Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

O vară de tranziţie – “de-a v-aţi ascunselea”

Nu stiu cum se juca in cartierul vostru  “de-a v-ati ascunselea.” In cartierul copilariei mele numara cel mai “fraier” dintre pusti, stacheta trecand la alt fraier, primul prins in ascunzatoare, probabil cea mai evidenta. Urmarind jocurile copiilor mei in America am vazut ca de obicei cei care numarau primii erau copiii mai “populari” din grupa, numaratoarea era predata ultimului prins, deci invers decat in cartierul meu natal.   Acum cativa ani, plimbandu-ma cu gazda mea din Tokyo, un serios academic japonez, am vazut pe fundalul drumului nostru o grupa de copii care jucau acest joc international, probabil.

Profesorul japonez s-a oprit, povestindu-mi cat ar fi dorit el sa se intoarca la zilele in care juca si el jocul. Din continuarea discutiei am inteles ca pe timpul lui “cel care numara” era tras la sorti, dupa care urma o succesiune printre toti copiii pana la ultimul dintre ei, indiferent de rezultatele jocului. Chestie de obiceiuri, geografie, antropologie – nici macar nu m-am gandit atunci. Astazi mi-a revenit intreaga situatie ca un flash-back,  dintr-un film cinéma vérité facut de Roman Kroitor, maestrul genului, canadian cu origini mioritice si autorul intelectual al „forţei” din filmele “Războiul stelelor”, produse de echipa Lucas-Spielberg. “Forţa”, daca tineti minte, era o formă omniprezentă de energie, care poate fi utilizată de cei care au acea capacitate,  descrisă în primul film al serialului ca „un câmp energetic, creat de toate creaturile vii, care ne înconjoară, ne emoţionează, şi păstrează galaxia la un loc.

Nu trebuie sa va spun ca pana si fraierul care numara in cartierul copilariei mele trişa, uitandu-se cu coada ochiului cam pe unde se ascund copiii. Trebuie sa recunosc cu ruşine, ca de multe ori fraierul trişor am fost eu. In Roma toti ne comportam ca români! Ultimele evenimente internationale m-au condus la jocul de care mi-am amintit.

Dupa ce au crezut ca au reusit sa imbrobodeasca pietele financiare cu un program de “salvare a Greciei” pe care nu prea il intelege cineva, maretii lideri ai Europei au parasit scena plecand fiecare in concediu. Conform regulilor romanesti, l-au lasat pe Jean-Claude Trichet sa numere. In America, conform acelorasi reguli,  Obama a numarat de i-a iesit sufletul pana cand a reust sa aranjeze treburile. Din nefericire pentru el, şmecherii de la S&P care “au spart oalele”, neconformandu-se la vestitele reguli ale jocului  “de-a v-ati ascunselea” (versiunea mioritica) – adica trisam, dar ne facem ca jucam corect.

Si “pietele” au plonjat! Al nostru Prezidente, vorba lui “Hot-Lips” Pivniceru, a ramas si el sa numere, strigand tot timpul ca nu-i criza, ci doar “reacţie a pieţelor”, care joaca si ele “de-a v-ati ascunselea”. Din cand in cand, gemenii lui Felix striga,  fiind siguri ca nu-i gaseste nimeni,  injurandu-l de mama focului pe ” Prezidente”, care la randu-i abia asteapta sa vina sa-i “ia cu lopata”.

Deocamdata unii ascunsi din jocurile precedente au ramas ascunsi, asteptand oportunitatea sa “bata” si ei pe unde pot. Unul, Florin Tătaru, care “candideaza pentru cetateni” , desemnat de geamanul Victoras Ponta să candideze ca deputat de Maramureş,  intr-un joc mai vechi a răpit în ’98  un om, l-a dus în pădure şi i-a băgat ţeava puştii în gură. Altul, Radulescu de prin Neamt, si-a schimbat culorile,  naravul ramanand in continuare acelasi, vrea sa bata si el, ca trebuie batut cu folos pentru cetatenii lui.  Deci, asa ne jucam si noi “de-a v-ati ascunselea”!

Prin Europa “s-au cam spart oalele” si au iesit ascunsii, fiecare cu problemele lui. Sarko cu bancile, pe care poate va trebui sa le nationalizeze; Cameron cu neo-vandalii britanici, care parjolesc orasele multikulti; Il cavaliere Sergio, cu amenintarile lui Gaddafi si ale bursei din Milano si in sfarsit, Zapatero, cu felul in care isi va termina cariera politica in Octombrie. Numai Angela se odihneste, visand la afacerile banoase pe care le va avea la iarna cu Vladimir.

Ce sa va mai spun? Hai sa ne ascundem cu totii si sa-i lasam pe fraieri sa numere!

May the Force be with you! (poate gasiti si alte urari aici – de exemplu, „Frankly, my dear, I don’t give a damn.”)

P.S. Au povestit aceasi poveste putin altfel –  Cristi Grosu, niku electricu’ si clemy din copacul ei.

Pe Politeia Europeana puteti citi articolul: Numeroşii fraţi ai lui Lehman

171 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. salut!Theophyle: rezerva de aur a Romaniei este una dintre cele mai mari din Europa.dupa cum stii pe bursa uncia de aur a urcat in doar cateva zile de la 1600 la 1800 ,s au facut profituri enorme zi de zi .Romania mai sta si pe un munte sau doi de aur in afara celui existent deja in gestiunea BNR.eu cred ca Romania are o partie excelenta ptr o crestere economica de bun simt.cu un management profesionist Romania nu are voie sa fie in criza in acest moment.mai adaug productia excelenta din agricultura si faptul ca in Romania apa nu este un lux.in plus avem deja stabilita o linie de creditare in caz de „necesitate”.deci? 😀

    zigzag

    11/08/2011 at 3:25 pm

    • „Muntii nostri aur poarta,
      Noi cersim din poarta-n poarta”… 😦

      Tzepelica

      11/08/2011 at 3:36 pm

      • cam asa ceva 😦

        zigzag

        11/08/2011 at 3:41 pm

  2. Un raspuns ptr dl Tzepelica.
    Aveti din nou dreptate. Macovei, Basescu, Boc, Voinescu, Lazaraoiu, Boagiu, Funeriu sunt doar niste exceptii. Au fost pusi acolo asa, de fatada, fara nici o putere.
    Pe urmatoarele posturi: presedinte, prim ministru, ministrul justitiei, ministrul invatamantului, transportului ,muncii, vice al senatului.
    Sa nu-i uitam pe Kovesi si Morar, alti simulanti, ca sunt la fel cu Botis si Voicu!
    niste exceptii! mafiotii special pun oameni din astia in functiile astea, e doar asa, de imagine!
    toti sunt la fel.Si nu ai ce sa faci.

    vcaraman

    11/08/2011 at 3:38 pm

    • domnule vcaraman, imi permit sa va cer o lamurire:ce mafiot l a numit ministru pe Funeriu si in ce scop „mafiotic”.daca mafie inseamna sa nu se mai poata copia la examene,sa nu se mai treaca la titularizare pe ochi frumosi..da , aveti dreptate-Funeriu are in spate un mafiot caruia ii reprezinta interesele.

      zigzag

      11/08/2011 at 3:45 pm

      • scuze, ironia e totusi evidenta. Dl Tzepelica spunea ca toti sunt mafioti si sunt la fel, intrebati-l pe el.

        vcaraman

        11/08/2011 at 3:51 pm

        • M am prins..intr un tarziu :D.scz de interpelare 😛

          zigzag

          11/08/2011 at 3:53 pm

      • zigzag,
        acesta este continuarea dialogului dintre vcaraman si tzepelica inceputa la postarea anterioara
        🙂

        skorpion

        11/08/2011 at 5:29 pm

    • Salut Vcaraman
      Cu timi, te oboseşti degeaba. Asta spune fără să obosească de vreo şase ani : toţi sunt la fel, toti sunt la fel, toti sunt la fel, etc. Aaaa şi era să uit . femeile e curve.

      Tiberiu Orasanu

      11/08/2011 at 3:45 pm

      • da, asa e. Nu inteleg de ce nu se angajeaza la Antene sau Irealitatea , ar avea un real succes si mult public care sa-l aprecieze.

        vcaraman

        11/08/2011 at 3:53 pm

        • Vcaraman
          Şi de unde ştii că nu e ?

