Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

O zi obişnuită – 15 Aprilie / “Preţurile alimentelor la nivelul maxim din 2008”

Bună dimineata intr-o zi de vineri. Astazi vom avea la Bucuresti o minima termica de  6°C, si o maxima termica de  13°C, umiditate: 56-82%. Innourat si ploaie. Presiune atmosferica: 1007-16 hPa. Pentru alte orase. Curs valutar BNR valabil azi: 1 EURO = 4. 1021  RON (-0. 0119 RON); 1 USD = 2. 8447  RON (+0.0067 RON); 1 EURO =  1. 4420    USD; (-0.0076). Gramul de aur 132.9155 RON (-0.2110   RON).

Miza referendumului pentru Capitală: cine controlează Bucureştiul controlează România. Referendumul local care va avea loc în Bucureşti la 19 iunie, primul de acest fel, are o miză enormă. Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) a decis miercuri seară, pe 13 aprilie, că pe 19 iunie va fi organizat un referendum prin care bucureştenii se vor pronunţa dacă sunt de acord sau nu cu dis­pariţia funcţiilor de primar de sector aleşi de cetăţeni şi a consiliilor locale de sector. Efectul principal al unui „da” majoritar va fi că bugetele cumulate ale sectoarelor – 1 mld. euro în 2010 – vor trece la bugetul Municipiului care se apropie şi el de 1 mld. euro, iar puterea în Bucureşti se va concentra în mâna unui om – primarul general – şi a unui singur consiliu – cel al Muncipiului Bucureşti (CGMB). În locul sectoarelor ar urma să fie organizate mai multe departamente care doar să administreze poli­ticile stabilite la nivelul Primăriei Generale. Poziţiile de primar general al Capitalei şi de primari de sectoare au fost dintotdeauna extrem de puternice. Traian Băsescu a venit la Cotroceni din poziţia de primar general şi a câştigat două mandate prezidenţiale. Actualul primar general, Sorin Oprescu, ar putea fi bine poziţionat pentru Cotroceni. Ziarul Financiar.

Am ieşit din recesiune: economia a crescut în trimestrul I cu 0,5%.România poate înregistra în primul trimestru al acestui an o creştere economică de 0,5% faţă de ultimul trimestru al anului trecut şi de 1,3% raportat la perioada similară din 2010, a declarat, miercuri, la Guvern şeful Comisiei Naţionale de Prognoză (CNP) Ion Ghizdeanu. „Introducând toate datele date publicităţii de instituţiile abilitate în estimare, am făcut o reestimare în plus a trimestrului unu: în acest moment, având în vedere şi datele de la buget care confirmă evoluţia bună, creşterea pe trimestrul unu faţă de trimestrul unu 2010 este de 1,3%, ceea ce înseamnă faţă de trimestrul patru o creştere de 0,5%”, a spus Ghizdeanu. Economia a intrat în recesiune în trimestrul al treilea din 2008, odată cu scăderea PIB faţă de precedentele trei luni cu 0,1%. De atunci, PIB a înregistrat scăderi în fiecare trimestru, exceptând creşterea de 0,9% în trimestrul al treilea din 2009, un avans de 0,2% în trimestrul doi al anului trecut şi creşterea de 0,1% din ultimul trimestru al anului trecut. ZF.

Banca Mondială: Preţurile alimentelor, apropiate de nivelul maxim din 2008. Alimentează inflaţia în ţările sărace. Preţurile mondiale ale alimentelor sunt aproape de nivelul maxim atins în 2008 şi alimentează inflaţia în ţările cu venituri reduse, situaţie care va duce la agravarea sărăciei, potrivit Băncii Mondiale (BM), relatează Bloomberg. Indicele preţurilor alimentelor calculat de Banca Mondială pentru primul trimestru este cu 36% peste cel din aceeaşi perioadă a anului trecut. Preţurile porurmbului, grâului şi soiei sunt semnificativ mai mari, dar cel al orezului a rămas stabil. La nivel mondial, sunt necesare noi eforturi pentru furnizarea de alimente către cei vulnerabili, a declarat, joi, preşedintele Băncii Mondiale, Robert Zoellick. „În loc de controlarea preţurilor, atenţia ar trebui concentrată pe susţinerea categoriilor defavorizate”, a afirmat Zoellick într-un interviu la televiziunea Bloomberg. Scumpirea alimentelor a contribuit la revoltele din nordul Africii şi Orientul Mijlociu şi alimentează inflaţia, determinând băncile centrale să ia în discuţie măsuri de majorare a dobânzilor. Mediafax

Fostul procuror Ciprian Nastasiu este acuzat ca a nenorocit un om nevinovat la Timisoara. Nastasiu, care a ajuns celebru dupa ce l-a eliberat in mod ciudat pe Omar Hayssam, a dispus, in 2001, arestarea preventiva a fostului ospatar al lui Ceausescu, Cornel Urcan. Justitia l-a achitat pe Urcan, insa post-mortem pentru ca acesta s-a imbolnavit si a murit. Acum rudele vor merge la CEDO. Fiul lui Cornel Urcan spune ca va da in judecata statul si pe procurorul de caz pentru aceasta nedreptate. „Nastasiu l-a arestat preventiv pe tata. Când l-a trimis în judecată, rechizitoriul era copiat cuvânt cu cuvânt din plângerea partenerilor de afaceri. Acum Nastasiu e avocat în Baroul Arad şi îl reprezintă pe cel care a făcut plângerea. Avocata familiei declara ca responsabil pentru drama este nimeni altul decat fostul procuror DIICOT Ciprian Nastasiu, devenit celebru dupa ce l-a eliberat pe Omar Hayssam. Adevarul

Vasile Blaga. Revoluţie şi reformă. Pe data de 13 aprilie, la ceas de seară, într-o întâlnire cu membrii organizaţiei din sectorul 6 al Capitalei, vameşul-istoric a declarat : « În 91 l-am schimbat pe Iliescu, şi bine am făcut. În 2001 l-am schimbat pe Roman şi l-am pus pe Băsescu. În 2011 trebuie să-l schimbăm pe Boc ». Cu alte cuvinte, din 10 in 10 ani în PDL are loc o revoluţie care este sinonima cu o reformă. Din 10 în 10 ani schimbarea preşedintelui este sinonima cu renaşterea partidului. În aceeaşi logică, membrii partidului trebuie să înteleaga că schimbarea lui Emil Boc o reformă ce va conduce partidul pe cele mai înalte culmi electorale.  Nu ştiu cum gândesc membrii de partid, însă din postura de votant găsesc această idee a lui Vasile Blaga absolut jignitoare la adresa electoratului, întrucât ea se reduce, în esenţa la vorba « alte măşti, aceeaşi piesă ». Vasile Blaga se iluzionează ca schimbând preşedintele partidului, vom avea de-a face, vorba unui susţinător de-al lui, cu o « rupere de ritm ». Care ritm şi cine sa îl rupă ? Fostul ministru de interne care a fugit de nişte poliţişti care aruncau chipiile in aer? Curs de Guvernare.

