Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Cu sacoşa!

Birocratia romaneasca la nivelurile inalte a fost formata si probabil si in viitorul apropiat va fi formata din  “oamenii nostri”, numiti de “noi”, care trebuie sa faca doua lucruri:  (1) sa aiba grija de ai nostri si (2) sa faca bani pentru “noi”, ca noi sa traim bine cand nu vom mai fi la guvernare. NOI este un termen generic, care poate fi inlocuit cu orice coalitie de partide la guvernare.

Intrebare: de ce nu imi pasa daca Guvernul Boc cade sau nu? Pentru ca guvernul Boc nu este diferit de celelalte guverne care l-au anticipat si nu va fi diferit de cele care il vor urma, cel putin pentru o perioada. Toate reformele facute de acest guvern au fost impuse de sus si implementate cu baioneta tinuta la nivelul curelei de catre  Basescu. Jocurile cu micsorarea aparatului birocratic si disponibilizarile acestui aparat au fost minciuni gogonate pe care si un adolescent le poate dovedi ca mincinoase. Priviti organigramele ministerelor si va veti dumiri.

De ce nu-mi pasa ca PD-L isi pierde majoritatile in Senat si Parlament, simplu pentru ca atunci cand joci jocurile cu “noi” si ai nostri” dai posibilitatea unor oameni sa-si faca socoteli de ce “noi si ai nostri” nu mai putem sa ne chivernisim. Si cand chiverniseala este in pericol, atunci trecem cu arme si bagaje la “ei si ai lor.”

Deci sa ne intoarcem la birocratii parasutati din zona politicului pentru a face cele trei lucruri pe care le-am mentionat mai sus si sa ne intrebam: (1) chiar totul pentru ei si nimic pentru public; (2) toate ministerele sau agentiile guvernamentale sunt populate numai de oameni pusi pe capatuiala; si (3) rusinea si nesimtirea lor nu poate avea sfarsit chiar niciodata?

Intr-o discutie cu un amic cu o mare experinta in politicul romanesc am auzit doua lucruri interesante – Primul ar fi felul in care acesti oameni supravietuiesc. Zicea amicul meu – prin totala nesimtire a lor si a celor caruia apartin; si Doi – care ar fi sfarsitul acestei crize de nesfarsit. Zicea amicul meu – cand vom deveni in sfarsit un judet in Uniunea Europeana, adica imediat dupa ce vom da faliment sau povestile “savarinice” vor recidiva.

Am scris acum exact doua saptamani despre TVR si mi-am afirmat multumirea ca in sfarsit am si eu micile programe documentare care-mi plac si sunt multumit de stiri. De luni au schimbat grila! Si ce sa vezi? Am devenit coreeni – 10-12 ore saptamanale de coreeni pe ambele canale. Nu am nici o problema cu coreenii. Dar 12 ore saptamanale de coreeni. Doamne Dumnezeule, cine e imbecilul care a hotarat sa ne coreenizeze? Protocronism romanesc am avut 40 de ani, acum il si importam din Coreea?  Ce sa va mai spun, aceasta coreenizare subita imi provoaca senzatia ca cineva a venit cu o sacose coreeana. Dle Lăzescu, te stiu om serios. Ce ar fi sa controlezi sacosele amploaiatilor de partid si sa incerci sa ne coreenizezi mai cu gingasie, asa cu mai putine ore prime time.

Deocamdata o parte din noi ramanem in exil, unii in diaspora, altii in Romania. Cum zicea bunul Dante Alighieri:

„. . . Vei lăsa în urmă tot  ce iubeşti
mai mult; aceasta e acea săgeată
pe care arcul exilului o trage mai întâi.
Tu vei afla cât de sărat este gustul
pâinii unui străin şi cât de greu este
să urci şi să cobori scara altora. . .”

Paradiso XVII: 55-60 – Tradus de Eta Boeriu

Ilustratia cu permisiunea Maestrului Devis Grebu

Written by Theophyle

30/03/2011 la 8:26 pm

142 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Salutare nemultumitilor 🙂
    Indiferent ca guvernul rezista sau cade , marginea de manovra este extrem de redusa . Adunind dobinzi la FMI care trebuie platite cu reduceri de deficit obligatorii si cu masa ridicata de plati la salarii si pensi (reforma mult trimbitata a fost un fel de hei-rup sa luam ochii publicului 🙂 ) ramine un spatiu aproape nul in capacitatile unui oricare guvern de a „stimula” ceva in economia mioritica .
    PS. Chiar as fi curios sa vad ce ar face aleanta USL (sau cum se cheama) cu toate promisiunile idioate facute cind in realitate e FMI si UE care gindeste in locul politicienilor mioritici . ( nu ca ar gindii mereu in interesul boborului dar cu ce reprezentanti avem , mai degraba au aminat un faliment matematic )

    Ștefan A.

    30/03/2011 at 8:38 pm

    • Salut, astia nu stiu ce sa cada peste eiu. Imbecilii 😦

      Theophyle

      30/03/2011 at 8:43 pm

  2. Firs forever . 🙂
    Acum puteti comenta . 😆

    Ștefan A.

    30/03/2011 at 8:39 pm

    • Stefan, oare ai pus un r in plus? Oare sa fie fis forever? 🙂

      Creanga

      30/03/2011 at 8:46 pm

      • 😆

        Ștefan A.

        30/03/2011 at 8:55 pm

  3. Theophyle,
    Eu nu urmaresc TV, care coreeni? Asa am intrebat o fatuca, ea foarte mandra, sunt din Coreea, eu de colo, care Coree? Oooo! Normal ca de Sud.

    Creanga

    30/03/2011 at 8:40 pm

  4. USL – Unde Sunt Limbile pentru antonescu si ponta?

    Cetatean

    30/03/2011 at 8:40 pm

  5. Sunt cam pe sablon filmele coreene. Nu fac deosebire intre ele.
    Totusi,l-am urmarit azi pe Moise Guran,si mi-a placut.

    ela

    30/03/2011 at 8:48 pm

  6. In urma discutiei cu TOG si Creanga, si dupa o selectie la singe a celor 35 de masuri, va spun la ce mpam oprit ca principalele 10 masuri pe care eu le consider ca urgentissime si extrem de eficiente in reformarea radicala a statului.

    Numerele mele: 13, 23, 21, 25, 4, 3, 7, 19, 8, 30.

    Rezumat:

    „13. Reforma constituţională trebuie să aibă ca scop clarificarea funcţională a regimului… mecanismele dizolvării legislativului, relaţia dintre Preşedinte şi Premier, rolul Curţii Constituţionale, amenajarea justiției”

    23. Definirea principiului independenței justiției ca dreptul persoanei de a fi judecată de judecători independenți, nu ca un “privilegiu” al judecătorilor; participarea cetățenilor la stabilirea răspunderii magistraților; reducerea duratei mandatului membrilor Consiliului Superior al Magistraturii la 3 ani;

    21. Eliminarea oricărei posibilități de ingerință a Parlamentului sau a altor instituții publice în actul de justiție referitor la un dosar care vizează un parlamentar sau un ministru.

