Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Breaking News: Grecia a primit un ultimatum financiar

Grecia  a fost anunţată ca nu va primi cea de a cincea tranşă a planului de salvare (12 miliarde de euro) daca nu va revizui si implementa cu seriozitate planul de austeritate.  Conform ziarelor centrale europene, Jean-Claude Trichet, seful BCE (Banca Centrala Europeana)  a fi afirmat că banca nu va mai accepta obligaţiuni greceşti dacă termenele de rambursare sunt prelungite. Banca Centrală Europeană a hotarat că restructurarea datoriei greceşti va avea „consecinţe catastrofale„, deci a refuzat aceasta optiune. BCE reacţionează astfel la planul de restructurare partial (soft) discutat de către statele membre în acest moment. Financial Times Deutschland, adaugă că ieri (18 mai), troica compusa din BCE, FMI şi Comisia Europeană „a avertizat sever Atena”.

Guvernul grec a fost anunţat ca are trei săptămâni la dispoziţie pentru a-şi revizui planul de austeritate, cu riscul, în caz contrar, de a nu-şi mai primi cea de a cincea tranşă a planului de salvare (12 miliarde de euro pentru un total de 110 miliarde). Fără aceşti bani, „Grecia nu va mai putea rambursa datoriile luna viitoare şi nici plăti funcţionarii şi pensionarii„, explică De Volkskrant. Troica este îngrijorată căci Atena nu este în măsură să-şi aducă deficitul bugetar la 7.6% după cum promisese. Guvernul grec „trage de timp în lupta împotriva fraudei fiscale (masive)” asta a fost parerea majoritatii participantilor la mitingul de ieri.

The Guardian afirmă ca Grecia ar putea fi „următorul Lehman Brothers„, banca al cărui faliment în 2008 a fost de fapt declanşatorul crizei financiare. Ziarul mentioneaza  două posibilităţi:

Prima ar fi transformarea uniunii monetare în uniune politică şi crearea mecanismelor bugetare necesare transferării resurselor într-un spaţiu fiscal unic. Aceasta ar răspunde ambiţiei creatorilor euro şi ar admite că actualul compromis este instabil prin natura sa.

A doua ar fi admiterea înfrângerii anunţând planuri elaborate prudent pentru o Europă cu două viteze, a cărei parte periferică ar fi legată de nucleu prin rate de schimb fixe însă ajustabile. Nici una dintre aceste opţiuni nu pare însă probabilă, chiar dacă şi căderea Lehman a arătat de fapt limitele acestui stil de a drege cât de cât lucrurile. Viitorul zonei euro nu va fi decis nici la Atena nici la Lisabona ci la Paris şi în Germania. Cele două ţări grele au investit tone de capital politic în „Proiect” şi insistă pentru ca el să nu facă nici faliment şi să nu fie nici prilej de abandon al clubului.

Surse:
The Guardian
Financial Times Deutschland.
De Volkskrant

Written by Theophyle

19/05/2011 la 7:50 pm

68 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Buna seara,
    Presedintele Basescu la tvr1 la ora 21

    cedric

    19/05/2011 at 8:18 pm

  2. Grecia si Germania sunt indisolubil legate chiar si fara vointa lor. Citeva mari banci germane sunt prinse cu „coada” in balta inghetata a Greciei. O „miscare” brusca sau imprudenta ar duce la alte dezechilibre nedorite.

    Cateva randuri ale unui apologet inflacarat al kapitalismului contemporan…Dragos Paul Aligica.
    Revenit la sentimente mai bune.

    “De mai mult de o jumatate de secol, o parte semnificativa si influenta a decidentilor economici si politici occidentali impartaseste presupozitia ca economia simbolica –bani, credit, titluri finanicare- sunt esenta economiei iar marfurile, productia, economisirea, munca sunt „valul realitatii“. Aceste lucruri concrete, scrie un mare ganditor al secolului trecut (marfurile, productia, munca) sunt vazute ca fiind “determinate de evenimentele monetare: oferta de moneda, creditul, nivelul dobanzii, etc. Bunurile, serviciile, productia, productivitatea, cererea, ocuparea fortei de munca si in ultima instanta preturile, toate sunt variabile dependente in raport cu evenimentele macroeconomice ce au loc la nivelul dinamicii simbolurilor monetare“.

