Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

2011 – Personalitatea anului: Angela Merkel

Fara nici un concurent serios, Angela Merkel poate fi considerata personalitatea anului 2011. O favorita involuntara a istoriei, Merkel a reusit ceea ce ambitiile Kaiserului Wilhelm al II-lea nu au putut fi realizate, asta ca sa nu mai vorbim de de tancurile lui Heinz Guderian, geniul lui Erwin Rommel sau dementa toatala a lui Hitler. Sub conducerea lui Merkel, Germania a devenit cea mai mare putere din Europa,  a treia din lume ca forta economica, după Statele Unite si Japonia, a cincea din lume în ceea ce priveste puterea de cumpărare. Este prima femeie cancelar din istoria Republicii Federale Germania. Angela Merkel  a fost aleasă în functia de Cancelar al Germaniei la data de 22 noiembrie 2005 de către Bundestag, parlamentul german si realeasă la 28 octombrie 2009. Din 2006 până în 2011 ea a fost numită de revista Forbes Magazine drept cea mai puternică femeie din lume. In 2011 a fost aleasa ca a patra personalitate politica a lumii.

Angela Merkel s-a nascut in familia pastorul luteran Horst Kasner, in anul 1954, la Hamburg, Germania Federala. Imediat după nasterea ei, familia s-a mutat de la Hamburg (RFG) în RDG. În 1978 Merkel si-a încheiat studiul fizicii la Universitatea Karl Marx din Leipzig. În 1986 si-a dat doctoratul în fizică, dobândind titlul de doctor. În timpul scolii si al facultătii a fost membră activă a organizatiei de tineret socialiste Freie Deutsche Jugend (FDJ- Tineretul german liber), fără a deveni si membră de partid. Merkel a trăit în RDG până la prăbusirea acesteia si Reunificarea Germaniei din 1989 – 1990.

Începând din anul 2000 Merkel este presedinta partidului Uniunea Crestin-Democrată (CDU). La alegerile federale germane din anul 2005, a fost aleasă ca membră a parlamentului german, reprezentând electoratul unei circumscriptii electorale din landul Mecklenburg – Pomerania Inferioară. În presă, mai ales în cea britanică, Merkel a fost frecvent comparată cu fostul prim-ministru britanic Margaret Thatcher, fiindcă ambele sunt femei, care fac parte din partide conservatoare, având si un stil de conducere asemănător. Desi, dupa parerea mea, diferenta intre ele este enorma.

Diferenta intre cele doua doamne este legata de o viziune economica diferita. Angela Merkel nu este nici pe departe o conservatoare in genul dnei Thatcher, ci mai degraba partizana unuia dintre cele mai bine stabilite curente ale liberalismului, ordoliberalismul, născut în Germania interbelică şi popularizat postbelic sub numele de „economie socială de piaţă” de către influentul ministru creştin-democrat german al Economiei (1949-1963) şi cancelar federal (1963-1966) Ludwig Erhard.

În opinia majoritatii politicienilor europeni, Merkel este puternică nu numai pentru că reprezintă cea mai mare ţară din UE, dar „şi pentru că este cel mai serios dintre şefii de guvern. Şi celorlalţi le este frică de ea”. Romano Prodi ar fi declarat că în Europa „doamna ia deciziile, iar preşedintele francez dă apoi o conferinţă de presă pentru a le explica”.

Colaborarea franco-germana i-a dat posibilitatea Cancelarului german sa atenueze sentimentele anti-germane adanc inradacinate in opinia publica Europeana. Salvarea monedei euro s-ar putea baza în întregime pe Germania, deoarece este singura economie care pare suficient de puternică pentru a susţine celelalte ţări. Din vara anului 2009, de când restul zonei euro se scufundă din ce în ce mai adânc în criză, puterea economică a Germaniei s-a amplificat: PIB-ul ei a crescut cu aproape 7%, exporturile ei cu peste 25%.

Este mai mult decat clar ca hegemonia reprezentata de Germania este exercitată de Merkel  împotriva voinţei sale. Ea nu este pregătită să joace acest rol şi de altfel nu l-a dorit niciodată. A fabrica maşini şi utilaje de calitate – aceasta este o parte a imaginii pe care Germania o are despre sine-însăşi. Dar în ceea ce priveşte posibilitatea de a juca un prim rol pe scena internaţională? Salvarea monedei euro cere de la Germania nu numai mult mai mult decât vrea să dea. Ci probabil chiar mai mult decât poate.

Meritul extraordinar al dnei Merkel este felul in care a reusit sa convinga la nivel national coalitia destul de problematica si sa navigheze intre situatiile tulburi care s-au nascut din cauza acestei coalitii. Importat de mentionat este ca si alte ţări au o curte constituţională, un sistem federal sau un sistem de reprezentare proporţională, care urcă la putere guverne de coaliţie. Dar niciunul nu le are pe toate trei dintr-o dată şi puţini sunt cei de care depind atât de multe lucruri. Cancelarul Merkel s-a dovedit maestra in a mentine echilibrul institutional in aceste conditii.

Pe plan international nici nu mai este vorba de a convinge pe cineva despre aptitudinile dnei Cancelar. Cred ca daca ne-o dorim sau nu,  Germania a reusit sa-i convinga pe “răsăritenii-sceptici”, in frunte cu Polonia si Romania,  ca “politicile estice” ale Germaniei sunt necesare acesteia avand in vedere ca cel mai mare partener economic al Germaniei este Rusia, din care importă produse de 31,8 miliarde de euro si în care exportă de 26,4 miliarde de euro.

Rigoarea germană reprezentata de dna Merkel este singura alternativă la modelul chinez si poate prezenta un orizont de insanatosire a Uniunii Europene. Cu riscul de a nu place celor care acuză Germania de rigiditate şi legalism este singurul care poate genera succesul tuturor europenilor. Cred cu tarie ca Europa ar face bine să colaboreze cu ea.

