Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Listacii – ameninţarea fantomelor tranziţiei

Postat de @Cetatean

Rabdarea fantomei kagebiste si-a atins limita de suportabilitate. Dupa o viata de activitate in spatele usilor inchise cu grija de purtatorii cenusii de servieta, dupa plenare inflacarate in care limbile de lemn vijiau mai ceva ca eolienele pe cimpiile nordice ale Europei, fantoma kagebista retrasa in penumbra in care isi scrie memoriile mincinoase a simtit ca nu mai poate suporta atita agresiune marinareasca la adresa statului pe care vrea sa ni-l lase mostenire si a iesit, in sfirsit, la atac.

Era si timpul. Cirlanii coafati Ponta si Antonescu, zisi Copilotu’ Dacianei si Limbutul Somnoros, inarmati pina in dinti cu retorica batausilor de cartier si a gangsterilor care isi cheama bunica in ajutor la nevoie, maninca bataie politica pe piine de la Traian Basescu chiar si cind acesta e cu ochii cirpiti de somn, in pijamale si cu papuci de casa.

Asa ca astazi, 24 august (ieri era o zi prea importanta pentru imaginarul celor care se inchina spre Moscova), batrinul edec a grait spre oastea-i de uslasi:

Votul uninominal a slabit forta partidelor, a programelor si a platformelor, a ideologiilor. A diluat relatia cu alegatorul si i-a favorizat pe cei cu parale, care nu aveau niciun program de partid. In opinia mea, se impune revenirea la votul pe liste, pentru ca votul uninominal, intr-un tur sau mai multe, incurajeaza oamenii cu parale, care isi pot cumpara voturile si care ajung in Parlament fara niciun program politic” (Mediafax).

Personal, asteptam de mult declaratia asta. E drept, am mai auzit-o, insa spusa la timpul viitor, in vremurile cind se pregatea introducerea VU si cind nu doar Mos Kagebila, ci si altii reni care trageau la aceeasi sanie cu talpici rosii se vaitau ca vor intra in Parlament numai manelisti si alti indivizi dubiosi cu bani. Chipurile, vezi Doamne bine, sacrosantul Parlament urma sa fie pingarit de cei care arunca cu bani fara numar, fara numar si le au cu Salamu’ (cintaretul, nu produsul acela de mezelarie).

Pentru a plasa discutia acolo unde trebuie, vreau sa reamintesc ca in epoca sfintelor liste intrau in Parlament pe listele PRM, cintareti de muzica populara care il arestau pe Rasdaq (Irina Loghin). Era cit pe ce sa o vedem si pe Cherida Zavoranu la tribuna, noroc ca a venit VU peste parlamentari si s-a terminat cu PRM si alte partidulete satelit ale PSD-ului care, odata intrate, se repezeau sa coalizeze cu acesta cum coalizeaza mustele pe o gramada de…crini. Nu toti am uitat vremurile « patrulaterului rosu » din anii 1990, nici vremurile mai apropiate in care asa-zisii adversari ideologici PNL si PSD isi dadeau mina sa arunce bugetul in aer cu dinamitele pensiilor marite doar-doar or fi facind 50% plus 1 pentru a-l lasa in sah pe Basescu inca 4 ani.

Acum insa, Kagebila a hotarit sa ia taurul de coarne. Nu mai merge, tovarasi, votul uninominal a intinat idealurile nobile ale Constitutiei iorgovaniene si ale democratiei originale unde seful de partid decidea ce marioneta votanta sa « reprezinte » poporul suveran ! Nu mai merge, tovarasi, votul uninominal a luat puterea din mina sefului de partid si a pus-o, ciine-ciineste in teritoriu, unde oamenii chiar vad la fata pe cel pe care trebuie sa il traga de urechi sau sa il reconfirme dupa 4 ani ! Nu mai merge, tovarasi, partidul nu mai functioneaza ca o masinarie de vot pentru ca parlamentarii (da, chiar si aia intrati prin redistribuire, se aude acolo in spate la tovarasii de drum din PNL ?) se gindesc de doua ori inainte sa voteze ceva ! E drept, mai voteaza si ei dupa interesele lor locale, mai o asfaltare (sarut mina, coana Udrea…), mai o scoala reparata (cu respect, domnule Funeriu, vede-t-as dat afara si inlocuit de sindicalistul Croitoru…), insa, una peste alta, parlamentarii au un nume si un chip pentru alegatorii din colegiile uninominale. Nu mai sunt ca in melodia aceea a lui baietilor de la Modern Talking : « No Face, no Name, no Number ». Prinde parlamentarul pe liste, scoate-i ochii.

Mos Kagebila regreta toate daunele iremediabile in trupusorul feminin al democratiei originale conceputa de el si nasita de Iorgovan, daune produse de agresiunea virila, marinareasca, a votului uninominal (castrat partial de nepotul Gizelei Vass si de guzganul rozaliu): « slabit forta partidelor, a programelor si a platformelor, a ideologiilor”. Ba bine ca nu! Evident ca a slabit toata poliloghia asta care avea un singur rol: sa zapaceasca electoratul, sa ii fure votul si apoi sa tina captive puterea in stat in miinile emanatului Revolutiei.

