Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Între Balcani şi Lusitania

Faptul ca sunt atat de interesat de Europa si faptul ca in acest interes ma simt destul de stingher in media romaneasca in general si in blogosfera in particular,  este mult mai mult decat o curiozitate intelectuala, este aproape o obligatie civica. Iesind din premiza ca tendintele sociale, economice si demografice isi vor pastra directia, Romania ar putea deveni intr-un secol ceva foarte diferit decat este astazi. Adevarat, eu nu voi exista nici macar jumatate din aceasta perioada si poate nici un sfert, asta nu inseamna ca nu-mi pasa cum va arata aceasta tara dupa ce eu voi dispare fizic.

Cu sau fara “serpisorii” lui Turambar si ai lui Lucian Davidescu (pe altii chiar nu-i citesc) evolutiile preconizate nu stau chiar bine si tendintele sunt foarte nefavorabile, singurele noastre sanse sunt cele Europene. Din nefericire, mass-media romaneasca nu ne aduce din Europa stirile care ne pot favoriza o intelegere mai profunda a ceea se intampla acolo, ci numai niste stiri si o pastisa de comentarii, in care noi suntem sau “acuzati” sau “nedreptatiti” sau “vinovati”. Bineinteles ca noi suntem poporul si in nici un caz liderii prezenti sau trecuti ai acestui popor.

Daca este sa judecam acum despre cum arata astazi Europa va pot spune ca prost, chiar mai mult decat orice euro-sceptic si-ar fi putut inchipui acum doi ani si mult mai rau decat acum un an. Si totusi Europa este speranta, poate unica fezabila pe care o pot avea romanii in viitorul apropiat si mediu.

Daca este sa analizez astazi ceea ce numim “cadrul European”, putem observa cateva modele. Primul ar fi hegemonii – Germania, Franta si intr-un fel “perfidul” Albion, care a declarat intotdeauna una si a facut in majoritatea cazurilor alta.    Al doilea model este cel al “supravietuitorilor multumiti”, format din Polonia, Tarile Baltice  si fostul spatiu Cehoslovac. In al treilea model ii avem pe unguri si pe componentii fostului spatiu Iugoslav, pe care ii voi eticheta ca “supravietuitorii nemultumiti”, fiecare din cauze diferite, dar intr-un fel comune. In al patrulea model ii vom avea pe – “plutitori”, cei care fac tot posibilul sa supravietuiasca si sa pluteasca cu atentie, fara sa se inece in datoriile lor si in guvernarea deficienta de care au avut parte in ultimii ani – Italia si Spania ar fi cei in acest spatiu.

Mai departe lucrurile arata mai rau, mult mai rau! Grecia este pe un drum sigur spre anarhie si daca nu se vor potoli lipsitii de scrupule de la conducerea lor si prostii din piata Syntagma, Europenii vor fi siliti sa-i lase din brate si atunci tancurile coloneilor vor iesi inca o data din baraci. Lucrurile sunt simple, conform articolului pe care l-am publicat ieri in Politeia Europeana, in Grecia lucrurile stau cam asa:

Nimic nu reflectă mai bine eşecul statului decât problema care a propulsat ţara în centrul atenţiei internaţionale de optsprezece luni încoace : haosul bugetar. Potrivit unui studiu realizat de istoricii economici Carmen Reinhart şi Kenneth Rogoff, statul grec a fost în imposibilitate de plată aproape un an din doi de la fondarea sa în 1820. Zbătându-se sub povara unei datorii publice care este pe locul doi în lume, acesta pare pe cale să respecte din nou această tradiţie.

Incapacitatea statului grec să-şi întreţină solvabilitatea este parţial explicată de istorie. După ce a petrecut secole ca provincie dominată de Imperiul Otoman, Grecia a fost ţinută în afara modificărilor progresive prin care au trecut politica şi societatea din Europa occidentală. Consecinţele sunt societatea ei civilă slabă şi o tradiţie limitată în domeniul independenţei instituţiilor. “ Politeia Europeana.

Intrebare: va aminteste pe altcineva in situatia institutionala descrisa mai sus?

La “Saptamana Presei Europene” de azi, am publicat doua stiri extrem de relevante ca  alternativa a anarhiei elene. Prima in care Polonia “De mâna cu germanii” care povestea ca polonezii semneaza  un plan de cooperare pe termen lung între Polonia şi Germania, care se va semna marţea viitoare, 21 iunie, de primul-ministru Donald Tusk şi cancelarul Angela Merkel la sesiunea comună a celor două guverne. “Vrem să construim un parteneriat polonezo-german pentru Europa, declara oficialii ambelor tari”!  A doua stire este si mai relevanta noua romanilor (probabil insa imposibila) la ceea ce se intampla in Portugalia, unde PSD şi CDS doresc revizuirea constituţiei pentru a merge înainte cu programul troicii [UE-FMI  si Bnaca Mondiala], potrivit căruia noul prim ministru, Pedro Passos Coelho şi Paulo Portas (liderii ambelor partide) au reuşit deja să ajungă la o înţelegere pentru a forma un nou guvern. Potrivit Publico, “cei doi parteneri vor prezenta un proiect comun de revizuire constituţională pentru a avea mijloacele de a ataca domenii sensibile ca reforma sistemului politic, a sistemului judiciar şi a organelor de regularizare, ca şi pentru a impune o limită datoriei publice”.

Astea sunt modelele pe care noi trebuie sa le intelegem si sa urmam unul din ele – cel grec sau cel lusitan. De gandit si de gandit bine!

Pe Politeia Europeana puteti citi articolul: „Europa nu crede în lacrimi”

Written by Theophyle

19/06/2011 la 6:29 pm

180 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. modelul elen era promovat de dl geoana daca nu ma insel.geoana declarase acum 2 ani ca Romania trebuie sa urmeze exemplul Greciei, iar varianta elena a pesedelului autohton-Papandreu- era , in viziunea lui geoana,un mare vizionar in materie de asistenta sociala,bugetari puturosi si bine platit, etc.daca ne uitam atent tarile aflate in prag de colaps economic au fost si sunt conduse de guverne socialiste.si mister Obama are o viziune „socialista” .cred ca romanii ar trebuie sa inteleaga ca nu socialismul este viitorul ci munca.mai concret: ce face un socialist cand are nevoie de bani si ce face un capitalist cand aere nevoie de bani?raspuns: socialistul pune de o greva.capitalistul isi cauta al 2 lea job. 🙂

    zigzag

    19/06/2011 at 6:41 pm

    • salut Zigy 🙂
      Pana la urma cineva, undeva si candva va trebui sa hotarasca! Electoratul catual nu este in stare 😦

      Theophyle

      19/06/2011 at 6:51 pm

      • Salut!ar fi in stare daca ar informat corect.atat timp cat mass media actioneaza impotriva intereselor Romaniei ,oamenii vor fi dezorientati.oricum…eu am incredere in „mintea romanului cea de pe urma”.romanii nu au fost niciodata lenesi.si nici prosti.

        zigzag

        19/06/2011 at 6:56 pm

  2. Buna seara ,Theophlye, dupa o absenta din motive fericite pentru mine (nepotzica).
    ,,acest interes ma simt destul de stingher in media romaneasca in general si in blogosfera in particular, ” Suna poate egoist, dar pentru mine aceasta preocupare a ta este o mare oportunitate, asa mai am si eu o sursa competenta (si comoda pentru mine,recunosc ) sa inteleg ce se mai intampla prin Europa. Multumesc.

