Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Despre istoria invocată şi cea adevărată

Politicienii de pretutindeni au prostul obicei de a considera ca intr-un fel sau altul ei sunt personaje istorice, care chiar au un rol in istoria derulata a popoarelor din care fac parte. Unii chiar ajung intr-un fel sau altul sa o faca, putini pentru maretia faptelor comise, altii din cauza celor pe care nu le-au facut. Majoritatea celor “putini” – din cauza ambelor fenomene.

Ioan (John) Plantagenetul, cunoscut si sub porecla “Fără de Ţară”, a fost un politician jalnic si totusi a ramas in istorie pentru slabiciunea de care a dat dovada. Magna Charta Libertatum (Marea Cartă a Libertăţilor), document promulgat din cauza slabiciunii lui Ioan Plantagenetul, a condus la Monarhia Constitutionala, care s-a dovedit in secolul al XIX-lea un promotor al democratiilor liberale de astazi (chiar si in Romania).

Dintre toate “evenimentele istorice” petrecute pe meleagurile noastre in ultimii ani, as mentiona unul, care a avut potentialul de a deveni istoric cu adevarat. Ma refer la Summitul NATO 2008, care a fost organizat în Bucureşti, între 2 şi 4 aprilie 2008. La acest summit au participat toti politicienii de varf ai Occidentului, plus  oricine avea o treaba in obiectul de activitate al aliantei aflate in apogeul ei, urmat de multe evenimente, care i-au subminat dramatic statutul in opinia publica internationala. Extinderea spre Caucaz a fost stopata, iar Ucraina si Georgia au ramas in afara Aliantei. Ceea ce s-a intamplat cu interventia din Libia nu mai este necesar sa va amintesc. Summitul NATO 2008 s-a transformat dintr-un potential eveniment istoric intr-o simpla adunare de personalitati politice.

Vizita Presedintelelui Basescu la Washington si semnarea tratatelor au reprezentat un eveniment important si tare NU doresc sa devina unul istoric.  Tratatul “Scutului Anti-Racheta” va deveni “istoric” in clipa cand va fi necesara stipularea lui. Personal nu-mi doresc sa traiesc acele momente. Declaraţia de Parteneriat Strategic pentru secolul XXI este un document important pentru viitorul Romaniei, departe insa de scrisele dnei Nicoleta Savin, o jurnalista buna, dar mult prea sentimentala in ceea ce a scris ieri (vezi, Ziua în care am ieşit, definitiv, din sfera de influenţă a Moscovei). Nici pe departe, lumea care a iesit pentru o scurta perioada din “jocul biletelelor” s-a reintors dramatic in acelasi joc. Faimosul petec de hârtie privind împărţirea sferelor de influenţă, scris de Churchill la Ialta şi aprobat de Stalin, exista chiar daca nimeni nu mai scrie aceste biletele.  Singurul lucru care s-a schimbat sunt numai procentele – si acesta este adevaratul succes al lui Basescu. Bineinteles totul este reversibil si de aici marele pericol al perioadei “post-Basescu.”

Presedintele Basescu a avut pana astazi un mandat si jumatate extraordinar de interesant, in care a reusit sa migreze de la o anarhie politica declansata de disensiunile avute cu Guvernul Tariceanu si cu apogeul “suspendarii” si pana la etatismul aproape asumat cu ocazia declansarii crizei economice. Din fericire pentru el si in special pentru noi, dl Basescu este pe departe cel mai norocos conducator al statului Roman de foarte multe decenii. Norocul pe care l-a avut, impreuna cu fenomenala intuitie politica, au reusit sa produca rezultate importante, cel putin in politica externa a Romaniei.

Unde a fost norocul? Norocul nostru si implicit al lui Basescu poarta numele de “conjunctura”. Dupa o perioada de cam un an si jumatate, americanii au reusit sa desfiinteze una dintre bazelele lor strategice din regiune – triunghiul aliat, format din Turcia- Israel – Egipt. Desfiintarea acestui triunghi strategic pune sub amenintare un altul la fel de important, poate si mai important, Arabia Saudita – Kuweit – Emiratele Unite. Cand o configuratie geopolitica importanta este amenintata este nevoie de utilizarea unor “proptele”. Proptele au devenit Estul-European cu varful la Bucuresti.  Deci Romania a devenit un jucator important intr-un joc, care va deveni crucial pentru foarte multa lume in viitorul apropiat.

Intr-un stat normal, Opozitia la guvernare este un element politic important. Intr-un stat de drept, posibilitatea alternativei viabile este necesara. Din nefericire, cei care trebuie sa inteleaga acest lucru au ramas la nivelul copilariei lor politice. O afirmatie de genul celei facute de  Crin Antonescu, care a spus miercuri că din punctul său de vedere nivelul vizitei preşedintelui Traian Băsescu în Statele Unite ale Americii a fost sub nivelul şi sub importanţa documentelor semnate acolo, arata cat de novice, neinformat si indoctrinat “anti” se comporta.   Despre Victor Ponta nici macar nu am cuvinte sau cele pe care le am nu pot fi folosite intr-un articol care se doreste obiectiv si serios.

Asa zisa media  si analistii de presa din Romania – nimic mai mult decat cunoastem cu totii:

“Jurnalistul”  Sorin Roşca Stănescu anunţa „de ultima oră” şi „în exclusivitate”, că „Traian Basescu se duce la Washington degeaba”. „Cel puţin din perspectiva unei întâlniri, fie ea şi la o cafea, la nivel înalt, cu Preşedintele Statelor Unite”, titra Stănescu pe un site de ştiri.

