Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Băsescu: Need for Speed!

Postat de @Cetatean

Ieri, de ziua indragostitilor de Justitie, cind in plenul Senatului se duceau lupte grele pe tema validarii listei de 8 CSM-isti (deocamdata) curati si reformisti, Basescu discuta la Vila Lac 1 cu presedintii organizatiilor locale ale PDL.

Informatia a fost asa de bine pazita, ca transpirat abia spre seara, in jurul orei 18, toata lumea buna fiind atenta la Senat si la telenovela  « Regina Vamilor », avindu-l in distributie, de astazi, pe indragitul actor-sindicalist Vasile Marica.

Ulterior s-a aflat ca Basescu negocia inca de duminica seara cu sefii de organizatii PDL, si ca aceste negocieri vizau nu doar problemele referitoare la viitoarea Conventie Nationala a PDL, adica sefia partidului si componenta Biroului Permanent National, ci si posibila inlocuire a lui Emil Boc din functia de Prim Ministru. Speculatiile au inceput sa curga  alimentate si de vizita la BNR a lui Basescu unde, spun sursele, i s-ar fi facut guvernatorului o propunere privind functia de sef al Guvernului. Mugur Isarescu se lasa greu convins, se pare ca pune multe conditii (nu altele decit cele pe care le-a pus si in 2009) : minim 3 (maxim 6) ministere (Finantele, Munca si Economia) conduse de tehnocrati si eliminarea secretarilor de stat numiti politic. Conditii grele, insa nu imposibil de satisfacut.

Intrebarea normala in aceste conditii este asadar urmatoarea : de ce s-a apucat Basescu sa accelereze pulsul vietii politice in aceste ultime 24 ore, de iti sta inima in git de cite scenarii politice vezi si de ce stiri curg « pe surse » ? Pina mai ieri lucrurile curgeau linistit si banal. Insa 24-36 de ore Basescu a tinut sedinta cu liderii de filiale PDL, a facut sedinta cu liderii PDL pina la ora 23 noaptea, iar astazi se intilneste cu grupurile parlamentare. Daca la inceput toti credeau ca aceste intilniri vizeaza doar gasirea unei solutii pentru ca PDL-ul sa nu se sfisie in lupte interne, acum problema a glisat rapid spre gasirea unui succesor pentru Emil Boc.

Va propun insa sa meditam asupra unor raspunsuri posibile la intrebarea: de ce s-a trezit exact acum vitezomanul politic Basescu si de ce vrea sa isi schimbe cit mai repede omul loial din fruntea Guvernului ?

Doua sunt elementele care trebuie avute in vedere:

I. Separarea functiei de Premier de cea de presedinte de partid. Se pare ca exista suficiente voci in PDL care sustin aceasta separare. Insa aceste voci, cam toate din tabara BVB-ista, o fac cu un scop bine calculat : mizeaza pe raminerea lui Boc la Guvern si, implicit, pe imposibilitatea acestia de a mai candida la sefia partidului. Basescu insusi, dupa ce le-a administrat citeva ghioage politice oamenilor tripletei (aduncindu-le aminte ca si ei fac parte din conducerea partiduliui si ca nu numai Boc este responsabil de scaderea lui in sondaje), a prins doleanta lor si a rasucit-o ca in ju-jitsu, parind a spune : « ok, separam functiile. Boc ramine la partid si cautam un nou Prim Ministru ».

In acest moment calculele tripletei sunt date peste cap, pentru ca ei sperau sa aiba pirtie spre presedintia partidului, cu Boc intepenit la Palatul Victoria. La ora aceasta, jocurile in teritoriu nu sunt facute, intrucit Conventia era programata pe la jumatatea lui mai (14 mai). Basescu a cerut devasarea Conventiei pentru final de martie-inceput de aprilie si a cerut explicit si intrarea oamenilor noi in BPN, in jurul unui candidat cu vechime. Reactia tripletei a fost de repliere : l-am vazut pe Ioan Oltean cerind el insusi ca Monica Macovei si Sever Voinescu sa intre in BPN, iar Blaga a spus ca ar vota-o pe Monica in functia de presedinte al comisiei de etica a partidului. Tripleta a fost prinsa pe picior gresit de Basescu, care a discutat direct si fulgerator de repede cu presedintii de organizatii si a transmis mesajul ca in partid nu se iau decizii fara el. Speriati de perspectiva amenintatoare a raminerii in Opozitie (Basescu a mentionat asta in interviul pentru Romania Libera dat dupa votul pe cazul Pasat), liderii de organizatii s-au inghesuit sa se sfatuiasca cu Basescu, simtind ca puterea inca este la el.

II. Procedura constitutionala a numirii Primului Ministru. Abia aici lucrurile devin interesante si poate fi masurata puterea lui Basescu.

1. In primul rind, discutind cu sefii de organizatii si cu parlamentarii PDL si anuntindu-le ca vrea sa il schimbe pe Emil Boc (lucru perfect posibil, intrucit Emil Boc ii este loial si isi poate depune demisia cind i se cere), Basescu le arata cit de usor se poate ajunge in situatia ca partidul sa fie la mina lui si sa tremure asteptind nominalizarea Primului Ministru. Demisia lui Emil Boc este arma de santaj a lui Basescu la adresa PDL. Urmarea santajului ? Insusi Pasat s-a suspendat azi din PDL, declarind ca “nu doresc să fac rău Partidului Democrat Liberal şi nu doresc ca, prin nedreptăţile la adresa mea, să fie nedreptăţit şi acest partid, a cărui linie de voinţa politică a rămas constantă”. Mai sa fie! PDL pare a pricepe ca Basescu poate merge pina acolo incit sa numeasca un premier din afara PDL. Si se pare ca il si are la aceasta ora, insa nu vrea sa il spuna. Oricit de mult ar vrea aripa BVB-ista sa miriie la Boc si la Basescu, in caz de demisie a lui Boc, partidul de afla la mina lui Basescu, iar teritoriul stie cel mai bine asta, si nu exista presiune mai mare pe tripleta decit sa isi puna pofta in cui si sa faca cum vrea Seful, altmiteri stau 4 ani in Opozitie. Nu-i de gluma.

2. In al doilea rind (si am lasat special la urma cea mai interesanta chestiune), Opozitia e prinsa pe picior si mai gresit ca tripleta BVB. La ora actuala, PSD si PNL isi zic USL (Uniunea Social-Liberala sau, neoficial « Unde sunt Liberalii ? »), insa trebuie sa retinem ca Uniunea NU este inca inregistrata la Tribunal  ca alianta juridica ! Protocolul a fost semnat pe 5 februarie, insa alianta dintre PSD si PNL trebuie sa fie inregistrata pina la 1 martie.   Se stie ca Basescu insusi i-a tot impins mereu sa se ia cu acte in regula la Tribunal si pesedistii si liberalii au sfirsit prin a se alia unii cu altii in vederea demiterii Guvernului Boc si suspendarii Presedintelui. Satui sa tot auda  la consultarile de la Cotroceni ca nu sunt o alianta constituita juridic, PSD si PNL au decis sa se cunune politic. Problema lor este ca daca Boc isi da demisia, consultarile de la Cotroceni ii vor prinde tot necununati, intrucit USL nu este recunoscuta inca de Tribunal ;-))

Mai mult decit atit, in afara de acest aspect, mai exista o chestiune spinoasa, si ea se datoreaza protocolului USL  privind desemnarea candidatului la prezidentiale si pentru functia de PM. Citez din protocol :

«6.1 Alianţa va susţine, atât în ipoteza alegerilor prezidenţiale la termen, cât şi a celor anticipate, un singur candidat pentru funcţia de Preşedinte al României;

6.1.2. Candidatul Alianţei pentru funcţia de Preşedinte al României va fi persoana cea mai bine plasată într-un sondaj de opinie la nivel naţional, realizat prin aplicarea corespunzătoare a prevederilor 4.2.6 ».