          Tiberiu Orasanu

          11/08/2011 at 3:54 pm

        • vcaraman BASTA!

          timi este un om respectabil ca toti ceilalti de pe acest blog! Are parerile lui care sunt LEGITIME. Si da, in totalitatea lui PD-L este un partid foarte apropiat de PSD au aceasi mama si in special TATA – FSN-ul

          Nu s-au reformat si teritoriul geme de nenorociti care capuseaza statul. Oamenii pe care i-ai numit sunt EXCEPTIA nu majoritatea pedelistilor. Ii sustinem cand fac bine si ii criticam cand fac rau. Majoritatea timpului fac ceva util numai cand sunt siliti de Presedinte sau de FMI.

          Theophyle

          11/08/2011 at 3:57 pm

      • Tibi salut
        Mare dreptate are Timi. Stie el ce stie….

        desydemeter

        11/08/2011 at 4:23 pm

      • 😀 😀

        filadel

        11/08/2011 at 5:13 pm

    • Puterea se vede in realizari.
      Iar realizarile nu se prea vad.
      Mai precis, „sistemul ticalosit” continua sa-si faca de cap.
      Bombo isi numara linistit ouale la Cornu si croieste guverne la tv.
      DIP e la „incalzire”, ca si cuplul Felix+Seres.
      Adica tzepele au ramas goale.
      Fostii informatori secu sunt abonati la „dezbaterile” de pe sticla.
      Restructurarea institutiilor statului e doar formala, nu de substanta (in ministere/agentii directorii se calca in picioare).
      Turismul moare (dar nu se preda), acoperit cu frunze.
      Banii (putini, cati sunt) sunt tocati cu furie pe patinoare/sali polivalente/borduri, care nu produc locuri de munca.
      In fine, „baietii destepti” sug linistiti din contracte paguboase pt. noi, inca ani buni…
      Trista imagine, n`asha ?

      Tzepelica

      11/08/2011 at 3:53 pm

      • Da, aşa e, numai că arăţi în direcţie greşită, ca de obicei : problemele astea sunt în curtea pivnicereselor şi a dănileţilor nu a guvernanţilor, da’ ce contează, timi perorează, n’asha ?
        Şi normal, pînă nu îi tragi tu o copită doamnei Udrea, nu poţi trăi.

        Tiberiu Orasanu

        11/08/2011 at 3:58 pm

      • Tzepelica, ai 100% dreptate in ceea ce priveste pe Nastase, DIP, Seres, insa iti voi spune si de ce nu ai drept sa critici actuala putere pentru aceste aspecte:

        JUSTITIA.

        Ti se pare ca pedepsirea astora e de resortul actualei puteri cita vreme justitia Sandeilor si actualul CSM sunt „independente”, conform Constitutiei?

        Cetatean

        11/08/2011 at 3:59 pm

        • @Cetatean: intr un fel ai dreptate dar in acelasi fel are si Tzepelica.daca lasam idealismul si increderea oarba in cineva/ceva si privim in tara…te asigur ca in fiecare judet clanu’ lui nastase sau clanu’ lui fenechiu a fost inlocuit de clanu’ lui..solomon de exemplu.iar daca actuala puterea avea multe diferente fata de vechea puterea ..astazi solomon, pasat si altii care stau la „umbra” erau plecati de mult din pdl.ca sa l dai afara pe solomon din partid sau pe alt imbuibat nu ai nevoie de aprobare de la Pivniceru sau de la sandei.parol! 🙂

          zigzag

          11/08/2011 at 4:05 pm

          • perfect de acord, insa eu continui sa ma refer la partea juridica, nu cea politica problemei.

            DIP, Nastase, Solomon, Seres, Voicu nu sunt imputabili actualei puteri pentru ca nu sunt condamnati, ci Justitiei Sandeilor.

            Presedintele si PDL au ceva vina in problema Justitiei, insa prea putina pentru a fi luata in calcul. Adevarata radacina a raului e in CSM, ICCJ si alte cuiburi de Sandei.

            Cetatean

            11/08/2011 at 4:09 pm

            • si inca o chestie:cand omul de rand e lovit la portofel iar din putinul care l avea i se mai taie ceva …dar „imbuibatii” prospera ..probabil ca vom vedea multe chestii „incendiare” si prin Romania.iar asta e din vina ..stii tu cui.inainte sa i iei unui batran painea de la gura te mai uiti la cheltuieli si mai lasi dreq „investitiile” in patinoare – de ex- pana apar vremuri mai bune.

              zigzag

              11/08/2011 at 4:15 pm

              • si aici sunt de acord. Ma omoara cu nervii asa-zisele investitii facute de unele ministere, investitii care sunt bani pentru clientela.

                Cetatean

                11/08/2011 at 4:16 pm

  3. So, reiau aici linkul pus de @mar referitor la disperarea PSD din cauza ca in citeva zile apare clasificarea Universitatilor si se va intiimpla nemaintimplatul pe plaiurile mioritice:

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-9760486-psd-solicita-guvernului-retragerea-hotararii-privind-clasificarea-universitatilor.htm

    – numai cele de categoria cea mai inalta vor primi drept de a conduce doctorate. Zvonurile sunt ca vor fi numai vreo 12 universitati.
    – numai cele din a doua categorie vor primi drept de a face masterat
    – banii vor merge mai mult spre primele, ca sa faca performanta
    – profesozaurii conducatori de doctorate vor avea dreptil la maxim 8, nu 15 doctoranzi. Am auzit de universitati unde au si 18 acuma.

    Asadar, PSD lupta pina in ultima clipa pentru scaunele rectozaurilor si bosorogilor si ce spun cei din PSD?

    1. ca „HG 789/2011, prin stabilirea a cinci indicatori pentru clasificarea universitatilor, incalca Legea de functionare a ARACIS si confera si Ministerului Educatiei dreptul de a face clasificari, insa in functie de parametri care nu au fost definiti prin lege”.

    Raspuns: HG-ul este emis in temeiul art. 193 din Legea Educatiei care spune ca :

    „3) Evaluarea in scopul ierarhizarii programelor de studii si a clasificarii universitatilor se realizeaza pe baza unei metodologii de evaluare propuse de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului si aprobate prin hotarare a Guvernului, in maximum 6 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei legi. Aplicarea acestei metodologii intra in raspunderea Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului. Evaluarea este realizata periodic.
    (4) Universitatile se clasifica, pe baza evaluarii prevazute la alin. (3), in 3 categorii:
    a) universitati centrate pe educatie;
    b) universitati de educatie si cercetare stiintifica sau universitati de educatie si creatie artistica;
    c) universitati de cercetare avansata si educatie”.

    Cita vreme metodologia este lasata de LEN pe seama Hotaririi de Ministru, aceasta hotarire nu incalca nimic. Ministerul decide metodologia si parametrii. Punct.

    2. PSD mai sustine ca „El mai sustine ca Guvernul a emis un alt act normativ care incalca Legea Educatiei, HG nr.681/2011, care birocratizeaza programele de doctorat, stabilind ca un conducator de doctorat nu poate avea mai mult de 8 doctoranzi. Social-democratul a apreciat ca, in conditiile in care pana acum conducatorii de doctorat puteau avea 15 doctoranzi, iar posturile de conducator de doctorat au fost blocate si concursurile de promovare in aceste posturi au fost amanate, generatia actuala de masteranzi va beneficia de doar jumatate din locurile de doctorat anuntate de MEC”.

    Hahaha, super-super. reducerea nr. de doctoranzi s-a facut chiar prin lege, art.167 din LEN:

    „(2) Un conducator de doctorat poate indruma simultan maximum 8 studenti-doctoranzi, aflati in diverse stadii ale studiilor de doctorat.”.

    Disperarea PSD e evidenta si cu atit mai dulce de savurat.

    Cetatean

    11/08/2011 at 3:39 pm

    • 😀

      mar

      11/08/2011 at 3:41 pm

    • Dl Cetatean,exagerati!
      asta e doar de fatada, toti sunt la fel! Funeriu e pus acolo, asa ,de imagine si da legile astea la misto, sa creada lumea ca face reforme dar de fapt el e pentru ciolan! Va explica dl Tzepelica cum e treaba!

      vcaraman

      11/08/2011 at 3:45 pm

      • vcaraman basta!
        Ti-am explicat mai sus cum merge treaba. Te rog citeste si conformeaza-te fara ironii care nu sunt necesare, cel putin nu aici. Te rog!