    25. Este necesară eliminarea prezumției constituționale de dobândire licită a averii, inexistentă în alte state democratice.

    4. Înscrierea în Constituție a unui deficit bugetar maxim de 3 la sută.

    3. Diminuarea poverii fiscale pe muncă

    7. Reforma pieței de asigurări de sănătate

    19. Educaţia…în următorii zece ani elevii români să ocupe în clasamentele făcute pe baza testelor internaţionale.

    8. Protecție socială țintită.

    30. Dezvoltarea relației privilegiate cu SUA.

    Dupa cum observati, eu am o durere cu Justitia si cu raportul puterilor in noua Constitutie.

    Cetatean

    30/03/2011 at 8:52 pm

    • Buna selectie – Total de acord!

      Theophyle

      30/03/2011 at 8:54 pm

    • Poti juca la 6 din 49. 🙂

      Creanga

      30/03/2011 at 8:56 pm

      • deocamdata 10 din 35 😉

        Theophyle, pentru mine astea sunt cele la care nu as renunta. Celelalte 25 sunt bune, insa astea sunt absolut vitale, in opinia mea.

        Cetatean

        30/03/2011 at 8:58 pm

        • Sunt dificile dar sunt chiar necesare!

          Theophyle

          30/03/2011 at 9:00 pm

        • Nu am gasit numarul propus de mine, competenta politicienilor. Pai cine vrei sa iti schimbe cele 10 puncte? Papa de la Roma?

          Creanga

          30/03/2011 at 9:02 pm

          • Creanga, fa si tu o lista, apoi negociem 😉

            Din pacate, plec de la prezumtia ca politicienii trebuie fortati sa devina competenti, prin reforme constitutionale si legislative. Altfel vom astepta mult si bine sa devina ei competenti si sa ne faca reformele dorite.

            Cetatean

            30/03/2011 at 9:09 pm

            • Bine, o sa analizez, poate mai adaug niste puncte. Foarte probabil voi scrie si pe blogurile celor 3.

              Creanga

              30/03/2011 at 9:12 pm

    • 4 o sa fie dificil in prima faza. Si eu as include 1 si 9 ca sunt esentiale. E greu sa alegi 10, trebuie modificari si pe parte economica , si politica, si pe justitie.

      Radu Ionescu

      30/03/2011 at 8:58 pm

    • cu 19 eu nu sunt de acord, trebuie educatie buna dar testele alea internationale au mica relevanta imho.

      Radu Ionescu

      30/03/2011 at 9:00 pm

      • nu, nu, stiu ce vorbesc. elevii si studentii romani sunt absolut idioti cind ii pui sa dea teste normale.

        Trebuie sa invete sa re-invete serios, nu sa fure/cumpere note. daca nu stiu sa raspunda corect la teste facute de OECD, inseamna ca sunt idioti, nu ca noi suntem genii si ca aialalti sunt prosti.

        Cetatean

        30/03/2011 at 9:11 pm

  7. Eu ador Radio Romania. Stiu ca suna al naibii de ciudat, dar au un jurnal absolut profesionist.

    Turnofftheglory

    30/03/2011 at 8:52 pm

    • mi-e stricat incarcatorul radioului ; il ascultam mereu.

      ela

      30/03/2011 at 8:54 pm

    • Salut TOG
      Sunt buni! Sunt tare bucuros sa te revad!

      Theophyle

      30/03/2011 at 8:55 pm

      • Si eu prietene. Azi a fost mai usor, sotia s-a mai intremat nitel si copii sunt foarte faini. Ramane sa imi fac jobul bine sa vin pe baricade.
        Radioul national merita ascultat! Dupa o zapare rapida buzdugabei, monicianghel, gainuse si penibilii de la pro, RRA suna aproape ca BBC-ul ala ce il stiam eu odata. Nu exista comentarii pe stire, fara frivolitati, fara bias. Stiri curate.
        Daca ar fi sa fac un top mass-media ar suna cam asa, Mediafax, Hotnews, RRA si pachetele Discovery, NG si Viasat. Restul sa ii stearga RDS-ul si UPC-ul din grila. Sa ii crape CTP-ului si lui Tuca celuloza pe taraba. Iar daca Zoso, Arhi, Vis Urat, Petreanu mai le trantesc cateva lui alde Piticul si D.Stanca, pot zice, hai liberare.

        Turnofftheglory

        30/03/2011 at 9:11 pm

        • Bine prietene, dar altii se uita la antene, irealitati, procrima si alte trestii. Cum ii schimbi pe cei cu creierul spalat? Noi privim, nu gandim.

          Creanga

          30/03/2011 at 9:16 pm

  8. 25. Acolo e cheia. Acolo trebuie marcat. Acolo e schepsisul a tot si a toate.
    Apoi ar fi 13. Dar 26 suna foarte bine si devine al naibii de important.
    30. Se prezuma. De fapt orice instigare la ura, la antiamericanism ar trebui tratat ca o tradare fata de aliantele romanesti. Un politician ce se declara antiamerican si invita ambasadorul sa isi ia talpasita isi are locul la inchisoarea Abu Graib sau Guantanamo si nu la BNR.

    Turnofftheglory

    30/03/2011 at 8:58 pm

    • TOG, 26-le era pe lista mea, insa l-am eliminat pentru ca tine de MJ, se rezolva prin lege, instantele pot fi obligate prin lege sa publice jurisprudenta.

      Exista, in opinia meam, doua mari rangi care trebuie bagate in usa statului iliescian si facuta sa sara:

      – ranga economica: limitarea prin Constitutie deficitului la 3% are forta de bomba nucleara: prioritizeaza cheltuielile, selecteaza investitiile rentabile, taie pomenile sociale, obliga la intensificarea luprei impotriva evaziunii fiscale, taie populismul din fasa, permite adoptarea rapida a bugetului. In general, ii leaga pe politicienii care cumpara votul de miini si de picioare si ii pune sa transpire pe bune pentru a fi alesi.

      – ranga Justitiei: reforma constitutionala a justitiei e cheia si lacata, pentru ca daca nu sunt reformati Sandeii, toti politicienii vechi vor cistiga bataliile cu ajutorul retelelelor tip Voicu si a sandeilor care se prevaleaza de „independenta” pentru a sfida statul de drept.

      Cetatean

      30/03/2011 at 9:05 pm

  9. Insa evident, 25-ul ar face minuni rapide 😈

    Cetatean

    30/03/2011 at 9:06 pm

    • Marius e un samurai cu vorba ascutita. Conspectez si iau mereu lectii de la el.

      Turnofftheglory

      30/03/2011 at 9:15 pm

  10. Salut 🙂
    Cam putine 10. Mie mi se par importante si 1, 2, 10, 11, 20, 21, 22.
    Lipseste ceva. Ar fi bine ca „justitia” sa nu mai poata lua decizii care sa interfereze cu economia. Ma refer la felul in care s-a ajuns la marirea TVA.

