Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Aligică în groapa cu lei

Am citit cu atentie articolul lui Dragos Paul AligicaDreapta contra Stanga in dezbaterea publica, fara menajamente. Si o intrebare pentru cititori” pe platforma Contributors, dar in special am citit comentariile acestei dezbateri. Am hotarat sa nu particip la aceasta dezbatere nici macar cu un comentariu, cu toate astea consider ca demersul lui Aligica merita cel putin respectul unei pareri personale   pe care prefer sa o public pe blogul meu. In primul rand tin sa-l contrazic pe Aligica in caracterizarea pe care si-a asumat-o intr-unul din comentariile raspuns:

Eu sunt publicist, nu om de stiinta. Second hand dealer of ideas. Doar accidentul biografic si necesitatea ma obliga sa fac un detur academic pentru a-mi castiga existenta. Speranta mea este ca in viitor sa ma pot dedica complet publicisticii pure. Pana atunci folosesc in publicistica mea idei si argumente pe care le preiau din lumea academica. Dar nu am pretentia nici de originalitate nici de autoritate.

Il contrazic numai pentru faptul ca majoritatea ideilor provin din alte idei si epitetul de “second hand dealer of ideas” poate caracteriza pe toti cei care au subscris intr-un fel sau au propagat idei de la Socrate si pana in zilele noastre. Mai mult decat atat, chiar si maretia  filozofilor greci, parintii ideilor despre care vorbim nu au fost decat  preluarea si sistematizarea unor idei existente cu un mileniu inaintea lor (vezi “Dialog despre Pesimism” [1] in versiunile babiloniene fie ele akkadiene sau asiriene). Deci toti suntem – second hand dealers of ideas!

Futilitatea dialogului propus de Aligică se impune in special din cauza tardivitatii lui. Populismul, fie el de dreapta sau de stanga, a distrus un discurs care poate nu a avut loc niciodata in afara aulelor sau ale cafenelelor in care discutau intelectualii adevarati sau falsi. In sfarsit, dupa doua sute si ceva de ani, Revolutia Franceza s-a terminat lasand in urma ei scaune goale, aranjate in stanga sau dreapta podiumului, in care cineva trebuia sa conduca dezbaterile. De fapt putem constata astazi ceea ce a inteles Napoleon Bonaparte pe data de 11 novembre 1799 ( 20 brumaire anul VIII) cand a suprimat aceasta revolutie declarand – “Citoyens, la Révolution est fixée aux principes qui l’ont commencée, elle est finie” [2], adica pe romaneste – Cetăţeni, Revoluţia s-a conformat principiilor cu care am început-o: ea s-a încheiat!

Putem astazi, dupa doua secole, sa ne intrebam ce a ramas din frumoasele idealuri ale acestei revolutii?  Care este Libertatea, unde este Egalitatea si in special unde se afla Solidaritatea? Scriam intr-un eseu (Fără ideologii, dar cu soluţii) ca – a venit timpul, cel putin in viitorul apropiat, sa terminam cu iluziile ideologice si doctrinare si sa incepem sa gandim la programe care aduc solutii adevarate si nu strategii imbecile facute cu cut&paste. “Antreprenorul” este regele viitorului si IMM-ul este vehiculul care genereaza prosperitate. Ambele sunt lipsite de ideologii si se bazeaza numai pe profesionalism, determinare si posibilitatile fiecaruia.

Minciuna intitulata “de stanga” s-a alternat minciunilor intitulate “de dreapta”, fiind ambele minciuni generate de “nevoia” politicianului de a fi ales si re-ales. Cine naiba este de vina in Spania de situatia lor economica: José María Aznar de dreapta sau guvernantii de astazi condusi de José Luis Rodríguez Zapatero si in Grecia cine este de vina George Papandreou de stanga sau cel care l-a precedat, Kostas Karamanlis de dreapta.

Bineinteles ca accept teoriile lui Aligică si bineinteles ca mi-as dori sa traiesc intr-o lume in care dezbaterea ideologica sa-si aiba sensul. Ca lucrurile sa devina functionale,  apriori discutia celor care  cred in perceptiile ideologice numite conform asezarilor mobilierului Camerei Reprezentantilor  – sa nu-si  mai minta alegatorii, care arata exact ca participantii discutiei propuse de Aligica, unii destepti si cu bun simt, altii rai si idioti, cu resentimente vulgare, bazate pe pastise de cunostinte preluate Dumnezeu stie cum.

Pana la urma trebuie sa-i repectam pe cei care au fost primordialii second hand dealers of ideas –  “Ceea ce face ca un regim politic să fie bun nu este conformarea sa la o normă ideală, ci adaptarea la datele concrete ale istoriei. Un regim neadaptat la realitate se găseşte în mod necesar sancţionat pe termen lung prin tulburări, instabilitate sau chiar revoluţii. Rezistenţa la timp este un criteriu realist pentru definirea idealului politic: cele mai bune regimuri şi în general cele mai durabile sunt cele care guverneaza conform realitatilor adaptandu-se la ele. Cetăţile fiind diferenţiate prin date geografice, prin populaţie, prin cultură şi istoria lor, nu se poate furniza un model universal de cetate ideală, se poate vorbi insa de unul apropiat de necesitatile vremurilor”. Ideea Cetatatii ideale – Politikon, Aristotel, 345 î.Hr

Bibliografie si citate:

[1] Denning-Bolle, Sara J. “Wisdom and Dialogue in the Ancient Near East” Numen. XXXIV, 2 (1987), pp. 214–234.
[2] Jean Tulard, Le 18 Brumaire. Comment terminer une révolution, Perrin, Paris, 1999.

113 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. salut! 🙂

    Suntem, proverbial, iarasi intirziati. Dezbatem „ideologic” in timp ce Oiropa si America se prabusesc economic.

    Este excelent ca, in sfirsit, se incheaga ceva serios pe partea societatii civile care se considera realmemnte de dreapta, insa trebuie sa spun ca asta se intimpla doar datorita falimentului oficial ideologiilor. Europa nu mai are de mult o ideologie de dreapta clasica (conservator-liberala), a fost compromisa de infestarea cu stingism chiar si a liderilor care isi ziceau de dreapta.

    La noi se incearca reconstruirea unei drepte exact in momentul in care, sub impulsul FMI si a lui Basesc, partidul zis de dreapta (PDL) se sinucide politic (ah, unde-s pensiile si salariile de altadata) din cauza ca, la fel ca celelalte partide, a crezut ca poate fi de dreapta cu masuri de stinga.

