Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Formă, fond şi spiritul vremurilor

Sa incepem de la “forma”. Bineinteles ca cel mai mare expert ale formelor din istoria Romaniei a fost si va ramane pe veci Titu Maiorescu, care cu marea lui intelepciune zicea la sfarsitul secolului al XIX-lea un mare adevar, valabil pana astazi:

[…] Cuvântul, ca şi alte mijloace de beţie, e, pănă la un grad oarecare, un stimulent al inteligenţei. Consumat însă în cantităţi prea mari şi mai ales preparat astfel încât să se prea eterizeze şi să-şi piardă cu totul cuprinsul intuitiv al realităţii, el devine un mijloc puternic pentru ameţirea inteligenţei. […]Simptomele patologice ale ameţelei produse prin întrebuinţarea nefirească a cuvintelor ni se înfăţişază treptat după intensitatea îmbolnăvirii. Primul simptom este o cantitate nepotrivită a vorbelor în comparare cu spiritul căruia vor să-i servească de îmbrăcăminte.

În curând se arată al doilea simptom în depărtarea oricărui spirit şi întrebuinţarea cuvintelor seci; atunci tonul gol al vocalelor şi consonantelor a uimit mintea scriitorului sau vorbitorului, cuvintele curg într-o confuzie naivă şi creierii sunt turburaţi numai de necontenita vibrare a nervilor acustici. Vine apoi slăbirea manifestă a inteligenţei: pierderea oricărui şir logic, contrazicerea gândurilor puse lângăolaltă, violenţa nemotivată a limbajului. […] Intreg articolul semnat de Titu Maiorescu legat de acest subiect poate fi citit aici.

Sa continuam la “fond.” In ultimii 50 de ani au aparut in Occidentul democratic cam 180 de miscari politice de toate soiurile, care au reusit sa intre in Parlamentele tarilor lor, la nivel national sau local. Dintre cele 180 de miscari politice (partide), au supravietuit primului mandat mai putin de 100 si celui de al doilea mandat mai putin de 60. Majoritatea au fost capturate de vechile partide prin aliante sau prin disiparea electoratului sau ale reprezentantilor trimisi de aceste noi formatiuni in Parlamentele centrale sau locale. Intr-o analiza extrem de interesanta, care reflecta acest fenomen in realitatile Germane si Olandeze, reuseste autorul sa gaseasca un numitor comun. Articolul numit semnificativ: “Profeti, Purificatori si Lideri”, mentioneaza cateva idei care ar trebui luate in considerare pentru orcine se gandeste la o formatiune de acest gen. Cateva le-am adoptat si eu, formulandu-le in felul in care cred eu ca ar trebui formulate.

  1. Un nou partid are nevoie de un proiect politic care sa militeze pentru realizarea unor solutii pentru unele probleme sociale care sunt importante intregului electorat. As zice eu – justitie, sanatate, educatie.
  2. Noul partid trebuie sa se delimiteze  prin fapte de vechea clasa politica, militand pentru o purificare si construire a unei noi clase politice. Necesitatea unei noi ideologii este mai putin importanta pentru electorat cat pentru atragerea de membrii si sustinatori. Creerea unui partid-tampon cu nume inregistrat la OSIM ar fi o prostie care va fi identificata si atacata imediat ca un factor de alianta cu un vechi partid compromis deja.  Eu prefer o doctrina conservator-liberala, asa cum am mentionat in articolul de ieri. Nu-mi pasa daca acest nou partid se va denumi si “Emil si detectivii”.
  3. O noua miscare politica are nevoie de un lider cunoscut, care poate “cuceri” opinia publica cu ideile pe care le sustine. Nici Moise, care a “discutat” cu Dumnezeu pe Muntele Sinai, nu a reusit sa-i convinga prea usor pe iudeii de la poalele muntelui care si-au construit o minunatie de vitel-de-aur. Inca nu-l cunosc dar va asigur ca-l caut.
  4. Nici o noua miscare politica nu se poate afirma daca nu va ajunge la o masa critica de membri-suporteri, mijloace financiare si atentia mass-mediei. Intotdeauna sunt preferabili bani putini de la multi oameni decat bani multi de la putini oameni. Masa critica a membrilor in numarul de participanti la alegerile din Romania ar fi 100 de mii. O masa critica, care nu poate fi atinsa in mai putin de 24 de luni. Un buget electoral, conform analizei mele, nu poate fi mai mic de doua milioane de euro.
  5. Un nou partid politic bazat, pe o miscare populara, reuseste mult mai mult apeland la traditiile ideologice uitate sau neglijate in timp. Cred ca Petru Carp si principiile lui conservatoare ar fi un reper de mare calitate, desi as putea gasi si altele, nu mai putin plauzibile. Bineinteles fara a apela la un rege Lear, suspus manipulatiilor de la varsta de 6 ani si pana la zilele noastre.
  6. Toate aceste noi partide sau miscari sunt dependente de “conjunctura”. Nu cred ca exista o conjunctura mai favorabila decat cea existenta. O politica fara politicieni (de genul celor existenti astazi) este  punctul conjunctural cautat.
  7.  Avand in vedere ca o mare parte a electoratului este in mana “primarilor”, dezvoltarea politica a acestui nou partid – miscare populara – trebuie inceputa la nivel local. Deci lupta pentru Bucuresti este importanta mai mult decat orice alta confruntare politica. Capitala intruneste toate conditiile si oportunitatile primare pentru construirea unui astfel de nou partid. Bineinteles ca oportunitatile pot aparea pretutindeni – Targu Mures, Timisoara, Galati sau Iasi. Nu am enumarat localitatile intamplator.

