Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

La o bere, despre turism, cu patru “expaţi”

Nu stiu daca stiti povestea expatilor care insoteste blogul asta cam de la inceputurile lui. Povestea este depre viata unor oameni care nu sunt romani si majoritatea lor nu au stiut nimic despre Romania inainte sa ajunga aici. Cei patru  expati au devenit deja sase, unul a plecat la el acasa, altii s-au alaturat. Am ramas cu titlul din cauza pastrarii unei traditii. Daca doriti puteti citi articolele trecute, aici si aici.

La ultima sedinta sub auspiciile lui Gambrinus, legendarul rege al berii, despre care am scris pe indelete, (aici) am discutat despre sansele Romaniei dupa criza actuala. Mai toata lumea a fost de acord ca Romania va iesi din criza probabil in al doilea semestru al anului curent. Mai toata lumea continua sa vada guvernul Boc asa cum l-au considerat in ultima intalnire si mai toata lumea crede ca sansele Romaniei sunt profund dependente de relatiile pe care le avem sau nu cu statele Uniunii Europene.

Din cauza ca ni s-a alaturat un nou coleg care se ocupa de turism, majoritatea discutiei a fost despre turism. Noul nostru coleg, in trecere prin Romania, este consultantul unei firme internationale, care face “turism de nisa” in mai toata lumea. Noul nostru amic, academic serios (istoric), prospecteaza subiecte turistice pentru  firma respectiva.  Prospectarile colegului nu se fac pentru piata romaneasca ci pentru cea bulgara.

Deci omul a venit cu niste date care pe mine m-au ametit. Situatia bulgarilor a fost cam asa – in 2008 ei au avut aproape 9 milioane de turisti, in 2009 cu inceputul crizei au scazut la 7,8 milioane si au inceput sa se redreseze in 2010 si s-au apropiat de cifrele lui 2008 cu 8,7 milioane de turisti. Bineinteles ca nu o sa fiti surprinsi ca intre 900 de mii si 1 milion dintre ei  sunt romani. Bineinteles in aceasta cifra sunt luati in calcul si cei care fac cumparaturi la Ruse, dar raman cel putin o zi pe teritoriul Bulgariei.

Cifrele Romaniei, avand in vedere proportia teritoriului si a populatiei, sunt absolut jalnice. Anul de varf 2007 ne-a adus 8 milioane de turisti, ca in anul 2010 sa avem aproximativ 6,5 milioane, din ei cam un milion   moldoveni. Ce parere aveti?

Zice omul (in traducere libera) – turismul popular in Romania este aproape imposibil, cel scump – nerentabil turistului. Ceea ce primeste pe litoralul romanesc poate primi mai ieftin si de calitate in Spania. Un weekend la ski in Romania este un sejur de 10 zile in Croatia sau 5 zile in Austria. O zi in statiunile carpatice costa cam cu 20% mai scump decat la Cortina d’Ampezzo. Deci nu merge, nu?

In 2010, turismul istoric in Bulgaria a adus 50 de mii de turisti. Tracii fac bani pentru bulgari si in zilele noastre. Dacii nostri nu mai fac bani pentru noi nici macar la Rosia Montana. Omul face acum doua itinerarii istorice in Bulgaria, unul slavic si al doilea tracic. Extrem de interesante. Bulgarii, in loc sa se ocupe cu frunzulite, au finantat doua filme documentare pe Discovery despre istoria lor. Noi ce am facut? Nici macar televiziunea de stat nu se ocupa de asta.

Am discutat despre doua itinerarii posibile in Romania: unul care ar urma niste vestigii antice Dacice, inclusiv culturile de la Dudesti si Cucuteni si bineinteles cultura neolitica de la  Turdaş, cu vestitele Tăbliţe Tărtăria. Un alt itinerariu ar fi in cautarea unuia din cei mai interesati voievozi pe care i-a avut Moldova, om al Renasterii si boem inainte de inventarea termenului, bineinteles preferatul meu Despot Voda.   Bineinteles ca 90% din romani habar nu au despre ce vorbesc. Mare om, ce pacat ca l-am uitat. Puteti citi despre el aici si aici. Credeti-ma ca veti avea o mare placere!

Ca de obicei, berea a fost foarte buna si ca de obicei senzatia amara a persistat pana acum si poate va continua atata timp cat nu vom intelege niste adevaruri simple despre noi si despre alesii nostri.

Written by Theophyle

06/03/2011 la 3:06 pm

104 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Theophylle cred ca o sa citesc toata colectia ta de articole istorice, sunt absolut incantatoare!

    doruc

    06/03/2011 at 3:19 pm

    • Sunt acolo pentru a fi citite 🙂

      Theophyle

      06/03/2011 at 3:57 pm

  2. Buna @Theo!
    Cred ca pe blogul asta, madam frunzulita o sa citeasca ca ea se ocupa de alt minister? :D.
    (Asta ca sa parafrazez hamaiturile unui budog 😉 ).

