Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Inainte de a fi fost Romania

Cred ca de Ziua Nationala a Romaniei ar trebui sa ne amintim cateva lucruri mai putin cunoscute despre locurile si oamenii care au trait aici, inainte de a deveni poporul roman care traieste astazi intr-un stat national liber si independent.

Sa incepem de la neolitic  – prima societate (cultura), care s-a dezvoltat exclusiv pe teritoriul Romaniei (si a migrat mai tarziu pe teritoriul Bulgariei), a fost Cultura Hamangia, datata astazi in mileniul IV î.Hr si care a existat intr-o forma sau alta pana in mileniul al II-lea î.Hr. A aparut in Dobrogea, care a fost populata de oameni veniti din Orientul Mijlociu prin Anatolia . Paralel cu aceasta societate, au existat si aparitii mai mici si mai sporadice la Dudesti si Boian. Nu amintesc cultura Cucuteni pentru simplul fapt ca aceasta cultura, prezenta masiv pe teritoriul national, s-a dezvoltat in Ucraina si a migrat spre Nordul Moldovei – deci desi fiind cea mai veche, nu este exclusiv “romaneasca”.

Epoca de Bronz ne gaseste la extremitatile estice ale Culturii Hallstatt, care deja este cultura in care omenirea cunoscuse fierul si prelucrarea lui. Pe teritoriul Romaniei, la Basarabi (judetul Dolj) descoperim o alta cultura, care o continua evolutiv pe cea de la Hamangia. Desi cultura poarta numele  localitatii Basarabi, spatiul geografic ocupat pe teritoriul României este mult mai larg, cuprinzând sudul Transilvaniei, zona de câmpie din Muntenia si Oltenia, sudul Moldovei, Banatul. Nimeni nu prea stie cine au fost acesti oameni si de unde au venit, ei sunt primii locuitori ai viitoarei Romanii care stiau sa prelucreze metalele si traiau in locuinte fortificate. Am o parere despre cine ar fi fost acesti oameni, din nefericire este saraca in surse si nu o voi mentiona.  Fierul si aurul apar in Romania foarte devreme, în 1980 a fost descoperit la Hinova, în mijlocul unei necropole de incineratie, un tezaur de aproximativ 5 kg, care continea o diadema, bratari, saltaleoni, margele, tutuli, verigi, mansoane. Tezaurul era depozitat într-un vas bitronconic, canelat tipic Hallstatt-ului timpuriu, drept pentru care credibila datare a tezaurului ar fi in secolul al XII-lea î.Hr. Un alt tezaur databil în sec. XII-X-lea este un tezaur de vase, descoperit la Radeni. (sursa).

Primele triburi tracice apar pe teritoriul Romaniei in secolul al VI-lea î.Hr. Dacii, numiti de greci geti, sunt unul dintre cele 28-35 de triburi tracice, care au ajuns in Europa. Cam prin secolul al IV-lea intalnim si ceva Celti. Migratia celtilor pe acest teritoriu a avut loc undeva în ultima treime a secolului IV î.H. În această perioadă s-au descoperit multe artefacte celtice găsite la Turdas, Hateg si Medias. Cea mai importantă locatie cercetată a fost necropola Piscolt, care cuprindea un număr mare de morminte. Primele grupuri celtice apărute în Transilvania au dus la crearea grupei culturale a Hallstattului târziu . (Sursa: Koch, John (2005). Celtic Culture : A Historical Encyclopedia.)

De fapt acesti Celti au dus-o destul de bine pana in primul secolul  î.H., cand Burebista, probabil primul rege al Geto-Dacilor, îi sileste sa migreze spre vest, pricopsind occidentul cu prezenta lor. Din nefericire, Burebista este înlăturat si ucis de aristocratia nemultumită de cresterea puterii acestuia. Moartea lui Burebista a provocat mari transformări si tulburări. Regatul dac se destramă în 4, mai apoi în 5 state. Centrul din Transilvania va fi condus după moartea lui Burebista de marele preot Deceneu. De mentionat ca prima capitala a lui Burebista s-a situat cam la 30 de kilometri de actualul Bucuresti si a fost la Argedava, astazi localitatea Popesti , lângă orasul Mihăilesti,  judetul Giurgiu. Pentru ca toti sa ne simtim bine, probabil ca furnalul antic al viitorului-actual popor roman si probabil pentru majoritatea celor care au fost stramosii nostri a fost Banatul. Postez aici o harta – sursa nu este nici protocronista si nici macar romaneasca.

Ca in fiecare an puteti citi sau reciti ( de asta data) pe Politeia Europeana  – Omagiu pentru cei 4 milioane!

La Multi Ani Romania!

Written by Theophyle

01/12/2011 la 3:24 pm

135 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. La multi ani din nou. 🙂
    Hai sa mai si radem si sa vedem ce sărbătorim la 1 Decembrie:
    http://www.youtube.com/watch?v=_doYNmO1EmQ

    lamb

    01/12/2011 at 3:32 pm

    • Mie-mi vine sa plang, nu sa rad! 😦

      ela

      01/12/2011 at 3:48 pm

    • absolut sinistru, groaznic, de-a dreptul incredibil!

      skorpion

      01/12/2011 at 5:27 pm

    • aoleu, n-am un emoticon cu „smuls parul din cap”!
      cum draqu i-a gasit reporterul ? o fi vreun cartier ramas in neoliticul tranzitiei, in catacombele strafundurilor, ca sa zic asa?!?!?!?

      luminita

      01/12/2011 at 5:32 pm

  2. Cind am citit rindurile bolduite am alergat jos, am luat o caramida si ma tot lovesc cu ea in pieptu-mi de arama. Auzi, nu dejeba se zice ca „Banatu-i fruncea” 😛
    De unde caramida? pentru ca sa te bati cu una in piept se gasesc la tot pasul 😉
    Putina seriozitate imi zice cineva. De acord.
    Ei bine, la inceputurile Istoriei pe care am invatat-o eu, in timpuri imemoriale, se stia doar de Tara Romaneasca si Moldova. Cu timpul si-a facut loc, timid, si Transilvania. Despre Banat mai nimic, doar (ce mirat am fost cind am citit fara nicio esplicatie) despre un anume Paul Chinezul.
    Dar ca sa revin mai aproape, a trebuit sa nu mai fiu la scoala si sa aflu de la nescoliti despre ocuparea Banatului de catre sirbi si interventia trupelor franceze.
    Nu cunosc manualele de azi pe care se invata Istoria, dar Istoria a fost deformata mult.

    victor L

    01/12/2011 at 3:41 pm

    • Salut Victor,
      nu, nu a fost deformata a fost sau mincinoasa sau necunoscuta. Cred ca despre Paul Chinezu ai citit pe blogul meu de istorie, NU?