In sfarsit, ajungem la “Spiritul Vremurilor”. Daca pe 12 august a.c., Presedintele tarii se ferea sa vorbeasca de “criza” si o zi mai tarziu si Isarescu se ferea si el, ieri a spus-o Basescu cu voce tare – “Cred că perioada de criză se va întinde pe termen mediu – 2, 3, 4 ani” .  Asta ar insemna un singur lucru – spiritul timpului se numeste incertitudine, aici si peste tot. Cred ca aceasta perioada lipsita de certitudini, plina de tendinte contrare, de multe ori ambivalente, necesita schimbari in viziune si poate mai mult decat oricand un nou contract social. Oameni noi pentru vremuri noi. Roma nu s-a construit intr-o singura zi, si nici cu egoul de care multi dau dovada. Senatorii nu se aleg la inceput, ci numai dupa castigarea alegerilor. Mai intai Bucurestiul!

Anunțuri

108 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. salve, all,

    pai, sa incepem cu Bucurestiul!!

    cine se inscrie?

    🙂

    skorpion

    22/09/2011 at 3:13 pm

  2. Excelent articol 🙂 Conjunctura e intr-adevar foarte buna pentru aparitia unei miscari politice „fara politicieni”.
    E, de asemenea, remarcabil cat de bine descrie Maiorescu simptomele bolii de care sufera majoritatea liderilor politici sau de opinie de la noi!

    P.S.
    Cu respect, cred ca „masa critica de membrii” are un „i” in plus…

    Radu

    22/09/2011 at 3:19 pm

  3. „Completul de cinci judecători de la instanţa supremă a dat publicităţii astăzi motivarea deciziei din 18 iulie 2011 prin care senatorul Cătălin Voicu a fost eliberat din arestul Peniteciarului Rahova. În motivare se arată că senatorul Cătălin Voicu are un domiciliu stabil, are familie organizată, doi copii în întreţinere, nu are antecedente penale.

    Magistraţii reţin aceste aspecte în sensul jurisprudenţei CEDO despre care arată că “a statuat că pericolul pe care îl prezintă inculpatul şi care i-ar atrage starea de detenţie provizorie nu trebuie apreciat numai pe baza gravităţii faptei, a sancţiunilor penale şi a celor civile care îl ameninţă pe inculpat ci în cauză intervin şi alte circumstanţe cum ar fi: caracterul inculpatului, moralitatea sa, domiciliul, profesia, resursele materiale, legătura cu familia”, susţineri preluare din cauza Neumaister contra Austriei.”

    Auzi, domn`e ! Circumstante : „caracterul si moralitate inculpatului”… 😆 😆

    http://www.adevarul.ro/actualitate/eveniment/De_ce_a_fost_eliberat_senatorul_PSD_Catalin_Voicu-_are_un_domiciliu_stabil-are_familie_organizata_si_doi_copii_in_intretinere_0_559144524.html

    Tzepelica

    22/09/2011 at 3:36 pm

    • ca trebuia sau trebuia eliberat e una;altceva mi se pare curios: in peste 12 luni nu s-a finalizat rechizitoriul…
      parca aveau inregistrari,aveau probe…

      intamplator

      22/09/2011 at 3:39 pm

  4. Virtu si conjunctura/oportunitate 🙂
    Da este momentul. Articolul era asteptat deceva timp 🙂 Bun articol.
    Nu numai Bucurestiul ci si in alte orase daca exista resurse.

    Incertitudinea niveleaza unele lucruri. Pot apare noi forme precum poate apare ceva fondat pe altceva.

    Un lider coaguleaza si face ca lucrurile sa avanseze. Sa speram ca apare, pana atunci ce este de facut?

    CFG

    22/09/2011 at 3:38 pm

  5. Mi-am dat silinta sa gasesc ceva si sa te contrazic cumva, undeva dar nu am reusit 😉
    La punctul 3 cred ca si un nou/inca necunoscut lider s-ar impune daca ar avea sprijin, carisma, verb.

    Tio

    22/09/2011 at 3:43 pm

  6. Cu siguranta, conditiile sunt coapte (ca sa folosesc o binecunoscuta sintagma).
    Iar masa critica poate fi atinsa intr-un timp rezonabil, chiar pana la alegeri.
    Pt. ca inca mai exista multi, foarte multi romani onesti, corecti, competenti, varfuri in meseria lor, cu realizari concrete in spate.
    Care sunt scarbiti de comportamentul actualei clase politice si chiar n-au ce sa voteze.
    Potentialul estimat de mine e cam de 30 %, din care ar putea veni la urne jumatate.
    Un procent cuprins intre 10-15 % mi se pare realizabil.
    Sigur, in conditiile in care se propune un lider care sa inspire incredere, serios, fara pata, nesantajabil.
    Dublat de o echipa aleasa pe aceleasi criterii.
    Tineri incisivi, independenti de actualii lideri politici, oameni decisi sa treaca de la „forma” la „reforma”.

    Tzepelica

    22/09/2011 at 3:46 pm

  7. Uite un om potrivit spiritului vremurilor, un om ce ar castiga cu usurinta orice primarie din tara inclusiv Bucuresti: Raed Arafat.
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-9666229-fanaticul.htm

    lamb

    22/09/2011 at 3:54 pm

    • Mai e nevoie de un lucru : sa vrea si el.