Eu intreb: de cind si pina unde este un scop in sine ca  partidele post-revolutionare cu fabricile lor de vorbe invirtite ca moristile in campanie sa fie tari ca puatra, iuti ca sageata ? De cind scopul democratiei in Romania e sa « intareasca partidele » si « ideologiile » ? Nu-i asa ca datorita VU partidele s-au vazut sleite si puse in dificultatea de a-si mai recicla figurile din esaloanele 2 si 3?

Tovarasi, stim foarte bine ca, da, comunismul este o ideologie nobila aplicata insa prost de tot felul de deviationisti si ca scopul ultim al activistului de partid e sa munceasca pentru gloria cauzei pierdute. Cum sa ne permitem noi sa ne mai lasam calcati in picioare de indivizi alesi uninominali care imi submineaza mostenirea constitutionala  pe care vreau sa v-o las mostenire, voua si copiilor vostri?

Tovarasi, nu-i asa ca va este dor de vremea cind va cumparati votul pe liste cu bani (fireste, Nastase stie mai multe) si cu promisiunea ca veti vota ca somnambulii ce vine de sus, de la seful cel mare, adica eu ? Tovarasi, nu va e dor de vremea in care sondajul era sondaj, procentul procent, estimarea estimare, negocierile in Parlament negocieri. Stiam cu totii cu un an inainte cine si pe ce loc se duce, Cozminca era sef de osti si tinea tara sub papucul activistului versat, iar Nastase putea linistit sa numere ouale de la Cornu. Ale gainilor.

Acum suntem obligati sa ne bagam picioarele in sondajele lui Dragnea facute la nivel national-judetean, deoarece afurisitul asta de vot uninominal nu are nici o relevanta in colegii, dupa cum s-a vazut la Neamt si Maramuresc  (of-of, mai-mai !). Cum sa mai traim noi cu spaima in san pina in 2012 asteptind cele 65 de procente ale lui Dragnea cind se vede pe acum ca Marinaru’ ne va tine inca 4 ani in Opozitie, iar noi degeaba ii vom lua capul lui Ponta, care nu a reusit sa ne duca la Putere nici daca i se pun doua volane, nu unul in mina ?

Votul uninominal i-a favorizat pe cei cu parale ? Mai sa fie ! Cred ca Dragnea si Bombonica lui de sotie sunt saraci lipiti, ca Robert Negoita plateste fetele alea minore cu care se hirjoneste el si Banicioiu (pardon : nici o fata nu s-a culcat cu Banicioiu) cu acadele si postere cu Hannah Montana, si ca Sova e unul dintre cei mai saraci avocati parlamentari care apara oamenii de rind pro bono.

Votul uninominal a diluat relatia cu alegatorul ? Mai sa fie ! Cind s-au mai vazut in epoca listelor candisati insotiti de sefii de partid batind ulitele prafuite ale satelor si promitind in stinga si in dreapta tot felul de chestii ireale ? Stiu si oamenii de rind ca multe din cele promise nu se vor indeplini niciodata, insa macar ii vad si ei la ochi pe cei care le cer onoarea de a-i reprezenta. Ehehei, ce frumoase vremurile din 2008 cind Nastase, Ponta, Antonescu, Tariceanu si alti mari barbati de stat si-au cautat cite un colegiu-cotlon securizat in provincie, unde sa poata pacali citeva babe sa ii voteze ! A fost frumos atunci, insa si mai frumos va fi in 2012, cind votul uninominal va fi majoritar, fara compensare ! Atunci sa vezi plinsete si scrisnirea dintilor in PNL.

Iliescu nu a atacat la baioneta VU chiar de florile marului. Stiam ca asa gindeste, insa intrebarea este de ce s-a hotarit sa iasa la atac abia acum ?

  • in primul rind, pentru ca se pregateste schimbarea legislatiei electorale si eliminarea redistribuirii. Fara redistribuire, PNL va fi drastic redus ca prezenta in Parlament. A, sa nu uit, PNL nu va  mai exista, va exista doar USL in 2012. Insa practica ne arata ca doua partide care fac alianta obtin mai putin decit doua partide care candideaza separat. Experienta PD + PLD din 2008 ar trebuie sa le fi dat de gindit celor din USL.
  • al doilea motiv e legat de USL. Votul pe liste readuce discutia in termeni eminamente politici si ideologici, asa cum ii place lui Iliescu : in 2012 ve vor infrunta auto-declarata  « coalitie a Binelui », adica USL-ul si demonizatul PDL (« regimul Basescu-Udrea-Boc »). Pusa la rece, problema alegerilor intre cele doua partide pare simpla, pentru un politruc ca Iliescu specialist in manipulari : oamenii nu se mai interseaza cine e pe lista, ci voteaza automat USL-ul. Acesta e calculul cirpei kagebiste. Cind insa problema se pune in termeni uninominali, diabolizarea candidatilor PDL si preamarirea sfinitilor din USL nu mai merge. Omul bate mai totdeauna lista, asa cum s-a vazut la Neamt. Nici la Maramures nu a fost altfel, candidatul PDL nu a fost fugarit cu pietre, cum sperau uslasii. Ba era cot pe ce sa il intreaca pe uslas, i-a desparti vreo 9 procente (un flec, dupa atita manipulare antenista). Poti sa declari despre PDL orice, daca scoate in colegii candidati cit de cit credibili, USL-ul nu are nici o sansa. VU readuce politica la nivel local, acolo unde USL sunt deficitari.
  • in fine, Iliescu vrea sa exploateze si eventualele nemultumiri ale celor din arcul Puterii care stiu ca nu mai au nici o sansa sa fie realesi si ar vrea sa isi cumpere un loc pe lista anonima. Reamintesc ca si votul uninominal in prima varianta a lui Olteanu-Hrebenciuc avea prevazuta o « lista nationala » compensatorie de pe care partidele alegeau pe cei care nu intrasera din prima in Parlament in colegiile lor dar care aveau un score gal sau mai mare cu media pe tara a partidelor. Sfinta lista e visul tuturor politrucilor.

