Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Am avut convenţie!

Pe timpuri, cand eram flăcău, televiziunea americana publica un spot publicitar al cunoscutului producator de lenjerie intima de dame, “Triumph”, care se termina cu sloganul – “sa mergi cu si sa te simti fara”. Bineinteles ca era vorba de o noua varianta sutien! In spotul respectiv se vedeau cateva doamne de varste diferite care alergau pe o pajiste pastorala , fericite ca “mergeau CU si se simteau FARA”. Bineinteles ca metafora se potriveste exact la ceea ce s-a petrecut la conventia PDL la care am asistat ieri si astazi.

Deci de ce nu am avut “congres” si am avut “conventie”? Simplu, pentru ca la un “congres”, delegatii dezbat probleme majore de ordin politic, economic, organizatoric, etc. Cand vorbim despre o “conventie”, Dexul formuleaza definitia, cam asa: Întelegere, acord între două sau mai multe  institutii sau persoane cu privire la anumite probleme sau la anumite obiective. Din nefericire mai exista o definitie in DEX, care suna asa: Întelegere tacită de a admite unele procedee sau fictiuni. Indiferent de care a fost gandirea filozofilor PD-L, eu as fi ales prima optiune!

Deci avem rezultatele. Unele sunt bune, altele mult mai putin bune, hai sa vedem:

Preşedinte – Emil Boc

Prim vicepreşedinţi – Gheorghe Flutur (preşedinte CJ Suceava), Sorin Frunzăverde (preşedinte CJ Caraş-Severin), Roberta Anastase (preşedinte CD), Teodor Baconschi (ministru)

Secretar general – Ioan Oltean (deputat)

Vicepreşedinţi (în ordinea numărului de voturi) – George Scripcaru (primar Braşov), Elena Udrea (ministru), Mircea Hava (primar Alba Iulia), Traian Igaş (ministru), Gheorghe Ştefan-Pinalti (primar Piatra Neamţ), Anca Boagiu (ministru), Dorin Florea (primar Tîrgu Mureş), Sever Voinescu (deputat), Mihai Stănişoară (fost ministru, fost consilier prezidenţial), Monica Macovei, Mihaela Popa (senator, preşedinte filiala Iaşi), Florin Popescu (preşdinte CJ Dîmboviţa), Victor Tarhon (preşedinte CJ Tulcea), Toader Paleologu, Romeo Raicu.

Adevarul este ca in prima linie, in afara de Baconschi, nu avem nici o fata noua. In prima linie toata lumea e veche si ultra cunoscuta. De la baiatul destept cu energia, devenit Secretar general, pana la reformatorii: Flutur, Frunzăverde si Pinalti. Cu toate astea, ceea ce s-a intamplat in PD-L a fost un pas inainte si nu numai, pentru ca lucrurile arata mai bine decat aratau inaintea conventiei si ca Basescu are cel putin aceasi influenta asupra PD-L, cat a avut-o Presedintele Iliescu asupra PSD cand era la Cotroceni. Asta fiind spuse pentru a aminti expiratilor din PSD, care vorbesc vorbe despre ceea ce face sau nu face Basescu.

Mass-Media a fost foarte obiectiva, ca de obicei, in frunte cu noul “CNN”, fost “BBC,” Realitatea TV, toate Antenele intactului varan  si terminand cu B1Tv, care incepe sa se dea pe brazda, cel putin dpdv al “uslamistilor”, comportandu-se ca pe vremurile internatului pe tubulatura S.O.Vintu. Bad habits die hard!

In concluzie:

PD-L mai are sanse de a se reforma fara baronul nefast, fost vames, fost buldog, care si-a uitat proteza dentara acasa. Pentru a aduce aminte cat de mult mi-am dorit aceasta clipa amintesc cititorilor doua articole:

Primulscris la 24 septembrie 2009:

Despre PDL, pana ieri am avut impresia ca omul cu baioneta ar fi dl Videanu si cu o mai mica probabilitate dl Berceanu. De ieri sunt aproape sigur ca in postul lui “Brutus” este  dl Blaga. In interviul dat “Catavencilor” lucrul este aproape straveziu. Stiu “Academia Catavencu” nu este “Le Canard enchaîné”, in special nu in proprietatea  dlui Vantu. Totusi este bine de sezizat tonul cuvintele si in special printre randurile de cuvinte. Zice  dl. Blaga intr-un interviu la Catavencu. Aici:

V.B.: … Să ştiţi că ceea ce nu văd acum la cei intraţi pe listele noastre, cei din societatea civilă, nu văd că ei simt că sînt membrii partidului nostru.
Rep.: Sînteţi înspăimîntător acum.
V.B.: Să văd eu cum luptă Monica Macovei, Cristi Preda pentru imaginea partidului democrat-liberal. Să-i văd eu. Vă spun că nu i-am văzut o dată, de cînd s-au ales, că spun ceva în calitate de membri PD-L.
….
Rep.: Năstase?
V.B.: Cel mai bun prim-ministru de după ’90, nu vorbesc despre cum a-ncheiat pe genunchi intrarea în Uniunea Europeană.

