Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Despre demagogia “renunţării la suveranitate”

De un deceniu si jumatate, Romania se afla intr-un proces continuu de “renuntare la suveranitate”, astazi o parte dintre noi am aflat si ne revoltam – la propriu sau la figurat. Romania a platit un pret (nu stiu daca ieftin sau scump) pentru a adera si la NATO si la Uniunea Europeana. Astazi 90% din capitalul bancar este in mana strainilor, o mare parte din exploatarea resurselor naturale este la fel de instrainata ca si capitalulul bancar. Comertul retail este aproape in intregime in proprietatea unor firme straine de parca romanii nu ar putea sa-si vanda castravetii si carnatii de Plescoi fara ajutorul Bila, Mega Image sau Kaufland.

Astazi unii dintre noi isi aduc aminte ca suntem un stat suveran si nu e simplu sa i se impuna unele restrictii in felul in care isi gestioneaza bugetul. Pai nimeni nu ne impune, asa cum nici Regatului Unit nu i s-a impus – ei au spus NU si au plecat acasa. Nu poti sa traiesti “la comun”  si sa astepti ca vecinii sa-ti plateasca intretinerea. Deci habar nu am ce inseamna “renuntarea la suveranitate”, stiu insa ce inseamna armonizare legislativa.

Cat despre petardele patriotice aruncate din stanga sau dreapta pot sa spun un singur lucru – aiureli! Polonia a fost impartita in istoria ei  de 4 ori, incetand sa existe ca entitate statala, ultima data a fost impartita intre rusi si noul lor aliat contemoran, Germania. Noi nu am tras un cartus ca sa ne salvam Ardealul (Dictatul de la Viena), ei s-au luptat si si-au pierdut tara pentru a salva un oras (Dantzig). Polonia  nu-si face astazi  probleme de   “renuntarea la suveranitate”, ei isi cunosc si trecutul, dar doresc pentru generatiile lor de astazi un viitor.

Deci, domnilor, nimeni nu obliga Romania cu nimic. Alegerile sunt in totalitate ale noastre. Deocamdata am ales demagogia. Pacat !  

P.S. Orban: La sfarsitul lunii octombrie 2011, rata interna de absorbtie (platile interne catre beneficari) era de 14,35%, respectiv 12,77 miliarde lei, iar rata externa de absorbtie era de 3,72% (715,51 milioane euro) si a ajuns intre timp undeva la 4% (Sursa)

Written by Theophyle

11/12/2011 la 10:39 am

86 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. neata,

    cheia rezolvarii unor probleme este in a accesa fondurile europene – 100% – asa cum au facut polonezii.

    de ce noi nu putem?
    mister total sau birocratie, coruptie, taraganare, frica de raspundere a celor care reprezinta diverse autoritati statale…

    skorpion

    11/12/2011 at 10:54 am

    • Buna dimineata!
      De peste doua decenii in Romania nu au fost dorite, agreate etc. fondurile controlabile, alea fara „comisioane” si cale libera spre buzunare „proprii”. Interes national? Sa-l ia gaia daca ‘eu” nu pot profita.

      Mih

      11/12/2011 at 11:52 am

    • la cati ani dupa accesul la UE? e o perioada de rodaj, e frica de a simplifica birocratia. Orice persoana care zice: „am decis EU, to the best of my knowledge” nu e laudat ca un problem solver ci ca unul care abuzeaza, ca unul ce are -stim noi..- interese personale, etc etc. NB. Nici Polonia nu a facut performanta pe toate sectoarele si nici nu e posibil (alocarile sunt facute cu ceva schepsis politic). Si la noi in unele do,menii procentajul e mare, dar sumele sunt mici. Ramanerea in urma MARE e la autostrazi, cu valori mari. Acolo mai e de comentat ca contributia noastra NU E MICA (TVA, organizari de santier, EXPROPRIERI) ajungand si la 40% din costul proiectului. Deci cu 38 mld ron investitii (vreo 9 mld, euro) poti atrage un max. de 11-12 mld, departe de 30 mld.