        Theophyle

        11/08/2011 at 4:00 pm

        • Ai dreptate, scuze.

          vcaraman

          11/08/2011 at 4:16 pm

  4. @vcaraman, nu exagerez deloc. Nu cred ca Tzepelica are ceva contra lui Funeriu, sau, daca are ceva, ii prefera pe Marga si Andronescu.

    Si eu am multe chestii de reprosat PDL-ului si o fac, insa deocamdata sunt foarte multumit de prestatia lui Funeriu ca ministru.

    Cetatean

    11/08/2011 at 3:48 pm

  5. vad ca s au miscat repede guvernantii in legatura cu pensiile. :D.daca tot le au inghetat macar sa faca niste cimitire si sa dea cate un sicriu gratis. 😀

    zigzag

    11/08/2011 at 3:48 pm

    • precis (nu din auzite). Marirea care trebuia data la 1.01.2012 pt. grupa speciala NU SE MAI DA. Circa 400 000 de persoane afectate din 5 mil pensionari. Restul e intoxicare!!! PS. Berlusconi si Sarko vor TAIA pensiile.

      cinic

      12/08/2011 at 8:19 am

  6. pe sicrie pensionarii se bat deja cu copii si nepotii lor, care au salariile taiate, nu doar inghetate.

    Gluma/Mistou.

    Cetatean

    11/08/2011 at 3:50 pm

    • daca n ar fi tragic ar fi chiar de gluma.dar nu i nimic.un mic „genocid” nu strica 🙂

      zigzag

      11/08/2011 at 3:52 pm

  7. au blocat si tichetele de masa :D.am prieteni care sunt medici -au teminat fac de vreo 2 ani-se pare ca vor lua drumu’ occientului.la ce salarii au ..din bonurile de masa chiar mancau 😀

    zigzag

    11/08/2011 at 3:51 pm

  8. Vcaraman, daca citesti ce au scris si cei propusi de Theophyle la sfarsitul paginii vei constata ca au pareri aproape similare cu ale noastre. Sa fim noi „ciudatii” acestei tari, care criticam de amorul artei/blogaritului sau lucrurile stau extrem de prost 😦
    Poate dumneavoastra sunteti o exceptie care vede altfel starea de fapt.
    Si inca ceva, daca plang pe blog este optiunea mea, o fac in timpul meu liber si pe banii mei! Nu mi-am dorit nici odata sa ajung functionar/parlamentar ptr. ca sunt propriul meu stapan de ani buni. Raspund ptr. deciziile mele si am marea satsfactie de a reusi intr-un mediu ostil din toate punctele de vedere. Am sperat ca plecand PSD-ul lucrurile se vor imbunatati ptr. noi cei multi care activam in mediul privat. Dar ghinion de nesansa „pleaca ai nostri vin ai nostri, noi ramanem pe locul secund” ptr. ca s-a schimbat o gasca cu o alta, iar unii si-au schimbat culoarea politica mai ceva ca Adrian Radulescu

    mar

    11/08/2011 at 3:53 pm

  9. Dl Tzepelica va rog sa primiti scuzele mele si promisiunea ferma ca nu va voi mai deranja.

    vcaraman

    11/08/2011 at 4:05 pm

  10. Salut 🙂
    Somajul in Grecia a crescut de la 12% la 16,6 % . Degeaba 210 miliarde de ajutoare europene si FMI ca daca nu sint posturi de munca nu este nici o forma de redresare .

    Ștefan A.

    11/08/2011 at 4:12 pm

  11. @cetatean: dupa ultimul tau raspuns ajungem la ce scrie Theophyle: „o vara de tranzitie, de-a-v-ati-ascunselea” ei cu ei, ei cu noi.si tot asa.

    zigzag

    11/08/2011 at 4:19 pm

  12. jocul asta va tine pina in 2012. Vedem atunci daca vine USL-ul cu peste 51% (nu cred), ori daca PDL face un scor onorabil (mira-m-as!) si ingroapa PSD-ul pentru inca 4 ani. La cum, au guvernat PDL merita pumni. Citiva merita palme. Si citiva, foarte putini, merita nota de trecere.

    La cum ar guverna USL din 2012, merita sa fugim de pe acum in catacombe.

    Cetatean

    11/08/2011 at 4:24 pm

    • cred ca noi ar trebui sa schimbam tinta de „presiune”: cu sandeii nu avem sanse.sa declaram ca obiectiv principal NIVELUL DE TRAI AL POPULATIEI.prin populatie ma refer la oamenii onesti care isi fac treaba, la pensionarii care au vechime si cotizatii integrale si nu in ultimul rand la copii-care reprezinta o investitie ptr viitor-si la sistemul de SANATATE.In rest, dupa cum scria si Tzepelica cu „justitia” si idealismul ne batem „gura” de pomana.unii vor dreptate iar altii profita de „coruptii” din trecut si isi umfla conturile pe spinarea la alde Macovei.

      zigzag

      11/08/2011 at 4:29 pm

  13. angela noasträ, nu intreabä, plafoneazä pensiile, pune un inpozit, il märeste pe altul, etc.

    theo

    11/08/2011 at 5:01 pm

    • Theo, mă întreb cum s-ar descurca die Eisernepo Dame cu un război mediatic precum cel de la noi. 🙄

      val_one

      11/08/2011 at 5:10 pm

  14. grecii, nu au nici o sansä, sunt rebeli si flusturatici, nu-i intereseazä, cä este necesar.

    eu zic mai bine ceva modificäri, dar sä nu se ajungä, precum grecia, s-au spania.

    theo

    11/08/2011 at 5:03 pm

    • Da Theo 🙂
      si nemti cum sunt?
      Seriosi si trag si ei doua razboaie mondiale si cateva aliante cu rusii ca sa le fie bine si noua mai putin 🙂

      Theophyle

      11/08/2011 at 5:07 pm

  15. cetätzean,

    de acord cu tine, dar dacä guverna opozitzia, nu crezi, cä meritau, moarte de om,

    cand il auzi pe victoras coconas si crinul vestejit, ei chiar nu-s pe lumea asta, nu pricep nimic.

    theo

    11/08/2011 at 5:06 pm

  16. citeam ziarele, se pare dl. Plesu, este bine plätit si teribil de interesat, sä scrie de presedintele bäsescu.

    undeva, mi se pare ridicol, indiferent ce motive indicä.

    theo

    11/08/2011 at 5:17 pm

  17. theo,

    nici eu , nu sunt cu toate de acord, se mecäne si la noi, dar unele trebuiesc fäcute. la ochelari, nu mai primim un ban, dela casä si am plätit asigurare toatä viatza,fiecare medicament pe retzetä 5 euro, cea mai ieftinä firmä, nu se prescru vit. salbe, si multe altele
    sä stii ; cä de ingropat, cu pretzul gazului, a fost kgb-istul schröder, angela cand o i-a razna,
    e cioufulitä räu de CDU-CSU:

    theo

    11/08/2011 at 5:28 pm

  18. Postare noua pe blogul doamnei demeter .
    Am fost mai iute ca Theophyle ? 😆

    Ștefan A.

