Europa, vremea lupilor şi babele care se piaptană
Mozaicul, conform definitiilor traditionale, este un ansamblu de elemente eterogene care impreuna pot alcatui o imagine clara. Cu asta m-am ocupat in ultimul timp pentru a alcatui o imagine compusa din aceste evenimente diferite in scopul de a realiza totusi o imagine a realitatilor pe care eu cred ca le traim.
Am sa incep la nivel European si am sa dezvolt putin de la centru spre marginile teritoriului Uniunii. Intr-un articol urmator am sa incerc sa dezvolt o teza si la nivel national.
In Europa problema bancilor a trecut de la stadiul cronic la cel acut, aproape terminal, fara o operatie drastica de amputare a necrozei financiare. Toata lumea stie ca miliardele necesare Greciei nu sunt o mare problema pentru statele puternice ale Europei, problema este ca in afara Greciei exista o coada de “nevoiasi cu mana intinsa” care se uita cu jind la posibilitatea moratoriului financiar pentru greci. La fel de bine toata lumea stie ca nici un moratoriu nu va salva Grecia si singurul lucru pe care il pot face creditorii este sa stearga o parte substantiala a datoriei. Economia Greciei nu va putea plati niciodata nici macar dobanzile, ca sa nu vorbim de datoria integrala. Care este rezolvarea si cum trebuie aplicata, ei bine aici incepe adevarata problema care ne aduce la posibilitatea sfarsitului lunii de miere a cuplului “merkozy.”
Merkel încerca sa evite niste cheluieli care nu pot fi recuperate pentru a salva niste debitori “lipsiti de responsabilitate” pe spinarea contribuabililor germani. In acelasi timp, Germania se lupta pentru independenta Bancii Centrale Europene (BCE) şi doreşte ca ea să nu fie implicată în Fondul European de Stabilitate Financiara (FESF), destinat sa sustina tarile cu mari probleme financiare (PIIGS).
Sarkozy vrea in primul rand sa castige alegerile prezidentiale programate anul viitor in Franta. Presedintele Francez apara in primul rand bancile franceze care sunt expuse la maximum si care au o expunere dubla fata de cele germane in tarile PIIGS + Belgia. (Vezi T-1)
Daca cineva crede ca Grecia este adevarata problema se inseala amarnic – adevarata problema este Italia, cu politica ei porcoasa si cu escrocul de Premier cu care s-au pricopsit. Ghiciti cine este marele creditor al Italiei? Ati ghicit, tot bancile franceze. Si aici cifrele sunt devastatoare, expunerea francezilor fiind dubla fata cea a germanilor. Motorul franco-german, care trebuia sa scoata zona-euro din mlastina, nu poate functiona atata timp cat si manopera de asamblare si combustibilul sunt de la nemti si francezii se ocupa de cosmetica si PR.
Intorcandu-ne la zona in afara monedei unice observam un fenomen extraordinar, as spune unul aproape istoric. Cu ajutorul unei analize Stratfor (care nu intentiona de loc sa se ocupe de fenomen decat marginal) se poate observa tendinta unor foste imperii sa-si recastige influenta cu ajutorul unei “colonizari financiare”, termenul imi apartine si nu este deloc impropriu. Daca ne vom uita la harta pe care am insemnat-o cu T-2, veti putea observa vectorii de dezvoltare a posesiunilor financiare ale suedezilor, austriecilor si ale grecilor. Cele trei state au incercat in “zilele bune” ale Uniunii Europene sa-si refaca zonele de influenta considerate de ei ca istorice. Suedezii acaparand de facto piata financiara a Danemarcii si a tarilor Baltice. Austria a incercat sa-si refaca zonele de influenta dinaintea Primului Razboi Mondial si grecii ca grecii au incercat sa “fure” balcanii. Suficient sa vezi harta ca sa intelegi tendinta si sa mai intelegi de ce Basescu batea seaua greceasca ca sa inteleaga calul austriac. (Vezi T-2)
Propun si lecturarea unei analize foarte interesante publicate integral pe Politeia Geopolitical Analyses.
dragii mei, caracterul nativ grecesc e f. dublicitar, rabiat, de multe ori needucat.
dupä interes inträ in pielea personajului, dar nu cunosc pardon cand le arätzi
faptele. dupä educatzie pot fii sub acoperire , ca figurantul Täriceanu, dar numai poleialä, restul interese, meschinärii, trädäri.
theo
26/10/2011 at 3:13 pm
cu munca stau mai greu greci, mult bla-bla si escrocherii, siesta, uzo
theo
26/10/2011 at 3:15 pm
Relativ la tendinta unor foste imperii de a-si recastiga influenta:
– oare cat din capitalul autriac isi are originea in Rusia?
Miki
26/10/2011 at 3:29 pm
Mult Miki, foarte mult 🙂
Theophyle
26/10/2011 at 3:54 pm
De acord cu tine. Si nu doar capitalul financiar – ma refer si la capitalul implicat in productie (industria metalurgica unde unele din privatizari au inceput pe filiera austriaca, care s-a dovedit ruseasca get beget)
Miki
26/10/2011 at 4:04 pm
Buna ziua Theophlye ! Absolu inspirat termenul de ,,colonizare financiara’ mi se pare super corect.Multumesc pentru harta, este edificatoare pentru afirmatia ta privind directiile extinderii.Spune-mi te rog, ca nu inteleg prea bine, de ce se evita atat de mult falimentul Greciei ? Doar pentru ca ar lovi (si cat ar lovi) bancile straine (franceze mi se pare ca ai spus) cu expunere pe zona ?
Loda
26/10/2011 at 3:42 pm
Salut Loda,
Falimentul Greciei ar „termina” moneda unica, parerea ,mea!
Theophyle
26/10/2011 at 3:55 pm
Parerea mea este falimentu(mai precis prabusirea Greciei) ar avea efectul unui joc de domino. Practic ar arunca nu numai Europa in haos ci intreaga lume. De aici si afirmatia d-nei Merkel privind pacea urmatorilor 50 de ani care nu poate fi garantata in regim de haos economic.
andrzej
26/10/2011 at 4:08 pm
Practic, vorbind la nivel mondial cam totul este interconectat nu mai exista economii autarhice. Spre exemplu acordul NAFTA intre USA, Canada si Mexic urmand acelasi matrice ca cea a UE inaite de adoptarea euro se constituie ca o entitate a economiei interconectate, cu o valoare enorma si care si-ar simtii bazele afectate de neancredere si implicit de o prabusire catastrofala a burselor celor trei mari economii nord americane dar si cu implicatii incalculabile la nivel gloga;.
andrzej
26/10/2011 at 4:14 pm
Cineva afirma ca recesiunea este urmare a crizei de incredere , eu cred ca cineva a sadit acest sambure de neancredere care iata a inceput sa fie arborescent.
andrzej
26/10/2011 at 4:16 pm
Bun text, @Theophyle!