Omul se baza pe un articol din „The Hill”, care la vremea lui, adica pe timpul lui Martin Tolchin era o sursa extraordinara, dar care a devenit sub actualul redactor, Hugo Gurdon, un tabloid nu prea informat de cele mai multe ori dezinformat.

Articolul a fost preluat de Realitatea TV şi de Antena 3, şi „analizat” de  invitați de calibrul unui Bogdan Chirieac, Mugur Ciuvică sau Valentin Stan.  Cu o seară înainte, Antena 3 titra: „De ce pleacă Obama din Washington, când vine Băsescu în SUA?”. După întrevederea dintre cei doi preşedinţi, Realitatea a schimbat foaia, susţinând că a dat ştirea încă de acum trei zile. După ce întâlnirea a fost confirmată, Antena 3 titra la emisiunea „Subiectiv” : „Băsescu s-a pozat cu Obama. Ce s-a dat pentru această poză?”, iar prezentatorul Răzvan Dumitrescu se plângea că ziua de marţi a fost „halucinantă” pentru presă din cauza “nivelului de furnizare a informaţiei” dinspre Cotroceni. (aici)

O scurta concluzie – Romania a promovat liga semnand tratate importante. Am insa o frica enorma de viitorul politic al Romaniei, cu lideri politici  care inca joaca la juniori sau sunt baietii de mingi ai unor personalitati obscure. Va doresc voua si imi doresc si mie ca Tratatul “Scutului Anti-Racheta” sa “nu devina istorie” (la propriu si la figurat), ci sa ramana “numai” un tratat important pentru Romania generatiilor viitoare.

Pe Politeia Europeana puteti citi articolul: Prea mari pentru a fi şi cinstiţi

101 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. toate tratatele, pot devenii realitate, numai cu oameni capabili si buni romani, ca presedintele
    Bäsescu.

    fereascä dumnezeu romania, de oameni ca, ponta, crin etc.

    USL- este o adunäturä, ce a boicotat orce pas spre democratzie, sper ca romanii, sä-si

    de-a seama cat de nocivi sunt cei din USL:

    theo

    15/09/2011 at 2:33 pm

  2. Ai si de ce sa-ti fie frica. Sindromul Ponta se intinde in PSD ca ciuma lui Caragea. Poftim declaratie:
    „PSD cere lui Gitenstein sa sesizeze procurorul SUA privind declaratiile lui Basescu despre Bechtel”, detalii pe hotnews. Cu astia problema nu e viitorul politic, problema e ca astia vor ingropa viitorul cu totul.

    Aha

    15/09/2011 at 2:35 pm

    • Aha 🙂
      Prostia este de o enormitate rara. Am impresia ca acest om este bolnav. Basescu a declarat ceea ce a declarat in fata unor parlamentari americani (Rumanian cocus) care din punct de vedere politic il sunt superiori (politic) dlui Gitenstein. Deci ce pot eu spune decat ca:

      1. Ponta nu intelege politica;
      2. Ponta nu intelege democratie;
      3. Ponta nu intelege ca americanii (Administratia Obama) ii iubesc pe Bechtel ca pe un cui in cap;
      4. Omul este o catastrofa pentru partidul lui si ca probabil ca americanii vor face tot ce este posibil ca acest om sa nu ajunga la putere in Romania;
      5. Omul este un adevarat sustinator al guvernarii PD-L cu ajutorul prostiilor pe care le face;

      Theophyle

      15/09/2011 at 2:47 pm

      • 🙂 ptr pct 5: uneori ma gandesc ca tonta fiind finul lui Maior intentionat face gafa dupa gafa. :).

        zigzag

        15/09/2011 at 3:53 pm

    • da, sindromul ponta-crin & iliescu-bombo & banicioiu-corlatean-bolteanu + inca prea multi bolsevici, inclusiv magistrati (nu toti) => o mare pacoste, daca cumva pun laba pe putere in 2012-2014 !

      cererea psd lui gitenstein…procuror SUA ….bechtel ….basescu => iz totalitar & bolsevic…

      pai, asa si banca mondiala ar trebui sa-l dea pe basescu in judecata

      te doare mintea cit de iresponsabili sint, dar te apuca si groaza uneori..

      skorpion

      15/09/2011 at 2:50 pm

      • Skorpi 🙂
        Chiar nu! Ceea ce fac este un singur lucru se decredibilizeaza!

        Theophyle

        15/09/2011 at 2:52 pm

        • Idiotii condusi de tonta isi semneaza singuri certificatul de deces politic.ambasada SUA nu doarme! 🙂 iar uslasii isi vore pierde si sprijinul de 2 bani oferit de gasca kondyakov, ptr ca pana a negocia cu RO , SUA a negiociat cu Rusia si China.

          zigzag

          15/09/2011 at 3:51 pm

  3. oamenii astia sunt dementzi, sunt instare sä lupte contra romaniei, doar sä-i facä ceva räu,

    presedintelui. gravä este aceastä adunäturä USL-istä

    theo

    15/09/2011 at 2:56 pm

  4. Ziua buna, noi nu suntem un stat normal punct.
    Sper din tot sufletul sa vina altii sa ne arate cum tb sa functionam, cu astia la butoane se alege praful. Statul nostru este un colos cu picioare de lut, la prima ploaie se surpa 😦

    mar

    15/09/2011 at 3:11 pm

  5. Romania a avut un noroc bicefal : NATO si UE.
    Din pacate, ghinionul este policefal : balaurul politicienilor de doi bani. 😦