Postare complementara pe Politeia Europeana – Ordinul economic ce o inspiră pe Merkel. Merita citit!

Written by Theophyle

18/12/2011 la 3:51 pm

104 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. salut,

    100% de acord, dar as avea o intrebare: de ce Helmut Kohl a spus despre protejata sa Angela Merkel,
    ca ii distruge Europa si a acuzat-o de manipularea crizei euro şi de deteriorarea imaginii Germaniei în relaţiile internaţionale??

    incerc un raspuns si anume: Merkel incearca sa salveze Europa, ajutind tarile in criza (Grecia etc), pe cind,probabil, ca Helmut Kohl nu ar fi facut-o…..

    skorpion

    18/12/2011 at 4:02 pm

    • Salut skorpi 🙂
      parerea mea este ca dl Kohl a crezut ca Merkel este prea prudenta in decizii. Adica el a fost neplacut surprins de incetinela deciziilor.

      Theophyle

      18/12/2011 at 4:04 pm

  2. salut, Theo!
    🙂 deci… sunt bun! (primul invingator l-am identificat). astept restul materialelor 😀

    Sare'n Ochi

    18/12/2011 at 4:06 pm

    • Sare salut! 🙂
      e super! Am fost 100% convergenti!

      Theophyle

      18/12/2011 at 4:08 pm

  3. salut! 🙂

    Pararea mea este ca Merkel e de departe invingatoarea anului, pentru ca a dat tonul si acuma baietii toti joaca. E drept ca de 2-3 zile se aud revolte impotriva modelului austeritatii germane, dar ele vin exact de la tari sau politicieni care vor sa navigheze pe apele marii tulbure numite „deficit cit mai mare”.

    Nu se mai poate. Cine vrea sa urce in trenul condus de Germania, nu are decit sa adopte ideile despre economie ale Germaniei. Altfel ramin cu deficitul mare si ii asteapta pe chinejii care cin bani si cu pretentii politco-economice care iti ingheata singele.

    Cetatean

    18/12/2011 at 4:15 pm

    • Salut Cetatean 🙂
      Doamna incearca sa le bage mintile la cap! Munciti baieti si fete, munciti!

      Theophyle

      18/12/2011 at 4:23 pm

      • salutare ! 🙂 muncim , muncim la taxe sa platim. 🙂 😀

        zigzag

        18/12/2011 at 4:27 pm

        • Salut Zigzag 🙂
          Cine nemtii? 😆

          Theophyle

          18/12/2011 at 4:29 pm

  4. chinji care „vin cu banii”.

    Cetatean

    18/12/2011 at 4:16 pm

  5. Ceva-ceva imi reaminteste despre setea/foamea de „spatiu vital”.
    Sub diferite forme.
    Iar daca ar fi sa aleg ceva, aleg perfidul Albion; am neincredere fata de alianta Merkozy.
    Dar, probabil, Istoria s-a saturat de clisee si vrea sa ne faca unele surprize 😛

    victor L

    18/12/2011 at 4:24 pm

    • Salut Victor 🙂
      Putin scepticism nu e rau niciodata. Performantele insa vorbesc, nu?

      Theophyle

      18/12/2011 at 4:26 pm

  6. Salut 🙂
    Nu am nimic impotriva cuiva legalist, si chisr rigid, daca respectivul are bune intentii.
    Din pacate nu am incredere in statul german si in actiunile sale. Nu pot sa nu imi amintesc de apropierea de Rusia. Si faptul ca in ultimul razboi si-au tratat aliatii ca pe niste gunoaie are importanta. Sa nu-mi spuneti ca asta s-a petrecut cu prea mult timp in urma.
    Madame Merkel sustine acum niste lucruri de bun simt. E clar ca in directia asta trebuie sa mergem, Dar sper sa iesim cu bine din „bull shit” si sa ne indepartam de ei cat se poate de repede.
    Cica Evropa ar vorbi acum germana. Eu voi prefera intotdeauna engleza 🙂

    Diana

    18/12/2011 at 4:29 pm

    • Salut Diana 🙂
      au trect deja 2 generatii si jumatate. Germania aprope nu are armata. Parerea mea este ca mai bine fac masini si ei si japonezii decat tancuri si nu port avioane! Cat depre „drum”, este singurul viabil!

      Theophyle

      18/12/2011 at 4:32 pm

      • Nu-i vorba de armata si de masini de lupta, ci de o atitudine, pe care eu una o vad ca fiind cam aceeasi.
        Drumul e singurul valabil, asta e, dar neincrederea ramane.
        Onestitatea nu este un apanaj german, cred ca pe acest blog se vede asta in fiecare zi 🙂

        Diana

        18/12/2011 at 4:37 pm

        • Nu absolut nu! Dar lucrurile s-au mai schimbat si pe la ei!

          Theophyle

          18/12/2011 at 4:43 pm

  7. desydemeter

    18/12/2011 at 4:30 pm

  8. Excelent articol,
    Poate gresesc dar Theophyle incet incet se identifica in scriitura cu the economist 🙂
    Dar daca dna Merkel si partidul sau nu vor fi agreate la ea acasa ? Ce ne facem noi ? (polonia si basescu)

    lastnightmusic

    18/12/2011 at 4:37 pm

    • Salut TDS 🙂
      De atat citit mai „cumparam” si noi putin „polish” 😀 Felix trebiue sa propuna Bundestagului sa o schimbe 😆

      Theophyle

      18/12/2011 at 4:42 pm

      • felix e kaput.shade la reanimare si numara lovelele care le a investit in stan patitu’ :))

        zigzag

        18/12/2011 at 4:47 pm

        • Pana la urma a fost o mare distractie, daca ceea ce scrie prin ziare a fost adevarat!

          Theophyle

          18/12/2011 at 4:48 pm

          • Cineva are un link pe YouTube?

