Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Marinela Bucur a ajuns in New York Times

Un articol de 7000 de semne intr-un cotidian nu e mare lucru de obicei. In The New York Times este! In special daca trateaza un subiect care nu este “american,” este insotit de 15 poze, apare in editia on-line si in cea print de weekend. Articolul este semnat de Suzanne Daley , Senior Editor al ziarului, care “acopera” in ultimii ani subiecte europene. Co-semnatar al articolului este Stephen Castle, rezidentul jurnalului la Londra.   Subiectul articolului este inasprirea conditiilor de aderare la “Spatiul Schengen” si sansele mici pe care le are Romania si Bulgaria de a adera la acest spatiu la toamna sau intr-o alta data in viitorul apropiat.

Articolul din NYT este obiectiv si bine documentat, mentioneaza faptele fara a face prea multe comentarii, criticile bineinteles sunt aduse in primul rand Uniunii Europene si mai putin Bulgariei si Romaniei. Pentru ca autorii considera ca UE ne-au primit ca membrii fara ca ambele state sa fie pregatite si pentru ca progresele facute de la aderare au fost numai la suprafata, iesind intr-un fel sau altul de la prezumptia balcanica ca putem sa-i “fraierim” pe toti.

Articolul devine mai cinic din clipa cand Ministrul nostru de Externe, dl Baconschi, relateaza faptul ca noi, adica Romania, suntem mai bine echipati decat alte state europene care fac parte din Zona Schenghen, de parca problema ar fi numai echipamentul!

Articolul mentioneaza faptul ca acum cateva luni au fost arestati 284 de vamesi si politisti de frontiera, lucru care in trecut ar fi fost aplaudat de oficialii europeni, astazi insa avand in vedere rezultatele in justitie, conform autorilor – NO MORE!In the past, some experts say, the arrests might have been enough to win the European Union’s approval. But no more.”

Bineinteles ca sunt mentionate detaliile financiare ale castigurilor fabuloase facute de  vamesii si politistii de frontiera. Articolul preia acuzatiile aduse unora dintre vamesi care castigau intr-o singura tura frumusica suma de 5 800 de euro si pentru ca cititorul american sa inteleaga autorii traduc suma si in USD – 8 420.   

La sfarsitul articolului se ajunge si la climexul reprezentat de familia Sorin si Marinela Bucur,  a caror vila reuseste sa apara si in The New York Times. Bineinteles ca Marinela isi va apara barbatul vehement afirmand ca acesta nu a fost gasit cu nimic la el. Mr. Bucur’s wife, Marinella, said he had been questioned but not arrested. “My husband is very correct,” she said. “They never found anything on him.

Daca este sa-i citam pe co-citadinii lui  Bucur (Obiectiv de Vaslui) lucrurile stau cam asa:

Un alt mister este excluderea din anchetă a unuia dintre polițiștii de frontieră corupți indicați de șeful IJPF Vaslui. Este vorba despre agentul Sorin Bucur, cel care din leafa de nici 20 de milioane de lei pe lună, unic întreținător de familie, și-a ridicat un adevărat conac în municipiul Huși (o fi culoarea portocalie a casei de vină?). În denunțul făcut la DNA, printre suspecții șeful poliției de frontieră a indicat și câteva nume “grele”: Liviu Ghețeu (fostul adjunct al șefului Sectorului Poliției de Frontieră Huși), Sorin Bucur, Romică Petcu și Ioan Balahură. Cu excepția lui Petcu, ceilalți sunt liberi, Bucur nefiind nici măcar cercetat.

Interesant de ce dintre totii hotii au hotarat jurnalistii de la NYT sa-i agate pe acestia, stiu ei ceva despre care noi nu cunoastem sau poate “frumusetea” casei din Husi de culoare portocalie le-a placut mult, ca sa nu vorbim de prostia doamnei Marinela acum cunoscuta si pe alte meleaguri decat cele vasluiene.

De mentionat ca de la sfarsitul lui februarie, cand au fost facute arestarile si pana astazi nimic nou nu s-a mai auzit. A fost scris articolul din NYT ca sa ne aminteasca cazul? Probabil ca nu – politicienii mioritici nu citesc New York Times-ul si nici cei de la procuratura. Va asigur insa ca articolul va fi citit in afara Romaniei si va fi interpretat la fel cum l-am interpretat eu – hotia bate justitia – in Romania legea este faradelege!

Fragment din articol  pe Politeia Digest

Aricol Complet pe The New York Times.