      Theophyle

      01/12/2011 at 4:04 pm

  3. istoria , o rescrie crinolin, a inceput sä delireze

    theo

    01/12/2011 at 3:53 pm

  4. Poate va va face placere: http://www.youtube.com/watch?v=U4dcPVfnZhk

    andrzej

    01/12/2011 at 3:55 pm

  5. eu , spre deosebire de altii, cand nu stiu ceva nici nu ma bag !

    bigone

    01/12/2011 at 4:01 pm

  6. Dacii aveau un CSM al lor? nu de alta, dar tare imi vine a crede ca la cit de grea boala e nesimtirea, de la daci ni se trage … 😉

    Doamna Macovei nu uita sa ne aminteasca:

    „CSM a respins doua solicitari care ar fi impus criterii de integritate si moralitate. Prima respinsa a fost cererea DNA ca judecatoarea Viorica Costiniu sa nu mai judece dosarele venite de la procurorii anticoruptie, deoarece sotul ei, Florin Costiniu, a fost trimis in judecata de DNA si exista, deci, un semn de intrebare legitim asupra impartialitatii ei. A doua cerere respinsa propunea ca judecatorii sa nu mai judece dosarele venite de la unitatile de parchet care ancheteaza sau au trimis in judecata membri ai familiilor judecatorilor sau rude ale acestora. In acest context, este utila propunerea presedintelui CSM ca astfel de situatii sa fie prevazute expres ca incompatibilitati, in lege, pentru toti judecatorii.

    Si se mai ridica o intrebare: cele doua reprezentante ale societatii civile, Georgiana Iorgulescu si Corina Dumitrescu, care au votat impotriva, asa cum relateaza presa, ce interese apara? Pe ale societatii civile cu siguranta nu le apara si, de aceea, trebuie sa explice public votul pe care l-au dat.

    Urmeaza raportul Comisiei Europene, chestiunile de etica ale membrilor CSM si integritatea sunt sub lupa Comisiei si, de aceea, sunt datoare sa spun aceste lucruri public. Factura de plata vine pentru toata tara”.

    Noi suntem romani, noi suntem romani, noi suntem peste Justitie stapini (cinta CSM).

    http://www.monica-macovei.ro/blog/?p=829

    Cetatean

    01/12/2011 at 4:10 pm

  7. Theophyle,
    despre Paul Chinezu cred ca, totusi, am aflat din manualele de Istorie, desi am citit si la tine pe blog.
    Exista sensibilitati istorice greu de acceptat, si nediscutate deschis intre noi, romanii, dar nu e cazul sa le semnalez azi. Iar asta ar trebui s-o faca istoricii.

    victor L

    01/12/2011 at 4:18 pm

  8. Ziua buna oameni buni, gazde primitoare,

    Sa dea Domnul toate cele bune Romaniei, dar nu trebuie sa uitam ca „Domnul nu pune in traista”.
    Mai sunt multe de facut, in justitie mai ales. Fiecare post a lui Cetatean ma face sa realizez dureros, aproape, acest lucru.

    In alta ordine de idei (on topic)
    1.Teophyle , nu vad pe harta nimic despre cultura de Brasov, cea mai veche si puternica cultura de pe teritoriul tarii. 🙂 (o mica gluma )
    2. Crin A. si Ponta V. se cred iertati de poporul roman indiferent de ce fac 🙂
    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-10834769-mesajul-usl-ziua-nationala-romanii-iarta-prostia-dar-nu-uita-cei-care-fac-rau-asprime-aveti-incredere-vor-veni-curand-vremuri-mai-bune.htm

    eugeni

    01/12/2011 at 4:19 pm

  9. eugeni, nu clasa politica va ingropa acest popor, oricit de proasta ar fi ea. Clasa politica nu are atitea resurse de ticalosie cite poate avea o Justitie strimba!

    Cetatean

    01/12/2011 at 4:28 pm

  10. Multumesc Teophyle pentru tot ce faci, la multi ani Romania, sa ne ocroteasca Dumnezeu!

    Mag

    01/12/2011 at 5:09 pm

    • Mag 🙂
      La Multi Ani si multumiri si tie pentru ca ne citesti!

      Theophyle

      01/12/2011 at 5:31 pm

  11. @ cetatean:
    Corina Dumitrescu e clar ce interese poarta… e sotia senatorului PSD Cristian Dumitrescu
    Georgiana Iorgulescu este conform spuselor ei, aproape Sandel din 2004.

    „Cunosc indeaproape sistemul judiciar. Aproape am facut parte din CSM in trecut”, a declarat Iorgulescu in luna aprilie in fata senatorilor juristi.

    Intrebata de senatorul PDL, Iulian Urban, cum a facut parte din CSM in trecut, Iorgulescu a explicat ca a „luat parte la lucrarile CSM din 2004. Am reusit sa stopam niste initiative legislative care nu erau oportune la acea vreme. Am participat la lucrarile unei comisii si am cerut sa ne spunem si noi parerea asupra lucrarilor si a actelor normative care se discutau”.

    Recunoste ca a fost Gica Contra pentru multe proiecte legislative propuse de cei de la putere care nu erau in mod sigur de la PSD dupa 2004.