Da, este o colonizare financiara. Si necazul este ca acesta colonizare financiara nu este macar „pe bune”, cu bani adevarati. De cand cu politica rezervelor fractionate si cu capacitatea bancilor de a credita dincolo de depozitele pe care le detin (catodata la un raport 1:30!), de fapt putem vorbi de colonizarea cu promisiunile unor finante. Ei, acum jocul a cazut si pietele financiare sunt in curu’ gol, pardon de expresie! Avem niste colonizatori-impostori. Necazul este ca vor sa ne oblige sa ne vindem si izmenele de pe noi ca sa acoperim noi minciuna lor financiara, pentru ca ei au hartiile si noi ceva-ceva bunuri tangibile. Ei au obtinut prin mijloace mincinoase titlurile unor proprietati fara a face dovada bonitatii reale. S-au acoperit unii pe altii si noi i-am crezut pe cuvant. Ma intreb, ce soarta au avut in istorie bancherii mincinosi?
Pupaza din tei
26/10/2011 at 3:42 pm
Salut Pupaza,
Situatia este mult mai rea decat se preconizeaza si transpira in presa romaneasca. Eu urlu dec6 luni ca ne indreptam catre o criza care inca nici macar nu putem gandi rezultatele ei. O spuneam in zilele cand Basescu spunea ca sunt ajustari 😦 Sper ca astazi el intelege ce inseamna mai mult de 50% din piata financiara este independenta de necesitatile romanilor. Noroc cu Cinteza ca e aotist 😆
Theophyle
26/10/2011 at 3:58 pm
Discursul de azi la doamnie merkel :
,,„Nimeni să nu creadă că alţi 50 de ani de pace în Europa sunt de la sine înţeleşi. ” Hm ? ce zici, Theophyle ?
Loda
26/10/2011 at 3:46 pm
Din nefericire sunt de acord cu ea 😦
Theophyle
26/10/2011 at 3:59 pm
?, acesta fiind o constatare sau instinctul unui soldat?
andrzej
26/10/2011 at 4:03 pm
Nu sunt complet de acord, eu cred ca miliardele necesare greciei sunt o problema, pentru ca se estimeaza ca pana in 2020 vor fi nevoie de vreo 300+ si nu le are nimeni, desi hazardul moral pentru alte tari e o problema mai mare, nici cateva zeci de miliarde nu-s de ici de colo. Toate tarile sunt indatorate, toate au deficit, bancile sunt sub-capitalizate. Economia asta bazata pe datorii s-ar putea sa nu mai poata fi sustinuta indiferent de bunavointa diversilor.
E nevoie probabil de de-leveraging masiv si de ceva deflatie ceea ce e rau de tot pentru datornici. Ca sa nu mai vorbim ca sistemele de pensii si asistenta social vor fi din ce in ce mai solicitate si bani de unde? Economia incepe iar sa scartaie, taxele in Europa nu prea mai au unde sa creasca . Ma rog sper sa fiu eu excesiv de pesimist si sa iasa mai bine decat ma astept.
In rest eu cel putin nu vad solutii clare … Sistemul bancar european are un leverage semnificativ si nici BCE nu sta mai bine. Presupun ca in cazul unui haicut de 60% si BCE va trebui recapitalizata de statele membre, deci alti bani de la platitorii de taxe ori dat drumul la tiparnita.
Problema principala e ca reteaua de creditori si datornici e asa complexa si datele sunt „aranjate” prin vari trucuri contabile incat e foarte greu sa iti dai seama exact ce se intampla, cine exact ce si cat datoreaza. Nici ai mai sus pusi nu cred ca stiu exact. Si ocazional mai apare cate o regiune sau o banca care declara ca de fapt deficitul / expunerea sunt mai mari decat anterior anuntat si iar au nevoie de bani. SI aici vine intrebarea chiar au probleme sau le raporteaza sa mai primeasca un bailout.
Radu Ionescu
26/10/2011 at 3:55 pm
Ma bucur ca Loda si-a gasit in sfarsit termeii cunoscuti si este evident ca o bucura evolutia conform caruia capitalismul a ajuns la marginea prapastiei.
Probail ca nu stie sau nu intelege, ca ajuns la marginea prapastiei capitalismul contempla cadavrul socialismului mondial care ne-a adus aici pe toti.
andrzej
26/10/2011 at 4:02 pm
..evident ca o bucura evolutia conform caruia capitalismul a ajuns la marginea prapastiei.”
Evident pe dracu : ) mama, ce intuitiv ai ajuns, imi spui si mie de unde iti este tie atat de ,,evident” ? sau, mai bine nu, fa-ti un serviciu si lasa-ma-n pace 😉 .deja devii obositor !
Loda
26/10/2011 at 6:56 pm
buna ziua,
afirmatie f. grava care se poate transforma in tragedie „Nimeni să nu creadă că alţi 50 de ani de pace în Europa sunt de la sine înţeleşi,
mai ales ca si premierul polonez sau alt oficial polonez a afirmat in urma cu citeva saptamini ca in urmatorii 10 ani nu este exclus un razboi in Europa.
as mai adauga ca pe lista tarilor in criza puternica se afla grecia, portugalia, spania si acum si italia cu franta…
dar nimic despre Romania, dovada ca s-au luat la timp masurile necesare…..am senzatia ca basescu a mers pe o politica merkeliana si mai putin sarkoziana
🙂
skorpion
26/10/2011 at 4:16 pm
Salut Skorpy, greu de stiut cine cu cine, oricum nu cred ca Basescu e filofrancez.
andrzej
26/10/2011 at 4:19 pm
… dupa acel : Tais-toi!, cu care i s-a adresat Sarko….
Oricum Base a intrat in clubul „fanilor lui Sarko”, dupa replica cu care i-a inchis gura insusi premierului britanic .
andrzej
26/10/2011 at 4:29 pm
http://www.hotnews.ro/stiri-international-10533126-bataie-parlamentul-italian-intre-deputati-din-liga-nordului-cei-din-partidul-fli-lui-gianfranco-fini.htm
skorpion
26/10/2011 at 4:24 pm
Nu stiu despre austrieci dar termenul de colonizare finaniciara nu e valabil pt suedezi. Bancile suedeze care au investit, destul de riscant, in tarile baltice sint banci private si notate la bursa. Dimpotriva, au avut nevoie de ajutorul statului pt a iesi din criza. Nu vad cum board-ul unei banci private poate sa se ocupe de colonizare. Iar bancile franceze sint forte expuse in Grecia de ex care nu a fost niciodata franceza.