Pe Politeia Europeana puteti citi articolul: Spionaj la Brussels

Written by Theophyle

05/09/2011 la 3:16 pm

97 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Da` „regina” ?
    Ce se mai aude cu „regina” vamilor ? 😆 😆

    Tzepelica

    05/09/2011 at 3:31 pm

  2. dupa asa articol,poate sa se duca baconschi si topless la bruxelles(ca tot -a dus in costum deschis la intilnirea cu hu jintao)ca degeaba;
    singura sansa e s-o puna la treaba pe d-na consul general la strasbourg

    intimplator

    05/09/2011 at 3:53 pm

    • Ziua buna,
      Auci, mai degraba dna consul topless 😆
      Daca mancatorii de lebede de la Viena au fost un mit/sau nu au fost, aici este durere 😦 ptr. ca articolul este documentat si bazat pe fapte reale 100%.

      mar

      05/09/2011 at 4:08 pm

    • pai conform wikileaks..domn President a insistat ca musiu baconschi sa fie numit ministru de externe deoarece Bogdan Aurescu avea o problema de „familiaritate”.http://www.evz.ro/detalii/stiri/wikileaks-basescu-i-l-a-impus-pe-baconschi-lui-boc-in-fruntea-mae-944086.html .eu cred ca dl Presedinte a facut o mare eroare prin numitea lui musiu baconschi.dupa parerea mea Dl Aurescu trebuia numit ministru de externe fara discutii , apoi „popularizat” in randul cetatenilor mai putin informati si trimis direct la alegerile presidentiale din 2014.sa ne imaginam turul 2 al aleg presidentiale din 2014 , confruntare Excelenta sa B.Aurescu contra lui chuky antenescu,tonta si oricine altu.Dl Aurescu atat ar fi trebuit sa l intrebe pe chuky: stimate kiul ce ai realizat matale ptr RO in cei 20 ani de cand dormi la senat pa banii tarii ?Eu am readus patriei un teritoriu istoric pe care partidul dumitale -reprezentat de guv motocicleanu- l a si scos la interval companiei sterling.punct. 🙂

      zigzag

      05/09/2011 at 4:18 pm

      • aiurea,il tavaleau iute la teveuri,ca x stie ca are bani ascunsi nustiu unde si ca sta in 3 camere la bloc si merge cu troleibuzul,asa de ” sanchi”
        „pai un ochelarist ,tocilar ca asta vrea sa ne pacaleasca pe noi sa-i dam votu’ minca-ti-as?”
        „haoleu,daca asta ne pune la munca si nu se duce la un shpritz cu becali,la un dans din buric la ciresica,am halit-o”
        asta nu-i d-al nostru

        intimplator

        05/09/2011 at 6:18 pm

  3. buna ziua;acum serios ,pentru ” euroscepticii” si cei care tot vor desfiintarea EU si critica birocratia de la bruxelles:
    cel mai mult s-au opus aderarii romaniei la ue,ministerul de finante(vama e in curtea lor,printre altele),” marii oameni de afaceri romani-in frunte-da-cu tiriac,mare parte din politicieni

    incercati un exercitiu de imaginatie si ginditi-va cum ar fi fost traiul in romania fara aderarea la ue;in primul rind n-ar fi avut ce scrie nyt;
    eu n-as critica EU ca ne-a ” bagat” si pe noi,as critica justitia care nu pricepe ca nu mai poate fi stat in stat-vezi decizia curtii europene-si inca altii;
    cem mai doresc eu acum,guvernanta fiscala de la bruxelles; sa nu tipam impotriva ei;singurii care vor pierde vor fi abonatii la contractele de stat si primitorii de alocatii=pomeni de la stat

    intimplator

    05/09/2011 at 4:03 pm

    • ba justitia ar pricep..dar ca sa faci justitia sa priceapa si sa aplice trebuie sa demonstrezi profesionalism ,moralitate si sa lasi orice ingerinta in dosarele penale deoparte.eu tot nu pricep cum dupa atatea arestari de rasunet si esuate lamentabil procurorii respectivi nu si au prez macar demisia de onoare daca tot credeau in munca lor.sa vina si sa spuna public: domnilor dosarul lui g copos este impecabil, inatacabil iar judecatorul care l tine in sertar de ani de zile este o panarama.ori imi dau eu demisia ori dati l afara pe judecatorul lu’ peste.a facut cineva asa ceva?

      zigzag

      05/09/2011 at 4:22 pm

      • atita timp cit unul din criteriile principale de evaluare e ” cite stiri pozitive despre tine(institutie) au fost in media”
        nici o sansa

        intimplator

        05/09/2011 at 6:20 pm

  4. La noi e plin de mistere din astea. Sint zeci de cetateni care din salarii de citeva mii de euro pe an isi fac vile de un milion cu garaje populate de mercedesuri si jeepane. Si fiindca averea se prezuma licita, oricit pare de absurd, daca nu ii prinde cu mita in buzunar, sint negustori cinstiti. Distante astronomice intre venit si avere sint mofturi la noi.

