/local/25560744.html :

            Theophyle

            04/01/2012 at 7:15 pm

          • Theophyle .
            Aia in USA. 🙂
            La latini in general tot e mai scump , functioneaza mai prost dar si dureaza mai mult implementarea. Tot la latini , rudele , prietenii fac coada la politicieni pentru a obtine un contract cu „dedicatie” . Musai sa traiasca si ei ca oameni sintem . 🙂

            Ștefan A.

            04/01/2012 at 7:25 pm

            • bai stefane totusi de la 85 de USD la 5000 de euro este o distanta. Dupa cum ai vazut – detinutul plateste 11 USD pe zi. Dupa 10 zile politia incepe sa si castige

              Theophyle

              04/01/2012 at 7:27 pm

              • 😆

                Ștefan A.

                04/01/2012 at 7:38 pm

    • Asta este cu adevarat un rechin serios

      Theophyle

      04/01/2012 at 7:18 pm

  10. Se zice ca a fost ofiter SIE in America Latina, deci a avut cum sa adune bani inainte de 89, numai ca nu putea sa-i scoata la lumina.

    cedric

    04/01/2012 at 7:23 pm

    • Cedric 🙂
      Problema nu este cum a agonisit banii inainte de ’89 ci cum i-a imultit dupa ’89 😀

      Theophyle

      04/01/2012 at 7:24 pm

      • Dupa 21 de ani tot citim de fosti securisti , nomenclaturisti PCR , turnatori , fosti detinuti in „iepoca” cu probleme de bani fara acoperire . Reciclarea a fost masiva sau mai bine zis totala . 😦

        Ștefan A.

        04/01/2012 at 7:35 pm

        • Eu nu vorbesc de ce s-a furat in tara. Intrebarea este una singura. Ce s-a intamplat cu creantele Statului Roman pana in ziua de 22 decembrie 1989. Cine le-a incasat. Simplu, nu?

          Theophyle

          04/01/2012 at 7:39 pm

          • un mare incasator a fost felix voiculescu, care in primavara anului 1990 era deja milionar. urmatorul este posibil sa fi fost patriciu + vreo citeva mii de ofiteri de securitate au fost beneficiarii

            skorpion

            04/01/2012 at 7:50 pm

  11. Eu nu stiu cine este Corina Jijie.
    Am incercat sa gasesc ceva informatii.
    Am gasit ceva (mai jos) si am aflat ca…marea si adevarata problema a intarzierilor in marile dosare de coruptie o reprezinta…numarul insuficient de sali de judecata ??????????????????????????????????
    ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

    Mih

    04/01/2012 at 7:25 pm

    • Din partea mea sa-i judece in Cismigiu!

      Theophyle

      04/01/2012 at 7:28 pm

      • Salut, Theophyle! 🙂

        …și dacă plouă, în WC-ul public! 😉

        oldhashu

        04/01/2012 at 7:33 pm

        • Salut hashule 🙂
          Sa le dea statul umbrele – ca de aia e stat!

          Theophyle

          04/01/2012 at 7:36 pm

        • 😆
          Mai eficienta e judecata in cazarma de la Tirgoviste . Istoria invata ca acolo judecata era foarte rapida si cu sentinte imediat aplicate . 🙂

          Ștefan A.

          04/01/2012 at 7:38 pm

          • Mi-a placut comentariul tau pe blogul lui Orgonas

            Theophyle

            04/01/2012 at 7:42 pm

  12. Seara buna,
    Nicolae face ca indienii la B1. In 1989 personajul lucra in Iran ca reprezentant al intreprinderi de comertz exterior, declarat in direct 😦 adica ochi albastri.

    mar

    04/01/2012 at 7:42 pm

  13. ati auzit de hackerii din arabia saudita care au spart informatic o banca sau mai multe banci din Israel si au postat milioane de clienti ai bancilor?

    skorpion

    04/01/2012 at 8:06 pm

    • skorpi, asta este o poveste de la Radio Ervan.
      Repectivii au spart un site al unei firme americane care dadea servicii unor banci in Israel. A fost vorba de 14 mii de carti de credit (in israel exista cam 3 milioane) care au fost schimbate la 8 ore dupa ce s-a intamplat povestea. Cel putin asta este povestea care apare in presa israeliana 🙂

