Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

O zi obişnuită – 26 Aprilie / “300.000 de salariaţi au dispărut din economie”

Bună dimineata intr-o zi de marti. Astazi vom avea la Bucuresti o minima termica de  12°C, si o maxima termica de  20°C, umiditate: 32-67%.Innorat partial – senin. Presiune atmosferica: 1020 hPa. Umiditate: 38-59%. Presiune atmosferica: 1017-20 hPa. Pentru alte orase. Curs valutar BNR valabil azi: 1 EURO = 4. 0815 RON (-0. 0091 RON); 1 USD = 2. 8026  RON (+0.0084 RON); 1 EURO =  1. 4563   USD; (-0.0076). Gramul de aur 2.8026 RON (+0.0084).

300.000 de salariaţi au dispărut din economie într-un an. Din economia românească au dispărut 300.000 de salariaţi în perioada octombrie 2009 – octombrie 2010, conform celei mai importante anchete asupra numărului de salariaţi şi a nivelului salariilor medii pe care o realizează Statistica o dată pe an.Institutul Naţional de Statistică a anunţat vineri că efectivul salariaţilor a ajuns la finele lunii octombrie la 4,162 milioane de persoane, în scădere cu 300.000 de salariaţi faţă de 4,46 milioane de persoane din perioada similară din 2009.Statistica realizează această anchetă anual, raportată la nivelul lunii octombrie şi livrează datele cu şase luni întârziere, necesare prelucrării acestora.Datele arată că 62% din efectivul total al salariaţilor aveau în octombrie 2010 sub salariul brut de 1.500 de lei, faţă de o pondere de 58% a acestora în 2009. Cercetarea, la fel ca şi statisticile lunare livrate de Institutul Naţioanl de Statistică, s-a efectuat în instituţiile cu cel puţin 4 salariaţi atât din sectorul privat (unde peste 92% din firme au peste 4 salariaţi, potrivit Institutului Naţional de Statistică), cât şi din cel bugetar. Ziarul Financiar.

Cum mai poate fi descurajată expunerea românilor la riscul valutar. Când două treimi din creditul de retail este în valută, discuţia de­spre restricţionarea împrumuturilor în monedă străină apare ca tardivă. În ultimii ani, această vulnerabilitate majoră a pieţei locale era ascunsă sub discursurile privind apropiata adoptare a euro. Numai că scenariul intrării în zona euro în 2015 nu mai este valabil şi astfel riscul valutar va rămâne prezent încă multă vreme. Ce se mai poate face?  Dezechilibrul dintre creditul de retail în lei şi cel în valută s-a accentuat în ultimul an, ponderea finanţărilor în alte monede decât cea locală urcând cu patru puncte procentuale la nivelul lunii februarie faţă de aceeaşi lună din 2010, la 65% din soldul total. Creditele în valută ale populaţiei ajungeau la echivalentul a 65 mil. lei (16 mil. euro) la sfârşitul lui februarie dintr-un sold total de 100 mil. lei. Soldul creditului în valută a crescut cu 10 % în euro faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut, în timp ce creditele în lei s-au restrâns cu 8%. După izbucnirea crizei economice Banca Naţională a făcut aşa încât cursul să nu înregistreze creşteri dramatice pentru a limita deteriorarea portofoliilor de credite în valută, care ar fi putut conduce la destabilizarea întregului sistem bancar. Mai mult, debitorii cu împrumuturi în valută au primit o gură de oxigen de la începutul acestui an, leul apreciindu-se cu aproape 5% în raport cu euro faţă de decembrie 2010. Şi cu toate acestea, BNR vorbeşte despre descurajarea creditului în valută. Finanţările în valută sunt în general credite pentru locuinţe sau împrumuturi de consum cu garanţii, iar bancherii susţin la unison că soluţia limitării administrative a creditării în valută ar avea un impact negativ semnificativ pentru că alternativa finanţărilor în lei pe termene lungi nu este viabilă. Ziarul Financiar

Analiza: Pe calea ferata, orice calatorie poate deveni periculoasa. Lungimea caii ferate s-a micsorat, mare parte din ea este expirata sau ar trebui reparata, iar zonele periculoase fac ca trenurile sa ajunga tot mai tarziu la destinatie. Situatia infrastructurii CFR s-a inrautatit de la un an la altul, astfel ca mii de trenuri au intarzieri in fiecare zi, iar orice calatorie pe calea ferata poate deveni periculoasa in orice moment. Motivul: pe rutele CFR exista 1.322 de puncte periculoase, iar 95% din instalatiile de siguranta a circulatiei sunt expirate sau ar trebui reparate. Numai anul trecut, aproximativ 9.750 de trenuri au intarziat 95.822 de minute din cauza defectiunilor aparute. Toate acestea se regasesc intr-un raport elaborat de specialistii Ministerului Transporturilor, document ce sta la baza unui proiect de ordonanta de urgenta privind transportul pe caile ferate romane si reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate. Mai mult, 43 % din linia de cale ferată trebuia demult reparată, iar 87,9% din podurile CFR au perioada de viaţă expirată sau sunt scadente la reparaţii, ca şi 40% din tunelurile prin care trec zilnic garniturile de tren. Din cauza lipsei investiţiilor, anul trecut existau 570 de restricţii de viteză, în timp ce în 2001 existat 245 de restricţii. Majoritatea restricţiilor nu au acoperire în timpii de mers, ceea ce face ca multe trenuri să aibă întârzâieri. EVZ.

Cine şi cum ne frânează ieşirea din recesiune. Motivul principal pentru care România se chinuie să iasă din recesiune este evoluţia slabă a industriei chimiceşi a combustibililor. Contrar tendinţei generale de creştere a exporturilor şi de îmbunătăţire a balanţei comerciale, deficitul cumulat al segmentelor de produse chimice şi combustibili şi lubrifianţi a urcat în 2010 a urcat la 75% din totalul deficitului consemnat în comerţul exterior. După care, în 2011 a „reuşit” contraperformanţa de a ajunge la nu mai puţin de 230% !! Mai precis, la un deficit total de 39,8 miliarde lei înregistrat pe 2010 (normele Eurostat prevăd calculul comerţului exterior în monedă naţională), 16,9 miliarde lei a reprezentat soldul negativ la produse chimice şi 11,6 miliarde lei soldul negativ la combustibili şi lubrifianţi. Adică exact zona în care preţurile au luat-o razna la finele anului. Rămânerea în urmă a industriei de profil se explică prin faptul că investiţiile absolut necesare în cercetare şi utilaje performante au fost departe de necesarul menţinerii competitivităţii întreprinderilor româneşti. Investitorii străini au preferat să păstreze funcţionale doar capacităţile cu valoare adăugată mai redusă şi au ales să dezvolte capacităţile performante la ei acasă. Cazurile Oltchim, unde statul a redevenit majoritar după o conversie a datoriilor în acţiuni, şi Arpechim, deţinută de OMV Petrom şi pe cale de a fi închisă sunt elocvente. Astfel, pe primele două luni din 2011 s-a ajuns în situaţia ca deficitul comercial pe zona de chimie şi petrochimie (3,83 miliarde lei) să fie de peste două ori mai mare decât cel total (1,66 miliarde lei). Ai multe pe Curs de Guvernare.