    Cind te intitulezi de dreapta si faci ca stinga, succesul in alegeri e garantat. Abia dupa un esec rasunator partidele vor reveni la dezbateri ideologice si vor realiza ca bloggerii aia aveau dreptet. Pina atunci, Aligica si baietii de pe blogary mi se par a se par foarte buni in ceea ce fac, insa tardivi. Asta e, mai bine mai tirziu decit niciodata, insa pentru ca ce fac ei sa duca la o miscare civica si, eventual, politica, mai este oleaca.

    Insa fiecare drum incepe cu primul pas.

    Cetatean

    17/08/2011 at 3:22 pm

    • salut Cetatene 🙂
      Traim o vreme a pragmatismului. Trebuie in primul rand sa stingem incendiile provocate de populismul fara culoare adevarata. Dupa ce vom reusi sa-l stingem trebuie trecut la reconstructie si reasezare ideologica!

      Theophyle

      17/08/2011 at 3:25 pm

  2. Perfect de acord: inainte de a redeschide discutia despre ideologii, trebuie sa pornim de la un fapt empiric: populismul o fi el ca sorginte de „stinga”, insa a devenit un bun comun al tuturor politicienilor, inclusiv al celor „de dreapta”.

    Dupa pararea mea, nu exista „dezbatere” intre stinga si drepta. Actuala criza arata ca ambele sunt la fel de vinovate de populism desantat. Abia dupa ce auto-intitulatii de „dreapta” vor face penitenta si vor recunoaste ca s-au molipsit de la stinga si ca au crezut ca pot juca si ei sirba populismului, a statulu iasistential si al pomenilor electorale, abia dupa aia dreapta poate reveni la fundamentele ei conservator-liberale.

    Cetatean

    17/08/2011 at 3:28 pm

  3. Abia astept campania electorala din 2012, pariez ca aia din PDL gen Oltean and Co. au cosmaruri cind se gindesc ca nu pot promite nimic 😉 Unde-i PD-ul lui Roman de altadata…

    Cetatean

    17/08/2011 at 3:33 pm

  4. http://www.gandul.info/politica/ritli-ladislau-noul-ministru-al-sanatatii-udmr-a-obtinut-de-la-pdl-si-trecerea-cnas-in-subordinea-noului-ministru-8628420

    sper ca pdl au obtinut in schimb ceva de la udmr, ca maghiarii astia incep sa fie enervanti cu pretentiile lor.

    Cetatean

    17/08/2011 at 3:53 pm

    • Vai de capul lor 😦

      Theophyle

      17/08/2011 at 4:10 pm

    • salutare tuturor!@cetatean: pdl a obtinut ceva de la udmr: inca o perioada de ros ciolanu’.abia acum realizezi ca maghiarii sunt „enervanti” cu pretentiile lor? :D.enervanti au fost si cand l au trimis pe Basescu la culcare cu regionalizarea ,cu modificarea constitutiei.enervanti sunt de vreo 7 ani.de ce si permit sa fie enervanti udmr istii?ptr ca actuala clasa politica nu are nici macar ideea sau bunul simt sa faca un pact bazat pe interesul national al Romaniei si sa izoleze acest udmr in parlament iar incet , incet sa trimita udmr pe lista ong urilor..acolo unde le e locul.tii minte ce enervant era g,frunda cand se opunea la orice demers vis a vis de constituirea DNA, ANI si ce vioi era acelasi individ plin de lovele cand era vorba de suspendarea presedintelui-un presedinte ales de poporul roman, nu numit prin dictat de la budapesta.cine i opreste pe pdl isti sa arunce manusa si sa treaca in opozitie?stiu..modernizarea statului ii tine in loc,chiar azi radulescu lupta si ofera mita electorala in neamt ptr a prinde un mandat de un an in cam deputatilor de unde v a pune osul la modernizarea Romaniei.acesti indivizi au adus in derizoriu orice actiune care ar duce la modernizarea statului roman.eu prefer -chiar daca ar fi in opozitie-un pdl curat bazat pe integritatea doamnei Monica Macovei.din opozitie ai societatea civila alaturi si poti face multe lucruri.asa ..stam cu fundu’ in doua barci ca sa ma exprim mai rustic. PS: cu ce a primit pdl de la umr sper sa te fi lamurit.dar am si eu o intrebare: Romania si poporul ce au primit? ptr ca dupa cum spunea Aristotel -in postarea de mai sus a lui Theophyle – ” cele mai bune regimuri şi în general cele mai durabile sunt cele care guverneaza conform realitatilor adaptandu-se la ele.” vezi vreo urma de asa ceva in „regimul” nostru?

      zigzag

      17/08/2011 at 4:14 pm

      • nu, acuma incep sa ma enerveze pe mine personal 😉

        Cetatean

        17/08/2011 at 4:16 pm

        • raspunsul la intrebarea ta finala e nu, din pacate 😦

          Cetatean

          17/08/2011 at 4:17 pm

  5. Cred ca un pas important inainte, poate cel mai important, ar fi reluarea dialogului, a dezbaterii. Daca reusim sa facem acest pas putem trece si la rafinamente gen stanga – dreapta, consolidari de curente de opinie, ideologii, doctrine. Problema noastra acum nu este, cred eu, lipsa doctrinelor sau ideologiilor, ci a capacitatii de a dialoga in baza lor.

    Radu

    17/08/2011 at 4:02 pm

  6. Radu, dupa cum ai vazut, Aligica scrie foarte frumos despre cum inteleg cei de stinga „dialogul”.

    Cetatean

    17/08/2011 at 4:03 pm

    • Perfect de acord cu cele scrise de domnul Aligica, cu o mica nuantare: sunt respectivii „de stanga”? Sau „de dreapta”? Sau de vreo directie oarecare? Putem desigur identifica la unii o abordare sau un model de idei specifice stangii, dar nu la toti. Si, daca imi e permis, as zice ca nici unii dintre cei care manifesta idei „de dreapta” nu sunt neaparat parteneri ideali de dialog. As zice mai degraba ca se remarca, in ce priveste stilul de „dialog”, o a treia categorie, „de geaba”, a celor care paraziteaza orice dialog reducandu-l la un nivel la care nici unul dintre partenerii de dialog bine intentionati nu mai doreste sa il continue. Domnul Aligica a rezistat eroic as zice 🙂

