Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

O quam cito transit gloria mundi

Hosni Mubarak s-a nascut la 4 mai 1928, in satul Kafr-El-Meselha din delta Nilului.  Fost pilot, din 1950 a pilotat avioane rusesti de tip Ilyushin Il-28 si Tupolev Tu-16, a ajuns pana la gradul de Maresal al Aerului la inceputul anilor ‘80. Mubarak a fost formal preşedintele republicii din 14 octombrie 1981, urmându-i în funcţie lui Anwar El-Sadat, dupa atentatul care i-a curmat viata acestuia. Mubarak a fost ranit in acest atentat. Mubarak si-a impus reforme, unele din ele extrem de importante si care, de facto, au transformat Egiptul intr-o putere regionala in Orientul Mijlociu.

Egiptul operează după reformele din 2005, sub un sistem prezidenţial multipartit, unde puterea executivă este împarţită între preşedinte şi prim-ministru. Alegerile prezidenţiale şi parlamentare sunt organizate în mod frecvent, ultimele fiind ţinute în 2005, dar ca în toate statele arabe ele sunt formale, regimul politic fiind o dictatură a unui singur partid. Partidele minoritare (simulacrul politic al democratiei Egiptene) au dreptul să propună candidaţi în alegeri doar în măsura în care sunt recunoscuţi de puterea politică, fapt care exclude atât reformatorii modernizatori şi secularişti, cât şi partidele islamiste.

Contrar statutului de stat-neangajat, Egiptul lui Mubarak este un pilon principal al politicii Americane in Orientul Mijlociu.   Desi profund pro-sovietic, Mubarak, fost pilot militar scolit in Rusia si absolvent al vestitei Academii Frunze din Moscova, a continuat politica predecesorului sau si s-a lipit de americani, constatand ca de la rusi nu mai are ce sa primeasca.

Avand in vedere ca a respectat intru totul termenii tratatului de pace cu Israelul, Egiptul a primit in perioada 1989-2009 de la SUA  19 miliarde de USD in echipament militar si inca 30 de miliarde de USD in ajutor economic. Daca luam in consideratie faptul ca Egiptului i-au fost sterse datorii de   aproximativ 25-30 de miliarde de USD dupa si pentru participarea la alianta impotriva lui Saddam  din primul razboi  Irakian (Desert Storm), Egiptul este cel mai mare beneficiar al ajutorului American din Orientul Mijlociu

Hosni Mubarak a transferat puterea azi, 11 februarie 2011, Vice Presedintelui, în urma unor îndelungi proteste.

Egiptul este patria ideologica a islamismului politic secular, reprezentat de Nasser si cel religios, care a a stat la baza radicalismului islamic actual (Hassan al Banna si Sayyed Qutub) – ambele isi au originile in Egipt. Fratia Musulmana (sau Fratii Musulmani –  al-ikhwān al-muslimūn) sunt probabil cea mai mare forta politico- religioasa din Egiptul modern. Intr-un conflict politic, dupa rasturnarea lui Mubarak, au multe sanse sa acapareze puterea politica din aceasta tara, dezastruos pentru  regiune si pentru Occident. Opozitia democrata, faramitata si plina de conflicte nu are nici o sansa impotriva curentului religios, reprezentat de Fratii Musulmani si de partidele religioase acolite.

Cred (si sper) ca vom asista la o perioada de tranzitie cand armata va prelua puterea. Perioada de “tranzitie” poate fi temporara sau definitiva, depinde de fractiunea militara care se va arata dispusa (si va putea) prinde “haturile puterii”.

Hosni Mubarak a fost un stalp al stabilitatii in regiune si un aliat loial al Statelor Unite. Din nefericire, Presedintele American Barak Obama s-a dovedit un bun activist al societatii civile si un mai putin bun Presedinte al Statelor Unite. Caderea in hosul “Tunisian” a Egiptului poate fi catastrofala si poate trage dupa ea si majoritatea statelor din Golf, inclusiv Arabia Saudita.

120 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Prostul blogului e din nou primul. 😆 😆

    Ștefan A.