Personal nu pot sa-l consider pe dl. Blaga idiot-politic si nici nu pot sa cred ca au fost scapari de expresie. Alternativa ar fi un job de “Brutus.” Am niste noutati pentru domnia voastra. Daca veti juca acest rol, veti avea probleme cu electoratul pe care-l considerati captiv. Am trait si ziua in care dl Nastase si-a primit medalia de la principalul opozant.

Am si eu o intrebare: Dle Basescu, cititi presa? Probabil ca a citit am primit ieri raspunsul 🙂

Al doilea scris l-am scris pe  20 aprilie 2010.

Portretul lui Blaga duru’ nu mai prinde, chiar de loc! Blaga se bazeaza pe aparatul de partid si pe “dilurile obscure”; sa-i amintim ca a mai existat cel putin unul care a crezut ca partidul il va face presedinte si nici macar nu a ramas presedintele partidului din care facea parte.

Blaga este unul dintre membrii fondatori ai Pardidului Democrat, hat departe,  in 1991. Deputat de Bihor, ales pe listele FSN intre 90-92; Prefect de Bihor intre 1991-1993; Director general la Direcţia Vamală Oradea intre 1993-1996; inca o data Senator PD de Bihor intre 1996-2000; in 2004  a fost consilier pe probleme de apărare, securitate şi siguranţă naţională, numit de Traian Băsescu. A urmat carierele ministeriale:  Ministrul Administraţiei şi Internelor 2005-2007; Ministrul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei intre 2008-2009 si in guvenul Boc IV se intoarce ca   Ministru al Administraţiei şi Internelor.

Blaga isi traieste trecutul crezand ca este asemanator cu prezentul.  Problema este a lui, atata timp cat ea nu devine si a noastra.

Blaga ar trebui sa fie atent cu lucrurile pe care le rosteste si care intr-un sfarsit “transpira” si afara. Blaga a ramas in sufletul lui fesenist, nu intelege ca aparatul este important, chiar foarte, dar intotdeauna pot lipsi acele 70 de mii de voturi pentru a invinge. Blaga nu le va primi niciodata pentru ca el este sigur  ca: ”Puteţi să scrieţi pe bloguri până obosiţi, deciziile tot, aici, în partid se iau”. Pai am si scris dle Blaga!

Deci eu cel putin am stiut intotdeauna ca se va ajunge la aceasta clipa. Bine ca s-a ajuns PD-L, a capatat inca o sansa si fesenismul a fost stopat deocamdata!

PD-L este  inca un partid CU care insa poate sa ajunga si FARA. Vezi sloganul Triumph!

Voi mai discuta despre acest subiect!


102 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Buna seara, Theo! Pana la urma a iesit binisor,mai mult, sunt ceva perspective pentru un viitor bunicel… 🙂

    Radu

    15/05/2011 at 7:21 pm

    • salut Radu! 🙂
      Ai dreptate. Chiar exista o sansa 🙂

      Theophyle

      15/05/2011 at 7:23 pm

  2. Seara buna,
    Theophyle, iar revin cu secretul globului/ghiocului pe care-l detii si a pozitiei de vizionar pe care o ai. Felicitari 🙂
    Revenind la Blaga, cred ca am scapat de un PDL-ist cu suflet de USL-mist 😦 Dupa cum plang amploiatii USL peierderea lui Blaga, cred ca au pierdut un pion important. Acum vor tb. sa faca alta strategie pe care in momentul asta nu cred ca o au.
    Nu cred ca oamenii lui vor mai putea sa incline balanta.

    mar

    15/05/2011 at 7:34 pm

    • salut mar, 🙂
      multumesc dar era destul de clara situatia cam de la inceputuri.

      Acum PD-L mai are o sansa. Sper ca o va putea dezvolta. Uslamistii au pierdut o „carte” importanta. Blaga a fost nefast gucernarii corecte, a mimat forta si determinare fiind un cotoi stirb 🙂

      Theophyle

      15/05/2011 at 7:37 pm

      • Mai degraba castrat, miauna si cam atat 🙂

        mar

        15/05/2011 at 7:39 pm

  3. O zic si aici: veselia din astea doua zile, corecta afirmatia ta Theophile ca nu s-a schimbat mare lucru, a fost pasul 2 din 3 al E Udrea spre postul de prim minestru, post, la care va fi nominalizata cam in doua luni. Abia atunci o sa fie distractie totala! :))

    emanuel bogdan

    15/05/2011 at 7:38 pm

    • Bogdan, salut 🙂
      Sper sa nu ai dreptate. Este totusi posibila miscarea!

      Theophyle

      15/05/2011 at 7:40 pm

    • Bogdan, eu cred ca este o fatada. Piratul, dupa miscarile facute in timp lasa impresia de toleranta in relatia cu femeile si cam atat. Lasa aparenta ca in PDL femeile sunt acceptate si pot face jocuri de anvergura 😦
      Daca vroia sa faca miscarea, o facea de mult.

      mar

      15/05/2011 at 7:45 pm

    • udrea nu va fi niciodata prim ministru. E doar zvonul aruncat de lipitorii de afise uslamisti- no offence ! 🙂 – ca vezi doamne trebuie sa votam USL-ul pentru ca altfel ajunge udrea, prim ministru, presedinte , sau chiar regina daca se marita cu printul Duda 🙂

      Un tanar de stanga

      15/05/2011 at 7:45 pm

  4. Salut,
    E mai ceva decit in Figuri Bizantine de Charles Diehl cartea care m-a cutremurat cind eram copil citind despre sherparia din Constantinopol cu tradari si rafinament in vinzari.