      Radu

      17/08/2011 at 4:10 pm

      • as simplifica: cei care-l injura pe Aligica sunt din categoria NI S-A DAT, ACUM NU NI SE MAI DA, NOI MAI VREM, JOS CU CEI CE NU NE DAU!

        cinic

        18/08/2011 at 7:44 am

  7. Nu mai putem discuta acum de ideologie , in conditiile in care majoritatea guvernantilor indiferent de culoarea politica au dat dovada de prostie in special in domeniul financiar-economic.Evident ca ideologia e importanta dar atit timp cit nu incasezi impozite este egala cu zero- nu ai bani care sa transformi ideile in realitate.

    bigone

    17/08/2011 at 4:16 pm

    • exact.in ultimii ani a aparut o noua ideologie: ideologia scaunului si a protectiei impotriva propriului popor.ideologie universal valabila.

      zigzag

      17/08/2011 at 4:20 pm

      • Asta e o dictatura.

        bigone

        17/08/2011 at 4:21 pm

        • dictatura smecherilor pe spinarea fraierilor 😀

          zigzag

          17/08/2011 at 4:23 pm

  8. Corect, coruptia este o forma de dictatura ascunsa este o abatere grava de la democratie.

    bigone

    17/08/2011 at 4:26 pm

  9. Salut Theophyle,
    Buna ziua prieteni,
    In trecere pentru ca sunt multe de facut dupa concediu.
    In primul rand nicio dezbatere nu strica, indiferent ca vine mai devreme sau mai tarziu. Iar Europa si SUA au probleme pe care noi nu le putem rezolva si nici ei pentru ca sunt putini care inteleg in ce directie merge criza asta prelungita. Cat despre politicieni constatam azi ca nu este nicio diferenta intre ei si huliganii care terorizeaza azi Marea Britanie: si unii si altii fura si duc acasa sau la rude, si unii si altii sunt indiferenti ca cei care au locuinte sau afaceri in zona lor de actiune pierd financiar, si unora si altora nu le pasa de imagine, si unii si altii se folosesc de „gasca” ca sa scape in fata legii.

    Andrei

    17/08/2011 at 4:58 pm

  10. buna dupa amiaza,
    buna si utila postare, il citisem pe aligica, il citisem si pe cornea care incearca sa-l desfiinteze si pe cristian campeanu care il apara pe aligica.

    de fapt, stinga, dreapta au ajuns doar niste cuvinte formate din 6-7 litere…dar dezbaterea este buna, chiar si acum…

    apropo, este adevarat ca SUA nu are TVA? citisem azi undeva ca se gindesc s-o introduca

    skorpion

    17/08/2011 at 5:02 pm

    • Ziua buna tuturor,
      Printre altele, SUA au o taxa pe/la vanzarea cu amanuntul (care nu este TVA) … fiecare stat in parte cu taxa (valoarea) ei. … Daca comanzi din alt stat nu o mai platesti (de exemplu esti in NY si comanzi din New Jersey)
      … deci SUA au loc de intors cand vine vorba de taxe …

      CFG

      17/08/2011 at 5:31 pm

      • multumesc frumos pentru explicatii,
        🙂

        skorpion

        17/08/2011 at 5:43 pm

  11. Propunerea UDMR Bihor pentru portofoliul Sănătătaţii are probleme de CV. Potenţialul ministru a fost implicat, în 2002, în scandalul morţii a 20 de bebeluşi la maternitatea din Oradea

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/ritli-ladislau-o-propunere-de-ministru-cu-scheleti-in-dulap-941062.html .oare domn Presedinte mai tine cont de „mapa profesionala”?sau ungurii beneficiaza de bonusuri?ca despre cazul lui borbely ,gata, nu mai zice nimeni nimic. 😀

    zigzag

    17/08/2011 at 5:12 pm

  12. Ziua Buna Oameni buni, Gazde primitoare ,

    Un lucru care ma enerveaza la Aligica precum si la Mihai Neamtu, este, ca accepta un dialog cu stanga mitocana. Exemplu : V. Ernu. De ce mitocan? Pentru ca vorbeste cu „tu” cand celalat i se adreseaza cu „dvs”. Asta imi aduce aminte de Iliescu, si alti mitocani de aceasi factura. 🙂

    Eugeni

    17/08/2011 at 5:16 pm

    • salve eugeni, sunt de acord cu tine!

      Eu, daca as fi Neamtu sau Aligica, doldora de titluri universitare obtinute pe bune in Occident, nici nu as sta de vorba cu latrai de pe vaxpublica sau cu nostalgici incurabili ai URSS care inca stau cu parintii lor si le e frica sa paraseasca ulita copilariei.

      Cetatean

      17/08/2011 at 5:20 pm

  13. Mapa profesionala a ungurului nu are inca o condamnare oficiala, cum a avut Shorica Bivolai din partea statului comunist.

    http://www.mediafax.ro/politic/documente-din-mapa-profesionala-a-noricai-nicolai-contin-informatiile-facute-publice-de-basescu-2332388

    Probabil ca Basescu il va accepta.

    Cetatean

    17/08/2011 at 5:17 pm

    • Shorica?:)) bun nickname :)).ai cunostinte in oradea?pune mana si suna si vezi cat mergea spaga la medicu respectiv.si ce relatiii de „pretenie” are cu fam maghiar…cunoscutul baron al psd ,Maghiar.mai e si o clinica privata la mijloc sunt sigur ca daca vrea , domn Presedinte are ce descoperi la mapa electorala.

      zigzag

      17/08/2011 at 5:28 pm

      • culmea ca am prieteni la oradea, am sa ii sun 😉

        Cetatean

        17/08/2011 at 5:34 pm

  14. Sal`tare, natiune ! 🙂
    Ca sa mergi, pragmatic, pe programe/politici adaptate realitatii, trebuie sa ai ceva circumvolutiuni in capatzana si ceva realizari/experienta in profesie.
    Nu e cazul clientelei de partid (indiferent de culoare), care populeaza institutiile statului unde freaca menta, parazitand bugetul.
    Asadar nu se poate reveni la realitate decat daca se renunta la nulitatile/habarnistii plantati in posturi de decizie, care s-au blindat cu diplome obtinute la universitati fantoma, „colegii nationale de aparare”/”scoli nationale de stiinte politice sau de management”.

    Ad calendas graecas, cred eu… 😦

    Tzepelica

    17/08/2011 at 5:28 pm

    • Tzepelica, Colegiul National de Aparare de care aminteai e fief pesedisto-securistic, loc unde isi iau diploma toate tiriturile cu burti si epoleti.

