Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

O zi obişnuită – 12 Aprilie / “”Româniile drepte” ale lui Boc şi Blaga si cea a lui Mircea Lucescu”

Bună dimineata intr-o zi de marti. Astazi vom avea la Bucuresti o minima termica de  6°C, si o maxima termica de  14°C, umiditate: 47-92%. Innorat partial, posibile averse. Presiune atmosferica: 1006-12 hPa. Pentru alte orase. Curs valutar BNR valabil azi: 1 EURO = 4. 1084  RON (-0. 0062 RON); 1 USD = 2. 8412  RON (-0.0148 RON); 1 EURO =  1. 4460    USD; (+0.0053). Gramul de aur 134.2807 RON (-0.7808    RON).

Premieră: Ministerul Transporturilor reziliază un contract de 224 mil. euro cu Colas pe motiv de întârziere a lucrărilor. Este oficial. Autostrada Soarelui nu va fi finalizată nici anul acesta. Pentru prima dată Ministerul Transporturilor, prin Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), a reziliat un contract major cu o companie de construcţii pe care o acuză de întârzierea lucrărilor. Contractul de 224 de milioane de euro cu compania franceză Colas, care construia tronsonul de autostradă Medgidia-Cernavodă (20 km), a fost reziliat de CNADNR după un război al declaraţiilor care durează de săptămâni bune şi în care cele două părţi s-au acuzat reciproc de nerespectarea clauzelor contractuale. Ministrul transporturilor Anca Boagiu susţine că rezilierea contractului este un avertisment pentru toate companiile care construiesc în România întrucât România nu este „ţara nimănui”. „Este momentul în care trebuie să se înţeleagă, o dată pentru totdeauna, că România nu este ţara nimănui. Nu este loc în care constructorii au libertatea să nu îşi onoreze obligaţiile, bazându-se pe o clemenţă dusă până la infinit din partea autorităţilor”, a justificat ieri Boagiu gestul de a rezilia contractul cu puternica companie franceză care, până în prezent, a câştigat contracte în România pentru construcţia de drumuri de aproximativ jumătate de miliard de euro. Ziarul Financiar.

FMI: Revenirea va fi lentă în statele emergente care au avut boom-uri nesustenabile, precum România. Instituţia financiară internaţională a menţinut la 1,5% prognoza de creştere economică din acest an pentru România şi la 4,4% pe cea referitoare la 2012. Anul trecut, Produsul Intern Brut (PIB) a scăzut cu 1,3%. FMI estimează că avansul economiei din Europa emergentă va încetini de la 4,2% în 2010 la 3,7% în acest an, pentru a accelera la 4% în 2012. „În Europa emergentă, economia va continua să-şi revină rapid, cum ar fi în Turcia, unde cererea internă solidă şi creşterea creditării impulsionează activitatea economică. În Polonia, creşterea se va menţine, de asemenea, solidă, în condiţiile în care profitabilitatea companiilor se îmbunătăţeşte, absorbţia fondurilor UE continuă, iar creditarea îşi revine”, se menţionează în raport.  Pentru Bulgaria, instituţia anticipează un avans al Produsului Intern Brut (PIB) de 3% în acest an şi de 3,5% în 2012, după o creştere de 0,2% anul trecut.  În Ungaria , economia va avansa cu 2,8% atât anul acesta, cât şi în următorul. În 2010, PIB a urcat cu 1,2%. Economia poloneză a crescut cu 3,8% anul trecut, potrivit datelor FMI, şi va creşte cu 3,8% în 2011 şi cu 3,6% în 2012. Turcia va înregistra un avans economic de 4,6% anul acesta şi de 4,5% în următorul, după ce PIB a urcat cu 8,2% în 2010. Mediafax.

Ziua Candidaţilor, faza pe sediu (PDL). „Speedy” Emil s-a lansat pentru încă o tură la volanul democrat-liberalilor conform reputaţiei sale: fuguţa, în mijlocul treptelor din Modrogan, anturat de un grup din care răsăreau toate femeile strong ale partidului. Agăţat de simbolistica scării (locul comun al urcuşului, coborâşului şi mai ales al continutăţii dincolo de urgii), Emil Boc a promis că se va lupta pentru buzunarele noastre, care vor atârna doldora doar cu PDL „piua întâi” la împărţirea bucatelor. Până la a ne aduce cu gustul bunăstării în cerul gurii, micul premier a avut permanent România în vârful limbii: numele ţării a fost pronunţat, într-o frază, de patru ori in mai puţin de treizeci de secunde. Şi a dat asigurări că este un om de echipă. Într-adevăr, se estompa în grup, ca un catalizator abscons. „Primo tempo” din Ziua candidaţilor din Modrogan s-a încheiat cu îndemnul călător: „Hai la drum!”. Şi dus a fost: spre Palatul Victoria. Dacă aidoma unui adevărat premier, lui Emil Boc îi pasă de buzunare, lui Vasile Blaga, ca unui adevărat secretar general (al PDL), îi pasă de inimă. De inima partidului, căci, după propriile vorbe fostul ministru de Interne „iubeşte” PDL. Şi, prin trasul de gumilasticul pozitivităţii, la rândul lor, românii sunt îndrăgostiţi de politicile de centru-dreapta emanate dinspre PDL, după cum a citat Blaga dintr-un studiu anonim.”Secundo tempo” s-a încheiat printr-un îndemn poticnit pentru o „competiţie a ideilor şi strategiilor”, chestiune abstractă, care pragmaticului Blaga i se potriveşte ca piperul în ochi. Şi pentru că tot ce nu s-a spus în această zi trebuia să poarte un nume, „terţio” şi ultima scurgere de timp i-a aparţinut lui Toader Paleologu. Venit în fum de pipă şi topit, „privind spre viitor”, după vreo cinci minute, cum şade bine unui exponent de filosofie a moţiunilor minoritare, minimaliste, cu autor unic, cu adresabilitate industriilor culturale, apărării patrimoniului, dar şi „bobocilor” din PDL „fără funcţii şi grade”.Mediafax

Unde se deosebesc ”Româniile drepte” ale lui Boc şi Blaga. Moţiunile principalilor candidaţi la şefia PDL, Emil Boc şi Vasile Blaga, au titluri aproape identice, dar, cu efort, pot fi identificate viziuni uşor diferite de abordare a politicii de partid şi de ţară. Practic, delegaţii la Convenţia Naţională din 14-15 mai PDL au de ales din nuanţe, nu din culori politice, ca în 2005, când partidul a virat brusc la dreapta, cu moţiunea de atunci a lui Boc, ”România prosperă, România democrată”. Emil Boc critică partidele de opoziţie, PSD şi PNL, pentru formarea Uniunii Social-Liberale, menţionând că aceasta are drept unic scop suspendarea preşedintelui Traian Băsescu, moţiunea făcând astfel apel la subiectele cele mai sensibile şi ireconciliante în relaţie cu PNL şi cu PSD. ”Poporul român a decis în decembrie 2009 că Traian Băsescu este, pe mai departe, Preşedintele României. Din ziua următoare, PNL şi PSD au început să se coordoneze politic într-o Uniune Socialistă, având unicul scop de a-l înlătura pe preşedintele democratic ales Traian Băsescu, în vreme ce noi, alături de noii noştri parteneri de guvernare, ne-am văzut de guvernare”, se arată în moţiunea lui Boc. În schimb, deşi subliniază că PDL exclude alianţele pre-electorale, Blaga lasă loc de ”Bună ziua!” faţă PNL, dar şi faţă de formaţiuni din opoziţie: ”PDL poate face alianţe de guvernare post-electorale; prioritate în alianţele de guvernare o au membrii actualei coaliţii de guvernământ, precum şi alte formaţiuni politice cu ideologie de dreapta şi centru-dreapta; PDL construieşte şi menţine relaţii de colaborare cu toate partidele democratice, pe obiective de interes naţional”. În moţiunea lui Vasile Blaga, numele preşedintelui Traian Băsescu nu apare deloc. În schimb, textul lui Emil Boc face trimiteri la Băsescu, atât în poziţionarea partidului faţă de PNL şi PSD, cât şi în privinţa politicilor generale ale PDL. Două pasaje din textul lui Boc: ”Modernizarea României – proiect asumat şi promovat în echipă de Preşedintele Traian Băsescu şi de PDL – se face pentru oameni şi pleacă de la oameni”, ” (…) În plus, în acel an (2009) România mai era lovită şi de ura unor lideri politici şi a faimoşilor moguli împotriva lui Traian Băsescu – căci nimic altceva decât ura i-a animat pe adversarii politici ai preşedintelui Băsescu în alegerile prezidenţiale de la finele anului 2009”. Curs de Guvernare.