    Tzepelica

    15/09/2011 at 3:11 pm

  6. val_one,
    imi place unicul, deocamdata, comentariu:
    „15 septembrie, 14:59. Adrian

    Iarasi se aud urletele de durere ale USL-asilor… Nu stiu cum se face dar ai putea sa juri ca „lupta impotriva coruptiei” inseamna „lupta impotriva USL-ului”… De ce oare?”

    victor L

    15/09/2011 at 3:13 pm

    • Ziua buna 🙂
      Mai sunt si unii pe la PD-L, vezi la Timis zilele trecute …

      CFG

      15/09/2011 at 3:17 pm

      • diferenţa (enormă) este că asemenea specimene nu mai sînt apărate de partidul de la putere. uităm cum era pe vremea lui Năstase şi Tăriceanu?

        val_one

        15/09/2011 at 3:22 pm

    • excelent, Victore! 🙂

      val_one

      15/09/2011 at 3:24 pm

  7. Cu toate ca este off topic, vreau sa intelegeti ca in tara asta mai nou rezolvarea problemelor se face la Bruxelles, ptr. ca altfel mori cu dreptatea in mana. Iar cand se face, pai se face se da cu barda. Teoretic ar tb sa cada capete, practic …vom vedea 😦
    La licul anexat exista si confirmarea pe site-ul ministerului.
    http://www.agroinfo.ro/economic/finantare/apdrp-va-evalua-din-nou-proiectele-depuse-in-iunie-2011-pe-masura-123?utm_source=agroinfo&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter_97

    mar

    15/09/2011 at 3:21 pm

    • erata: link-ul

      mar

      15/09/2011 at 3:21 pm

  8. salut Theophyle!excelenta postarea.sper ca Presedintele sa l impuna ca viitor Presedinte al RO pe Bogdan Aurescu,unul din actorii principali ai negocierilor cu SUA.

    zigzag

    15/09/2011 at 3:47 pm

    • Interesanta alegere pentru un presedinte rasat, diplomat, decent, gata sa lase locul primului-ministru sa devina prim tenor.

      turnofftheglory

      15/09/2011 at 4:01 pm

  9. Act/fapt istoric poate sa insemne mai multe. Sa speram ca va insemna ceva istoric pentru dezvoltarea tarii si nu posibilitatea amintita de Theophyle 🙂

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-10135736-ambasadorul-mark-gitenstein-ceea-vazut-ultimele-48-ore-este-lucru-istoric-nu-nimic-secret-acordul-romania-sua.htm

    Cum bine este scris in post, pe langa norocul evolutiilor din afara Romaniei avem ghinionul unei opozitii care pur si simplu nu poate fi o alternativa. Este un rau absenta unei alternative. Sa se ridice UNPR-ul intr-un viitor?

    Sa speram ca acordul incheiat nu va ajunge sa fie pus in executie: SM-3 si urmatoarele se folosesc impotriva unor arme care distrug VIATA in totalitate.

    CFG

    15/09/2011 at 4:11 pm

  10. „…Ziua în care am ieşit, definitiv, din sfera de influenţă a Moscovei…”

    Mare bullshit trantit de Savin (in mod sentimental?) intru adormirea adormitilor.

    Cand vor dispare din politica interna sculele (usl, predominant, dar si la altii…) ale Moscovei, doar atunci.

    A A

    15/09/2011 at 4:43 pm

  11. Dragilor,
    Nu va mai osteniti atata cu Tonta si Antenescu. Mai bine cititi raspunsul dat de ambasadorul Gitenstein care clarifica tot ceea ce ilustrii anal-isti de la PSD si PNL, impreuna cu anal-istii „independenti” cu aparitii multiple si repetate la TVfelix si TVsov, n-au reusit. Au mintit degeaba. Macar de-ar intelege si alegatorii-bizoni.

    Catalin

    15/09/2011 at 4:53 pm

  12. mar

    15/09/2011 at 4:55 pm

  13. buna ziua;
    cred ca @zigzag a spus,ce a obtinut romania se datoreaza in mare parte armatei;armatei aia care s-a dus cu „faimoasele”tab-uri in afghanistan,care s-a dus cu uniformele ‘standard”romanesti acolo-le-a schimbat dupa aia(acuma nu stiu,dar nu m-ar mira sa se fi dus prima data si cu „bocancii”faimosi)
    ca sunt soldati care dau bani sa ajunga acolo,ca hir ca mir,dar odata ajunsi i-au impresionat pe ceilalti;in primul rind sunt vorbitori de engleza;imaginati-va soldatul roman si soldatul neamt sau italian conversind in engleza;
    apoi e -cred eu- consecventa dovedita pentru prima data din 1877 de politicieni;nu sunt sigur ca daca nu era basescu ar fi fost asa;
    nu la urma -s-a spus-e vorba de darimarea logisticii US din zona;turcia devine nesigura,egiptul e deja musulman radical,monarhiile din golf sunt cum sunt…
    pin la urma nu stiu cit e de important ca basescu s-a intilnit cu obama;da ,e important ca prestigiu si PR;
    munca a facut-o ,din nou, acel tinar care a marit suprafata romaniei si pe care il cheama BOGDAN AURESCU;cind vezi ca mai sunt astfel de tineri parca incepi sa crezi din nou in viitor

    intimplator

    15/09/2011 at 5:10 pm

    • 🙂

      zigzag

      15/09/2011 at 5:14 pm

    • Munca a facut-o ,din nou, acel tinar care a marit suprafata romaniei si pe care il cheama BOGDAN AURESCU;cind vezi ca mai sunt astfel de tineri parca incepi sa crezi din nou in viitor
      intimplator

      Unul dintre putinii romani modesti, care tac si fac si a carui munca a fost vinduta de politicieni inainte ca rezultatele ei sa bucure suflarea romaneasca. Ma mir ca nu s-a scirbit pina acum.
      Nu va faceti iluzii: Basescu n-o sa-l promoveze niciodata.