    Diana

    30/03/2011 at 9:11 pm

    • as adauga ,12,18,25,si peste tot competenta,transparenta,educatie

      ela

      30/03/2011 at 9:23 pm

  11. salut

    se stie cand apare ong-ul? mai exista si altele infiintate in alte tari (pt diasporeni)?

    razvan

    30/03/2011 at 9:14 pm

    • razvan cre’ ca pana in Paste!

      Theophyle

      30/03/2011 at 9:19 pm

      • maaama cat a mai durat! si pt cei care fizic nu mai sunt in romania exista vreo modalitate de implicare?

        razvan

        30/03/2011 at 9:24 pm

        • nu poti sa faci un ONG civic si sa platesti spaga, nu? Atunci a durat! Sigur ca exista si in ONG-ul european si in cel romanesc.

          Theophyle

          30/03/2011 at 9:27 pm

  12. Da, redefinirea rolului Justitiei si clarificarea limitelor in care se misca. Am vazut decizii ale Tribunalelor care trec peste deciziile Curtii Constitutionale, chestie halucinanta!

    Cetatean

    30/03/2011 at 9:15 pm

    • Cetatean, ma enerveaza ca nu am posibilitatea de a da afara magistratul. Asa ca o carpa bugetara. Efectiv isi restructurez postul.
      Nu voi intelege niciodata, e buba sa facem ca in Cehia? Urla careva daca te dau afara? Pa si pusi, dai examen. L-ai luat, felicitari. Si ai curatenie.
      Reforma o incepem la cei 3000 de baieti si fete cu cimiteroza spaguita cronic la varf.
      Si inca o chestie, nu avem nevoie de Macovei la justitie, exista o doamna numita Laura Stefan daca nu ma insel. E de cinci ori mai vizibila si mai competenta decat nenea Predoiu.

      Turnofftheglory

      30/03/2011 at 9:19 pm

      • TOG, mai nou sandeii urla cum ca ei nu vor o lege a raspunderii magistratilor.

        Eu nu am incredere deocamdata de cit in Macovei la Justitie. Daca ea ar fi aleasa Presedinte, eu nu cunosc decit un singur om la Justitie pentru care as baga mina in foc: Mister Bascaliosul 😆 Oricine ar fi el!

        Trebuie cineva tare de tot, Laura Stefan ma tem ca nu rezista.

        Cetatean

        30/03/2011 at 9:27 pm

  13. Buna Theophyle
    Felicitari pentru articol mai ales pentru citatul din Divina Comedie.
    Pe de alta parte trebuie sa vezi partea plina a paharului. Totusi TVR si-a imbunatatit continutul telejurnalului si au si emisiuni sociale OK. Chiar acum este un documentar despre averea Bisericii Ortodoxe,

    ion

    30/03/2011 at 9:15 pm

    • Ioane s-au luat acolo niste sapagi pentru coreeni aia de merg fulgii. Tu iti da seama ce se numeste 12 ore ntionale prime time a unor seriale care nu sunt nici macar facute in UE. Bani, nenicule ,bani!

      Theophyle

      30/03/2011 at 9:18 pm

      • O fi cumparat la pachet si cu ochii inchisi . 🙂
        Doar nu au platit din banii lor . 😆

        Ștefan A.

        30/03/2011 at 9:21 pm

        • Cu ochii oblici, nu inchisi 😉

          Petre

          31/03/2011 at 5:48 pm

      • Theophyle,
        E posibil eu oricum nu ajung sa ma uit la seriale, dar trebuie sa vezi si calitatea clientului, adica publicul. Marea majoritate a publicului e ahtiat dupa divortul lui Pepe si Oana, dar nu stie nici macar 4 strofe din „Luceafarul”

        ion

        30/03/2011 at 9:33 pm

    • Averea bisericii ortodoxe nu e nici pe departe la inaltimea celei in posesul bisericii catolice . 🙂
      Poate vor sa ajunga din urma concurenta .
      Intrebare : De ce preotii ortodoxi poarta barbi ?

      Ștefan A.

      30/03/2011 at 9:20 pm

      • economie /nu da bani pe lame,crema de ras….

        intamplator

        30/03/2011 at 9:23 pm

      • O figura patriarhala inspira incredere si atunci cand iti interzice sa aprinzi lumanarile de provenienta extrabisericeasca.
        Popii, acesti minunati bugetari ce te santajeaza cu infinitul.

        Turnofftheglory

        30/03/2011 at 9:25 pm

  14. buna seara
    4 + 7 + 19
    13 + 21 + 23

    cu astea ai potul cel mare
    aplicarea pct 4 /7/19-obliga la reducerea spagilor,responsabilizare,profesionalizare

    13/21/23 ai cadrul legislativ
    daca astea sunt preluate de o platforma promit 20 voturi la pdl

    intamplator

    30/03/2011 at 9:16 pm

    • Ai exact 6 numere, poti castiga potul cel mare duminica. 🙂

      Creanga

      30/03/2011 at 9:19 pm

      • @creanga(sic,n-am mai gresit)

        platesc impozite,dar n-am platit niciodata impozitul pe ” prostie”
        parca asa se zice celor care joaca la loto
        +
        sunt superstitios:intotdeauna cind am avut ceva numai prin bafta,am dat inapoi mult mai mult;mi-ajunge

        intamplator

        30/03/2011 at 9:21 pm

        • @intamplator
          Glumeam si eu, la jocurile de noroc cel mai mare castigator este statul.
          Ca sa facem paralela cu postarea: un nene se tot ruga, Doamne ajuta-ma sa castiga la loto. Tot se repeta rugaciunea luni la rand, pana la urma Dzeu ii spune: omule! daca vrei sa castigi pune mana si joaca!
          Asa si cu romanii, vor sa schimbe ceva, trebuie sa joace.

          Creanga

          30/03/2011 at 9:27 pm

        • Buna intamplator,
          Nu fi suparat pe Creanga. Dansul nu face altceva decat sa ne faca „sa radem de adevar sau sa faca adevarul sa rada”.

          ion

          30/03/2011 at 9:48 pm

  15. Imi permit cateva observatii :
    – un astfel de program nu se face pe genunchi, in pripa;
    – e bine sa fie abordate profesionist toate domeniile importante (economie, sanatate, mediu, educatie, justitie, politica externa etc.), fiecare directie necesitand macar 2-3 programe/proiecte concrete;
    – gandirea pe termen scurt trebuie dublata de o strategie pe termen mediu/lung, fiind necesara o abordare de tip sistemic/pluridisciplinar;
    – la capitolul economic nu poate lipsi agricultura (papica), fara care programul e pur si simplu schiop.
    In afara obiectivelor-tinta, o strategie serioasa implica politicile/metodele de implemetare si sursele de finantare, fara care strategia ramane doar o frumoasa declaratie de intentii, cu pronuntat caracter liric.
    Mai precis, chestia asta nu e joaca de copii si trebuie facuta cum trebuie, ca sa nu amagim iar oamenii.

