Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Spatele candidaţilor

In spatele fiecarui candidat la un rol politic important  se afla un Brutus. Nu este nimic nou in aceasta formula care a fost testata de multe ori in politica romaneasca. De fapt, lucrul este institutionalizat in multe democratii occidentale. Ti-ai depus candidatura si nu ai reusit, te dai la o parte. Se intampla in Anglia, Statele Unite si Germania. Personal cred ca asa trebuie sa se intample, singurul lucru care conteaza in politica este succesul de a fi ales.

Din nefericire, in politica damboviteana se intampla ca “brutuşii” sa-si caute drumul spre sefia partidelor inca inainte de “hotararea electoratului.” Cateodata lucrurile sunt fatise, de multe ori lucrurile sunt subterane.

Am citit astazi discursul dlui Crin Antonescu in fata colegilor din PSD. Zice dl Antonescu:

„Ştiu că vom câştiga alegerile. Ştiu cum îl cheamă pe viitorul prim-ministru. Îl chemă Victor Ponta. Tinereţea lui este un atuu, nu un handicap. Dragi prieteni, îi batem, dar greul va începe după aceea”, a spus azi Crin Antonescu în discursul său la Consiliul Naţional al PSD.” (aici)

Deoarece dl Antonescu nu prea are in CV-ul domniei sale niste previziuni care s-au si implinit, pot sa-l asigur ca si aceasta previziune are sanse mici de implinire. Nu pentru ca nu vor castiga alegerile din 2012, lucru posibil, ci in primul rand ca in spatele lui Ponta si al lui s-au pozitionat doi “brutuşi” implacabili!

Tovarasul de drum al dlui Ponta, tovarasul Iliescu va avea grija de soarta lui politica asa cum dl Patriciu va avea grija de soarta lui Crin Antonescu. USL? Poate – cu alte nume mai mult ca sigur!

Dle Antonescu, cand vei intoarce capul intreband – et tu, Brute? Ti se va raspunde negresit – sic semper tyrannis!

P.S. Ilustratia de la Maestrul Hultan pe Karikatura Politika

81 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Da, interesant si foarte adevarat ! Ia totuusi in calcul ca ,,trecatori suntem” si s-ar putea, avand in vedere si fragilitatea bilogica (vezi ce elegant ma exprim?) ca, pana la alegeri, Iliescu sa nu mai stea in spatele lui Ponta ! pe cine vezi atunci sa-i,, organizeze” celui din urma ,,succesul”,poate Nastase?

    Loda

    22/10/2011 at 3:52 pm

    • la randul lui si ilici are in spate un sforar.e sforarul sef de la est.la nevoie pesedeii vor face sendinte de spiritism si o vor aduce pe matusa Tamara la viata :))

      zigzag

      22/10/2011 at 4:10 pm

  2. Theophyle, daca nu FACEM ceva, caci daca nu urnim Noua Republica ne vom trezi cu Ponta premier (m-a INGROZIT discursul sau). Pana si intoarcerea in evul mediu, este preferabila IADULUI MARXISTO/Chavezisto/Peronist al lui Ponta.

    cinic

    22/10/2011 at 3:55 pm

    • Sa speram ca se putea face! Merge greu dar merge 🙂

      Theophyle

      22/10/2011 at 4:25 pm

  3. bonjur,

    eu cred ca usl-ul nu va supravietui pina la alegerile din 2012.

    ilici are gena longevitatii (in plus NU a lucrat niciodata ceva…..)asa ca ii va saluta si pe nepotii nostri, adica inca vreo 15 ani.

    totodata totusi sper ca psd-eaua nu va mai avea viata lunga, locul acesteia urmind a fi preluat de unpr…

    skorpion

    22/10/2011 at 4:06 pm

    • s ar putea spune ca usl-amaua nu intra sub scutul de la Deveselul din motive de securitate :))

      zigzag

      22/10/2011 at 4:12 pm

    • Ye, skorpi, ce misto va fi scapi de dracu si dai de taica-sau :0 Sau ai ,,reeveluat” in bloc UNPR-ul ? Si tu, Brutus ? (ca sa fiu on topic 😉 )

      Loda

      22/10/2011 at 7:49 pm

  4. @skorpi. La iRTV l-am vazut pe deputatul PSD Cindrea. Trecand cu nonsalanta printre votantii (vizibil) SARACI ai colegiului sau, promitea dublarea pensiilor si triplarea alocatiei/subventiei. Nu crezi ca acest mesaj e mai comprehensibil decat manualul de lupta al NR??? De acord, nu acestia sunt targetul electoral al NR, dar daca NR nu recupereaza tot ce se poate din clasa de mijloc, vom plange ascultand discursul de investitura al premierului Ponta. Si vom mai plange inca PATRU ani dupa aceea.