    DanSu

    06/03/2011 at 3:20 pm

    • nu au spus ei ca blogurile nu conteaza? Noi ne confirmam – nu contam. Sti tu cum merge cu numaratoare bobocilor 🙂

      Theophyle

      06/03/2011 at 3:58 pm

  3. Resalut
    Am citit articolul si ma trageam de par . 😦 ( ma rog , ce a mai ramas 🙂 )
    Noroc ca doamna Udrea a declarat ca turismul mioritic a iesit din criza . 😆
    Dupa milioane cheltuite pe imn turistic si brand de tara , era normal . 😆

    Ștefan A.

    06/03/2011 at 3:21 pm

    • liderii nostri sunt plini de ingnoranta. Noi la fel. Din nefericire ii ignoram pe ei 😦

      Theophyle

      06/03/2011 at 3:59 pm

  4. Salut!
    Mai multe pareri (6 acum in loc de 4) inseamna ca expertiza patronata de regele Gambrinus va fi mai elaborata si mai cuprinzatoare.
    Interesant si oricand interesat de parerile strainilor care trec pa aici. Sunt deja foarte curios….

    andrzej

    06/03/2011 at 3:24 pm

    • sunt interesante si nefatarnice. Am impresia ca iubesc mai mult tara asta decat locuitorii ei nativi 😦

      Theophyle

      06/03/2011 at 4:00 pm

  5. Am un coleg plecat ca expat in Kenia care trimite colegilor si prietenilor din tara un jurnal despre experienta sa. Extrem de interesant.
    Parerile strainilor care au contact cu Romania de azi mi se par la fel de interesante, mai ales ca putem sa ne vedem asa cum suntem si prin ochii altora.

    andrzej

    06/03/2011 at 3:29 pm

  6. Recunosc, abia acum fac parte din cei 10%, doar numele imi parea cunoscut, ce a facut, nu. Postarea e din mai 2009, se pare ca mai am de sapat. Multumesc!

    Creanga

    06/03/2011 at 3:36 pm

    • incet, incet creanga 🙂

      Theophyle

      06/03/2011 at 4:00 pm

  7. Ce-mi faceti D-le, eu nu mai pot pleca din fata calculatorului, apar aici numai piese grele.
    Multumesc mult ca ma luminati.

    Mariana

    06/03/2011 at 3:55 pm

    • 🙂 Eu aduc acelasi fapte pe care le puteti citi probabil si in alte locuri. Perspectiva este diferita. Ceea ce scriu ramane. Puteti citi cand doriti. Multumesc 🙂

      Theophyle

      06/03/2011 at 4:02 pm

  8. mie nu-mi plac exagerarile, denatureaza mesajul.
    „Un weekend la ski in Romania este un sejur de 10 zile in Croatia sau 5 zile in Austria. O zi in statiunile carpatice costa cam cu 20% mai scump decat la Cortina d’Ampezzo”
    hai sa fim seriosi!
    va spun eu preturile de saptamana trecuta. skipass in Predeal pe zi 34 euro (ff scump fata de ce ofera).Ski pass in Solden 43 euro.
    Cazare 4 stele in Solden cu demipensiune pe camera minim 160 euro pe noapte. Hotel orizont Predeal 4 stele(renovat) cam 100 euro camera, demipensiune.
    Masa la restaurant in Ro cam 30 euro 2 persoane.Asemanator in Austria cam 50 euro.
    Si tot asa. In Cortina d’Ampezzo e mai scum ca in Austria tot din experianta proprie zic.
    Turismul la noi se va baza intotdeauna pe clientii romani. Nu prea are sens sa vii aici din exterior, nu avem ce sa oferim nici la mune si cu atat mai putin la mare.
    Dn pdvul meu turismul in RO nu e si nici nu va fi locomotiva economica.

    doruc

    06/03/2011 at 4:06 pm

    • si mie nu-mi plac oameni care cred ca denaturez, nu? Tot ce este scris este CONTROLAT de mine. AI INTELES! Inca un comentariu denaturat de genul asta si ZBORI DE PE BLOG. SA STI ca tot ce este scris sunt lucruri controlate 100%

      TE ROG PUTINA DECENTA – GLUMETZULE!

      Theophyle

      06/03/2011 at 4:09 pm

    • @doruc – stii ce ti-as recomanda? sa faci un weekend de ski la bulgari. apoi sa treci pe aici – sa faci diferenta intre partii – daca ceea ce gasesti pe aici se poate numi partie…
      Vai mama noastra.
      Teophile are ABSOLUTA dreptate.