    Tzepelica

    30/03/2011 at 9:22 pm

    • @tzepelica
      astea ar fi guide line
      restul se poate face/important e sa faci strategia si sa te tii de ea;asta trebuie sa fie simpla,clara,focalizata
      intrind in prea multe detalii,te infunzi,ramii blocat,o sa se tot discute si peste 100 ani

      intamplator

      30/03/2011 at 9:26 pm

    • Mi se pare mie ,sau ceri proiect cu cheie de verificare?

      ela

      30/03/2011 at 9:26 pm

      • nu mai cer nimic,dar imi vine acum in cap o chestie de cind eram proaspat stagiar in fabrica;
        directorul stiintific-erau pe vremea aia,si asta chiar ne si trimitea o zi pe saptamina la biblioteca sa citim,trecea prin sectia unde eram vreo 4 insi;culemaeram toti la un loc cind trecea ;
        el:ce faceti?
        noi: pe baricade,d-le director(inca nu devenise obligatorie chestia cu tov)
        el: dati-va dracu’ jos de de pe ele si apucati-va de treaba

        cam asta ar trebui sa facem si noi

        intamplator

        30/03/2011 at 9:31 pm

    • De acord tzepelica .
      As adauga raspunderea civila sau penala a angajatului de stat sau politicianului care fura si cioara vopsita .

      Ștefan A.

      30/03/2011 at 9:28 pm

    • Poate par un pic tacnit, dar trebuie sa facem o mica cooperativizare. Nu se poate ca sa mor de foame cu 33% suprafata arabila. Suntem saraci pentru ca nu prea iese productia in piata si nu va fi profit si productie la preturi bune si de calitate pe jumatate de hectar.

      Turnofftheglory

      30/03/2011 at 9:28 pm

      • TOG, unde merg eu la tara e un inginer meserias. Are in arenda paminturile la nu stiu cite sate. Masini moderne, agricultura profesionista, rotatia culturilor, irigatii. oamenii iau cam jumate din ce se face, si pot sa iti spun ca se face MULT. Insa omul e de meserie, lucreaz ain bransa de jde ani, si a reusit sa convinga oamenii sa i idea paminturile, dupa ce ei munceau individual si nu le iesea decit strictul necesar.

        Cetatean

        30/03/2011 at 9:32 pm

  16. Si mai lipseste ceva la „demnitatea functiei publice” – posibilitatea revocarii alesilor in timpul mandatului. Ati mai discutat voi despre subiectul asta.

    Diana

    30/03/2011 at 9:25 pm

    • Eu as baga si alegeri partiale, din doi in doi ani, pentru o parte dintre parlamentari, sa zicem 1/3, trasa la sorti, absolut aleatoriu. Hop, nea X, alegeri partiale la matale in colegiu peste 6 luni.

      Cetatean

      30/03/2011 at 9:30 pm

      • da de ce sa trag la sorti? sa se bucure de norocul prostului?

        ela

        30/03/2011 at 9:32 pm

        • Ca sa nu stie cind le pica magareata, sa stea mereu cu frica in sin 😈

          Cetatean

          30/03/2011 at 9:33 pm

  17. Buna seara, am indraznit sa ma „joc” si eu.

    13. Reforma constituţională trebuie să aibă ca scop clarificarea funcţională a regimului, şi nu o modificare inspirată exclusiv de una dintre crizele recente. Între materiile care trebuie avute în vedere sunt: mecanismele dizolvării legislativului, relaţia dintre Preşedinte şi Premier, rolul Curţii Constituţionale, amenajarea justiției.
    20. reforma și raționalizat administrației publice, informatizarea, concentrarea pe serviciul prestat cetățeanului și nu pe rigorile birocrației instituționale, profesionalizarea, introducerea unor standarde de cost și depolitizarea structurilor administrației, auditarea externa a activitătii independent de Curtea de Conturi
    1. Diminuarea prezenței statului în economie.
    4. Înscrierea în Constituție a unui deficit bugetar maxim de 3 la sută
    5. Elaborarea bugetului cu minimum 6 luni înainte de debutul anului fiscal
    10. Restructurarea regiilor și agențiilor de stat, privatizarea regiilor care nu sunt de interes strategic.
    6. Sistemul public de sănătate are nevoie de sporirea calității managementului la nivelul fiecărei unități sanitare în parte. Introducerea parteneriatului public privat
    21. Eliminarea oricărei posibilități de ingerință a Parlamentului sau a altor instituții publice în actul de justiție .
    22. Introducerea pentru parlamentari și miniștri a interdicției de a exercita, în paralel cu mandatul, acele funcții și activități care pot duce la situații de conflict de interese
    18. educaţie solidă şi sistem de sănătate accesibil tuturor.
    8. Protecție socială țintită.
    12. limitarea – prin Constituție – a susținerii politice la miniştri şi secretari de stat. Alături de aleşii locali şi naționali, miniștrii și secretarii de stat vor fi, astfel, singurii “colorați” politic. Funcționarii statului trebuie să fie apolitici.
    16. Schimbarea structurii administrative – inclusiv a relaţiei dintre judeţ şi regiune
    14. Regionalizarea nu trebuie făcută pe criterii etnice, ci pornind de la nevoi de dezvoltare şi de la structura demografică, luând în seamă, de asemenea, capacitatea administrativă.
    15. Introducerea în Constituţie a obligaţiei ca alocările bugetare să asigure, prin distribuire echitabilă, satisfacerea necesităților reale de la nivelul comunelor, orașelor și județelor, indiferent de partidele aflate la guvernare, pentru a garanta respectarea pe termen lung a interesului cetățenilor.
    17. Inițierea unui Pact național pentru protejarea mediului, plecând de la o hartă a riscurilor de mediu, actualizată anual.
    25. Regandirea intregului mecanism de achizitii publice, transparenta sistemului public de achizitii
    28. Politică externă în acord cu interesele europene.
    29. Creșterea profilului României în cadrul Alianței Nord-Atlantice
    30. relatii privilegiate cu SUA

    mar

    30/03/2011 at 9:33 pm

  18. In Romania peste tot institutii ale statului roman au fost „privatizate” de politicieni si slugile lor functionarii corupti.As putea da zeci de exemple de functionari corupti din cariera mea in special pe partea de autorizatii de constructie .Am avut un caz in care au recunoscut in fata ca sunt corupti ,li se parea natural. Din acest motiv a trebuit sa schimb o slujba care imi placea- doar ca sa evit contactul cu ei.

    bigone

    30/03/2011 at 9:34 pm

  19. Imi permit sa spun ce spun ca om care a facut cel putin de 100 de ori mai multe strategii decat toti ministrii adunati in ultimii 20 de ani.
    Nu poti sa te limitezi la principii, doar sa schitezi.
    Daca nu mergi mai departe, adica daca nu incerci sa „pipai” si ceva concret, ramai cu poezia in brate.
    Si ti se frange si entuziasmul.
    Demoralizant si pagubos pt. toata lumea.