Senatorul Cătălin Voicu rămâne în arest. Senatorul Cătălin Voicu rămâne în arest după mai bine de un an de la încarcerare, după ce completul de cinci judecători al instanţei supreme a decis, luni, să respingă hotărârea pronunţată săptămâna trecută de instanţa care judecă procesul în care acesta este acuzat de fapte de corupţie. Completul de cinci judecători al instanţei supreme a decis, luni, să admită recursul procurorilor anticorupţie faţă de o hotărâre a instanţei de fond care stabilise eliberarea lui Voicu. Judecătorii au admis, aşadar, recursul procurorilor, au casat sentinţa instanţei de fond şi, după rejudecare, au respins cererea lui Voicu de eliberare provizorie sub control judiciar. Cei cinci judecători au decis să respingă şi cererea omului de afaceri Costel Căşuneanu de a-i fi ridicată interdicţia de a părăsi ţara. În urmă cu o săptămână, instanţa supremă a decis eliberarea provizorie sub control judiciar a lui Cătălin Voicu , aceasta fiind prima cerere de punere în libertate admisă din 30 martie 2010, de când senatorul este în arest preventiv în dosarul în care este acuzat de corupţie. Mediafax.

Trafic de droguri, dirijat direct din puscarie. Interceptarile SRI realizate la Penitenciarul Rahova au scos la iveala ca mafia stupefiantelor poate actiona si de dupa gratii, obtinand profituri de milioane de euro. Turcul Turhan Ekrem, zis „Murat” (46 de ani) – membru al mafiei kurde, a organizat, din Penitenciarul Rahova, una dintre cele mai mari retele de trafic international de droguri. Ekrem este inchis in puscariile din Romania din 2002, cand a fost prins cu 13 kilograme de heroina care valorau pe piata neagra a drogurilor 500.000 de dolari. Marfa era in tranzit prin Romania si avea ca destinatie Olanda si Germania. El a  fost condamnat, in 2002, la 17 ani de inchisoare pentru trafic international de droguri. Covorbirile telefonice inregistrate de SRI au scos la iveala ca Ekrem si-a continuat activitatea in spatele gratiilor, scrie Adevarul.

Japonia a decis ridicarea gradului de gravitate al accidentului de la Fukushima, de la 5 la 7. Japonia a decis ridicarea gradului de gravitate al accidentului nuclear de la Fukushima Daiichi de la 5 la 7, pe scara accidentelor nucleare si radiologice (INES) – ceea ce l-ar plasa la acelasi nivel cu cel petrecut in anul 1986 la Cernobil, a anuntat marti agentia japoneza Kyodo, citata de catre AFP. Potrivit Kyodo, Comisia Guvernamentala pentru Siguranta Nucleara a estimat ca materiile radioactive scurse din reactoarele centralei de la Fukushima au atins, la un moment dat, 10.000 de Tera-Bequerels pe ora, fapt ce ar justifica incadrarea accidentului la nivelul 7, considerat maxim pe scara internationala. Cu toate acestea, Agentia pentru Securitate Nucleara a precizat ca nivelul emisiilor radioactive inregistrate de la producerea accidentului nuclear ating doar 10% dintre cele masurate dupa dezastrul petrecut in 1986 la Cernobil. Reprezentantii companiei TEPCO au declarat insa ca sunt ingrijorati de faptul ca scurgerea radiatiilor ar putea depasi, in cele din urma, nivelurile atinse de cea de la Cernobil. Hotnews.

Opinie de Cristian Hostiuc, directorul editorial al Ziarului Financiar: Mai mult are de spus Mircea Lucescu în Wall Street Journal decât ai noştri! Miercuri, 6 aprilie, pagina 22, ediţia europeană a celui mai puternic ziar de business din lume – The Wall Street Journal, „Europe’s little piece of Brazil”, titlul articolului. Personajele – echipa de fotbal din Ucraina, Şahtior Doneţk, antrenorul român Mircea Lucescu, fundaşul român Răzvan Raţ, patronul clubului, miliardarul Rinat Ahmetov, care este responsabil de soarta a 130.000 de oameni care lucrează pentru grupul lui, ce realizează 10% din Produsul Intern Brut al Ucrainei. Subiectul – cum a ajuns Şahtior în sferturile Ligii Campionilor la Fotbal, o realizare excepţională pentru clubul ucrainean, câţi bani a investit miliardarul şi, mai mult decât atât, cum a reuşit Mircea Lucescu să facă din nimic o echipă campioană. Accentul ziaristului era pus pe faptul că Lucescu a adus brazilieni ca să-şi facă echipa, cum i-a rulat şi cum a învăţat el portugheza ca să se înţeleagă cu ei. Şi mai mult decât atât, cum a deschis Lucescu o uşă în Brazilia, pentru ca acum jucători brazilieni să dorească ei să vină la Doneţk, oraşul minier pierdut în imensitatea Ucrainei. Despre fraţii Becali, celebrii impresari, nu scria nimic şi nu ştiu dacă autorul articolului a auzit de ei. Nu sunt ei importanţi pentru ce se întâmplă la Şahtior. În schimb Lucescu este. România nu este prea mult prezentă în marile ziare economice ale lumii, Wall Street Journal, ediţia europeană, şi Financial Times, tot ediţia europeană. Cred că mai mult a avut AVAS-ul publicitate cu firmele de stat scoase la vânzare decât am văzut articole despre România, despre ce se întâmplă în economia noastră. Mai apar aşa articole scurte despre inflaţie, cursul valutar, ce mai e de privatizat, corupţie, creşterea TVA şi tăierea salariilor, ieşirea sindicatelor în stradă şi mai întotdeauna în graficele cu ţările care au luat cele mai mari împrumuturi de la FMI. La acestea se adaugă câteva articole pe an atunci când se face un supliment/două, trei pagini despre România, aşa cum se întâmplă în Financial Times. Ziarul Finaniciar

Written by Theophyle

12/04/2011 la 8:21 am

100 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. buna dimineata, Theophyle! 🙂

    Radu

    12/04/2011 at 8:34 am

    • Buna Radu 🙂

      Theophyle

      12/04/2011 at 8:35 am

  2. Theophyle

    12/04/2011 at 9:02 am

  3. Buna dimineata, Theophyle!
    As adauga si inflatia, care anualizat atinge cel mai mare nivel din 2008.
    http://www.cafeacutaifas.ro/2011/04/rata-anuala-inflatiei-depaseste-8.html

    Cafea cu taifas

    12/04/2011 at 9:02 am

    • Buna Dimineata, 🙂
      Multumesc pentru completari!

