Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Razboiul …care este

Nu poti intra in paginile unui cotidian fara sa vezi “iminenta” unui nou razboi mondial. Corul casandrelor, insotite de o sumedenie de cucuvaie si ciocli lugubri, anunta de dimineata pana seara ca sigur vom avea un nou razboi mondial, ei il denumesc al III-lea, dupa cele doua devastatoare conflagratii mondiale ale secolului al XX-lea. Pai avem unul care este aproape mondial si care a inceput in nefasta zi de 20 martie 2003, ziua cand americanii au invadat Irakul.

Generalii au prostul obicei de a se pregati pentru noile conflicte analizandu-le pe cele vechi. Primul Razboi Mondial a fost in mjoritatea lui un razboi static. Pregatindu-se pentru un nou razboi, francezii si-au construit o line de fortificatii, Linia Maginot  (Ligne Maginot), pe care au crezut-o imbatabila, Germania si-a dezvoltat o doctrina de miscare rapida si strapungere cu ajutorul blindatelor si a aviatiei (faimosul Blitzkrieg), care a transformat  linia intr-o “para malaiata” care a cazut in mana germanilor fara a trage nici macar un obuz. O greseala fatala a unui pilot geman in cel de al Doilea Razboi Mondial cand si-a descarcat  bombele din greseala deasupra Londrei, care la  randul ei a bombardat Berlinul doua zile mai tarziu au transformat razboiul intr-unul total, in care cetatenii civili au devenit carne de tun intr-un razboi fara reguli. Americanii au incercat (sub egida ONU) sa   lupte prin metodele celui de al Doilea Razboi Mondial si abia au reusit sa obtina un “egal”. Rusii au incercat in Afganistan ceea ce nu au reusit Americanii in Vietnam si s-au ales cu aceleasi rezultate.

Israelienii au crezut ca aviatia lor este imbatabila si tururile lor de blindate sunt suficente pentru a-i respinge pe Egipteni in 1973 (Razboiul de Yom Kipur) replicand succesul din 1967. Nu au reusit, egiptenii au reusit cu ajutorul rachetelor SA sa opreasca aviatia israeliana si cu ajutorul rachetelor anti-tanc Smell, tururile de blindate israeliene. Din fericire, acest lucru a demonstrat inutilitatea razboiului si a condus la tratatul de pace dintre Egipt si Israel.

Asta arata ca razboiul viitor, mondial sau nu, va fi foarte diferit de cele pe care le-am cunoscut pana astazi. De fapt este diferit, dupa marea desteptaciune a Presdintelui Bush Jr., care a reusit sa destabilizeze echilibrul dintre Irak si Iran, in favoarea ultimilor, neluand in seama avertizarea Generalului Norman Schwarzkopf, care l-a sfatuit pe Bush Sr. sa nu cucereasca Irakul, mentionand ca un dictator slab si cunoscut este mult mai benefic decat o gasca de nebuni radicali. Razboiul din Irak cu ajutorul coalitiei occidentale si cel din Afganistan, care este dus de o coalitie care include si NATO, nu sunt episoade dispersate, chiar daca arata in acest fel, ci sunt parte dintr-o conflagratie mondiala care s-a dezvoltat deocamdata regional.

Dupa marea intelepciune a lui Bush Jr., vine Presedintele Obama, care la randul lui isi da girul la continuarea destabilizarii, din fericire de asta data fara a trimite soldati. Ceea ce se intampla in Orientul Mijlociu in conflictul cu Iranul a depasit de mult etapa preliminara. Dupa atacurile informatice la adresa Iranului de familia Stuxnet in 2009-10, continuarea cu ajutorul derivatelor Duqu si Stars indica faptul ca ne aflam cam de mult int-un conflict subteran, care incet dar sigur se dezvolta intr-unul mai violent. Dupa ce savantii iranieni dispar sau au accidente mortale, mor si ofiterii superiori, care comanda corpul de rachete al Iranului. Toate bineinteles la nivel extrem de subtil, dar toate cu stampila expeditorului. La fel de discret se fac lucrurile impotriva Israelului  cu ajutorul proxi de la Hizbulah si Hamas.

Deocamdata suntem la nivelul subtil al regiunii, cu un amestec aproape al tuturor celor care au interes sa fie acolo, cu sau fara drone. Nu cred ca razboiul este iminent, la fel de mult nu cred ca este langa prispa noastra. Deocamdata celularele merg si televiziunea prin cablu si satelit functioneaza, cand nu vor mai functiona sa stiti ca acest conflict a devenit cu adevarat mondial. Un lucru insa ar fi de dorit – rezolvarea crizei in care se afla Uniunea Europeana.

Am intitulat articolul „Razboiul …care este” pentru simplu fapt ca analizele multora dintre scriitorii de articole pe acest subiect scriu de parca un cunoscut primar de sector bucurestean  le-ar fi dictat analiza geopolitica.

Written by Theophyle

08/12/2011 la 3:13 pm

131 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Theophyle – doar intreb – cit credeti ca mai rezista regimul de la Teheran?
    ma gindesc ca odata tot se vor satura si iranienii.

    Kibby

    08/12/2011 at 3:45 pm

    • Salut 🙂
      Nu cred ca regimul are probleme mari. De fapt, este chiar sustinut de majoritatea iranienilor.

