Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Cioran

Moto:Să fie oare pentru noi existenţa un exil şi neantul o patrie?

Emil Cioran s-a născut acum  100 de ani (8 aprilie 1911) Răşinari, aflat pe atunci în comitatul Sibiu. Tatăl său, Emilian Cioran, a fost protopop ortodox şi consilier al Mitropoliei din Sibiu. Mama sa, Elvira Cioran (n. Comaniciu), era originară din Veneţia de Jos, comună situată în apropiere de Făgăraş. Tatăl Elvirei, Gheorghe Comaniciu, de profesie notar, fusese ridicat de autorităţile austro-ungare la rangul de baron. Astfel, pe linie maternă, Emil Cioran se trăgea dintr-o familie din nobilimea transilvană.

În 1937 Emil Cioran pleacă în Franţa cu o bursă a Institutului Francez din Bucureşti. După o scurtă întoarcere în ţară (două luni) în 1940, el părăseşte pentru totdeauna România şi se stabileşte la Paris.

Din acest moment Cioran va publica numai în limba franceză, operele lui fiind apreciate nu numai pentru conţinutul lor, dar şi pentru stilul plin de distincţie şi fineţe al limbii. În 1949 îi apare la editura Gallimard – editură care va publica mai târziu majoritatea cărţilor sale – prima lucrare scrisă în limba franceză, Précis de décomposition, distinsă în 1950 cu premiul Rivarol. Ulterior, Cioran refuză toate distincţiile literare care i-au fost atribuite. Emil Cioran a locuit la Paris în Cartierul Latin, pe care nu l-a părăsit niciodată. A trăit mult timp retras, evitând publicitatea.

Epuizând încă din tinereţe interesul pentru filozofia de catedră, Cioran a părăsit devreme gândirea sistematică şi speculaţiile abstracte, pentru a se consacra unor cugetări profund personale. „N-am inventat nimic, am fost doar secretarul senzaţiilor mele”, va constata mai târziu. Din eseurile apărute în limba română se desprinde portretul unui tânăr gânditor din anii treizeci, influenţat de mişcarea de idei din acea epocă în care intelectualii români descopereau gândirea existenţialistă (sub varianta ei românească, cu accente creştine şi mistice, „trăirismul”).

Citatele mele favorite

Cartea Amăgirilor:

– De ce să trăiesc în fragmente de timp, fragmente de trăiri, cînd printr-un efort nebun aş putea în fiecare clipă să fiu „tot”, să fiu actual prin toate realităţile şi posibilităţile mele?
– Numai suferinţa schimbă pe om. Toate celelalte experienţe şi fenomene nu reuşesc să modifice esenţial temperamentul cuiva sau să-i adîncească anumite dispoziţii pînă la a-l transforma integral.
– Cu cît cunoşti un om mai bine şi mai mult, cu atît eşti mai aproape de o fatală despărţire de el.
– Omul modern, mai mult decât omul de totdeauna, priveşte cu linişte numai în jos. Faţă de cer toate idealurile noastre sunt trădări.

Lacrimi şi sfinţi

– Iubesc poeţii, fiindcă nu ajung şi nu vor să ajungă la nimic. Poezia lor nu duce nicăieri. Atâta inutilitate în armonie! Este un mare blestem a-i întelege. Înveţi prin ei că nu mai ai ce pierde.
– Numai bogaţii simt moartea; săracii o aşteaptă; niciun cerşetor nu a murit. Numai proprietarii mor.
– Singurătatea fără Dumnezeu este nebunie curată.
– Ideea de Dumnezeu este cea mai practică şi cea mai periculoasă idee din câte s-au conceput vreodată. Pe ea se salvează şi pe ea se prăbuşeşte omenirea.
– Tot ce e instituţie şi teorie nu mai e viaţă.
– Spune-mi cum vrei să te prăbuşeşti, ca să-ţi spun cine eşti.
– Nu există decât o ratare: a nu mai fi copil.