    P.S. Sper ca nu se imbata nimeni cu apa rece crezind ca odata un guvern Ponta format in 2012 chestiile vor disparea, decit poate de la televiziuni, a se vedea profetia lui Antenescu (Vor da subiecte mai usoare sa para ca au reusit reforma invatamintului ai de la PDL = Noi avem de gind sa facem disparuti coruptii de la televizor ca sa para ca a inceput reforma justitiei a alora de la USL).

    Aha

    05/09/2011 at 4:39 pm

    • perfect adevarat! dupa 2012 daca vom avea un guvern marioneta in labele lui felix @co ..economia v a dudui ,la tv de stiri ni se vor da filmulete cu palma lui basescu si tot asa.dar toate astea vor fi doar din prostia si incompetenta actualei puteri.au painea si cutitul in mana.daca nu se trezesc in al 12 lea ceas vina lor v a fi mai mare ca cea a pdsr ului deoarece vor trimite RO inapoi in bratele escrocilor nascuti de tataie ilici!

      zigzag

      05/09/2011 at 4:53 pm

  5. desydemeter

    05/09/2011 at 4:58 pm

  6. „Jane Fonda: „Regret că nu m-am culcat cu Che Guevarra”.
    Ar putea sa „serveasca” un inlocuitor.
    Copilotu`, de ex. 😆

    Tzepelica

    05/09/2011 at 5:45 pm

  7. Deh. Boieri.

    parafaragaramus

    05/09/2011 at 5:47 pm

  8. Intrebari fara raspuns :
    „Cum rămâne cu activitatea infracţională a lui Dinu Patriciu? A cumpărat sau nu fraudulos Petromidia? Dacă da, de ce nu se află în închisoare? A derulat sau nu tranzacţii bursiere ilegale, alături de Camelia Voiculescu şi Atilla Verestoy? Dacă da, de ce nu se află în închisoare?
    Dar cu povestea creanţei din Libia ce se aude, acum când partenerii de afaceri ai lui Patriciu se ascund prin bunkere? Săptămâna aceasta se fac cinci ani de când a fost trimis în judecată, alături de nume grele din CNVM şi Ministerul de Finanţe, pentru delapidare, spălare de bani, asociere în vederea săvârşirii de infracţiuni, manipularea pieţei de capital, dezvăluire de informaţii privilegiate, iniţierea sau constituirea unui grup de criminalitate organizat. Se va termina vreodată acest proces?”

    http://www.romanialibera.ro/opinii/editorial/basescu-si-patriciu-danseaza-din-nou-236309.html

    Tzepelica

    05/09/2011 at 5:52 pm

    • in vecii vecilor,amin!

      intimplator

      05/09/2011 at 6:13 pm

  9. Azi e ziua muncii in America
    Grea sarbatoare 🙂

    lastnightmusic

    05/09/2011 at 6:10 pm

  10. timi,

    chestia cu basescu & patriciu este o diversiune lansata de tanase scatiu si apoi preluata de intreaga presa…

    skorpion

    05/09/2011 at 6:15 pm

    • Eu am citat intrebarile.
      Problemele sunt reale, nerezolvate si treneaza nepermis de mult.
      Iar Paturiciu zburda pe banii nostri si ne da sfaturi la tv, sfidand contribuabilul.
      Asta mi se pare o mare mizerie.

      Tzepelica

      05/09/2011 at 6:25 pm

      • ba,asa e normal
        ca n-o sa dea sfaturi ” un amarit” care dupa 20 ani de cind si-a inceput sctivitatea de ” patron’ carind cu cosnita are o amarita de firma cu 5 salariati si citeva zeci de mii de euro in contul personal;
        amaritul asta nu e antreprenor,nu s-a orientat sa faca o aripa libera,sau macar un copan de dreapta sa puna mina fe ceva fiare vechi…

        intimplator

        05/09/2011 at 6:29 pm

  11. Am lucrat si lucrez cu Sorini Bucuri de 14 ani…si pana in prezent nu stiu de niciunul care sa fi ajuns la puscarie mai mult de cateva zile.
    Poate doar cativa din Otopeni care au servit unui show off acum cativa ani- saltati de mascati coborati din elicoptere, blah blah blah…

    Nu cred ca va fi solutionata mai mult decat minimal coruptia din sistemul vamal pana cand nu se fac corectii majore in justitie, atat conceptuale cat si procedurale. Si daca cad protectorii din justitie…se produce un efect de domino.