    11/08/2011 at 5:29 pm

  19. Cite o data stai si te intrebi cine jefuieste mai bine. Politicienii nostri sau politicienii lor (ma refer la UE)
    Ieri pe B1 TV era o emisiune anosta la care participa si Dl academician Razvan Theodorescu (aripa spalata a PSD)Se discuta despere tot si despre nimic ca de obicei cind Dl academician aduce vorba despre PETROM. Si ce scoate pe gura:
    Pe vremea lui Nastase cind faceam eforturi sa intram in UE a trebuit sa cedam PETROMU ,a fost una dintre conditii si nu am avut ce face. Restul participantilor la discutie au aprobat si au trecut mai departe ca si cum cedarea resursei energetice care prietenii austrieci pentru un pumn de arginti ar fi fost un lucru normal.
    O fi furat Nastase dar nici cu oficialitatile Austriece nu imi e rusine. Platim noi.
    Justitia ,cea care nemultumeste pe toata lumea , a fost infipta in scaune pe viata in urma campaniei duse de intelectualitatea progresista ,in urma campaniilor de presa si cu larga noastra (si a mea )participare. Am crezut ca prostii ca daca Dna Barbulescu va fi inamovibila nu va mai raspunde la ordinele tov Iliescu.
    Ne am inselat. De fapt ne au inselat.
    In conditiile astea pe cine trebue sa injuram?

    tucu

    11/08/2011 at 5:33 pm

    • Austria = Rusia. Acolo am dat Petromu … si celelalte (vezi bancile cumparate de „austrieci”).

      filadel

      11/08/2011 at 5:40 pm

    • ai pus punctul pe „i’.nu exista corupt fara corupator.aia de la ue acuza Romania de coruptie.pai nu tarile membre ue au pus mana pe contracte babane ,privatizari si tot ce o fost mai de valoare in Romania.bechtel CINE l a bagat pe gat romanilor?a venit cumva organizatia pensionarilor din cismigiu si a intermediat contracte cu reprezentantii statului roman ptr vopsirea meselor de sah?sau diverse guverne au venit pe la noi au mituit si si au facut interesul.iar acum , desigur, Romania e corupta.de catre cine a fost corupta ..mucles.eads, fregate, petrom etc.

      zigzag

      11/08/2011 at 5:44 pm

  20. si B1, are emisiuni agresive si läträtoare, ce nu sunt departe de antene

    theo

    11/08/2011 at 5:36 pm

  21. Nu inamovibilitatea e garantia unei Justitii corecte, ci mecanismul de selectare si de responsabilizare.

    Avem cel mai autonom si mai opac sistem de Justitie care pune in pericol caracterul de stat democratic.

    Cetatean

    11/08/2011 at 5:55 pm

    • Pai daca se aleg intre ei si in secret , ce principi guverneaza mecanismele de promovare , sanctionare a magistratilor ? Profesionalitatea sau santajul / coruptia ?
      A , in unanimitate voteaza doar cind se stabilesc mariri de salarii pt . ei . Asa cum si angajatii Dacia voteaza ei insisi cit salar sa le deie Renault . 😆
      In Romania autonomia si independenta au fost doar sloganuri pentru a avea acoperire la sifonat banul public .

      Ștefan A.

      11/08/2011 at 6:00 pm

  22. Eu incercam sa sugerez un singur lucru.
    Toti gresim, toti suntem pacaliti mai mult sau mai putin. Nicaieri nu exista sfinti. Daca insa gasim pe unul sau doi sau trei care misca caruta cit de cit hai sa i incurajam nu sa i balacarim si pe astia. Nu de alta dar este clar ca sunrt greu de gasit indiferennt in ce tabara ii cautam.
    Din nefericire povestea cu tineretea diplomele practica in strainatate nu reprezinta o garantie nici a performmantei nici a integritatii. Vedeti cazul CSM.

    tucu

    11/08/2011 at 5:59 pm

  23. Cetatean unde erai de prin 96 pina prin 2000 cind toti gasisem solutia minune pentru o justitie corecta-inamovibilitatea.
    Cred ca Iliescu ridea de crapa. De abea astepta sa o faca inamovibila pe Dna Barbulescu.
    Problema este alta.
    Cum dracu de astia fac pui?
    Cum se face ca indiferent de virsta cum ajung in virf cum incep sa semene ci madam Pivniceru.

    tucu

    11/08/2011 at 6:03 pm

  24. Cer scuze gazdei pt. dispute/incingerea atmosferei.
    In legatura cu Funeriu, cred ca am fost printre primii care i-au sustinut public valoarea, atunci cand a fost pus pe un loc neeligibil (13) la europarlamentare.
    In legatura cu justitia, inca de cand postam pe blogul domnului Patrasconiu am atras atentia : „cheia e la Justitie !”.
    Au trecut, totusi, 7 ani si rezultatele sunt cu mult sub asteptari.
    In legatura cu Monica Macovei – are toata sustinerea mea, chiar daca a fost exilata la PE desi putea fi valorificata mult mai bine in guvern.
    In legatura cu alte doamne (hm, ma rog…) de care s-a amintit aici, mi-am motivat pozitia in repetate randuri : nu accept impostura/amatorismul la nivel decizional, chiar acoperite cu diplome/titluri.
    In legatura cu modul de actiune a PDL/lipsa de reforma, ma lovesc zilnic de clientii politici cu valoare zero care ocupa fotolii directoriale fara sa miste (profesional) un deget.
    Doar pt. ca sunt sustinuti la nivel de minister/partid.
    S-au creat intr-o veselie posturi pt. neveste de generali, nepoti de…, fini de…amici de familie etc.
    Nu rareori am senzatia ca „beneficiem” de niste ministri care habar n-au ce trebuie sa faca, indivizi total lipsiti de viziune si calitati de manageri, in general.
    Doar niste marionete caraghioase.
    In plus, ma deranjeaza perfecta colaborare cu „inamicii” politici (cuplul Videanu-Nastase e edificator), cand e vorba de interese personale.

    Si daca ne vom pricopsi, Doamne fereste, cu mafiotii din USL, vina o sa fie integral a celor care guverneaza acum din cauza neatingerii obiectivelor din programul pt. care au fost votati.
    Pt. ca niste habarnisti doar au frecat menta…

    Tzepelica

    11/08/2011 at 6:07 pm

  25. Nu pot decit sa remarc ca nu e nimic nou. Ala de la PDL a decis sa schimbe culorile. Pai o buna parte din aia de la PDL au fost mai intii in PSD, unii de la PSD au fost in PNL, etc. Cu toate ca au schimbat culorile nu au schimbat nici un fel de narav, adica au ramas tot demni reprezentanti ai partidului pentru promovarea comunismului cu fata umana.
    Dupa aia vine mafiotul de la PSD. Ce e de mirare? Doar nu de mult Ponta organiza vajnice meetinguri de sustinere a unuia care a facut disparute niscai fonduri europene caci a facut si mult bine societatii. Carevasazica un fel de Robin Hood, a furat de la ai bogati de la Bruxelles si a dat la saracii coledzi PSD de Arges.Ceva nou? Dimpotriva, vedem ca domnul Ponta e consecvent in alegerile pe care le face, deci putem linistiti face previziuni despre viitoarele desemnari de ministri ale celui care nu intelege nimic.

    Aha

    11/08/2011 at 6:22 pm

  26. am urmarit dialogul dintre vcaraman si timi si gasesc ca este unul definitoriu.
    din cauza virstei ii dau dreptate lui vcaraman. nu pentru ca timi ar spune aberatii, ci pentru simplul fapt ca primul priveste spre viitor iar celalalt spre trecut. si ii inteleg frustrarea.
    dar, vcaraman are dreptate. este esential ca tinerii competenti si cu stomac sa se implice. (intre noi fie vorba, in perioada prelungita de absenta a lui citoyen am sperat ca a fost atras si el pe un post de consilier, sic!)
    generatia fsn’ista va disparea, fie prin expirare biologica (ilici se va stinge si el cindva), fie un infarct sau alte maladii, fie prin eliminare (vezi crima din bacau). important este cine le ia locul. nulitati ca tonta sau oameni cu veleitati si program reale precum funeriu, lazaroiu, etc.
    societatea noastra nu e pregatita inca sa ia atitudine. ma intreb citi oameni s’ar stringe in strada daca miine l’ar expedia pe funeriu de la educatie? sau sa dau un exemplu mai soft. cite mamici ar iesi in strada pentru a cere infiintarea mai multor crese? sintem apatici. nu ne ramine decit amenintarea cu votul. si aia subreda pt ca vom merge la vot de frica usl’ului.

    dana.o

    11/08/2011 at 7:00 pm

    • dl tzepelica are perfecta dreptate cand spune ca e plin de oportunisti si jigodii si incompetenti si printre guvernantii actuali. Nimeni sanatos la cap nu neaga asta.
      Dar trebui sa construim cu ce avem, cu putinii care intra cu adevarat in lupta si trebuie sa notam ca totusi s-au facut pasi inainte, extrem de dificili, foarte importanti si cu mari chinuri dar s-au facut.
      Hai sa nu vedem doar jumatatea goala a paharului, hai sa nu mai fim asa de defetisti.Hai sa lasam tampenia asta ca nu e nimic de facut, e absolut penibil sa sustii asa ceva!
      Si nu, nu sunt toti la fel. Astia de acum misca lucrurile,in ritmul lor, uslinosii insa o sa ne faca sa ne luam lumea in cap. Nu o sa ma consoleze faptul ca o sa pot sa spun „v-am zis eu!” .