      Bujold

      06/03/2011 at 5:57 pm

  9. Salutare 🙂

    Analiza calda si buna a lui Tapalaga despre PDL.

    http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-8365099-cauzele-esecului-reformist-pdl-cateva-concluzii.htm

    Impresia mea (si e posibil sa ma insel, insa imi permit din cind in cind sa lansez ipoteze mai putin solide, doar de feeling) este ca, daca Emil Boc va candida, Blaga nu se va baga si el la presedintia partidului. Cred ca Blaga nu are curaj, miza lui e sa asigure in partid o buna relatie cu teritoriul, de unde si implicarea lui foarte personala in linsajul verbal al lui Preda.

    Cred ca Boc, daca va candida, va fi ales. Batalia va fi pe posturile din BPN, si nu cred ca reformistii au vreo sansa sa ocupe locuri in BPN. Evident, pina in mai lucrurile sunt volatile, am vazut acum trei saptamini cum se schimbau deciziile in PDL de la o zi al alta, ba cum vrea Basescu, ba cum vroua partidul.

    Insa opinez ca Blaga NU va candida daca Emil Boc candideaza.

    Cetatean

    06/03/2011 at 4:15 pm

    • Salut Cetatean 🙂
      Povestea reformei PD-L s-a terminat. Deocamdata, nu vad cum, unde si cu cine. Parerea mea

      Theophyle

      06/03/2011 at 4:24 pm

      • Asa-i, cam 70-30 s-a cam terminat. Insa nu se termina pina nu se termina 100%.

        Cetatean

        06/03/2011 at 4:25 pm

  10. Si inca ceva despre subiectul zilei, aiureala aia cu suspendarea automata.
    Cel mai bun factor de descurajare impotriva abuzurilor in functie si coruptiei e o justitie puternica si neafectata politic.
    Asta vad eu ca promoveaza PDL, nu am citit nicaieri de presiuni asupra DNA sau judecatorilor sa nu ancheteze pe dl Solomon de pilda.
    De asemenea am vazut destule cazuri in care cei suspectati de afaceri necurate au fost retrasi din functii(desi ce dracu or fi cautat acolo de la bun inceput nu stiu). Neadoptara suspendarii automate nu inseamna deloc toleranta fata de coruptie, sunt alte mecanisme doar.
    De cealalta parte il avem pe Voicu, Voiculescu, Mazare, Nastase, Vantu, Patriciu, Vanghelie sprijiniti si sprijinind de si pe toti Sandeii gen Costiniu si Pivniceru.
    Este inevitabil sa ai mere stricate mai pe oriunde. Justitia e mecanismul cel mai bun sa le identifici si sa le elimini cu pagube minime.
    O egalitate intre cele doua abordari privitoare la justitie si coruptie e absolut halucinanta dupa mine.
    Dar majoritatea dintre voi puneti semnul egal.
    Venirea USL la putere nu va fi doar din cauza PDL ci in special din cauza pseudointelectualilor care viseaza perfectiunea stand pe bara, mancand seminte si comentand superiori.
    E esecul nostru ca natiune. Pe cine stie cata vreme.

    doruc

    06/03/2011 at 4:24 pm

  11. Stai relax, nu vine nici un USL la putere. Nici nu au semnat protocolul USL la tribunal si deja au inceput sa se erodeze. Insa nici PDL nu pupa el la putere, cum arata acum. E inca imprevizibil orizontul 2012.

    Cetatean

    06/03/2011 at 4:27 pm

    • Nu ma intereseaza PDL. Eu nu vreau sa-i vad pe aia din USL, atata tot. Un partid nou are votul meu, nu alde Videanu sau Poteras.

      doruc

      06/03/2011 at 4:30 pm

      • Nu va fi USL, cit e Basescu Presedinte.

        Cetatean

        06/03/2011 at 4:32 pm

        • Daca iau peste 50% cum sa nu fie? Daca nu pune PMul desemnat de ei in astfel de conditii eu spun ca e neconstitutional si as vota clar ptr demiterea sefului statului. Decizia poporului trebuie respectata, chiar daca e tampita.

          doruc

          06/03/2011 at 4:39 pm

          • In constitutie scrie: partidul care are majoritate,nu alianta care are majoritate1

            ela

            06/03/2011 at 6:58 pm

        • Puteti detalia?

          nelucraciun

          06/03/2011 at 4:47 pm

          • M-am adresat, mai sus, lui @Cetatean.

            nelucraciun

            06/03/2011 at 4:49 pm

            • Nelu, detaliez:

              1. Basescu nu va numi premier PSD nici daca iau 50+1. Nicaieri in Constitutie nu scrie ca e obligat sa o faca.

              2. Insa USL nu va lua 50+1. Pur si simplu nu au cum, e vorba de structura scrutinului, nu au cum sa cistige 50+1 din colegiile electorale. In plus, se vor redesena colegiile electorale, si calculele facute acum sunt date peste cap, pentru ca se mixeaza actualele colegii si categorii de votanti.

              3. PDL nici el nu ia 50+1. Paradoxal, exista mai multe sanse ca PDL sa ia mai mult ca USL, insa depinde de cine va cistiga sefia partidului si de ce mutari va face Basescu in privinta reformei Constitutiei.