    Nu suntem pregatiti pentru asemenea responsabilizari. Noi suntem pregatiti numai pentru vociferari sterile si acuze fara substanta.

    Alex

    05/09/2011 at 6:30 pm

    • Alex salut 🙂
      Din nefericire ai dreptate. Lucrurile trebuiesc rezolvate de la cap la coada! Nimeni nu are cheful insa sa mearga la capul piramidei ! Cine stie ce ar gasi acolo 😦

      Theophyle

      05/09/2011 at 7:25 pm

  12. In luna decembrie a anului 2003, eram in vama Constanta Port Vechi…

    Pentru o operatiune oarecare de import export, delegatul turei din vama- adica vamesul cel mai tanar mi-a cerut” 10 bastoane”…

    Chiar sperati ca vamile noastre se vor insanatosi vreodata???

    karaokepeviata

    05/09/2011 at 6:35 pm

    • Nu! Dar trebuie incercat!!!

      Theophyle

      05/09/2011 at 7:26 pm

  13. Propunerea lui Izmana : in loc sa vedem care averi sunt ilicite si sa le confiscam, ii taxam pe mafioti cu 1%/an.
    Care mafioti rasufla usurati, cumparandu-si (ieftin!) niscaiva „onorabilitate”.

    „Coaliţia de guvernare este decisă să impună, în sesiunea de toamnă a parlamentului, proiectul UNPR de taxare a averilor mari. Potrivit unor surse din cadrul coaliţiei, aşa numita taxă de solidaritate, va si susţinută la Camera Deputaţilor de toate formaţiunile aflate la guvernare. Potrivit proiectului iniţiat de UNPR, averile mai mari de 450.000 de euro vor fi supuse unei taxe de solidaritate de 1% pe an, pentru o perioadă de 3 ani, ceea ce va aduce bugetului de stat un cuantum de 9 miliarde de euro. Banii sunt destinaţi plătirii pensiilor.”

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/coalitia-ia-din-nou-in-brate-taxa-de-solidaritate-pe-averile-bogatilor-vezi-cum-sunt-taxa-94438.html

    Tzepelica

    05/09/2011 at 6:35 pm

  14. Si asa ca idee, singurii vamesi si politisti de frontiera care au petrecut mai multe zile la puscarie- din experienta mea, au fost acea tura de la otopeni care au fost ridicati in cadrul unui big show media- mascati coborand pe corzi din elicopter tra la la…

    karaokepeviata

    05/09/2011 at 6:37 pm

    • Circul Mare din Moscova prezinta … 😆

      Tzepelica

      05/09/2011 at 6:39 pm

  15. Buna seara, buna seara. De cat ori citesc un articol in NY Times despre Romania ma pregatesc sufleteste. Stiu ca va fi de rau.

    clemycali

    05/09/2011 at 6:50 pm

  16. Minciuna are picioare scurte 😀 Dar al cata minte are pastaia… o sa zbiere ca tot piratul este de vina.
    Cer este ca a fost prins cu doua minciuni grosolane intr-un interval de timp extrem de scurt.
    http://www.romanialibera.ro/exclusiv-rl/investigatii/romania-libera-a-vorbit-cu-samih-sawiris-adevaratele-intentii-ale-miliardarului-lui-mazare-articol-integral-236436.html

    mar

    05/09/2011 at 6:52 pm

  17. Seara buna . 🙂
    Dupa cum vad si citesc 🙂 incep si altii sa inteleaga ca in Romania arestarile sint binevenite dar ramin la stadiul acesta . Cum se spune : de batut apa pentru speriat pestii . Culmea ca se lamuresc persoane aflate departe de tara asta si mai putin cei care locuiesc aici . 😦
    Nu trebuie sa ne miram . Romanii in majoritate au o conceptie „originala” despre statul de drept , viata sociala si respectul reciproc . De clasa politica nu mai vorbim . Ar intra in masa la puscarie in o societate normala .

    Ștefan A.

    05/09/2011 at 7:09 pm

  18. http://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-10027329-realitatea-media-proprietarul-realitatea-isi-cere-insolventa.htm

    Asa datoriile dispar si societatea poate naste din nou dar fara obligatii financiare ( catre stat sau privati ) . Model SOV si urmasii lui .
    „Intariti statul” ar trebui sa devina o realitate .

    Ștefan A.

    05/09/2011 at 7:29 pm

  19. Salutare din nou! 🙂

    Se pare ca ditamai colosii mediatici cu picioarele de lut se prabusesc sub propria mizerie.