      Buna de seara optimistii mei dragi. 🙂

      ina eyre

      15/09/2011 at 6:46 pm

      • @INA EYRE
        nici nu cred ca Bogdan Aurescu asteapta sa fie promovat de basescu sau de altcineva;
        el a ajuns la externe pe vremea lui nastase,a lucrat si cu melescanu…
        isi face treaba ,asa cum e normal sa facem toti si mai cred ca ultimul lucru pe care si-l doreste e sa devina „om politic”e prea destept pentru asa ceva
        asta e diferenta!

        intimplator

        15/09/2011 at 6:58 pm

        • Dragul meu Intimplator, de acord cu tine. Poate nici nu vrea, poate ca ii place sa-si faca treaba de roman, poate nici nu-l intereseaza decit asta. Pina intr-o zi cind n-o sa-i placa cuiva faptul ca merge la minister cu autobuzul. Chestia e, ca oamenii valorosi nu trebuie lasati sa devina apreciati. Asta e politica romaneasca: mastile lor in prim-plan, fetele adevarate ascunse, dosite.

          Noi stim ca Aurescu si echipa lui au muncit, dar oare stie majoritatea?

          Raspunsul e cam asa: A, da, a fost pe vremea lui Tariceanu, el a facut-o.

          Basescu ar fi trebuit sa faca ceva ca acest om sa fie cunoscut.

          Nu mai fi patimas: ca il plac eu pe Basescu sau nu, e irelevant.
          Noi doi suntem de aceeasi parte a baricadei, asta e esential.

          ina eyre

          15/09/2011 at 7:11 pm

          • eu am o vorba”romanii sunt 22 milioane(sau citi or mai fi prin tara) de directori=sefi;nu avem „prostii”care sa munceasca”
            putinii „prosti”sunt cei care misca tara,atit cit se misca

            intimplator

            15/09/2011 at 7:18 pm

  14. Facand abstractie de toata cacofonia creata in jurul vizitei lui Basescu in SUA, este indiscutabila, zic eu, importanta semnarii acestui tratat cu cu SUA si, concomitent, trecerea la nivelul urmator in ce priveste relatia cu SUA si NATO. Si, spre deosebire de Teophyle, sper ca acesta sa fie intr-adevar un moment istoric, in sensul pozitiv al interpretarii, un moment de cotitura in procesul de modernizare al Romaniei. Chiar daca probabil nu va fi, oricum nu observabil ca atare in perspectiva imediata.

    Pe de alta parte, legat de gargara comicilor din fruntea ilustrei Opozitii, din declaratiile ambasadorului SUA:
    „am discutat inainte cu liderii opozitiei si au fost informati despre planul general”. Nu cred ca mai e ceva de zis.

    Radu

    15/09/2011 at 5:22 pm

  15. Secretarul de stat Bogdan Aurescu a avut, la data de 6 iunie 2011, în cadrul vizitei de lucru de la Washington, întâlniri cu oficiali de rang înalt din Departamentul de Stat al SUA. http://washington.mae.ro/local-news/525 Bogdan Aurescu şi Ellen Tauscher, şefii celor două echipe de negociatori, au parafat textul Acordului. Etapa procedurală a parafării marchează formalizarea încheierii fazei de negociere a Acordului, şi constă, conform legii 590/2003 privind tratatele, în aplicarea, pe paginile Acordului, a iniţialelor numelor reprezentanţilor părţilor la negociere în vederea autentificării cu caracter provizoriu (până la semnare) a textului convenit în negociere; parafarea este un moment procedural prealabil semnării şi distinct de aceasta.
    Ellen Tauscher i-a mulţumit omologului său român pentru atmosfera deosebit de constructivă, în spiritul relaţiei de Parteneriat Strategic, în care s-au desfăşurat negocierile. Bogdan Aurescu a mulţumit la rândul său delegaţiei americane de negociatori şi a arătat: „Acest proiect strategic deosebit de important subliniază şi confirmă nivelul de excelenţă al Parteneriatului dintre România şi Statele Unite, un parteneriat durabil şi dinamic, cu multiple beneficii reciproce pentru cetăţenii noştri. Astăzi, prin parafarea Acordului, am mai parcurs o etapă importantă spre intrarea în vigoare a acestui instrument juridic.” se intampla in luna IUNIE. 😀

    zigzag

    15/09/2011 at 5:25 pm

    • PS: doar „anal istii” din RO si chuky@tonta nu aveau habar :))

      zigzag

      15/09/2011 at 5:26 pm

  16. DD estre sustzinut de pc-pnl, sobolanul cenusiu minte cu nerusinare, colaborarea lui cu pc-pnl,

    este de mult, interesant cum vorbeste de ciocoi, el ce o fii interlop??

    CE PÄCAT, lumea se lasä mintzitä si cumpäratä , de prezentele lui.

    pieleanu, marele………… face sondaje mincinoase, scotzand pe cretin si sobolanul cenusiu favoritzi,
    pe piedone(PC)- MARELE:::::::::::::::

    DD, minte si manipuleazä lumea, insultä si batjocureste personalitättzi.