      Theophyle

      04/01/2012 at 8:11 pm

    • salut 🙂
      Lasa ca ne aduce USL-ul si ploaie si zapada. Ponta a anuntat ca seceta este din cauza lui Basescu si cand Crin va deveni Presedinte o sa inceapa potopul 😆

      Theophyle

      04/01/2012 at 8:13 pm

      • Acum serios. Chatham House sunt printre cei mai seriosi din lume, deci asta scriu ei:

        Dă clic pentru a accesa bp1211mcmichael.pdf


        aici este adevarata problema!

        Theophyle

        04/01/2012 at 8:15 pm

        • in sfirsit am raspunsul de ce politicienii nostri se comporta ca cei dintr-o republica ” bananiera” cu cresterea de 3-5 gr,vom ajunge sa cultivam banane in loc de griu ;ce vizionari politicieni avem,si noi ii criticam!

          intamplator

          04/01/2012 at 8:46 pm

  14. Buna seara! 🙂

    Theophyle, asa cum a semnalat si Cedric, pe data de 5 ianuarie se fac cele 30 de zile in care Traian Basescu se poate pronunta prin respingere a propunerii sau prin numire (decret prezidential) a Corinei Jijiie.

    Insa sa vedeti faza: conform ordinii de zi a sectiei pentru judecatori care a votat cu 6 la 4 pentru Jijiie, CSM a emis Hotarirea nr.931 prin care o propunea Presedintelui pe Jijiie. Numai ca aceasta Hotarire 931 NU apare pe site, dupa cum nu apare nici HCSM 932, de respingere a contracandidatului lui Jijie, judecatorul Dragomir.

    Pe site apar insa frumos Hotaririle 933, 934, 935, 936. Nu a fost publicata nici HCSM 940, foarte importanta, care contine ” componenţa echipei de control ce urmează a efectua verificările privind eficienţa managerială şi modul de îndeplinire a atribuţiilor de către judecătorii cu funcţii de conducere, la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, în perioada 16.01.2012-06.02.2012″. Tare, nu? De ce sa stim noi cine ii controleaza pe sefii cei mari de la ICCJ (presedinta, vicepresedinta si sefii sectiilor)? Las’ ca asa se joaca „independenta” Justitiei, cu controale pe muteste.

    Asa-i ca Danilet si ai lui e cam restant la transparenta? Parca ne aflam pe vremea Barbuleascai, cind Hotaririle „strategice” ale CSM apareau cu luni de zile intirziere.

    Cert este ca pe 6 ianuarie, de Boboteaza, se alage noua sefie a CSM, presedinte si vicepresedinte. Pleaca Dumbrava si cica vor niste doamne sa se bage in frunte. Una dintre ele vine din fieful lui Lupascu. Nu este exclusa nici o candidatura a Monei Pivniceru, desi nu cred ca are sanse (inca).

    Cetatean

    04/01/2012 at 8:33 pm

    • Buna Seara C.:)
      Multumesc, nu stiu de ce am facut socoteala ca ar fi astazi? Deci multa treaba pe toate fronturile in zilele urmatoare 🙂

      Theophyle

      04/01/2012 at 8:36 pm

      • salve! 🙂

        Lasa, ca si eu le incurc adeseori. Cert este ca eu il cred in stare pe TB sa amine decizie pina pe 6 ianuarie, pentru a vedea intii cine este noul sef al CSM :mrgreen:

        Cetatean

        04/01/2012 at 8:40 pm

    • citoyen,
      cu acel ”inca” ai pus punctul pe i….dar sper ca niciodata nu va ajunge acest personaj oribil in fruntea CSM
      ca ne-am dat foc la valiza Ro…

      skorpion

      04/01/2012 at 8:42 pm

  15. Iata Ordinea de zi a sectiei pentru judecatori din 5 decembrie 2011.

    Dă clic pentru a accesa 08_12_2011__45751_ro.pdf

    Din 5 decembrie pina in 16 decembrie, data publicarii, nu au gasit cu cale sa urce pe site Hotarirea 931 care o viza pe Jijiie. Tipic, tipic. Asa facea si Barbuleasca in 2009.

