Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Trezirea din iluzii a „prizonierului instituţionalizat”

Am sa incep articolul cu ajutorul unui citat, mai mult sau mai putin adecvat, dintr-un articol tradus de mine in limba romana a unei analize STRATFOR despre Romania si vecinii ei. Analiza respectiva a starnit multe divergente acum un an cand a fost publicata si a fost preluata de presa centrala. Bineinteles, autorul, care nu este in nici un caz sfant, a fost criticat si cotat ca o reminiscenta a razboiului rece. Aveti originalul in limba engleza si traducerea unor fragmente in postarea mea din 15.12.2010. Zice STRATFOR:

Romania a iesit din 70 de ani de catastrofe continue visand lucruri simple si neavand iluzii ca acestea vor fi usor de obtinut sau ca le vor putea controla. Ca toti vecinii lor, dar poate cu o intensitate marita, romanii au crezut ca salvarea lor sta in organizatiile Vestului. Daca li s-ar permite sa acceada in NATO si mai ales in UE, acestea vor avea grija de securitatea lor nationala, ca si de nevoile economice. Romanii au dorit sa devina Europeni pentru ca a fi  numai roman era periculos.

Cand ma gandesc la Romania imi vine in minte termenul „prizonier institutionalizat”. In SUA, cand cineva sta in inchisoare prea mult devine „institutionalizat”, adica nu mai poate sa se imagineze traind independent, fara ca cineva sa-i spuna intotdeauna ce sa faca. Pentru Romania, independenta nationala a fost un proces de acomodare fata de natiuni si imperii mai puternice. Asa ca, dupa 1991, Romania a cautat pe altcineva careia sa i se subordoneze. Mai mult, Romania a atribuit acestor entitati – NATO si UE -puteri extraordinare. Odata intrata in ele totul va fi bine. Si pana recent asa a fost, in termenii nevoilor modeste ale unei victime istorice. Problema Romaniei este ca aceste sanctuare sunt in mare parte iluzorii. Se uita la NATO pentru aparare, dar NATO este o organizatie consensuala si un singur membru poate bloca orice decizie. Romanii par sa prefere iluzia confortabila.”

Daca ne place sau nu, daca vom considera cele mentionate mai sus ca realitati sau nu, acesta este exemplul unor perceptii pe care le au unii despre noi si despre faptele petrecute in istoria noastra recenta. Intre timp, s-au intamplat doua lucruri importante. Primul ar fi acordul convenit intre Romania si Statele Unite ale Americii in legatura cu scutul impotriva rachetelor balistice si „Declaratia comuna privind Parteneriatul Strategic pentru Sec. XXI intre SUA si Romania”. Al doilea eveniment ar fi refuzul de a admite România in spatiul Schengen din cauza vetoului impus de Olanda si Finlanda. Cred ca “The New York Times” are dreptate cand mentioneaza ca masura luata la Bruxelles are “impact practic redus sau chiar inexistent pentru majoritatea cetăţenilor celor două ţări, care pot călători fără dificultăţi în Uniunea Europeană, dar reprezintă o lovitură politică pentru cele două guverne, care sunt sensibile în privinţa considerării lor drept ţări de categoria a doua.”

Schengen nu este problema, nici macar “dispretul politic” reprezentat de atitudinea Olandei nu este cine stie ce grozavenie, ci uzurparea unor drepturi contractuale, ancorate intr-un tratat semnat de ambele tari si care sta la baza Uniunii Europene – Tratatul de la Lisabona. Mai grave, poate si mult mai dificile ar fi problemele care pot fi legate de functionalitatea Tratatului de Alianta NATO.

Trebuie sa fi complet tampit sa crezi ca vre-un soldat olandez ar lupta pentru apararea Romaniei in cazul unui posibil conflict. La fel de convins ca inversul nu ar fi reciproc si Romania si-ar respecta obligatiile contractuale in acest caz pana la ultima virgula.

Important este sa intelegem clar ca atitudinea Olandei nu este numai un fenomen anti-romanesc sau anti-bulgar, ci erodeaza tratatele de baza ale Uniunii Europene. La fel de clare sunt problemele interne ale Olandei si faptul ca guvernul este sustinut de “vadimul” local, Geert Wilders, care mentine  de fapt guvernul lui Mark Rutte la guvernare. Tot de inteles este ca cei un milion si jumatate de alegatori olandezi care l-au votat pe Geert Wilders s-au saturat de cele 4 decenii de “Multiculturalism”, emigrare ilegala si aproape o ocupatie civila a Olandei. Ce sunt insa de vina romanii si Romania?

Adevarat, Romania exporta tigani cu miile si acesti tigani nu ajung in Olanda si Finlanda sa munceasca cinstit, la fel de adevarat ca Justitia Romaneasca este la fel de eficienta ca cea din Burkina Faso (sper ca nu-i jignesc pe africani) totusi Romania nu reprezinta numai tiganii si justitia de gen african, ci si afacerile si investitiile pe care le are Olanda in Romania, care au atins respectabila suma de  11 miliarde de euro si exporturile de 1 miliard de euro anual. Deci banii sunt buni, dar romanii put?

Romania si romanii nu au comis niciodata atrocitatile pe care Imperiul Olandez le-a comis in doua secole in coloniile lor si nici nu a vandut oameni ca sclavi si in nici un caz nu au trimis-o pe Ana Frank la Auschvitz – olandezii au fost cei care au  facut-o.

Astazi am citit ca Olanda se impotriveste fata de abordarea subiectului la intalnirea sefilor de stat ai Uniunii, care va avea loc în perioada 17-18 octombrie la Bruxelles. Asta in nici un caz nu trebuie sa se intample!

In cazul apararii, Romania a reusit sa cumpere o “poliţa de asigurare” fata de cea existenta cu NATO, parerea mea ca ar fi necesara una suplimentara in legatura cu UE.

Pe Curs de Guvernare puteti citi o postare complementara in acest subiect – Gingăşii europene

195 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. SALUT . 🙂
    Eu personal cred ca tiganii , curvele si criminalii vor calatorii bine mersi indiferent ca sintem in Schengen sau nu . Cit priveste justitia , sa vina domnii occidentali sa ne invete cum se face , cum se aplica , cum se controleaza . Pentru fiecare pas inainte , o promovare . Pentru fiecare pas inapoi , o palma .
    Oricum UE de azi nu mai este ce a fost cu 20 de ani in urma si individualismul va creste cu trecerea timpului . Cind erau saraci ei , se ajutau intre ei . Cind au vazut rudele mai sarace si mai loaze (adica pe noi 🙂 ) au inceput sa interpreteze tratatele cum le place . 😦 Nu sint primii . Cu ceva ani in urma si dincolo de balta se sustinea mult si tare atacul preventiv . Care in Irak a aratat cit de dezastros este dar si cit poate fi manipulat in ochii opiniei publice .

    Ștefan A.

    23/09/2011 at 3:03 pm

    • First again ? 🙂
      Cel putin premiul Nobel ca rasplata . 🙂

      Ștefan A.

      23/09/2011 at 3:05 pm

      • Adevarat ,
        cred ca dblele standarde vor desfinta aceasta Uniune, pentru ca este imposibil sa le aplici la nesfarsit. 🙂
        He,he de mult nu ai fost primul in orice caz ai aprecierile mele personale! 😀

        Theophyle

        23/09/2011 at 3:16 pm

      • Salut!
        Si eu cred ca tiganii nu au avut frontiere pe care sa nu le poata trece inca dinainte de ’89.
        Satatele vest-europene care se leaga de acest aspect(migratia populatiei tiganesti) uita ce formidabil erau securizate granitele intre est si vest , insa in ciuda acestui aspect nimic nu impiedica tiganii sa umbe pe unde dorea muschii lor. Mai mult existau filiere exclusiv tiganesti care asigurau fuga celor care voiau sa evadeze din lagarul comunist.
        Hai sa nu ne mai ascundem dupa de’sht si sa recunoasca fiecare ca tiganii sunt o problema a Europei nu doar a Romaniei.
        Or fi mai multi in Romania dar statistic vb sunt cca. 10mil de tigani in Eu, intre care 2mil in Ro.(cati or mai fi ramas).
        Si mai adevarat ca in Ro. fata de celelalte teri europene tiganii nu au fost integrati fortat(vezi Ungaria) Serbia, Austria, Bulgaria, etc), dinpotriva au fost incurajati de fostul regim comunist sa prolifereze ajutandu-i sa ocupe casele abandonate de evrei, sasi sau minoritati religioase, si oferind ajutoare de nastere si crestere a copiilor.
        Ciudat dar lucruri care s-au petrecut acum numai 20 de ani sunt uitate de romani.
        Maitineti minte romani cand atunci cand stateti la cozi kilometrice vene cate o satra de tigani si se baga in fata , cumpara tot iar prostii priveau neputinciosi , pantru organele nu interveneau fiind cumparate de tigani.

        andrzej

        23/09/2011 at 3:29 pm

        • … , sa ma mai lase EU cu dialogul sau korekt politic si sa-si aduca aminte ca toate ziarele si poturile tv din Europa de vest faceau „anchete sociale ” in Ro si aratau doar ghetourile tiganilor mafioti.
          Pai tiganii numai de prostie nu pot fi suspiciati , dar vazand o asa dovada de „intelegere” e normal ca au ales calea bejeniei spre teritorii mai prietenoase si mai usor de pacalit decat Ro.
          In Ro. au mai ramas doar tiganii batrani si cei cu adevarat imposibil de a se adapta, restul au ales „libertatea” vestului.
          Pana la urma fiecare intelege democratia dupa nivelul cultural iar tiganii au se pare standate proprii.

          andrzej

          23/09/2011 at 3:41 pm

          • … Ma gandesc acum daca vreuna figurile marii boierimi antebelice care se rasfata si isi insira acum pe (diverse tv-uri )genealogiile pana la secXiv , revendicand terotoriii si mosii enorme, sau biserica ortodoxa romana nu ar trebui sa fie primii care sa repare, sa sa comompenseze cumva faptul ca au folosit o etnie in stare se sclavie pana la la 22 martie 1843., si apoi semisclavie.
            Slaba speranta…
            Atat inainte de august ‘944, dupa in SSMDR(1945-1989), apoi dupa(iliescu, Magureanu, Nastase iar acum Oprescu si alti independenti) toti s-au folosit cinic de tigani ca masa de manevra.
            Ce s-a intamplat se va mai intampla: alaturi de tigani si maghiarii au fost sunt si vor fi folositi de cei ce incerca stapanirea unui teritoriu si a unei populatii eterogene fara cultura politica si mandrie nationala.

            andrzej

            23/09/2011 at 4:04 pm

    • Mai in gluma mai in serios ar cam suferi redlighturile olandeze daca estu numai exporta profesioniste…