Guvernul renunţă la anul 2015 ca obiectiv pentru trecerea la euro. Guvernul a renunţat la data de 1 ianuarie 2015 ca obiectiv pentru adoptarea monedei euro, termen menţionat cu regularitate în anii anteriori, şi a avansat doar intervalul 2013-2014 pentru intrarea în ERM-II, mecanismul european al ratelor de schimb, potrivit noului program de convergenţă. Termenul estimat pentru intrarea României în ERM-II a fost introdus în proiectul programului de convergenţă pentru perioada 2011-2014, document obţinut de MEDIAFAX şi pe care Executivul urmează să îl transmită Comisiei Europene. În document nu mai este însă menţinut şi angajamentul asumat distinct în perioada anterioară, de adoptare a monedei euro la 1 ianuarie 2015. În documentul precedent, elaborat de Guvern în primăvara anului trecut, se aprecia că, având în vedere necesitatea implementării unor reforme structurale suplimentare care să ducă la creşterea flexibilităţii economiei româneşti şi a capacităţii acesteia de a face faţă şocurilor asimetrice, moneda naţională nu va putea intra în mecanismul ratei de schimb II (ERM-II) „mai devreme de 2012”, iar pentru moneda euro era stabilit în mod distinct că va fi adoptată la 1 ianuarie 2015. În proiectul noului program de convergenţă sunt menţinute aceleaşi argumente de continuare a reformei, dar se estimează doar că intrarea în ERM-II se va produce „în perspectiva anilor 2013-2014”, fără nicio referire exactă la momentul adoptării euro. Mediafax.

Sebastian Ghiţă: Am fost şantajat şi ameninţat cu moartea de către Sorin Ovidiu Vîntu şi Ion Ilie. Sebastian Ghiţă, managerul Realitatea TV, spune, într-o declaraţie remisă Mediafax, că a fost „şantajat şi ameninţat cu moartea de către Sorin Ovidiu Vîntu şi Ion Ilie”, care au încercat să obţină de la el „peste două milioane de euro pe an, timp de cinci ani, fără acte, ca taxă de linişte”.Sebastian Ghiţă spune, în declaraţia remisă Mediafax, că „pentru corecta informare a publicului”, consideră că trebuie să facă precizări în legătură cu situaţia conflictuală în care a fost implicat în ultimele zile, ca manager al postului de televiziune Realitatea TV. „Am fost şantajat şi ameninţat cu moartea de către Sorin Ovidiu Vântu şi Ion Ilie. Aceştia au încercat să obţină de la mine peste două milioane de euro pe an, timp de cinci ani, fără acte, ca taxă de linişte. Nu am luat în nici un moment în calcul varianta acceptării şantajului şi am acţionat în consecinţă”, declară Sebastian Ghiţă. Mediafax

Noutăţi de la WikiLeaks: incepe sezonul de primavară. Noi stenograme au fost date publicitatii de catre Assange & Co., de asta data despre liderii al-Qaeda in timpul evenimentelor din septembrie 2001. In noile stenograme publicate ieri de WikiLeaks aflam  amanunte despre felul in care s-au petrecut evenimentele din “9/11” (11 septembrie 2001), vazute din partea liderilor islamisti care au efectuat aceast act de terorism. Ce aflam din noile stenograme: Vezi pe Politeia.

Revoluţie în Siria: 70 de persoane au fost ucise în cea mai sângeroasă zi a protestelor. Zeci de mii de mii de protestatari au ieşit în stradă pentru a-şi cere drepturile în toată Siria. Potrivit militanţilor pentru drepturile omului forţele de securitate deschis focul pentru a dispersa mulţimea. Forţele de securitate au folosit gloanţe reale şi gaze lacrimogene pentru a înăbuşi protestele antiguvernamentale din întreaga ţară. Cincisprezece decese au avut loc la Izraa, localitate de lângă oraşul Daraa, din sud. O persoană a fost ucisă în Damasc, unde forţele de securitate au folosit gaze lacrimogene pentru a dispersa mulţimea. Alte persoane au mai fost ucise la Douma, suburbie a capitalei, precum şi la Homs, al treilea oraş ca mărime al Siriei. Adevarul.

Sa aveti o zi buna!

Written by Theophyle

26/04/2011 la 8:32 am

93 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hristos a înviat!
    Mă dezgustă prestaţia lui Ghiţă… Îmi face impresia că nu-i de cât o clonă ambiţioasă, care vrea să ardă etapele şi să-şi depăşească maestrul SOV. Altfel, cum s-ar explica dialogurile suave în care golănaşii se flatează şi se flatulează reciproc?
    http://baricada.wordpress.com/2011/04/25/sebastian-ghita-vs-sorin-ovidiu-vantu-scandalul-clonei/

    baricada

    26/04/2011 at 8:56 am

  2. S-a terminat concursul „SeverIN/OUT” de pe România Curată… Câştigător detaşat a fost afişul semnat „Sare în Ochi and Baricada”, cu 48 de voturi… Alte opţiuni: Octav – 2 voturi, Szakats Istvan – 3 voturi, Mihai Stănescu – 1 vot… Deşi ierarhia şi opţiunile sunt clare, ghiciţi ce lucrare, „declarată” cîştigătoare, merge la Strasbourg? Mihai Stănescu, stimaţi tovarăşi!…
    Voi ce părere aveţi?

    baricada

    26/04/2011 at 9:13 am

    • „Cei din urma vor fi cei dintai”.
      Sau „la vremuri noi, tot noi !”. 😆

      Tzepelica

      26/04/2011 at 9:25 am

    • eu zic asa: este blogul lor, sa faca ce vor. asta nu inseamna ca nu anuntam blogosfera despre cum stie sa faca Alina Pipidi-Mungiu o “Romanie curata”. daca atata conteaza exercitiul democratic al votului in propria lor ograda (oamenii cei “buni”), sa nu se astepte la alt raspuns din ograda politicienilor (oamenii cei “rai”).
      in rest, sa ne vedem de campania noastra.
      mentionez ca am semnalat aceasta nedumerire (a cum se numara 1 mai mult decat 48) pe blogul lor – astept cu interes un raspuns.

      Sare'n Ochi

      26/04/2011 at 9:39 am

  3. Salut voios ! 🙂
    Dupa ce “Petrica fara gat”, obscur asistent univ. politehnist cocotat la sefia guvernului, a decis ca „industria romaneasca e o gramada de fiare vechi”, „strategia” economica bastinasa s-a dezvoltat pe doua directii principale :
    1. Valorificarea la export a „fierului vechi”, inclusiv prin falimentarea intreprinderilor;
    2. Importuri masive ale unor produse dupa care romanii tanjeau in epoca lui Pingelica (electrocasnice, calculatoare, papica, cafea, bauturi rafinate, tzoale cu etichete de firma).
    In fata acestui elan autodistrugator, baietii din UE n-au rezistat, bineinteles, tentatiei de a ne mai da branci ajutator, impunand grabirea alinierii preturilor locale la energie/combustibili la cele europene.
    Pentru ca economia mostenita de la Ceasca concura produsele occidentale doar prin faptul ca noi exportam cu precadere produse energointensive (cu multa energie inglobata ieftina).
    Rezultate :
    – au aparut „oamenii de afaceri de succes” (din esalonul doi PCR/secu);
    – au disparut combinatele mamut, inclusiv din chimie, OLTCHIM fiind unul dintre putinele care au reusit sa supravietuiasca pana acum;
    – ne-am transformat intr-o piata de desfacere pentru produsele altora.
    Bineinteles ca disparitia locurilor de munca din intreprinderile falimentate dublata de lipsa investitiilor care sa creeze alte locuri de munca a condus la scaderea numarului de salariati.
    Proces care continua cat timp putinii bani pe care-i mai avem se toaca prin celebrul minister al „dezvoltarii” pe patinoare, stadioane si „branduri” cu valoare zero.