    In continuare, senatorul Urban i-a amintit lui Iorgulescu ca in trecut a fost una dintre cele mai vehemente opozante ale condurilor juridice care au intrat de curand in vigoare si ca a participat la campania „Opriti Codurile”.

    „Cum vedeti aceasta problema acum avand in vedere ca CSM-ul va trebui sa lucreze cu aceste coduri?”, a intrebat senatorul Urban.

    „In ceea ce priveste codurile, nici acum nu sunt gata studiile de impact. Atunci cand vor fi gata este posibil sa realizam ca nu avem numarul suficient de magistrati pentru a pune in aplicare aceste coduri. Sa vedem in ce masura sistemul judiciar poate pune in aplicare codurile”, a raspuns Iorgulescu.

    Georgiana Iorgulescu a fost criticata de contracandidatul Virgil Melnic, avocatul propus de catre Asociatia Victimelor Accidentelor de Circulatie care i-a reprosat faptul ca este sustinuta de o asociatie a magistratilor (n.r. Asociatia Magistratilor din Romania) si ca astfel magistratii incearca sa ocupe inca un loc in CSM, loc ce apartine societatii civile.

    Sursa:http://www.hotnews.ro/stiri-politic-8995685-georgiana-iorgulescu-fost-validata-catre-senat-functia-reprezentant-societatii-civile-csm.htm

    ribelalu

    01/12/2011 at 5:09 pm

    • vedeti cum se leaga lucrurile? Si Ponta striga in continuare ca justitia e politizata si CCR este „penibila” uneori (cand le da lor peste bot)

      ribelalu

      01/12/2011 at 5:17 pm

      • Georgiana Iorgulescu, in afara de magistrati a fost sustinuta si de ProDemocratia lui Cristian Parvulescu iar despre asta numai ca este iubitor al puterii actuale nu se poate spune

        ribelalu

        01/12/2011 at 5:23 pm

    • Cum adica CSM a stopat niste initiative legilative?

      eugeni

      01/12/2011 at 5:27 pm

  12. Buna ziua,
    am revazut Actorul si salbaticii si m-am cutremurat cat de bine seamana cu personajul interpretat de marele actor Ion Besoiu. Sper sa nu ajungem sa traim evenimente similare.
    Ma ingrozeste gandul ca pentru prima data de cand tot vad acest film l-am descoperit pe Besoiu in dauana lui Caragiu.

    radu lucian

    01/12/2011 at 5:20 pm

  13. Liberalul crin antonescu seamana cu personajul jucat de Ion Besoiu in Actorul si salbaticii.

    radu lucian

    01/12/2011 at 5:24 pm

  14. „It’s Ziua Marii Uniri! We hope all the Romanian Reds have a great day. Thanks for your support, we’ve created a new group just for you on The Kop, hope to see you there. Best wishes, LFC”

    Unde a aparut acest mesaj? Pe pagina oficiala de Facebook a clubului de fotbal FC Liverpool. Frumos!

    http://www.facebook.com/LiverpoolFC?sk=wall

    ribelalu

    01/12/2011 at 5:27 pm

  15. ribelalu, merci ca ai readus in memorie lucruri pe care unii nu le stiau. Eu o stiu pe aceasta Madama Stop Coduri, o nulitate sorosiana.

    Asa este, cu ajutorul ei magistratii au de fapt inca un vot in plus in CSM.

    Eugeni, CSM da avize consultative pe anumite proiecte de legi. Nu stiu ce au stopat ei, insa cert este ca ei acuma vor aviz CONFORM pe legile care tin de Justitie. Nu emit avizul, nu se poate adopta legea. Asta este incalcarea separatiei puterilor in stat si subminarea parlamentului.

    Pe modelul asta, si politistii sa dea aviz conform pe legea politistilor, si profesorii pe legea educatiei, si frizerii pe legea frizeriei, si hotii pe Codul Penal, etc.

    Cetatean

    01/12/2011 at 5:30 pm

    • De-aia este necesara schimbarea Constitutiei (amendarea ei nu mai e suificienta!). Exista un dezechilibru imens intre puteri si chiar un razboi intre ele pentru cucerirea de noi teritorii.

      ribelalu

      01/12/2011 at 5:42 pm

  16. Poate la asta se refera fufa de Iorgulescu:

    http://stiri.acasa.ro/politica-126/dan-lupascu-ataca-monica-macovei-nu-cedeaza-74674.html

    Cele mai „fierbinti” subiecte insa au fost legate de repetatele certuri dintre ministrul justitiei, Monica Macovei, membru de drept al CSM, si o parte a Consiliului. Cele mai recente ciocniri au fost in legatura cu cererile ministrului de a fi verificat un eventual trafic de influenta a vicepresedintelui Instantei Supreme, Lidia Barbulescu, in favoarea fiicei sale. CSM a decis ca o astfel de verificare nu se impune. De asemenea, solicitarea Monicai Macovei de suspendare a numirilor la Inalta Curte de Casatie si Justitie a fost respinsa de CSM. Ministrul justitiei a mai sarit „la gatul” CSM si in momentul in care fostul presedinte al Tribunalului Bucuresti, Maria Huza, de asemenea membru al Consiliului, a balacarit, nestingherita de colegii sai, chiar in sedinta de plen, procurorii care „si-au permis” sa o ancheteze pentru achizitionarea unui imobil din fondul locativ de stat destinat tinerilor casatoriti. Certurile dintre ministrul justitiei si CSM au fost la un pas de a bloca, in luna aprilie, reforma Justitiei. Proiectele capitale ale reformei Justitiei au amanat luni la rand implementarea legilor, fiecare sedinta a CSM fiind pigmentata cu replici dure intre Monica Macovei si membrii Consiliului. S-a ajuns chiar pana in momentul in care Monica Macovei a acuzat Consiliul de „aranjament in scopul amanarii discutiilor”. Nici la propunerea de numire in functii a noilor sefi DNA, razboiul Macovei – CSM nu a fost mai bland, astfel ca, propus in functia de procuror-sef adjunct al DNA, Mircea Zarie s-a trezit cu aviz consultativ negativ din partea CSM. La final de mandat, Dan Lupascu da si un verdict: „Fara un CSM puternic, politicul isi va mentine influenta asupra Justitiei”. In plus, spune ca ministrul justitiei are drept scop denigrarea CSM. In replica, Monica Macovei a catalogat afirmatiile lui Lupascu ca fiind „eronate”. Ministrul justitiei a dorit si doreste in continuare ca CSM sa fie o institutie puternica si credibila, a subliniat Monica Macovei, care a adaugat ca va reactiona in continuare in raport cu deciziile CSM si le va aduce in dezbatere publica, pentru ca doreste ca aceasta institutie sa fie „un organism integru, atat profesional, cat si moral, tinand cont ca justitia este un serviciu public”.