    Cetatean

    04/01/2012 at 8:36 pm

  16. skorpion

    04/01/2012 at 8:40 pm

  17. La B1TV este AMP. Prima impresie: Daca un comentator nu este de acord cu AMP atunci este un comentator platit.:).

    eugeni

    04/01/2012 at 8:42 pm

    • paranoia boala grea
      🙂

      skorpion

      04/01/2012 at 8:44 pm

      • WTF is AMP?

        Theophyle

        04/01/2012 at 8:46 pm

        • Sry, Alina Mungiu-Pipidi 🙂

          eugeni

          04/01/2012 at 9:10 pm

  18. Buna seara 🙂
    De aproape o luna, incerc sa scriu si eu ceva referitor la justiti si despr parerea (subiectiva) a pedepselor grele/usoare. Recolta pe plantatie (specifica sfarsiturilor de) an m-a impiedicat din cauza de apropiere de calculator dupa 10-12 ore de lucru intens pe el.
    Sper ca in curand sa reusesc sa termin, la fel cum sper ca gazda noastra sa fie de acord sa publice (daca va considera ca merita).
    In esenta insa, problema este ca, spre deosebire de @cetatean, eu as incerca sa vad cat mai mult relatii institutionale si nu interumane in domeniul acesta. Faptul ca un nume sau altul este vehiculat pozitiv sau negativ legat de anumita functie nu tine de reflexe democratice. Problema fundamentala este ca persoanele se suprapun institutiilor iar a vorbi (pe drept sau nu) doar despre persoane in functii institutionalizate nu face bine nimanui, iar societatii cu atat mai putin. Exemplul judelui care l-a achitat pe Nastase este relevant. In alte cazuri s-a dovedit a fi suficient de agresiv. Cred ca problema fundamentala este totusi personalizarea instituiilor si nu analiza procedurilor.
    Am prezentat pericolul procedurilor excesive, dar nu mi se pare normala nici ignorarea sau acuza adusa acestora. Procedurile permit juzilor sa fie subiectivi si asta nu este rau ci dimpotriva este un castig pentru justitie. Daca nu acceptam ca juzii mai pot gresi chiar de buna credinta nu mai dam nici o sansa juzilor care nu gresesc din buna credinta.
    Si prin juzi inteleg si procurori (inclusiv de DNA), care si ei pot gresi si ei trebuie sa raspunda pentru greseli dar doar in masura in care buna-credinta si propria convingere este ignorata in favoarea altor interese.
    Mi se pare pagubos interesul pentru „cine” a judecat, fata de interesul pentru „ce a „judecat”. La fel cum mi se pare paguboasa tendinta de a considera „pedepsa” prea blanda/aspra in loc de a judeca daca pedeapsa exista ca urmare a faptei sau ca urmare a prezentarii „mediatice” a faptei.
    Exemplul cel mai bun este „Matusa Tamara”. Bunul simt iti spune ca e o falsa matusa care a facut o falsa avere pe care a lasat-o unui concret nepotel (nepoata). In loc sa sari cu gura pe juzii care au dat achitare concretului nepot, ar fi bine sa vedem (chiar fara sa avem la dispozitie documentele) eventualele prezumtivele documente care ar putea incrimina prezumtivul nepotel. Atentie, nu se judeca ce avere avea matusa si cum si-a obtinut averea. Tehnic vorbind, lipsesc semnaturile nepotelului sau a nepoatei din actele incheiate inainte de mostenire. Atunci pentru ce poate fi acuzat nepotelul? Faptul ca stim (ca e de notorietate) ca matusica nu putea obtine contractele fara influenta (nu semnatura) primului ministru (intamplator nepotel la vremea respeciva) este o alta discutie unde juridic trebuiesc aduse dovezi. Si atunci unde este vina (juridica) a nepotelului?
    Si discutia este continuabila pe acest palier…
    Inca odata, atentie la ce si pe cine acuzam moral (chiar bazat pe fapte de notorietate) si atentie pe cine si pentru ce putem acuza juridic.

    DanSu

    04/01/2012 at 8:50 pm

    • Salut DanSu 🙂
      Scrie omule, scrie!