Prin urmare, declaratia de astazi a lui Iliescu are rolul unei pietre de hotar. Se pregateste modificarea sistemului electoral si nu intr-un sens care ii este prielnic USL-ului : VU pur (asa cum e normal intr-o democratie consolidata), comasarea alegerilor parlamentare cu cele locale (legal, manevra este constititonala), reducerea nr. de parlamentari (asa cum au votat romanii intr-um referendum valid), retrasarea colegiilor electorale (fiori de gheata in USL).

Strigatul de lupta a lui Iliescu rasuna ca dintr-o goarna infundata. Nici macar cei din PSD nu mai au curajul sa sustina revenirea la votul pe liste. Poate la un fel de redistribuire, la un vot mixt (VU-liste), insa nimeni nu mai are curajul sa preamareasca listele controlate de sefimea de la Bucuresti. Declaratia de azi a lui Iliescu marcheaza in mod vizibil frica USL de alegerile care bat la usa. PSD-ul nu s-a temut sa participe in 2008 la alegeri uninominale compensate, insa apropierea de 2012 se vede ca apropierea de momentul adevarului cind se vor putea verifica pe viu sondajele lui Dragnea.

A propos, unde a disparut mustaciosul din PSD care tine banii la saltea si care recita la orice ora poezia cu 65% ?

Written by Theophyle

24/08/2011 la 3:45 pm

87 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Excelent, felicitari! Si ptr. ca ai pomenit de PNL, uite ca au inceput sa guitze prin vocea finantistului de mucava cu pian in cabinet :mrgreen:
    http://www.ziare.com/varujan-vosganian/pnl/vosganian-pnl-va-regreta-amarnic-daca-accepta-alegerea-parlamentarilor-intr-un-tur-1116142

    mar

    24/08/2011 at 3:56 pm

  2. Salutare din nou,
    Cetatean, foarte buna si acida postare. Numai la o populatie de spalati pe creier cineva ca Ion Iliescu mai poate avea credibilitate si senilitatea lui Mos Ilici Kaghebila nu e evidenta. 😦

    Andrei

    24/08/2011 at 4:04 pm

  3. Cu alte cuvinte, daca n-am reusit reabilitarea comunismului, sa ascutim lupta de clasa, tovarasi!

    Asta chiar nu realizeaza ca e depasit de istorie, ca tot ce a cistigat s-a datorat PCR-ului, mai apoi inexistentei culturii alegerilor democratice la romani.
    Intr-o tara normala, unde cetatenii au rutina alegerilor uninominale, urmasul lui Stalin n-ar fi reprezentat nimic. Doar un labaragiu inutil. Asta trebuie sa constientizeze.

    Va reamintiti ca era mereu nr. 1 pe liste? Asta-i mecanismul care ii place si pe care-l doreste perpetuat, ca sa-l lase mostenire pupililor intru vesnica amintire.

    ina eyre

    24/08/2011 at 4:15 pm

    • Mai putin cand s-a anuntat constituirea conducerii FSN: „si cu voia dumneavoastra, tovarasi, Ion Iliescu”

      Andrei

      24/08/2011 at 4:26 pm

    • Imi pare bine sa constat ca Iliescu, acest Ion Intaiul zis si Nemuritorul din Oltenitza, a ajuns in faza de ramolisment, ceea ce vrea el sa reinvie-votul pe liste de partid- nu mai raspunde la manevrele de resuscitare ale emanatului lovilutiei, oricat s-ar da el de SMURDul pesedeului.
      Tataie, vremea matale a trecut, zi mersi daca mai ai ceva parale, fa-ti bagajul si du-te in Siberia, acolo te ingroapa si fara popa si n-ai nevoie nici de imbalsamare,
      aici s-ar putea sa te bage Ponta de viu la 2 metri sub beton in 2012. Fara mausoleu. Si fara cucuvea.
      Ai grija ca Pontoplasmoza are manifestari subtile, mai draga.

      luminita

      24/08/2011 at 4:40 pm

    • httpv://youtu.be/06a9MImc97s

      Andrei

      24/08/2011 at 4:53 pm

  4. Nu incape indoiala, ca Iliescu este mai nefast si toxic decat Ceausescu!

    Galeata cu pixeli

    24/08/2011 at 4:21 pm

  5. salve,
    postare acida, dar si optimista, cetatene,
    bravo!

