Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Victime şi beneficiari

Suficient a fost sa citim stirile ultimelor 48 de ore ca sa intelegem un lucru simplu – cei care au incercat sa faca afaceri banoase in timpurile bune ale economiei europene, implicit si ale celor romanesti, se retrag cand timpurile au devenit mai putin propice. “Goana dupa aur”, inceputa dupa aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, s-a terminat asa cum stim cu totii. Astazi ei parasesc Romania cand lucrurile de acasa nu stau prea bine. Se intampla nu numai in Romania, ci in tot Estul Europei. Nu prea au ajutat intalnirile Presedintelui Basescu la Bruxelles si nici discursul linistitor al lui Barosso. Simplu, Barosso nu poate face nimic in fata guvernatorului Bancii Centrale a Austriei, Ewald Nowotny. In ceea ce priveste finantele Austriei, Nowotny e mai puternic decat “Comisarul Sef” Barosso. Strategia preventiva aplicata de austrieci pentru a-si apara mult pretuitul AAA este absolut independenta de orice pozitionare politica.

Dupa perioada cand “agentiile de rating” erau dusmanul comun al fundatiei monedei  europene, apare acum un alt inamic comun, poate mai puternic decat primul, “pietele de capital”, mai pe romaneste cam toti cei care fac specula intre doi parametrii distincti si bine conturati – pericolul falimentului si castigurile potentiale la maximum posibil si in cel mai scurt timp. Asta se numeste economie de piata, in care fiecare apuca cum poate, cand poate si cat poate.

Fara a incerca sa alunec spre populism, trebuie sa mentionez ca exista reglementari si clauze contractuale in cazuri despre cele pe care le discutam. Intrebarea ar fi care sunt, unde sunt si de ce contractele de privatizare sunt atat de opace publicului ? Cred ca cetatenii acestei tari au dreptul legitim sa stie daca interesele lor au fost aparate in aceste contracte de privatizari.

Cred ca Presedintele Basescu are dreptate  cand sustine ca „nu am vrea sa le aducem aminte prietenilor nostri europeni cat au conditionat admiterea in UE de privatizarea sistemului bancar„. Are dreptate si prin  mesajul adresat sistemului bancar, care a „obtinut profituri uriase in Romania„, spunand ca ar fi un act lipsit de fair-play sa lase economia Romaniei fara finantare in timp de criza. Problemele sunt insa douaprima ar fi “verba volant, scripta manent” si asta ar insemna ca demersul / denuntul ar putea fi tardiv. A doua –   ar  fi putea fi legata de faptul ca daca banii bancilor tot pleaca, banii obtinuti de OMV din petrolul concesionat ar ramane mai mult in tara, bineinteles ca si asta ar depinde de ceea ce s-a scris si semnat.

Ca de obicei si numai daca doriti, v-as recomanda sa cititi ceea ce am scris acum un an si jumatate despre “enigmele romanesti” in procesele de globalizare / globalitate   (aici, aici si aici) . Pentru mine enigmele au ramas enigme si chiar nu mi-as dori sa devenim victime pentru ca pana la urma au fost si beneficii.

Written by Theophyle

24/11/2011 la 2:55 pm

162 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. buna ziua;
    si daca pleaca capitalurile straine??!!!
    ne intoarcem in 2000
    haideti sa vedem partea” plina”; noi in romania n-am dus-o ” bine” decit vreo 3 -4 ani = 2005-2008
    in rest,suntem ” tabaciti&vaccinati” din 80 si pina azi
    ce fac aia din vesteuropa,ingrozoti ca ii asteapta-zice omul simplude pe strada-5-10 ani rai???aia nu sunt obisnuiti

    intamplator

    24/11/2011 at 3:23 pm

  2. Seara buna,
    Pleaca capitalul strain cea ce inseamna credit in valuta, atractiv ptr. cei care fac export. In plus eu cred ca „fiicele” vor tb sa devina active ptr. creditarea in lei si in special a IMM-urilor, ptr. ca in ultimii ani nu prea au avut pasiune ptr. acest sector.

    mar

    24/11/2011 at 4:14 pm

  3. http://www.ziare.com/raiffeisen/credite/raiffeisen-va-pleca-din-cateva-tari-est-europene-este-vizata-si-romania-1135855 astia au reactionat primii 🙂 .din ce stiu rusii detin ceva actiuni pe la companiile austriece asa ca e posibil sa vedem niste „miscari” care vor avea drept scop „pedepsirea” Romaniei.

    zigzag

    24/11/2011 at 4:15 pm

  4. @theophyle/sper ca esti dupa ora US
    Happy thanksgiving!enjoy your turkey

    intamplator

    24/11/2011 at 4:24 pm

  5. Buna seara si scuze pt off: Danilet pe tvr info.

    Mih

    24/11/2011 at 4:31 pm

  6. cu bancile astea mai ales austriece: au dat multe credite direct din austria;eu estimez citeva miliarde ;cu alea ce fac?
    apoi,creditele date deja,trebuie sa le recupereze;apoiin romania opereaza cu un capital ,pe asta nu-l pot retrage decit daca vor sa plece definitiv;
    mai mult: credite mari sunt la multinationale;eu unul nu mi fac griji pentru ele;nu-i vad eu pe cei de la kronospan-exemplu-ca ramin fara finantare;
    e o chestie pe care noi romanii n-am invatat-o si nu vrem sa o invatam: sa folosim ce-i al nostru;
    toate filialele firmelor straine din romania au de regula conturi&credite la filialele bancare din tarile lor: francezii la francezi,austriecii la austrieci…nu vad eu ca e asa usor
    si in final-cel putin raiffeisen in romania are credite cam la acelasi nivel ca in ungaria cu deosebire ca in romania au profit-mic,dar profit-iar in ungaria pierdere
    alta banca are probleme ,dar nu e corect sa fie numita

    intamplator

    24/11/2011 at 4:32 pm

    • Ok, nu a zis nimeni ca vor pleca de tot, dar daca, de exemplu, nu vor mai cumpara titluri de stat atunci cum isi mai finanteaza statul deficitul bugetar si datoriile scadente la anul, la asta te-ai gandit? Pe pietele externe nu mi se pare ca au avut prea mare succes, iar piata interna e dominata de bancile straine.