Zece proiecte pentru Romania. Propunerea investitorilor straini pentru repornirea economiei costa 23 de miliarde de euro. Cele zece mari proiecte de infrastructura cu care investitorii straini din Romania vor sa reporneasca economia locala se pot face fara a goli bugetul statului. Ba chiar vor genera venituri la buget de 8,9 miliarde de euro si aproape jumatate de milion de noi locuri de munca, in urmatorii cinci ani, potrivit calculelor Consiliului Investitorilor Straini (CIS). Nu este vorba de proiecte irealizabile, pentru ca o parte dintre ele sunt deja demarate. Pana in 2015, statul ar trebui sa aloce 11,9 miliarde de euro pentru a pune in practica proiectele propuse de CIS. Suma reprezinta aproximativ jumatate din investitiile totale necesare, estimate la 23 miliarde de euro. Gandul.

O zi de munca din viata lui Crin. I se spune „Lenesul”. Monitorizat pas cu pas, intr-o zi de lucru, senatorul Crin Antonescu nu se dezminte. Pentru el, ziua de munca incepe dupa ora 13.00 si se termina la 17.30. Dar nu la Senat!. Miercuri, 13 aprilie 2011. Presedintele PNL si-a neglijat total activitatea parlamentara. A iesit din casa cateva ore in interes de partid si pentru a-si recupera fiica de la bunici. Acuzat nu o data ca este chiulangiu, unul dintre cei mai importanti lideri politici ai momentului, Crin Antonescu, are un program zilnic mai mult decat lejer, potrivit mai degraba unui pensionar sau unui somer. Bun orator, dupa cum il caracterizeaza chiar si cei mai inversunati adversari, Crin Antonescu reuseste totusi sa lase impresia ca ar lucra zi-lumina. Pentru „reformarea statului si a clasei politice” sau pentru un „plan eficient si rapid de iesire din criza”, dupa cum singur declara pe blogul personal. Liderul PNL, al cărui slogan este „România bunului-simţ”, trage însă chiulul de la Senat ori de câte ori are ocazia. Deşi la 13 aprilie 2011 avea, teoretic, un program încărcat la Parlament, Crin Antonescu a ieşit din casă abia la ora 13.10. Adevarul.

Războiul din Libia, din nou în dezbaterea NATO. Niciuna din părţile combatante din războiul din Libia nu este până în prezent victorioasă. Care este strategia de viitor a coaliţiei care oferă rebelilor sprijin aerian, cu mandat ONU dar fără a fi autorizată să participe activ la înlăturarea lui Muammar Gaddafi?  Grupul de contact pentru Libia, care s-a reunit în aceste zile la Doha, va discuta pe această temă. Grupul de contact este format din reprezentanţi ai ONU, Statelor Unite, Marii Britanii, Franţei, Germaniei, dar şi reprezentanţi ai guvernului interimar de opoziţie din Libia. La începutul conferinţei, prinţul moştenitor al regatului Qatar, şeicul Tamim bin-Hamad al-Thani, a transmis comunităţii internaţionale un mesaj clar: „Pentru poporul libanez a venit timpul să se poată apăra singur.” Cu alte cuvinte: a venit timpul livrărilor de armament către rebeli. Solicitarea prinţului moştenitor al-Thani este însă controversată şi face parte din problemele de bază din interiorul coaliţiei care, prin mandat ONU, efectuează atacuri aeriene pe teritoriul Libiei. „Este de importanţă majoră ca întreaga comunitate internaţională să considere intervenţia din Libia drept acţiune comună”, a spus secretarul general al ONU, Ban Ki Moon. Deutsche Welle.

Cutremur puternic în largul coastei de nord-est a Japoniei. Un cutremur puternic, cu magnitudinea de 6,1, s-a produs joi dimineaţa în largul coastei de nord-est a Japoniei, a anunţat Institutul american de Geofizică (USGS), dar Centrul de alertă tsunami pentru Pacific nu a emis nicio alertă. Cutremurul a fost înregistrat joi, la ora locală 5.57 (miercuri, 22.57, ora României), la o adâncime de doar 11,2 kilometri, la 190 de kilometri est de oraşul Morioka (Insula Honshu). Nu au existat informaţii privind eventuale pagube sau victime. Peste 400 de replici, cu magnitudinea de cel puţin 5, au fost înregistrate de la cutremurul cu magnitudinea 9 care a afectat Japonia la 11 martie, provocând un tsunami uriaş şi o catastrofă la centrala nucleară Fukushima. Potrivit experţilor, clădirile centralei, deja afectate, ar putea suferi noi pagube, în caz de cutremure puternice şi repetate. Mediafax

Va urez o zi buna!