Mergem la 4.2.6 si citim : «   Sondajele de opinie vor fi realizate în perioada mai-iulie 2011 ».

„Avem la ora aceasta vreun sondaj si vreun candidat la prezidentialele ? NU”.

Pentru Primul Ministru protocolul prevede : « 7.1.1. Candidatul Alianţei pentru postul de Prim Ministru este desemnat de partea care nu propune o candidatură pentru funcţia de Preşedinte al României ».

Intrucit PSD si PNL nu au la ora actuala un candidat pentru prezidentiale, nu au nici un candidat pentru functia de Prim Ministru. ;-))

Prin urmare, USL nu este inca inregistrata la Tribunal si nici nu au facut sandajele dupa care isi deseamneaza candidatii la prezidentiale si la functia de Prim Ministru. Naspa. In caz ca ii cheama Basescu la Cotroceni, pe cine vor sustine ca Premier ? In ultima saptamina am vazut contre dure intre Voiculescu si Ponta, iar Sebastian Lazaroiu a explicat foarte bine care e miza, anume functia de Premier.In plus, din teritoriul liberal au inceput sa vina semnale cum ca organizatiile locale nu sunt dispuse sa sustina candidati psd-isti la viitoarele alegeri. Protocolul USL a fost semnat la virf, cerneala nici nu s-a uscat si deja au inceput frictiunile intre teritoriu si centru, intre Ponta si Voiculescu, ba mai mult insusi Geoana emite pretentii de candidatura la prezidentialele in 2014. Baietii au semnat repede, gindindu-se ca au ei timp sa negocieze impartirea functiilor si netezirea asperitatilor.

Ei uite ca timpul nu prea are rabdare, pentru ca Basescu a apasat pedala de acceleratie pina la podea, odata trecut votul crucial de ieri din Senat. La ora actuala, USL e ca un propagandist sovietic cu pantalonii in vine in lanul de porumb, in timp ce Basescu s-a urcat in tanc si inainteaza spre el cu viteza maxima. Opozitia e cu garda jos la nivel juridic, PSD si PNL sunt legate prin semnatura liderilor si nu pot schita raspunsuri diferite in caz de consultari la Cotroceni, nu au un premier posibil (pentru ca nu au inca in prezidentiabil), cei de la PSD isi dau coate intre ei si cu cei de la PC-ul ui Voiculescu, liberalii se revolta impotriva lui Antonescu, iar ieri INS a anuntat ca tocmai am avut o firava insa neasteptata crestere de 0,1%,  precum si o contractie economica de doar 1,2, nu 2% estimat. Perspective sumbre pentru baieti.

Basescu a sesizat insa fereastra de oportunitate si a plecat ca din pusca, in timp ce Opozitia inca umfla cauciucurile cu gura lui Nastase si dosul lui Voiculescu.

PS. Este foarte posibil ca jocul de-a cautat premierul inlocuitor pentru Boc sa fie doar pentru a forta PDL-ul sa accepte echipa de conducere pe care o vrea Basescu iar Boc sa fie mentinut si ca Prim Ministru, si ca presedinte al PDL, flancat de Macovei, Baconschi, Preda, Voinescu, Ungureanu. Ultimele zvonuri vorbesc de mentinerea lui Boc la Guvern si de remanierea unor ministri. In acest caz, cei din Opozitie ar face bine sa bata niste metanii si sa dea un acatist de multumire ca nu se intimpla scenariul consultarilor la Cotroceni. Dar daca  totusi se intimpla ?

Ilustratii: Baricada

Written by Theophyle

15/02/2011 la 7:02 pm

139 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Buna seara 🙂

    Postarea e scrisa inainte ca Basescu sa ca declaratiile de presa. Theophyle poate confirma. Post Scriptumul isi dezvaluie intreaga sa semnificatie abia in lumina declaratiilor Presedintelui. PSD si PNL pot merge sa dea acatiste, cit mai au timp 😉

    Cetatean

    15/02/2011 at 7:06 pm

    • Cetatean asa e!
      postarea a ajuns la mine pe la 3 🙂

      Theophyle

      15/02/2011 at 7:11 pm

    • citizen. Contractul pre-nuptial al USL -acela care merge in tribunal- nu e gata si nu se intrevede curand. SI asta pt. ca TREBUIE sa contina si strategii economice nu doar extrase din cele 10 porunci. Pe sticla fiecare zice ce vrea (Hrebe cu impozit progresiv, iar ANtenescu cu cota unica), dar pe hartie nu se pot pune amandoua (just for start!). Si fiecaruia dintre -menage a trois- le e frica de reactiile „famigliei” din spate.

      cinic

      16/02/2011 at 9:17 am

  2. Seara buna .
    Citesc si nu comentez ca sint cam departe de politica interna mioritica sau PDL-ista . 🙂

    Ștefan A.

    15/02/2011 at 7:08 pm

    • salut Stefan,
      vezi ca @Viviana a scris ca nu o intelegi nici pe cea italiana. Acum cateva postari 😆

      Theophyle

      15/02/2011 at 7:12 pm

      • Ei , fiecare cu opinile lui . @Viviana vede in un fel , eu in altul 🙂
        Oricum in Italia este o pura lupta pe ciolan . (mult mai gros decit cel romanesc )
        Indiferent de partid . Ce se vede astazi in Italia este o reeditare moderna a domniei lui Caligola sau Nerone . Libertate de alegere . 🙂

        Ștefan A.

        15/02/2011 at 7:18 pm

        • Stefan 🙂
          eu le prefer pe ale tale!

          Theophyle

          15/02/2011 at 7:22 pm

          • Caligola (dupa cum zice wikipedia) , a ereditat la urcarea pe tron , 2.700.000.000 sesterzi in visteria statului . A reusit performanta sa „macine ” tot in un an . Pare istoria italiana contemporana . 🙂

            Ștefan A.

            15/02/2011 at 7:26 pm

            • eu nu mi-s cel mai bun aparator pentru Berlusconi insa dragul meu m-ai facut curioasa: si ce-ar fi „ereditat” de la Guvernele de Stanga, Berlusconi… pardon? Matale nu cunosti Italia cum o cunosc eu si nu-mi doresc sa vad inca o data acel tip de evenimente … Nu zic astia de dincolo de Ocean ca razboiul rece s-ar fi terminat. Atunci sa stea acasa la ei. Poate-l iau si pe Marpione, drum bun si cale batuta, ca „industriali” pe buzunarele nostre putem gasi cu duiumul in Italia. Berlusconi de bine de rau, fiind bogat, face cei trece prin minte ca nu-i un politic si maine se va intalni cu Medvedev ca le place sau nu, unora sau altora.
              In 1992 i-au folosit tot pe fascisti … aruncau cu monetine, astazi se folosesc de fascisti + nord-africane pe post de Monica Lewinsky … ce lipasa imaginatie, curat puritana 😆 Sa razi cu lacrimi … au ajuns sa faca politica externa pe … Twitter.

              viviana

              15/02/2011 at 9:41 pm

  3. Nicio schimbare. Deocamdata.

    victor L

    15/02/2011 at 7:12 pm

  4. Bine scris Cetatean, felicitari.

    Nu sunt de acord cu importanta inregistrari USL la Tribunal, nici a desemnari candidatului prin sondaj. Importanta, ok?
    Pot pretinde ca sunt Uniune cu drept de a desemna Premier. De asemenea pot decide fara sondaj ce propunere de Premier au 😀

    O seara buna in continuare 🙂

    CFG

    15/02/2011 at 7:15 pm

  5. CFG, salut!

    Nu are importanta inregistrarea USL la Tribunal, are importanta ca ei au facut alianta. Nu ii pot imune nimic lui Basescu, desi asa interpreteaza ei Constitutia.