    cinic

    22/10/2011 at 4:15 pm

  5. buna ziua
    gashca= psd,pnl,pdl,udmr,unpr,ddd,trebuie schimbata;nu se schimba ,noi toti suntem impotenti(scuze,dar asta este adevarul) si sa nu ne plingem;
    de ce spun asta: am descris citorva tineri-hai sa-i numim corporatisti=venituri bune,nemultumiti de situatia din tara-ce vrea NR;s-au uitat pe site;trei din ei m-au sunat sa-mi spuna ceva de genul” ce mai vor si astia?”unde e programul? ce propun? incerc sa le explic ce se propune,ca un program politic nu se naste din cer sau sfintul graal si ca ei -TOTI-trebuie sa-l creeze si sa-l impuna;mai incerc sa le explic ca in afara de burta si casa pentru a fi implinit iti mai trebuie si ceva sa lupti pentru…
    probabil ciinele lui theophyle ar fi percutat,dar nu corporatistii mei
    o fi eu batrin,dar cred ca in medie ,astia de 30-40 ani sunt autisti politici si sociali;sper sa ma insel
    in rest,chiar daca vine alde ponta cu gashca lui,tot fmi si comisia vor face bugetul;asa ca … procentele furate ramin aceleasi,are loc doar” rotatia cadrelor”

    intamplator

    22/10/2011 at 4:18 pm

    • intamplator salut,
      noi gandim, la programe si dupa cum vezi mai scoatem si noi afara ce gandim. Lucrurile sunt insa incipiente. E nevoie de timp. nu se pot spune lucruri care nu au sanse de a fi respectate!!!

      Theophyle

      22/10/2011 at 4:28 pm

    • Asa 🙂
      Deci avem si un dictator European!!! 😆

      Theophyle

      22/10/2011 at 4:54 pm

  6. Salut! Fara suparare, am pus cateva opinii la tema precedenta si in afara de doua reactii „tangenitiale” , la-as numi nu prea am avut reactii. Macar civice( bucurestenii au atipit?)….
    Sa nu se supere gazada dar in oarecare masura temele se cam leaga si chiar daca „dezvaluirile” mele sunt culese din presa, asta nu presupune ca sunt false.
    „In spatele oricarui candidat sta un brutus” este in perfect acord si cu ce am spus dar mai cu seama ce voi spune.
    Nimeni In Ro nu va mai crede ca poate exista un candidat, forta, , miscare sau partid fara ca acesta sa nu fie direct sau discret condusa de un interes de grup mic mare sau de anvergura transnationala.
    Oricum nu asta este intentia mea de acum.
    Consider ca fiecare dintre noi trebuie sa venim cu preocupari din zona in care este preocupat: civica, mediu, ocuparea fortei de munca, afaceri etc, astfel incat sa nu ne blocam in discutii sterile acaparate de persoane in cautare de job sau notorietate.
    In afara campaniei lansate de m. Teoph, care cauta sa canalizeze un stream al nemultumirii civice fata de politica romanesca am remarcat o documentata si acida luare de pozitie a unui blogera disparut subit in mijlocul luptei:m. Bascaliosu’.
    Grenada aruncata de m. Bascaliosu’ a cauzat oarecari deranjari si au adus la lumina zilei tineri inteligenti si tenace care au preluat lupta abandonata in punctul initial pe care l-as numi punctul T0 al luptei anticoruprtie in sistemul judecatoresc abandonat de prezidentul Basescu.
    Ce va urma daca ideile nu ne dau ocol si ne complacem in teoretizari si mistocareli subtiri?

    andrzej

    22/10/2011 at 5:01 pm

    • .. Sa nu ne iluzionam ca blogosfera poate da tonul unor rasturnari de situatii daca noi toti: autori de articole, postatori de opinii sau doar cititori nu ne vom implica activ cautand sa aducem la suprafata imaginea adevaratei Romanii.
      Daca suntem doar impatimiti de discutii, firi conflictuale reprimate , sau daca doar in trecere vizitam acest loc si altele fara sa lasam o faram din experienta personala, cu tot ce inseamna acesata in raport cu statul, administratia locala, sau chiar cu potlogariile din firma in care ne catigam banii , si nu lasa o urma aici inseamna ca nu existam si suntem doar martorii pasivi ai propriilor noastre decaderi si lasitati.
      Sa nu lasam ca maestrii vorbelor goale sa ne intimideze, spuneti toti aici ce nu este in regula acolo de unde cititi aceasta opinie.

      andrzej

      22/10/2011 at 5:20 pm

  7. sä vedetzi, dacä presedintele se v-a opune, multor lucruri ce ar fii nocive romaniei.

    escrocii si securistii USL; vor fii contra romaniei, numai sä-l contrazicä pe presedinte.

    mä uit la declaratiile lui porumbacu, e un biet papadal repetent, un ” bidon gol”

    da , tineretzea lu ponta nu-i un handicap, dar cand omul e handicapat , nu-i ajunge

    nici tineretzea.ce fanfaroni

    theo

    22/10/2011 at 5:13 pm

  8. Ziua buna 🙂
    Sa fie nebunie, sa fie frica? Dar cred ca ar fi o decizie inteleapta ptr. ca nu cred ca o sa fie jale mare ca se retrag, poate ca ar fi decizia cea mai inteleapta luata in 20 de ani de serparie politica si subimnare a unei natii, de promovare a nonvalorii si capitalismului de cumetrie, a socialismului cu „fata umana” :mrgrren:
    „Domnul presedinte Iliescu spunea ca este posibil sa ne retragem la un moment dat din Parlament. Eu spun si altceva, ca am putea sa ne gandim la boicotarea alegerilor, daca puterea merge pana la capat cu aceasta fortare a unor elemente care inseamna fraudarea si premisele fraudarii alegerilor”, a declarat Adrian Nastase, in cadrul lucrarilor Consiliului National al PSD.
    http://www.ziare.com/adrian-nastase/psd/adrian-nastase-natiunea-romana-a-obosit-sa-gandeasca-1128852

    mar

    22/10/2011 at 5:17 pm

  9. iepurasul drägälasul penal Nästase, e victima Presedintelui.

