Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Lachei de ieri şi de azi!

Nu stiu daca ati auzit de omul care a fost Profesor Dr. İsmet Miroğlu, probabil ca nu. Dr. Miroğlu a fost unul din pastratorii uneia dintre cele mai interesante arhive ale istoriografiei romanesti. Din nefericire, Dr. Miroğlu (la fel ca toti oamenii mari, a murit mult prea tanar) s-a stins la varsta de 53 de ani, in anul 1997. L-am cunoscut in ultimul an al vietii sale, deja mistuit de boala necrutatoare de care a suferit. Am avut un noroc fenomenal. Nu cunosc limba turca, nici cea moderna si nici cea arhaica, deci istoriografia Principatelor Romane mi-ar fi fost inaccesibila.

Avand in vedere ca Dr. Miroğlu avea pasiuni istorice pe care l-am ajutat sa le desluseasca, am fost remunerat cu varf si indesat in citirea, traducerea  si intelegerea unor evenimente istorice pe care chiar nu le intelegeam. Intre anii 1987 si 1990 İsmet Miroğlu a fost directorul arhivelor statului turc; el le-a organizat si le-a modernizat. In aceste arhive se afla si o sectie numita Balkanlarda Osmanlı Medeniyeti (Civilizaţia otomană în Balcani). In aceasta arhiva sunt pastrate insa si multe documente referitoare la politica Otomana incepand cu secolul al XVI-lea si pana la sfarsitul celui al XIX-lea.

Bineinteles ca İsmet Miroğlu nu avea aptitudini de Julian Assange si bineinteles ca documentele vazute de mine si in parte traduse nu pot fi relevante in zilele noaste decat in sensul intelegerii unor fenomene legate de comportamentul tiparului politic si economic al potentatilor romani.

Cred ca una din marile greseli facute de o parte din istoricii romani este generalizarea fenomenelor locale si denumirea lor la pachet ca “romanesti”. Eflâk Prensliği (Muntenia) nu este Boğdan Prensliği (Moldova) si ambele nu pot fi comparate cu Erdel (Transilvania) care a fost vasala otomana intre 1543-1692, cu doua (si jumatate) intreruperi.

Si totusi vom gasi in corespondenta politica a vremurilor respective pe cel poreclit de Craiovesti, cel Rău. Fiul lui Vlad al III-lea Dracul (Tepes) Al naibii portrete i-au facut Craiovestii la Inalta Poarta, exact Basescu. Si daca Gavril Protul, abate şi conicar al vremii, care l-a dat in primire la sultan, nu este Bogdan “pielea pulii” Chiriac, atunci eu chiar nu stiu istorie. Si scria Gavril Protul, sultanului:

Apucând domnia, îndată se dezbrăcă lupul de pielea oii şi îşi astupă urechile ca aspida şi ca vasiliscul, iar arcul şi-l încordă şi găti săgeţi de săgeta, şi sabia şi-o fulgera, şi mâna şi-o întărea spre răni, şi prinse pe toţi boierii cei mari şi aleşi, muncindu-i cu multe munci cumplite şi le lua toată avuţia, şi se culca cu jupânesele lor şi cu fetele lor înaintea ochilor lor. Unora le-a tăiat nasurile şi buzele, pe alţii i-a spânzurat şi pre alţii i-a înecat; iar el se îmbogăţea şi creştea ca chedrul până la cer şi-şi împlinea toată voia sa…

Il vom gasi  si pe Petru al III-lea Aron, cel care a inchinat Moldova turcilor pe bani si multe daruri, dar cu noroc l-am avut pe Stefan cel Mare, care l-a ucis in 1469, ce portret de tradator absolut identic cu cel “sarac si cinstit”.  Si daca numitul Radu Coconul nu poate fi asemuit lui Hrebenciuc, eu chiar nu stiu nimic. N.A. Bogdan, în cunoscuta sa lucrare Istoria orasului Iaşi, referindu-se la domnitorul Alexandru Coconul, consemnează că „dând turcilor peşcheşuri, în sumă de peste 100.000 de galbeni veneţieni, reuşeşte să fie trimis ca domn în Moldova

Deci prieteni, chiar nu am nici loc si nici interes pentru a descrie personajele. Caracterele s-au pastrat, modurile de a actiona si gandirea anti-nationala si ea, adica tiparele s-au propagat si amplificat.

In zilele noastre. Cablogramele Wikileaks care s-au publicat sunt foarte interesante numai ca ele au fost din nefericire putine fata de cele 350-400 existente. Desi baietii din consortiul care le detin vorbesc de 1200, sunt numai cam 300-400. Ceea ce lipsesc cu desavarsire sunt cablogramele, care amintesc de prestatorii de servicii (“jurnalisti”) lachei de ambasada, care turnau vrute si nevrute oficialilor Americani. Daca voi credeti ca numai americanii au beneficiat de astfel de sevicii, gresiti amar. Toate ambasadele au profitat de asemenea servicii. Veti fi surprinsi de portretele “onorabile” aflate in panoplia “lacheilor”.

Vom discuta mai pe indelete despre lacheii de astazi, astazi ne-am folosit timpul pentru lacheii de ieri. O singura intrebare: Daca 50% ii slujesc pe americani si 50% pe rusi, cine ne slujeste pe noi? Mihnea I “cel Rău”? Personal l-as prefera  pe Vlad al III-lea Dracul (Tepeş).

168 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Bună ziua!
    Interesant articolul în întregime, pentru mine mai ales prima parte. Mai aveţi, pe undeva texte din categoria celor citate? Aveţi ceva şi despre Banat, care chiar a fost paşalâc?

    nelucraciun

    28/03/2011 at 3:07 pm

  2. Salut din nou 🙂
    Nu stiu ce sa zic, pe Vlad III il vad mai degraba nebun decat onest si bine intentionat. Dar eu traiesc la sute de ani dupa…
    In alta ordine de idei, va amintiti ce ar fi trebuit sa se petreaca in jur de 25 martie 🙂

    Diana

    28/03/2011 at 3:19 pm

    • Salut Diana,
      Sigur am si sarbatorit Buna Vestire. Felix nu a participat. A fost retinut. Din nefericire nu de DNA!

      Theophyle

      28/03/2011 at 3:22 pm

  3. salut
    Si Brancoveanu a fost turnat de rude si de Cantacuzinii pro rusi….