    Cetatean

    15/02/2011 at 7:18 pm

  6. Bravo catatean! Ai facut o analiza pe cinste 🙂
    Iar l-a pacalit Speedy Gonzales pe motan!

    ela

    15/02/2011 at 7:24 pm

  7. Asa l-am cunoscut pe Basescu , tipicar, serios cind a trebuit, mistocar cu cine era mai slab pregatit si om de mare actiune. Foarte bine punctat. Felicitari autorului.

    mariana

    15/02/2011 at 7:24 pm

  8. Da, este o interpretare a Constitutiei, Presedintele poate desemna pe oricine.
    Se merge pe o tactica ‘gresita’ in opinia mea, de catre cei care amintesc ca partidul decide Prim-ministrul, etc. Cei din partide au batut atat de tare toba cum ca Legislativul (Parlamentul) decide in privinta Prim-ministrului incat mai toata lumea merge pe idea ca partidele decid. Presedintle numeste (desemneaza) pe cine vrea, este modalitatea prin care alegatorii decid cine sa fie (desemnat) Prim-Ministru

    CFG

    15/02/2011 at 7:25 pm

  9. Cetățean, wow! 🙂

    Dacă politicii nostri nu se inspiră din Politeia, sunt niste dobitoci!!!

    Analize și prospectii politice „high lewel” pe gratis!!!

    Sau nu le vine nici lor să creadă ca se poate așa ceva ❓

    La mai mare! 😀

    oldhashu

    15/02/2011 at 7:26 pm

    • Hear, hear.

      CFG

      15/02/2011 at 7:29 pm

      • CFG, salut! 🙂

        What is that «h,h» for romanian?!

        «Iote-te» ?!

        oldhashu

        15/02/2011 at 7:32 pm

        • 😀
          „Hear, hear is an expression used as a short, repeated form of hear him, hear him. It represents a listener’s agreement with the point being made by a speaker.”

          http://en.wikipedia.org/wiki/Hear,_hear

          CFG

          15/02/2011 at 7:38 pm

        • Am intilnit-o (pe coasta de Est) si mi-ai placut 🙂 … folosesc engleza la munca si nu trec total la romana cand mai intru pe aici.

          CFG

          15/02/2011 at 7:42 pm

  10. Hashule, ela, salut prietenesc si merci 🙂

    Politicia nu se face pe bloguri, vorba Broscoiului Oltan. Hai pariu?!

    Cetatean

    15/02/2011 at 7:30 pm

    • Ba se face si pe bloguri!Hai,pariu ca multi dintre ei nu ar pricepe despre ce povestesti?
      🙂 🙂

      ela

      15/02/2011 at 7:32 pm

    • Mister C,

      Sunt niște tâmpiți, politica pe bune, fără urmă de „interes personal” se face numai pe bloguri, fie ele și marcat partizane, adevărate laboratoare de idei, fara parazitări „economico-financiare” ;)!

      oldhashu

      15/02/2011 at 7:39 pm

  11. Relansarea guvernarii inseamna relansarea economiei, relansarea justitiei, relansarea sanatatii, relansarea invatamantului.
    Doar cu lustruirea imaginii sau prin transferul responsabilitatii catre niscaiva „independenti” nu se realizeaza nimic.
    Daca nu se intelege asta, PDL va pierde viitoarele alegeri.
    Va decide votul negativ, cum s-a intamplat pana acum.

    Tzepelica

    15/02/2011 at 7:31 pm

  12. Relansarea guevernarii inseamna masuri realmente de dreapta, nu doar de frinare (taieri). Nu spun „stimulare a economiei”, ca aia sunt ani aruncati.

    Insa relansarea presupune schimbarea nu numai a iscursului, ci si reorientarea dinspre zona economica (unda s-au facut destule luciri bune) spre zona moral-civica si a Justitei, unde PDL e deficitar.

    Cetatean

    15/02/2011 at 7:33 pm

    • Si ?
      Unde/care sunt masurile de relansare, masurile de dreapta ?
      Deocamdata economia, de ex., merge doar inertial.

      Tzepelica

      15/02/2011 at 7:40 pm

  13. Bravos, Cetăţene, eşti mare… Mi-a plăcut analiza, lucidă şi tăioasă…

    baricada

    15/02/2011 at 7:39 pm

  14. Baricada, merci! 🙂 Ce sa zic? Realitatea confirma sau infirma analizele noastre din punct de vedere al veridicitatii. Eu imi expun punctul de vedere, cit mai plauzibil.

    Cetatean

    15/02/2011 at 7:48 pm

  15. Mister B. cind apari iti voi raspunde pentru ca ti-am ramas dator cu un raspuns, intrucit la postarea de dimineata mi-ai scris si nu am apucat sa iti raspund, ca am vazut tirziu.

    Cetatean

    15/02/2011 at 7:52 pm

  16. C. ,politica adevarata se face mai ales pe bloguri. Ce fac ei in Parlament si in teritoriu este o gluma nereusita, mare parte nu ar putea fi folositi nici ca portari la o institutie.
    Iar de pe acest blog unii ar tb sa ia notite ptr. ca au consultanta nefacturata si analize pertinente si documentate.

    mar

    15/02/2011 at 7:54 pm

    • mar, salut! 🙂

      Ai exprimat elevat ce am emis eu mai „popularissim” ceva mai sus!

      Când dezamăgiții de politica amânărilor, ducerii cu vorba și a alianțelor „ciudate” îsi fac vocea auzită pe bloguri, unele mai usurele, altele adevărate think-tank-uri producând „aur curat”, reacția comună a proștilor și tâlharilor noștrii legislatori este de a-i trata de sus, de la înălțimea „contului” îndopat cu bani furați…

      Iar când realitatea dură îi aduce cu picioarele acolo unde le e locu’, tipă: „Dictatură, alegeri furate” s.a.

      oldhashu

      15/02/2011 at 8:09 pm

  17. Mar, au mai mult decit atit: au expresia unei increderi acordata conditionat, si de aceea cu atit mai pretioasa cu cit se manifesta critic. Ne pasa, de aceea ii criticam pe cei pe care i-am votat.

    Le livram si articole de lege gata formulate si bune de adoptat, cu care se pot face economii la buget de zecfi de milioane.