      Il conducea, pe vremea guvernarii PDL-PSD, o fufa de 27 de ani, nepoata lui Timofte, seful SRI pina in 2005.

      http://militar.infomondo.ro/opinii/colegiului-national-de-aparare-condus-de-o-tanara-de-27-de-ani.html

      Cetatean

      17/08/2011 at 5:36 pm

      • „Toate taraturile cu burti si epoleti” ?
        Ce spui, domn`e !
        Pai si Nutzi Udrea il are in CV : 😆
        „•Universitatea Naţională de Apărare “Carol I”, Doctorand în Ştiinţe militare
        •Universitatea Naţională de Apărare “Carol I”, Masterat în Securitate şi apărare naţională
        •Universitatea Naţională de Apărare “Carol I”, Colegiul de Management al Resurselor Apărării, Educaţional şi al Achiziţiilor
        •Universitatea Naţională de Apărare “Carol I”, Colegiul Naţional de Apărare “Carol I”, seria a XIV-a, Expert în securitate şi apărare naţională”.

        Tzepelica

        17/08/2011 at 5:42 pm

        • rectific: nu doar aia cu burti si epoleti, ci si alea cu airbaguri si caroserii generoase. Nah! Impartial ca totdeauna :mrgreen:

          Cetatean

          17/08/2011 at 5:46 pm

  15. stiu ca stiau, am amintit chestiunea mai mult ca sa compatimim impreuna, ca numai cind o vad pe fufa ma ia cu greata la stomac.

    http://www.ziare.com/politica/stiri-politice/ioana-timofte-nepoata-fostului-sef-al-sri-a-trecut-la-unpr-1012843

    Cetatean

    17/08/2011 at 5:38 pm

    • :).acu face parte din „coalitie” .las ca i buna :))

      zigzag

      17/08/2011 at 5:44 pm

  16. buna my foot, o tepara, la 24 de ani dadea tepe cfr-ului prin firme de hardware.

    http://justitiarul.ro/colimator/46.html

    Cetatean

    17/08/2011 at 5:48 pm

  17. Habemus ministru al Sanatatii,care va avea ca atributiuni si coordonarea Casei de sanatate.

    ela

    17/08/2011 at 5:56 pm

    • Banii sunt la Casa.
      La minister sunt doar birouri/scaune etc. 🙂

      Tzepelica

      17/08/2011 at 6:00 pm

  18. Postare nou, frumoasa si interesanta pe blogul lui Demeter 🙂
    http://desydemeter.wordpress.com/2011/08/17/leonardo-magna-opera-%E2%80%9Cla-ultima-cena%E2%80%9D/

    mar

    17/08/2011 at 5:59 pm

  19. Doua postari noi:

    Politeia Europeana: Numele meu este Bond, Euro-Bond!

    http://politeiaeuropa.wordpress.com/2011/08/17/numele-meu-este-bond-euro-bond/

    Pe Contributors: Orientul Mijlociu: Ramadan sângeros

    http://www.contributors.ro/global-europa/orientul-mijlociu-ramadan-sangeros/

    Theophyle

    17/08/2011 at 6:55 pm

    • Birocratii din UE nu isi dau seama cum isi semneaza condamnarea la moarte cu eurobondurile. E o chestiune de timp pina ce pierderile de suveranitate nationala (traduse in deciziile cu caracter fiscal pe care toate staatele cu exceptia Germaniei) vor trebui sa le adopte vor aduce la putere partide care vor milita direct pentru iesirea din zona euro. Caci atunci cind Germania dicteaza unei tari ce politica fiscala sa aiba, salut suveranitate. Atunci sa vezi reizbucnirea nationalismelor.

      Cetatean

      17/08/2011 at 6:59 pm

  20. @cetatean,
    cred ca mai degraba este vorba de condamnarea milioanelor de oameni simpli, birocratii si-au aranjat supravietuirea in ghilimele

    skorpion

    17/08/2011 at 7:02 pm

  21. Profit de ocazie si semnalez, inca o data, cum ii sta bine unui comentator care si-a declarat deschis inca din mai 2010 adversitatea fata de solutile ilegale ale BCE (cumparare de bonduri ale statelor UE, lucru care incalca Tratatul de la Lisabona), ca euro-bondurile sunt, si ele, ilegale:

    „Art. 123 al.1 din Tratat: “Se interzice Băncii Centrale Europene şi băncilor centrale ale statelor membre, denumite în continuare „bănci centrale naţionale”, să acorde credite pe descoperit de cont sau orice alt tip de facilitate de credit instituţiilor, organelor, oficiilor sau agenţiilor Uniunii, administraţiilor publice centrale, autorităţilor regionale sau locale, celorlalte autorităţi publice, celorlalte organisme sau întreprinderi publice din statele membre; de asemenea, se interzice cumpărarea de titluri de creanţă”.

    „Art 125 al.1 “Uniunea nu răspunde și nu își asumă angajamentele autorităților administrațiilor publice centrale, ale autorităților regionale sau locale, ale celorlalte autorități publice sau ale altor organisme ori întreprinderi publice dintr-un stat membru, fără a aduce atingere garanțiilor financiare reciproce pentru realizarea în comun a unui proiect specific. Un stat membru nu răspunde și nu își asumă angajamentele autorităților administrațiilor publice centrale, ale autorităților regionale sau locale, ale celorlalte autorități publice sau ale altor organisme ori întreprinderi publice din alt stat membru, fără a aduce atingere garanțiilor financiare reciproce pentru realizarea în comun a unui proiect specific”.

    Lisabona mamii lor, cu uniunea lor babiloniana cu tot! Se pot sterge la gura cu tratatele lor de doi bani.

    Cetatean

    17/08/2011 at 7:04 pm

  22. Aligica e admirabil pt ca recunoaste necesitatea, accepta provocarea si pt ca e accesibil. Spre deosebire de M.Neamtu care e de speriat de intelectual…

    In Romania pozitionarea asta e necesata dar mesajul trebuie adaptat audientei si propagat tot de audienta.