      Theophyle

      08/12/2011 at 3:54 pm

      • eu stiam ca tinerii s-au cam saturat. treaba cu tineri „radicali” care ataca ambasadele sint niste inscenari jalnice, un regim de kkt si metode de kkt.

        Kibby

        08/12/2011 at 4:13 pm

        • Kibby si gardienii revolutiei sunt tineri 😦

          Theophyle

          08/12/2011 at 4:25 pm

        • Noi vedem doar ce ni se prezintă destul de părtinitor, de genul „tinerii iranieni ar vrea şi ei ceva gen Bamboo plus Jean Monnet, dar nu-i lasă bărboşii ăia stresanţi”. Nu ştiu dacă situaţia-i chiar aşa.

          Apoi, când cei din afară îţi căsăpesc discret savanţii şi ofiţerii e destul de probabil să rezulte solidaritate pe plan intern.

          elena

          08/12/2011 at 4:50 pm

          • nu stiu nici eu dar vad multi, foarte multi tineri iranieni sosind la montreal. am sa incep sa-i intreb de ce nu prefera sa ramina „solidari pe plan intern”
            🙂

            Kibby

            08/12/2011 at 5:40 pm

            • Depinde de corectitudinea politică pe care e în stare s-o mimeze fiecare. Totuşi, faptul că au trebuit să plece din ţară finnd în imposibilitatea de a obţine un venit decent nu cred că înseamnă că-şi doresc acelaşi scenariu ca în cazul Irakului.

              Îi exclud pe cei care au profitat într-un fel sau altul de regimul şahului. Ei ar fi chiar încântaţi să se intervină.

              elena

              08/12/2011 at 7:29 pm

              • elena salut,
                te asigur de doua lucruri :

                1. Iranul nu-i Irak;
                2. Iranul nu va detine o arma atomica.

                Theophyle

                08/12/2011 at 7:33 pm

  2. Buna ziua 😦
    Putem privi situatia actuala ca o forma de razboi? Ma gandesc la dimensiunea pierderilor economice si la reasezarea sferelor de influenta la nivel global, chiar la aparitia/disparitia unor state.

    mar

    08/12/2011 at 4:01 pm

    • Erata – Buna ziua 🙂

      mar

      08/12/2011 at 4:02 pm

      • Salut mar 🙂
        Eu cred ca da! Sferele de influenta sunt deja intr-un proces de „reasezare” si da, vom vedea si disparitii / aparitii de state!

        Theophyle

        08/12/2011 at 4:04 pm

        • Este trist cand asisti la o expandare a unei situatii aparute parca din neant, cu o violenta cum rar am vazut si cu o presa aproape apocaliptica care sadeste nesiguranta si panica 😦 In anii 40 erau bombardamente adevarate acum avem bombardament media, efectul psihologic aproape ca este similar.

          mar

          08/12/2011 at 4:11 pm

  3. Traian Basescu la TvInfo.

    mar

    08/12/2011 at 4:25 pm

    • Nu am tv Info unde sunt, daca se poate ceva in mare 🙂

      Theophyle

      08/12/2011 at 4:26 pm

      • a explicat ca au aparut dificultati ca urmare a cresterii dobanzilor bancare si ca nu este de acord cu o
        Europa 17 ci cu Europa 27. Solicita politici comune care sa garanteze competitivitatea si suveranitatea UE.
        Vorbeste de o Europa unita

        mar

        08/12/2011 at 4:30 pm

  4. buna ziua,

    inteleg ca Europa_17 nu doreste Europa_27.

    nasol!

    skorpion

    08/12/2011 at 4:40 pm

  5. mai rar o asemenea neatentie, de regula, observ, dar acum mi-a scapat, probabil, si din cauza primului comentator la linkul respectiv.
    🙂

    skorpion

    08/12/2011 at 5:05 pm

  6. pe aceasta cale anunt usl ca dl basescu”dictatorul romaniei”a stat la reuniunea ppe in dreapta lui barroso(in stinga lui barroso erau merkozy);
    astept acuzatiile la adresa lui barroso&EU ca sprijina instaurarea dictaturii in romania

    intimplator

    08/12/2011 at 5:05 pm

    • Tontacul a mai dovedit inca o data cat este de dobitoc. Ptr. ca aseara se intreba ce cauta Traian Basescu la congresul PPE ptr. ca nu mai este membru de partid.

      mar

      08/12/2011 at 5:09 pm

      • buna ziua
        daca va pierdeti timpul cu el;
        macar laptop ala te face sa rizi;ponta te apuca plinsul cind il auzi

        intimplator

        08/12/2011 at 5:12 pm

        • Buna seara 🙂
          Nu m-am uitat la Tv, de fapt nu mai ma uit la Tv ciudat de 3 ani. Am citit in presa.

          mar

          08/12/2011 at 5:17 pm

        • n-am nimic cu ponta asta,dar e dus rau cu pluta,sa-l compari pe basescu cu orban e cretinism,nu mai e atac politic;
          tot ca se duce degeaba pe acolo,la ppe a vorbit imediat dupa barroso si merkozy si a avut alocate 5 min(merkozy au avut fiecare cam 10-12),ca si ceilalti lideri

          intimplator

          08/12/2011 at 5:21 pm

          • Din pacate Ponta va fi, probabil, viitorul premier al tarii … iar asta cam pare a fi motiv serios de ingrijorare … 😦

            Radu

            08/12/2011 at 5:33 pm

      • mar
        😆
        Servus!