    11/02/2011 at 8:14 pm

    • de ce omule? esti cel mai harnic 😆

      Buna Seara Stef 🙂

      Theophyle

      11/02/2011 at 8:20 pm

    • Victore de obicei baiatul scrie bine.

      Astazi bate campul intr-o veselie. Cand nu sti ceva nu scri despre acel ceva si faci umplatura cu cinism. Este exact felul in care un om serios nu are voie sa scrie!

      Theophyle

      11/02/2011 at 8:24 pm

  2. Salut Theophyle 🙂
    De acord cu tine ! dar nu sunt de acord cu multi altii . Nu ma refer la CTP rivolutionarul care scuipa acum televizorul pe dinauntru (noroc ca are ecran ca mi-ar murdari mocheta ) 🙂 ci la altii
    Angela Merkel: demisia lui Mubarak este „o schimbare istorica”
    hehehe
    a gresit
    demisia lui Mubarak este „o schimbare isterica” zic eu
    🙂 🙂

    Un tanar de stanga

    11/02/2011 at 8:23 pm

    • Exact, CTP-ul va fi invitat de „fratie” sa faca o excursie pe la piramide si Merker crede ca istoria se scrie intr-o zi!

      Theophyle

      11/02/2011 at 8:25 pm

  3. Salut 🙂
    Am inteles ca alde Obama e absolvent al unei universitati faimoase. Cum naiba poate fi atat de batut in cap? Nici macar nu mai e tanar, ca sa vorbim de idealuri, bla, bla…Unde a trait asta? Exista posibilitatea sa i se dea vant inainte de sfarsitul mandatului pe motiv de incompetenta?

    Diana

    11/02/2011 at 8:27 pm

  4. Citeva nelamuriri care sper sa fie explicate de cineva.
    1- de ce armata se implica in tarile musulmane ? (si in Turcia , armata este garantul laicitatii statului )
    2- De ce avem maresali , super generali cu 4 stele in armate care nu sint in nici un caz la nivel cantitativ/calitativ cu USA , Rusia , China ?
    3- Ce va urma in Egipt ? O tranzitie catre un nou regim (speram mai democratic ) sub supraveghere militara ?
    4- Lipsa locurilor de munca , coruptia , nepotismul sint principalii inamici ai Egiptului de azi dar si a democratiei mioritice . 🙂

    Ștefan A.

    11/02/2011 at 8:27 pm

    • Democratie la musulmani e „wishful thinking”. Nu vazusi ca „islam” inseamna supunere?
      La turci cred ca implicarea e de la Ataturk citire. Chit ca guri rele grecesti spun ca Ataturk era alcoolic si de aici laicizarea statului 🙂
      Tocmai in armate de fatada inflatia de generali e mai mare. La noi, in America de Sud, etc…
      Sper ca, vorba lui Gamer, armata din Eghipet sa n-aibe turban si sa intepeneasca intr-o vesnica tranzitie…

      Diana

      11/02/2011 at 8:33 pm

    • 1. In turcia numai este au schimbat constitutia acum 6 luni. Se presupune ca in armata sunt mai putin corupti, si au forta de a impune norme de un fel sau altul.

      2. Armata Egiptului este o armata mare si bine echipata. Area aproape jumatate de milion de soldati.

      3. Nu va fi niciodata democratie. Va fi sau o teocratie ca in Iran sau o dictatura militara, imbracat in civi , exact ca pe timpul lui Mubarak

      Theophyle

      11/02/2011 at 8:35 pm

      • 1.forta e data tot de m4, m16, m16a2, etc.

        2.vezi 1. o fi coincidenta. probabil 🙂

        3.mai degraba va fi un copy-paste Libia. ori Siria.

        Gamer

        11/02/2011 at 8:52 pm

  5. Turcul de la externe:
    va permite crearea unui nou sistem care sa raspunda cererilor strazii,:) 🙂 a declarat seful diplomatiei turce,
    adica -unu: vrem salam si doi: moarte necredinciosiIor

    Da apropo, dle prim ministru , la voi in Turchia sistemul raspunde cererilor strazii ???? mai ales cind iese kurzii pe strada ? ca armeni nu mai aveti de 80 ani.