      cinic

      12/12/2011 at 5:03 pm

  2. Buna dimineata
    Eu de la Societatea Comerciala care-si face reclama pe fatada blocului nu cumpar nimic!
    Fata de asemenea firme care capuseaza bugetul de ani de zile nu se pune problema suveranitatii?
    Ne-am dat pe promisiuni resursele subsolului, bancile, terenurile, am lasat ca paragina si rugina sa scoata din circuit capacitati industriale si acum ne burzuluim daca cineva vrea sa ne ajute sa facem ordine in ograda.

    ela

    11/12/2011 at 11:17 am

  3. Ziua bună 🙂
    De renunţat la suveranitate au renunţat deja, cei ce au guvernat până-n 2008. Ăsta a fost preţul pentru averile fabuloase făcute peste noapte, prin înstrăinarea pe mai nimic a tot ce era de mare valoare pentru viitorul economic al ţării, inclusiv a resurselor strategice. În asemenea tranzacţii comisioanele lor erau cele care contau! i Asa se si explică de ce a contractele respective sunt încuiate cu şapte lacăte … 😉

    noradamian

    11/12/2011 at 11:34 am

    • gand la gand .. 🙂

      zigzag

      11/12/2011 at 11:36 am

    • Nora
      😆
      Servus!

      Renuntarea la suveranitate a avut loc din momentul in care l-au impuscat pe Ceausescu,iar Ioan Ilici Iliescu a aparut la tv!

      maya

      11/12/2011 at 11:49 am

  4. buna dimineata! 🙂 RO isi poate conserva suveranitatea doar prin tratate si aliante militare si economice.crede cineva ca dupa 47 RO era stat suveran?crede cineva ca ilici a ajuns presedinte prin „suveranitatea ” poporului?faptul ca azi avem o relatie stransa cu SUA si o relatie dinamica cu UE va duce la conservarea suveranitatii poporului roman.o spun pe sleau: cred ca usl – sau anumite grupuri de putere din usl ( gen fanii kondyakov si gen turism prin moscow pe furis) – ar trebui sa lupte ptr propria lor suveranitate.parca acum 1 an 2 erau demagogi care propuneau ca RO sa renunte la parteneriate cu fmi in favoare „cersitului” de bani de la chinezi , rusi si alte tare pline de democratie care numai suveranitate nu ofera „partenerilor” veniti in genunchi la cersit sprijin politic.

    zigzag

    11/12/2011 at 11:35 am

  5. Buna ziua si buna sa va fie inima!
    😆

    Am fost invitati la masa in momentul in care „bucatele” de pe masa, inclusiv cele luate cu japca de la noi s-au terminat! Masa, gata,gata sa se rastoarne! Iar noi, ramasi cu buzele umflate trebuie acum „sa sponzorizam” oficial debandaua generata de mai marii lumii!

    La 1 ianuarie 2012 se implinesc 10 ani de cind a fost introdusă în circulație moneda euro, înlocuind monedele naționale din Zona euro.

    Oare falimentul monedei euro nu a fost inclus de la inceput in „programul”/certificatul de nastere, tocmai pentru ca „unii” sa aiba motive apoi de spoliere a „celor” care prinsi in hora UE nu mai aveau/au (acum) alta alternativa?

    maya

    11/12/2011 at 11:39 am

  6. Salut
    Aud azi dimineata la un radio american o declaratie a fostului presedinte al rep Moldova (Smirnov ?) suparat ca Putim nu a obtinut mai mult la alegeri : Vreti ca la noi sa dicteze Bruxelles-ul , Bucurestiul sau Washingtonul ? Chiar asta vreti ? ? (si el saracul vad ca isi pune intrebarera suveranitatii 🙂 )

    Un tanar de stanga

    11/12/2011 at 11:40 am

  7. VPonta la TVRINFO despre presedintele Traian Basescu:
    1.”iresponsabil”
    2. „nu are minte politica”
    3. „a spus o serie de minciuni”

    Groaznic!Cum este posibil ca un sef de partid sa vorbeasca astfel?Asta se numeste alternativa?
    Fereasca bunul Dumnezeu!