      Bogdan

      27/11/2011 at 1:16 pm

    • buna seara, all

      or fi fiind sincere bancile sau raspund political correct?
      🙂

      skorpion

      24/11/2011 at 4:41 pm

      • Am niste experiente cu bancile ca nu mai cred decat cand se semneaza contractul. In mod normal o asemenea decizie va scoate din inertie sistemul bancar si va incepe batalia pe clienti ca sa poata sustine infrastructura.

        mar

        24/11/2011 at 4:48 pm

    • he he
      citesc si astia politeia
      si inca cum naiba sa plece cind in romania toate creditele in valuta sunt cu ndobinda variabila iar in zona euro pori opta pentru dobinda fixa pe toata durata imprumutului;
      nu mai vorbesc de ecart intre dobinzile din zona euro si de la noi;povestea aia cu risc de tara,cu CDs cu bla..bla s-a spuna lu’mutu
      si ca tot sunt pornit:care sunt comisioanele la operatii la ei si care la noi???
      toate astea nu sunt vorbe in vint,chiar le spun in cunostinta de cauza;am negociat anul asta credit comercial pentru o companie din zona euro si stiu prea bine ce conditii am obrinut acolo;nu mai spun si de garantiile cerute aici si acolo

      intamplator

      24/11/2011 at 4:56 pm

    • radio Erevan raspunde:
      nici nu conteaza daca e adevarat, Crin si Ponta vor demara actiunea de suspendare a lui Obama.

      luminita

      24/11/2011 at 6:34 pm

  7. b1-ora 22.00-Laura Codruța Kövesi la Cristoiu.

    adix

    24/11/2011 at 4:49 pm

  8. Theophyle, buna ziua :
    Si daca nu dau bancile dovada de fair-play, ce? De asta nu mai pot ele, din nefericire 😦

    Loda

    24/11/2011 at 4:53 pm

  9. Scuze de off topic! Daca am iertat/taiat curcanul este bine sa stim si ce inseamna puiul „dietetic”, care creste ca viteazul din poveste si ajunge in farfurie in 29 de zile uneori chiar mai putin 😦
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/jurnalul-puilor-taiati-la-29-de-zile-955197.html

    mar

    24/11/2011 at 5:06 pm

    • Salutare boieri mari 🙂
      Daca Romania a tratat intrarea in UE pe genunchi , doar de dragul de a bifa inca o „mareata realizare” fara sa priceapa la ce se inhama , nu va mirati la ce se intimpla acum .
      Ca au venit banci straine foarte bine caci altfel se devaliza si bruma de sistem bancar ramas mioritc . Asa am invatat din experienta politica post 1989 . 🙂
      Sa ne intrebam de ce statul nu a intarit sistemul bancar autohton in loc sa il distruga , de ce BNR nu a introdus limitarea creditului prin rate de maxim 30 % din venit cind economia „duduia” asa cum ar fi trebuit sa invete cu mult inaintea cetatenilor din experienta altora .
      Deci ,la asa cap , asa caciula . 🙂 Domnul presedinte stie bine ca problemele mamelor acestor banci sint mai importante pentru filiale mioritice decit problemele lui Popescu sau Georgescu . Asa cum pentru un capitan de nava e mai importanta supravietuirea propriului echipaj decit soarta marinarilor de pe alta nava .
      Sa nu uitam ca de cind e lumea pestele mic e mancat de pestele mare .

      Ștefan A.

      24/11/2011 at 6:10 pm

      • PS . Pentru cine nu stie , bancile austriece au reusit performanta sa elibereze imprumuturi cam peste tot unde sint prezente si care cumulat sint la 120 % PIB austriac . Deci si in situatia actuala , Austria risca sa piarda ratingul maxim AAA de care beneficiaza dar si sa fie in incapacitate de a recapitaliza aceste banci la o adica . 😦

        Ștefan A.

        24/11/2011 at 6:20 pm

    • te pomenesti ca asa un pui nestresat i-o fi gatit doamna Nina ieri lui nea Nelu Piaza Rea de l-a luat cu lesin la lingurica si s-a dus sa se interneze la Elias. Nu ca la Jilava ar fi fost inchis la orele 22 …dar acolo n-avea inca bilet sa se caute de „cancerul” de care-i amintise Geoana…. 😉 👿

      luminita

      24/11/2011 at 6:20 pm

  10. salut! 🙂

    Cica Kagebila a mincat tocanita cu ciuperci. Al dracului animal, nici ciupercile alea palaria sarpelui 😈 nu au pe el efectul pe care il au pe alti oameni..

    Cetatean

    24/11/2011 at 6:37 pm

  11. am vazut ca USL a atacat la CCR legea asistentei sociale.

    Am citit motivarea, cred ca e scrisa de Sova. O timpenie mare cit casa, USL sa chinuie sa gaseasca in lege (atentie, care e lege-cadru) vreun articol care sa contrazica, sanchi, Constitutia.

    Cica legea neaga caracterul de stat „social” si dreptul oamenilor la o viata „demna”. Ptiu!

    Cetatean

    24/11/2011 at 6:44 pm

    • eu cred ca astia de pa psdpnl au vreun aranjament cu CCR sa le dea de lucru

      intamplator

      24/11/2011 at 6:46 pm

      • 😆 😀

        mar

        24/11/2011 at 7:27 pm

  12. Permiteti-mi sa va citez fragmente din sesizarea USL: AN-TO-LO-GI-CA:

    „Încă din expunerea de motive a legii contestate se desprinde premisa care a stat la baza întregii filosofii a acestei legi: statul nu este responsabil de bunăstarea fiecărui individ. Cu alte cuvinte cheltuielile publice sociale sunt nefireşti, deoarece bunăstarea este responsabilitatea indivizilor şi a familiilor lor, iar nu a statului. ,,Responsabilitatea statului este aceea de creare de oportunităţi egale şi, în subsidiar, de acordare de beneficii şi servicii sociale adecvate situaţiei persoanei/familiei şi nu de compensare a sarcinilor specifice acesteia.”

