Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Despre democraţia birocraţilor

Este al treilea articol din seria articolelor care se ocupa de problemele pe care le intampina acest sistem de guvernare, universal acceptat ca cea mai buna dintre toate alternativele existente. Dupa cele enuntate, intra in actiune cliseul “Winston Churchill” – “It has been said that democracy is the worst form of government except all the others that have been tried”, din fericire tot el a mai zis “The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter”. Deci ne-am aranjat cu Winston, 1-1, pana la urma si el a fost politician!

Nu am sa intru in nici un caz in subiectul birocratiei de la Brussels, desi ei sunt cei mai reprezentativi in lipsa de eficienta in administrarea crizei recente, care pare scapata din mana cu foarte putine sanse de rezolvare. Vreau insa sa ma refer la promovarea ideii ca “tehnocratii” numiti sa formeze guverne de “criza” pot rezolva problemele mai eficient decat politicienii alesi. Despre democratia tehnocratilor scrie The Guardian:

[…] Da, nu strică să o spunem: tehnocraţia a fost odată un concept major al stângii internaţionale. În America anilor 1930, de exemplu, nu reprezenta o insultă, ci programul pentru o nouă utopie socială.

În decursul următoarelor decenii, tehnocraţia a căpătat o reputaţie îndoielnică. Slăvirea progresului industrial şi a regulilor necontrolate de către birocraţi a devenit apanajul regimurilor totalitare în Germania nazistă şi Rusia sovietică. George Orwell descrie tehnocraţia ca fiind precursoarea fascismului. Adolf Eichmann [organizatorul planului care a condus la Holocaust] nu a fost oare doar un tehnocrat?

În multe ţări europene, cuvântul tehnocrat mai are totuşi conotaţii pozitive. În anii 1950, Jean Monnet a conceput creşterea ca fiind un domeniu care necesită mai degrabă expertiză decât intervenţia partidelor politice. Unele democraţii mai mici, precum Olanda, se bazează adesea pe tehnocraţi în calitate de negociatori între partidele indisciplinate din coaliţia guvernamentală sau între patroni şi salariaţi. Belgia, ţară fără guvern timp de 17 luni [la data scrierii articolului] – situaţie care continuă şi la ora actuală –, este un paradis al tehnocraţilor şi a rezistat pârjolului crizei destul de bine până acum. În fostele state comuniste din Europa Centrală şi de Est, tehnocraţii au jucat un rol esenţial în negocierea tranziţiei de la regimul totalitarist spre democraţie. […] Articol tradus de PressEurop

Un lucru este aproape sigur – democratia de partid, asa cum o cunoastem noi in Romania, este in stare de “coma profunda”! Si daca moare, mai bine sa stim cu totii si sa gasim alte alternative. Poate ca nu au existat niciodata, atunci ar trebui inventate.  La modul general este clar ca procesul democratic modern se desfasoara intre populatii partizane, care incearca sa-si promoveze candidatii. In cazul existentei a doua populatii partizane, candidatii vor fi alesi insa cu ajutorul unei a treia populatii, care de obicei migreaza de la o tabara la alta.

Scriam nu de mult ca “Democratia trebuie sa se schimbe si  sa gaseasca uneltele de a pazi turma. Legile nu pot fi promotorul coruptiei si al furtului pe fata. Prezumtia de nevinovatie trebuie probata inainte de a fi aplicata. Nu poti fi milionar in dolari din stuparit si comercializarea mierii de albine si nici din mostenirile unor amarati, care nu aveau de unde sa-ti lase mosteniri. Nu poti avea incredere in legiuitorii care si-au cumparat scaunele de parlamentari fiind trimisi sa imparta turma lupilor si nu sa o pazeasca si nici in  judecatori care s-au imbogatit la randul lor din ciozvartele aruncate de lupi,  aparand astazi toate averile ilicite.” Mai mult decat atunci sunt convins astazi ca lucrurile merg prost de tot si in nici un caz “tehnocratiile” nu pot inlocui sistemul democratic, dar in nici un caz clasa politica actuala – aici si in alte locuri din lumea occidentala nu este capabila astazi sa scoata lumea din criza, in care cu concursul lor major a intrat. Nu poate exista o democratie a birocratilor! In nici un caz!!!

P.S. Un articol interesant aparut pe Slate (portal care apartine cotidianului The Washington Post)

Written by Theophyle

07/12/2011 la 3:15 pm

133 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. First 🙂

    Ștefan A.