      Tzepelica

      22/09/2011 at 4:01 pm

    • @zigzag
      buna ziua
      csm o sa spuna ca baconschi: nu-i problema lor;daca ministrul de externe si-a permis asa ceva cu atit mai mult poate csm-in acest caz;
      solutia e o miscare la firul ierbii(reiau ce am spus mai devreme)
      a. boicotarea produselor olandeze
      b.greva a prostituatelor romane din olanda;
      a nu stiu cite sanse are ,dar b, are mari sanse;amsterdamul va fi amenintat de faliment daca „fetele”intra in greva

      intamplator

      22/09/2011 at 4:40 pm

      • parerea mea e alta.Olanda face un bine RO si cere masuri ptr combaterea coruptiei.ar trebui boicotati cei din justitie care ne au adus in halul in care rad alte state de noi.noi cei de pe blog nu cerem justitie corecta?cerem.dar suntem „anonimi” vorba tov.danilet.uite ca olanda nu e anonima.si stie exact ce se intampla in RO.

        zigzag

        22/09/2011 at 4:45 pm

  8. Voi dedicat un articol mai pe seara pe marginea acestui subiect. Va veni ca o completare la ceea ce spune Theophyle. Insa unghiul din care va propun sa urmariti posibilitatea al naibii de probabila a noii miscari politice va va surprinde.

    turnofftheglory

    22/09/2011 at 4:19 pm

    • Sa vedem.

      Nici eu nu sunt de acord cu ce zice Theophyle, eu cred ca internetul a schimbat extrem de multe lucruri. Nu e nevoie nici macar de bani.

      10-20 de indivizi cu IDEI CLARE, care sa rezoneze Perfect cu vremurile de acum, ar fi de ajuns.

      John Galt

      22/09/2011 at 7:45 pm

      • 😆
        Visezi John! Date – Gallup on internet in political impact – 2,85% in urban sub 1% in rural. Iulie 2011

        Theophyle

        22/09/2011 at 8:02 pm

        • 3.8 milioane de utilizatori unici = 4-5 milioane de oameni.

          Adica exact cei „nehotarati”. Inca 2 3 de afara si deja depaseste orice bazin electoral traditional (daca mai e vrunul).

          Alegerile sunt decise de mult mai putini.

          John Galt

          23/09/2011 at 12:45 pm

  9. Salut, excelent articol.

    Din punctul meu de vedere, Raed Arafat e interesat strict de felia lui, şi anume tot ce ţine de sistemul medical de urgenţă, care este ca şi copilul lui, şi va face orice să-l îngrijească. Cât despre copiii vecinilor, nu ştiu cât interes poartă pentru ei, altminteri cred că l-am fi văzut cel puţin ca ministru al sănătăţii, dacă nu mai sus pe scara ierarhică.

    Adrian

    22/09/2011 at 4:21 pm

  10. Daca ne gandim ca se simte in aer „vantul schimbarii” era necesar si acest articol, mai „lumineaza” putin masa critica.

    mar

    22/09/2011 at 4:32 pm

    • 2mar/buna ziua
      se simte pe naiba „vintul schimbarii”se simte al naibii de bine crivatul crizei;
      pe unde sunt oamenii simpli incep sa-si faca griji,ceea ce e nu se intimpla des

      intamplator

      22/09/2011 at 4:43 pm

      • Si crivatzul aduce tot „schimbare”, sper in bine. Total de acord ca se simte criza, dar spre deosebire de anii anteriori constat ca oamenii incep sa se adune, exact cum ai spus.

        mar

        22/09/2011 at 5:04 pm

        • @mar
          eu ma refeream chiar la criza aia adevarata;china =trei luni de scadere a productiei industriale&zona euro:scadere a productiei industriale in sept=estimari,care s-au confirmat de fiecare data
          si ai nostri discuta de crestere de 4 pct anul viitor!!!!!
          anul asta i-a ajutat Dumnezeu,ca a dat ploaie la timp ,dar la anul??

          intamplator

          22/09/2011 at 5:23 pm

          • Am priceput, da ce se intampla in China, Grecia, PIGS este o problema mare. Parca au revizuit cresterea, sa speram ca nu va „dudui” economia si la astia, ca doar o sa fie campanie 😦

            mar

            22/09/2011 at 5:51 pm

  11. Salutare!

    Offtopic, Voicu.

    Baieti si fete, nu va mai faceti singe rau. Eu v-am spus doar ca Voicu a fost eliberat de un complet de 5 judecatori prezidat de Sandelul Pandrea, in ultima lui sedinta ca sef al sectiei penale. Pandrea era in concediu si a venit special pentru asta.

    Completul de 5 este condus, conform legii, de presedintele sau de vicepresedintele ICCJ. Toate informatiile arata ca la acea ora era in sediu vicepresedinta Aida Popa, insa Pandrea a prezidat ilegal, caci doar in absenta presedintelui si a vicelui completul poate fi condus de un sef de sectie.

    Iar acesta poate conduce doar cu o delagare scrisa facuta de Presedinta sau de Vicepresedinta.

    Asa ca eu va zic ca acest Complet de 5 a fost constituit ilegal (caci Pandrea nu avea voie sa il prezideze) fie cu complicitatea doamnei Aida Popa (care i-a semnat delegarea desi era in sediu si trebuia sa fie ea in complet).

    Votul a fost de 3 la 2 iar Pandrea a fost coleg de facultate cu nevasta lui Nastase. Pandrea a dat si votul decisiv (21 la 20) in celebrul „Complet rosu” de la CSJ care a decis, in 1995, ca proprietarii de case nationalizate nu au dreptul sa le primeasca inapoi.