    O buna parte a elitelor occidentale a ajuns asadar sa fie convinsa ca poate genera prosperitate si stabilitate prin controlul banilor si creditului. Iar acest control este cheia controlului social. Convingerea in cauza s-a transformat in principiu de organizare sociala. Sigur ca relatia dintre, pe de o parte, „economia reala“ a marfurilor, serviciilor, a muncii si, pe de alta, „economia simbolurilor“ a monedei si creditului a fost in mod continuu vizata de catre potentatii si “inginerii financiari” din toate timpurile. Nu e ceva descoperit in a doua jumatate a secolului 20. Noutatea este gradul in care in ultimii 50-60 de ani multi occidentali au ajuns sa creada in capacitatea cvasi-magica a economiei simbolice de a rezolva problemele economiei reale. Gradul in care “ingineria financiara” a ajuns sa fie alfa si omega strategiei economice este incredibil.”

    http://www.contributors.ro/fara-categorie/dincolo-de-scandalul-dominique-strauss-kahn-ce-conteaza-si-un-anunt/

    STRAJNIK

    19/05/2011 at 8:28 pm

    • STRAJNIK,
      Te-am citit si raspuns si prima data. Cititorii blogului citesc si postari anterioare. Iti Raspund si aici ce ti-am raspuns dincolo:

      Aligica scrie exceptional si fiecare cuvant pe care il scrie este adevarat! Are tot respectul si sustinerea mea!

      Niciodata nu a scris altceva si nici nu a gandit altfel!

      Theophyle

      19/05/2011 at 8:32 pm

    • Buna seara.
      Incearca sa intri pe bloguri unde se discuta despre bursa de valori, derivate, speculatii pe cursul valutelor si din astea si emite o parere de genul celei din articol, sa vezi ce ti-o iei, precum ereticii si blasfemiatorii.
      Eu am incercat o data. 😀

      Gino

      19/05/2011 at 8:41 pm

      • Gino salut 🙂
        Nu intru prietene. Eu sunt un conservator am scris despre asta si am pus ca pagina de garda! Deci eu cred numai in munca si derivatele ei ca valori finite si tangibile. Hartiile le las altora!

        Theophyle

        19/05/2011 at 8:48 pm

  3. Inca odata buna seara Theophyle,
    Ce va urma in Grecia? Ce se poate intampla cu o tara falimentara? E premiera parca situatia asta.
    Si daca renunta la euro? Ar fi o solutie?
    Multe intrebari, dar nu-mi dau seama cum pot iesi din dezastru si ii afecteaza si pe ceilalti europeni.

    cedric

    19/05/2011 at 8:28 pm

    • salut Cedric 🙂
      Chiar nu stiu 😦 Inca nu s-a intamplat in Europa.

      Theophyle

      19/05/2011 at 8:30 pm

    • Suma in discutie (luata prin comparatie, desigur) e prea mica pentru a destabiliza un intreg sistem edificat cu atentie. Amenintarea grecilor nu e nici, macar, subtila.
      A mai existat un precedent si tot in zona. Bulgaria. Urmat de un „consiliu monetar”. Sub supraveghere germana(ce cauta neamtzu’ in Bulgaria). La o dunga de situatia bulgarilor am fost si noi…