Tio
26/10/2011 at 4:43 pm
te cred,
cum au intrat in dificultati? Vezi:
Handelsbanken 1989 – 2001 (Nordic offensive)
Skandinaviska Enskilda Banken 1991 -2005
Theophyle
26/10/2011 at 5:03 pm
salut! romanii au o vorba: pe cine nu lasi sa moara ..nu te lasa sa traiesti.grecia trebuie sa dea faliment ptr ca apoi sa se poata reconstrui.cu lipituri, stergeri de datorii nu se rezolva problema.ori SUE ori fiecare pe barba lui.
zigzag
26/10/2011 at 4:43 pm
buna ziua
n-om fi avut noi razboaie in europa in ultimii 60 ani,dar ne asteapta vremuri „ca dupa razboi”
daca grecia e lasata sa cada,efectul de domino va fi devastator; la imbirligatura financiara de azi,caderea greciei poate afecta si focile din antarctica
intimplator
26/10/2011 at 4:52 pm
ori e economie de piata ori e economie de piata cu sustinere financiara din partea cetatenilor?
zigzag
26/10/2011 at 4:59 pm
cum e aia”economie de piata cu sustinere financiara din partea cetatenilor’?
ma imprumut eu ,si ii dau banii lui tiriac( exemplu aleator) sa-si sustina businessul?
intimplator
26/10/2011 at 5:17 pm
cam asa s ar traduce daca bancile sunt recapitalizate cu bani de la stat.banii de la stat sunt banii platiti de contribuabili.nu?iar in logica asta daca statul recapitalizeaza bancile maine poimaine statul va recapitaliza pe raii platnici la banci.iar strict ptr Romania: bancile dispun de capital.capital pe care in loc sa l scoata sa crediteze mediul privat si populatia-asta e una dintre sursele de venit ptr o banca, bancile ce fac? imprumuta statul ptr ca riscul e minim iar dobanda vine singura.
zigzag
26/10/2011 at 5:25 pm
mcy/mi-era teama ca e vreo noua gaselnitza;e ca aia cu betivii pe credit sdi nebautorii platesc
intimplator
26/10/2011 at 5:49 pm
da 😛
zigzag
26/10/2011 at 5:53 pm
pai cum e riscul minim sa imprumuti statul roman daca discutam de falimentul statului grec?! 🙂 altfel vorbind daca tai 50-60% deschizi cutia pandorei si pentru altii in urmatoarele luni, daca nu-i salvezi ca sa se invete lectia despre risc de faliment e iar chiar mai rau decat dupa lehman brothers in 2008.
radu
26/10/2011 at 6:00 pm
Intamplator, si zigzag, pai cam asta s-a cam intamplat in ultimii ani, noi toti prin imprumuturi si consum exagerat bazat pe o situatie iluzorie (cam acea cea prezentata de reclama mincinoasa a eolianului si a tuturor celor asemenea lui)am sustinut o crestere nesanatoasa , de fapt mincinoasa. Ne-am cumparat case aparate electrocasnice, vacante pe bani imprumutati de la escroci care stiau ca jocul nu va fi fara sfarsit si care sub aparenta unei legalitati subtiri (mai subtiri decat o bancnota) si-au premiat cu cinism escrocheriile.
Cine sunt vinovati? Pai cine sa fie vinovati , de vreme ce de 60 de ani acesti megaescroci conspira modificand legile statelor facand astfel incat totul sa fie absolut legal.
Normal ca cineva trebuia sa umpe golurile facute escrocii mondiali si aceia sunt cetatenii cu datorii si ipoteci, si investitorii cinstiti.
Mai precis din lacomie noi toti suntem vinovati ca am amanetat viitorul cresterii corecte implicit al copiilor nostri. A venit scadenta si primii care care au de profitat sunt fost bancherii care au pus la cale marsavia.
Noi cei care producem bunuri, muncim pentru traiul zilnic suntem vinovati pentru lacomia ne-a orbit dorind sa fim aidoma celor care ne fura.
Pana la urma cineva trebuia sa platesca iar banchrii sunt cei care nu vor pierde nicodata.
andrzej
26/10/2011 at 5:54 pm
@andrzej
ce e aia „investitori cinstiti’?
chiar azi imi spunea cineva ca a „pierdut eur 50000″cum calcula?
a luat un apt in 98 cu usd 20000,l-a vindut in 2007 cu eur 80000,a mai imprumutat eur 50000 si a luat un apt cu 130000;
il poate vinde acum cu 80000/tot timpul a mai facut ceva bani din inchiriere( cam eur 2-300/luna)
unde e pierderea de 50000?
intimplator
26/10/2011 at 6:21 pm
Investitorii cinstiti sunt definiti a fi cei care spera la un nivel onorabil al marjei de crestere a investitiei adica ceva mai sus decat dobanda acordata de banci pentru depozite sau titluri de stat, sau cei care au viziunea unei afaceri lucrative bazate pe o inovatie sau o inventie deosebita cu potential de dezvoltare.
Investitorii care spera ca investitia lor sa cresca fulminant in doar cateva luni(vezi reclama Iforex) sunt victime sigure ale escrocilor sau ale aspculatorilor iresponsabili.
andrzej
26/10/2011 at 6:39 pm
revenind la cazul dvs, aceka nu este un investitor ci doar un samsar prost. Oricum a luat teapa bazandu-se pe o piata umflata artificial cum e piata imobilirara din Ro. Mai devreme sau mai tarziu oricum si-o lua.
A si eu un vecin care traieste din inchirieri de apartamente, astia nu sunt sigur investitori si doar bishnitzari.
andrzej
26/10/2011 at 6:50 pm
Partea proasta este ca e inevitabil si cu cat intarzii mai mult cu atat mai devastator va fi. Problemele nu au fost rezolvate in 2008 ci doar impinse sub pres, si acum au revenit mai grave. Sistemul financiar nu e cu nimic mai sanatos decat inaintea falimentului Lehman doar ca statele sunt mai indatorate. Ca sa folosesc o metafora economia era un avion care ramanea fara benzina in 2008 si pilotul in loc sa o ia in jos sa cada cat mai bland a luat-o in sus sperand ca dispare gravitatia.
Radu Ionescu
26/10/2011 at 5:05 pm
: D
zigzag
26/10/2011 at 5:35 pm
Un blog frumos si articol nou .
http://desydemeter.wordpress.com/2011/10/26/prerafaelitii-1-dante-gabriel-rossetti-1/
Ștefan A.