    Basescu a dirijat foarte bine totul. Mai mult decit atit nici nu reusea sa obtina. E un mare politician. Nu stiu pe final cind se trage linia care va fi activul si pasivul lui dar este intradevar bun si potrivit pentru cloaca asta care este politica romaneasca

    Un tanar de stanga

    15/05/2011 at 7:39 pm

    • Salut TDS 🙂
      Mda’ a fost de un bizantinism teribil. Basileul a castigat totusi 🙂

      Theophyle

      15/05/2011 at 7:41 pm

  5. buna seara;
    ce naiba se discuta atit de rezultate?fara falsa modestie ,am scris aici de cel putin 2 ori ca viitorul presedinte al pdl si pm este boc;deci nici macar nu pot mima surpria;
    observ ca blaga nu mai e secretar general ci ion iltean
    ion oltean e cumva tipul ala cu mustata care are probleme si cu limba romana si cu logica?dar nu are nici o problema cind vine vorba sa-si etaleze nesimtirea si tupeul/daca e asta n vad care e diferenta intre el si blaga

    intamplator

    15/05/2011 at 7:42 pm

    • Buna,
      De judet 😦

      mar

      15/05/2011 at 7:46 pm

      • buna seara
        da , unul de bihor si altul de bistrita;sa nu se mai ia nimeni de ” regateni” ca uite ce produce si ardealul,ala nobil,granicerii bistriteni si luptatorii bihoreni…

        intamplator

        15/05/2011 at 7:48 pm

  6. Minunata cartea lui Dielh. Din pacate am dreptate Theophile. Udrea are tipul de ascensiune care duce intr-un singur loc. Iar acum are singura fereastra de oportunitate. Asa ca sigur si simplu se va intampla. Si stii ca va fi deranj maxim. Si e a patra Elena simpatica in 150 de ani!

    emanuel bogdan

    15/05/2011 at 7:51 pm

    • Eu nu cred. Basescu nu pariaza pe carte pierzatoare.

      luminita

      15/05/2011 at 8:00 pm

  7. Vad cam multa voiosie p-aici, ce parere aveti de noul presedinte al comisiei de integritate? 😦

    Mihai

    15/05/2011 at 7:54 pm

  8. Lui Basescu ii trebuie acum echipa pentru a incepe reformele din finantze, reorganizare administrativ teritoriala, sfanta constitutiune….
    Nu cred ca vrea sa termine mandatul fara sa lase ceva scris in cartea de istorie, in afara de lupta cu balaurul crizei si caracatitza coruptiei.

    luminita

    15/05/2011 at 7:59 pm

  9. Udrea a progresat. Ajunge repede la nivelul de incompetenta. Este devotata lui Basescu, si asta e important pentru el. Nu e proasta. Basescu ar fi folosit-o pe Madame de Sevigne sau pe Margaret Thatcher dar nu au fost disponibile.
    Baubaul asta cu care veniti dragi tovarasi 🙂 nu prinde decit la fraieri. Ori pe fraieri i-ati convins deja, sunt ai vostri .

    Un tanar de stanga

    15/05/2011 at 8:00 pm

  10. Nu pot copia ce am scris dincolo la postarea anterioara ca scriu de pe mobil, dar in afara de Paleologu nu mi-a placut nimic la circul democrat. L-am trait acum vreo 6 ani la un congres PNL. Este unul dintre cele mai inutile si penibile situatii in care se poate afla un delegat la congres/conventie.
    Fiind in Mures , linga Bistrita , Alba, Cluj, Brasov si cu rude si prieteni prin aceste judete, pot spune ca este aproape acelasi lucru Blaga cu Florea, Buda, Scripcaru , Oltean.
    Doar ca ei sunt locali .
    Iar una ca Anastase nu are rost sa povestim.
    Sa dea Domnul sa privatizeze cit mai mult din ce
    Mai este de privatizat ca altfel nu am nici o sansa de speranta de mai bine de la astia.

    Dan Masca

    15/05/2011 at 8:00 pm

  11. sper sa ma insel dar n-as prea crede. Degetul meu cel mic arareori ma inseala! Reforme? Modernizarea statului? 🙂 🙂 🙂 aici e vorba de bani si putere! Atat!

    emanuel bogdan

    15/05/2011 at 8:07 pm

  12. Buna seara,
    Blaga este pt. PDL ce este Pakistanul pt. Statele Unite. Cat o priveste pe Udrea trebuie sa ai un dinte mare contra ei ca sa afirmi ca Basescu o numeste Prim Ministru!

    Inganduratul

    15/05/2011 at 8:14 pm

    • Buna asta Inganduratule. Blaga ca un Pakistan.