    dle. Presedinte, dece l-atzi pus pe Nästase, sä facä escrocherii ???

    ce stupizi pot fii. EX: mihai s-a pupat in bot cu rusii si ilici a fäcut loviturä de stat

    tot din cauza Presedintelui Bäsescu????CE CRETINI:

    theo

    22/10/2011 at 5:19 pm

  10. NU, natziunea romanä, abia acum incepe sä ganseascä.

    de asta ii este fricä penalului Nästase, romanii incep sä gandeascä.

    asta este o caracteristicä a ” Noii Romanii” -:-oamenii se trezesc, gandesc

    si nu mai trebuie s fie manatzi ca oile, de ei comunistii din USL

    theo

    22/10/2011 at 5:24 pm

  11. antonescu;poate pleca a intrat in parlament cu smecherii, dupä locul 3-4

    papagalul repetent, a uitat?

    theo

    22/10/2011 at 5:26 pm

  12. usl-ul, fraudeazä acum cu 12.000 de hany, s-au asta nu se pune,

    astia sunt autisti

    theo

    22/10/2011 at 5:28 pm

  13. Seara buna
    – Geoana a avut o interesanta declaratie in presa privind modul de gindire si actionare a tovarasului Ion Iliescu .Bineinteles lasind sa se inteleaga ca Iliescu are un incstint primordial de a comanda . Inclusiv cind oficial e in afara politicii partidului . De , imposibil de pierdut obiceiurile invatate si insusite cind lingea curul Ceausestilor . 😦 Unica tara europeana unde un fost nomenclaturist notoriu mai este cu „greutate” .
    – In alta ordine de idei si in scenariul ca mister Ponta va fi prim ministru ( Crin se rezerva pentru functia de presedinte , ceva mai incolo ) , sint tare curios ce bugete vor construi . Nu de alta dar cu situatia actuala internationala , cu problemele de bilant are Romaniei si imprumuturile obligatorii de facut in fiecare an + „greaua mostenire a guvernului Boc” 🙂 marginea de manovra privind cresterea de salarii/salariati bugetari , pensi a absolut nula . Nici macar nu pot marii deficitul fiind urgent sanctionati de UE .
    In concluzie , tot ce pot sa faca e schimbarea destinatarilor contractelor cu dedicatie . Deci , cu exceptia iesirii voluntare din UE , e tot apa de ploaie in declaratile lor privind ” mai mult si la toti” . Ramine cum a fost stabilit din 1989 pina in prezent . Se schimba hotii si atit . 😦

    Ștefan A.

    22/10/2011 at 6:11 pm

    • @stefan a
      constat cu bucurie ca e prima data cind gindim la fel/v postarea mea la 4.18

      intamplator

      22/10/2011 at 6:50 pm

      • Salut intimplator
        Bagat si eu de seama . 🙂
        PS . Nu e prima data cind impartasim cam acelesi idei .
        Vezi discutia mai veche privind deficitul si devalizarea celor 11 miliarde din privatizari de catre mereu cautatorul de femei , Tariceanu . 🙂

        Ștefan A.

        22/10/2011 at 7:15 pm

  14. @ Andrzej: Theophyle isi exprima atitudinea civica, invitandu-ne sa ne-o spunem pe a noastra. Unii sunt mai talentati, unii comenteaza pertinent, asa cum faci tu acum,altii din diverse motive doar citesc.
    Uita-te ce voci are politeia: Cetateanul, Andrei,TOG, DanSu,mar si multi altii. Ei si-au exprimat opiniile,si au facut ceva in plus: si-au definit domeniul in care pot fi utili societatii romanesti. Sunt deja niste voci.
    la fel cei din blogurile prietene,pe care le citesti si tu.
    E comentez uneori,acum ceva mai rar. Tu unde te situezi?

    ela

    22/10/2011 at 6:13 pm

  15. Ela, raspunsul pentru dvs. este urmatoru: Va invit sa cititi atent ceea ce a scris, si o sa constatati ca ma plasez exact unde si pe altii din vizitatorii permanenti sau ocazionali i-am sfatuit sa se implice , in zona civic -cetatenesca, fara partipriuri politice sau ideologice,
    Eu cred ca inainte de orice noi toti trebuie sa ne exprima ca cetateni.