    CNA- aude???????

    si ce dacä;
    amenzile le plätesc altzii pt. care lucreazä, dupä caz…….. tatulici s-au altzi secu.

    theo

    15/09/2011 at 5:26 pm

  17. Buon giorno 🙂

    daca doritzi sa cititzi despre Capela Sixtina

    http://desydemeter.wordpress.com/2011/09/15/monumentele-renasterii-cappella-sistina/

    desydemeter

    15/09/2011 at 5:27 pm

  18. si eu cred, dl. AURESCU, trebuie sä ajungä unde ii ieste locul.

    este o sperantzä pt. romania, cei 2 mäscärici din USL, nu fac

    nici cat un fir de pär, de-al dlui Aurescu.

    mi-a pläcut cum a multzumit presedintele, pt. munca depusä.

    theo

    15/09/2011 at 5:33 pm

  19. Cum sa stie ce se intimpla in iunie cind marii nostri lideri ai opozitiei au o viata sociala de la ora 18 pina la 23, adica pe sticla, seara?

    Cetatean

    15/09/2011 at 5:43 pm

  20. din toata chestia asta cu tratat&vizita poate pricepe orice roman ca lucrurile importante se petrec oriunde numai la teveurile de stiri,nu;
    cred ca pina si cancan si libertatea au informat mai obiectiv despre asta decit teveurile lu’peshte

    intimplator

    15/09/2011 at 5:54 pm

  21. difrenta de clasa&educatie:
    bogdan auresu merge la servici cu troleibuzul,alde marea si altii nu pot decit cu mertzane cu stroboscop;
    asa-i cind tziganul ajunge imparat

    intimplator

    15/09/2011 at 5:56 pm

  22. off topic: micgosurile alea ale „genialului”biznizmen mai exista?
    citind asta am senzatia ca nu pentru mult timp..si are nevoie de niste credite „nerambursabile”de la „banci mici,locale”,eventual de stat

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/razboiul-dur-isarescu-patriciu-continua-magnatul-vorbeste-dupa-ureche-acuza-guvernat-9.html

    intimplator

    15/09/2011 at 6:01 pm

    • Afacerea e pe butuci.
      „Capitalistul” si-a demonstrat „anvergura”. 😆 😆

      Tzepelica

      15/09/2011 at 6:07 pm

  23. Astept momentul in care cineva o sa spuna ca Marea Neagra nu mai e lac rusesc… 😆

    Tzepelica

    15/09/2011 at 6:04 pm

    • sa ma laud singurziceam eu ceva despre avioanele alea si fabrica de la craiova…

      intimplator

      15/09/2011 at 6:16 pm

      • sa completez : de unde stiu?
        am aflat ca primii americani care au fost pe la deveselu nu mai vroiau sa plece din motive de zaibar si au spus si altora cind au ajuns acasa

        intimplator

        15/09/2011 at 6:17 pm

  24. http://www.hotnews.ro/stiri-esential-10137228-traian-basescu-nu-jenez-reiau-teza-nevoii-crea-statele-unite-ale-europei.htm

    Sorry, dar nu inghit ideea. La un proiect falimentar solutia nu este „mai multa integrare in faliment”.

    Europa sa isi faca ea curatenie in ideile ei si sa se decida odata ce vrea sa fie si apoi o sa mai vedem daca marsam. Globalizarea nu e un pretext pentru a ceda din suveranitate catre niste birocrati pe care nu ii alege nimeni si care nu dau socoteala nimanui.

    Sorry, Mr. President, mai departe de atit nu merg.

    Cetatean

    15/09/2011 at 6:20 pm

    • Eu cred ca excluzand cedarea de suveranitate-idee venita pe fondul adancirii crizei economice si a falimentului Greciei si neimpartasita de vreun stat european -trebuie sa admitem ca necesitatea existentei unei politici fiscale unitare in UE este vitala pentru viabilitatea monedei comune-euro.
      Asta a reiterat Basescu si nu cedarea suveranitatii ci mentinerea identitatii nationale a popoarelor din constructia UE.
      „Deciziile in ceea ce priveste o Europa care sa aiba o politica fiscala comuna pentru a ne putea permite o politica monetara comuna… Cum putem concepe o moneda unica cu politici fiscale diferite, cu grade de dezvoltare total diferite? Eu vad ca solutie a problemelor noastre, indiferent de rapoartele OECD, FMI, Europa nu poate avea decat un singur raspuns: mai multa, mai multa, mai multa integrare. Trebuie sa incepem cu integrarea fiscal bugetara” a spus Basescu.

      „Marea problema este daca avem in momentul de fata, la nivel european, liderii politici care sa convinga popoarele ca asta este solutia. Raspunsul meu este indoielnic din punct de vedere al acestei convingeri. Nu am convingerea ca oamenii politici de astazi au forta sa-si convinga popoarele ca realizarea Statelor Unite ale Europei nu le afecteaza cultura, traditiile, personalitatea fiecarui popor. Nu cred ca in momentul de fata aceasta generatie de oameni politici poate sa convinga popoarele”, a spus Basescu.

      luminita

      15/09/2011 at 6:39 pm

      • Luminita 🙂

        Moneda euro nu va rezista, e un construct impus birocratic. O moneda nu poate rezista fara o politica fiscala comuna. Insa asta inseamna cedarea de suveranitate, cedarea drepturilor nationale de a stabili taxe si impozite.

        Daca o tara nu isi mai poate stabili taxele si impozitele, atunci alegerile democratice de politicieni sunt o gluma.

        Iar fara democratia statelor constituente, proiectul european e un URSS cosmetizat.

        „As regards the legal situation according to the Treaty of Lisbon, this consideration confirms that without democratically originating in the Member States, the action of the European Union lacks a sufficient basis of legitimisation” (Curtea Constitutionala Germana).