      STRAJNIK

      19/05/2011 at 8:57 pm

  4. Seara buna
    Se pune presiune pe Grecia din cauza ca „lălăiesc” niste reforme esentiale dar care ar taia din privilegii dar si din voturile politicenilor de familie . (din tata in fiu ).
    1- statul grec habar nu are de ce anume detine (cladiri , terenuri ,infrastructura, etc ) . A venit UE sa le spuna ca la 280 miliarde de euro de proprietati de stat , vinzarea unora pentru cifra de 50 miliarde ar face bine bugetului . Seamana cu situatia din o alta tara ? 🙂
    2- fiscul grec urmareste vinzatorul din piata dar se lasa cumparat usor de evazorii fiscali mijlocii si mari . Seamana cu situatia din o alta tara ? 🙂
    3- Au dat pensi la toti si cu gramada . Acum au frica sa taie din ele ca voturile sint si acolo . Seamana cu situatia din o alta tara ? 🙂
    4- Au o gramada de bugetari si firme proprietate de stat. Proprietate de stat in totalitate sau in parte . Locuri de pus rudele politicienilor , prietenii sau politicienii insusi . Deci reforma aici duce la pierdere de bani pt. partide dar si pierdere de voturi . Seamana cu situatia din o alta tara ? 🙂
    5- Au facut niste mici reforme strigind : uite comunitatea internationala ce sacrificii am facut ca iese lumea pe strada. Seamana cu situatia din o alta tara ?
    6- Tara nu se poate imprumuta de pe piata internationala . Se cer dobinzi enorme ( 14 – 17 % anual ) Si atunci stau la mila BCE si FMI . Seamana cu situatia din o alta tara ? 🙂
    7 . Nu exista revenire la realitate fara suferinta. Imprumuturile externe au aminat doar falimentul , nu au rezolvat nimic din problemele de baza a societatii . Si politica se teme de urmarile catastrofale . Pentru pierderea privilegilor dar si a puterilor . Seamana cu situatia din alta tara ? Nuuuuuu ! 🙂 La noi sint inca care promit ca daca vin ei la putere maresc numarul de bugetari , maresc pensile dar si salarile .
    Daca ati citit tot si cu atentie , sa aveti o seara buna ! 🙂

    Ștefan A.

    19/05/2011 at 8:49 pm

    • Buna seara, buna seara.
      Romania nu este inca in situatia Greciei. Dar poate ca te referi la o alta tara.
      Cat despre solutia pe care o vor adopta in final, eu cred ca dupa ce or sa o mai tarnoseasca o vreme (bancile franceze si apoi cele germane au o expunere mare la datoria greceasca) vor accepta cea de a doua varianta, cea a Europei cu doua viteze.

      clemycali

      19/05/2011 at 8:53 pm

    • Salut Ste 🙂
      100% dreptate. Sa vedem ce se intampla luna viitoare cand nu vor avea bani pentru pensii si salariile bugetarilor. Euro nu pot tipari, deci sa vezi atunci veselie 😦

      Theophyle

      19/05/2011 at 8:53 pm

    • Salve Stefan 😆 ,ca doua picaturi de apa seamana(cu datoria publica ei stau insa mult mai rau)

      mircea

      19/05/2011 at 8:56 pm

  5. seara buna Theophyle all 🙂

    Boala lunga moarte sigura zice o vorba veche.Pe cine nu lasi sa moara nu te lasa sa traiesti,alta vorba.
    Cu grecii cred ca iese urat. 😦

    mircea

    19/05/2011 at 8:50 pm

    • mircea 🙂
      salut! Asa este. Problema ca nnu stiu cum naiba se termina si cum o sa ne influenteze pe noi.

      Theophyle

      19/05/2011 at 8:54 pm

  6. Ma tem ca am ratat la nustata „şansa” de a fi noi eroii unui asemenea Breaking news.
    Buna seara.
    (Parca Arheeentiiinaaaa a avut o situatie de faliment acum ceva ani.)

    victor L

    19/05/2011 at 8:55 pm

    • A avut. Cand poporul a luat cu asalt Parlamentul de la Buenos Aires si au schimbat 5 presedinti in trei zile 🙂

      clemycali

      19/05/2011 at 8:56 pm

      • Decembrie 2001.”Asistent” FMI, debutantul, pe atunci, Franks.

        STRAJNIK

        19/05/2011 at 9:04 pm

  7. pardon, mustaţă

    victor L

    19/05/2011 at 8:55 pm

    • salut Victot 🙂
      Roaga-te la Providenta sa nu ajungem noi in locul lor 😦

      Theophyle

      19/05/2011 at 8:59 pm

  8. Theophyle

    19/05/2011 at 8:59 pm

  9. Al naibi chestie numai vesti bune astazi 😦 Parca ar fi marti 😦

    Theophyle

    19/05/2011 at 9:00 pm

  10. A inceput interviul cu presedintele la tvr 1

    cedric

    19/05/2011 at 9:02 pm

  11. eu cred, romania, a fäcut ce a trebuit.

    nu intzeleg besmeticii ce se revoltä.

    grecii , vor face urat, cu munca stau mai greu.