Amurgul gândurilor

– Teologia n-a mai păstrat pentru Dumnezeu decât respectul majusculei.
– Absolutul e un stadiu crepuscular al voinţei, o stare de foame istovitoare.
– Absurditatea este insomnia unei erori, eşuarea dramatică a unui paradox.
– Activitatea politică e o ispăşire inconştientă.
– Adevărul este o eroare exilată în eternitate.
– Amărăciunea este o muzică alterată de vulgaritate.
– Parfumul e istoria unei flori.

“Despre Franţa”

Apărut in editura franceză L’Herne,  “De la France”  sau in originalul românesc “Despre Franţa”, este probabil un ultim eseu pe care Emil Cioran l-a scris in limba româna. In acest eseu, Emil Cioran îşi desconspiră propriile iluzii şi deziluzii, destăinuind speranţele şi decepţiile pe care marea naţiune le rezerva încă tînărului, pe-atunci „sceptic fara de sperantă”, sosit în „oraşul luminilor eterne”, unde va rămîne definitiv, după plecarea dintr-un Berlin aflat în plină demenţă nazistă. Eseul lui Cioran, găsit mult timp dupa moartea lui (1995), si-a gasit o publicitate interesanta in Germania. Ferdinand Leopold a tradus în germană provocatorul eseu despre mărirea şi decăderea Franţei, dar şi despre viciile şi harurile altor ţări şi culturi. Puteti citi intregul articol, aici.

Written by Theophyle

07/04/2011 la 8:49 pm

80 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Seara buna,
    Multumesc 🙂

    mar

    07/04/2011 at 8:56 pm

    • cu placere 🙂

      Theophyle

      07/04/2011 at 9:00 pm

  2. Theophyle, simt in postarea asta amaraciunea exilatului impletita cu iubirea de la distanta a tarii pe care a parasit-o. Cioran a plecat pentru ca isi iubea prea mult tara ca sa isi permita sa ajunga sa ii fie lehamite de ea, desi scrierile lui spun adesea contrariul.

    Cetatean

    07/04/2011 at 8:58 pm

    • Cetatean, societatea asta este bolnava de mult timp si nici nu doreste sa se vindece 😦

      Theophyle

      07/04/2011 at 9:00 pm

  3. ” Spune-mi cum vrei să te prăbuşeşti, ca să-ţi spun cine eşti.”valabila ptr poporul roman.

    zigzag

    07/04/2011 at 8:59 pm

    • probabil 😦

      Theophyle

      07/04/2011 at 9:01 pm

  4. Primul! 🙂

    Prima oara cand postez la tine pe Blog…sunt dintre cei tacuti care doar citesc ce spui.

    Mersi pentru blog!

    TomCat

    07/04/2011 at 8:59 pm

    • salut si multumesc ca ne citesti!

      Theophyle

      07/04/2011 at 9:01 pm

  5. Petre Tutea, despre Cioran :
    „Ceea ce e ciudat la Cioran nu e nelinistea de a fi om, ci nelinistea de a fi roman.”

    Tzepelica

    07/04/2011 at 9:07 pm

    • Nu cred ca Tutea la inteles pe Cioran. Cioran a fost un bun roman, atat de bun ca nu a putut sa suporte mizeria morala si materiala in care traieste acest popor. Nu a avut puterea de a lupta. Il inteleg tare bine 😦

      Theophyle

      07/04/2011 at 9:10 pm

      • Se poate lauda cineva ca l-a inteles pe Cioran ?

        Tzepelica

        07/04/2011 at 9:13 pm

        • In unele aspecte, da, in general mai greu!

          Theophyle

          07/04/2011 at 9:15 pm

      • Servus Teofil!

        Din cîte ştiu, Cioran nu a solicitat niciodată cetăţenia franceză; a rămas pînă la sfîrşit, un român. Trist, dar român. E adevărat ?

        tiberiuorasanu

        07/04/2011 at 9:18 pm

        • tibi, chiar nu stiu. Nu cred insa ca pe timpul comunistilor l-ar fi lasat sa-si pastreze cetatenia. Cred ca totusi a primit cetatenia franceza. Chiar nu stiu. Am sa ma interesez!