    „Considerăm că prin filozofia şi prin prevederile concrete ale legii (iar aici ne referim, în special, la acele prevederi prin care familia este principala entitate responsabilă de bunăstarea socială, iar nu statul, şi la acele prevederi atât de vag formulate, întrucât, în fapt sunt inapte să asigure garantarea drepturilor, motiv pentru care legea este golită de scopul pentru care este adoptată) sunt golite de conţinut, lăsate fără niciun fel de efecte juridice principiile constituţionale enumerate mai sus: statul social şi dreptul la măsuri de asistenţă socială”

    „Deşi statul social este produsul societăţii moderne, fiind o realitate socială şi nu o viziune ideologică [nuuuuuuu, siiiigur :mrgreen: ], legea contestată doreşte „modernizarea statului” prin renunţarea la unele dintre atributele sale şi anume cele capabile să asigure prin serviciile publice şi asigurările sociale bunăstarea socială„.

    Cetatean

    24/11/2011 at 6:53 pm

    • Buna Seara,
      Eu chiar nu inteleg – asta se numeste drept constitutional sau filozofie sociala?

      huniad

      24/11/2011 at 6:54 pm

      • salut, huniad!

        E disperare politica, ascunda in sesizare de neconstitutionalitate.

        Cetatean

        24/11/2011 at 6:56 pm

        • Bine, eu inteleg 🙂 Ceea ce nu inteleg unde sunt argumentele constitutionale. Unde sunt articolele pe care legea le incala.

          huniad

          24/11/2011 at 6:57 pm

          • Nu exista, dar nu prezinta importanta ptr. „baietii veseli”.

            mar

            24/11/2011 at 7:29 pm

  13. daca CCR da drumul la legea asta, ne putem imbata 😉

    Sesizarea e scrisa de niste juristi cam retarzi, se invioca, in afara de viziunea ideologica, si binecunoscutele de acum pretinse vicii de tehnica legislativa.

    USL vede vicii de tehnica legidslativa la fiecare pas. Numai cind acorda pomeni electorale nu sunt vicii de tehnica legislativa.

    Cetatean

    24/11/2011 at 6:55 pm

    • Cetatean
      Deci statul e responsabil de bunastarea materiala a fiecarui cetatean ? Am inteles bine ???????

      Ștefan A.

      24/11/2011 at 6:57 pm

  14. Fraza care ucide (tot din seziarea USL)

    Subliniem că nu persoanele cu handicap sunt responsabile de declanşarea crizei economice şi nu ele sunt acelea pe seama cărora să se achite factura crizei

    Cetatean

    24/11/2011 at 6:57 pm

    • Persone cu handicap? Adica uselistii?

      huniad

      24/11/2011 at 6:58 pm

  15. Hahaha! 😆

    (nu, cei care beneficiaza de indemnizatii de handicap)

    Cetatean

    24/11/2011 at 7:01 pm

  16. citind ,cred ca bula e academician fata de astia;
    acum,serios,dupa asemenea perla,cine a scris ar trebui sa se inscrie urgent la ajutor social pentru retardati;sigur i se acorda

    intamplator

    24/11/2011 at 7:05 pm

  17. Sova! :mrgreen:

    Cetatean

    24/11/2011 at 7:06 pm

  18. Buna seara, buna seara.
    Multumesc ptr rezumatul motivatiei USL la sesizarea la CCR. Am citit de cateva ori fragementul propus de tine si m-am frecat la ochi. Adica statul e responsabil ptr bunastarea fiecarui cetatean? Unde sta scris in Constitutie asta? Juristii aia de trei lei de la PSD s-au obosit sa se uite pe brosurica aia numita Constitutie la atributiile statului? Cretini mai mari nu am vazut in viata mea.

    clemycali

    24/11/2011 at 7:07 pm

    • clemy, e absolut cretina sesizarea, poti vedea mai jos…

      Cetatean

      24/11/2011 at 7:13 pm

  19. iata, boieri, sesizarea 😉

    Dă clic pentru a accesa sesizarea.pdf

    Cititi si va cruciti!

    Cetatean

    24/11/2011 at 7:12 pm

  20. Daca conving cam 1 milion de emigranti sa ne intoarcem acasa , ne dau astia din USL bani de mancare , casa , masina , haine ? Ca doar e datoria statului sa avem un nivel de trai ridicat . 😆 😆
    Musai sa ne punem de acord ce masini sa cerem . Cine e pentru Ferrari ? Cine se multumeste cu Maserati ?
    PS . Idioti total astia . Scoliti pe vremea „societatii socialiste multilateral dezvoltate ” cind se spunea ca dupa socialism va urma comunismul caracterizat de . FIECARUIA DUPA NEVOI ( NECESITATI ) ” 😆
    Complect cretini . 😆 😆 😆

    Ștefan A.

    24/11/2011 at 7:13 pm

  21. eu vreau o Tata Nano, sunt modest.

    Cetatean

    24/11/2011 at 7:14 pm

  22. „Treaba statului, domnule: el ce grijă are? e datoria lui să-ngrijească să aibă oamenii lefurile la vreme”
    Nu, nu e citat din contestatia USL asa cum pare, e din Caragiale. Uslasii astia nici macar nu sint originali.

    Aha

    24/11/2011 at 7:28 pm

  23. C. eu am auzit citirea, care a fost „ciripita” de Lia Olguta Vasilescu. Halucinant 🙄

    mar

    24/11/2011 at 7:31 pm

    • care stire, mar?

      Cetatean

      24/11/2011 at 7:33 pm

      • Asta este stirea – Purtătorul de cuvânt al departamentelor PSD, Lia Olguţa Vasilescu, declara, joi, că USL va ataca la Curtea Constituţională această lege atât pe procedură, cât şi pe fond, susţinând că la Camera Deputaţilor a fost dat „un vot fraudulos”.
        Lia Olguţa Vasilescu a explicat că la votul final asupra legii iniţial au fost anunţate 164 de voturi „pentru” care ar fi fost insuficiente, iar la câteva secunde pe tabelul electronic s-a modificat numărul de voturi „pentru” la 168.
        De asemenea, Lia Olguţa Vasilescu a mai spus că iniţiatorul acestei legi a fost Sebastian Lăzăroiu care într-o emisiune televizată ar fi recunoscut că nu ştie câte persoane asistate sunt în România.
        „Iniţiatorul acestei legi a fost Sebastian Lăzăroiu, cel care a recunoscut că nu ştie câţi asistaţi sunt în România, dar a făcut această lege”, a adăugat Vasilescu.
        http://www.mediafax.ro/politic/psd-cere-cc-declararea-legii-asistentei-sociale-ca-neconstitutionala-in-integralitatea-ei-9004537/

        mar

        24/11/2011 at 7:50 pm

        • iar ma iau astia cu frauda si cu voturile? sictir!

          legea a trecut, a fost vot electronic, sa ma mai lase.