      Theophyle

      04/01/2012 at 8:52 pm

  19. Salut, Dane! 🙂

    Din pacate, Justitie romaneasca e acaparata de caracatite ale rudelor si ale cunoscutilor care actioneaza de cele mai multe ori in interes personal si aproape deloc in interes institutional. Uita-te la CSM-ul actual, nu mai departe: 3 muschetari au intrat acolo promitnd reforma insa cu gindul clar de a avea 3 din cele 10 voturi ale sectiei pentru judecatori. Daca mai atrag inca 2 de partea lor, puterea lor de influenta e enorma. In cazul Jijiie, se pare (zvonuri) ca toti trei si inca cineva au votat impotriva doamnei.

    E drum lung pina la a avea comportament institutional si nu bazat pe relatii in Justitie.

    Cetatean

    04/01/2012 at 8:55 pm

  20. alina mungiu pippidi = AMP

    skorpion

    04/01/2012 at 8:58 pm

    • Aha, aia care a spus ca eu primesc bani de la Udrea 😆 Fara sa citeasca ce scriu eu despre BVB-isti 😆

      Theophyle

      04/01/2012 at 9:01 pm

      • jawohl, ThPh,
        🙂

        skorpion

        04/01/2012 at 9:02 pm

  21. @stefan a: daca tot dam linkuri,mai bine asta de jos decit un link gen ” otv” ;sunt 1 milion de romani in italia oficial si nu inseamna ca cei trei violatori distrug reputatia comunitatii de acolo.

    http://www.adevarul.ro/financiar/SNB_0_621538221.html
    in link e vorba de acuzatii aduse sotiei guvernatorului bancii elvetiei

    intamplator

    04/01/2012 at 8:59 pm

    • Siu aia e o porcarie sinistra 😦 poveste este de cativa franci mai putin de 10 mii. Nu cred ca cineva de genul ei se murdareste pentru asa ceva

      Theophyle

      04/01/2012 at 9:02 pm

    • Salut intimplator
      Eu dau niste informatii italiene pentru a sti ce aer trage pe aceste meleaguri . Sa nu ne miram deci cind un alt Berlusconi va face voce groasa legat de „hotii si criminalii romani” . In ochii masei de italieni romanii sint aia cu bube in cap . Doar cei care au avut legaturi directe cu masa romanilor stiu ca nu sint toti asa . Presa influenteaza mult opinia publica .

      Ștefan A.

      04/01/2012 at 9:12 pm

      • cu sau fara un viol tot o vor face ,daca vor;tziganii cersetori nu dispar niciodata

        intamplator

        04/01/2012 at 9:47 pm

  22. DAnSu,
    am inteles perfect: adrian nastase este nevinovat, virgin de-a dreptul..
    🙂
    vezi sa nu cazi si tu intr-o oarecare subiectivitate din oarecare motive obiective…

    skorpion

    04/01/2012 at 9:01 pm

    • @Skorpi
      Unde am spus eu depre AN ca este virgin? E vorba de a deosebi intre dovezi obiective si dovezi „morale”. Ne place sau nu, concret mai bine las un vinovat sa scape decat sa pedepsesc un nevinovat.
      Cat despre AN sa nu exageram, chiar am spus eu depre nopotelul unei matusi ce a facut economii nesabuite ( nu-mi partine expreis – dar e mortala 😆 ) este o victima nevinovata a avritiei respective matusi? 😈

      DanSu

      04/01/2012 at 9:27 pm

  23. A disparut Beppe Grillo de pe lista blog .
    A emigrat sau nu mai citesti blogul lui Theophyle ? 😆

    Ștefan A.

    04/01/2012 at 9:18 pm

    • Sigur ca il citesc – zilnic. Sunt insa singurul si l-am pus la privat 😆 el exista in blogroll tu nu poti sa-l vezi 🙂 daca tu citesti de aici il repun imediat!

      Am scos toate blogurile care nu au cititori!

      Theophyle

      04/01/2012 at 9:21 pm

      • Eu citesc regulat dar de la pagina in italiana care e mult mai „bogata” . 🙂
        Uneori comentarile cititorilor sint efectiv mortale . 🙂

        Ștefan A.

