Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

O zi obişnuită – 10 Februarie / “cu clasa la DNA”

Bună dimineata intr-o zi de joi. Astazi vom avea la Bucuresti o minima termica de  -3°C, si o maxima termica de  7°C, umiditate: 54-93%. Indicele de confort termic: – . Vreme frumoasa, senin.   Pentru alte orase, aici. Curs valutar BNR valabil azi: 1 EURO = 4. 2568  RON (+0. 0032 RON); 1 USD = 3. 1230  RON (+ 0.100 RON); 1 EURO =  1.330 USD; (-0. 0034). Gramul de aur 135.7636 RON  (+0.8650).

Exporturile, plus 28%. Ce va fi în 2011? Exporturile au crescut anul trecut peste aşteptări, cu 28% comparativ cu anul 2009, la 37,2 miliarde de euro, susţinute de cererea externă, însă perspectivele pentru perioada următoare nu sunt foarte favorabile, în opinia analiştilor. Deşi au avut o evoluţie bună în 2010, exporturile nu au reuşit să antreneze revenirea economiei care a continuat să se zbată în recesiune, în absenţa redresării cererii interne.Potenţialul exporturilor este limitat, având în vedere ponderea redusă a acestora în PIB, de circa 30%.Pentru acest an unii analişti anticipează încetinirea ritmului de creştere a exporturilor. Iar dacă în 2010 im­por­turile au crescut mai lent decât exporturile, pentru perioada următoare se anticipează inversarea situaţiei. „Pentru 2011 ne aşteptăm la o oarecare adâncire a deficitului, însă nu semnificativă. Faţă de valorile foarte mari înregistrate în 2007-2008, evoluţia deficitului comercial reprezintă o echilibrare şi nu implică riscuri pentru atractivitatea ţării în faţa investitorilor străini”, a spus Rozalia Pal, economistul-şef al Unicredit Ţiriac. În 2010 revenirea cererii pe pieţele străine şi cursul de schimb avantajos au adus o creştere nesperată a exporturilor. (Sursa:ZF)

Structura economiei româneşti. Cum contribuie fiecare sector la PIB şi care ar fi reţeta ideală pentru România ? De la cincinalele realizate în patru ani și jumătate, s-a ajuns la dezindustrializarea României. Expandată cu mari sacrificii, după modelul socialist al predominanței industriei grele (mașini, utilaje, chimie etc.) activitatea direct productivă a avut serios de suferit în ultimele două decenii. Pe de o parte, terenul pierdut odată cu revoluția tehnologică, pe de alta, tendința mondială de transfer al centrului de greutate în economie au modificat puternic structura Produsului Intern Brut (PIB). De la circa 46% din PIB în 1989, producția industrială a ajuns să reprezinte numai 32% în 1999, pentru a coborî la 23% în anul de maxim economic 2008. Citeste articolul pe Curs de Guvernare.

Argeş: Mandate de arestare pentru 32 dintre cei 35 de suspecţi reţinuţi pentru contrabandă cu ţigări. Tribunalul Argeş a emis mandate de arestare preventivă pentru 29 de zile pe numele a 32 dintre cei 35 de suspecţi reţinuţi în două dosare penale ce vizează infracţiuni de evaziune fiscală şi contrabandă cu ţigări. Într-unul dintre dosare au fost arestate preventiv 17 persoane, iar în celălalt 15 persoane. În cazul altor trei suspecţi, instanţa a dispus interdicţia de a părăsi ţara. Deciziile Tribunalului Argeş nu sunt definitive, putând fi atacate cu recurs, în termen de 24 de ore, la Curtea de Apel Piteşti. În cele două dosare penale au fost puse sub învinuire pentru evaziune fiscală şi contrabandă cu ţigări 71 de persoane. Potrivit anchetatorilor, una dintre filiere se ocupa de comercializarea ilicită a ţigărilor aduse din Serbia, iar a doua de valorificarea celor provenite din Ucraina şi Republica Moldova. Printre învinuiţi se numără doi cetăţeni irakieni stabiliţi în Bucureşti, un poliţist din comuna Denta, judeţul Timiş, precum şi rudele unui poliţist din judeţul Argeş, potrivit purtătorului de cuvânt al Parchetului de pe lângă Tribunalul Argeş, Iolanda Drăguţ. Doi dintre învinuiţi nu au fost găsiţi în timpul descinderilor organizate la domiciliile lor, ei fiind în continuare căutaţi de anchetatori. (Sursa:Agerpres)

Şeful ANV a fost demis din funcţie. Radu Mărginean, şeful Autorităţii Naţionale a Vămilor, învinuit în cazul dosarului de la vama Halmeu, a fost demis din funcţie, a anunţat, miercuri, purtătorul de cuvânt al Guvernului, Ioana Muntean. Radu Mărginean, şeful Autorităţii Naţionale a Vămilor şi vicepreşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), a fost pus sub învinuire, miercuri, de procurorii DNA Oradea, pentru luare de mită în dosarul vama Halmeu. Funcţia de şef al ANV va fi preluată, temporar, de Viorel Comăniţă, directorul Direcţiei de Supraveghere, Accize şi Acţiuni Vamale din cadrul ANAF, a precizat purtătorul de cuvânt al Guvernului.Şeful Agenţiei Naţionale pentru Administrare Fiscală (ANAF), Sorin Blejnar, a fost convocat miercuri, la Guvern, de premierul Emil Boc pentru o evaluare asupra situaţiei din vămi în urma anchetelor DNA din ultimele zile. ANAF are în subordine Autoritatea Naţională a Vămilor (ANV). (Sursa:Agerpres)

Mugur Isărescu: Autorităţile pot sprijini IMM prin reducerea birocraţiei a controalelor excesive. Autorităţile statului pot sprijini IMM-urile prin reducerea birocraţiei şi a controalelor excesive, care generează corupţie, a spus miercuri guvernatorul Băncii Naţionale a României, Mugur Isărescu, în cadrul unui seminar care analizează statutul IMM-urilor de motor al creşterii economice. Guvernatorul a mai subliniat că este necesar ca autorităţile să renunţe la controalele excesive, care pot conduce şi la creşterea corupţiei. Mugur Isărescu a mai amintit că firme mari, ca Apple şi alte firme din Sillicon Valley, au început ca IMM-uri, iar în România, printre exemplele de acelaşi gen, se numără Mobexpert sau Dedeman. Ponderea creditelor neperformante generate de IMM-uri a crescut de la 1% la 10% în ultimii doi ani, faţă de 2,5%, în cazul firmelor mari, a declarat miercuri guvernatorul Mugur Isărescu, în cadrul unui seminar despre calitatea IMM-urilor de motor al economiei. Un avantaj al societăţilor mari este că pot supravieţui şi dacă fac greşeli mari, dar IMM-urile ajung la faliment dacă fac astfel de erori.În 2009, 60% din cifra de afaceri a firmelor din România a fost creată de IMM-uri, iar în sectorul hotelurilor şi restaurantelor, cifra de afaceri a IMM-urilor reprezintă chiar 85% din total, a precizat Mugur Isărescu. (Sursa:Agerpres)