    optimismul tau sper sa fie transmis si celorlalti care te citesc,

    iar ilici in loc sa joace sah in Cismigiu incearca sa reinvie fesenismu………vad ca atit nastase-bombonel, cit si ilici sint total nemultumiti de prestatia lui ponta de la cioca boca…

    de aceea si iesirile celor 2 in ultimele 2 zile…pai, sa-l schimbe, domle
    🙂

    skorpion

    24/08/2011 at 4:52 pm

  6. citizen, salut. Ca de obicei, EXTREM de pertinent (iar eu sunt cinic nu numai de nick). Cred ca fraza cheie, pe care ar trebui sa o repetam TOTI ad nauseam este: „VU readuce politica la nivel local, acolo unde USL sunt deficitari”.

    cinic

    24/08/2011 at 4:53 pm

  7. Sa mai pun si eu nitel gaz peste al kaghebistului necaz, cam asa suna vestile care ii dau frisoane neicushorului cu basca si manie proletara:

    „Trei primari din judetul Vaslui au anuntat cã vor candida la viitoarele alegeri din partea UNPR. Potrivit surselor citate de cotidianul national Evenimentul Zilei , primarul comunei Bogdãnita, Florinel Bleoju, Temistocle Diaconu, primar PSD din comuna Pãdureni si primarul PSD Gigel Gãlãteanu de la Cretesti au semnat marti declaratii, prin care anuntã cã vor candida din partea UNPR la alegerile din anul 2012.”

    Astea-s urmarile consensului implementat in sinergia faptelor de vitejie de catre ceata celor doi pitzigoi, Cretin si Tontu, protejatii bunicutzei kaghebiste, ptiu, ptiu, sa nu-i deoache careva, de nastrusnici retarzi ce sunt! 👿

    luminita

    24/08/2011 at 4:54 pm

    • Lumi 🙂
      azi ai fost in mare forma 😆

      mar

      24/08/2011 at 5:39 pm

      • mar,
        mersi, si inca nu s-a incheiat ziua, hihihi!
        Eu cand aud de Iliescu fac mai urat decat Crizel&Tontonel cand aud de Basescu.
        Sunt Greu de oprit 2.

        luminita

        24/08/2011 at 6:24 pm

  8. vad ca exista o migratie serioasa dinspre USL spre zona PDL & UNPR
    – de curind 250 liberali din constanta au trecut la PDL,
    – diversi uslinosi trec pe tacute spre UNPR.

    totusi nu inteleg de ce se trece de la usl la unpr?
    ce gasesc ei acolo si nu gasesc la pdl?
    o fi vorba de materialul uman?
    🙂

    skorpion

    24/08/2011 at 5:02 pm

    • UNPR-ul e de centru-stanga si de aceea PSD-istii se simt atrasi , „doctrinar si ideologic” vezi doamne.
      Plus ca in subsidiar ei mizeaza si pe faptul ca UNPR se va pastra in preajma PDL si in viitoarea guvernare, adica vor fi la putere.

      luminita

      24/08/2011 at 5:11 pm

    • Ca pleaca de la USL spre UNPR, nu e mare surpriza, ca doar au acelasi tata rusofil. Dar de la USL la actualul PDL e cale cam lunga, nu crezi? Ceva nu se leaga, parerea mea. E ca si alianta Tontatel & Cretinel. „Emigrantul ” cu viziuni si/sau aliante de stinga isi gaseste salas la conacul boieresc al „capitalistului exploatator” si culmea e ca ii si place! Is fishy

      mayausa

      24/08/2011 at 6:50 pm

  9. nu pot sä spun, decat , suntetzi fenomenali, postarea excelentä.

    mä uitam la B1, se pare in usl, existä numai prost crescutzi,

    ce nu stiu, cä indiferent cä-.tzi place s-au nu, nu se vorbeste

    cu boc si bäsescu, ci dl. premier boc si dl presedinte bäsescu.

    se pare USL, sunt o adunäturä de derbedei, ce vor respect, dar

    nu respectä,au ” mult” de castigat, cu vagabondajul lor.

    theo

    24/08/2011 at 5:09 pm

  10. skorpi,

    egal, eu cred UNPR, v-a fii mai fidelä, decat pnl-psd-pc

    inportant este, sä castige alegerile viitoare, si le vor castiga.

    theo

    24/08/2011 at 5:11 pm

  11. pnl, v-a dispärea, si-au cäutat-o cu lumanarea, sunt trädätori si au mentalitätzi kgb.

    theo

    24/08/2011 at 5:15 pm

  12. luminitza,

    si eu cred, UNPR, v-a rämane cu pdl la guvernare,cei care pleacä din PSD, stiu ce escroci si ce mägärii, au fäcut cei din PSD,si cu oprea, marian, diaconescu, etc.
    ce sä facä in psd? sä fie jignitzi si dirijatzi de un putzoi, de zombi, de arogantul penal,
    s-au mustäciosul din teleorman- ce are multe la activ.