        04/01/2012 at 9:38 pm

        • In engleza comentariile nu sunt atat de interesante si in afara de mine nu-l citeste, asa ca l-am pus la privat!

          Theophyle

          04/01/2012 at 9:39 pm

    • Iti propun sa te abonezi la DefenceIQ. Este extraordinar de informat si destul de independent. Informatie 1st. class

      Theophyle

      04/01/2012 at 9:24 pm

      • Da asa , din curiozitate , ai cautat sa vezi cine e proprietarul ? 😆 😆

        Ștefan A.

        04/01/2012 at 9:30 pm

  24. Theophyle

    04/01/2012 at 9:29 pm

  25. Buna seara!
    Se vede ca B1tv este totusi o televiziune mica si fara fonduri…frig in studio…AMP si aici isi acopera grumazul si gusile cu helanca aia XXXL si cu nafarama aia cu buline.
    @ DanSu, @Skorpi: Parchetul sa faca bine sa gaseasca dovezi imbatabile inainte sa pape banii nostri in anchete si judecati interminabile. Aici Basescu are dreptate…daca dupa ani si ani de zile de anchete, judecati si bani tocati + logistica blocata, tu parchet vii si ceri pedeapsa cu suspendare, noi ce sa mai zicem.

    ribelalu

    04/01/2012 at 9:47 pm

    • Eu sint de acord cu suspendarea pedepsei doar daca e complectata obligatoriu cu masura complementara de interzicere pe viata din aparatul bugetar (angajat, numit pe post sau votat) . Atunci chiar ca suspendarea are efect sanatos asupra sistemului . Pina atunci e tot o aiureala sau praf in ochi . 🙂

      Ștefan A.

      04/01/2012 at 9:52 pm

      • Pai si cum se mai scoate saracu’ spagar de meserie? Ca la privat e mai greu cu luatu’….

        Twisted

        04/01/2012 at 10:57 pm

    • auci 😆

      mar

      04/01/2012 at 9:56 pm

  26. Eu daca cumpar ceva furat, chiar daca nu stiu ca este furat, mi se confisca. Eu cred ca Nastase nu a stiut ca baba aia a furat banii, sau au fost facuti din activitati infractionala. Cred ca este timpul sa i se confiste banii.

    eugeni

    04/01/2012 at 9:55 pm

    • 🙂 🙂 corrrect !

      Un tanar de stanga

      04/01/2012 at 10:04 pm

  27. @eugeni
    Si eu sunt de parere ca o componenta financiara in pedepsa este mult mai de efect decat componenta puntiva. Insotita bineinteles de orirea accesului la bani.
    Foarte de acord cu intezicerea accesului la banii publici (inclusiv/mai ales la licitatii) a firmelor a caror angajati (indiferent de nivelul de autoritate din cadrul acestora) au fost dovediti ca platitori de mita. Inca odata, pedeapsa penala pentru mituitorul fizic, si pedeapsa de interzicere la participari la licitatii a firmei care l-a avut angajat pe mituitor.

    DanSu

    04/01/2012 at 10:18 pm

    • buna seara:
      caz ipotetic daca se aplica asa ceva:
      platesc un angajat de la concurentsa sa ofere mita…scap de concurent

      intamplator

      04/01/2012 at 10:43 pm

      • vezi ce complicata e problema?

        DanSu

        04/01/2012 at 10:45 pm

      • In primul rand, asta ar insemna ca Justitia sa functioneze. Odata rezolvat „obstacolul” asta, inseamna ca tre’ sa gasesti un angajat suficient de tampit/disperat incat sa faca puscarie pentru ca tu sa scapi de concurent… Plus ca exista riscul „sa te dea in gat”. Complicat al naibii 🙂