Written by Theophyle

15/04/2011 la 8:21 am

68 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. buna dimineata;
    inca o dovada ca gashtile politice ori sunt formate din idioti ori ne considera idioti;
    am citit cele 7 intrebari propuse pentru referendum in Bucuresti;
    dezgustator sunt facute de analfabeti fara nici o logica sau au considerat ca sunt adresate unor idioti;
    din acest moment eu unul nu mai votez;nu sunt nici foarte prost si nu mai vreau ca prin votul meu sa legitimez niste idioti,numiti la noi politicieni.

    intamplator

    15/04/2011 at 8:47 am

    • Buna dimineata! 🙂

      @intamplator,

      depinde ce întelegi prin „nu votez”:
      – nu te prezinți și lasi un vot alb care poate fi „prelucrat” de alții, la mica intelegere;
      – te prezinți și umpli buletinul cu stampile, vot anulat, fara „loc de întors” deci neutilizabil!

      oldhashu

      15/04/2011 at 8:59 am

      • ma duc si scriu pe bletinul de vot ca refuz sa votez idioti/
        am inteles sloganurile lor electorale,le-am considerat ca facind parte din joc,dar asta cu intrebarile o consider ca un atentat la inteligenta-aia cita o am-mea

        intamplator

        15/04/2011 at 9:31 am

      • @oldhashu. EU am fost recent prin sectorul 1. Pe toti stalpii numai indemnuri SEMNATE PNL-PSD pt. referendum contra Udrea. Deci cine a cerut referendum????

        cinic

        15/04/2011 at 9:53 am

    • Neatza,
      Am citit si eu intrebarile, parca ar fi sondaj de opinie nu referendum. Suneti multumiti de curatenia si cainii cu covirgi in coada.
      Eu unul as trimite email sau scrisoare consilierilor ce au scos din joben asa intrebari, daca spunem toti ca nu mai votam, zilele o sa ne blestemam, urmasii vor spune ceva, ca n-am vrut a ne implica. Parerea mea. 🙂

      Creanga

      15/04/2011 at 9:32 am

      • @creanga
        e pur si simplu jignitor;
        acest referendum a plecat din ” inteligenta” politica a d-nei udrea,care vrea sa desfiinteze practic sectoarele din bucuresti;
        circarul ala de oprecu a propus ca la referendum sa existe o singura intrebare:vreti sau nu vreti,clar simplu;cit nu-mim place oprescu aicia fost rational
        ‘ shmecherii ce consilieri pdl” care au majoritatea auvenit cu aceste intrebari i asta vor propune la referendum
        de ce cred eu ca au venit cu asta: sa eludeze adevarata problema da sau nu despre sectoare;
        asa ceva ,vorba lui lascar catargiu” nu se poate”
        ei se cred” deshtepti’ si pe noi toti ceilallti idioti.

        intamplator

        15/04/2011 at 9:38 am

        • Bani aruncati aiurea, intreaba daca lumea e multumita de curatenia din capitala, cu referendumul lor fac mai multa mizerie. Isi bat joc de banii celor ce platesc taxe, trebuie pusa pielea pe batz, bombardati cu scrisori, trebuie facut ceva, parerea mea.

          Creanga

          15/04/2011 at 9:43 am

          • nu le pasa,astora pina nu le vorbasti pe limba lor,adica sa-i bagi in origini nu pricep altfel

            intamplator

            15/04/2011 at 9:49 am

        • nu e foarte simplu. Argumentez: intre un singur primar si situatia actuala sunt ZECI de nuante (buget consolidat, buget consolidat numai pe investitii, buget consolidat numai pe.. sau numai pe…). Azi -incepand cu 2002, razboiul PSD contra Basescu – exista numai faramitare si o mare ANOMALIE administratica. ANOMALIE este faptul ca sect.1 isi retine toate incasarile, iar daca la nivel national s-ar face acelasi lucru, atunci Banatul nu ar contribui cu nimic la saracia din Moldova. Azi avem de fapt SASE orase diferite, cu sase politici economice si sociale diferite. Asta vrem???

          cinic

          15/04/2011 at 9:51 am

          • e mai bine sa fie banii la gramada sa poata vanghelie face economate si vanghelioane si negoita sa schimbe statuia lui cuza la fiecare 6 luni

            intamplator

            15/04/2011 at 9:57 am

  2. Buna dimineata 🙂
    coruptia ca fenomen in Estul Europei. Articol f. bun:

    http://politeadigest.wordpress.com/2011/04/15/from-bolshevism-to-backhanders/

    Theophyle

    15/04/2011 at 9:04 am

    • Blestemat sa fie pachetul de Kent care a avut o metamorfoza spectaculoasa in milioane de Euro.
      Coruptia a umplut repede spatiul ramas liber atunci cand comunismul a cazut si asta e oarecum …. natural.

      zaPaco

      15/04/2011 at 9:23 am

    • As mai aduga asta (la fenomenul bolsevismului):
      cazul Nastasiu nu este singular in Romania. Nu vi s-a mai povestit despre puterea discretionara pe care inca o mai are un procuror în Romania, la 20 ani de la asa-zisa cadere a comunismului, a statului totalitar instaurat cu ajutorul tancurilor sovietice? Acum vreo 5-6 ani inca se simteau si mai bine: „Da-mi un nume la întamplare din cartea de telefon” – mi se lauda, atunci, un procuror – „si cel putin 30 de zile pot sa-mi bat joc de el, aaa nevinovat cum este”. Caci puterea unui procuror in ceea ce priveste „habeas corpus” (concept definit inca din Evul Mediu) este, in continuare, discretionara. Iar in ce priveste educatia acestora cu privire la niste asa-zise drepturi ale omului, ei n-au ajuns inca la capitolul „prezumtia de nevinovatie” si nici nu vor ajunge atata vreme cat orice procuror „bun”, in acceptiunea Puterii, mai intai „leaga” („baga jos la pivnita”) si abia apoi incepe sa produca probe pentru a-si justifica actiunea. In Romania, la 20 ani de la o Revolutie care trebuia sa dea de pamant cu astfel de mentalitati bolsevice (staliniste, kaghebiste), orice cetatean poate fi pus în situatia de a trebui sa-si probeze nevinovatia ca poate aaa doreste, prin intermediul procurorilor, vreun individ sau altul care produce un denunt penal. Caci, Justitia, in Romania se aplica doar cu scop demolator si nicidecum in interesul Adevarului. Deci, desi tancurile sovietice au plecat de prin anii ’50, procurorii au ramas. Si, in plus, au ramas si cu mentalitate si cu educatie (daca pot spune aaa) si cu manevrabilitate de tanc sovietic.
      Asta nu inseamna ca ii cainez pe cei care merita sa beneficieze de rigorile legii. Numai ca un procuror gen Nastasiu, cu buna intentie produce abuz pentru a-i lasa o portita adevaratului „bandit” sa scape. Un astfel de procuror se dezlantuie ca mai sus numai asupra celor pe care stie ca-i poate demola. Altfel se comporta ca un tanc care se scapa in scutece cum se rasteste careva la el.