26/10/2011 at 5:39 pm
Multzam 🙂
Theophyle
26/10/2011 at 5:51 pm
Seara buna
In primis 🙂
Sint bucuros cind ajungeti toti la concluzile mele . Ca adevarata mina care poate sa duca la sapa de lemn moneda euro este Italia . Atit prin valoarea enorma a datoriei publice , de stat ( undeva in jurul la 1.900 miliarde euro ) dar si mai mult prin nevoie perena de finantare a dobinzilor acordate cumparatorilor la acest munte de hirtie . In anul trecut , doar dobinzile au insemnat ceva mai mult de 71 miliarde euro . Ca comparatie , intregul buget de stat consolidat al Romaniei pe 2010 , incluzind toate cheltuielile statului roman , nu a depasit echivalentul a 50 miliarde euro.
In secondis 🙂
Moneda euro era bolnava chiar de la nastere . Prin includerea in primul val a Italiei care in loc de 60 % datorie PIB cit era stabilit prin tratate , intra prin derogare cu datorie 120 % PIB . (cit este si la ora actuala ) Aici a fost clar mina RFG care astfel a minat cel mai periculos concurent in productia de bunuri din economia europeana post 1945 . Italienii au folosit mereu devalorizarea monedei nationale , lira , pentru a asigura economiei nationale export la preturi competitive . Cum a declarat fostul sef al asocatiei germane a industrialilor : ” Aveam frica de produsele italiene . Erau de calitate ca ale noastre si ne concurau mereu cu preturi de vinzare mai scazute . Noi nemtii priveam cu admiratie si invidie autoturismele italiane Alfa Romeo . ” (adaug eu , chiar daca aveam pe teritoriul Germaniei mari colosi autohtoni in constructia de automobile )
In terzis 🙂
Colonizarea financiara e evidenta de mult timp . Bazata pe principiul repartizarii „pasnice si democratice” a noilor zone de influenta economica si financiara europeana . Poate asa intelege si cetateanul de rind de ce in Romania marii jucatori bancari sint grecii , italienii si doar apoi austriecii .
In quartis si ultimul 🙂
O eventuala disparitie a euro (improbabila in opinia mea ) va fi vazuta cu bucurie de catre USA . Dispare astfel concurentul ei natural si de prim grad ca moneda rezerva internationala . Una e sa fi singurul de pe planeta cu moneda cautata de toti ( poti tiparii citi bani vrei si exportezi inflatia prin canalele financiare cunoscute) si alta e sa vezi ca „clientii tai obisnuiti” se duc sa investeasca tot mai mult si in moneda euro obligind FED si guvernul federal sa aplice masuri de reducere a datoriei publice americane . Ceva care nu a fost planificat la nivelurile inalte tovarasi dar intuite la „firul ierbii” de niste apasionati . 😆
Ștefan A.
26/10/2011 at 6:21 pm
concluziile sint brici , stefane !
🙂 🙂
Un tanar de stanga
26/10/2011 at 6:40 pm
adevarat
intimplator
26/10/2011 at 7:01 pm
Acordul NAFTA initiat de USA care a inclus intai Canada , apoi Mexic a fost o urmare a paranoiei afaceristilor din US fata de potentialului Europei comunitare .
Sunt declaratii explicite in acest sens facute de liderii politici ai USA si apoi ai Canadei.
Deh, istorie recenta….
andrzej
26/10/2011 at 7:27 pm
Informativa neoficiala dar reala din culisele reuniunii la nivel inalt UE .
Copilul 🙂 rebel Berlusconi dorea sa se prezinte la acesta reuniune cu o simpla scrisoare de intentii in care se angaja cu mult bla – bla – bla , ca va face si va drege in mod ca Italia sa nu mai fie vazuta ca oaia neagra a uniunii . Cu surprindere (si nervozism ascuns) a fost informat ca nu este suficienta o scrisoare generica . Musai sa cuprinda date concrete (si de respectat ) privind masurile descrise in respectiva fituica . Asta a insemnat o aminare a plecarii la reuniune si o convocare rapida a consiliului de ministri pentru a „reface ” documentul . Care a avut o nastere extrem de chinuita cu tratative intre partidele coalitiei de guvernamint care au sfiorat in mod real caderea guvernului. Pina la urma , un acord a fost gasit ( de slab nivel ) si scrisoarea a fost trimisa in ultimul moment admis . 🙂
NOTA Top Secret , catalogat OE sau in engleza only for eye (doar pentru ochi ) 🙂 Actualmente , primul ministru italian se afla la sediul reuniunii asteptind umil la coada sa fie ascultat de binomul franco- german . 😆
Ștefan A.
26/10/2011 at 7:12 pm
Aveti o competare la aceasta postare pe Politeia Europeana:
Inamicul public nr. 1 – “pieţele financiare”
http://politeiaeuropa.wordpress.com/2011/10/26/inamicul-public-nr-1-%E2%80%93-%E2%80%9Cpietele-financiare%E2%80%9D/
Theophyle
26/10/2011 at 7:17 pm
Ziua Buna oameni buni,
Ziua buna Teophyle,
Foarta interesanta harta cu influenta austro/ greceasca. Turcii mai lipsesc 🙂 ca sa avem imperiile.
Stau si ma gandesc ce a facut neamul romanesc in cazul de invazie:
Parjolirea birourilor, otravirea water cooler-lor, sbotarea internetul. Iata noua lupta in evul mediu-modern. 🙂
Cred ca in final un EMP poate lamuri problema unde sunt banii adevarati si unde sunt banii „imaginari”. :), dar care ne ar duce in alt, de data asta adevarat, ev-mediu.
eugeni
26/10/2011 at 7:24 pm
Buna Eugeni 🙂
Fugim in munti ca padurile nu mai exista 😦
Theophyle
26/10/2011 at 7:31 pm
nu fugim :).luptam si invatam…din greselile noastre ca din ale altora n am fost in stare :P. Romania are resurse proprii suficienteeeee .avem nevoie doar de administratori-guvernanti,politicieni, care sa inteleaga ca nu pot baga mana pana la cot si ca interesul national nu e o gluma.iar partidele politice sa mai lase plecaciunile pe la inalte porti- in cazul asta ma refer si la putere si la opozitie.aici e buba mare 🙂
zigzag
26/10/2011 at 7:57 pm
Un grafic interactiv care va demonstreaza fara urma de dubiu cum indatoratii pina peste cap se imprumuta intre ei . 🙂 Prin intermediul bancilor private , independente si incoruptibile . 😆
Miscati mouse pe desen si veti vedea ce cifre colosale sint in joc .
http://www.nytimes.com/interactive/2011/10/23/sunday-review/an-overview-of-the-euro-crisis.html
Euro , dolar , yen . Tot un imens circ tragic planetar .
Ștefan A.