    Cetatean

    15/02/2011 at 7:58 pm

  18. cetatene 🙂
    ai primit complimente pe facebook. A venit timpul sa-ti faci si tu cont 🙂 Toate postarile noaste sunt acum „sindicalizate” pe ambele retele sociale. Si twitter si facebook deci sunt si acolo comentarii 🙂

    Theophyle

    15/02/2011 at 8:00 pm

    • Theophyle, eu sunt mai conservator, si mai primitiv la chestii din astea cu retelele de socializare. Am o reticenta mefianta fata de ele, sincer. Pe twitrer am un cont insa, sa mi-l amintesc, ca il folosesc rar…

      Cetatean

      15/02/2011 at 8:02 pm

  19. Salutare Cetatene,
    Felicitari pentru postare, poate cineva acolo sus te urmareste. Si cum nu se poate nunta fara sluta, zic si eu ceva:

    Basescu in need for speed
    Cu uslasii vaslind in arid
    S-au cununat, dar fara acte
    Semnand c-un biberon cu lapte
    Uniunea a ramas insarcinata
    Pe la vara copilul asteapta
    Dar pan’ atunci s-or parui
    Foamea mai tare ii va razbi
    Intr-a cincea a accelerat
    Pe ei baietii s-au … usurat
    Prinsi cu chilotii in vine
    Incep pe rand ca sa lesine
    Motanul a tras una sanatoasa
    De a data pe toti afara din casa
    Acum divortul e asteptat
    Copilul va fi a..bandonat

    Creanga

    15/02/2011 at 8:00 pm

    • salut @Creanga,
      sigur!!

      Theophyle

      15/02/2011 at 8:01 pm

      • Salutare Theophyle,
        Sigur ce? urmareste cineva sau divort si casa de copii?

        Creanga

        15/02/2011 at 8:07 pm

        • Nu, de ce?

          Theophyle

          15/02/2011 at 8:11 pm

          • Bine atunci, poate reusesti o intrevedere cu Sf Petru. 🙂
            O seara linistita!

            Creanga

            15/02/2011 at 8:22 pm

  20. Hai ca mi l-am amintit, e valabil.

    „CitizenPoliteia”.

    Cetatean

    15/02/2011 at 8:07 pm

  21. Pe facebook nu am, si inca nu imi fac. Deocamdata…

    Cetatean

    15/02/2011 at 8:07 pm

    • De ce?
      Poti sa ramai la fel de anonim cat esti si aici!

      Theophyle

      15/02/2011 at 8:12 pm

      • Iaca mi-am facut, ti-am trimis nu stiu ce dracie de cerere sa te adaug ca prieten sau ceva de felul asta.

        Cetatean

        15/02/2011 at 8:19 pm

  22. Postarea e foarte plăcută la citit şi are multe deschizătoare interesante la porţile orientării. Bravo, Cetăţene!
    Totuşi am câteva mici observaţii/completări, tot de orientare, pe viitor.

    Pentru Traian Băsescu nu are nicio relevanţă dacă puţoii troglodiţi, abia logodiţi, se vor fi cununat în această legislatură. Pretenţia sa nu mai poate fi satisfăcută decât -eventual- după viitoarele alegeri parlamenetare, întrucât acum, cu sau fără cununie religioasă şi/sau civilă, însurăţeii nu au voie să se pupe… cu funcţia de premier, oricum ar lua-o, decât cu încuviinţarea eternului suspendabil.
    Cefticăcatul de căsătorie nici la alegerile viitoare nu oferă certitudinea îndeplinirii criteriilor de performanţă în pat cu duşmanul.

    Acum, în eventuala vacantare a postului de premier, troglodiţii tot vor încerca să bată la uşa Palatului „Victoria”, să-şi adjudece aspiraţiile de căpşor de familie în devenire, după ce vor avea o discuţie pripită în pat cu motanul, la garsoniera confort spoit, deschisă non-stop la Grivco.

    Deocamdată, logodna-cununie aproape religiosă- doar de Doamne-ajută!- are nevoie de o majoritate de duşi cu duhul, amatori de mătănii parlamentare.

    Băşcăliosul

    15/02/2011 at 8:18 pm

    • Mister B, salut! 🙂

      Citindu-te mai sus, mi-a venit așa, un gând:

      «Să te ferească Dzeu de mișto-ul unui domn serios, învătat să le facă pe toate cum trebuie!» 😆

      oldhashu

      15/02/2011 at 8:28 pm

      • Salut, mărite Old! 🙂

        Băşcăliosul

        15/02/2011 at 8:40 pm

        • Salut, Mister B! 🙂

          Mă speriași!
          Cât p’aci să mă duc d’a berbeleacu” de pe tronu’ maririi! 😆

          oldhashu

          15/02/2011 at 8:52 pm

    • Referitor la Buldogul Vaselină, ca să nu repet, poate îţi spune ceva comenariul meu de la poziţia 41, pe blogul Norei:

      http://noradamian.wordpress.com/2011/02/14/masinaria/#comment-45520

      Băşcăliosul

      15/02/2011 at 8:34 pm

      • Buldog unsuros,
        Cu colții de os
        Dar osu’ đin caș…
        Primar de oraș
        Când s-o construi
        De s-o nimeri! 🙂

        oldhashu

        15/02/2011 at 8:47 pm

        • Hashule vrei sa-l trimiti in sonmaj pe Creanga? 🙂

          Theophyle

          15/02/2011 at 8:49 pm

          • No, nicigând, da’ parcă nu-i bine să-l lași să se culce pe o ureche! 😀

            oldhashu

            15/02/2011 at 8:55 pm

      • Bine l-ai mai citit! Omul asta laudat pentru duritatea si dintrobucatenia lui e al naibii de gumilastic. ba il sprijina, ba ju il sprijina pe Boc. Cred ca de asta si Basescu vrea neaparat sa il insurubeze pe Boc pe scaunul PDL, intrucit Blaga nu are curajul sa candieze impotriva lui. In plus, Boc are o mare calitate: nu le vrea raul reformatorilor. Ceea ce e foarte mult, in actualele conditii.

        Cetatean

        15/02/2011 at 8:48 pm

        • Aseară s-a prefăcut uituc, dezlegat de acea nuanţare a condiţiilor în care ar candida sau nu la şefia partidului, fiindcă i-a rămas în cap pofta ce-a poftit-o mereu la uns trupa proprie de vechituri.

          Băşcăliosul

          15/02/2011 at 9:00 pm

          • Ei las ca isi pune pofta in cui. Nu are in partid sustinerea pe care i-o crediteaza multi.

            Cetatean

            15/02/2011 at 9:26 pm

  23. Mister B, saluuuut si merci 🙂

    Hai sa le iau in ordine, intii cu mesajul cu care iti eram dator de dimineata, la comentariile mele despre CCr si CSM.

    Am spus asa: „Pentru juristii de profesie se pune acum o dilema: din moment ce decizia CCR privind ilegalitatea candidaturilor celor 3 este definitiva si general valabila, nu cumva instantele de drept comun ramin fara obiect de judecata?”.

    Evident, iti dau perfecta dreptate, cind scrii „Nu-i nicio dilemă juridică la soluţionarea contestaţiilor împotriva ilegaliştilor cu veleităţi cesemiste eterne.
    Instanţele de judecată au obligaţia să SE înveţe să respecte deciziile CCR-general obligatorii- adică nu doar pentru unii ciumă, iar pentru instanţe muma lor de Săndei!”.