    Un tanar de stanga

    28/03/2011 at 3:25 pm

    • Cativa dintre Cantacuzinii astia au emigrat cumva in Rusia? Exista parca un general rus „Cantacuzen” care s-a ocupat cu magarii in Balcani pe la sfarsitul secolului 19…

      Diana

      28/03/2011 at 3:28 pm

      • Diana exista o ramura ruseasca a familiei : One of those new branches was the Romanian (Wallachian and Moldavian) Cantacuzino as well as the Russian branch (which is an offshoot of the Moldavian branch)

        Un tanar de stanga

        28/03/2011 at 3:34 pm

        • Am inteles, multzam 🙂

          Diana

          28/03/2011 at 3:40 pm

  4. Saluttare!

    Jurnaliştii noştri beligeranţi în s.o.s tontomat, tot de teapa lui Tegumentum Pendulău, zis Jupuilă Tulumbel (între clanuri) sau Belean Cheleac (în famiglie), au ajuns să-şi vadă visul împlinit şi chiar joacă tare acum… la ruleta rusească.
    Fiecare cablogramă, pe ţeavă, face cât o tragere. Dacă au scăpat la prima încercare, n-au motive să se descurajeze.
    Au toate condiţiile să tresară la următoarea apăsare pe trăgaci. Din pocnitura la ureche, se pot alege cu o pălitură de timpan sau măcar cu o otită.
    Eu n-aş putea să dorm liniştit în condiţile astea de coşmar, cu krasnaia ruleta, ca lozul în plic, de pe vremuri, când scria: „Mai trage o dată!”

    Băşcăliosul

    28/03/2011 at 3:36 pm

  5. Dupa cum bine ai aratat Theophlye, avem o glorioasa traditie istorica in a face carare spre Inalta Poarta ,,veri de ce neam ar fi,,.(otomana, rusa, franceza, sovietica, americana).
    P.S. Intrucat cauze obiective m-au impiedecat sa ajung la calculator in tip util pentru a putea raspunde celor care au avut amabilitatea sa comenteze, iar tema s-a schimbat, imi cer scuze ca nu voi raspune.

    Loda

    28/03/2011 at 4:13 pm

    • @loda
      buna ziua
      mai devreme spuneati ca ce apare e „apa de ploaie”sau neimportant
      am o rugaminte: citati-mi un discurs al unui lider din psd care spune ceva important;
      eu din 2005 n-am auzit decit „jos basescu”sau -e drept important poate pt dvs”va dam”…
      o solutie oare a enuntat scoala asta de gindire psdista in afara de „va dam”?

      intamplator

      28/03/2011 at 4:31 pm

      • intamplator :
        Pai,nu pot, ca nu ezista, cel putin din punctul meu de vedere .Ce,credeai ca nu o sa recunosc? 😉

        Loda

        28/03/2011 at 4:52 pm

        • pai ,atunci ce asteptati sa scrie aia del ambasada despre discutiile lor cu lideri marcanti psd???

          intamplator

          28/03/2011 at 4:57 pm

          • nu vorba de la ce ma asteptam ,nu sunt naiva sa-mi inchipui ca ar fi fost ceva important.Eu nu am comentat pe ce ar as fi asteptat sa scrie (pentru ca asa ceva nu apare public) ci pe ce s-a scris, adica nimic nou fata de ce se stia.Argumentul ca ,,da, dar acum stim ca stiu si americanii” e futil, americanii stiu ce e in Romania mai bine ca romanii, nu este nevoie de Wiki pentru a ni se confirma,parerea mea.

            Loda

            28/03/2011 at 5:08 pm

    • cum te impiedici tu cand e vorba de chuky cel mare..chiulangiu.:))

      zigzag

      28/03/2011 at 4:49 pm

      • 🙂

        mar

        28/03/2011 at 4:51 pm

      • zigzag;
        esti malitis degeaba si intr-o profunda eroare.Eu nu imi var gatul pentru nimeni, nici pentru Antonescu,admiratia mea, foarte mare privitor la liberali, se opreste la familia Bratianu, tatal si fiul.Deci, cum s-ar spune, esi cam …in zigzag 🙂

        Loda

        28/03/2011 at 4:55 pm

        • imi permit.sa fiu in zigzag:)).daca tot admiri fam Bratianu ..ce parere ai despre ideea lui chuky cu privire la votul celor din diaspora?taxa contra vot?esti de acord?ce ar fi ca politicienii sa plateasca o taxa speciala daca vor ca romanii din strainatate sa mai trimita 5 6 miliarde pe an in tara care sa intre la consum?stii tu ..de aici se trag banii la buget.din buget se platesc bugetarii.ura si la gara:))

          zigzag

          28/03/2011 at 5:07 pm

          • Iti raspund cu placere si, ca sa nu crezi ca scriu cam ce cred eu ca ai dori, imi permit sa-ti dau un citat de la alt blog(copacul din pqadure) referitor la problema (observa data postarii) :
            ,,Loda Says:
            martie 26, 2011 la 11:14

            Buna dimineatza, people!
            Am spus intotdeauna ca toti cetatenii romani, indiferent unde locuiesc ,e normal sa aiba drept de vot si ca nimeni nu il poate lua ,asta e clar.”

            Loda

            28/03/2011 at 5:11 pm

            • bine zis:)

              zigzag

              28/03/2011 at 5:14 pm

        • Admiratia dvs pentru familia Bratianu se refera doar la tata si fiu ? 🙂 🙂 Caci exista mai multi Bratieni de frunte doamna profisoara

          Un tanar de stanga

          28/03/2011 at 5:15 pm

          • UTS:
            Stiu draga, lasa, nu mai vinde castraveti la gradinar, ok? 🙂 Eu vorbeam de cei mai reustiti Bratieni, nu neaparat de istoric sau de Dinu Bratianu, nici de cel recunoscut ca bun economist, Vintila Bratianu.Siacum ,ca am dat examenul, esti multumit domnule…ca nu-ti stiu profesia si nici cum sa ma adresez?

            Loda

            28/03/2011 at 5:31 pm

  6. scuze, timp

    Loda

    28/03/2011 at 4:14 pm

  7. e chiar distractiv cu wikileaks ul asta
    intre timp-si asta e tipic romanesc- se produce un lucru care ne va afecta urmatorii 10 ani-cel putin;
    aderararea romaniei la pactul de stabilitate euro
    acum vreo luna basescu a incercat sa lanseze o discutie-parca a fost o conferinta de presa-care s-a terminat inainte de a incepe;
    ne vom intreba peste 4-6 ani de ce suntem unde vom fi;
    raspunsul e acum,dar noi n-avem timp

    intamplator

    28/03/2011 at 4:34 pm

  8. Uite am sa-i fac eu @Loda un pustiu de bine si-i ofer o reintrare in subiectul la care comenta cu sarg.
    Vreau sa anihilez argumentul relativist ca noile cablograme nu aduc nimic nou: pai asta se intampla si datorita acestui blog sau altor bloguri si portaluri (ca Hotnews) care au tinut lumanarea dreapta, ca sa zic asa, in toata perioada asta. Nu e nimic nou pentru ca noi stiam deja adevarul. Dar faptul ca il stiau si americanii asa cum il stim si noi, faptul ca judecata lor nu a fost afectata de otrava mediatica din ultimii ani ma linisteste pe mine nespus de mult.
    Asa ca, sa vii de pe pozitii usliste si sa spui bleah, noile uichilixuri nu spun nimic nou, trebuie sa fii un mare Tartuffe! Ipocrizia in floare. De 5 ani si mai bine se spun exact aici, pe acest blog, fix aceleasi lucruri, dar @Loda si altii se fac ca ploua. Cand spun si americanii exact la fel, reactia e „what else is new?” Si cica sa nu te apuce amocul…

    cantul_de_jale

    28/03/2011 at 4:34 pm

    • Pai, daca va apuca amocul nu e rau, va defulati si, in loc de cantec de jale, odata vedem ca apareti cu un nick proapspat; cantec de bucurier 🙂 In rest, ma scuzati ca nu dezvolt, am sa-mi permit sa va citez cu un cuvasnt folosit de dumneavoastra : ,,irelevant”.Punct.