Secretarul american pentru Securitate Internă: Riscul unui atentat împotriva SUA, la cel mai înalt nivel după 11 septembrie 2001. Riscul ca un atac să fie comis împotriva Statelor Unite este „la cel mai înalt nivel” de la atentatele din 11 septembrie 2001, a declarat miercuri secretarul american pentru Securitate Internă, Janet Napolitano, în cursul unei audieri în Congres. Nu mai trebuie să spun că am efectuat multe progrese notabile pentru a face ţara noastră mai sigură împotriva terorismului după 11 septembrie, dar ameninţarea continuă”, a afirmat Napolitano, adresându-se unui grup de congresmeni. Într-un fel, ameninţarea astăzi este poate la cel mai înalt nivel de la atentatele care s-au produs în urmă cu aproape zece ani „, a adăugat ea. Atentatele de la 11 septembrie 2001 au provocat moartea a aproximativ 3.000 de persoane. Janet Napolitano, care era audiată de comisia pentru Securitate Internă din Camera Reprezentanţilor, a apeciat că al-Qaida „continuă să ameninţe Statele Unite, deşi resursele sale au fost slăbite”.În opinia sa, al-Qaida şi mişcările extremiste „pun din ce în ce mai mult accentul pe recrutarea de americani şi occidentali, însărcinaţi să comită aceste atacuri”.(Sursa:Mediafax)

Va urez o zi buna!

Written by Theophyle

10/02/2011 la 9:01 am

100 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Buna dimineata!
    Daca tot am mers cu clasala DNA, de ce nu i se alatura si „profesorii”,sau chiar „dirigintele”? Asa,dupa o documentare pe ultimii 10 ani!
    O zi frumoasa tuturor 🙂

    ela

    10/02/2011 at 9:17 am

    • salut ela 🙂
      sa speram ca vine si dirigintele. Cred ca se face mai repede decat credem noi. Efectul domino 🙂

      Theophyle

      10/02/2011 at 9:23 am

  2. Mai degradant decat atat nu poate fi.(sau sa fiu optimista? 😦 )

    ela

    10/02/2011 at 9:28 am

    • Ela sa fi optimista. Cand dai cu matura faci mai iese si praf!

      Theophyle

      10/02/2011 at 9:31 am

  3. Asa cum am promis, incerc un comentariu pe baza linkurilor date de Ela si de Cedric.

    Doua fragmente trebuie retinute din articolele semnalate:

    1. „Debandada din vămi este expresia dizolvării ierarhiei militare în balta influenţelor locale. Suntem martorii muţi ai unei descentralizări oculte care înseamnă abandonarea resurselor în ghearele baronilor. Statul s-a tribalizat, avem cetăţi-oraşe, judeţe-ducat şi baroni cu norme de tip feudal: sprijină regele în războaiele electorale dacă li se garantează beneficii şi o largă autonomie. Interesul naţional dispare sau e luat în băşcălie într-un stat împărţit în triburi şi în care organizatorii de mitinguri electorale ajung tartori peste trei judeţe şi o vamă.(EDITORIALUL EVZ: Republica baronilor locali).

    2. „Partida lui Vasile Blaga nu este încă pierdută, dar Traian Băsescu s-ar putea să-l ajute să iasă din joc, nu fiindcă poliţiştii din subordinea fostului ministru de Interne au venit înarmaţi la un miting din faţa Palatului Cotroceni şi au strigat „Ieşi afară, javră ordinară”, ci fiindcă a făcut prea multe blaturi, fiindcă vrea să fie în paralel regele vămilor şi regele PDL, fiindcă împreună cu ceilalţi baroni a condus operaţiunea „bani pentru partid”. (Romania libera, Cum vrea regele vămilor să fie şeful PDL).

    Sunt extrem de multe de spus, si comentatorii evz.ro si RL au infipt adinc bisturiul in rana, in doua comentarii de zile mari. As semnala citeva aspecte care tin de arhitectura interna a partidelor, de raportul centru-periferie si de viitorul PDL.

    1. PDL-ul trece acum, cu scandalul vamilor, prin ceea ce trece PSD de mai demult, din epoca baronilor locali pe care ii critica ILiescu. Partidele intra pe mina potentatilor locali care aduc voturi si care uneori sunt sau isi pun oameni ide incredere vicepresedinti sau ministri. La PSD nu se ia nici o decizie fara consultarea baronetului local care adsuc e voturile cumparindu-le cu sacosa cu ulei si faina. Nici chiar Iliescu nu mai poate face mare lucru la PSD daca se opune „teritoriul”, de unde vin voturile. Cum a ajuns teritoriul sa aiba atita putere e o alta discutie, si ea tine de modul cum de distribuie pomenile, prin suveicile economice ale partidelor, firmele care primesc contracte si care apoi reintorc banii la partid ca „sponsorizari” si „donatii”. Partidele au nevoie de vehicule financiare in teritoriu care sa le reintoarca banii incredintati de la buget si baronii din teritoriu cu relatiile lor si cu firmele lor cu interpusi asta fac. Si la PSD si la PDL, si la PNL (PNL-ul e maestru aici, ginditi-va la Fenechiu si Patriciu, dar si la Dan Radu Rusanu) se intimpla la fel. Avem deci de-a face cu o problema structurala a partidelor, care este expresia raportului complicat dintre centru si teritoriu, care sunt legate intre ele prin pixul centrului care atribuie contracte si firmele teritoriului care beneficiaza de ele si intorc banii la centru. Scandalul vamilor arata ca, se pare pina la ora actuala, PDL-ul practica aceeasi schema ca PSD.

    Pentru a iesi din aceasta situatie Basescu a vazut bine: finantare limitata de la buget pentru partidele parlamentare in campanie.

    2. Scandalul vamilor e interesant si pentru ca poate fi coroborat cu ceea ce spunea Basescu cu ocazia mitingului politistilor: „In MAI nu a functionat structura de comanda a puterii”. Vamile si politia sunt structuri militare sau cvasi-militare, in care ordinele se executa, n use discuta. Problema e ca acolo exista o dubla subordonare, militara si politica. Or, ce vedem acum la vami este spectacolul in oglinda de la ce am vazut la Politie: complicitate intre sefi si subordonati, protectie reciproca, obedienta la comanda politica si ignorarea raportulrilor ierarhice. Or, asta ne duce cu gindul la modul in care vasile Blaga ii numea pe subordonati „colegi”, preferind sa isi exercite comanda numai pe cale politica, si nu pe cale militara. La mintinful politstilor este evident ca ierarhia militara a afost incalecata de cea politica si ca, desi au fost semnale, ministrul numit politic s-a facut ca nu vede o iminenta incalcare a regulamentelor militare. Intrebarea este: de ce?