    Tzepelica

    26/04/2011 at 9:22 am

    • neata,
      hai, sa nu fim rai, se mai toaca bani si pe chestii valoroase: http://eufinantare.info/proiecte-exemple-succes-fonduri-europene.html

      skorpion

      26/04/2011 at 9:52 am

      • neatza!
        Fara sa fim rai, nu ar fi fost mai util sa se investeasca in industrie?
        Sau aia e mai dificil si nu aduce poncte electorale?

        ela

        26/04/2011 at 9:55 am

      • salut
        Chestia de necrezut este ca ministerul lui Udrea are repartizat numai 1/7 din totalul fondurilor europene pt Romania !!! si este pe primul loc la absorbtie (15%). Dar lasa-l pe timi sa isi faca incalzirea de dimineata 🙂 cu elena si cu gitul lui petrica 🙂

        E drept ca raportat la celelalte tari absorbtia asta imensa de 15% e tot pe ultimul loc

        Un tanar de stanga

        26/04/2011 at 9:58 am

  4. @ela,

    din cite stiu eu se investesc bani europeni in:
    fabrici de mobila,
    fabrici de prelucrarea cinepei,
    fabricutii pentru materiale de constructie,
    fabrici de piine, mezeluri..
    dotarea firmelor cu produse IT
    etc

    nu stiu unde sa caut ca sa-ti prezint ceva mai oficial.

    skorpion

    26/04/2011 at 9:58 am

    • @skorpi
      perfect adevarat/dar aceste investitii sunt facute de niste” nebuni ” care se incapatineaza sa creada ca se pot descurca;
      daca ati sti cite bete-n roate li se pun….
      cunosc un proiect agricol,fonduri proprii ZERO,am mai spus,omul a reusit sa ia 2,4 mio fonduri si 0,6 mio de la banca+finantarea tva tot de banca,deci una peste alta cam un mio de la banca;
      3 ani ,el spune ca viata i s-a scurtat cu 6 si ca a stat prin diverse birouri cam 2 ani din aia 3

      intamplator

      26/04/2011 at 10:10 am

  5. HRISTOS A INVIAT

    ca veni vorba de alde roman&co citeva din deciziile lor DEZASTRUOASE luate in primul trimestru al anului 90:
    a. introducerea sapatminii scurte-asta cind toti ar fi fost multumiti daca nu ar mai fi mers si duminica,cum era obiceiul
    b. inlocuirea directorilor si inginerilor sefi prin decizia ” puturosilor muncii”
    c. returnarea partilor sociale/acele faimoase actiuni

    declaratii:
    industrie de fier vechi-reamintesc ca a fost facuta cu referire la dacia pitesti
    pariul cu agricultura

    industria chimica: pai trebuia distrusa:
    – fusese condusa de savanta codoi;
    – polua
    in general la noi se actioneaza si apoi se gindeste,daca..
    se tot da vina pe investitorii straini ca ne-au facut tara de consum;nu evina lor,e vina noastra
    amintiti-va ca petrom pierdea din greu bani( ca si galati)
    omv nu a vrut decit o rafinarie si aia fara partea de petrochimie;i s-a bagat pe git ,cu forta arpechimul si partea de petrochimie
    nu stiu daca in statistica aia cu chimia e si industria de anvelope/florestiul(michelin azi) exporta intr-o luna cit recordul de export anual dinainte de 89;
    fabricile de vopsele sunt la chimie sau nu azi??
    pharma e la chimie sau nu azi???
    cifrele sunt relative in chimie,” processingul de titei” care aducea valuta inainte de 89 de peste 1 mld usd era net defavorabil;se cosmetizau cifrele,cam asa cam cum face ministerul dezvoltarii azi
    una peste alta nu totul era alb,nu totul era negru

    intamplator

    26/04/2011 at 10:02 am

  6. Ela 🙂 🙂
    Sa se investeasca in industria grea si mai ales siderurgie 🙂
    Deasemenea in marea industria usoara sa facem tenisi si tricouri sa ii falimentam pe chinezii cei lenesi si cu salarii mari.

    dupa cum arata skorpy investitia este pentru dezvoltarea intreoprinderilor mici si mijlocii private. care constituie baza economiei sanatoase.
    mai bine 10 unitati de 200.000 euro decit o fabrica de fiare de 2 milioane de euro

    • greu de explicat ca vremea ” mamutilor” cu mii de angajati a trecut;
      mi-aduc aminte ca in 90 povesteam cuiva mindru-eu- ca avem fabric cu mii de angajati;
      omul siderat: si cum poti organiza activitatea aia?

      intamplator

      26/04/2011 at 10:12 am

  7. @intimplator,

    n-a stat 2 ani din 3 prin birouri, a stat vreo 4-6 luni, ai dreptate
    🙂

    mai este problema spagilor care trebuie date pe la diversele autoritati care aproba in diferitele stadii proiectul respectiv..aici este inca buba, desi angajatii autoritatilor cistiga salarii frumoase..

    mai este si dosarul: daca este bine sau prost intocmit!
    perfectiunea nu se poate atinge, iar autoritatile adeseori se leaga de niste elemente de-a dreptul puerile (fie de teama ca ulterior va veni UE in control si va constata ca s-a acordat fondul eronat, fie pentru mita)

    skorpion

    26/04/2011 at 10:15 am

    • Da, reducerea saptaminii de lucru de la 7 zile direct la 4 zile a fost mortala. Atunci am fost siderat, dar poporul de salariati a fost fericit. Era o marca de bere in ungaria cu nume nemtesc , aproape in faliment si care si-a revenit puternic vinzind 90% in Romania. N’asha mai timi 🙂 ? parc’ te vad la terasa desenind strategii pe servetel 🙂

    • @skorpi
      nu a dat shpaga!!!! de asta a durat atit;am folosit termenul” nebun” in sens bun
      dosarul a fost beton de la inceput;si-a angajat consultant de proiect fost angajat la eu,din irlanda,care acum are firma de consultanta;stie sa faca proiecte;ala si-a pierdut timpul explicindu-le alor nostri cum se fac proiectele „pe limba bxl”
      una peste alta,omul spune ca nu ar mai incepe acum daca ar fi stiut ce il asteapta.el fiind inginer agronom si stiind sa cultive pamintul

      intamplator

      26/04/2011 at 11:03 am

  8. Io-te ce proiecte finanteaza ministerul dezv. :
    „Modernizare străzi, trotuare şi înfiinţare parcare auto în oraşul Filiaşi, judeţul Dolj”.