          Theophyle

          07/04/2011 at 9:21 pm

        • Se pare ca nu a solicitat cetatenia franceza. A fost apatrid.

          Hronic

          07/04/2011 at 9:41 pm

          • ca toti oameni mari 😦

            Theophyle

            07/04/2011 at 9:42 pm

  6. „Speranţa e o virtute a sclavilor. – Précis de décomposition” asta suntem noi.sclavi ai unei clase politice hapsane si vandute la prima strigara unor indivizi al caror moto in viata este „trebuie sa parvenim cu orice pret”.chestia asta am auzit o la un tip destul de tanar acum vreo 10 ani care se straduia sa prinda cheag intr un partid prin provincie.

    zigzag

    07/04/2011 at 9:40 pm

    • adica acolo la partid aveau un singur scop: sa parvina cu orice pret.

      zigzag

      07/04/2011 at 9:40 pm

      • nimic nou, nu?

        Theophyle

        07/04/2011 at 9:41 pm

  7. Am să povestesc o anecdotă, despre care cred că are parfum de autencitate.

    Se spune că la un moment dat, cînd Noica a putut să meargă în Franţa, s-a întîlnit cu Cioran, cu care a avut un dialog interesant :
    – Bă tu eşti chiar nebun? Vrei să te sinucizi ? ar fi întrebat Noica.
    – Nici vorbă Dinule de aşa ceva. Iubesc prea mult, viaţa.
    – – –
    Cert este în preajma vîrstei sale de 70 de ani, Cioran a fost vizitat de o filosoafă germană, (cuze că nu-mi aduc aminte cum se numeşte, dar ştiu că a publicat o carte în care a destăinuit multe dintre dialogurile sale, cu filosoful).
    Ea, dorea aforisme pe care să le nemurească.
    El, voia pur şi simplu să se bucure de la ea, de o „îmbrăţişare activă” (formularea lui Noica, atunci cînd se referea la relaţiile intime.
    – – –
    Cert lucru este că, la doi ani după dispariţia filosofului, soţia sa, Simone, a pus în aplicare teoria lui Cioran despre sinucudere.
    după ce a pus în ordine hîrtiile Maestrului, s-a întors în satul ei natal aflat la marginea mării, a intrat în apă să se scalde, şi , acolo a rămas…

    tiberiuorasanu

    07/04/2011 at 9:42 pm

    • Multumesc pentru relatari,

      Theophyle

      07/04/2011 at 9:44 pm

  8. salut
    Cioran ca si Ionesco au fost numiti atasati culturali ai legatiei romane in Franta-Vichy, iar Eliada in Portugalia lui Salazar.(Djuvara functionar la Stockholm) Ce intelepciune din partea guvernantilor legionaro-bandito- fascisti ce au salvat macar vietile de multe carate, a citorva tineri de valoare

    Un tanar de stanga

    07/04/2011 at 9:44 pm

    • azi daca pronunti numele Maresalului Antonescu risti sa platesti amenzi 🙂

      zigzag

      07/04/2011 at 9:46 pm

    • Nu luminita, nu eu 😆

      Theophyle

      07/04/2011 at 9:47 pm

  9. Salutare din nou . 🙂
    Spre deosebire de marele Cioran , eu scriu in romaneste si dupa atitia ani ca emigrant .
    Preocupant ca nimeni nu intelege ce geniu sint (asta scris cu modestia care ma caracterizeaza 🙂 )
    Poate post mortem voi fi si eu descoperit/apreciat /studiat . 😆

    Ștefan A.

    07/04/2011 at 9:46 pm

    • :))

      zigzag

      07/04/2011 at 9:47 pm

    • Adevarat. Trimite ceva la blog ca se te publicam inca in viata!