    3. Si ajungem si la viitorul PDL: pentru ca ministrul Blaga si acolitii lui folosesc verticala politica pentru subminarea ierarhiei militare, in scopul stabilirii unei relatii centru-teritoriu care sa fucnctioneze dupa sistemul: eu, centru, te desemnez in teritoriu ca sef cu o o conditie: sa ma sprijini atunci cind iti cer. Partidele functioneaza asa fara exceptie. Treptat insa, teritoriul isi da seama de puterea lui si incepe sa puna conditii sau sa aiba preferinte. Asa se nasc mirielile lui Blaga la adresa lui Basescu, intrucit Blaga stie ca poate conta pe unii oameni facuti loiali de-a lungul timpului. Nu conteaza ca Blaga pierde functia de ministru, tot ce conteaza e sa existe reteaua. De aceea a preferat Blaga sa isi dea demisia, numai sa fie pastrata reteaua si bani isa curga la partid si reteaua sa raspunda la eventuale comenzi in lupta pentru sefia PDL.

    Problema: incepe sa fie dezmembrata si retaua si, asa cum am vazut aseara pe Hotnews, mare parte din teritoriu, care este inca basescian, se ingrijoreaza la semnalele trimise de Basescu cum ca va parari PDL. se ingrijoreaza activistii simpli si cei care nu sunt in reteaua Blaga, se ingrijoreaza cei marunti, nu pestii mari de la vami.

    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-8288415-inteles-liderii-pdl-din-perdaful-lui-traian-basescu-pasat-ridzi-demisioneze-din-partid-grija-liderilor-locali-daca-isi-presedintele-mana-noi.htm

    Se ingrijoreaza cei mai noi din PDL care nu fac parte din retea sau cei care vor sa isi faca inca reteaua lor si nu au apucat. Cert este ca la PDL se misca teritoriul si nu in sensul dorit de Blaga, caruia ii cad pionii unul cite unul. Nu vreau sa ma hazardez, insa lansez ipoteza ca o parte din banii din vami merg si la PNL si PSD, pentru ca prea bune relatii are Blaga cu cei din Opozitie, prea il lauda. In plus, vamile au fost mult timp fieful PNL-ului, si nu cred ca au fost trecuti pe linie moarta toti oamnii PNL, stiindu-se buna presa pe care Antenele si Antonescu i-o fac lui Blaga si plinsetele lui Blaga dupa alianta DA.

    Una peste alta, trei concluzii la acest comentariu cam lung:

    1. Nu stiu daca Blaga e exact virful piramidei, s-ar putea sa fie un interpus, insa exista toata motivele sa credem ca reteaua vamala raspunde la comanda politica a lui si a acolitilor.
    2. Nu exclud posibilitatea ca o parte din banii din vami sa mearga la partidele din Opozitie, date fiind binele relatii ale tripletei cu PSD si PNL.
    3. Odata cu Igas a inceput remilitarizarea MAI in sensul bun (amintiti-va cite jde demiteri au urmat la o luna dupa scandalul mitinngului, nu toate o data, ci in pilcuri de 2-3 demiteri grele). Acuma cam toata structura de virf e schimbata.
    4. Forta lui Blaga se sprijina pe forta citorva baroni locali care aduc bani si care distribuie functii in teritoriu. Actualmente acestia nu mai au protectie politica de sus si se apara intre ei, la orizontala, transmitind semnale in Parlament si la nivelul grupurilor parlamentare.
    5. Exista si un teritoriu mai putin bogat, insa mai loial lui Basescu si sensibil la semnalale lui. Acest teritoriu e tabara anti-Blaga. Nu conteaza cine conduce acest teritoriu, conteaza ca e anti-Blaga si pro-Basescu. Blaga reprezinta virful fesenist al tripletei si nocivitatea lui nu mai trebuie demonstrata. Eficienta si vechimea in PDL nu sunt circumstante atenuante, dimpotriva.
    6. Unele zvonuri sunt ca virful piramidei nu e Blaga, ci Falca-Udrea. M-as mira, avind in vedere ca nu Falca a facut nimirile in MAI din 2009 incoace.
    7. Cu cit se merge mai departe cu arestarile de la vama, cu atit viitorul PDL e mai senin, chit ca prezentul imediat s-ar putea sa fie extrem de intunecat.

    Cetatean

    10/02/2011 at 9:36 am

    • salut Cetatean 🙂
      un comentariu logic si pertinent bazat pe doua articole la randul lor cu destul de mult bun-simt. Intrebarile interesante ar fi:

      1. cand au inceput anchetele inainte sau dupa plecarea lui Blaga de la MAI.

      2. Au fost anchetele o rutina sau sunt legate de Schengen

      3. Au fost facute din cauze exterioare (presiuni europene) sau chiar lucrurile inceput sa se miste si pe la noi.

      4. Unde se vor opri si daca se va ajunge pana la capul caracatitei.

      5. Clar ca aranjamentele erua „multi-partizane”. Cine sunt beneficiarii „trans-partidici”

      Theophyle

      10/02/2011 at 9:55 am

      • Theophyle :-), salut!

        Stim de la Basescu insusi ca : „acţiunile actuale de la vămi sunt urmare a unei informări privind averile mari ale unor vameşi, document primit în vara lui 2010 de la un serviciu de informaţii, CSAT hotărând atunci să declanşeze operaţiunea „indiferent” de impactul asupra intrării în Schengen”.

        Vara lui 2010, Blaga inca era ministru. Nu stim cind anume vara. Atunci s-a primit raportul. Pina in septambrie reteaua din MAI a ramas neatinsa. Mitingul politistilor si demisia lui Blaga undeva pe 27 septembrie. Apoi incep s acada capete de „colegi”.

        Cred ca au fost facute pentru ca SRI a facut un raport foarte bun. In plus, la ora actuala Schengen in martie e deja ratat, asa ca hai sa taiem cu barda in colegii lui Blaga care se laudau ca au indeplinit 100% cerintele tehnice Schengen.

        Cred ca se va ajunge la capul caracatitei, depinde doar de procurori. Viteza cu care se misa ei e deciziva.

        Cetatean

        10/02/2011 at 10:03 am

    • Salut.

      Am o nedumerire – din comentariu se intelege ca in PSD Iliescu s-ar opune baronetului local. „Nici chiar Iliescu nu mai poate face mare lucru la PSD daca se opune “teritoriul”, de unde vin voturile”. Imi este teama ca avem de-a face cu altceva. In fond acest baronet a fost nascut sub atenta indrumare a lui ilici. Si cum intre PSD si PDL nu sunt mari diferente, amandoua sunt nascute din scoica FSN, avem de-a face cu acelasi tip de politician. In cazul PNL, infiltrarea securista a fost prea puternica iar partidul a fost minat din interior. Astfel, ajungem cu durere, sa descoperim ca singurii curati au fost „naivii” batrani taranisti care au fost distrusi cu manie proletara, Basescu fiind varf de lance, tocmai pentru ca nu au permis infiltrarea prea adanca….