        Florin Calinescu a spus ca VPonta este „polonicul” lui Ioan Ilici Iliescu,folosit pentru a le da „unora” (la nevoie) cite una peste cap;inclin sa-i dau dreptate! (lui FC)

        maya

        08/12/2011 at 5:31 pm

        • Buna 🙂

          mar

          08/12/2011 at 5:44 pm

    • corectie: basescun in stinga iar merkozy in dreapta

      intimplator

      08/12/2011 at 5:14 pm

  7. antena 3 „spalatorie de infractori srl” . marius petcu e albit fara jena!

    radu

    08/12/2011 at 5:08 pm

  8. Interesant! S&P este anchetata de Autoritatea Europeana a Pietelor Financiare.
    http://www.presseurop.eu/ro/content/article/1258741-puterea-alarmanta-agentiilor-de-rating

    mar

    08/12/2011 at 5:14 pm

  9. Buna seara si buna sa va fie inima!
    😆

    „Razboiul… care este”
    Nu mai este o poveste!

    Lumea este la rascruce
    morala,credinta,unde se duce !?

    Un razboi clasic total,
    Pentru UNII ar fii banal!

    NU le pasa doar de ei;
    tot string la cocosei!

    Pentru noi ramin speranta
    C-o sa platim „creanta”!

    maya

    08/12/2011 at 5:24 pm

  10. off topic! (aparent)

    Neagu Djuvara: PNL a făcut „o porcărie” când s-a aliat cu „escrocul de Dan Voiculescu”

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/neagu-djuvara-pnl-a-facut-o-porcarie-cand-s-a-aliat-cu-pc-956986.html

    maya

    08/12/2011 at 5:26 pm

    • Servus maya 🙂
      Se vede ca intri mai rar pe la noi. Am discutat linkurile respective ieri si alaltaieri. Nu-i bai’ mai discutam inca odata 🙂

      Theophyle

      08/12/2011 at 5:44 pm

      • Theo-Phyll
        😆
        Servus!

        Acum sint la recuperat „teme” asa ca de abia acum am vazut;scuze! 😆
        Pe de alta parte is’ prea faine subiectele ca sa nu merite o repetitie!

        maya

        08/12/2011 at 5:59 pm

  11. O chestie care ar trebui aplicata si la noi:
    http://www.hotnews.ro/stiri-international-10888595-ungaria-munca-obligatorie-pentru-beneficiarii-ajutoare-sociale-intr-sat-condus-partidul-extrema-dreapta-jobikk.htm

    Sunt curios cati doritori de ajutoare sociale ar mai ramane …

    Radu

    08/12/2011 at 5:30 pm

  12. @radu: „din pacate ponta vafi…”

    sper ca nu ,Dumnezeu are grija de tara asta,s-a vazut si-n 2009 la alegeri

    intimplator

    08/12/2011 at 5:51 pm

    • Da, rectific, Ponta e un posibil viitor premier. Sper ca pe masura ce se apropie alegerile sa putem vorbi de un „fost posibil viitor premier”.

      Radu

      08/12/2011 at 5:59 pm

  13. mascariciul ponta nu va ajunge niciodata premier in Romania, poate in Congo sau Zimbabwe

    skorpion

    08/12/2011 at 5:56 pm

  14. TVINFO:discutii tensionate pe bugetul ANI majorat cu 100% fata de anul trecut!
    Surprize,surprize – buget apropat in unanimitate de voturi! (PNL+ PSD + Puterea )

    Ura si la gara! 😆

    maya

    08/12/2011 at 6:03 pm

  15. Buna seara,
    pentru distractie va dau un link, aparent fara legatura cu politica, dar mie mi se pare o coincidenta de bun augu , doar e an electoral::
    http://www.ziare.com/shopping/culori/s-a-desemnat-culoarea-anului-2012-vezi-care-va-fi-video-1138513

    cedric

    08/12/2011 at 6:05 pm

  16. Presedintele francez:

    „Europa aproape de explozie”
    „Nu mai exista a doua sansa”!

    Oare cine a adus Europa/lumea in aceasta situatie? Noi, palmasii?

    maya

    08/12/2011 at 6:08 pm

  17. http://www.z-ziarul.ro/paparazzi/2255-l-a-sucit-ponta-pe-vanghelie
    si
    „Bunicuţa“, cu escortă la operă

    maya

    08/12/2011 at 6:18 pm

  18. Buna seara, buna seara. Presa romaneasca scrie cu picioaele atunci cand trebuie sa abordeze subiecte de politica externa. Ma uit cu surprindere ce agitatie o starneste Consiliul de acum. Parca s-a reinventat roata. Nu scriam noi pe bloguri inca de acum un an si ceva acelesi lucruri? Nu vorbea presa europeana despre aceleasi probleme?

    clemycali

    08/12/2011 at 6:34 pm

    • Salut clemy,
      asta e! Astia sunt scribalaii nostri. Traduc cu picioarele de pe la agentii si mai infloresc si ei 🙂