    Loda

    19/06/2011 at 6:44 pm

    • Salut Floa 🙂
      Sa-ti traiasca si sa ai parte multi ani fericiti!

      Theophyle

      19/06/2011 at 6:50 pm

  3. Salut europenii convinsi dar si pe cei sceptici . 🙂
    Europa , 27 de tari , tot atitea sisteme fiscale si 27 de interese diverse. Pai e greu sa mearga de acord sotul , sotia si copii . 🙂
    Sa ne imaginam cit de greu e sa fie de acord 27 de natiuni diverse care vor sa fie in acelasi timp sot , sotie sau copii.

    Ștefan A.

    19/06/2011 at 6:54 pm

    • Salut Stefan :),unde mai pui ca toti vor sa manance si pe ascuns,fara sa imparta cu partenerul in mod egal. :))

      zigzag

      19/06/2011 at 6:59 pm

    • Salut Stefane 🙂
      Dupa cum descrii tu, cam arata a orgie 😆

      Theophyle

      19/06/2011 at 7:00 pm

      • Actualmente e cam asa . 🙂 O orgie in care fiecare vrea sa participe . Cind e de achitat nota de plata , toti fug cit vad cu ochii . 😆

        Ștefan A.

        19/06/2011 at 7:04 pm

  4. Fara aliante/strategii pe termen lung, ramanem pe margine.
    Numai ca astea nu se fac pe coltul mesei, la crasma.
    N-avem, din pacate, politicieni de anvergura.
    Si cat timp n-o sa-i avem, or sa ne bata toate vanturile.

    Tzepelica

    19/06/2011 at 7:04 pm

  5. In o alta optica , UE e ca un portavion care trebuie sa functioneze brici navigind pe meandrele istoriei . In acest caz , regurile sint de fier si trebuie respectate de toti , indiferent de grad sau functie . Inclusiv de cei care stau tot timpul in maruntaiele navei si nu vad soarele decit foarte rar . Ce haos poate fi pe o astfel de nava cind air boss face una si mini boss zice alta ? UE nu a invatat inca ca siguranta tututror depinde de fiecare in parte . Ca nu se poate unii doar cu munca si altii cu chitara . 😆

    Ștefan A.

    19/06/2011 at 7:11 pm

  6. Spania , azi dimineata .

    http://www.repubblica.it/esteri/2011/06/19/foto/indignados_di_nuovo_in_piazza-17924403/1/?ref=HREC1-3

    A fost asa si in Grecia . Cine urmeaza ? (eu stiu dar nu va spun ) 😆

    Ștefan A.

    19/06/2011 at 7:15 pm

  7. Salutare in zi de duminica! 🙂

    Programul meu la sfirsit de an scolar este incarcat in draci, ca altfel comentam de mult pe blog 😦 Imi rezerv insa posibilitatea de a comenta decizia CCR la revizuirea Constitutiei si de a face o trecere in revista a ceea ce mai putem spera si a ceea ce se prevede in orizontul 2012 acum dupa decizia CCR.

    Insa in privinta viitorului nostru ca popor in urmatorii 50 de ani, el nu depinde de CSM si de confiscarea averii ilicite (desi daca r fi dupa mine, acuma as introduce prevederile astea in Constitutie), ci de problema deficitului plafonat prin Constitutie si a reformei clasei politice. Averile cistigate ilegal se mai si pierd, Sandeii mai si mor, insa deficitul bugetar si datoria publica ce fac ca o tara sa se amaneteze creditorilor pentru eternitate nu fac decit sa creasca. e o lege de fier a economiei care lucreaza cu bani fiduciari. Prin urmare, pentru a n uajunge ca Grecia, tara noastra trebuie aparata de proprii politicieni prin plafonarea deficitului bugetar la 3%.

    Cetatean

    19/06/2011 at 7:29 pm

    • Salut cetatean
      – Ceva scimbari sint in curs in cadrul UE . Italienii sint obligati sa aiba deficit de 0% PIB in 2014 . Si aici deja incepe plinsul si ruptul hainelor . 🙂
      – Averile ilicite si coruptia vor tine departe Romania de spatiul Schengen pentru mult timp . Oricum astia din CCR sau CSM se pot deplasa unde vor si cind vor . Deci , nu au nici un interes la modificari reale .

      Ștefan A.

      19/06/2011 at 7:35 pm

      • Stefane, italienii nu au de ce sa se plinga. Si asa traiesc prea bine. Or sa ajunga sa isi vinda citeva insule :mrgreen:

        Cetatean

        19/06/2011 at 7:38 pm

    • agitatie mare in sandramaua stalinista daca nepotul matusii Tamara s a desplasat personal in zona. 🙂

      zigzag

      19/06/2011 at 7:41 pm

  8. De ce trebuie mereu sa cautam modele si sa le importam de la altii?

    -X-

    19/06/2011 at 7:55 pm

  9. Buna seara tuturor

    Grecia a fost ţinută în afara modificărilor progresive prin care au trecut politica şi societatea din Europa occidentală. Consecinţele sunt societatea ei civilă slabă şi o tradiţie limitată în domeniul independenţei instituţiilor

    Expresia subliniata imi aminteste de diateza reflexiva teo@cafe Deko http://www.youtube.com/watch?v=yu71YSu52YI

    Cine tine societate civila slaba? Cei de la putere.
    Ei au interesul sa nu informeze societatea sisa nu dea socoteala de ce au facut.

    Reforma statului de compromiterea Parlamentului, de preluare a atributilor executive si parlamentare la institutia Prezidentiala, de centralizare adminstrativa, de arestari a vamesilor la ordin, arestari care demonstreaza ca institutile nu sunt functionale, pentru ca nu functioneaza daca nu primesc „semnalul verde” de la „sefu”, toate sunt promovate de putere.
    Nu numai de puterea actuala.
    Si A Nastase a facut la fel, a incercat sa controleze presa si din stenograme a rezultat ca si dosarele plecau spre instante la comanda.

    Nu stiu de ce unii ved totul in alb si negru cand toti sunt negrii.
    Iliescu a chemat minerii si Basescu le-a pus garniturile la dispozitie si a ordonat destituirea celui care a blocat garniturile la Craiova.

    E devarat ca solutia este democratizarea si descenteralizarea ca metoda a democratizarii.
    Tarile din nordul Europei au o societate civila matura, activa si politicieni nu-si permit sa nu se consulte cu cetatenii.
    La noi sunt sfidati si cetatenii si partenerii politici si „fanii” jubileaza „ce l-am facut”, „i-am terminat”, „le-a tras-o”, niste
    manifestari infantile pe care nici copii de la sate nu le mai practica.
    Nu vi se pare ca asemenea manifestari sunt incurajate de la cel mai inalt nivel, ca e o politica dominanta in Romani si din cauza ei nu putem iesii din groapa? Nu vi se pare ca ne duce in scurt timp intr-o situatie mai dificila decat a Greciei ?
    Lupta asta surda pentru putere duce la colaps.
    Tarile din occidenta au capacitatea sa elimine din viaat politica pe cei iresponsabili.
    Tarile din Balcani nu au societate civila pentru ca puterea nu are interesul sa existe societate civila si fara societate civila democratia este doar de fatada.

    Deceneu

    19/06/2011 at 8:27 pm

  10. Mai sa fie, deceneu, cred ca tu confunzi Grecia cu Romania, vrei sa zici ceva de bine de Basescu si nu ai tupeu, o dai pe copmaratii cu Grecia :mrgreen:

    „Basescu le-a pus garniturile la dispozitie”, hahaha! 😆

    Cetatean

    19/06/2011 at 8:34 pm

    • Ambele tari sunt in Balcani cu clasa politica similara autoritara, cu coruptie si cu multe afinitati culturale si fara societate civila capabila sa puna probleme puterii.