            Theophyle

            18/12/2011 at 4:49 pm

            • Seara buna 🙂
              Aici este o inregistrare 😀
              http://inregistrari.antena3.ro/view-Conexiuni_cu_Valentin_Stan-22.html

              mar

              18/12/2011 at 5:12 pm

              • Buna seara mar 🙂
                Am vazut din nefericire nu se poate folosi la o postare. Numai YouTube primeste platforma 🙂

                Theophyle

                18/12/2011 at 5:15 pm

              • Sunt linkuri mai peste tot. Stan laptop a izbit cu scula din dotare in toate partile, insa sa nu ne bucuram atunci cand un nebun scapa de la balamuc, macar acolo i se faceau injectii cu ruble…..

                andrzej

                18/12/2011 at 6:55 pm

  9. cercetez imediat 😛

    zigzag

    18/12/2011 at 4:51 pm

  10. salut Theophyle,

    de acord cu analiza descriptivă a Germaniei merkeliene. Cred că trebuie găsit „compromisul care nu compromite” între rigorismul german şi nesităţile – din nefericire atât de constrângătoarele necesităţi – economiei mondiale.

    Pe aceeaşi lungime de undă:

    „Parallèlement, ils remontent à l’Allemagne webérienne racontée par Thomas Mann d’un capitalisme naissant qui se veut modéré, d’une bourgeoisie qui commerce mais qui se méfie de l’argent parce qu’il enivre et pousse à rêver de puissance. Etre puissant, sentiment antichrétien, dont les Allemands protestants et éduqués qui parlent « hochdeutsch » (haut allemand) savent qu’ils doivent se méfier…

    Cette Allemagne-là est admirable. Mais elle s’aveugle en refusant de voir que beaucoup d’autres, païens ou vulgaires, ne résistent pas à la puissance de l’argent. Les Américains en premier. Bref, les marchés financiers. Sans parler des Chinois.” (…)

    „Qu’est-ce qu’un modèle de modernité européenne intégrant les deux nouvelles puissances réelles d’aujourd’hui, les marchés financiers et la Chine ? Il n’y aura pas d’Europe sans réponse aux questions en profondeur d’un Schäuble. Le dialogue franco-allemand doit rénover l’idée de justice sociale, de solidarité entre générations, de capitalisme modéré. Et vite. Tous les jours, l’autre monde écrase l’Europe, la France et l’Allemagne.”

    http://www.lesechos.fr/opinions/chroniques/0201797672784-l-echec-annonce-de-m-me-merkel-263974.php

    Bogdan Popa

    18/12/2011 at 5:02 pm

    • Buna seara Bogdan,
      Am citit – bun link – multumesc 🙂

      Theophyle

      18/12/2011 at 5:14 pm

  11. Total de acord cu nominalizarea 🙂 Doamna Merkel a facut un tur de forta anul asta, dovedind prudenta in problema Libiei si viziune in modul de abordare a crizei economice, inclusiv a Greciei.

    mar

    18/12/2011 at 5:22 pm

  12. Neindoios, si pentru un neincrezator ca mine in Germania, Angela Merkel este personalitatea anului in Evropa.
    Imi imagimez o lume fara Unchiul Sam, retras in hibernare/izolationism; si voi urmari, din Rai sau Iad unde voi poposi, dezvoltarea a 4 tari. Doua democratii, cum zice @ Theophyle „au trect deja 2 generatii si jumatate. Germania (si Japonia, zic eu) aprope nu are armata.”
    Pe linga cele doua atasez Rusia si China. Care au armate si se inarmeaza fara sa tina cont de pacifismul nemtilor si niponilor
    Sa mearga lucrurile lin si in deplina armonie? peste poate. Nu ma ajuta mintea sa-mi imaginez ce se va intimpla, dar sint multumit ca nu voi mai fi pe aici 😛
    Asa ca am incredere in neincrederea perfidului Albion in politicile Merkozy.

    victor L

    18/12/2011 at 5:29 pm

    • 1. sa speram ca din rai 🙂
      2. Si eu am incredere in Albion mai mult decat am incredere in Sarko & Co;
      3. Nu cred ca viitor Presedinte american va continua politicile lui Obama;
      4. China probabil ca va avea suficiente probleme cu Rusia, din fericire si Rusia viceversa;

      Theophyle

      18/12/2011 at 5:38 pm

  13. Numai o bucatica, care este scoasa din context. Lipseste dialogul cu demodecicul si cu Crin Tontanosecu

    mar

    18/12/2011 at 5:38 pm

    • ha, ha 😆

      Theophyle

      18/12/2011 at 5:39 pm

      • Este o aparitie stranie si in viata reala, in urma cu o luan l-am vazut intr-un hypermarket vorbind la telefon, spectacol total are lumea lui care nu se intersecteaza cu cei din jur.

        mar

        18/12/2011 at 5:46 pm

        • da, am impresia ca este un tip ciudat!

          Theophyle

          18/12/2011 at 5:50 pm

  14. E posibil ca asta sa fie o explicatie pentru comportamentul deviant al lui Stan:

    ” Familia mogulului Dan Voiculescu e foarte nervoasă în ultimele zile, după ce s-a descoperit că pierderile financiare produse de trei publicații ale trustului, ”Săptămîna financiară”, ”Felicia” și „Fin.ro Magazin”, retrase nu demult de pe tarabe, sunt mult mai mari decît cele estimate inițial.

    Găurile financiare, descoperite după marea reorganizare din ultimele săptămîni, sunt, din informațiile Inpolitics, în contabilitatea celor două firme care editau publicațiile amintite, ”Saptamana Financiara SRL”, și ”Media Casa Press” și care s-au aflat sub administrarea Gabrielei Vrînceanu Firea.

    n urma inventarierii pierderilor uriașe, conducerea trustului a luat decizia ca grupul ziariștilor de la publicațiile în cauză, care au plecat pentru a lansa o nouă revistă financiară, să nu își primească ultimele drepturi bănești cuvenite pînă cînd nu se vor recupera creanțele pe care Media Casa și Săptămîna Financiară le au la alte firme. Restul ziariștilor, care au rămas la Intact, vor fi plătiți în regim normal”.
    (inpolitics, acum doua zile)

    Cetatean

    18/12/2011 at 5:58 pm

  15. E trist : S-a stins Vaclav Havel !

    lastnightmusic

    18/12/2011 at 6:05 pm

    • Da, foarte!!! 😦 Numai ai naibi comunisti traiesc la infinit!