      Radu Ionescu

      23/09/2011 at 3:19 pm

      • nu prea ca abia asteapta maghrebienele sa le ia locul

        intamplator

        23/09/2011 at 3:26 pm

  2. din nou buna ziua;
    nu e chiar simplu;
    1 .nu poti da vina numai pe olandezi; se stia ca sunt impotriva si se stia si de ce=populismul unui partid;
    ce a facut diplomatia romana?de ce nu a fost pro-activa? i-a lasat pe polonezi sa incerce sa ne rezolve treaba;in rest”mae n-are nici o treaba”
    2. nu e bine acum nici sa sarim pe ei ca ,ete domle ,ei vorbesc…
    nu sunt nici mai rai nici mai buni ca romanii;diferenta e ca ei-si nu numai olandezii- sunt pragmatici ,noi suntem patetici;noi ori suntem 100% de vina(natie de hoti,natie de puturosi….) ,ori suntem toti alba ca zapada
    pe la inceputul anului a fost un mare caz in olanda: un pedofil care a abuzat sexual minori multi ani,parca citeva zeci de copii; n-am auzit nici un olandez sa spuna”suntem o natie de pedofili”imaginati-va asa ceva in romania;
    cit timp nu ne vom respecta noi insine,cit timp vom zice romanika,cit timp vom spune ,la noi e numai rau,e numai murdar,fura toti… sa nu asteptam ca ceilalti sa creada altceva

    intamplator

    23/09/2011 at 3:25 pm

    • 1. Nu stiu cat ar fi reusit MAE sa salveze decizia Olandei si Finlandei. In spatele deciziei lor sunt convins ca sunt si altii, ieri neexistand un mare drag fata de Romania si Bulgaria si nici actiuni acide fata de decizia celor doua tari de neacceptare.
      2. De acord, nici eu nu sunt de acord cu victimizarea. Suntem ceea ce suntem, nici de rangul I, nici de rangul II. Important e ce vrem sa fim. 🙂

      Andrei

      23/09/2011 at 3:45 pm

  3. Buna ziua, 🙂

    Un articol necesar pentru a pune un pic lucrurile la punct:
    -George Friedman are dreptate in stilul sau de a analiza ceea ce e de analizat. Daca extragi esenta cam asta este, am incercat sa ne subordonam in permanenta altora pentru a ne-am simtit ca o frunza in vantul istoriei. Ideea accentuata si pe vremea capsuniadelor cand multi s-au dezradacinat cautand un trai mai bun;
    – poate ar trebui sa punem mai mult pret pe noi si sa dam la spate dependenta fata de stat (un mod de pierdere a independentei personale) sau fata de organisme externe (de a pierde independenta ca natiune);
    – refuzul cu Schengen loveste mai mult in UE decat in Romania si Bulgaria prin incalcarea propriilor reguli si prin crearea unui precedent. Ca euroscepticismul va creste in intensitate, si pe fondul problemelor din Grecia, si pe cresterea influentei partidelor nationaliste si xenofibe, este de necontestat. Candva Olanda si Finlanda vor da socoteala pentru ce au facut: tarile lor nu erau mai expuse decat Spania, Germania sau Franta, in cazul acceptarii in spatiul Schengen;
    – astfel, relatia cu SUA in aceste circumstante devine mai importanta ca oricand, fie ca este militara, politica sau de colaborare in domeniul informatiilor, invatamantului sau alte sectoare importante.

    Una peste alta avem destule bube ca natiune, insa avem si puncte forte de care ar trebui sa fim mandri. Doar ca trebuie sa dam ceata asta la o parte din care am fost bagati de niste politicieni mediocri, dar pe care noi i-am ales.

    (scuze pentru comentariul lung!)

    Andrei

    23/09/2011 at 3:35 pm

  4. Salut,

    Eu sunt de ceva vreme de parere ca ar fi venit criza in vestul dezvoltat mult mai devreme daca nu cadea comunismul in 89, sa le mai dea niste surse de profit si crestere, desi aici ce pot sa zic, nu e prost cine cere e prost cine da.

    Oricum, tarile dezvoltate au cam supt bogatia din restul lumii de 200 de ani incoace, acum se oftica ca mai vor si ailalti ceva si nu dau pe gratis. Au memorie tare scurta. Si viata buna i-a stricat, s-au multiculturalizat, s-au umplut de emigranti care sa le faca muncile de jos pentru ca ei erau prea jmecheri sa le faca, si-au dat beneficii sociale glorioase fara sa se gandeasca la probleme demografice si la faptul ca nu poti creste la infinit. Si acum se mira ca au crescut o generatie de tineri someri si fara nici un simt al responsabilitatii (cunosc destui tineri din vari tari vestice de la Grecia la UK).

    Ce ma deranjeaza pe mine in mod special este ca sunt veseli nevoie mare sa lase estul fara doctori si ingineri, meserii vitale si grele, si cand apar si cersetorii sar in sus, pe motivul vrem romani dar doar pe aia pe care ii alegem, sa vina aici sa faca treburi vitale pe mai putini bani ca ai nostri, ce generosi suntem noi cu romanii … Aici e si problema noastra cu facultate gratis fara nici o conditie, De la gradinita la master cheltuiesti zeci de mii de euro pe educatia unui om care dupa aia produce in alta parte, ar trebui sa fie o conditie sa stai x ani in romania sau platesti integral facultatea (stiu ca nu se prea poate implementa, dar asta nu o face mai putin deranjanta. Si aici nu pot sa invinovatesc doctori la cum sunt platiti, dar pentru mine platitor de taxe tot este necinstit)

    Radu Ionescu

    23/09/2011 at 3:36 pm

    • @radu
      nu se poate asa ceva; nu poti sa obligi pe cineva sa lucreze in romania pentru 300 euro,(sa nu mai vinturam chestia aia cu generatii de sacrificiu)pentru patrie cind poti cistiga 4000 euro in alta parte,chiar daca „bashtinasul „e platit cu,sa zicem 7000;
      e un cistig pentru cetateanul roman;ca e probabil exploatat,de acord ,dar in acelasi timp si cistiga;
      am intilnit acum citeva luni in avion o tinara; la un moment dat i s-a facut rau;sincer cred ca de foame( ea zicea de oboseala)era medic,avea 30 ani,fusese la teste ,zbura prima data cu avionul si imi spunea ca probabil va fi angajata cu 3000 euro/luna;e cam 1/2 din salariul medicului „bashtinash”ea era multumita,in tara avea ron 1100 si inca pe atita din garzi;cum o poti forta sa ramina in romania?cind vine shleahta de tzigani sa-i dea in cap sau urla toti la ea sau cite si mai cite..

      intamplator

      23/09/2011 at 3:50 pm

      • Nu am zis ca se poate. Si am zis ca ii inteleg pe cei ce pleaca. Dar, totusi, pentru romania este o pierdere de bani semnificativa, ceea ce nu e cinstit pentru ala de sta in romania cu 1000 de lei pe luna si plateste taxe. Daca pleaca pe 4000 de euro pe luna un doctor ar putea plati Facultatii de Medicina in rate pe 10 ani sa zicem 20k euro.

        Radu Ionescu

        23/09/2011 at 4:04 pm

  5. Off topic, cu voia lui Theophyle,
    Am adunat cateva informatii despre AcZ de pe bloguri, le-am corelat cu ce se intampla in politica cu ajutoarele de la stat, si le-am pus intr-un articol care sper sa nu fie prea greu de citit: http://www.imondo.ro/blog/?p=3967
    Multumesc.

    Andrei

    23/09/2011 at 3:42 pm

  6. Precedentul. Are o mare putere. De acum inainte alte prevederi din tratatele UE pot fi incalcate din motive „necesare”. O incalcare minora poate avea o influenta mare in cazul unui precedent. Olanda si Finlanda nu este singurul, vezi cumpararea de bonduri de catre BCE de pe piata secundara.

    Nu stiu ce alta polita se poate obtine de la UE.
    O dezbatere la nivel inalt privitoare la ce respectam si ce nu respectam sa foloseasca?
    O escaladare a incalcarilor de tratate care sa schimbe perceptia cu privire la incalcarea unor prevederi?
    De exemplu avem prevederi privitoare la dreptul de proprietate, in viitorul apropiat (2015 cred) cetateni UE vor putea detine proprietati in Romania. (Astazi daca isi fac un SRL pot detine proprietati). Romania ar putea denunta aceasta prevedere: „niciun cetatean UE nu poate detine proprietati in Romania”.

    Numai ca escaladarea nu face bine, favorizeaza dezbinarea. Iar aceasta (Divide) este de fapt punctul esential! … Nu vreau sa speculez ci doar sa amintesc ca de cand este lumea sau macar de la Filip al II-lea, Divide& a fost parte din politica si o sa mai fie si dupa ce nu o sa mai existam noi, cei ce citim aici …

    Si in cazul Schengen si in cel al BCE se vede ca exista prevederi care nu se potrivesc cu realitatea. Vina () este a celor care le-au creat. Dar odata convenite ele trebuie respectate.
    Daca nu se potrivesc atunci o noua negociere si in urma acordului noi prevederi. Abia dupa ce acestea sunt convenite sunt aplicate!

    Poate in felul acesta sa avem o asigurare. Care sa fie aceasta, in ce domeniu? 🙂

    CFG

    23/09/2011 at 3:42 pm

    • Incalcarea Tratatului de la Lisabona referitor la interzicerea cumpararii de eurobonduri de catre BCE sau a prevederii referitoare la deficitul sub 3% se vede unde a dus: euro merge de ceva timp pe sarma si risca sa cada. Ce va aduce decizia de ieri nu stiu, dar nu ma astept la ceva bun.

      Andrei

      23/09/2011 at 4:08 pm

  7. Apreciez foarte mult posturile nuantate de pe acest blog, dar ma intristeaza sa descopar niste clisee romanesti in cel de fata. De exemplu:
    „Romania si romanii nu au comis niciodata atrocitatile pe care Imperiul Olandez le-a comis in doua secole in coloniile lor si nici nu a vandut oameni ca sclavi si in nici un caz nu au trimis-o pe Ana Frank la Auschvitz – olandezii au fost cei care au facut-o.”
    Mereu cand ni se arata ca suntem mici si nu avem putere de decizie si autoritate scoatem in fata presupusa noastra virtute istorica fara sa ne gandim putin daca ea se datoreaza mai mult circumstantei decat vreunei trasaturi de caracter. Atrocitati am comis si noi, ce-i drept victima noastra am fost tot noi, de cele mai multe ori. Iar Anne Frank a fost trimisa intr-un lagar de concentrare (altul decat Auschwitz) in timpul ocupatiei naziste a Olandei.
    In fine, nu vreau sa iau apararea Olandei in niciun caz, dar nu cred ca pe noi ca romani ne ajuta astfel de rationamente si genul asta de self-righteousness in fata respingerii primite. Blogul asta m-a obisnuit cu alt tip de analize, mai ancorate in prezent, mai pragmatice si nu neconstructiv emotionale sau bascalioase, poate de aceea tonul acestui post m-a cam dezamagit.

    un cititor

    23/09/2011 at 3:48 pm

    • Draga cititorule 🙂
      Nu sunt nici sfant si nici nu sunt obiectiv in aceasta postare. Cunosc bine realitatile si cunosc fatarnicia politicienilor olandezi care nu sunt cu nimic mai buni decat alti politicieni din lume – poate mult mai rai!

