Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Opriţi Pămantul, eu vreau să cobor!

Filmul asta al vietii cotidiene se deruleaza intr-o rapiditate halucinanta. Fiecare zi cu stirile ei. Din nefericire, ne mai avand ziare, nu putem folosi ziarul de ieri nici macar ca ambalaj al morcovilor pe care i-am cumparat astazi in piata. Pe ecran se perinda texte, voci si imagini care maine nu vor mai insemna nimic sau aproape nimic. Totul intra in memoria binara a calculatoarelor – poate cineva isi va aduce aminte cand va fi nevoie sau daca va fi nevoie.

Luni am discutat despre mazilirea pruncilor, decatre Irod vameşul, marti am continuat fiecare cu tabara lui sa intelegem ce si de ce. Lancierii portocala platiti  de Irod povesteau apocalipsa care se va abate asupra Romaniei daca Irod nu va deveni şef. Miercuri toboşarul, care vine inaintea circului, ne-a povestit “razboiul stelelor”  in versiunea damboviteana, joi am avut confirmarea ca ceea ce stiam de ani de zile este adevarat si in justitie. Toboşarul ne-a dat explicatii cum si de ce nu e bine sa gandim cu capul nostru si mai bine sa gandim cu capul lui. O veselie!

Ieri, in joia cu flacara violet ne-am dat seama ca Felix e Mircea si de la o bucata de paine mai alba omul a ajuns sa ne fure toata brutaria, fiind extrem de nervos ca am aflat ca Felix e Mircea  si ambii sunt Dan Voiculescu, care are un Partid cu Conservanţi la Antenele 1-2-3.

Astazi ne-am trezit cu o catastrofa la antipozi greu de imaginat si cu imaginile de groaza pe care le vedem la televizor si nu ne vine sa credem ca se intampla. Paralel cu groaza din imagini, auzim ca liberalii nu sunt urmasii Bratienilor, ai Golestilor sau ai lui Kogalniceanu,  ci ai circuitului istoric,  alaptat de la sanul “omului nou” pe plaiurile patriei comuniste. Liberalii lui Crin Antonescu sunt cei care au fost ai lui Dan Amedeo Lăzărescu si Mircea Ionescu-Quintus, cine stie colegi cu cel numit Felix si cate odata Mircea, ambii de la Antena-1-2-3  si Partidul Conservanţilor.

Sa innebunesti! Opriţi Pămantul, eu vreau să cobor!

Ilustratia Maestrului Devis Grebu

45 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Eu zic sa se invarta mai tare, mai scapam de puslamale.

    Creanga

    11/03/2011 at 4:17 pm

    • S-or duce si unii cinstiti, asta-i soarta, raman cei caliti (ori norocosi)

      Creanga

      11/03/2011 at 4:23 pm

  2. Foarte faina sinteza. Vremuri tulburi… As mai adauga una: Germania se contrazice cu Franta in problema Libiei…

    Cristian Medelean

    11/03/2011 at 4:17 pm

  3. Salut din nou!

    Opriti pamintul pina duminica, de duminica seara se va invirti ca un titirez. Vine Sefu’ acasa.

    http://www.hotnews.ro/stiri-8381913-surse-liderii-organizatii-pdl-convocati-duminica-bucuresti-posibile-discutii-traian-basescu-despre-viitorul-politic-lui-emil-boc.htm

    Cetatean

    11/03/2011 at 4:27 pm

  4. Salut din nou
    Il auzeam adineauri spunand pe un comentator,referitor la cutremurul din Japonia,ca un asemenea dezastru arata cat de pregatit este un popor: cladirile nu au cazut,nu au fost atacuri de panica in masa si populatia a fost evacuata rapid din fata valurilor.
    Ma intreb ce grozavie ar fi fost la noi.

    ela

    11/03/2011 at 5:07 pm

    • Ela
      Catziva mai mari ca mine la vremea aia(1977) mi-au povestit ca in Bucureshti treaba a fost destul de bine organizata,programe,simulari ale armatei,militziei,garzi patriotice,voluntari etc.Era si o alta solidaritate.Plus ca auzisem(din alte partzi) ca tentativele de furt(se spune ca au fost oameni/tzigani care din cauza ca nu puteau sa dea jos inelele/verighetele de pe degetele umflate ale cadavrelor,le taiau degetele) erau pedepsite imediat,cei prinsi fiind executatzi(in alt loc),nu stiu daca e adevarat.
      Azi,despre noi nu stiu ce sa cred.Uneori cred ca ar fi si solidaritatea de care avem nevoie ,alteori cred ca ar fi o isterie si hotzie generala.Sa ne fereasca D-zeu de asa ceva. 😦

      mircea

      11/03/2011 at 5:27 pm

      • Asa este in 1977 imediat dupa cutremur a intrat in functiune militia, securitatea si armata. Oricum au circulat extrem de putine informatii ptr. ca a intrat propaganda in functiune.
        Sa ne fereasca Dunmnezeu de un asa dezastru ptr. ca nu stiu ce va fi in Bucuresti. Noi nu suntem educati ptr. dezastre, nu stiu cati din noi avem pregatit in casa strictul necesar de la alimente pana la baterii de lanterna sau chiar lanterna.