    Cineva tre` sa faca trotuaru` si prin Filiasi, n`asha ? 🙂

    http://www.mdrt.ro/comunicare/presa/comunicate/proiecte-de-dezvoltare-a-orasului-filiasi

    Tzepelica

    26/04/2011 at 10:20 am

    • si ce este rau ca si filiasul va avea trotuare??

      parerea mea:

      toate satele, inclusiv bashinatii din vale sau deal, comunele, orasele din Ro ar trebui sa aiba trotuare, canalizare, apa curenta in casa, buda in casa si nu in fundul curtii, etc..

      skorpion

      26/04/2011 at 10:25 am

      • Este rau ca de trotuarele din Filiasi se ocupa un ditai ministeru` (cu 30 de directori, dupa „restructurare”), in loc sa se ocupe primaria locala.
        Asta o fi celebra descentralizare ?

        Tzepelica

        26/04/2011 at 10:37 am

  9. In general se tot da vina pe altii. De aia in Romania sint salariile mici si e saracie caci sufletele reci si goale ale imperialistilor din vest ne-au transformat in piata de consum si ne-au silit sa falimentam fabricile lui Ceasca, nu ne dau fonduri Europene sa facem alte fabrici in loc, nu ne dau bani sa motorizam agricultura, UE e o gasca de corupti care paducheaza biata Romanie si asa mai departe. Daca nu era UE, NATO, americanii, chinezii si altii ar fi umblat ciini cu salarii si cupoane de pensie in coada, parlamentarii s-ar fi batut sa participe si sa dezbata nenumarate legi donind salariile 100% la saraci, plasmele si masinile din import s-ar fi prafuit la furnizori caci Romanul bine educat de Nobelistii locali s-ar fi orientat spre chestii esentiale, universitatile si liceele ar fost impinzite de genii (care nu ar fi avut unde sa fuga neexistind fata morgana putrezilor capitalisti vestici), relatiile cu Rusia ar fi fost deosebit de calduroase datorita petrolului si gazelor primite gratis….

    Aha

    26/04/2011 at 10:20 am

  10. „Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului achiziţionează servicii de consultanţă pentru realizarea unui studiu de marketing – plan de marketing (strategic şi operaţional) pentru municipiul Bucureşti în domeniul turismului, pentru perioada 2011 – 2015. Finanţarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operaţional Regional, axa 5…”

    Fondurile europene se duc pe „studii de marketing”.
    Probabil ca „specialistii” (baietii destepti) din minister fac doar „selectia” castigatorului licitatiei. 🙂

    Tzepelica

    26/04/2011 at 10:25 am

    • Problema nu e planul de marketing pe bani europeni ci implementarea planului mai timi, cind se pune in lucrare marketingul Bucurestiului, si stiu eu pe cineva OPRESCU cu 70% in sondaje, viitorul primar, cre are experienta in cheltuirea banilor de marketing pe cirnati si mos craciuni. Asa ca in ura ta opentru Udrea si gitul lui Petrica omiti esentialul 🙂

      • Din pacate, ma lovesc direct mai in fiecare zi de „studii de marketing”, SPF, SF care se arunca la cos.
        Foarte multi bani aruncati in vant, asta e esentialul, mai TDS.

        Tzepelica

        26/04/2011 at 10:40 am

  11. @intamplator: din cate stiu,fabricile de vopsele s-au inmultit prin diviziune: cate un fost sef/sefulet/ basca oamenii buni din jurul lui au infiintat alte fabricute cu retetele preformante/neimbunatatite din ultimii ani ai socialismului multilateral dezvoltat.
    S-au privatizat si cele vechi intr-un final sau s-au intors la vechii proprietari,prin reprezentantii acestora.
    Asa au disparut fabrici vechi si cu traditie,produse bune si pe piata avem produse sub licenta.
    Exceptie a facut Policolorul,din cate stiu

    ela

    26/04/2011 at 10:28 am

    • @ela
      intuiesc ca ati lucrat in ind chimica
      deci ” faimoasa” industrie chimica romaneasca importa cam 12-14 mio to titei si exporta benzina&motorina;
      uleiurile minerale pentru vapoare,chiar si in anii de ” glorie” ai asmilarii se importau
      gazul natural era folosit tot la ingrasamine din care mare parte se exportau si ce nu, se risipea= in agricultura foloseau ce li se ” aloca” daca el avea nevoie de npk si ii dadea azotat,arunca pe cimp cu azotat;uree nu,ca asta se exporta
      sa fim obiectivi,si naine de 89 ind chimica,daca se faceau calculele corect, raportul import/export era supraunitar

      intamplator

      26/04/2011 at 10:58 am

  12. tds,

    care 4 zile??
    parca s-a redus la 5 zile.
    Oricum cine vrea sa munceasca, munceste, cine nu, nu!

    skorpion

    26/04/2011 at 10:32 am

    • am gresit scuze 5 zile ,

      chestia asta cu cine vrea munceste nu ajuta PIB ul si productivitatea globala a natiunii, ca de asta vorbim

  13. exista fonduri europene strict specializate cum este cel de marketing despre care vorbeste timi.

    nu poti cheltui banii europeni decit pt marketing, vrei sau nu vrei…si desigur unele fonduri europene sint de-a dreptul stupide, dar asa a stabilit doamna UE…

    skorpion

    26/04/2011 at 10:37 am

  14. @ela,

    pentru disparitia fabricilor cu traditie cine este de vina?
    UE, NATO, ONU, Rusia???
    sau numai cei din Ro?!

    iti dau un exemplu.
    prin anii timpurii ’90 la fabrica 23 august-faur acum- au venit nemtii, voiau s-o cumpere.
    raspunsul hotarit al decidentilor fabricii: nyet.
    a trecut un deceniu. fabrica a fost pusa pe butuci, jefuita la meserie, „aranjata” pentru vinzare.

    prin anii 2000 + au fost chemati nemtii. de data asta ei au spus: Nein foarte hotarit..

    si exemple de felu’asta sint cu sutele…

    skorpion

    26/04/2011 at 10:41 am

    • In halele de la Faur acum fabrica turcii …biscuiti. 😦

      Tzepelica

      26/04/2011 at 10:45 am

    • Noi suntem de vina; am stat cu bratele incrucisate si am vazut cum s-a sabotat sistematic industria in anii 90, apoi s-a „privatizat strategic” la pret de fier vechi.
      S-a luat in considerare valoarea cladirilor, a imobilelor si a terenului intravilan; mai putin valoarea pietei cuprinsa in evaluarea marcii firmei.
      Sperau minunatii directori de atunci ca vor ramane batuti in cuie pe scaune „dupa”.
      Nu am vazut stapan nou care sa-ti puna coronita dupa ce vede cat de usor l-ai vandut pe cel vechi.

      ela

      26/04/2011 at 11:15 am

  15. @Aha
    Se pare ca n-ai fost atent la ce am spus.
    Mai clar (pe un exemplu concret) :
    Termopanul nu e o tehnologie de varf, e o chestie chiar banala : doua geamuri asezate pe o rama de Al (la o distanta care taie curentii de convectie), totul amplasat intr-o rama din PVC cu 4-6 camere de aer (izolatie termica).
    In Romania, piata termopanelor a explodat dupa `90.
    OLTCHIM (producator de polipropilena si PVC) s-a dotat si cu o linie de fabricatie pt. termopane.
    Geamuri („float”) se fabricau in tara (Scaieni, Medias, Buzau), chiar se facea export inainte de lovilutie.
    Deci Oltchim si fabricantii de geamuri puteau acoperi o buna parte din piata termopanelor, oferind multe locuri de munca.
    Ce avem dupa 21 de ani ?
    Fabricile de geamuri + Oltchim – falimentate.