      Loda

      28/03/2011 at 4:58 pm

      • Sfanta, proletara si nejustificata aroganta! asa se intampla cand i se cauta lodei prea mult in cornite. Va scuz ca nu dezvoltati, de altfel mi-era usor jena si greata ca o veti face. Ramaneti dvs. relevanta 🙂

        cantul_de_jale

        28/03/2011 at 5:06 pm

    • He,he, asta demisioneaza cand vine popa cu cadelnita!

      ela

      28/03/2011 at 4:43 pm

    • Se va intampla fix cand va zbura porcul! Sau sa fiu si mai plastica intr-o joi.
      Un turnator dovedit are soriciul atat de gros, ca nu poate fi prelucrat nici macar ca toval!

      mar

      28/03/2011 at 4:47 pm

  9. Pentru cine vrea sa vada telegramele wikileaks cu ochii lui, le poate lua de la mine:

    http://giorno24.blogspot.com/2011/03/telegramele-wikileaks.html

    Nu te poti baza pe presa.

    mac gregor

    28/03/2011 at 4:45 pm

  10. Nu am auzit până acum de profesorul İsmet Miroğlu, dar mi se pare foarte interesantă direcţia cercetărilor domniei sale. Interferenţele artisticului cu politicul din perioada studiată sunt considerate relevante? Ori ţin de sfera altor discipline. Mă întreb dacă realizări precum cea din clipul de mai jos sunt considerate documente ce surprind specificul unei epoci de confluenţă cuturală.

    Maria

    28/03/2011 at 4:45 pm

    • *culturală

      Maria

      28/03/2011 at 4:47 pm

    • Minunata muzica si ilustratia! Multumesc,Maria 🙂

      ela

      28/03/2011 at 4:53 pm

      • Ela, audiaz-o şi pe cea de la ,,Sugestii/Related” de pe youtube:,,Bouselik peşrev”, compusă tot de Dimitrie Cantemir. Acum am descoperit-o şi eu. E încântătoare!

        Maria

        28/03/2011 at 4:58 pm

  11. @creanga:
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-8451105-dan-voiculescu-cine-este-wikileaks.html

    si pe asta il cauta neamtul al batran …cumi ii zice? Alzheimer?
    Dintr-o data sta prost cu memoria!

    ela

    28/03/2011 at 4:46 pm

    • pare morcovit rau felixu.cine stie ce urmeaza si ce a aflat de pe la vantu..

      zigzag

      28/03/2011 at 4:48 pm

      • Probabil ca spaima vine de la faptul ca nu stie, nu poate interveni si controla.
        Sincer, erau lucruri la „stadiul de raspandac”, simtite de fiecare din noi dar ptr. care nu existau probe.
        Nemernicii au platit ptr. o forma care se dorea a apare in piata si ghinion „ceasul rau pisica 13” a aparut varianta 4, bruta!

        mar

        28/03/2011 at 4:59 pm

    • Ela,
      Cei mai mari uslinoşi sunt si cei mai mari beş…şi. 🙂

      Creanga

      28/03/2011 at 4:55 pm

      • ..nosi!

        ela

        28/03/2011 at 5:09 pm

  12. Salut 🙂
    „cine ne slujeste pe noi ? ”
    Bineinteles ca solutia poate fi doar Stefan I (primul) impreuna cu prietenul lui , AK 47 modernizat . 😆

    Ștefan A.

    28/03/2011 at 4:46 pm

    • Buna, da ce varianta veche bine intretinuta nu este buna?

      mar

      28/03/2011 at 4:50 pm

      • salu mar
        AK-47 , prima varianta sovietica era greu de construit . AKM (M= modernizat) are capacul cutiei mecanismelor facut din tabla si asta a permis o productie de masa . Practic toate tarile comuniste au produs AKM . 🙂
        Prima varianta , cea originala sovietica se gaseste doar prin muzee . 🙂

        Ștefan A.

        28/03/2011 at 4:54 pm

        • m-ai pierdut, sunt soldat neinstruit 🙂 Dar ce aia veche nu face poc, poate este mai grea si are reculul „zdarovai”.

          mar

          28/03/2011 at 5:02 pm

  13. Lacheii de ieri si de azi
    Oare cum poti sa-i mai rabzi?
    Lugu, lugu pe la poarta
    Un oscior tot asteapta
    Nimic nou sub soare
    Hotii nu-s la racoare
    Uslasii dau din plans in ras
    Telegramele-s doar un fas
    Ce bine-mi pare ca au luat teapa
    Si au intrat cu toti la apa
    Degeaba se mai zbat acum
    Alianta lor se face scrum
    Romanul incet se desteapta
    Nu-l mai pacalesti c-o galeata
    Doar cei batrani mai suspina
    Ca vremuri trecute o sa vina

    Creanga

    28/03/2011 at 4:53 pm

  14. ramine cum am stabilit:boc presedinte de partid si pm iar blaga secretar general

    Potrivit unor surse din PDL, Emil Boc şi Vasile Blaga pledat pentru unitate şi au arătat că sunt prieteni. Sursele citate au precizat că cei doi le-au solicitat parlamentarilor să nu intre în conflict din cauza alegerilor interne din PDL la care Emil Boc şi Vasile Blaga sunt contracandidaţi

    intamplator

    28/03/2011 at 5:00 pm

  15. Ca sa va lamuriti in chestia „pozitionarii” doamnei profesoare @Loda, trageti un ochi in CV-u` domnului Lodu :
    „experienţă profesională
    1975 – 1983 Profesor de istorie
    1983 – 1990 Secretar al comunei Criseni, judetul Salaj.
    1991 – 1992 Sef serviciu stare civila si autoritate tutelara la Prefectura Judetului Salaj
    1992 – 2000 Consilier prefect, director Directia controlul legalitatii actelor si contencios administrativ la Prefectura Judetului Salaj
    2000 – 2001 Jurist la S.C. “Universal” S.A., Zalau.
    2001 Consilier al prefectului
    iunie 2001- decembrie 2005: Secretar general al Institutiei Prefectului Judetului Salaj

    ianuarie 2006-subprefect al judetului Salaj”

    Domnul L a fost pus subprefect de LIBERALI.
    Si a fost dat jos…hm, de cine oare ? 🙂
    Toate au pe lumea asta o explicatie, n`asha ?