      Theophyle

      08/12/2011 at 6:38 pm

  19. Buna seara 🙂
    Ca de obicei, sunt cu dilemele conceptuale 😉
    Ce este un razboi? Toi stim din WW1 si WW2 cum aratau razboaiele, dar, pana la ele, cele doua roze, sau aila de 100 de ani si apoi, cel de 6 zile si alte si alte razboie, care mai mult au fost ne-conventionale decat conventionale. Si apoi iar s-au schimbat conventiile (mult mai mult decat razboiele). Cine le poarta conteaza mai mult decat „cum le poarta”. Gherilele vietnameze, cambogiene, purtau un razboi clasic, sau mai apropiat de cele Afgane din prezent? Ca exista episoade „clasice” defineste un razboi „clasic”? Un razboi atomic ar mai fi conventional decat unul informational? Un razboi economic sau informational este clasic/conventional sau nu?
    Dar mortii sunt conventionali sau nu? Oricum, in orice razboi se moare (si din pacate mortile fizice sunt cat se poate de conventionale). Doar numarul mortilor conventionale da „categoria” razboiului?

    DanSu

    08/12/2011 at 6:43 pm

  20. Pentru interesati o poastare pe blogul european – Săraci români bogaţi!

    http://politeiaeuropa.wordpress.com/2011/12/08/saraci-romani-bogati/

    Theophyle

    08/12/2011 at 6:44 pm

  21. Seara buna
    Mai oameni buni nu bagati frica in muritorii de rind . 🙂
    – In Italia avem deja cea mai scumpa benzina din UE . Aproape 1,8 euro/litru .
    – Tara asta importa din Iran 15 % din nevoile nationale anuale de petrol .
    – Pina incepe sa pompeze Libia la nivelul anterior razboiului (petrolul catre europeni) , mai e de asteptat
    – Italia a fost la 1cm de faliment ( actualmente e la 1,5 cm dar toti cred ca e la kilometri distanta 🙂 )
    – Mai lipseste sa se intrerupa petrolul din Iran si Italia e chiar in faliment cu o singura consecinta imposibil de evitat . Destramarea UE si a monedei unice .
    Nu va jucati cu focul . 🙂
    Intai se pregatesc „tarile fratesti” sa inlocuiasca exportul de petrol iranian cu extractii suplimentare din zacamintele nationale si doar ulterior se va permite ca Israel , Arabia Saudita si alti „frati” din orient sa deie peste bot ayatolahilor iranieni . Si daca din intimplare 🙂 se gasesc 2-ua portavioane americane in zona , e pura coincidenta . 🙂 Asa unii o sa aiba motiv sa deie peste gura in mod intens oricui care va indrazni sa zgîrie vopseaua avioanelor din dotarea acestor nave . ( F- 18 in toate variantele ) 😆
    Nu va jucati cu razboiul ca efectele se vor simti peste tot . Inclusiv in Bucuresti .

    Ștefan A.

    08/12/2011 at 6:50 pm

    • Salut 🙂
      asta spun si eu, nu?

      Theophyle

      08/12/2011 at 6:55 pm

    • Mai ales la Bucureşti.
      Ne va lua naiba dacă scad consistent banii trimişi de românii din Italia.

      Dar saudiţii nu par săritori:

      „Saudi Arabia recently announced that it had halted a $100 billion oil production expansion plan to raise capacity to 15 million barrels a day by 2020.”

      Deci Theophyle avea dreptate când zicea că noul prinţ e mai naşpa …

      elena

      08/12/2011 at 8:15 pm

      • Pai povestea este simpla, in trei luni ajunge barilul la 150 de USD. Daca ajunge la 180-200, atunci vom avea un razboi mondial

        Theophyle

        08/12/2011 at 8:18 pm

  22. Buna seara 🙂
    Ca de obicei, sunt cu dilemele conceptuale 😉
    Ce este un razboi? Toi stim din WW1 si WW2 cum aratau razboaiele, dar, pana la ele, cele doua roze, sau aila de 100 de ani si apoi, cel de 6 zile si alte si alte razboie, care mai mult au fost ne-conventionale decat conventionale. Si apoi iar s-au schimbat conventiile (mult mai mult decat razboiele). Cine le poarta conteaza mai mult decat „cum le poarta”. Gherilele vietnameze, cambogiene, purtau un razboi clasic, sau mai apropiat de cele Afgane din prezent? Ca exista episoade „clasice” defineste un razboi „clasic”? Un razboi atomic ar mai fi conventional decat unul informational? Un razboi economic sau informational este clasic/conventional sau nu?
    Dar mortii sunt conventionali sau nu? Oricum, in orice razboi se moare (si din pacate mortile fizice sunt cat se poate de conventionale). Doar numarul mortilor conventionale da „categoria” razboiului?
    M-am saturat de acuzele cu inchisorile CIA. De fapt care este acuza? ca sunt secrete? Scuzati, si eu (ca orice om, am secrete). Secretul in sine este o acuza?

    DanSu

    08/12/2011 at 6:51 pm

    • Salut Dan 🙂
      Trebuia sa-i primesti frumos sa le dai o cafea si sa-i rogi sa-ti povesteasca cam unde intentioneaza sa explodeze viitoarele bombe. Mai da-i in masa!