    P.S. A aparut primul meu repros pt B.Obama:trebuia sa se abtina sa candideze.
    America nu e pregatita pt un Presedinte negru. Institutia Presidentiei SUA risca sa fie compromisa pt totdeauna si irevesibil dupa anii lui G.W Bush si acum cu rezistenta anti-Obama. Incepe sa semene cu cea din RO…

    Uite un exemplu….vindut de prietenii mei de la Amazon:The Manchurian President: Barack Obama’s Ties to Communists, Socialists and Other Anti-American Extremists

    Tio

    17/08/2011 at 7:04 pm

  23. Buna seara
    Preşedintele Nicolas Sarkozy şi cancelarul german Angela Merkel propun suspendarea fondurilor structurale către statele din zona euro care nu-şi reduc deficitele,

    Citiţi mai mult: Sarkozy și Merkel vor să suspende fondurile structurale – Economie > EVZ.ro http://www.evz.ro/detalii/stiri/sarkozy-si-merkel-vor-sa-suspende-fondurile-structurale-942160.html#ixzz1VHMIsXiy
    EVZ.ro

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/sarkozy-si-merkel-vor-sa-suspende-fondurile-structurale-942160.html

    ela

    17/08/2011 at 8:02 pm

  24. pentru ce? 😉

    Cetatean

    17/08/2011 at 8:03 pm

    • am dat un dublu link 😦

      ela

      17/08/2011 at 8:12 pm

  25. Buna seara, buna seara.
    Eu salut orice tentativa de clarificare ideologica si de educatie a electoratului.
    @cetatean, pune la socoteala si „guvernul economic” condus de Rompuy si este evident ca zona euro se va transforma in viitor si va ramane mult mai mica. Iar clasa politica romaneasca este departe de problemele astea. Poate spune Lazaroiu ceva.

    clemycali

    17/08/2011 at 8:04 pm

    • salut, clemy 🙂
      :
      Cind aud de guvern economic condus de Rompuy nu am decit un singur contra-argument: Belgia. Peste 400 de zile fara Guvern.

      Cum e acum Belgia asa va ajunge UE. Rompuy nu intimplator e belgian: chintesenta proiectului birocratic.

      Cetatean

      17/08/2011 at 8:11 pm

  26. Salutare . 🙂
    Nu ma pricep la chesti teoretice . 🙂 Domnul Aligica sa faca „razboiul” lui si Theophyle cu al lui . 😆

    Ștefan A.

    17/08/2011 at 8:17 pm

  27. bună seara!

    că tot s-a amintit aici excelenta activitate a madamei Blogary, uite înca un foarte bun articol la temă:

    http://www.blogary.ro/2011/08/sa-faci-ce-e-drept-puterea-de-a-admira-pe-altii/

    val_one

    17/08/2011 at 8:22 pm

    • excelent!

      Noi cei de prin Politeia suntem transparerenti: l-am sustinut pe Basescu si inca il mai sustinem. Si tocmai de aceea il criticam cind o da in bara.

      Cit despre PDL-ul ca partid de dreapta, nici nu vreau sa imi amintesc cite valuri de critici au fost scrise, intii la adresa BVB, apoi la adresa lui Boc, apoi la adresa unor „reformisti” ca TRU si Preda, daca ne mai amintim si de doamna Dana care spunea ca Udrea nu e vinovata avem tabloul complet.

      Cetatean

      17/08/2011 at 8:28 pm

  28. Propun înfiinţarea PARTIDULUI pentru HUIDUIREA JUDECĂTORILOR CORUPŢI. Să pichetăm judecătoriile şi Tribunalele şi să aruncăm cu ouă clocite în nemernici!

    • 😆

      La cite oua ne trebuie, vom secatui rezervele fermelor politicienilor PSD :mrgreen:

      Cetatean

      17/08/2011 at 8:55 pm

    • Sarut-mana, 🙂
      Cu niste dinamita clocita nu e mai bine?

      Andrei

      17/08/2011 at 8:56 pm

  29. Lazaroiu arunca bomba, nu este exclusa o intirziere a recuperarii salariilor in 2012, adica nu de la 1 ianuarie.

    Valeleu, avem stiri cu „catastrofa!” „genocid!” miine 😉

    Cetatean

    17/08/2011 at 9:03 pm

    • @cetatene ,iti admir entuziasmul.dar pune de o empatie: fii un tanar de 28 ani , medic la inceput de cariera la spit de urgente la floreasca.la sf lunii ia 11mil salar si mergi sa dai 400 e chiria la un apartament.daca empatizezi mai profund si ai nevasta tot tanara si tot medic la urgente -unde e munca la greu-si mai ai si un bebe …yo zic ca e chiar genocid si bataie de joc.

      zigzag

      17/08/2011 at 9:13 pm

      • ps: si mai pune si faptul ca recuperarea salariilor trebuia sa se faca dupa..6 luni parca.nu?ca asa era vorba reducem salarii pana la sf anului ..zicere de anu trecut.corect?

        zigzag

        17/08/2011 at 9:14 pm

      • zigzag, salariul meu e sub 200 euro.

        Cetatean

        17/08/2011 at 9:15 pm

        • Nu este corect.daca vrei sa fii credibil ai cuvant atunci cand conduci un guvern, o tara….

          zigzag

          17/08/2011 at 9:18 pm

          • Om trai si om vedea. Pina la 1 ianuarie mai este.

            Cetatean

            17/08/2011 at 9:21 pm

            • 1 ianuarie 2011 a trecut de 8 luni :))

              zigzag

              17/08/2011 at 9:39 pm

              • ma refer la 2012…

                Cetatean

                17/08/2011 at 9:41 pm

        • si sunt super empatic, sotia mea are si mai putin ca mine. Deci stiu ce inseamna.

          Insa eu nu sunt absurd. Deocamdata nu panichez, altii traiesc mai greu ca mine. TOG a trait mizerabil anul trecut.

          Cetatean

          17/08/2011 at 9:18 pm

      • zigzag
        In Romania sint multe probleme dar a crede ca un stat e obligat sa deie cit mai mult la toti e o mare gogomanie . Tine cont ca sint adeptul unei salarizari majore pt . medici , politisti . Nu pentru ofiteri ajunsi generali la apelul bocancilor sau nomenclaturisti reciclati cu pensii din pix . In alta ordine de idei , eu am emigrat la 30 de ani . Cu copil de 2,5 ani , o valiza de haine pentru fata si 400 dolari in buzunar . Facind cerere de plecare definitiva din tara inca de pe vremea comunismului .( daca sti ce inseamna ) Deci , azi ca este o libertate totala de deplasare , ce impiedica un medic sa caute servici prin alte tari ? Cumva convincerea ca nu este la standardul cerut pe alte meleaguri . ? Parerea mea .

        Ștefan A.