      Theophyle

      18/12/2011 at 6:08 pm

  16. No, Stefan, voi mascaltonilor nu mai aveti loc de niciun ruman?
    „Ilie Nastase si Ion Tiriac au fost prezentati intr-un articol de pe portalul de articole sportive Mondosport.info din Italia drept „tiganul Ilie Nastase” si „Ion Tiriac, celalalt cabotin roman”, a semnalat Reporter Virtual.

    victor L

    18/12/2011 at 6:15 pm

  17. Institutul Egiptului – infiintat de Napoleon in 1806 – a fost incendiat de persoane necunoscute….
    au ars documente vechi, extrem de vechi datind chiar din antichitate…
    😦

    skorpion

    18/12/2011 at 6:21 pm

    • Al naibi de primavara, iarna asta! 😦

      Theophyle

      18/12/2011 at 6:22 pm

  18. Buna seara,
    Daca ar fi dupa mine, personalitatea anului ar fi de fapt o multipersonalitate: poporul japonez ce a avut o reactie coplesitoare in fata unui dezastru coplesitor – tzunami si accidentul nuclear de la Fukushima. Daca as lua un singur om, un anonim la intamplare din randul celor ce au incercat sa lupte cu acele catastrofe, in fata lui m-as inchina!

    Inganduratul

    18/12/2011 at 6:25 pm

    • Buna seara,
      Aveti dreptate in ceea ce priveste calitatile acestui popor. Ii vom mentiona la „societate” si nu la „personalitate”

      Theophyle

      18/12/2011 at 6:27 pm

  19. Nu stiu citi dintre Dvs ati fost pe faza la dezbatarea din senat privind legea raspunderii magistratilor, insa merita sa va semnalez discursul lui Predoiu (pe care il regasesc de ceva vreme mult mai in forma si mai combativ decit era inainte):

    http://www.juridice.ro/179265/catalin-predoiu-ideea-ca-un-om-care-isi-innoda-lacrimile-in-barba-spune-nimeni-nu-le-poate-face-nimic-ma-rascoleste-si-astazi.html

    ” M-am gândit la Octavian Dumitrescu, un bătrân care a fost trimis să doarmă în pădure timp de săptămâni de zile pentru că în mod abuziv a fost deposedat de casa în care locuia şi asupra căreia avea drepturi, dovedindu-se ulterior că este o eroare judiciară. Nimeni nu a răspuns.

    Mi-a venit în minte cazul Thyssen Group, un dosar care stă în instanţele noastre de 30 de ani şi pune probleme, inclusiv sub aspectul credibilităţii noastre ca stat în raport cu partenerii externi, publici şi privaţi. Nimeni nu a răspuns până acum.

    M-am gândit la zecile, chiar sutele de memorii pe care le primim anual la Ministerul Justiţiei şi faţă de care suntem puşi în situaţia să spunem “ne pare rău, nu putem declanşa nici un mecanism care să verifice dacă în aceste cazuri există sau nu o eroare judiciară”.

    M-am gândit la funcţionarea statului român care e compus din trei puteri, nu doar din două. M-am gândit de asemeni la un candidat aflat ieri în plenul Consiliului Superior al Magistraturii, un judecător care a fost întrebat ce părere are despre acest proiect de lege, încalcă sau nu independenţa magistratului? Şi omul a răspuns “nu”. Şi s-a insistat: dar ce părere aveţi, dacă ministrul Justiţiei poate declanşa o cercetare disciplinară, judecată de altfel mai departe de inspecţie şi de plen, de secţiile Consiliului, încalcă sau nu independenţa? Şi omul a spus: nu, n-am nici o problemă pentru că îmi fac treaba bine. Vă las pe dumneavoastră să ghiciţi dacă a mai trecut sau nu concursul pentru promovare„.

    Va las pe Dvs sa evaluati „reformismul” pletosilor din CSM.

    Cetatean

    18/12/2011 at 7:08 pm

  20. „În alte cuvinte, nu există nici un fel de amestec în ceea ce priveşte modul în care se rezolvă aceste sesizări. Sigur că se poate pune întrebarea: dar de ce? De ce să se declanşeze acest mecanism al cercetării disciplinare şi din afara sistemului judiciar? Pentru că nici un sistem nu poate rămâne rupt de celelalte sisteme împreună cu care funcţionează pentru binele cetăţenilor. Nici un sistem nu poate deveni autarhic fără ca în final să îşi piardă menirea. Nici un sistem nu poate deveni autist fără ca în final să facă rău societăţii din sânul căruia s-a creat. În acest moment, profesia de magistrat este văduvită de un mecanism care să constituie un sistem imunitar faţă de propriile probleme interne”.

    Daca trece legea raspunderii magistratilor, vom avea cetateanul roman ca semi-cistigator pe anul asta. Din pacate, el nu poate fi cistigator pe de-antregul, pentru ca CSM-ul a scapat de Sandeii cei vechi si a dobindit altii noi.

    Cetatean

    18/12/2011 at 7:10 pm

  21. „S-a vorbit de faptul că magistraţii nu doresc legea. Este fals. Unii dintre liderii lor nu doresc legea. Şi nu mai e treaba mea să răspund de ce, e treaba lor să răspundă de ce. Câtă vreme magistraţii înşişi o susţin, cum aţi văzut că s-a susţinut ieri chiar de către un candidat care şi-a riscat şansele de a promova”.

    camarila Sandeilor noi: Mona, Cristi, Horatiu, Adrian etc comp. Reforma lu’ peste.