      Daca ceva din tot ce ati mentionat ca un cliseu in aceasta postare nu este advarat – luminati-ma. Imperialismul olandez a fost mult mai crud decat cel britanic sau francez. Dovada zecilor de procese de despagubiri care se deruleaza astazi in Olanda.

      Despre Ana Frank: a fost deportata la Westerbork de acolo la Auschwitz si a murit pana la urma la Bergen-Belsen in martie 45. A fost turnata de un „bun” olandez pe nume de Tonny Ahlers.

      Despre cruzimea olandezilor in secolul al XX-lea pot scrie o carte de istorie. Si da ei sunt mul mai putin civilizati decat ar dori sa apara!

      Theophyle

      23/09/2011 at 4:07 pm

  8. Sorin I. Popa foto

    Galeata cu pixeli

    23/09/2011 at 3:52 pm

    • Foto „docoment”. 🙂
      Papasha, Invinsuldesistem, Sistemul-doveditirevocabilsidefinitivsecurist, Regele Lear, …

      Andrei

      23/09/2011 at 3:58 pm

  9. mi-a pläcut f. mult, ce a spus Andrei

    „suntem , ce vrem sä fim.”

    iar cine cade in butoiul dezamägiri, sä rämanä acolo.

    romania merge mai departe, iar noi, il sustzinem si mai mult pe Presedinte.

    nu a fost vina lui , dacä nu s-a put face tot.haita securisto-kgb a boicotat .

    dar panä acum, nu a fäcut nici un presedinte, atatea lucruri bune, pt. romania.

    theo

    23/09/2011 at 4:01 pm

    • Sarut-mana Theo,
      Este un articol al lui Turambar promovat de Theophyle in care povestea de curtile europenilor. Noi romanii suntem o mixtura de cateva curti ordonate, mai multe cu ceva deranj in ele si, din pacate, multe „vraiste” asteptand NATO, UE sau pe Basescu sa ne faca ordine in ele. Iar daca nu o fac ne suparam si ne asezam din nou in fata TV-ului sa ne spuna Voiculescu si Vantu cum sa o facem. 😦

      Andrei

      23/09/2011 at 4:06 pm

  10. dar dece vä luatzi de palin,

    dece nu-l felicitatzi pe trotileanu, ce se afiseazä cu, probabil, a 5-a sotzie.

    theo

    23/09/2011 at 4:06 pm

  11. @ un cititor,
    vezi, eu cunosc si cliseul cititorului corect politic, care ataca presupusele clisee ale altora neglijindu-l pe al sau: „In fine, nu vreau sa iau apararea Olandei in niciun caz”.
    Nu, dar ai ceva impotriva celor ce arata ceva desapre Olanda. Noi sintem cei vinovati intotdeauna; „banii sunt buni, dar romanii put”.

    victor L

    23/09/2011 at 4:07 pm

  12. nimeni nu poate schimba ceva, dacä nu trag totzi, in aceias directzie

    theo

    23/09/2011 at 4:08 pm

  13. put si olandezii destul,
    o nesimtzire de grozä, merg cu cainii la plimbare, si in amsterdam, calci numai in rahat de caine,

    drogatzi pe toate sträzile, si betivi.

    theo

    23/09/2011 at 4:11 pm

    • Buna Theo ,nu peste tot este ASA ,eu locuiesc in Olanda .SUnt oameni si oameni ,am vazut multi care se apleaca si ridica hartiile aruncate de altii.Cat despre drogati ,multi sunt turisti ,nu olandezi.AMsterdamul nu este cel mai reprezentativ oras ,mie una nu-mi place , frumoase sunt orasele mici ,curate ,cochete.

      Gabriela

      23/09/2011 at 5:23 pm

      • Salut Gabrielea 🙂
        Stiu ca traiesti in Olanda si poate te simti „atinsa” de articol, dar si eu am cunoscut o Olanda care nu prea mi-a placut 🙂 Oamenii nu sunt nici pe departe atat de prietenosi cat vor ei sa para sunt mai „scotieni” decat scotienii si sunt destul de xenofobi. In orice caz mai mult decat romanii!

        Theophyle

        23/09/2011 at 5:32 pm

        • Buna Theophile,
          nu sunt asa atinsa , :).Romania este tara mea ,aici sunt doar rezident.Sunt mai rau decat scotienii,nu ai sa vezi ceva degeaba de la ei.poate de asta sunt si asa putini tigani care cersesc ,dar cersesc legal cu dispensa de la primarie ,altfel ii ridica politia.

          Gabriela

          23/09/2011 at 5:58 pm

  14. Din discursul de azi al Papei in Bundestag

    „Cultura Europei s-a născut din întâlnirea dintre Ierusalim, Atena şi Roma, din întâlnirea dintre credinţe în Dumnezeu a Israelului, raţiunea filosofică a grecilor şi gândirea juridică a Romei”. Această întâlnire „formează identitatea profundă a Europei”

    intamplator

    23/09/2011 at 4:13 pm

    • Intre timp a damblagit si a dat in multiculturalism. 🙂

      Andrei

      23/09/2011 at 4:23 pm

      • 🙂 🙂 Oricum, a fost palpitant: Papa a fost primit de un Bundespresident divortat 🙂 si intimpinat de un primar declarat deschis homosexual. 🙂 „Ich bin Schwul, Genossinnen und Genossen und es ist auch gut so”. 🙂

        Un Papa depasit de vremuri.
        E greu, deh, sa vii dupa Papa Vojtila, tare greu si sa nici nu lasi vreo dira.

        Cind il vad, ma gindesc fara voie la Richelieu. Mutra de soricel 🙂 …in fine!

        ina eyre

        23/09/2011 at 5:43 pm

  15. asa se impune ordinea;nu cu bla bla
    si,daca justitia a hotarit,se supun,nu fac pipi pe hotarirea justitiei

    http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/televiziunile-britanice-obligate-sa-predea-politiei-inregistrarile-din-timpul-revoltelor-238681.html

    intamplator

    23/09/2011 at 4:26 pm

    • he he
      poate e un fel de a se asigura ca nu-l trimite partidu’ sa candideze la primarie 🙂

      val

      23/09/2011 at 4:39 pm

      • Mai da-l in fasole si pe asta. Un clovn „erudit”, insa tot un clovn.

        Cetatean

        23/09/2011 at 4:44 pm

  16. Salut! 🙂

    Super postare, cu nerv si adevar!

    Papa asta benedict se exprima de parca „Europa” toata e versiunea laicizata a catolicismului. Faza cu „gindirea juridica a Romei” e valabila pentru teologica scolastica. Sa inteleg ca ortodocsii (iaca, si ei acolo, citeva zeci de milioane) care nu prea le au cu gindirea juridica a Romei nu sunt in Europa. A pronuntat atitea nume (Ierusalim, Roma, Atena), numai singurul care trebuia nu l-a pronuntat: Iisus Hristos. Auzi, „credinta in Dumnezeu a Israelului”. Eu stiam ca crestinismul este despre Iisus Hristos, nu despre „Israel”.

    Un multiculturalist nenorocit care pune pe acelasi plan credinta, ratiunea si practica juridica. Din partea unui ageamiu te astepti la asta, insa din partea unui papa, e hilar. Iaca de asta moare Europa, ca toti (de la politicieni pina la papa) vorbesc limbajul dublului standard si isi pun limba pe bgudiuri numai adevarul sa nu il spuna.

    Cetatean

    23/09/2011 at 4:38 pm

    • City, maybe he talk about Roman Republic and Empire? Is an Athena there too. 😉

      turnofftheglory

      23/09/2011 at 5:00 pm

  17. Off topic
    BCE a declarat public ca este posibil un faliment al Greciei . Se intareste partea celor care sustin ca fara o reducere de 50 % a datoriei publice elene , coma profunda a pacientului grec se va complica .

    http://www.repubblica.it/economia/finanza/2011/09/23/news/moody_s_taglia_le_banche_greche_la_bce_ammette_defualt_possibile-22100103/?ref=HREA-1

    Ștefan A.

    23/09/2011 at 4:40 pm

    • BCE sunt niste …tablagii. ca sa nu zic altele. Au cumparat ca disperatii bonduri, desi nu aveau voie si acuma vorbesc de faliment. Una e faliment in 2010 si alta e in 2011. Pentru ei tratatele sunt bune numai cind sa ne bata noua obrazul (pe buna dreptate). Acuma sa si le bage undeva, cind una semnezi si alta faci, te miri degeaba de ce nu „reactioneaza pozitiv” pietele cind anunti catralioane de euro tipariti.

      Cetatean

      23/09/2011 at 4:42 pm

  18. „Romanii au dorit sa devina Europeni pentru ca a fi numai roman era periculos.” spune cel citat mai sus in postare si ca el mai sunt si altii, unii cu putere de decizie in Europa. Domniile lor ar trebui sa mai citeasca istoria, habar n-au ca romanii sunt tot atat de europeni ca orice olandez sau danez, n-am ajuns in Europa cand UE a semnat hartia de deschidere a granitelor, doar am revenit la o oarecare normalitate in acel moment. Ca normalitatea in care am aterizat se preface ca uita istoria si pun piedici … asta e complexul lor …

    Mekone

    23/09/2011 at 4:53 pm

  19. paleologu, este un nesimtzit

    monarhia e in fatzä hui ,si in spate fui

    in manarhie se gäsesc cele mai mari escrocherii, perversiuni, monstruzitätzi.arivisti

    eu nu stiu ce cautä paleologu in parlament?

    de aia nu si-a recunoscut ex: regele fiul?

    dece nu a fäcut ADN-ul, o rusine, o mare rusine.

    nu a fäcut ADN-ul de fricä.nu i-a cerut mai mult

    theo

    23/09/2011 at 4:54 pm

  20. mekone,

    nu generaliza, eu sunt plecatä, de aproape 40 de ani.

    cine nu simte ceva pt. romania, nu v-a simtzi niciodatä nimic

    nu mi-a fost rusine niciodatä, dar m-am sträduit sä nu fac de ras

    tzara, in care m-am näscut, si care are oameni minunatzi

    theo

    23/09/2011 at 4:58 pm

    • danke!

      luminita

      23/09/2011 at 5:05 pm

      • Fetelor, ii dati emotii Cititorului. Dupa ce ca suntem plini de bube, mai suntem si nationalisti. Aferim! 🙂

        ina eyre

        23/09/2011 at 5:53 pm

        • Buna seara, nu cred ca strica un pic de nationalism 🙂

          mar

          23/09/2011 at 6:09 pm

  21. N-am avut timp sa citesc comentariile , doar articolul
    deci,
    inclin sa-i dau dreptate autorului articolului din Strasfor-din pacate nu i s-a mentionat numele- si sa spun ca da, una dintre metehnele mostenite de pe vremea comunismului (nu-mi place asta cu „mostenirea” dar chiar se potriveste cate o data si mai ales aici ) este si intrarea in constientul romanului a nevoii de subordonar fata de o entitate suprema,
    a convingerii ca daca el isi face datoria la locul lui de munca, cineva , superior lui, va aprecia asta, fie sub forma cuantumului salariului sau, fie in ceea ce presupune un standard bun al calitatii vietii lui in interiorul comunitatii- taxe si impozite decente si corelate cu nivelul veniturilor fiecarei categorii de cetateni, infrastructura corespunzatoare taxelor de drum si a preturilor carburantilor, sigurantza si protectia oferita de politie…..
    Pana la un punct pretentiile individuale si ale comunitatii isi gasesc raspuns pozitiv dinspre STATul de drept Invers insa……e catastrofal de injustt, statul cere enorm mai mult decat isi permite sa dea cetatenilor sai.
    Aici e buba..