      Theophyle

      12/04/2011 at 9:04 am

  4. Cred ca revenirea economica incepe sa se cam dezumfle peste tot. Interesanta opinia FMI pe care o redai.

    Cafea cu taifas

    12/04/2011 at 9:06 am

  5. Salut voios !
    Interesant…micutzul infatuat contra buldogului rapace.
    Arbitreaza boierul degenerat… 😦

    Tzepelica

    12/04/2011 at 9:07 am

  6. Buna dimineata prieteni. Despre Lucescu numai de bine. Regret ceea ce se intampla in Japonia.
    Vreau sa va semnalez ultimul articol al lui Turambarr. E de citit.

    Turnofftheglory

    12/04/2011 at 9:12 am

    • Salut TOG,
      L-am citit. E bun dar jignitor! 🙂 ii dau si linkul imediat

      http://turambarr.blogspot.com/2011/04/cit-se-poate-frauda-prin-intermediul.html

      O interesanta apologetica extrem de muncita, alambicata si poate exacta. INACCEPTABILA! Ceea ce cifrele nu pot povesti niciodata este un lucru extrem de important – Ii dorim pe acesti oameni cu noi sau nu? Raspunsul prietenului Turambar a fost jignitor, cel putin pe mine!

      Theophyle

      12/04/2011 at 9:14 am

      • Sunt de acord cu pozitia ta. De fapt ai vazut si acolo.

        Turnofftheglory

        12/04/2011 at 9:28 am

        • Se mai intimpla pe la sondatorii romani. Daca Dancu trebuie sa explice pe blog de ce sondajele sale nu s-au adeverit, Turambar explica viitorul. (sau poate asta intra in pachetul de servicii oferit clientului)
          De altfel lipsa de impartialitate e buna pt ca acela mai favorizat sa spuna. E bun domle ! Combate bine ! Pe asta il aleg data viitoare sa-mi ghiceasca in cafea 🙂 🙂

          Un tanar de stanga

          12/04/2011 at 10:11 am

          • 🙂 cum le zici dumneata, bibicule, mai rar 🙂

            Turambar

            12/04/2011 at 10:25 am

            • 🙂 Doar stii maestre in in privinta dumitale la mine functioneaza prezumtia de vinovatie iar apoi prezumtia de intelegere – (cind ma gindesc ce greu e sa lucrezi cu clientii romanesti care nu accepta ceasca de cafea decit dupa ce pipaie chelnarita ) 🙂

              Un tanar de stanga

              12/04/2011 at 10:36 am

              • Sa intzeleg ca vrei sa ma pipai ca sa urli „Exista”? 😀 Mersi pt prezumtia de vinovatie. Ma simt onorat. Oripilat. Obnubilat. Oximoronizat. Moronizat. 🙂

                Turambar

                12/04/2011 at 10:47 am

      • Turambar a intarit argumentatia pentru care este NECESARA introducerea votului prin corespondenta: le este frica de mor de topti oamenii pe care asa-zisa stanga i-a alungat din tara (cand cu minerii, cand cu teroristii, cand cu privatizarile de toata prastia). acum ar putea veni scadenta: boturi peste bot (ma scuzati) in loc de tarnacoape in cap si panselute plantate in burta. romanii de peste hotare sunt buni numai sa trimita bani in tara sa faca fiesta sociala unii, dar nu sunt buni sa hotarasca cine sa le cheltuiasca banii? ca se fura – si nu fura ai lor, ai celor care plang de mila tarisoarei, dar o prada si cand respira. jignitor! cu timpul aceiasi romani vor sti sa dea inclusiv cu PDL de pamant daca va ramane un partid croit pe calapodul politicianului roman standard: hot, mincinos si fara de cuvant. asa ca, uite o solutie concreta pentru modernizarea politicianului roman: votul prin corespondenta. doar se deschide Cutia Pandorei in detrimentul borfasilor.

        Sare'n Ochi

        12/04/2011 at 11:41 am

        • a se citi: voturi peste bot – scuzati un deget prea gros pentru o tastatura prea mica…

          Sare' n Ochi

          12/04/2011 at 12:06 pm

      • Theory and Practice of Cryptography. Cosmarul oricarui socialist!

        Real time results, paper trails, anonimitate asigurata, trasabilitate, back-up si evidenta pentru fiecare partid..

        SF-uri.

        John Galt

        15/04/2011 at 5:51 pm

  7. Buna dimineata! Inainte de a decola spre scoala : imi apare din ce in ce mai clar ca, la 14 mai ,la Congresul PDl vom avea doar un simulacru de competitie spre a se arata ca, spre deosebire de primul Congres,de aceasta data, Boc nu mai alearga singur.David il va invinge pe Goliat nu neaparat fiindca ar merita mai mult ci pentru ca :
    -presedintele statului si conducatorul ,,de facto” al partidului s-a pronuntat clar (nu stiu daca si constitutional) in favoarea candidatului David;
    -Ca premier in functie Boc are la indemana fondul de rezerva al guvernului care prinde foqarte bine la cei ,,credinciosi” ;
    -Doamna Udrrea, ministrul care are in mana frondurile de dezvoltare pentru ,,insetatii” primari si sefi de consilii j8idetene,este in tabara lui Boc;
    -daca ar mai exista inconstienti care cred ca Blaga ar fi mai bun, are grija ,,soarta” sa le arate ca se insala(ex: celebra pirueta a lui Pinalti de la ,,piticu dracului” ,la al zecela pe lista de sustinatori a lui David,dupa o scurta, de trei ore, dar edificatoare ,audienta la DNA );
    In concluzie trebnuie sa fii taliban sau rauvoitor ca sa mai pui in discutie rezultatul unei ,,competitii” deja finalizate, dupa parerea mea.In Biblie, David a castigat pentru ca il avea in sprijinul sau pe Cel de Sus, Boc, tot asa 😉

    Loda

    12/04/2011 at 9:13 am

    • Buna dimineata Loda 🙂

      Theophyle

      12/04/2011 at 9:15 am

    • neata!va fi exact un simulacru de competitie cum a fost si la pnl-unde chuky antenescu e un mic dictator ratat-si la psd si la pc.spre deosebire de celelalte congrese la congresul pdl mass media „libera” isi v a pune tunurile in functiuni :jigniri, comentarii tendentioase tot tacamul.la congresul pc am vazut cu totii cum tv de partid a3 transmitea live nonstop de ziceai ca e un partid de vreo 66 % in optiunea electoratului.la pnl stim cu totii: dupa ce antenescu s a vazut stapan pe caltabosi si a apretat toti opozantii din partid si a decis cum a vrut muschiul lui – a lui felix adica-uniunea cu pc.despre congresele psd stie toata lumea ca nu se pot tine fara vrajitoare si masinatiuni bolsevice.in rest ..prostu’ moare de grija altuia!

      zigzag

      12/04/2011 at 9:31 am

  8. Neaţa,
    Şi eu care credeam că David a câştigat pentru că era mai deştept, nu pentr că l-ar fi ajutat cel de sus.

    Creanga

    12/04/2011 at 9:32 am

    • 🙂

      Turnofftheglory

      12/04/2011 at 9:46 am

      • a fi destept si a fi ajutat de sus nu sunt incompatibile 😉

        Cetatean

        12/04/2011 at 10:21 am

    • Creanga ;
      Am revenit ! Fiule, nimic nu se intampla fara voia Domnului !

      Loda

      12/04/2011 at 1:24 pm

  9. Salutare salutare! 🙂

    Hai ca Turambarr m-a enervat de data asta cu „fraudarea” voturilor din diaspora de catre PDL.

    Stiti cum se spune: hotul de furat se teme; curvarul isi pazeste femeia de curvie.

    Citat: „Ce vroiau sǎ spunǎ? Cǎ și chiar dacǎ Mircea Geoanǎ ar fi ieșit învingǎtor în țarǎ cu pînǎ în 2 puncte procentuale (adicǎ o diferențǎ de plus / minus 200 de mii de voturi, deci un ecart total de 400 mii de voturi, la prezența de atunci de 10 milioane de votanți în turul 2), mașinǎria electoralǎ pedelistǎ ar fi avut suficiente resurse în strǎinǎtate încît sǎ întoarcǎ rezultatul alegerilor”.