26/10/2011 at 8:11 pm
tot standardul de aur e de baza
Radu Ionescu
26/10/2011 at 8:57 pm
http://www.curentul.ro/2011/index.php/2011102764959/Actualitate/Geoana-si-Sebastian-Ghita-tovarasi-de-dosar-penal-la-DNA.html .geoana da de greu :))
zigzag
26/10/2011 at 8:40 pm
adevarat arc peste timp (si cu asta am inchis subiectul, promit :)):
http://sareinochi.com/2011/10/26/ana-pauker-si-iliescu-baga-spaima-in-basescu/
Sare'n Ochi
26/10/2011 at 8:42 pm
salve Theophyle & friends 🙂 superb curs de educatie financiara for dummies 🙂 am si eu o curiozitate revoltata ca sa zic asa in legatura cu tot business-ul asta camataresc….nu trebuie sa fie cineva guru financiar ca sa vada porcaria urmatoare : de ce mama masii onor bnr imprumuta bancile private cu o dobanda de 6.25 % sa zicem ca apoi acestea sa imprumute guvernul cu dobanda dubla 👿 nu ar fi normal ca bnr sa finanteze cu prioritate guvernul ?eu cred ca asa ar fi normal si ca nefacind asta bnr contribuie de fapt la marirea gradului de indatorare a Ro…..voi ce credeti ?
emily
26/10/2011 at 8:53 pm
BNR nu are voie sa finanteze direct guvernul – probabil se vrea ca masura impotriva hiperinflatie astfel banca centrala nu tipareste oricat vrea guvernul. Si sa fim cinstiti bancile nu imprumuta la dobanda duble doar cu aprox 1 procent peste ce iau de la BNR.
Radu Ionescu
26/10/2011 at 9:01 pm
Oricum bancile au politicienii in buzunar oriunde in lumea asta si tot pe mana lor ies legile. Ma rog subiectul e complex si poate fi dezbatut mult si bine
Radu Ionescu
26/10/2011 at 9:03 pm
Salut emily
Tratatele internationale interzic finantarea DIRECTA a guvernelor de catre bancile centrale . Care in teorie e o masura foarte buna si cu cap . Ar impiedica guvernele sa faca deficite fara masura . Dar , ca exista si un dar 🙂 derogarile neoficiale la aceasta interdictie salveaza guverne , politicieni si in ultima instanta natiuni .
BNR imprumuta bancile si acestea imprumuta guvernul. . In USA e la fel si BCE in UE face acelasi joc . Nu exista banca centrala care sa nu finanteze astfel propriile guverne . In mod indirect . Din acest motiv cind se vorbeste de independenta bancilor centrale trebuie sa tratam informatia cu multa indulgenta .
Ștefan A.
26/10/2011 at 9:06 pm
End the FED cum ar zice Ron
Radu Ionescu
26/10/2011 at 9:12 pm
Salut Radu Ionescu
Daca ar fi reintrodus etalonul aur , comparind rezervele fiecarei tari cu „greutatea” natiunilor pe planeta , ar izbucnii un razboi mondial . Impartind cele citeva mii de tone din depozitele guvernului USA la masa de dolari in circulatie , ar fi posibil ca americanii sa devina brusc mai saraci ca aia din Zimbabwe . La fel si pentru alte tari puteri mondiale . Ia suta de tone de la BNR si imparte la masa de RON in circulatie . Se merge cu roaba de bani la cumparat o cutie de chibrituri . (sau cam asa ceva 🙂 )
Ștefan A.
26/10/2011 at 9:28 pm
Nu neaparat … adica daca faci 30k dolari uncia de aur si lasi masa monetara stabila si o maresti doar cand mai cumperi aur… Nu o sa se intample, stiu asta, mai degraba vine razboiul fara standard de aur.
Radu Ionescu
26/10/2011 at 9:35 pm
460.000 miliarde de dolari USA valoarea produselor financiare comun numite „derivate” in circulatie pe aceasta planeta . In cazul etalonului aur , cit ar valora muntele asta enorm de hirtii cu valoare calculata dupa niste formule greu de inteles si pentru un expert in domeniu ? Jumatate , un sfert , 10 % ? Tot ce ar dispare ar insemna piederi colosale pentru toti investitorii in aceste produse . Banci , firme de asigurari , fonduri de pensi ,s.a.m.d .
IAutomat si imediat o saracie enorma in toate tarile dezvoltate . Indirect si ca efect , revolte sociale , razboaie civile . Mai bine un razboi planetar si total . 😦 Ne omorim intre noi si cine cistiga razboiul ( daca mai ramine cineva) va scrie noile reguli .
Ștefan A.
26/10/2011 at 9:41 pm
Bani multi in joc. Razboaiele au inceput pentru mult mai putin. Electra e un exemplu.
Andrei
26/10/2011 at 9:54 pm
Si ce se intampla cand fondurile alea de pensii vor trebui sa plateasca pensii din mormanu aa de hartii? Care nu au n ici o baza in economia reala si sunt de cate ori pib-ul mondial? Derivatele alea sunt doar o metoda in care baieti destepti sug bogatie reala de la altii
Radu Ionescu
26/10/2011 at 10:09 pm
raspunsul ar putea fi o stabilizare generala faina ,,,sa treaca toata lumea la reconstructia propriei infrastructuri…economie bazata pe productie materiala…interzisa transformarea etalonului moneda in marfa….speculativa…cu bun simt si etica…fara ak47….daca se poate 😉
emily
26/10/2011 at 10:48 pm
multumesc prieteni @Radu Ionescu multumesc pt.raspuns 🙂 inteleg ca este complicat…poate tocmai acesta este necazul @Stefan servus 🙂 problema este ca au creat un sistem absolut banditesc….decat sa platim cu viata a milioane de oameni ca in ww2 …mai bine sa,, saraceasca ,, cateva sute de ..Top500 :mrgreen : sunt de acord cu sloganul grecilor….nu datoram nimic…nu platim nimic 🙂
emily
26/10/2011 at 10:33 pm
Buna seara,
O saptamana importanta. Fara o decizie care sa rupa pisica, vom intelege ce a zis dl Franks de la FMI astazi: „Capitalul se uita cine urmeaza dupa Grecia”. Adica Grecia este un caz pierdut si ca economie, si ca tara si ca putere financiara. Cine urmeaza.
Traian Basescu a facut trei miscari inteligente:
– a mentinut deficitul la aprox. 2,5 % pe 3 trimestre;
– a platit deja banii pentru investitii (aici am o problema pentru ca in viziunea unui antreprenor investitii nu inseamna sali de sport care nu aduc bani);
– a ales 8 banci care sa asigure un imprumut de 7 miliarde dolari, din informatii tot pentru investitii.