    luminita

    23/09/2011 at 5:04 pm

    • Autorul este George Friedman, Theophyle a dat linkul la articolul original.
      Buna seara la totzi.

      desydemeter

      23/09/2011 at 6:22 pm

  22. nimic nu mä deranjazä mai mult, decat felul cum sunt apreciatzi romanii.

    nu exagerez, dar romanii sunt mai educatzi, sunt pregätzitzi bine profesional,

    au un stil de viatzä sänätos si decent, au un cult pt. copii, cultivatzi etc.

    cä sunt si gunoaie si perversi si escroci, e normal

    theo

    23/09/2011 at 5:05 pm

    • theo,
      dupa un an petrecut in afara Romaniei, pot sa iti dau dreptate.
      Nu suntem cu nimic mai prejos decat oamenii care traiesc in alte tari europene,
      suntem chiar mai destepti decat multi dintre ei, mai culti, mai onesti, mai dedicati profesiei si mai implicati emotional in tot ceea ce facem….
      insa ei au norocul de a se fi nascut intr-o tara care le ofera tot sprijinul, chiar si cand nu muncesc.
      (somajul aici este de 750 de euro pe luna)

      luminita

      23/09/2011 at 5:13 pm

      • Salut Luminita,
        Diferenta e sistemul in care s-au nascut. 😦

        Andrei

        23/09/2011 at 5:19 pm

        • @andrei
          asta este „sistemul”
          sistemul asta permite promovarea „meritocratiei”,nu 100%,ca si in sistemul „lor”se practica nepotismul,exista spirit de casta,dar este permeabil,permite afirmarea daca esti pregatit si perseverent;are reguli predictibile
          „sistemul „nostru e opac;nu prea cunosc in romania oameni care au ajuns”sus”numai prin merite si perseverenta;daca sunt numai ei stiu ce compromisuri au facut

          intamplator

          23/09/2011 at 5:37 pm

        • Salut, Andrei!

          luminita

          23/09/2011 at 5:44 pm

      • buna ziua
        sa nu sarim calul ,suntem ca toti ceilalti;nici mai buni ,nici mai rai;
        vrem sa ne dezvoltam?ne trebuie leadership si incredere;va dau un exemplu: polonia
        acolo s-a privatizat foarte putin comparativ cu romania;tot acolo intreprinderile de stat au profit; de ce ? se controleaza in mod inteligent;directorii sunt numiti tot politic,dar au limite in a da contracte „pe ochi frumosi”
        cind se descopera o „abatere” de 30-40000 mmii de euro se reactioneaza imediat
        la noi se incepe de la 3-4 milioane;chestie de ordin de marime

        intamplator

        23/09/2011 at 5:24 pm

  23. […] Despre “Trezirea din iluzii a „prizonierului instituţionalizat” “ un fel de completare a celor scrise aici puteti citi pe Politeia. […]

  24. sä nu te amuzi, androneasca l-a felicitat pe paleologu,

    asta e manevrä securistä sä enerveze pe presedinte.

    este perfect, acum noi stäm mai siguri langä presedinte.

    theo

    23/09/2011 at 5:17 pm

  25. luminitza,
    nu ii fericii, nu stiu sä träiascä, noi am venit cu niste valori, cu o educatzie,

    se vor täia jumate din ajutoare curand.

    theo

    23/09/2011 at 5:20 pm

    • theo,
      nu ii fericesc,
      ziceam numai ca ei traiesc normal, noi ne chinuim sa traim in Romania, si aici ma refer la aceleasi categorii de cetateni, nu compar bogatii cu saracii.
      Ce zice @intamplator mai sus nu se refera la relatia cetatean-stat ci la interminabila idiotenie a unui stat care nu stie sa isi puna ordine in sistem, care nu stie cum sa functioneze corect si care da vina mereu pe cetatenii sai ca nu stiu sa-si aleaga politicienii.
      Asta-i un mare vax.
      Statul in Ro nu are picioarele bine infipte in tzarana patriei.
      Este un fals concept.
      De aceea suntem noi, cetatenii lui, in bataia vantului si, de multe ori, in batjocura Europei.

      luminita

      23/09/2011 at 5:39 pm

  26. salut! 🙂 Theopyle,eu cred ca Olanda si Finlanda au facut foarte bine ceea ce au facut.Olanda de ani de zile atrage atentia asupra sistemului judiaciar din RO si a coruptiei.pana in 2004 Olanda, Germania ,Baroneasa Nicholson erau nume grele care puneau punctul pe „i” si aratau lumii ce se intampla in RO lui ilici si nastase, a justitiei corupte.mare lucru nu s a schiimbat de atunci.acum Basescu arata ca exista vointa politica de a face reformele.dar vointa se impiedica de realitate:ca lichelele , sandeii n au mama n au tata.putin ii doare de viitorul RO.In concluzie ..sa nu cadem pe o pista falsa incepand sa ne soatem ochii cu greseli din trecut ale olandezilor sau ale romanilor.daca Olanda nu avea o pozitie dura la adresa justitie din RO-si nu doar OLANDA, si ambasada SUA etc-astazi nu EXISITA in RO nici macar Directia Nationala Anticoruptie.tin sa iti amintesc ca la momentul cand se incerca constituirea DNA s a ajuns la un blocaj iar cateii lui ilici au fost cumintiti in Parlament de atitudini ca ale Olandei.in loc sa ne cramponam de istoria Olandei mai bine am vedea adevarul:care este cauza?justitia este cauza?sandeii sunt cauza?csm ?pe astia trebuie sa i scoatem la raport.nu pe nush ce ministru olandez… ps: dl Basescu a zis ca si asuma esecul Senghen.daca si l asuma cum plateste ?doar cu vorbe?eu nu cred ca esecul ii apartine Presedintelui.esecul apartine Parlamentului, CSM ului etc.nu Presedintele da legi in RO si nici nu face pe jiudecatorul.

    zigzag

    23/09/2011 at 5:42 pm

  27. Hannes Swoboda critica deschis Olanda si Finlanda:

    Întrebat dacă o decizie privind aderarea României şi Bulgariei la Schengen ar putea fi luată anul acesta sau anul viitor, Swoboda a declarat: „Depinde de politica internă din cele două ţări, Olanda şi Finlanda. Dacă Guvernele lor consideră că au arătat suficient populism propriilor cetăţeni, vor spune «în regulă, suntem de acord cu aderarea la Schengen». Dacă ele ajung însă la concluzia că trebuie să le ofere cetăţenilor mai mult populism, atunci nu vor fi de acord. Nu e nimic raţional aici, totul este foarte iraţional!”.

    http://www.romanialibera.ro/actualitate/europa/hannes-swoboda-critica-aspru-finlanda-si-olanda-238685.html

    Andrei

    23/09/2011 at 5:42 pm

  28. ˝Mai da-l in fasole si pe asta. Un clovn “erudit”, insa tot un clovn.˝

    Regele Mihai -si nu ex-regele, cum ii spunea pe vremuri Iliescu- este uns de Biserica Ortodoxa Romana.Taina mirungerii este una dintre cele 7 Sfinte Taine ale Bisericii.Regele Mihai a fost uns ca rege cu Sfantul si Marele Mir de catre Patriarhul Nicodim.Din punctul de vedere al unui Bisericii, indiferent de circumstantele politice, Regele Mihai se afla sub har, nimeni nu poate sa-i ia aceasta.

    p

    23/09/2011 at 5:43 pm

    • aoleu,
      cred ca te-ai uns si tu cu ceva pe dinauntru, ai o halena de trascau , mai schimba naibilii pufoaica aia, ca pute ! :mrgreen:

      luminita

      23/09/2011 at 5:52 pm

      • O replica foarte inteligenta, dar mesajul meu nu era pentru tine.Era pentru domnul Cetatean, care se enunta drept crestin ortodox.

        p

        23/09/2011 at 5:56 pm

        • trebuia sa scrii catre cine te adresezi,
          desi nu garantez ca m-as fi abtinut sa nu-ti replic, chiar si asa.

          luminita

          23/09/2011 at 6:01 pm

    • P salut 🙂
      Din cate inteleg eu Cetatean s-a referit la Paleologu!

      Theophyle

      23/09/2011 at 5:58 pm

      • Salut, Paleologu are dreptate pe fond.Regele Mihai nu este ex-regele.Indiferent de circumstantele politice, dpdvd al ortodoxiei este sub har.Aceasta nu este seculara ci transcede accidentele istorice.Este pentru eternitate.
        Ddvd istoric Regele a fost in cel mai rau caz o victima a jocurilor si tranzactiilor de putere intre niste fiare ale istoriei.Marile Puteri.
        Ar fi prea mult ca in anii senectutii Regele sa serveasca drept singur tap ispasitor pentru a scuza acele tranzactii de putere carora Romania le-a cazut victima.

        p

        23/09/2011 at 6:04 pm

        • oooooooo, da, el transcede accidentele istorice….intru eternitate.
          N-ar putea sa le transceada putin pe la Antipa, ca tot s-a renovat recent muzeul si rezoneaza cu peisajul?
          😯

          luminita

          23/09/2011 at 7:37 pm

    • draga @p 🙂
      Daca nu stiai, tara asta se numeste Republica Romania si nu Sfinta Asezare Ortodoxa Romana. 🙂
      Ca urmare , faptul ca regele a fost uns , lubrificat , parfumat de catre biserica ortodoxa este irilevant din toate punctele de vedere .
      Cind tara asta o sa ajunga o varianta europeana – ortodoxa a regimurilor islamiste , mai stam de vorba despre cine , cu ce si pe cine a uns . 🙂

      Ștefan A.

      23/09/2011 at 5:59 pm

      • Padri,
        gand la gand :

        eugeni

        23/09/2011 at 6:01 pm

      • ˝Ca urmare , faptul ca regele a fost uns , lubrificat , parfumat de catre biserica ortodoxa este irilevant din toate punctele de vedere .˝

        Este irelevant pentru oricine, in afara de cei ce se proclama mari ortodocsi.Cu restul n-am nimic.Nu esti ortodox, te las frate in pace.N-am nimic cu tine, dar nu-mi atine calea cu vorbe hotesti, ca trec pe langa tine.

        p

        23/09/2011 at 6:11 pm

    • Ziua buna,

      Corect spus:
      Din punctul de vedere al bisericii. Si atat.