      Turnofftheglory

      15/05/2011 at 9:05 pm

    • … cam multa importanta pentru Blaga IMHO, … Blaga este un dinozaur …

      Seara buna tuturor 🙂

      CFG

      15/05/2011 at 10:55 pm

  13. Buna seara Theophyle,
    buna seara prieteni,
    Cel mai mult mi-au placut azi iesirea „Fratilor Marx” de la ora 10.00.
    A fost primul semn de bine ca nu a iesit Blaga seful PDL. Si un semnal de dihonie DIVIDE ET IMPERA pe care unii portocalii nu il inteleg si pun, inca presiune, inghitind vorbaraie cu ochii la sondaje si latrinele TV.
    A fost apoi un semnal pentru forta pe care electoratul blogosferic o poate pune pe clasa politica.

    Insa, fara a ne imbata cu apa rece, nimic nu s-ar fi facut fara vointa lacrimogenului presedinte Basescu.

    Andrei

    15/05/2011 at 8:19 pm

  14. Acu’ observ ca nu mai e pe nicaieri Sulfina.

    luminita

    15/05/2011 at 8:24 pm

  15. ” But Brutus is a Honourabel Man „.
    Am citat din memorie 🙂 si din un mare film . Adica un om mai presus de orice suspiciune. (care te pumnaleaza pe la spate ) 😆
    PS. Cam multi vice in acest partid . 🙂

    Ștefan A.

    15/05/2011 at 8:24 pm

    • Da, dar se compenseaza cu secretarul general, ca e doar unul cu idei multe.

      luminita

      15/05/2011 at 8:36 pm

  16. Prin blogurile vecine au inceput apostolii durerii sa prevesteasca apocalipsa dupa blaga, cica gata, s-a terminat cu reformele de dreapta , pedeleul e deja vandut stangii. :mrgreen:
    I-a lovit racheta drept in freza lu’ repetentu.

    luminita

    15/05/2011 at 8:43 pm

    • Gindacii vad ca au venit si pe blogul asta …Atita timp cit au batista la ei oe ok 🙂

      Un tanar de stanga

      15/05/2011 at 8:46 pm

    • De ce Blaga e de dreapta? Cand si cum? E mama lui de fesenist! Ce reforma de dreapta a facut? Blaga dreapta feseneului poate!

      Theophyle

      15/05/2011 at 8:48 pm

  17. „Bugetul trebuie echilibrat,
    Tezaurul trebuie reaprovizionat,
    Datoria publica trebuie micşorata,
    Aroganţa funcţionarilor publici trebuie moderata şi controlata, şi
    Ajutorul dat altor ţari trebuie eliminat
    pentru ca Roma sa nu dea faliment.
    Oamenii trebuie si înveţe din nou sa munceasca în loc sa traiasca pe spinarea
    statului.”

    ( Cicero , anul 55 înainte de Hristos)

    Un tanar de stanga

    15/05/2011 at 8:47 pm

    • Il cunosc ca am facut gradinita impreuna . 🙂

      Ștefan A.

      15/05/2011 at 8:59 pm

      • Cred ca tu la gradinita erai tuns Cicero, adica zerol.
        De aici confuzia ca ai fost coleg cu respectivul la Cluj. 🙂 🙂

        Un tanar de stanga

        15/05/2011 at 9:12 pm

        • Nici macar in armata nu am fost tuns Cicero .
          La regimentul 1 mecanizat (Bucuresti) era efectiv interzisa aceasta tunsoare . 🙂

          Ștefan A.

          15/05/2011 at 9:14 pm

          • PS . la gradinita am avut 3 colege din USA (sau Anglia ? ) (nu mai tin bine minte) . 🙂
            Erau anii deschiderii spre vest . A durat f.putin .

            Ștefan A.

            15/05/2011 at 9:15 pm

  18. asa este, nu a fost destul lätratul irealitätzii,

    ciorile de pe antene, haznaua B1, vin cu mizerii si aici.

    la b1, PDL era deja cäzut in bratele, celor 2 aventurieri, repetentul si co-chilotul

    theo

    15/05/2011 at 8:53 pm

    • 😆
      avem niste posturi de stiri de tot rahatul.
      Intr-o alta tara europeana li s-ar fi ridicat licentza demult, la noi ii lasa sa scuipe.
      N-ar strica sa se introduca in legea audiovizualului niste amenzi usturatoare pentru fiecare vorba fara acoperire rostita de realizator/moderator sau invitatii de serviciu.

      luminita

      15/05/2011 at 9:01 pm

  19. luminita

    15/05/2011 at 9:21 pm

  20. Nimic nu este ce pare.
    Basescu conduce prin Udrea si guvernul si PDL-ul.
    Blaga si Berceanu au fost maziliti pentru ca nu executau comenzile lui Udrea. Boc face ce i se transmite pe firul scurt.