      bujold

      10/02/2011 at 10:50 am

  4. Errata, pina la urma au fost 7 concluzii, nu 3.

    Cetatean

    10/02/2011 at 9:39 am

    • In 2012 PDL (cu Blaga sef sau cu oricine altcineva)va fi salteaua care va incasa ghiulelele opozitiei si nemultumirea populatiei.
      Care e solutia?
      Schimbarea conducerii PDL cu oameni noi nu este o solutie .Populatia nu poate fi convinsa ca avind o pe Monica Macovei in frunte, PDL va deveni mai curat si mai cinstit.
      Solutia e Alba ca Zapada-partid nou,oameni de prima linie noi,fara trecut,fara miros de spaga.
      Ce i lipsea unui partid nou? Organizatiile din teritoriu.
      Iata ca avem semnale ca organizatiile din teritoriu sunt gata sa se lepede de trecut si urmeze drumul aratat de Zmeus (citez din Bleen).
      In perioada urmatoare cred ca organizatiile PDL din teritoriu vor avea suficiente semnala ca sa inteleaga definitiv cine i seful.

      tucu

      10/02/2011 at 10:00 am

  5. Asta e buna, stiti cine e de vina pentru debandada bugetara din Romania? Pentru sutele de mii de bugetari angajati de Tariceanu, pentru miile de speciali care au debusolat bugetul, pentru deficitele uriase ale bugetului cind economia era in crestere? Ei uite ca au aflat ziarisitii din evz: „Impozite mai mari, venituri mai mici pentru români şi mai mulţi şomeri, după doi ani de credit de la FMI.”
    Deci aia de la FMI sint vinovati ca toti guvernantii din Romania din 90 incoace au aruncat cu bani pe fereastra, au umflat aparatul bugetar de avem de zece ori mai multi birocrati ca nemtii la o productivitate de zece ori mai mica, ca milioane de Romani contribuie la pensiile italienilor, spaniolilor, etc, de am ajuns cu un angajat sa care in spate 2 pensionari.

    Aha

    10/02/2011 at 9:49 am

  6. Sal`tare, popor corupt ! 😆

    Ganduri de primavara :
    1. Daca nu ia si regina, ratam mat-ul.
    2. Daca, intre timp, baietii fac o rocada ?
    3. Sau daca ne blocam la…pat ?

    Tzepelica

    10/02/2011 at 9:54 am

    • @timi salut 🙂

      1. nu se ajunge la regina. Chiar nu cred se va face un aranjament de compromis.

      2. Probabil rocada se va face, daca vrem sau nu vrem.

      3. Vom avea un pat.

      4. Pesimist, dar asta este. Cel putin am scapat de hotii mai mici 🙂

      Pacat ca se va termina in coada de peste 😦

      Theophyle

      10/02/2011 at 9:58 am

      • Foarte probabil pat-ul.
        In tara asta nu se merge niciodata pana la capat.
        Indiferent de motive. 😦

        Tzepelica

        10/02/2011 at 10:06 am

  7. @ Cetatean, as avea cateva observatii la cele spuse de tine:
    – nu stiu daca folosesc verticala politica pentru subminarea ierarhiei militare;as spune ca mai degraba isi subordoneaza ierarhia cvasimilitara in vederea asocierii pentru formarea unui grup organizat;
    – nu ma intereseaza noii veniti in politica ce au intrat in partide in scopul organizarii unei astfel de retele intr-o structura a statului insarcinata cu ordinea in societate. Asta trebuie impiedicata prin stabilirea unor competente clare la candidatura ,inclusiv la intrarea intr-un partid.
    – nu e neaparat necesar ca varful piramidei infractionale sa fie seful unui partid sau al statului,cum acrediteaza unii.Grav este ca se permite acreditarea ideii.

    ela

    10/02/2011 at 9:58 am

  8. Buna dimineata,
    „Membrii grupării Blaga rămân reci la avertismentele lui Traian Băsescu şi îşi ascut săbiile pentru viitorul congres, în timp ce democrat-liberalii fideli Cotrocenilor regretă deteriorarea relaţiilor cu şeful statului.”
    http://www.romanialibera.ro/actualitate/politica/basescu-vrea-sa-i-fure-osul-lui-blaga-216294.html

    mar

    10/02/2011 at 10:03 am

  9. Ela, de acord cu observatiile 1 si 3. La observatia 2: deocamdata sa folosim retelele una imptotriva ceilalte, daca exista doua retele in PDL (Blaga versus anti-Blaga), pentru a spori sansele sa se anihileze reciproc.

    Cetatean

    10/02/2011 at 10:05 am

  10. Buna dimineata,
    Oare schimbarile rapide la MAI din vremea coalitiei PDL-PSD au vreo legatura cu aceasta mafie multiramificata/
    Sa se fi speriat atat de tare cei care au dat bir cu fugitii? Cred ca Oprea poate da multe informatii ca de la Dragnea nu ne putem astepta sa vorbeasca.
    Iar Nica a rezistat ceva mai mult timp, facand probabil compromisuri dar multa galagie de fatada.

    cedric

    10/02/2011 at 10:10 am

  11. Cetatean
    Cateva comentarii la concluziile tale:
    1 – nu cred ca in varful piramidei e o persoana
    2 – ca banii din spagile de la vama ajung la toate partidele importante e o certitudine pe care o analiza atenta o poate proba
    3 – schimbarea in masa a conducerii MAI a produce pentru o perioada acea „liniste”. Intr-un orizont de timp destul de apropiat vechile metehne vor reapare, singura solutie e ca o noua schimbare de aceeasi anvergura sa fie facuta la momentul oportun
    4, 5 – nu comentez din principiu, nici Blaga si nici Basescu nu au prezentat si nici nu prezinta interes ca oameni politici pentru mine
    6 – idem 1 si 2 – de bani beneficiaza o „gasca” cu membri din toate partidele importante
    7 – cata vreme in PDL un Visan sau un Boureanu sunt considerati viitorul partidului, acesta este foarte intunecat

    zaPaco

    10/02/2011 at 10:11 am

    • Optiunile politice ni le asumam fiecare, si nu le comentez.
      Cu restul sunt de acord. Nu s-au schimbat toate structurile;ca sa-si pastreze functia, sefii vamilor aveau nevoie de bani,nu de convingeri politice.

      ela

      10/02/2011 at 10:17 am

  12. Saluttare!

    Cucuveaua realităţii urlătoare – Ursu păcălici de lume – ieri, în lipsa bufniţei focoase cu ora, se dădea mare doberman în exerciţiul funcţiei de urlat cu o logică strigătoare la lună: cică ar fi extrem de grav dacă arma anti-vamală e utilizată de Băsescu pentru a ajunge la Blaga, fiindcă asta ar demonstra că au existat condiţiii pentru a se face ordine în sistem, dar s-a preferat protecţia. Auuu!

    Pe limba lui- „iată!”- vinovatul încolţit de serviciu este acelaşi Băsescu, oricum ai da-o sau ai lua-o, cu pălărie sau bălărie, poporul sau boborul ar fi tot un drac… ascultător de aberaţii venite de la o asemenea Bulă de aer fâsâit în eter.
    „Iată!”. Se poate, deci e grav. (pentru cine poate…. să creadă)
    Dobi UrSulică-frânaru, se poate? Ham-ham sau „iată!”, tic verbal- lătrător, se ţine cu dinţii sau colţii de tehnicile fâsâite de manibulare din mandibulă, cum ar fi eternul „de ce acum?”; siiigur că da, niciodată nu e momentul potrivit cu gustul manibulantului. „Mani pulite” nu concordă la noi cu „puli mânate” în veşnica amânare, dar, când se întâmplă totuşi ceva-ceva, apar asemenea bule vopsite să ne explice cum vine aranjamentul cromatic pe fondul de ten grosolan. La fel de mare fâsâială a bulangiilor de presă stătută prin „se ştia de mult” sau „nu s-a făcut nimic până acum”, adică diamentralul opus al momentului acţiunii, dar schelălăieli cu aceeaşi ardoare unde doare.