          Cetatean

          24/11/2011 at 7:57 pm

  24. uslasii au actionat de parca le-a dat cu ardei iute pe la fund. daca trece legea, se rupe si mai tare jocul politic.

    Cetatean

    24/11/2011 at 7:32 pm

  25. Va anunt ca in seara asta un complet de la ICCJ a ramas in pronuntare, se asteapta verdictul in dosarul Matusa Tamara. Bombo tremura tot. Procurorul a cerut inchisoare cu suspendare.

    Nu stiu daca decizia iese in seara asta sau miine, cert este ca se apropie de final un dosar de-al lui Nastase si mai urmeaza si altele.

    Cetatean

    24/11/2011 at 7:42 pm

    • Daca ii da inchisoare cu suspendare, ii ridica si dreptul de a fi ales?

      Twisted

      24/11/2011 at 7:54 pm

      • cred ca ii ia dreptul de a candida. nu stiu insa exact cum sta treaba, voi verifica.

        Cetatean

        24/11/2011 at 8:01 pm

  26. tipic socialistilor, astia nu s-au trezit, cum potzi spune,

    statul e dator sä…………………… numai capetele goale de uselisti aerieni, pot gandii asa.

    theo

    24/11/2011 at 7:45 pm

  27. dece cu suspendare?????????
    si confiscarea averi?

    theo

    24/11/2011 at 7:46 pm

  28. theo, e destul o pedeapsa inscriss in caziarul juridic, Nastase nu va mai putea candida sau ocupa o functie publica siasta pentru el e dezastru.

    Cetatean

    24/11/2011 at 7:49 pm

  29. Buna seara
    Din partea mea poate sa se „duca” Raiffeisen invartindu-se. Ce inseamna de fapt ca o banca iese de pe o piata? Ia cladirile cu ea? Pleaca cu conturile oamenilor? NU! Vinde catre o alta banca!
    Sunt mai multe exemple de iesiri iar exemplul cel mai concludent ce imi vine acum in minte eta ABN Amro Bank, care a iesit din Romania si a vandut catre Royal Bank of Scotland (RBS Bank). dar mai sunt si alte banci in aceasta situatie:Egnatia Bank catre Marfin Bank samd.
    Mai exista si posibilitatea fuziunilor cum a fost cazul Unicredit Tirianc Bank, sau viitoarea fuziune care se anunta Alpha Bank- Bancpost.
    Locul nu ramane liber in niciun caz.

    ribelalu

    24/11/2011 at 7:51 pm

    • Asta se intampla de regula intr-o situatie economica normala. Dar in Europa de azi nu avem de-a face cu asa ceva.

      clemycali

      24/11/2011 at 7:54 pm

  30. am mai auzit azi o mägärie, poantä mitocanä, fäcea declaratzii si din senin, a särit si la bäsescu, care a vorbit si el, cä oricum, nu stie nimeni cine e dl. bäsescu.

    handicapatzi, ,ceva inexplicabil, cum cred cä cineva, v-a da voturi, acestori cätei rabiatzi,

    theo

    24/11/2011 at 7:53 pm

  31. din partea mea, raiffeisen sunt al naibii de scumpi, nu mai scumpi ca unicredit. duca-se si vinde-se catre Banca Feroviara 😆

    Cetatean

    24/11/2011 at 7:54 pm

    • raiffeisen e singura banca pe care o stiu eu care iti ia comision si cand depui nemurar.

      ribelalu

      24/11/2011 at 8:05 pm

  32. tziriac, nu a fäcut nici un favor romaniei, el s-a inbogätzit, dupä spinarea romanilor

    theo

    24/11/2011 at 7:55 pm

  33. Oameni buni, voi visati o alta tara 😦 Cum credeti ca Sandei vor atenta la imunitatea lui Nastase? Ar fi soc si groaza sa se intample o asa „eroare” care ar fi echivalenta cu reforma majora a justitiei si distrugerea fundamentului solid al castei.

    mar

    24/11/2011 at 8:02 pm

    • ca sa nu mai spunem ca va fi un atac fara precedent la onoarea celebrei matusi Tamara, care si-a lasat garsoniera burdusita cu milioane de euro ca mostenire pentru Nastase,
      pai cum sa ramana matusa Tamara cu onoarea nereperata in justitie??!?!?!!?!?
      s-avem pardon!

      luminita

      24/11/2011 at 8:09 pm

  34. cine stie…? poate poate…

    Cetatean

    24/11/2011 at 8:05 pm

    • Sa dea Domnu’! Si poate o sentinta de condamnare, fie ea si cu suspendare, va deschide drumul catre condamnari asemenea pe Zambaccian si „fascinanta Romanie” …

      Twisted

      24/11/2011 at 8:10 pm

  35. dosarul matusa tamara:
    sa inteleg ca s-a terminat cu aminari,vrajeli, chestii,s-au audiat toti si e la pronuntare????
    mie imi suna a SF!

    intamplator

    24/11/2011 at 8:12 pm

  36. @cetatean;revin la matusa tamara: sigur nu ati luat etnobotanice inainte de a scrie ca se asteapta pronuntarea?

    intamplator

    24/11/2011 at 8:14 pm

  37. asa,ca a trecut neobservat: este prima data dupa stiinta mea din 90 incoace cind romania are un plan strategic de dezvoltare pina in 2020= agricultura,infrastructura si enargia + euro+( asta e stabilitate financiara,deficit bugetar zero)
    mie imi suna bine: drumuri,papica ,energie,nu e rau,astea asigurate ,restul vine …

    intamplator

    24/11/2011 at 8:18 pm

    • Da, dimineata pe la ora 9 in direct la RRA Traian Basescu vorbea de strategia de dezvoltare si era intr-o verva, ce mai le-a dat clasa la toti tontaci&putorile neatiei cu salar de parlamentar si pretentie de marire.

      mar

      24/11/2011 at 8:36 pm

  38. @Cetatean :stiti cumva cine sunt judecatoarele astea? „Completul de judecată format din preşedintele Luminiţa Zglimbea, Angela Dragne şi Sofica Dumitraşcu a amânat decizia din acest dosar la data de 7 decembrie 2011.”