    andrzej

    22/10/2011 at 6:33 pm

  16. din nou buna seara: inca o dovada ca suntem palavragii/nu toti ,destui
    recensamintul: a venit un domn,politicos,am acceptat si am inceput:
    niciuna,absolut nici o intrebare din chestionare nu se refera la viata privata intima ,la avere,la cit cistigi sau alte bazaconii vinturate la radio.probabil la teveuri ,sau in ziare;nici macar suprafata locuintei nu se cere in totalitate,ci numai spatiile in care locuiesti=dormitoare;

    intamplator

    22/10/2011 at 6:53 pm

    • Salut intamplator!
      Si eu am fost la fel de surprins de simplitatea chestionarului.
      Din pacate cred ca rezultatele vor fi viciate in buna masura de propaganda irationala a hotilor(politicieni iresponsabili) care de 22 de ani ne jecmanesc, dar si de superficialitatea (oarecum indreptatita) a recenzorilor care sunt obligati ca in rastimp scurt sa parcurga zone extinse, unele cu mari probleme privinnd educatia cetatenilor care le populeaza si foarte grav de inconstienta sau interesul autoritatilor locale care nu sprijina(uneori saboteza voit!) decat formal acesta activitate sociologica extrem de importanta.
      As face o comparatie privind acest recensamant (ca rezultate finale) cu situatia (in haos total) al terenurilor agricole dupa faimoasa lege a cadastrului zamislita in perioada regimului Nastase.

      andrzej

      22/10/2011 at 7:20 pm

      • @andrej
        probabil va fi un rezultat corect;l-am intrebat pe recenzor cite refuzuri a avut si mi-a spus ca la 150 incercari,au fost 2 refuzuri;e drept,locuiesc intr-o zona ,sa-i zic,civilizata

        intamplator

        22/10/2011 at 7:33 pm

  17. intamplator

    22/10/2011 at 7:02 pm

    • Seara buna!
      avem o tara frumoasa, superba.
      Nu trebuie decat sa avem grija de ea.

      luminita

      22/10/2011 at 7:34 pm

      • Salut luminita
        De aia se taie padurile in prostie , sa fie mai luminoasa tara . 😦
        Pot pe acelasi motiv de grija naturalistica se incearca exploatarea aurului cu cianuri la Rosia Montana , sa avem lacuri toxice de agrement si mai putini munti . 😦

        Ștefan A.

        22/10/2011 at 7:40 pm

        • Salut, Stefan!
          reactia mea de mai devreme era la articolul propus de @intamplator.
          La fel si apelul meu la grija.
          Cui ii mai pasa in RO de frumusetile naturii cand banul ii subjuga pe toti?
          Trebuie sa vina un printz Charles care sa cada in extaz la vederea coltzului de rai, de pe un picior de plai,
          ca noi, romanii, nu avem ochi pentru asa ceva si nici minte pentru a transforma asta intr-o destinatie de vacantza spre desfatarea spiritului cetateanului european obosit de grijile existentiale.

          luminita

          22/10/2011 at 8:04 pm

  18. Buna seara, buna seara.
    Am citit cu mult interes declaratia presedintelui la plecarea la summitul de toamna. Eu cred ca se precipita luarea unei decizii la nivel european. Basescu intelege asta pe cand cei doi idioti din vitrina USL nu sunt in stare sa priceapa ce se intampla in jurul lor.

    clemycali

    22/10/2011 at 7:18 pm

    • buna dimineata(?)@clemycali:
      ar fi bine ,dar rompuy si barosso n-au statura si anvergura lui delors,iar merkel nu e kohl
      nemtii au acum mocazia unica sa faca legea in europa dar,merkel pur si simplu n-are anvergura

      intamplator

      22/10/2011 at 7:36 pm

      • Salut. Eu nu am crezut niciodata in anvergura doamnei Merkel. Intre ea si cancelarul Kohl sau Margaret Thatcher este o diferenta uriasa. Doar ca situatia s-a complicat peste capacitatea lor de actiune si vor trebui sa ia o decizie categorica. la un moment dat vor trebui sa permita falimentul Greciei si iesirea ei din zona euro ptr ca, aici Basescu are dreptate, situatia de la Atena se intinde ca raia si asupra economiilor si sistemelor bancare cat de cat sanatoase.

        clemycali

        22/10/2011 at 7:43 pm

        • din nou buna seara” sisteme bancare cit de cit sanatoase” ;as zice”sisteme bancare inca nu in metastaza”
          cit despre iesirea greciei din euro nu stie nimeni cit costa+crearea unui precedent .plus,plus,plus..
          probabil un ” haircut” 50 pct e mai realist,ramin de colectat destule dobinzi la imprumuturile netaiate ca sa nu fie afectati creditorii
          toate de mai sus ca nespecialist

          intamplator

          22/10/2011 at 7:57 pm

  19. Dragi prieteni, ce va mai zbateti voi si mai discutati despre reformare si toate cele…. Haideti sa haidem s-o lasam balta. Articolul ticalos al lui Plesu a pus capac la orice sperante mai aveam…daca mai aveam….
    http://bujold.wordpress.com/2011/10/22/scene-din-bucuresti-romania/
    In rest, numai de bine – PDL, PNL, PSD, UDMR, PUNR, UNPR sau cum mama naibii i-o fi chemand….Including Noua Republica….

    bujold

    22/10/2011 at 7:37 pm

    • Adica ai venit din Germania, ti-a oprit un taxi in fata, un tramvai darama un mos si Plesu isi exprima parerea fata de unul hulit de o saptamana de toata presa si, FENOMEN, tovarasi, s-a mai nascut un refuznic de Romania! Amice, scuteste-ne! Hai pa!