    Numai blogul asta zburda cu peste 2.100.000 accesari si peste 161.000 comentarii 😆

    Cetatean

    05/09/2011 at 7:37 pm

    • He, He
      asta pentru ca avem un buget echilibrat de cinste, civism, buna vointa si voluntariata! 🙂

      Theophyle

      05/09/2011 at 7:40 pm

      • Buget echilibrat, insa cu resursele mentionate (aproape) nelimitate 😀

        Cetatean

        05/09/2011 at 7:44 pm

    • Sa ma laud singura 🙂 Nici copacul nu sta rau 🙂

      clemycali

      05/09/2011 at 8:01 pm

      • Stim draga mea, stim 🙂

        Theophyle

        05/09/2011 at 8:03 pm

    • macel, am vazut ca deja italia fierbe din cauza ca nu vor masuri de austeritate.

      Cetatean

      05/09/2011 at 7:44 pm

    • Am vazut. Lasa ca se deschide maine pe rosu. Am vazut mai devreme futures. Sunt de speriat.

      clemycali

      05/09/2011 at 7:47 pm

  20. Hienele au inceput cu declaratii fara fundament! In mod normal tumoarea irealitatea tb rectata din radacina, fara termene legate de insolventa, definitiv si rievocabil.
    http://revistapresei.hotnews.ro/stiri-subiectele_zilei-10032781-stelian-tanase-stiu-oameni-foarte-importanti-din-zona-cotroceni-basescu-este-bolnav-valeriu-turcan-dvs-suferiti-presedinte-este-sanatos.htm

    mar

    05/09/2011 at 7:50 pm

    • Mar,
      deobicei astfel de activitati au loc cand cei care doresc sa-si acopere ilegalitati incearca sa puna mana pe o banca. S-a intamplat in Romania cu Banca Religiilor. Bancorex a fost falimentata direct! 😦

      Theophyle

      05/09/2011 at 7:58 pm

      • Multumesc! Nu am stiut ca Banca Religiilor a sfarsit asa, de Bancorex da.

        mar

        05/09/2011 at 8:07 pm

    • Zigy,
      iti dai seama ca asta a fost posibil cu complicitatea portocaliilor afurisiti!

      Theophyle

      05/09/2011 at 8:14 pm

      • Nu am nici o indoiala ca asta s-a intamplat cu complicitatea oamenilor din coalitie. Eu nu as baga mana in foc nici ptr baietii de la UDMR.

        clemycali

        05/09/2011 at 8:20 pm

      • desigur!ai auzit vreun pedelac urland cat il tin plamanii ca felix tre sa plece din senat?bn ca au mazilit o pe mona musca.

        zigzag

        05/09/2011 at 8:25 pm

  21. Oprescu la B1Tv, „cadidez in cadrul unui parteneriat ca independent” 😦 Curat murdar, Coane Fanica parol :mrgreen: Asta considera bucurestenii tampiti!

    mar

    05/09/2011 at 8:16 pm

  22. Exista o solutie simpla : impozitarea corecta. Daca tineti minte pina si Al Capone a fost arestat pentru evaziune fiscala. Daca pun impozite corecte pe m2 suprafata construita, m2 de piscine, m2 de teren agricol nelucrat si pentru fiecare mie de dolari cheltuita pe masini, ii silesc daca vor sa acumuleze bani iliciti sa evazioneze lucru care e destul de usor de dovedit( cind ai venituri de 20 milioane de lei).La noi sistemul de impozitare incoerent si cu goluri i-a lasat pe unii sa acumuleze averi imense neimpozitate.

    bigone

    05/09/2011 at 8:17 pm

    • Sistemul de impozitare a fost creat special de cei care au tras avantaje .
      Sa vezi ce taxe pe locuinta ar plati Vladescu pentru castelul vila pe care il are . Asa cum si posesorul unei masini RR sau Ferrari platesc in Italia peste 2.200 euro anual impozit pe masina .
      Statul are toate mijloacele pentru a mari intrarile fiscale fara sa bata cu biciul omul mediu . Chestia e sa si aiba vointa de facut acest lucru . Cind interesul personal (oricare) sau de gasca nu impinge la o astfel de judecata , tara va fi mereu in criza de bani .

      Ștefan A.

      05/09/2011 at 8:24 pm

  23. Sefu 🙂 , ca bursele merg la vale , nu e de mirare .
    De mentionat ca diferenta de randament intre titlurile de stat italiene si cele germane ( referiment european ) a ajuns din nou la +370 puncte baza . Cind cele grecesti au depasit + 500 puncte baza de diferenta cu cele germane , au iesit de pe piata internationala si au intrat in mina FMI si UE . Acum inclusiv CDS pentru tilurile de stat italiene au inceput sa decoleze . 🙂
    Sa stam linistiti ca Silvio va rezolva situatia . 😆
    PS . Pare ca BCE nu a cumparat azi nimic . Si viitorul sef al BCE , italianul Draghi a declarat ca nu e scris nicaeri ca banca centrala trebuie sa acopere prostia politicienilor . (am romanizat declaratia 🙂 )

    Ștefan A.