    USL, o cloacä de mizerii.

    theo

    24/08/2011 at 5:20 pm

    • da, theo, bine macar ca s-au adunat toti in aceeasi cloaca, asa sunt mai usor de identificat, o ideea mai distrugatoare pentru PSD, PNL si PC nici nu se putea inventa, si-au facut-o singuri cu mana lor, asociindu-sedu-se de buna voie in troaca USL.

      luminita

      24/08/2011 at 5:27 pm

  13. Ziua buna oameni bunni,

    „Poeietu care se djoaca cu abacu’ ” de la PNL a vazut corect. Cum s-a exprimat, in termeni tehnici, PNL-ul a decalotat-o daca se voteaza uninominal pur. Acum, PSD, si PNL (in USL) au fifty / fifty bazat pe sistemul vechi de votare. In noul sistem, A3 si Ir practic nu mai conteaza. Aici conteaza omul de la fata locului, unde PNL sta mai rau.
    PSD se va retrage frumusel (Basescu nu ne lasa sa inregistram USL-ul, dictatura, plansete,lacrimi multe, imbratisahri etc)
    USL va fi o alianta preelectorala de tipul „io te ajut, daca si tu faci la fel”.
    Neavand structura in teritoriu va veni plansu’ si scrashnirea dintilor pentru PNL.
    Am zis. 🙂 (de fapt el a zis)

    Dar poate ii dau de’o fuziune , mai stii?

    eugeni

    24/08/2011 at 5:28 pm

    • Ce te face sa crezi ca psd are interes sa fuzioneze cu cei intrati la corijenta sau re-re?
      In plus, nici structura teritoriala nu prea au.

      ela

      24/08/2011 at 5:35 pm

      • Mai aduna ceva voturi ratacite de pe la cretini care isi inchipuie ca scopul unui partid in viata, este sa il de jos pe TB.
        Poate sa asistam chiar la o rupere a PNL, si asa sunt compusi din aripi si aripioare. (-AT, -Bratianu-cartof,-Campeanu, etc) o parte pro fuziune (a lui CA) , cealalta de dreapta.

        Cred ca lui Vosganian de asta ii este frica.

        Oricum, tot ce am scris sunt supozitii

        eugeni

        24/08/2011 at 5:55 pm

  14. pnl, dispare? da , oricum sunt numai eschibitzionisti

    theo

    24/08/2011 at 5:42 pm

  15. in nici un caz listacii , zombi nu pricepe, a trecut vremea KGB

    SI redistribuire, in nici un caz, nu se poate, crinuta a fost

    trimes in parlament, cand el era la coafor si täri

    fura bugetul .

    theo

    24/08/2011 at 5:46 pm

  16. este surprinzator ce mediocritati patente au trimis pnl si psd pe principala pozitie.

    chiar sa nu fi stiut din interior ce hram poarta un cioca boca si un adormit coafat?

    sau, pe de o parte, nastase & ilici aveau nevoie de o marioneta manevrabila din umbra,

    pe de alta parte, patriciu avea nevoie de marioneta lui personala…

    posibil…dar le-a iesit pe nas
    🙂

    skorpion

    24/08/2011 at 5:49 pm

  17. PNL, pun capät unui partid eschibitzionist, plin de fanfaroni si condus

    de un filfizon, cu creerii pe moatze, un nimic, ce nu a practicat nici

    o meserie, e numai läträu repetent..

    theo

    24/08/2011 at 5:57 pm

  18. figurantzii cabotin din USL;au avut efect, ca minciuna , cu caseta si presedintele.

    theo

    24/08/2011 at 6:00 pm

    • Nu mor caii cand vor cainii!
      Pontanacul mai are de invatat!

      ela

      24/08/2011 at 6:16 pm

  19. tovarasi, stati linistiti la locurili voastre; va mai dau 100 de lei.
    Nu-l asultati pe @Cetatean, el intineaza nobilele idealuri ale, ptiu, Drace.

    victor L

    24/08/2011 at 6:20 pm

  20. Cat traieste Iliescu nu avem nevoie de un muzeu al comunismului si nici de arhiva TVR cu inregistrarile maretului conducator,
    e suficient sa-l lasam sa vorbeasca cateva minute ca sa aruncam televizorul pe geam.

    luminita

    24/08/2011 at 6:37 pm

  21. @skorpion. Stiau ei bine ce hram poarta cioca-boca si adormitul coafat. Dar pur si simplu nu aveau pe cine sa bage la inaintare cu respectarea conditiilor:
    -sa fie mai tinerel, asa incit sa para ca nu a avut de-a face cu marile furtisaguri dinainte
    -sa fie usor de minuit: sa traiti tovarul Nastase, execut acum.
    -sa aiba mentalitate de pui de kaghebist, adica ucenic Iliescian.
    -sa fie „orator”: adica sa imbine placut mitocania cu injuraturile in pachetul Jos Basescu.