    Cica vor face 5 pasi:1.guvern de tehnocrati,2.alegeri anticipate….3.4.5 fara relevanta;nu s-a mentionat in rest nici o masura!

    Ps:Crin Antonescu lipseste din triada care tine acum conferinta de presa!

    maya

    11/12/2011 at 11:46 am

  8. „domnul” presedinte ponta si „domnul presedinte” daniel constantin explica de ce „basescu” trebuie sa faca niste consultari. „domnul” presedinte antonescu nu serveste asa de dimineata.

    radu

    11/12/2011 at 11:47 am

  9. Ponta continua idioteniile gen „basescu iresponsabil” bla bla bla. La stanga lui era unul….imi scapa numele acum…Constantin parca…cica tot lider si el.
    Lipsea al treilea mascarici…cred ca e totusi prea devreme pentru el la ora asta.

    ribelalu

    11/12/2011 at 11:48 am

    • e sezonul reducerilor…chuky antenescu a prins un cupon cu reducere la coafor…

      zigzag

      11/12/2011 at 11:51 am

    • da, e sub „demnitatea” lui sa se trezeasca asa devreme. :mrgreen:

      luminita

      11/12/2011 at 11:52 am

  10. salut!

    Ponta isi asuma, da, isi asuma… bla, bla, bla.

    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-10912065-victor-ponta-usl-isi-asuma-implementarea-romania-deciziilor-luate-bruxelles.htm

    Cine il crede pe asta sa ii duca geanta pina la masina de curse.

    Cetatean

    11/12/2011 at 11:49 am

    • in urma cu cateva zile nu era de acord, acum 1 an spunea ca vrea sa renegocieze acordul cu fmi sau chiar sa l suspende…azi isi asuma ce critica acum 2 ani.vai de Daciana lui si de nasul lui de cununie care il vad pe la tv duminica cu noaptea in cap :))

      zigzag

      11/12/2011 at 11:53 am

  11. Buna sa va fie inima.
    Sa fim sinceri noi, toti cei care ne-am dorit sa intram in UE, stiam ca se renunta la suveranitate. Este o prostie sa vii azi si sa spui ca bla si ca bla, din moment ce, in Constitutie, se specifica faptul ca acolo uinde exista, legea europeana primeaza in fata celei romanesti.
    Problema pe care mi-o pun, indiferent de pozitia pe care o adopta majoritatea, este daca nu cumva asumarile de genul recapitalizarii FMI sunt gresite si, din nou, daca nu cumva, asa cum a fost de in ultimele 2 secole, pozitia MB nu este cea corecta…
    E foarte dificil sa te pronunti si nici n-o fac, cu toate ca am sentimentul ca m-as ralia britanicilor. De ce? Pentru ca, strict egoist, pentru mine si familia mea, alierea la EU este avantajoasa. Si pentru ca politicienii romani vor fi obligati sa faca cate ceva in folosul tarii, dar mai ales pentru ca eu muncesc de 20 de ani la multinationale, lucrez in EU, ma misc fara restrictii iar financiar am numai beneficii.
    Cat despre toate declaratiile despre economie nationala, afaceristi romani, si alte asemenea prostii, va rog, fara sa ma injurati, sa-mi precizati un nume de om de afaceri roman care isi serveste tara si se comporta cat de cat onorabil cu proprii angajati.
    Va multumesc.

    Bujold

    11/12/2011 at 12:07 pm

  12. Buna ziua,

    la ora 16, presedintele face o declaratie de presa la Cotroceni.

    cedric

    11/12/2011 at 12:11 pm

  13. La ora 16 conferinta de presa a presedintelui Traian Basescu;tema – concluziile summitului de la Bruxelles!

    maya

    11/12/2011 at 12:13 pm

  14. La National 24 am urmatit o emisiune cu Marius Oprea si HBuzatu (fost deputat PNL) care s-au erijat in „gruparea” liberalii liberi.