    Tzepelica

    30/03/2011 at 9:36 pm

  20. @mar, super! Iti dai seama ca daca ai fi politician si ar trebui sa te voteze oamenii ai avea nevoie sa reduci programul la citeva linii de forta. Gindeste-te ca ai avea 5 minute de comunicare rapida pe strada cu un grup de oameni.

    care din masurile astea crezi ca ar avea cel mai mare impact?

    Cetatean

    30/03/2011 at 9:36 pm

    • pct. 20,6,18,8,6,10

      mar

      30/03/2011 at 9:44 pm

      • 🙂

        Am o observatie: cind or sa auda unii de „protectie sociala tintita”, or sa urle ca din gura de sarpe.

        Cetatean

        30/03/2011 at 9:49 pm

        • Nu cred, sa stii ca oameni s-au saturat sa plateasca impozite care sa fie tocate de puturosi.
          Daca ajungi intr-o zona mai „ciudata” vor scoate puradeii la inaintare si va fi mai greu de dialogat. Dar cu rabdare se rezolva si asta, important este cum sustii punctul de vedere.

          mar

          30/03/2011 at 9:52 pm

  21. buna seara,
    aduc o completare la „coreenele” de la TVR:
    – pe tvr1 sint coreene;
    – pe tvr2 au bagat chinezesti.
    Si o gluma:
    Ce este mai rau: ignoranta sau dezinteresul?
    – Nu stiu si nici nu ma intereseaza!

    victor L

    30/03/2011 at 9:42 pm

  22. LOL 😆

    Cetatean

    30/03/2011 at 9:49 pm

  23. off topic, buna seara, Becali la realitatea ii spune moderatorului ”ai grija ca te duci si tu dupa Ursu.Ai sa ajungi sa comentezi la Antena 3” 🙂

    MG

    30/03/2011 at 9:58 pm

  24. Homeric ! 🙂

    Cetatean

    30/03/2011 at 10:00 pm

  25. daca un presedinte are dreptul la 2 mandate atunci si parlamentarii si ministrii sa fie tot de 2 mandate.nu v ati saturat sa fie cand berceanu ministru, cand melescanu ministru sau cand nica si ponta ministru?ai fost nene 2 mandate hai pa.te va iubi poporu.sau te va baga la parnaie.dar partidele astea sunt penibile .imediat cum au ajuns la putere pac acelasi ministru de acu 10 ani.pai melescanu si berceanu la cate ministeriate au avut ma mir ca mai umbla liberi prin tara.

    zigzag

    30/03/2011 at 10:04 pm

    • Se cheama rotatia cadrelor . 🙂
      Azi ministru , miine sef de agentie guvernativa si poimine reprezentant in ceva firma de stat . Asa pina vine pensia grasa si ai avut timp sa aranjezi toata familia . 🙂

      Ștefan A.

      30/03/2011 at 10:08 pm

      • nu.dupa 2 mandate de presedinte, parlamentar sau ministru…pa acasa.in societatea civila.te invita lumea la ong uri sa ti dai cu parerea , iti scrii memoriile etc.sau daca esti tanar si ai kef de munca mergi la privat.vedem atunci ce multinationala va angaja un ministru incompetent gen chiuariu.

        zigzag

        30/03/2011 at 10:16 pm

        • Excelenta propunere, sunt unii care au tablita lipita de scaun de 20 de ani.

          mar

          30/03/2011 at 10:28 pm

  26. asta e tare-tare!

    Cetatean

    30/03/2011 at 10:06 pm

  27. Pentru Mister B, legat de discutia de azi privind falsul in declaratii al lui Felix.

    Se pare ca totusi e fals cu intentie, cred eu, caci el zice, intr-o nota smechereasca, cu care a incercat sa se acopere: „Nu am fost lucrator al securitatii sau colaborator al acesteia”.

    Cetatean

    30/03/2011 at 10:20 pm

  28. Ca sa ai succes ai nevoie de un slogan si o chestie tare. Una singura nu 10 nu 3 si nu 35. Guidelinenurile sunt bune, dar trebuie sa vii cu o chestie concreta.
    Un nene destept ar trebui sa le spuna stimabililor asa, identificati nevoile societatii. Un miez comun.
    Unul ar fi ura pe averile facute pe banii nostri.
    Bun asa. Magistratii, politicienii, politistii si vamesii sunt topul listei.
    Bun deci cetatenii urasc averile ilicite facute de magistrati, politicieni, politisti, vamesi. Profesorii si doctorii spagari intra in categoria a doua.
    Deci focus.
    Ce opreste statul, pe Kovesi si pe Morar sa il salte in acesta seara pe Videanu, Falca, Verestoi, Costiniu?
    Futilitatea demersului. De ce? Averea e prezumata licita.
    Deci daca invii ilicitul si bagi frumos investigatie pe avere, s-au ars. Toti.
    Ai salariu 1500 de euro? Ok. Ai facut intr-un an 180000 de euro? Ok. Lucrezi pe aceasta suma de 10 ani? Bun asa. Cum naiba ai propietati si active de 10 milioane? Hopa. Ceva nu se leaga. Va rog sa scoateti acte de justificare a averii.
    Pam-pam.
    Si apoi sa ne gandim la arde-i pe corupti.
    Pai coruptul e detestabil. Sunt justitiabilii din Romania fericiti de masurile judecatorilor? Sunt politicienii iubiti?
    Atunci focusezi aici. Partidul pentru Justitie. Alianta pentru Dreptate. Justitie si echitate.
    Si pedalezi pe asta pana toata lumea intelege, judecatorii sunt cei ce protejeaza politicianul, mafiotul, coruptul. Prin lege. Acea lege schimbata transforma termopanele intr-un cap de acuzare.
    Cred ca Macovei poate amusina in liniste ideea.
    Preda o poate propaga si Voinescu sa o slefuiasca.
    Daca vrei sa ataci in 35 sau 10 puncte pentru a face agenda publica, inseamna ca esti un ofiter de intendenta minunat, dar nu ai nici o treaba cu blitzkriegul.
    SE castiga la perceptie. Trebuie sa culegi emotia. Basescu a castigat pe emotie nu pe un program economic extraordinar. Pana si lacrimile alea de actor de mana a saptea au fost un automat de adus voturi si nu cota unica de 16%.

    Turnofftheglory

    30/03/2011 at 10:33 pm

    • DA!

      ela

      30/03/2011 at 10:44 pm

    • educatie,competenta,anticoruptie,transparenta
      – la anticoruptie trebuie neaparat schimbare in constitutie,cap. privitor la prezumtia de caracter licit al averilor!
      – la modificarea constitutiei trebuie pedalat!

      ela

      30/03/2011 at 10:49 pm

  29. TOG, 100% de acord. Romanul are o enorma sete de justitie, cu conditia ca asta sa fie aplicata altuia la singe, de preferinta unul imbuibat si care il sfideaza. Romanul nu e un legalist, insa vrea sa fie dreptate. Pentru el biciuirea in piata publica faca mai mult decit condamnarea la ineligibilitate a unuia ca Voiculescu.