    P.S. Tatal lui Pandrea: numit judecator de Securitate prin 1952, la Raionul Grivita, desi avea doar cinci clase primare si un an sau doi de scoala juridica. Noi le spuneam judecatori cu scoala de dans”, sustin surse judiciare.

    Cetatean

    22/09/2011 at 4:52 pm

  12. Cit despre motivarea care face apel la „jurisprudenta CEDO”, ma stric de ris.
    Dupa ca CJUE le-a dat peste nas sandeilor de la bacau spunind ca intrebarea lor preliminara („aplicam direct jurisprudenta CJUE si trecem peste decizia CCR?”) e inadmisibila, cred ca v-ati dat seama cit de bine cunosc Sandeii jurisprudenta CEFO.

    Numai magistratul Cristi Danilet mai poate crede in competenta si buna credinta a Sandeilor.

    Cetatean

    22/09/2011 at 4:57 pm

  13. Din nou, solutia imorala ? 😦
    „M-am văzut cu ministrul Sănătăţii şi cu premierul Emil Boc. Am discutat despre darea în folosinţa a noii clădiri a spitalului, unul din proiectele mele ca parlamentar, dar şi despre alte probleme medicale de la Iaşi”, ne-a declarat Ciuhodaru.
    Conform unor surse guvernamentale, doleanţelor lui Ciuhodaru li se va da curs în cel mai scurt timp, prin acordarea sprijinul financiar solicitat pentru utilarea şi darea în folosinţă a noi locaţii pentru Spitalul Sf. Ioan.”

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/un-conservator-in-curtea-premierului-boc-ce-a-cerut-ciuhodaru-si-ce-ii-va-da-guvernul-946668.html

    Tzepelica

    22/09/2011 at 5:06 pm

  14. legat de Schengen:
    „Premierul Belgiei: Romania a indeplinit toate conditiile si criteriile pentru aderarea la spatiul Schengen ”
    de pe hotnews, dar nu dau linkul ca sa nu fie doua intr-un comment

    si, culmea intamplarii, la mai putin de 10 minute dupa asta:
    „Romania si Belgia vor sa dezvolte un proiect privind modernizarea Garii de Nord din Bucuresti ”
    http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-10202267-romania-belgia-vor-dezvolte-proiect-privind-modernizarea-garii-nord-din-bucuresti.htm

    Moromete, da’ n-ar trebui modernizata si Gara Basarab ? S-ar putea ocupa holanda…..
    (cu H, ca e florari 🙂 )

    val

    22/09/2011 at 5:08 pm

    • care premier? ca si-a anuntat plecarea la oecd
      despre noul premier se discuta de vreo 15 luni;s-ar putea sa aibe unul pe la craciun

      intamplator

      22/09/2011 at 5:12 pm

      • val

        22/09/2011 at 5:20 pm

        • @val
          chiar exista,gireaza de vreom doi ani afacerile curente,dar si- aa nutat plecarea pina la sf an la oecd;s-a saturat cred sa fie o vesnicie interimar
          cit despre schengen 20 din 22 au spus ca se indeplinesc conditiile;nu cred ca are vreo legatura pozitia belgiei cu contractul ala;una peste alta ar fi bine sa fie;fac astia niste cai ferate! si repede si fara mizerie si fara intreruperea traficului;au o masinarie care pune balastru,traverse,sine si buloane..e ceva de necrezut,eu cind am vazut-o am zis ca e sf

          intamplator

          22/09/2011 at 5:27 pm

  15. Cetatean, chiar vroiam sa-ti stiu parerea dupa ce am auzit la tv motivarea. Mi se parea o nerusinare strigatoare la cer. Mersi si pentru opinie si pentru informatiile interesante legate atat de modul cum a decurs judecarea cat si de „originile sanatoase” ale mizerabilului de Pandrea.
    Cand Dumnezeu vom scapa de mizeria asta din justitie daca cei ce vin dupa ei sunt croiti pe acelas tipar?

    cedric

    22/09/2011 at 5:09 pm

    • salut Cedric 🙂
      cand o sa-i spanzuram!

      Theophyle

      22/09/2011 at 5:32 pm

  16. intamplator

    22/09/2011 at 5:10 pm

  17. buna ziua tuturor!
    azi am fost pe drumuri si mi-am facut datoria printre picaturi. despre forme fara fons scrisei si io ceva aici (daca nu va este cu suparare sa va aglomerati cu cititul):
    http://sareinochi.wordpress.com/2011/04/12/forme-fara-fond-onestitatea-o-paranteza-necesara-la-ce-anume-i-lipseste-unui-partid-de-dreapta-din-romanai/

    Sare'n Ochi

    22/09/2011 at 5:13 pm

  18. Cedric, pentru a te enerva pina la capat 😉

    http://www.legestart.ro/articol-Judecatorul-Anton-Pandrea-ultima-misiune-presedinte-Sectiei-Penale-Pariu-pe-eliberarea-arest-senatorului-Catalin-Voicu-2793.htm

    Am mai comentat acum ceva timp, aratind exact ce articole a incalcat Pandrea.

    Cit despre „motivare”, e asa de jenanta, incit daca as fi in CSM, mi-as cere iertare in piata publica pentru ca am inchis ochii si am acceptat ca un judecator cu mandat constitutional expirat din 2007 sa elibereze un mafiot in 2011.

    Domnule Danilet, aveti legatura! Care este numarul decretului prezidential emis in temeiul noii Constitutii si al legii 303/2004 in virtutea caruia Anton Pandrea a ramas in ICCJ pina in 2011?