    Au propus ca si candidat pentru presedentie pe Iohaniss;Braia le-a spus ca in scurt timp vor fi dati afara din PNL.

    maya

    11/12/2011 at 12:19 pm

  15. Maya, servus 🙂 Bune observaţii 🙂

    noradamian

    11/12/2011 at 12:22 pm

    • Nora
      😆
      Servus din nou!
      Multumesc!

      Din ratiuni care imi scapa, nu pot sa scriu pe blogul tau! 😦

      Off topic!
      La TVRINFO se discuta despre cum ar putea Romania sa diminueze fenomenul cersetoriei/trafic de organe.

      Unul dintre invitati a spus ca ar trebui ca si la noi in tara, sa existe o lege care sa interzica faptul ca bebelusii/copiiisa ramina singuri acasa sau sa umble pe strada neinsotiti.

      M-as alia cu mare bucurie unei astfel de initiative!Consider ca este absolut necesara!

      maya

      11/12/2011 at 12:33 pm

      • cine a vazut bebelusi umbland pe strada neinsotiti sa sune la Discovery :))

        zigzag

        11/12/2011 at 12:39 pm

        • zigzag
          😆
          Servus!

          Trimiterea la bebelusi a fost facuta mai degraba ca sa evit (posibila) cacofonie. 😆 😆
          Pe de alta parte sa nu uitam de belusi abandonati/chiar ucisi! 😦

          maya

          11/12/2011 at 12:48 pm

          • 😀 Servus! 😛 glumeam :))

            zigzag

            11/12/2011 at 12:55 pm

            • zigzag
              😆

              Nu-i nici-un bai! 😆 😆 😆

              maya

              11/12/2011 at 12:58 pm

      • Dumitru Bortun – sociolog este invitatul TVRINFO, care a ridicat necesitatea unei astfel de legi!

        maya

        11/12/2011 at 12:49 pm

  16. noul cod a lui antonescu, este f. corect,

    QL Antonescu.

    theo

    11/12/2011 at 12:30 pm

  17. johannis, cand v-a fii luat la puricat, este mai murdar ca fenechiu , apostu si nästase,

    inpreunä, si totul fäcut cu ajutorul USL.

    nu meritä.

    theo

    11/12/2011 at 12:33 pm

  18. sincer goläniile lui ponta, aratä ce caracter mizerabil are, PSD, este o gascä de
    vagabonzi, ce fac paranghelii cu minore, si se dau mari procurori, ce bagä la inghisoare pe totzi.expresiile lui de mitocan, aratä cä nu poate conduce, nici liftul la guvern.

    poate inträ si el, fam lui, a luat cu smecherii , in prahova , o casä ce nu i se cuvenea.

    theo

    11/12/2011 at 12:42 pm

  19. si maimuza aia bätranä, tzombi KGB, are turbare, este intr-o vervä.

    theo

    11/12/2011 at 12:43 pm

  20. maya

    11/12/2011 at 12:53 pm

      • natural ar fi sa apara si o dovada.. o inregistrare ceva :).insa e de preferat ca cei 2comici tonta@chuky sa ramana sefi la usl.si sa nu i dea prea repede afara cei din partidele pe care le conduc.daca mai trec 4 5 luni si ponta e inca sef la psd iar crin la pnl sau invers 🙂 😛 Romania are castigat.cei 2 sinistri , la fiecare iesire in media pierd electorat la greu. 🙂

        zigzag

        11/12/2011 at 1:02 pm

        • Din vanitate nu vad cit de penibili sint;oricite greseli face actuala coalitie si pentru care NU au absolut nici o scuza, posibila „alternativa” (Doamne feri,vorba marxistului) este ceva de groaza! 😦

          maya

          11/12/2011 at 1:07 pm

  21. Iar Johahanis? sa le spuna cineva sa mai schimbe placa. 😉

    luminita

    11/12/2011 at 12:57 pm

    • Luminita
      😆
      Servus!