    Un tanar de stanga

    11/02/2011 at 8:28 pm

    • TDS 🙂
      tu nu pricepi cum sta treaba cu neo-otomanii asta. Las ca o sa-i primeasca Merkel cu clasa. Sa vada cum stam cu istoria!

      Theophyle

      11/02/2011 at 8:31 pm

  6. M-a impresionat felul in care ministrul apararii Tantavi a salutat martiri
    Va conduce CSAT-ul lor
    Am senzatia ca Suleiman e iesit din carti? -bbc

    ela

    11/02/2011 at 8:32 pm

    • ela uita-te la sfarsitul articolului meu de acum 10 zile.

      https://theophylepoliteia.wordpress.com/2011/01/27/mubarak-ultimul-faraon/

      Theophyle

      11/02/2011 at 8:37 pm

      • Asta spuneam la sfarsitul postarii trecute: nu ne-a spus Theophyle…? 🙂
        Profetia cred ca ti s-a adeverit:
        NYT „Egypt’s Supreme Council of the Armed Forces: Statements and Key Leaders
        Egypt’s military leaders have announced in statements and televised meetings that they will “maintain the homeland” and meet the demands of protesters. President Hosni Mubarak transfered power to the military on Friday.”

        ela

        11/02/2011 at 8:39 pm

  7. Salut Theophyle!

    La egipteni armata nu a tras în populație. Mă uit pe BBC News și demonstranții laudă chestia asta. Remarcabil!

    Ai noștri – de la comandanți la soldați – s-au conformat ordinelor și au deschis focul. Apoi au ars cadavrele noaptea, ca mișeii.

    Apoi am avut o alta dovadă de solidaritate socială românească: un om de omenie, zâmbitor de jur împrejur, a chemat niște oameni necăjiți, minerii, să rupă din bătaie bucureștenii cu ochelari. Plus oricine, inclusiv vreo femeie însărcinată care a avut ghinionul să fie prin preajmă.

    S-au conformat, că așa e poporul român, harnic și primitor.

    Felicitări egiptenilor! Trebuie să ne reamintim că avem multe motive să ne fie rușine că suntem români!

    sym

    11/02/2011 at 8:36 pm

    • @sym
      nu are legatura
      wait&see
      de ce sa ne fie rusine
      nemtii au ars 6 mio si nu le e rusine
      si-au asumat trecutul
      francezii au distrus tot in 1789(eu zic ca au fost mai radicali decit comunistii) si nu le e rusine
      si citi si citi…

      intamplator

      11/02/2011 at 8:52 pm

      • @intamplator

        Eu mă simt umilit de fiecare dată când mă întreabă cineva „where are you from?”.

        Modul în care s-a desfășurat această revoluție egipteană îmi întărește convingerea că poporul român este un popor de tip „bottom feeder”. Sigur, vorbesc de majoritate, nu de elita (morală). De marea majoritate.

        sym

        11/02/2011 at 8:57 pm

        • Salut Sym
          Am vazut ceva coclauri, niciodata nu mi-a fost rusine ca sunt roman.
          I am from ROMANIA.

          Creanga

          11/02/2011 at 9:28 pm

        • @sym

          niciodata nu am ascuns ca sunt roman;ba chiar in 99 cind haita lu alde cozam venea spre bucuresti iar vadim exulta eram undeva in europa la ultimul interviu cu ceo companiei care tocmai decisese sa deschida o filala in ro si m-a intebat:de ce as investi in ro
          i-am spus simplu:pt ca in ro sunt mai multi oameni caine decit ce vedti dvs la teve sau cititi inziare
          am plecat din filiala,dar am ramas prieteni;acum e filoroman

          intamplator

          11/02/2011 at 10:18 pm

          • ca mine nu caine

            intamplator

            11/02/2011 at 10:19 pm

            • 🙂 Oau! Bine ca ai corectat ca se intelegea ca Romania e sat cu multi caini.