    PS Era o intrebare retorica.

    Cetatean

    22/09/2011 at 5:24 pm

  19. La topic acum, ACZ si partide noi ;-).

    Voi scrie peste citeva zile o postare dedicata topicului in care voi detalia, asa cum vad eu, cele spuse de Theophyle si imi voi exprima si eu un punct de vedere (100% de acord cu ce spune azi).

    Azi sunt cam rupt.

    Cetatean

    22/09/2011 at 5:27 pm

    • La odihna prietene 🙂

      Theophyle

      22/09/2011 at 5:31 pm

  20. Odihna activa, deja ma gindesc ce voi scrie in postarea dedicata 😉

    Cetatean

    22/09/2011 at 5:32 pm

  21. sa ma mai lase astia cu uniunea politica. S-au bagat ca prostii intr-o uniune monetara fara fundament politic si acuma cauta disperati fundamentul in timp ce corabia se scufunda. Prea tirziu, au pus carul inaintea boilor.

    Cetatean

    22/09/2011 at 5:58 pm

  22. Buna seara la toata lumea!
    Daca doritzi sa respiratzi si altceva decat politica :

    http://desydemeter.wordpress.com/2011/09/22/renasterea-in-tarile-de-jos-%E2%80%93-flandra-jan-van-eyck-1/
    🙂

    desydemeter

    22/09/2011 at 6:02 pm

    • mda,ceva de genul
      „stapine,ti-am dat tezaurul,nu vrei ca plata ca ni-l pastrezi sa-ti dam si rosia montana spre exploatatre?”

      intamplator

      22/09/2011 at 6:16 pm

    • a incercat geoana ,pe furis la moscova,un dialog.din fericire nici rusii nu l au luat in seama.iar melescanu delireaza…cu rusii nu poti avea dialog.iar cand mai incerci sa scapi si influenta lor in zona..dialogul e ca intre surdo-muti.a se vedea de cand au promis rusii ca isi vor retrage trupele din transnistria.melescanu vorbeste de parca RO ar fi membru in CSI nu in NATO. 🙂

      zigzag

      22/09/2011 at 6:18 pm

  23. „” O noua miscare politica are nevoie de un lider cunoscut, care poate “cuceri” opinia publica cu ideile pe care le sustine.””

    Un candidat credibil si puternic pentru primaria Bucuresti ar putea fi Funeriu.
    Ideile pe care le-ar sustine ar trebui sa fie atat originale cat si populiste ( in sens bun ) dar si relativ usor fezabile.
    De exemplu ar putea asuma public si intens mediatizat ca daca va fi ales primar va materializa urmatoarele idei:
    1) -va posta zilnic si detailat pe site-ul institutiei absolut toate cheltuielile zilei precedente ( atat cu toate achizitile de materiale,servicii si investitii cat si toate cheltuielile cu personalul)
    2).-in cazul in care institutia a pierdut irevocabil un proces va face in max. doua luni toate demersurile pentru recuperarea tuturor prejudiciilor de la toti cei vinovati
    3).-va demisiona daca nu materializeaza cele doua idei de mai sus
    Aceste idei nu contravin legislatiei si materializarea lor nu necesita cheltuieli.Aceste idei sunt si puternic populiste ( in sens corect) si asumarea publica si intens mediatizata a lor de catre un candidat ar trezi interesul,simpatia si sprijinul atat al cetatenilor dezamagiti, nehotariti cat si a celor indiferenti. Materializarea lor ar fi un puternic exemplu despre un alt mod de a castiga alegerile si despre un alt mod de a face politica si administratie. Poate ca treptat un intreg partid ar asuma public aceste idei si ar candida cu angajamentul ca daca ajunge la putere va nominaliza conducatori in fruntea unitatilor de stat care sa materializeze aceste idei.

    tibi

    22/09/2011 at 6:29 pm

    • O ideie buna!

      Theophyle

      22/09/2011 at 6:34 pm

      • Nu da vrabia din mana pe ceva incert…

        Stefan Vlaston

        24/09/2011 at 11:19 am

    • Ziua buna oameni buni,
      Tibi,
      Funeriu? „au nu ai creeri in capul acela?” (boierii munteni catre Stefan cel mare – trecute vieti de doamne si domnite”. Sa puna camerele pe ei sa nu poa’ sa faca nimic? Sa le dea examene de admitere in clasa a X-a? la gramatica si ortografie?. No way, man 🙂

      eugeni

      22/09/2011 at 7:04 pm

      • Singura problema reala cu Funeriu ar fi sa vrea sa candideze.
        Desi,eu cred ca stie ca orice cariera mare in politica trece prin cel putin o candidatura castigata.

        tibi

        22/09/2011 at 8:41 pm

  24. Pe Politeia Europeana puteti citi: Picaj!

    http://politeiaeuropa.wordpress.com/2011/09/22/picaj/

    Theophyle

    22/09/2011 at 6:34 pm

    • Citit si comentat . 🙂

      Ștefan A.

      22/09/2011 at 7:09 pm

      • Vazut si ai dreptate. In inima capitalismului fiduciar – hartiile fara valoare!