    Twisted

    24/11/2011 at 8:22 pm

  39. m-am uitat panä acum, la turcescu.

    acolo fiecare aiureazä cum vrea, dar SRS, nu stiu dece este invitat, numai sä-l

    injure pe presedinte? ce zice, ce face, nu e bine:

    theo

    24/11/2011 at 8:30 pm

    • theo,
      SRS este invitat in mod special, ca sa stim si noi cu ce se mai furajeaza gibonii USL.

      luminita

      24/11/2011 at 8:32 pm

    • Eu nu ma mai uit la Turcescu din cauza lui SRS. De ce dracu trebuie sa-l aduca si la b1, ca sa maculeze emisiunea.

      cedric

      24/11/2011 at 8:37 pm

  40. Mihai Neamtu la TvR1 la ora 21

    mar

    24/11/2011 at 8:31 pm

  41. Buna seara,
    la tvr1, la ora 21, Mihai Neamtu la emisiunea Judeca tu a Rodicai Culcer. Participa Cristian Patrasconiu si inca cineva (n-am retinut, scuze) despre problemele dreptei,

    cedric

    24/11/2011 at 8:35 pm

  42. Nastase deci va fi declarat nevinovat . Ca doar pina in decembrie au timp judecatorii sa vada ce aduce fiecare la comisie . 🙂 caltabos , damigeana , valiza de bani , avansare in functie , ma rog , ce poate da si PSD ca doar nu dau din buzunarul lor . 🙂

    Ștefan A.

    24/11/2011 at 8:37 pm

    • Cred ca ai dreptate, Stefan. Nici mie nu-mi place amanarea asta. Poate vor sa-l consulte pe Pandrea!

      cedric

      24/11/2011 at 8:38 pm

  43. Luminita Zglimbea a judecat singura una dintre cererile de eliberare din arest facute de Voicu si… a decis sa il mentina pe tubulatura 😈

    Zglimbea nu e prea favorabila cu Nastase, dind termene… apropiate:

    „Ca să nu piardă timp preţios, preşedintele de complet le-a spus avocaţilor că vor începe să fixeze termene mai scurte şi în funcţie de disponibilitatea avocaţilor, ca să se apropie de un final al dosarului. În acel moment, avocatul Viorel Roş s-a ridicat şi a intrat într-un dialog ciudat cu preşedinta completului: „Înţelegem că e un ordin şi că ordinului i se supun chiar şi judecătorii”. „Nu aş folosi chiar termenul «ordin», ştiţi că şi pînă acum am vorbit despre acordarea unor termene mai scurte”, a replicat judecătoarea Zglimbea”.

    Si Angela Dragne a facut parte din completul de 9 care a decis sa il tina pe Voicu la bulau. Dar a fost de acord cu lasarea il libertate a lui Costiniu Florin.

    Din pacate, Sofica Duitrascu este cea care l-a eliberat din arest pe Omar Hayssam.

    Cetatean

    24/11/2011 at 8:43 pm

  44. dece nu cerceteazä nimeni, acesti magistratzi coruptzi?

    vosganian si täriceanu, trebuie sä pläteascä, pt. jaful fäcut la buget.

    theo

    24/11/2011 at 8:47 pm

  45. mä duc sä mä uit la TVR1, se anuntzä ceva bun, oricum tvr este plin de familii comuniste si tov

    de luptä………….. sä-i i-a gaia. nu au schimbat nimic.o rusine.

    theo

    24/11/2011 at 8:51 pm

  46. mar,
    la TVR1 nu e Mihai Neamtu, sorry.

    luminita

    24/11/2011 at 9:03 pm

    • Ba e! 😛

      Twisted

      24/11/2011 at 9:07 pm

      • aaaaaaaaaaaaaaaaa
        eu deschisesem chiar la inceputul emisiunii si nu era,
        de fapt nici acum nu e in platou, e intr-o fereastra doar.

        luminita

        24/11/2011 at 9:21 pm

        • Neamtu este la Cluj si de acolo vorbeste

          cedric

          24/11/2011 at 9:23 pm

          • scuze 🙂 cred ca a crapat ala cu coarne 😀

            mar

            24/11/2011 at 9:23 pm

        • vorbeste de la Cluj, are o conferinta acolo.

          mar

          24/11/2011 at 9:23 pm

    • este si vorbeste bine, spune lucrurilor pe nume 🙂

      mar

      24/11/2011 at 9:15 pm

      • Imi place si Voinescu; desi Mihai l-a atacat direct, incisiv, a raspuns bine, la obiect si decent. Diferenta mare de clasa intre politicienii dreptei si cei de stanga 🙂

        Twisted

        24/11/2011 at 9:24 pm

        • Da, este de admirat – rara avis in politichia damboviteana 😦

          mar

          24/11/2011 at 9:29 pm

  47. Iar a maturat puntea cu ei 😀 „Dl Vosganian a mintit cu nerusinare tot timpul si le-a prelungit contractele fara sa-mi spuna. Va rog sa va imaginati ca Vosganian ii spunea presedintelui ‘Nu pot sa va dau contractele, domnu’ presedinte, sunt secrete. Presedintelui Romaniei ii spunea asta, cu tupeu. Mie imi spunea Vosganian ca sunt atat de secrete incat nu pot fi date”, a afirmat seful statului.
    Mare jeg Vosganian :mrgreen:
    http://economie.hotnews.ro/stiri-energie-10780483-traian-basescu-contractele-baietilor-destepti-din-energie-fost-facute-dan-ioan-popescu-prelungite-vosganian-care-minte-nerusinare-videanu.htm

    mar

    24/11/2011 at 9:04 pm

    • @mar
      abia acum v-ati dat seama????????e contabil de cooperatie

      intamplator

      24/11/2011 at 9:50 pm

      • nu, de foarte multa vreme 😦 Ma frapeaza tupeul individului, l-am vazut la Tv cred ca saptamana trecuta si nu avea nicio jena.

        mar

        24/11/2011 at 10:01 pm

  48. Sever Voinescu se supara inutil, individa este intrata pana la urechi in mocirla 😦 Si da, a avut fiica angajata la o institutie in care AVAS era actionar.

    mar

    24/11/2011 at 9:28 pm

  49. Voinescu pacatuieste prin generalizare: „PDL a facut, Boc a facut, etc”.

    Problema e ca PDL inseamna OLtean, Frunzaverde, Blaga, acolitii lui si restul care cind zic „PDL” il baga in fata pe Boc insa cind vine vorba de functii, isi pun oamenii lor.