    Fraierii aia care au stat la vot, venind de la sute de km departare erau „masinarie pedelista”.

    Cetatean

    12/04/2011 at 9:53 am

    • habar n-am daca o situatie particulara poate fi generalizata,insa stiu un lucru; fiica-mea si ginerele meu,de 10 ani in strainatate,nu au votat niciodata pina in 2009,cind au stat 3 ore la coada;
      au votat pentru basescu,nu ca le e drag,ci pentru ca nu accepta sa fie considerati prosti si sa li se spuna ce sa faca;citi tinri de afara mai cunosc eu,au rationat la fel+domle daca il toaca atita ,le e frica de ceva

      intamplator

      12/04/2011 at 10:01 am

  10. buna dimineata;
    1.am citit in diagonala,aiureala aia cu votul prin corespondenta:
    a. nu stiu cit de bun e autorul,dar daca cineva imi prezinta jde tbele,tz argumente eu trag concluzia ca nu stapineste domeniul;cine stie iti prezinta in max 2 pagini argumente pro si contra si concluzii&solutii;cine nu, bate apa in piua;
    b. sa argumentezi pe tz pagini cu jde tabele&variante ca orice ai face se ajunge la frauda ,e cel putin suspect,daca nu rauvoitor
    2. raportul fmi; ii mai crede cineva?cred ca nici ei nu se ia in serios
    exista citiva factori de risc ,care nu pot fi previzionatai:
    a. japonia-cum va evolua
    b. china-la anul sunt alegeri pentru secretarul general,economia e argumentul nr 1
    c. situatia din OM si pretul titeiului
    d. in general- pretul’ papicii”
    una peste alta eu m-as ghida dupa modul in care cei ce au bani si-i investesc: pe primele 3 locuri sunt :pietre pretioase,aur,arta
    concluzia: inflatia e certa in urmatorii 2-4 ani

    intamplator

    12/04/2011 at 9:57 am

    • Autorul e bun. E fooooarte bun 🙂 😉

      Sa inteleg ca un material, cu cit e mai lung, cu atit e mai prost? Am inteles. Imi place perspectiva dumneata asupra vietii si cunoasterii 🙂

      Turambar

      12/04/2011 at 10:46 am

      • @turambur
        va pot scrie 20 pagini despre ” sondaje” fara sa cunosc nimic;
        eu stiu un lucru si asat nu-l puteti nega;cunosti o mproblema -o expui in trei fraze;
        nu cunosti;bati cimpii pe 20 pagini
        da,e chestie de cunoastere

        intamplator

        12/04/2011 at 11:10 am

        • Din pacate, de data asta doar dumneata bati cimpii 😦

          Turambar

          12/04/2011 at 12:08 pm

          • de gustibus
            eu nu mi cistig piinea oferind ce-mi comanda patronii

            intamplator

            12/04/2011 at 5:17 pm

  11. Doi: lupte din PDL.

    Cine citeste motiunea lui Blaga va fi frapat de notiunea de „Justitie sociala”:

    „Asigurarea justitiei sociale se afla in responsabilitatea exclusiva a statului”.

    „Numai o piata concurentiala poate distribui maximum de avantaje economice, precum si justitie sociala pentru toti participantii”.

    „Cresterea rolului meritului in redistribuirea produsului economic in cadrul implementarii justitiei sociale„.

    Cica Blaga e de drepta si PDL sub el se vrea un partid de dreapta. Niste socialisti in haine de oaie. Eu zic ca Blaga si cu Crin pot merge frumos in PSD, sa redistribuie ei de acolo „justitie sociala”.

    Spre cinstea lui, Boc NU are absolut nici o referinta in motiunea lui la „justitia sociala si nici nu sugereaza ceva asemanator.

    La acest capitol decisiv, dupa mine, pentru decelarea adevaratei conceptii despre Justitie, Boc marcheaza un mare punct. De altfel, vom mai vorbi despre conceptia despre Justitie a lui Blaga.

    Cetatean

    12/04/2011 at 10:08 am

  12. Buna dimineata 🙂
    Si mie articolul maestrului Turambar mi se pare ca porneste de le o ipoteza gresita – usurinta cu care s-ar implica oamenii in fraudarea votului (in tara si strainatate).
    Se uita doi factori (desi in comentarii atenueaza – referindu-se doar la Spania-Italia):
    1. Cei care sunt in strainatate si care chiar sunt interesati sa voteze (aka cei care vor depune actele), nu prea urmaresc antenele sau irealitatile, la fel cum nu prea urmaresc nici serialele cu elodia. Ce vreau sa spun este ca ei sunt exact cei care cunosc si doresc sa participe la treburile cetatii. Si o cunosc din perspectiva omului care vede si mai si intelege. Cei ce doar asteapta eventuale microbusuri in speranta votului – nici o sansa sa voteze. In strainatate nu microbusul este cel ce hotareste omul sa se duca la vot. Nu cred ca stau haita romanii si asteapta „Oare ne trimite geoana sau basescu microbus sa mergem la Roma?”. A vorbi de un fel de „prefraudare” (ca tot e la moda) insemna a insulta constiinta celor pe care chiar ii doare de tara.
    2. Maestul vorbeste doar prostii privind estimarea fraudei – inclusiv in tara. In primul rand nu poti face statistici de genul: „daca duminica viitoare ar fi alegeri ati frauda votul?”, deci singurele cifre disponibile sunt cele ale rapoartelor, anchetelor, etc. Care daca in tara e de ordinul a cateva sute cazuri anchetate(la milioane rezulta sub 0.01%) si a creste fraudarea cu cateva ordine de marime – mergand spre procente intregi (5-6%) – mi se pare complet airistic. Maestul trebuie sa spuna pe ce baza a ajuns la cei 5-6% – simpla dumnealui intuitie nu este nici argument nici baza de calcul. Mai ales ca zice undeva ca nu considera fraudare galetile, telefoanele si kilul de zahar.

    DanSu

    12/04/2011 at 10:14 am

    • In 2009, votul din Spania, Italia si Rep Moldova a reprezentat … stai asa sa calculam exact…

      http://www.bec2009p.ro/Documente%20PDF/Rezultate/Rezultate%20finale%20turul%20II/sectii_tur2.xls

      Au reprezentat aprox doua treimi (61%)

      voturi voturi valide
      TOTAL 147,754 146,876
      din care…
      ITALIA 42,676 42,509
      SPANIA 35,911 35,771
      REP. MOLDOVA 12,257 12,204
      procent
      ITALIA 29% 29%
      SPANIA 24% 24%
      REP. MOLDOVA 8% 8%

      TOTAL IT / SP / MOLD 90,844 90,484
      TOTAL IT / SP / MOLD 61% 61%

      De aceea tr sa punem accentul in analiza pe aceste trei tari, unde votantii prezinta un profil clar distinct de vot (motivatii, resurse disponibile) decit al emigratiei „vechi” (SUA, Canada, Franta, Germania)

      Voi probabil faceti parte din cei cu resurse, pt care insasi gindul ca cineva va da ceva e o abominatie. Voi votati din convingere. Din pacate insa, fenomenul cumpararii / influentarii votului se extinde si in strainatate, pe masura ce exista un bazin electoral care sa rezoneze la asemenea practici.