    Tzepelica

    28/03/2011 at 5:00 pm

    • banuiam .noi avem puterea sa discutam liber despre orice si oricine.madama se impiedica cand vine vorba de motocicleanu sau chuky.fericiti cei saraci cu duhul:))

      zigzag

      28/03/2011 at 5:04 pm

      • domnule, te rog sa fii civilizat, termenul de ,,madama” sa-l folosesti, totusi, pentru persoane cu care esti intim, cu mine nu esti, esti ,ma rog, credeam ca esti doar partener de dialog.Imi par rau sa constat ca ..nici macar atat nu mai poti fi,pacat…:(.P.S> daca ,,jos” inseamna inspector guvernamentqal, atunci suntem ,pentru ultima oara, de acord !

        Loda

        28/03/2011 at 5:24 pm

    • 😉 🙂

      mar

      28/03/2011 at 5:05 pm

    • @tzepelica
      multumesc
      cu astfel de oameni nu poti dialoga

      intamplator

      28/03/2011 at 5:16 pm

      • intamplqator :
        esti amabil sa devolti putin, in legatura cu ,,cu astfel de oameni nu poti dialoga” |?
        Nu de alta, dar tocmai ce dialogaram, civilizat, credeam eu…

        Loda

        28/03/2011 at 5:26 pm

    • Tzepilica :
      Ti-as spune ca gresesti, dar nu gresesti scrii intentionat asa ;stii cine era ministrul administratiei in 2006? Domnul Blaga ! Si stii ce a facut domnul Blaga? A transformat postul de secretar general al prefecturii (Pur administrativ) in al doilea post de subprefect,pe langa cel care era numit politic.Si ,daca nu ma insel, in 2006 ,la putere nu erau liberalii, ci Alianta DA. dar, sa lasam ,oricum tu stiai asta, nu e nici o problema sinceritatea si bunaintentie ,mai devreme sau mqa8i tarziu sunt rasplatite in viata 😉 Macar se poaste vedea ca domnul de care nu poti trai, nu a ajuns in functie parasutat din post de strpper sau DJ ci a avut o cariara de deceniii in administratie, urcand fiecare treapta,cu doua facultati nu cu liceul la sral si o facultate facuta in 11 ani, lucru pe care, nu-i asa, l-au facut toti care azi, ocupa posturi similare 🙂
      P.S. Nu-ti ascund ca, a aduce ca argument(vorba fie) a unei opinii familia (sotul, sotia, etc)mi se pare ,cum zice cantecul de jale, a,da, ,,gretzos” …

      Loda

      28/03/2011 at 5:21 pm

      • Doamna sunteti cumva Domnul Lodu?

        mar

        28/03/2011 at 5:30 pm

        • Nu ,doamna, dumneqavostra?

          Loda

          28/03/2011 at 5:32 pm

      • E a doua oara cand imi puneti in carca vorbe pe care nu le-am spus. Nu ca n-as fi de acord cu ele, chiar va multumesc ca-mi slujiti scopul. Dar credeam ca mi-ati spus „Punct”, dupa ce chiar ati pus punct. Trec peste redundanta asta perfect psihanalizabila, din delicatete, si va atrag atentia sa-mi raspundeti direct cand aveti a va razboi cu mine, nu sa va prefaceti, comic de tartuffian, ca ati incheiat discutia si sa bagati sula-n coaste (eeee, nu-i asa ca acum ne intelegem?) prin ps-uri. Nu de alta, dar de la un anumit numar de comentarii incolo nu va mai poi citi. Are si stomacul meu niste limite.

        cantul_de_jale

        28/03/2011 at 5:35 pm

        • Aveti dreptate, ati folosit termenul ,,greatza’ nu ,,gretos’,scuzele mele pentru neatentie.Suficient?Si nu, nu tin neaparat sa ma cititi, de ce sa va supuneti unor situati maso?

          Loda

          28/03/2011 at 6:05 pm

    • Salut to all,
      Tepelica, nu cumva are si certificat de revolutionar?

      ion

      28/03/2011 at 5:26 pm

      • Nu domnule, are doar doua facultati, ambele la Babes-Bolyai, dar poate va da Tzepelica si studiile, nu-i asa, sau ,poate nu e relevant;apropo, dumneavoastra aveti certificat de revolutionar, de sunteti usor suspicios in legatura cu problema?

        Loda

        28/03/2011 at 5:34 pm

        • eu aveam 20 de ani iar in zilele de 16-19.12 1989 eram sub tirurile armatei din garnizoana Giroc, Timisoara. Deh unii serveau administratia ceasista, iar altii incercau dunarea spre sarbi.

          ion

          28/03/2011 at 5:42 pm

          • Domnule, respectul meu pentru ce ati facut, sincer.|Da, in timp ce dumneavoastra erati tanar ,noi nu eram si da, unii lucrau in administratia ceausista, eu lucram in invatamntul comunist,trebuia sa ne crestem copii (poate va aminititi in ce conditii) iar pentru acesta ne trebuiau bani, ca sa ai bani, daca nu stii sa furi, muncesti ! Parintii dumneavoastra lucrau in Occident? Daca nu, cu regret va anunt ca si dansii traiu si lucrau in epoca ceausita.Propun sa ne impuscati pentru asta .

            Loda

            28/03/2011 at 6:01 pm

            • Va rog sa nu mi serviti teoria culpabilizarii colective parintii mei nu au servit administratia ceausista, nici macar nu au fost membrii de partid dar au lucrat in invatamant si ambii au fost absolventi de UBB. specializarea matematica. E adevarat nu au prins un post la tara ci direct in invatamantul superior (ce sa faci repartizarea era in functie de media absolvita). Insa acea administratie ceausista pe care sotul dumneavoastra a cultivat-o le-a interzis sa predea intr-o universitate in Algeria pe motiv ca au refuzat sa faca cerere de inscriere in PCR.
              ps. si inca ceva mai lasati patetismele gen severin Timisorenii nu cerut niciodata condamnarea la moarte ci doar aplicarea punctului 8 de la Timisoara Va invitam la o minima decenta.

              ion

              28/03/2011 at 7:06 pm

  16. apropo de muzica de mai sus, Jordi Savall a facut o treaba extraordinara
    http://www.audaud.com/article.php?ArticleID=6939
    e de vizitat site-ul Alia Vox, are lucruri de la exceptional in sus
    a fost si la Iasi relativ recent

    razvan

    28/03/2011 at 5:05 pm

    • E disponibilă şi la Humanitas. Aşa am aflat de preocupările muzicale ale lui Dimitrie Cantemir.
      Voi accesa şi site-ul recomandat. Nu mă îndoiesc de calitatea excepţională a creaţiilor.

      Maria

      28/03/2011 at 5:55 pm

    • 🙂
      Te întâmpină cu ,,Folies D’Espagne” de Marin Marais.
      Excelent site! Musai de accesat!

      http://www.alia-vox.com/

      Urmărind în paralel circul politic, nu-mi rămâne decât să constat cu totală detaşare că, acolo unde sunt cohorte de lachei există cu certitudine prinţi adevăraţi precum şi cavaleri ai spiritului. Cantemir este ilustrul exemplu.