    theo

    19/05/2011 at 9:05 pm

  12. Buna seara
    presedintele la tvr

    ela

    19/05/2011 at 9:08 pm

  13. Theophyle
    As vrea sa lamurim o chestie . 🙂
    Bancile se pot imprumuta direct de la BCE . In schimbul banilor , lasa niste garantii . Care sint titluri de stat . Adica dai 1 miliard in titluri de stat la BCE ca garantie si primesti 1 miliard euro . Bani gheata cu dobinda de platit , 1 % pe an . Amenintarea facuta de seful BCE se refera tocmai la garantia asta . In caz ca cineva 🙂 , undeva 🙂 , decide sa reduca datoria publica greceasca sau sa prelungeasca durata imprumuturilor acordate , BCE nu va mai accepta titlurile de stat grecesti ca garantie . Deci bancile grecesti ar ramine fara finantare . Si asta produce un efect in lant . Atit in Grecia dar si prin alte tari unde sint prezente acestea . Capisci 🙂 ?
    BCE se opune unei restructurari a datoriei Greciei deoarece sint ei ferm convinsi ca ar avea aceleasi pretentii si restul tarilor numite PIIGS . Nu poti sa faci exceptie pentru unu si restul nu . 🙂
    Le este frica de crearea unui precedent care sa justifice pretentii din partea altor tari .

    Ștefan A.

    19/05/2011 at 9:24 pm

    • Stef 🙂
      Eu am inteles cand am scris ceea ce am scris 🙂 Tu crezi ca grecii vor intelege de ce nu vor mai primii salariile 13-14 ?

      Theophyle

      19/05/2011 at 9:27 pm

      • Sa te gindesti ca mini reforma guvernului grec prevedea o reducere cu cam 30% a salariului 13 si 50% a salariului 14 . 🙂

        Pentru cine zice ca nu sintem in situatia grecilor 🙂
        anul trecut , pe linga banii FMI care au mers la BNR statul roman a imprumutat si 5 miliarde euro de la UE cu destinatie precisa si scrisa oficial . PLATA DE PENSI SI SALARII . 😆
        5 miliarde euro = mai mult de 20 miliarde lei noi. Anul asta vom avea 20 miliarde lei in plus pentru a nu apela la noi imprumuturi? Mai ales ca 3 categorii de pensionari ( MApN, SRI si MI , daca nu ma insel ) au fost bagati tot pe spinarea sistemului national de pensi .

        Ștefan A.

        19/05/2011 at 9:36 pm

    • Cu BCE se descurca grecii.
      Problema e cu bancile(comerciale ca sa zic asa). Care sunt entitati private. Au cumparat titluri de stat grecesti cu fonduri private(inclusiv fonduri de pensii). E adevarat, dobanda nu mai era ca intre „tovarasi” de Uniune. De 1%.

      STRAJNIK

      19/05/2011 at 9:43 pm

      • Bancile grecesti au cam 40 miliarde in titluri de stat si fondurile de pensi au cam 20 miliarde investite tot in tilurile de stat . Datele sint aproximative . Nu am chef ( lene) sa deschid dosarul pe care e scris Grecia pentru a vedea cifrele exacte. 😆

        Ștefan A.

        19/05/2011 at 9:50 pm

  14. Pentru cel ce da sfaturi celor ce zic ca nu sintem in situatia grecilor.
    NU, nu sintem in situatia grecilor (chiar, sa ne uitam la cit au imprumutat grecii si cit prostul de Boc); anul asta imprumuturi nu mai exista pentru pensii si salarii. Parca asa se zicea, ca acordul e doar preventiv.
    Si daca te inseli? pensiile pentru cele 3 categorii se calculeaza dupa un sistem unitar (legea 19 din 2000), dar cum naiba sa crezi ca vor primi bani de la fondul de pensii civil? institutiile respective aveau si au fondul lor de pensii. Poate cu timpul se vor unifica.
    Si imi aleg si eu felul tau de argumentare: sper sa nu ma insel.
    Salut, Stefan A.