    Mai vedem dupa decizia CCR directia in care va evolua Justitia.

    Cetatean

    18/12/2011 at 7:12 pm

    • Super interesant 🙂
      Chiar nu mai sti ce sa crezi in tara asta!

      Theophyle

      18/12/2011 at 7:29 pm

  22. „Personalitatea” anului este incontestabil si va fi in veci regizorul Sergiu Nicolaescu care a reusit sa regizeze infrangerea unei revolte populate transformand-o in a doua intorcere a armelor impotriva poporului roman.
    Remarc tot la acest capitol si „personalitatea” fostului …. Petre Roman care afirma(nu acasa ci doar in interviuri pentru ziare vestice) cu ani in urma ca teroristii au fost o diversiune( a cui si impotriva cui ?)
    Remarc inca o data lipsa de caracter si lasitatea celui mai (auto)premiat dintre ziaristii romani care recent s-a facut ca se da la Iliescu(penibil).
    O observatie legata de decesul marelui dizident anticomunist si primul presedinte al Cehiei V.Havel si remarca stalinistului I. Iliescu: „Dispare un om care a marcat istoria acestor ani”- diferenta mare intre iliescu care chema trupele rusesti sa-i sprijine scaunul obtinut prin complot si crima si cehul Havel care il invita pe Frank Zappa .

    andrzej

    18/12/2011 at 7:16 pm

  23. Predoiu la Realitatea, exact pe aceasta tema.

    Cetatean

    18/12/2011 at 7:21 pm

    • Nu vad! Ce spune?

      Theophyle

      18/12/2011 at 7:30 pm

      • Isi apara proiectul foarte bine, in fata unui jurnalist de doi lei.

        Argumenteaza ca este normal ca macar dpdv al initierii sesizarii CSM pe chestiuni de raspundere, trebuie ca si Ministrul Justitiei sa poata face sesizarea.

        Arata ca mereu sefii Justitiei pleaca de la premisa voit gresita ca orice politician este de rea credinta, vrind sa saboteze independenta Justitiei.

        Cetatean

        18/12/2011 at 7:33 pm

  24. si la capitolul supizenia anului las aici un citat pe care nici macar cei de la Catzavencu nu ar fi putut- imagina: „”Mihai Eminescu credea că doliul este umbra pe care cei plecaţi dintre noi o lasă asupra celor rămaşi. Vaclav Havel ne lasă în conul de lumină al unor idealuri înalte pentru care a luptat neîncetat, fără nici un compromis”,
    Va las sa ghiciti!

    andrzej

    18/12/2011 at 7:30 pm

    • andrzej,
      Tu chiar nu intelegi subiectul discutat sau poate ai o agenda “excursurs”

      Theophyle

      18/12/2011 at 7:34 pm

  25. „”Secţiile Unite ale Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, legal constituite, au hotărât în unanimitate sesizarea Curţii Constituţionale cu privire la neconstituţionalitatea dispoziţiilor art. 99 lit. r), s) şi ş) şi art. 991 din Legea nr. 303/2004, astfel cum sunt prevăzute în Legea pentru modificarea şi completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor…

    Consiliul Superior al Magistraturii consideră că legea astfel adoptată are prevederi care aduc atingere independenţei judecătorului, atât din perspectiva controlului asupra fondului hotărârilor judecătoreşti, cât şi în ceea ce priveşte reanalizarea unor hotărâri definitive şi irevocabile, precum şi implicarea Executivului în declanşarea acţiunii disciplinare împotriva judecătorilor şi procurorilor.

    „Aceste prevederi încalcă principiul independenţei justiţiei şi principiul separaţiei puterilor în stat, consacrate constituţional, dar şi prevederile Legii fundamentale privind rolul Consiliului Superior al Magistraturii în ceea ce priveşte cariera magistraţilor”, se arată într-un comunicat al CSM”.

    Siiiiigur!

    Cetatean

    18/12/2011 at 7:31 pm

    • Pe naiba!!! Astai vor sa faca ce vor ei!

      Theophyle

      18/12/2011 at 7:33 pm

      • asa este! Va fi foarte-foarte grea decizia CCR pe tema asta.

        Cetatean

        18/12/2011 at 7:34 pm

        • Sa speram ca o vor intelege 🙂

          Theophyle

          18/12/2011 at 7:36 pm

          • si eu sper, insa se poate intimpla ca ei sa caseze anumite articole precise din lege, iar Parlamentul sa fie nevoit sa revoteze legea, in forma cenzurata, lucru care inseamna alte tergiversari si poate chiar un blocaj.

            Cetatean

            18/12/2011 at 7:39 pm

  26. Noapte buna, ca maine am o zi grea, grea de tot!

    andrzej

    18/12/2011 at 7:33 pm

    • Noapte buna, andrzej

      Theophyle

      18/12/2011 at 7:51 pm

  27. la ora 21 Cristoiu are o editie speciala Ultimul cuvant la b1tv. O fi cu stan laptop ? 🙂 sau altceva ? E de verificat.

    lastnightmusic

    18/12/2011 at 7:49 pm

    • Stan lap-top si-a castigat o publicitate de zile mari 🙂

      Theophyle

      18/12/2011 at 7:50 pm

  28. M-am distrat si eu cu baiatul acela Valentin Stan (si mi-a dat c-ar fi un pas mic pentru democratie si o pierdere uriasa pentru psihiatrie. in plus mi-e teama de ziua in care-i va da Mircea badea replica):
    http://sareinochi.com/2011/12/18/un-pas-mic-pentru-democratie-o-mare-pierdere-pentru-psihiatria-romana/

    Sare'n Ochi

    18/12/2011 at 7:50 pm

    • hai ca esti tare sare 🙂 220 il omoara, omule!

      Theophyle

      18/12/2011 at 7:52 pm

      • 😀
        multzam fain!