    Parca il auzim pe Danilet!

    Cetatean

    01/12/2011 at 5:37 pm

    • veritabila lupta cu morile de vint comunistoide-ceausiste…

      si inca si azi se mai duce aceasta lupta de uzura intre oameni de tip birsani, barbulesti, danilesti, costiniu-esti….cu hot lips in frunte…si cei care doresc o justitie adevarata!

      pina cind?

      skorpion

      01/12/2011 at 5:43 pm

      • pina la pastele cailor;astia ” puiaza” mereu;
        apropo de justitie: o definitie din larousse: jurati=grup de 12 persoane trase la sorti care decide cine dintre acuzat si victima are cel mai bun avocat;
        pin la urma asta e justitia

        intimplator

        01/12/2011 at 5:50 pm

    • „In plus, spune ca ministrul justitiei are drept scop denigrarea CSM.”. Aiurea, CSM se denigreaza singur foarte bine. Ultimul exemplu. Mister Vantu ameninta ca stringe de git niscai procurori, drept urmare judgii il consdera inger si il elibereaza prompt. Ce face CSM: aduce „critici in public”?

      Aha

      01/12/2011 at 6:06 pm

      • Pai sa inteleg ca in loc de argumente juridice kilometrice, cind discut cu Danilet am voie sa il amenint ca il voi stringe de git, (adica ca „iau Justitia in propriile miini”) asa cum a facut Vantu, iar Danilet nu se va supara?

        Cetatean

        01/12/2011 at 6:13 pm

  17. Ribelalu, problema a mult-mult mai adica decit incercarea puterilor de a cuceri noi teritorii, prin lupta intre ele. Problema vizeaza altceva, anume anihilarea polilor de putere care au legitimitate conferita direct de suveran. vei intelege foarte bine care e problema acestei arhitecturi constitutionale cind voi scrie episoadele de serial in care voi explica cum inteleg Sandeii si politicienii ca Iliescu principiul echilibrului intre puteri.

    Cetatean

    01/12/2011 at 5:57 pm

  18. Resalut
    ( G&M) Nu va iludeti ca nu e Clujul si clujenii „mamica si taticul” poporului roman . Cine contesta asa ceva , sa scrie urgent si aici adresa lui exacta ca voi avea „grija” de ei .
    24 B-2 sint deja in zbor . Destul sa le comunic obiectivele . 😆 😆
    PS . Primul comentariu da un video instructiv . Acelasi „progres” intelectual din tineretea mea . Zero barat .
    Partea proasta ca au trecut 30 de ani de cind eram mai tinar . 😦

    Ștefan A.

    01/12/2011 at 6:06 pm

  19. Obiectivul pentru 24 de B-2:

    Bucureşti, Calea Plevnei nr. 141B, sector 6, cod poştal: 060011

    Cetatean

    01/12/2011 at 6:09 pm

    • atentat la adresa ” pazitorului virginitatii fecioarei legata la ochi” ???

      intimplator

      01/12/2011 at 6:14 pm

      • Vedeti ce scrieti. Mai nou in Romania te condamna pe baza DEX ului din ’98. Ce coduri penale, alea sint fleac pe iinga un dictionar.

        Aha

        01/12/2011 at 6:20 pm

        • Aseara scriam asa si reiau aici, caci ne-am intors la discutia de ieri despre judecatorii care condamna pe baza de DEX:

          „În temeiul probelor arătate mai sus şi ţinând cont că prin verbul „a împinge” se înţelege şi „a izgoni” (conform DEX, ediţia 1998), instanţa reţine că reclamantul a săvârşit un act de violenta asupra minorului aflat in public si care a fost izgonit de pe scena, reclamantul jucind in acest caz un rol de pedagog aspru pentru un copil care era inca la virsta sensibla la care minorii au nevoie de incurajari pentru a-si dezvolta personalitatea”.

          3. ” În temeiul probelor arătate mai sus şi ţinând cont că prin verbul „a împinge” se înţelege şi „a impinge bani” (conform DEX, ediţia 1998), instanta retine ca reclamantul a incercat sa il mituiasca pe copil pentru ca acesta sa paraseasca scena”.

          Cetatean

          01/12/2011 at 6:23 pm

    • Mister C, salut! 🙂

      Da’ F22 ce cusur are? Este multirol – fighter, bomber și asalt – și invizibil cu rază de acțiune suficientă…

      oldhashu

      01/12/2011 at 6:34 pm

      • eu ma multumesc si cu un Hercules, numai sa fie eficient si sa asigure independenta totala 😉

        Cetatean

        01/12/2011 at 6:36 pm

  20. nu, cum atentat? sprijin in favoarea totalei independente de corporalitate! 😈

    Cetatean

    01/12/2011 at 6:17 pm

  21. Seara bună! 🙂

    Ce a fost înainte de România se mai știe…
    Da’ ce a fost înainte de limba română, aci e ceață!

    Theophyle, poate intr-o pauză de „politică” pui ceva aci, că „Istoria” și „Paleografia” au gardieni la intrare! 🙂
    Astept de mult un astfel de articol, promis în urmă cu vreo de vreo doi ani… 😉

    oldhashu

    01/12/2011 at 6:28 pm

    • Salut 🙂
      Hashule crede-ma ca l-am scris! daca il public ma vor crucifica si ma vor condamna la 100 de ani de lagar pentru fascism si nationalism desantat :(!