    Tzepelica

    26/04/2011 at 10:43 am

    • @tzepelica;
      nu poti tine in viata o fabrica cu 3800 angajati facind termopane;poate doar daca chinezii decid sa cumpere tot necesarul lor de la ei
      geamuri float: spre buna regula st gobain are fabrica la calarasi si exporta in continuare

      intamplator

      26/04/2011 at 11:07 am

  16. Mai sa fie, nu iesim din dilematica blondina?
    O saptamana minunata sa avezi, udreasca sau nu. 😀

    Turnofftheglory

    26/04/2011 at 10:44 am

    • Falimentul national a fost provocat doar de incompetenta/hotia celor care ne-au guvernat/ne guverneaza.
      Drama e ca nici in ceasu` al 12-lea nu corectam.

      Tzepelica

      26/04/2011 at 10:47 am

      • ai pus un perfect punct pe i cu prima propozitie !!!!!

        asa au fost falimentate sute de fabrici bune (sticla, portelan, becuri, masini unelte, utilaje, textile, pantofi, etc)

        si??
        s-a intimplat ceva?
        nu!!!!

        cei care au falimentat acele fabrici azi sint in TOP300 sau pe linga el.

        skorpion

        26/04/2011 at 10:50 am

      • Tzepelica eu sunt optimist. Cred ca lucrurile se imbunatatesc si toate frustrarile noastre tin intr-un fel sau altul de doamna Justitia care inca e in concediul de cimiteroza acuta. Daca vindecam balauroaicele pontice pitice ca Hotlips Prezident Pivniceru de arghilofia cronica si avem 10 judecatori la Jilava, Romania va deveni o tara normala. Eu cred in viitoarea normalitate romaneasca.
        E bine sa fii sceptic si pesimist pentru a-mi tempera elanul meu optimist. 🙂

        Turnofftheglory

        26/04/2011 at 10:53 am

      • din pacate nu e asa de simplu. Costurile de productia nu aveau vreo legatura cu realitatea. Cand deschizi granitele nu mai poti tine painea la 2 centi, kwh la 3 centi si benzina la 20 de centi. Cand incepi sa pui costurile materiale reale numai poti vinde produsul decat in pierdere. Aceeasi DACIA cu un sfert din efectiv face 250 000 masini pe (70 000 in 1989). SIDEX are un sfert din efetivele din 1998. Am exportat la ORICE PRET pt. ca nu era alta sursa de dolari. OBIECTIV, anumite industrii existau pt.ca aveam granitele inchise (avioane?, televizoare? computere?)

        cinic

        26/04/2011 at 4:31 pm

  17. Da mi-am amintit
    KAISER se chema berea fabricata in ungaria, ce era aproape de faliment, cind prin anii 90 au inceput sa vinda berea in Romania.si s-au refacut 🙂

  18. @TOG
    Optimist ?
    Pai cand afli, de ex., ca intr-o companie de stat falimentara (in care se intra in somaj tehnic) a fost parasutata sefa de serviciu sotia unui tip cu multe stele pe care-l cheama Bacshis(!), te vindeci imediat.

    Tzepelica

    26/04/2011 at 11:00 am

    • Stii cum am reusit? Nu am lucrat la stat niciodata.

      Turnofftheglory

      26/04/2011 at 11:02 am

      • Asta nu inseamna ca trebuie sa te lase rece felul in care se cheltuie banii statului, adica si ai tai.
        Cu atat mai mult cu cat statul declara ca trebuie sa ajusteze lefurile/pensiile, din lipsa de fonduri (sigur, numai la gugustiuci).
        Ba chiar se imprumuta ca sa le plateasca.

        Tzepelica

        26/04/2011 at 11:07 am

        • Perfect de acord. De aceea sunt cu ochii pe statul roman si ii taxez fara mila cand o dau in bara(frecvent).
          Insa evolutie exista si am motive sa vad si evolutie nu numai stagnare, regres sau frana.

          Turnofftheglory

          26/04/2011 at 11:11 am

  19. Christos a inviat 🙂
    Nici eu nu prea vad mari motive de optimism. Mai ales ca dinozaurii din diverse domenii se inconjoara de tineri care iubesc stilul de viata din alte ere geologice.
    Nici eu nu prea am lucrat la stat. Dar vad si simt pe pielea mea cum astia distrug mediul de afaceri. De fapt seamana mai mult cu monstrii din „Alien” decat cu dinozaurii.

    Diana

    26/04/2011 at 11:30 am

  20. apropo de ce spune ThPh:

    300.000 de salariaţi au dispărut din economie într-un an

    este inadmisibil ca dupa aproape 22 ani majoritatea firmelor private sa aiba angajati fie la negru (cifra 1.5 milioane persoane), fie partial la negru…

    statul este ocolit prin neplata taxelor,
    angajatul este lovit, iar cind iese la pensie se trezeste cu pensii derizorii..

    sa nu spuneti ca daca angajatului nu-i convine sa lucreze total sau partial la negru, ca nu tzine…

    este nedrept oricum

    skorpion

    26/04/2011 at 11:55 am

    • tot ce e micul comert lucreaza CAT POATE la negru.

      cinic

      26/04/2011 at 4:32 pm

  21. se tot vorbeste de investitii;
    nimeni insa nu spune ca nu poti face investitii fara credit
    nimeni nu spune ca bancile din romania fac profit din activitatea de camata,te taxeaza cu diverse comisioane numite ‘comision de administrare’ comision de aia,de aialalta,te taxeaza la fiecare transfer pe care il faci;
    pina ce bancile nu vor fi nevoite sa dea credite pentru plan de afaceri si nu vor pune osul cu cei care sunt gata sa-si riste o casa sau ce mai au pentru o idee de afaceri nu se vor face investitii;
    in plus,cind dae e peste 10 pct,ce afacere poti sa incepi? iti trebuie un profit de cel putin 15 pct ca sa acoperi costurile;intr-o activitate productiva lucrezi cu o rata de profit de 6-10 pct
    despre asta,nu vorbeste nimeni,nici bnr,nici onorabilii bancheri;le convine sa traiasca din comisioanele de tot felul si imprumut la stat,fara riscuri,si din cind in cind mai ” lucreaza” la cursul de schimb si se redreseaza