              4. O tentativa de suspendare a lui Basescu in 2012 nu cred ca ar avea succes (e pra devreme sa discutam, insa daca are succes, nu Basescu va numi premier USL, ci cel care il va inlocui).

              5. Pina in 2012 e enorm. Deocamdata facem conjecturi, insa eu nu sunt deloc convins ca USL cistiga alegerile.

              Cetatean

              06/03/2011 at 4:54 pm

              • Atunci cine? Partidul lui DD? Romania Mare? Partidul Alba ca Zapada? Ma indoiesc ca PDL sa recupereze atât, încât să câştige. Poate doar prin destramarea USL, dar atunci componentele vor avea, împreună, mai mult decât USL.

                nelucraciun

                06/03/2011 at 5:19 pm

              • e inca neclar. se joaca tot, insa e tulbure. usl oricum nu fac majoritatea.

                Cetatean

                06/03/2011 at 5:26 pm

              • Buna ziua ,Cetatene ! Nu inteleg, tu spui :
                ,,1. Basescu nu va numi premier PSD nici daca iau 50+1. Nicaieri in Constitutie nu scrie ca e obligat sa o faca.”
                Ori, eu vad ca
                ,,ARTICOLUL 103
                (1) Preşedintele României desemnează un candidat pentru funcţia de prim-ministru, în urma consultării partidului care are majoritatea absolută în Parlament ”
                Teoretic vorbin, 50+1 nu inseamna ,,majoritate absoluta” ? Imi scapa mie ceva?

                Loda

                06/03/2011 at 5:47 pm

              • ti-am raspuns mai jos, la 19.26.

                Cetatean

                06/03/2011 at 7:27 pm

  12. Apropos de: turismul istoric din Bulgaria.
    Recunosc ca fac parte din cei care prefera un weekend de „hoinareala” prin tara vecina.
    Asa ca, pentru cine vrea o alternativa la Valea Prahovei incercati si aici si aici sau aici

    Chiar merita. Nu va spun mai multe va las pe voi sa descoperiti… 😆

    Chibit

    06/03/2011 at 4:29 pm

  13. Inca doua-trei /victorii/ ca si cea de ieri, castigate de PDL aripa Boc, BVB & Asociatii, si se vor trezi ca s-au infrant definitiv. 😀

    Galeata cu pixeli

    06/03/2011 at 4:30 pm

  14. Sorry Theophyle, am incercat si „codat” sa pun mai multe linck-uri si tot asa a iesit: „Comentariul tău e în așteptare.” 😦

    Chibit

    06/03/2011 at 4:37 pm

  15. Daca ajungeti in Caransebes,puteti sa urcati pe Muntele Mic.Drumul este excelent,refacut de prieteni inimosi ai muntelui,sub pretextul reabilitarii crucii de pe Muntele Mic nostru in vremuri de demult in concursuri,si drumetii. Crucea dura de pe vremea Austro-Ungariei era din lemn, pe care vanturile si ploile il invinsesera.
    Cu multa rabdare si entuziasm,s-au cooptat de la prefecturi,primarii, episcopii,armata si o gramada de sponsori.A iesit o minune.
    Intre timp s-au renovat si construit cabane, hoteluri, sunt partii de schi, si, mai ales, cel mai lung si mai vechi teleferic din tara.
    Vara,un vechi impatimit al muntelui organizeaza de multi ani tabere pentru copii de genul „cercetas”.
    Noi ii spunem Iepurasul,chiar nu stiu cum il cheama cu adevarat.
    Iar in decursul saptamanii cand oricum nu va vedeti copiii,puteti sa imprieteniti cu muntele Mic,si chiar sa dati o fuga prin vecini,in Retezat.
    Merita,va promit!

    ela

    06/03/2011 at 4:45 pm

    • Ela, locuiesti intr-o zona fabuloasa. De la Severin pana la Timisoara ai ce sa vezi, incantare ptr. suflet si ochi. Exceptie cladirile din Herculane, dar zona este superba.

      mar

      06/03/2011 at 4:53 pm

      • Mar, iubesc foarte tare muntele;a fost viata mea zeci de ani ,am urcat si cu un copil de 6 luni in spate in fiecare sambata; am batut tot ce inseamna muntii Banatului,Meridionalii,Rarau,Apuseni. Bocancii mei imi sunt marturie.
        Articolul asta ma face sa visez de o ora buna cu ochii deschisi.
        Desi sunt multe trasee de vazut cu masina, nu m-am putut abtine sa propun putina miscare.