    Deceneu

    15/05/2011 at 9:47 pm

    • Serios 😦 Mai sa fie, ce putin informați suntem 😦
      Este bine ca mai ne informeaza si pe noi cineva 😦

      mar

      15/05/2011 at 9:54 pm

    • Chiar asa Deceneu ! De unde stii ? Ti-a zis Alina Gorghiu ? 🙂

      Un tanar de stanga

      15/05/2011 at 9:55 pm

      • Nu ma mai intereseaza ce fac liberalii de cand au intrat in USL!
        Intr-o democratie masurile lui Boc trebuiau sa vina de la partid si am observat ca vin de la Cotroceni. Blaga a confirmat ca in PDL se intampla ce se intampla si in PNL, respectiv „seful” decide si vicepeseditintii afla de la televizor. Antonescu a copiat modelul Basescu si Basecu a copiat modelul Putin. Nici macar de originalitate dambovitean nu putem vorbii.

        Deceneu

        15/05/2011 at 10:03 pm

        • „Antonescu a copiat modelul Basescu.”
          Mai, sa fie! De-aia se scoala la ora 13 si fuge la coafor, sa-si aseze suvitzele ca Basescu.
          Apoi da fugutza la antene sa se uite in oglinda si sa-i faca bezele lu’ nea Nelu care-l scuipa „ptiu, sa nu te deochi, ca tare mai semeni cu Baselu !”

          luminita

          15/05/2011 at 10:15 pm

          • Adevarul este ca nu stiu cand se scoala Basescu. Dar nu la sculat a copiat modelul.

            A copiat modelul de decizie militar.
            Un ofiter superior nu discuta decizile cu subalternii. El le transmite ce au de facut. Putin si Basecu sunt ofiteri. Antonescu nu asa ca e cu atat mai surprinzator ca a preluat asemena practici specifice militarilor .

            Deceneu

            15/05/2011 at 10:18 pm

        • personal, prefer sa vina de la Basescu ca stie ce face. Apoi si cind e prezidentiala sau semiprezidentiala, democratia tot democratie este.

          • Si eu am scris pe blog ca stie ce face. Face exact ce a spus Blaga.
            E ca un tren care duce toata Romania spre un pod rupt nu doar PDL-ul.

            Deceneu

            15/05/2011 at 10:26 pm

        • A stricat planuri aceasta conventie, tb. refacuta strategia? In popor se zice ca „nu mor caii cand vor cainii si cainii cand vor stapanii” 😦

          mar

          15/05/2011 at 10:20 pm

          • Nu stiu daca a stricat planuri. Pentru mine nu a adus nici o surpriza. A devoalat ceea ce eram convins ca se intampla in culise.
            Banuiesc ca nici pentru opozitie nu a creat situatii noi, dimpotriva posibil ca de frustrarile celor care au pierdut sa profite opozitia.

            Deceneu

            15/05/2011 at 10:24 pm

            • Care opozitie 😦 Opozitia motiune, jos Basescu, marim salarii, aducem funcționarii pe functiile pierdute? Opozitia care a fost la putere si a dat cu var pe visterie cand a plecat? Opozitia ptr. care „duduia economia” si noi aveam un deficit de 8% 😦 😦
              Opozitia condusa de cel mai mare chiulangiu al tarii, cu o prezenta de 2% la servici in ultimii 20 de ani, dar care semneaza cu regularitate ptr. salariu ?

              mar

              15/05/2011 at 10:31 pm

    • Tare asta, Basescu conduce prin Udrea iar Udrea conduce prin capul ei.
      Imi place ca nu gandesti ca un misogin. :mrgreen:

      luminita

      15/05/2011 at 10:02 pm

  21. Salut ! 🙂
    Mie mi se pare mai probabila varianta ca PDL, cu Boc la sefie, sa fie un partid FARA si sa se simta CU… 😆 😆

    Tzepelica

    15/05/2011 at 9:48 pm

    • Timi, mai tu ai probleme cu erectia ? ca prea te obsedeaza subiectul. cu si fara. 🙂

      Un tanar de stanga

      15/05/2011 at 9:51 pm

      • Nu mosule, sa bat in lemn. 😆
        Da` tu, cu siguranta, ai un complex.
        Nu cre` ca mai e cazu` sa spui care, n`asha ? 😆

        Tzepelica

        15/05/2011 at 10:18 pm

        • Da timi, de 3 ori DA , am avut probleme imense cu erectia. Norocul meu ca ma uit la irtv si acolo am tot vazut reclama cu Prostamol 1 care iti imbunatateste in subsidiar si viata sexuala. Si de atunci ma simt minunat,

          M-am gindit ca poate ai nevoie de un sfat… caci … gura pacatosului …. Boc cu … Boc fara…

          • Te grabesti ca fata mare. 😆
            Mai citeste (pana pricepi) ce-am scris la 9:48.
            Era vorba de PDL (sa fie UN PARTID fara si sa se simta cu).
            Adica nu de magnificul Boc.

            Tzepelica

            15/05/2011 at 10:30 pm

            • Viata e prea scurta timi sa citesc de 2 ori ce scrii tu
              2
              Chiar iubesc privirea galesa a sotiei tipului din clipul cu Prostamol 🙂

  22. Din articolul lui Tapalaga, semnalat mai sus:

    „Tactica hartuirii noii conduceri cu sondaje de opinie are sens cata vreme nici unul dintre sustinatorii lui Blaga nu s-ar fi regasit in noua echipa de conducere pentru a nu imparti astfel responsabilitatea unui eventual esec. Or, Sorin Frunzaverde, unul dinstre marii sustinatorii ai lui Blaga, a fost ales prim-vicepresedinte si va fi, prin urmare, in echipa lui Boc. La fel, personaje ca Mircea Hava sau Romeo Raicu, pana ieri alaturi de Blaga, au tradat si se vor regasi, probabil, in noua conducere.