        Sare'n Ochi

        18/12/2011 at 7:53 pm

        • Tratamente de acest gen suficient 60-70 Volti

          Theophyle

          18/12/2011 at 7:55 pm

  29. B1 deja se lauda ca emisiunea lui Cristoiu o bate pe a lui Gadea iar emisiunea lui Banciu a batut-o pe a lui Badea pentru audienta pina in 50 ani

    lastnightmusic

    18/12/2011 at 8:02 pm

  30. Intre Merkel si Thatcher exista o diferenta enorma: prima a consolidat o tara, cea din urma a distrus industria tarii de provenienta de dragul statului „financiar”. Comparatia dintre cele 2, asa cum ti se pare si tie, Theophyle, mi se pare cel putin fortata.

    Progresul actual al Gemaniei mi se pare si unul conjuctural: in timp de unii tipareau bani, nemtii au muncit sa renasca Germania Mare si au avut o disciplina monetara acerba din cauza tristei amintiri a inflatiei dramatice de dupa razboi.

    Astfel in timp ce unii au huzurit tiparind in continuare Euro eliberati de termenul de referinta monetar european – marca germana (renuntarea la marca a reprezentat costul unificarii celor 2 Germanii) – nemtii au platit datoria la rusi pentru a-si retrage trupele. Decalajul a crescut lent, urmand ca apoi sa creasca dramatic din cauza impasului generat nu de dimensiunea datoriilor celorlalti, cat de externalizarea lipsita de responsabilitate a mijloacelor de productie si imposibilitatea achitarii banilor imprumutati.

    Cu alte cuvinte Germania nu este un leopard, ci doar o broasca testoasa ce nu ia pauze niciodata. Succesul lui Merkel din aceasta perioada poate fi pus si pe seama timpului potrivit la care a aparut pe scena politica si istorica.

    Legat de niste comentarii anterioare: a crede ca Germania nu isi va reface industria de armament este o naivitate. Aduce profit si nu se stie niciodata cand ai nevoie de ea. Insa acest lucru nu trebuie sa ne sperie. Hegemonia nu se mai otine prin forta bruta, ci prin putere financiara.

    acspot

    18/12/2011 at 8:20 pm

  31. Seara buna 🙂
    Doamna nemtoaica a rezistat unui „val imens” care dorea emiterea de eurobonduri si continuarea veseliei vietii pe datorii imposibil de platit . 🙂
    Pe plan national , USL e personajul anului . Cite timpenii au debitat in 365 de zile , greu de egalat . 😆
    Domnul Geoana este si cel mai mare infrint al anului . Culmea , de propriul partid care ajunge pina la urma la divizare inevitabila . Cu cit mai repede , cu atit mai bine . 🙂

    Ștefan A.

    18/12/2011 at 8:23 pm

  32. Eu sper ca Germania sa ne cucereasca (cel putin in spiritul economiei).

    tibi

    18/12/2011 at 8:30 pm

  33. Eu n-as fi atit de optimist asupra ascensiunii Germaniei. Daca urmarim ultimii 150 de ani observam ca pentru germani, Romania nu a fost decit o moneda de schimb in relatiile cu Rusia. Pentru noi e foarte bun modelul economic dar sunt sceptic asupra foloaselor politice pe termen mediu si lung. Situatia actuala are o vaga asemanare cu inceputul anilor 30 – ( ascensiunea dreptei in Ungaria etc) ramine sa vedem ce se va intimpla.

    bigone

    18/12/2011 at 8:47 pm

  34. bigone, intre timp a aparut si scutul american in partea asta de Europa si Romania nu mai poate fi folosita ca moneda de schimb politic in relatia Rusia-Germania.

    Moldova si Transnistra joaca rolul de moneda de schimb 😦

    Cetatean

    18/12/2011 at 8:54 pm

  35. Corect aceasta e problema ( Moldova ) care ne doare, ne asteptam din partea Germaniei la mai multa intelegere.

    bigone

    18/12/2011 at 8:57 pm

  36. Moldova si Transnistria sunt o chesitune spinoasa, tratata de Germania si Rusia ca micro-test pentru a vedea cum reactioneaza Europa dpdv politic la incercarile Germaniei de a juca un rol mai apasat in politica externa a UE. Din pacate, Germania a inceput sa se implice de anul asta in zona Moldova-Transnistria, cam in perioada in care aparea racirea relatiei Nato-Rusia in problema scutului.

    Cetatean

    18/12/2011 at 8:59 pm

  37. Buna seara,
    la Cristoiu era anuntat Geoana. Poate au schimbat subiectul.

    cedric

    18/12/2011 at 9:00 pm

  38. A inceput acum, e Geoana. In partea a doua , comentarii cu Boda, Andronic si Gusa , cred

    cedric

    18/12/2011 at 9:01 pm

  39. Geoana pare mai imbatrinit.

    Cetatean

    18/12/2011 at 9:09 pm

  40. Mi-e greu sa-l urmaresc, e prea mieros cu unii si (tot) al dracului cu puterea!

    cedric

    18/12/2011 at 9:11 pm

    • Trebuie urmarit, omul e inoxidabil. Nici o infringere nu este pentru el un semnal ca trebuie sa plece acasa :mrgreen:

      Cetatean

      18/12/2011 at 9:14 pm

  41. Degeaba IQ -ul lui n-a crescut cu virsta.

    bigone

    18/12/2011 at 9:12 pm

  42. Geoana vorbeste de clientela politica…

    Hai sa va reamintesc ceva:

    „Astfel, pe 6 septembrie 2006, Maria (Lili) Schutz îl înştiinţa prin SMS pe Mircea Geoană că a fost chemată la DNA Oradea, că înaintea ei mai fusese chemat şi fostul şef al ADS Corneliu Popa, pe care procurorii îl suspectau că ar fi ajutat-o pe Maria (Lili) Schutz să păgubească agenţia pe care o conducea. În replică, fostul lider PSD i-a transmis lui Schutz să vină la Bucureşti. A doua zi, Mircea Geoană a sunat-o pe „Lili”, aşa cum i se adresa în particular acesteia, spunându-i textual: „Te rog să îţi notezi un număr de telefon… O secundă, ca să-l scot din memorie… Domnul general Voicu Cătălin. (…) Sună-l acum, te întâlneşti cu el şi te ajută cu ce ai nevoie„.