        Twisted

        04/01/2012 at 11:01 pm

      • Exact asta e cazul cand se aplica „subiectivismul” unui jude.
        La fel cum e problema mitei oferite de un organ de ancheta. In lipsa acelei mite ar fi existat infractiunea? Ce pedepsesti? Infractiunea produsa in urma uneui impuls al anchetei?
        Exemplu: Un judecator nu ia mita (de obicei) Vine ancheta si ii ofera (prin intemediar) o mita tentanta. Oare nu cumva ancheta in sine a dus la comiterea infractiunii de „luare de foloase necuvenite” ? Ce demonstreaza ancheta respectiva in afara unui moral indoielnic? O infractiune (luare de mita) a fost efectuata in afara provocarii (mituirea) organului de ancheta?
        Altceva este daca anterior mituirii, inpricinatul ar fi cerut „foloase necuvenite” pentru a neglija sau a face acte necuvenite.
        A fost un caz concret – in care amantul (incitat de anchetatori) a oferit mita amantei. In afara de aspectul moral, intreb si eu, cum ar putea demonstra achetatorii ca judela (juda 🙂 ) ar fi produs infractiunea in afara provocarii origanului de ancheta?
        E corect sa fii condamnat pe baza unei provocari a organului de ancheta?
        La acesta intrebare nu justitia in sine ar trebui sa raspunda ci CSM. Raaspunsul pozitiv la o provocare a unui organ de ancheta, nu ar fi corect sa fie infractiune penala ci morala. Si aici nu DNA/DIICOT/Parchet sunt implicate (ei au provocat infractiunea) ci CSM referindu-se la integritate morala a judelui respectiv.

        DanSu

        04/01/2012 at 11:03 pm

        • Nu e corect sa fii condamnat in aceste conditii (in definitiv, spaga respectiva nu produce un prejudiciu efectiv, fiind o inscenare), dar nu e corect nici sa ramai in functie, cata vreme e dovedit ca ai „boala” asta. In astfel de cazuri pierderea locului de munca (demisie fortata, concediere) si interzicerea ocuparii in viitor a unui astfel de post (similar cu excluderea din barou pentru avocati) mi se pare o pedeapsa suficienta.

          Twisted

          04/01/2012 at 11:11 pm

          • Am dat un exemplu (concret) din „oboselile” anchetatorilor. De asta trebuie profesionalism.
            Pe de alta parte exact asta am spus ca este o problema a CSM – care nu e organ de ancheta ci de gestionare a pachetului evolutiei profesionale a juzilor. Iar in opinia mea CSM-ul ar trebui sa intervina aici, nu sa invoce (cum se face acum) o hotarare definitiva sau nu. Pentru ca in acest caz (de provocare) hotararea judecatoreasca este „not guilty”. Judecatorul se pronunta pe vina, nu pe calitatea morala. CSM-ul are competenta de a judeca pe morala (bun simt). Competenta pe care si-o refuza cu oroare.

            DanSu

            04/01/2012 at 11:27 pm

  28. Informatie oficiala .
    Tarile UE au ajuns la un acord de principiu privind blocarea importurilor de petrol iranian in Europa . E un acord preliminar care trebuie complectat cu masurile necesare .
    Presedintele francez declara ca la sfirsitul lunii incepe embargoul pe petrolul iranian .

    http://www.ilsole24ore.com/art/notizie/2012-01-04/iran-nucleare-unione-europea-161426.shtml?uuid=Aac6MlaE

    Ștefan A.

    04/01/2012 at 10:22 pm

  29. Aici harta detaliata pe furnizori cu importul italian de petrol dar si harta cu importurile tara pe tara UE din petrolul iranian .

    http://www.ilsole24ore.com/pdf2010/SoleOnLine5/_Oggetti_Correlati/Documenti/Notizie/2012/01/approvigionamenti-italiani-europei.pdf?uuid=16bdede2-36ec-11e1-aef3-a69d3345115a

    Ce nu e mentionat , Iranul are o datorie fata de Italia de mai bine de 2 miliarde dolari . Plateste acesta datorie in natura prin livrare de petrol .
    Cum scriam ieri ( sau in 2 ianuarie ? ) explicam de ce pentru italieni e o lovitura mortala .

    Ștefan A.