      Asta nu inseamna ca ca omul nu este clown.:).

      corolar:
      Traiasca si infloreasca toti popii care au turnat la securitate, ei fiind sustinuti de biserica. Stiu ca nu este tot una cu mirungerea, dar este de presupus ca ei,popii securisti, sa aiba har indiferent de grad.:). (Taina 05-a)

      eugeni

      23/09/2011 at 6:00 pm

      • cu „popii” care au infundat parnaia comunista si care si au slujit neamul cu pretul vietii ce te faci?

        zigzag

        23/09/2011 at 6:03 pm

        • Zig, ai pus degetul pe rana. Aia sunt sfinti si trebuiesc respectati ca atare, nu prea am auzit sa pomeneasca biserica de acesti martiri 😦

          mar

          23/09/2011 at 6:15 pm

          • nu e nevoie sa pomeneasca .sunt romani care stiu pe ce lume traiesc.cand intri la Petru Voda si discuti cu oamenii deja e o diferenta ca de la cer la pamant fata de RO de la tv si RO in care traiesc oamenii tacuti.

            zigzag

            23/09/2011 at 6:20 pm

        • Zigzag,

          Nu vreu sa intru intr-o polemica pe tema asta, acum. Referire mea a fost strict la multimea popilor (nu pot ca sa ii numesc preoti) cu grade, care nu si-au facut un mea culpa macar. Cred ca am fost explicit. :).

          eugeni

          23/09/2011 at 6:21 pm

      • Vorbesti de popa Sarbu si de altii ca el?

        ela

        23/09/2011 at 6:12 pm

        • NU!.. vorbesc de Parintele Iustin Parvu , de exemplu.ps: ti se pare ca as fi vreun admirator al slugilor lui iliescu?

          zigzag

          23/09/2011 at 6:14 pm

  29. Salut 🙂
    O postare frumoasa a lui @demeter!

    http://desydemeter.wordpress.com/2011/09/23/jan-van-eyck-2/

    Theophyle

    23/09/2011 at 5:55 pm

  30. ce chestie….
    „e uns”…
    „se afla sub har”….
    de-aia a si semnat abdicarea, nu? ca se afla sub „har”….
    de-aia si doarme cu decoratia lui Stalin sub perna si cu cea a lui Putin sub scufie, ca „sunt unse cu mir” , nu?
    cu mirul abdicarii….da, si al excomunicarii romanilor in Siberia, si al construirii societatii socialiste…da, foarte crestinesc….
    si cu tainele exilului sau in Elvetia, din care s-a intors tot cu fatza catre Moskova.
    ce misto requiem.

    luminita

    23/09/2011 at 5:59 pm

    • a fost uns, a fost sub har, a fost rege. Punct!

      Andrei

      23/09/2011 at 6:14 pm

      • cred ca punctul e gresit.eu nu ma refer la persoana lui mishu navetistu.ma refer la faptul ca RO a devenit din monarhie , republica cu japca.

        zigzag

        23/09/2011 at 6:16 pm

        • A devenit republica prin vointa unilaterala a „unsului” cu distinctia Pobeda. Semnat, parafat si cu trenul cu aur si tablouri plecat!

          Andrei

          23/09/2011 at 6:18 pm

          • exact!si atunci …republica nu e un bluf?faptul ca un individ a tradat nu inseamna ca Institutia Monarhiei a tradat.insasi constitutia faurita de ilici dupa 89 e o manarie si o tradare a intereselor poporului nostru.daca Ceausescu a fost dus cu pluta ce tre sa facem?desfiinta presidentia si ne transformam in triburi?

            zigzag

            23/09/2011 at 6:24 pm

            • „Bluful” asta de republica e prevazuta in Constitutie si e aprobata prin referendum. Institutia monarhiei nu poate fi nici vinovata ca a pus un tradator in fruntea ei, nici nevinovata pentru ca un tradator (a-propos, nu era orice individ, era regele) a tradat. Nici nu m-am referit la vinovati si nici la institutii. Discutam despre un individ uns de biserica ortodoxa romana rege si autodemis prin abdicare.

              Andrei

              23/09/2011 at 6:31 pm

          • Nu.A devenit republica in consecinta tranzactiilor de putere ale Marilor Puteri.Chiar daca Regele n-ar fi abdicat, Romania tot ar fi devenit republica.Regele nu putea sa impiedice asta, orice ar fi facut.Daca Regele ar fi devenit martir Romania n-ar mai fi devenit republica?Sa fim seriosi.

            p

            23/09/2011 at 6:27 pm

            • De unde stii? Doar presupui.

              Andrei

              23/09/2011 at 6:31 pm

              • Ce sa presupun? Tranzactiile de putere? Nu le pune nimeni la indoiala, exista toate dovezile istorice.
                Daca este sa fac o presupunere, aceasta ar fi:daca cineva isi inchipuie ca in noile aliante Regele poate fi folosit ca tap ispasitor pentru a explica in mod convenabil ce s-a intamplat cu Romania dupa WWII, cred ca se inseala.Cred ca e o tactica gresita.

                p

                23/09/2011 at 6:36 pm

              • Pai o dovada istorica este si abdicarea (singura din statele din europa de est, de altfel). Asadar judecam dupa dovezi sau dupa presupuneri?

                Andrei

                23/09/2011 at 6:42 pm

            • da, regele putea deveni martir daca se delimita de Iliescu.
              Dar n-a facut-o.
              Acum inca ii pupa poalele in vazul lumii.

              luminita

              23/09/2011 at 7:47 pm

      • cred ca l-au „uns” prea mult, ca a devenit alunecos de-a binelea de la atata unsoare.
        cat despre „har”….s-a ales praful de el, cand i-a cumparat titlul de altetza unui cabotin expirat ca Duda.

        luminita

        23/09/2011 at 7:44 pm

    • Argumentul bisericest, primatul intr-o discutie politica e de prost gust P. Iti inteleg piosenia, dar ca tata ce trebuie sa suporte indoctrinarea copiilor la dogma ortodoxa la 7 ani, argumentatia ta devine irelevanta. Asta ca sa nu spun ca imi evoca niste furii prea putin cuvioase despre biserica arghilofila romana.
      Sa nu uitam ca casa germana domnitoare a spus reject rudei sale ca o aguda.
      Sa imi fie cu iertare, dar propietatile pe care le-a obtinut fostul rege de la statul roman, pentru ca a lins acolo unde a fost scuipat, ii releva caracterul.
      Cum spunea Filip Chiorul? Ca toti oamenii pot fi cumparati, doar cantitatea de aur variaza?

      turnofftheglory

      23/09/2011 at 6:16 pm

      • ˝Argumentul bisericest, primatul intr-o discutie politica e de prost gust P.˝

        Inca odata, replica mea a fost adresata domnului Cetatean.Domnul Cetatean a adus intr-o discutie politica argumentul bisericesc fara sa fie atacat ca foloseste argumente de prost gust.Prin urmare m-am adresat domnului Cetatean cu agumentul ca harul transcede spiritul veacului.Greu de inteles.Dar inca odata, nu e pentru oricine, numai pentru cei care se dau mari ortodocsi

        p

        23/09/2011 at 6:23 pm

        • ia mai lasa-ma cu „HARUL” asta.
          Ce har ai detectat tu la momaia de exrege ?
          Te pomenesti ca o fi un iluminat , un sihastru ultradedicat credintei intr-un Dumnezeu.
          Adica e suficient sa il unga cu mir un popa pe un muritor ca acesta sa devina brusc un Superman, bre?
          Si faptelre lui ulterioare sa nu mai aiba nicio importantza?
          Nicio relevantza?
          Sa il luam de-a gata la pachet ca pe sfintele moashte?
          Ia-l acasa si imbalsameaza-l !
          daca atat te duce capul.
          macar de deochi poate te scapa, daca tot are „har”.

          luminita

          23/09/2011 at 7:57 pm

        • @p
          din fericire pentru tine, cetatean e ocupat cu probleme reale, din viata lui reala adicatelea,
          habar n-are el ca tu il interpelezi cu privire la „harul” care s-a pogorat peste moashtele socrului unei agude.

          luminita

          23/09/2011 at 8:10 pm

    • Salut luminita .
      Mihai a trait o perioada extrem de grea in tinerete si din punct de vedere politic . Nu putem noi sa judecam acele fapte , acele evenimente cind nu eram nici macar pe plansetele proiectantilor (adica a parintilor nostri ) la acele vremuri . 🙂 Putem in schimb sa avem opinii , pareri personale studiind documentele istorice . Concluzia generala : putea sa devina un martir raminind la putere si azi nimeni nu mai vorbea despre el fiind executat de mult de catre comunisti sau abdica si astfel a continuat sa traiasca . Capul care se apleaca palosul nu il taie . 🙂
      Personal cred ca e inutil sa discutam despre ce ar fi azi Romania cu un rege ajuns din nou la putere . Aceiasi coruptie , aceiasi justitie , aceiasi emigrare . A existat la fel si pe vremea cind casa regala conducea (macar teoretic) tara .

      Ștefan A.

      23/09/2011 at 6:18 pm

      • Pana intr-un punct Stefan. Pentru ca poti avea bafta sa te numesti Carol I si sa intri in istorie ca neamtul ce ne-a scos din Fanar, sau Mihaita, azi cu jucariile, maine cu sceptrul, apoi iar la jucarii.
        Sincer, perioada istorica e perioada istorica, insa eu il cunosc pe contemporanul Mihai. Cel ce a lins acolo unde a fost scuipat.
        Care e diferenta intre diverse secaturi ca Ciuhodaru si fostul rege? Cantitatea de bani la care si-a tranzactionat constiinta? Blazoanele regale se tineau cu onoare, orgoliu si maniere. Unde e blazonul casei regale? In studio la Gadea? In candidatura la presedentie a „altetei regale”?

        turnofftheglory

        23/09/2011 at 6:27 pm

      • eu am impresia ca vorbim despre o mumie care nici macar atunci cand era vie nu reusea sa vorbeasca romaneste fara o gangaveala buna de tratat la un logoped.
        ce tot atata energie consumata pentru un ratat din fasha rege cand avem atatea vestigii arheologice neexplorate inca?

        luminita

        23/09/2011 at 8:01 pm

  31. Pe .blogary.ro se naste o posibila solutie.

    Inteleg ca pe http://www.imondo.ro/blog/?p=3967 este privita cu suspiciune aceasta AcZ.

    tibi

    23/09/2011 at 6:12 pm

    • Tibi, pentru a naste e necesar ceva sex, adica actiune. Din pacate astia de dreapta sunt prea tandri. Fie adora preludiul, fie sunt lesbieni.

      turnofftheglory

      23/09/2011 at 6:19 pm

      • 😀

        Andrei

        23/09/2011 at 6:20 pm

      • :), :), 🙂

        eugeni

        23/09/2011 at 6:23 pm

      • 😆 te rog sa discriminezi ca ne „ataca” cititorii din umbra!