    Cetatean

    24/11/2011 at 9:32 pm

    • Daniela Adreescu, Popescu Dambovita, Apostu 😦

      mar

      24/11/2011 at 9:36 pm

    • Las ca face si Geoana o miscare la firul ierbii – de stinga cum a zis la Dabuleni

      Un tanar de stanga

      24/11/2011 at 9:42 pm

      • la vrejul bostanului, s-avem pardon, e cu totul altceva.

        luminita

        24/11/2011 at 9:57 pm

    • Voinescu face ce poate face un om onest intr-o pozitie ingrata. Ii deconstruieste discursul lui Neamtu fara a i-l combate. Spune (sau sugereaza) ca s-ar alinia si el corului celor scarbiti de mizeria si baronismele multor pedelisti, adica recunoaste dreptul Noii Republici de a ataca puterea, dar atrage atentia in acelasi timp si asupra lucrurilor bune (din pacate prea putine) facute de unii (din pacate prea putini) pedelisti. Ma pun in pielea lui si zau daca vad cum altfel m-as putea apara, ca om politic. Alternativa ar fi sa-mi dau demisia, dar cred ca aici intervine orgoliul celui care inca mai crede ca poate schimba ceva in bine din interior. Genul asta de eroism politic, fie si nebun, cred ca e de admirat si de incurajat. Pana la urma, tot ce putem spera e ca de-alde Voinescu sa-i distruga pe alde Oltean, iar daca se va intampla invers nu va fi pentru ca oameni ca Voinescu au renuntat la lupta cand era mai greu.

      cantul_de_jale

      24/11/2011 at 9:43 pm

      • adevarat, sa speram ca mai apar astfel de voci 🙂

        mar

        24/11/2011 at 9:46 pm

      • Cantule, problema e ca Voinescu, aparind „PDL”-ul ca idee, il apara e Oltean ca infractor. Oltean si ai lui stiu exact cum sta treaba: ei cred ca naivii vor vota mereu PDL-ul, de frica PSD-ului, asa ca acolitii lui Oltean pot sta linistiti.

        Eu personal nu mai votez PDL-ul pentru ideea de partid de dreapta. Oltean, Blaga, Berceanu, Frunzaverde, si altii nu merita votul meu.

        Cetatean

        24/11/2011 at 9:48 pm

        • Pefect! Atunci Voinescu va putea da curs invitatiei lui Mihai Neamtu, si poate va mai „trage” dupa el vreo cativa PDL-isti catre NR. Pana la urma vom vedea ca , spre deosebire de ultimii 20 de ani, in 2012 votul nostru va conta 🙂

          Twisted

          24/11/2011 at 9:53 pm

          • In ritmul in in care ii trage spre NR , prin 2020 va fi numa bine 🙂

            Un tanar de stanga

            24/11/2011 at 9:57 pm

        • @Cetatean
          Eu comentam incercand sa ma identific cu pozitia lui Voinescu, in al carui eroism (asa cum l-am definit mai sus) chiar cred. Ca sa nu mai spun de Macovei, care-i pe cale de a deveni sfanta martira. El este intr-o pozitie odioasa pentru ca e nevoit, prin natura functiei, sa-i apere indirect pe banditii lui de colegi. Tot ce voiam sa spun ca are doua optiuni: sa-si bage picioarele si sa plece, eventual la NR, asa cum tocmai l-a invitat Neamtu, sau sa ramana si sa lupte, cu riscul de a ne dezamagi pe toti prin asocierea fatala cu oltenii si bercenii…
          Sigur ca, daca gandesc ca un alegator simplu, toata ratiunea si toate instinctele imi spun, ca si tie, sa nu mai votez PDL-ul. Dar asta nu ma impiedica sa incurajez cat pot eu de zgomotos zbaterile unora ca Voinescu si Macovei de a bombarda prin bun simt, prin atitudine etica, morala, prin luari de pozitie verticale, acest cancer (vorba aluia) din interior. Poate ca peste 1-2-3 ani, datorta eforturilor lor, PDL redevine votabil. Cata vreme mai sunt sanse pentru asta, nu sunt dispus sa-i tai capul Severului 🙂

          cantul_de_jale

          24/11/2011 at 9:56 pm

          • de acord cu tine, gand la gand.

            luminita

            24/11/2011 at 10:02 pm

          • si uite asa se contureaza o dreapta puternica 🙂

            mar

            24/11/2011 at 10:03 pm

            • SBSCRIU, insa ii dau dreptate mai degraba lui Neamtu…

              Cetatean

              24/11/2011 at 10:34 pm

  50. exact!

    Cetatean

    24/11/2011 at 9:39 pm

  51. E misto ca dom Vlaston l-a vorbit de bine pe Basescu. S-au recalibrat baietii ? 🙂

    Un tanar de stanga

    24/11/2011 at 9:45 pm

  52. Vlaston in 2007 era anti-basescian convins. Nu pune baza pe Vlaston, omul e schimbator ca frunza in vint.

    Cetatean

    24/11/2011 at 9:49 pm

    • @cetatean: nu-l cunosc pe vlaston,am mai citit citeva din postarilelui pe educatie dar,o remarca: numai prostii persista in idei…( atentie idei,nu principii)

      intamplator

      24/11/2011 at 9:53 pm

  53. intamplator

    24/11/2011 at 9:55 pm

  54. Acum vine Kovessi la Cristoiu, sper ca n-ati uitat!

    cedric

    24/11/2011 at 9:56 pm

  55. Nu sunt un „mare observator-analist” mi se pare ca dl Vlaton isi cauta un culcus cald pe undeva. Multe vorbe, de fiecare data altele. Urmaresc traseul de curand, deci nu cunosc istoria dar de la „partidul-net” a lui Ghinea si pana la Noua Republica, dl Vlaston se agata tot timul de oportunitati. Sper ca gresesc dar nu de oameni de genul asta are nevoie Noua Republica. Sunt mile de distanta intre autenticitatea lui Daniel Afire si Andrei din Timisoara (nu am retinut numele) si acest dom profesor!