    05/09/2011 at 8:19 pm

    • Stefane vrei sa spui ca televiziunile italiene se ocupa de lucruri serioase si nu il jelesc pe Licitra?

      clemycali

      05/09/2011 at 8:24 pm

      • Depinde ce televiziune vezi clemy . 🙂
        In ordinea descrescatoare a seriozitatii :
        tv La 7 urmat de canalul 5 , RAI 3 la paritate cu RAI 1 . Pe ultimele locuri rete 4 , Italia 1 si RAI 2 . Asta referit la telejurnale .

        Ștefan A.

        05/09/2011 at 8:35 pm

      • Licitra a avut luna trecuta un accident auto . A fost internat si acum a fost ucis de o ischemie celebrala .

        Ștefan A.

        05/09/2011 at 8:38 pm

        • Stiu Stefane. Si mai cred ca accidentul care a fost cauzat se pare de un atac cerebral, a fost urmarea concedierii lui de la Metropolitan cam cu doua saptamani inainte.

          clemycali

          05/09/2011 at 9:36 pm

  24. Tonta a decretat „mandatele aleşilor locali, care expiră în iunie 2012, nu pot fi prelungite”.

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/usl-ironizeaza-alegerile-posticipate-dorite-de-coalitie-944351.html

    mar

    05/09/2011 at 8:50 pm

    • „Invocând pregătirea sa juridică, preşedintele PSD a spus că mandatele aleşilor locali, care expiră în iunie 2012, nu pot fi prelungite, decât dacă pedeliştii „dau o lovitură de stat sau altceva”. Or, în imposibilitatea prelungirii mandatelor, toate actele emise de administraţiile locale după acest moment vor putea fi contestate în Justiţie de orice cetăţean” (evz, din articolul linkuit de mar).

      Invocind pregatirea mea juridica de la Spiru Haret si diplomele obitnute cu 2 porci, 7 giste si 4 cocosi dati Rectorului Bondrea in fiecare an (gluma/mistou), il trimit pe Ponta sa citeasca Constitutia:

      Art.121. “(1) Autorităţile administraţiei publice, prin care se realizează autonomia locală în comune şi în oraşe, sunt consiliile locale alese şi primarii aleşi, în condiţiile legii’.

      Art.122, “(2) Consiliul judeţean este ales şi funcţionează în condiţiile legii”.

      Durata mandatului nu este specificata explicit de Constitutie, iar durata mandatului este precizata in legea organica (Legea 215/2001 republicata, art.26 „(1) Mandatul primarului, consilierului local, respectiv al consilierului judeţean, este de 4 ani. Mandatul se exercită în condiţiile legii„)

      Chiar daca exista limitari prin legea organica pentru prelungirea mandatului (Art.69: 1) Mandatul primarului este de 4 ani şi se exercită până la depunerea jurământului de primarul nou-ales. Mandatul primarului poate fi prelungit, prin lege organică, în caz de război sau de catastrofă„) . , aceste limitari pot fi modificate prin schimbarea legii organice, astfel: „in caz de razboi, de catastrofa sau in urmatoarele situatii: X, Y, Z

      Prin lege se limiteaza, prin lege se scloate limitarea. Totul e ca prelungirea sa fie rezonabila ca durata de timp, sa fie motivata si sa fie formulata cit mai concis.

      Cetatean

      05/09/2011 at 9:05 pm

      • multumesc, au intrat in fibrilatie Tonta&Bula :mrgreen: Cred ca tb . sa solicite sprijin de la amicul Sova 😀

        mar

        05/09/2011 at 9:14 pm

        • Sova? Cred ca daca vrei sa pierzi la sigur un proces il iei pe Sova avocat, omul asta e inaintat in stiinta dreptului pina la genunchiul broastei.

          Cetatean

          05/09/2011 at 9:16 pm

          • pai care ar fi scopul 😆

            mar

            05/09/2011 at 9:21 pm

  25. Din putul gindirii lui Dragnea: vrea ca prezenta la vot sa fie obligatorie, insa exercitarea votului optionala 😆

    Pas de mai intelege! Altfel spus, sa scoata oamenii la vot, chiar si pe cei care NU vor sa voteze:

    „Deci mă interesează ca dumneata să vii la vot. Acolo poţi să votezi, poţi să nu votezi, dar să fii prezent acolo pentru că e până la urmă un exerciţiu democratic”.

    http://www.dcnews.ro/2011/09/liviu-dragnea-vrem-ca-prezenta-la-vot-sa-fie-obligatorie-iar-exercitarea-votului-sa-fie-optionala/#comment-10011

    Dragnea nu stie cum sa se sinucida si vrea sa fie linsat. Omul e pur si simplu idiot.