    Basescu a cistigat pe emotie si in 2004 si in 2009 si cel de dupa el, daca vrea sa cistige, tot pe emotie trebuie sa mearga. Pe dorinta de a se vedea facuta dreptate in tara asta, mai ales ca acuma au iesit toate cele din hirdau la suprafata.

    „Justitie” suna bine, insa pentru 50% nu inseamna mai nimic. E prea „urban”. La tara „Dreptate” are savoare de pamint si de 1907.

    Adevarul l-am cam aflat, e vremea sa facem dreptate.

    Cetatean

    30/03/2011 at 10:42 pm

  30. Dreptate, dreptate si iar dreptate. Insa omul iti va spune: aia mari isi fac singuri dreptate, se apara unii pe altii. Aia mari scapa mereu. Pentru ei legea e muma, pentru noi legea e ciuma.

    Asa ca topestifrumos ideea de reforma a Justitie si de eradicare a sandeilor care ii apara pe bombonei intr-o forma mai romaneasca, mai populara, mai neaosa, sa prinda si la badea Gheorghe din Glodoaia, si la domnu’ Fane, instalatoru, si la nea’ Caisa, frizeru:

    „Legea-i una pentru toti!”

    „Unde-i lege, nu-i tocmeala”.

    Cetatean

    30/03/2011 at 10:49 pm

    • si atunci,cum o intorci,ajungi la meritocratie.

      ela

      30/03/2011 at 10:51 pm

    • Dreptate pentru toti.

      Lucian

      30/03/2011 at 11:37 pm

  31. ela, daca NU se va face modificarea Constitutiei pina la parlamentarele din 2012 din cauza obstructiei USL (ceea ce nu cred, pina la urma eu cred ca se va modifica, cu mari urlete), un nou partid are pirtie.

    Cetatean

    30/03/2011 at 10:55 pm

  32. TOg, trebuie sa ai vedere ca mare parte din stimabili au invatat lectia si bunurile nu le au pe numele lor. Multi nici macar pe numele sotiei.
    Sunt unii care intrati in belea au „divortat” de sotie ca sa salveze averea. Evident ca juna consoarta l-a lasat in chiloti!

    mar

    30/03/2011 at 10:58 pm

  33. Imi plac politicienii experti in pamblici, in fluturasi si rumegus. Sunt perfecti pentru a fi maturati imediat.
    Doamna Macovei, oricat de intrasigenta si cata notorietate ar avea, ar fi un bun garant al aspiratiei de dreptate. Preda are un debit verbal bunicel si poate sa faca clinciuri in dezbateri. Ce ma enerveaza e linistea lui Voinescu. Si-a dat jos ciocul, e prezentabil, impecabil ca discurs. Imi mai trebuie poate o suta de J&B inainte de o dezbatere. E un negociator bun, dar charisma se construieste cu aplomb. Poate ar fi bine sa il puna pe Neamtu in fata.
    Are o fata de adolescent cu ochelarii sai si coafura de geek. E foarte tanar, e scolit doxa si mai ales regasesc aplombul si dezinvoltura.
    Lumea se uita ca la Mesia la Isarescu. Are un capital de incredere, un brand personal perfect.
    Mihail Neamtu are cam asa, o tinerete si o dezinvoltura ce l-ar face sa para Victoras si eternul absent Crin niste babe obosite de 140 de ani.
    Vorbeste o romana impecabila, e scolit in mediul universitar occidental.
    Ideea e sa intelegem si lectiile gen candidatul Manolescu. Un tip fain dar cu o charisma tinzand catre zero.
    Poate si o personalitate prea culturala tinde sa goneasca non-elitele. Poate si nitica badaranie dozata bine ajuta. Nu zic vanghelisme, ci o lejeritate de a injura odata sau de a bea o halba langa proletar.
    Nu trebuie sa fii inginer ceausist ci doar sa fii permeabil la osul de „mirean”.
    Gata, numai bat campii. Ma retrag la carti si o cina tarzie. Ne citim si maine.

    Turnofftheglory

    30/03/2011 at 11:07 pm

    • Bine punctat, uneori ca sa transmiti o idee este bine sa cobori de pe piedestal.

      mar

      30/03/2011 at 11:14 pm

    • Nici Politeanu nu e rau de loc.

      ela

      30/03/2011 at 11:50 pm

  34. Salut all 🙂
    Wow ce dialog intens. 🙂
    Citi putin cele 35.
    De obicei cand megem la lupta ne uitam al scop mijloace si resurse,Mai sunt apoi aliatzi,atrategii etc.
    Zic si io.
    O structurare pe doua paliere.Urgent si termen mediu lung.Cateva au fost facute pe jumatate,mai trebuie.
    Bugete multianuale pe domeniile identificate ca fiind de interes natzional durabil.Si cu penalizari drastice((inclusiv politic)
    Agricultura.Subventzii numai de la un anumit br.de ha in sus.
    Treaba cu ilicitul.Caracter retroactiv din 90 incoace.
    Max.2 mandate ptr.orice ales(fb ideea de mai sus)
    Conflictul de interese f.clar definit.
    Sunt idei mai de detaliu,esentza ar trebui sa stea,parerea mea, in felul in care se restructureaza statul social.Trebuie sa ma mai gandesc 😉

    mircea

    30/03/2011 at 11:11 pm

    • deja e bine, cred ca politicienii ar trebui pusi sa aleaga: unicameral si 300 sau maxim 2 mandate 😉 ?

      Asta da alegere dificila!

      Cetatean

      30/03/2011 at 11:13 pm

      • Asta e o idee cu care potzi sa iesi in campanie electorala.Prinde la oricine. 😉

        mircea

        30/03/2011 at 11:17 pm

        • Sefu’ are nevoie de o strategie de negociere tare 😆

          – Baieti, faceti unicameralul?
          – NU, huo, jos Basescu, huooo!
          – OK, propun limitarea tuturor demnitatilor alese sau numite la maxim 2 mandate.
          – …..