      Theophyle

      07/04/2011 at 9:49 pm

  10. Sa nu se supere nenea Cioran pe mine dar off topic :
    -O mica unitate de forte speciale franceze e data disparuta in desert ! 🙂
    – Special force spanioli antreneaza „revoltatii” din Libia . 🙂
    – Guvernul provizoriu al revolutionarilor libieni ar putea angaja mercenari care sa fie platiti de ceva state arabe „pretine” . Asta pentru a nu cere ajutor cu trupe terestre la NATO . 😆

    Ștefan A.

    07/04/2011 at 9:55 pm

    • Stefane, purceaua e moarta in cotet. Ramne sa imparta Libia.

      Theophyle

      07/04/2011 at 9:57 pm

    • Stefane, francezii ar trebui sa foloseasca metoda lui Stan si Bran in legiunea straina, cind au aruncat cu pioneze pe jos si au oprit atacul arabilor – desculti

      Un tanar de stanga

      07/04/2011 at 10:03 pm

  11. Mama lui Cioran originara din Venetia de jos 🙂 ciudat nume
    Eu am cheile de la o casa din Venetia de sus la care ma duc de citeva ori pe an. Numele de Venetia vine de la o piatra vanata ce era in zona. 🙂

    Un tanar de stanga

    07/04/2011 at 10:00 pm

  12. Intrebare : e in stare „Bocutz” sa-l contrazica pe Cioran si sa zgaltaie ministerul culturii, dupa ce statul roman a ratat achizitionarea celor sase manuscrise scrise (ultimele) in lb. romana ?
    E demis cineva acolo ?

    Tzepelica

    07/04/2011 at 10:04 pm

    • Da timi, ar trebui destituite Elena Udrea, EBA si Sulfina Barbu.
      Oricum ai avut viteza de reactie mai mare decit Ponta, care va cere niste demisii abia miine dimineata.

      Un tanar de stanga

      07/04/2011 at 10:08 pm

      • 😆

        luminita

        07/04/2011 at 10:11 pm

      • Probabil ca in gandirea tinerelului de stanga ar fi normale niscaiva promovari, n`asha ?
        Aferim, batrane !

        Tzepelica

        07/04/2011 at 10:12 pm

      • 😆
        Statul roman se inghesuie cind sint de schimbat masinile oficiale , pc personale a deputatilor . In aceste cazuri valuta se numara cu milioanele si este disponibila . Cioran este un cadavru de emigrat care nu aduce voturi la nici un partid .
        PS . Cultura nu este necesara in viata . 🙂 Se poate ajunge europarlamentar si fiind prost gramada .Se primesc egal cei 7.000 euro salar net lunar 🙂
        Avem exemple reale . 🙂

        Ștefan A.

        07/04/2011 at 10:13 pm

      • UTS, gresesti aici. Chiar ar trebui demis Ministrul Culturii ptr faptul ca nu s-a preocupat nimeni macar sa fie prezent la licitatie. Necum sa si cumpere manuscrisele.

        clemycali

        07/04/2011 at 10:28 pm

        • De ce Clemy ?
          As fi preferat sa ramina la Biblioteca nationala franceza. Era mai sigur acolo decit la Bucuresti. Nu e obligatoriu sa fie la BCU pe str Doamnei 🙂 Hai sa nu fim noi romanii ipocriti. Noi ne amintim de Cioran, Ionesco doar la aniversari sau cind mai apare la CNSAS cite unul de-ai nostri care ii vizita la Paris, le mincau piscoturile si apoi ii turnau din greu la Securitate.

          Un tanar de stanga

          07/04/2011 at 10:36 pm

          • d’accord, tds
            🙂

            skorpion

            07/04/2011 at 10:41 pm

  13. Ce naiba sa facem cu manuscrisele, sa le punem la Muzeul Literaturii Romane ?
    Marcile postale romanesti din muzeul postei, valori serioase, parte din ele donate de romani inimosi in loc sa le vinda in strainatate, au fost inlocuite cu copii, falsuri si xeroxuri timp de 30 ani, au fost furate in timp ce au ramas doar gunoaiele.