    Cetatean

    05/09/2011 at 8:53 pm

    • Aaaaa, stai nitel ca nu am inteles. Trebuie prezenta la vot obligatorie dar exercitarea propriu zisa a votului sa fie facultativa? Eu asa ceva n-am auzit niciodata.

      clemycali

      05/09/2011 at 9:38 pm

      • numai dragnea putea scoate asa ceva. altfel spus intri in cabina si stampilezi peretele.

        Cetatean

        05/09/2011 at 9:47 pm

        • Nu stampilezi nimic. Doar faci act de prezenta. Iar la comisia de votare sa fie doua rubrici: prezent si votat. Circul lumii.

          clemycali

          05/09/2011 at 9:50 pm

  26. Premierul Boc la tvr1

    cedric

    05/09/2011 at 9:02 pm

  27. cred ca in 3-4 zile apare si clasificarea.

    Cetatean

    05/09/2011 at 9:22 pm

  28. nu cumva ani de zile au avut salarii si beneficii umflate si acum guvernul nu le mai poate plati?

    Cetatean

    05/09/2011 at 9:41 pm

    • chiar nu! Problema ar fi investitiile dezastruase in care au investit banii. In majoritatea lor (conform legii) in bonds de trezorerie si in firme de asigurari 😦 Amaratii. Astia sunt oameni care au muncit greu o viata intreaga pentru niste pensii mici!

      Theophyle

      05/09/2011 at 9:43 pm

      • 😦 daca au investit in AIG, vai de ei…

        Cetatean

        05/09/2011 at 9:46 pm

  29. Ascultindu-l pe Boc, iti dai seama ca va fi VU care va garanta ca cel care cistiga colegiul va merge in parlament insa va fi si un fel de compensare. nu cum vrea UDMR, jumate vu si jumate lista, insa tot va fi ceva-ceva proportional. poate nu la nivel national, insa un fel de compensare regionala.

    cert este ca orice mixaj va duce la o posibila decizie negativa a ccr. exista undeva o portita pentru u8n compromis rezonabil intre VU si proportional, insa nu vreau sa o dezvalui, eu sunt fan VU pur si dur.

    Cetatean

    05/09/2011 at 9:45 pm

    • Si eu. Probabil ca Boc se gandeste la o compensare judeteana ptr care sa existe o lista de candidati. Dar asta este o arma cu doua taisuri ptr ca dintr-o astfel de lista cel mai avantajat iese PSD-yl, USL-ul ma rog, care va avea oricum mai multe voturi pe plan national.

      clemycali

      05/09/2011 at 9:48 pm

  30. Cred ca se va folosi o forma de compensare ptr. nationalitati, inclusiv UDMR.

    mar

    05/09/2011 at 9:54 pm

  31. Clemy, odata introdus VU si stabilit ca parlamentarii se aleg prin stampilarea pe numele omului, nu se poate introduce o lista pe care nu o voteaza nimeni si de pe care partidele iau acei parlamentari de „compensare”.

    Exista undeva o decizie CCR care interzice existenta a doua tipuri de parlamentari, unii alesi direct si altii bagati de pe o lista pe care nu o vrea nimeni. Asa ceva contravine Constitutiei si nu va trece niciodata de CCR.

    Ceea ce ei numesc „compensare” (UDMR si minoritati) si vor sa aiba e vechea lista pe care se stabilesc, dupa bunul plac, cei abonati la scaunul de parlamentar. Asa ceva nu mai poate exista, caci ar insemna falsificarea conceptului de „alegeri”. CCR a spus asta undeva prin 2008.

    Va fi extrem de greu de gasit un mecanism de „compensare” agreat de CCR si asta e foarte bine 😈 Pina la urma, nu va fi VU pur, nici VU mixt, ci va fi un fel de…altfel de VU. Asa cum am mai spus, am eu o idee despre un tip de VU compensat, insa nu am chef sa vorbesc despre asta.

    VU compensat dezavantajeaza PDL-ul la greu, asa e.