    Pe de alta parte, insusi Radu Berceanu are motive de neliniste. Cu doua zile inainte de Conventia PDL, seful ANRMAP, Cristian Traila (candidat la functia de vicepresedinte in echipa lui Boc) a anuntat, intr-un interviu pentru Romania Libera, ca ministrul transporturilor, Anca Boagiu a cerut justiţiei să cerceteze ce s-a întâmplat în perioada predecesorului ei, Radu Berceanu. Şpăgile ajungeau până la 2 la sută din contracte, spune preşedinta ANRMAP, care crede că acum lucrurile s-au mai schimbat.

    In concluzie, gruparea Blaga se pregateste pentru un razboi de uzura in interiroul PDL. O alta carte de negociere este majoritatea parlamentara. Vasile Blaga controleaza, la Senat, majoritatea parlamentarilor PDL, ceea ce poate ridica probleme majore la votarea unor proiecte de legi sau in momente cheie, cum ar fi o motiune de cenzura sau, mai complicat, in cazul in care Traian Basescu isi mentine planurile de a-l schimba pe Emil Boc si de a numi un nou premier, Acesta, fie tehnocrat, fie politic, va trebuie sa treaca de votul Parlamentului si sa stranga in jurul sau o majoritate iar Vasile Blaga va avea, mai departe, un cuvant greu de spus, chiar daca fostul secretar general al PDL acum este un simplu membru de partid.”

    luminita

    15/05/2011 at 9:57 pm

  23. Buna seara, buna seara.
    Sa incep citand si eu tot din Shakespeare:”I came to burry Caesar not to praise him”. 🙂
    Cred ca Basescu a obtinut maximum ce se putea din Congresul asta.
    Sigur, este dezamagitoare alegerea lui Oltean in functia de secretar general si a Robertei Anastase ca prim vicepresdinte. Doi idioti: unul cu mustata si alta cu fusta. Dar asta e viata. Eu zic ca totusi s-a facut un pas inainte.

    clemycali

    15/05/2011 at 10:11 pm

    • buna clemy
      Chiar a obtinut. Bravo lui.
      Oltean chiar are alura de ilegalist de felul lui IC Frimu & friends. Dar asta este. Dalai Lama nu a candidat 🙂

  24. Theophyle, schimbările par mici, dar sunt enorme. Putem spune că avem un partid nou, chiar dacă nu e Albă-ca-Zăpada

    Bogdan P

    15/05/2011 at 10:26 pm

    • Nu e chiar o Alba ca Zapada. E o scula veche cu ceva imbunatatiri (intreaba-l pe Tzepelica)
      Alba ca zapada va fi jonctiunea intre UNPR si echipa lui Dan Diaconescu care impreuna vor face un partid de 12% exact cit ii trebuie lui Basescu sa il vedem pe Iliescu la cimitir inainte ca USL sa iasa din opozitie

      • 😀

        mar

        15/05/2011 at 10:36 pm

      • Dacă doar Dan Diaconescu este răul care va trebui înghiţit, eu spun bogdaproste.

        Bogdan P

        15/05/2011 at 10:37 pm

        • Dan Diaconescu vine singur din fericire. Dar aduce o zestre importanta de votanti 🙂

          clemycali

          15/05/2011 at 10:43 pm

      • Asta cred si eu 🙂

        clemycali

        15/05/2011 at 10:38 pm

    • In tara asta nu exista partide (pt. asta e nevoie de doctrine).
      Avem doar gashti/mafii care isi disputa ciolanu`.

      Tzepelica

      15/05/2011 at 10:39 pm

      • Doctrine si democratie.
        Ca sa obtii victorii ai nevoie de organizare militara.

        Tragedia este ca dupa victorie trebuie sa construiesti si fara democratie nu ai strategii. Sa demolezi e usor, toata lumea poate demola, dar de construit este mai dificil.
        Pentru o constructie trebuie sa ai proiecte si ca sa ai proiecte trebuie sa ai dezbateri.

        Deceneu

        15/05/2011 at 10:45 pm

        • Ca sa ai proiecte/strategii trebuie sa ai COMPETENTZE.
          Cu frunzeverzi/roberte/fluturi nu faci treaba.

          Tzepelica

          15/05/2011 at 10:48 pm

          • Daca ar fi dezbateri in partide si daca ar functiona democratia nu ar fi Roberte si Frunzaverzi. Ei sunt consecinta sprijinului acordat „de sus”.
            Cand alegerea liderilor se face de jos valorile sunt promovate mai corect. Promovarile de sus duc la nepotism.

            Deceneu

            15/05/2011 at 10:57 pm

      • Tzepelică, nici multe partide din Vestul Europei nu ar trece testul doctrinei.