      Deceneu

      19/06/2011 at 8:52 pm

      • Si situatia asta descrisa de tine se refera la Grecia, probabil:

        „Reforma statului de compromiterea Parlamentului, de preluare a atributilor executive si parlamentare la institutia Prezidentiala, de centralizare adminstrativa, de arestari a vamesilor la ordin, arestari care demonstreaza ca institutile nu sunt functionale, pentru ca nu functioneaza daca nu primesc “semnalul verde” de la “sefu”, toate sunt promovate de putere”.

        Ai gasit probleme politice perfect similare, chiar identice as putea spune.

        Cetatean

        19/06/2011 at 8:54 pm

      • Balcanii sunt la sud de Dunare, Romania este la nord de Dunare … 🙂
        In Grecia cateva familii au detinut puterea la varf, in Romania nu in ultimii 20 ani.
        Grecia are o istorie cu privire la anarhie, Romania nu.
        La alegerile prezidentiale s-a vazut clar ca alegatorii decid, in Romania.

        CFG

        19/06/2011 at 9:43 pm

  11. […] Originally posted here: Între Balcani şi Lusitania […]

  12. Buna seara,
    Ura fata de presedintele Basescu a depasit hotarele patriei din moment ce USL (L-ul din coada insemnand „liberala”) nu sustin candidatul liberal la primaria Chisinaului! Iar nerusinatul de Nastase, intrebat ce parere are ca rusii nu-si retrag armata din Moldova desi au promis ca pleaca inca din 1999, raspunde ca rusii vor include hotarirea intr-un pachet de legi care va urma.
    Stie el asta, ca l-o fi informat Putin cu care se lauda ca a avut legaturi stranse pre vremea cand era prim ministru.
    Va dati seama cam ce relatii bune aveam noi acum cu comunistii rusi daca iesea Geoana presedinte?
    Nastase face promisiuni, doar -doar o pune si Moscova umarul sa ajunga USL la putere.

    cedric

    19/06/2011 at 8:40 pm

    • Cedric, salut! 🙂

      Eu stiu ca stalinismul a cazut, baietii cu studii la Moscova inca nu au aflat. Sper ca moldovenii care voteaza sa isi fi dat seama de asta si de faptul ca Rusia doar urla, ca in rest e falimentara.

      Cetatean

      19/06/2011 at 8:48 pm

  13. Fara sa fiu partizan politic cred ca guvernul actual a facut chestille minime ca economia sa pluteasca.Cu o majoritate mai buna poate s-ar fi reusit si modificarile constitutionale si legale necesare reformei.

    bigone

    19/06/2011 at 8:43 pm

  14. Cetatean, buna seara
    Chiar crezi ca Rusia este falimentara? Eu nu prea cred, pentru ca vest europenii tin cu orice pret sa ii puna Europa in brate. Prin absolut tot comportamentul, incununat acum de vanzarea de catre Franta a celor doua port-elicoptere ultra moderne si care includ tehnica ce poate fi usor copiata de catre rusi pentru a le „clona”.
    Cred ca numai noi, est europenii cunoastem adevarata fata a Rusiei, dar si printre noi sunt destui gata sa faca sluj la Kremlin (Nastase, Geoana , Iliescu si multi altii care tac dar spera).

    cedric

    19/06/2011 at 9:04 pm

  15. Cedric, sta in puterea europenilor sa lase Rusia pe butuci. Din pacate insa, in loc sa isi faca centrale atomice si Nabucco, Europa si mai ales Germania se leaga de Rusia prin North Stream si prin desfiintarea centralelor atomice.

    Fraierii nu isi dau seama ca nu vor avea gaz mai ieftin daca semneaza ca prostii pentru South Stream si ca nu va curge nimic pe teava aia. Tactica Rusiei e sa obtina semnaturi care angajeaza statele, pentru ca apoi acestea sa nu se mai poata baga in proiecte alternative. Cu semnatura statelelor europene pe South Stream, Rusia face presiuni pe statele furnizoare din zona Caspica sa nu se bage in Nabucco.

    Iar economia Rusiei nu e deloc infloritoare:

    http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-8799422-economia-rusiei-tot-inainte-spre-urss.htm

    Cetatean

    19/06/2011 at 9:09 pm

  16. buna seara,

    asta este o minciuna crasa:

    Basescu le-a pus garniturile la dispozitie si a ordonat destituirea celui care a blocat garniturile la Craiova.

    @deceneu, te rog informeaza-ta corect si nu ne dezinforma

    skorpion

    19/06/2011 at 9:15 pm

  17. Skorpi, omul citeaza la greu blogul Roxaniei, cu o postare de doi bani din 15 iunie.

    Cetatean

    19/06/2011 at 9:19 pm

  18. cetatene,

    nu stiu cine este roxana, dar presupun ca este o liberala de crin si o dezinformatoare…

    skorpion

    19/06/2011 at 9:20 pm

    • bine ca nu stii, nu ai pierdut nimic.

      Cetatean

      19/06/2011 at 9:23 pm

  19. Pentru cei care au uitat: Basescu si-a aratat cartea de munca la IRTV, pentru a demonta aberatia cum ca el a dat trenuri minerilor:

    http://www.youtube.com/watch?v=PYM1EMwqYJ8 (de la 0.44 incolo).

    Pentru toti roxaniazii si crinozii.

    Cetatean

    19/06/2011 at 9:23 pm

  20. se spune , nästase s-a dus la chisinäu, sä-l sustzinä pe dondonel.
    sunt direct interesatzi sä castige comunistii, au directive dela moscova,
    eu ii cred instare, usl, este o adunäturä stalinistä

    theo

    19/06/2011 at 9:23 pm

  21. Seara Buna 🙂
    @Theophyl, asa de mult m-a pus pe ganduri postarea de aseara (aia cu spartanul 🙂 ), incat de atunci nu-mi pot reveni.
    Probabil sunt eu mai slab sau mai putin informat, dar mi s-a parut ca ce se pune in discutie sunt bazele democratiei, asa cum o cunostem si cum poate fi aplicata la ora actuala. Insist asupra termenului „poate fi aplicata”.
    Totusi, undeva, un regret, se simte in postare. Ce ma tulbura cel mai tare, nu este afirmarea „slabiciunilor” sistemice ale societatii democrate, ci faptul (pe care si eu il simt ca slabiciune), tendinta mea personala de a incerca uneori sa renunt teoretic la sistemul democratic imperfect si sa gandesc „perfectiunea”. Si asa au facut si intelectualii stangii, inclusiv a stangii comuniste si asta ma tulbura cel mai mut pentru ca daca exista ceva ce urasc pe lumea aceasta este „certitudinea comunista”.
    M-am refugiat iar in lectura,dorul de colectiv de pe Inlinie dreapta, Crimele revolutiei de Cartarescu so firesc (recomand tuturor cu nostalcii comuniste), Arhipelagul lui Soljenitin.
    Da, democratia este imperfecta, la fel cu democratia reprezentativa (mai imperfecta), populismul este virusul (aproape automat) al democratiei, reprezentantii sunt pregatiti mai mult sa castige voturi decat sa faca treaba, dar pentru dumnezeu, exista alt sistem cat de cat acceptabil? In afara de SF-urile gen DUNE, sau alte utopii privind „merito”/”aristo” si alte cratii?
    Cred ca subiectul chiar trebuie dezbatut ….