    victor L

    19/05/2011 at 9:57 pm

    • Salut victor L
      – Bugetul MApN a fost redus serios in acest an tocmai pe motiv ca nu mai e obligata aceasta institutie sa plateasca din banii ei pensile . Practic banii pentru pensi vin din fondurile CAS + diferenta pusa de stat . Ca pe talonul de pensie e scris MApN sau nu , e mai putin important . Ca fondul de pensi national este in deficit , se stie de ani buni . Va fi si mai in deficit .(plateste mai mult decit incaseaza )
      – In acest an deficitul bugetar convenit cu FMI va fi egal cu 4,4 % PIB (daca nu ma insel 🙂 ) . Asta inseamna ca statul roman se va imprumuta in plus cu echivalentul a 4,4 % PIB . Scriu in plus caci oricum e nevoit sa se imprumute . Anual scad cam 11 miliarde euro imprumutati din bancile aflate pe teritoriul tarii . Deci mai bine de 44 miliarde lei sint necesari pentru a platii imprumuturi mai vechi ajunse la scadenta. Practic aceasta datorie se „rostogoleste” din an in an .Ca si dobinda aferenta . Adaugam dobinda anuala pentru toate imprumuturile statului + noua datorie de facut pentru a acoperii deficitul bugetar anual . Concluzie : Si in 2011 datoria publica va creste . In valori absolute dar si in procente .
      Statul roman a facut o imitatie de reforma . Ca grecii . Doar ca acestia din urma au ajuns la cifre extrem de ridicate de datorie publica .
      Din acest punct de vedere , nu conteaza marimea datoriei . Conteaza daca esti in stare sa o platesti + dobinzile sau nu . Grecii au probleme la datorie 116 % PIB . Noi deja avem nevoie de ajutor financiar extern ( FMI, UE, BM ) la procente de datorie publica mult mai redusa .
      PS . Anul urmator (2012) incepe si plata datoriei facute cu FMI . In rate anuale . Sint tare curios de unde vor scoate banii fara noi imprumuturi .

      Ștefan A.

      19/05/2011 at 10:23 pm

      • victor L .
        Personalul militar trimis in pensie anticipata pentru a bifa sarcina pusa de a reduce numarul de ofiteri (cum cerea NATO ), a avut pensile calculate din pix . Cum poti sa dai unui capitan in virsta de 38 de ani si 10 luni o pensie de peste 2.000 lei ?
        De aici si problemele cu recalcularea acestor pensi . Nu exista un dosar de pensionare cu specificarea unitatilor unde au muncit acesti domni si salarile realizate anual . Exista doar o hotarire tip : pensionat anticipat conform legii x din data y.
        Culmea ca au decis la inceput sa trimita acesti oameni sa caute in arhive documentele privind vechimea lor in munca . 🙂 Care arhive ? Cei aflati in securitate si trecuti fortat in MApN in 1989 de unde pot sa aduca aceste adeverinte ca arhiva securitatii cu cadre , salarii a fost distrusa sau ascunsa ? 🙂

        Ștefan A.

        19/05/2011 at 10:33 pm

        • NU E ASA DE SIMPLU. Inainte de legea pensiilor, pensiile militare erau indexate pe solda activilor. Si cum erau CINCI MII de colonei la pensie, coloneii activi nu puteau migra catre salarii NATO. Idem si pt. ceilalti ofiteri si cadre. Era deci importanta desprinderea (care si-a avut costul ei). In plus, bugetul armatei trebuie cheltuiet pt.chestii militare nu pt. pensii.

          cinic

          20/05/2011 at 7:27 am

  15. Buna seara! 🙂

    Cred ca ati ratat, in discutiile despre Grecia, declaratia Presedintelui:

    „Ca program intentionez ca in perioada urmatoare sa trimit pe circuit proiectul de revizuire al Constitutiei. El preia decizia luata de romani la referendum, de parlament unicameral si multe din hotararile CC care au clarificat articole ale actualei Constitutii, ca sa nu mai fie discutii”.

    In perioada urmatoare, inseamna, pentru Basescu (la cum il stiu eu), maxim 2 saptamini.

    Cetatean

    19/05/2011 at 10:07 pm

    • C,
      Te completez 🙂 si organizarea alegerilor din 2012 ca Parlament unicameral.
      De asemenea sustinerea reorganizarii administrative pe regiuni.

      mar

      19/05/2011 at 10:10 pm

  16. mar, eu am ajuns acuma acasa si nu am vazut decit transcrierea, insa as fi vrut sa vad si interviul.