      Theophyle

      08/12/2011 at 6:54 pm

      • Pai este acuzabil sa spui ca incerci sa impiedici carnagiul a 3000 de oameni. Este fara de prihana (ba chiar rasplatibil cu 100 de fecioare (oare alea nu au dreptul feminist sa-si hotarasca soarta 😆 ) sa declari normala (ba chiar sa lucrezi pentru asta) uciderea unui milion sau unui miliard pe motivul necredintei? A doua faza este cumva „corect politic”, pe cand prima (impiedicarea) tine de „opresiunea capitalista” ?

        DanSu

        08/12/2011 at 7:13 pm

        • interesant, pe rusi si pe chinezi nu-i acuza nimeni 😦

          Theophyle

          08/12/2011 at 7:15 pm

  23. Scuzati dublarile. 😦
    Nu am mouse-le la indemana, si mai apas aiurea pe taste…. 😥

    DanSu

    08/12/2011 at 6:54 pm

  24. Am si eu o intrebare. A inceput Consiliul European sau sunt inca la ora uverturii, adica a declaratiilor preliminare? Nu de alta dar acum, dupa ce plec de la facultate, trebuie sa ma opresc in oras sa ma ocup de cateva treburi si vreau sa stiu daca sa ma grabesc sa ajung acasa sau am timp sa ma opresc la o cafea si un biscuit?

    clemycali

    08/12/2011 at 7:39 pm

    • Nu, inca se primesc delegatiile.

      mar

      08/12/2011 at 7:41 pm

      • Ah bon. Atunci ne citim mai tarziu. 🙂

        clemycali

        08/12/2011 at 7:44 pm

      • Se executa operatile preliminare de cazare , hrana , legaturi preliminare cu mass media . 🙂
        Delegatia germana a prenotat camerele de hotel pina duminica seara . !!!!!!! (nu e banc )

        Ștefan A.

        08/12/2011 at 7:45 pm

        • Asa a fost si la Maastricht. 🙂 Atunci au dormit pe holuri asistentii. Vad ca macar au luat masuri de prevedere in privinta cazarii 🙂

          clemycali

          08/12/2011 at 7:48 pm

          • Cred ca absolut neofical se vor impartii si bastoane pentru ca discutile bilaterale sa fie cit mai „profunde si folositoare” . 😆

            Ștefan A.

            08/12/2011 at 7:52 pm

            • si recipiente cu apa rece ptr. picioare si minti infierbantate 🙂

              mar

              08/12/2011 at 7:53 pm

  25. Sa ridem un pic 🙂
    In Italia , super corectia bugetara care se spune ca a salvat natiunea cuprinde si citeve articole interesante. 🙂
    1- Statul , incepind cu anul urmator , nu va mai platii in bani gheata nici o prestatie care depaseste 500 euro . Doar prin cecuri , varsari de bani in conturi curente sau carti de debit . Asta inseamna ca cei aproape 4 milioane de angajati publici se vor vedea cu banii pe conturi si cu retragerile de bani controlate electronic de ” big brother” numit fisc .
    Si pensionatii vor primii acelasi tratament . Cum pensia minima garantata e de 498 euro , practic toti vor fi cu banii pe cartela electronica . Indiferent ca pensionatul are 58 de ani sau 100 . 😆 Alti 20 miliaone „clienti” pentru serviciu fiscal de control .
    2- 2,5 miliarde de noi intrari fiscale se vor obtine din taxarea ulterioara cu 1,5 % a banilor legalizati in urma celor 3 admistii fiscale facute de mister Silvio . Lasind la o parte aspectele juritice a acestei masuri retroactive 🙂 , tehnicii se intreaba de unde vor venii banii daca conturile respective au ” migrat” de mult pe alte meleaguri si explicit scris prin lege , admistiile au asigurat anonimatul fiscal . 😆
    3- Se uneste oficiul de pensi pentru privati cu cel pentru pensionatii publici ( INPS + INPDAP) . Economii de functionare . Acum iese la suparfata ca sistemul de pensi pentru bugetari are un deficit definit ironic , un mizilic . 10 miliarde euro anual . 😆
    – Bineinteles ca fiecare e liber sa rida sua sa plinga , depinde de punctul de vedere dar sa fim absolut siguri ca corectia a salvat Italia . De faliment in mod sigur nu 😆 😆

    Ștefan A.

    08/12/2011 at 7:43 pm

    • Stefane, pana sa imi strang lucrurile… pana la urma se stie la cat ajunge datoria publica a Italiei? Aici, peste garla, se vehiculeaza o suma cuprinsa undeva intre 700 miliarde si 1 trilion. 🙂

      clemycali

      08/12/2011 at 7:45 pm

      • Oficial e la 1.900 miliarde .
        daca in schimb adunam si arieratele statului sint intre 70 si 100 miliarde euro .
        Datoriile regiunilor , provincii , primarii ,ascunse prin contracte swap , avem alti 30 miliarde euro . Cu optimism , contabilizind tot , datoria reala suverana a statului ( central si local ) + „ascunderile sub pres” a datoriilor din sistemul de pensii , dau o cifra mai aproape de 2.400 miliarde euro .

        Ștefan A.