      Sare'n Ochi

      15/04/2011 at 10:59 am

      • Justitia din Romania este organizata dupa chipul si asemanarea politicienilor romani.Nomenclatura din esalonul doi,aparuta dupa ’90,a avut nevoie de un sistem judiciar care sa le apere abuzurile din privatizari si cheltuirea banilor publici.Chiar si in prezent justitia este folosita pentru a pune la respect adversarii politici.
        Ar trebui sa fiu naiv sa cred ca o parte din media impreuna cu cateva ONG-uri pot impune reformarea justitiei-raportul de forte este disproportionat.Sa ne amintim cat de mult s-a reformat la presiunile UE.
        Politicienii romani nu au nici un interes in aceasta reforma.Ca demagogi,vor flutura drapelul anticoruptiei in campaniile electorale,dar nu vor ca cineva sa le puna bratari la maini pentru faptele lor.
        Vor avea tot interesul de a controla si influenta prin oameni fideli,din tabara lor, actul de justitie.
        Interesul general,al meu, al dvs., de justitie, de dreptate (nimeni nu este mai presus de lege-Constitutia Romaniei) reprezinta o simpla utopie,in prezent,in Romania.
        Mi se pare mie sau „evolutia” societatii romanesti seamana mai mult cu cea din Federatia Rusa decat cu cea a tarilor din Europa Centrala ( Polonia, Cehia, Slovacia si Ungaria).Cortina de Fier s-a transformat in Cortina de Panza si s-a mutat putin mai spre est?

        marcel

        15/04/2011 at 2:56 pm

  3. neata!foarte tare articolul despre antenescu din adevarul.conu dinu ii da rau la oase chiulangiului.cum dreq poate fi acest repetent liderul opozitiei intr o tara membra NATO si UE nu pot sa inteleg.

    zigzag

    15/04/2011 at 9:27 am

    • simplu:pentru ca ne considera pe noi toti idioti si noi nu facem nimic sa refuzam acest lucru

      intamplator

      15/04/2011 at 9:32 am

  4. neata
    Veste buna este ca am iesit din recesiune Deci antrepren0rii au mai muIte sanse sa incerce dezv0Itarea Vestea rea este ca t0n0matii aratind cit de rau e in tara si cit de pe marginea prapastiei suntem din cauza p0rt0caIiiI0r, fac un rau imens indiceIui de incredere a c0nsumat0rui – c0nsummer c0nfidence
    Pt un dezghet in ec0n0mie este 0bIigat0riu a vedea partea pIina a paharuIui 0ri inhibitia pe care 0 pr0duce mass media m0guIa nu face decit rau

    Un tanar de stanga

    15/04/2011 at 9:40 am

    • iesirea din recesiune nu este in nici un fel meritul politicienilor sau politicilor economice ale maretului guvern boc;
      pur si simplu economia s-a decuplat de politic,oamenii isi vad de treaba si de bine de rau exportul merge.
      consummer confidence-eu unul tocmai am luat o decizie,dupa ce am citit aia cu referendumul:poate sa fie cit ovrea indicele de incredere,nu mai cheltuiesc in romania decit min necesar;restul imi cumpar de afara,incepind cu cafea si terminind cu masina.
      imi cistig banii lucrind afara,imi platesc impozitele in romania,dar de azi nu mai cumpar nimic din romania.
      o fi mult ,o fi putin, nu stiu,dar cca eur 12k pe an e suma pe care nu o voi mai cheltui in ro

      intamplator

      15/04/2011 at 9:55 am

      • Ma r0g, tu intri in categ0ria turisti intr-0 tara in care cun0sc bine Iimba
        E 0K ca b0ic0tezi tara asta, nici 0 pr0bIema Bine ca nu pui dinamita Ia baraje si p0duri, pe cit de suparat esti 🙂
        Pentru cei ce v0r sa pr0paseasca cumva tara asta beIita de p0iticieni discutia ramine deschisa Avem nev0ie si de partea pIina a paharuIui

        Un tanar de stanga

        15/04/2011 at 10:03 am

        • nu ma intelegeti gresit;cred ca iubesc aceasta tara,fara sa ma laud probabil ca am facut mult mai mult decit tocatorii de vorbe, dar nu-mi place sa fiu tratat in permanenta ca idiot de politicieni si ca ei sa profite de pe urma muncii mele;
          chiar si acum,pensionar fiind ,platesc impozite anuale mai mari decit pensia primita de la stat;nu ma pling,ma bucur ca nu sunt la mina lor.
          pina una alta barajele si podurile alea noi le-am facut inainte de 90;si am platit al naibii de mult pentru ele ca sa vreau sa le dinamitez
          n-am cunostinta in afara de grupul 2 cernavoda sa se fi construit ceva durabil in ultimii 20 ani

          intamplator

          15/04/2011 at 10:27 am

  5. Salut! 🙂

    Nu va jucati cu vestea iesirii din recesiune, e mai importanta decit pare 😉

    Intii, oficial vom sti abia pe 13 mai, dupa ora 10. Al doilea, nu uitati ca pe 14 mai este Conventia nationala PDL, unde, zice ziare.tv, Blaga si Boc au cazut de acord, dupa o intilnire cu Basescu, sa tripleze numarul de delegati (de la 1400, la 4500). Ideea apartine lui Blaga si este, aparent, in favoarea lui. Nu stiu cit de adevarata e stirea ca cei doi s-au intilnit cu Basescu, insa un lucru e cert: intr-un fel se va aborda Conventia nationala a PDL daca in ziua anterioara se anunta ca am iesit din recesiune, si intr-un fel daca se va anunta ca inca stam pe minus.

    Dincolo de aspectele politice ale meciului Blaga-Boc, impactul unei vesti bune pentru gloata de delegati votanti nu trebuie deloc subestimata. O veste buna ar fi confirmarea ca Boc a facut ce trebuie si rezultatele au inceput sa se vada, iar o veste negativa ar insemna mai mult ca sigur pierderea oricarui atu din partea lui Boc. Oricum, se joaca tare, insa pentru fraierii din teritoriu care asteapta cresterea economica pentru ca la anul sa aiba din nou bani de pomeni electorale, vestea iesirii din recesiune pe care ar putea-o afla pe 13 mai va avea un rol hotaritor in mentinerea sau debarcarea lui Boc.