    Dobi UrSulică-frânaru, dacă se ajunge la Blaga, însemnă că tot timpul cât nu a fost bion, ci rege sau regină, „iacătă!” nu se putea întra la fel în cuşcă, pe lângă bulgogul de strajă patriei.

    Din partea mea, dacă nu-i un rege, poate fi şi regina căţelelor, Bulgoaga Vasilica.

    Chiar aş vrea s-o văd şi pe asta… în cuşcă, oricum s-ar numi şi oricâţi ar încăpea, în timp cât mai util şi pentru cât cucuveaua-Dobi, bufniţa-Cobi, alde Bulă şi Bubulina, alţi interpreţi lătrători-frânari plătiţi, cântă cu jale şi cu lunile, b(u)line sau pline.

    Băşcăliosul

    10/02/2011 at 10:24 am

    • cu „d”: Buldoaga Vasilica

      Băşcăliosul

      10/02/2011 at 10:25 am

      • Salut Băşcăliosule,
        Scris cu ironia specifica pe care subiectii nu o vor intelege niciodata. Astia trebuie atentionati cu tarnacopul. Imi pare bine sa te citesc 🙂

        Theophyle

        10/02/2011 at 11:08 am

        • Resalut, Theophyle!
          E de pe limba băsărească (z)bieritoare.
          În stolul de presă aeriană zburdă tot felul de orătănii… în bătaia vântului şi gustul găinaţului pe antene, zăbăloase cu greutate în vorbe de cioc mare, înghesuite la puping de presă sub colac, ca bubăza Bubi.

          Băşcăliosul

          10/02/2011 at 11:27 am

          • … pe post de ciobănesc mioritic, de râsul actualităţii lui Caragiale… ca Bubi&co.

            Băşcăliosul

            10/02/2011 at 12:00 pm

  13. Mister B, salut! 😆

    Savuros comentariu 🙂 Ce-l mai pling baietii pe Blaga, de parca ar fi la ei in partid, nu la PDL. Ba chiar uneori se comporta de parca ar fi membru al Opozitiei, cum e Crin acum mebru al PSD.

    Cetatean

    10/02/2011 at 10:30 am

  14. `neatza buna Theophyle all 🙂
    Salut City 🙂
    Excelent comentariu(ca de obicei 😉 )
    Ramane o intrebare,Blaga stia sau nu de ceea ce urmeaza sa se intample in vami ? Data fiind pozitia sa,rapoartele care le primea,mi-e greu sa cred ca nu stia(eads,”renovari cu tehnica de urmarire,date despre coruptzia din vami incepand cu 2005,complicitatzi de tot felul intre diverse institutzii-autoritatzi pentru avizele/documentatziile necesare conexe pentru toate activitatzile economice desfasurate prin vama,frontiera si interior,personajele la varf implicate,local/central etc.)
    Inclusiv faptul ca au fost caertitze care au apucat sa transmita cate ceva in teritoriu(din fericire prea tarziu) confirma ca se cam stia.Probabil insa ca s-a crezut prea puternic si efectul unei astfel de mishcari a fost considerat controlabil si cu daune colaterale calculate.Se vede treaba ca aceste calcule au fost greshite.
    O ipoteza dezbatuta a fost aceea ca piratul ar fi fost „contrans”(/santajat)la o reactzie de acest fel,prin actziunea serviciilor,pentru ca doar el ar fi compromis in mod deliberat Sch. pentru ca (ha-ha) nu a facut nimic din 2005 incoace in privintza coruptziei din vami desi avea tone de rapoarte.Ipoteza mi se pare aiurita pentru motivul ca vama este doar o tentacula a caracatitzei mafiei cu trimitere directa la Sch.(oare cate zone nu sunt pe unde se sifoneaza masiv cu unicul scop bani pentru partid/voturi care sa-i tzina la putere-sa luam doar regiile si ni se face parul maciuca)
    Pe scurt,eliminarea interpunerii politicului,evident transpartinic, pe lantzul ierarhic(in cazul asta militar) va duce la curatzenia de primavara 😆
    Posibila mishcare a lui Blaga cred ca a fost anticipata iar lovitura a fost primita direct in plex de toata tripleta.Si ce imi place sa cred este ca nici Udrea/Falca nu se simt prea bine.Cred ca Boc a fost o piesa importanta in meciul asta si s-ar putea ca pdl sa-i fie recunoscator intr-una din zile chiar daca acum nu prea se bucura de-o imagine prea buna.Zic si io. 😆

    mircea

    10/02/2011 at 10:36 am

    • Buna Ziua Mircea 🙂
      Crezi ca vom putea face o curatenie inaintea de Paste? Eu nu!

      Theophyle

      10/02/2011 at 11:10 am

      • Buna Theophyle 🙂
        E greu al naibii,de acord,insa actiunea vama este deja cel mai puternic semnal de pana acum.Probabil (sper) sa fie un plan/strategie care sa continue dinspre granitze inspre centru prin care sa cada ceva piese importante de pe tabla de sah.Altfel e doar o actiune pompieristica,punctuala cu motivatzii,cel putzin aparent,neclare(angajamentul guvernului pe anticoruptzie,lupta din interiorul pdl,insanatoshirea economica,constrangerile fmi,etc. nu stiu)

        mircea

        10/02/2011 at 11:31 am

  15. Ha-ha 😆
    Salut Mister B. 🙂
    Inca un motiv pentru un scurt control „pisihatric” inainte de intrarea in platoul delicios.
    Caracterul felin/canin cu tenta omnivora si coada prinsa-n gheatza primavarateca,un fel de „shemale” tv.

    mircea

    10/02/2011 at 10:56 am

    • Nu-s nebuni, doar ticalosi. Stiu prea bine ce fac.

      Diana

      10/02/2011 at 10:57 am

      • Salut Diana 🙂
        sunt si nebuni si ticalosi!

        Theophyle

        10/02/2011 at 11:10 am

    • Mandibulatoare ordinare!

      Băşcăliosul

      10/02/2011 at 11:43 am

  16. Diana

    10/02/2011 at 10:56 am

  17. razvan

    10/02/2011 at 10:57 am

    • e scrisa de Ursu-limba-lata? sau de vre-n discipol de-al lui?

      ela

      10/02/2011 at 11:03 am

      • nu, e pe bune
        mie mi se pare realist, unora o sa li se para pesimist si prea critic

        razvan

        10/02/2011 at 11:06 am

        • salut razvan 🙂
          bun articolul dnei Ene si chiar adevarat! Ene nui poate fi acuzata ca este un tonomat!

          Theophyle

          10/02/2011 at 11:11 am

        • Razvan, salut!