      Maria

      28/03/2011 at 6:21 pm

  17. „sper ca despartirea noastra sa fie formala si nu reala,si ca sentimentele ce ne unesc…inchei multumindu-va inca odata pt sprijinul acordat in timp,prietenia aratata,va rog sa fiti siguri ca batalia continua,ca vom invinge (aplauze furtunoase)”
    Adrian Severin la sedinta de excludere

    ela

    28/03/2011 at 5:13 pm

    • in direct 10 tv

      ela

      28/03/2011 at 5:14 pm

    • adica ne despartim de ochii lumii asteia rele, da’ noi tot ne iubim si ne-o tragem pe ascuns

      razvan

      28/03/2011 at 5:18 pm

    • ela,
      Personaj de tragedie greaca.

      ion

      28/03/2011 at 5:32 pm

      • Mai degraba e de Ionesco sau de Orwell. E o peregrinare de personaje absurde despre care nu stiu ce drac’ de ingesuie in istoria noastra recenta.

        ela

        28/03/2011 at 6:20 pm

  18. Vanghele: „rog parchetul si DNA sa se sezizeze si sa ancheteze si sa constate ca s-a facut o nedreptate”
    mai,sa-mi trag nervul!

    ela

    28/03/2011 at 5:16 pm

    • Severin e nevinovat, pe persoana fizica a incasat, Domnul de la DeNeA, sesizeaza-l in pijama (cu dungi).

      Creanga

      28/03/2011 at 5:19 pm

  19. Devine interesant, wiki e irelevant, hai nu zau ce noutate, ca ne-au tras-o pe la spate, cu rusnacul e placere, vaselina nu se cere. Ce bine-mi pare ca au luat teapa, telegramele i-au bagat la apa, acum chiar de sunt uzi, inca se mai dau rotunzi.

    Creanga

    28/03/2011 at 5:17 pm

    • ai grija la ceas!

      mar

      28/03/2011 at 5:20 pm

  20. Ori e prost, ori e prost!Sa-i deseneze cineva ce reprezinta o factura emisa.
    „Niciodata nu am facut nimic altceva, nimic care sa prespuna folosirea mandatului meu de parlamentar pentru a obtine venituri in plus si nimeni nu a demonstrat lucrul acesta. Nu am luat bani sa promovez amendamente si nu am influentat pe nimeni in decizii”,
    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-8451724-surse-adrian-severin-demisionat-din-psd-inaintea-sedintei-conducerii-partidului-care-urma-fie-analizata-excluderea.htm

    mar

    28/03/2011 at 5:19 pm

    • E doar hotz.
      Si lash.
      Si nu stie sa faca altceva decat sa dea din gura.
      Adica e si disperat ca pierde o caciula de bani.

      Tzepelica

      28/03/2011 at 5:22 pm

      • In afara de a da din tranca in ultimii 20 de ani si inainte din cea am citit, crezi ca stie sa faca ceva?
        Politruc a fost, politruc a ramas si a sperat in transfer de „bune practici” si la PE. Numa ca ceasul rau pisica 13, l-au prins cu mana in gard.
        Daca se va aproba solicitarea celor de la Transparency International ca de caz sa se ocupe Belgia, a mierlito.
        Motivatia este de necontestat, actiunea s-a desfasurat pe teritoriul belgian si Romania nu poate asigura o judecata corecta a faptelor.

        mar

        28/03/2011 at 5:28 pm

    • „ia sa-mi spui tu mie”, poate nu stii ca factura nu e euroi? Vezi,nu a luat bani.Nu a influentat,a excrocat;stia ca amendamentul era in lucru la alt grup 🙂

      ela

      28/03/2011 at 5:24 pm

  21. ESTE VORBA DE b!; UNDE S-A TRANSMIS DELA psd; SEDINTZA CU SEVERIN; CU DECLARATZII BOLSEVICE SI STRIGÄTUL DE SOLIDARITATE; UNDE A SPUS CE CORECT SI MUNCITOR ESTE; ETC:

    VANGHELIE; F- IUBITOR- EU IL CRED PE SEVERIN:

    DESIGUR DUPÄ MINTEA LOR; AU FOST JOCURI:::::

    DAR EL SEVERIN ESTE NEVINOVAT

    CAT TUPEU ARE POTAIA:

    DECI; B1, nu este numai o falangä a antenelor, este o antenä USL: F: SIGUR

    theo

    28/03/2011 at 5:23 pm

  22. ELA;

    A FOST LA B 1, acum postul USL

    theo

    28/03/2011 at 5:25 pm

  23. V-AM SPUS; CU PUPÄTURI SI SOLIDARITATE LA ESCROCHERII tipic psd.

    theo

    28/03/2011 at 5:27 pm

  24. @Loda
    Numirea (2006) ca subprefect a domnului „L” a fost facuta de catre guv. Tariceanu (PNL+PDL+UDMR).
    Iar „coborarea” (2009) din functie a facut-o guvernul Boc :
    Uite si Decizia PM :

    „Prim-ministru
    Decizia 273 din 25 februarie 2009 (Decizia 273/2009)
    privind numirea prin mobilitate a domnului…. in functia publica de inspector guvernamental
    Publicat in Monitorul Oficial 117 din 25 februarie 2009 (M. Of. 117/2009)
    Avand in vedere prevederile Hotararii Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea in categoria inaltilor functionari publici, managementul carierei si mobilitatea inaltilor functionari publici, cu modificarile si completarile ulterioare,
    in temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor, cu modificarile si completarile ulterioare, al art. 19 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. 33 alin. (1) lit. d) din Hotararea Guvernului nr. 341/2007, cu modificarile si completarile ulterioare,

    primul-ministru emite prezenta decizie.

    Articol unic. – La data intrarii in vigoare a prezentei decizii, domnul … se numeste in functia publica de inspector guvernamental, in aplicarea mobilitatii inaltilor functionari publici.

    PRIM-MINISTRU
    EMIL BOC

    Acu` sper ca tarasenia e lamurita.
    Nu de alta, da` nu suport ranchiunosii. 🙂

    Tzepelica

    28/03/2011 at 5:32 pm

    • Nu e lamurita, numirea a facut- Blaga, lui i-au trebuit doi subprefecti si a fost numit de guvernul DA,in 2006 PDsi PNl erau in luna de miere.Eu nu am introdus problema in discutie, dar nici nu-mi convine sa manipulezi o situatie in asa fel incat sa serveasca ca argument la teoria ta ,cata vreme respctivul nu a fost nici o secunda ,dupa ’89 membru al unui partid, iar subprefect a fost numit doar pentru ca nu au putut sa-l cdea afara.Don general Stanca, care era atunci seful PD ,il vizita din cinci in cinci minute la birou sa-l intrebe cand demisioneaza, ca avea omul gata;daca nu le-a mers si Blaga,baiat destept stia ca la proces pierde, l-au facut subprefect, dupa cateva luni de cosmar si arunci sa vii si sa spui cum crezi tu ca e problema,desi nu e prima oara cand ti-am spus cum a fost\? Si nu sunt ranchuinoasa, ne cunostem de mult si nu tin supararea, doar un pic dezamagita, e si asa destula rautate gratuita pe lume, eu o merit doar fiindca gandesc altfel? Totusi,nu e nici o crima..