    Perfect de acord! Cind am scris juristii de profesie, nu am vrut sa mai pun ghilimelele la „de profesie”, insa il vizam pe playboyul Sova si pe alti juristi ai PSD de la Spiru. Evident ca instantele de judecata nu au ce judeca. Eu am auzit pe unul in parlament, parca Ghise, spunind ca cei trei Sandei isi vor cauta dreaptate in fata instantelor, pentru ca li s-a incalcat nu stiu ce drept al omului! Mama lor de sandei, ei nu sunt oameni, sunt vipere, daca punem problema asa!

    A propos de situatia in care CCR zice una si instantele se fac ca ploua, avem taierea salariilor cu 25%. Instantele care au decis ca se incalca nu stiu ce drept de proprietate judeca cam asa: CCR se pronunta pe Constitutie, noi ne pronuntam pe jurisprudenta CEDO. Ca si cum CCR, cind examineaza legile in lumina Constitutiei si a jurisprudentei CEDO, e mai fraiera ca instantele inferioare. Aiurea! Exact cei care incalca legea tipa ca li se incalca drepturi. De aia am si spus ca nu trebuie lasat organismul care organizeaza alegerile (CSM) sa fie si cel care judeca eventualele contestatii.

    Cetatean

    15/02/2011 at 8:30 pm

    • Sigur, avem exemple de judecători orbiţi de abuzul lor de putere; asta nu înseamnă să fie tolerate în vreun fel, inclusiv prin superficialitatea legislativă.Poate noul CSM are altă viziune.

      Băşcăliosul

      15/02/2011 at 8:38 pm

      • salut cu respect, Băşcăliosule 🙂
        bine te citim 🙂

        Theophyle

        15/02/2011 at 8:51 pm

        • Salut, Theophyle!
          Eu am mai salutat azi pe-aici.
          Cum s-ar zice: toată ziua, bună ziua! 🙂

          Băşcăliosul

          15/02/2011 at 9:02 pm

          • Stiu dragule te-am citit.

            Din nefericire stau prost cu timpul si cu dialogul la comentarii. Ma omoara birocratia cu ONG-ul. Cel putin 2-3 ore in fiecare zi cu caciula in mana. Astia sunt mai rai ca Pilat din Pont 😦

            Theophyle

            15/02/2011 at 9:05 pm

      • Nu intimplator Basescu propunea scoaterea Inspectiei Judiciare de sub CSM:

        „Presedintele a sustinut ca este necesar ca Inspectia Judiciara sa fie mult mai independenta, eventual sa nu mai fie subordonata Consiliului. In momentul in care judecatorul Lidia Barbulescu i-a atras atentia sefului statului ca Inspectia nu este subordonata CSM-ului, ci este numai coordonata de Plenul acestei institutii, Basescu a raspuns taios: “Da n-ati vrea s-o lasati necoordonata?” (luju.ro, 5 ianuarie).

        Cetatean

        15/02/2011 at 8:53 pm

  24. Cit despre observatiile tale a propos de majoritatea parlamemtara, sunt perfect de acord si cu ele: Basescu consulta partidele, dupa alageri, in vederea desemnarii unui premier. Nici macar nu este obligat sa desemneze premierul propus de partidul cu 50+1, doar „consulta” partidele. Fraierii cred ca daca fac majoritate (la tribunal sau in parlamenent) la jumatatea mandatului, il pot forta pe Basescu la ceva.
    Nu il forteaza la nimic, pentru ca „consulta” nu inseamna „a se obliga”.

    Confortul spoit din garsoniera e altceva decit confortul de la Victoria Secret Service 😉

    Cetatean

    15/02/2011 at 8:37 pm

    • Medicamente… 😀

      oldhashu

      15/02/2011 at 8:48 pm

      • Ma gandesc ca ar trebui lasati sa vorbeasca; aflam si noi cate ceva 🙂

        ela

        15/02/2011 at 8:50 pm

      • ce medicamente – direct camasa de forta 🙂

        Theophyle

        15/02/2011 at 8:50 pm

        • Theophyle, să fim oameni, nu fiare… de călcat! (apud V Mușatescu)
          Mai ales cu cei disabilitați de politică…

          oldhashu

          15/02/2011 at 8:59 pm

          • hasule, chiar cred ca astia au nevoie de psihiatru. Nu psiholog – psihiatru!

            Theophyle

            15/02/2011 at 9:01 pm

            • Sigur, ăla cu dușuri reci și electroșocuri! 😀

              oldhashu

              15/02/2011 at 9:09 pm

      • Vine primavara, le-a dat „hormonii” la cap ca la motani.
        Daca ajung frustrații astia sa ne conduca vom emigra in masa.

        mar

        15/02/2011 at 9:00 pm

        • mar, easy! 🙂

          Sunt „adierile” prevestitoare de Saptamâna brânzii…
          Cum trece, cum le pică vitejia!
          Ce parcă pe vremea lui Bombo, am emigrat în Congo?
          Să se ducă ei, opt cu a brânzii nouă! 😦

          oldhashu

          15/02/2011 at 9:06 pm

          • Hasule ,nu vezi ca nu vor sa plece, se tin cu ghearele de scaune si privilegii.

            mar

            15/02/2011 at 9:13 pm

            • mar,

              Ghearele se mai și „taie”!

              E o scenă antologica in seria „Tom și Jerry” unde soricuțul il lasă pe motan fără „crampoane” într-un moment foarte greu pentru felină! 😀

              oldhashu

              15/02/2011 at 9:19 pm

  25. City, ai niste intrebari pe facebook 😆

    Theophyle

    15/02/2011 at 8:56 pm

  26. aaa, stai sa ma descalt, ca imi fug ochii in toate partile cu feisbucul ala! 🙂

    Cetatean

    15/02/2011 at 8:57 pm

  27. Buna seara, buna seara.
    @cetatene, cu plecaciuni,felicitari ptr post. Excelent.

    clemycali

    15/02/2011 at 9:08 pm

  28. salut, clemy! 🙂 Ce plecaciuni?! Multumiri pentru lectura si cuvintele frumoase.

    Cetatean

    15/02/2011 at 9:10 pm

    • Semn de respect citoyen. In plus, am ramas fixata de ieri de cand cu standing ovations ptr JDF.

      clemycali

      15/02/2011 at 9:14 pm

  29. Geoana si Ponta cred ca au jucat mult, in copilarie, jocul ala: „Nu te supara, frate!” 😀

    Galeata cu pixeli

    15/02/2011 at 9:13 pm

    • Geoana si Ponta se arata in toata splendoarea imbecilitatii lor.La mai mare copii. Asa se face diferenta intre oamenii de stat adevarati (Basescu) si inchipuiti.

      clemycali

      15/02/2011 at 9:16 pm

  30. Razvan, salut! Am vazut linjul, Basescu are in principiu dreptate, daca partidul nu se gindeste pe termen lung, adica 2012, isi vor pierde oameni si UDMR-ul va iesi de la guvernare.

    Sincer, nu vad UDMR-ul iesind de la guvernare cita vreme trebuie implementata Legea Educatiei si cita vreme ei fac presiuni pentru legea statutului minoritatilor.

    Astazi am vazut un Basescu cu multe mutari inaintea celor care se cred destepti. A produs efectele dorote, Crin si Ponta au reactionat emotional, fiind nepregatiti.