          E realist, dar e purist. Autorul se asteapta ca PDL sa fie un partid angelic si Basescu sa dirijeze o armata de serafimi. Pe astia ii ai ca partid, cu astia defilezi. Trist, dar adevarat. Cinic spus, ma mir ca a ajuns cu ei pina aici.

          Cetatean

          10/02/2011 at 11:11 am

          • Insa de aici apele trebuie separate irevocabil.

            Cetatean

            10/02/2011 at 11:12 am

  18. Salut mircea 🙂

    Sper si eu ca PDL-ul sa ii fie cindva recunoascator lui Boc si Boc sa mai apuce ziua aia.

    hait ca avem un peste interesant, lider sindical 😆

    http://www.realitatea.net/liderul-sindical-vamal-relu-luca-la-volanul-unui-dodge-de-colectie-vezi-declaratia-de-avere_801818.html

    Cetatean

    10/02/2011 at 10:59 am

  19. Nu ne incalzeste, stiu, dar ma „bucur” ca nici capra vecinului nu e sanatoasa:
    http://www.dw-world.de/dw/article/0,,14829870,00.html
    Sal`tare tutulor.

    victor L

    10/02/2011 at 11:21 am

  20. salut C.

    chiar aici, inca de prin sept. 2009 se vorbea de faptul ca pdl-ul e var primar, daca nu frate cu psd-ul, ca inglobarea pld in pd a fost o eroare de proportii si multe altele; blaga era „iubit” de atunci, chiar daca nu stiam despre el tot ce stim azi
    parerea mea e ca basescu nu a constientizat suficient si din timp ca adevarata mostenire sa politica nu sunt reformele juridice si institutionale (care pot fi bine mersi abrogate intr-o singura zi, cu toata opozitia ue si sua), ci crearea unui partid care sa ofere oamenilor cinstiti o alternativa reala; schimbarea nu se poate produce prin efortul chiar si supraomenesc al unuia singur, poate reusi ca efort colectiv
    sper sa mai aiba timp sa faca ceva in acest sens

    razvan

    10/02/2011 at 11:21 am

  21. am gasit un articol excelent, sper sa va placa!
    http://sareinochi.wordpress.com/2011/02/10/vama-vama-tu-n-ai-mama/

    ela

    10/02/2011 at 11:26 am

  22. buna dimineata
    am senzatia ca prea vedem „conspiratii”in ce se intimpla in vami;
    de ce sa nu privim altfel?
    -sri isi face treaba institutional\
    -csat se sesizeaza si dispune
    -procuratura -dna si dgi-lucreaza institutional si conform procedurilor

    poate ca e vremea sa ne gindim si ca este posibil sa inceapa sa se vada rezultatele a modului de lucru institutional pe care basescu-cel putin la nivel declarativ-il anunta din 2005;poate ca acum nu mai e declarativ,poate ca chiar se lucreaza institutional;
    va reamintesc un lucru: acum citiva ani a fost arestat adjunctul dgi de catre angajatii lui= actiune institutionala conform procedurilor;
    cind lucrezi institutional nu mai ai protectia cuiva sau a ceva ,pur si simplu masinaria isi face treaba indiferent de indivizi

    intamplator

    10/02/2011 at 11:34 am

    • sa ma completez
      pina la urma asa ar trebui sa arate un stat de drept

      intamplator

      10/02/2011 at 11:35 am

  23. Am si eu o recomandare:
    http://sansapentruromania.wordpress.com/

    Cineva care scrie mult mai relevant/bine/cuminte decit mine.

    Tio

    10/02/2011 at 11:38 am

  24. blaga, rämane omul cu 2 fetze– s-au rämane färä.

    sindicalistii, au devenit cei mai mari mafiotzi,

    streang averi si manipuleazä.

    acum este clar dece psd, a fäcut circ in agesi. acolo erau treburile inchegate. un päienjenis, de interlopi, escroci, politzisti si polioticieni.

    asa se explicä, dece vrea sä-l dea jos pe presedinte.

    cred, „cetätzeanE are dreptate;
    nu potzi sä creezi un partid de ingerasi

    urnäresc de aproape 40 de ani
    , politica in germania. nu existä ingerasi in nici un partid.

    sigur noi cei venitzi din est, nu vom vota spd

    niciodatä.

    poate dl. bäsescu , ar fii putut face mult mai multe, dacä acest popor väicäretz, ar fii fost langä el,
    si nu la intins mana , langä coalitzia ticälositä, manipulatzi de sindicalistii interlopi.

    theo

    10/02/2011 at 11:39 am

    • salut Theo 🙂
      Nu vreau partid de ingerasi! Vreau „coruptia politica” din Germania.
      La noi politicienii nu sunt nici pe departe la nivelul celor din germania. Ai nostri sunt talhari la drumul mare!

      Pentru mine toleranta la coruptie de genul la care asistam este 0 (zero)!

      Theophyle

      10/02/2011 at 11:48 am

  25. dece nu este destituit geoanä?

    el cu altzii parsivi; nu respectä legile:

    cei alesi legali in csm,

    trebuiesc numitzi in functzii.

    motiv , ca geoanä sä fie destituit,

    theo

    10/02/2011 at 11:43 am

    • theo,
      Blaga este la fel de parsiv ca cei mai parsivi dintre pesedisti sau penelisti!

      Theophyle

      10/02/2011 at 11:45 am

  26. ‘mneata buna tuturor

    Bune comentarii 🙂

    Incerc si eu cateva opinii:
    1. Probabil ca in vami efectiv au inceput dupa plecarea buldogului: din momentul cand decide CSAT pana se fac planuri pana se pun in miscare … poate Blaga a plecat si pentru a se face anchetele.
    2. este legat de Sch. in sensul ca daca intram acum se amanau anchetele: dupa 2-3 luni de investigatii (=stringere probe) se puteau declansa si arestarile, nu au facut pana nu a fost clar ca nu intram in Schengen; In acelasi timp NU au fost o rutina, rutina erau daca se faceau fara CSAT si SRI.
    3. Se misca si nu prea pana la capat, doar pesti mici, pana acum.
    4. semne sunt ca se opresc la nivel sef de ANV 😦
    5. clar ca sunt transpartinice. Sa vedem, macar in media, cine si cum 🙂 … 😦

    ~Offtopic: Blaga a spus la Congresul de unire cu PLD (Decembrie 2007) „va fi ca pana acum” !!