      vcaraman

      11/08/2011 at 7:17 pm

      • sint intru totul de acord cu tine.

        dana.o

        11/08/2011 at 8:58 pm

    • Cred ca este exact invers.
      Viitorul nu poate apartine celor ce sunt dispusi sa inghita broaste.
      Ar fi cumplit, adica ne-am situa intr-o prelungire a „Iepocii de aur”, in care nimeni nu cracnea.
      Toata lumea aplauda, unii chiar cu entuziasm. 😦

      Tzepelica

      11/08/2011 at 7:18 pm

      • discursul dvs. aluneca pe o panta trista.
        da, ati ghicit. sint un aplaudac cu stomacul plin de broaste. sper ca sinteti mai multumit acum.

        dana.o

        11/08/2011 at 7:50 pm

  27. Aiurea, @dana, nu voi fi niciodata consilierul politic al nimanui. Ce am de scris, scriu pe blog, sa cunoasca toata lumea. Adevarul se afirma limpede si in public, nu la urechi infundate de decidenti politici.

    Cetatean

    11/08/2011 at 7:11 pm

    • esti modest 🙂 eu m’as simti o leaca mai linistita stiind ca esti consilier de ministru. este o opinie personala.
      oricum, ma bucur ca te’ai intors si scrii aici din nou. numai bine tie si familiei!

      dana.o

      11/08/2011 at 7:17 pm

      • merci, ma onoreaz aprecierea si urarile (pe care ti le intorc cu prietenie 🙂 ), insa ramin la parerea ca cea mai buna avere a unui popor este adevarul si dreapta judecata in chestiunile publice. Prefer sa scriu pe blog. Blogul asta e mai valoros pentru mine decit orice eventuala functie de purtator de servieta.

        Cetatean

        11/08/2011 at 7:26 pm

    • pai de ce? E un job ca oricare altul. Daca aveti incredere in proiect si in sef, de ce nu?
      Sunt convins ca orice echipa ar dori sa va aiba in randurile ei.
      Si eu am sperat ca oameni ca dumneavoastra vor fi remarcati si ca li se vor oferi oportunitati.
      Poate faceti chiar dv primul pas, depuneti-va un CV, rugati pe cineva sa va faca o intrare, asa cum e la orice job.

      vcaraman

      11/08/2011 at 7:33 pm

      • @vcaraman, nu, nu si nu. Politica din Romania nu e pe proiecte, ci pe clanuri si apartenente la ele. Cind va fi Vot uninominal pur si concursuri corecte de functionari publici, abia atunci tinerii vor putea fi atrasi in politica.

        Cit despre mine, pretuiesc prea mult libertatea interioara pentru a ma inrola intr-un partid. Si nu sunt singurul. Nu am competente mai mari ca altii de vorsta mea, ba chiar cunosc mai competenti, insa nu au nici un apetit pentru politica.

        Cetatean

        11/08/2011 at 7:41 pm

  28. @Dana: atata timp cat tinerii competenti nu se implica, ci perfera sa fie doar dragalasi cu pareri, nu vad de ce ii contesta dreptul unui personaj competent ca tzepelica sa critice ceea ce vede si nu-i place.
    Parca implicarea vostra, a tinerilor, tot analiza critica si masuri de corectie presupun,sau nu?
    Asteptati cumva ca generatia fesenista sa dispara fizic? Pai,astia nu dispar, se hranesc cu zilele si deziluziile noastre si sunt bine mersi!

    ela

    11/08/2011 at 7:21 pm

    • ela dai o interpretare exagerata vorbelor mele. nu stiu daca ai observat dar nu l’am acuzat pe timi cu nimic. am spus clar „tineri cu veleitati si stomac”. eu nu ma incadrez in categoria asta.
      tot ce pot sa fac si fac este sa cer bon fiscal, sa’mi platesc darile, sau nu cer ajutoare sociale si sa semnez condica la adunari pt cauze juste, cum ar fi mitingul impotriva suspendarii presedintelui, la indepartarea monicai macovei si, daca ar mai fi fost si altele, m’as fi dus. din pacate nu prea sint.
      si inca ceva, dragalasi cu pareri sintem toti aici. anonimatul este tare bun

      dana.o

      11/08/2011 at 7:31 pm

      • Buna,Dana
        Si asta se numeste implicare. Fiecare dintre tinerii de pe blogul asta au inceput ucandva. Si acum sunt cateva voci care merita ascultate. E o placere sa le citesti opiniile.
        Asta cu stomacul gingas ne caracterizeaza pe multi 🙂

        ela

        11/08/2011 at 7:38 pm

        • Ela, daca tot vorbesti de inceputuri, imi amintesc ca am simtit nevoia sa postez pe blog in noiembrie 2009. De atunci am tot comentat, numai Theophyle stie cite comentarii am scris si cite postari individuale. Eu le-am pierdut numarul.

          Cetatean

          11/08/2011 at 7:46 pm

    • Ela,
      Fesenei pot spune fara sa gresesc (timpul a dovedit) ca renasc din propria cenusa precum pasarea Phoenix. Parca este un blestem, oameni in care ai crezut cand au intrat in sistem i-am pierdut, fie au fost „inghititi” de sistem sau care au avut un dram de constiinta au dat bir cu fugitii.
      Funeriu, Monica Macovei sunt flori rare.

      mar

      11/08/2011 at 7:36 pm

  29. Ela, e nevoie de implicare a tinerilor, insa e nevoie si de presiune din partea civililor care nu se implica dar critica. Altfel tinerii se rinocerizeaza mai ceva ca batrinii.

    Cetatean

    11/08/2011 at 7:28 pm

  30. Super mortal 😆

    http://www.romanialibera.ro/opinii/editorial/scrisoarea-unui-candidat-disperat-234040.html

    Exact asta e starea de spirit in PDL 😈

    Cetatean

    11/08/2011 at 7:31 pm

  31. La Londra tribunalul va fi deschis si noaptea pentru a judeca rapid arestatii din incidentele zilelor trecute . Citeva sute . 🙂

    Ștefan A.

    11/08/2011 at 7:42 pm

    • Asta da celeritate, in Romania magistratul care indrazneste sa judece repede este dat deoparte
      (vezi cazul doamnei judecator, na, ca i-am uitat numele, in cazul Vintu si inlaturata)

      skorpion

      11/08/2011 at 7:44 pm

      • E vorba de Elena Burlan, care a recuzat-o pe judecatoarea Camelia Bogdan.

        Cetatean

        11/08/2011 at 7:53 pm

        • ce nume predestinate au astia!

          dana.o

          11/08/2011 at 7:55 pm

    • repet ce scriam aic acum doua zile: aia judeca nu barbulesc

      intamplator

      11/08/2011 at 8:04 pm

  32. cetatene,

    Dl.Daniel Funeriu din ce clan face parte?

    dar doamna Monica Macovei?

    dar dl. Daniel Morar?

    dar dna Koevesi?

    🙂

    skorpion

    11/08/2011 at 7:43 pm

    • Scuze ca raspund eu! Clanul „rara avis” 🙂

      mar

      11/08/2011 at 7:45 pm

      • perfect raspuns!
        nota 10
        🙂

        skorpion

        11/08/2011 at 7:46 pm

  33. Clanul „profesionistilor” tolerati de PDL pentru ca „da bine” la electorat dar sustinuti de Basescu care le stie valoarea reala. Din pacate, acest clan ar zbura miine din schema daca Basescu nu ar mai fi Presedinte.

    Lui Funeriu i se adreseaza un politruc PDL: „Eşti un arogant, un încrezut. Aţi ajuns toţi miniştri pe munca partidului!”.