    intamplator

    26/04/2011 at 12:06 pm

  22. Christos a inviat!
    Cu toate ca intervin destul de rar acum am sa ma bag in vorba, cu o intrebare:
    Acum, cand varsta de pensionare creste, aud ca prin MB se vorbeste de 70 de ani, ma intreb ce se intampla cu un cetatean de 55 ani, vechime de 31, sau 36, in functie de studii, care nu mai corespunde medical (stiu o multinationala din lactate care scrie negru pe alb in contractul de munca faptul ca daca un salariat nu mai corespunde medical este dat afara cu doua salarii compensatorii) si nu este angajat nicaieri – in targ nu se poate duce sa care saci – fie pentru ca nu poate – e femeie – fie nu rezista fizic, a fost dat afara pe motive medicale, deci omul nu mai poate. In general, prin companii nu se mai poate angaja, tinerii spun despre cei in varsta de peste 45 de ani ca sunt „blocanti”, de pensionat nu se poate pensiona, ca sa te pensionezi anticipat trebuie sa fii lucrat 43 de ani la varsta de 60 de ani. Astfel de vechime nu poate sa aiba decat un necalificat cu 7 clase.
    Specific ca vorbesc despre oameni care chiar au muncit, nu au taiat frunze la caini, dar care, la un moment dat s-au imbolnavit, de inima, de tensiune, de coloana vertebrala, de rinichi, de cancer, de ceva, dar nu atat de grav incat sa se pensioneze medical, sau care nu vor sa se pensioneze medical, pentru ca au obligatii, le place munca, iar salariul pe care l-au primit o viata intreaga nu a fost indestulator pentru a-si face rezerve, au cheltuit banii pentru copii, pentru studiile lor, pentru intretinerea lor, etc, nu mai dezvolt, n-au bani rezerva decat foarte putini, sau deloc.

    bujold

    26/04/2011 at 12:24 pm

    • Vezi in filme batrini de 80 ani umplind pungile de cumparatauri in supermarketuri. Vezi batrini lucrind in joburi. Aici in Romanica, televiziunile evita batrinii, reminiscenta de ppe vremea lui ceasca in care batrinii si cheii nu apareau pe ecran . Se focuseaza pe ei doar cind se bat pentru un kil de ulei dudindu-si pumni unii altora, sau cind ii arata degetul mijlociu lui Boc/Basescu 🙂

      Un tanar de stanga

      26/04/2011 at 1:28 pm

      • Poti explica? ce legatura au filmele americane cu situatia din Romania? Adica, zici tu, batranilor de la noi le este rusine sa munceasca? Sau ce? Ca nu pricep.
        Sa mai explic inca o data – esti de 55 de ani, nu batran, si esti dat afara si nu te mai angajeaza nimeni pe nici un post, sau eventual gasesti ceva care te pune sa cari saci, dar tu ai operatie de coloana. Ce faci?
        Si ti se pare normal ca o companie sa te dea afara dupa 15 ani de munca angajat al ei, pentru ca ai facut operatie de coloana si nu mai corespunzi medical?

        bujold

        26/04/2011 at 1:46 pm

  23. Imi spune un doctor: Unul din motivele pentru care noi avem procentul cel mai mare de internati este ca sutele de mii de doritori de a fi pensionati medical si care au dat si dau spagi la doctor, trebuie sa fie internati cumulativ 3 luni. Asa ca inmulteste cifra potentialilor cu 3 luni spitalizare si vezi cit iti da 🙂

    Un tanar de stanga

    26/04/2011 at 1:31 pm

    • La comentariul acesta nici nu mai incerc sa raspund logic – pai nu despre taietori de frunze la caini si nici despre cei care fug de munca vorbesc eu….Ci de cei care au muncit toata viata, serios, si ar vrea sa mai munceasca, dar chiar au probleme medicale care-i impiedica sa faca un anumit lucru, putand face altele, la care nu-i angajeaza nimeni pentru ca sunt tineri angajati.
      Si mai au 10 ani pana pot obtine pensie, n-o vor obtine niciodata pentru ca in Romania sunt condamnati la moarte…..

      bujold

      26/04/2011 at 1:49 pm

  24. Imi este frica ca nimeni nu poate accepta ca sunt situatii si situatii.
    Pentru ca nimeni nu se poate gandi la semenul sau si pentru ca raspunsurile stereotipe sunt baza dialogului in romanica, am sa ma refer doar la mine, Teophile si cei care mi-au citit postarea „De ce sunt liberal”, ma vor intelege, sper. Eu am suferit 2 infarcturi miocardice, unul la 33 de ani, al doilea la 41. Am 30% din cord necrozat. Nu m-am pensionat, ba chiar lucrez mai mult decat inainte, bine si castig mai mult, dar ma intreb ce se va intampla daca voi pati asa ceva…. medicamentele pe care le iau ma costa o caciula de bani lunar, am un fiu, am rate, am familie. Nici nu mi-a trecut prin cap sa ma pensionez, in 2000 medicul meu de familie m-a intrebat de ce nu m-am pensionat si l-am schimbat. Mai am 18 ani pana cand voi implini 65. Ce se va intampla, daca peste 10 ani voi fi dat afara? Nu se poate intampla? Sa nu mai platesc, acum studiile fiului meu? Ma costa 800 euroi lunar. Sa nu le mai dau ca sa le pun deoparte? Nu castig prost dar exista prioritati, pun 100 de euro lunar pentru pensie privata, cateodata mai mult, dar asta este frectie pe picior de lemn, anul trecut am dat 8000 euro pentru pensia de la stat, parintii sotiei mele si mama mea au luat impreuna doar cu 1400 de lei mai mult decat contributia mea pentru pensie, in intregul an. Da-mi un sfat, te rog…

    bujold

    26/04/2011 at 1:57 pm

    • N-are.
      In tara asta se gasesc solutii doar pt. clientii politici.
      Daca nu faci parte dintr-o mafie/un partid, ai parte doar de gargara.
      Cu clabuci.

      Tzepelica

      26/04/2011 at 2:22 pm

      • E o chestie generala
        Ii vedeti pe batrini izolati si singuri. Din nefericire nu ei vor sa se izoleze ci ei sunt cei izolati de restul.

        Un tanar de stanga

        26/04/2011 at 3:07 pm

    • Raspunsul cel mai corect ar fi…
      Sincer nu stiu cum sa iti raspund la intrebare. In mod normal orice om de afaceri inteligent nu refuza un om competent pentru ca e in varsta. Sa zicem ca ai 55 de ani, inginer constructor sau poate strungar. Ai 20-30 de ani de experienta in spate. Numai un nebun ar refuza o asemenea comoara de experienta pentru ca e in varsta.
      Afaceristii de carton nu se pun. Aia dau 700 salariu din start si isi muncesc ca pe niste vite angajatii.
      Iti spun de un domeniu in care ma misc eu si media de varsta a angajatilor in domeniu este de peste 50 de ani. Oamenii aceia au in spate responsabilitati uriase, activeaza in firme mari si foarte mari si nu au de ce sa isi puna problema ca vor fi eliminati. Sunt atat de buni si experienta lor e atat de vasta, incat nu au de ce sa isi faca probleme. Deloc.
      Sa mai adaug ca multi dintre ei mai fac si consultanta sau au un PFA sau SRL?
      Problema apare atunci cand intalnesti un om ce a avut acelasi job ani de zile. Nu a facut pregatire continua, nu a invatat nici sa utilizeze un computer si nu stie sa spuna Good day. Acolo lucrurile sunt tragice, dar tine si de adaptabilitatea, dorinta de a invata personala. Am diverse experiente, bune, proaste, m-am specializat, am invatat continuu. Nu m-am lasat pe o ureche niciodata.