        Bogdan P

        15/05/2011 at 10:46 pm

        • Iata un motiv extrem de serios.
          Adica ce, „noi sa n-avem falitii nostri”, n`asha ? 😆

          Tzepelica

          15/05/2011 at 10:49 pm

          • tu pui accentul pe partea care îţi convine.

            eu prefer să privesc lucrurile aşa cum sunt: dacă la gradul de civilizaţie al populaţiilor din UK şi Franţa clasa politică tot cade capcană populismului (pentru că, nu-i aşa, democraţia în sine este un sistem populist), cum te-ai aştepta ca nişte cetăţeni de o calitate civică românească să genereze nişte oameni politici având un discurs pur doctrinar.

            asta fără să intrăm în discuţia legată de acceleraţia evoluţiei doctrinelor în societatea contemporană, mai dinamică economic, cultural şi politic decât oricând în istorie

            deşi multe lucruri se rezolvă cu isteţ din caragiale, altele nu.

            Bogdan P

            15/05/2011 at 11:13 pm

        • Mai precis (citat) :
          „Ei bine! Ce zice soţietatea noastră? Ce zicem noi?… Iată ce zicem: această stare de lucruri este intolerabilă! (aprobări în grup. Cu tărie.) Până când să n-avem şi noi faliţii noştri?… Anglia-şi are faliţii săi, Franţa-şi are faliţii săi, până şi chiar Austria-şi are faliţii săi, în fine oricare naţiune, oricare popor, oricare ţară îşi are faliţii săi (îngraşă vorbele.)… Numai noi să n-avem faliţii noştri!… Cum zic: această stare de lucruri este intolerabilă, ea nu mai poate dura!… (aplauze frenetice. Pauză. Oratorul soarbe din pahar şi aruncă iar priviri scânteietoare în adunare)…”

          Tzepelica

          15/05/2011 at 10:56 pm

          • Eternul si fascinantul vizionar national – Caragiale 🙂

            mar

            15/05/2011 at 11:02 pm

            • Da, curat vizionar. 😆
              Un personaj adorabil :
              „Domnilor!… Onorabili concetăţeni!… Fraţilor!… (plânsul îl îneacă.) Iertaţi-mă, fraţilor, dacă sunt mişcat, dacă emoţiunea mă apucă aşa de tare… suindu-mă la această tribună… pentru a vă spune şi eu… (plânsul îl îneacă mai tare.)… Ca orice român, ca orice fiu al ţării sale… în aceste momente solemne… (de abia se mai stăpâneşte) mă gândesc… la ţărişoara mea… (plânsul l-a biruit de tot) la România… (plânge. Aplauze în grup)… la fericirea ei!… (acelaşi joc de amândouă părţile)… la progresul ei! (asemenea crescendo)… la viitorul ei! (plâns cu hohot. Aplauze zguduitoare.)”

              Tzepelica

              15/05/2011 at 11:03 pm

  25. Au inceput sa apara informatii din culise.
    „Echipa lui Emil Boc i-a luat prin surprindere pe oamenii lui Vasile Blaga, printr-o regie bine pusă la punct cu plancarte cu „Emil Boc preşedinte”, tineri îmbrăcaţi în tricouri portocalii care aplaudau şi strigau lozinci în favoarea premierului”
    http://www.romanialibera.ro/actualitate/politica/planul-pentru-pdl-225382.html

    mar

    15/05/2011 at 10:57 pm

    • Ca in Coreea de Nord , ce mai 🙂
      Bine ca nu le-au pus si pioneze pe scaune

    • Am citit. Pai daca pustimea in tricouri care striga „Boc presedinte” l-a timorat pe Blaga, atunci ce sa mai spunem? Halal buldog curajos.

      clemycali

      15/05/2011 at 11:07 pm

      • Poate ca nu se astepta, fiind convins ca o sa castige. Numai ca ghinion de nesansa.

        mar

        15/05/2011 at 11:11 pm

  26. Tuturor, somn usor si vise placute ! 🙂

    Tzepelica

    15/05/2011 at 11:05 pm

    • Noapte buna 🙂

      mar

      15/05/2011 at 11:09 pm

    • Noapte buna!

      clemycali

      15/05/2011 at 11:09 pm

  27. bonsoir,

    NU cred ca elena udrea va fi vreodata nominalizata pe post de prim-ministru de catre Basescu.
    Basescu Nu va face niciodata aceasta miscare.

    skorpion

    15/05/2011 at 11:11 pm

  28. @deceneu,
    il compari pe basescu cu putin.
    spune-mi, te rog, daca in Ro au fost impuscati peste 20 de ziaristi ca in Rusia, daca in Ro bancherii sint ucisi pe banda rulanta, daca Ro se poate compara cu ceea ce se intimpla de cind este putin liderul Rusiei….ai exagerat putintel
    🙂

    skorpion

    15/05/2011 at 11:19 pm

    • Motivul este altul. In Rusia lupta intre mafii este pe bune, in Romania e simulata. Avem o singura „cupola”.
      Realitatea l-a ajutat pe Basescu la suspendare, l-a atatacat pe Tariceanu cu taxa de prima inmatriculare, dar nupa 2008 a tacut malc, Vantul l-a chemat pe prostanac sa-l compromita si astfele Basescu a luata la doilea mandat.
      Voiculescu lasat PSD-ul si a pus umarul la formarea unei majoritati parlamentare in 2005.
      Oprea omul lui Nastase impreuna cu cei care au migrat din PSD (Diaconescu &co) ajuta pe Basescu sa formeze o majoritate parlamentara in 2011.
      Toate aceste migrari de parlamentari arata ca lupta este doar de suprafata. In culise este un partid unic, sau o mafie transpartinica.