    DanSu

    19/06/2011 at 9:24 pm

    • Dane, „populismul este virusul (aproape automat) al democratiei”, zici. Perfect adevarat. Grecii il numeau demagogie si aveau destule remedii pentru el, printre care ostracismul. Nu era prea dreapta chestia, insa era o masura de precautie. Noi trebuie sa inventam alte masuri impotriva populismului, bunaoara sa bagam limita in Constitutie la deficitul bugetar :mrgreen:

      Cetatean

      19/06/2011 at 9:31 pm

  22. culmea , romanii ies pe stradä, pt. fiecare tampenie s-au minciuni , dar pt. a schimba constitutzia, pt. a täia dreptul

    judecätorilor, de a apära hotzii si mafiotzii, nu ies, pt. a se face legal dreptate.

    se plang de justitzie, cine sä schimbe ceva?? PRESEDINTELE a propus, singur nu poate reusii,

    USL, nu e interesat sä schimbe ceva, ca sä le apere inculpatzi.

    theo

    19/06/2011 at 9:29 pm

    • theo, dupa de decizia CCR, averile ilegale nu vor mai putea fi confiscate, parlamentarii vor avea in continuare imunitate si va fi nevoie de vot in plen ca sa fie arestati, CSM-ul ramine in aceeasi structura si judecatorii vor putea sa isi dea cu parerea asupra politicii fiscale a Guvernului.

      Degeaba iesim in strada, aceste prevderi nu le vom avea in Constitutie. Insa revizuire tot va fi, dupa pararea mea, si vom avea unicamral, 300 si alte chestii importante.

      Cetatean

      19/06/2011 at 9:34 pm

  23. La bulgari se poate confisca averea ilicita.

    http://www.realitatea.net/bulgaria-va-confisca-averile-ilicite_845665.html

    Prin lege, nu e nevoie de modificarea Constitutiei.

    Nu stiu de ce am impresia ca o reformulare a articolului 44 in noul proiect de Constitutie ar putea trece de CCR.

    Cetatean

    19/06/2011 at 9:38 pm

  24. Referitor la modificarea costitutiei (si poate legat de postarea mea anterioara – cu privire la ce este democratia), ce ma uimeste este ca nu se pun in discutie elementele fundamentale ale ce inseamna democratia. L-am intrebat pe „Danielet” de ce confunda „independenta” justitiei cu „iresponsabilitatea” judecatorilor (in sensul de „non-raspundere”). Nu mi-a raspuns, dar mi-am raspuns singur: Inainte juzii judecau in numele regelui, apoi (in epoca comunista) in numele „poporului”, apoi acum in post-modernism se judeca in numele „legii”, de parca legea ar fi ceva in afara „suveranului” si in afara „poporului” pe scurt legea ar fi ceva in afara societatii. Si prefer sa mai fac un pas sa consider ca judecatorii post-moderni, considera legea nu numai ceva „in-afara” ci ciar in afara „socialului”. Daca vezi „Legea” doar ca „auto-completa”, atunci respingerea oricareai revizuiri devine fireasca si logica. Legea (in viziunea post-moderna) este inchisa in sine insasi si autosuficienta. la fel cum pentru „drogatii” de net (ca sa revin pe terenul meu), aceasta lume virtuala este „reala” si autosuficienta”, iar legaturile cu „realitatea” pot constitui in cel mai bun caz niste „frane”. Ceea ce pe mine (programator fanatic si pur-sange – din generatia veche) ma ingrozeste/ Oare am dat drumul in lume la ucenicul vrajitor

    DanSu

    19/06/2011 at 9:43 pm

  25. Revin mai tarziu…

    DanSu

    19/06/2011 at 9:45 pm

    • Dane, si mie mi-a raspuns Danilet cindva ca trebuie sa avem incredere in judecatorii independenti si sa nu cerem sa fie treasi in teapa daca gresesc, pentru ca nu le putem stabili noi, astia, poporul, vinovatia.
      Raspuns de golanas de cartier care evita problemele esentiale si fandeaza ca un spadasin in camera doamnelor, nu pe cimpul de lupta.

      Cetatean

      19/06/2011 at 9:48 pm

  26. se aruncä tot felul de prostii pe piatzä despre presedinte,

    dar sde fanfaronii ISL; DL: SOVA, a cäpusat 1 milion dela rovinari, dela oprescu , ceva timp in urmä la fel,

    cum mai au astia tupeul sä scoatä capul afarä?
    de aia nu vor o altä constitutzie. .

    theo

    19/06/2011 at 9:48 pm

  27. buna seara
    cetatean,ai vazut ce face Funeriu? 🙂
    http://www.curentul.ro/2011/index.php/2011062059830/Social/Universitatile-vor-fi-clasificate-dupa-performanta.html
    Macar aici, se face ceva.

    ela

    19/06/2011 at 9:51 pm

    • ela, am auzit, si era de asteptat, e prevazut in legea educatiei 😉

      Cetatean

      19/06/2011 at 9:52 pm

      • mai,da iut’ te misti! nici nu am apucat sa dau refresh 🙂

        ela

        19/06/2011 at 9:53 pm

        • Nu stou daca iti mai amintesti, insa cind eram putin mai liber, aproape nu exista postare la care sa comentez abundent. Raspundeam foarte repede 😉

          Acuma am un program de sfirsit de an foarte obositor, insa uneori recapat reflexele de altadat’! 🙂

          Cetatean

          19/06/2011 at 10:03 pm

  28. Sa stiti ca au pus-o rau Sova si Ponta, apar trecuti in acte (ei sau alti asociati de la firma lor, inca nu stim) cum ca au lucrat ca avocati la turceni si rovinari cite 26 de ore pe zi :LOL: 😈

    Cetatean

    19/06/2011 at 9:51 pm

    • Si eu care in prostia mea stiam ca ziua are doar 24 de ore 🙂

      clemycali

      19/06/2011 at 10:03 pm

      • Pentru Plai-boii „So, va!” si „Pon, Ta!” ea are si 27! :mrgreen:

        Cetatean

        19/06/2011 at 10:03 pm

    • Parca in filmul Firma cu Tom Cruise pontarea a dus la … La americani poate ca pontarea neadevarata (un fals) se pedepseste …

      CFG

      19/06/2011 at 10:06 pm

      • Americanii pedepsesc o gramadade lucruri care in Romania ar parea „nefiresti”: inclusiv falsul in declaratii, abuzul in functie, etc. Ca sa nu mai vorbim ca functioneaza si demisia de onoare, ceva nemaiauzit si nemaivazut pe malurile Dambovitei.

        clemycali

        19/06/2011 at 10:11 pm

  29. sova, cand a apärut in actele primäriei lui oprescu, a spus,– colegii s-au folosit de numele lui.

    si cum era de asteptat, nimeni nu a dus mai departe cercetarea.

    dar ei nu pot, nu au voie, predau la uni, fac afaceri , si la parlament, parcä nu potzi practica,

    mai multeposturi, in acelas timp, ei au vie.

    theo

    19/06/2011 at 10:00 pm

  30. sä vedetzi ce se va rätzoi ponta, tot el va fii cu gura mare. are un tupeu ingrozitor.

    theo

    19/06/2011 at 10:02 pm

  31. Nimic de la Chisinau? Nu gasesc nicio stire, niciun exit-poll …

    CFG

    19/06/2011 at 10:07 pm

    • Si eu sunt curioasa. M-am uitamt mai devreme pe Hotnews si nu am vazut nimic. Ciudat.

      clemycali

      19/06/2011 at 10:11 pm

    • Mai poti crede in exit- pollurile de la Chisinau? Poate de asta nici nu l-or mai fi facut, ca moldovenii nu spun adevarul la iesirea de la urne. Deh, sunt speriati rau de rusi si comunisti.

      cedric

      19/06/2011 at 10:20 pm

  32. cetätean,

    scuze, dar nu mä pricep.

    theo

    19/06/2011 at 10:09 pm

  33. noapte bunä,

    la voi in romania este frumos, la noi a plouat toatä ziua.

    theo

    19/06/2011 at 10:12 pm

  34. Unimedia: Rezultat Final, participarea la vot în Chișinău: 59,6%
    nici o declaratie publica

    ela

    19/06/2011 at 10:15 pm

  35. Ștefan A.