    07/12/2011 at 3:19 pm

  2. second 😛

    cred ca democratia de partid este in coma profunda inca imediat dupa WW2 daca nu si inainte…

    skorpion

    07/12/2011 at 3:57 pm

  3. Ziua buna 🙂
    Off Topic. Robert Mueller „Vreau sa-l felicit, in mod special, pe domnul director Maior pentru toata activitatea depusa in combaterea terorismului si pentru colaborarea foarte buna pe care am avut-o in acest domeniu, pentru lupta impotriva criminalitatii organizate, a criminalitatii cibernetice, dar, cel mai important, lupta impotriva coruptiei la nivel inalt. SRI si-a asumat un rol de lider in lupta impotriva coruptiei la nivel inalt si a colaborat foarte bine cu celelalte institutii guvernamentale in acest domeniu.”
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-10879403-seful-fbi-peste-570-ofiteri-sri-pregatit-fbi-vor-urma-alte-actiuni-romano-americane-precum-cea-din-iulie-cand-mai-mult-100-persoane-fost-arestate-pentru-infractiuni-cibernetice.htm

    mar

    07/12/2011 at 3:59 pm

  4. ‎”Democracy is a pathetic belief in the collective wisdom of individual ignorance” -H.L.Mencken

    John Galt

    07/12/2011 at 4:50 pm

  5. Theophyle

    07/12/2011 at 4:59 pm

  6. Buna seara 🙂
    Din DEX (’98 – ala din care se inspira si anumite hotarari judecatoresti 😆 ):
    BIROCRAȚÍE, birocrații, s. f. Interpretare și aplicare a legilor, a dispozițiilor, a regulamentelor etc. numai în litera lor, fără preocuparea de a le înțelege spiritul; birocratism, funcționarism.
    Ca sa nu luam doar partea peiorativa a „Birocratiei” ( cea care vad ca o da dictionarul), trebuie subliniat ca birocratia in sine nu este un lucru rau, ci pe unele segmente chiar poate deveni un factor de progres. Nicaieri in nici o civilizatie care-si merita cuvantul de „civilizatie” nu a lipsit birocratia.
    De la civilizatiile antice pana la cele moderne, birocratia a avut mereu rolul ei.
    Intr-un fel, orice civilizatie care a avut o armata disciplinata, a avut si o birocratie functionala. Ba mai mult, cu cat era latura militara mai dezvoltata, cu atat birocratia era mai mare.
    Apoi tot din DEX – ul cel amarit si violat de chioara cu cantar si sabie:
    DEMOCRAȚÍE, democrații, s. f. Formă de organizare și de conducere a unei societăți, în care poporul își exercită (direct sau indirect) puterea.”
    Conducerea ,mai ales cea indirecta (dar nici ce directa nu s-ar simti prea bine), nu poate fi exercitata in afara unui aparat birocratic functional. La fel cum lipsa unei armate (institutii de forta) ar face din civilizatie (democratica sau nu) o anarhie. Iar anarhia este prin esenta opusul democratiei (mai abitir decat totalitarismul).
    Fragila e democratia 😥 .
    Orice stat, trebuie organizat, ca urmare doua institutii nu vor lipsi din organizarea nici unei forme de stat (ce-si merita numele): Birocratia si Armata.
    Dar la fel ca institutiile de forta, birocratia trebuie sa aiba in organizarea statala limitele ei.
    La fel cum prea multa putere militara autonoma duce inexorabil spre micsorarea democratiei (totalitarism, autoritarism, militarism, voluntarism, socialism, comunism), la fel si prea multa birocratie si autonomie pentru birocratie, duce la pierderea democratiei.
    De unde se vede ca pana la urma, asa fragil cum e sistemul democratic, se mentine cat timp exista ceva si mai fragil in societate: bunul simt.
    Cand dispare bunul simt, atunci ori scade prea mult birocratia/armata si se transforma in anarhie, ori creste armata/birocratia si devine tiranie/totalitarism/comunism, etc..)
    Iar semnele disparitiei bunului simt :
    – Se fac plati la camatari (creditori) fara a scadea datoriile celor ce platesc cu adevarat.
    – Se nationalizeaza pierderi (stergeri datorii/scutiri) ca sa se poata privatiza castigurile (baietii destepti – nu numai de la noi).
    – Cel ce duce in faliment o banca „to big to fail” primeste bonificatii.
    – Se dau verdicte pe DEX nu pe Cod penal.
    – Se proclama ca „bun simt” este atunci cand injuri birjareste pe toti cei ce nu te aproba slugarnic.
    – Autonomia completa fata de necesitati si oportunitati ( eg. negi votul pe motiv ca nu a iesit cum doresti tu)
    – Drepturile hotilor si criminalilor (exemplu dreptul la propria imagine) au prioritare fata de orice obligatii precum si fata de drepturile ale victimei.
    – Drepturile saracilor de a lasa mosteniri fabuloase nepoteilorcu functii inalte in stat.
    – Sa afirmi ca o functi aleasa insemna „Demnitatea in stat” care este altceva decat „servant public”.
    si asa mai departe.