        08/12/2011 at 7:50 pm

      • Clemy, dupa primire este un dineu.

        mar

        08/12/2011 at 7:51 pm

        • Fasole cu cirnati oferiti de delegatia romana . 🙂 Ca doar de aia a fost invitati . Sa economiseasca la mancare . 😆

          Ștefan A.

          08/12/2011 at 7:53 pm

          • Nu se stie, vom vedea 🙂 Carnatii sa fie de Plescoi si fasolea organica.

            mar

            08/12/2011 at 7:55 pm

    • Salve Stefan,seara buna all 🙂
      Asta-i ca-n bancul ala ..el si ea frumosi,superbi de pica fatza.
      El:-vreau sa ma insor cu tine,esti cea mai frumoasa femeie pe care am vazut-o.
      Ea : -si tu esti un barbat foarte dragutz dar..nu ne cunoastem deloc.Ne trebuie timp ca sa ne cunoastem.
      El:-lasa ca asta face parte din farmecul vietzii,ne vom cunoaste pe masura ce trece timpul si-o sa vezi ce ne vom mai distra.
      Accepta,nunta si luna de miere ..la soare pe sezlong.
      El: – ma duc sa fac o baie.
      Si se urca pe trambulina,sare,echer,surub,tot tacamul,intrare perfecta in apa.Entuziasmata tipa il imbratziseaza si-i spune :- dragule ai fost extraordinar,la care el raspunde :am facut inot si sarituri,sunt campion mondial,si razand ii spune in continuare,ai vazut ce surprize placute apar atunci cand ne cunoastem asha incetul cu incetul 😆
      Dupa putzin timp intra tipa in apa,face un bazin face doua,…inoata vreo ora dupa care zglobie fara niciun semn de oboseala se asheaza.Tipul,tot numai un suras o imbratzisheaza si ii spune ca e fenomenala,corpul ei superb n-arata nicio urma de efort..:- tu trebuie sa fi fost campioana la inot nu-i asha ?
      Ea:-ei ash spune ea.Am fost prostituata pe malurile Dunarii,si inotam de pe un mal pe altul dupa clientzi

      mircea

      08/12/2011 at 8:10 pm

      • salut Mircea 🙂
        Ha, ha … surprize – surprize!

        Theophyle

        08/12/2011 at 8:13 pm

        • Buna Theophyle 🙂
          Hardul (si hertzul) mi-au facut ceva probleme A trecut ceva timp ca sa pot sa-mi recuperez niste date. 😦
          Sa ne fereasca D-zeu de vreo „boamba” aruncata aiurea ca iese urat de tot..

          mircea

          08/12/2011 at 8:20 pm

          • salut,
            daca va iesi ceva in Iran o sa fie atat de urat ca nu-ti poti inchipuii! crede-ma eu nu public nici 5% din scenariile pe care le vad posibile

            Theophyle

            08/12/2011 at 8:25 pm

      • 😆

        Ștefan A.

        08/12/2011 at 8:20 pm

  26. 77 ,324 miliarde euro este doar dobinda platita de Italia la datoria publica in 2011.
    Va creste la 94,214 miliarde euro in previziunile guvernului italian pe anul viitor . 16 miliarde euro in pus . Poate fi si asta o justificarea a ultimei corectii bugetare , sa aiba bani de dobinzi dar nimeni nu e sigur ca vor fi de ajuns . 🙂

    Ștefan A.

    08/12/2011 at 8:24 pm

    • Maama mia! sa imprumute de la Mafia – e mai ieftin!

      Theophyle

      08/12/2011 at 8:26 pm

  27. Theophyle, de ce eşti atât de sigur că Iranul:
    1. nu va fi invadat
    2. nu o să ajungă să aibă arma atomică

    Pură curiozitate – poate chiar morbidă dacă e să urmărim traseul petrolului.

    elena

    08/12/2011 at 8:34 pm

    • elena,
      am eu intuitia mea si niste date. Daca se va ajunge la un atac in Iran, crede-ma ca se va face ca o premiera mondiala in folosirea de tehnologie militara. Nimeni nu doreste ca Iranul sa posede o arma nucleara – in special rusii.

      Theophyle

      08/12/2011 at 8:40 pm

  28. Declaratii mister Obama referitor la UE :
    – ” UE trebuie sa gasesca solutii valabile si urgente . Efectele unei dezintegrari comunitare ar fi catastrofice si pentru USA „.
    – „UE trebuie sa gasesca si solutii pentru finantarea datoriei Italiei ” 🙂

    Ștefan A.

    08/12/2011 at 9:02 pm

    • Mda,
      O sa dea drumul la tiparnita 😦 altfel nu vad cum !