        17/08/2011 at 9:21 pm

        • salut Stefan!de acord cu tine.dar ..eu tin minte ca acele masuri de austeritate au fost anuntate pentru 6 luni nu?

          zigzag

          17/08/2011 at 9:36 pm

          • 6 luni asa , la botul calului . 🙂 Daca nu sint intrari fiscale DURABILE , NU EXISTA O REFORMA ADEVARATA A SISTEMULUI BUGETAR si cu problemele astea internationale ( criza revine . ba nu se mentine 🙂 ) nu ai efectiv de unde sa dai banii . Poti sa ii dai acum si anul urmator esti din nou in buda . 😦
            Reforma nu e o vorba goala , inseamna sa introduci profesionalitatea la calcularea salariului si nu vechimea , inseamna sa oferi posturi prin concurs obiectiv si nu pe pcr . Nimic , abolut nimic nu a fost facut pe acesta varianta . Au fost taieri din pix si experienta invata ca este cea mai proasta solutie . Cind se taie la gramada , liniar .PS . Cum a declarat Basescu cu ceva timp in urma : Si in acest an imprumutam bani pentru plata pensilor si salariilor . (asa reduse din pix cum sint, adaug eu ) . Adica cam 5 miliarde euro , echivalentul a peste 20 miliarde lei .

            Ștefan A.

            17/08/2011 at 9:47 pm

            • cine i opreste sa confiste averile dobandite ilegal?mai stii ceva de datoria rompetrol?aia de vreo 5 6sute mil de euro?iar cand chiar e criza mai lasi dreq autostrazi , sali de sport si fantanile arteziene si asiguri populatiei un nivel de trai sa o duca de la o luna la alta ca nu legea junglei domneste in Romania.sunt oameni care inainte de reducerea salariilor aveau rata la banca calculata la un anumit venit.in curand vor fi evacuati din case.in ungaria s a putut da o lege prin care cei cu credite in franci elvetieni sa si plateasca ratele la un curs fix.in Romania nici vorba.bancile sa faca profitu prostii sa moara.nu se poate asa.si nu se poate mai ales cand vii cu proiecte marete de reformare a Romaniei.aceasta reformare o faci cu sprijinul clasei de mijloc.nu cu bosketarii hraniti de ponta si antonescu cu mitittei si gratare.

              zigzag

              17/08/2011 at 9:55 pm

              • conform actualei constituţii, averile (toate) se prezumă a fi licite.

                ghici cine (şi de ce) au sărit ca arşi împotriva eliminării acestei prezumări.

                val_one

                17/08/2011 at 10:00 pm

              • zigzag
                Eu va scriu de mult timp ca intre PDL si PSD, PNL diferentele sint doar de denumire . 🙂 In tara capitalismului de cumetrie si a democratiei originale doar ciolanul a fost si este interesul politic .
                Daca ar fi existat si un altfel de interes , al natiunii pe primul plan , tara asta avea autostrazi la ora asta , canalizari si apa potabila la sate . In nici un caz nu avea securisti cu pensi de lux sau turnatori la securitate ca vicepresedinte senat . Si nici Iliescu nu era cu casa gratis , pensie mega extra galactica si presedinte onorar a unui partid . Somnul ratiunii naste monstri . Perfect valabil in Romania . 😦

                Ștefan A.

                17/08/2011 at 10:01 pm

    • „dusmanii poporului” astia din PDL . 🙂
      Votati USL care va marii pensile si salariile cu 100 % . 🙂 Garantat Ponta & Crin . Adica Stan si Bran ! 😆
      De unde mariri daca si acest an se imprumuta bani pentru pensi si salarii ? Matematica e o stiinta exacta . Mai putin pantru astia din USL .

      Ștefan A.

      17/08/2011 at 9:14 pm

      • Stan si Bran erau maestrii comediei.chuky si tonta sunt maestrii prostiei si infantilismului 😀

        zigzag

        17/08/2011 at 9:16 pm

      • Ideea USL este urmatoarea: hai sa le promitem ca sa castigam alegerile si pe urma vedem de unde facem rost de bani. 🙂
        De matematica nu cred ca au auzit. O materie mult prea grea ptr mintile ravasite ale coliderilor USL 🙂

        clemycali

        17/08/2011 at 9:30 pm

  30. Hurezeanu se comporta ca un comisar sovietic, mai are oleaca si sare la bataie la Lazaroiu.

    Cetatean

    17/08/2011 at 9:30 pm

    • Se stie de mult timp treaba asta . Pentru a recupera in 2011 banii care nu au fost atrasi in „2007-2008-2009- 2010 , guvernul trebuia sa puna la bataie cofinantare de 10 miliarde euro . Adica ceva cit 42 miliarde lei in 2011. Exact cifra cu care se platesc salariile bugetarilor . Cum am scris mereu , Romania are grave probleme de CONSTRUIRE a bugetuluinde stat .

      Ștefan A.

      17/08/2011 at 9:40 pm

  31. super dur Basescu: fara bani in plus la Sanatate.

    asta-i tot 😆

    Cetatean

    17/08/2011 at 9:40 pm

    • era si mai dur daca declara : aveti grija si fara bebelusi morti! 😀

      zigzag

      17/08/2011 at 10:10 pm

  32. http://www.ziare.com/adrian-nastase/psd/adrian-nastase-explica-de-ce-il-sustine-psd-pe-sorin-oprescu-1114713

    individul spune (prea) multe despre strategia PSD in anii care vor veni, in special in 2014. Crin doarme, nu stie ca astia din PSD se pregatesc sa il jupoaie (ca sa nu zic altfel) in 2014:

    „n plus, Sorin Oprescu vine dintr-o anumita zona a politicii, si cred ca radacinile sale exista in continuare. Sa inventam acum un candidat nu are sens.”