        ela

        06/03/2011 at 5:02 pm

    • Din pacate, cu totul iesite din comun actiuni de acest fel.
      Fiindca tot e vorba (cf. topicului articolului) despre turismul istoric nu pot decat sa constat ca peste 90% din potentialele noastre vestigii se prapadesc neluate in seama, daca inca nu s-au prapadit.
      Am vazut asta-vara, in Germania, cum isi pun in valoare orice vestigiu. Trei pietre daca mai stau, una peste alta, le restaurează şi pun plăcuţe informative. Ce sa mai spun de ruinele (aflate sub pamant) ale unui vechi turn de aparare, pe care nu numai ca le consolideaza ci ridica deasupra un minimuzeu-monument, sticla si metal, mai pun inauntru o vitrina cu vestigii, cioburi şi alte alea, inscripţii explicative, totul este la vederea trecatorului. Nu mai spun nimic de bisericile bombardate de aliaţi, transformate toate in monumente şi pentru vizitarea lor trebuie sa plateşti şi sa stai la coadă.
      Nu mai spun nimic nici de miile de case tradiţionale, unele vechi de 500 de ani sau chiar mai mult, renovate şi locuite!

      nelucraciun

      06/03/2011 at 5:00 pm

      • incerc sa formulez cateva propuneri,poate nu sunt chiar fasmagorice.
        Nu mai vreau sa ma vaicaresc si sa critic,;imi fura energia,deci am trecut la principul diminuarii constrangerii 🙂

        ela

        06/03/2011 at 5:36 pm

        • Sunt trasee minunate, eu revin la Herculane ptr. ca are/a avut cldiri de o frumuseste fara egal si o istorie de mii de ani.
          Intr-o tara normala Herculane, zonele invecinate, inclusiv Clisura ar fi mina de aur. Asa apa termala curge la canal, cladirile care ar tb introduse in patrimoniu universal sunt o ruina, iar ptr. turist singura solutie este sa urce sus pe munte si admire privelistea care te lasa fara respiratie, facand abstractie de ce se vede la baza muntelui.

          mar

          06/03/2011 at 5:51 pm

          • de aia ma bucur ca i le ia lui Armas!

            ela

            06/03/2011 at 7:14 pm

  16. Un pic de istorie la mine pe blog, despre cam 100 de ani stersi din manualul oficial.

    http://giorno24.blogspot.com/2011/03/sters-din-istoria-romaniei-271-371.html

    Daca nu va deranjeaza postarea, poate facem schimb de blogroll.

    macgregornews

    06/03/2011 at 4:55 pm

  17. E ceva putred acolo, Cedric, daca isi permit sa excluda un senator din PSD, cind Puterea are doar doi senatori in plus si detine o majoritate fragila la Senat. Daca PSD risca sa piarda un senator, inseamna ca e ceva grav.

    Cetatean

    06/03/2011 at 4:57 pm

    • Buna Cetatean,
      Motivele declarate par puerile: neparticipare la sedintele organizatiei din care face parte.
      Cred ca e vorba despre altceva.

      cedric

      06/03/2011 at 5:05 pm

    • da, e tare ciudat. poate ceva cu DNA si isi iau niste masuri de precautie? habar nu am cine e domnul ala.

      doruc

      06/03/2011 at 5:16 pm

  18. cei interesati stiu deja despre acest site, cel mai bun despre ski Austria, la mare distanta .
    http://www.bergfex.at/soelden/
    Cel mai bun raport calitate pret ptr ski e in Austria, fara discutie.
    Problema e in Ro o reprezinta domeniul schiabil, foarte redus. Cu 3-4 partii in plus fata de ce e acum in fiecare din statiunile din valea Prahovei acestea ar reusi sa recastige o parte din cei ce cheltuiesc bani grei pe Austria si Bulgaria mai nou.
    Pana nu avem partiile alea se vorbesc discutii, nu merita un concediu in Ro ptr ski. E un sport scump si daca tot dai bani vrei sa ai calitate.
    Stam bine la hoteluri, stam bine la preturi de apres-ski dar nu prea ai pe ce sa te dai. Plus zapada care lipseste deseori.
    In Ro e mai ieftin dar primesti mai putin.
    In Bansko in Bulgaria au construit astia enorm in cativa ani, deci se poate. peste 70 km de partii, fata de un maxim 5 km in Predeal. Daca ajungeti acolo va recomand hotel Premier Luxury Mountain Resort, incercat de mine la un pret incredibil fata de ce ofera. 550 euro pe 7 nopti e imbatabil la aceeasi calitate.

    doruc

    06/03/2011 at 5:08 pm

  19. un excelent articol al Dl Neamtu
    http://www.contributors.ro/politica-doctrine/cauze-nobile-campanii-e%C8%99uate-%C8%99i-cateva-intrebari/
    eu il vad ca pe un reformist, dar unul cu capul pe umeri.

    doruc

    06/03/2011 at 5:22 pm

  20. Galeata cu pixeli

    06/03/2011 at 5:32 pm

    • Buna poza si apostrofarea!
      Daca ar avea obrazul mai subtire, ar trebui sa nu mai scoata capul multa vreme.
      Dar mai vazusi!

      cedric

      06/03/2011 at 5:42 pm

      • Daca te referi la bvb-isti, sunt de acord cu tine. De scos o sa scoata capul, ba chiar o sa se si agite, dar in van.