    Un tanar de stanga

    07/04/2011 at 10:14 pm

    • Salut tinere! 🙂

      Parţial, ai dreptate , parţial, nu prea.

      Să mă explic : dacă o persoană particulară, fie el şi român, reuşeşte să înfrîngă la o licitaţie statul român, avem o mare problemă : problema că statul român dovedeşte pentru a nşpea suta mia oară că, îl doare în cot de adevăratele valori născute pe pământul acesta, valori afirmate deplin pe alte meleaguri dar cu care valori, statul român y compris toţi românii, ne împăunăm de zor : Enescu, Brâncuşi, etcaetera, etc, şamd.

      Aici este problema, şi de aici decurge şi continua scurgere peste fruntariile ţărişoarei noastre iubite, a tuturor celor care chiar vor şi pot, să facă ceva.

      Ce motiv mai au trăitorii din prezent să mai dorească să rămînă şi să se afirme aici, cînd văd ce se întîmplă cu cei deja afirmaţi şi recunoscuţi, pe plan mondial ? Hm ?

      tiberiuorasanu

      07/04/2011 at 10:52 pm

      • Poti sa fi foarte sigur ca manuscrisele au ajuns intr-un loc respectabil si vor fi pastrate intr-o colectie extrem de bogata si respectabila!

        Theophyle

        07/04/2011 at 10:56 pm

  14. bonsoir,

    in anul 1995 eram la Paris pentru 2 saptamini…
    ce oras splendid mai ales cind ai timp sa te plimbi…

    Intr-o zi fusei in vizita la doua frantuzoaice culte, instruite…din una in alta am ajuns si la Cioran.
    Le placea Cioran, cunosteau cite ceva.

    cind le-am spus ca Cioran este roman, provenind din inima tarii au facut niste ochi uriasi si mari:

    Comme, Cioran (pronuntat cam asa: Seoran) roumain???

    habar nu au avut !!!!
    🙂

    skorpion

    07/04/2011 at 10:23 pm

    • skorpi salut 🙂
      a avut Cioran grija sa nu fie atat de identificat cu romani si Romania. Te asigur!

      Theophyle

      07/04/2011 at 10:55 pm

  15. Scuze, Horia Dumbrava pe B1 TV

    mar

    07/04/2011 at 10:26 pm

    • Turcescu l-a articulat scurt pe Cristoiu care incepuse o intrebare despre madam Burlan si cazul Vintu.
      salut all

      a

      07/04/2011 at 10:49 pm

  16. Si mai e ceva,
    Cioran a donat manuscrise etc, Bibliotecii Nationale Franceze.
    Manuscrisele astea au fost gasite intr-un subsol de catre o samsaroaica si au aparut la vanzare.

    Cioran nu a donat nimic boborului roman, guvernului roman, cacademiei romane sau primarului Johannis din Sibiu
    Atunci de ce ne strofocam sa dam afara guvernul ca nu s-au repezit sa cumpere manuscrisele si carnetul de student al lui Cioran
    Sa fim sobri 🙂
    Parerea mea

    Un tanar de stanga

    07/04/2011 at 10:45 pm

    • Îţi răspunsei, mai sus. 🙂

      tiberiuorasanu

      07/04/2011 at 10:55 pm

      • Tibi,
        Particolerul ala(ca o fi Becali sau Tiriac) a invins nu numai Romania dar si Biblioteca Nationala Franceza 🙂

        In ce il priveste pe Brancusi, daca raminea aici se alegea praful de el. In plus atelierul lui care este in Centrul Pompidou , a fost donat Romaniei, dar guvernul RPR la sfatul lui Comarnescu nu a acceptat arta decadenta. Francezii au zis merci.