    Cetatean

    11/08/2011 at 7:50 pm

    • exprimarea acelui politruc se traduce cam asa:daca nu eram noi baronii sa dam la „popor” galeti si tenishi ajungeai tu ministru’ mai tinerelule cam peste 99 ani. :D.oarecum are dreptate si politrucul.daca stai sa te gandesti cati banuti o adunat tripleta bvb de a lungu’ timpului ptr partid le poti intelege si frustrarea.de asta zic idealismu’ e una realitatea…ce partid ar fi rezistat fara finantatori?cel mai bun exemplu e pntcd. 😀

      zigzag

      11/08/2011 at 8:00 pm

      • a adunat-o pentru partid si a bagat-o in buzunar?

        ela

        11/08/2011 at 8:11 pm

        • 98 la suta la buzunar 2 la suta la campanie.bine ..alde gioana din ce am auzit a bagat si banii de campanie in buzunar 😀

          zigzag

          11/08/2011 at 8:15 pm

    • citoyen, unii dintre ei au fost votati in partid cu n voturi numarate. nu’i tot pdl’ul la fel.
      sprijinul lor nu este doar basescu. da, basescu este regele dar pionii nu’s toti negri. 🙂
      eu zic ca este un inceput bun. si este singurul partid in care au fost alesi oameni ca ei.
      de regula cu o floare nu se face primavara, dar primavara vine cu siguranta.
      na ca iar am inghitit o broasca cit casa 🙂

      dana.o

      11/08/2011 at 8:05 pm

  34. @Cetatean
    „Politica din Romania nu e pe proiecte, ci pe clanuri si apartenente la ele.”
    Exact asta spuneam.
    Criteriul primordial de promovare este apartenenta la clan/mafie/clica.
    Pe langa asta, cota cu care finantezi partidul, indiferent de modul de dobandire a banilor.
    Baietii destepti din energie sunt un exemplu in acest sens.

    Tzepelica

    11/08/2011 at 7:57 pm

  35. buna seara;
    de la v-ati ascunselea s-a ajuns la leapsa pe ouate;
    cum ia locul generatia tinara celei virstnice;
    e atit de simplu: luptind sa-si impuna parerile;
    intotdeauna cit a fost activ le spuneam colegilor mei mai tineri: eu nu ma dau la o parte,luptati si dati-ma voi jos;
    asa se face selectia de valori;of malthusian o fi altfel dar asa e =selectie naturala;
    pina una alta ,eu nu vad cam nimic la orizont in generatia tinara de politicieni:sunt citiva la ” back office”=andreea vass,citiva secretari de stat la justitie,la departamentul afaceri europene,la invatamint
    competenti,motivati sa faca lucrurile bine si sa modernizeze;
    problema e la ” front office”,acolo vad pe boureanu,baniciou,haremul lui negoitapsd
    nu spun de alde ponta&co ca -dupa umila mea parere-sunt nulitati absolute si sunt la categoria”nascuti talente vor mur i sperante”
    cei tineri daca nu se vor lupta ,vor fi condusi de vanghelie;si problema e a lor
    cit despre generatia asta -60+-mult hulita nu uitati ca e generatia care chiar daca nu a impins inainte nu a inchis optiunile;tiris grapis,hais cea a pus romania in europa si in nato
    cineva spunea de petrom,dat la austrieci;probail ca a fost ” pretul” ca romania sub presedinbtia austriaca a ue -atunci-sa primeasca calificativul de economie functionala de piata;poate da,poate nu,nimeni nu va sti ,noi speculam DAR sa nu uitam ca petromul pierdea bani administrat de stat;poate ca nu s-a luat pe el 1 miliard de euro ,dar nu sa mai pierdut 1,5 miliarde daca raminea de stat;

    intamplator

    11/08/2011 at 8:01 pm

    • Petrom pierdea bani..controlat.cat sa ajunga la pretul „convenabil”.ca si sidex.petrolul,gazele,aluminiul.otelul nu au cum aduce pierderi. :D.Nici macar un sol fertil nu are cum produce pierderi.

      zigzag

      11/08/2011 at 8:05 pm

      • @zigzag
        stiu si eu cum stiti si Dvs ca asa e:nu pot aduce pierderi
        a fost o PREMEDITARE IMENSA inceputa cu sloganuri de genul”mormane de fiare vechi”,cu ” alegerea directorilor” (!!!????) de clasa muncitoare,cu ” nu ai voie sa te atingi de clasa muncitoare”(mai ceva ca in epoca anterioara)CU UN SINGUR SCOP:crearea si servirea clientelei politice,sau a partidelor;(eu nu prea inghit aia cu fostii securisti,o accept pe aia cu fostii activisti din esalonul 2&3*..)
        in nici o tara fosta socialista-cu exceptia fostului urss-nu s-au acumulat asemenea averi ca in romania si statul nu adevenit captivul grupurilor de interese ca in romania

        intamplator

        11/08/2011 at 8:18 pm

  36. Un exemplu interesant din Canada (mi-a fost coleg de laborator, in cercetare) :

    ” La nivel federal, de exemplu, contribuţiile, donaţiile pentru partid sunt limitate. Deci, la nivel federal unde am candidat eu, fiecare persoană avea dreptul să facă o donaţie de maximum 1.100 de dolari. Dacă mie îmi place un candidat din Alberta şi îi dau 200 de dolari nu mia pot să facă altă donaţie decât până la 900 de dolari pentru un alt candidat. La nivel federal, companiile nu pot să facă donaţii. Este foarte important pentru noi. Cu cât reuşeşti să strângi mai mulţi bani, ai mai mulţi membri de partid, cu atât ai posibilităţi să poţi cheltui mai mult în campanii electorale. Dar şi în campanie electorală la nivel federal, ai o limită, în circumscripţia electorală nu poţi să cheltuieşti mai mult de 88.000 de dolari. Nu poţi să cheltuieşti milioane ca în SUA, ca să fii ales în Senat.”

    http://cursdeguvernare.ro/parlamentarul-canadian-cornelu-chisu-in-parlamentul-canadei-absenteismul-este-combatut-cu-biciul.html

    Tzepelica

    11/08/2011 at 8:02 pm

    • Parca si la noi se dorea restrictionarea donatiilor, nu am mai auzit de propunere.

      mar

      11/08/2011 at 8:12 pm

    • Si in SUA este un sistem asemanator. Si este transparent.

      clemycali

      11/08/2011 at 8:17 pm

  37. Buna seara, buna seara.
    @Theophyle, multumesc ca ai mentionat povestioara mea 🙂
    @cetatean, 18 doctoranzi ? De neacceptat.

    clemycali

    11/08/2011 at 8:08 pm

  38. Oficial 15, insa am fosti colegi care imi povestesc despre conducatorii lor ca aveau 18.
    Scaderea pina la 8 e macel 😈

    Cetatean

    11/08/2011 at 8:14 pm

    • Nu-mi place comparatia dar coordinatorii sunt platiti pe cap de doctorand ?

      clemycali

      11/08/2011 at 8:16 pm

      • @clemi/buna seara
        nu cunosc cum sunt platiticonducatorii de doctorate,dar stiu ca cei care au doctoratul primeau 15 pct in plus la salariu-nu stiu daca mai e valabil dupa legea noua a salarizarii
        deci,a acea un doctorat si a lucra la stat erao ” investitie rentabila” probabil ca de aceea erau asa de multi facuti pe …puncte

        intamplator

        11/08/2011 at 8:33 pm

  39. da (cel putin pina la legea noua a Educatiei). Insa nu stiu metodologia, stiu ca au un fel de spor sau ceva, si el e proportional cu nr. de doctoranzi.

    Codul Studiilor Doctorale, aprobat acum coteva zile de Guvern, intareste prevederile LEN, insa nu precizeaza metodologia.

    Art. 28. – Pentru activitatea pe care o desfasoara in aceasta calitate, conducatorii de doctorat sunt remunerati in conformitate cu legislatia in vigoare.

    http://www.avocatnet.ro/content/articles/id_25578/p_2/HG-nr-681-2011-aprobarea-Codului-studiilor-universitare-de-doctorat.html#ixzz1UkJKxL4u

    Cetatean

    11/08/2011 at 8:23 pm

    • Multumesc ptr link. Am sa ma uit pe el mai tarziu. Tot ce sper este ca reformele lui Funeriu sa mearga inainte, sa aiba continuitate ptr ca daca USL reuseste sa ajunga la guvernare ne inatoarcem de unde am plecat.

      clemycali

      11/08/2011 at 8:26 pm

      • doua masuri sunt ucigatoare pentru rectozauri: pensionarea la 65 de ani (odata pensionati, eu nu mai pot avea functii de conducere) si alegerea rectorilor prin vot universal. odata prins gustul puterii la vot, suflarea academica va face scandal daca se va dori revenirea la vechiul sistem piramidal.