      Theophyle

      01/12/2011 at 6:37 pm

      • Salve Teofile! 🙂

        Tot nu pot intra pe cele două bloguri şi chiar îmi pare rău.
        Acum sunt logat de pe google că IE nu mai merge la mine.
        Vezi şi noua adresă de mail deşi cealaltă pe care o ştii este funcţională.

        Tiberiu Orasanu

        01/12/2011 at 6:47 pm

      • Theophyle, publică-l și n-au decât să crape ei dacă nu le cade bine la stomac! :mrgreen:

        oldhashu

        01/12/2011 at 6:59 pm

        • Hashule ti-am aranjat si tie intrare 🙂 Ma mai gandesc – poate de Craciun cand oameni sunt mai iertatori si mai multumiti!

          Theophyle

          01/12/2011 at 7:06 pm

          • Theophyle, mulțumesc! 😀

            Aștept Crăciunul…

            oldhashu

            01/12/2011 at 7:17 pm

            • Daca eu aduc sursele despre Burebista si Deceneu din Strabon ma crucifica astia – vezi un text din respectivul:

              Burebista … și-a luat ca ajutor pe Deceneu, un bărbat vrăjitor, care umblase multă vreme prin Egipt, învățând acolo unele semne profetice, datorită cărora susținea că tălmăcește voința zeilor. Ba încă, de la un timp era socotit și zeu, așa cum am arătat când am vorbit de Zamolxe. Ca o dovadă de ascultarea ce i-o dădeau geții, este și faptul că ei s-au lăsat înduplecați să-și stârpească viile și să traiască fără vin” (Geografia:VII,3,11)

              Theophyle

              01/12/2011 at 7:20 pm

          • Salut ! Sunt si eu foarte interesat, cat despre crucificare cuiele lor vor fi mereu boante iar cocanele de cauciuc.

            andrzej

            01/12/2011 at 7:23 pm

            • Salut, foarte interesat si eu. De ce lumina strica?

              cristimed

              02/12/2011 at 6:23 am

  22. atunci lasa-l in fasole, nu merita stiinta atita sacrificiu.

    Cetatean

    01/12/2011 at 6:41 pm

    • Mda, ai dreptate. Imi amintesc de ultimul sfat pe care mi l-ai dat si a fost foarte util !!!

      Theophyle

      01/12/2011 at 6:44 pm

  23. Buna seara si La Multi Ani Romania. Articolele tale sunt o imagine realista a Romaniei trecute si prezente – esti un adevarat patriot.

    bigone

    01/12/2011 at 7:10 pm

    • bigone,
      sunt un om pierdut care cunoaste atat de bine trecutul ca aproape nu poate respira mizeria asta de prezent!

      Theophyle

      01/12/2011 at 7:13 pm

      • la multi ani, bigone!

        Theophyle

        01/12/2011 at 7:14 pm

      • Interesant! Va rog sa ne spuneti parerea dv. privitor la geneza si radacinile romanilor.
        Sincer, nu prea am citit decat supozitii si studii care in tmp s-au dovedit doar eseuri despre puterea zilnica.
        Densusan si recent dl. prof. Neagu Djuvara au avut pareri, altele decat istoriografia oficiala.
        Cu respect!

        andrzej

        01/12/2011 at 7:34 pm

        • andrzej,
          totul va incepe in clipa cand cineva va hotara ca istoria si arheologia Romaniei merita o investitie. Cat timp ne agatam de prezumtii si nu sapam sa ne cunoastem adevarul nu vom sti nimic. In primul rand sa incepem sa-l cautam si atunci il vom gasi.

          Theophyle

          01/12/2011 at 7:37 pm

  24. Multumesc pentru raspuns!
    Cred totusi ca eforturi personale, pasiune si credinta in adevar vor fi mereu deasupra” investitiilor”.
    Daca e advarat Schliemann, , Howard Carter si lord Carnarvon au fost doar intreprinzatori privati, niste „vanatori” de mituri cum sunt numiti azi.

    andrzej

    01/12/2011 at 7:53 pm

  25. Sarkozy, discurs live in Franta: austeritate pentru toata lumea!

    Gata cu pensionarea la 60 de ani si cu saptamina de 35 de ore, altfel Franta se prabuseste.

    Cetatean

    01/12/2011 at 7:53 pm

  26. pacat de oamenii acestei tari ca dorm si viseaza numai monstri:
    http://sareinochi.com/somnul-natiunii-naste-monstri/dom-profesor-de-turnatorie/

    Sare'n Ochi

    01/12/2011 at 7:55 pm

  27. Trebuie sa reducem deficitul pentru a reduce forta pe care piata o are asupra noastra. Trebuie eliminate cheltuielile inutile. De zeci de ani cheltuim prea mult. Chestia asta nu mai poate dura.

    (Incepe austeritatea si in Franta)

    Cetatean

    01/12/2011 at 7:55 pm

    • Wow, sarko s-a molipsit de la Basescu 😆

      Theophyle

      01/12/2011 at 7:57 pm

      • credea ca scape micul Nicoleon, o sa il sune pe Basescu sa il intrebe cum naiba a reusit sa taie salariile cu 25% fara sa isi piarda functia.

        Cetatean

        01/12/2011 at 7:59 pm

  28. NU mai putem pastra acelasi model de protectie sociala ca inainte de razboi! (Sarkozy dixit).

    Cetatean

    01/12/2011 at 7:59 pm

  29. Theophyle
    Asta e pentru tine . 🙂
    http://www.ilsole24ore.com/art/notizie/2011-12-01/partenza-treno-merci-kabul-154246.shtml?uuid=AaRc8KQE

    In sfirsit englezii vor vedea Siberia . 🙂
    Trupele engleze in retragere din Afganistan vor folosi calea ferata rusa pentru a ajunge in Europa . Ieftin , mult mai ieftin decit sa folosesti super avioane pentru a transporta acasa tancuri , blindate , elicoptere , munitie , armament ,.s.a.m.d.
    NOTA : In inchierea articolului se mentioneaza experienta italienilor care au trimis containere cu hrana , imbracaminte , tehnica la proprii militari din Afganistan si marfa a ramas blocata definitiv in Rusia ” pe motive birocratice ” . 😆
    Pai de unde sa mai scoata rusii asa o leapsa in a vedea , copia , (poate chiar fura ) echipament NATO ? 😆

    Ștefan A.