    DanSu

    07/12/2011 at 5:01 pm

    • Salut Dan,
      ca de obicei o frumoasa sinteze. Multumesc 🙂

      Theophyle

      07/12/2011 at 5:45 pm

  7. off-topic

    Scuze, dar eram curioasă de acum câteva zile. Ai scris la articolul „Înainte de a fi fost România”

    „Romanii care stiau sa prelucreze metalele si traiau in locuinte fortificate. Am o parere despre cine ar fi fost acesti oameni, din nefericire este saraca in surse si nu o voi mentiona”

    Eu sunt curioasă, şi fără surse, ce crezi 😛

    elena

    07/12/2011 at 5:11 pm

    • Salut @elena 🙂
      Probabil „anatolieni” – adica din Anatolia de astazi. Cam in acea perioada au avut loc o serie de dezastre naturale ingrozitoare (in special cutremure si tsunami – vezi Santorini) in acea parte a lumii insotite de migratii masive. O parte spre sud (Palestina – Egipt) si o alta parte spre nord (Balcani).

      Theophyle

      07/12/2011 at 5:32 pm

  8. Salut
    As avea si eu o intrebare: ce parere ai despre modelul de democratie directa practicat acum in California, unde oricine poate trece o lege daca strange 500.000 de semnaturi?

    lamb

    07/12/2011 at 5:23 pm

    • PS. Linkul de la Slate directioneza catre The Guardian

      lamb

      07/12/2011 at 5:24 pm

    • lamb salut,
      Problema nu a fost nicidata legislatia ci impunerea legilor. Nu, nu prea sunt de acord cu metoda respectuva!

      Theophyle

      07/12/2011 at 5:42 pm

  9. Democratia „originala” la rusi – Fostul lider sovietic Mihail Gorbaciov a afirmat, miercuri, ca alegerile legislative de duminica, din Rusia, au fost patate de frauda si este necesar un nou scrutin electoral, potrivit BBC News.
    http://www.hotnews.ro/stiri-international-10880033-mihail-gorbaciov-liderii-rusi-trebuie-recunoasca-faptul-alegerile-fost-fraudate-organizeze-nou-scrutin.htm

    mar

    07/12/2011 at 5:35 pm

  10. „Doi foşti generali din Ministerul Apărării Naţionale au fost condamnaţi la închisoare cu suspendare. Este vorba despre Mihail Popescu şi Eugen Bădălan, ambii foşti şefi ai Marelui Stat Major al Armatei Române. Cei doi sunt acuzaţi de abuz în serviciu.”

    A dreaq suspendare…mai, sa le dea 15 zile, dar sa le dea cu executare…sa simta cum e sa doarma pe tambal.

    ribelalu

    07/12/2011 at 5:55 pm

    • amandoi cu actiuni armate in Decembrie 1989 – de aceea au si binemeritat de la Patria lui Ilici.

      Sare'n Ochi

      07/12/2011 at 10:11 pm

  11. In general cand un proiect porneste prost, cu sincope este foarte greu sa fie calibrat, sa-si atinga obiectivele propuse. In cazul nostru cand „democratia originala” a fost construita intr-un anume mod – ca un comunism cu fatza umana, va fi extrem de greu daca nu imposibil sa o transformam intr-o democratie functionala. Au trecut 21 de ani si aproape nu se vede nimic, avem o democratie care este construita dupa chipul si asemanarea creatorilor, un sistem care nu se da dus curand.

    mar

    07/12/2011 at 6:04 pm

  12. Presedintele face declaratia de presa acum

    cedric

    07/12/2011 at 6:04 pm

    • să nu mai urle Tonta că nu spune preşedintele ce va spune la Bxl

      Tiberiu Orasanu

      07/12/2011 at 6:09 pm

      • si asa intelege tonta tot despre ce se discuta la Bxl…:) pacat ca nu inteleg si unii din guvern despre ce e vorba si ce se intampla in lume 😀

        zigzag

        07/12/2011 at 6:17 pm

  13. salutare tuturor! 🙂

    Tiberiu Orasanu

    07/12/2011 at 6:09 pm

    • Buna 🙂
      Crezi ca Tonta pricepe ce spune Traian Basescu, ptr. ca are un discurs extrem de tehnic si bine pus la punct.
      Mare minune daca nu vor urla din nou:(

      mar

      07/12/2011 at 6:19 pm

      • Tonta chiasr dacă pricepe cît de cît ceva, joacă aşa cum îi cîntă ilicescu.
        Sigur că va urla. Ştie să facă altceva? Ziceam de ofilit că are activitate profesională egală cu zero de parcă tonta demonmstrat în carieră, ceva. Politruc de tiop nou şi atîta tot.
        Băsescu are un discurs extrem de bine centrat pe problemele europene.