      Deceneu

      15/05/2011 at 11:26 pm

      • Stii unde gresesti Deceneu? Ii crezi pe politicieni si „afaceristi” baiesti destepti. Spre surprinderea mea si amultora, majoritatea sunt prosti de bubuie. O organizare cum spui tu cere nitel creier.

        Turnofftheglory

        15/05/2011 at 11:35 pm

        • Eu nu cred in teoria ca sunt prosti. Sunt excroci.
          Niste prosti cinstiti nu ar fi facut atata dezastru in economie si s-ar fi consultat cu specialstii.
          Politicenii au alta agenda, care nu are legatura cu interesul public.

          Deceneu

          15/05/2011 at 11:58 pm

  29. Deceneu este prea general, @skorpi. Care decizii s-au luat la Cotroceni in ultimele 15 luni? Pentru o parte dintre acestea, unde ar fi trebuit sa se ia in cazul unei republici parlamentare si unde in cazul uneia (semi) prezidentiale?
    Cum se intampla in alte tari cu democratie de sute de ani (SUA, Franta) pentru acelasi gen de decizii?

    Deceneu nu-si argumenteaza afirmatiile asa ca poate sa exagereze cat vrea … 😦

    CFG

    15/05/2011 at 11:43 pm

    • Romania nu este republica prezidentiala ca Franta sau ca SUA.
      In Romania rolul Presedintelui este de arbitru in conflictele politice si garantul respectarii Constitutiei.
      El verifica si confirma prin desemnarea premierului, ca exista o majoritate parlamentara constituita care a facut o oferta de premier.
      Prin numirea pe cine vrea incalca Constitutia.

      Deceneu

      16/05/2011 at 12:01 am

      • Deceneu, asta pare a fi interpretarea ta.

        Interpretarea mea este că rolul preşedintelui de a numi premierul este foarte clar evidenţiat în Constituţie, e probabil cea mai importantă atribuţie pe care o are preşedintele pe lângă cea de conducător al armatei.

        Acum desigur, se poate pune problema, că „de ce e vagă Constituţia şi nu spune mai clar câtă putere are dreptul să-şi ia Preşedintele când numeşte primul ministru?”. În primul rând, din ce ştiu eu, Preşedintele nu are de ales dacă o alianţă pre-electorală sau un partid a câştigat majoritatea în parlament, trebuie să numească un premier din rândul acestei alianţe sau partid.

        Problema se pune atunci când această majoritate nu e formată. Aici se poate întreba din nou, „de ce au lăsat vagă această prevedere cei care au conceput constituţia în 1991 (i.e. Iliescu via Iorgovan)?”. Aici e mult mai simplu de răspuns, „elita” de atunci a vrut un sistem după chipul şi asemănarea lor. Să fie maleabil după cum le plăcea lor.

        Acum, deşi constituţia a fost revizuită în 2004, problema persistă. Această ambiguitate în inima funcţionării sistemului politic ar trebui delimitată categoric. Dar această delimitare se poate face numai cu suport politic de mare majoritate, iar apoi, cel mai important, trebuie să ştim ce vrem să punem în loc. Cum vrem să fie România? Noi românii nu ne putem înţelege nici să trecem strada, d-apăi să concepem regulile de funcţionare ale spaţiului nostru comun.

        În ceea ce mă priveşte, eu sunt foarte bucuros că am avut sistemul acesta cu două greutăţi, Preşedinţia şi Guvernul, în epoca post-revoluţionară. Am avut mai multă democraţie aşa decât am fi avut altfel. Acum cred că suntem suficient de maturi cât să ne gândim la a avea un singur pol de putere executivă, dar pus în faţa dilemei „cine să fie, premierul sau preşedintele?”, nu ştiu ce să răspund.

        Poate se va găsi o soluţie la problemă. Dar eu deocamdată văd şansele ca a fi mici.

        Voi ce fel de sistem democratic vedeţi în România?

        Bogdan P

        16/05/2011 at 12:19 am

      • 🙂
        Romania este republica semi-prezidentiala cu accent pe prezidentiala (dupa cum spunea tatal Constitutiei, dl. Iorgovan).
        Actuala Constitutie are prevederi inclusiv cand vine vorba de neconcordanta intre ce numeste Presedintele si votul Legislativului: acesta poate fi dizolvat! Astfel poate fi numit orice ce Prim-Ministra, ca pentru a deveni Prim-Ministru este nevoie de Legislativ nu schimba prima parte a acestei fraze.

        Din pacate multi cad prada propagandei celor care vor o republica parlamentara, propaganda in care nu folosesc ratiunea ci emotionalul.

        CFG

        16/05/2011 at 12:22 am

  30. Buna Dimineata 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    16/05/2011 at 4:19 am


Comentariile sunt închise.