    01/12/2011 at 8:02 pm

    • Stef 🙂
      Astia sunt tampiti inca de la sfarsitul celui de al II-lea Razboi Mondial – au ramas tampiti! Chestie genetica 😦

      Theophyle

      01/12/2011 at 8:08 pm

    • Salut!
      Am vazut si comentariul lui Teoph, dar mai sigur este ca supusii MS fac un comert banos pe „nou” drum decat cel al matasii.
      Oricum se stie ca rusii nu au fost mari inventataori insa „modelele” capturate si resursele enorme inca ii tin acololo unde inca sunt.

      andrzej

      01/12/2011 at 8:41 pm

      • P.S. Cu scuze revin si corectez: rusii au inventat doar santajul cu forta enorma a saraciei unui popor iar recent santajul cu resursele enorme pe care nu le poate folosi din lacomie si dispret in slujba proriului popor.

        andrzej

        01/12/2011 at 8:48 pm

  30. Nicoleon: fara izolarea economiei! O societate care se inchide duce la declin. Nu avem o politica externa si una interna, avem o singura politica.

    Dat refuzam sa stergem ne frontierele! (tare!). Nu acceptam imigratia necontrolata care ne va ruina protectia sociala. Imigratia e buna cind e controlata 😉

    Cetatean

    01/12/2011 at 8:06 pm

    • Asa? 😆 a descoperit si el multiculturalismul :mrgreen:

      Theophyle

      01/12/2011 at 8:09 pm

  31. hahaha, las ca asa ii trebuie! 😈

    Cetatean

    01/12/2011 at 8:12 pm

  32. Europa are nevoie de mai multa solidaritate, dar mai multa solidaritate inseamna mai multa disciplina ( 😆 )

    Nu vom face eforturi pentru altii!

    Cetatean

    01/12/2011 at 8:13 pm

  33. Vrea ca in Europa sa fie introdusa regula deciziilor luate cu majoritate calificata, nu cu unanimitate.

    ( Iese scandal aici )

    Cetatean

    01/12/2011 at 8:15 pm

  34. Schengenul trebuie regindit.

    (ai, ai, ai, Europa cu doua viteze. Revenire la grupul initial).

    Cetatean

    01/12/2011 at 8:16 pm

  35. Reindustrializare si politica agricola comuna, garantiile suveranitatii.

    Cetatean

    01/12/2011 at 8:17 pm

    • Vai de mine, asta a descoperit america jumate de mileniu dupa Columb 😆

      Theophyle

      01/12/2011 at 8:19 pm

      • asa e el, nu ocnteaza inaltimea, ci conteaza istetimea :mrgreen:

        Cetatean

        01/12/2011 at 8:23 pm

  36. Tarile trebuie sa inscrie in Constitutie regula de aur a echilibrului bugetar: cheltuieli cit incasarile!

    Cetatean

    01/12/2011 at 8:23 pm

  37. Tratatul de la Mastrichjt nu mai e suficient, trebuie prevazute regili clare si sanctiuni automate pentru tarile care nu adopta bugete echilibrate.

    (USL e mincata)

    Cetatean

    01/12/2011 at 8:24 pm

    • Vin alte vremuri – reciteste ce ai scris pe Opiniile Politeia despre o alta Europa – chiar merita!

      Theophyle

      01/12/2011 at 8:26 pm

      • hehe, nici eu nu stiam cit de profet puteam fi… 🙂

        Cetatean

        01/12/2011 at 8:56 pm

  38. Mihai Neamtu este la B1, incepe sa fie vizibil.

    mar

    01/12/2011 at 8:26 pm

    • Buna Seara 🙂

      mar

      01/12/2011 at 8:27 pm

  39. Ce ma distreaza politicienii astia care au dus tarile de ripa si ulterior se ofera ca unicii salvatori posibili .
    🙂

    Ștefan A.

    01/12/2011 at 8:51 pm

    • Mda,
      da, dar el nu stie sa faca bunga-bunga 🙂

      Theophyle

      01/12/2011 at 8:54 pm

  40. e preocupat sa sara in sus pina la buzele Carlei.

    Cetatean

    01/12/2011 at 8:57 pm

  41. sarkozy a deschis campania electorala, pentru ca mereu a vizat in subtext tezele Marinei Le Pen.

    Cetatean

    01/12/2011 at 8:59 pm

  42. La mulţi ani pe româneşte, Politeía!

    parafaragaramus

    01/12/2011 at 9:01 pm

    • La multi ani! para 🙂
      Vad ca l-ai adoptat pe Benoit Mandelbrot, mare om!