      Loda

      28/03/2011 at 5:42 pm

  25. presedintia a publicat stenograma discutiei in legatura cu „dosarul politic”al lui nastase;
    e tare;astia au fost prosti dar aveau tupeu;sper ca acum sa le dispara tupeul

    „Ei, ăsta e dosarul politic. Eu ce să vă spun? Politic, nepolitic, doar dacă vi l-aţi făcut în acelaşi partid. Că domnul Sergiu Sechelariu a fost membru PSD, dânsul a iniţiat plângerea, doamna de la Inspectoratul în Construcţii a fost de la PSD, dânsa a făcut plângere. Consulul era numit de primul-ministru, la Beijing, deci consulii nu se numesc de preşedinte, deci nu domnul Iliescu l-a numit, ci l-a numit primul-ministru. Omul ăsta a scris ce a trebuit. Dosarele astea au fost la mine. Deci de unde le scoateţi politice? Chiar este o chestie de eleganţă. Eu am aici acest dosar. Prima dată când mai aud că dosarele lui Adrian Năstase sunt politice le fac publice ca să ne liniştim odată cu minciuna asta. V-aţi făcut voi de la PSD dosare unii la alţii şi ţipaţi toată ziua că e vinovat Daniel Morar şi Traian Băsescu”, a spus Băsescu

    intamplator

    28/03/2011 at 5:35 pm

  26. vanghelie, a plans de dragul lui severin, si totzi l-au aplaudat cu drag pe escroc.

    DEMISIE CU GLORIE???????????????????????????????????

    theo

    28/03/2011 at 5:36 pm

  27. Salut,

    Off topic (sau nu depinde)

    Mi se pare mie sau tovarasha cassandra e curios de absenta in ultima vreme? Probabil are treaba multa.

    Radu Ionescu

    28/03/2011 at 5:36 pm

    • cam asa este dar o suplineste doamna sau domnul Lodu!

      mar

      28/03/2011 at 5:40 pm

      • doamna, va anunt ca sunt de sex feminin, sper ca acest lucru va lamureste.,Daca voi decide vreodata sa-mi schimb sexul va promit ca va anunt 🙂

        Loda

        28/03/2011 at 5:55 pm

    • dupa acceptatrea pactului „euro”s-au lins pe bot de pomeni;trebuie pus osul la treaba
      n-o sa mai aibe bani nici sa-i ia lui gioana o galetusa asa sejoace in nisip

      intamplator

      28/03/2011 at 5:45 pm

    • Dar de ce ,,tovara” domnule Ionescu ? faptul ca e de stanga nu o face automat comunista, sunt oameni declarati de dreapta care au mentalitati tipic comniste, in timp ce la cassandra nu am observat, de altfel, Thephyle nici nu ar tolera asa ceva la domnia sa pe blog?

      Loda

      28/03/2011 at 5:54 pm

      • Simpatiile respective cam se citesc printre randuri in cazul respectivului personaj, din discurs, atat ce cat si cum spune, din atitudine, din anumiti oameni pe care ii respecta/admira/apara. Faptul ca sunt oameni declarati de dreapta e irelevant, cum este irelevant ca sunt oameni declarati de stanga. Conteaza actiunile, discursul etc. Mai departe nu am degand sa pierd timp sa explic.

        Radu Ionescu

        28/03/2011 at 6:06 pm

  28. Paranormala zi de luni – „Plenul Senatului a aprobat, luni, cererea de reexaminare trimisa parlamentului de catre presedintele Traian Basescu in cazul legii care prevede neimpozitarea pensiilor sub 2.000 de lei.”
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-8451825-senatul-sucit-cererea-reexaminare-legii-privind-neimpozitarea-pensiilor-sub-2-000-lei-aprobata.htm

    mar

    28/03/2011 at 5:44 pm

  29. ULUITOR CE TUPEU AU.-

    ce a urlat si aruncat cu solidaritatea si unirea severin, un adevärat bolsevic.

    doamne scapä romania de ei.

    deci B1 este un canal pt. usl

    theo

    28/03/2011 at 5:47 pm

  30. A aparut si Cozmin Guşă: „Ponta şi Antonescu şi-au unit neputinţele”
    http://www.evz.ro/detalii/stiri/gusa-ponta-si-antonescu-si-au-unit-neputintele-925272.html

    mar

    28/03/2011 at 5:54 pm

  31. Piratul a maturat cu Geoana&Co.Inregistrarea convorbirii cu privire la dosarele lui Adrian Nastase.

    http://www.mediafax.ro/politic/exclusiv-basescu-in-2009-cand-mai-aud-ca-dosarele-lui-nastase-sunt-politice-le-fac-publice-asculta-aici-discutiile-8105720

    mar

    28/03/2011 at 6:02 pm

  32. dosarele erau la presedinte pt ca are atributia avizarii urmaririi penale a fostilor ministri, ce greata imi provoaca soparlele astea

    razvan

    28/03/2011 at 6:02 pm

    • Ai ascultat inregistrarea? Le-a promis ca face publica stenograma!Omul s-a tinut de cuvant.

      mar

      28/03/2011 at 6:05 pm

      • Si bine a facut. Pasul urmator ar fi desecretizarea plangerilor penale.

        clemycali

        28/03/2011 at 6:08 pm

    • Ok, la avizare nu se trimit de regula dosarele,ci un referat din cate stiu eu in care se arata motivele solicitarii; oricum, am pus o intrebare, daca e dranjanta, ignorati-o .\Apropo sa presupunem ca s-ar trimite tot dosarul, dupa avizare el se restituie, atunci cum poti sa-i dai drumul in public ,daca el e la procuratura?

      Loda

      28/03/2011 at 6:09 pm

      • o grija ai cucuoana:)) asta e constitutia facuta de urmasii bratienilor impreuna cu iorgovan si nea nelu kagebelu.da matale fiind bugetara ai doar o grija..cum sa vina salaru de stat , gras si la timp.

        zigzag

        28/03/2011 at 7:08 pm

  33. Lacheii de ieri si de azi,cu vorbele nu ii arzi, postarea deja-i deturnata, ce vremuri au fost odata…

    Creanga

    28/03/2011 at 6:23 pm

  34. Salut! 🙂

    Mai baieti si fete, Piratul joaca la rupere, cu ghioaga ghintuita direct in capul lui Nastase, care a prins plisc cum ca sunt dosare „politice”. 😆

    Cetatean

    28/03/2011 at 6:32 pm

  35. @ Crengulin: oare de ce-si apara lacheii atat de aprig scaunele?

    ela

    28/03/2011 at 6:39 pm

  36. Unde-i @casandra, cu lamentatia ei de „acuzatii ridicole si politice” din dosarul Zambaccian?

    Cetatean

    28/03/2011 at 6:41 pm

    • Buna intrebare …

      Radu Ionescu

      28/03/2011 at 6:43 pm

    • La instruire 🙂

      ela

      28/03/2011 at 6:44 pm

    • a plecat la odihna si tratament, dar are inlocuitori din coalitie!

      mar

      28/03/2011 at 7:00 pm

  37. Buna ziua,

    @Loda ˝ia sa fi fost agenti ai rusilor(oricum suint\) sa vedeti ce jale era, asa e ok˝

    Sunt la vedere si eu nu vad nici o jale dinspre PNL bunaoara.Sa luam numai pe doi din cei mai stridenti.
    De pilda Mihai Lupoi, capitanul de la lovilutie.Dupa cum singur a declarat relativ recent, ante 1989 se vizita cu unu´ Maiorov de la GRU.Lupoi zice ca era o relatie nevinovata, cica sovieticul il aproviziona cu ciocolata si napolitane.