    CFG

    10/02/2011 at 11:47 am

  27. Iaca si sondajul.Sa vezi si sa nu crezi mai ales privind „esatantionul”, favorit Blaga.
    http://www.ziare.com/vasile-blaga/pdl/vasile-blaga-favorit-la-presedintia-pd-l-sondaj-1074457

    mar

    10/02/2011 at 11:57 am

    • daca il includeau si pe ciinele vasile ,ala ar fi cistigat,e cel mai loial membru pdl si nici nu se ascunde,roade pe fata ciolanul

      intamplator

      10/02/2011 at 12:15 pm

      • Cred ca a murit de moarte naturala.
        Poate ca o sa gaseasca un inlocuitor cu dintii intregi si blana neciuruita de capuse si purici.

        mar

        10/02/2011 at 12:32 pm

    • MAi minunatie, Romanul e mare doritor de liniste. Observ ca nu este sondaj unde cap de lista sa nu fie diversi politicieni care mai de care mai impaciuitori (in traducere adepti ai democratiei si statului de drept Iliescu: coruptie dar fara corupti). O data Basescu plecat, o sa fie o liniste minunata. Antonescu, presedinte conform sondajelor, se va intelege de minune cu Ponta, prim ministru al sondajelor. Alianta de guvernare cu 65% (Uslasii) se vor intelege de minune cu opozitia condusa de un PDL 15% prezidat de impaciuitorul Blaga. DNA, ANI si alte institutii din astea care provoaca scandaluri vor fi desfiintate caci, neindoielnic, sondajele vor arata ca populatia nu are incredere in acestea. Cu toate arestarile astea ba de vamesi, ba de politisti mafioti, ba de senatori pretini cu diversi judecatori, e normal ca sondajele sa indice ca 89% sint convinsi ca Romania merge intr-o directie gresita. Directia buna era aia de pe vremea lui Nastase cind nu era nimeni important arestat, coruptia din tara rezumindu-se la niste controlori de tren.
      Si dupa aia cum sa nu se mire presa de marea infringere a lui Basescu. Pai daca DNA se ocupa si acum de ceva nasi de tren, atunci sa vedeti puzderie de articole despre Invingatorul Basescu.

      Aha

      10/02/2011 at 1:15 pm

  28. Stiu ca e mai pe langa subiect, dar e un subiect inca fierbinte…

    http://www.hotnews.ro/stiri-politic-8289479-institutul-pentru-politici-publice-solicita-demisia-deputatului-dan-pasat-din-parlament.htm

    Poate ar fi mai bine sa-i ceara demisia cei din colegiul unde a fost ales… daca datorita votului lor a ajuns acolo, tot ei ar tb. sa ia atitudine acum, cand se pare ca alesul lor e cam… penal

    Monix

    10/02/2011 at 12:03 pm

  29. @razvan
    http://www.ziare.com/basescu/pdl/marea-infrangere-a-lui-traian-basescu-1074377
    Bun articol, multe adevaruri in el. Nu sunt de acord ca Basescu este infrinat, din contra (vezi noul acord FMI, vezi ultimele declaratii) nu arata a om infrant.

    Situatia politica interna este complicata, nici in USL nici in PD-L nefiind simpla. Datele sunt cam aceleasi din cursul anului trecut, nou ar fi USL, campania anti-coruptie si apropierea Congresului PD-L (lupta premargatoare).
    O varianta ar fi amnarea Congresului, doar poate coace un buboi care atunci cand va exploda va fi mai rau.
    O varianta ar fi campanii anti-coruptie cu mers pana la capat (capete), cu prabusirea unor capete.
    O varianta de referinat este realegerea lui Boc si mentinerea unui statu quo.

    Cu alte cuvinte nu trag nadejde in reformarea PD-L.

    🙂

    O zi buna in continuare.

    CFG

    10/02/2011 at 12:58 pm

  30. ziare, o gurä de mahala.

    guzganii rosii-gälbiori, au si ei ,

    servitorii lor

    theo

    10/02/2011 at 1:01 pm

  31. theo,

    talharii de aici, o fac la nivel f. mare, s-au specializat.

    uite si in frantza,

    oameni din guvern, au fäcut in egipt concediu,

    cu avionul si banii lui mubarac.

    si pitzigoiul lor de presedinte, nu comenteazä,
    decat ,in viitor sä facä concediu in frantza.

    catä IPOCRIZIE!

    theo

    10/02/2011 at 1:05 pm

  32. CURAJUL PRESEDINTLUI BÄSESCU,

    este fenomenal.

    regret cä romanii nu-si dau seama.

    theo

    10/02/2011 at 1:07 pm

  33. mai bine nu ar intra in politica la virf;
    ar dezamagi pe toti cei ce isi pun sperante in el
    cum s-ar zice e din categoria”nascut speranta,mort talent”

    Bilanţul lui Baconschi

    n Despre relaţiile cu Franţa: Am primit o scrisoare cordială de la ministrul francez de externe.

    n Despre relaţiile cu Rusia: Am idei, lucrăm la câteva gesturi simbolice.

    n Despre relaţiile cu Ucraina: Am transmis această dorinţă de conlucrare.

    n Despre relaţiile cu China: Dorim consolidarea unei strategii pe termen mediu a relaţiei româno-chineze.

    n Despre scandalul din vămi, în corelaţie cu aderarea la Schengen: Nu am primit ecouri din cancelariile europene, dar sper că a avut un impact pozitiv.

    n Despre viitorul său: Cred că ar trebui să fiu unul dintre prim-vicepreşedinţii PDL

    intamplator

    10/02/2011 at 1:11 pm

  34. Culmea transparenţei de presă pentru regina balului mascat:

    Când regina află din presă cât de puţini bani i-au parvenit din suma de 130.000 de euro, vărsată interpusului… înainte de turnare.

    Băşcăliosul

    10/02/2011 at 1:13 pm

  35. eu am altä pärere de dl. baconschi,

    si chiar de aici dinafarä.

    eu cred cä este bine venit si bine väzut.

    theo

    10/02/2011 at 1:14 pm

    • de cite ori a fost invitat in vizita in germania?

      intamplator

      10/02/2011 at 1:23 pm

    • Cred ca pe PDL a inceput sa-l doara si in …Falca. 😆

      Tzepelica

      10/02/2011 at 1:27 pm

  36. decand este dl- baconschi ministru?

    VÄ GRÄBITZI- MARELE DEFECT ROMANESC

    theo

    10/02/2011 at 1:27 pm

    • nu graba nu e unul din defectele mele „romanesti”
      dar
      dl baconschi a fost citiva ani buni ambasador la paris,unde avea timp sa construiasca o relatie buna cu franta,sau a construit-0-nu stiu
      cert este ca in 12 12 luni de ministeriat la externe a distrus-o/nu e vorba numai de schengen e vorba de practic-blocarea politicii externe romanesti/nici o initiativa europeana,nici un roman in posturi mai de doamne ajuta in noul serviciu extern al eu,nimic,nimic,nimic….
      si externele par a fi expertiza domniei sale,doar a fost atit de multi ani ambabsador,nu numai infranta

      intamplator

      10/02/2011 at 1:43 pm

  37. BARICADA;

    MULTZUMESC ! f. bun.