        Theophyle

        22/09/2011 at 7:24 pm

    • ce picaj???!!!!
      cred ca va fi tsunami!!!!
      incep sa-i dau dreptate lui mr doom ,ca sunt conditii coapte pentru „criza perfecta”
      dupa ce fed-ul a stranutat ,china o sa faca pneumonie si noi ceilalti intram in moarte clinica

      intamplator

      22/09/2011 at 7:22 pm

  25. Poate va era „dor” . Asta ptr. ca cererea depusa de Popa de rejudecare a dosarului FNI a fost respinsa de TB.
    http://www.romanialibera.ro/actualitate/justitie/cum-au-ajuns-cisternele-lui-vintu-ca-mita-in-jakarta-articol-integral-238479.html

    mar

    22/09/2011 at 7:34 pm

  26. Tribunalul Bucureşti a respins cererea lui Nicolae Popa de rejudecare a procesului Fondului Naţional de Investiţii. Decizia nu este însă definitivă. La începutul lui august, Parchetul General ceruse redeschiderea acestui dosar, dar şi a celor legate de Banca Agricolă, Banca de Investiţii şi Dezvoltare (BID) şi Banca Română de Scont, în care Sorin Ovidiu Vîntu era cercetat pentru spălare de bani. Decizia nu este definitiva.
    🙂 Stirea este de pe iRealitatea, sa se bucure si ei de-un succes.
    http://www.realitatea.net/tribunalul-bucuresti-procesul-fni-nu-se-reia_873008.html

    Sare'n Ochi

    22/09/2011 at 7:34 pm

  27. Alta porcarie a justitiei. Si mai vrem in Schengen!

    cedric

    22/09/2011 at 8:05 pm

  28. http://www.adevarul.ro/adevarul_europa/Olanda-V-am-UE-grabim-Schengen_0_559144631.html

    – E rar sa citesti un discurs diplomatic atit de taietor .
    – Imbecilul Ponta a facut si el o declaratie redata pe hotnews . Bineinteles ca partidul lui nu are nici o vina . 😦 De parca problemele cu justitia au aparut doar de cind PDL e la putere . Ce gunoi intelectual e tipul asta (fost procuror) si ce jeg de partid poate sa aiba in spate din moment ce il tin pe post de sef . 😦 😦 😦

    Ștefan A.

    22/09/2011 at 8:32 pm

    • Salut Stef 🙂
      ]Te asigur ca:
      1. Olandezii au dreptate;
      2. Olandezi au sa si-o ia pe cocosa rau de tot si asta foarte curand; ei o stiu si incearca sa dea vina pe alti din cauza labelor triste care o promovat multicuturalismul la ei 30 de ani;
      3. Ponta este cea mai trista laba din toate care s-au perindat in politichia romaneasca;
      4. PSD-ul il merita din plin!

      Theophyle

      22/09/2011 at 8:45 pm

      • Cu punctele 2 si 3 sunt 1000000000% de acord, si mai ales cu perspectiva juridico-politico-teologico-filosofico-metafizico-estetica asupra tristetii 😆 l:lol: 😆

        Cetatean

        22/09/2011 at 8:49 pm

  29. Buna seara,
    Funeriu ar putea doar ca neafiliat politic sa ia primaria Timisoara. Problema insa este la viceprimari si secretarul care trebuie neaparat schimbat (are cel mai mare salariu dintre secretarii din Romania).

    Andrei

    22/09/2011 at 8:33 pm

    • Salut 🙂
      lasa-l pe Funeriu cel putin inca un an la Educatie poate au sa se obisnuiasca biscisnicii elevi sa invete ceva!

      Theophyle

      22/09/2011 at 8:46 pm

    • Salut!
      Vedea-l-as!
      Il votez cu doua maini!

      ela

      22/09/2011 at 8:47 pm

  30. Va aduc aminte ca la ora 21 . presedintele vine la b1

    cedric

    22/09/2011 at 8:58 pm

  31. Un tanar de stanga

    22/09/2011 at 9:00 pm

  32. Sa inteleg ca chuky a zis de-ale lui,iar traducatorul a tradus ce trebuie?
    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-10204855-crin-antonescu-intalnit-londra-vicepremierul-britanic-nick-clegg.htm

    ela

    22/09/2011 at 9:01 pm

    • Inteleg eu bine, Chucky a fost primit ca o sluga si a vorbit numai cu majordomu’?

      eugeni

      22/09/2011 at 9:28 pm

      • Nu scrie la ce ora a fost intalnirea. 🙂

        Andrei

        22/09/2011 at 9:29 pm

    • „Cei doi lideri au discutat si despre situatia economica din Europa”. Oare Crin Antonescu a inteles ca ptr. a discuta despre situatia economica tb sa folosesti cifre, sau a avut copiutze pe sub haina si cascutze montate in urechi :mrgreen:

      mar

      22/09/2011 at 9:36 pm

    • Eu remarc ca cu cit e pompeaza bani mai multi in sistem , cu atit se vinde mai mult pe burse . La orice pret . In totalitate la preturi tot mai scazute . 🙂
      Unii mai cred ca continuarea tratamentelor cu supozitoare vor invinge cangrena . 🙂

      PS . In pausa interviului lui Basescu a iesit publicitatea cu Rosia Montana . Sublim . 😆
      Au facut contul de citi otelari , soferi , arhitecti , etc. vor cistiga prin munca lor din acest proiect . Mai idioata publicitate nu am vazut in viata mea . Jur . 🙂
      Mai bine ar publiciza cit cistiga sociatatea canadiana din afacerea asta si cit sint dispusi sa livreze statului roman sub forma de bani din afacere . De notat ca la conferinta directorului acestei firme (cu ceva zile in urma ) a garantat barajul pe mii de ani cind cimentul are garantie oficiala max . 25 ani . 😆 Tot asa a declarat ca statul va incasa 44 % taxe , impozite . 🙂 A confundat voluntar intentionat taxele /impozitele , contributile pe salariile angajatilor cu eventualele taxe de platit pe tona de aur extras . 🙂 Despre care taxe , impozite pe aurul extras absolut nimeni nu dezvaluie nimic . 😆 Ne cred si astia prosti .