    Dupa un stagiu de incalzire la PRM Lupoi si-a gasit un barlog confortabil in PNL care l-a trimis nici mai mult nici mai putin decat in Parlamentul Romaniei.Ca reprezentant al intereselor antreprenorilor liberali romani, vezi bine.

    Inca un strident, Raymond Luca de la PNL.Ca sa fie doi de-un leu, cum se zice.
    Raymond asta tocmai a finalizat o actiune magistral condusa.A reusit sa duca razbunarea sovietica pana la a doua generatie, lovind in urmasii unor contraspioni care le-au incurcat ploile unor tavarisi.Culmea este ca a facut treaba asta punand-ul pe Basescu in pozitia de executor.

    Foarte bine condus, oricum.Pe langa ca l-au pus pe Basescu intr-o pozitie nasoala au mai urmarit si un efect de demoralizarea asupra actualilor contrashpioni romani.
    Adica prin actiunea sa, celovec Raymond Luca a dat tare si clar mesajul ˝don´t fuck with Russia, ca sfirsiti impuscati si poate si decapitati ca aia din fata M.Ap.N.Si oricum nu primiti nimic.IAr daca primiti oricum, chiar si peste 20 se ceva de ani razbunarea ii va ajunge pe urmasii vostri.˝

    Asta-i mesajul pe care l-a transmis recent contrashpionilor romani unu´ Raymond Luca, nascut in URSS da´ parlamentar PNL.

    A auzit cineva sa fie jale in PNL pe chestia asta?

    p

    28/03/2011 at 6:54 pm

  38. Dupa ce la amiaza am analizat, cu mircea si cedric, episodul ciocnirii intre Vantu si Ghita argumentind ca Vantu incearca ieri sa preia din nou controlul asupra IRTV, desi Ghita a injectat milioane bune in IRTV, platind toate salariile restante si facturile la utilitati, aflam acuma o stire care nu trebuie sa treaca neobservata:

    „Reprezentanții poliției au verificat contractul de management prin care Vîntu a cedat conducerea televizunii către grupul Asesoft, reprezentat de Sebastian Ghiță și a constatat că mogulul nu mai are drepturi asupra RTV timp de cinci ani cât prevede acordul.

    Astfel trebuie sa citim si remarca oarecum codata a lui Basescu in interviul de la IRTV: „De acum, poate si televiziunea Dvs poate spune adevarul”, spusa lui Striblea, la interviu.

    Basescu a dat un interviu la IRTv ca un fel de semn d eincurajare pentru Ghita, plus invitatia catre IRTv de a mai veni la Cotroceni. Cred ca Ghita a inteles.

    Mogulul Vantu e disperat, el credea ca Ghita plateste datoriile si tot el detine conducerea, insa Ghita a interzis oamenilor sa mai raspunda la telefoanele date de Vantu si in plus i-a dat afara pe Ursu si Stancu.

    Bate un vint nou la irtv, sa urmarim evolutia postului 😉

    Cetatean

    28/03/2011 at 6:58 pm

  39. http://www.evz.ro/detalii/stiri/avintu-a-batut-cu-bodyguarzii-la-realitatea-tv-sa-opreasca-aiurelile-wikileaks-925240.html

    Cind Dragoteasca discuta despre Wikileaks, la usa erau mascatii lui Ghita care o aparau de mascatii lui Vantu.

    Disperat Vantu, frate!

    Cetatean

    28/03/2011 at 6:59 pm

    • Corina Dragotescu zice altceva: „Aseara a fost intr-adevar un incident intre Vantu si Ghita pe tema Realitatii, dar s-a rezolvat. Vantu a vizitat prima oara si platoul Realitatii. Probabil ca este si pentru ultima oara. Oricum, invitatii care au venit la ora aia, au ramas socati sa-l vada, in caruciorul lui in mijlocul platoului uitandu-se in stanga si in dreapta. A stat trei munute si a plecat. Ghita a ramas mai departe managerul postului.”

      http://on.fb.me/dT4JzI

      Andrei

      28/03/2011 at 7:07 pm

      • cred ca vantu avea informatii ca nicolaie popa se ascunde in bratele lui chireac:))

        zigzag

        28/03/2011 at 7:09 pm

        • Avea el informatii dar erau prelucrate de Nistorescu. 🙂

          Andrei

          28/03/2011 at 7:11 pm

        • SUB biroul lui chiriac 😉

          Cetatean

          28/03/2011 at 7:13 pm

      • a incurcat-o, se pare ca Ghita are cheile pentru 5 ani.

        Cetatean

        28/03/2011 at 7:14 pm

    • Si girueta dragotescu,in ce directie vireaza? Nu o mai e dupa cum o bate vantul?

      ela

      28/03/2011 at 7:07 pm

  40. Hai ca se ascute lupta in PDl si tabara Blaga reactioneaza nervos, sunt in neta pierdere de sustinere.

    http://www.gandul.info/politica/scandal-in-pdl-blaga-catre-boc-sa-inceteze-aranjamentele-atac-dur-al-lui-berceanu-ne-intoarcem-la-pcr-unde-in-aclamatii-si-urale-era-preaslavit-iubitul-conducator-8105976

    daca le mergea cum trebuie, nu protesta nimeni.

    Cetatean

    28/03/2011 at 7:06 pm

    • BVB cred ca vor „dezerta” la PSD: impinsi, convinsi, surprinsi, … 🙂

      Andrei

      28/03/2011 at 7:09 pm

      • Nu vor dezerta, ca acuma Basescu e pe val si face jocurile, ii poate rupe imediat.