        mar

        11/03/2011 at 5:37 pm

      • @mircea

        1. in 77 nimeni nu a miscat nimic,absolut nimic,pina nu a primit „indicatii”de la Ceausescu ,care era plecat nu stiu unde;
        cutremurul a fost la 21.30 si pina la 3 dimineata nu a fost nici o miscare;
        a fost numai SOLIDARITATEA UMANA,atit,nici o autoritate.;
        ca dupa aia s-a pus in miscare ,da,dar nu as spune ca a fost ceva grozav;
        ca tiganii furau,da,dar nu stiu daca chiar au fost impuscati
        ca unul care a trait atunci,a avut cel mai bun prieten mort,pot sa-ti spun ca se infloreste mult cu organizarea;
        n-as fi vrut sa fiu in pielea bietilor copii care erau militari in termen si scotoceau in moloz si miros si mai scoteau o mina sau un picior;
        restul: show si sa-i vada „tovulsecretar”

        intamplator

        11/03/2011 at 5:44 pm

        • Fratele meu a fost militar atunci si a facut exact ce spui tu. Se pregatea ptr. medicina, dupa o luna de „strans din moluz” a renuntat sa mai dea examen.Nu-l mai recunosteam, nici acum nu poate vorbi de acele momente.
          Si inca ceva, nu aveau echipament de protectie!

          mar

          11/03/2011 at 5:50 pm

        • Ba da, a miscat unul: Patilinet sau Verdet- nu imi aduc bine aminte. Si a fost de ajuns, pt ca dupa aia Ceausescu l-a marginalizat temindu-se ca un asa activist cu initiativa si viteza de reactie e in stare sa ii ia locul

          Un tanar de stanga

          11/03/2011 at 6:07 pm

          • Da,iar atunci cand unul arata mai palid i se spunea”ai mancat cam mult Verdet”

            ela

            11/03/2011 at 6:30 pm

          • Patilineţ.

            tiberiuorasanu

            11/03/2011 at 7:36 pm

  5. dan badea, prezintä pe blog, bune probe,

    de inplicare a cotoiului escroc.

    uluitor, atitudinea lui crinolin, s-a agätzat de felix cu ghiarele, crezand cä e ta-su.

    cumplit, are pretentzie sä fie respectat si se numeste liberal, ce rusine.

    dar inportant este,

    sä plece voiculescu din parlament.

    theo

    11/03/2011 at 5:09 pm

    • antonescu are destule „eminenţe cenuşii” care-i susţin tîmpeniile.
      cel mai recent, C.Scutaru, nu se jeneazã sã spele la bucile ordinarului turnãtor în „Şansa cazului Dan Voiculescu: sfârşitul politicii învinovăţiri”.
      juri cã-i scris de S.Andon!

      moshu49

      12/03/2011 at 4:23 am

  6. Salut all 🙂
    Theophyle draga,greu se mai gaseshte cate un moment de ragaz in valtoarea asta.Nu odata s-a intamplat ca evenimentele dintr-o zi sa puna in umbra scandalul/intamplarile din ziua/zilele anterioara.Azi parca vine ca o manusha pentru ieri(cel putzin pe plan intern).
    Spre lauda lor-nu multe popoare cred ca sunt asa ,cum totzi stim ce inseamna spiritul/devotamentul japonez,efectele tragediei nipone sunt mult diminuate.Dimensiunile economice ale carastrofei par a fi foarte mari(spre deosebire din fericire de cele umane),dar niciodata „samuraii” nu s-au dat batutzi,intotdeauna au avut puterea ca s-o ia de la inceput.
    Nu stiu cat de apropiata e prima statzie,dar catzi nu sunt cei care vor sa strige la fel ca tine…
    Excelent text. Excelent DGrebu 🙂

    mircea

    11/03/2011 at 5:09 pm

    • Groaznic,acum vad ca sunt 88000 disparutzi(si nu cateva sute cum credeam) cutremurator 😦

      mircea

      11/03/2011 at 5:39 pm

      • Mare nenorocire, este socant cum a maturat apa totul inclusiv oameni.