    19/06/2011 at 10:15 pm

  36. Niciunul dintre partide nu se grăbește să organizeze o conferință de presă. Potrivit ultimelor date, primele reacții vor apărea după ce CEC va oferi primele rezultate preliminare.
    Nu s-au efectuat exit-polluri

    ela

    19/06/2011 at 10:17 pm

  37. Deci este cum am banuit la 10:20

    cedric

    19/06/2011 at 10:22 pm

  38. Asta seara, la tvr 1 a fost o stire: Dosarul lui Becali şi Babiuc privind schimbul de terenuri cu MApN, restituit DNA din motive procedurale. Se pare ca se tergiverseaza ca sa se ajunga la prescriere, la fel ca si dosarul lui Copos si al altora.
    http://www.tvr.ro/articol.php?id=105189&c=60
    Mai e ceva de facut sau de sperat de la vanduta noastra justitie?

    cedric

    19/06/2011 at 10:36 pm

    • De la actuala generalite, si includ in categoria asta atat pe sandei cat si pe asa zisii „reformatori”, nu cred ca trebuie sa asteptam mare lucru. Cred ca vom putea discuta de o justitie cat de cat rationala si responsabila de abia in 10-15 ani. Si asta daca opinia publica va reusi sa puna suficienta presiune pe purtatorii de robe.

      clemycali

      19/06/2011 at 10:38 pm

  39. ela

    19/06/2011 at 10:42 pm

  40. Seara buna, cred ca o sa castige Chirtoaca la limita. Procentul de votanti a fost cu cca.2 % mai mult decat la turul 1. Ieri am auzit la RRa un reprezentant al studentilor care studiaza in Romania, care spunea ca „toti care au drept de vot au mers acasa ptr. a vota”.
    http://www.agerpres.ro/media/index.php/international/item/70632-Participarea-la-alegeri-in-Chisinau-mai-mare-decat-in-primul-tur.html

    mar

    19/06/2011 at 10:45 pm

    • Sper sa castige.

      clemycali

      19/06/2011 at 10:57 pm

  41. Off topic, sper sa nu supar gazda. Pentru ca s-a pomenit de Nastase si dragostea lui ptr. Rusia, azi am gasit un filmulet care m-a cutremurat.

    mar

    19/06/2011 at 10:50 pm

  42. Si eu sper sa nu se supere gazda:
    http://www.adevarul.ro/locale/slobozia/Slobozia-_Dupa_60_de_ani-deportatii_din_Banat_s-au_intors_in_Baragan_0_501550038.html

    Multi dintre ei abia se intorsesera acasa,in satele germane din Banat din minele din Dombas,unde ii deportasera rusii .
    Printre ei,si din familia mea.

    ela

    19/06/2011 at 11:02 pm

  43. La 22,3% din voturi numarate,igor Dondon 51.28%

    ela

    19/06/2011 at 11:05 pm

    • Chirtoaca castiga teren. La 23% e la mai putin de 1% in urma luin Dodon. Sa-i tinem pumnii.

      clemycali

      19/06/2011 at 11:16 pm

  44. Au inebunit , au ajuns sa fure si de la digurile de protectie. Din nou mafia transpartinica :mrgreen:
    http://www.curentul.ro/2011/index.php/2011062059842/Actualitate/Prefectul-Tomaseschi-demasca-mafia-din-Apele-Romane.html

    mar

    19/06/2011 at 11:06 pm

    • e vorba de un metru! Doamne,cat pot fura!
      Fireste, licit 😦

      ela

      19/06/2011 at 11:09 pm

  45. ela

    19/06/2011 at 11:08 pm

  46. buna seara
    @theophyle te ingrijorezi ce va fi peste 50 ani
    ce va fi miine nu stiu dar peste 50 ani cred ca am un raspuns: anul trecut ma uitam de la et 5 intr-un parculet in Bruxelles pe linga Porte de Hal
    si am vazut viitorul europei: brunet,cu barba barbatii iar femeile cu burka
    cam asa il vad si pe strazile parisului,cam asa si pe la hamburg….

    intamplator

    19/06/2011 at 11:15 pm

  47. Cu 3% mai mult prezenta la vot in Chisinau.
    http://www.hotnews.ro/stiri-8941565-art.htm

    mar

    19/06/2011 at 11:17 pm

    • Dondon a scazut la 50.87% la 23 % numarate.

      ela

      19/06/2011 at 11:21 pm

      • Da, si o sa mai cada. Sper sa piarda si sa-l vad pe Bombo cum explica afirmatiile de azi 👿

        mar

        19/06/2011 at 11:25 pm

  48. http://unimedia.md/?mod=cat&id=1
    Incepe cumunicatul.In direct ecranul dreapta

    ela

    19/06/2011 at 11:24 pm

  49. Chirtoaca a preluat conducerea 😆

    Potrivit președintelui CEC, Iurie Ciocan, după procesarea a 32,3% din voturi: Dorin Chirtoacă: – 50,07%, Igor Dodon – 49,93%.

    Cetatean

    19/06/2011 at 11:33 pm

    • Uite o veste buna 🙂

      clemycali

      19/06/2011 at 11:36 pm

    • chirtoaca e un administrator excelent,un tip de bun simt si-culmea-a studiat in romania
      e drept ca nu la spiru haret ca alti ministri romani

      intamplator

      19/06/2011 at 11:40 pm

    • :bravo:

      mar

      19/06/2011 at 11:44 pm

  50. buna seara
    comparatia romania-grecia nu e corecta
    de la 1500 incoace teritoriile care vor forma romania au fost mult mai dezvoltate economic decit grecia
    din sec XIX de cind incep sa existe statistici ,Romania a fost mereu inaintea Greciei la toti indicatorii economici
    la fel si in sec XX cu exceptia deceniilor 9 si 10 cind grecia a primit steroizii EU;acum li s-a aplecat,de fapt vor ajunge acolo unde le e locul
    nu se poate ca intr- tara moderna biserica sa fie cea mai mare corporatie;asta e in Grecia
    nu se poate ca in 3 decenii de apartenenta la UE sa nu dezvolti nimic;pur si simplu,place sau nu place grecii moderni sunt exemplificarea proverbului „prostul nu e prost destul pina nu e si fudul”
    nici portugalia nu cred ca e bine aleasa-da ca model de recunoastere a interesului national;oricit vom fi noi de circotasi romania e diferita de portugalia;are o infrastrucutra pe care portugalia nu o are;salazar si razboaiele coloniale greveaza inca si azi portugalia
    daca as alege o comparatie,as alege polonia;am plecat cam de la acelasi nivel si diferentele incep sa se vada si nu sunt favorabile romaniei