        Cetatean

        15/09/2011 at 6:51 pm

        • nu se poate si cu vaca grasa si cu finul in pod;
          vrei sa o duci bine(pentru romania,extrem de relativ)accepti regulile jocului;nu vrei ramii „suveran si independent”-ca si ceausescu – si suporti consecintele

          intimplator

          15/09/2011 at 7:02 pm

      • Din fericire, mai sunt popoare care nu-s chiar atat de idioate incat sa creada ca o contopire (economica/financiara/etc.) cu urmasii lui Ahile le-ar aduce beneficii.
        Nivelarea intre cei care stau cu burta la soare si cei care trag la banda poate fi benefica doar pt. primii.

        Tzepelica

        15/09/2011 at 6:53 pm

    • Cetatean 🙂
      De acuord 100%! Desi nu are nici o sansa nicaieri!

      Theophyle

      15/09/2011 at 6:47 pm

      • Salut!

        Vrea sa sara peste umbra lui si nu o sa mearga. Tarile europene joaca centrifug, magia s-a terminat, fiecare pentru sine, caci in definitiv fiecare conducator, oricit de europenist, da socoteala in fara alegatorilor interni. Merkel stie cel mai bine.

        Cetatean

        15/09/2011 at 6:54 pm

        • @cetatean
          nu v-as dori sa stati din nou ore in sir la consulatul frantei sau germaniei pentru o amarita de viza;asta doar ca sa va reamintesc unul din avantajele acestei „nenorocite’eu

          intimplator

          15/09/2011 at 7:06 pm

          • Intimplator, sa nu confundam lucrurile. Eu sunt pentru o europa comuna, insa nu pentru fiscalitate comuna si pentru ca niste birocrati sa ne decida noua nivelul de taxe.

            Am stat ani de zile la coada la vize.

            https://theophylepoliteia.wordpress.com/opiniile-%E2%80%9Cpoliteia%E2%80%9D/o-europa-altfel/

            Cetatean

            15/09/2011 at 7:17 pm

            • reiau ce am scris mai devreme:
              nu se poate si cu vaca grasa si cu finul in pod

              intimplator

              15/09/2011 at 7:20 pm

              • Eu nu vreau vaca grasa si bolnava, eu vreau o capra, dar sanatoasa :mrgreen:

                Cetatean

                15/09/2011 at 7:22 pm

              • sa continui: ceea ce vreti Dvs este ce isi imagineaza grecii;
                nu poti sa ia metrou facut pe banii ue si sa nu plateasca nimeni bilet
                nu poti sa ai cai ferate cu cheltuieli de 600 milioane euro/an,salarii medii de 60000 mii euro/an la angajati ca -ti da „prostul”de neamt sau olandez
                pur si simplu nu se poate,

                intimplator

                15/09/2011 at 7:23 pm

              • @Intimplator, nu sunt deloc un radical si nu as vrea sa deschid o discutie in care, pina la urma, sa inteleg amindoi ca sustinem lucruri nu prea diferite, insa cu accente puse diferit.

                Eu nu vreau o Europa cu o moneda comuna insa cu state care au economii cu grade diferite de dezvoltare. Asa e ea acum. Urmarea? Statele mai slabe falimenteaza automat deoarece rata dobinzii stabilita de BCE este prea mica pentru ele si ajung la ele bani prea ieftini care declanseaza caruselul consumului. Grecia, Irlanda, Portugalia, etc.

                Eu nu vreau o Europa in care referndumurile se repeta ca sa iasa ce vor politicienii sa iasa. Irlanda.

                Eu nu vreau o Europa in care Parlamentul European e mai slab decit Comisia si Consiliului UE.

                Eu nu vreau ca birocratii nevotati de nimeni sa dea reguli pe care ei le cred bune.

                Eu vreau ca transferul de suveranitate sa fie limitat, bine precizat, reversibil si cu mecanisme bine puse la punct de sanctionare a celor care isi depasesc mandatele primite.

                Cetatean

                15/09/2011 at 7:35 pm

  25. Salut pe toata lumea ! 😆

    luminita

    15/09/2011 at 6:40 pm

  26. Pe Politeia Europeana puteti citi articolul: Prea mari pentru a fi şi cinstiţi

    http://politeiaeuropa.wordpress.com/2011/09/15/prea-mari-pentru-a-fi-si-cinstiti/

    Theophyle

    15/09/2011 at 6:41 pm

  27. catä mevoie are justitzia romanä ,de Monica Macovei, din päcate romanii nu-si dau seama.

    sä fii rämas dna Macovei la justitzie, romania era mai departe.

    sigur este incomodä, pt. clientzii mafiotzi, interlopi, hotzi si penali, ca nästase, vantu, patriciu, voicu,etc.

    theo

    15/09/2011 at 6:56 pm

  28. s-o fii lämurit si ambasadorul american?????? nici täriceanu si nici geoanä, nu este prietenul americii, poate a aflat intre timp.

    theo

    15/09/2011 at 6:59 pm

  29. USE, nu se va forma intr-un timp previzibil si nici nu va fi o initr lila cu hore ale unirii si poduri de flori, ci cu incrancenare ditctata de interese locale si regionale. Daca va fi sa fie va dura si va durea mult.
    Nu poti sa amesteci atatea etnii si societati cu interese antagoniste istorice de la o zi la alta obligandu-i la unitate.
    Europenii se vor unii doar in fata unui mare pericol care ar atenta violent impotriva a ceea ce acum numim Europa.
    Nu stiu care va fi acel mare dusman, daca va fi unul din exterior sau numai nevoia urgenta de a supravietui.

    andrzej

    15/09/2011 at 7:10 pm

  30. UDMR, tataie, ai companie 😈

    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-10137437-cab-decis-inregistrarea-partidului-popular-maghiar-din-transilvania.htm

    PS sunt tare curios sa citesc statutul partidului astuia.