        mar

        23/09/2011 at 6:24 pm

        • Erata – sa nu discriminezi

          mar

          23/09/2011 at 6:24 pm

      • Turnof,
        lasa, nu te repezi cu sexul,
        ca ei o fac in vitro, bre. 😉 😯

        luminita

        23/09/2011 at 8:07 pm

        • Lumi nu e procreere in gasca asta de dreapta. Capitalul meu de rabdare a fost epuizat in aceste 7 zile. Cu guerilla online, cu vana si spam atotcuprinzator aveam cel putin o mie de posibili si miscam tot ce inseamna presa. Sa ai vizibilitatea Blogary si sa freci manganul cu glumite mi se pare revoltator.
          Nu mai suport porcaria asta.
          Alba ca Zapada daca o prind ramane fara fusta. Ne trebuie un partid al strungarilor si sudorilor. Un fel de partid de oameni care inteleg ca actiunea aduce rezultate.
          Ma amuzam cu un bun prieten astazi. Zicea ca mai degraba inchiriezi niste uneperisti cu vana, ii iei in leasing, le trasezi sarcinile si aia trec la actiune.
          Efectiv ajungi sa il intelegi pe Basescu. E minunat sa bei un ceai cu Andrei Plesu si Toader Paleologu, dar cand e vorba de harlet si matura te bazezi pe Luminita.
          Tind sa cred ca transferul de incredere onoreaza si osifica.

          turnofftheglory

          23/09/2011 at 8:17 pm

          • ce pot sa zic,
            m-as fi simtit si io honorata dar cand dadui cu ochii peste bazarea cu matura si harletzul….ntztzzzz,
            la astea-s refractara. Norocul meu ca intre timp s-au inventat aspiratorul si tractorul cu accesorii sapatoare , bre.
            Dar la figurat mi-ar conveni sa-i matur pe cativa i -nestimabili. 😆

            luminita

            23/09/2011 at 8:37 pm

  32. @p
    Fostul rege italian a fost si el uns de catre papa acelor timpuri in persoana . Si la catolici papa e generalul suprem a bisericii . Uite ca dupa atitia ani nici macar catolicii practicanti nu mai fac caz ca ex- regele italian a fost uns de papa . De ce la ortodocsi trebuie sa fie mai multa „militarie” in biserica ? Tinind cont si de faptul ca biserica catolica are un pact scris cu statul italian , este recunoscuta la ONU , numeste ambasadori prin lume . Unde este biserica ortodoxa romana din acest punct de vedere ?

    Ștefan A.

    23/09/2011 at 6:24 pm

    • In parc. Toarna fundatia mall-ului mantuirii argintului curat. Fac maine poimane conciliu de eliberare a indulgentelor.
      Cand ma gandesc la BOR si fac paralela cu Ceausescu ma apuca rasul. PCR ma speria ca imi striveste unghiile si ma bate la talpi in beciul lui Plesita. BOR e mult mai smecher, imi promite cazna eterna ca nu accept udatura de paste.
      Argumentul miruirii tine de traditia bizantina. Numai ca basileul era mai smecher si isi subordona biserica. El era un papa printre muritori. Avantajul estului autocratic.
      Pentru P explicatia cea mai corecta ar fi acesta, binecuvantarea religioasa e parte a ceremonialului religios. Insa monarhiile europene, devenite constitutionale si decorative, nu vor avea niciodata tupeul de a-si clama suprematia investirii ca „uns” in fata concetatenilor. In acel moment sentimentul monarhist s-ar topi ca untul in tigaie. De aceea printesele si printii cauta companioni proletari si merg pe bicicleta la palat.

      turnofftheglory

      23/09/2011 at 6:33 pm

      • N-am ce sa-ti raspund, poate domnul Cetatean ar putea sa-ti raspunda.Eu nu ma dau mare ortodox.

        p

        23/09/2011 at 6:38 pm

        • Sunt ortodox si sunt 100% impotriva Catedralei Mintuirii Neamului.

          Raspuns furnizat.

          Cetatean

          23/09/2011 at 6:53 pm

          • scz,
            Catedrala Mantuirii Banului.

            luminita

            23/09/2011 at 8:13 pm

  33. Vad ca lumea a inceput sa se certe pe motive care nu exista. Nu va lasati dusi de idea ca daca vine regele sa zica citeva vorbe in parlament se schimba ceva, si in nici un caz nu se va trece la nici un fel de monarhie. Spiritele s-au incins fara nici o baza reala.

    De acord ca Olanda si Finlanda au avut un comportament jalnic doar ca sa satisfaca niste vadimi locali votati de cetateni zapaciti complet de milioanele de musulmani si africani,( cel putin in Olanda unde am stat trei ani ca de Finlanda nu stiu), care nu se vor integra veci in societatile de acolo. Dar si noi am facut maximul sa le dam pretexte cite incape. Pai aproape zilnic judecatorii nostri dau verdicte strigatoare la cer, elibereaza criminali, mafioti, tilhari pe banda rulanta. Media Romaneasca e atit de impinzita de mitocani si mincinosi ca pina la urma da impresia ca asa e toata lumea. Presedinti si ministri din alte state sint jigniti in public de politicieni proeminenti.
    Ca eram gata tehnic, e una, dar cum se aplica tehnica aia? Ca si in 2007 eram gata tehnic, si dupa aia ce ne-am apucat de facut? Am pus taxa aia de prima inmatriculare, in fapt o taxa vamala ascunsa penrtu restul UE, parlamentarii s-au apucat de lovituri de palat, nu s-a ratat nici macar o ocazie din partea politicienilor de a incerca sa desfiinteze DNA, ANI, si in general sa incalcam cam tot ce ne-am angajat in tratatul de aderare. Dupa care i-am reales pe aceeasi politicieni in 2008.

    Aha

    23/09/2011 at 6:35 pm

    • Salut Aha
      Dupa cum poate marturisi acest blog , eu nu ma cert cu nimeni . Nu am motiv + ca sint si ardelean prin nastere. 🙂
      Eventual un schimb de opinii , pareri , dar asta nu a facut rau nimanui . Macar in ultimii 21 de ani . 🙂

      Ștefan A.

      23/09/2011 at 6:53 pm

  34. @p, sunt de acord cu tine in ceea ce spui cu referire la Rege si la taina mirungerii. Nu te pot contrazice pentru ca sunt de acord

    Insa dupa cum a remarcat Theophyle, eu ma refeream la Paleologu. Sper ca ai observat ca scriu (cu exceptia momentelor cind viteza imi joaca feste), Rege, cu R mare, atunci cind ma refer la Regele Mihai.

    Insa. Si aici avem un mare „insa”.

    Sa depasim latura religioasa si sa pasim te terenul constitutional si politic.

    1. Paleologu nu poate urechea pe nimeni, pe nici un deputat, senator si cu atit mai putin Presedinte facindu-i in tot felul sub pretextul ca e o chestie de „igiena” sau de „moralitate” sa vina Regele in Parlament. Din trei motive:

    a. Paleologu a depus un juramint sa respecte Constitutia acestei republici. Cind un parlamentar nu vrea sa voteze ca sa vina Regele in Parlament, are toate motivele constitutionale sa o faca, deoarece Constitutia interzice restauratia monarhica si orice degferenta aratata unui fost sau actual monarh al Romaniei de catre un parlamentar (repet, de catre un parlamentar) este incalcare de juramint si de Constitutie. Ca om, paleologu poate sa ii si faca pantofii Regelui, ca parlamentar nu are voie sa il ceara altora sa aiba aceeasi atutudine pe care el o are.

    b. Paleologu nu are nici un drept, ca om, sa dea lectii de moralitate si cum sa se raporteze cineva la Rege. Opiniile lui personale, umane, sa si le tina pentru sine. Paleologu nu e mai cu mot ca altii, nu are nimic care sa il faca arbiter morum. El se poarta ca un clovn (prestatia sa de la Conventia PDL a fost absolut gretoasa, cu glume adresata unei sali in scopul de a-l vota) si ii place.

    2. Politic, Paleologu nici nu isi da seama in ce se baga. A face jocurile unui securist ca Voiculescu ce profita de simpatiile unoir naivi monarhisti ca el ar putea fi taxat ca naivitate politica din partea unui tinar parlamentar, daca acest tinar parlamentar nu s-ar apuca sa dea lectii in special Presedintelui ales. Eu, personal, nu vreau sa imi vad Presedintele tarii primind lectiii de la Paleologu, mai ales cind „lectiile” alea dovedesc o orbire politica crasa.

    Cetatean

    23/09/2011 at 6:42 pm

  35. Buna seara!
    @p
    Nu numai mirungerea ci si casatoria este una din cele 7 taine. Mihai este al doilea copil al lui Carol II. Primul copil, Mircea, s-a nascut in urma casatoriei cu Zizi Lambrino. Urmand firul logicii tale, inseamna ca MihaI s-a nascut in afara casatoriei asa cum e ea recunoscuta de Biserica, sau ca a uzurpat tronul?

    bulz-al-arab(8stele-4 pe fiecare epolet)

    23/09/2011 at 6:42 pm

  36. ˝Pai o dovada istorica este si abdicarea (singura din statele din europa de est, de altfel). Asadar judecam dupa dovezi sau dupa presupuneri?˝

    Judecam dupa dovezi.Dovada ca orice ar fi facut Regele, Romania ar fi devenit republica o formulezi singur, in chiar enuntul de mai sus.
    Dovada este aceasta -si nu este decat o reformulare si o completare a enuntului tau-:Desi este singurul rege din Europa de est care a abdicat, toate celelalte tari din Europa de est au devenit republici.Prin urmare faptul ca regii lor n-au abdicat nu le-a ferit de a deveni republici.q.e.d.

    p

    23/09/2011 at 6:46 pm

  37. @, hai sa inchidem subiectull, te rog. Nu discutam despre Rege, ci despre Paleologu. Imi mentin opinia ca e un clovn care spune glume si are atitudini de Gica Contra doar pentru ca el considera ca e prea destept pentru politica, asa cum este facuta aceasta. L-am vazut la dezbateri de motiuni de cenzura citind carti, plicitisit de ce aude. Vai, m-am prapadit de admiratie!

    Mie, ca cetatean, imi placea probabil sa ii vad pe Crin si Ponta in streaming… insa ii ascultam pentru a sti ce gindesc si cum arata doi politicieni care trebuie sa fie tinuti departe de mecanismele Puterii. Paleologu se comporta de e prea bun pentru politica, nu se complica el cu chestiile „naspa”. De la inaltime, el da sfaturi despre cum sa se comporte ceilalti. Nu are calitatea asta.

    Cetatean

    23/09/2011 at 6:49 pm

  38. ˝@p, sunt de acord cu tine in ceea ce spui cu referire la Rege si la taina mirungerii˝

    Cetatean, inseamna esti de acord si ca intre a te pretinde ortodox si a-l batjocori pe Regele Mihai este o incompatibilitate.

    p

    23/09/2011 at 6:59 pm

    • @p Regele Mihai s-a lasat batjocorit singur, nu a avut personalitate. Cata vreme exista dovezi prin care a acceptat medalie de la Stalin si dote de la comunisti lucrurile sunt clare.
      In plus regalitatea este ceva depasit, ptr. Romania Regele Mihai este ex Regele ptr. simplu motiv ca a abdicat.

      mar

      23/09/2011 at 7:08 pm

    • P,
      de mult nu am avut placerea vizitelor tale – Te rog inainte a continua sa enervezi lumea – citeste te rog 2 postari care au fost postate pe acest blog!

      https://theophylepoliteia.wordpress.com/2011/06/23/jocul-de-a-istoria/

      https://theophylepoliteia.wordpress.com/2011/06/24/o-poveste-cu-multe-epitete/

      Acest Rege Lear a fost manipulat de la varsta de 6 ani – la inceput de familia lui in funte cu tatal si unchiul sau, astazi de copiii lui si o gasca de securisti.