      Turnofftheglory

      26/04/2011 at 2:23 pm

      • TOG
        cei de care vorbiti sunt minoritari
        bujold a ridicat o problema tragica si nu sunt retete;nu e vorba numai de bani e vorba si de a te simti util
        o spune cineva-cred ca si tds e la fel-care traieste situatia asta;
        in ro nu discuta nimeni cu tine daca ai peste 35 ani;
        am fost inainte de paste la aniversarea unei firme in ro ,un cocktail, si m-am simtit ca matusalemn;cind i-am spus gazdei senzatia pe care ma avut-o imi spune ” dar erau unii de 40 ani” eu avind peste 60!
        in vest cel putin gasesti virstnici muncind,fiind folositi;
        citeodata ma gindesc cum as arata casier la cora cind nu voi mai putea face naveta si sta in hoteluri ca acum

        intamplator

        26/04/2011 at 2:56 pm

      • @TOG – eu vorbesc de multinationale…. astia or fi tot afaceristi romani de carton?

        bujold

        26/04/2011 at 3:26 pm

      • Cristos A Inviat!
        Tog, eu cred ca mai de graba ar trebui sa ne punem intrebari fata de pozitia fiecarui individ fata de munca.
        Eu sunt aproape de 60 de ani si cand apar proiecte noi in firma la care lucrez incep sa fremat de nerabdare. Colegii mei mai tineri sunt mai prgmatici si inainte de orice cantaresc avantajele imediate.
        Nu am nimic cu tinerii(am o familie plina de tineri care lcreaza in domenii diverse cu rezultate si aprecieri foarte bune)), insa parerea mea este ca munca nu mai bucura .
        Nu mai bucura pe multi dinttre noi lucrul binefacut( cu truda si nopti nedormite de grija si emotii), de satisfactia lucrului bun care ne aduce painea pe masa si orgoliul de a fi bun in ceea ce faci.
        Cred ca prea multi dintre noi uita ca lucrurile marunte sau marete se fac trudind, cu respect si constiiciozitate, indiferent ce esti: gunoier, brutar, taran, inginer, sau intelectual.
        Ne luam viata in ras si la sfa

        andrzej

        26/04/2011 at 4:03 pm

    • @bujold
      nu exista solutie;
      ” no country for old men” ,e valabil peste tot;
      am prieteni generatia mea ,in us,care in 2007/8 au pierdut toate economiile,inclusiv pensia pusa la loc ” sigur” in fonduri de pensii;cum s-au descurcat? au vindut casa si acum stau cu chirie intr-o garsoniera,lucreaza mai mult ca inainte si… nu se pling;asta e in us..
      singura solutie este sa va rugati la Dumnezeu sa nu va imbolnaviti si sa nu ajungeti sa traiti din pensie

      intamplator

      26/04/2011 at 2:44 pm

  25. bujold, TOG, in firma unde lucreaza sotul meu directorul tehnic cauta sa angajeze contabili si ingineri cu experienta de peste 20 de ani in productie. Firma implementeaza la diversi clienti un faimos ERP, si e nevoie de „business analysts” care sa asiste implementarea modulelor de logistica, productie, contabilitate. Ce credeti ca se obiecteaza mai sus? Ca oamenii asita sunt prea in varsta, ca „nu sunt de viitor”. Se aduc la interviu tinerei care nici macar nu pot tine cap-coada contabilitatea unei firme foarte mici.
    E plin la noi de indivizi din astia, cu ceva lecturi superficiale de „management”.
    Eu nici nu mai incerc sa ma angajez intr-o companie din Ro. Ma stradui sa lucrez pe cont propriu. Ceea ce poate fi frustrant, mai ales din punct de vedere al banilor…

    Diana

    26/04/2011 at 2:36 pm

    • Diana, daca vorbim de erp, atunci foarte probabil vorbim cam de acelasi domeniu. (Vezi la mine pe blog bannerul ce duce la firma la care activez.) Vorbim de necesitatea de a folosi oameni cu vasta experienta.

      Turnofftheglory

      26/04/2011 at 3:00 pm

      • Si eu tot ERP fac, am fost reglor de prese, mecanic linie imbuteliere, gestionar, planner intretinere, sunt inginer si sunt consultant de material management, ERP, dar u toti se pot adapta, nu toti au capacitaqtea, sa fim realisti. Nici nu imi este froica pentru mine, vorbesc in general. Pentru ca oamenii au devenit mijloace fixe si pentru foarte multi asta este o tragedie. Sa fim seriosi. Nici in SUA nu pot toti oamenii sa se adapteze. Nicaieri nu pot. Problema este ca in astfel de conditii ai toate sansele sa mori de foame si nimeni sa nu se uite la tine. Sa nu uit de unde am plecat – unde se duc lucratorii cand se duc, de dispar din scripte….

        bujold

        26/04/2011 at 3:31 pm

  26. Bujold
    Welcome in the club
    daca esti inginer batrin si nimeni nu te mai angajeaza atunci faci altceva: dai meditatii la matematica , fizica, portugheza ce stii tu ..
    Am pe cineva apropiat are 74 ani preda la universitate , e foarte bun, e singurul care nu preda cu powerpointuri si totusi ii e frica ca isi poate pierde jobul, si de aceea scrie articole stiintifice la greu.
    Este o situatie frecventa in occident , daca nu ai reusit sa pui deoparte ceva bani, daca faci copii la batrinete si insisti tu sa le platesti taxele sau mai rau, cum e cazul meu innu te poti lasa de munca cum nu te poti lasa de un drog

    Un tanar de stanga

    26/04/2011 at 2:38 pm

  27. si nu au de ce sa isi puna problema ca vor fi eliminati.

    nu, zau?
    🙂

    skorpion

    26/04/2011 at 2:38 pm

  28. Un banc bun pe blogul CPatrasconiu:
    Un grec, un irlandez, un portughez, un neamt la restaurant. Cine plateste nota ? Evident neamtul plateste pentru toti 🙂

    Un tanar de stanga

    26/04/2011 at 2:45 pm

  29. Care e mai „batran”? Un grasunel de ~30 de ani care nu mai poate urca 2 – 3 etaje fara sa gafaie, sau un „mos” de 50 care le urca fara efort?