    Voicu: „Voicu Cătălin: Băga-mi-aş p… în Geoană şi cu toţi americanii lui, care ni i-a adus la Curtea Supremă, că mulţi au dosare. Şi cu toate golăncile, cu şeful organizaţiei PSD de la Dolj (Maria Schutz – n.r.). Şuţa aia cu serele, cu tot… Păi, şefa, doamna Cristea de la Dâmboviţa, la fel, şi nu-ţi mai dau nume, că nu-i frumos. Mulţi! Dom’ne, i-am rezolvat pe toţi, dom’ne, că unde n-a fost loc de rezolvat am dat suspen-dare, n-a plecat cu puşcărie, alţii le-a dat 10 ani, unul dintre avocaţi zice: „Dom’ne, nu-i e ruşine, dom’ne?” „Dom’ne, zic, asta a fost!” (…) … asta, să ne ajute Dumnezeu, vine turul doi, ş-atunci…”.

    Geoana vorbeste de clientela politica!!!

    Cetatean

    18/12/2011 at 9:17 pm

  43. Se considera purificat si absolvit de toate pacatele dupa expectorarea din PSD, asa ca acum poate da lecti de deontologie.i

    cedric

    18/12/2011 at 9:25 pm

  44. lectii

    cedric

    18/12/2011 at 9:25 pm

  45. aiurea, doar ca nu a mai fost considerat suficient de bun pentru mentinerea in haita. Atit.

    Cetatean

    18/12/2011 at 9:29 pm

  46. Geoana e fenomenal, spune ca in vremurile astea trebuie sa „iesi cu chestiuni sociale” si ca nu trebuie sa se accepte asa, fara modificari, austeritatea bugetara :mrgreen:

    Cetatean

    18/12/2011 at 9:39 pm

  47. Eu nu cred nimic din ce spune: mii de scrisori cu rugaminti de salvare, politicieni care vor sa i se alature, bla-bla.

    cedric

    18/12/2011 at 9:50 pm

  48. Buna seara!
    Propun chiulangiul anului: Crin Antonsescu.

    Creanga

    18/12/2011 at 10:37 pm

  49. asta nu e al anului, ci al secolului!

    Cetatean

    18/12/2011 at 10:44 pm

  50. nici eu.

    Cetatean

    18/12/2011 at 10:44 pm

  51. „Meritul extraordinar al dnei Merkel este felul in care a reusit sa convinga la nivel national coalitia destul de problematica si sa navigheze intre situatiile tulburi care s-au nascut din cauza acestei coalitii.”

    Eh… lasati ca si Hitler a avut merite similare la un moment dat. Si Ceausescu are „meritul” ca a facut metroul (ca incompetentii astia abia-s in stare sa-l tina in stare de functionare). Pe cand o analiza care sa cuprinda si „costurile” pe langa „veniturile” aduse de dna Merkel?

    Logosfera.ro

    18/12/2011 at 10:52 pm

    • Salut, Logosfera. Cred ca mergi mult prea departe in paralela cu Hitler si Ceausescu. Sa nu comparam elemente incomparabile.

      „Costurile” austeritatii sunt cele legate de moartea statului social european.

      Cetatean

      18/12/2011 at 11:16 pm

  52. @Cetatean, cand ai timp, te rog citeste acest material:
    http://www.gazetadecluj.ro/citeste/6395-un-judecator-clujean-refuza-darul-otravit-
    si zi-mi/tradu-mi 😀

    Sare'n Ochi

    18/12/2011 at 11:07 pm

  53. salut! 🙂

    Dana Garbovan se teme ca in cazul unui proces cu mai multe etape, daca, sa zicem, la prima decizie cineva cistiga, partea care a pierdut poate ataca judecatorul pe motoiv ca a aplicat gresit legea. Se declanseaza procedura de cercetare disciplinara a judecatorului de Tribunal (sa zicem) care a pronuntat prima instanta, desi procesul merge mai departe la Curtea de Apel, pentru ca in paralel cel care a pierdut face si apel.

    Astfel, zice Dana Garbovan, am avea doua controale: cel jurisdictional (adica apelul) si cel disciplinar, impotriva judecatorului. De unde doua situatii: „Daca judecatorul e sanctionat inainte de a fi
    solutionat apelul sau recursul, judecatorii din calea de atac [adica cei de la Curtea de Apel, sau chiar de la ICCJ] vor fi influentati fara indoiala de aceasta. Daca e sanctionat ulterior ramanerii irevocabile a hotararii, va atrage revizuirea acesteia”.

    Bun, si care e problema aici, intreb eu?

    In primul rind, eu nu sunt de acord cu teza ca „judecatorii din calea de atac vor fi influentati fara indoiala de aceasta„. Ce inseamna „fara indoiala”? De ce trebuie sa fie „influentati”? Cum anume pot fi influentati niste magistrati reputati „independenti”? 😈 Brusc, magistratii nu mai sunt independenti ci influentabili (iata cum conceptul de influenta este brusc aruncat la gunoi pentru citeva clipe cind nu mai serveste interesele castei).

    In al doilea rind, avem un caz particular, ca sa dau si eu un exemplu: Elena Burlan, de la Tribunalul Bucuresti, dispune recuzarea Cameliei Bogdan, pe motiv ca aceaasta a judecat cu prea mare celeritate cazul Vantu si ca s-a antepronuntat (ceea ce era fals). ce a facut Elena Burlan? Conform Codrutei Kovesi, ” agistratul Burlan a extins, fara acoperire in Codul de Procedura Penala, motivele de incompatibilitate, in momentul admiterii cererii de recuzare…. Burlan ar fi judecat cu grava neglijenta”.