    Aha

    24/08/2011 at 7:24 pm

    • 100% = corect!
      🙂

      skorpion

      24/08/2011 at 7:59 pm

  22. Buna seara, buna seara.
    @citoyen, felicitari ptr un articol excelent. bravo.
    Si ai mare dreptate: singura solutie pe care o vede Iliescu ptr ca USL, recte PSD, sa nu se faca de basm la alegerile viitoare, este revenirea la votul pe liste unde poate fi ascuns un racket de la Baia Mare pe lista de la Teleorman sau de la Constanta.

    clemycali

    24/08/2011 at 7:56 pm

    • salve, clemy,
      din pacate s-a vazut ca si V.U. nu ne scapa de rackets si infractori, vezi tataru de la usl/baia mare
      si altii care dupa ce au fost votati au zburat la pirnaie sau invers,
      deci degeaba se agita ilici, poate sa puna in continuare tilhari sa candideze…
      🙂

      skorpion

      24/08/2011 at 8:18 pm

      • Asa este. Dar Tarau a castigat norocos datorita absenteismului masiv si al confuziei unei parti a electoratului intre verdele ecologistilor si verdele PDL. Pe lista un astfel de personaj este mult mai usor de ascuns.

        clemycali

        24/08/2011 at 8:25 pm

        • clemy,
          nu absenteismul este singurul vinovat, ci
          stofa umana a celor care au votat un racket….

          skorpion

          24/08/2011 at 8:34 pm

  23. Sal`tare, popor ! 🙂
    Conceptul “la comun”, deprins si consolidat inca din vremea studentiei moscovite, i-a ramas drag batranei carpe kaghebiste.
    “Lista” este un instrument tipic comunist, care niveleaza valorile, camufleaza perfect mafiotii sub petalele trandafirii si ameteste complet bietu` gugustiuc care se deranjeaza pana la urne, sa voteze.
    In privinta cuplarii alegerilor pt. primarii cu cele pt. parlament, propunerea trebuie salutata.
    Cu o singura sacosa se rezolva doi caTindati, n`asha ? 😆 😆

    Tzepelica

    24/08/2011 at 8:30 pm

  24. salutare la toata lumea si multumiri celor care au lecturat si apreciat postarea 🙂

    Duoa cum v-ati dat bine seama, cind Iliescu se retrage in ultimul transeu posibil (votul pe lista), inseamna ca e groasa pentru democratia originala. Basescu a avansat treptat-treptat, pe nesimtite, si sem pregateste sa dea asaltul asupra cercurilor de aparare a mostenirii iliesciene.

    Cetatean

    24/08/2011 at 8:45 pm

  25. salut,Cetatean.Felicitari.
    Ai schimbat stilul? 🙂

    ela

    24/08/2011 at 8:57 pm

  26. Ela, nu neaparat. Postarile tehnice trebuie alternate cu postari „corosove”, vorba lui Creanga.

    Atrag atentia onoratilor membri ai blogului ca revenirea la votul pe liste, cita vreme se pastreaza si VU (fie el si compensat) este cvasi-imposibila.

    Aud ca UDMR vrea si nu stiu ce „liste nationale” in completarea VU. UDMR a uitat ca in legea uninominalului, in prima varianta, exista un articol care spunea asa:

    „„Separat pentru Camera Deputaţilor şi Senat, fiecare partid politic, alianţă politică, alianţă electorală sau organizaţie a cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale are dreptul de a propune o listă suplimentară la nivel naţional care va putea conţine cel mult un număr egal de candidaţi cu numărul candidaţilor înscrişi în toate colegiile uninominale. Lista naţională a fiecărui partid va ordona candidaţii partidelor şi va conţine în coloane separate: numele şi prenumele candidatului, precum şi apartenenţa politică a acestuia. Lista va fi folosită pentru desemnarea reprezentanţilor în Parlament doar în situaţia în care numărul de voturi valabil exprimate dobândite îi permit să obţină, conform algoritmului de repartizare prezentat la art.48, mai multe mandate decât numărul candidaţilor înscrişi în colegiile uninominale. Lista naţională suplimentară a fiecărui partid politic, alianţă politică sau electorală se depune la Biroul Electoral Central şi va fi afişată în toate secţiile de votare. Candidaţii înscrişi pe lista naţională vor respecta prevederile alin.(7)-(15);”

    Baietii vroiau si o lica listuta. NUmai ca Basescu a sesizat CCR pe acest articol cum ca se incalca Constitutia, deoarece ar exista doua categorii de parlamemtari: unii alesi si altii nealesi.

    CCR a statuat: „O primă critică de neconstituţionalitate vizează prevederile art.29 alin.(16) şi art.48 alin.(11) din lege, care dispun cu privire la atribuirea mandatelor de parlamentar către persoane de pe lista naţionalăsuplimentară, fără ca această listă să fie votată de alegători, ceea ce, în opinia autorului sesizării, contravine prevederilor art.62 alin.(1) din Constituţie referitoare la alegerea de către cetăţeni a membrilor Parlamentului prin vot direct. De asemenea, invocă încălcarea prevederile art.2 alin.(1) din Constituţie, deoarece „o parte a membrilor Parlamentului (organ reprezentativ) nu mai sunt aleşi.”

    Analizând aceste critici, Curtea constată că ele sunt întemeiate şi urmează să admită obiecţia de
    neconstituţionalitate în sensul şi pentru motivele ce se vor arăta în continuare. Într-adevăr, art.73 alin.(3) lit.a) din Constituţie dispune că „sistemul electoral” este reglementat prin lege organică. Această lege trebuie să fie, însă, în concordanţă cu dispoziţia constituţională cu privire la caracterul direct al votului şi cu principiul potrivit căruia atribuirea unui mandat de parlamentar se poate face doar în baza votului exprimat de corpul electoral.