    Pe de alta parte, dupa mine (si o spun 100% convins), daca Blaga cistiga alegerule in PDL, partidul se intoarce la matca lui pedista, tip Petre Roman, in jur de maxim 12%. Indiferent cit de mare va fi cresterea economica anul asta sau la anul, cu Blaga presedinte, PD infunda ani buni Opozitia.

    Eu nu voi vota niciodata un PDL cu Blaga presedinte, chiar daca roadele reformelor facute de Boc ar duce cresterea la 9%.

    Cetatean

    15/04/2011 at 10:04 am

    • Cetatean
      Eu v0rbesc de antrepren0riat ca sansa iar tu v0rbesti de kakab0k si pipibIaga si strategiiIe Ievantine

      Un tanar de stanga

      15/04/2011 at 10:10 am

  6. Sorry, TDS, iesirea din recesiune are mai multe consecinte, fiecare dintre noi ne referim la un a dintre ele, tu la dimensiunea economica, eu la cea politica. Ele insa nu e esclud 😉

    Cetatean

    15/04/2011 at 10:14 am

    • @cetatean
      si care e meritul guvernului boc in iesirea din recesiune?
      din recesiune nu s-a iesit ca a redus deficitul bugetar
      s-a iesit ca milioane de oameni angajati in sectorul privat n-au avut mariri de salariu in ultimii doi ani si au muncit poate de doua ori mai mult si ca zeci de mii de intreprinzatori mici au renuntat la dividende si le-au reinvestit;nu firmele lui videanu sau patriciu sau salile de sport ale min dezv regionale auscos tara din criza,ci milioanele de oameni tacuti din romania +milioanele de ” investitori straini” =cei ce muncesc afara si trimit bani parintilor aici

      intamplator

      15/04/2011 at 10:32 am

      • GuvernuI B0c nu are nici vina intrarii in recesiune si nici merituI iesirii din recesiune
        MuItumit ? 🙂

        Un tanar de stanga

        15/04/2011 at 10:49 am

  7. intimplator, nu am pomenit de merit, am vorbit doar de calcule politice in fucntie de iesirea din recesiune. Nici gind sa atribui vreun merit lui videanu si patriciu sau salilor de sport facute de guvern. Eu virbeam doar de ce calcule se vor face in PDL dupa anuntul, eventual, al iesirii din recesiune. si sa stii ca exista si zone din sistemul de stat unde nu au mai avut loc mariri de salarii in ultimii doi ani. daca exista vreun merit al iesirii posibile din recesiune, asta nu se datoreaza politicienililor, insa daca este vreun politician care poate revendica cit de cit un efort (spun efort, nu reusita) in sensul asta, e amaritul de Boc, cu 12 sau 13 asumari de legi la activ.

    Cetatean

    15/04/2011 at 10:50 am

  8. Buna ziua,
    Cu fiecare articol in care este atacata crinolina, devine mai evident faptul ca Patriciu si-a luat mana de pe el.
    Au ajuns sa-l atace si cu masina senatului folosita in interes personal. Oare era prima data, sau au avut ochelari de fazan pana la aceasta data:(
    Nu ca ar fi rau ce se intampla, dar se vede jigodismul clase politice din Romania.

    mar

    15/04/2011 at 10:59 am

  9. Patriciu nu e deloc incintat ca Crin a predat PNL in bratele PSD. A disparut astfel posibilitatea de a prosti fazanii cu liberalismul. Patriciu vrea alianta cu PSD, dar nu pe fata, ci prin adunarea de voturi „liberale”de la naivi si rasturnarea lor la PSD.

    Cetatean

    15/04/2011 at 11:03 am

  10. Oare au fost tip 1 (bio) sau tip 3 (custi imbunatatite) 🙂

    mar

    15/04/2011 at 11:20 am

  11. Buna dimineata. 🙂
    Iesirea din recesiune e cam cu hop-uri, mai avem pana vom simti altceva decat cresteri de preturi (vezi si evolutia preturilor la alimente).
    Ce propun CIS – este de bun simt, deci n-are nici o sansa sa fie pus in practica de clasa politica. 👿 .
    Legat de clasa politica, Antenescu nu este decat un umil (dar reprezentativ) exponent al acestei clase: „Mi s-a făcut imputarea că sunt foarte, că sunt prea, că sunt ultraprogresist… că sunt liber-schimbist… că voi progresul cu orice preţ. (scurt şi foarte retezat) Da, da, da, de trei ori da! (aruncă roată priviri scânteietoare în adunare. Aplauze prelungite.)”.
    Cat despre inghetarea preturilor la combustibili, am mai spus ce parere am. Daca e facuta in stilul obisnuit (VacaCiorbeaNastaseTariceanuBoc – aka cu barda nu cu mintea) insemna cresterea foarte mare si necontrolata a tuturor preturilor. O varianta rezonabila (de limitare a pretului a expus-o Dan Popa (http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-8501442-inghetarea-pretului-combustibili-adoptata-unele-state-respinsa-altele-vezi-cum-reactionat-statele-europene-scumpirea-carburantilor.htm) iar cea mai fezabila (desi trebuie muuulta prudenta si acolo) parte varianta din Anglia. Dar ar fi nevoie si de politicienii de acolo. 😦

    DanSu

    15/04/2011 at 11:24 am

  12. Si eu cred ca Patriciu e nemultumit de fuziunea PNL in PSD sub sigla uslasism. Cine se considera liberal nu stiu cum voteaza alianta usla care in afara de pomanagism la o gramada de asistati sociali pe baza impozitarii (si oficial si prin spagi cerute) a oricui nu e bugetar nu are altceva in cap. Din cite am deslusit din discursurile pesedistilor, filozofia lor e cam asa: nu conteaza daca ai o mica brutarie sau atelier de reparat papuci, sau ai 50 de fabrici. Toti astia intra la categoria capitalisti, exploatatori carevasazica, plini de bani nemeritati, pe care statul trebuie musai sa-i mulga zdravan ca sa dea la bugetari si asistati sociali. Asistatii sociali, de aia sint in Ro de ordinul multor milioane. Nu ca ar fi jumatate din tara plina de handicapati fizic. Ci fiindca mizerabilii de capitalisti (ca or fi pantofari sau directori) nu le lasa nici o sansa. Un fel de capuse privatii astia.