      Este p placa stricata/alta NU au!
      Ba mai mult,Iohaniss a fost asemanat cu Carol I! 😦 😦 😦

      Daca Carol I a fost cel mai mare roman (si dupa mine) prin asemanare,(dupa etnie) Iohaniss = Carol I
      In emisiune pe de alta parte s-a pus si problema unei eventuale reveniri la o monarhie constitutionala; a fost pomenit si printul Charles,care s-ar afla pe lista unei posibile succesiuni la tronul Romaniei!

      maya

      11/12/2011 at 1:03 pm

  22. CDanilet la TVR1

    maya

    11/12/2011 at 1:07 pm

  23. Dezamagitor din nou , dl. Danilet. Limbaj de lemn ceva mai verde (nu chiar lemn uscat)!

    cedric

    11/12/2011 at 1:21 pm

  24. Ziua buna 🙂
    Cred ca demagogi mai mari ca cei doi tampiti cu pretentii de oameni politici nu cred ca Romania a avut in ultimii 20 de ani. Pana si Bratianu cartof era mic copil.
    „Conectarea României la deciziile luate la Bruxelles e necesară. România nu e capabilă să ia singură măsurile administrative de care are nevoie” dar USL are solutia . Oare cine a adus Romania in acest punct 🙄
    Ps. la tvr. este Giorgiana Prefraudare care are un tupeu de speriat, vai de societatea civila din Romania aparata de aceasta Sandica :mrgreen:

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/planul-alternativ-al-usl-la-cel-al-ue-957391.html

    mar

    11/12/2011 at 1:22 pm

    • ” o lege cu caracter constituţional” ???

      nu exista asa ceva!

      Cetatean

      11/12/2011 at 1:25 pm

      • corect ar fi ,,nu mai exista” pentru ca au existat :Regulamentele Organice, Conventia de la Paris din 1858, Statutul Desvoltator al Conventiei de la Paris din 1864, toate au fost legi cu caracter constitutional .

        Loda

        11/12/2011 at 1:39 pm

        • Buna ziua, Loda!

          Te-as ruga sa nu mai sari in apararea cretinului de Ponta. Nu e locul.

          Si te rog sa nu dai lectii de istorie, pentru ca atunci cind citez din Ponta si il critic, eu ma refer la starea juridica ACTUALA, in care exista Constitutie, legi organice si legi ordinare.

          Singura lege ” cu caracter constitutional” este chiar cea care produce modificarea Constitutiei.

          Art. 73, al 2 din Constitutie:

          ” (2) Legile constituţionale sunt cele de revizuire a Constituţiei”.

          Or, Ponta NU vrea revizuirea Constitutiei, ci vrea doar o lege c” u caracter constitutional”. Eu am inteles ce vrea el, de aceea am si spus ca ” nu exista asa ceva”. (sa vrei sa ai o lege cu caracter constitutional, insa care sa nu fie de revizuire a Constitutiei). Caci el a zis: ” Potrivit USL, nu este necesara modificarea Constitutiei pentru impunerea regulii privind deficitul maximal, ci de o lege speciala, adoptata cu votul a doua treimi din numarul senatorilor si deputatilor”. Timpenie!

          Te rog sa nu mai intervii ca musca in lapte trintind un raspuns de aparare a cretinilor din USL, raspuns care face referire la vremurile cind Iliescu era tinar. Nu ma intereseaza cum a fost inainte, caci am destule informatii despre istoria noastra.

          Noi comentam despre timpeniile lui Ponta de azi. Sa fie clar: o lege cu caracter constitutional dar care sa NU fie de revizuire a Constitutiei, cum vrea Ponta, NU exista.

          Nu arunca fitile, ca aici nu suntem la o sedinta USL.