      Theophyle

      01/12/2011 at 9:04 pm

  43. Iata ce scrisese Bogdan Petriceicu Hasdeu:
    „Dintre toate regiunile locuite astăzi de români la nord de Dunăre, Bănatul și Oltenia, cu prelungirea lor cea comună în țara Hațegului, sunt singurele care reprezintă o continuitate neîntreruptă geografico – istorică a neamului românesc – un cuib de unde se romaniza treptat țările spre apus, spre crivăț și spre răsărit, ba indirect și cele de peste Dunăre, cuibul mereu descărcându-și prinosul, dar rămânând totdeauna plin.”

    nelucraciun

    01/12/2011 at 9:04 pm

    • A avut dreptate! Din nefericire nu exista suficienti bani ca leaganul poporului roman sa fie explorat!!! pentru cine nu stie ma reger la Masivului Godeanu

      Theophyle

      01/12/2011 at 9:06 pm

  44. Sursa pentru randurile de mai sus o gasiti la pag. 2 a acestei carti publicate in 1896 de Academia Romana:
    http://www.unibuc.ro/CLASSICA/banat/index.htm

    nelucraciun

    01/12/2011 at 9:09 pm

  45. Nu exista nici bani, nici suficient interes pentru conservarea putinelor marturii ale trecutului care mai sunt.
    Uite, eu sunt foarte necajit ca, desi am localizat precis pe hartile vechi, mi-au trebuit ani buni sa gasesc urmele valului de pamant numit roman, pe care-l intersectam in fiecare an de zeci de ori:
    http://www.banaterra.eu/romana/valurile-romane-banatene-uliuc

    nelucraciun

    01/12/2011 at 9:16 pm

    • Mare pacat 😦

      Theophyle

      01/12/2011 at 9:21 pm

      • Uite, fac investigatii despre harta. Stiti cine este Spiridon Ion Cepleanu / Spiridon Manoliu?
        Ca utilizator Wikipedia a postat aceasta harta pe Commons.

        nelucraciun

        01/12/2011 at 9:41 pm

  46. Noua Replubica este udneground nicicum un grass roots, adica au cazut sub nivelul sperat.
    Dincolo de lozinci inca se simte nesiguranta :si sunt surprinsi de intrebari din public care cer claritate si clarificari, adica mai pe sleau ce mai vor si astia?
    Cred ca e imperios necesar ca dincolo de ideologii acesta intentie numita Noua Republica sa se afirme ca o noua cale fara a astepta oportunitatile zilei.
    Calea oportunitatilor este calea mogulilor politici. Un partid sau o noua miscare politica nu va exista fara evenimente care sa o aduca in atentia opiniei publice si apoi electoratului, evenimente fara de care nimeni si nici un partid nu a intrat in istorie.

    O miscare underground fara evenimente memorabile va sucomba acolo unde s-a nascut.

    andrzej

    01/12/2011 at 9:24 pm

  47. Andrezej, ai rabdare cu NR, oamenii lucreaza in teritoriu, Neamtu bate tara in lung si in lat.

    Cetatean

    01/12/2011 at 9:27 pm

    • Cetăţene
      Eu unul sunt convins de forţa NR şi de nevoia de schimbare.
      Sînt convins că NR va atinge pragul electoral şi va intra în parlament.
      Mihail Neamţu, chiar este un lider care ştie ce vrea şi mai ales, ştie cum să obţină ce vrea.
      Rămîne numai, ca şi alţi oameni să fie convinşi că vechile partide s-au anchilozat şi să-i voteze.
      Oamenii care s-au grupat în jurul acestei mişcări, chiar merită votul nostru.

      Tiberiu Orasanu

      01/12/2011 at 9:55 pm

      • Tibi, am impresia (parca l-am auzit acum citeva zile pe Neamtu) ca NR are deja 20 de filiale in curs de organizare. Suna bine si optimist, cred ca merge bine. In rest, nu m-am documentat prea tare cum lucreaza baietii din teritoriu, caci sunt extrem ocupat in acest moment.

        Cetatean

        01/12/2011 at 9:59 pm

        • Citi
          Nici eu nu mă prea documentez daaar, sînt sigur că M. Neamţu, are sprijin important. Foarte important. Cel puţin, aşa sper. 🙂

          Tiberiu Orasanu

          01/12/2011 at 10:07 pm

  48. Re- revin 🙂
    In 2010 , parlamentul italian a aprobat o corectie bugetara care prevedea si blocarea sporurilor , primelor magistratilor italieni . Un grup din acesti magistrati au dat in judecata statul pe motiv ca :
    1 – blocarea sporurilor , primelor e neconstitutionala
    2- acest blocaj loveste in independenta justitiei
    3- este subminata insasi impartialitatea judiciara .
    (seamana cu teoriile unor colegi dar mioritici ? 🙂 )
    Acum a venit raspunsul final si definitiv a tribunalului administrativ italian (deci tot judecatori au decis )
    Care a constatat ca :
    1- Curtea constitutionala a declarat constitutionala intreaga corectie de buget . 🙂
    2- Constitutia specifica obligatia tututror de a participa proportional la nevoile financiare ale statului si deci ” PRIN REFLEX SI SACRIFICILE VIN SUPORTATE PROPORTIONAL SI IN BAZA VENITULUI . ” 🙂
    3- Este cu atit mai necesara o taiere de privilegii ( in cazul nostru in justitie) cu cit acesta ” reprezinta un pilon al increderii populare in democratie si stat de drept si ca atare trebuie sa fie mereu un exemplu . INCLUSIV IN PERIOADE DIFICILE PENTRU NATIUNE !!!!!! „!
    4- Ca urmare , cauza e clasata ca infondata . 😆 😆

    pe cind si la noi astfel de judecatori care sa stearga pe jos cu ati judecatori visatori ? 🙂

    Ștefan A.

    01/12/2011 at 9:50 pm

    • Cultura italiana este una dintre cele mai mari de pe aceasta planeta. Cred ca la asta se rezuma tot.

      nelucraciun

      01/12/2011 at 9:53 pm

    • Ştefane,
      Atunci cînd pivniceresele şi costiniile, nu vor mai avea nimic de spus. 😆

      Tiberiu Orasanu

      01/12/2011 at 9:58 pm

      • Le trimitem fortat la manastire pe post de starete . La aia unde ramin staretele gravide . 😆

        Ștefan A.

        01/12/2011 at 10:00 pm

        • facem o manastire pentru ele si il punem pe Voicu staret!

          Cetatean

          01/12/2011 at 10:01 pm

          • Incorect! 😛
            Le trimitem la sterilizare ca pe cîinii, mă rog, ca pe căţelele vagaboande. 😀

            Tiberiu Orasanu

            01/12/2011 at 10:04 pm

            • nu e nevoie, nu au urmasi pina acum, e prea tirziu sa mai aiba. macar placerile vinovate sa le ramina…

              Cetatean

              01/12/2011 at 10:07 pm

  49. cind Thephyle, tu si subsemnatul vom numi fiecare cite 3 judecatori pe viata la CCR 😈

    Unde naiba am pus punga aia cu etnobotanice?