    Aha

    15/04/2011 at 12:08 pm

    • bonjour,

      @aha, tu chiar crezi ca patriciu este un liberal?
      nu cumva un simplu borfas penal la scara nationala??

      motivele nemultumirii sale cred ca sint altele….

      skorpion

      15/04/2011 at 12:26 pm

  13. Dl Crin Antenescu are mult timp liber=> liberal.

    Creanga

    15/04/2011 at 12:36 pm

  14. Buna ziua !
    ,,Am ieşit din recesiune: economia a crescut în trimestrul I cu 0,5%”
    Am citit undeva ca intre 1-2% se considera narja de eroare, asa o fi ?

    Loda

    15/04/2011 at 12:40 pm

  15. uau, de ce sunt in asteptare? (cred ca m-am prins,m mi-am scris gresit adresa de mail,scuze0

    Loda

    15/04/2011 at 12:41 pm

  16. Ziua buna tuturor 🙂

    Din cate stiu eu referendumul a plecat de la PNL / Chiliman! Nu este nevoie de referendum pentru o lege care sa schimbe modul de administrare a Bucurestiului. Cum Undrea&Co au spus clar ca vor un singur primar ales in Bucuresti, un buget la mana unui singur Consiliu, Chiliman sau cine a fost de la PNL a sarit ca sa decida bucurestenii.

    Atat dinozaurii din PNL/PSD cat si cei din PDL nu vor ca alegatorii sa decida prea multe. Este un eveniment ca PNL/PSD vin cu ideea de referendum pentru Capitala. De aceea raspunsul PDL este acest set de intrebari pentru referendum. Intrebari aiurea in tramvai.

    Ce facem privitor la acest eveniment? Ne batem joc de el sau atentionam lumea ca se pot pune o serie de intrebari gen:
    – cat decid de fapt alegatorii si cat decid cei cativa in fiecare partid??
    – candidatii unui partid sunt decisi de alegatori sau de cativa, in fiecare partid?
    – stiu multi sau putini ce inseamna alegeri primare?

    Sau referitor la cum ajung cam aceeasi (ca si comportament) in fruntea unui partid:
    – realizeaza multi sau putini ca doar cativa in partide decid cine sa fie delegati la alegeri de partid si astfel se dirijeaza acele alegeri?
    – realizeaza multi sau putini ca in partide decid doar cativa, pe paliere?

    Suntem intr-un sistem in care deciziile sunt concentrate la cativa. Care decizii ar putea sa treaca la alegatori?

    Cred ca a deschis o cutie dl. Chiliman cand a iesit cu sa decida bucurestenii prin referendum 🙂
    Va iesi ceva din cutie? 🙂

    CFG

    15/04/2011 at 12:43 pm

    • Indiferent d4e kla cibne a plecat ideeaq, organizarea sau nu a unui referendum apartine Consiliulukli Municipiului Bucuresti, cvare este controlat de PDL, cel care a decis, in fihnal, si forma ,plus numarul intrebarilor,deci decizia apartine PDSl-ului, nu lui Chiliman !
      ,,iar miercuri seară CGMB (controlat de PDL care are la Bucureşti un protocol cu PRM) a decis ca referendumul să se desfăşoare la 19 iunie.”
      http://www.zf.ro/eveniment/miza-referendumului-pentru-capitala-cine-controleaza-bucurestiul-controleaza-romania-8158351

      Loda

      15/04/2011 at 2:55 pm

      • Da, decizia a fost Miercuri la PD-L.

        Ce facem, ne punem ochelari de cal si ne uitam doar la un aspect? Uitam toba batuta de dl. Chiliman pe „sa decida bucurestenii” ? Ne limitam strict la intrebarile aiurea ale acestui referendum?

        🙂

        P.S. Offtopic: Dl. Chiliman face o treaba f buna in sector 1.
        „Reabilitam GRATIS blocurile din Sectorul 1” spune dl. liberal Chiliman, gratis – adica luam de la unii si dam la altii care sa ne voteze!
        … cu tata fost detinut politic, pentru anii patimiti de al sau tata vrea bani de la noi toti (buget/impozite)
        … asta pentru ca se poate extinde subiectul Chiliman … 😦

        CFG

        15/04/2011 at 3:45 pm

  17. In zona, Turcia si Bulgaria ne-au intrecut la turism 😦
    O oportunitate care cred ca va trece pe langa noi:
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-8504747-video-stas-misezhnikov-ministrul-turismului-din-israel-romania-trebui-atraga-cei-500-000-turisti-israelieni-care-pana-anul-trecut-mergeau-turcia.htm

    O zi buna in continuare.

    CFG

    15/04/2011 at 12:47 pm

  18. Shlomo Ben Ami, fost ministru de Externe al Israelului, istoric:
    „Democratia nu e dogma. Atata timp cat ai
    – un sistem judiciar transparent si independent,
    – presa libera
    – alegeri libere,
    acesta este miezul democratiei.”

    Nu numai independent dar si transparent, spune omul despre sistemul judiciar.

    Nu cred ca ai presa libera cand exista o reportera care tine intr-o mana microfonul iar cu cealalta face semne sa se apropie cine trebuie, dupa care fara sa cunoasca persoana spune ca probabil are afectiuni medicale, toate la un miting legat de restructurari in domeniul medical … Presa libera si fata de mafioti, moguli, santajisti, cu oameni in ea care stiu ca TREBUIE sa se curete de cei care nu fac cinste breaslei.