      Theophyle

      23/09/2011 at 7:09 pm

    • Mihai I nu este un simbol si nici nu este o valoare. Cei care il privesc asa gresesc: omul a facut prea multe si prea mari pentru ai fi trecute cu vederea.
      Si in timpul domnie si in ziua de astazi, oameni politici interesati au intretinut o anume imagine buna a regelui, in interesul propriu sau de partid. De exemplu pentru 23 August, pe langa rege au mai fost si altii non-comunisti care au participat la acel act – act care a avut o INTENTIE buna dar care a dus la atat de mult rau Romaniei si romanilor (raul l-au facut in principal cuceritorul si comunistii impusi de acel cuceritor).

      CFG

      23/09/2011 at 7:13 pm

  39. @p, orice spui si vei spune ai dreptate. Eu inchei aici.

    Andrei

    23/09/2011 at 7:03 pm

  40. Aua, ce mai controverse, ce ne preocupam de unsul lui Dumnezeu si de singele albastru. E clar ca Mihai I e un fost monarh. E clar ca si-a maritat fata cu un plebeu securist, fiindca de atita inzucht prin Europa, li s-au tot nascut copii dereglati mental. L-am vazut pe printul Alexandru de Hohenzollern. Un retardat. L-am vazut pe Ferfried, tot Hohenzollern. I se spune Foffi. Un tembel. Amindoi ar avea, teoretic, cindva, drept la tron. Consultati lista oficiala a casei de Hohenzollern
    Ca Mihai I a mai sperat ca Margareta mai poate produce urmasi la 40 si ceva de ani e altceva. S-au mai vazut cazuri, dar ar fi trebuit sa-i solicite ginerelui un certificat de putirinta reala.

    N-am niciun chef sa glorific si sa respect un fost monarh, care n-a facut absolut nimic in viata. Daca evaluam toti fostii monarhi europeni, toti au facut ceva dupa ce si-au pierdut dreptul de a face si drege prin vointa divina. Mihai I s-a straduit sa produca un urmas pe linie masculina. N-a fost sa fie. Acum fiica-sa e urmasa. Urmasa la ce, nu se specifica. Case closed si gata cu prosternarile bisericoase.

    ina eyre

    23/09/2011 at 7:04 pm

  41. @P, eu nu emit aprecieri batjocoritoare despre Rege. Eu vorbeam de Paleologu.

    Poti fi ortodox si fara a fi monarhist. A batjocori pe oricine (nu numai pe Rege) este necrestinesc.

    Nu vreau sa explorez problema teologica a persistentei harului (primit prin mirungere, de catre Patriarh, la incoronare) asupra unui Rege care a renuntat constient si cu deplina vointa („pentru mine si urmasii mei”) la calitatea in care a primit mirungerea. E…complicat.

    Cetatean

    23/09/2011 at 7:05 pm

  42. @inca o data, hai sa inchidem si sa lasam in fasole toata treaba care a pornit de la musiu Paleologu. daca nu ar fi astfel de iesiri de-ale lui, nici nu am sti ca exista. Politicianul lu’ peste monarhistu’ cu juramint pe Constitutia lui Iliescu-Iorgovan care interzice restaurarea monarhiei.

    Cetatean

    23/09/2011 at 7:08 pm

    • A avut dreptate Paleologu: e necesar un dus rece. 😀

      Andrei

      23/09/2011 at 7:17 pm

  43. OOOO, asta da motivare a ICCJ intr-un dosar politic:

    http://www.mediafax.ro/social/exclusiv-iccj-impartirea-politica-a-functiilor-publice-meteahna-a-societatii-romanesti-fara-a-avea-si-o-conotatie-penala-8791499/

    Impărţirea şi ocuparea funcţiilor publice pe criterii politice, potrivit unor algoritmuri stabilite între partidele aflate la putere, reprezintă o meteahnă a societăţii româneşti, fără ca acestea să aibe în toate cazurile şi o conotaţie penală, eventual ca şi act de corupţie, notează judecătorii în documentul citat.

    Super, ICCJ face aprecieri „politice” si videaza de continut penal conceptul de „coruptie”, facindu-l ceva „normal” sub aspect juridico-politic.

    Incredibil, am trait sa vad si asta, Sandeii legitimind coruptia. Sandeii de la sectia lui Pandrea.

    Cetatean

    23/09/2011 at 7:15 pm

    • cetatean 😆
      Cum le gasesti tu pe toate . 🙂
      Adica in baza logicii ICCJ , pilele , cunostintele , relatile sint ceva normal si absolut just juritic . Mai lipseste sa declare ca si spaga e ceva clasic mioritic si ca urmare nu poate fi pedepsita . Astia cred ca sint toti cu facultatea de drept facuta pe vremea comunismului . Dinozauri care trebuie sa apere alti dinozauri . 🙂

      Ștefan A.

      23/09/2011 at 7:25 pm

      • Exact! Conform rationamentului Sandeilor de la sectia cu cea mai mare miza a ICCJ, „coruptia” ca fapta cu incarcatura oenala nu exista, exista doar „negocieri” si „algoritmuri politice” prin care se traficheaza functii.

        Chestia asta, oricit de ciudat o sa ti se para, Stefane, imi intareste una din concluziile la care duce serialul meu si despre care voi scrie la momentul potrivit. Pina acum m-am tot framintat si ma gindeam ca exagerez cu un sir de consecinte pe care le vad dezvoltindu-se din acele articole care fac CSM-ul „independent”, acum vad ca Sandeii imi dau dreptate.

        Cetatean

        23/09/2011 at 7:31 pm

  44. off topic. Ce nu face Guvernul face UE prin vocea Comisarului Hahn, care i-a bagat in corzi. Sa vedem daca pot respecta termenul ca ceasul a inceput sa ticaie, in plus decat maine nu-i poimaine 😦
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-10213668-comisarul-hahn-acum-sau-niciodata-romania-trebuie-cheltuiasca-banii-europeni-din-exercitiul-2007-2013.htm

    mar

    23/09/2011 at 7:21 pm

    • Daca nu cheltuiesc banii , vin taiati si se duc la alte tari . Mai mare rusine ca asta . 😦

      Ștefan A.

      23/09/2011 at 7:27 pm

      • salut Stefan! 🙂 .mare dreptate ai.dar deh..acu’ mishu navetistu si paleologu sunt problemele nationale.daca mishu ar renunta sa mai calce prin Parlament iar paleologu si ar lua logodnica si ar s ar muta la casa regala a Danemarcei probabil toate problemele RO ar disparea.ar muri si criza economica iar functionarii incompetenti din administratie ar deveni brusc niste „genii” in domeniu. 🙂 .dar asta e poporul..vine nea cutare arunca o vorba si incepe nebunia. 🙂

        zigzag

        23/09/2011 at 7:59 pm

  45. Urmaresc ce se intampla cu AcZ si cu interes pe unii dintre strategii miscarii care scriu pe Blogary (Mihail Neamtu, Aligica, Vlaston, … ). Insa asta le intrece pe toate: „Deocamdată, singurul membru al Asociaţiei care îşi poate dedica tot timpul şi toată energia Asociaţiei sînt eu” – zice Bleen.

    Asadar Asociatia Bleen nu Blogary. Cum spuneam si azi in articol, nu vad AcZ-ul nascandu-se acolo.

    Andrei

    23/09/2011 at 7:51 pm

    • Persefonele? 😆

      ela

      23/09/2011 at 8:00 pm

    • Andrei te rog frumos,
      Fara „stiri” intre bloguri. Au reusit niste „oameni buni” sa creeze o atmosfera foarte nesanatosa. Deci ROG! fara rapoarte, linkuri si comentarii despre ce se intampla acolo. Nu am chef de critici si animozitati!

      Fiecare cu ciorba lui!

      Theophyle

      23/09/2011 at 8:13 pm

      • Ca tot ai vorbit de zeama dragul meu prieten. Avem ultima zeama politica veche de un an. Daca ar fi sa tratam un subiect politic pios cu judecatile de apoi, oare cine ar fi actorii. Simt niste mancari in photoshopae si am chef sa rad nu sa ma sperii de Hellas si Abbas.

        turnofftheglory

        23/09/2011 at 8:19 pm

      • Am inteles, promit sa nu se mai repete: scopul nu este sa agit spiritele ci sa le unesc. 😦

        Andrei

        23/09/2011 at 8:23 pm

      • bună seara.

        Theophyle, consider (cu imens regret) că avertismentull tău este valabil şi pentru. 😦

        val_one

        23/09/2011 at 8:41 pm

        • „valabil şi pentru mine”

          scuze.

          val_one

          23/09/2011 at 8:45 pm

        • val_one 🙂
          vreau sa ma intelegi – o vorba aici o vorba acolo si dupa aia mare galagie. – cum a mai fost. Ii apreciez pentru ceea ce fac si am sa-i ajut cand vor avea nevoie. Astep sa-i vad si astept sa se miste ceva cu adevarat. Deocamdata nu am nevoie de „razboaie” si probabil nici ei!

          Theophyle

          23/09/2011 at 8:46 pm

  46. Salut zigzag
    Ne dam in ceasul mortii sa vedem ce si cum cu Alba ca Zapada (care in opinia mea va fi tot o tinara de moravuri usoare ca restul gastii 🙂 ) , sa descifram ce vrea piratul , Paleologul si nu vedem ca stam sa pierdem si banii aia gratis de la UE . Cu agravantul ca daca nu cheltuim TOTI BANII acum , la urmatoarea runda de finantare (2014- 2020 ) iarasi o sa apara ceva stat strain care sa zica BINE . 🙂 Nu sinteti in stare sa cheltuiti 20 miliarde gratis din 2007 pina in 2013 si atunci la ce sa va mai finantam ? 😦 Si iarasi huoooo, garda financiara la vami , presedintele pe ecrane si tot tambalaul de acum cu Schengen . Dar in varianta viitoare . Foarte asemanatoare . 😦 Ma chinui de ceva timp pe acest blog (dar si pe altele ) sa atrag atentia ca ne luptam pentru unsori , alifii 🙂 lasind in amarul lor faptele importante , strategice cu consecinte pe timp lung . Cred ca in general multora le fuge esentialul . Incapacitatea de a sta in UE , la cerintele cerute . Parerea mea , subiectiva . 😦

    Ștefan A.