          Cetatean

          11/12/2011 at 2:08 pm

          • Cetatean :
            Domne, nu ,,poci sa crezi” ! Unde am luat eu apararea lui Ponta, iar citesti ce crezi nu ce am scris ? 🙂 Pur si simplu am facut o precizare, corecta, ca acum, nu,,mai ” exista lege cu caracter constitutional, dar ca, inainte au fost? Am gresit undeva? Demonstreaza ,nu te zbarli ca nu te ataca nimeni, parol ! Am dat o informatie, repet, corecta, gandindu-ma ca poate sunt doritori sa o afle, ca nu o fi toata lumea omniscienta ca tine. Obisnuit sa fii tot timpul laudat, te zbarlesti urat cand crezi ca cineva si-ar permite sa te critice, chiar daca nu te critica nimeni, nu e bine pentru un om tanar .
            Daca chiar as dori sa iau apararea lui Ponqa (desi nu stiu de ce as face-o) te rog sa-mi permiti si mie o mica lipsa de modestie ca sa iti spun ca as folosi argumente la spetza ,nu istorice.

            Loda

            11/12/2011 at 3:09 pm

            • Loda, nu fa pe-a mironosita.

              Cetatean

              11/12/2011 at 3:20 pm

              • Nic tu pe omulRrenasterii, da-o-colo de treaba, zau !

                Loda

                11/12/2011 at 4:21 pm

          • am preluat ideea intr-un material. nu stiu cum se da link la citarea de comentariu, dar ma straduiesc sa gasesc o solutie)

            Sare'n Ochi

            11/12/2011 at 4:07 pm

  25. buna, maya, ma uit si eu 😉

    Cetatean

    11/12/2011 at 1:23 pm

    • Cetatean
      😆
      Servus!

      Ma bucur sa „te vad”!

      CDanilet:”parlamentul a respins o propunere de lege privind unificarea practicii judiciare”!

      maya

      11/12/2011 at 1:29 pm

      • maya, buna! 🙂

        Danilet vorbeste timpenii, da mereu vina pe altii.

        Cetatean

        11/12/2011 at 1:32 pm

  26. Liviu Avram, necrutator si bine le face. Danilet se lauda cu proiecte care (din cate stiu) nu apartin CSM.

    cedric

    11/12/2011 at 1:24 pm

    • Da, foarte bun! Sandica a ramas fara aer si a trecut pe tupeu.

      mar

      11/12/2011 at 1:27 pm

  27. cedric, Danilet are o manevra pe care o utuilizeaza cind e nevoie: cind presiunea e prea mare, iese si zica ca CSM „tocmai” face un proiect si ” tocmai acum” lucreaza.

    Aiurea!

    Cetatean

    11/12/2011 at 1:26 pm

  28. I-a rupt strada 😆 Sa vad ce zice Daniletz si Sandica reprezentanta societatii civile :mrgreen:

    mar

    11/12/2011 at 1:30 pm

  29. acus spune Georgiana Iorgulescu ca e doar percpetia publica, ca Justitia trebuie lasata sa functioneze, ca oamenii nu cunosc cu adevarat proceduirile, etc

    Cetatean

    11/12/2011 at 1:30 pm

    • limbajul nonverbal al Sandicai spune tot. Daniletz iar fuge de un raspuns concret 👿

      mar

      11/12/2011 at 1:33 pm

    • te-a citi:razz: si a dat raspunsul!

      mar

      11/12/2011 at 1:37 pm

  30. Danilet crede ca totul se reduce la corecta informare. Daca oamenii ar fi corect informati, nu ar avea perceptia asta.

    Cetatean

    11/12/2011 at 1:36 pm

    • In principiu vorbind;are cineva interesul ca oamenii (inclusiv la nivel mondial) sa fie corect informati!?
      Cred ca nu! 😦

      Se spune ca cea mai mare manipulare a „mai putin binelui” (raul) este sa te faca sa crezi ca NU exista!

      maya

      11/12/2011 at 1:51 pm

  31. „omul de rind nu are educatie juridica” zice Iorguleasca.

    ce ziceam eu? ca va zice ca ” oamenii nu cunosc cu adevarat procedurile”.