      Theophyle

      08/12/2011 at 9:06 pm

  29. Cred ca pe asta se bazeaza si ayatolahul,probabil de aici atitudinea si declaratziile lui belicoase.O criza zonala a petrolului peste criza euro ar fi catastrofa catastrofei pentru pigmeii astia de politicieni europeni,se dau de ceasu` mortzii dupa ce ca ne-au adus aici,
    Piratul le-a zis-o bine,mai pe romaneshte:ne-atzi luat toate(cu largul concurs al politicienilor nostri-asta o zic io) si-acuma vretzi sa ne dati si-un sut in fund(nici nu putea sa zica altceva)De fapt e doar un paleativ.Parerea mea e ca euro nu va rezista pana la sfarshitul anului viitor(2012) O devalorizare tzinuta sub oarecare control(ajutand doar statele „second class” ) cu o tiparnitza obosita nu cred ca e o solutzie.Auzisem de un scenariu,un fel de euro „natzional” specific fiecarei tari in parte,ca sa se mentzina ideea de euro.Daca pe al nostru o sa apara,sa zicem Brancusi(nu vreau tzigani ca specific natzional),pe eur-ul Italiei sigur apare Berlusca bunga-bunga.

    mircea

    08/12/2011 at 9:23 pm

    • Cred ca polonezi sunt acum mai activi si mai „diplomati” decat UK.

      Theophyle

      08/12/2011 at 9:31 pm

    • mar
      Reguli severe pentru sistemul financiar bancar duc la groase probleme in Anglia . Nu de alta dar englezii au cea mai mare piata financiara din UE . O fuga a firmelor financiare de pe acesta piata datorita noilor masuri de taxare a operatilor financiare in cadrul UE si obligatorii , ar lasa guvernul englez fara miliarde de lire sterline la buget . Cum Anglia a pierdut o gramada de industrie efectiva si doar partial inlocuita cu ” servicii financiare” ( modelul USA ) , prabusirea totala a bugetului de stat ar fi inevitabila . De aia pune veto . Risca sa ajunga morti de foame efectiv .

      Ștefan A.

      08/12/2011 at 9:38 pm

  30. O informatie curioasa privind reuniunea UE
    In seara asta este o cina somptoasa . Dar cum scrie presa italiana , rezervata doar delegatilor celor 17 tari cu moneda comuna .
    Ma intreb asa , cu nedumerire 🙂 , delegatile celor 10 tari fara moneda euro , unde maninca , la self service sau sint pe post de chelneri la masa din sera asta ? 🙂
    Basescu are ceva mancare la pachet de acasa sau ramasitele cinei vor fi distribuite democratic tututor delegatilor tarilor din zona B ? (aia fara moneda € ) 😆

    Ștefan A.

    08/12/2011 at 9:33 pm

    • Stefane,
      astia au adus sendvisuri cu ei. Crde-ma ca situatia lor este mai buna decat a celor din zona-euro. Adevarul este ca e complet lipsit de tact!

      Theophyle

      08/12/2011 at 9:36 pm

    • 😀

      mircea

      08/12/2011 at 9:37 pm

    • mare marlanie 😦

      mar

      08/12/2011 at 9:41 pm

  31. Doborirea avionului fara pilot (teleghidat) american in Iran ( cu ceva zile in urma ) e datorat specialistilor rusi care au furnizat noi arme iranienilor si asigura instruirea acestora . Cel putin asa scriu italieni preluind un articol din americanul WSJ .

    Ștefan A.

    08/12/2011 at 9:55 pm

    • Eu cunosc alta versiune a povestii 🙂 In versiunea mea, drona s-a lasat doborata!

      Theophyle

      08/12/2011 at 9:59 pm

  32. 😆
    Asa cum in 1989 peste 1.000 de persoane au decis sa se siucida ca doar nu a tras nimeni in ei .

    Ștefan A.

    08/12/2011 at 10:04 pm

  33. tot ea a trimes diferite informatzii, denigratore, la adresa presedintelui si guvernului,

    la diferite ziare din occident, este o soparlä veninoasä.

    theo

    08/12/2011 at 10:31 pm

    • Asa e, dar nu-mi imaginam ca face parte dintr-o increngatura care actioneaza organizat impotriva Romaniei

      cedric

      08/12/2011 at 10:40 pm

      • Cedric salut,
        te anunt cu placere ca pe nimeni nu-i doare in fund de inchisoriele CIA. Subiectul este total rasuflat! Faptul ca cineva fotografiaza niste locuri in Bucuresti nu este o dovada ca ceva s-a intamplat in acele locuri!

        Theophyle

        08/12/2011 at 10:47 pm

  34. Buna seara din nou. Am revenit dupa ce m-am oprit si pe la SaveMart sa cumpar ceva de-ale gurii. 🙂
    Referitor la drona, cert este ca sefii militari i-au prezentat lui Ob ama scenarii de recuoperare (anihilarea prin bombe sau trimiterea de comandouri ptr recuperare sau distrugere) iar omul nostru a refuzat pe motiv ca „nu vrea sa arate ca porneste un conflict”. Intre timp televiziunea iraniana prezinta imagini cu drona.

    clemycali

    08/12/2011 at 10:40 pm

    • clemy,
      din cate stiu eu, probabil a fost un Psyop. Dronele care ating pamantul fara aterizare teleghidata explodeaza! Nu ramane din ele nici cenusa 🙂

      Theophyle

      08/12/2011 at 10:42 pm

      • Extrem de interesant 🙂 Uite cum capata calul troian aripi 🙂

        clemycali

        08/12/2011 at 10:54 pm

        • Clemy,
          sunt misiuni care trebuie sa incerce capabilitatile inamicului. In sah se numesc gambit – si in armata se numesc la fel!