    Practic, azi a fost testarea pentru viitoarea schimbare a lui Boc, cind o fi ea. A putut observa reactiile si acum isi planifica in liniste mutarile. 😉

    Cetatean

    15/02/2011 at 9:29 pm

    • Exact. Eu cred ca Boc va fi schimbat relativ curand. Nu trebuie sa intre in 2012 cu Boc premier. Ar fi sinucidere curata. In umila mea opinie Boc trebuie inlocuit pana in iunie. de asta cred ca pledeaza ptr grabirea Congresului.

      clemycali

      15/02/2011 at 9:34 pm

    • UDMR-iştii, în afară de implementare, au şi de păzit Legea Educaţiei. 🙂

      Băşcăliosul

      15/02/2011 at 9:35 pm

      • Da mister B dar UDMR este gata sa sara din barca odata ce legile astea sunt implementate si votate. Si asta se va intampla cam in trei luni, exact termenul la care le-a spus Basescu pdlistilor ca sunt in pericol sa-si piarda majoritatea. Plus ca exista o parte serioasa a UDMR care nu are nici o durere fata de legea invatamantului sau a minoritatilor ci are o problema cu mersul justitiei. Asa ca domnii Frunda si Verestoy. Si din pacate ei sunt destul de influenti in Uniune.

        clemycali

        15/02/2011 at 9:38 pm

        • Pina in trei luni se va rupe ritmul dansului politic, Basescu ne este dator cu un proiect de revizuirea Constitutiei si cu o lege a votului prin corespondenta.

          Cetatean

          15/02/2011 at 9:40 pm

        • Clemi,
          Dacă nu vor vedea şi altele de păzit, n-o fi exclus să-şi schimbe barca, dar dacă o vor face vor pierde irevocabil mândria statutului trâmbiţat tot de ei, de partid serios în toate parteneriatele trecute.

          Băşcăliosul

          15/02/2011 at 9:54 pm

      • Da, asa este, nu numai implementarea, ci si esenta legii, adica interzicerea ocuparii functiilor dupa 65 de ani si pensionarea la 65 de ani. Totul e sa reziste Coalitia pina la toamna, cind la 1 octombrie inceteaza de drept contractele de munca ale dinozaurilor 😉

        Cetatean

        15/02/2011 at 9:39 pm

    • Salut

      da, cel mai probabil Base a facut niste simulari tactice azi

      razvan

      15/02/2011 at 9:36 pm

      • Simularile astea „tactice” cred ca se numesc /Isarescu-nu accept functia de premier, imi pare rau, domnule Presedinte/ 😉

        Galeata cu pixeli

        15/02/2011 at 9:43 pm

        • In armata se cheama exercitii tactice fara trupe 🙂 (pe bune). Ceea ce a facut se numeste diversiune si controlul apei in cada de baie. Vedem actiune + rezultatele in curand. Daca il dore pe Isarescu o facea mult mai simplu si mai subtil, nu cu toti ziaristii dupa el.

          Theophyle

          15/02/2011 at 9:49 pm

          • Mai exista un domeniu care foloseste ipoteze/exercitii tactice – cercetarile operationale care prin teoria jocurilor incearca obtinerea deciziilor optime.

            mar

            15/02/2011 at 10:17 pm

  31. Sebastian Lazaroiu:

    „Sunt mari probleme şi lucrul ăsta poate fi speculat de PDL. În primul rând, protocolul USL e foarte ambiguu. Faptul că ei menţin acest mister în privinţa funcţiilor înalte pe care şi le-au împărţit, de premier şi preşedinte, dă deja multe semne de întrebare. Este într-adevăr o înţelegere neparafată că Ponta trebuie să fie premier şi Antonescu preşedinte. Pe de altă parte, în protocol apare un algoritm de selecţie şi scrie negru pe alb: după nişte sondaje în mai-iulie se va stabili candidatul la funcţia de preşedinte, urmând ca premierul să fie din celălalt partid. Dar apare o contradicţie pentru că tot ei spun că vor să depună o moţiune în martie. Păi dacă vrei să depui o moţiune de cenzură în mod normal trebuie să fii pregătit cu un candidat la funcţia de premier, ori ei nu au aşa ceva. Dacă moţiunea chiar va avea succes şi vor fi în situaţia de a propune mă întreb pe cine vor puoune?„.

    Exact: astia din Opozitie sunt in fundul gol pina la vara, nu au deloc de gind sa dea jos Guvernul.

    Cetatean

    15/02/2011 at 9:47 pm

    • Ar fi hotărâţi să acceadă la guvernare, de foame insuportabilă şi mai ales la apariţia indiciilor certe ale revigorării economice- punctul decisiv de inflexiune, din care riscă prea mult să se reabiliteze puterea- iar uslaşii ar intra în degringoladă.

      Băşcăliosul

      15/02/2011 at 10:07 pm

    • Deci n-au fost simulari tactice, ci negocieri esuate. 🙂

      Galeata cu pixeli

      15/02/2011 at 10:02 pm

    • 😆

      Ștefan A.

      15/02/2011 at 10:05 pm

  32. impresia mea initiala era ca Base avea o schema in cap si se baza pe ceva, iar la intalnirea cu pdlistii si ceilalti cu care vorbise i-au dat flit
    dupa am citit ce a zis Cetatean si am zis ca totul fost premeditat
    acum iar ma intorc la prima idee, cumva intarita si de http://www.hotnews.ro/stiri-8305878-inca-razgandeanu-inca-infrangere-pentru-traian-basescu.htm (nu sunt 100% convins de ce zice tapalaga)

    razvan

    15/02/2011 at 10:12 pm

    • speculatie cap-coada!

      Theophyle

      15/02/2011 at 10:27 pm

  33. Cu un Vasile Blaga presedinte la PDL, cu Laszlo Borbley sef de facto in UDMR, cu Kelemen Hunor pe post de presedinte doar cu numele, presedintele Traian Basescu risca sa-si incheie rolul de presedinte jucator inainte de 2014

    http://www.hotnews.ro/stiri-8305878-inca-razgandeanu-inca-infrangere-pentru-traian-basescu.htm

    Sumbru

  34. Asta e cea mai importanta infrangere a lui Traian Basescu. E si infrangerea PDL-ului, care si-a decis directia.

    Galeata cu pixeli

    15/02/2011 at 10:16 pm

  35. Razvan, ma bucur ca nu sunt singurul. Sm citit articolul lui Tapalaga si mi se pare precipitat si eronat in multe aspecte. Sa explic.

    1. Basescu are intr-adevar in cap o schema, insa nu stim cu adevarat cind vrea sa o aplice, acum sau mai incolo.

    2. E adevarat ca a testat schema azi. Tapalaga spune ” Din informatiile HotNews.ro, din cei peste 50 de lideri prezenti, 47 au votat pentru [un premier independent]„.

    Aici e premisa de grund a lui Tapalaga, pe care eu as chestiona-o serios. Cum este posibil ca liderii din teritoriu sa voteze masiv, 94%, pentru un premier independent? Adica sa renunte liderii din teritoriu la verticala puterii care ii leaga pe toti de ministrul, de parlamentarul, de consilierul, de secretarul de stat provenit de la ei din colegiu si din organizatie? Cum sa renunte ei la legaturile politice pe care „omul meu de la Bucuresti” la are pina la virful Executivului, la seful partidului si la BPN? Exclus.

    Eu nu as pune asa pret si nu as construi o analiza pe informatia data de Tapalaga cu privire la cei 47 de presedinti de organizatie.

    3. Basescu a vrut sa testeze varianta cu premier independent, insa Coalitia nu e de acord, ceea ce era previzibil. Problema lui Tapalaga e ca ii atribuie rasucirea (fata de presedintii de organizatie) chiar lui Boc. Nu se poate pune pret pe declaratiile politice ale lui Boc.