Daca este sa crapam impreuna cu euro, macar sa ne alegem cu ceva. 🙂
Andrei
26/10/2011 at 9:59 pm
Salut Andrei
Blonda a investit in sali de sport ca era si finantare UE pentru asta . Om vedea cite or mai ramine in fuctiune daca primariile nu au bani de modernizat buda din curte daramite a platii facturile de consum intretinere a acestor sali . 🙂
PS . La originea razboaielor sta si femeia ( iubitoare in general si de aur ) . 🙂 Troia nu spune nimic ? 😆
Ștefan A.
26/10/2011 at 10:04 pm
misoginule 😆
emily
26/10/2011 at 10:52 pm
Cireasa de pe tortul imbelsugat . 🙂
http://cursdeguvernare.ro/banca-mondiala-un-sfert-din-companiile-de-stat-sunt-in-faliment-%e2%80%9dde-facto%e2%80%9d-aproape-100-000-de-noi-someri.htm
Citi ceapa masii sint in realitate cei care lucreaza direct sau indirect pentru stat si prin stat ?
1milion si 650.000 ? Mai multi ?
Ștefan A.
26/10/2011 at 9:59 pm
Cu capuse sunt in jur de 1.700.000.
Andrei
26/10/2011 at 10:03 pm
hair cut army style la averile managementului de cumetrie :megreen: si munca profi frate 🙂
emily
26/10/2011 at 10:56 pm
Felicitari dlui Stefan pentru concluzia de la 6:21, desi se refera mai mult la inceput. Asa este, caderea UE ajuta SUA, Rusia si China.
Andrei
26/10/2011 at 10:02 pm
Multam . 🙂
Daca ma privesti pe Facebook ai sa vezi ce avere se stringe cu sudoarea fruntii . Poze noi 😆
Ștefan A.
26/10/2011 at 10:06 pm
Intru acum. 🙂
Andrei
26/10/2011 at 10:07 pm
Serios
– Prin disparitia euro Rusia pierde o gramada de bani . in Europa vinde grosul materiilor prime bine platite in o deviza cu greutate . 🙂
– China are nevoie de UE pentru a arata USA ca nu depinde exclusiv de piata americana pentru a vinde „chinezariile ” . 🙂 Si ca nu sint obligate a investii surplusul financiar datorat exportului doar in titluri de stat americane .
Deci si in concluzie , doar USA au interes in slabirea puternica a monedei euro . Undeva la nivelul yenului japonez . 🙂
Ștefan A.
26/10/2011 at 10:26 pm
Rusia nu pierde pentru ca e legata de Germania. Poate pe termen scurt, insa viitorul „suna bine”
China a mizat gresit pe Ungaria insa s-a orientat dupa „raul cel mai mic”: nu a investit mult, a mers la doua capete ca la chinta.
Andrei
26/10/2011 at 10:49 pm
Buna seara,
Cu riscul de a enerva poate pe Theophyle, va propun un text simplu , trist si aproape ultim:
http://vasiledancu.blogspot.com/2011/10/regele-si-golanii.html
p
26/10/2011 at 10:04 pm
Salut P,
are legatura cu asta: http://www.evz.ro/detalii/stiri/vasile-dancu-mentionat-in-telegramele-wikileaks-invitat-la-emisiunea-editia-de-pranz-pe-b1.html
Andrei
26/10/2011 at 10:07 pm
Cine era ziaristul care ˝a făcut declaraţii, aparent fără să ştie că este şi înregistrat.˝? Nu cumva un ziarist care apare foarte des la Tv in postura de dusman al lui Basescu? Nu-i un ziarist care ˝a făcut declaraţii, aparent fără să ştie că este şi înregistrat˝ in care spunea ca problemele cu bautura ale lui Basescu s-au acutizat? Intreb si io.
Daca e o sursa credibila atunci inseamna ca daca ce spune despre Dancu e adevarat atunci si ce spune despre alcoolismul lui Basescu e adevarat.
Si invers.Daca nu e o sursa credibila inseamna ca daca minte despre una e probabil sa minta si despre alta.
Mai exista inca 2 variante, combinatele dintre o minciuna si un adevar.
p
26/10/2011 at 10:19 pm
Ca mi-am mai amintit inca una, Andrei.Nu cumva ziaristul pe a carui credibilitate iti fondezi opinia este acelasi care in cardasie cu altul a incercat sa-l santajeze pe seful ANI ?
p
26/10/2011 at 10:25 pm
„Cătălin Prisăcariu, jurnalist la „Kamikaze”, a intrat în direct, prin telefon, şi a declarat în timpul emisiunii „Ediţia de prânz” că „acele analize sunt de o bună calitate, în sensul că diplomaţii americani din România au strâns bine informaţiile primite despre diferiţi politicieni şi jurnalişti.” Sper ca nu acesta este, Catalin fiind un bun jurnalist de investigatii.
Andrei
26/10/2011 at 10:28 pm
Bogdan Chirieac, cumva? Asa se vorbea prin presa.Cel putin chestia despre acutizarea alcoolismului la Basescu parca a recunoscut ca el a livrat-o.
p
26/10/2011 at 10:38 pm
Inca o data salut,
Ca si ieri, cred ca vorbim de altceva. Ce treaba are Chiriac cu ce scriu eu?
Eu doar am dat un link prin care sa vezi diferenta dintre vorbele lui Dancu si faptele aceluiasi Dancu.
Andrei
26/10/2011 at 10:40 pm
Acum am observat: tu nu citesti decat sfarsitul unui text?
Andrei
26/10/2011 at 10:46 pm
mama ce bla-bla-bla trist! micutul Goebbels al Guvernarii Nastase s-a transformat dintr-un bun sociolog intr-un execrabil politician. E la fel de credibil ca atunci cand l-a amenintat VanGelie ca-i umfla un pumn in nas – si ditai bouleanul si-a cerut scuze ca l-a facut pe ala agramat – cica n-a inteles „bunul prieten” VanGelie ce-a vrut el sa scrie. eu cred ca nici el nu mai stie ce scrie!
Sare'n Ochi
26/10/2011 at 10:46 pm
Buna seara! Breking niuz de la Somnorescu:
http://www.ziare.com/crin-antonescu/presedinte-pnl/antonescu-iliescu-si-psd-s-au-despartit-definitiv-de-comunism-1129806
” Simbolic, ieri (marti – n.red.), Ion Iliescu si PSD, ca la Ponta nu se punea problema, s-au despartit definitiv de comunism”.