    Cred ca alegerile libere se refera si la alegerile care au loc in partid, cu delegati alesi pe sprinceana sau nu. Iar in caz de frauda cum clama un sociolog intr-un articol (Turambar) acele cazuri trebui sa ajunga in justitie. Daca nu exista consecinte negative / nedorite de autori, fraudele se vor repeta. Mai mult, acei oameni politici care inchid ochii la asa ceva nu se cheama ca sunt pentru democratie!

    http://www.hotnews.ro/stiri-international-8504270-video-shlomo-ben-ami-fost-ministru-externe-israelului-occidentul-gresit-greseste-atunci-cand-nu-negociaza-partidele-islamiste.htm

    CFG

    15/04/2011 at 1:08 pm

  19. concluzia lui Raed Arafat e magnifica „lacustele nu inteleg,doar devoreaza”

    intr-adevar magnific spus

    skorpion

    15/04/2011 at 1:49 pm

    • Imi place tipul. Face ce trebuie.

      ela

      15/04/2011 at 2:11 pm

  20. „Bun orator, dupa cum il caracterizeaza chiar si cei mai inversunati adversari, Crin Antonescu reuseste totusi sa lase impresia ca ar lucra zi-lumina.”
    LOL. Daca eu consider ca nu e bun orator si nici nu am crezut vreodata ca munceste mai mult de 3-4 ore pe zi inseamna sunt prietenul lui?
    De buna seama adversarii si presarii care au o astfel de parere despre Crin au probleme de vedere sau neuronale.

    Logosfera.ro

    15/04/2011 at 2:18 pm

    • cred ca l v a desena pe marean :)sau pe voicu catalin.dar la voicu trenuie bulina rosia ca banuiesc ca pe tubulatura presteaza cu „sapun” 🙂

      zigzag

      15/04/2011 at 3:54 pm

    • Cred ca exista intotdeanuna un pret,care trebuie platit de catre cei „mici” pentru a avea o coloana vertebrala si a sta cu ea dreapta.Acesta tragedie te poate pune in genunchi dar te poate face mai puternic decat ai fost inainte – depinde doar de ei.Dupa lectura articolului, realizezi ca ei nu au ales sa ramana in genunchi.

      marcel

      15/04/2011 at 4:01 pm

  21. Va invit sa cititi si halucinantul ping-pong dintre Consiliul Superior al Magistraturii, Curtea de Apel Bucuresti si Inalta Curte de Casatie si Justitie, rezumata la http://www.juridice.ro/143448/cab-a-suspendat-ghidul-de-promovare-la-iccj-csm-revoca-ghidul.html Poate ca multe alte nedumeriri cu privire la (buna?) functionare (??) a justitiei se vor risipi… Hai sa nu ne mai ascundem: NU FUNCTIONEAZA NIMIC. FULL STOP.

    Observator

    15/04/2011 at 2:48 pm

  22. ,,Am ieşit din recesiune: economia a crescut în trimestrul I cu 0,5%.”
    Am citit ca, cresterea intre 1-2% se inscrie in marja de eroare, asa o fi ?

    Loda

    15/04/2011 at 2:57 pm

    • @Loda,
      Comentariile dvs tot sunt în marja de eroare?

      Creanga

      15/04/2011 at 3:23 pm

      • in analiza unor raporturi venituri/cheltuieli, in contabilitate in general nu exista marja de eroare stimata Loda.cand stii ca ai de cheltuit 1 milion si de primit 1,005 mil …ce e peste un milion reprezinta profit .nici cand bugetaru petcu cerea spaga nu o cerea cu marja de eroare.avea tarif fix.asa e la bugetari.asa e si cu un buget.ai date exacte:cat cheltui cat incasezi.

        zigzag

        15/04/2011 at 3:58 pm

        • ps:in marja de eroare se afla chuky antenescu mai la toate alegerile.si mai ales cand intra in parlament de pe locul 3 .

          zigzag

          15/04/2011 at 4:00 pm

        • zigzag:
          Multmuesc, eu nu spuneam ca asa e, asteptam parerile voastre.

          Loda

          15/04/2011 at 4:18 pm

  23. Salutare !
    Intrebarile „clocite” pt. referendum arata doua chestii :
    1. Cat de redus e IQ politicienilor care ne conduc si cat de mare le este lacomia, pe care nu se jeneaza sa si-o expuna.
    2. Modul in care ne trateaza pe noi, bucurestenii. Adica pe post de „pulime”.
    Initial am crezut ca e vorba doar de una din variante.
    Ulterior m-am convins ca ambele sunt valabile.

    Tzepelica

    15/04/2011 at 3:58 pm

  24. Lui Crin nu i-as spune „lenesul”
    I-as spune asa cum merita, adica PUTOAREA.

    Tzepelica

    15/04/2011 at 4:01 pm

  25. Unii spun ca piratu` si-ar fi luat mana de pe Boc.
    Daca e asa, e pierdut.
    Nu-i ramane decat coasa de la Rachitele.
    Pe de alta parte, un succes al buldogului mafiot ar penaliza si mai mult partidul.
    Nasol !

    Tzepelica

    15/04/2011 at 4:04 pm

  26. @ Loda,
    repeta mesajul pina le intra bine in cap politeenilor, ca sint cam grei de cap. Noroc cu tine.
    Lugojenii mei, si ei, se pling de criza, de lipsa de bani, injura guvernul si pe pipernicitul de Boc, dar piata agroalimentara e plina de marfuri si de cumparatori, la Carrefour se ciocnesc cu carucioarele pe intervale, la fel la Plus si la Profi, pe strazi masinile fac cozi la stopuri de sute de metri. Si birturile sint pline, nu trebuie sa credem ca dau faliment birtasii.
    Nimic nu mai merge in tara asta, tineretul e pierzania tarii, iar pe 21 mai am auzit ca vine sfirsitul lumii.
    Loda, tu ai dreptate, nu trebuie sa credem ce spune Boc ori Funeriu; sint niste tembeli. Avem nevoie de Andronescu si de Ponta. Sau de Crin.

    victor L

    15/04/2011 at 4:07 pm

    • victoras:
      Norc cu tine, ca esti baiet destept si pui lucrurile la punct.E bi8ne ca in Lugoj oamenii o duc ok, as vrea sa spun si eu despre zalauani la fel dar nu pot,;e drept judetul e mult mai sarqac (am argumente statistice| 😦
      In alta ordine de idei, vad ca se discuta la greu lenevia lui Crin desi nu vad cum a putut si poate inca influenta sitastia romanilor in bine sau rau acest lucru? oricum, tu, care le stii pe toate(inclusiv ce gandesc eu) poate ma lamuresti in legatura cu ceva despr4e care vad ca nu se discuta, cel putin nu inca:
      1.De ce tarile din UE nu s-au angajat, dar, in conditiile in care toate rapoartele arata ca Romania e cea mai saraca tara din UE, Basescu i-a ofertat lui Berlusconi sa primim 200 de tunisieni refugiati in Italia?
      2.Cu cine s-a consultat in aceasta problema|?
      3.Ce beneficiu va avea tara din acest lucru,in afara ca l-am ,,emotionat” pe bufon?
      3.Nu avem fonduri pentru spitale, pentru salarii, pentru medicamente, dar avem pentru refugiatii tunisieni?
      4.De ce noi ?