    Prin reglementarea criticată, partidele politice, alianţele politice sau alianţele electorale nominalizează
    pe listele suplimentare candidaţi care, în cadrul procesului electoral, rămân în afara elementului esenţial al
    acestuia, „votul”, deoarece alegătorul nu se pronunţă prin vot direct sau indirect asupra listei suplimentare. Practic, deputaţii sau senatorii desemnaţi de pe aceste liste nu au fost votaţi de corpul electoral„.

    Prin urmare, revenirea a votul pe liste btrebuie sa fie sau totala, sau sa presupuna niste artificii de amenajare a VU intr-un mod care l-ar corupe iremediabil si s-ar expune unor critici de neconstitutionalitate devastatoare. Si nu cred ca Basescu va sta cu miinile in sin, caci si in 2007 a reusit sa omoare „lista”.

    Cetatean

    24/08/2011 at 9:13 pm

  27. salutare!@cetatean: nu crezi ca daca procurorul genereal al RO isi facea datoria si trimitea in instanta dosarele lui ilici..astazi sandramaua stalinista nu ar mai fi avut timp de povesti?de cati ani asteptam trimiterea lui ilici in fata justitiei?

    zigzag

    24/08/2011 at 9:44 pm

  28. zig-zag, nu procurorul general e buba, ci generalul ala Voinea, care a taragant dosarul sub pretext ca certeaza temeinic.

    oricum, ilici in instanta? se recuzau toti Sandeii si refuzau sa judece pe marele barbat.

    Cetatean

    24/08/2011 at 9:45 pm

  29. general voinea a fost scos pe linie moarta de mult.de cand a fost scos era timp ca ilici sa si primeasca dosarele in instanta.mai ales ca si CEDO a dat niste hotarari in acest sens.insa blatul e blat.ne porcaim la tv dar totul pana la instanta!

    zigzag

    24/08/2011 at 10:03 pm

  30. ar ajunge la sectia penala a ICCJ, unde pastoreste Pandrea si Sandeii lui. Intii trebuie pensionati aia.

    Cetatean

    24/08/2011 at 10:07 pm

  31. Se pare ca Iliescu a deschis sezonul la fantome, acum la B1 a aparut Orban. :schock:

    luminita

    24/08/2011 at 10:13 pm

  32. interesant, dancu panä acum dädea procente mincinoase, acum o lasä mai moale.

    il mai si laudä pe presedinte, are si de ce, e politician.

    theo

    24/08/2011 at 10:16 pm

  33. organ, cred cä are nevoie de viagra, la criticat pe crinolin, acum o bälmäjeste,

    altä hahalerä, bunä de muzeu.

    theo

    24/08/2011 at 10:17 pm

    • Interesant este ca l-a reactivat Antenescu dupa o indelungata „adormire” si l-a trimis sa clampaneasca la tembelizor, cred ca se pregateste si ciufutul de Ghise iar cotzofana de Tusha face deja joc de glezne pe marginea terenului.

      luminita

      24/08/2011 at 10:25 pm

  34. pnl, din päcate, a ajuns o sectä

    theo

    24/08/2011 at 10:34 pm

    • a ajuns o……….insecta …..infecta
      :mrgreen:

      skorpion

      24/08/2011 at 10:35 pm

  35. intreg bordelul PNL, v-a fii scos la lucru

    theo

    24/08/2011 at 10:36 pm

  36. asa este, una care se taräste si zumzäie speriatä.

    theo

    24/08/2011 at 10:37 pm

  37. Imi pare rau s-o spun, dar Sorina Matei are o voce foarte stridenta, nu da bine la teveu, cand se ambaleaza zici ca e sirena lu’ Vasile Roaita de la iRealitatea-aka Cretuleasca.

    luminita

    24/08/2011 at 10:40 pm

    • Asa-i? Si se ambaleaza nepermis.Nu pot sa o urmaresc.

      ela

      24/08/2011 at 10:44 pm

  38. azi-
    la b1, guse-cäpuse, a läsat sä intzeleagä, DD ar avea dreptate, opärilä
    este un hotzoman, a fäcut tot felul de ilegalitätzi, etc. e drept, si guse……………….

    theo

    24/08/2011 at 10:40 pm

  39. sorina matei, o stiam altfel, uneori joacä sarba, cu guristii..

    theo

    24/08/2011 at 10:43 pm

  40. Seara buna .
    Off topic dar foarte interesant . Un discurs a lui Gheddafi in fata liderilor tarilor arabe in 2008 . Anunta ca ei vor fi inlaturati rind pe rind de catre occidentali . Risete in sala dar in acest an se adevereste. Nu mai ride nimeni acum .

    Ștefan A.