    Cetatean

    01/12/2011 at 9:57 pm

    • Cetăţean
      Atunci cînd măcar doi dintre voi, veţi putea propune! 😀
      Etnobotanice? Neee! Puţin optimism. 🙂 Şi ceva mai multă implicare.

      Tiberiu Orasanu

      01/12/2011 at 10:01 pm

  50. Mai multa implicare? Cu certitudine, cind voi lansa ultimele episoade din serial, ele vor fi de-a dreptul politice, intrucit vor fi o citire „de sus” a Constitutiei si a rolului de sabotor al democratiei constitutionale pe care CSM-ul (in orice componenta va fi el) se pregateste sa il joace in viitor. Sorry pentru Danilet si restul, insa va durea tare.

    Cetatean

    01/12/2011 at 10:06 pm

  51. tinara speranta cindva, ajuns paj al Monei Pivniceru.

    Cetatean

    01/12/2011 at 10:16 pm

    • Ştiu Cetăţene, ştiu: Dănileţ este o mare dezamăgire, punct.
      Abia aştept noile tale postări.

      Tiberiu Orasanu

      01/12/2011 at 10:19 pm

      • Tibi, vor veni, insa sunt al naibii de ocupat, nici nu imi vad capul. Insa vor veni. Nu mai sunt multe, insa sunt consistente.

        Cetatean

        01/12/2011 at 10:23 pm

        • Cetăţean
          sper că nu speli şi tu putina ca Băşcăliosul. Sper.

          Tiberiu Orasanu

          01/12/2011 at 10:27 pm

          • Nu spal putina, te asigur, si nici Mister B. nu a spalat-o, ai vazut cum a intervenit la episodul XIV, aratind ca a fost mereu pe blog, citind, insa neintervenind. Pur si simplu am ocupat eu spatiul lasat gol de el, care a fost ocupat cu alte probleme. Nu ca as fi putut scrie la fel de bine ca el, insa aveam un proiect legat de serial si trebuia sa il scriu. Nu mai puteam rabda, dadea pe afara.

            Mister B. nu a plecat nicaieri. Am fost eu suficient de activ pe spatiul Justitiei. Chiar si dupa ce termin serialul ramin la fel de activ, caci, dupa cum stii, sunt al doilea comentator ca numar de comentarii dupa proprietarul blogului. Am devenit responsabil fara sa vreau pentru calitatea blogului.

            Cetatean

            01/12/2011 at 10:32 pm

            • OK Cetăţean, m-am liniştit. Scuze pentru gîndul meu prost. 😦

              Tiberiu Orasanu

              01/12/2011 at 10:35 pm

              • no problem, nu-i gind prost. Te inteleg. Insa te asigur ca nu plec nicaieri. de altfel, daca ai observat, nu comentez in alta parte decit in Politeia si nici nu am blog personal. Nu am ambitii de iesire din Politeia.

                Cetatean

                01/12/2011 at 10:38 pm

  52. C. in seara asta Mihai Neamtu a anuntat ca a strans cateva sute de semnaturi in actiunea de azi, dar nu a anutat ca nu vrea sa comenteze din respect ptr. Ziua Nationala.

    mar

    01/12/2011 at 10:19 pm

  53. asta suna al naibii de bine 😆

    Cetatean

    01/12/2011 at 10:20 pm

  54. OK Cetăţean, mulţumesc.
    Am văzut inclusiv comentul tău către sare despre comentarea pe alt blog.
    Mă bucur că vei continua să comentezi, aici, pe polteia. Chiar mă bucur!

    Tiberiu Orasanu

    01/12/2011 at 10:46 pm

  55. dl. Neamtzu a strälucit in aceastä searä, dar a fost si pus in evidentä de dl serbänescu si Turcescu, care l-au läudat indirect.

    theo

    01/12/2011 at 10:54 pm

  56. theo, zilele urmatoare poate aflam mai multe ce planuri mai are.

    Cetatean

    01/12/2011 at 10:55 pm

  57. ; Neamtu ,NR,.. o revelatzie, oamenii , vin in partid din convingere, dornici de un anumit nivel

    nu , ca DD , ce este sustinut si in conbinatzii cu FELIX, si vantu, ce minte cu nerusinare, cumpärä inscrierile ,cu cadouri si bani.

    azi au cumpärat golanii sä huiduie. o bandä de escroci, ce vorbesc de ciocoi, adicä de ei.

    theo

    01/12/2011 at 11:02 pm

  58. lasa, theo, vedem noi la alegeri citi purici face DD.

    Cetatean

    01/12/2011 at 11:18 pm

  59. este pus, la o adicä, sä dea voturile lui crin, la USL;

    si mäcar, sä intre in parlament , mafia mogulilor…………….cu cea usl

    sä vedem ; dacä se mai folosesc, de emblema USL..

    theo

    01/12/2011 at 11:32 pm

  60. noapte bunä.

    theo

    01/12/2011 at 11:42 pm

  61. Buna Dimineata la toata lumea 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    02/12/2011 at 5:56 am

  62. Chiar nu inteleg ce legatura are ziua de 1 decembrie cu neoliticul. Nici macar cu dacii nu are legatura. Sunt 100 de generatii de la Burebista incoace. Presupunand ca ar fi existat la sfarsitul razboaielor daco-romane vreo 200 000 de daci de ambe sexe, considerand amestecul de gene cu romanii (destul de pestriti genetic si ei), avarii, cumanii, pecenegii, slavii (in mai multe etape – sec V-VIII, sec. XI-XIII, sec XVIII-XX), germanii, ungurii, grecii si altii, or fi mai mult de 1% gene dacice in poporul roman de pretutindeni?

    Dan Ghenea

    02/12/2011 at 5:09 pm


Comentariile sunt închise.