      Maestrul nu vorbeste prostii, din pacate. 😦

      Turambar

      12/04/2011 at 10:34 am

      • cum ii cumperi pe aia din strainatate????
        ca doar nu sunt toti ca brinza ala,rupti in cur

        intamplator

        12/04/2011 at 10:36 am

        • Asta este, ca nu-i cumperi. Asta este frumusetea votului prin corespondenta 🙂 😉

          Turambar

          12/04/2011 at 10:45 am

          • si va mai dau un exemplu,exceptie ,care isa poate confirma niste reguli:
            cei de afara sunt tineri si parintii din tara depind de ei;parintii cam asculta de ei;
            exemplul: tatal ginerelui meu este vadimist convins;in 2009 l-a pus fiu sau sa-si dea cuvintul de onoare ca se duce la vot si voteaza basescu;s-a jurat taica-su ca asa a facut;iata cum basescu a luat voturi de la vadim

            intamplator

            12/04/2011 at 10:52 am

            • @intaplator
              Cuscru a cam fraudat, pe Base l-a votat, daca nu votezi cum spun eu, nu mai vezi nici un leu 🙂

              Creanga

              12/04/2011 at 11:05 am

              • din fericire ,nu depinde de fiu sau
                insa am avut grija sa-l ” inteleptesc”=vai de parintii care nu asculta de copii
                p.s de asta eu cred ca nu voi mai merge la vot/sa decideti voi pentru voi si nu expiratii ca mine sa influenteze viitorul;
                ca sa fiu sincer,eu as interzice votul pentru cei peste 65 ani

                intamplator

                12/04/2011 at 11:13 am

              • Glumeam si eu, cunosc cazuri asemanatoare, nici o legatura cu banii. Trebuie sa votati, nu cred ca sunteti expirat, de la dvs mai avem de invatat. 🙂

                Creanga

                12/04/2011 at 11:19 am

          • Mai sensei 🙂

            Adica zici tu ca cineva poate sa-mi fabrice votul 🙂 Mda o suveica internationala produsa de „mașinǎria electoralǎ pedelistǎ”.

            Tu sti, si eu stiu si majoritatea comentatorilor stiu, ca votul prin corespondenta este aplicat intr-o sumedenie de tari inclusiv cea care m-a adoptat si unde am votat de mai multe ori prin corespondenta decat la locul unde trebuia sa votez. Ce sa-i fac, pe mare nu poti ajunge intotdeauna la locul de origine.

            Nimeni in aceste state nu si-a pus probleme (public) legate de posibilitatile de fraudare. Poate au fost studii (probabil ca au fost) nimeni nu le-a publicat din multe considerente. Primul a fost respectul fata de votant.

            Cred ca ai facut o greseala publicand ceea ce ai publicat. Personal stiu ca nu faci jocurile nimanui. Cei care nu te cunosc pot fi sigur ca le faci. Mare pacat si o greseala personala. Asa cred eu!

            Theophyle

            12/04/2011 at 10:54 am

            • Mersi pt increderea aratata, Sensei. In privinta articolului: we agree to disagree, yes? 🙂 Cel putin am propus un subiect de discutie care oricum era in mintile unora / multora. Astept rebutalul / argumentele contra. Fara patima, cu demonstratii. Si daca sint pertinente, voi fi primul care sa le accepte.

              🙂 :friends:

              Turambar

              12/04/2011 at 11:00 am

      • Maestre, multumesc pentru raspuns (in general).
        Totusi cum ajungi la procente de fraudare de (6-5)% – tot nu am inteles. Mai ales ca ai subliniat ca galetile (generice) oferite „capsunarilor” nu sunt frauda. Pastrand proportia, probabil ca o simpla plimbare gratuita cu microbusul la locul de votare – ar reprezenta doar o „prefraudarea”, tot nu poti ajunge la procente de 5-6% frauda efectiva.
        Problema mea nu era tara ci procentul.
        Cat despre tarile in care putem vorbi despre fraudare, nu eu am vorbit despre cele 3 tari.
        Presupui implicit ca in Italia si Spania sunt emigranti mai saraci ca celelalte, in timp ce in Moldova, saracia este evidenta. Si totusi, motivatia de vot al celor ce nu au motive de vot (sunt plecati, nu platesc taxe, nu utilizeaza serviciile sociale din tara), iarasi este de discutat fata de motivatia de vot a celor ce au motive de vot (aka cei din tara). Nu cred ca o simpla plimbare cu microbusul motiveaza pe cel ce nu-i pasa de vot si-l convinge sa mearga la vot din Reggio la Roma, sau din Dubasari la Chisinau, pe cand o galeata il poate scoate pe cel din Popreaca sa merga la sectia de votare (mai ales daca sectia e imediat langa crasma). Pe cel ce se hotarasete sa se deplaseze zeci sau sute de km. sa voteze, pe acela doar propria vointa sa il scoate din casa, in nu cred ca si excursie electorala.
        Daca se considera Moldova ca fiind mai saraca si deci mai expusa cumpararii, sa nu uitam ca asa zisa „prefraudare” a constat mai mult in respingerea politicii imperiale rusesti, decat in cine stie ce oferta materiala propriuzisa. Aka convingeri. A vorbi de fraudare – in cautarea motivatiei in aceste conditii este cel putin nestiintific, iar a vorbi de fraudare de 5-6% este lipsit de orice temei.
        Si inca un argument:
        Iar a vorbi de fraudare ca masurare sociologica, insemna a banaliza incalcarea legii, iar a o presupune (fara temei) la niveluri apocaliptice nu indraznesc sa o caracterizez.

        DanSu

        12/04/2011 at 11:22 am

        • Da, in acest calcul este cuprins si fenomenul asta de tip „incentive” – aduci oamenii la vot, faci suveica, conditionezi votul de bani, catalizezi transportul, ii pui sa faca poza cu telefonul – tot soiul de variatii pe tema. E vorba in primul si in primul rind de organizare. Cei care au adus oamenii la vot in strainatate in 2009 in cea mai mare parte nu au fraudat propriu-zis, insa cu siguranta au influentat. In privinta votului electronic, in schimb, ma gindesc la frauda propriu-zisa: sa il votezi pe Ionescu fara ca Ionescu sa aiba habar ca a votat. Trimiti tu scrisoarea lui Ionescu. In plus, sint si variante cvasi-legale: il ajuti pe Ionescu sa se inscrie. Ii faci toate formalitatile (destul de complicate). Infiintezi echipe de priceputi care sa inscrie oamenii en-gros. Le monitorizezi eficienta: citi ai inscris azi? Esti sigur de votul lor? Dovedeste-mi. La chestii de genul asta ma refer in articol.

          Turambar

          12/04/2011 at 11:31 am

          • Sensei, deci si eu am prefraudat in 2009 pe blog?
            In serpisori lipseste spa-ul prietene. Acolo e explicatia pe care PNL si PSD refuza sa o accepte.

            Turnofftheglory

            12/04/2011 at 11:36 am

          • Insemna ca o buna organizare a votului (mai multe cabine, mai putine formalitati, un program performant de cautare a CNP-ului, de inregistrare, etc…) constituie tot o fraudare de tip “incentive” ?

            DanSu

            12/04/2011 at 11:56 am

            • Nu. Dar cind popa recomanda in fata altarului cu cine sa votezi, face parte dintr-o maniera organizata de incentive. Cind se dau recompense pt vot pe baza fotografiilor facute in cabina de vot, tot incentive se cheama. Frauda propriu-zisa, „clasica”, e cea in care se modifica rezultatul alegerilor, cea in care cineva voteaza de mai multe ori, cea in care se muta autobuze dintr-o localitate in alta, in care cineva baga mai multe voturi in urna (vezi cazul rectorului de la Oradea, acum muult timp – n-a patit nimic). Analiza mea ia in calcul ambele tipuri de frauda: si cea moale, de tip incentive, si cea de tip frauda pe fata. Ipoteza mea este ca in tara acest tip de pricepere este aprox egal intre cele doua partide mari, PSD si PDL, continuatorii FSN-ului amindoi.