Cetatean
26/10/2011 at 10:21 pm
Salut cetatean
Iliescu va ramine comunist si dupa moarte . 🙂 Are in singe idea „luptei de clasa impotriva fortelor burghezo mosieresti ” . 🙂
Nici macar nu a reusit sa deie mina cu omul pe care il fugarea cu ceva ani in urma . O fi incercind sa arate ca oaia dar tot narav de lup are . 😆
Ștefan A.
26/10/2011 at 10:29 pm
Ha Ha ha, hai ca-i buna. Nu stiam ca Antenescu se pricepe sa faca si asa glume bune. Presupun ca si Stalin s-a despartit definitv de comunism ca si el la decorat pe Mihai, nu?
Cu Ponta nu se pune problema la nimic, nu cred ca e in stare sa schimbe nici roata de rezerva.
Aha
26/10/2011 at 10:35 pm
Ba Ponta stie sa faca ceva. Sa lustruiasca teava de esapament a protectorului.
Cetatean
26/10/2011 at 10:37 pm
Cam care este legitimitatea lui Crin de a face demarcatii in partidul altcuiva?
Nu asta spune ceva de genul:
„Fraieri liberali creduli care mai credeti in prostii, urechea la mine!
Am adus ieri un fost rege in Parlament. Nu dati doi bani pe el, ati vazut ca nu era imbracat ca Mazare de la Constanta, etalon in materie de moda. Si nici nu l-a atacat pe Basescu, asa ca nu stie pe ce lume se afla. Incepand de azi, sa spala de comunism tovarasul Iliescu si partidul lui, inclusiv tovarasul Voiculescu si antenele sale. Asa ca nu mai ascultati toti istoricii astia de doi lei, ca eu sunt specialist in domeniu: PSD incepand de azi este simbolic un partid istoric, democratic si de viitor.”
Andrei
26/10/2011 at 10:38 pm
Aplauze. 🙂
Andrei
26/10/2011 at 10:41 pm
eram ocupat sa ma inscriu in PSD, venind de la Noua Republica, discursul lui Antonescu mi-a deschis ochii.
Cetatean
26/10/2011 at 10:51 pm
stefane, salut! Iliescu va muri si istoria il va inregistra ca pe o cirpa kagebista putreda si zoioasa. Atit. Numai Antonescu il foloseste drept vata sterila pentru dovedirea unei feciorii politice iluzorii.
Cetatean
26/10/2011 at 10:34 pm
antonescu, este o figurä ridicolä, oribilä si blel-blem
noroc cä s-au dezlipid de comunism psd, acum sunt ei liberalii presurile rusiei.
theo
26/10/2011 at 10:39 pm
antonescu, este cel mai ridicol politician roman
theo
26/10/2011 at 10:40 pm
kondiakov, nu a fost invitat,? cä e prieten cu täriceanu si ilici.
theo
26/10/2011 at 10:41 pm
Andrei, nu stiu ce nu intelegi.Cronologic.Mi-ai dat un link catre un rezumat al unei telegrame.Telegrama spunea ca un ziarist a livrat nisste informatii, cum ca Dancu a facut si a dres, ca Iliescu si Hrebe nici usturoi n-au mancat, nici gura nu le miroase.Acelasi ziarist, in alta telegrama -asta ti-o spun io- a livrat si o informatie ca dependenta de alcool a lui Basescu s-a acutizat.Acelasi ziarist in cardasie cu Rosca Stanescu a incercat sa santajeze pe seful ANI.
Crezi ca m-am exprimat destul de inteligibil reconstituind discutia noastra?
Esenta ste urmatoarea:telegramele nu atesta ca Dancu a facut si a dres, ca Basescu e un alcoolic dependent.Telegramele atesta ca UN ZIARIST sustine chestiile respective.
Cine este ziaristul, cat de credibil este, daca ce a livrat el sunt informatii sau dezinformari, astea sunt intrebarile.
p
26/10/2011 at 10:51 pm
cantonescu crede ca daca iliescu si-a scos ciorapii murdari de pe picioarele care put a comunism gata s-a lepadat de comunism?
demagog in toata regula!
skorpion
26/10/2011 at 10:53 pm
l-a väzut cineva beat pe Presedinte????????
au fost murdärii ordinare , scoase se dinescu su SRS.
dancu, face pe nevinovatul, dar este o soparlä.
theo
26/10/2011 at 10:56 pm
Theo
˝Jurnalistul Bogdan Chirieac, care a apărut în documente ale Ambasadei SUA declarând că problemele cu băutura ale preşedintelui României s-au înrăutăţit, spune acum că nu l-a văzut personal niciodată pe Traian Băsescu bând alcool. Chirieac spune că e posibil să fi fost vorba de o „întoarcere de frază”.
Asta-i credibilitatea sursei.Ori e o sursa credibila si atunci ce spune despre Dancu e probabil sa fie adevarat in aceeasi masura in care ce spune despre Basescu e adevarat.
Ori nu este o sursa credibila si atunci probabilitatea sa minta in ambele alegatii este considerabila.
Ori informeaza, ori dezinformeaza.
Ce e clar si dovedit este incercarea de santaj la seful ANI.
p
26/10/2011 at 11:01 pm
Inca o sursa: „Potrivit documentului redactat de Mark Taplin, fost adjunct al ambasadorului, în cursul unei întâlniri avute la 17 aprilie 2007, Hrebenciuc a confirmat că, deşi tabăra anti-Băsescu are voturile necesare pentru suspendarea preşedintelui, încă există îndoieli în PSD dacă să continue sau nu cu procedura, în special din partea „Grupului de la Cluj” (din care fac parte Ioan Rus, Vasile Dâncu şi Vasile Puşcaş), care par să lucreze cu fostul ministru de Interne al PD Vasile Blaga pentru a bloca suspendarea, se arată într-o telegramă transmisă la Washington, obţinută de WikiLeaks şi publicată pe site-ul revistei Kamikaze.”
http://www.impactnews.ro/comentariu/Dincu-nu-e-in-Opozitie-50734
Da-l pe Chireac la o parte si ai sa vezi adevarul: Dancu a gresit atunci, Hrebenciuc a mers la doua capete. Daca iesea suspendarea era bine, daca nu „grupul de la Cluj” va pica in desuetitudine. Cerea ce s-a si intamplat si Geoana s-a orientat catre Hrebenciuc, Vanghelie, Nica si Ponta.
Andrei
26/10/2011 at 11:29 pm
si antonescu isi vopseste pärul, si crede , cä nu mai este porumbacul securis
vai de mama lui de betziv cartofar, care nu e bun de nimic.
theo
26/10/2011 at 10:59 pm
bogdan chiriac, care se mai chiamä piel……………………, , este intr-un hätzis de escrocherii cu SRS
prietenul lui, si sigur incearcä nerusinatul escroc, sä arunce mizerii.
theo
26/10/2011 at 11:03 pm
Acum ai inteles Andrei? Mi-ai dat un link care atesta nu faptele lui Dancu ci ceea ce spune Bogdan Chirieac despre faptele lui Dancu.
p
26/10/2011 at 11:07 pm
Daca ai citi tot, nu franturi de text, ai intelege!