    Iese ditamai batalia politica acus. Basescu vorbeste de stabilitate, insa toarna gaz pe foc de i ia pe toti mama dracului cind aud de unicameral si 300 😉

    Cetatean

    19/05/2011 at 10:13 pm

    • Asa e 🙂 Eu cred ca atunci cand Basescu a vorbit de stabilitate s-a referit strict la pastrarea lui Boc in postura de premier. In primul si in primul rand ptr ca nu vrea sa dea grupului BVB marja de manevra. In rest o sa iasa o zbatere in Parlament de toata frumusetea. 🙂

      clemycali

      19/05/2011 at 10:26 pm

      • clemy, ti-am citit articolul si sunt de acord cu tine 100 %. Eu cred ca proiectul va fi trimis fix cu un an inainte de alegerile din 2012, locale, adica va fi trimis cam la sfirsit de mai – inceput de iunie in parlament.

        Boc ramine premier, si o eventuala demitere sau demisie a sa va fi folosita in lupta pentru Constitutia cea noua.

        PSD deja a inceput sa dea semne de frica, au iesit preventiv la atac, semn ca stiu ca nu mai e mult. Insa vine tavalugul.

        Cetatean

        19/05/2011 at 10:31 pm

        • USL-ul a intrat in campanie 😦 Calarasul este plin de afise electorale, am avut un soc cand am vazut ptr. ca nu intelegeam ce se intampla 😦 Este horror sa-i vezi de acum pana la anul pe toate zidurile, la toate intersectiile.

          mar

          19/05/2011 at 10:36 pm

          • Au intrat in campanie dar rateaza temele de discutie. Agenda alegerilor generale si locale va fi dictata de Basescu si va insemna noua Constitutie, parlamentul unicameral, deficitul bugetar de 3%, aderarea la euro, etc. Teme de care USL nici nu vrea sa auda ptr ca nu are argumente capabile sa rastoarne retorica prezidentiala. Asa ca incep campania electorala cu un an si jumatate mai devreme in speranta ca vor putea sa-si mentina atat propria retorica cat si capitalul electoral cumulat pana in prezent. O mare greseala pe care o vor plati scump la urne. Campaniile electorale au propria lor viata. S-a vazut clar in campania prezidentiala trecuta.

            clemycali

            19/05/2011 at 10:43 pm

            • Pe langa uzura care se instaleaza intervin si cheltuielile necesare ptr. sustinerea panotajului, care vor fi semnificative.
              Senzatia mea este ca opozitia nu are strategia necesara, nu are nimic cu care sa vina in contrapondere 😦 Nu ca ai nostrii sunt mai cu motz, practic s-a intrat intr-un punct mort. Tot piratul face cartile si anunta marile teme.

              mar

              19/05/2011 at 10:53 pm

        • Imin pare bine ca esti de acord cu teza expusa de mine 🙂
          Nu cred ca se va incheia luna fara ca Basescu sa porneasca muzica. Si mai cred ca Boc va ramane premier pana dupa votarea noii Constitutii. Poate ca Basescu va oferi un premier tehnocrat care sa organizeze alegerile generale in schmibul voturilor PSD la modificarea Constitutiei. Si mai cred ca Basescu va negocia direc cu PSD-ul peste capul lui Ponta care oricum nu conteaza in jocul asta si lasand pe dinafara total PNL-ul. Chiar cred ca la alegerile generale nu se va mai discuta de USL. Parlamentul unicameral arunca in aer orice socoteala electorala mai veche.

          clemycali

          19/05/2011 at 10:39 pm

          • usl-ul nu intra ca usl in alegerile din 2012, pararea mea. Se vor desparti.

            Daca pica Boc, premier tehnocrat, nu inainte de Guvern de uniune nationala. Insa Basescu va juca tare, daca resping de doua ori un premier, alegeri generale anticipate.

            Cred ca in toamna lucrurile se vor incinge la propriu in Parlament, acuma doar vor lua foc.

            Cetatean

            19/05/2011 at 10:55 pm

            • Nu vor intra ptr ca in lumina noilor discutii constitutionale, cu un parlament unicameral, este in dezavantajul PSD sa intre in alegeri intr-o alianta in care ei sa duca greul. Dar ai dreptate: balciul va fi in in Parlament in toamna, atunci se vor duce si negocierile grele. Iar marii perdanti se vad de pe acum: grupul BVB (total iesit din orice discutie ptr ca nu mai au ce oferi) si liberalii care devin balast ptr PSD.

              clemycali

              19/05/2011 at 11:07 pm

      • merci! 🙂

        Cetatean

        19/05/2011 at 10:31 pm

  17. Un anunt cu adevarat important facut la Casa Alba cu putin timp in urma. Cred ca urmeaza framantari importante.
    http://www.reuters.com/article/2011/05/19/us-obama-mideast-idUSTRE74A48V20110519