      Andrei

      22/10/2011 at 8:41 pm

      • Andrei, n-am venit din Germania, am spus ca muncesc in Germania – daca nu stii sa citesti – era sa fiu omorat de un taxi, aseara… cat despre hulit de presa si Plesu – NU hulit de presa – un criminal trebuie sa-si plateasca faptele, nu stiu ce este de discutat aici…. SI mai spun ca toate discutiile academice despre reformarea Romaniei sunt furtuni in paharul cu apa, ca si tot ceea ce am facut eu – participarea la fenomenul Piata Universitatii, constituirea Aliantei Civice – pe 15 noiembrie 1991 eram 1 milion pe strazile Bucurestiului, toate visele pentru o tara in care toata lumea vorbeste si nimeni nu face nimic….. Haznaua in care inotam este formata din astfel de vorbe, iar daca Plesu ajunge sa ia apararea unui criminal a pus capat oricaror sperante….

        bujold

        22/10/2011 at 9:38 pm

        • Daca spui tu…

          Andrei

          22/10/2011 at 9:50 pm

        • bujold salut,
          sunt bolnav si abia ma uit pe blog, totusi iti raspund din cateva motive:

          1. Esti isteric si blogul meu nu este blogul lui Roxanica & Co. pretenii tai;
          2. Pe blogul asta nimeni nu scrie cu litere mari, nici macar eu;
          3. Daca eu inteleg limba romana – Plesu nu a aparat pe nimeni si-a spus o parere pe care o detin si eu – Huidu este un imbecil lipsit de responsabilitate care a facut un grav accident pentru care va fi judecat;
          4. Daca ai o parere despre Plesu scrie ce vrei lui Plesu;
          4. Personal sper ca Huidu sa primeasca ceva ani la „mititica”;
          5. Nu sunt de acord cu festivalul mediatic si isteriile pe care le fac tonomatele – Huidu nu este nici criminal de razboi si nici inamicul poporului roman ci doar un nefericit idiot – atat!

          Theophyle

          22/10/2011 at 9:54 pm

          • Theo, salut. Imi pare rau ca esti bolnav si-ti urez insanatosire grabnica. Sper ca nu este nimic grav.

            Pe de alta parte, cum spui tu, sunt isteric, nu este prima oara, si pentru asta ma duc la balamuc, dar pana atunci, da-mi voie sa-ti spun ca poprul roman este iremediabil pierdut si cele 4 puncte de ;a mine de pe blog sunt extrem de clare. Am facut, in ultimii 5 ani, mai mult de 100 de aterizari la Sofia. N-am intalnit niciodata tigania de pe Otopeni pe care nimeni nu vrea s-o rezolve.
            Idiotul ala de Huidu este unul dintre toti ceilalti idioti care se comporta pe soselele Romaniei ca la ei pe tapsan.
            Habar n-am la ce tonomate, niste imbecili patentati, daca ma intrebi pe mine, de altfel de o luna nici nu mai deschid televizorul in afara cate unui meci al Barcelonei sau al cate unui film, asa ca nu-mi vorbi depsre tonomate, si isteriile lor faci referire. De altfel, cand pleci la 7 dimineata, luni, din Bucuresti si te intorci vineri la miezul noptii este si dificil sa te uiti la nu stiu ce emisiuni pe la antene si realitati. Poti, insa, sa citesti presa pe net si sa vezi opinii ca ale d-lui Plesu, opinie pe care am inteles-o foarte bine, n-am nevoie de traduceri din romana in romana….Cred ca ai inteles foarte bine ce am vrut sa spun…..
            Huidu n-o sa primeasca nimic si, asa cum bine stii, pentru ca am mai discutat despre asta, am mai spus ca Romania este pierduta si ca imi este groaza de cum se prefigureaza viitorul pentru fiul meu in aceasta tara in care nimic nu se schimba in bine, din nefericire….

            bujold

            22/10/2011 at 10:05 pm

            • Draga Bujold,
              Esti un om extrem de onorabil si esti amicul meu desi gandim diferit. Una din marele noastre probleme, ma refer la romani este lipsa de proportie in abordarea problemelor.

              Daca ai vorbit de Germania (pe care o cunosc fff. bine) te asigur ca sunt si acolo astfel de drame cu morti si raniti desi masinile lor sunt bune si de autostrazi nici sa nu mai vorbim. Anual au proportional acelasi numar de morti si raniti in accidente de circulatie. Daca o „vedeta” de genul Huidu ar fi facut ceea ce a facut iresponsabilul nostru, in afara de Bild nimeni nu facea tam-tam, poate cateva ziare de scandal sau situri de acest gen.Nici ZDF si nici ARD nu tocau subiectul o saptamana.

              Dac Huidu nu va face „paranaie” justitia romaneasca este de vina si nimic altceva. Restul, o drama in care si Huidu este protagonist si nu numai ce ucisi de el.