    24/08/2011 at 10:46 pm

  41. profet , omul…

    Cetatean

    24/08/2011 at 11:13 pm

  42. buna seara
    @cetatean: excelent pamflet analiza;
    ceea ce nu se intelege este ca ” pulimea” chiar daca stie ca prin vot uninominal nu i se indeplinesc doleantele,crede,sau spera,ca s-ar putea;mai plastic ” speranta moare ultima” si cam asta e diferenta intre votul uninominal si cel pe liste sau -si mai bine cred-macar stie pe cine sa injure concret,nu generic
    acum -la rece-avem 4 presedinti de partid:ponta,antonescu,diaconescu si boc
    pai cit or fi de spalati pe creier romanii ramasi in tara tot vad diferenta dintre ei;
    off topic: luat pe sus de o cunostinta m-am dus in zona lipscani(centrul vechi,centrul istoric,sau cum s-o chema)
    merita de vazut;nu ca se sparge gura tirgului cu cladiri,cu istorie cu bla,bla-nici macar nu e terminat- ci pentru faptul ca e viu si -soc pentru mine-nu e tiganie;nu manele,nu urlete,nu stridente;e o zona normala,in care te simti bine ,nimeni nu epateaza; merita sa petreci o seara pentru reconfortare/ca batrin nostalgic ce sunt am constatat, estetic,ca fastfoodul nu a distrus una din valorile romanesti= frumusetea tinerelor(spun tinere,nu altceva)

    intimplator

    24/08/2011 at 11:49 pm

  43. apropo,l-as trimte pe iliescu in zona lipscani;l-as aseza la o masa si l-as lasa sa asculte ce vorbesc oamenii;
    s-ar putea ca a doua zi sa nu poata fi salvat nici de bradisteanu sau de doctorii de la viena

    intimplator

    24/08/2011 at 11:56 pm

    • de ce?
      – pentru ca l-ar bate lumea mar?
      sau
      – pentru ca ar nebuni ce i-ar auzi urechile?
      sau
      – ambele
      🙂

      skorpion

      24/08/2011 at 11:58 pm

      • varianta 2:
        el nu mai conteaza pentru noua generatie;oricit incearca sa se bage in seama ,nu mai exista;si nici macar nu se va scrie despre el-nici de bine ,nici de rau,e pedeapsa suprema

        intimplator

        25/08/2011 at 12:04 am

        • @intimplator,
          despre ilici se va scrie inclusiv in cartile de istorie…

          skorpion

          25/08/2011 at 12:06 am

          • eu sper ca nu;iesirea lui de azi cu votul e o dovada ca asta il bintuie;

            intimplator

            25/08/2011 at 12:16 am

            • din pacate ramine si in cartea de istorie (vezi hitler, stalin etc).

              pe iliescu ion insa il roade ca ….poate, poate, in cartile de istorie viitoare se va scrie urit despre el
              (revolutie deturnata in folosul sau & clicii, mineriade, frinarea dezvoltarii Ro cu vreo 15 ani),
              cred ca
              asta il framinta rau de tot..

              noapte buna!

              skorpion

              25/08/2011 at 12:20 am

    • exact! 🙂

      Merci pentru aprecieri.

      Cetatean

      25/08/2011 at 12:14 am

  44. acum,ca tot bintui singur pe aici despre basescu&rosia montana
    na,ca scade pretul aurului;revin,si daca pina aurul ala devine lingou ,costa mai mult sa-l obtii decit valoarea lui;
    nu cumva e mai bine sa stie toti ca la o adica ai ceva acolo,in subsolul patriei decit in seifurile bnr?

    intimplator

    25/08/2011 at 12:00 am

    • waoo, tone de venin, dar eu nu stiam ca venin ingrase atit de mult,
      :mrgreen:
      incredibil articol, venin improscat peste tot si culmea comentatorii sint de acord cu grasa moralista

      skorpion

      25/08/2011 at 12:12 am

    • amp: nu ca ar fi gresit tot ce spune;
      orgoliul ii intuneca judecata:
      -il uraste pe neamtu/habar n-am de ce9 nu e prima data cind il ataca fara rost)
      -il uraste pe basescu pentru eba( nu uitati alegerile pentru pe,unde ea dorea sa fie eligibila)
      concluzie:cind dumnezeu vrea sa te piarda ,intii iti ia mintile,dar cum amp e atee nu-si da seama

      intimplator

      25/08/2011 at 12:21 am

  45. Neamtu a scris un articol caustic despre ea. Si articolul e adevarat.

    Cetatean

    25/08/2011 at 12:30 am

  46. Seara buna, cu intarziere intru si eu. Excelenta postarea si sustinerea galeriei, cred ca oamenii cu pretentii de politicieni ar tb. sa ia notite, mai ales ca serviciul este oferit gratis :mrgreen:
    In alta ordine de ideii, asistam din nou la o gafa monumentala a Premierului – Mioara Mantale, reactivata si numita Consul General la Strasbourg 😦
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-9915811-premierul-emil-boc-numit-mioara-mantale-consul-general-strasbourg.htm

    mar

    25/08/2011 at 12:37 am

  47. 🙂 mersic.

    mioara asta, politruca. dai cu banul si gasesti pe oricine mai curatel.

    Cetatean

    25/08/2011 at 1:12 am

  48. Buna Dimineata 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    25/08/2011 at 8:41 am


Comentariile sunt închise.