        Tiberiu Orasanu

        07/12/2011 at 6:24 pm

  14. Daca urla, isi devoaleaza prostia!

    cedric

    07/12/2011 at 6:23 pm

  15. Îi rog pe analiştii care nu ştiu ce program are România, să citească documentele. 🙂

    Tiberiu Orasanu

    07/12/2011 at 6:26 pm

    • Salut Tibi 🙂
      Nu pierde nici o ocazie pentru cateva cuvinte „calde”

      Theophyle

      07/12/2011 at 6:42 pm

  16. Buna seara, buna seara.
    @lamb, ca persoana care traieste in California iti pot explica eu cum este cu sistemul amintit de tine. Un adevarat dezastru. Din punctul meu de vedere in California ar trebui schimbata constitutia statala si ori se decide ca statul se conduce prin referendumuri, asa cum face Elvetia, si se renunta la Parlamentul de la Sacramento (masura pe care as favoriza-o ptr ca tot fac umbra pamantului degeaba) ori se renunta la vetoul popular si la legiferarea in acelasi fel.

    clemycali

    07/12/2011 at 6:28 pm

    • Mersi de raspuns. Am vazut prin mass-media de peste ocean la ce aberatii a dus acest sistem , cu legi pentru scaderea taxelor si impozitelor si cresterea investitiilor fara ca nimeni sa-si puna problema de unde bani.

      lamb

      07/12/2011 at 6:59 pm

  17. buna seara
    sper ca de data asta romania se coordoneaza cu polonia la bxl;altfel acolo e summit-ul celor 17,restul la o cafea

    intimplator

    07/12/2011 at 6:33 pm

    • OK,
      baieti si fete din ceea ce inteleg eu politica internationala avem o noua axa Buc-Berlin. Acum inteleg si complimentele lui Merkel!

      Theophyle

      07/12/2011 at 6:43 pm

      • Pentru necredinciosi cititi ceea ce a spus Basescu astazi si ceea ce vrea Merkel (Sarko este in atas)

        http://www.presseurop.eu/ro/content/press-review/1255121-cine-vrea-sa-i-urmeze-pe-merkel-si-sarkozy

        Theophyle

        07/12/2011 at 6:46 pm

        • caricatura este dementiala 😦

          mar

          07/12/2011 at 6:53 pm

          • scuze 🙂

            mar

            07/12/2011 at 6:54 pm

      • Theophyle, cand am citit cuvintele lui Merkel in Bundeshtag (venite relativ rapid dupa vizita lui Basescu la Berlin) am presupus ca s-a ajuns la cimentarea unui acord germano-roman. Nu sunt intru totul sigura ca este o decizie buna dar vom vedea.

        clemycali

        07/12/2011 at 6:51 pm

      • buna seara
        nu e vorba de axa,e pur si simplu alegerea taberei celui mai puternic;romania avea de ales intre londra sau berlin(parisul ,e o gluma)
        a ales berlin,si eu cred ca e bine;la debandada de la noi numai disciplina nemteasca poate face ceva;
        altceva nu-mi place mie: nemtii astia cind fac strategii n-au niciodata un plan b;nici acum nu pare sa existe;daca ce planul propus nu merge? ce au in schimb?

        intimplator

        07/12/2011 at 6:52 pm

  18. salut! 🙂

    scurt pe doi:

    – axa militara Bucuresti-Londra-Washington (scut)
    – axa economica Bucuresti-Berlin (deficit limitat constitutional).

    Cetatean

    07/12/2011 at 6:51 pm

    • Corect dar eu am urmatoare temere. Si anume ca euro se va prabusi in cele din urma si prin alipirea de interesele germane Romania risca sa se departeze si mai mult de statele care ar trebui sa-i fie aliati traditionali, adica Polonia si Cehia. Grupul de la Visegrad in general. S-ar putea sa ma insel insa.

      clemycali

      07/12/2011 at 6:53 pm

      • Basescu foloseste politica externa ca instrument intern: inscrierea in Constitutie a deficitului de maxi 3% ii serveste perfect la nivel intern, asa se explica 😉

        romania nu se poate lipi pefect de Germania, insa anumite obiective nemtesti ii convin perfect.

        Cetatean

        07/12/2011 at 7:04 pm

    • Salut C, 🙂
      Cam asa!