              Turambar

              12/04/2011 at 12:11 pm

              • O veste buna sensei: 🙂
                Maghiar a fost condamnat (in prima instanta) la 8 ani. E adevarat ca nu pentru frauda cu votul 😦 , dar probabil si Dumnezeu mai da cu statistica peste b(v)otul unora 🙂 nu baga in traista.

                DanSu

                12/04/2011 at 12:19 pm

              • Buna ziua, intelegem deci ca PNL nu are de ce sa se teama acum ca s-a aliat cu PSD.

                Mag

                12/04/2011 at 1:16 pm

  13. Salut
    Apropos de Colas (nu Breugnon 🙂 )
    Parca o vad pe dna Mungiu si dnii Ponta/Antonescu si evident pe Chelea S… care sa sublinieze ura criminala si irationala a lui Base pentru Sarkozy, care ne face tara de ris, care distruge investitiili straine in Romania, ettzetere

    Un tanar de stanga

    12/04/2011 at 10:16 am

    • @tds
      un exemplu trebuia dat
      nu stiu daca asta e cel mai bun:sefu ala beat de la cj constantza le-a dat autorizatie abia acum citeva saptamini;e stiut ca in constantza daca nu cotizezi din greu n-ai nici o sansa( stiu din ” gura calului” ce a patit voestalpine)
      situatia e mult mai complicata si ,nu stiu de ce,am senzatia ca la arbitraj francezii vor avea un punct tare
      nimeni nu va fi vinovat,iar noi,adica dvs,su si altii vom fi si f….i si cu banii luati ,adica vom plati daune si nici autostrada nu se construieste;
      d-na asta ministru, de cind cu istoria ei cum a decis cu anvelopele de iarna mie unul nu-mi inspira incredere;am senzatia ca in luarea deciziilor se comporta ca fostii secretari de partid,hei rupist,ca sa nu spun altfel

      intamplator

      12/04/2011 at 10:33 am

  14. BUN, acuma hai sa ne intrrebam si altceva daca tot vorbim de intentii de fraudare si de rate de participare: de ce au iesit mai multi oameni la vot (cu aproape 500.000) in turul II al alegerilor prezidentiale? Ma refer la oameni idin tara. Erau aia scosi la vot in turul II de Basescu, cu autobuzele cu care in judetele rosii se circula intens?

    Cetatean

    12/04/2011 at 10:17 am

    • Ei pe dracu. Cauza tine de o anumita piscina si tratamente aromatice in spa. Welcome to SOV residence.

      Turnofftheglory

      12/04/2011 at 10:49 am

    • Cineva rautacios ar putea sa-ti spuna ca, de fapt, nu au fost scosi in turul 1 dintr-un motiv f simplu: nu era nevoie. Se stia clar cine intra in turul II: Basescu si Geoana. Ar putea sa argumenteze spunind ca si-au pastrat resursele pt turul II, acolo unde era intr-adevar nevoie de un hei-rup pe viata si pe moarte. 🙂

      Dar eu nu sint rautacios. Oricum, au fost adusi mai mult de 500 de mii, pt ca o parte (25%) din cei care in turul 1 au votat cu Crin nu au mai venit la vot in turul 2. Uite aici:

      http://turambarr.blogspot.com/2009/12/cum-au-votat-cei-din-turul-1.html

      Turambar

      12/04/2011 at 12:34 pm

  15. Exact. La mine la scoala indivizi care votau cu Geoana, dupa dezbatere erau ca treziti din somn cind au aflat cu cine au votat in primul tur.

    Cetatean

    12/04/2011 at 10:54 am

  16. Salut 🙂
    Ma bucur ca Voicu ramane la tubulatura.
    Hai sa zicam ca, Doamne fereste, PSD & PNL ar avea puterea sa atraga voturi din strainatate. Oare tot de fraude ar fi fost vorba?
    Am intrebat, n-am dat cu parul. Altfel, toata admiratia pentru virtuozitatea maestrului Turambar.

    Diana

    12/04/2011 at 10:55 am

    • Dupa cum ai putut vedea in articol, am plecat de la ipoteza ca PSD / PNL nu vor sta nici ei cu mina in sin si vor contribui si ei la mirabila corvoada 😦

      Turambar

      12/04/2011 at 11:01 am

  17. este o mare nerusinare.

    diaspora , a votat in cunostintzä de cauzä, noi cei de zeci de ani, nu vrem un aerian s-au un copil de trupä b.

    nu te cumpärä nimeni,

    petro-liberalii-psd-pc, au cumpärat.

    roman a plecat cu 2 milioane, in italia si spania, sä ce…., rusine celor care jignesc diaspora. au fäcuto totzi pitzigoii, incompetentziui si räu voitorii romaniei.

    cei din diaspora, poate face comparatzie, nu poate distruge romania ,un chiulangiu, un prost tzinut pe aripi retzele……

    la alegeri, turanbar a fost vädit de partea petro-liberalilor.

    theo

    12/04/2011 at 11:09 am

    • Theo Salut 🙂
      1. E dreptul lui sa sustina pe cine vrea;
      2. El l-a sustinut pe ciumpalacul ecologist care acum nu’sh ce e;
      3. Turambar este un profesionist impecabil, daca vrem sau nu vrem;
      4. Parerile tuturor sunt respectate daca ne plac sau nu.

      Theophyle

      12/04/2011 at 11:13 am

      • 🙂 El l-a sustinut pe ciumpalacul ecologist tocmai pt ca nu a avut pe cine sa sustina. Cel putin in mod public. 🙂 Da, am votat cu liberalii de cind ma stiu, insa cu Crin nu am putut 😦 De partea petro-liberalilor? lol. That’s a mighty irony. Habar n-ai dumneata cite lichide seminale mi-am luat de la petro-liberali pt ca nu le-am cintat in cifre, cum si-ar fi dorit 😦

        Turambar

        12/04/2011 at 11:26 am

        • Sensei,
          am o memorie de elefant. Citesc tot si tin minte tot (pana voi fi vizitat de Dr. Altzi). Cu sau fara cifrele tale, romanii vor trebui sa hotarasca care este relatia lor cu cei din diaspora.

          Asta inseamna respectarea drepturilor lor si facilitarea dreptului de vot inclusiv daca place sau nu cuiva, inslusiv asumarea „suveicilor miopritice”. Nu doresc nimic mai mult, dar nici mai putin.

          Theophyle

          12/04/2011 at 11:34 am

          • Nu spun ca nu sint de acord cu votul prin corespondenta. Din contra: si eu consider ca trebuie sa li se ofere ocazia. Arat doar cam cum poate contribui la un fenomen altminteri generalizat si care, cu siguranta, in tara este de dimensiuni mai mari (aprox. 5-6 puncte procentuale la o participare de 10 milioane, deci la o participare mai scazuta poate chiar si mai mult).

            Turambar

            12/04/2011 at 12:03 pm

          • Relatia e simpla – de respect. Sunt cetateni romani si potrivit Constitutiei au drept de vot. Nu este normal ca acest roman sa conduca 5 ore si sa mai astepte 2 ore pentru a-si exercita dreptul la vot la nu stiu ce Consulat al Romaniei.Statul Roman trebuie sa faca pe dracul in patru si sa le asigure conditii sa-si exercite votul.
            D-l Turambar a prezentat o ipoteza, un scenariu (realist sau nu) care nu poate desfiinta ideea de vot prin corespondenta.Basescu este la al doilea mandat si nu mai poate candida din nou,deci diaspora nu va mai vota masiv cu un candidat anume.
            Propun vot prin corespondenta cu cod de bare si cu cip si cu scanare de retina/amprenta si cu analiza de ADN pentru a reduce cele 5-6 procente de posibile fraude anticipate de graficele d-lui Turambar.
            Si mai sper ca la Biroul Electoral Central nu centralizeaza voturile prin corespondenta STALIN (nu conteaza cine voteaza,doar cine numara voturile)

            marcel

            12/04/2011 at 7:24 pm

  18. Avertismentul primit este: Sa nu mai construim poduri pentru ca statistic cei mai multi sinucigasi se arunca de pe pod.