              Creanga

              11/02/2011 at 11:23 pm

  8. Si de potomaci 🙂 🙂 ce sa zic :
    These things happened and they changed the world… …and then we fucked up the end game.
    we potomacii = CIA BIDEN H CLINT0N 0BAMA

    Unde e G W BUSH ? o sa-l regretati, desteptilor cum il regret eu pe McCain !
    Hai ca m-am racorit 🙂

    Un tanar de stanga

    11/02/2011 at 8:36 pm

    • Mi-e dor de Bush fiul. Asa cum a fost el 🙂

      Diana

      11/02/2011 at 8:38 pm

    • Tolomaci ai vrut sa zici!

      Theophyle

      11/02/2011 at 8:39 pm

    • nu esti singurul
      dar in 2008 daca erai pro mccain in us era ca si cum ai fi spus in 90 in ro ca ai fost securist

      intamplator

      11/02/2011 at 8:43 pm

  9. si totusi cum se traduce titlul/
    eu am facut realul si m-amm oprit dupa doi ani de latina la ” sic tranzit gloria mundi” si silva/ae/am/e

    intamplator

    11/02/2011 at 8:41 pm

  10. Aveti o postare buna scrisa de mine si aici :

    http://cursdeguvernare.ro/lumea-noua-si-puterea-ierbivorilor.html

    Theophyle

    11/02/2011 at 8:41 pm

    • buna ziua theophyle
      te citesc de ceva vreme. cartea „fascismul liberal” (johan goldberg, polirom) explica cine e obama si cine e draga de hillary

      emanuel bogdan

      11/02/2011 at 8:50 pm

  11. recomand cartea „Fascismul liberal” jonah goldberg editura polirom. De acolo se pot intelege multe despre ceea ce se intampla si despre Obama si in special depsre draga de Hillary….

    emanuel bogdan

    11/02/2011 at 8:42 pm

    • Salut bogadan,
      Multumesc. Am citit cartea lui Jonah si stiu exact cine este dna respectiva si care sunt jocurile ei.

      Theophyle

      11/02/2011 at 8:53 pm

  12. Tara Romania a ajuns in un hal ……
    Posibil ca astia sa fie icoane de succes in viata ? Care mai si bat cimpii mental ?

    http://www.adevarul.ro/actualitate/politica/Becali-Dan-Diaconescu-presedinte-premier_0_425358036.html

    Ștefan A.

    11/02/2011 at 8:42 pm

    • trebuie si aia sa umplespatiul cu ceva
      cind se termina cu astia vor scrie
      piticul porno & sexy braileanca presedinte&pm

      intamplator

      11/02/2011 at 8:46 pm

      • Salutare,
        pm?? nu vreau sa ma gandesc ce poate insemna, mai ales langa asa nume….

        Creanga

        11/02/2011 at 9:12 pm

        • cred ca ar ” PERFORMA ” MAI BINE DECIT ANTONESCU SAU PONTA

          intamplator

          11/02/2011 at 10:21 pm

    • orice vot rupt de la USL este OK!

      cinic

      12/02/2011 at 10:05 am

  13. Si kakanarii de shwitzeri helvetici, declara ca au poprit banii lui Mubarak .
    Adica nu au refuzat sa ii primeasca la ei in banci…. si acum i-a apucat constiinta . magarii !

    Apropos bai helvetienilor. Daca vine unul cu cap de roman militian 🙂 si cu voce de pisika si zice ca il cheama felix, sa nuuuuu iiiiii daaaaati banii lui Mubarak. Ca ati mai facut greseala asta acum 20 ani si i-ati dat banii altui dictator, si nu mai scapam de asta cit ii haul 🙂 🙂 🙂

    Un tanar de stanga

    11/02/2011 at 8:51 pm

    • @tds
      stati linistit
      de mult banii-daca sunt- stau in dubai
      numai rusii&ex urss si ceva africani ii mai tin acolo
      banii lui ceausescu:daca s-a luat din valua ,nu era a lui ceausescu,era a tarii
      ala nu a avut conturi personale

      intamplator

      11/02/2011 at 8:55 pm

      • Aista are scoala de la Frunze,nu-si pune oole intr-un singur cuib! Poate a luat si lectii de la felics,mai stii? 🙂

        ela

        11/02/2011 at 8:59 pm

      • gaura din dubai e si mai mare/adanca

        Gamer

        11/02/2011 at 9:13 pm

  14. si… cine esti tu theophyle?

    emanuel bogdan

    11/02/2011 at 8:53 pm

    • nu crezi ca esti prea curios pentru o prima intalnire? daca sti totul ce rost mai are sa ne citim mai departe!