    STRAJNIK

    19/05/2011 at 10:16 pm

    • Le sterge egiptienilor un miliard de dolari datorie fata de USA si le da garantii pentru a avea acces la alti 2 miliarde de imprumuturi .
      Au bani girla americanii !!!! 🙂
      Noroc ca au depasit si ei 100 % datorie publica . (140 % daca includem si Fannie Mae + Freddie Mac) Miliard in plus , miliard in minus , ce conteaza . 😆

      Ștefan A.

      19/05/2011 at 10:38 pm

      • Obama a zis ceva de frontierele existente inaintea razboiului din 1967. Chestiunea asta aprinde spiritele.

        Netanyahu rejects total pullback to 1967 borders

        STRAJNIK

        19/05/2011 at 10:45 pm

        • Stiu. In Israel sunt deja foc si para pe chestia asta. Bibi urmeaza sa vina maine la Washington.
          De ce a trebuit sa amestece Egiptul cu conflictul israeliano-palestinian nu voi intelege niciodata.
          Stai sa vezi cand noul parlament egiptean „democratic ales” va anula tratatul de pace cu Israelul. E doar o chestiune de timp.

          clemycali

          19/05/2011 at 10:49 pm

        • A zis sa se retraga Israel inapoi in cadrul granitelor din 1967 .
          Nu este de acord cu decizia israeliana de a avea capitala tarii la Jerusalem .

          Eu zic : groase probleme politice bilaterale in curind .

          Ștefan A.

          19/05/2011 at 10:49 pm

  18. (Reuters) – Prime Minister Benjamin Netanyahu said on Thursday Israel would object to any withdrawal to „indefensible” borders, adding he expected Washington to allow it to keep major settlement blocs in any peace deal.
    http://www.reuters.com/article/2011/05/19/us-obama-mideast-netanyahu-idUSTRE74I6JO20110519

    STRAJNIK

    19/05/2011 at 10:28 pm

  19. buna seara:
    ce avem/
    avem o moneda unica castrata;nu exista o baza fiscala pentru euro;
    the guardian nu e intre preferatii mei,dar cred ca aici are dreptate:cele doua solutii par singurele viabile;probabil prima va fi cea aleasa impreuna cu intarirea controlului bugetelor nationale
    pina la urma asta se si intimpla deja;cetatenii tarilor din cat 2-portugalia,spania,grecia-cei vechi-presteaza servicii prost platite pentru cei din cat 1
    ca acum locul menajerelor,bonelor ,salahorilor,instalatorilor a fost luat de noii veniti nu e nici o problema;e loc si pentru cei dinainte la munca prost platita,mai e nevoie de chelneri si altele;
    asa va arata eu: sa zicem -fortat-ca imeriul britanic la apogeu,cu ‘ britanicii” si celalti;
    pentru mine necunoscuta este unde va ta italia?

    intamplator

    19/05/2011 at 10:42 pm

    • salut intimplator 🙂
      Condivid opinia dvs . . 🙂
      Italia va fi in buda ! 😆 Cu datoria pe care o are , cum dracu o poate reduce ? Sa zicem de 10 % fara sa taie in carne vie ?

      Ștefan A.

      19/05/2011 at 10:45 pm

    • In afara acestei uniuni intarite care nu beneficiaza de sprijin popular nici in Franta, nici in Germania si pe nicaieri in UE. Ca asta vor incerca in prima faza este absolut clar. Ca se vor izbi de o rezistenta a opiniei publice din toate directiile iarasi este clar. Asa ca vor ajunge la scenariul doi care ar fi trebuit sa fie avut in vedere inca de la inceput.

      clemycali

      19/05/2011 at 10:52 pm

  20. Stefan A.,
    daca te-as crede, la anul ar scrie Theophyle un Breaking News cu Romania in faliment; dar nu cred in previziunile tale, sint prea prapastioase.
    iRealitatea si Anatemele au inoculat in noi, subliminal, tot ce e mai rau. Nu mai vedem nimic bun.
    Nu ajunge ca sintem pe crestere, ca multe sectoare economice isi revin, am vrea sa fim la nivelul nemtilor ori al chinezilor.
    Oricum, nu cred in previziunile gen pe 21 vine sfirsitul lumii.
    Noapte buna, tutulor.