Reiau:
„În acest context, Vasile Dâncu, fost senator PSD în legislatura 2004-2008, a fost invitat în emisiunea „Ediţia de prânz” pentru a face clarificări. Acesta a declarat astăzi că „suspedarea este o melodie cu Petrică şi lupii, care, repetată, şi-a pierdut consistenţa”. El a mai precizat că nu este un fan al lui Traian Băsescu, însă nu a organizat suspendarea preşedintelui.
Cătălin Prisăcariu, jurnalist la „Kamikaze”, a intrat în direct, prin telefon, şi a declarat în timpul emisiunii „Ediţia de prânz” că „acele analize sunt de o bună calitate, în sensul că diplomaţii americani din România au strâns bine informaţiile primite despre diferiţi politicieni şi jurnalişti. Ei înregistrează discuţiile, le analizează şi, puse cap la cap, oferă o analiză corectă”.
UNDE SCRIE BOGDAN CHIREAC?
Andrei
26/10/2011 at 11:16 pm
˝UNDE SCRIE BOGDAN CHIREAC?˝
Unde scrie ca Bogdan Chirieac e sursa acelei informatii (sau dezinformari) ?
In multe locuri, de exemplu aici: http://www.romanialibera.ro/index.php?section=articol&screen=print&id=220875&page=0&order=0&redactie=0
Tot in telegrama aia in care-l innegreste pe Dancu, Chirieac il picteaza subtil pe Basescu drept un fel de Ceausescu, ca se lauda ca romanii au in casa poza lui.A lui Basescu.
Acum ai inteles ca de fapt ce prezinti tu drept fapte sunt de fapt ceea ce spune Chirieac ca sunt faptele?
p
26/10/2011 at 11:25 pm
Ti-am raspuns mai sus. Nu stiu de ce opresti la Chireac cand eu te duc mai departe. Chireac nu este sursa de incredere, mai ales pentru ambasda SUA.
Andrei
26/10/2011 at 11:31 pm
˝Chireac nu este sursa de incredere, mai ales pentru ambasda SUA˝
Inseamna ca nici ce le toarna Chirieac despre initierea de catre Dancu a suspendarii nu e o informatie de incredere?Atunci tu de ce o dai ca certa?
p
26/10/2011 at 11:34 pm
Pentru ca nu Chireac este sursa de incredere pentru ambasada SUA. Ce nu intelegi omule?
Andrei
26/10/2011 at 11:38 pm
“acele analize sunt de o bună calitate, în sensul că diplomaţii americani din România au strâns bine informaţiile primite ˝
Fraza si poate si gandirea din spatele ei e aiurea.Orice ziarist ar trebui sa stie ca strangerea unor informatii, eventual primite (livrate) e cu totul altceva decat analiza lor.Nu mai insist, se invata la scolile de jurnalism.
p
26/10/2011 at 11:32 pm
Cum zici tu, ai dreptate. M-am convins ca nu are rost. Dancu, PSD si Regele sunt exceptionali. E bine?
Andrei
26/10/2011 at 11:36 pm
Mai mult, Kamikaze a inceput atunci sa publice, impreuna cu HotNews, telegramele Wikileaks. Prisacariu a vazut originalele si A CONFIRMAT CA DANCU STA IN SPATELE SUSPENDARII. Nu singur, dar a fost acolo. Acum este clar?
Andrei
26/10/2011 at 11:34 pm
Ok.Nu mai insist, se pare ca e zadarnic.
p
26/10/2011 at 11:37 pm
dar dosarele santajistilor, escrocilor, mincinosilor , SRS SI CHIREAC dece nu sunt
pe rol, ce fac magistratrzii, cu escrocheriile ; le acoperä??? s-au le amanä, panä
le dä NUP.
theo
26/10/2011 at 11:13 pm
noapte bunä.!
theo
26/10/2011 at 11:17 pm
interesant
http://life.hotnews.ro/stiri-prin_oras-10535177-lucian-boia-isi-lanseaza-1-noiembrie-volumul-capcanele-istoriei-elita-intelectuala-romaneasca-intre-1930-1950.htm
Un tanar de stanga
26/10/2011 at 11:31 pm
Nu se mai putea pentru ca era o lume care traia pe credit. Si din pacate concluzia mea e ca era o treaba aranjata din timp.
http://giorno24.blogspot.com/2011/10/o-lume-care-traieste-pe-credit.html
macgregornews
26/10/2011 at 11:39 pm
putin spam:
ribelalu
26/10/2011 at 11:57 pm
Ce nenorociti de oameni au ajuns in functii in tara asta datorita reciclarii . 😦
http://www.oradecluj.ro/cantaretul-si-generalul-de-brigada-gheorghe-turda-declarat-irevocabil-turnator-la-securitate/actualitate/2011/10/26/
Ștefan A.
27/10/2011 at 12:05 am
@Andrei
˝Dancu, PSD si Regele sunt exceptionali˝
Regele e exceptional, de acord.Dancu scrie bine.Daca ai fi citit textul lui Dancu cu ˝Regele si golanii˝ ai fi vazut ca golanii despre care vorbeste Dancu sunt cei din Parlament, cei ce au asistat la cuvantarea regelui.Inclusiv parlamentarii PNL si PSD.
Stii care e impresia mea? Ca respecti mot-a-mot indemnul din Manualul de lupta si imi raspunzi numai si numai pe baza de prefabricate din sursele recomandate, Kamikaze si Evz.Incearca sa filtrezi.
p
27/10/2011 at 12:08 am
Nu ma intereseaza impresia ta. Am spus si o repet: FAPTE, nu VORBE. E mai usor sa presupui decat sa gandesti: am citit mai mult decat crezi, am lucrat 1 an si jumatate la arhivele militare, am vazut documente pe care nu cred sa apuci sa le vezi in viata asta, desi mi-as dori.
Cat despre Manualul de lupta … Nu stiu daca a fost o rautate, dar daca nici acest document nu-l intelegi, slabe sanse de normalizare. Sunt doua moduri de a vedea: cu ochii si cu mintea. Asa ca, fara suparare, inca esti spalat pe creier!
Andrei
27/10/2011 at 12:26 am
Buna Dimineata 🙂
Postare noua!
Theophyle
27/10/2011 at 8:50 am
Dar care ar fi părţile beligerante în caz de război?
Şi noi pe unde vom pica 😦 ?
elena
27/10/2011 at 1:06 pm