        Galeata cu pixeli

        06/03/2011 at 5:45 pm

    • suuper!
      Le-as pune sigla partidului pe scut!

      ela

      06/03/2011 at 5:49 pm

  21. Sa pastrezi poza, in 2012 electoratul va spune PDL-ului „ce dracu, domne, nu va e rusine?”.

    Cetatean

    06/03/2011 at 5:37 pm

    • Pastram, Cetatean, de fapt 2012 a si venit deja pentru ei.

      Galeata cu pixeli

      06/03/2011 at 5:44 pm

      • Ar trebui sa o trimitem fiecare parlamentarului pe care l-am ales !?

        ela

        06/03/2011 at 5:52 pm

        • Crezi ca vor price mesajul?Din pacte ptr. noi „îi doare la bascheţi” -va rog sa-mi scuzati limbajul.

          mar

          06/03/2011 at 5:57 pm

          • 😆 poate daca damdes cu bombardeaua or pricepe?

            ela

            06/03/2011 at 6:13 pm

  22. Buna seara, boieri dumneavoastra !

    Pe 2.03.11 (la 1:40 pm) am postat rezultatele unei analize Eurostat despre turismul romanesc.
    Pt. ca mi se pare edificatoare si pt. ca e o analiza comparativa bazata pe cifre, imi permit sa reiau :

    „Din succesurile managerial-reformiste ale ministrului turismului (doar cifre seci/comparatii, fara comentarii).

    “România, cel mai slab turism din UE: cazările în hoteluri au scăzut cu 8,7%.
    În 2010, numărul înnoptărilor în hotelurile din România a scăzut cu 8,7%, acesta fiind cel mai slab rezultat dintre toate ţările Uniunii Europene, arată un buletin al Eurostat, publicat astăzi.
    În schimb, anul trecut, în Bulgaria numărul înnoptărilor a crescut cu 6,6%, în Letonia şi Lituania cu peste 11%, iar în Estonia cu 14,1%. Scăderi ale numărului de cazări au mai înregistrat doar Grecia (-2,3%), Marea Britanie (-2,1%), Slovenia (-1%) şi Italia (0,8%). Pe ansamblul întregii Uniuni Europene numărul de înnoptări s-a majorat cu 2,8%.
    România a mai înregistrat un record, în 2010: a avut cel mai mic procent de înnoptări ale non-rezidenţilor (turişti străini), raportat la numărul total al celor care au dormit în hoteluri. Astfel, doar 18% din cei care s-au cazat în hotelurile din România au fost non-rezidenţi, în timp ce în Bulgaria procentul acestora a fost de 70%. În Estonia şi Letonia, procentul non-rezidenţilor a fost de 75%, iar în Grecia a atins 74%. În UE, media non-rezidenţilor cazaţi în hoteluri a fost de 45%.”

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/romania-cel-mai-slab-turism-din-ue-cazarile-in-hoteluri-au-scazut-cu-87-922661.html

    Tzepelica

    06/03/2011 at 5:55 pm

  23. @Cetatean
    Cu mari regrete si pentru mine si pentru tine trebue sa stii ca Basescu nub se poate bate si cu PSD si cu PDL. De data asta va pierde si primul care i va infige cutitul in spate va fi PDL ul.
    Basescu NU a fost benefic pentru PDL. Chiar daca ii tine 4 ani la guvernare a distrus toate relatiile subterane intre greii PDL si restul sobolanilor.
    Singura sansa ca Basescu sa ramina efectiv (nu cu numele) la butoane dupa 2012 e un nou vehicol politic -indiferent ce e acesta-un partid nou sau unul resapat.
    PS A mai auzit cineva de Crin? Cititi opiniile conului Dinu?

    tucu

    06/03/2011 at 5:56 pm

  24. Oameni bun 🙂
    nu are importanta ce postez eu. Majoritatea discutiilor sunt despre PD-L. Nu-mi pasa, totusi cred ca astia chiar nu mai merita sa fie discutati.

    Sunt jalnici si daca vorbim cu cifrele in mana vedem cat de mare este si catastrofa pe care o aduc acesti incopmetenti in mai toate domeniile cand nu sunt siliti de FMI sa faca ceva.

    Uitati-va la realizariule frunzulitei „Diva Suprema” chiar credeti ca politica este totul in tara asta?

    Theophyle

    06/03/2011 at 6:01 pm

    • „pe noi culmi de civilizatie si progres ” . Asa se lauda PCR cu „realizarile ” de atunci . Acum e la fel . 😦

      Ștefan A.

      06/03/2011 at 6:10 pm

      • Salut ! 🙂
        Spre comunism in zbor :

        Tzepelica

        06/03/2011 at 6:18 pm

        • 😆

          Ștefan A.