    huniad

    24/11/2011 at 9:57 pm

    • Necazul Huniad este ca NR dupa ce aduna 100 ca Arfire (ca nu sunt mai multi) inevitabil va aduna 1000 ca Vlaston si 10000 de arivisti-activisti.
      Ca nu poti face partid doar cu 100. de Arfire

      Un tanar de stanga

      24/11/2011 at 10:02 pm

      • Draga domn @tanar de stanga,
        Prefer o miscare autentica cu 100 de Dqniel si 100 de Andrei. Sunt si eu tanar si am timp. Am fugit din tara si vreau sa ma intorc la tara lui Daniel si a lui Andrei si nu la tara lui Vlaston – cu tot respectul!

        huniad

        24/11/2011 at 10:06 pm

        • Draga domn HUNIAD
          Da, poti face o miscare cu `100 de oameni, Dar nu un partid. Cel putin nu anul asta si nu unul care sa cistige alegerile la anul cum vrea dl Neamtu.

          Stiu ca vrei sa te intorci in tara lui Daniel. Dar va fi de acord dl Neamtu sa renunte la Vlaston ?
          Ma refer la dl Neamtu pt ca vad ca este in continuare dupa 2 luni singura interfata vizibila in interviurile NR (bine ca au mai renuntat la sintagma „fondatorul”)
          De respect nu mai vorbim. Cred ca se subintelege 🙂

          Un tanar de stanga

          25/11/2011 at 7:13 am

    • Buna seara la toata lumea )
      Daca doritzi realitatea despre dl. profesor de liceu:Vlaston, cautator de cuibusoare calde :
      http://www.jurnalul.ro/observator/scandal-demisii-in-edu-cer-print-12710.htm

      El isi permite sa rescrie curicula Politehnicii si a altor facultati (la dansul pe blog). Este interesant ca un profesor de liceu se amesteca in faurirea unor cursuri si darea cu pareri despre universitati. cand schimba partidele ca pe niste manusi uzate si este luat in serios si se spune ca ‘munceste pe branci’ in ‘Noua republica’. Foarte interesant personajul.

      desydemeter

      24/11/2011 at 10:05 pm

      • foarte interesant.

        luminita

        24/11/2011 at 10:28 pm

      • Buna seara doamna 🙂
        Cu tot respectul:
        Nu cunosc ce a facut Vlaston privitor la curicula politehnicii, am sa ma refer doar la ce cunosc, la dialogurile lui publice.
        Uneori o mai da cu bata-n balta (si nu rar), dar mie mi-a facut impresia unui om care este suficient de sincer cu sine insusi. Uneori acesta afirmatie poate fi o lauda, uneori poate fi o critica, dar in „public” este o calitate sa fii sincer – la modul corect. Am apreciat unele din lucrurile afirmate de dumnealui (modul tehnic de discutie a noii legi a invatamantului – ma refer la partea de preuniversitar – a fost meritoriu si util pentru intelegerea problemelor). La fel si in alte cazuri cand a luat atitudine, a argumentat si a prezentat suficient de obiectiv lucrurile. Nu spun ca nu a gresit uneori, poate cu stiinta, poate cu intentie, dar inclin sa cred in primul rand in buna lui credinta. Inca odata, cat este in domeniul lui de competenta – invatamantul gimnazial si cel liceal. Despre restul problemelor despre care vorbeste, pot sa spun ca si mie mi s-au parut uneori neagumentate, dar cine este perfect? iar eu nu sunt in situatia sa cunosc vaoarea acestor argumente. Le-am luat cu titlu de inventar.
        Reprosul de „traseism politic”, in contextul lumii politice actuale, nu este neaparat un argumet contra persoanei. La noi partidele schimba ideologiile si conceptele mai des decat lenjeria intima (si oricum mai des decat manusile 😆 ), asa ca despre unii traseisti se poate spune mai degraa ca au ramas fideli ideilor decat partidelor. Inca odata, nu cunosc (si nu ma intereseaza situatia politica a domnului Vlaston, dar de cand il urmaresc este destul de constant in opinii. Faptul ca opiniile partidelor se modifica, ajung mai degraba sa acuz partidele de „traseism” decat pe unii membri.
        Inca odata, nu iau neaparat apararea domnului Vlaston, pe car enu-l cunosc personal si a carui situatie si idei concrete – le cunosc doar din exprimarile publice.

        DanSu

        24/11/2011 at 10:49 pm

  56. Buna seara 🙂
    Inainte de a deschide si eu TV-ul (am sa vad alta data emisiunea cu Neamtu!
    Dar sa va spun parerile mele despre tagma lui Sova & Co.
    Avocatii slabi folosesc notiuni vagi, necunatificabile (mare/mic/incalca/respecta/drepturi/inalcari) fara precizarea a ce insemna mare/mic, ce se respecta/incalca etc. Exista o gluma in informatica (matematica) unde se lucreaza cu categorii concrete: „Daca n fire de par caracterizeaza un om ca nu e chel, insemna ca omul cu n-1 fire de par e chel?.
    Povestea amicul meu avocatul, cum in cadrul proceselor exista doua tipuri de avicati. Cei de succes, care de obicei pierd procesele si cei fara clienti care le castiga.
    Diferenta intre ei, este ca cel de succes, vorbeste frumos (si de obicei lung) despre drepturile omului, despre dreptate si justitie. Clientul e multumit „ce le-a zis-o”. Apoi vine avocatul fara multi clienti care incepe sa vorbesca amalgamat si de neinteles „articolul x, coroborat cu z care face referire la y” si alte de astea.
    Lipsesc cuvintele cheie: drepturile omului (ex.in procesele de divort – acestea sunt foarte importante). Acesti avocati de obicei castiga – dar clientul nu are nici o satisfactie.
    Sincer, unii avocati (precum Mateut – de care am mai vorbit) sunt din categoria a II-a (aia ce au rezultate fara multa gargara), chiar daca unii clienti pe care-i apara nu o merita (moral). Dar au dreptul la cea mai buna aparare legala.
    Dar nu cereti morala la avocati – ca e de pomana.
    Cat despre Sova & Co – avocati de doi bani. Daca aveti cumva procese, sa nu-i angajati – riscati onorarii mari si rezultate nexam.