              Theophyle

              22/10/2011 at 10:16 pm

              • Multumesc, draga Theo, – you got my point – cu justitia….City spune foarte bine…….La Germania ma refer doar ca un eventual exemplu pozitiv, cu toate problemele lor….. Iar tam tamul de aici chiar ma dezgusta – ce atatea discutii cand avem Lege.
                Un mic exemplu – ce sa fac dar asta ma hraneste ; Am luat un autobuz de la Dublin la Belfast, am stat pe la mijlocul autobuzului, langa mine s-a asezat o doamna de vre-o 60 de ani. Cand s-a asezat pe scaun si-a pus centura. N-am inteles, intr-un autobuz, la mijlocul lui? Si am intrebat-o de ce si-a pus-o. Raspunsul a fost edificator: „Because the law sais so….” Despre ce sa mai vorbim – ce discutie trebuia sa se declanseze despre Huidu? Asta este incredibil….Nu vom reusi nimic atata timp cat nu vom avea lege… Dar, repet, aici City trebuie sa se pronunte, pentru ca stie mai bine decat mine.
                Theo, opinii diferite – eu, de exemplu, am de gand, la anul, sa urmez sfatul lui Saramago – cat de comunist a fost – blank vote…..Multumesc. drag prieten

                bujold

                22/10/2011 at 10:51 pm

  20. dl.Ponta este la fel de inadecvat ca premier ca si dl.Boc.Oameni fara o elementara pregatire in finante, macroeconomie, banci etc nu au ce cauta in perioada aceata dura la conducerea tarii.O sa-mi spuneti ca deciziile vor fi luate impreuna cu echipa de experti, eu nu am vazut nici o parere relevanta a d-lui Ponta in domeniul economic chiar si inspirata de experti.

    bigone

    22/10/2011 at 8:30 pm

    • Gresit. Comparativ cu Ponta, Boc este un geniu al finantelor si economiei. De bine de rau Boc a reusit sa fie mai intai primar la Cluj pe cand Ponta nu a detinut niciodata nici un fel de pozitie administrativa. Ca Boc nu este stelar este alta problema. dar nu pot fi pusi pe aceeasi treapta a incompetentei.

      clemycali

      22/10/2011 at 8:38 pm

      • Salut clemy 🙂
        Adica din nou comparam si alegem cel mai mic rau ? (Ponta versus Boc )
        E ora ca la conducerea tarii sa vina oameni competenti . Adica mai putine declaratii si mai multe fapte bazate pe profesionalitate si nu improvizatie .
        PS . Cu clasa politica actuala si indiferent de culoarea politica , e imposibil . 😦

        Ștefan A.

        22/10/2011 at 8:51 pm

        • Stefan, salut. Eu m-am referit strict la comparatia Ponta-Boc si m-a revoltat faptul ca au fost pusi pe acelasi plan. Boc este departe de ce ar trebui sa fie dar cu toate lipsurile lui este mai competent decat Ponta. In toate privintele.
          Sigur ca e momentul ca la conducerea tarii sa vina oameni cu advarati competenti. Dar asta nu e doar problema Romaniei. Daca ne uitam mai peste tot in Europa, opozitiile de stanga sunt de regula mai jalnice decat partidele de dreapta care se afla acum la conducere. Social-democratii germani sunt o rusine, de stanga italiana nici nu are rost sa mai vorbesc, etc. Iar in cazul francezilor va avea loc o justitie divina si va trebui ca Francois Holland sa dezmembreze mostenirea Mitterand-Jospin. Cine a spus ca Dumnezeu nu are umor?

          clemycali

          22/10/2011 at 9:01 pm

        • Boc a avut COJONES sa faca.Ponta abia are COJONES sa insulte! SPer sa nu ajung sa vad o confruntare Ponta – Franks! sa-l vad pe poltron/cabotin elaborand un buget!

          cinic

          23/10/2011 at 4:12 pm

      • 😆

        mar

        22/10/2011 at 9:05 pm

  21. Sunt de acord e diferenta de o clasa.

    bigone

    22/10/2011 at 8:46 pm

    • Diferentza dintre Boc si Ponta este ca cea dintre Basescu si Antonescu.
      Abisala aproape.

      luminita

      22/10/2011 at 8:50 pm

  22. Geoana inca viseaza, este „presedinte”, dar daca va continua ma „tem” ca visul se va transforma intr-un cosmar. Oare cine-i intoarce cheitza, ca de cateva zile ataca ca un pudel – „Acest Consiliu National al PSD trebuie sa determine incetarea tensiunilor din cadrul PSD. Atacurile intre colegii din PSD nu fac decat sa slabeasca increderea oamenilor in capacitatea noastra de a fi alternativa la esecul guvernarii Basescu-Boc. Nicio miza personala nu poate inlocui obiectivul comun al stoparii acestei guvernari care ingroapa Romania si ii lasa pe romani fara speranta”.
    http://www.ziare.com/geoana/psd/geoana-ii-cere-lui-nastase-sa-puna-capat-tensiunilor-din-psd-1128928

    mar

    22/10/2011 at 8:51 pm

  23. Articol pe hot news privind discutile cu FMI pentru finalizarea bugetului pe 2012.
    NOTA : intirziere mare fata de termenul fixat de lege pe data de 15 octombrie pentru prezentarea bugetului in parlament
    Citez din articol :
    „In niciun caz nu vom accepta estimarile vehiculate de unii analisti, de sub 2%”.
    Nu sint Gica contra dar optimismul bugetar a devenit o boala care aduce probleme in timp . Parerea mea .

    Ștefan A.