    4. PDL inca nu vrea sa il schimbe pe Boc pentru ca nu au curaj sa isi schimbe liderul din fruntea Guvernului si prefera stabilitatea guvernarii unei vinzoleli constututionale. Insa asta nu inseamna ca Boc s-a razgindit. El este ecoul discutiilor din partid.

    Cetatean

    15/02/2011 at 10:21 pm

    • e posibil ca tapalaga sa fie sedus de simetria aparenta si sa forteze rationamentul
      dar daca e cum zice el, alegerile din pdl nu o sa iasa cum ne-am dori noi

      razvan

      15/02/2011 at 10:27 pm

    • excelenta postare, Cetatene,
      chapeau bas!

      si eu cred ca tapalaga s-a hazardat si s-a grabit.

      parerea mea este ca Basescu insusi il vrea pe Boc ca lider PDL si pentru ca pina acum Boc s-a ocupat de guvernare, acesta sa fie motivul ca doreste un premier altul decit Boc.

      sa aiba Boc timp sa se ocupe de Congres, de atragerea reformistilor, de realizarea unui nou board PDL, altul decit cel care include vesnica tripleta.

      nu am intels de ce blaga nu ar avea curajul sa candideze impotriva lui boc. ce-l opreste?

      skorpion

      15/02/2011 at 11:04 pm

      • Nu cistiga, de aia, si stie. Blaga se teme ca dracu de votul direct, nu poate convinge oamenii sa il aleaga. vezi Bucuresti 2008. iar la Conventia aleg delegati care nu il cunosc personal pe Blaga si nu au avut favoruri de la el, nu il aleg colegii din Parlament.

        Cetatean

        15/02/2011 at 11:08 pm

        • si daca Boc nu ar candida, atunci blaga de ce ar candida?
          deci este vorba de altceva.
          boc este mai bun in fata propriilor membri PDL decit blaga?

          skorpion

          15/02/2011 at 11:12 pm

          • Da, este.

            Cetatean

            15/02/2011 at 11:29 pm

      • merci pentru aprecieri 🙂

        Cetatean

        15/02/2011 at 11:08 pm

  36. yo cred ca de fapt e ..saptamana glumelor.e posibil ca marineru sa si batut nitel joc de „analistii” indubitabili de la irtv sau spalatoria lu”felix?uite asa .le a dat subiect de discutie.ba ca schimba premieru.ba ca regina e marica.as paria ca blaga are un rol dat de basescu si l joaca la perfectie.

    zigzag

    15/02/2011 at 10:32 pm

  37. ps: daca Boc va juka rolul lui tariceanu..care din „moliceanu” a devenit Tariceanu luptatoru’ contra Base?mai concret: base cere demisia lui boc.partidu ii zice lu’ boc: nu !nu demisiona!boc..zice: ok ! nu demisionez.partidu” mi o cere:))si uite asa base redevine erou al clasei muncitoare care va lupta contra lu” mos debila si tonta si contro lu”boc nerecunoscatorul.iar la tv se vor duela in direct cam pe la 18 19 base cu boc ..iar milogii din psd pnl vor sta sa comenteze :cine are dreptate base?sau boc?noi tinem cu boc– ca pe vremurile „calin file de poveste”:))electoratul lui basescu va ramane pe loc repaus.dar electorul anti basescu va gasi un nou luptator impotriva dictatorului:)) -pe boc.omuletul e simpatic.a marit acum pensiile.daca a jucat teatru cu „criza economica” sigur a pus ceva deoparte si incepe sa dea la popor.azi la pensii maine la salarii .ponta si crin nu ofera nik palpabil la popor..asa ca BOC ii va face praf la alegeri.inclin sa cred ca viitorul presedinte al Romaniei va fi..dl BOC!

    zigzag

    15/02/2011 at 10:40 pm

  38. Razvan, deocamdata alegerile sunt inca departe. Trebuie sa nu uitam un lucru: este posibil (si eu cred asta) sa existe sau sa inceapa se se manifeste o fractura intre liderii de organizatii ale PDL si parlamentari.

    Acest lucru l-am suspectat de cind Basescu, dupa votul pe cazul Pasat, a spus in interviul TVR ca vrea sa se intilneasca cu toti presedintii de organizatii locale. Sa presupunem ca informatia lui Tapalaga e corecta si ca 47% vroiau premier independent si erau de acord cu schimbarea lui Boc (ceea ce eu nu cred). Insa cred ca presedintii de organizatii sunt mai sensibili la ce spune Basescu.

    Citesc tocmai acum ca Nicusor Paduraru (deputat Iasi) i-ar fi spus lui Basescu: „Cel mai bun raspuns a fost votul din Camera deputatilor cand am numarat ca nu avem voturi. Daca putem sa raspundem de ce nu am avut azi voturi, de ce s-a ajuns la asa ceva, atunci avem raspuns la multe intrebari”.

    Intre liderii de organizatii locale si parlamentarii care isi tem scaunele si privilegiile, pare ca exista o ruptura. Primii sunt ingrijorati cu privire la alagerile din 2012 (Basescu a spus: „Ceea ce eu am discutat cu presedintii de organizatii judetene a fost care este calea. Plecand inclusiv de la premisa unui nou guvern cu un nou Guvern ca solutie de relansare a increderii”), parlamentarii au inceput sa aiba o constiinta de clan, manifestata mai ales la voturile ca cel pe cazul Pasat, cum spune si Paduraru.

    Un blogger pesedist relateaza o discutie a doi parlamentari PSD. Nu stiu daca e reala, insa presupuneti ca ar fi, ea pare veridica: „”Aşa ne trebuie! Noi stăm ca fraierii şi le votăm porcăriile.”, a exclamat un deputat ardelean, în timp ce un coleg senator era mai blazat: „Lasă frate că economia duduie. Nu ai auzit ce ne predică piticul atomic? Să mor eu dacă nu în câteva luni o să cerem azil în Albania ca să nu ne omoare oamenii pe stradă”.

    Prin urmare, eu deduc urmatoarele:

    – Basescu a avut in cap o schema. Nu stim cit de mult a vrut sa o aplice chiar azi, pentru ca nu te duci asa, pe fata, la BNR ca sa propui unui individ sa devina PM.

    – Presedintii de organiatii par mai sensibili la ce spune Basescu decit parlamentarii. Nu cred ca vor un premier independent.

    – parlamentarii nu vor schimbarea lui Boc pentru ca altfel se tem ca incepe caruselul si lor nu le place nici independentul (care cere ministere cu tehnocrati), nici spaima de a atirna de un vot de investitura.

    – este foarte posibil ca Basescu sa fi facut teste, si testele sa iasa destul de nerelevante pentru ce vrea el. Coalitia vrea un premier politic, el il vrea pe Boc degrevat de Guvern si pus presedinte al PDL.

    – pe 19 februarie la PDL trebuie sa aiba loc un Consiliu National de Conducere, care va adopta principalele schimbari ale statutului ce vor fi supuse Conventiei nationale. Ne dam seama mai bine atunci din ce parte bate vintul.