        Despre sansele literatorilor romani mai bine nu vorbim

        Un tanar de stanga

        07/04/2011 at 11:05 pm

        • Tinere,
          Ocoleşti răspunsul la întrebarea mea. 🙂

          Să o repet ? Fie : ce motiv mai au românii să voiască a rămîne în Ro dacă…
          vezi ce blablabla am spus mai sus ? OK ?

          tiberiuorasanu

          07/04/2011 at 11:09 pm

          • \Acum inteleg:
            Daca ma intrebi pe mine eu ramin pentru ca nu vreau sa ma afirm. Apoi, daca plec si eu ramin doar tiganii sa pazeasca cimitirele noastre.
            In plus si la retragerea Aureliana din Dacia, au mai ramas ceva cocofici de veghe in lanul de secara 🙂

            Inca un lucru. Imi place mult Texasul dar nu as vrea sa fiu ingropat sub o piatra acolo linga autostrada MOPAC

            Un tanar de stanga

            07/04/2011 at 11:20 pm

  17. Cum ai aflat asa repede? 😉

    Cetatean

    07/04/2011 at 11:19 pm

    • lume mica, telefoane multe 😆

      Theophyle

      07/04/2011 at 11:23 pm

  18. Noi ne simtim vaduviti de caietele lui Cioran. Cum sa se simta egiptenii care au tot trecutul lor la Muzeul Metropolitan din NY , la Muzeul Britanic la Luvru si in place de la concorde ?
    Si mai zicem ca au bagat americanii miliarde de dolari in ei. Dar ce au imprumutat ei odata cu construirea barajului de la assuan face mai mult decit catralioanele primite 🙂 🙂

    Un tanar de stanga

    07/04/2011 at 11:27 pm

  19. Mno, Noapte bună, ALL ! 🙂

    O fost fain subiectul, faină conversaţia, mulţumesc Teofil!
    Mai e şi mîine o zi! 🙂

    tiberiuorasanu

    07/04/2011 at 11:35 pm

    • Noapte buna, tibi 🙂

      Theophyle

      07/04/2011 at 11:36 pm

  20. buna seara tutulor,
    serios, e distractiv cum se inflameaza unii sa injure statul roman. Daca sintem romani nici nu putem altfel
    O precizare care, precis, e stiuta, dar neglijata:
    – manuscrisele licitate azi nu sint cele gasite de femeia ce a facut curat in locuinta lui Cioran. Erau detinute de fratele lui Emil, Aurel si au fost duse acum in Franta pentru vinzare cu o indicatie falsa a proprietarului.
    http://www.hotnews.ro/stiri-8482261-audio-video-povestea-documentelor-cioran-scoase-licitatie-azi-paris-spusa-gabriel-liiceanu-cine-vinde-spune-despre-statul-roman-care-are-bani-cumpere.htm

    victor L

    07/04/2011 at 11:46 pm

    • Ca sa vezi nimicul romanesc ! Convenisera sa le doneze Astrei din Sibiu , iar vaduva le-a vindut pe bani grei 🙂

      Un tanar de stanga

      07/04/2011 at 11:59 pm

  21. Da TDS, asa e.

    victor L

    08/04/2011 at 12:04 am

  22. Totuşi, pentru conformitate :

    „Liiceanu: „Parlamentarii nostri fac presiuni catre televiziunea publica ca sa cumpere pe un milion toate meciurile. Iar noi nu avem bani sa dam 100 si ceva de mii pentru patrimonii, pentru documente de o importanta enorma. Asta este ridicolul situatiei. In momentul de fata stiu vag ca televiziunea incearca daca are dreptul legal sa foloseasca din bugetul ei suma pentru participarea la licitatie. De asemenea, Biblioteca Central Universitara poate sa aloce pentru a intra in licitatie suma, am inteles, de 35.000 de euro. Cam atat. Ministerul, nu poate. Are o armata de functionari, are tot ce va imaginati ca logistica, dar nu are 100.000 de euro ca sa cumpere manuscrisele originale ale cartilor scrise de Cioran in limba romana.
    Un autor poate fi revendicat de cultura in limba in care a scris. Toata partea romaneasca a operei lui Cioran, va spuneam de cele sase carti scrise in limba romana, intre 1932 si 1941, toate fac din Cioran un scriitor roman. Se liciteaza Cioran-ul romanesc. Nu cred ca francezii se vor repezi sa cumpere. Ei se vor repezi sa cumpere Cioran-ul francez, pentru ca Cioran este un scriitor francez din clipa in care incepe sa scrie in limba franceza. Iar partea cea mai spectaculoasa a operei indedite a lui Ciroan si care se va pune in licitatie in curand vor fi acele celebre caiete ale jurnalului din 1975 si pana in 1980 si ceva, care au fost gasite in casa lui Cioran dupa moartea lui Cioran si a prietenei lui Simone Boue. Acelea costa o avere, acelea urca spre un milion, un milion jumate. Alea vor fi cumparate de statul francez, sunt manuscrisele lui Cioran in limba franceza. Dar acestea sunt in romana si reprezinta opera romana, este Cioranul romanesc. Statul roman trebuia sa fie prezent la licitatia de azi, mai ales ca ele costa putin, e o suma de nimic pentru un stat.