    Cetatean

    15/09/2011 at 7:20 pm

  31. Stimabila noastra gazda ar putea sa puna marturie ca asezarea granitelor actuale ale USA a fost negociate inca de la inceputurile nasterii sale ca stat si ca inca exista conflicte disputate in justitie chiar pentru granitile intre state(interior ), dar si cu vecinii de la nord si sud.
    Ca sa nu mai spun ca diferentele cel putin lingvistice sunt depasite existand acum doar doua limbi acceptate oficial: engleza si spaniola(in statele din sud).

    andrzej

    15/09/2011 at 7:27 pm

  32. O extrem de importanta nuantare facuta de presedintele Basescu ce ar putea lungii si mai mult figutile deja jalnice ale „corifeilor” opozitie trancanitoare: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-10137451-traian-basescu-trebuie-explicam-rusiei-romania-nu-pune-problema-anexarii-republicii-moldova.htm

    andrzej

    15/09/2011 at 7:38 pm

  33. @cetatean 7.35
    de acord cu dvs

    intimplator

    15/09/2011 at 7:45 pm

  34. Poate a trecut neobservata acesta stire, dar cred ca se leaga de context :http://www.parlamentor.ro/news/vot-de-sprijin-pentru-moldova-in-parlamentul-european.-jerzy-buzek-pe-recun

    andrzej

    15/09/2011 at 7:47 pm

  35. @intimplator, stiam eu ca pina la urma urma sa ma fac inteles 🙂

    Cetatean

    15/09/2011 at 7:50 pm

    • sa ma explic si eu:
      in RO avem cele mai multe taxe si impozite, la cele mai mai niveluri fata de restul tarilor din UE ,
      in schimb salariile cele mai mici iar preturile la utilitati , alimente, bunuri de larg consum sunt la cote apropiate celorlalti membri UE.
      La ce ne-ar folosi adoptarea monedei unice in aceste conditii?
      O fiscalitate comuna in UE eu o vad ca pe o oportunitate a alinierii salariilor , taxelor si preturilor la nivelul celor existente in alte state.
      Cu alte cuvinte medicul sa fie platit ca in vest, la fel cu profesorul, cu inginerul…..etc.

      luminita

      15/09/2011 at 8:12 pm

      • luminita, din pacate se vor alinia numai preturile (deja la multe produse avem preturi mai mari ca in Occident), insa salariile vor fi la fel de mici.

        Cetatean

        15/09/2011 at 8:17 pm

        • 😆
          Exact cetatean . Se egalizeaza preturile . Vazut personal .

          Ștefan A.

          15/09/2011 at 8:35 pm

    • I-a bagat la malaxor 😀 Sper sa-i tina „in priza” in urmatoarea perioada, sa nu mai aiba aer!

      mar

      15/09/2011 at 8:11 pm

    • greu isi vor revenii uslinosii dupa atatia pumni in cap.
      Mai greu este cu PDL care se pare ca astepta un potop de pumni si suturi ca sae trezeasca.
      Se pare ca presegintelel s-a hotarat sa joace singur in favoarea tarii, dezamagit fiind de partidul stat care nu se poate dezbara de apucaturile ultimilor 21 de ani.
      Eu gandesc ca e mai bine daca presedintele a hotarat sa se lepede de ditai malacu'(PDL), aratandu-i drumul catre munca, daca vrea sa supravituiesca.
      Cred ca participarea presedintelui(daca va fi confirmata…? ) conventia PPE este ultimul sfat pe care il da malacului fara minte dar cu ifose si pretentii care a devenit PDL.

      andrzej

      15/09/2011 at 8:12 pm

      • 🙂 corect!

        zigzag

        15/09/2011 at 8:57 pm

  36. Ultima pe ziua de azi , dar si cea mai „ravasitoare” stire: http://www.hotnews.ro/stiri-politic-10138243-victor-ponta-putem-merge-ideea-mearga-singur-alegeri.htm
    Ei ce ziceti? …..

    Eu zic doar atat: hai Ponta, mai da, ca inca mai poti………

    andrzej

    15/09/2011 at 8:48 pm

  37. Daca n-ati aflat :
    „Silviu Prigoană vrea să iniţieze un proiect de lege prin care statul să sponsorizeze partide de sex între handicapaţi, cu bani de la buget, urmând modelul altor state civilizate.”

    Probabil ca s-a gandit la colegii lui Parlament…da` tot pe banii nostri, mai draga ? 😆 😆

    Tzepelica

    15/09/2011 at 8:57 pm

    • adica fetitle lui negoita sa fie sponsorizate de la bugetul de stat cand se harjonesc cu banicioii mazaroii si alti handi? :))

      zigzag

      15/09/2011 at 8:58 pm

  38. „Ca să lămurim lucrurile, ca să spulberăm orice dubiu, încep prin a vă spune că ştiam de întâlnirea cu presedintele Barack Obama. Aceasta era programată. Numai că invitaţia a venit de la vicepreşedintele Biden care, presupun eu, a dorit să finalizeze ceea ce a început la Bucureşti. Cu domnia sa am discutat prima dată problema instalării scutului antirachetă”,
    http://www.adevarul.ro/la_masa_adevarului/Presedintele_Basescu-La_masa_Adevarului_0_554944933.html

    mar

    15/09/2011 at 9:00 pm

  39. @ina eyre,
    salve,

    sper ca nu crezi ca Bogdan Aurescu nu are bani sa circule cu propria lui masina.