    Cetatean

    15/02/2011 at 10:48 pm

  39. daca este adevarat ce raporteaza EVZ.ro („Ce vreţi în viitor? Să reporniţi guvernarea şi să urmăriţi creşterea partidului, care sunt soluţiile? Menţineţi actuala formulă şi în două-trei luni nu aveţi susţinere şi o să veniţi la mine şi eu o să vă spun că-mi pare rău. Gândiţi-vă că toţi parlamentarii au aşteptări şi-şi pun problema ce vor face peste doi ani. Dacă nu faceţi analiza aşa, nu aveţi nicio şansă”, le-ar fi spus Băsescu democrat-liberalilor), atunci se impun doua observatii:

    – 1. Basescu a aruncat bomba peste PDL si asteapta sa explodeze. Asta inseamna sa realizeze ca daca nu fac ce le spune el, pierd majoritatea.

    – 2. Intre timp, se pot decanta relatiile din partid, intre teritoriu si parlamentari.

    Trebuie insa spus ca actualmente parlamentarii PDL devin din ce in ce mai inerti la apelurile lui Basescu 9cazul Pasat) Insa alegerile in PDL sunt in miinile delegatilor din teritoriu.

    Cetatean

    15/02/2011 at 10:58 pm

  40. http://www.ziare.com/basescu/emil-boc/vezi-ce-au-vorbit-basescu-boc-si-parlamentarii-pd-l-1075669

    Exacft ce spuneam. Inertia e la parlamentari, teritoriul e mai deschis. Iar Boc e la fel: loial. Inainte de a discuta cu grupurile parlamentari si cu organizatiile, Basescu a discutat cu el.

    Cetatean

    15/02/2011 at 11:01 pm

  41. „Potrivit acelorași surse, amânarea înlocuirii lui Emil Boc a fost solicitată de către UDMR, care dorește mai întâi să-și rezolve problemele interne”.

    Asta era evident. Insa si mare parte dintre PDL-istii din Parlament ar mai vrea sa o duca tot asa, cu Boc asumind legi si ei votindu-l scapat pe Pasat.

    Cetatean

    15/02/2011 at 11:11 pm

  42. dadeau la antena 3 niste inregistrari de la intalnire, poate apar si in forma scrisa

    razvan

    15/02/2011 at 11:16 pm

    • mi-a picat fisa, erau aceleasi chestii pe care le-ai citat

      razvan

      15/02/2011 at 11:21 pm

  43. Cetatean, marea batalie o sa fie electorii la congres
    are Basescu oameni in pdl sa rezolve aspectul asta?

    razvan

    15/02/2011 at 11:18 pm

  44. razvan, asta e marea dilema: delegatii PDL din teritoriu. La ora actuala, taberele par relativ echilibrate, insa mai sunt filiale unde se vor desfasura alegeri pentru desemnarea presedintelui de filiala si acesta decide delegatii. In functie de ce mai aud din teritoriu iti voi da de stire, stau cu ochii pe citeva filiale care imi pot sluji drept indicator.

    Cetatean

    15/02/2011 at 11:29 pm

  45. O analiza mai echilibrata si mai aproape de realitate:

    http://www.romanialibera.ro/actualitate/politica/ultima-runda-pentru-taberele-din-pdl-216872.html

    „Surse participante la întâlnirea preşedintelui cu parlamentarii PDL susţin însă că numele tehnocratului favorit pentru funcţia de premier nu se află printre reprezentanţii BNR. Pe de altă parte, înlocuirea lui Emil Boc este aproape sigură, din moment ce tratativele din ultima perioadă i-au „destabilizat poziţia”, după cum a apreciat unul dintre senatorii PDL”.

    Si eu cred ca e o chestiune de timp si ca Boc pina la urma isi va da demisia. Basescu nu il va pune in nici un caz pe Blaga premier, a spus-o clar, si PDL-ul stie asta, nu schimbi presedintele cu secretarul.

    Cetatean

    15/02/2011 at 11:34 pm

  46. Va las, trebuie sa ma duc. Va urez noapte buna si va multumesc pentru comentarii 🙂

    Cetatean

    15/02/2011 at 11:36 pm

  47. ce e absolut clar pentru că e verificabil, spre deosebire de speculaţii, e că problema nu e la PDL, ci la UDMR: viitorul preşedinte al UDMR a spus că nu vor premier independent
    cum a spus şi Băsescu: „Un premier independent poate fi o solutie, dar nu cred ca va fi sustinut in coalitia de guvernare”

    bineînţeles, noi preferăm să croşetăm scenariile noastre faptelor evidente care n-au nevoie decît să fie luate în seamă
    cum ne-am dovedi deşteptăciunea dacă am culege pur şi simplu faptele?

    a

    15/02/2011 at 11:40 pm

  48. Theo este superb articolul tau ! Mi-a facut mare placere sa il citesc.
    Uite vezi, de aceea imi place mie de Base…cu el nu ma plictisesc niciodata ! :)) Aia cu need for speed este exceptionala ! Felicitari !

    alexa

    15/02/2011 at 11:57 pm

    • Postat de @Cetatean de data asta!

      🙂

      skorpion

      15/02/2011 at 11:59 pm

      • ?????

        alexa

        16/02/2011 at 12:03 am

        • Nu Teofil a scris acest articol, ci minunatul nostru @cetatean.

          skorpion

          16/02/2011 at 12:11 am

          • Scuze, nu am fost pe faza ! Atunci felicitari Cetateanului ! 🙂

            alexa

            16/02/2011 at 12:19 am

  49. Am citit ce scrie Tapalaga.
    Era mai bun in trecut dl Tapalaga, articolul este parca ar fi avut norma de munca … vede crengi si ceva copaci, fara pic de padure … nu se leaga … se ocupa de o perioda prea scurta de timp (3-4 zile) … 😦

    Articolul acesta nu este reusit 😦

    Chapeau pentru Cetatean 🙂

    CFG

    16/02/2011 at 12:10 am

  50. […] See the original post here: Băsescu: Need for Speed! […]

  51. Previzibil dar era CNC nu Congres 🙂

    http://www.hotnews.ro/stiri-ultima_ora-8306219-amana-congresul-sambata.htm

    Intai negociaza, apoi formalizeaza …

    CFG

    16/02/2011 at 12:26 am

    • Ce 26 ? Sa il amine pe 29 Februarie ! 🙂

      Un tanar de stanga

      16/02/2011 at 12:59 am

  52. Buna dimineata
    http://www.puterea.ro/download/docs/social.pd
    ce ziceti de asta ?

    ela

    16/02/2011 at 6:51 am

  53. Buna Dimineata,
    Postare noua 🙂

    Theophyle

    16/02/2011 at 8:43 am

  54. sa-i refuze pe USL sau cum se intitlueaza alianta penala, de la guvernare pentru motivul ca nu-s cununati este o prostie, si nu tine. din cate stiu actuala majoritate guvernamentala nu e luata cu acte. daca boc a putut guvena in alianta fara acte de la tribunal asa va putea guvena si antonescu sau ponta.

    TANO

    16/02/2011 at 3:44 pm

    • E o prostie ce spui tu, stimabile!
      Unde ai văzut (sau unde vezi) majoritatea de nerefuzat şi mai ales după ce regulă ştii, înainte de acordarea încrederii unui guvern – format de candidatul desemnat pentru funcţia de premier – că are sau nu susţinerea unei majorităţi, din moment ce parlamentarii nici nu şi-au exprimat votul de încredere sau neîncredere?

      Băşcăliosul

      16/02/2011 at 8:55 pm


Comentariile sunt închise.