    Cetatean

    11/12/2011 at 1:37 pm

  32. au luat foc Sandeii 😉

    Cetatean

    11/12/2011 at 1:43 pm

    • Da, i-a calcat pe cap si au inceput sa sasaie 😦

      mar

      11/12/2011 at 1:45 pm

  33. Buna sfarsit de emisune 🙂 Concluzia ramane pe cortex si nu sasaielile Sandeilor.

    mar

    11/12/2011 at 1:48 pm

    • mar
      😆
      Servus!

      Grohaielile Sandeilor; 😆
      Sasaielile „tin” de sharpe, care este simbolul intelepciunii,ori aici, la Sandei, categoric NU este vorba despre asta!

      maya

      11/12/2011 at 1:56 pm

      • Buna Maya 😦

        Sarparia din justitia noastra numai de intelepciune nu tine 😦 Unul mai veninos ca altul, toti vor sa se incolaceasca si sa se apere. Periodic sunt la schimbare de piele si intra in normalitatea obiceurilor consacrate de casta.

        mar

        11/12/2011 at 2:19 pm

  34. La ora 16, preşedintele va ţine o conferinţă de presă.
    Prezenţa obligatorie! 🙂

    Tiberiu Orasanu

    11/12/2011 at 2:06 pm

    • am vorbit si cu @Hashul, si cu @Stefan, sa vad care ajunge primul sa ma ia pina la Bucuresti: F-22 sau F-16? 😉

      Cetatean

      11/12/2011 at 2:11 pm

      • Eu calatoresc mai nou cu noul mijloc de transport bazat pe fluxuri de neutrini . Care cica au o viteza mai mare ca lumina . 😆
        Ziua buna in asteptarea declaratilor domnului presedinte . 🙂

        Ștefan A.

        11/12/2011 at 2:16 pm

        • PS . parlamentarii italieni au blocat definitiv partea din corectia bugetara care prevedea reducerea salariilor lor cu 5.000 euro. Am zis eu ca guvernele astea tehnice nu au mare succes deoarece principalii dusmani sint insasi clasa politica . Cum sa scada domnilor venitul net de la 15.000 euro/ lunar la 10.000 ? Se face foame. 😦
          NOTA : au decis ca reducerea veniturilor lor nu e treaba guvernului . EI sint singuri care au autonomie decizionala in acest capitol . Latinii toti sint agatati de ciolan . 😆

          Ștefan A.

          11/12/2011 at 2:21 pm

          • Un fel de „judecatori independenti”. Nimeni nu le impune nimic, nici macar falimentul statului nu ii sperie!

            Cetatean

            11/12/2011 at 2:37 pm

        • salut! 🙂

          Vezi ca cica era un banc care te contrazice: niste conlocuitori au reusit sa fure instalatia de masurare de lka CERN, operind cu o viteza mai mare decit a neutrinilor 😉

          Cetatean

          11/12/2011 at 2:29 pm

  35. Culmea tupeul in politica PSD/parlamentului !
    VZgonea a fost in Norvegia (pe banii nostri) la o conferinta „anti-strabism”! 😦 😆 😦

    De fapt,gura pacatosului adevar graieste:cu un ochi la faina si cu altul la slanina!

    maya

    11/12/2011 at 2:09 pm

  36. Leonida Lari (62 ani) a decedat la Chisinau!
    Doamne, Doamne sa o odihneasca in pace!

    maya

    11/12/2011 at 2:20 pm

    • Dumnezeu sa o ierte, a militat mult pentru unirea basarabiei cu romania.