    Diana

    26/04/2011 at 2:49 pm

  30. @intimplator,

    ceva, ceva se schimba in perceptia despre asa numiti „batrini”

    – spicuit dintr-un interviu cu Rainer Bruederle – ministrul economiei in Germania:

    În prezent mai exista o schimbare de paradigma: inainte multi sefi de personal gindeau atunci, cind se faceau reduceri de personal, ca primii concediati sa fie cei „asa de la 55 in sus” .
    Acum vom ruga angajatele si angajatii mai in virsta sa fie alaturi de noi, de bunavoie, pentru mai mult timp, intrucit avem urgenta nevoie de ei.

    interviul integral in lb. romana:

    http://noradamian.wordpress.com/2011/01/23/am-facut-corect-multe-lucruri-interviu-dat-in-deutsche-welle-de-ministrul-economiei-rainer-bruderle/

    skorpion

    26/04/2011 at 2:55 pm

    • @tog
      stiu prea bine;muncesc acum in vest;am spus mai devreme;vad casieri la supermarket de peste 60 ani,vad receptioneri la hotel de peste 60 ani,printre cei cu care ma intersectez profesional nu sunt singurul de peste 60 ani
      problema e ca ro e defazata intotdeauna cu 20 ani fata de vest

      intamplator

      26/04/2011 at 2:59 pm

      • Intamplator, exista si doua perceptii cumplite, induse sau acceptate. Unul ar fi ca la 55 de ani esti batran si inutil. Fals. Mama mea este calma, intelegatoare, o bunica de toata isprava. Pensionata pe caz de boala face menaj si creste nepoti.
        Insa tata, mai in varsta, mecanic de locomotiva CFR o groaza de vreme, dupa ce s-a perpelit la pensie, intr-un an de zile s-a dus in constructii sa faca balcoane si sa puna faianta. Apoi a plecat in Norvegia sa lucreze pe un santier naval. Intors acasa, nu a suportat sa stea degeaba si a muncit ca paznic. Acum e intre joburi cum s-ar spune.
        Cat a muncit, oricat de greu i-a fost a fost optimist si increzator.
        Exista domenii, atitudini si modalitati de a gestiona „cariera” dupa 40-50 de ani. Intotdeauna e dificil, dar nu au de convins angajatorii la capitolul experienta. E cumplit pentru un pusti cand la experienta bifeaza cu liniuta.
        Oamenii sufera si cei mai napastuiti oameni pe care i-am intalnit la somaj erau oamenii ce se intreptau repejor catre varsta a treia. O resemnare si o neputinta care m-a impresionat si pe care am inteles-o.

        Turnofftheglory

        26/04/2011 at 3:09 pm

  31. TOG, unul dintre proaspetii angajati in firma despre care am vorbit e trecut de 65 de ani. Are multa experienta in ERP-ul cu pricina, acum si lucreaza ca programator si ia o parte din pensie.

    Diana

    26/04/2011 at 3:08 pm

    • Sa stiu, mai tarziu, la cine sa apelez 🙂

      bujold

      26/04/2011 at 3:33 pm

  32. Scuze pentru incoerenta. Sunt cam buimac. Macar nu bat campii la telefon. 🙂

    Turnofftheglory

    26/04/2011 at 3:16 pm

  33. Situatia descrisa de voi e normala. Batrinetea cu dezavantajele ei e la fel de normala.
    E normal sa incerci sa te faci util, altminteri esti uitat. Chiar si atunci cind ai din ce trai, trebuie sa faci ceva altminteri esti terminat.

    Iar in ce priveste alternativa la batrinete este sa mori tinar. E oare mai buna ? 🙂

    Un tanar de stanga

    26/04/2011 at 3:25 pm

    • daca esti util pina la cel putin 80 ani e o alternativa viabila

      intamplator

      26/04/2011 at 5:40 pm

  34. tds,

    este rau sa fii uitat?
    🙂

    skorpion

    26/04/2011 at 3:31 pm

  35. Buna din nou
    Bujold,te inteleg foarte bine;stiu ce inseamna sa trebuiasca sa produci suma aia pentru studiile unui copil. Chiar pensionar,daca e musai,ii faci.
    Nu te mai gandi ca nu mai merge mai departe. Eu mi-am spus ca daca nu nai pot,ma opresc sa-mi trag batraneste rasuflarea.Atata cat trebuie sa-mi revin. Si a tinut la mine.
    Si in timp ce imi tineam rasuflarea,am tot citit, presupunand ce as vrea si putea sa fac. De o luna lucrez din nou. Asta nu inseamna ca seara nu pic precum musca.
    Pur si simplu imi spun ca lucrez cat ma tin curelele, nu fiindca trebuie.

    ela

    26/04/2011 at 3:46 pm

  36. Salutare şi Hristos a înviat!
    @TOG&all
    Cît timp lucrezi cu capul şi Dumnezeu te ţine, nu cred că e cazul să-ţi faci griji de pensionare. Singura grijă ar trebui să fie să-ţi găseşti menirea, să-ţi alegi ogorul pe care să-l lucrezi. Părerea mea…
    La mine pe ramură, uite un exemplu: http://en.wikipedia.org/wiki/Philip_Johnson
    A muncit pînă în ultima clipă şi şi-a dat duhul în casa care i-a ieşit cel mai bine, în somn.

    para

    26/04/2011 at 3:56 pm

  37. Judecătoarea Elena Turcu a fost achitată de instanţa supremă.
    http://www.realitatea.net/judecatoarea-elena-turcu-a-fost-achitata-de-instanta-suprema_828618.html

    STRAJNIK

    26/04/2011 at 4:49 pm

    • era treaza cand s-a pronuntat sentinta?

      ela

      26/04/2011 at 5:16 pm

  38. Minunat. Ne intoarcem la coana Justitia.

    Turnofftheglory

    26/04/2011 at 4:54 pm

  39. Senatul declanseaza procedurile de numire a unui nou Avocat al Poporului

    vechiul avocat al poporului:

    – stiti cum il cheama?
    – stiati ca a avut 2 mandate?
    – stiti cum arata?
    – ati auzit ceva notabil in timpul celor 2 mandate?

    probabil ca raspunsul la toate cele 4 intrebari este nu!
    :mrgreen:

    skorpion

    26/04/2011 at 6:01 pm

    • Il cheama Ioan Moraru.
      L-am avut asistent la seminariile de Drept Constitutional(era lector)
      Ar cam trebui sa hie pensionar.
      A fost cel mai tinar procuror din toate timpurile din Romania(21 ani) la Medgigia.

      STRAJNIK

      26/04/2011 at 6:28 pm

  40. discutia asta despre cei +60 mi-a adus aminte de un banc;misogin si un pic desucheat
    un domn de peste 60 ani ramine ,din pacate ,vaduv;
    dupa un timp se recasatoreste;doamna doar vreo 30 ani
    dupa luna de miere se intilneste cu prietenii lui de-o viata;curiosi ei il intreaba cum merge casnicia;
    el le spune minunat dragilor,ne intelegem ,totul e foarte bine;
    bun ,zice unul din ei,dar atunci cind ramineti noaptea singuri,cum te descurci?;
    ah,nici o problema,foarte bine
    eh,e bine acum, dar ce faci peste vreo 5-6 ani ca vei fi mai in virsta?
    ah, atunci!? divortzez si iau alta mai tinara

    intamplator

    26/04/2011 at 6:07 pm

  41. tzepelica,

    re. fonduri structurale…

    Comisia Europeana a dat deja aprobarea finala necesara construirii laserului din Cehia, urmand ca celelalte doua, din Ungaria, respectiv Romania, sa fie aprobate de guvernele de la Budapesta si Bucuresti.

    „Asteptam sa fie trecut pe lista de proiecte a Guvernului finantate pe fonduri structurale. Proiectul e gata si semnale pozitive sunt”, a declarat pentru B365.ro directorul Institutului de Fizica Nucleara, Nicolae Zamfir. Practic termenul de finalizare trebuie sa nu depaseasca 2015 pentru a beneficia de finantare structurala.

    skorpion

    26/04/2011 at 6:15 pm


Comentariile sunt închise.