    victor L

    19/05/2011 at 10:45 pm

    • Noapte buna victor L
      Ca nu sintem in faliment ca Grecia , e clar .
      Ca avem toate simtomurile care au dus Grecia la faliment , e la fel de clar .
      Oricum , nu vom da faliment . Ne vor sustine altii si ne vor „impunge” ca si pina acum sa facem ceva reforme .
      Nu vad nici Realitatea tv dar nici Antena .
      Ca nivelul de trai a scazut si va scadea , indiferent cine condute tara , e o alta chestie clara .

      Ștefan A.

      19/05/2011 at 10:54 pm

      • In cele din urma, din tot acest iures vor pierde, intr-un final, bancile(comerciale). Nu au nici o „divizie” (militara, se intelege) in subordine si nici vreo „tiparnitza” de bani la indemina.
        Dupa ce echilibrele se vor restabili(un reset profund) se va da „start joc”. Data viitoare daca nu vor fi capabile sa-si stapineasca lacomia….

        STRAJNIK

        19/05/2011 at 11:05 pm

  21. Strauss Kahn a fost eliberat pe cautiune

    cedric

    19/05/2011 at 11:03 pm

  22. Scuze mar, nu am vazut ca ai scris deja

    cedric

    19/05/2011 at 11:04 pm

    • nu este bai 🙂 Nu cred ca au mai avut motive sa-l tina ascuns, sfarsit previzibil.

      mar

      19/05/2011 at 11:07 pm

      • Era clar ca se va ajunge la cautiune. Eu ma tem insa de altceva: ca politia new yorkeza si procurorii sa nu fi sarit calul neavand probe super solide. Spun asta dupa ce am citit cu atentie atat ziarele franceze cat si cele americane. Si nu ma numar printre adeptii teoriilor conspiratorii care bantuie presa din Hexagon.

        clemycali

        19/05/2011 at 11:10 pm

        • Multe semne de intrebare, am constata ca a mai aparut un personaj in decor.

          mar

          19/05/2011 at 11:19 pm

          • Intr-adevar, a aparut un alt angajat al hotelului care i-a deschis usa cameristei. Usa care era intredeschisa. Hotelul nu are camere de luat vederi pe holuri si daca usa era intredeschisa, intreaga time line a procurorilor are de suferit. In plus, la 15 minute de la atac, DSK e vazut luand pranzul in compania unui amic.
            Sotul meu, care e american, sustinea zilele trecute ca e posibil ca totul sa fi inceput ca o incercare de santaj care a scapat din mana celor care au planuit totul. Initial nu ma numaram printre cei care isi puneau intrebari dar cu cat ies la iveala diverse amanunte incep sa-mi pun intrebari.

            clemycali

            19/05/2011 at 11:29 pm

  23. Buna seara,

    Altceva interesant

    China has agreed to provide 50 more JF-17 fighter jets to Pakistan on an „expedited” basis, a spokesman for the Pakistani air force said, one of the most concrete illustrations yet of how China could fill the vacuum if the U.S. scales down its aid to Pakistan following the raid that killed al Qaeda leader Osama bin Laden.

    http://online.wsj.com/article/SB10001424052748704083904576333192239624926.html?mod=googlenews_wsj

    Pakistan’s efforts to showcase its close ties with China are causing consternation in the U.S.

    During a hearing of the Senate Foreign Relations Committee Tuesday, Republican Senator Jim Risch of Idaho expressed frustration at Mr. Gilani’s statement that China was Pakistan’s „best friend” despite billions of dollars of U.S. aid over the last decade.

    „It just—it just doesn’t make sense…Because, frankly, I’m—I’m getting tired of it, and I think Americans are getting tired of it as far as shoveling money in there [to] people who just flat don’t like us,” he said, according to a transcript.

    At a hearing of the House Foreign Affairs Committee last week, Congressman Michael McCaul (R) of Texas raised particular concern about whether U.S. military aid had been diverted into the JF-17 program.

    Radu Ionescu

    19/05/2011 at 11:05 pm

  24. Buna Dimineata 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    20/05/2011 at 7:46 am

  25. […] Read the original: Breaking News: Grecia a primit un ultimatum financiar […]


Comentariile sunt închise.