    Cetatean

    17/08/2011 at 9:58 pm

  33. buna seara
    dl aligica lupta cu argumente;ceilalti din pacate cu ” ba pe-a ma-tii” faza soft a bitei si puscariilor
    nu cred ca se poate fara pozitionare stinga dreapta;chiar si dictatorii- in lumea sai zicem ,civilizata-au facut alegeri stinga/dreapta
    daca vrem pendulari ar trebui sa ne multumim cu dictatori de gen mobutu sau idi amin,ambii non-ideologisau cu ” democratii” gen orientul mijlociu,non-ideologice
    lipsa ideologiei(sa-i zicem pozitionarii) dreapta/stinga e poate consecinta a ceea ce se intimpla azi in lume si e emblematica in europa;eu cit m-am straduit n-am vazut diferente intre crestin democrati si socialisti in germania sau intre gaullisti si socialisti in frnata;italia nu intra in discutie ,ca e mai rau ca la noi;ciolanul e mai mare
    ultima tara de care imi vine in minte acum ca a rezolvat o situatie economica dramatica-cam cum e azi in lume- a fost chile;dar aia l-au avut pe pinochet;ca sarmanul a sfirsit fiind tirit in tribunal de corectii politic e altceva;
    dar chile dintr-o tara in faliment,dezorganizata,este azi mdel de guvernanta economica si civica;
    dar, oare mai exista un pinochet si daca exista suntem ata sa-l acceptam???
    @cetatean: belgia ,fara guvern de 400 zile a avut cea mai buna crestere economica din zona euro in trim 2;aia se cearta de prea multbine si nu se despart dintr-un motiv simpl: bruxelles;si valonii si flamanzii il vor dar bruxelles nu vrea nici cu unii nici cu altii;daca se despart ramine neaipit si ce naiba fac flamanzii aia care lucreaza cu sutele de mi in bruxelles si platesc taxe in flandra;

    udmr: tocmai a auzit la rra ca a fost pingarita o troita ortodoxa sfintita de Sfinta Maria,la Izvorul Crisului; se stie de cine,se tace…pin-la urma cit mai pot fi suportati iredentistii astia care tot atita!
    cum ar fi fost daca se intimpla ceva invers???

    intimplator

    17/08/2011 at 10:02 pm

    • salut!daca udmr istii isi permit sa puna conditii la guvernare , iar ministri din udmr trimit coroane mortuare de ziua nationala a Romaniei ..dezaxatii lor de ce nu si ar permite sa pangareasca?stiu ca orice ancheta v a fi stopata de dragul „mentinerii stabilitatii politice”.eu unul ma lipsesc de asa stabilitate.

      zigzag

      17/08/2011 at 10:09 pm

      • nici nu cred ca va incepe vreo ancheta;stirea a fost data la o emisiune religioasa a rra;ma si mir cum a scapat cu pdg la rra de la udmr

        intimplator

        17/08/2011 at 10:16 pm

    • @cedric, Rumpoy nu are nici un fel de legatura cu cresterea economica a Belgiei. Problema este alta, si anume ca dupa ce Parlamentul European nu are nici un fel de legitimitate in ochii platitorului de taxe european, acum se incearca proptirea unui tar economic pan-european in postura unei non-entitati care are zero raspundere fata de contribuabili si electorat.
      De asta nici nu se aude prea multe comentarii si pozitii fata de ideea asta stralucita. Tu cunosti multi politicieni, i compris madam Merkel si domnul Sarkozy, care sa poata propuna propriilor parlamente si respectiv electoratului o astfel de masura?

      clemycali

      17/08/2011 at 10:10 pm

      • abua astept sa vad politicienii alesi la nivel national cum explica ei electoratului ca decizia se va lua la Bruxelles, de catre un papitoi ca Rompuy, care le va dicta nivelul taxelor si impozitelor.

        Cetatean

        17/08/2011 at 10:18 pm

        • Pai nu au cum sa explice. Ptr ca in momentul in care accepta ideea asta pot sa puna in cui ideea de alegeri nationale. Guvernul national cu ce se mai ocupa daca politicile economice sunt dictate de la Bruxelles? Sportul si cultura? Nici alea ptr ca bugetul ti-l face domnul Rumpoy. Dar vor fi unii care vor vor incerca sa explice. Cred ca samanta distrugerii UE asa cum este ea azi a fost sadita ieri.

          clemycali

          17/08/2011 at 10:32 pm

          • Rompuy asta, as vrea sa il vad candidind. O, dar nu, politicienii cu staif de la Bruxelles fug ca dracu de tamiie de vot si se ascund dupa alegerile inter-colegiale.

            Cetatean

            17/08/2011 at 10:37 pm

    • intimplator, din intimplare am putut asculta vara asta ore intregi de emisiuni radiofonice, dezbateri si tocsouri la radiourile belgiene. Pentru ei e aproape catastrofa sa nu aiba guvern, deoarece se amesteca acolo probleme financiare plus chestii nationalist-zonale, si asta duce incet-incet spre discursuri despre separatia tarii in doua.

      Cit despre cresterea economica a Belgiei, eu zic ca nu are nici o valoare. La ce probleme au bancile si la ce nationalizari au fost…

      Cetatean

      17/08/2011 at 10:17 pm

      • @cetatean
        eu traiesc printre ei;nu e nici o catastrofa;
        firmele isi vad de treaba,fiscul incaseaza,ajutoarele de somaj se platesc
        guvernul ala vechi a facut bugetul pentru 2011-aprobat de aia care se bat ca ” chiorii”,la fel se va intimpla si cu bugetul pt 2012
        probleme financiare: aici da, e vorba de redistribuirea pe regiuni;
        alt lucru nu-l inteleg eu la ei-desi am intrebat,nu mi s-a raspuns: ce alegeri libere sunt alea daca tu,esi obligat sa votezi in flandra numai partide flamande si in valonia numai partide valone
        toata cearta aia a lor e pe citeva comune din jurul bruxelles,flamande prin impartire si devenite francofone prin locuitori
        cit despre separare,vreau s-a vad si pe asta,e la fel ca si catalunia in spania;se poate intimpla,dar nu stiu daca le-ar conveni noilor state aparute sa aibe cheltuieli suplimentare

        in alta ordine de idei: si nu vreau sa polemizez: guvernele alese prin vot democratic sunt incompetente,obligate sa aibe discurs populist iar daca se ia o decizie fara consultare-controlul bugetelor acum,tratatul initial al UE acum 50 ani-tot nu e bine;repet nu vreau sa polemizez,dar nu cumva citeodata plecati de la o concluzie(aia e bine,aia nu e bine) si apoi va construiti argumentele;
        si mai precis:daca usl cistiga alegerile( eu nu doresc asta)veti argumenta ca alegatorii sunt needucati-absolut corect;daca in ue se iau decizii de decidenti nevalidati de vot popular argumentati ca n-au legitimitate;cind e bine,cind e rau?