        Cetatean

        28/03/2011 at 7:14 pm

      • Buna seara din nou.
        Nu vor dezerta in primul rand ptr ca nu or sa-i primeasca baietii din PSD. Adica fostii lor colegi Duvaz, Dumitrescu, etc.
        Si daca tot guita ii face Basescu chiftele.

        clemycali

        28/03/2011 at 8:00 pm

  41. Tot ca la inalta poarta
    Peschesul il tot asteapta
    Sa manance si gura lor un rahat
    De la scaunul laudat

    Ela,
    Le apara ca au doar trei picioare, pacaleala nu-i nemuritoare, acus se duce la groapa, lupul pacalit de capra.
    Ion,
    Eu si cu tine (daca imi permiti), adica Ion Creanga, de aceea spuneam un scriitor, adica ala batran. 🙂

    Creanga

    28/03/2011 at 7:16 pm

    • Buna Creanga,
      Chiar nu mi-a picat fisa dar in orice caz pentru mine esti mai haios. De mult timp nu am mai ras cu atata pofta.

      ion

      28/03/2011 at 7:37 pm

  42. „Ponta este considerat ca fiind un ferm opozant al reformei efective a sistemului judiciar. (…) Indatorirea lui Ponta fata de garda veche, tineretea sa, conexiunea sa cu Nastase si provocarea de a gestiona de unul singur multiplele interese de grupuri in PSD fac ca perspectivele pentru o reforma reala in PSD sa fie foarte slabe. Victoria sa poate fi considerata ca fiind revenirea lui Nastase si, cu siguranta, razbunarea lui Iliescu impotriva lui Geoana”

    http://bit.ly/gPLdqv

    Andrei

    28/03/2011 at 7:17 pm

  43. Buna seara conform BBC,

    „Libya rebel advance stalls 70km from Sirte as revolutionaries fight and then flee en masse from intense rocket attacks by Gaddafi forces.”

    Asa cum am spus liniile de aprovizionare sunt prea lungi, iar fortele rebele slab inarmate.De asemenea Gaddafi cistiga teren in Misurata(>70%), tare ma tem ca Theophyle avea dreptate – Misurata va avea soarta Arnhem-ului.Vom mai vedea miine daca sunt sanse ca sa cada si Sirte.

    bigone

    28/03/2011 at 7:23 pm

  44. Romania pune la dispozitie aerodromurile armatei americane implicate in operatiunile din Libia, decizie CSAT luata azi.
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-8452015-csat-aprobat-avioane-militare-americane-opereze-aerodromuri-din-romania.htm

    mar

    28/03/2011 at 7:28 pm

    • O stire care da de gindit, se stie ca in al doilea razboi mondial ne-au bombardat plecind de la Benghazi, acum e situatia inversa. E clar ca Turcia nu sprijina efortul altfel nu ar fi venit la noi.

      bigone

      28/03/2011 at 7:31 pm

      • corect 🙂

        Un tanar de stanga

        28/03/2011 at 8:17 pm

    • mar,
      asta si mie imi da de gandit.
      Nu era deajuns ca le-am dat jumate din flota -aka o fregata-, acum le dam si aerodromurile.

      luminita

      28/03/2011 at 7:50 pm

  45. Radu Ionescu

    28/03/2011 at 7:29 pm

  46. „Indatorarea lui Ponta fata de garda veche, tineretea sa, conexiunea sa cu Nastase si provocarea de a gestiona de unul singur multiplele interese de grupuri in PSD fac ca perspectivele pentru o reforma reala in PSD sa fie foarte slabe.”
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-8452065-wikileaks-spunea-ambasada-sua-despre-ponta-dupa-alegerile-pentru-sefia-psd-din-februarie-2010.htm

    mar

    28/03/2011 at 7:30 pm

    • cine crede in reformarea psd?:))aia se toarna intre ei .n au timp sa se reforemeze.

      zigzag

      28/03/2011 at 7:38 pm

    • Daca va scriu eu ca nu sint reformabile partidele , nu ma crede nimeni . 😦
      Daca scrie ambasada USA , cred toti . 🙂

      Ștefan A.

      28/03/2011 at 7:38 pm

      • sunt de acord cu tine ca partidele nu pot fi reformate.ce gasca de „smekeri” se poate reforma?

        zigzag

        28/03/2011 at 7:47 pm

      • Stefan, eu te-am crezut si la un moment dat am zis ca avem o clasa politica care tb rasa si reinventata.
        In acest moment sistemul transpartinic roade clasa politica cum road termitele o constructie din lemn, suntem pe punctul sa pice casa. Dovada este subiect de analiza si informare la Washington si nu numai.

        mar

        28/03/2011 at 7:48 pm

      • stefane, partideele nu sunt reformabile decit cu F-16 😉

        Cetatean

        28/03/2011 at 7:48 pm

    • As zice eu ce ne-au dat motociclistii da e rusine….

      Creanga

      28/03/2011 at 7:46 pm

      • Creanga
        Nu cumva Case de vanzare in USA CU 1$

        ion

        28/03/2011 at 8:06 pm

  47. La tvr 1 despre cablograme privind gazul si energia

    ela

    28/03/2011 at 7:42 pm

  48. sistemele duale de preturi nu sunt intotdeauna in favorarea celor cu venituri mai mici;de obicei beneficiaza cei cu resurse

    ela

    28/03/2011 at 7:45 pm

  49. Conform Al Jazeera se dau lupte grele la Nawfaliyah(Nufilia) rebelii se retrag – treaba seamana din ce in ce mai mult cu campania Africakorps. Rebelii din Misurata au devenit mai activi pe de alta parte, e posibil ca fortele pro-Gaddafi sa fie atacate dinspre Misurata spre Sirte.

    bigone

    28/03/2011 at 7:54 pm

  50. Doua fronturi 🙂 asta sa fi facut si eu! Eu as fi debarcat si desant in spatele lor 🙂

    Theophyle

    28/03/2011 at 7:58 pm

    • Pai asta a mai ramas , fara o interventie la sol a NATO ne indreptam spre scenariul D din analiza ta anterioara.

      bigone

      28/03/2011 at 8:00 pm

    • Buna
      Theophyle, ce zici de decizia de a pune la dispozitie aerodromurile armatei americane?

      mar

      28/03/2011 at 8:01 pm

      • Daca este insotita si de o nota de plata – sunt de acord!

        Theophyle

        28/03/2011 at 8:10 pm

  51. Buna Seara 🙂
    cam tarziu 😦 Postare noua!

    Theophyle

    28/03/2011 at 7:59 pm

  52. Buna seara,
    m-am distrat azi cu demisia lui Severin. PSD a involuat; de la urlete , amenintari la adresa procurorilor si judecatorilor in cazul Nicolescu au ajuns doar la lacrimi de crocodil si efuziuni sentimentale, in cazul Severin. Se vede importanta PE in aceasta „dramoleta”.

    cedric

    28/03/2011 at 8:00 pm

  53. a inceput un fel de contraatac si pe ” frontul uichilics”
    geoana cic nu ar fi fost cu avionul lui vintu-de parca asta e important si nu CA A DOUA PERSOANA IN STAT PLEACA DE CAPUL LUI SI NICI NU SPUNE DE CE-\
    alde guse da sfaturi prin evz
    nu e decit replica aia din banc
    mai rasfirati baieti.mai rasfirati

    intamplator

    28/03/2011 at 8:01 pm

  54. […] Excerpt from: Lachei de ieri şi de azi! […]


Comentariile sunt închise.