    22/10/2011 at 9:35 pm

  24. completari la discutii buget:
    – se contureaza un consens crestere +2 +/- 0.2
    -tinta de deficit 3 pct/totusi daca se intra in recesiune in zona euro,comisia accepta depasirea usoara a limitei stabilite;
    problema mare este la modul de calcul al deficitului: daca se introduc si pierderile companiilor de stat ,astea maninca intre(maresc) 1-1.5 din deficit;
    daca as fi ministrul finantelor as insista pentru introducerea pierderilor in calcul si bugetulcu ele sa ramina la 3 pct deficit;reglare: din curs: bugetul are la baza 4.2 ; se aranjeaza la sf an un 4. 45-4.5 si dintr-o data creste pib-ul aproape ca fat frumos+incasari din impozite anul urmator

    intamplator

    22/10/2011 at 10:19 pm

    • E obligatorie introducerea in buget a pierderilor financiare din 10 companii monitorate . ( in realitate sint 18 sub lupa FMI ) . Asa e acordul cu FMI si UE . Cum a functionat si in Italia cu ceva ani in urma cind cele 6 miliarde euro de datorii a cailor ferate italiene au intrat oficial in datoria statului .
      PS . Pentru a acoperii pierderile firmelor controlate de stat , ori sint bagate datoriile pe gitul statului (la datoria publica ) , ori se imprumuta bani pentru plata lor . Prima varianta duce inevitabil la o reformare imediata a firmelor pentru a nu mai produce pierderi in anii succesivi . Implica in primul rind o curatenie generala la nivelul de angajati pe baza de pcr si eliminarea contractelor „cu dedicatie „. Bineinteles + alte masuri de crestere a eficientei si rentabilitatii . A doua varianta e un apanaj doar a tarilor dezvoltate cu credibilitate buna pe plan international si care are nevoie ulterior de acelasi tratament de insanatosire financiara a firmelor .
      Amindoua variantele , dificil , foarte dificil de implementat cind politica baga nasul si mina peste tot . 🙂 Foarte greu sa ceri politicii „un pas inapoi ” , o retragere a intereselor inconfesabile din aceste firme .

      Ștefan A.

      22/10/2011 at 10:34 pm

  25. ce repede aruncä romanii cu mizerii, dar uitä, cä datoritä acestui mic om, dar mare roman

    nu este romania mai räu , decat grecia. este nedrept, vestitzii expertzi nu au vrut la comanda

    guvernului, acum e usor de comentat. cand vor invätza „o parte din romani” sä aprecieze si chiar sä multtzumeascä in loc de barfä.

    theo

    22/10/2011 at 10:29 pm

    • Theo saru’ mana,
      Daca Boc este un mare roman atunci tara asta nu are nici un viitor. Sa-ti explic de ce:

      1. Boc este un om corect pentru ca asa a fost educat el ar fi fost un bun utecist si membru PCR. Simplu, este disciplinat.
      2. Omul face exact ce i se zice, asta este un avantaj;
      3. A crescut o gasca de hoti si profitori langa el. Omul nu are habar ce se intampla in guvernarea lui;
      4. Este atat de incult profesional ca nici macar consilierii lui nu sunt la un nivel acceptabil;
      5. Inca o data, marele lui noroc este ca NU ARE incotro!

      Theophyle

      22/10/2011 at 10:36 pm

      • Nu am nimic cu Boc dar imi iubesc tara mai mult decat orice partizanat politic si am scris asta din prima zi cand omul a devenit Premier si nu am gresit atunci si nici acum!

        Theophyle

        22/10/2011 at 10:38 pm

      • Nu cred, nu mai cred, ca „omul nu are habar ce se intampla in guvernarea lui”. E asa cum zici la punctul 4, efectul fiind punctul 2. Imi da impresia unei mingi de volei de plaja, pe care cei din jurul sau o paseaza neincetat, singurele sale „momente” fiind cand loveste fileul: Presedintele.
        Cat despre punctul 5…cred ca noi avem noroc ca el nu are incotro.

        Twisted

        22/10/2011 at 11:20 pm

  26. adevärul.

    justitzia si magistratzii coruptzi sunt vinovati; vor numai avantaje

    l-au scäpat pe patriciu de 2 dosare

    -dosarele lui nästase le plimbä si amanä, dar dupä ponta , bäsescu e de vinä

    -vantu; a primit nup la ceva dosare- tot bäsescu e de vinä

    fluturasul voicu ce cu mafia lui fäcea aranjamente, pluteste fericit

    -barsana activat relatziile la CEDO

    dar dosarul lui ilici, unde e???dar nici nu e nevoie, sunt declaratzii, martori, etc

    unde este procuratura???

    theo

    22/10/2011 at 10:38 pm

    • Salut dane

      E mortala fotografia . 😆 😆

      Ștefan A.