      Theophyle

      11/02/2011 at 8:55 pm

      • imi cer scuze… eu te citesc de multa vreme pe mai toate site-urile tale… si exista un folder theophyle in masinaria mea…. nu scriu comentarii in general, dar, din punctul meu de vedere, cartea aceea este esentiala ca sa intelegem cate ceva din ceea ce traim si cum sunt multi ce comenteaza, poate reusesc sa ii conving sa o citeasca…

        emanuel bogdan

        11/02/2011 at 9:00 pm

        • poate am sa-i fac o recenzie in saptamanile urmatoare pe blogul literar. Dupa ce termin sa-mi recenzez cartile mele 😆

          Theophyle

          11/02/2011 at 9:06 pm

  15. Daca de la o ora de la transferare „fina” a puterii , Elvetia a bllocat conturile lui Mubarak si ale apropiatilor sai,inseamna ca e la bai la Sharm elSheik?

    ela

    11/02/2011 at 8:54 pm

    • a avut el timp sa vada exercitiul tunisian ca sa-si faca treaba cum trebuie. Banii sunt probabiul in cel mai sigur loc din lume.

      Theophyle

      11/02/2011 at 9:04 pm

      • Atunci ce au blocat helvetzii ? petty cash boxu ? maruntzishul ?

        Un tanar de stanga

        11/02/2011 at 9:06 pm

        • TDS, fi serios ei trebuie sa se dea bine cu noii dictatori. Fratea, frate, branza e pe bani 🙂

          Theophyle

          11/02/2011 at 9:10 pm

          • Da-i in ma-sa cu ciocolata lor. M-a mirat viteza de reactie. In cazul conturilor evreilor si banii nazistilor au asteptat 50 ani …. 😦

            Un tanar de stanga

            11/02/2011 at 9:13 pm

            • erau alte vremuri. mai romantice.

              Gamer

              11/02/2011 at 9:15 pm

          • si uite asa ajunge omul la concluzia ca bankingul este hotie pe fata..traiasca grota lui aladin sau salteaua dormeo dupa caz 😆

            emily

            11/02/2011 at 9:32 pm

  16. Theophyle,
    Cred ca tu ai un „glob de cristal” s-au ai citit in stele ptr. ca se potrivesc profetiile.
    Constat ca stai foarte bine la starategie si mai ales la geostrategie.
    Sper totusi sa nu se adevereasca profetia din ultimul paragaraf.
    Off topic. ca urmare a miscarilor din Prientul Mijlociu o crestere de 20 de EUR/to de grau in luna ianuarie.
    http://www.recolta.eu/evolutia-pretului-cerealelor-in-luna-ianuarie-2011/

    mar

    11/02/2011 at 9:20 pm

    • Erata: ca urmare a miscarilor din Orientul Mijlociu s-a inregistrat o crestere cu 20 EUR/to de grau

      mar

      11/02/2011 at 9:22 pm

      • hai sa-ti mai dau un pont astazi barilul este in jur de 102-106 USD in doua saptamani ajunge la 116-120

        Theophyle

        11/02/2011 at 9:30 pm

        • Daca Egiptul mareste taxa de tranzit pentru petrolierele care trec prin canal , face valuta pretioasa dar si pretul petrolului se indreapta catre stele . 🙂

          Ștefan A.

          11/02/2011 at 9:54 pm

        • Daca barilul se duce la 116 – 120USD lucrurile vor scapa de sub control pe mapamond.

          mar

          11/02/2011 at 10:07 pm

        • Asta apropie mai mult momentul cand combustibilii artificiali vor inlocui petrolul (cu toate urmarile.)

          Hronic

          11/02/2011 at 10:27 pm

  17. Cel mai sigur depozit de bani , in Singapore. 🙂
    Nu se accepta nici un fel de intrebari oficiale , neoficiale din partea altor tari privind proprietarii conturilor sau sumele din acestea.
    Nici macar din partea CIA , guvern USA , s.a.m.d. 🙂

    Ștefan A.