    Cetatean

    05/09/2011 at 9:55 pm

    • Eu ma descurc mai greu in hatisurile juridice dar foarte bine la cele strategic politice si de asta nu vad nici un avantaj ptr PDL in perseverarea pe liniei compensarii, chiar daca UDMR se da cu curul de pamant. Pardon de expresie.

      clemycali

      05/09/2011 at 10:02 pm

      • De fapt, UDMR vrea „compensare” pentru ca are electorat relativ stabil care voteaza mai mereu si stfel obtin 5-6% din totalul voturilor. Asta la vot proportional. iti dai seama ca ei sunt avantajati de absenteismul romanilor: la numar mai mic de participanti per total, procentul care le revine lor ca maghiari daca ii voteaza ai lor e asigurat.

        Ei se tem de fapt de pierderea influentei in Parlament in caz ca nu mai obtin, sa zicem 30 de locuri, ci doar 8-10 colegii. Ei vor neaparat sa fie legat numarul lor de mandate de procentul lor de votanti (care e cam acelasi la nivelul tarii). Insa acest lucru nu se poate face intr-un sistem uninominal, unde conteaza concentratia locala a votului, nu suma si proportia cea nationala.

        Asa ca de aia ii trag cu „compensarea”. Cred ca se vor multumi cu garantia ca PDL nu va candida serios in colegiile lor si cu o trasare a colegiilor care sa ii avantajeze.

        Insa nimeni nu poate obliga PDL-ul sa isi puna candidati slabi in colegiile respective 😈

        Cetatean

        05/09/2011 at 10:10 pm

  32. Eu n-am inteles de la Boc cum se va face reorganizarea. UDMR are drept de veto? A zis ca nici minoritatile nu sunt de acord.

    cedric

    05/09/2011 at 9:56 pm

  33. A spus ca pina la urma, reorganizarea nu trebuie facuta ca sa se pastreze privilegiile citorva, ci in interesele Romaniei.

    Impresia mea este, ascultindu-l pe Boc, ca Basescu nu exclude niste pumni in masa pe subiectul reorganizarii. Insa nu acum.

    Cetatean

    05/09/2011 at 10:01 pm

    • Aproape sigur ca asa va fi si pana la urma lucrurile se vor aranja. Nu cred insa (inca) ca aceasta comasare va fi posibila.

      Theophyle

      05/09/2011 at 10:13 pm

      • Eu am indoieli ca se va face reorganizarea, cred insa ca va fi comasare.

        Cetatean

        05/09/2011 at 10:14 pm

  34. Ceva interesant pe B1 legat de comasarea alegerilor. Ion M Ionita mai are putin si face poc.

    mar

    05/09/2011 at 10:05 pm

  35. `na seara tutulor,
    iertata fie-mi neseriozitatea, dar daca Stefan ne ascunde ca miine e greva in Italia (sa fie la ei acolo), stireaq asta mi se pare de sfirsitul lumii:
    http://www.hotnews.ro/stiri-international-10033018-francez-obligat-instanta-plateasca-daune-10-000-euro-fostei-sale-sotii-pentru-lipsa-sex.htm

    victor L

    05/09/2011 at 10:06 pm

  36. Mortal!!! 🙂

    Insa Curtea de Casatie va casa decizia, pentru ca judecatorul nu are dreptul de a decide „cit” anume din „viata in comun” e nivelul acceptabil de sex. Nu exista norma juridica care sa masoare asa ceva.

    Cetatean

    05/09/2011 at 10:14 pm

  37. Cristoiu, in mare forma „cei 3 de la USL parca sunt in prezidiul UTC”

    mar

    05/09/2011 at 10:31 pm

  38. dar se stie cine este dl. ionitzä, ginerele lui andon, motanul färä ochi, din pc.

    theo

    05/09/2011 at 10:35 pm

    • fara ochi sau cu ochii ingropati in grasime
      :mrgreen:
      abjecta creatura acest andon, ma refer la caracterul lui, fizionimia vine dupa….

      skorpion

      05/09/2011 at 10:42 pm

  39. skorpi,

    bine, are ochii ingropatzi in seu umed.

    theo

    05/09/2011 at 10:55 pm

  40. ce mizerie poate fii si tänase, el cu poetul portofel, au aruncat, multe mizerii, despre Presedinte.

    nu mä mai mirä, amandoi ar face orce pt. bani.dinescu are cheile casei lui vantu, deci si

    instructiunile mafiotzilor. panä una alta, ei sunt bolnavii, betivii si perversii.

    theo

    05/09/2011 at 10:59 pm

  41. VOICULESCU securistul, nu mai are dreptul legal sä fie in parlament deloc.

    nu existä nimeni, sä-l dea afarä????UNDE ESTE LEGEA???

    theo

    05/09/2011 at 11:01 pm

  42. Buna Dimineata 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    06/09/2011 at 8:36 am


Comentariile sunt închise.