        Cetatean

        11/08/2011 at 8:33 pm

  40. @cetatean,

    re. varul tau,
    ce rau este in taierea salariilor atita timp cit sute de mii de functionari publici aveau si inca mai au salarii mai mari ca cei in sfera privata.

    de curind am avut ocazia sa-mi bag nasul in niste hirtii si astfel am aflat ca in firme private exista muncitori calificati (mobila, tipografie, prelucrari mecanice) cu salarii intre 700 si 800 pe luna..

    si noi ii plingem pe pensionari ca primesc de la 1000 de lei in sus????

    salariatii aceia macar muncesc si aduc profit firmei private unde isi petrec viata + platesc taxe prin salariile lor dar si prin profitul pe care il are firma…..

    problema este alta:

    romgaz,
    transgaz,
    TVR
    +
    altele

    unde salariile nu sint decente, ci de-a dreptul nerusinat de mari (bani de vacanta, decontarea benzinei daca pleci in vacanta, decontarea cazarii in limita sumei de pina la ….x 1500 euro, depinde de cit de „generoasa” pe banii nostri este compania respectiva)

    si

    unde la fel ca in multe alte locuri de munca (chiar si la privati)

    exista angajatii care taie frunze la ciini iar altii fac munca pentru inca vreo 2-3…

    deci la romgaz, transgaz …………………..etc…………………..management privat si asta urgent!!!!!

    skorpion

    11/08/2011 at 8:25 pm

    • @skorpion
      poata sa fie manager la -sa zicem-romgaz si jack welch ca nu va face nimic;raul e in sistem
      un manager privat va avea probabil numai obligatii u s pirghii sa si faca treaba
      veti avea,din pacate ,confirmarea la aceasta afirmatie intr-un an

      intamplator

      11/08/2011 at 8:36 pm

  41. Cei care stati in Bucuresti, atentie la candidatii interni ai PDL pentru Primaria Capitalei: Prigoana, Paleologu, Canacheu. Deocamdata.

    http://www.mediafax.ro/politic/udrea-prigoana-paleologu-si-canacheu-in-competitia-din-pdl-pentru-primaria-capitalei-8605776/

    Cetatean

    11/08/2011 at 8:47 pm

    • Salut C 🙂
      Glorioase alegeri vom avea cu acesti candidati!
      Un hot, un clovn si un birocrat cu o carizma de broscoi.

      Theophyle

      11/08/2011 at 8:51 pm

      • Salut! 🙂

        deci Oprescu versus restul lumii. PDL e total descoperit la categoria primar pentru Capitala, odata cu retragerea lui Negoita.

        USL va marca prima victorie tactica in 2012 cu Oprescu reales (personal, nu cred ca aceasta victorie eventuala va folosi USL, insa nu detaliez acum problema).

        PDL sa faca bine sa propuna un om serios. Ma tem ca nu gasesc.

        Cetatean

        11/08/2011 at 8:54 pm

        • Singurul pedelist care poate castiga primaria capitalei este Sebastian Lazaroiu.

          Theophyle

          11/08/2011 at 8:57 pm

          • Oare se baga?

            Cetatean

            11/08/2011 at 8:59 pm

            • Cred ca da 🙂 a fost trimis la incalzire 😆

              Theophyle

              11/08/2011 at 9:02 pm

              • va avea votanti dintre pensionari cu duiumul 😈
                insa as vrea tare mult sa il vad candidind, ar fi un candidat exceptional.

                Cetatean

                11/08/2011 at 9:07 pm

              • Mai sunt doi pe tusa, inca nu au scos treningurile. Rabdare 😀

                Theophyle

                11/08/2011 at 9:09 pm

              • Uai baiete, ma ofer masseur pentru astia doi, mai ales daca este si o femeie 😆

                Cetatean

                11/08/2011 at 9:12 pm

              • Nu, cel putin nu din ceea ce imi „soptesc” sursele mele 😆

                Theophyle

                11/08/2011 at 9:17 pm

    • cu exceptia lui prigoana,oricare e mai bun decit oprescu,,,
      dar o singura parere e prea putin+niciunul din ei nu cirnatar cum e oprescu sau” popular” ca vaghelie

      intamplator

      11/08/2011 at 8:53 pm

    • pe astia eu i-as timite in Coreea de Nord, la munca vreo luna pe putin. Mama lor de cocalari occidentali cu IPhone 😉

      Cetatean

      11/08/2011 at 8:51 pm

      • IPhone , Porsche si Rolex . 🙂
        ” murim de foame domnilor ! ” 🙂

        Ștefan A.

        11/08/2011 at 8:58 pm

    • Si ea saraca facea parte din asupritii lui Che-gargara 🙂

      Theophyle

      11/08/2011 at 8:52 pm

  42. morala, scuze, si buna seara tutulor.

    victor L

    11/08/2011 at 8:51 pm

    • salut 🙂 milionarii astia oricit le-ar da la copii, tot nu ii pot dezvata de obiceiul mostenit de a fura :mrgreen:

      Cetatean

      11/08/2011 at 8:57 pm

  43. @intimplator,

    un manager privat venit, de exemplu, la romgaz ar putea sa inceapa sa taie ZDRAVAN salariile + mii de alte facilitati, avantaje etc.

    crearea fisei postului pentru fiecare angajat si apoi darea afara a celor inutili..

    asta in ceea ce priveste personalul bugetivor rau de tot….

    (averile celor de la romgaz – iti taie respiratia, ma refer la conducatorii acestora, cei mici au doar salarii uriase pe care multi in firme private nu le viseaza)

    +

    alte masuri,

    deci eu cred ca un manager privat hotarit va putea sparge zidul, dar sa aiba si sprijinul guvernului.

    skorpion

    11/08/2011 at 8:59 pm

  44. uite ca mai scapă ăştia şi cîte o ştire bună.

    http://www.realitatea.net/antena-3-amendata-cu-25-000-de-lei-pentru-bacalaureatul-lui-funeriu_860993.html

    de fapt, nu chiar atît de bună, avînd în vedere cît de ieftin scapă (pe moment) trusrul lui felix pentru acea măgărie inimaginabilă.

    val_one

    11/08/2011 at 9:03 pm

  45. Intr-adevar,excelent articolul lui Cristian Grosu,recomandat de theophyle.
    http://cursdeguvernare.ro/falimentul-statelor-acesti-nepriceputi-fatarnici-si-cotatia-lor-de-piata.html

    ela

    11/08/2011 at 9:08 pm

    • superb, superb!

      Cetatean

      11/08/2011 at 9:16 pm

  46. nici negoita nu este chiar atit de grozav,

    mai degraba s-a creat mitul negoita cum au fost si altele mitul blaga, de exemplu.
    negoita si-a dat seama cit poate si s-a oprit la timp
    (sau probleme personale)

    skorpion

    11/08/2011 at 9:15 pm

  47. Zice Michnik in Lettre…, ca a lansat Zizek un indemn: sa acordam inca o sansa dictaturii proletariatului 😉

    victor L

    11/08/2011 at 9:25 pm

    • Nu inca. Dar ce se intampla la Ploiesti este simptomatic ptr „sanatatea” USL.

      clemycali

      11/08/2011 at 9:38 pm

  48. nu acuma, in toamna. pina atunci batista pe tambal.