    11/02/2011 at 9:21 pm

    • acolo speli tu lingourile 🙂

      Theophyle

      11/02/2011 at 9:28 pm

      • se poate ca si depunatorul sa nu mai dreptul la intrebari dupa ce a depus banii la ei 🙂

        emily

        11/02/2011 at 9:37 pm

        • Salut emily
          Nu e banc . Au cel mai impenetrabil sistem bancar . Si fi sigura ca nu te fraieresc bancherii lor .
          PS . Sti cum au dezmembrat mega traficul de droguri astia din Singapore ? Pedeapsa capitala aplicata rapid ( aproape 10 ani non-stop ) a adus traficul de droguri in limitele decentei .

          Ștefan A.

          11/02/2011 at 9:42 pm

  18. @Buna seara, Theophyle! Este un fel de a spune buna…
    Eu sunt un pic trista, semn ca ma imbatranit.

    Apune lumea asa cum am cunoscut-o. Si vine o vreme cainoasa cu oamenii obisnuiti.
    Nici de dreapta, nici de stanga, pur si simplu furtuna si violente locale urmate de instalarea unor „lorzi locali” pe urmele unui imperiu ranit si cu conturile goale, care se retrage.
    Nu ai cumva un alt glob locuibil, ca vreau sa cobor din asta?
    Ce stii de batranul rege saudit, mai traieste?

    casandra

    11/02/2011 at 9:40 pm

    • Salut Casandra 🙂
      Mosu e bine asa spun sursele apropiatea. Problemele vor fi cu preturile petrolului. Cred ca in desert ca in desert. Cineva trebuie sa plateasca.

      Ai aici sursa cea mai informata din OM. Sunt fosti baietii cu ochi caprui din regiune dar sunr foarte bine informati. O mai dezinformeaza ei din cand in cand nu mai mult de CNN sau BBC:

      http://www.debka.com/article/20650/

      Theophyle

      11/02/2011 at 9:47 pm

  19. http://www.hotnews.ro/stiri-international-8294852-video-bataie-parlamentul-venezuelei.htm

    O dezbatere aprinsa din timpul sedintei de joi a Adunarii Nationale din Venezuela, forul legislativ al tarii, s-a transformat intr-o incaierare cu pumni si imbranceli intre deputatii puterii si ai opozitiei, relateaza Daily Telegraph.

    Ai nostri nimic, nimic?

    Creanga

    11/02/2011 at 10:01 pm

    • Ai nostri se scuipa mereu in vazul natiunii!!

      ela

      11/02/2011 at 10:02 pm

  20. salut & bonsoir,

    citesc, citesc, citesc

    🙂

    skorpion

    11/02/2011 at 10:02 pm

  21. Banuiesc ca odata cu abdicarea dictatorului, se vor ivi si printre egipteni sumedenie de revolutionari cu patalama care sa ceara tot felul de beneficii.
    Ba, se vor ivi si dizidentii, si taberele dintre intelectuali: intelectualii lui Basescu (vor avea si ei unul, probabil), „adica boierii mintii”, si tabara opusa, „oierii mintii”.
    Tocmai se vorbea de poprirea banilor lui Mubarak in bancile helvete; pai ce? ei nu au un Voiculescu?
    Si asa se trec toate.

    victor L

    11/02/2011 at 10:06 pm

    • … din generatie-n generatie
      din fii spre nepoate

      Gamer

      11/02/2011 at 10:16 pm

    • … hai să le dăm egiptenilor „the benefit of the doubt” 😛

      În cel mai nefericit caz Egiptul devine stat islamic, dar din ce văd, mi se pare puțin probabil. Armata a declarat că vor sprijini o tranziție si alegeri, sper să nu se răzgândească ca Iliescu cu FSN-ul.

      Sigur lucrurile n-au cum să fie roz, e prea multă sărăcie și îndobitocire și acolo, dar mă îndoiesc că e vreun alt popor care poate să reproducă jegul tranziției române, încununat cu securistul șobolan având nume de pisică, făcut președinte de senat … de către urmașii autodeclarați ai liberalilor care au murit prin pușcăriile comuniste.