    Aveti dreptate prieteni ca problema este pusa de Ponta/Antonescu ca o diversiune pentru a micsora sansele votului prin corespondenta. E un vis urit pentru ei si nu numai daca, baietii de firma, baietii activi din tara asta (nu ma refer la diaspora) ar vota prin corespondenta (scutind duminica de gratare) contracarind votul pensionarilor (multumiti de usl – vezi statisticile ).

    Un tanar de stanga

    12/04/2011 at 11:13 am

    • E ca si cum ai spune: pentru ca se fraudeaza la vot, sa interzicem votul. In tara, da? Gresita retorica, mon cher. Si eu sint de acord cu votul prin corespondenta, cu facilitarea celor din strainatate de a participa la vot. E dreptul lor. Deci sa nu incurcam borcanele. Daca un cutit poate fi folosit sa tai gitul cuiva, asta nu inseamna ca trebuie sa interzicem folosirea cutitelor de bucatarie.

      Turambar

      12/04/2011 at 12:06 pm

  19. mai mult se face fraudä, in ferentari,telerman,constantza, etc.

    uitatzi-vä DD, cum face cadouri, momeste prostimea, cie este milostivul-ajuns milionar peste noapte.

    care nu pläteste inpozite, firmele merg in minus

    ce escrocherii.

    oricum, m-am enervat groaznic , de nerusinarea inpotentzilor usl.

    sä le fie de bine, acum se vor duce mai multzi , la vot din diaspora,
    sä nu ajungä Securistii; Chiulangii Si Cresea Bolsevicä La Putere:

    O Zi Bunä !

    theo

    12/04/2011 at 11:18 am

  20. Buna dimineata tuturor,
    Despre votul celor din afara tari o sa mai tot vorbim, unde este vointa este si cale.

    Vesti proaste de la FMI 😦 … ne asteapta in continuare ce traim acum :(, cel putin in 2011 si 2012. Va avea consecinte politice.

    CFG

    12/04/2011 at 11:34 am

    • Revin cu o completare la ce scriam ieri, privitor la rezervele de petrol, sper ca determinarile au fost facute corect de cei care s-au ocupat cu acestea 🙂

      O zi buna in continuare 🙂

      CFG

      12/04/2011 at 11:46 am

  21. Turambarr: „Cei care au adus oamenii la vot in strainatate in 2009 in cea mai mare parte nu au fraudat propriu-zis, insa cu siguranta au influentat”.

    Conceptul de „influenta” (cum? in ce sens? cum cuantifici influenta? etc) e unua , conceptul de „fraudare” e alta.

    Trebuie sa ne hotarim: ori suspectam votantii din diaspora de frauda proprou-zisa, ori o lasam mai moale cu serpii.

    Cit priveste ideea ca oamenii din diaspora „au fost adusi” la vot ca vitele proaste la abator, nu mai insist. Se afla aici la lucru o presupozitie demna de un politician, nu d eun sociolog, anume ca oamenii nu ies mla vot decit daca „sunt adusi”. Curata gindire de om de aparat de partid, nu de sociolog cu staif.

    maestre, serpii sunt una, prezumtiile din spatele lor sunt alta.

    Cetatean

    12/04/2011 at 11:53 am

    • O parte din ei, din pacate, sint adusi la vot, intr-adevar. Lumea nu e doar cum vrem noi sa fie. Lumea nu e nici toata ca noi. Sint o diversitate de motivatii, de resurse, de strategii.

      Ce ne intereseaza sa aflam este ponderea acelora care e posibil sa fie catalizati la vot astfel (influentati, na – herded, convinced, mass-produced). E un exercitiu sociologic cit se poate de valid, mon cher. E cu cifre si cu argumentatie si cu ipoteze si cu asumarea limitarii cunoasterii, nu cu pompieristica retorico-ideologica. Te rog sa faci diferenta intre registre lingvistice si argumentative diferite, da? 😉

      Turambar

      12/04/2011 at 12:01 pm

  22. Pana la urma e vorba doar de respect, alte tari isi respecta cetatenii astfel incat acestia pot vota si daca sunt pe mare sau pe un varf de munte.
    Tara, tara vrem votanti! Pe cine?? Oricine dar nu emigranti.

    Creanga

    12/04/2011 at 11:53 am

    • nu oricine, ci pe pensionari. exact ca in studiul de saptamina trecuta in care arata ca pensionarii au scazut ca nivel de saracie de la 20 la 10 % in timp ce la tineri s-a intimplat invers. Iar pensionarii isi sustin acum financiar rudele tinere mai mult decit invers. E un batalion la care priveste Crin in fiecare seara prin ecranul televizorului

      Un tanar de stanga

      12/04/2011 at 12:00 pm

    • Au verticalitate in alte tari, au respect pentru sine. La noi daca nu le iese ceva celor din politica nu lupta, mai mult, celor din USL nu le convine sa voteze totii romanii si cum nu le pasa de altii sau de democratie mai si lupta contra posibilitatii votarii celor din afara tarii!

      (cred ca am gasit twick-ul de WP pe care il cautam 🙂 )

      CFG

      12/04/2011 at 12:03 pm

  23. ha! prefraudarea se intoarce.

    a

    12/04/2011 at 12:01 pm

    • Creanga asta e de ieri. Nu ti-ai citit presa de ieri?

      Theophyle

      12/04/2011 at 12:30 pm

      • Scuze, la mine a fost cu efect intarziat, abia azi am aflat.

        Creanga

        12/04/2011 at 12:34 pm

  24. Repet intrebarea:
    Un sistem integrat (nu foarte dificil de facut) de gestionare a votantilor, o grabire a procesului prin organizre mai buna (cabine mai multe, mai putine declaratii, cautare pe liste cibernetice – nu pe nesfarsite foi cu erori de inregistrare) – constituie fraudare de tip „inceptive”?
    Pentru ca si aceste lucruri (stau mai putin in sectia de votare, nu pierd timpul pe la cozi) faciliteaza votul si maresc prezenta. Cel ce vrea sa merga spre munte in ziua votului, va opri la o sectie de votare daca nu sta acoloa mai mult decat de exemplu isi face un plin, dar in mod sigur nu va merge la sectia arondata daca el pleaca de dimineata spre ski si trebuie sa stea acolo peste o ora.
    Acestia vor fi fraudatorii „incentive” sau nu?
    Nici macar nu vorbesc despre cei domiciliati in strainatate.
    Eu n-am putut sa votez in Oradea, pentru ca am job-ul in Bucuresti. Faptul ca nu am putut vota, nu este o frauda ce mi-o aduce mie sistemul (imi limiteaza dreptul) dar daca votez la o sectie dintr-o comuna apropiata (ca sa evit aglomeratia de la Gara de Nord) sunt susceptibil de faptul ca am favorizat o frauda „incentiva” a unui primar cu o mai buna organizare?

    DanSu

    12/04/2011 at 12:16 pm

    • Multumesc sensei, abia acum am vazut ca mi-ai raspuns mai sus.
      Tot nu inteleg cei 5-6%…. 😦

      DanSu

      12/04/2011 at 12:20 pm

      • jumatatea la acest grafic

        http://3.bp.blogspot.com/-TsDj3gBQ2Ao/TaNYR8H45-I/AAAAAAAAEuQ/Mze_2zx7m68/s1600/05.bmp

        in cazul in care ipotezele de lucru sint valide (alea cu nivelurile minim / mediu / maxim (cu bold si bulets in corpul articolului).