      Theophyle

      07/12/2011 at 6:54 pm

      • usl e in defazaj total, contextul e perfect pentru basescu. ape tulburi, norocyl navigatorului experimentat 😉

        Cetatean

        07/12/2011 at 7:06 pm

        • Este capitanul experimentat si curajos, din pacate insa echipajul nu se ridicala nivelul lui.

          clemycali

          07/12/2011 at 7:08 pm

  19. se pare presedintele, este f. bine informat si pricepe ce spune.

    läträii, vor urla oricum.

    dar nu gäsesc normal, tot timpul amanä verdictul pt. adisor,

    ce este porcäria asta, iar vor sä-l spele????????:

    theo

    07/12/2011 at 6:56 pm

  20. cu polonia, romania, are relatzii f.f.bune.

    theo

    07/12/2011 at 6:57 pm

  21. Va sa zica presedintele nu s-a mai putut abtine sa nu o puna la punct pe Alison Mutler (ultima isprava – un articol aberant privitor la cuvantarea regelui Mihai in Parlament „in prezenta Patriarhului Daniel” ??? etc.) Foarte bine, din punctul meu de vedere. Sa vedem ce „noutati” va nascoci cuplul Mutler-Nistorescu in continuare…

    Observator

    07/12/2011 at 6:59 pm

    • Mutler era cea cu intrebarea? Nu m-am prins , nici nu stiu ce legatura are cu Nistorescu. Dar mi-a placut raspunsul presedintelui, i-a taiat macaroana. Nici intrebarea n-am auzit-o, dar o fi fost o obraznicie, doar persoana are antecedente.

      cedric

      07/12/2011 at 7:12 pm

  22. asta , este o mare instigatore, din inf. tot ea a trimes inafarä informatzii neadevärate

    la diferite ziare sträine. femeia, este pusä cu un scop, este plätitä de moguli si………..

    theo

    07/12/2011 at 7:04 pm

  23. din cate väd, presedintele, nu este izolat deloc, cum väd, stie sä vadä unde sunt interesele romaniei.

    si credetzi-mä, romanii trebuie sä gandeascä bine, dacä inträ pe mana, sleiosilor

    romania, v-a ajunge „granarul ” rusiei. rusii sunt la pämant cu tot.

    si mumia de ilici, are limbaritzä, nu-i tace gura de loc.

    theo

    07/12/2011 at 7:10 pm

  24. cine imi povesteste si mie faza cu Mutler, va rog? nu am urmarit conferinta.

    Cetatean

    07/12/2011 at 7:14 pm

  25. exact acum Basescu vorbsste la B1 despre necesitatea inscrierii in Constitutie a deficitului de 3%, inscris deja in proiectul de revizuire.

    Cetatean

    07/12/2011 at 7:21 pm

  26. Idiot este Tonta 👿 ca sa nu spun un cuvant mai dur. Daca nu era el TB nu informa despre mandatul cu care merge la Bruxelles, a intrat in direct la B1. O ora a durat pana a inceput sa urle, asta tb „castrat” ptr. ca mai are putin si face poc, nu mai vorbesc de prejudiciile aduse tarii.

    mar

    07/12/2011 at 7:45 pm

    • Ponta este un idiot periculos cu probleme psihice din ce in ce mai evidente. Acum ca a aflat ce va face presedintele la Bruxelles ce parere are? De acord sau nu cu ce va vota presedintele?

      clemycali

      07/12/2011 at 7:49 pm

      • E limpede că individul este dus rău de tot cu sorcova. Nu este numai tont. Este pur şi simplu, periculos pentru Ro.

        Tiberiu Orasanu

        07/12/2011 at 7:53 pm

      • Nu, Clemy este nebun de paine multa! Omul are o alta agenda si alte prioritati, suparat ca nu a fost chemat la consultari de Traian Basescu.

        mar

        07/12/2011 at 7:55 pm

  27. nu a raspuns, o da cotita.