    04/01/2012 at 10:27 pm

    • de ce mortala? ce naiba mai conteaza 2 miliarde ? e ca linguritza de r…t la oala de fasole/maruntzish

      intamplator

      04/01/2012 at 10:44 pm

      • Importul de petrol al Italiei este extrem de ridicat . Deja cu „revolutia” din Libia au trebuit sa inlocuiasca prin alti furnizori cam 1 milion de barili zilnic . E dificil sa gaseasca un alt furnizor pentru petrol in caz ca inceteaza si aprovizionarea pe ramura iraniana . In general , Iran asigura cam 3 milioane de petrol zilnic pe piata internationala . Greu de crezut ca se pot gasi repede alti producatori care marind productia sa inlocuiasca acesta cifra care ar disparea ZILNIC de pe piata .
        China are o relatie bine cultivata cu Arabia Saudita si un embargo pe cota iraniana ar putea fi usor de inlocuit cu o crestere a livrarii sauditilor . Dar acesta crestere de oferta ar fi papata toata de chinezi . Restul tarilor care importa din Iran de unde se vor aproviziona ? Mai ales ca si rusii au declarat ca sint aproape la limita cu oferta de petrol autohton ?
        De vazut cum se prezinta capacitatea de oferte suplimentare a unor tari tip Venezuela sau Niger .

        Ștefan A.

        04/01/2012 at 10:54 pm

        • tot e criza,se contracta economiile,scade consumul de titei…
          si asa opec-ul vrea sa reduca extractia sa mentina preturile

          intamplator

          04/01/2012 at 11:01 pm

  30. bunä seara,

    maine la B1, la ora 20, domnul Neamtzu , este la Turcescu.

    theo- nona

    04/01/2012 at 10:35 pm

  31. ca sa dormitzi ” bine” si apropo de felurite ” previziuni economice”
    isarescu la frizer:
    frizerul: d-le isarescu,nu va e frica de criza?
    isarescu: nu
    fr: d-le isarescu,bancile noastre sunt ok,nu se poate intimpla ceva?
    isarescu: nu,domle sunt foarte stabile
    si tot asa,intrebari si raspunsuri
    la un moment dat,isarescu intreaba: dar de cind va intereseaza economia si finantele?
    frizerul: nu ma intereseaza,,dar cind va intreb ,vi se ridica parul in cap si va tund mult mai bine

    intamplator

    04/01/2012 at 10:59 pm

  32. Despre previziuni economice (sau nu ) 🙂
    Nu mai tin bine minte cine a spus ca intram (mediatic) in criza spre suprinderea tuturor care afla cu stupoare ca a existat un moment cand am iesit din criza. ( intra insemna sa fi fost anterior in afara)
    O criza care tine peste 2 ani, nu mai este criza ci pur si simplu corectie.

    DanSu

    04/01/2012 at 11:33 pm

  33. @ DanSu,
    ai un citat aiuritor: „Exemplu: Un judecator nu ia mita (de obicei) Vine ancheta si ii ofera (prin intemediar) o mita tentanta.”
    Adica institutiile Statului (carora le spui „ancheta”) provoaca pe corupti/cinstiti sa primeasca mita si apoi mi ti-i leaga?
    Hai ca e prea de tot tratatul ala pe care vrei sa-l scrii; dar o sa-l astept.

    victor L

    04/01/2012 at 11:40 pm

    • Un caz ipotetic.
      Sa-mi spui dace este ne-functional 🙂
      Un jude nu a luat mita pana acum. Nici nu i s-a oferit- deci scor nul. Vine amantul si ii propune „afacerea vietii”. Ingredientul este ca amantul tocmai este anchetat pentru alte afaceri dubioase.
      Cu alte cuvinte, un om de incredere (amantul) iti propune o afacere fara pericol (doar sa fii mai atent la argumentele lui x). SI pentru asta iti ofera o anuita suma). Spune-mi ca de la amant nu ai lua plicul cu banii pe care scrie simpatic (aka ascuns) „MITA”. A doua zi dimineata, cand vrei sa mergi la servici (unde o sa vezi daca daca ai sau nu grija sa asculti sau nu diferentiat pe x), intra mascatii si scot plicul cu „MITA”. Nu ai pronuntat inca nimic, nici nu se stie de fapt ce ai fi pronuntat. Este caz de DNA sau de CSM?
      Personal consider ca e caz de CSM, care nu trebuie astepte pronuntarea verdictului. In acest caz (acceptarea mitei provocate) vina penala dispare (nu poti acuza pe cineva de o fapta pe care ai provocat-o). Ramane vina morala. Aici e rolul CSM.
      Iar provocarea facuta de o institutie (de ancheta) a statului nu este aiuritoare ci o realitate. Nu numai la noi ci in tot spatiul democratic. Se numeste „test de integritate”.