          Cetatean

          30/03/2011 at 11:21 pm

          • Musai 😆

            mircea

            30/03/2011 at 11:27 pm

    • Mircea, agricultura este cenusareasa economiei nationale de 20 de ani. Paradoxul este in conditii de subfinantare, cu un parc uzat moral si o genetica de mult depasita contribui la PIB-ul nostru amarat. Agricultorul este cel mai corect platnic al ratelor la banca, asta si ptr. ca foarte greu se obtine un credit de productie.
      Avem nevoie de politici agricole pe termen mediu si lung care sa fie respectate, nu sa ramana pe hartie la minister.
      Dumnezeu da dar nu baga in traista.

      mar

      30/03/2011 at 11:19 pm

      • Va fi una din mizele 2012.Cine convinge ruralul,dar si pe cei care fac agricultura nu cea de subzistentza(toate trec prin burta,uneori si dreptatea din pacate) isi va apropia mult victoria.
        Felul cum evolueaza lucrurile si pretzurile cand e vorba de mancare ar trebui sa-i puna in garda.

        mircea

        30/03/2011 at 11:25 pm

        • Intamplator stiu mai multe despre agricultura, si am invatat un lucru pana la subvenții si guvernanti tb sa te descurici singur. Daca stam dupa minister si APIa nu mai semanam si recoltam, iar ce am semanat se usuca si cade.

          mar

          30/03/2011 at 11:29 pm

  35. TOG, mai doscutam, insa tonusul tau e de zile mari 🙂

    salutari tie si sanatate sotiei!

    Cetatean

    30/03/2011 at 11:11 pm

  36. […] Read the original post: Cu sacoşa! […]

  37. http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-8460396-noutati-din-culisele-bataliei-din-pdl-boc-castiga-teren-fata-lui-blaga-preda-macovei-voinescu-renunta-depuna-motiune.htm

    Dupa cum merg treburile, Boc cistiga viteza. Insa niciodata nu esti sigur in partidele astea de cutitari, si Geoana parea ca e cistigator si a iesit copilotul puber.

    Cetatean

    30/03/2011 at 11:25 pm

  38. „Dincolo de migratia masiva a sustinatorilor lui Vasile Blaga, Boc si echipa sa au castigat teren si in alegerea sefiilor de organizatii. Astfel la PDL Gorj a fost ales lider de organziatie senatorul Ioan Ruset, propus si sustinut de Gheorghe Falca, la Arges, a fost ales senatorul Mircea Andrei cu sprijinul Elenei Udrea iar la Hunedoara a fost ales democrat liberalul Dorin Gligor”.

    Reforma cu oameni vechi. Mircea Andrei e super toxic.

    Partea buna: La motiunea lui Emil Boc lucreaza, conform surselor Hotnews.ro, Roberta Anastase, Teodor Baconschi, Gheorghe Flutur si Gheorghe Falca (Falca ce pana corbului are de zis?) ” Motiunea va prevede printre altele si cooptarea si promovarea tinerilor in echipa de conducere a partidului” au declarat sursele citate.

    Daca reusesc sa bage in BPN si/sau intre vicepresedinti oameni noi, ca MM, Preda, Voinescu, ar fi ceva. TRU din pacate s-a cam pierdut pe drum, in echipa Blaga.

    Cetatean

    30/03/2011 at 11:29 pm

  39. Va doresc mult succes. Fix pix cele 35 de vorbe goale de 20 de ani de povesti sunt satul.
    Daca as fi luat salar din 2008 si pina acum de parlamentar ar fi trebuit sa am citeva legi importante lucrate si depuse in parlament.
    Care sunt proiectele de legi propuse de Voinescu ajutat de Macovei si Preda si altii care lauda ?
    Cine ia oprit sa spuna : stat mai putin inseamna privatizarea completa a spitalelor , vezi Canada de exemplu.
    Educatie mai buna inseamna stat mai putin in ceea ce priveste manualele si management privat la scoli asa cum se poate face prin lege la teatre si alte institutii culturale.
    Stat mai putin inseamna ca primariile sa nu mai aiba in proprietate parcuri de distractii, stranduri etc.
    In fine va doresc mult succes.
    Apropo, Baconschi a venit in Tg Mures acum vreo citeva zile. A sustinut o conferinta/prelegere la upm.ro in Aa Magna.
    A fost fotografiat de aproape si postata pe facebook fotografia cu urechea lui plina de jeg.
    Cam asta este nivelul nostru actual cu alde blaga, videanu, boc , macovei and co. Sigur par mai rasariti decit Antonescu , Ponta and Co. , dar nu vor primi votul meu cu siguranta.
    Nu cred decit intr-un partid nou si este foarte greu de facut pentru ca de fapt este dezastru in Romania intelectualitatii de toate orientarile politice. Praf mare de tot.
    Succese cu cele 35, 25, 20 sau cite doriti din bla, bla urile lor.

    Dan Masca

    30/03/2011 at 11:37 pm

    • Spitalele in Canada nu prea sunt privatizate. Din contra, majoritatea sunt sustinute din fonduri publice si e chiar si o mare discutie pe tema asta, pentru ca performanta medicala e chiar mai rea decat la noi (minus spaga la medic, evident).

      sp

      31/03/2011 at 12:02 am

  40. Saluttare!
    Măi,oameni buni, nu mai speriaţi lumea cu idei trăsnite!
    Fiţi serioşi, nu mai veniţi cu băşcălii! 🙂

    Mister C,
    Am citit invitaţia ta la citit declaraţia turnătorului. Motanul face doar trimitere la o decizie CNSAS din 2003, zice că se ia după ce scrie acolo. Are un tupeu fantastic, fiindcă tot CNSAS i-a infirmat prima decizie, pe baza elementelor noi (este elementar faptul că prima şi-a pierdut valabilitatea). In final, tot la proces face trimitere.

    Băşcăliosul

    30/03/2011 at 11:37 pm

    • Mister B, ai vazut ce tupeu are motanul, iti vine sa il jupoi de viu. El alege din deciziile CNSAS aia care ii convine, insa de scapat tot nu scapa, pentru ca a scris negru pe albul notei adaugate cu de la sine putere, excedind cadrul legal, cum ca NU a colaborat si ca asta e adevarul. mama lui de mitza jigarita si spurcata!

      Cetatean

      30/03/2011 at 11:50 pm

      • Nu l-a intrebat nimeni daca are sau nu proces pe rol. Una e sa ai proces pe rol, alta e sa spui da sau nu, cum cere legea. A te prevala ca ai proces pe rol si ca nu vrei sau nu poti sa te pronunti sau te pronunti cu un „da, dar…” e smecherie ieftina.

        Cetatean

        30/03/2011 at 11:52 pm

      • Problema mi se pare mai mult în coadă de peşte scăldat în două ape. Mai degrabă preferam varianta în care credeam că a scris numai trimiterea la proces (cu ceva şanse de a se răsfrânge asupra mandatului actual)
        Urmărirea penală şi, eventual, termenele de judectă, în toate fazele procesuale, durează cel puţin până în toamna viitoare.
        Vorbim de legi de mântuială, ineficiente,cu efecte aparente. Mai lipsea justiţia melcului.

        Băşcăliosul

        31/03/2011 at 12:10 am

        • Are condiţii să candideze ca Popa şi în 2012, atât de mare e băşcălia legilor sub cupola circului.

          Băşcăliosul

          31/03/2011 at 12:13 am

          • fuck. 😦

            Cetatean

            31/03/2011 at 12:16 am

        • ma intreb daca chiar si asa, cu viteza melcului venind o condamnare, nu ii va atirna ghiuleaua cazierului de laba din spate in 2o12.