          06/03/2011 at 6:43 pm

    • Ca sunt alea? Revin cu cinismul afirmatiei „tara frumoasa pacat ca este locuita”.
      Legat de turism, la o palma de Bucuresti (cca 40 Km) avem o delta in miniatura – Delta Neajlovului cu flora si fauna similara Deltei Dunarii, arie naturala protejata, mai sunt si bujori in padure. La intrare in Comana o manastire unde se presupune ca se afla inmormantat corpul lui Vlad Tzepes. Dna frunza a fost in zona la un moment dat, promisiuni multe dupa care nimic.

      mar

      06/03/2011 at 6:18 pm

    • Theophyle,
      Nu e totul, nu e nici macar relevant pentru astazi.
      Nu e decit frica zilei de miine.

      tucu

      06/03/2011 at 6:24 pm

      • vezi tu tucule. Lor trebuie sa le fie frica! Nu NOUA, LOR! Toti politicienii gaunosi.

        Theophyle

        06/03/2011 at 6:34 pm

        • Asta speram si eu.Sa le fie frica.
          M am inselat.

          tucu

          06/03/2011 at 6:52 pm

  25. „Cezar Preda: PDL așteaptă gestul de onoare al celor trimiși în judecată.”
    Deja am senzatia ca derbedeii isi bat joc de noi. 😦

    Tzepelica

    06/03/2011 at 6:02 pm

  26. Pe Protv, emisiunea Romania , te iubesc.
    Exceptional subiect:cum s-au imbogatit smecherii de pe urma zonelor defavorizate, iar oamenii traiesc in mizerie crunta.
    De ce oare nu ii trage nimeni la raspundere. Nume grele implicate: Mischie, Maria Schutz (PSD) si altii.

    cedric

    06/03/2011 at 6:09 pm

    • Domnul profesor doctor Mischie ?
      Cel care etala asta vara niste sandale dementiale la un costum de firma ? 😆 😆

      Tzepelica

      06/03/2011 at 6:11 pm

  27. Acum 66 de ani, pe 6 martie 1945, a fost instalat primul guvern „roşu” din istoria ţării, condus de dr. Petru Groza.
    De atunci ni se trage… 😦

    Tzepelica

    06/03/2011 at 6:59 pm

    • Orasul Petru Groza,azi din nou Stei. Dintre politicieni cine este din Stei sau de pe langa?

      ela

      06/03/2011 at 7:28 pm

  28. Off topic dar de ani de zile ma bate gindul ca nu puteau romanii sa devina campioni la clonat carti de credit/debit , fara sa fi avut sefi sus pusi . Adica prin servicile secrete mioritice . Acum apar si dovezile .

    http://www.hotnews.ro/stiri-diaspora-8365019-hot-roman-bancomate-judecat-stuttgart-capii-retelei-fosti-angajati-serviciilor-secrete-din-romania-scrie-presa-germana.htm

    Ștefan A.

    06/03/2011 at 7:06 pm

    • vezi ce se intampla daca se fac disponibilizari la Interne ? 🙂

      ela

      06/03/2011 at 7:29 pm

  29. Eu mai departe de Brosteni si Targu Neamt nu am mers, noroc ca ne-o tras teava si pot vedea Discoveri, uiti ci o vazut un american in Romania:

    Creanga

    06/03/2011 at 7:07 pm

  30. Theophyle, zici tu:
    „Oameni buni 🙂
    nu are importanta ce postez eu. Majoritatea discutiilor sunt despre PD-L.”
    Se zice ca olteanului poti sa-i fluturi si un tramvai prin fata, lui tot ca vrei sa-i furi calul i se pare.
    Sa ma scuze oltenii 😉

    victor L

    06/03/2011 at 7:19 pm

  31. pentru @LODA:

    „Preşedintele României desemnează un candidat pentru funcţia de prim-ministru, în urma consultării partidului care are majoritatea absolută în Parlament ”
    Teoretic vorbin, 50+1 nu inseamna ,,majoritate absoluta” ? Imi scapa mie ceva?”.

    Presedintele e obligat sa „consulte” partidul cu majoritate absoluta. Nu scrie nicaieri ca trebuie sa numeasca obligatoriu un PM din USL. Doar sa ii „consulte”. Da, iti scapa, „a consulta” nu inseamna „a fi obligat sa”.

    Cetatean

    06/03/2011 at 7:26 pm

    • oricum, nu visa, USL nu va avea 50+1.

      Cetatean

      06/03/2011 at 7:31 pm

      • Corect, etimologic nu e acelasi lucru, ai dreptate si UTS are dreptate.Iata pentru ce, si din acest motiv, sustin modificarea Constitutiei .Inclusiv cu prevederea reversibilitatii : daca parlamentul voteaza suspendarea presedintelui si la referendum pierde, acest lucru sa echivaleze cu dizolvarea de drept a parlamentului si alegeri .Nu sustin abuzul din nici o parte ,de aceea Constitutia are multe locuri in care trebuie amendata. Multumesc pentru raspuns.