        mar

        11/03/2011 at 5:44 pm

      • Ma uitasem pe site-ul realitatzii si adevarului, au greshit.Nu e vorba de 88000(desi au titrat la un moment dat asa) Se pare ca sunt la 300 decedatzi si alte cateva sute disparutzi.Mult mai putzini(de parca n-ar fi de-ajuns si astia) 😦

        mircea

        11/03/2011 at 7:09 pm

  7. Un nene de la IGSU pe RRA spune ca „gradul de pregatire al populatiei ptr. situatii de urgenta este foarte scazut” – foarte grav.

    mar

    11/03/2011 at 5:46 pm

    • da nenea ala e pregatit???????????????????
      eu nu cred….
      toti de la basescu pina la portarul de la primaria de la cuca macaii n-au in cap decit un lucru: cum se vad pe sticla;
      restul:nu conteaza

      intamplator

      11/03/2011 at 5:50 pm

      • a e o exceptie: arafat de la smurd: a fost singurul care i-a spus unui reporter de teve-care il interoga ca un comisar comunist de ce nu a dat primul ajutor o salvare care era linfga un accident auto-„salvarea a respectat procedurile,nu era pregatita sa intervina si salvarea pregatita a venit dupa 2 minute”pentru asta nu pedepsesc ci felicit echipajul acelei salvari
        dar,ca sa spui asta trebuie sa stii meserie

        intamplator

        11/03/2011 at 5:53 pm

      • nu ca era la radio si vorbea din carti. Explica ca tb sa avem o geanta, loc de intalnire cu familia, mobila gra sa fie prinsa in pardoseala si alte alea.
        La intrebarea pusa de reporter – „exista spatii speciale ptr. asfel de situatii?” a raspuns ca „in mod normal de acest lucru se ocupa primariile”. Concluzia – Doamne fereste, scapa cine poate!

        mar

        11/03/2011 at 5:54 pm

        • 2mar sa ne fereasca cel de sus;reactia la astfel de catatstrofe,daca nu e transformata in reflex-ca in japonia-e dezastruoasa

          intamplator

          11/03/2011 at 6:00 pm

          • Dar de ce in Japonia a fost transformata in reflex si in alte parti nu ?

            crisuadi

            12/03/2011 at 2:18 pm

  8. ce e in japonia arata cit de mici suntem pina la urma toti;
    e de admirat calmul si increderea OAMENILOR DE ACOLO;PRIVITI-LE FETELE
    nu cred ca aleg special figurile,mai ales ca toata media cauta grozavii

    intamplator

    11/03/2011 at 5:47 pm

  9. @ Cinic, off topic

    ˝Ro nu importa si nu exporta NIMIC (cu exceptia firmelor de stat). Exporta firma X -de ce la acel pret intreba-i pe ei! Importa firma Y – idem intreaba-i pe ei! Restul e bla-bla˝

    Se pare ca nickul tau exprima o aspiratie, inca nu esti destul de cinic, mai ai naivitati.
    Dar daca acei cartofi au fost exportati fictiv pentru ca sa se faca o jonglerie cu TVA (ca libanezul ala cu motoarele de la UCM) si apoi cartofii au fost (re)importati?

    Sau altfel, cand Standard & Poor’s sau Moody ‘s scad un rating nu il scad fiecarei firme dintr-o economie, ci scad ratingul intregii economii.Scad ratingul Spaniei, Geciei, Irlandei samd, nu a firmei x sau y din tarile respective.
    Asta bineinteles ca se reflecta printre altele si asupra costurilor de finantare ale firmelor din tarile respective.

    Ar fi amuzant amice Cinic sa mergi la organismele de rating si sa le tii o predica despre cum ar trebui sa evalueze fiecare firma separat, ca nu-i corect ca ratingul (si mai ales costurile de finantare) sa se imparta pausal in functie de neperformanta agregata a tuturor firmelor dintr-o economie.

    Deasemenea, ar fi amuzant sa mergi tu amice Cinic la FMI sau la UE si sa le iei la intrebari ca de ce urmaresc un asemenea indicator cum este deficitul comercial, ba mai pun si criterii de convergenta sau performanta in functie de indicatorul asta.Ca adica de ce trebuie sa ia in considerare deficitul comercial al Romaniei, cand statul nu exporta si nu importa? De ce sa nu ia in considerare deficitul comercial al fiecarei firme in parte?

    Vorbim discutii.In realitate ineficienta unei piete se repercuteaza in final asupra tuturor jucatorilor din piata.
    Ori exemplul cu cartofii asta indica:o piata cu grad mare de ineficienta.

    p

    11/03/2011 at 5:57 pm

    • Atata ai inteles tu din cursul de economie? daca iti este suficient,asta e.

      ela

      11/03/2011 at 6:34 pm

      • ela, salut.
        Accept sa primesc lectii.
        Invata-ma te rog de ce -din punctul de vedere economic- cu acronimul PIIGS sunt gratulate tarile respective iar nu firmele care desfasoara activitate economica in acele tari.
        Sau daca te referi la termenul de piata eficienta, definita prin aceea ca pretul reflecta informatia disponibila, lamureste-ma de ce o firma (cazul exportatorului) ar prefera sa vanda ieftin cand poate sa vanda mai scump?
        Sau de ce o firma ar prefera sa cumpere scump (cazul importatorului) cand ar putea sa cumpere ieftin ?