    theo

    10/02/2011 at 1:28 pm

  38. Train Basescu pe RRA

    mar

    10/02/2011 at 1:30 pm

  39. Suparat pe inconsistenta prezentarii in presa a actiunilor din ultima perioada. Mai ales ca se incearca intocsicarea cu partidul de guvernamant.
    Cangrena veche tolerata de toate partidele in ultimii 20 de ani
    Oau la pocnit pe Rusanu, Diaconu, Sapunaru, Dinu vama

    mar

    10/02/2011 at 1:33 pm

  40. Saftoiu mare nimenii ca nu a putut sa stea decat c2 zile la un serviciu. Da cu paru

    mar

    10/02/2011 at 1:35 pm

  41. Basescu:
    Se fac afirmaţii abstracte: S-au dat bani la partid. Nu vreţi să spuneţi, dragi justiţiari, care om de la partid? E un joc politic. Nu e vorba de afirmaţia judecătorilor sau procurorilor, ci de afirmaţia unui om care a cerut bani ca să-i ducă nu ştiu unde, la un partid, ca doamna să fie numită la Halmeu. Omul trebuie să spună cărui om politic trebuia să-i ducă banii. Partidul trebuie să aibă o mână de om care să-i ia. Păcat că suntem atât de mărunţi, încât la o acţiune mare încercăm să o politizăm ca şi cum Vama ar fi fost pură până acum. Pentru prima dată cu un partid aflat la guvernare se face o asemenea operaţiune cu intenţia de a nu menaja pe nimeni. Să spună cui au dat şpaga. Au şansa să nu facă închisoare numai să spună cui au dat şpagă.

    cedric

    10/02/2011 at 2:05 pm

  42. Basescu:
    #

    Realitatea e una singură. Era un mare nimeni care se pare că a afirmat la televizor ca preşedintele ştia din 2005 de această operaţiune
    #

    Am primit informaţii de cel puţin două ori pe an despre ce se întâmplă la punctele de frontieră. Era un mare nimeni. Pentru mine este un mare nimeni. Nu a putut să stea decât câteva zile şef la un serviciu de informaţii. Am primit informaţii cel puţin de două ori pe an despre ceea ce se întâmplă în vamă. Nu m-au lăsat indiferent. Instituţiile statului au acţionat. Din 2005 până în prezent sunt 51 de vameşi, sunt 120 de poliţişti de frontieră trimişi în judecată.

    cedric

    10/02/2011 at 2:06 pm

  43. „Eu nu am cedat niciodată la obiectivele anticorupţie. Cele două priorităţi, care sunt prinse într-o hotărâre a CSAT, pe restul nu vi le pot spune: lupta împotriva evaziunii fiscale şi a contrabandei va continua. S-a extins aria în care pot fi folosiţi ofiţeri acoperiţi. Asta nu se putea până acum.”……
    „Celelalte şapte priorităţi din hotărârea CSAT vor produce surprize pentru toţi cei care încalcă legea. Pe baza de probe incontestabile.”

    Doina

    10/02/2011 at 2:06 pm

  44. Basescu:
    Este o încercare de intoxicare uriaşă. Sunt nişte minciuni fără limite. Este evident că şi încercarea asta de a o lăsa la 2009-2010 e o mare minciună. Cangrena e veche şi tolerată de toate partidele care au fost la guvernare. Vă aduceţi aminte de acuzaţiile de trafic de combustibil din timpul războiului din Iugoslavia. Nume precum cele ale lui Ruşanu, Nini Săpunaru, Dinu Vamă, vă mai spun ceva legat de vămi.

    cedric

    10/02/2011 at 2:07 pm

  45. Toate cele de mai sus, le-a declarat la RRA

    cedric

    10/02/2011 at 2:08 pm

  46. magistrala „cand sunt luati la intrebari da boala in ei, cand baga mana la banul public nu”

    mar

    10/02/2011 at 2:08 pm

  47. PDL a pierdut credibilitatea si tb sa actioneze rapid, altfel..
    Alianta nu are decat „jos Basescu, jos Guvernul”.

    mar

    10/02/2011 at 2:13 pm

  48. Imi place, i-a troznit de nu se vad!
    Lotul Halmeu ramane in arest. Nu e de gluma.

    cedric

    10/02/2011 at 2:18 pm

  49. Basescu :
    „Acum PDL plăteşte că nu ţinut cont de ceea ce le-am spus. Că au politizat foarte mult. Plătesc acest cost al nesăbuinţei.”

    Doina

    10/02/2011 at 2:19 pm

  50. Basescu :
    Pentru prima dată cu un partid aflat la guvernare se face o asemenea operaţiune cu intenţia de a nu menaja pe nimeni. Să spui cui au dat şpaga. Au şansa să nu facă închisoare numai să spună cui au dat şpagă.”

    Doina

    10/02/2011 at 2:20 pm

  51. Excelenta interventzia piratului pe rra.Merci @mar 🙂
    Sper sa fie dezvoltata la tvr/stiri la 8.
    Puncte cheie
    -s-a lucrat legislativ pentru punerea in practica a hot.csat -pe primul plan anticoruptzia/evaziunea fiscala
    -cooperarea instituztiilor central/local,actiuni interinstitutzionale coordonate eficient(flagrantul invocat de altzii,a avut efecte putzine) pentru obtzinerea de probe indubitabile
    -infiltrarea de agentzi acoperitzi,pana la rezolvarea legislativa probele astfel obtzinute nu erau luate in considerare.
    -intoxicarea media(tv mogului) care au incercat diversionist culpabilizarea vamilor doar pe ultimii doi ani.
    -colaborarea inculpatzilor ii poate ajuta la diminuarea pedepsei.
    -nu are legatura cu bataliile pdl(sau alte partide),sau cu Sch.Sunt actiuni in folosul tzarii,cf.strategiei elaborate de csat.
    Partea a 2-a(in derulare)
    Chestiuni politice,Pasat,jai etc.

    mircea

    10/02/2011 at 2:22 pm

    • Matura puntea cu ei de la dreapta la stanga, inclusiv extern.Este in forma de zile mari.

      mar

      10/02/2011 at 2:26 pm

  52. „Celelalte şapte priorităţi din hotărârea CSAT vor produce surprize pentru toţi cei care încalcă legea”

    Oare ce mai urmeaza? Abia astept sa vad actiunile duse pana la capat

    cedric

    10/02/2011 at 2:39 pm

    • Omul nu mai are nimic de pierdut si va intra pe urmatorul domeniu vulnerabil. Sa fie fondurile sau justitia?

      mar

      10/02/2011 at 2:44 pm

      • Nu-mi dau seama ce poate face la justitie. Acolo e o increngatura „legalizata”.
        Care fonduri? SIF-urile?
        Dinel Staicu e deocamdata bine mersi.

        cedric

        10/02/2011 at 2:55 pm

        • remember cazul nicolescu; olaf a inteles bine ce a spus alde hrebenciuc,a furat de la eu=bogati , a mai dat ceva si la oameni=saraci.deci e un fel de robin hood

          intamplator

          10/02/2011 at 3:08 pm

        • Fonduri pre si post aderare.Cred ca au aparut rapoartele de audit, si cu banii de la UE nu te joci.

          mar

          10/02/2011 at 3:19 pm

  53. felicitäri! Presedintelui Bäsescu.

    asa se face treabä.

    poate imi spunetzi, acest CSM,,,,,,,,,,dece s-a denigrat, blamat singur

    dece nu functzioneazä:

    se spune; este opera senatului ciumat cu geoanä in frunte??

    cum e posibil???????

    theo

    10/02/2011 at 3:05 pm

  54. Buna Ziua la Toata lumea!
    Postare noua – Aceleasi subiecte!

    Theophyle

    10/02/2011 at 3:10 pm


Comentariile sunt închise.