    Cetatean

    11/08/2011 at 9:34 pm

  49. Cetatean. ciudata atitudine. Te plangeai ca ai bani putini, de ce sa nu cauti un post mai bine platit? Plus ca am o mare problema a intelege de ce, ca simplu angajat, sau ca angajat de capul lui pe 2 lei, ai mai multa libertate decat cand esti intr-o pozitie inalta.
    Sau invers. Sunt doar joburi. Te incadrezi mai bine, mai rau in peisaj, nu esti nici liber ca pasarea cerului nici sclav niciunde. Depinde cum iti gestionezi pozitia.
    Un om cu pregatirea ta il vad intr-o functie unde poate sa influenteze lucrurile.
    Poate ai alte motive, ceea ce ai expus e o scuza ieftina.
    Oricum, pacat. Mie imi place sa promovez oamenii valorosi.

    vcaraman

    11/08/2011 at 9:57 pm

    • foarte corect !

      ai dreptate totala…

      skorpion

      11/08/2011 at 10:00 pm

    • vcaraman, nu e ciudat deloc. Sunt platit putin, ca un profesor, insa banii astia, deocamdata, slava Dpmnuluiimi ajung. Inca nu simt nevoia de alt job, si nu fac meseria asta ca sa ma imbogatesc.

      A educa oameni presupune, in Romania, acceptarea din start a unui salariu precar. Nu ca as vrea sa ramin cu el toata viata, insa deocamdata, nevoile mele nu sunt mai mari decit salariul.

      Cetatean

      11/08/2011 at 10:15 pm

  50. Buna seara,
    Lazaroiu la b1

    cedric

    11/08/2011 at 10:04 pm

  51. Politicianul român nu are oglindă retrovizoare. Dacă ar avea-o, poate s-ar întreba singur ce caută el în politică. Politicianul român este incapabil să vadă realitatea din jurul său şi să-i pună un diagnostic, pentru că preocuparea lui zilnică se concentrează doar asupra carierei sale politice şi a bunăstării proprii.

    http://www.ziare.com/pensii/stiri-pensii/sulfina-barbu-pdl-nu-ingheata-pensiile-cresc-vezi-cati-pensionari-nu-iau-marirea-1113567

    ela

    11/08/2011 at 10:09 pm

    • daca mai aud de „cresc pensiile” ma duc in Modrogan si le lansez grenade in curte. M-am saturat de KKnarii din PDL care tremura de frica pensionarilor mai ceva ca dealerii de caderea Bursei.

      Cetatean

      11/08/2011 at 10:21 pm

  52. daniel morar la tvr info
    http://tvr.ro/live_tvrinfo.php

    dana.o

    11/08/2011 at 10:21 pm

  53. Mi-a placut urmatorul lucru spus de Lazaroiu si care nu apare in textul redactat: in Spania guverneaza un partid socialist. Daca PSD este atat de interesat de soarta muncitorilor romani care nu mai primesc permise de munca in Spania, trebuia sa intervina la guvernul spaniol si sa incerce sa-i determine sa renunte la aceasta masura! (citat aproximativ).

    cedric

    11/08/2011 at 10:22 pm

  54. Emisiunea cu Daniel Morar e o inregistrare din 15 iulie

    cedric

    11/08/2011 at 10:24 pm

    • tnks cedric 🙂
      mi se parea mie ca subiectul este cam vechi…

      dana.o

      11/08/2011 at 10:26 pm

  55. Pe B1Tv este Surupaceanu si un deputat pe care nu-l cunosc. Mare troglodit acest Surupaceanu, vai de noi cu o asa caricatura ca de logica „doare rau” :mrgreen”

    mar

    11/08/2011 at 10:31 pm

  56. Din logica lui Surupaceanu – JF de la FNI este un contopist prapadit care nu are nici secretara 😦 Muica cine l-a ales pe asta 👿

    mar

    11/08/2011 at 10:33 pm

    • poate-i spune cineva ca directorul fmi are salariu mai mc decit cumnatul lui gioana la eximbank

      intamplator

      11/08/2011 at 10:48 pm

  57. surupaceanu (o jigodie de om) este cel care l-a dat in judecata pe Basescu si a cistigat procesul
    (asta in urma cu vreo 1-2 luni legat de droguri ushoare, parca)
    a fost o rastalmacire voita a cuvintelor lui Basescu si magistratii i-au dat dreptate jigodiei…

    skorpion

    11/08/2011 at 10:35 pm

    • Skorpi, are un facis si un mod de a mesteca cuvintele ca cere palme!

      mar

      11/08/2011 at 10:38 pm

      • 😛
        corect

        (dar mai are tot felu’de afaceri veroase…)

        skorpion

        11/08/2011 at 10:39 pm

  58. Cand a aparut Surupaceanu, am schimbat canalul. Nu merita ascultat, iar moderatoarea e cam exaltata, nu i-a mers cu Lazaroiu. In rest, are si un glas suparator, strident, gen Sorina Matei.
    Am vazut-o saptamana asta moderind o emisiune despre cancer, care se anunta foarte interesanta. A reusit sa o faca praf, cei doi invitati care aveau ceva de spus n-au fost lasati sa vorbeasca, unul fiind prof. Voiculescu de la Fundeni-sectia medicala. O emisiune care promitea o dezbatere interesanta pentru marele public a fost facuta praf datorita moderatoarei care n-a fost in stare sa o pregateasca cum se cuvine.
    In plus, invitat la telefon, Mircea Sandu care s-a laudat cu ingrijirea primita la Nisa, contra sumei de aprox. 120000 euro, fapt care l-a revoltat pe prof. Voiculescu si care a pus intrebarea de bun simt: ce sa inteleaga romanii obisnuiti din declaratia lui Sandu? ca daca n-au bani, sunt condamnati la moarte, ceea ce nu este adevarat. Exista protocoale de tratament stabilite la nivel international si peste tot cazurile similare primesc aceeasi medicatie. In aceasta privinta are dreptate.
    Am cam inceput sa-mi schimb parerea despre b1, desi theo ne spusese mai demult ca postul merge pe linia irtv si A3, deocamdata ceva mai moderat.

    cedric

    11/08/2011 at 10:50 pm

  59. skiorpin
    cu managementul privat
    a. depinde ce contracte au aia ,acolo
    b.astia vor pune cnditia-probabl-sa redreseze companiile in 2 trimestre
    c.ultimele doua capitole unde face reduceri un manager bun sunt salariile si comunicatiile
    eu unul primul loc unde m-as uita ar fi la contractele de achizitii si la furnizori;e simplu,eficient si arati imediat rezultate;

    intamplator

    11/08/2011 at 10:52 pm

  60. @intimplator,

    in cazul companiilor de stat se stie foarte bine ca exista cca 30% din salariati care taie frunze la ciini pe salarii uriase. De ce sa nu incepi de acolo (disponibilizarea lor dar fara compensatii banesti cum de altfel este in firmele private, multele din ele)………….pe baza unor date concrete cine trebuie dat afara….

    aud ca la tarom vor fi disponibilizari……………cu 12 salarii compensate (uriase)

    🙂

    skorpion

    11/08/2011 at 10:57 pm

    • @skorpion
      au contracte;justitria de la noi le da dreptate;mai cheltui banii si cu avocati
      asta ar fi etapa ulterioara; le faci fisa postului si ii urmaresti;neindeplinirea sarcinilor de serviciu,,,,,,,avertisment….out,clean,legal

      intamplator

      11/08/2011 at 11:47 pm

    • Dumbrava nu mi-a inspirat incredere de la inceput, timpul a dovedit ca omul a primit o palarie mult prea mare!

      mar

      11/08/2011 at 11:17 pm

    • După ce toată lumea vede cu ochiul liber că independența justiției este apă de ploaie se trezește trompeta aia de Dumbravă să mai tragă o palmă la rahat. Probabil că indivizii ăștia trecuți prin școli ca gîsca prin apă nu au organ să priceapă ce înseamnă o justiție funcțională.
      Bine că n-a tăcut să putem vedea, toată lumea, ce au în bibilică.

      filadel

      11/08/2011 at 11:21 pm

      • bun, Dumbrava asta isi da masura competentei cu fiecare vorba scosa pe gura. nici de Sandel nu e bun macar.

        Cetatean

        11/08/2011 at 11:36 pm

      • dumbrava & danilet &….niste infantili cu limbaj sofisticat si lacomie pe masura.

        totusi chiar nu se poate face absolut nimic in aceasta problema?
        or fi ei acum stat in stat, dar nimeni nu poate sa repuna lucrurile pe sine?

        skorpion

        12/08/2011 at 1:06 am

  61. mar

    11/08/2011 at 11:29 pm

  62. ela

    12/08/2011 at 6:35 am

  63. Buna Dimineata 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    12/08/2011 at 8:25 am


Comentariile sunt închise.