    Cetatean

    07/12/2011 at 7:49 pm

    • Normal. Eu ca moderator l-as fi intrebat ce cuprinde art.12 la care a facut referire Basescu. Ca poate ca personaj care se viseaza premier (si va avea grija madam Merkel ca asta sa nu se intample) si ca jurist, ar trebui sa stie ce contin tratatele semnate de Romania.

      clemycali

      07/12/2011 at 7:57 pm

  28. Tonta este de o prostie monumentala, a afirmat ca nu a primit scrisoarea adresata lui Rompuy.

    mar

    07/12/2011 at 7:53 pm

    • Rompuy nu a trimis nici o scrisoare oficiala nimanui. The Guardian a scris ca omul a circulat printre oficialii de la Bruxelles o nota informativa neoficiala. Cretinul asta nici macar nu intelege ce citeste in ziare.

      clemycali

      07/12/2011 at 7:58 pm

      • A fost o intrebare aruncata de Badin si idiotul a inghitit nada :lol;

        mar

        07/12/2011 at 8:03 pm

        • Interesant, interesant. Presupun ca Badin a aruncat o intrebare la fileu ca sa il avantajeze pe dobitoc.

          clemycali

          07/12/2011 at 8:06 pm

        • M-am dumirit acum despre ce scrisoare este vorba. O misiva trimisa de Merkel si Sarkozy lui Rompuy in care ii cer aluia sa puna la punct un cadru legislativ ptr taxele pe tranzactiile financiare si o politica de taxare si de drept la munca comun in spatiul UE, Ceea ce este imposibil fara modificarea tratatelor dar nu asta a fost scopul scrisorii ci sa ii arate lui Rompuy cine este seful in Europa. Asa ca Ponta nu avea ce scrisoare sa primeasca ptr ca oricum nu ii era adresata. Mare idiot.

          clemycali

          07/12/2011 at 8:09 pm

          • Ca orice personaj cu probleme la mansarda, omul are pretentii mult peste capacitatea si importanta lui ca personaj politic.

            mar

            07/12/2011 at 8:18 pm

  29. Nu stiu, parca Geoana era mai normal decat asta 😆

    Theophyle

    07/12/2011 at 7:57 pm

    • Geoana era/este un monument de intelgienta fata de Ponta. 🙂

      clemycali

      07/12/2011 at 7:59 pm

    • Am ajuns sa-l regretam pe Geoana 😆 Cred ca daca Tonta va merge pe aceasta linie are zilele numarate ca sef de partid.

      mar

      07/12/2011 at 8:01 pm

  30. Geoana era sanatos la cap, desi ridicol. Ponta e plecat cu sorcova, parind totusi serios.

    Cetatean

    07/12/2011 at 7:59 pm

  31. Ponta e la categoria: „iarta-l Doamne ca nu stie ce zice”. Si nu stie nici ce face si nici ce propune. Zero barat.

    Aha

    07/12/2011 at 8:28 pm

    • Ponta e o canalie, din pacate daca acum e asa , cum o sa fie mai tarziu?

      cedric

      07/12/2011 at 8:30 pm

      • Ponta şi-a tăiat craca de sub picioare odată cu mazilirea lui Geonel. Adevăraţii lideri ai psd nui-l vor lăsa să-şi facă de cap, să taie şi să spînzure în partid cum îl duce capul pe el şi pe Şova. La vremea potrivită, îl vor mazili. Acum îl lasă să latre la Băsescu.

        Tiberiu Orasanu

        07/12/2011 at 8:33 pm

      • Canalie patentata. Sunt rezervata cu mai tarziu, calca rau in strachini si nu stiu daca „aia puternici si grei” vor mai tolera derapajele individului, ptr. ca mai nou am constat ca in discurs a inceput sa depasasca granita.

        mar

        07/12/2011 at 8:36 pm

  32. Cine doreste, aveti discursul integral al Presedintelui

    http://www.presidency.ro/?_RID=det&tb=date&id=13415&_PRID=lazi

    Theophyle

    07/12/2011 at 8:32 pm

    • Vazut, citit. Omul are idei putine si fixe. Ce m-a lasat cu gura cascata este faptul ca omul nu vrea sa priceapa ca e criza in Europa si crede ca problema Romaniei e guvernul Boc. Adica de aia i-au masuri de austeritate mai peste tot in Europa, ptr ca e Boc un premier prost. Mai sa fie. A ajuns Romania buricul Europei. 🙂

      clemycali

      07/12/2011 at 8:42 pm

    • L-am ascultat la b1. Mi-ajunge. 🙂

      Tiberiu Orasanu

      07/12/2011 at 8:48 pm

  33. clemy, Ponta crapa de ciuda ca este posibil ca Europa intreaga sa se puna de acord sa ia masuri de limitare prin Constitutie a deficitului la 3%, iar chestia asta ii omoara pe pesedisti. Pai degeaba ajung ei la guvernare daca deficitul e plafonat la 3%!