      Cetatean

      11/12/2011 at 2:30 pm

  37. Salut tututror,
    a dat cineva o definite clara a ce inseamna „independenta judecatorului”?
    cat de independent este? este independent cand lungeste un dosar ani de zile fara sa fie tras la raspundere? sau este independent cand da un verdict intr-un dosar?
    mi se se pare ca tot folosesc in declaratiile lor acest concept si-l extrapoleaza prin manipulare in toate deciziile judecatorului. cum a dat exemplu danilet, ca nu poate sa impuna unui judecator sa aduca 10 martori intr-un terment daca judecatorul vrea decat 2. poate ca nu poate sa-i impuna, dar aceasta decizie trebuie motivata de judecator. iar motivatia nu trebuie sa fie ca este independent.
    pana nu se defineste clar pana unde duce independenta unui judecator, discutiile astea vor exista la nesfarsit. iar cei ca danilet o vor folosi mereu ca arma de atac in orice discutie legata de eficienta justitiei. orice subiect despre poblemele justitiei s-ar deschide.,, inevitabil se ajunge la acelasi argument:judecatorul este independent si orice s-ar spune critic la adresa justitiei este „obsolete”.
    cred ca de aici trebuie sa se porneasca… de la definitia independentei magistratilor.
    iar definitia asta trebuie sa fie clara si pe intelesul tuturor sa nu mai aud declaratii de tipul: “omul de rind nu are educatie juridica”

    Laur

    11/12/2011 at 2:24 pm

    • Buna,
      cred ca o alta lamurire necesara este „educatia juridica”, un termen atat de vast ca te pierzi in el. Cam ce ar fi ca fiecare cetatean sa cunoasca OG34 sa zicem, sau L31 😦

      mar

      11/12/2011 at 3:00 pm

      • Si poate ar trebui ca in acest stat macar accesul la legislatie sa fie gratuit.

        Hronic

        11/12/2011 at 3:26 pm

  38. Am citit postarea lui Theophyle calda, cind erau doua interventii; si voiam sa deschid si io gura, cind am simtit pe umar o mina calda de soacra: ne trebuie lapte, muraturi si, da, am inteles ca trebuie sa fac un efort.
    Primul impuls: da` ieri (in 2007) dece nu mi-ai spus, dece acum ( cind cu Schenden), te-ai trtezit? da` poti sa spui asemenea vorbe unei soacre cind viitoarea soacra e aproape?
    Glumesc; da` hai sa fim seriosi: ai intrat intr-un club (te-ai casatorit, par egzamplu, cu Viorica ori, mai nou, cu UE ori NATO), pai , sa-mi fie cu iertare, dar trebe sa respecti regulile; nu te duci dupa lapte si muraturi, maninci ceva de la conserva.
    E drept, in cluburile in care am intrat, prea mult vrea sa comande Germania si Franta, doua tari cu pretentii imperiale ( mai imperiale decit Anglia), in care (cel putin eu) nu am deloc incredere (Istoria o demonstreaza).
    Dar daca ai intrat, sa nu ai nesimtirea politicienilor olandezi si sa nu respecti regulile; ei nu sint mai buni decit coruptii nostri.
    Nici Anglia nu are suveranitate absoluta, dar isi poate permite sa nu creada in bunele intentii Merkozy.

    victor L

    11/12/2011 at 2:26 pm

  39. Buna ziua all 🙂
    Daca doriti sa vizionati Van Gogh:

    http://desydemeter.wordpress.com/2011/12/11/post-impresionism-vincent-van-gogh-3/

    desydemeter

    11/12/2011 at 3:00 pm

  40. Salut pe toata lumea 🙂
    Postare noua si la mine!

    Theophyle

    11/12/2011 at 3:20 pm

  41. […] adoptată cu votul a două treimi din numărul senatorilor și deputaților”. (mulțumesc @Cetățean) Bine remarca încă de vineri Traian Băsescu, anticipând gargara Uniunii Suspine și […]

  42. […] adoptată cu votul a două treimi din numărul senatorilor și deputaților”. (mulțumesc @Cetățean) Bine remarca încă de vineri Traian Băsescu, anticipând gargara Uniunii Suspine și […]


Comentariile sunt închise.