      Trebuie un popor cu totul special ca așa ceva să se întâmple, unul fără memorie sau conștiință.

      sym

      11/02/2011 at 10:33 pm

    • prosti nu sint nici pe departe, ci TICALOSI!
      stiu ei de ce cer asta. chiar javre.

      skorpion

      11/02/2011 at 10:34 pm

      • neam cu bBuda!

        ela

        11/02/2011 at 10:35 pm

    • Cand prostia doare. Este un haos total in domeniu cred ca ar fi bomboana pe coliva. Astia se saboteaza singuri, juri ca au creierul spalat.

      mar

      11/02/2011 at 10:41 pm

    • titlul este inselator.

      ideea este chiar buna, in special pentru constructiile de la sate. recomand sa cititi si comentariile

      dana.o

      11/02/2011 at 10:47 pm

      • Buna la ce?In acest moment de bine de rau o autorizatie de constructie stipuleaza respectarea unui proiect.
        Ca in general proiectele sunt proaste, indiferent de domeniul industrial sau civil este o alta poveste, dar repet se respecta cat de cat un cadru legal.
        Ca arhitectii au introdus conoceptul „am borcanul/stampila” fac ce vreau este cauza generatoare de haos.
        In plus AC este o sursa de venituri la bugetele locale, nu mai spun de acorduri si avize ce se obtin in baza AC. Ca sa renunte la AC ar tb sa schimbe toata legislatia in domeniul constructiilor si procedurile pe foduri UE.
        O citez pe Ela „ori sunt prosti ori sunt prosti” si completez, sau au interes.

        mar

        11/02/2011 at 11:09 pm

        • cind te citesc ma gindesc la un drob de sare.

          uite ce comenteaza un cititor hotnews:
          „Este vorba de proiecte tip, realizate tot de arhitecti, pe care Min. Dezvoltarii le pune la dispozitia celor ce doresc sa-si construiasca o caza. Nu se elimina decat procedura autorizarii de catre Primarie, celelalte avize trebuie obtinute. Se elimina costul proiectului si taxa de autorizare(0,5-1% din valoarea investitiei).
          Ce vedeti rau in asta?
          Celelalte faze ale construirii vor fi obligatorii. La finalizarea constructiei o comisie va incheia procesul verbal de inchidere a lucrarilor si pe baza acestuia (impreuna cu proiectul) se va face inscrierea in Cartea Funciara.
          Unde e dezastrul?
          Fiecare persoana, functie de buget isi alege un proiect. Daca nu-i convine niciunul apeleaza la un arhitect si la obtinerea autorizatiei!
          Mi se pare o initiativa de bun simt!”

          ce mai vad eu in plus, ar fi o reglare a pietei. astfel se poate planifica de la bun inceput bugetul. costurile vor fi mai clare, ofertele in functie de fiecare proiect standard. piata se va regla mai frumos iar viata tinerilor care isi doresc o casuta va fi putin mai simpla.

          dana.o

          11/02/2011 at 11:23 pm

    • imbecili sinistri 😦

      Theophyle

      11/02/2011 at 10:42 pm

  22. ela

    11/02/2011 at 10:51 pm

    • Oare americanii au aceiasi parere?
      „Americanii sunt miscati de ceea ce se intampla in Egipt pentru ca asa suntem si noi ca popor.”

      Creanga

      11/02/2011 at 11:41 pm

  23. e limpede si simplu, Obama e razna! Omul crede sincer ca baga democratie in Egipt! Daca nu se gaseste vreun general talentat la alba neagra, sa puna mana pe manetute, o sa-l vedem ales desigur, liber si democratic, pe un Ahmadinejad 2. Si atunci sa vezi balul vampirilor! Urmasul lui Obama (daca mai castiga asta un mandat, mayasi au avut dreptate, 2012 e ultimul) va avea de curatat mult si bine. Dar prestigiul USA e maculat pe 20 de ani Iar eu mi-s fire optimista!

    emanuel bogdan

    11/02/2011 at 11:38 pm

  24. CLINONINA SI O-BAMÄ,

    fac politicä bolsevico-liberalä.

    sä vedetzi ce circ iese.