    Kovesi avea dreptate, Burlan nu avea temei in lege pentru ce a facut cameliei Bogdan. S-a sezizat Inspectia Judiciara care nu a luat nici o masura impotriva Elenei Burlan, pe motiv ca legislatia nu prevede astfel de masuri (ei las ca de asta vine legea cea noua :twisted:).

    Acum: sa judecam pe cele doua situatii. Desi Burlan nu aveastemei legal, Camelia Bogdan a ramas recuzata pentru ca nu legea nu prevedea apelul la decizia ei. Recuzarea nu a putut fi casata de Curtea de Apel. Nici Elena Burlan nu a fost sanctionata. Astfel ca nici jurisdictonal nici administrativ nu s-a putut face nimic. SOV a scapat de Camelia Bogdan.

    Daca era legea asta in vigoare, existau sanse mari ca Burlan sa plateasca administrativ si (cred, nu sunt sigur ) ca decizia sa fie casata si Camelia Bogdan sa ramina judecatoarea lui Vantu.

    Acum, Garbovam mai zice: „Magistratul clujean continua prin a atrage atentia asupra faptului ca magistratii vor intra in degringolada din cauza faptului ca, sub sanctiunea acestei legi, vor fi pusi sa respecte ad litteram o serie de aspecte abstracte la deciziilor emise de Curtea Constitutionala sau Inalta Curte de Casatie si Justitie. Dana Garbovan este de parere ca hotararile acestor instante trebuiesc respectate, iar punerea lor in aplicare trebuie sa fie in concordanta cu fiecare situatie in parte si nu “orbeste”.
    “A doua problema este legata de reglementarea ca abatere disciplinara a incalcarii
    deciziilor Curtii Constitutionale si a deciziilor in interesul legii pronuntate de Inalta Curte de Casatie si Justitie. Cele doua tipuri de decizii sunt obligatorii potrivit legii si e firesc ca ele sa fie respectate de judecatori. Dar situatia nu este atat de simpla si lipsita de nuante”.

    Vei recunoaste argumentele lui Danilet din disputa cu mine, in primele episoade. Ei bine, nu am decit un raspuns: ba e foarte bine! magistartii sa aplice ad litteram deciziile CCR si RIL-urile ICCJ, si sa nu o mai dea la intors cu CEFO, ca majorutatea habar nu au jurisprudenta europeana si la adapostul CEDO, dau decizii aberante, ca cele de restituire a taierilor salariale.

    http://www.contributors.ro/administratie/cand-tribunalul-valcea-se-viseaza-cedo/

    „Obligat sa aplice automat deciziile CC, judecatorul este obligat sa incalce drepturi fundamentale”, considera judecatorul Curtii de Apel Cluj, Dana Garbovan.

    Fals, fals, fals. Deciziile CCR nu incalca drepturi fundamentale, asta presupune Garbovan.

    Cetatean

    18/12/2011 at 11:34 pm

    • chestia cu deciziile CCR care ar incalca drepturi fundamentale este o marota a noilor Sandei, cu Danilet in frunte.

      Cetatean

      18/12/2011 at 11:44 pm

    • multumesc @Cetatean!

      Sare'n Ochi

      19/12/2011 at 8:48 am

  54. sorry, am multe greseli de scriere…

    Cetatean

    18/12/2011 at 11:37 pm

  55. Buna seara,
    Sambata am participat la intrunirea de la Sibiu a Noii Republici si tin sa va informez ca lucrurile incep sa se miste. Obiectivele sunt ambitioase si se doreste intrarea in parlament minim cu numarul de parlamentari necesar pentru constituirea unui grup parlamentar. Sedintele (au fost mai multe) au inceput in jurul orei 11 si au tinut pana seara la 20. S-a inceput cu o sedinta in care au fost prezentati membrii Grupului de Initiativa National, urmata de o interventie a domnului Gabi Biris pe teme fiscale. Dupa o pauza de cafea, participantii s-au impartit in 3 grupuri: organizare, economie si comunicare (eu personal am fost la comunicare). Dupa alta pauza de cafea, grupurile s-au reunit si a urmat o sedinta de discutii libere si intrebari. Intrebarile au fost diverse, unele la obiect altele mai…ciudate sa le zicem: aliante, Basescu, fosti membrii ai altor partide, componenta GIN samd. Aceste consfatuiri nationale s-a stabilit ca ar fi bine sa se organizeze lunar. Sedintele s-au terminat cu o poza de grup si un colind.
    A urmat cina la care grupul din Arges nu a mai participat.
    La Sibiu a fost o atmosfera extrem de prietenoasa, parca toata lumea se cunoastea de mult timp.
    Noi, argesenii am fost privilegiati, pentru ca si astazi dupa amiaza Mihai Neamtu si dl avocat Nicu Burchel au facut o oprire in Pitesti si s-au intalnit cu GIL Arges. Au stat vreo doua ore, poate mai mult si ne-am simtit foarte bine. Am discutat probleme de organizare locala, s-a discutat despre viitorul statut.
    Important este un lucru…bulgarul s-a pornit si se mareste. Insa este extrem de mult de munca.

    ribelalu

    18/12/2011 at 11:44 pm

  56. Bravo, prietene, ne aduci vesti bune 🙂

    Cetatean

    18/12/2011 at 11:47 pm

  57. http://egypte.blog.lemonde.fr/2011/12/18/tahrir-la-repression-militaire-en-images/

    etapa de tip iunie ’90 din egipt este înspăimântătoare. ăia care omoară nişte compatrioţi în bătaie, călcându-i la propriu în picioare, sunt oameni?

    Bogdan Popa

    19/12/2011 at 1:08 am

  58. Buna Dimineata,
    Postare noua!

    Theophyle

    19/12/2011 at 6:07 am


Comentariile sunt închise.