    Despre asta este vorba, totuşi : despre dispreţul statului român faţă de adevăratele valori!

    tiberiuorasanu

    08/04/2011 at 12:12 am

  23. Aşa că domnilor, ridicolul situaţiei nu se poate reţine în cîrca celor care critică statul român cel puţin cu acest prilej ci, chiar în cîrca celor care în buna tradiţie românească, îi critică pe cei care critică pe bună dreptate, ceea ce chiar este de criticat.

    Greu cu cititul pînă la capăt a unui articol şi mult mai greu de desluşit pînă la capăt toate sensurile acelui text.

    tiberiuorasanu

    08/04/2011 at 12:21 am

  24. Statul in sus, statul in jos … la modul general 😦 … sunt oameni in primul rand in acele structuri, cu nume si prenume, cu responsabilitati si care dau sau nu dau seama pentru ce fac. Oameni la care alegatorii pot sa ajunga intr-o masura mai mare sau mai mica si sa-i traga la raspundere pentru cum isi fac datoria in post 😦

    E noapte tarziu, mai este si maine o zi … noapte buna 🙂

    CFG

    08/04/2011 at 12:22 am

    • Exact asta este problema : nu înţelegem nicicum că, de fapt, statul suntem noi, cetăţenii, nu tagma funcţionarilor care cred că Ei sunt statul.

      Vise frumoase, dragi români! Somn uşor!

      tiberiuorasanu

      08/04/2011 at 12:33 am

      • Da mai tibi, asa e. Incepind cu vaduva care a fugit cu manuscrisele la Paris sa obtina un pret mai bun. Si a fugit pe shestache. Stia ca bunurile fuserera promise Sibiului, Astrei de catre cei doi frati. Te cred pe tine sa critici guverrrrrnul daca ar iesi vaduva la tv si ar spune. Sunt saraca, am nevoie de bani, e dreptul meu sa vind asa ca am luat legatura cu Guvernul si i le-am oferit lui dar sa imi dea niste bani. Dar guvernul nu a vrut asa ca le-am dus la Paris. Bine totusi ca nu le-a dus la licitatie in Anchorage- Alaska, ca nu mai puteau fi recuperate.
        🙂
        Oricum eu am confundat manuscrisele romanesti ale cartilor publicate cu acelea inedite gasite la subsol.Tragedia nu ar fi fost atit de mare.

        Scriu asta vazind la tv cum se cere in comuna Balcesti demisia guvernului pt ca a inchis spitalul-shandrama din sat .
        O zi buna 🙂

        Un tanar de stanga

        08/04/2011 at 7:29 am

        • Hai ca am citit acum pe evz ca vaduva a incercat sa tranzacteze intii documentele cu Ministerul Culturii dar nu s-au inteles.
          Am aflat ca BCU a participat la licitatie in ideea sa cumpere citeva manuscrise, dar baiatul destept din energie a cumparat totul „toptan bazar”
          🙂

          Un tanar de stanga

          08/04/2011 at 8:39 am

  25. Buna Dimineata 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    08/04/2011 at 9:12 am


Comentariile sunt închise.