    cum fug egiptenii di egipt, cum vor fugii de muncä, si cä nu este de muncä.

    acum sä-l väd pe o-bamä, catzi lasä in america.

    theo

    11/02/2011 at 11:42 pm

  25. o-bamä, are o groazä de treabä de fäcut,

    dupä mine, nu face decat declaratzii.

    panä acum, cel mai slab presedinte american.

    theo

    11/02/2011 at 11:45 pm

  26. Salut!

    Credeti ca e posibil ca Mubarak sa fi fost tradat de armata?

    cafeacutaifas

    12/02/2011 at 12:02 am

  27. acu’ ca veni vorba despre autorizatii de construire (credeam ca ne dam cu presupusul despre Egipt), daca se aproba tampenia asta depusa de lepedei, sa se mai legifereze: operatiile tip (pana la nivel de transplant dar inclusiv by-pass) sa se faca de catre primarii. Nu se includ aici liposuctiile, silicoanele, injectiile cu botox. Accestea se vor face numai pe baza unui aviz special al Ministerului Dezvoltarii sau OUG. Acum ceva timp recunosteam spasit ca mi-e dor de Nastase. M-am inselat! Acum mi-e dor de Vacaroiu!

    emanuel bogdan

    12/02/2011 at 12:55 am

  28. din măreţele realizări ale unei mari puteri economice a lumii

    http://www.gandul.info/international/companii-chineze-acuzate-ca-vand-orez-din-plastic-7978242

    a

    12/02/2011 at 7:13 am

  29. dacă se poate face orez din cartofi, o să se facă şi cartofi din orez?
    🙂
    la cît orez au, chinezii ăştia sunt în stare să facă din orez orice
    şi bineînţeles că va fi mai ieftin decît originalul 🙂

    a

    12/02/2011 at 7:19 am

    • Neatza!
      Si piticii?

      Creanga

      12/02/2011 at 7:25 am

      • păi, Funeriu nu-i foarte înalt… e mai degrabă scund
        😀

        a

        12/02/2011 at 7:27 am

        • Nu pare a fi Mutulica, oricum, piticii sunt pe creierul lui Vadim.

          Creanga

          12/02/2011 at 7:30 am

          • ce, dacă eşti scund/mic/pitic eşti automat Mutulică? 🙂
            mai sunt şi alţi pitici înafară de Mutulică…
            (în plus, postul de Mutulică pare să fie ocupat de Boc. şi nu-i de rîs: pe el îl iubeşte Alba ca Zăpada cel mai mult 😆 )

            a

            12/02/2011 at 7:37 am

      • Vin si ei,Creanga. Nu-i vezi! Momentan sapa 🙂

        ela

        12/02/2011 at 8:08 am

    • Buna ziua – cu „concursul” Romtelecom a afurisiti!
      Postare Noua

      Theophyle

      12/02/2011 at 10:58 am

  30. buna dimineata
    a inceput in algeria
    cum media probabil se va muta acolo,egiptul va mai face probabil prima pagina inca vreo saptamina si dupa aia ,gata
    tunisia deja e uitata

    intamplator

    12/02/2011 at 9:45 am

    • Ei, la noi va mai fi pe afis cit timp Mubarak va mai putea fi comparat cu Basescu 🙂

      Un tanar de stanga

      12/02/2011 at 9:49 am

    • Buna dimineata. Pai presa are puterea de concentrare si de atentie a unui pestisor de acvariu.
      Intrebare: ce se intampla in Algeria ptr ca eu nu vad nimic pe televiziunile americane.

      clemycali

      12/02/2011 at 9:54 am

    • Am citit. Nici o bucurie. Algeria este practic sub dictatura militara din 1992 si a avut de indurat o insurectie islamista sangeroasa. Acolo nu e loc de nici un fel de interpretare: daca armata scapa situatia din mana ne trezim cu un Afghanistanul din vremea talibanilor la o azvarlitura de bat de Europa.

      clemycali

      12/02/2011 at 10:12 am

      • de ce nu zbiară Obama că poporul trebuie lăsat să se exprime şi-n Algeria, c-aşa-i în democraţie?

        a

        12/02/2011 at 10:27 am


Comentariile sunt închise.