      Loda

      15/04/2011 at 4:53 pm

  27. toto victoras:
    ,,nu trebuie sa credem ce spune Boc ” Te inseli amice eu l-am crezut pe Boc cand a spus ca a doua zi v-a da salariile la profesori, l-am crezut cand a spus ca nu vom fi in criza, l-am crezut cand a criticat PSD ca conduce prin ordonante de urgentza, l-am crezut de prea multe ori.Cearta-ma daca acum incep sa nu-l mai cred…

    Loda

    15/04/2011 at 4:56 pm

    • Cearta-ma, victoras…cearta-ma, da` cearta-ma frumos… 😆 😆

      Tzepelica

      15/04/2011 at 5:20 pm

    • yo l am crezut pe jiji becali cand a zis ca steaua va juka finala ligii campionilor.glumesc :)in vorbele politicienilor nu tre sa crezi.doar in faptele lor.fiecare politician a zis ba una ba alta si cand s a vazut in fata faptului implinit si a dat seama ca nu se poate.in leg cu salariile profesorilor:boc si a recunoscut eroarea zilele trecute.de aici il judeca poporul.alaturi de boc tot parlamentul Romaniei a votat acea marire cu multa veselie.de la initiatoarea legii cati andronescu n am auzit nicio scuza niciun regret.de la adomnitei liberalul ajuns in fruntea min educatiei am auzit cate stele are steagul UE.si l am vazut cum vota legea in parlament cu privire la cresterea salariilor.nici de la el nu se aude nicio scuza.in fine nu scuzele conteaza .ci faptele.crezi ca mister boc daca ar avea vreun sac de bani pus la umbra nu ar fi interesat sa castige electoral cadrele didactice? e masokist?ii place lui sa fie injurat ?eu nu cred.dar cred ca totul in ce priveste criza din Romania a pornit de la guvernul lui tariceanu mai exact de la vosganian si pacurariu.atunci cand au decis sa mareasca pensiile cu 30 si ceva la suta santajati fiind de psd cu retragerea sprijinului ptr acel guvern minoritar de trista amintire.toti specialistii din mediul privat spunea ca nu e sustenabila acea marire a tuturor pensiilor.si ni a fost nici morala.tariceanu a marit pensia cu acelasi procent si unui pensionar care avea vekimea intregrala de munca dar si unui fost tortionar din regimul comunist gen politai, securisti etc.in loc sa puna bani la saltea ptr vremuri grele a decis sa plateasca pensii si salarii nesimtite.gen pensia aluia de la aviatie de 350mil lei veki.pai cand maresti pensia la unu cu 10mil cu procent de 30 la suta si la unu cu 100 de mil cu acelasi procent care i echitatea?cel cu 10 mil va primi 3 mil iar cu 100 va primi 30 mil .e matematica usoara.dar toti sustineau ca sunt bani si ca doar basescu care a intors legea in parlament se opune majorarii pensiilor.ei..daca basescu intorcea legea salarizarii profesoril pariu ca vosgnianu, ministru porno pacurariu sau androneasca ar fi urlat toata ziua :basescu cel rau nu vrea sa dea salarii la prof.asa ca basescu a fost cinic.dati legi ca le promulg eu.cum a fost si guv tariceanu sustinut de psd: noi marim pensii cu 30 la suta ca si asa iesim de la guvernare.sa le plateasca cei care vor veni la guvernare.iar cnd n o sa le poata plati iesim noi si urlam:ce rau e boc!.sa fim seriosi Loda.vorbele unor politicieni de pe toata planeta asta sunt crezute de naivi.eu analizez faptele.si de aici fiecare cu parerea lui.poate tie iti place kiulangiul krin.dreptul tau.mie nu imi place.dreptul meu.dar asta e democratia.:)

      zigzag

      15/04/2011 at 5:59 pm

  28. „ca Romania e cea mai saraca tara din UE”
    Pentru ca e locuita de lume ca mine si ca tine care nu stim decit sa ne plingem.
    Vrem sa fim ca nemtii, dar sa avem programul lui Crin.
    Cine te crede pe tine ca „l-ai crezut pe Boc?”

    victor L

    15/04/2011 at 5:17 pm

  29. Salutare tuturor! 🙂

    Loda, daca faci un pomelnic referitor la ce asteptai de la PSD si de ma Nastase referitor la modul cum ai fost dezamagita de neindeplinirea promisiunilor celor pe care ii simpatizezi, voi incepe sa cred ca esti echidistanta fata de toti politicienii care ti-au promis diverse si te-au pacalit.

    Inteleg ca acum te dezamageste PDL-ul, dupa ce pina in 2004 te-au dezamagit baietii rosii.

    Welcome to the club, si noi suntem dezamagiti de PDL. Insa stim sa folosim dezamagirea in scop constructiv, vorba toa’sului Iliescu.

    Cetatean

    15/04/2011 at 5:24 pm

  30. Referitor la ce spunea @Observator, adica suspendarea de catre CA Bucuresti a ghidului de selectie al judecatorilor la ICCJ de catre CSM, e de bine 😆

    daca se impune reglementarea prin OUG, asa cum cere CSM, e de bine 😉 Orice interventie a legislatorului in materia Sandeilor e buna.

    Oricum, piine s si cutitul sunt la CSM acuma, care pot face interviuri cu toti aspirantii si ii pot respinge pe toti in bloc.

    Cetatean

    15/04/2011 at 5:27 pm

  31. Salut pe toata lumea 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    15/04/2011 at 5:51 pm

  32. […] s-a mai povestit de către puterea discreţionară pe care o avea (încă se mai agață/profită de ea) un procuror în România, chiar și după 20 ani de la aşa-zisa cădere a comunismului (a […]


Comentariile sunt închise.