        intimplator

        18/08/2011 at 12:28 am

  34. Buna seara,
    cetatean te admir ca ai putut sa urmaresti emisiunea de la irtv. Am rezistat doar 10-15 minute si m-am enervat ingrozitor. Striblea , un nemernic, a subliniat in batjocura ca n-a stiut ca cei cu venitul de 24 milioane sunt bogati, a invitat un caz nefericit ca sa-l puna in incurcatura pe ministru. Madam ziarista, Liliana Ruse, dupa ce ca e rea e si proasta , judeca ca una de la mahala, care vede la dusmance numai ganduri ascunse. In mintea ei redusa cica: aveti o politica electorala, ziceti acum ca nu aveti bani de mariri intentionat ca pe urma sa le dati, ca efectul asupra populatiei sa fie de multumire fata de guvern, pentru ca nu se mai asteptau!
    Iar Hurezeanu , eterna canalie. Eu m-am uitat numai pentru Lazaroiu care s-a descurcat foarte bine , ca de obicei.

    cedric

    17/08/2011 at 10:03 pm

    • Cedric, sunt obisnuit cu nulitati 😉

      Striblea, la cit il plateste Vantu, ar trebui sa fie mai atent cu termenul de „bogat”, ca plinge pe umarul celor care au „doar” 24 milioane in timp ce el are program de prestat prin batista. Eu, daca eram Lazaroiu, il executam pe Striblea de citeva ori, insa omul nostru e calm tare.

      Cetatean

      17/08/2011 at 10:12 pm

  35. @clemycali
    place sau nu place electoratul vrea un singur lucru esential: sa plateasca cit mai putin si sa primeasca cit mai mult;
    romanii au fost artizanii punerii in practica a democratiei ” grecesti” si au aplicat binomul pina la un nivel neatins astazi;dar ei aveau ce cuceri fizic,astazi trebuie inventate metode mai subtile;
    daca merkel vinde la ea acasa ca de fapt nemtii vor cistiga ceva din chestia asta,va reusi;eu sunt gata sa pariez ca mult ” independenta” curte constitutionala germana va da in toamna asta o decizie demna de cc de la bucuresti in privinta constitutionalitatii tratattului de la lisabona&dreptul bce de a emite eurobonduri;
    cit despre a nu emite eurobonduri,cred ca se potriveste un banc: morris nu poate dormi; rachela il intreaba de ce;pai am sa-i dau miine usd 1000 vecinului itzak si n-am banii/doar pentru asta nu dormi ? rachela deschide geamul,il striga pe itzak si-l intreaba daca stie ca morris are sa plateasca miine usd 1000;sigura ca stiu/ei bine,sa stii ca morris nu are banii si inchide fereastra; acum morris tu poti dormi,itzak nu mai doarme
    cam asa si cu eurobondurile astea

    intimplator

    17/08/2011 at 10:25 pm

    • Nu exista „dreptul bce de a emite eurobonduri”, am citat mai sus art.123 si 125 din Tratatul de la Lisabona.

      https://theophylepoliteia.wordpress.com/2011/08/17/aligica-in-groapa-cu-lei/#comment-158610

      Cetatean

      17/08/2011 at 10:29 pm

    • Pana la eurobonduri madam Merkel va trebui sa explice propriului electorat de ce o tara cu o economie solida ca Germania trebuie sa isi abandoneze suveranitatea economica unui personaj pe care nu l-a ales nimeni de dragul salvarii euro. Si madam Merkel nu are suport popular si in interiorul partidului ptr nici una din masurile astea. Si daca chifteaua asta o sa fie greu de inghitit ptr tari ca Germania sau Franta, inchipuieste-ti cat de prost va fi privita ideea asta in tarile sarace ca Grecia (care este nationalista dintotdeauna) sau Irlanda (care pana la urma se poate cere inapoi in Regatul Unit daca tot e vorba sa renunte la independenta), nu mai vorbesc de tarile fostului bloc sovietic.
      de Sarkozy nu mai vorbesc. Parca o vad pe Marine Le Pen castigand alegerile prezidentiale.

      clemycali

      17/08/2011 at 10:37 pm

      • asa s-au bagat in …ciorba politicieni ide carton din Europa, ca nu isi dau seama ca isi submineaza legitimitatea incercind sa foloseasca banii contribuabililor pentru proiectul lor super birocratic. A cam venit vremea alegerii: ori suveranitate in afara euro, ori euro si lantul UE de git.

        Cind oamenii vor intelege ce cost politic are euro, va fi jale pentru politicieni.

        Sarko e cuit, vorba francezilor. Se va juca tare de tot pe problema deficitului si a paritatii venituri-cheltuieli.

        http://www.marianne2.fr/Apres-la-rencontre-Sarkozy-Merkel-les-socialistes-tentent-de-dejouer-le-piege-de-la-regle-d-or_a209393.html

        Cetatean

        17/08/2011 at 10:42 pm

        • Asa e. Mi-am aruncat un ochi pe Le Figaro. Domneste o tacere relativ la cele intamplate ieri de te dor urechile. Cred ca oamenilor pur si simplu le este frica sa explice ce inseamna propunerile de ieri.
          Tot Le Figaro vorbea de faptul ca tarilor care au deficite bugetare prea mari sa li se taie fondurile structurale.

          clemycali

          17/08/2011 at 10:49 pm

            • da-in in spanac, astia doi nu stiu decit sa puna paiata aia de Rompuy sa face…ce? Sa il certe pe Berlusconi sau chiar pe sarkozy ca ambii sunt pina la git incapabili sa taie cheltuielile statelor lor?

              Legitimitate democratica my foot. Bruxellesul e un Moloh birocratic si al dracului de anti-democratic. Va veni o vreme cind se va cere popoarelor din zona euro suveranitatea contra hirtiilor emise de BCE. Statul social si bunastarea de mucava vor fi platite scump.

              Cetatean

              17/08/2011 at 10:59 pm

              • va las, noapte buna 🙂

                Cetatean

                17/08/2011 at 11:05 pm

  36. Dragos Aligica pune prea mult suflet si nu este cazul. Cred ca o anumita
    diplomatie este necesara si eleganta dezbaterii iese la iveala.
    De fapt are talentul de a nu explica pe intelesul celor care comenteaza.
    Perseverenta lui este de apreciat si in locul lui nu as renunta la a publica pe contributors.ro
    Ramin impresionat de puterea lui Theophyle de a genera atitea postari valoroase.
    Legat de ministerul sanatatii si trecerea cnas sub comanda ministrului, cred ca este o timpenie. La ora actuala cel mai bun sistem de sanatate din Europa il are Olanda.
    As copia sistemul lor care este oricum mai bun decit avem noi si merita citit despre el pe wikipedia.

    Dan Masca

    17/08/2011 at 11:55 pm


Comentariile sunt închise.