    lucrind din 1996 in MAE este exclus sa nu poata sa-si achizitioneze o carutza de marca buna.
    Te-ai gindit ca vrea sa faca miscare sau ca vrea sa proteje aerul din bucuresti?
    🙂

    p.s. salariile la MAE sint excelente!

    skorpion

    15/09/2011 at 9:00 pm

  40. Bataie mare pe voturile maghiarilor :
    „UDMR are, începând de astăzi, în mod oficial, un adversar serios la voturile comunităţii maghiare. Curtea de Apel Bucureşti a decis joi înregistrarea Partidului Popular Maghiar din Transilvania, formaţiune înfiinţată de europarlamentarul Lazlo Tokes şi de Consiliul Naţional al Maghiarilor din Transilvania (CNMT).
    Decizia are caracter definitiv şi irevocabil, după ce iniţial, tribunalul respinsese cererea radicalilor maghiari de înregistrare a noii formaţiuni politice.”

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/tokes-are-partid-udmr-are-rival-la-voturile-maghiarimii-ppm-admis-in-instanta-945811.html

    Tzepelica

    15/09/2011 at 9:02 pm

    • o noua gasca anti romaneasca.ciudat de repede au primit „verde” de la instante..

      zigzag

      15/09/2011 at 9:04 pm

    • Adevarul este ca se intampla ceva ciudat, de o saptamana se toaca subiectul Ceausescu – Nicu, Nicolae, Leana parca au inebunit 👿 Uneori am senzatia ca vor sa o vada pe harca cu cocul ei la TV si le este dor de „snitele din carne de curcan =o pasta ciudata malaxata din ceva nedefint” dar care se vindea sub un nume comercial si savuros. Sau de amestecul de orz comercializat sub numele de cafea 😦

      mar

      15/09/2011 at 9:13 pm

      • se spala creierii..dupa catastrofa de la inaugurarea CRATER ARENAT.

        zigzag

        15/09/2011 at 10:57 pm

  41. zigzag,

    3 partide maghiare……….rezultatul va fi ca poate nici unul din aceste partide nu va mai intra in parlament.
    de ce marko bela s-a opus atit de mult infiintarii partidului lui tokes? pentru ca marko bela, cu toate smecheriile lui de tip fsn si ante decembriste, este suficient de lucid politic ca sa-si dea seama ca exista riscul neintrarii in parlament cu ocazia alegerilor din 2012…

    skorpion

    15/09/2011 at 9:10 pm

  42. O dragoste fortata sfarseste cu farfuriile aruncate in cap si masa rasturnata 😀
    ” Liderul PSD, Victor Ponta, a afirmat joi ca nu este „multumit” de situatia de la Iasi, unde Tudor Ciuhodaru, de la Partidul Conservator, vrea sa candideze la primaria municipiului, si a avertizat ca „in final putem merge pe ideea ca PC-ul sa mearga peste tot, nu doar la alegerile locale sau parlamentare, singur in alegeri”.
    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-10138243-victor-ponta-putem-merge-ideea-mearga-singur-alegeri.htm

    mar

    15/09/2011 at 9:19 pm

  43. opozitzia si mogulii incearcä sä aducä alte teme, fumuri, sä nu se mai discute, de realizärile

    presedintelui. nu-i bägatzi in seamä, pot cräpa, tot despre Bäsescu, se v-a scrie.

    sobolanul cenusiu, dela otv joacä in horä cu USL, este un mincinos ordinar.ca sä rupä

    alegätori, si-a fäcut partid, este singurul scop, a securistului dela pc -pnl, subventzioneazä

    orce tombolä, actziune, sä cumpere voturi. DD a fost tot timpul, cu PC-PNL in cardäsie.

    theo

    15/09/2011 at 9:22 pm

  44. cand vor merge separat, sä nu aibä pretentzia sä-i i-a presedintele ca o haitä

    merg separat, vor fii numäratzi separat. panä atunci ; vor mai divortza catziva de haita USL

    primarii, isi dau seama, cat sunt de neseriosi, cei din USL

    theo

    15/09/2011 at 9:47 pm

  45. pentru bucuresteni si nu numai:

    Primiți cu cutremurul?

    skorpion

    15/09/2011 at 10:58 pm

    • In mod normal pontanacul trebuia sa isi puna cenusa in cap. Dar individul e os de Ady Nastase, deci nu vom vedea asa ceva.

      turnofftheglory

      16/09/2011 at 7:31 am

  46. nu e de mirare, tupeu tipic, de copil de trupä kgb. o poantä proastä.

    ca si sobolanul cenusiu, DD, care asearä la cristoiu, a trebuit sä recunoascä
    relatzia si intanlirile cu securistul voiculescu.

    theo

    16/09/2011 at 7:49 am

  47. Buna Dimineata 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    16/09/2011 at 8:04 am

  48. Cu intarziere … 🙂
    @Cetatean 7:35 pm – „Eu vreau ca transferul de suveranitate sa fie limitat, bine precizat, reversibil si cu mecanisme bine puse la punct de sanctionare a celor care isi depasesc mandatele primite.” Trebuie detaliate mai ales reversibilitatea – nu cred ca este posibil, inclusiv politic, sa functioneze asa ceva, deci nu va fi ceva lin 😦 ci cu hopuri …

    CFG

    16/09/2011 at 12:13 pm


Comentariile sunt închise.