          Theophyle

          08/12/2011 at 10:57 pm

  35. o-bamä, mai bine ar pleca, si ar läsa altuia scaunul de presedinte, inainte sä

    distrugä de tot, america.

    theo

    08/12/2011 at 10:42 pm

    • Theo, te rog frumos sa nu creem probleme gazdei.

      mar

      08/12/2011 at 10:46 pm

    • Theo,
      Obama a fost ales democratic in SUA. PUNCT. asta se numeste democratie daca iti place sau nu! Este exact ceea ce USL doresc de la Basescu. Deci nu este corect!

      Theophyle

      08/12/2011 at 10:48 pm

  36. salutare tirzie! 🙂

    in europa arde, la noi iese fum din aparatura. Madam Jijiie ori emite declaratii interesante, in asteptarea decretului de numire sau a respingerii:

    http://anticoruptie.hotnews.ro/stiri-anticoruptie-10890819-video-noua-arma-amanare-marilor-dosare-coruptie-explicata-sefa-sectiei-penale-inaltei-curti-cerut-chiar-incuviintam-expertize-pentru-aparatura-sri-care-cantareste-12-tone.htm

    inca mi stim daca sunt declaratii de forma sau pe bune…

    Cetatean

    08/12/2011 at 11:05 pm

    • Salut C 🙂
      Chiar interesant!Sper ca sunt pe bune 🙂

      Theophyle

      08/12/2011 at 11:08 pm

  37. theophyle, ce spune e adevarat, insa nu stim daca ea crede ce spune. sandeii sunt duplicitari.

    Cetatean

    08/12/2011 at 11:11 pm

    • C,
      Eu cred ca fiecare merita sansa lui. His day on court, deci poate totusi are un bun simt.

      Theophyle

      08/12/2011 at 11:13 pm

      • theophyle, a fost numita de Iliescu in 2002. Cita incredere putem avea in aceasta Sandica, nu stiu, insa noroc ca nu decidem noi, ci Sefu’ 😉

        Cetatean

        08/12/2011 at 11:40 pm

  38. Oameni buni .
    Va imaginati curtea suprema USA sa controleze serverele FBI sa vada daca sint legale ? 😆
    Sau curtea de casatie italiana sa intre in sediul serviciului antimafie sa vada daca microfoanele , camerele video , computerele sint la norma de lege ? 😆 😆 Inimaginabila o astfel de aiureala .
    ” erau 9-10 termine pe an” , ” am dat termene acum cel putin 1 pe luna ” . 😆 Adica max 2 in plus pe an la acelasi proces . 😆 Da de ce nu le da saptaminal ca sint 54 saptamini in un an ?
    Cu tot respectul , doamna Jiji bate cimpii cautind scuze ca toti inaintasii ei . Incepind cu aia de pe vremea RSR . 😦

    Ștefan A.

    08/12/2011 at 11:24 pm

  39. Cu Iranul e mai greu de luptat direct, probabil US, Israel si Arabia Saudita vor continua lupta sub acoperire de pana acum inca o buna perioada.

    Siria insa cred ca e urmatoarea tinta. Conducerea e mult mai nepopulara, deci un scenariu gen Libia – pe teren lupta opozitia interna, cei din afara ajuta doar logistic – pare din ce in ce mai probabil. Armata siriana de eliberare e in crestere si numeric si ca dotari si nu pierde nici vremea, macinand continuu armata oficiala. Turcia e foarte vocala si nu se jeneaza sa isi arate sprijinul pentru opozitie, Liga Araba l-a trimis pe Assad la plimbare, opozitia civila (spre surprinderea mea) nu renunta, deci cred ca avem toate ingredientele.

    Siria ar fi si un prim pas logic in slabirea Iranului. Urmeaza Hezbolah si pe urma mai vedem.

    sp

    08/12/2011 at 11:39 pm

    • sp salut, 🙂
      Poate fi si diferit. Ramai pe faza – maine voi avea o postare in legatura cu acest subiect 🙂

      Theophyle

      09/12/2011 at 12:46 am

  40. Vad ca toata lumea a plecat la culcare si am ramas singura sa priveghez soarta euro 🙂

    clemycali

    09/12/2011 at 12:38 am

  41. 🙂 Corect Theophyle 🙂 Ca citind declaratiile lacramoase ale lui Sarkozy din le Figaro mai ca mi-au dat lacrimile. „Unde te duci tu euro?”, in buna traditie a bocitoarelor tocmite 🙂
    Sa vedem cand ies huhurezii de la discutii ca imi inchipui ca dineul s-o fi terminat deja 🙂 Sau incep prin a lua o pauza pana maine 🙂

    clemycali

    09/12/2011 at 12:54 am

    • Ei si tu, buna traditie latina.
      Omul plange pentru scaunul lui 🙂 vede ca se intaparteaza oportunitatea. Probail ca este ultimul lui an!

      Theophyle

      09/12/2011 at 12:59 am

      • Tot ce se poate, tot ce se poate. Dar cand citesc ce ineptii scoate pe gura Hollande ma ia cu frig. Unul mai inept decat altul.

        clemycali

        09/12/2011 at 1:12 am

        • Asta e Franta 🙂 Hai ca scot editia „Atlantica!

          Theophyle

          09/12/2011 at 1:14 am

  42. Noapte buna / Buna dimineata 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    09/12/2011 at 1:12 am


Comentariile sunt închise.