        Aceste ipoteze pot fi supuse discutiei, spre validare, evident. Ipoteza medie este ca aprox 20% (aprox 500 mii) din total pop din strainatate poate sa fie folosita de maniera en-gros. Unii inscrisi la gramada, cu consimtamintul lor (cea mai mare parte), altii chiar fara sa stie. Vedem. Asteptam.

        Asta nu inseamna insa ca sint de partea celor care doresc desfiintarea votului celor din strainatate. Nu, din contra. Dupa cum argumentam si mai sus, daca in tara se tot fraudeaza, asta nu inseamna ca trebuie sa propunem desfiintarea votului. 🙂

        Turambar

        12/04/2011 at 12:28 pm

  25. Salut tuturor! 🙂

    Ia opriti-va un pic să ne aducem aminte că exact acum 50 de ani OMUL parasea pentru prima data globul de tărână pe care aparuse – zborul extraatmosferic, o orbită completă, al lui Iurii Gagarin, începutul cursei pentru spatiu!
    Că aceasta cursa a fost terminata de americani cu Omul pe Lună, odată cu apetența umanității pentru „drumul spre stele”, e alta poveste…

    Specia noastră mai are încă de scormonit in tărâna planetei natale! :mrgreen:

    oldhashu

    12/04/2011 at 12:54 pm

  26. Salutare tuturor!
    Cite discutii si complicatii despre un subiect cit se poate de clar, dupa parerea mea… Pornim din start de la ideea ca cineva trebuie sa fure si incercam sa limitam frauda.
    Sintem in mileniul 3! Nu cred ca nu se poate face un program banal, bazat pe CNP, care sa nu dea voie niciunei fraude. Valabil si pentru intern si pentru diaspora.
    Cit mai scriem cu pixu pe liste??? E un drum simplu de la A la B, de la votant catre candidat. Nu inteleg!

    Rautaciosu

    12/04/2011 at 12:54 pm

  27. @Turambar: „O parte din ei, din pacate, sint adusi la vot, intr-adevar”. Vorbesti de cei din diaspora.

    Daca reusesti sa imi demonstrezi cit de cit plauzib ca aia „adusi” la vot influenteaza alegerile, am incgeiat discutia. Daca nu, iti voi spune ca presupui fara temei ca sunt „adusi” ca sa i idelegitimezi pe toti care „vin” singuri.

    Te rg sa imi arati „cu cifre si cu argumentatie si cu ipoteze si cu asumarea limitarii cunoasterii, nu cu pompieristica retorico-ideologica” CITI sunt „adusi” la vot in diaspora.

    te rog mult.

    Cetatean

    12/04/2011 at 1:04 pm

    • cincizeci de mii 🙂

      participare la vot in strainatate, 2009 (cf sursa oficiala BEC)

      turul 1 95,068
      turul 2 147,754
      diferenta? 52,686

      🙂

      Turambar

      12/04/2011 at 1:27 pm

  28. Acuma, dincolo de toata discuta cu procente, fraudare, pre-fraudare, stiintificitatea sau nestiintificitatea premizei ca „se fura” la vot in diaspora si ca unii „sunt adusi” la vot in diaspora. etc, mi se pare ca totul e facut pentru ca niste parlamentari sa stie daca merita sa se opuna cu toate fortele votului prin corespondenta. Daca PDL „fura” mult, se vor lupta sa obstructioneze. Daca nu, vor incghiti si vor vota votul.

    E atit de transparenta utilizarea politica a unui studiu care poate fi sau nu corect stintific. Miza politica e totul, nu serpisorii.

    Cetatean

    12/04/2011 at 1:10 pm

  29. Eu as fi scris in exordiumul studiului in loc de

    „Intrebarea este simplǎ și în mințile tuturor actorilor politici: cum va influența introducerea votului prin corespondențǎ, în cazul în care acesta va trece prin Parlament? Este evident cǎ avem de-a face cu o încercare a taberei puterii pedeliste de a-și atenua eroziunea electoralǎ, încercînd sǎ acceseze un rezervor de vot care nu a fost încǎ suficient exploatat: votul din strǎinǎtate”

    ceva de genul:

    „Este evident ca votul prin corespondenta nu va avantaja partidele din Opozitie, cunoscuta fiind istoria votului diasporei. Intrebarea e simpla in mintile membrilor Opozitiei: de la cite procente in sus prezumat cistigate de PDL diin diaspora merita sa iasa la atac frontal imptriva votului prin corespondenta?„.

    Raspunsul il aflam la final:

    „este destul de probabil sǎ facǎ 5% – 7%, iatǎ cǎ este posibil sǎ avem de-a face cu o recuperare de cel puțin 10 puncte procentuale, cu puțin noroc poate chiar de 15 puncte procentuale. Adicǎ de o recuperare aproape completǎ spre palierul de aprox. 30% la care se situa PDL în 2009, înainte de alegerile prezidențiale și mai ales înainte de mǎsurile de austeritate”.

    Astfel incit concluzia de final („Într-adevǎr, meritǎ sǎ te zbați sǎ introduci votul prin corespondențǎ, nu-i așa?…”) poate fi citita siccu un NU implicit: „Într-adevǎr, meritǎ sǎ te zbați sǎ NU introduci votul prin corespondențǎ, nu-i așa?…”.

    Depinde cum citesti. Cifrele pot parea neutre, premizele din spatele lor niciodata. Pina si titlul spune tot despre viitoarea utilizare politica a studiului.

    Pacat de munca.

    Cetatean

    12/04/2011 at 1:19 pm

    • 🙂 Se poate spune si asa, intr-adevar 🙂

      Turambar

      12/04/2011 at 1:24 pm

    • Excelent Cetatean.
      brici 🙂 !

      Un tanar de stanga

      12/04/2011 at 2:13 pm

  30. va las, ne citim mai deseara.

    Cetatean

    12/04/2011 at 1:21 pm

  31. Salutare, popor!
    Pre_dispozitia lui Turambar pentru pre_venirea pre_vestirii apocalipsei prin pre_fraudarea alegerilor mi se pare nedemna de o cauza mai buna, ca sa zic asa.
    De aceea tin sa va pre_vin ca i-am prea_zis urmatoarele:
    „Din atatia kilometri de postare am reusit sa inteleg ca votul prin corespondentza ti-ar incurca tie exitpollul, nu ca n-ar fi bine venit si , mai ales, bine primit de catre noi, astia din emigratie.
    Iar daca sustinatorilor lui Crin le este lene sa-si urneasca fundurile din fotoliu in ziua votarii, iar cei ai lui Geoana confunda adresa ambasadei cu cea a unui SPA, asta nu-i vina PDL.
    Sa sondezi bine !”

    Iar voi sa aveti o zi buna.

    luminita

    12/04/2011 at 2:23 pm

  32. Drumurile nostre poate, se vor asfalta vreodata, drumurile si ocolirea, drumurile, spaguirea. taram, taram, tararararam!

    http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-8495454-vezi-cine-castigat-licitatiile-pentru-patru-tronsoane-autostrada.htm

    Creanga

    12/04/2011 at 2:24 pm

    • ,,Client” sa fii, ca drumuri ,,e” destule ! 🙂

      Loda

      12/04/2011 at 2:41 pm

      • @Loda
        La ora 1324 să înţeleg că m-aţi înfiat şi că de domnul subperfect trebuie să ascult neaparat? 🙂
        „Ce-i frumos (şi deştept) şi lui Dumnezeu îi place.”

        Creanga

        12/04/2011 at 2:49 pm

  33. Buna Ziua 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    12/04/2011 at 3:05 pm


Comentariile sunt închise.