          Parca totusi nu am vazut nimic de cazier in legea 35/2008.

          Cetatean

          31/03/2011 at 12:15 am

          • Ce cazier, mister C?
            Poate să declare- cu toată sinceritatea- că a colaborat.
            Nu-i nimic fals şi nimic interzis. Abia se mobilizează mai tare în colegiu la momit pensionari cu excursii sau luptă de pe acum pentru revenirea la liste: vom vedea un cap de motan-listă.

            Băşcăliosul

            31/03/2011 at 12:24 am

            • Numai o hotărâre penală de condamnare, dar numai dacă prevede şi interzicerea exercitării drepturilor electorale, il scoate din cursa… de şoareci.

              Băşcăliosul

              31/03/2011 at 12:33 am

            • 😦 merde.

              Ma duc sa ma culc, ca sa ma scutesc de a-mi baga picioarele undeva. Justitia mamii lor.

              Noapte buna! 🙂

              Cetatean

              31/03/2011 at 12:34 am

              • Somn uşor! Înveleşte-ţi picioarele! 🙂

                Băşcăliosul

                31/03/2011 at 12:39 am

  41. Mister B,
    ne mai jucam si noi, inlaturam monotonia! Suntem seriosi si visam cu ochii deschisi.

    mar

    30/03/2011 at 11:43 pm

  42. De zece ani de cind am inceput sa cresc firma de new media /internet nu am spus colegilor mei pina acum ca este bine sa plece din Ro daca doresc sa nu le distruga copiilor lor viitorul.
    Nu stiu citi dintre voi aveti de a face cu activismul politic prin localitatile in care stati, dar va pot spune ca este dezastru ceea ce se intimpla indiferent de partid , zona a tarii si nationalitate.
    Dreptate si stat minimal asta este lozinca in jurul careia ar trebui construit o platforma simpla civica. Problema este cine are competenta sa o creeze platforma ?
    Florin Iaru astazi la Vorba de cultura de la Romania Cultural spunea ca este dezastru ca nu ai de unde sa alegi poeti si scriitori contemporani valorosi din Romania la o populatie de 20 mil de oameni.
    Asta dupa niste vizite recente la Bucuresti pot sa spun ca este acelasi dezastru cam pe toate domeniile.
    Dar merge si asa cu bla bla uri.

    Dan Masca

    30/03/2011 at 11:49 pm

    • Dan, stiu ce spui. Sunt peste tot, transpartinici, habarnisti dar ptr ei si gasca lor.

      mar

      30/03/2011 at 11:59 pm

    • Dane ai dreptate 🙂
      activism-stiu astia altceva decat sa minta(frumos sau nu ?) asta zice lumea, Credibilitatea se construieshte greu si se distruge foarte ushor(inclusiv de catre oponentzi) Deterioarea invatzaturii umaniste(in tot spectrul) impinge aici,saracie neuronala.
      Cand spui dreptate,ca mesaj simplu e foarte bine.Cand spui stat minimal ramai.vorbeshti singur in piatza,lumea e speriata si discursul distorsoniat intotdeauna.De aia merge cu bla-blauri inca.

      mircea

      31/03/2011 at 12:15 am

    • buna seara,
      nu vada chiar asa
      buba e in alta parte/
      cum faci sistemul care sa permita si ” meritocratiei” sa se vada;nu spun numai meritocratie,asta e utopie,dar un sistem care sa permita cuiva sa creada ca daca munceste poate razbate,se poate realiza;
      asta e problema problemelor;
      sistemul se poate face,il vrea clasa noastra de gashcari si canalii politice? nu!
      de ce ,ei ar disparea,ar aparea unii care ar avea ceva de spus,astia ar fi si ei inlocuiti de unii mai buni si tot asa.

      intamplator

      31/03/2011 at 12:17 am

      • buna 🙂

        cum faci sistemul care sa permita si ” meritocratiei” sa se vada”- ar trebui sa fie simplu-privatizandu-l,daca e vorba de altceva decat structura politica/administrativa/juridica.Desigur nu e simplu daca nu se vrea.
        Functzionarul public(orice domeniu) incepand cu un nivel minim de conducere,ar trebui ca sa dea examen.(probabil o formula cu mai multe componente in evaluarea finala=examen,portofoliu,experientza,varsta habar n-am)
        In politic…

        mircea

        31/03/2011 at 12:39 am

  43. Seara buna tuturor,
    Multe scrise in cele doua postari … a fost ziua programului popular in 35 puncte. Mai toata lumea a comentat cum si este normal.

    Eu am scris ceva sec in postarea precedenta, @Creanga a vazut ca mai trebui apa, @Cetatean 23:25 a pus un link de ultima ora care aduce cu ce spuneam eu: se inchide culoarul pentru un nou partid. TOG a remarcat si el existenta lui Isarescu, pe scurt o reformare de sus in jos – foarte posibil de realizat 🙂

    Partid nou este tot mai greu de realizat 🙂 O fi bine, o fi rau?

    CFG

    31/03/2011 at 12:12 am

    • Ca sa vezi: „Totusi, conform surselor citate, Ideile propuse de Preda, Macovei si Voinescu au sanse mari sa fie cuprinse in proiectul lui Emil Boc.” 🙂 – eu nu am avut surse(le lor) …

      CFG

      31/03/2011 at 12:14 am

  44. CFG, Boc are o mare calitate, care e si un mare defect: se lasa consiliat. Totul e sa il consilieze cine trebuie 🙂

    Cetatean

    31/03/2011 at 12:20 am

    • OK 😀

      Deci e de bine daca se realizeaza consilierea de cine trebuie (oameni competenti) 🙂

      CFG

      31/03/2011 at 12:22 am

      • reagan a fost un mare presedinte ca s-a lasat consiliat;
        era de notorietate intre ziaristii de la casa alba ca il ia somnul la sedintele de cabinet
        cu un amendament: el si-a a les consilierii
        poate theophyle pune de o postare pe tema asta

        intamplator

        31/03/2011 at 12:28 am

    • Boc are nevoie sa reciteasca Il principe, era acolo un capitol despre consilieri

      Radu Ionescu

      31/03/2011 at 8:53 am

  45. nu puteam sa adorm si ,sa dau o raita prin ziare;
    mai jos ce am gasit
    pot acum sa dorm linistit,dupa ce vintu veghea pentru noi acum avem ” combinatia curata ponta/antonescu/vaxulescu”

    http://www.romanialibera.ro/actualitate/politica/ponta-macovei-preda-voinescu-o-combinatie-toxica-221129.html

    intamplator

    31/03/2011 at 12:25 am

    • Poanta cu crinolina au nevoie urgenta de tratament, devin greu de suportat.

      mar

      31/03/2011 at 12:36 am

    • 😆
      sunt speriatzi astia doi

      mircea

      31/03/2011 at 12:43 am

  46. Buna Dimineata 🙂
    Postare noua!

    Theophyle

    31/03/2011 at 9:14 am


Comentariile sunt închise.