    23/09/2011 at 8:20 pm

    • Stefan gustul meu pentru tipul asta de democratie originala scade simtitor. Nu imi vine sa cred cata lipsa de altruism si dedicatie unui scop nobil e in firea noastra.
      Astazi am avut parte de surprinderea unui partener german caruia ii ceream o oferta ce sa fie mentinuta pentru urmatoarele 12 luni. Asta e o cerinta pentru accesarea fondurilor europene, ca oferta ferma sa se mentina un an de zile? E o bariera inutila, idioata si absolut penibila.

      turnofftheglory

      23/09/2011 at 8:28 pm

    • 😛

      zigzag

      23/09/2011 at 8:39 pm

  47. SaIut Te0phyIe,
    Eu intru mai rar caci am trebi
    Dar ce pui nene in p0stari, ca vad ca au inceput sa fie de Ia 150 c0mentarii in sus fiecare 🙂

    Un tanar de stanga

    23/09/2011 at 8:24 pm

    • Salut TDS –
      esti intotdeauna binevenit 😆

      Theophyle

      23/09/2011 at 8:31 pm

    • Pasiune . 🙂

      Ștefan A.

      23/09/2011 at 8:38 pm

  48. MI se pare complet aiurea propozitia Romania exporta tigani. Tiganii circulau destul de liber si pe vremea lui Ceasca.Si nu tiganii ca etnie sunt problema ci comportamentul antisocial al unora dintre ei( ciorditul si cersitul)Iar acest tip de comportament nu e monopolul tiganior.Daca vrem sa construim o Europa unita trebuie sa avem un set unitar de valori comune si o legislatie la fel de unitara bazata pe ele.Iar al doilea pas este punerea in practica a acestei legislatii. O zi buna !

    Sile

    23/09/2011 at 8:29 pm

  49. Telejurnale italiene in direct :
    – Grecia ar putea reduce datoria cu 50 % din pix . Adica faliment pilotat .
    – Satelitul american a incetinit coborirea si deci ceva fragmente vor cadea ( daca vor cadea ) in Nord Italia incepind cu ora 01 din acesta noapte .
    – 3 militari italieni morti in Afganistan .
    – Lista cu 8 parlamentari homosexuali care se declara impotriva acestora . 🙂
    – Italia e pe drumuri dar ne prefacem ca tot este OK . (asta de la mine , ca supliment 🙂 )

    Ștefan A.

    23/09/2011 at 8:45 pm

  50. pe mine mä supärä, incorectitudinea UE, fatzä de romania,
    pt. cä stiu, cred cä in unele privintze, este mai corectä si cu lectziile la zi,

    decat alte tzäri. „spun asta cä stiu.”

    theo

    23/09/2011 at 8:53 pm

  51. DL: Vlaston nu-mi place, este cu 2 fetze.

    theo

    23/09/2011 at 8:56 pm

    • Theo,
      Nu-i frumos! Dl Vlaston este un om respectabil care poate are opinii divergente de ale tale, insa asta in nici un caz nu il face in felul in care crezi tu! Va rog mult fata animozitati!

      Theophyle

      23/09/2011 at 8:58 pm

      • Theophyle draga cred ca sint efectele invizibile a caderii satelitului american .
        Personal am batut cimpii ca niciodata pe blogul doamnei demeter. 🙂
        Ori e satelitul , ori neutrinii care depasesc viteza luminii trecind prin capetele noastre (al meu ) goale si nu lasa nici o urma . 😆

        Ștefan A.

        23/09/2011 at 9:08 pm

        • Lasa Srefan ca tu esti de-a casei 🙂

          Theophyle

          23/09/2011 at 9:10 pm

  52. asta a fost pärerea mea, scuze.

    theo

    23/09/2011 at 9:08 pm

    • OK!
      THEO suntem putini. Pacat sa ne certam intre noi!

      Theophyle

      23/09/2011 at 9:11 pm

  53. nu-tzi face griji, suntem multzi si vom fii si mai multzi

    theo

    23/09/2011 at 9:17 pm

    • Suntem putini :(, stiu, vazut, … trait … 😦
      Sanse de crestere exista, insa 🙂

      CFG

      23/09/2011 at 9:43 pm

  54. Am fost afara sa inspectez cerul . 😆
    Am constata ca nu este nici o urma de satelit ( e noros 🙂 )
    Ca urmare si folosind logica mioritica atit de des intilnita pe niste bloguri , e tot o facatura americana sa loveasca in euro . 😆 😆

    Ștefan A.

    23/09/2011 at 9:27 pm

    • 😆 😆 😆
      unde o sa pice satelitul, acolo o sa ploua cu carnatzi trei zile, am citit io undeva.

      luminita

      23/09/2011 at 9:31 pm

      • Stefan , din satelit vor pica niste lingouri de aur 😛 😛 😛 si cica portierea dreapta a satelitului e de platina 🙂 😀 .De asta pica in draci azi si aurul si argintul pe bursa.se duce naibii si mineritul de la Rosia Montana :))

        zigzag

        23/09/2011 at 9:40 pm

        • 😆
          Indiscutabil asta e facatura americana la ordinul lui Basescu . 😆 😆

          Ștefan A.

          23/09/2011 at 9:48 pm

        • zigzag,
          asta e o diversiune cu lingourile,
          te rog sa nu induci italienii in eroare.
          cu carnati o sa ploua, am citit sigur undeva , dar nu mai stiu unde. 😛 😀 😛

          luminita

          23/09/2011 at 10:08 pm

  55. Buna seara.Eu cred ca ceea ce se intimpla cu Romania si Bulgaria este o manifestare a unui transfer emotional.Toate relele pe care o minoritate plina de defecte le face prin Europa s-au transferat asupra unor tari care sunt compuse din oameni care nu sunt inferiori din nici un punct de vedere.Mecanismul e simplu: tiganii sunt asa fiindca voi romanii nu i-ati educat si ca atare si voi sunteti la fel. Are dreptate Theophyle: defectul nostru e ca nu i-am educat in Auschwitz, asa cum au facut domnii din Olanda.Poate ca romanii sunt neglijenti ( una din sursele coruptiei) dar nu au omorit pe nimeni. Cit priveste coruptia putem lua lectii de la alte tari din Occident.Problema noastra e ca la noi coruptia e democratica, in timp ce la ei e o chestie de elite;in rest daca o masuram ca euro/cap de locuitor cred ca stam mai bine ca ei.

    bigone

    23/09/2011 at 9:29 pm

    • 😆

      luminita

      23/09/2011 at 9:32 pm

    • pai politicienii nostri nu s au „corupt” singuri la etapa „privatizari”.au venit maestrii ai coruptiei de pe alte coclauri si i au infestat pe ai nostri.daca nu ofereau occidentalii mita ..mai puneau ei mana pe companiile romanesti?ar trebui exclusi din UE toti si sa ramanem doar noi 🙂 🙂

      zigzag

      23/09/2011 at 9:43 pm

    • bigone salut 🙂
      Se intampla intotdeauna cand sunt probleme. Cei care nu fac parte din gasca sunt cei vinovati. Nimic nou

      Theophyle

      23/09/2011 at 10:08 pm

  56. Discurs al liderului palestinez la ONU . Ovatii si aplauze la scena deschisa . Citez : sintem ultimul popor sub ocupatie straina .
    Liderul israelian a luat si el cuvintul . bla , bla , bla . 😦

    Ștefan A.

    23/09/2011 at 9:50 pm

  57. Un articol bun pe tema semnalata de Stefan:

    http://inliniedreapta.net/nu-statului-palestinian/

    Cetatean

    23/09/2011 at 9:55 pm

    • kosovo da..Palestina nu.interesu’ poarta fesu cam asa se zice parca 🙂

      zigzag

      23/09/2011 at 10:00 pm

      • Kosovo, un fiasco al Occidentului. Nici nu isi dau seama ce cutie au deschis.

        Cetatean

        23/09/2011 at 10:06 pm

        • Ba ei au inceput sa inteleaga ca i-au invitat in cel mai bun caz pe sauditi in cel mai rau caz pe iranieni 😦 Turcii sunt deja acolo!

          Theophyle

          23/09/2011 at 10:10 pm

          • mintea de pe urma a occidentalului care face politica si razboaie cu fundul, nu cu capul.

            Cetatean

            23/09/2011 at 10:17 pm

        • Kosovo are noroc ca sarbii s-au pus pe reconstruit si pe reintegrat in Europa, altfel fitilul s-ar fi reaprins .
          Transnistria insa transcede deceniile tot sub armata rosie .
          Potentiale conflicte exista in stare mai mult sau mai putin latenta si in Europa.

          luminita

          23/09/2011 at 10:15 pm

  58. Temperatura e in crestere in Orient. Greu de prevazut ce se va intimpla-probabil un nou conflict.

    bigone

    23/09/2011 at 10:03 pm

    • E de asteptat,
      Cred ca pe la sfarsitul lui Octombrie – cel mai tarziu in mai, anul viitor.

      Theophyle

      23/09/2011 at 10:09 pm

  59. buna seara,

    Astazi am citit ca Olanda se impotriveste fata de abordarea subiectului la intalnirea sefilor de stat ai Uniunii, care va avea loc în perioada 17-18 octombrie la Bruxelles. Asta in nici un caz nu trebuie sa se intample!

    fiti atenti la data de 17-18 octombrie 2011.

    daca Basescu se va duce la Bruxelles problema Schengen va fi si abordata si rezolvata.

    pariu pe o cutie de bere
    🙂

    skorpion

    23/09/2011 at 10:14 pm

    • Skiprpi 🙂 Numai o cutie?!

      Theophyle

      23/09/2011 at 10:20 pm

      • lada de bere este OK?
        😛

        skorpion

        23/09/2011 at 10:21 pm

        • Lasa ca o facem 50% – 50% – crede-ma ca mi-ar place si mie!

          Theophyle

          23/09/2011 at 10:23 pm

  60. 😆
    miza e prea mare ca sa pariez pe o bere la cutie.
    si nu cunosc procedurile Parlamentului european,
    daca s-a amanat cauza pentru primavara 2012 ce sanse are Basescu sa devanseze termenul ?

    luminita

    23/09/2011 at 10:22 pm

    • nu multe lumi 😦
      ne imbatam si noi cu o bere virtuala 😦

      Theophyle

      23/09/2011 at 10:24 pm

      • io mai degraba as bea o bere la remaniere.
        sunt vreo cinci- sase figuri cu care as vrea sa se simplifice peisajul guvernului Boc enshpe.
        (ca le-am pierdut sirul, sorry ! ).

        luminita

        23/09/2011 at 10:28 pm

    • ce-au facut olandezii si finlandezii incalca tratatul de la lisabona,
      de ce nu s-ar face ceva si invers?

      (oricum multi olandezi – oameni de afaceri – au fost nemultumiti de decizia Olandei)

      sa asteptam 17 – 18 octombrie,
      🙂

      skorpion

      23/09/2011 at 10:24 pm

  61. buna caricatura,,,,,de la silicoane pe cine naibilii poti sa alaptezi?
    rad si extraterestrii de noi……suntem in urma rau cu tehnologia .

    luminita

    24/09/2011 at 12:12 am

  62. Noapte buna, Romania, oriunde te-ai afla!

    luminita

    24/09/2011 at 12:12 am

  63. Buna Dimineata la Toata lumea 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    24/09/2011 at 8:37 am


Comentariile sunt închise.