        Dpdv al ipotezei pietei eficiente acest lucru se intampla atunci cand intr-un fel sau altul informatia este deficitara.De pilda cei care vand au un acces deficitar la informatia ca exista cerere iar aia care cumpara au acces deficitar la informatia ca exista oferta.
        In exprimarea simplista, cererea nu se intalneste cu oferta in aceeasi piata.
        In ceea ce priveste faptul ca ineficienta unei piete se repercuteaza asupa tuturor jucatorilor din piata, iarasi te rog sa ma inveti cum stau de fapt lucrurile din punctul tau de vedere.
        Convinge-ma ca toate acestea nu se reflecta in deficitul contului curent si ca asta nu are nici o repercursiune asupra firmelor si asupra costurilor de finantare ulterioare.

        Mersi bocu.

        p

        11/03/2011 at 7:28 pm

  10. Buna ziua si aici (desi numai buna nu e)
    Ia sa vedeti ca PSD a ascultat indemnul, a oprit si a coborit domnul Toma:
    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-8382237-senatorul-ion-toma-dat-demisia-din-psd.htm
    Se zvonea ca il mai urmeaza si altii.
    Numai la PNL stau toti , ciopor, in jurul marelui Crin si nu coboara nimeni. Poate doar unii sa fie aruncati din mers, de exemplu doamna Saftoiu, liberala second-hand, dupa cum a apreciat-o seful actual.

    cedric

    11/03/2011 at 6:17 pm

  11. La Bruxelles s-a luat decizia de recunoastere oficiala a opozitiei si nu este exclusa interventia in forta – RRA

    mar

    11/03/2011 at 6:31 pm

  12. poanta cand se da dizident cand joaca baschet. Asta ori este prost ori este prost. Vai de noi cu o asa clasa politica.
    http://www.ziare.com/victor-ponta/presedinte-psd/ponta-despre-voiculescu-eu-pe-vremea-aceea-jucam-baschet-intrebati-l-pe-basescu-1081009

    mar

    11/03/2011 at 6:39 pm

    • Da, felul in care reactioneaza PSD si PNL , prin (z)gura propriilor sefi ,cu privire la Voiculescu , este incalificabil si de neimaginat.
      Desi il stiu de imoral si incompetent politic pe Crin tot nu imi pot explica ce resorturi il determina sa-l sustina in continuare pe Mircea-Felix, caruia i-a promis functia de Presedinte al Senatului , adica al doilea om in stat.
      Avea toate motivele acum sa-si retracteze oferta dar nu o face.
      Cu ce il are la mana Felix pe ipochimenul asta cu ifose de sef de autobaza ? :-Q

      luminita

      11/03/2011 at 7:18 pm

      • Luminita, corect este cu ce îi are la mana pe cei doi indivizi frustrati??

        mar

        11/03/2011 at 7:22 pm

  13. 300 de morti si 88000 de disparuti era bilantu. Pagube material nu sta nimeni sa evalueze inca dar o sa fie si alea semnificative. Daca e sa fim cinici sa ne raportam la bani o sa fie probleme majore si pentru guvern si pentru companii de asigurari. Aia au infrastructura serioasa care o sa coste sa fie inlocuite. Un alt neajuns este ca lumea e secata de criza si o sa fie mai greu sa primeasca asistenta financiara internationala.

    Sa vedem ce se intampla cu Europa, ca japonezi in ultima vreme cumparau datorii PIIGS.

    Radu Ionescu

    11/03/2011 at 7:01 pm

  14. salutare!l-ai omis pe „laurentiu” venerabilul domn stolnici:)

    zigzag

    11/03/2011 at 7:45 pm

    • Aveti drepptate! Ce omisiune 🙂

      Theophyle

      11/03/2011 at 8:16 pm

  15. Buna seara tuturor,
    Declaratii interesante date de crin ,a sustinut legea lustratiei dar face alianta cu un securist si un membru marcant pcr
    http://www.realitatea.net/antonescu-am-incheiat-alian-a-cu-pc-i-voiculescu-de-i-eram-convins-ca-a-avut-rela-ii-cu-securitatea_812973.html

    gabriela

    11/03/2011 at 8:00 pm

  16. Buna seara la toata lumea,
    Postare noua 🙂

    Theophyle

    11/03/2011 at 8:16 pm


Comentariile sunt închise.