      Ștefan A.

      22/09/2011 at 9:36 pm

  33. Ce am remarcat este faptul ca TB foloseste cuvantul tigan si nu rrom cu toate ca a fost impotriva inlocuirii lui.

    eugeni

    22/09/2011 at 9:29 pm

    • exact asta voiam sa spun si eu, bine ca te citisem intii
      🙂
      si eu tot termenul de tigan agreez

      skorpion

      22/09/2011 at 9:34 pm

  34. Super pozitia, din nou pune Casa Regala in limita constitutionala.

    mar

    22/09/2011 at 9:39 pm

  35. E mortal presedintele!

    cedric

    22/09/2011 at 9:43 pm

    • 😆 😀

      mar

      22/09/2011 at 9:44 pm

  36. 😆 Duda – un actor care joaca un rol. Face catzelusi pe inima consortul!

    mar

    22/09/2011 at 9:46 pm

  37. Interesant articol – merita citit 🙂 In special acum!

    http://politeianet.wordpress.com/2011/09/22/the-crisis-of-europe-and-european-nationalism/

    Theophyle

    22/09/2011 at 9:52 pm

    • multumesc pentru semnalare, foarte interesant
      danke,

      citez ultima propozitie

      Out of it may come a broader sense of national betrayal, which was just what the European Union was supposed to prevent.

      skorpion

      22/09/2011 at 10:45 pm

  38. Nu pot sa nu accepti logica presedintelui.Dovada ca actiunea in limitele date de Constitutie si seriozitatea sunt atuuri in fata oricaror „smecherii politice” ale opozitiei. Regele Lear se va face singur de ras, mai ales ca se va adresa la invitatia celor care-l alergau pe autostrada in anii 90 si trimiteau pachet inapoi in Elvetia.

    P.S. TB a punctat bine ca monarhia nu i-au permis lui Cuza sa se repatrieze.

    Andrei

    22/09/2011 at 9:54 pm

    • Daaa. Asta cu neprimirea lui Cuza n-a spus-o pana acum. I-a bagat in dilema ca le-a propus sa transforme parlamentul in constituanta si sa schimbe constitutia. N-au curaj ca ei se feresc de schimbare ca de dracu’!

      cedric

      22/09/2011 at 9:58 pm

      • Iar le-a bagat mortul in casa 😀

        mar

        22/09/2011 at 10:02 pm

  39. sä vä träiascä Presedintele.

    putetzi fii mandru de el.

    exact ce am gandit si scris noi totzi, in aceste zile, a spus el in aceastä searä-.

    acum e clar, dece noi totzi il sustzinem, gandim, ca el.si el are suflet de roman.

    theo

    22/09/2011 at 10:01 pm

  40. cred cä a fost, in aceastä searä, unul din cele mai bune interviuri

    a puncat , atatea lucruri esentziale si .are coloanä vertebralä.

    theo

    22/09/2011 at 10:04 pm

  41. scuze-punctat

    theo

    22/09/2011 at 10:27 pm

  42. mi-a pläcut presedintele, a spus ce am gandit si eu, si

    f.f. multzi.

    noapte bunä.

    theo

    22/09/2011 at 10:29 pm

  43. crin la londra, cum s-a intzeles cu ei?

    catastrofa crin, a fäcut precum mareean, s-a dat putzin mare………….rahat

    theo

    22/09/2011 at 10:37 pm

  44. Servus Theophyle, bun articolul. La Tirgu Mures nu candideaza Arafat. Asa cum spunea Adrian, Arafaf are si el un interes : urgenta. Urgenta care este rupta de restul, dar la cite sunt naspha in Romania ceea ce a aratat Arafat este ceva extraordinar, mai ales ca a avut sprijinul tuturor partidelor, chiar daca in defavoarea altora care nu au avut parte de sanse egale la banul public.
    Da, cred ca este nevoie de timp sa construiesti ceva, dar cea mai mare pro blema in aparitia unei miscari politice noi este legea partidelor.
    Este o forma fara fond. In Cehia partidele se pot infiinta avind 1000 de semnaturi daca nu ma insel, iar in alegeri poti participa fara sa fi inregistrat la tribunal in acel moment.
    De aici pleaca totul, de la cadrul legal, care nu ajuta sub nici o forma.
    Access la net au destui, iar cei care au acces la net pot influenta pe cei care nu stau pe internet.
    Ramin la parerea ca nu se vrea de Basescu & Co. un nou partid, iar acest lucru este evident.
    Legat de discursurile lui Basescu am ajuns sa fiu plictisit , la fel ca in cazul celorlalti. Povesti si vorbe fara fond.
    Sa ai majoritate in parlament, sa ai prim ministru la dispozitia ta si sa faci asa de putin si mai ales sa improvizezi este mult prea putin pentru pretentia mea.
    O spun ca un cetatean implicat in asa zisa noua reforma a educatiei prin faptul ca al meu baiat in Tirgu Mures nu are profesori calificati, iar Funeriu declara ca toate sunt roz.
    Frectii la picior de lemn, iar noi ne laudam ca aialalti sunt mult mai prosti decit Basescu and PDL.
    Basescu si-a aratat nivelul in ceea ce priveste naravul si schimbarea de atitudine spunind/sustinind ce a spus unul ca Olteanu si alti papagali ca el din PDL. In 2011 un ministru trebuie sa aiba dreptul si libertatea la opinie atita timp cit partidele si oamenii lor, membrii sau votanti, trebuie sa afle in orice conditii aceste opinii comunicate pe orice canal.
    Este ca pe vremuri in PNL si ca acum : daca critici ceva in afara partidului esti un tradator si partidul nu te mai apara, deoarece oamenii care trebuie guvernati bine de tine afla o alta opinie, care poate fi cea reala.