      22/10/2011 at 11:18 pm

  27. vai si amar, cand v-a intra romania, pe mana lui iliescu-voiculescu si indoctrinatzii moscovei

    theo

    22/10/2011 at 11:15 pm

  28. Salut 🙂
    A fost la 60 Minutes o prezentare a cartii ce apare miine despre Steve Jobs. Mi-a placut cum i-a zis lui Obama ca arata ca un one time president 🙂 si toti sustinatorii lui Obama au fost indignati.

    lastnightmusic

    22/10/2011 at 11:18 pm

  29. cred cä in conjunctura de acum, cu opozitzia mizerabilä,

    tandemul presedinte-premier s-a descurcat, nu se poate stii

    dacä se putea mai bine, dar s-au fäcut eforturi mari.S-A RISCAT POLITIC:

    eu mä uit la ai „nostrii”, dacä erau in romania, angelica si

    ai ei, fäceau in pantaloni.

    mai ales, cä opozitzia a boicotat tot.dar papagalii si-au luat leafa

    din parlament.

    vä datzi seama, ce economie se fäcea, dacä absentzilor nu le plätea nimic?

    theo

    22/10/2011 at 11:25 pm

  30. acum voiculescu insceneazä si face dosare presedintelui.

    dar dece nu aratä dosarele lui voiculescu de securist la antene?

    cat räu a fäcut propiei fam. si multor altora.

    era de asteptat, asa a fäcut si cu fratele presedintelui, cu minciuni si mizerii

    martori mincinosi, cu monica macovei la fel.

    ministru funeriu- a fost atacat pe nedrept de securistul voiculescu

    securistii se pricep la minciuni.

    theo

    22/10/2011 at 11:30 pm

  31. E oficial
    http://www.ilsole24ore.com/art/finanza-e-mercati/2011-10-22/grilli-negoziera-perdite-banche-094023.shtml
    Iata cine va trata cu bancile europene in legatura pierderile inerente datorita anularii in parte a datoriei Greciei . (cel putin 50 % de hair cut )
    PS . pt cine nu stie italiana 🙂 mediatorul e directorul general al departamentului ministerial care se ocupa de „averea „statului italian .( tesoro) Se cheama Vittorio Grilli . Decizie luata la reuniunea UE in curs .
    NOTA . restul publicatilor mioritice pot acum da si ele informatia . 🙂

    Ștefan A.

    22/10/2011 at 11:30 pm

  32. a avut dreptate, o-bamä…………………..trebuie sä plece. nu a fäcut bine nici americii, nici

    restul lumi.

    theo

    22/10/2011 at 11:33 pm

  33. noapte bunä !.

    theo

    22/10/2011 at 11:35 pm

  34. bunä postare, pe blogul nasului

    theo

    22/10/2011 at 11:48 pm

  35. Ceva încropit pe fuga … 😆

    Vezi > http://qibitz.blogspot.com/

    Chibit

    22/10/2011 at 11:53 pm

  36. 😀 😆 Nostracrinus, superr

    mar

    23/10/2011 at 12:56 am

  37. Buna dimineata 🙂

    „Femeia medie are mai degraba frumusete decat inteligenta pentru ca barbatul mediu vede mult mai bine decat gandeste”
    „Cand o fi sa mor,as vrea sa mor linistit,in somn ca bunicu,nu urland si tipand ca pasagerii din masina pe care o cunducea.”

    DanSu

    23/10/2011 at 7:01 am

    • Din prima rezulta ca barbatii sunt muuuult mai fericiti cand incepe sa-i lase vederea 😆

      DanSu

      23/10/2011 at 7:03 am

  38. Buna Dimineata
    Este foarte adevarat ca in spatele fiecarui candidat sta cineva.Eu l-am cunoscut pe Dinu Patriciu,putin, atit cit mi-a permis conditia de angajat al unei societati a lui,dar la cit cred eu ca ma pricep la oameni nu pot sa cred ca l-a sprijinit sau il sprijina pe Crin Antonescu.
    Nu pot sa-mi dau seama cum reuseste acest neica nimeni care nu a muncit in viata lui niciodata,cautind numai job-uri usoare(profesor,ghid…etc) sa prosteasca atitia liberali ! Este adevarat ca are vorbele cu el ca sa parafrazez un mare ziarist ,dar dupa un discurs al lui ,la o analiza atenta constati ca nu a spus nimic nou,ci poate a ironizat pe cineva si sigur la atacat pe Basescu.Cine asmute pe toata lumea impotriva lui Basescu? A se cauta in aceasta directie sprijinul lui Crin Antonescu, adica Voiculescu,Iliescu si bineinteles ofiterii din fosta securitate care au dosarul personal al omului. Cine joaca poker si bridge si alte jocuri de „inteligenta” pina dimineata ,nu poate fi la serviciu la ora fixa.Dar nu s-a facut nici intrprinzator privat ca acolo trebuie munca frate…. El a distrus PNL ul dar nu singur ,iar cea mai mare parte a celor ce gindesc liberal ar trebui sa-si dea demisia din acest partid si sa-i lase pe ei sa se faca frati cu neo comunistii PSD

    Sibani Titi

    23/10/2011 at 8:56 am

    • Buna dimineata 🙂
      Fratie cu neo comunistii au facut de foarte multa vreme, mai greu este asumarea pe fata. Nu stiu cati liberali adevarati mai sunt in acel partid, cred ca mai degraba sunt o armata de oportunisti care se agata cu dinti de scaun si putere.
      Nostracrinus in opera de distrugere a fost sprijinit de gasca de elefanti „plantati cu stiinta” in anii 90.

      mar

      23/10/2011 at 9:38 am

  39. Buna dimineata la toata lumea 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    23/10/2011 at 9:33 am


Comentariile sunt închise.