    intamplator

    19/06/2011 at 11:37 pm

  51. In unele privinte suntem mai rai decat greci si in viziunea unora calea europeana nu a fost/este un deziderat. Este incredibil sa vezi cum Adrian Nastase a putut sa saboteze Bucurestiul si implicit Romania „Guvernul Adrian Năstase uimea Uniunea Europeană printr-o scrisoarea trimisă BEI în care cerea anularea unui credit în valoare de 700 milioane de euro pentru Capitală. O parte din bani – 38 milioane de euro – ar fi fost destinaţi dezvoltării proiectului Basarab. Disputa dintre primarul de atunci Traian Băsescu şi consilierii PSD atinsese cote „aberante” şi afecta interesele cetăţenilor. În cele din urmă, consilierii PSD au reuşit să semneze un memorandum cu BEI în care banii pentru pod aveau să fie redirecţionaţi către alte proiecte, precum reabilitarea unor străzi”
    http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/economie/de-ce-a-costat-200-milioane-de-euro-pasajul-basarab-realizat-in-11-ani-228824.html

    mar

    19/06/2011 at 11:38 pm

    • @mar
      buna seara
      daca nu ar fi fost decisa in alta parte „bagarea”romaniei in ue dupa alde nastase&co nu eram nici azi pregatiti;
      doar spre reamintire cite declaratii despre „nu e momentul” faceau marii oameni de afaceri apropiati psd:tiriac,voiculescu patriciu…
      nu mai spun de aia de la finante sau de vama
      singurul din guvernul nastase-cel putin din cite am inteles eu-care a tinut la integrare in mod autentic a fost ioan rus

      intamplator

      19/06/2011 at 11:47 pm

      • Seara buna, ca au fost anti se vede din modul cum au negociat si din catastrofa alocarii banilor postaderare. Astia au fost numai pe praduiala.

        mar

        19/06/2011 at 11:50 pm

      • Salut. Dar e un fapt cunoscut. Atitudinea Romaniei pro-americana in timpul bombardamentelor asupra Serbiei a fost de natura sa determine inceperea negocierilor de aderare la UE. Iar daca era dupa PSD, dupa dalde Iliescu si Nastase, ne alaturam lui Milosevici si axei Belgrad-Minsk-Moscova.

        clemycali

        19/06/2011 at 11:50 pm

        • da,99 a fost punctul de inflexiune
          tony blair in aprilie 99-parca- in parlamentul romaniei a declarat ca romania va fi sprijinita sa intre in ue;si ..negocierile au inceput curind

          intamplator

          19/06/2011 at 11:55 pm

    • Ala a fost un razboi care a facut din Basescu liderul opozitiei. Ptr ca a avut curajul sa se lupte cu Nastase cand toti ceilalti, inclusiv oamenii din PNL, erau ascunisi sau semnasera protocoale de neatacat cu guvernul PSD. Unora nu le place sa li se aminteasca episoadele astea.

      clemycali

      19/06/2011 at 11:48 pm

      • asa e
        si a ami fost stolojan,sa nu)l uitam cu toate hibele care i se pun in circa
        la fel-mie nu-mi place tipul-dar aici trebuie sa primeasca credit-valeriu stoica

        intamplator

        19/06/2011 at 11:51 pm

        • Stolojan a castigat alegerile in PNL in fata lui Stoica, Tariceanu, etc. Iar platforma lui (am fost in sala) a fost iesirea din pactul de neagresiune cu PSD-ul. Ma rog, Stoica si-a explicat decizia prin faptul ca partidul avea nevoie de o perioada de cosolidare dupa ce de abia se tarasera in Parlament. Pana la un punct a avut dreptate. Dar nici unui din cei care se dau astazi cocosi impotriva lui Basescu nu a avut curajul sa i se opuna fatis lui Nastase.

          clemycali

          19/06/2011 at 11:54 pm

          • sa inteleg ca retinerea mea fata de vstoica e justificata?
            tipul nu-mi place din principiu

            intamplator

            19/06/2011 at 11:57 pm

            • Eu nu fac altceva decat sa expun niste fapte. Eu nu am fost de acord cu pactul de neagresiune semnat dupa alegerile din 2000 intre PNL si PSD. Nici nu sunt un fan al lui Valeriu Stoica. I-am apreciat insa intotdeauna perseverenta pe care a aratat-o mai intai ptr reunificarea miscarii liberale si apoi ptr conturarea unei ideologii de dreapta coerenta in Romania. Asa cum am apreciat si faptul ca in momentul suspendarii s-a aflat alaturi de Basescu.
              Asa ca nu cred ca retinerea ta fata de VS este intru totul indreptatita. Dar este adevarat ca nici nu este un personaj din cale afara de simpatic.

              clemycali

              20/06/2011 at 12:03 am

  52. Nu stiu cum vedeti voi dar la mine pagina de web a moldovenilor a intepenit la 33.6% din voturile numarate.

    clemycali

    19/06/2011 at 11:45 pm

  53. Pentru cei care au uitat, retineti un nume: Stelica Barna.

    E consilierul PSD care, impotriva partidului, a votat in 2004 alaturi de Basescu pentru ca pasajul Basarab sa se faca. Lui Basescu ii mai trebuia UN VOT in Consiliul General.

    http://groups.yahoo.com/group/Romania-News/message/2089

    Merita sa cititi, pentru a retrai atmosfera din anii in care Nastase statea cu cizma pe gitul tarii:

    „Scena de mare arta, demna de orice piesa de teatru cu final dramatic, a avut loc in Sala de Consiliu la sedinta de joi, cand consilierul PSD Stelian Barna a pus, prin votul sau, pecetea pe soarta pasajului Basarab. Nimeni nu se astepta la un asemenea deznodamant cand primarul general a anuntat introducerea pe ordinea de zi a sedintei doua puncte suplimentare, unul fiind proiectul Basarab. Intr-o liniste mormantala, inconjurat de toti ceilalti 18 colegi de partid cu mandat in actualul Consiliul General, Barna a stat cu mana ridicata pana la numararea voturilor, sub privirile lor stupefiate.

    Nevenindu-le sa-si creada ochilor ce li se petrece, consilierii Doru Giugula si Victor Stan s-au ridicat in picioare si s-au intors spre scaunul pe care statea „tradatorul”. Gestul lor a fost urmat de ceilalti consilieri PSD, initial pentru intimidare, dar stupoarea a fost, pana la urma, starea care a dominat intreaga sala, cuprinzandu-i si pe consilierii Opozitiei. Ioan Enciu, alt membru de vaza al PSD si consilier in mandatul trecut, dar si in cel actual, isi facuse un obicei, la toate sedintele, din a supraveghea momentele in care se vota, sprijinit de perete. El s-a apropiat de Barna, sa fie vazut mai bine, dar acesta parea ca nu mai vede nimic si pe nimeni si statea linistit cu mana ridicata.

    Traian Basescu s-a ridicat si el de la prezidiu, sa vada mai bine, si, cu mainile in buzunar, a privit curios la ce se petrece in sala. Dupa numaratoarea voturilor, consilierii PSD au parasit in graba incaperea, iar Basescu s-a dus la Barna, la felicitat, i-a strans mana si l-a pupat pe ambii obraji. Unii dintre consilierii Opozitiei au considerat ca este potrivit sa il imbarbateze si ei pe curajos – „Esti tare, Barna!” -, dar cei mai multi l-au privit cu compasiune, gandindu-se la represaliile pe care acesta le va suporta din partea conducerii partidului.