      DanSu

      05/01/2012 at 12:00 am

      • Si daca ai fi fost atent la ce spunea Monica Macovei, este un test OK. La care bineinteles s-au opus toata „floarea cea vestitat” a intregului parlament si politic (si juridic). Pentru ca nu vina „penala” e pusa n discutie ci integritatea morala. Invacate au fost „drepturile omului”, aka drepturi la ne-integritate morala.

        DanSu

        05/01/2012 at 12:06 am

  34. Alta nebunie 😦 Cred ca aici s-au turnat unii pe alti. Cand s-a negociat cap. agricultura au avut grija „baietii” sa-si aranjeze tortul, care este bicolor. Ce serparie este te doare mintea, pasunile sunt un cap. mai avem zburatoare ocrotite si capre negre, ptr. care fireste platim subventie.
    Subit, in ultimii 2 ani a crfescut suprafata cultivata in acte ca ciulinii sunt cat padurea :mrgreen:
    http://www.adevarul.ro/actualitate/Baietii_destepti-_din_agricultura-furajati_cu_bani_UE_0_621538346.html

    mar

    04/01/2012 at 11:57 pm

  35. Uite ce iti spun: tu faci scenarii aiuristice.
    Dar sa iti mai spun ceva: daca ai luat mita, chiar si in cazurile propuse de tine, ai incalcat legea, e scurt si fara discutie.
    „Un judecator nu ia mita (de obicei)”, daca este tentat de cineva si cade in plasa este la fel de vinovat ca si escrocul care ia mita din placere.
    „Un jude nu a luat mita pana acum. Nici nu i s-a oferit- deci scor nul. Vine amantul si ii propune “afacerea vietii”.” Pai daca e tentat si accepta, sa-i fie „afacerea vietii” de corupt.
    Stii, foarte multa lume spune ca s-a apucat de fumat/baut datorita „anturajului”; prietenii/amicii ar fi de vina, el altfel ar fi fost fara pata si prihana, dar nimeni nu i-a turnat bautura cu forta pe git si nu l-a fortat sa fumeze.

    victor L

    05/01/2012 at 12:12 am

    • @Victor L.
      Lucrurile sunt mai complicate. Nu este admisibil pedepsa (penala) pe o infractiune provocata de ancheta. Cu alte cuvinte, este inadmisibila dovada unei fapte penale provocata de organele de ancheta penala. Crima produsa de istigarea unui politist „acoperit”, este crima pentru victima, de asta este interzis „acoperitilor” sa instige la comiterea unei fapte penale. Instigarea (prin oferire mitei) la o judecata nedreapta este pur si simpli instigare. In lipsa acesteia (a instigarii) s-ar mai fi produs fapta? Ce se va judeca atunci? Instigarea sau fapta? Cine este mai vinovat, instigatorul sau faptuitorul? Poti demonstra ca fapta ar fi existat in lipsa instigatorului?
      CSM-ul ar trebui sa judece aceste cazuri. Judele e vinovat pentru ca e „coruptibil”, nu pentru ca e „coruput”. Un judecator simplu nu poate da un verdict pe fapte initilaizate de organele de ancheta.

      DanSu

      05/01/2012 at 12:46 am

  36. Ascult la TVR-info, un patro(nel) care vorbeste de taxarea muncii (CAS-ul este atacul lui).
    Are dreptate si greseste in acelasi timp.
    CAS-ul insemna in primul rand pensii si alte asigurari.
    Protectia batranilor (CAS) este si prioritara si in acelasi timp si ruinatoare financiiar. Si pentru contributor si pentru beneficiari.
    Solutii rezonabile pe termen scurt/mediu nu exista, exista in schimb solutii (adoptate de politicieni) pentru degringolada in sistem. Dupa formula simpla: nu-i convingi – zapaceste-i.

    DanSu

    05/01/2012 at 1:05 am

  37. Buna dimineata la toata lumea 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    05/01/2012 at 6:34 am


Comentariile sunt închise.