    DanSu

    24/11/2011 at 10:05 pm

    • dar daca ajunge Voicu la interne? il „reevluam” pe Sova (in sensul ca va castiga TOATE procesele)? :))

      p.s. eu pun pariu ca daca un dosar este dat in lucru la zece judecatori vom avea zece sentinte care cu greu vor semana una cu alta.

      ribelalu

      24/11/2011 at 10:20 pm

      • „reevaluam” scuze 🙂

        ribelalu

        24/11/2011 at 10:20 pm

      • Nuuo !
        Nu are cum sa castige – decat daca la sedintele de judecata se face concursul „romanii vorbesc mult”. La concurs se penalizeaza orice fraza care are legatura cu concretul cu realitatea sau cu articole de lege. Acolo ar fi castigator – nici un punct penalizare 😈

        DanSu

        24/11/2011 at 10:58 pm

  57. Sara buna oameni buni,

    Am impresia ca Ilici s-a dus la spital pentru ca stia ca Nastase urmeaza la judecata(a mai fost unul cu piciorul in ghips) Acum s-a amanat, sa vedem daca nu se mai imbolnaveste odata. In mod evident urmasul lui Ilici este Ponta, Nastase a pierdut.
    Parerea mea.

    eugeni

    24/11/2011 at 10:21 pm

    • Sa te auda Bunul Dumnezeu si sa transmita ganduri bune si echilibrate judecatorilor 🙂

      mar

      24/11/2011 at 10:29 pm

      • Musai un nume greu dupa gratii daca vrem sa ne priveasca altfel UE . O stiu toti , inclusiv Base , Nastase , Iliescu .

        Ștefan A.

        24/11/2011 at 10:40 pm

        • mai ales Nastase si Iliescu 😉

          mar

          24/11/2011 at 10:47 pm

  58. Kovesi toaca la Sandei 🙂

    Twisted

    24/11/2011 at 10:32 pm

  59. ce a zis??

    Cetatean

    24/11/2011 at 10:40 pm

  60. C. Mihai Neamtu a devenit mai sigur, mai incisiv, este vizibila evolutia 🙂

    mar

    24/11/2011 at 10:43 pm

  61. da, insa mai are ceva de imbunatatit, las ca ii scriu eu 😉

    Cetatean

    24/11/2011 at 10:44 pm

  62. De-am avea in CSM si ICCJ profesionisti de nivelul lui Kovesi si Morar…
    Am avea Justitie reala, nu „originala”.

    Mih

    24/11/2011 at 10:46 pm

  63. si daca Stefan ar fi Presedintele Tarii, ar zbirnii toate 😆 I-ar sparge pe toti!

    Cetatean

    24/11/2011 at 10:48 pm

    • categoric 😀

      mar

      24/11/2011 at 10:51 pm

      • In pas de defilare toti . 🙂
        Nu am avea nici un fel de contestatii la CCR sau ICC. Se stie ca mortii nu au ce contesta . :lol.

        Ștefan A.

        24/11/2011 at 10:53 pm

    • Si ar da la fiecare, (in loc de mici) cate un lingou si un AK47 😆

      DanSu

      24/11/2011 at 10:53 pm

      • Bineinteles .
        Fiecare cu legea in mana . 😆

        Ștefan A.

        24/11/2011 at 10:54 pm

        • Aoleu, ce ne facem cu cei prea batrani sa mai ia legea in mana 😉

          DanSu

          24/11/2011 at 10:59 pm

          • Uite aici proba reala ca nu exista batrini fara aparare . 🙂 Si ce aparare ! 😆

            Ștefan A.

            24/11/2011 at 11:04 pm

            • 😆 😆 😆

              DanSu

              24/11/2011 at 11:05 pm

              • nu as vrea sa vad un „votant” din asta in fata sediului PSD 😈

                Cetatean

                24/11/2011 at 11:11 pm

  64. frate, abia atunci as vrea sa il vad pe Sova ce contestatii mai are tupeul sa ridice in fata unuia cu ak47 😉

    Cetatean

    24/11/2011 at 10:59 pm

  65. Vai ce surpriza pentru guvernati 👿
    http://economie.hotnews.ro/stiri-finante-10779344-guvernul-ungariei-acuza-forintul-fost-tinta-unui-atac-speculativ.htm
    Parca ar fi prima oara, sau va fi ultima oara. Chiar nici macar unguri nu invata din propria experienta. Parca se spune ca „prostii invata dinexperienta proprie, desteptii din experienta altora” Cum sunt cei ce nu invata din propria experienta? 😈

    DanSu

    24/11/2011 at 11:03 pm

    • E cu cintec aici . Cauta scuze pentru prostiile combinate din pur populism nationalism .

      Ștefan A.

      24/11/2011 at 11:06 pm

      • Cine se scuza, se acuza 😆
        Ma rog, nimic nou, prca si pe malul dambovitei mai sunt exemplare din astea. Pe unul tocmai l-au dat afara dupa ce a fost atacat de flacara rosie 😉 – ca o luase pe cocoasa si de la aia violet 😀

        DanSu

        24/11/2011 at 11:09 pm

  66. Banciu e in forma de zile mari!

    cedric

    24/11/2011 at 11:07 pm

  67. parca spunea cineva pe aici,sau am citit,ca se aduna stiga intr-o dezbatere cu rogozanu&co
    ar fi bine sa li se puna sa vizioneze in adunarea aia a lor,secvente din ” adio,tovarasi” serialul transmis in fiecare joi la 22.10 la tvr1
    eu l-as face obligatoriu in scoli!

    intamplator

    24/11/2011 at 11:20 pm

  68. din ” beneficiile ” austeritatii si precis romanii sunt ultimii la facut miscare
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/eurostat-romania-are-cei-mai-putini-obezi-din-ue-marea-britanie-la-polul-opus-955225.html

    intamplator

    24/11/2011 at 11:22 pm

  69. incet,incet mi se va da dreptate…. ungaria se indreapta spre totalitarism( fascism?)

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/ungaria-infiinteaza-un-serviciu-secret-nou-955250.html

    intamplator

    24/11/2011 at 11:25 pm

  70. Buna dimineata,
    Postare noua!

    Theophyle

    25/11/2011 at 8:05 am


Comentariile sunt închise.