    Dan Masca

    22/09/2011 at 11:06 pm

    • Salut Dan Masca 🙂
      Theophyle cred ca doarme la ora asta . 🙂
      Partidul PDL nu este divers de PNL, PSD . Aceleasi interese inconfesabile , aceleasi lupte interne pentru putere , aceiasi coruptie interna . Cind a mai ramas doar un an pina la alegeri noi , partidul pregateste terenul pentru a nu suferii o infringere electorala rasunatoare . Si care ar duce la pierderea ciolanului . 🙂

      Ștefan A.

      22/09/2011 at 11:18 pm

      • 😆
        Fac si eu ce pot!

        Theophyle

        23/09/2011 at 8:42 am

  45. Nu pot sa fiu de acord cu piratul.
    In loc sa oprim hemoragia „creierelor” din Romania, sa investim in sectoare cu multa inteligenta inglobata, ne propunem sa formam chelneri, tinichigii iar acum mineri.
    Medicii, informaticienii, inginerii de varf pot sa plece.
    Strategie paguboasa din toate punctele de vedere.
    Cine-l consiliaza, oare, dpdv economic ?
    Sper ca nu madam Udrea… 😦
    PS
    Tarile dezvoltate incearca scapa de industriile poluante/energointensive, impingandu-le in lume a treia.

    Tzepelica

    22/09/2011 at 11:10 pm

    • si d’aia criza a inceput in tarile dezvoltate?
      🙂

      skorpion

      22/09/2011 at 11:20 pm

      • Propui sa ramanem la tarnacop, sapa, cazma ?
        Sau la uneltele din silex ?

        Tzepelica

        22/09/2011 at 11:25 pm

    • Salut Tzepelica 🙂
      Ca o mina se poate porni prin OUG , fara a reface utilajele furate , distruse , fara a crea noi mineri (ca aia vechi ori sint la pensie ori sint la crisma 🙂 ) , fara a face un studiu de eficienta a exploatarii , (in un cuvint , investitie financiara ridicata ) e praf in ochii lumii care nu pricepe mai mult decit lozincile atit de dragi tuturor politicienilor . Din trecut sau prezent .
      E ca si cu agricultura . Sa exportam griul nu produsele de panificatie care asigura un profit mai ridicat prin o valorizare superioara a materiei prime . Cantitate si nu calitate fina , fruct a inteligentei umane . Sa exportam porcii care se vor intoarce sub forma de salam din vest asigurind profituri ridicate . Occidentalilor nu noua care ofrim materia prima . Logica economica tipica de absolventi la Stefan Gheorghiu . 😆

      Ștefan A.

      22/09/2011 at 11:27 pm

      • Salut, tizule ! 🙂
        Multa dreptate ai.
        Exportam pana si fructe de padure (afine, coacaze) la un pret derizoriu, din care altii fac sucuri/gemuri si le vand mai departe de 10 ori mai scump.
        Daca prostia ar durea, multe urlete s-ar auzi pe strada… 😦

        Tzepelica

        22/09/2011 at 11:31 pm

      • Minele (multe la huila, neferoase) au fost inchise pe baza unor studii de fezabilitate care concluzionau ca sunt paguboase.
        Acum se propune redeschiderea lor.
        Pe ce baza ?
        Economie „urechista”.

        Tzepelica

        22/09/2011 at 11:34 pm

        • Nu mai stiu cum sa impace foamea de bani care a dus inevitabil la presiuni fiscale ridicate pe munca fiecaruia si scutiri pe averea mobiliara sau imobiliara a altora cu necesarul de posturi de munca . Tinerii fara loc de munca pot oricind sa se transforme in o „primavara araba” dar in Romania . Si atunci chiar ca conflictul generational intre cine a avut (inclusiv pe datorie ) pensia si cine e nevoit sa plateasca acesta datorie fara sa aiba nimic in schimb devine exploziv .

          Ștefan A.

          22/09/2011 at 11:44 pm

  46. Tuturor, noapte buna ! 🙂

    Tzepelica

    22/09/2011 at 11:39 pm

    • Noapte buna . 🙂

      Ștefan A.

      22/09/2011 at 11:46 pm

  47. Am ramas singur 🙂
    Noapte buna urmasi a lui Decebal si Traian (romanul nu românul) 🙂

    Ștefan A.

    22/09/2011 at 11:48 pm

  48. Deci parerea mea e ca daca forma e un triunghi sa zicem si nare importanta ce fel de triunghi atunci si fondul e un triunghi nu? Parerea mea.

    dadatroll

    22/09/2011 at 11:54 pm

    • Nu.
      Fondul poate fi o bucata de …cascaval, de ex.
      De forma triunghiulara, n`asha ? 🙂

      Tzepelica

      23/09/2011 at 8:41 am

  49. Buna Dimineata 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    23/09/2011 at 8:40 am

  50. […] pe nume, sa facem ceva serios si mai ales, sa o facem o data, dar nu in forma asta. Cred in ceea ce promoveaza Theophyle pe blogul Politeia. E mult mai corect fata de asteptarile electoratului de dreapta, […]


Comentariile sunt închise.