        Loda

        06/03/2011 at 7:48 pm

        • Nu ai pentru ce 🙂 de acord cu tine la modificarea Constitutiei!

          Cetatean

          06/03/2011 at 7:54 pm

    • City – Ce e misto e ca aceasta constitutie strimba a fost facuta de Ilici+Bombo pentru ei insisi. Si ghinion. 🙂 A ajuns presedinte cine nu trebuie. De aia si CCR da in gropi pt ca aceasta constitutie era facuta pentru Ilici si pentru curtenii lui 🙂
      Stii Cetatean, Imi aduce aminte cu anumite campionate mondiale de fotbal in care tara gazda e avantajata de pe un traseu mai mult decit comod. Si uneori din eroare o outsidera intre pe circuitul asta dupa ce invinge tara gazda. Si ajunge pina sus. Asa e si cu Base 🙂

      Un tanar de stanga

      06/03/2011 at 7:33 pm

  32. Theophyle, in 2-3 zile ne linistim 😦

    Cetatean

    06/03/2011 at 7:29 pm

    • C. sa inteleg ne calmeaza BVB-isti&Co?

      mar

      06/03/2011 at 7:35 pm

      • Cam asa ceva.

        Cetatean

        06/03/2011 at 8:04 pm

  33. cedric

    06/03/2011 at 7:30 pm

    • Raspunsul Casandrei dat aseara ”
      @mircea, @ TOG,
      Stati, nu va infierbantati! Seamana cu o fotografie de a mea de acum 2…saptamani.
      Frumoasa este colega mea de partid, nu?! Si am auzit ca este si o balerina talentata.
      Pe Victor, saracul!, sa-l intelegeti, daca era mai entuziast il tinea Daciana pe balcon o luna. Fara mila si fara compromis.”

      mar

      06/03/2011 at 7:38 pm

    • Ponta critica Bombolian
      Dar cu ochii pe bulan
      Nu e pacat meniul sa citesti
      Grav e cand din bucate te servesti
      La Tineretul Social Dezbracat
      Missurile au luat la incercat
      S-au servit cu doua maini
      Si ai batrani si aia juni
      Astia nu sunt socialisti
      Sunt doar niste l… tristi

      Creanga

      06/03/2011 at 7:40 pm

  34. bona filipineza ii face masaj thailandez cubanezului de Ponta? angajarea unei filipineze e un act de sabotaj economic al tarii?

    Cetatean

    06/03/2011 at 7:32 pm

  35. buna seara

    puteam sa jur ca participarea lui base la intalnirea PPE e neconstitutionala

    razvan

    06/03/2011 at 7:37 pm

  36. Buna seara, razvan 🙂

    Daca tot ne juram, eu pot sa jur ca modul in care Basescu isi pune ochelarii pe nas e neconstitutional, deoarece ii pune cu mina dreapta, or el trebuie sa fie echidistant cu ambele zone ale spectrului politic, si stinga si dreapta.

    Hai ca avem vesti de la PDL, Blaga are il are in echipa pe TRU :mrgreen:

    http://www.gandul.info/politica/cum-se-imparte-puterea-in-pdl-blaga-si-a-gasit-cei-patru-secunzi-videanu-renunta-la-functia-de-primvice-udrea-se-multumeste-cu-planul-doi-exclusiv-8034302

    Va fi interesant, deja mi-am luat popcorn.

    Cetatean

    06/03/2011 at 7:41 pm

  37. Base a fost sa promoveze turismul
    Iar Ponta sare cu pliscul
    Strainilor veniti in Romania
    Sa-mi vedeti rasul si chelia 🙂

    Creanga

    06/03/2011 at 7:42 pm

    • Hahaha(hahaiala) ce imi place versurile mele.

      Creanga

      06/03/2011 at 7:49 pm

  38. Am asa o vaga impresie ca scena politica se va incinge brusc dupa venirea lui Base in tara. Vin evenimente la care noi vom fi doar spectatori.

    Cetatean

    06/03/2011 at 7:47 pm

    • Cum adica spectator, pan’ acum ai fost actor?

      Creanga

      06/03/2011 at 7:51 pm

  39. Buna Seara la toata lumea 🙂
    Postare noua 🙂

    Theophyle

    06/03/2011 at 7:53 pm

  40. pina acum am fost vinzator de bilete la circul „Reforma PDL” 😦

    Cetatean

    06/03/2011 at 7:53 pm

  41. Mey sa se dea o lege sa fie plaja mai curata si apa mai calda la mare casa avem si noi turisti. Ca asau facut si spanioli siacuma uite ce insorit e la ei si cati turisti au.

    dadatroll

    07/03/2011 at 6:55 pm


Comentariile sunt închise.