    Cetatean

    07/12/2011 at 8:46 pm

    • Exact. Si ce il ustura si mai tare e ca probabil se bazau si pe ceva sprijin financiar via Moscova. Ghinion de nesansa ptr ca Putin are alte probleme acum si cred ca pe Medvedev il scosesem din ecuatie mult prea devreme.
      Asa ca daca se bate in cuie deficitul de 3%, de el se conditioneaza finantarile europene viitoare (alea care or mai fi ca nici aici nu este sigur), prietenii de la Moscova au alte probleme, cum o intorc ei cu promisiunile electorale? Au si vai. 🙂 Ce ma mir e ca frumoasa din padurea adormita, ma refer la Crin, nu a aparut sa isi dea si el cu parerea. 🙂

      clemycali

      07/12/2011 at 9:02 pm

      • Crintontacul este plecat din tara, o fi la Paris ptr. un permanent :mrgreen:

        mar

        07/12/2011 at 9:05 pm

        • Este permanentul din nou la moda? 🙂

          clemycali

          07/12/2011 at 9:09 pm

          • Nu stiu , ma gadesc ca vrea sa-si schimbe look-ul acum ca vin sarbatorile.

            mar

            07/12/2011 at 9:12 pm

  34. Blanculesc are cuvinte de lauda la adresa lui Traian Basescu, oare mai este membru PSD?

    mar

    07/12/2011 at 8:50 pm

    • Blănculescu este prea deştept să fi rămas în psd. A plecat de muuuult. 🙂

      Tiberiu Orasanu

      07/12/2011 at 9:17 pm

      • multumesc de informatie 🙂

        mar

        07/12/2011 at 9:20 pm

  35. nistorescu a venit cu precizari privind intrebarea boarfei aleia, intrebare care nu a fost auzita bine de cei prezenti dar despre care se pare ca nistorescu stia. boarfa a intrebat despre inchisorile cia la bucuresti.
    cer scuze pt. limbaj, dar stiu ce poama e specimenu ala.

    salut all

    a

    07/12/2011 at 9:02 pm

    • Mda. Ce legatura au inchisorile CIA cu Consiliul de maine?

      clemycali

      07/12/2011 at 9:03 pm

    • Teofil
      Ăştia sunt generalii care au angajat firme particulare de pază! ca să le păzească unităţile militare!

      Tiberiu Orasanu

      07/12/2011 at 9:27 pm

      • Doamne, tibi 😦 Unde am ajuns!

        Theophyle

        07/12/2011 at 9:53 pm

      • Adica domnul general avea si o SRL personala sau a rudelor cu care „sugea” bani direct de la minister ?
        Ce mai , armata de elita domnilor nu ciurucuri . 😆
        Seara buna . 🙂

        Ștefan A.

        07/12/2011 at 10:09 pm

        • Da,. Ştefane, chiar aşa! Numai că tembeziunile au scăpat ştirea, după care s-a lăsat un praf gros de uitare…

          Salut! 🙂

          Tiberiu Orasanu

          07/12/2011 at 10:24 pm

      • Mihail Popescu a avut si patalama de revolutionar. adica a activat in decembrie 1989 de partea Armatei, iar ulterior s-a facut revolutionar…

        Sare'n Ochi

        07/12/2011 at 10:25 pm

  36. mä uitam adineauri la b1, acest alin teodorescu, este un specimen rar si debusolat,

    si cu sigurantzä „cuman”

    theo

    07/12/2011 at 10:32 pm

    • Cînd l-am văzut pe acest stalinist, am butonat. Nu mai suport aşa ceva. Huo tristoiu. 😀

      Tiberiu Orasanu

      07/12/2011 at 10:36 pm

  37. si la turcescu, au scris multzi, in timpul emisiunii, despre ” släbutzii” ce urlau si

    vroiau sä facä „curä de släbire” amäratzii erau ca niste butoaie , ce se rostogoleau pe stradä.

    multzi dintre ei,au fost demascatzi, ca fäcand parte din PSD si localitatea, numele.

    minciuna are picioare scurte.

    theo

    07/12/2011 at 10:38 pm

  38. mi-a pläcut, azi Turcescu, iar le-a stricat seara uslinosilor, cu ce a spus dl. Djuvara.

    ce de altfel, spun totzi romanii, dar eu nu vor sä audä, 2 caricaturi blem-blem.

    theo

    07/12/2011 at 10:53 pm

  39. cand ,a intrat azi ponta in emisiunea lui Turcescu, puteai auzii, niste läträturi, deloc la subiect,

    färä sä aibä cap si coadä. un isteric rabiat, ce nu are habar de nimic, dar vorbeste.

    si continuä sä-l insulte pe Presedinte, cu orce ocazie, desigur noi stim , cä ponta este un
    mitocan, dar……..

    theo

    07/12/2011 at 10:58 pm

  40. noapte bunä.