    Precedentul a fost creat de acelasi personaj

    Trebuie sa spunem ca un precedent a existat in una dintre sedintele de consiliu desfasurate in luna iulie a acestui an, el fiind creat tot de Stelian Barna. Atunci insa, consilierii au ales votul secret ca modalitate de aprobare a hotararilor de consiliu, iar lui Barna i-a fost mai simplu. Acest lucru i-a adus castig de cauza primarului general in aprobarea proiectelor privind construirea parkingului de la Gara de Nord si a modernizarii tramvaielor care vor circula pe liniile metroului de suprafata. Incepand cu urmatoarea sedinta de consiliu insa, consilierii PSD au refuzat sa mai voteze in secret, de frica tradarii, chiar daca acest lucru era decis de majoritatea CGMB”

    Cetatean

    19/06/2011 at 11:49 pm

  54. A „cazut” unimedia.md, nu mai pot accesa. Au turbat 👿

    mar

    20/06/2011 at 12:00 am

    • De vreo 10 minute!

      ela

      20/06/2011 at 12:04 am

    • Stiu. De jumatate de ora a intepenit la 33.64% din voturi numarate.

      clemycali

      20/06/2011 at 12:06 am

  55. Cred ca iar au inceput cu gulgutele. Chirtoaca scade abrupt, Dodon creste.
    http://www.hotnews.md/

    mar

    20/06/2011 at 12:10 am

  56. Dondon 50,26 😦

    ela

    20/06/2011 at 12:11 am

    • O sa fie de infarct, mare minune de nu se transeaza sub 0,1%

      mar

      20/06/2011 at 12:14 am

  57. D: 51,22

    ela

    20/06/2011 at 12:13 am

  58. De pe unimedia
    Dorin Chirtoacă49.28%
    Igor Dodon50.72%,62 % din voturi numărate

    eugeni

    20/06/2011 at 12:51 am

  59. Dorin Chirtoacă49.28%
    Igor Dodon50.72%62 % din voturi numărate

    eugeni

    20/06/2011 at 12:52 am

  60. Dorin Chirtoacă49.38%
    Igor Dodon50.62%63,33 % din voturi numărate

    eugeni

    20/06/2011 at 12:53 am

    • NU stiu ce sa zic. Diferenta e mica totusi. Chirotoaca poate inca sa castige.

      clemycali

      20/06/2011 at 12:55 am

  61. Dorin Chirtoacă49.45%
    Igor Dodon50.55%63,67 % din voturi numărate

    eugeni

    20/06/2011 at 12:54 am

  62. Dorin Chirtoacă49.46%
    Igor Dodon50.54%64 % din voturi numărate

    eugeni

    20/06/2011 at 12:56 am

  63. Dorin Chirtoacă49.53%
    Igor Dodon50.47%65 % din voturi numărate

    Unimedia

    eugeni

    20/06/2011 at 12:57 am

  64. Mai este nevoie sa update?

    eugeni

    20/06/2011 at 12:58 am

    • Deocamdata nu. Trebuie sa vedem care e trendul cand se ajunge undeva la 80% din voturi si atunci ne putem face o idee. Cat despre voturile studentilor basarabeni din Romania nu as putea sa ma pronunt. Inteleg ca nu s-a votat la ambasada ci au trebuit sa se deplaseze la Chisinau.

      clemycali

      20/06/2011 at 1:05 am

      • Clemy, au fost organizati si au mers la vot.

        mar

        20/06/2011 at 1:06 am

  65. Nu stiu cum este, dar voturile din strainatate se numara acum?

    eugeni

    20/06/2011 at 1:01 am

    • nu stiu, dar numar extrem de repede. Oare sunt si suburbiile?

      mar

      20/06/2011 at 1:04 am

  66. S-ar ptea sa asistam la o victorie la limita cu voturile din strainatate. (Deja vue )

    eugeni

    20/06/2011 at 1:03 am

    • putin mai sus am spus ca o sa fie rezultat de infarct cu diferenta sub 0,5%. Rectific, o diferenta chair mai mica.

      mar

      20/06/2011 at 1:05 am

      • S-ar putea sa ai dreptate. Chiar si acum diferenta este de sub 1%.

        clemycali

        20/06/2011 at 1:06 am

  67. Cred ca am gresit, nu exista voturi din strainatate.

    eugeni

    20/06/2011 at 1:09 am

  68. Dorin Chirtoacă49.6%
    Igor Dodon50.40%66 % din voturi numărate

    eugeni

    20/06/2011 at 1:13 am

  69. Chirtoaca recupereaza,e pe trend ascendent dar recupereaza foarte incert. O sa fie de infarct.

    clemycali

    20/06/2011 at 1:15 am

  70. Dorin Chirtoacă49.89%
    Igor Dodon50.11%68,33 % din voturi numărate

    eugeni

    20/06/2011 at 1:19 am

  71. Ce cardasie 😦 Ponta a condus la raliu o masina data de Sova.
    http://www.adevarul.ro/actualitate/Dan_Sova-un_altfel_de_baiat_destept_al_energiei_0_502150086.html

    mar

    20/06/2011 at 1:19 am

  72. DC 50,06, ID 49,94

    mar

    20/06/2011 at 1:21 am

    • Da. Si continua sa creasca. 🙂

      clemycali

      20/06/2011 at 1:23 am

  73. Chirtoaca a preluat conducerea 50.06%
    Dodon 49.94% dupa numararea a 68.7% din voturi.

    clemycali

    20/06/2011 at 1:22 am

  74. Dorin Chirtoacă50.46%
    Igor Dodon49.54%69,33 % din voturi numărate

    eugeni

    20/06/2011 at 1:23 am

  75. Incepe sa se distanteze.

    eugeni

    20/06/2011 at 1:24 am

    • Nu chiar. Acum e la 50.1 si Dodon e la 49.9. Va trebui sa asteptam pana la ultimul vot. 😦

      clemycali

      20/06/2011 at 1:30 am

  76. Colegii mei basarabeni mi-au spus ca la ei comunistii sunt exact ca PSDul la noi. Se folosesc de imaginea de stanga dar sunt de fapt mafioti sadea.
    Ca votezi cu un partid comunist ce-si respecta doctrina, pot intelege. Sa votezi mafiotii cu milioane de euro in conturi ce pling de mila saracilor, imi este imposibil sa pricep.
    Vezi exemplul cu Sova, Vantu, Vanghelie, Dragnea, Voiculescu la noi.

    vcaraman

    20/06/2011 at 1:27 am

  77. Din nou a trecut pe plan secund.

    mar

    20/06/2011 at 1:30 am

  78. a scazut din nou sub 50%( 49.98%)

    eugeni

    20/06/2011 at 1:30 am

  79. Si Dodon a preluat din nou conducerea. 😦

    clemycali

    20/06/2011 at 1:31 am

  80. 0,5% diferenta

    mar

    20/06/2011 at 1:33 am

    • E relativ mare diferenta ptr ca Chirtoaca recupereaza foarte incet. Si suntem la aproape 80% din voturi.

      clemycali

      20/06/2011 at 1:35 am

  81. Cred ca se va castiga din contestatii, incredibil cat de strans este scorul.

    mar

    20/06/2011 at 1:35 am

    • Nu trebuie sa te miri. Chirtoaca ar fi castigat detasat daca o parte a partidelor romanesti, ma refer la PSD si USL, nu s-ar fi apucat sa vorbeasca de apropierea relatiilor cu moscova. Moldovenii se uita si ei la sondajele roamensti si se gandesc ca daca viitorul guvern de la Bucuresti vrea relatii „prietenesti” cu Rusia, e bine sa se dea pe langa ei.