    theo

    07/12/2011 at 10:58 pm

  41. buna seara,

    Basescu a ales bine: Romania sa stea de partea Germaniei, sa introduca rigorile nemtesti, reguli drastice, care sa fie si respectate…
    putin germanism peste balcanism nu strica,
    iese chiar ceva deosebit
    🙂

    legat de gargara cu pioneze a lui ponta – as remarca urmatoarele: ponta nu este bou sa nu isi dea seama ca tot ce a spus Basescu este f.f.f. corect, dar fiind teribil de ofticat ca Basescu are dreptate, il ataca in mod mirsav asa cum stim c-o fac comunistii vechi dar si noi…

    skorpion

    07/12/2011 at 11:02 pm

    • Salut Skorpi 🙂
      Ai dreptate, problema a fost, este si va fi in cintinuare – ECHIPA! Are Basescu o echipa?!

      Theophyle

      07/12/2011 at 11:06 pm

      • Aici e buba Theophyle. Asa cum spuneam si mai devreme: echipajul nu e la inaltinea capitanului.

        clemycali

        07/12/2011 at 11:10 pm

        • Da, clemy – chiar asta e buba! Vremuri grele si la noi dar si in Romania! Vremuri grele 😦

          Theophyle

          07/12/2011 at 11:13 pm

          • fara sa fiu acuzat de vreun cult al personalitatii, cred ca Basescu este cu citeva clase peste sarkozy, berlusconi, chiar si merkel, doar are ghinionul locului, a tarii in care s-a nascut si a devenit presedinte….dar de 7 ani tot incearca sa urneasca caruta impotmolita de comunisti si apoi de postcomunisti….

            skorpion

            07/12/2011 at 11:18 pm

            • Skorpy, evenimentele creeaza liderii. Ceea ce devine evident in acest moment este ca Europa nu are lideri capabili sa inteleaga dimenisunea problemei. O mai mare integrare fiscala este o ultima tentativa de a salva sandramaua numita euro. Poate ca or sa reuseasca sa o impuna desi ma indoiesc. Cetatean a explicat de ce: ptr ca nu exista incredere in birocratia bruxelleza si vreau sa-l vad pe acel premier sau presedinte de tara care se va duce sa ceara votul populatiei ptr a delega responsabilitatile unor indivizi care nu au fost alesi de nimeni. Imposibil. Ca sa nu mai vorbim ca ideea tranzactiilor pe orperatiunile bancare si bursiereva face ca si putinul capital care a mai ramas in Europa sa fuga cat mai repede cu putinta.

              clemycali

              07/12/2011 at 11:24 pm

              • da, clemy, asa este, dar intii si intii trebuie sa ai stofa de lider cu care te nasti….

                in rest ce sa zic? lideri europeni de 2 bani, speriati rau si practic nimeni nu stie incotro ne indreptam – Europa in primul rind. Conditii prielnice pentru aparitia unor lideri nationalisti dar poate si de lideri adevarati ca cei de dupa WW2.

                prabusirea monedei euro este mult mai grava decit salvarea ei (cu orice sacrificii) nu numai pentru Europa, ci pentru lumea intreaga.

                om trai si om vedea.

                skorpion

                07/12/2011 at 11:33 pm

  42. clemy, ThPh,

    aveti dreptate amindoi, Basescu nu are echipa, dar bine ca in locul pacalicilor geoana, ponta, crin azi avem un Basescu si un Boc care – tiris, grapis – il mai asculta pe Basescu……caz contrar ar fi fost mare jale.

    skorpion

    07/12/2011 at 11:14 pm

    • Skorpi 😦
      Nimeni nu poate face totul singur, NIMENI!

      Theophyle

      07/12/2011 at 11:25 pm

      • de o mie de ori adevarat!

        skorpion

        07/12/2011 at 11:25 pm

    • dati click si pe fiecare tara membra UE.

      skorpion

      07/12/2011 at 11:38 pm

  43. Basescu nu poate face totul singur, de aceea exista baietii de la Noua Republica :mrgreen:

    Cetatean

    07/12/2011 at 11:45 pm

  44. facem si noi ce putem, in domeniile in care avem expertiza…

    Cetatean

    07/12/2011 at 11:51 pm

  45. noapte buna, prieteni! 🙂 pe miine!

    Cetatean

    08/12/2011 at 12:06 am

  46. Noapte bună, politeieni! 🙂

    Tiberiu Orasanu

    08/12/2011 at 12:15 am

    • Noapte buna si multumesc pentru vizita! Mi-ai lipsit mult 🙂

      Theophyle

      08/12/2011 at 12:16 am

  47. Noapte buna / buna dimineata ! 🙂
    Postare noua

    Theophyle

    08/12/2011 at 12:44 am


Comentariile sunt închise.