      clemycali

      20/06/2011 at 1:37 am

      • Este posibil, plus presiunile care s-au pus pe electorat.

        mar

        20/06/2011 at 1:39 am

      • Influenta rusa este mare

        eugeni

        20/06/2011 at 1:42 am

  82. Si presiunile. Si cred ca Dodon o sa castige in cele din urma. ptr ca am trecut de 80% din voturi numarate si Dodon creste si Chirtoaca scade. 😦

    clemycali

    20/06/2011 at 1:41 am

  83. Clemy, cred ca ai dreptate. Is a lost battle, for now, but not the war….ca sa citam din clasici 🙂

    eugeni

    20/06/2011 at 1:44 am

  84. A inceput sa creasca Chirtoaca.

    mar

    20/06/2011 at 1:51 am

    • Da, dar e putin cam prea tarziu. La 90% din voturi numarate si Dodon are aproape 1% avans.
      Si cred ca lupta ptr Moldova este cam definitiv pierduta. Pana la urma nu poti face nimic cu oameni care nu vor sa isi vada interesele. Sau care cred ca este mai bine ptr ei sa fie in siajul Rusiei decat al UE.

      clemycali

      20/06/2011 at 1:57 am

  85. Atentie ca sunt voturile din Chisinau, mai sunt si suburbiile.

    mar

    20/06/2011 at 1:56 am

    • Si tu crezi ca in suburbii Chirtoaca are mai multe sanse? Cu cat se iese din zonele mai culte, cu atat cresc sansele lui Dodon.

      clemycali

      20/06/2011 at 1:58 am

      • Nu cred ca mai sunt sanse, eu am citit ceva comentarii de pe Unimedia. Merg sa ma culc ca am zi grea. O zi buna

        mar

        20/06/2011 at 2:00 am

      • Nu e asa, Clemy . In centru stau rusofonii. In comunele preorasenesti stau mai multi romani –

        Un tanar de stanga

        20/06/2011 at 7:28 am

  86. Copii, cu regret spun ca e cam stop joc. Chirotaca e undeva la 49.22% si Dodon la 50.72% la peste 90% din voturi numarate. Nu mai are cum sa recupereze matematic.

    clemycali

    20/06/2011 at 2:00 am

  87. Dorin Chirtoacă49.99%
    Igor Dodon50.01%
    97,33 % din voturi numărate

    Se pare ca grasana n’a cantat inca 🙂

    eugeni

    20/06/2011 at 2:58 am

  88. Portalul pro-comunist „Omega” a publicat o ştire în care a afirmă că Biroul electoral nr. 273 din Bubuieci, mun. Chişinău refuză să trimită procesul verbal la Consiliul Electoral de Circumscripţie.

    Potrivit „Omega”, membrii biroului au decis să amîne expedierea procesului verbal până dimineaţă.

    noapte buna

    ela

    20/06/2011 at 2:59 am

  89. Dorin Chirtoacă50.6%
    Igor Dodon49.4%
    100 % din voturi numărate

    eugeni

    20/06/2011 at 5:32 am

  90. Buna dimineata,
    ai dreptate eugeni, vad ca si tvr da rezultatele astea ca sigure. Sa speram ca asa raman.
    Usl -ul nostru o sa puna doliu la butoniera!

    cedric

    20/06/2011 at 8:03 am

    • Iar Nascase sa dea socoteala pentru declaratia de apropiere de Rusia! 😦

      ela

      20/06/2011 at 8:36 am

  91. Mai fratilor, buna dimineata! 🙂

    M-am culcat cu Dodon cistigator si m-am trezit cu Chirtoaca primar 🙂

    Parca am mai vazut undeva scorul asta, 50,6% la 49,4%, dupa ce seara era invers 😆

    Bravo chisinauenilor care nu s-au lasat si au transmis un extraordinar semnal politic tarii intregi! Superrrrrrrrrrrrrrrr!

    Cetatean

    20/06/2011 at 8:04 am

  92. mama, mama, abia astept sa ii aud pe Ponta si pe Crin, dupa ce in turul I se bucurau ca a pierdut Chirtoaca, „omul lui Basescu”. Niste tradatori de natie, astia doi, merita batuti cu fringhia uda peste cap in Piata Rosie.

    Cetatean

    20/06/2011 at 8:23 am

  93. La noi, se apropie funia de par:
    http://www.ziare.com/politica/reorganizare-teritoriala-romania/de-la-bruxelles-se-apropie-un-tsunami-1101920
    he-he, sa-i vedem ce mai zic domnii Ponta si Antonescu! Tot Basescu o fi de vina?

    cedric

    20/06/2011 at 8:25 am

  94. Dragnea regreta tare ca nu s-a ales din „victoria” lui Geoana decit cu o pipaiala nevestii acestuia si cu niste ocheade. Acum trebuie sa dea bani inapoi Europei, iar nevasta lui Geoana nu il mai place 😉

    Cetatean

    20/06/2011 at 8:28 am

  95. Buna dimineata, ma bucur nespus de victoria de la Chisinau 😆 S-al vad pe Bombo cum explica aceasta victorie si atitudinea lui.
    Si a fost de infarct.

    mar

    20/06/2011 at 8:38 am

  96. Crezi ca Dragnea va da banii inapoi? El ramane cu afacerile iar datoria o plateste „statul”, ca deh, ii revine obligatia sa plateasca oalele sparte.

    cedric

    20/06/2011 at 8:39 am

    • Nu Cedric, banii nu cred ca se pot da inapoi. Dar cu siguranta va ajunge la „odihna si tratament”.

      mar

      20/06/2011 at 8:40 am

  97. Cedric, sincer nu stiu cum e, insa daca europenii fac audit si gasesc ca CJ Teleorman a atribuit ilegal contracte, statul trebuie sa il haleasca pe Dragnea. probabil ca intii va plati Romania, normal, insa dupa aia trebuie sechestrat asigurator tot ce misca si se cheama proprietatea lui Dragnea. Numai sa nu divorteze si sa puna averea pe numele sotiei, pentru ca, deh, proprietatea infractorilor e sfinta, garantata constitutional.

    Cetatean

    20/06/2011 at 8:41 am

  98. Tocmai, are grija CCR de proprietatile „licite” asa ca Dragnea va ramane si cu proprietatile si cu mustata , intacte!

    cedric

    20/06/2011 at 8:45 am

  99. Off topic. Merita sa va uitati la comentariile de pe unimedia.

    mar

    20/06/2011 at 8:50 am

  100. Doar 4,4 mil lei icasati ilegal de Sova& Tonta ca senior partener 😦 Se pare ca asa se explica atacurile la Blejnar
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/capusele-social-democrate-au-pontat-ilegal-1-milion-de-euro-la-turceni-si-rovinari-934560.html

    mar

    20/06/2011 at 8:58 am

  101. neata,

    ma bucur ca fix in urma cu 2 saptamini am spus aici, ca va cistiga Chirtoaca, chiar daca la mustata
    🙂

    +

    Tom Gallagher
    http://www.romanialibera.ro/opinii/comentarii/perceptia-altora-despre-romania-228848-pag1-order0-redactie0.html

    skorpion

    20/06/2011 at 9:01 am

  102. Buna Dimineata 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    20/06/2011 at 9:04 am


Comentariile sunt închise.