Politeía

Quis custodiet ipsos custodes?

Ţară mica, cetăţeni dezbinaţi!

Orice fel de infrangere, care poate fi considerata “nationala”, de la infrangerea selectionatei de fotbal si pana la amanarea intrarii in spatiul Schengen devine subiect de polemica a cetatenilor, care traiesc in tara sau in afara ei si cunosc suficient limba romana pentru a injura verbal sau in scris tara si tot ceea ce este legat de domeniul numit natiune. Pe “Politeia” vom vedea mult mai putine injuraturi la adresa “domeniului Romania.Ro.” pentru simplul motiv ca nu trec moderarea. Da, eu sunt cerberul cenzor al prostiilor insailate din rautate, ignoranta sau bravade ieftine ale unor cetateni care sunt dar nu doresc sa fie romani. Fatalitate, s-au nascut romani, deci sunt!

Lucrurile incep sa se complice cand articolele mele sunt publicate si pe alte portaluri, care sunt cateodata mai tolerante decat cerberul din Politeia. Nu are importanta ce scriu, intotdeauna se va gasi o formula care in afara “ad hominem”-ul internetului, celebrat cu sarguinta pe plaiurile mioritice, voi citi si niste injuraturi grosolane, adresate nu numai politicienilor (care deseori le merita cu prisosinta), doamne fereste, ci tarii, natiunii, entitatii romanesti.

Ca nu suntem perfecti este mai mult decat adevarat! Cine este perfect insa in zilele noastre, sau cand a trait pe suprafata globului pamantesc vreun popor de ingeri?

Greu sa nu constati ca ADN-ul societatii romanesti a fost contaminat in clipa cand punctul 8 de la Timisoara nu a fost adoptat si vinovatii nu au fost indepartati. Contaminarea s-a propagat in toate mediile – de la politica, afaceri, armata, politie, societatea civila, etc. Adevarat ca societatea romaneasca are nevoie de un transplant de maduva, fara acest transplant supravietuirea democratica a acestei societati este pusa sub un mare semn de intrebare! Asta nu inseamna ca suntem damnati pentru vesnicie si nici nu are legatura cu faptul ca romanii sunt buni sau rai, maximum se poate spune despre noi ca suntem cei mai smecheri fraieri din univers.

Ultimele articole legate de Orientul Mijlociu mi-au dat posibilitatea sa comunic cu multi romani din tara si din strainatate, de multe ori am primit si mailuri la “redactie”. Majoritatea se aratau deranjati de felul in care unele comentarii scriau despre romani si Romania. Am sa redau un mai primit dintr-un stat in Orientul Mijlociu. Poate mailul respectiv va deschide niste ochi pe la noi aici prin Romania.

“Am citit comentariile de la postul tau de ieri – Izgonirea din Serai, cred. M-au izbit citeva comentarii extrem de nefavorabile la adresa romanilor. Sincera sa fiu, desi nu sint etnic romanca, m-am simtit jignita de aceste comentarii. Am crescut in Romania si toti prietenii mei au fost romani, cu unii dintre ei inca mai tin legatura. Am constatat aceasta atitudine de auto-critica exagerata si distructiva si prin alte locuri, cum ar fi in comentariile la Hotnews, dar de la genul de persoane care frecventeaza blogul tau [ este voraba de contributors.ro] ma asteptam la mai mult.

Acesti comentatori ar fi foarte surprinsi sa afle cum sint priviti romanii in Israel. As vrea sa poata vedea expresia israelianului „de pe strada” (evrei si arabi in aceeasi masura) cind spun ca sint romanca – ochii se aprind apreciativ si complimentele incep sa curga: aha, romanca, pai atunci stii limbi straine si esti culta si gospodina, romanii sint meseriasi excelenti s.a.m.d. Romancele sint considerate foarte frumoase si sint la mare cautare (romancele in general, nu numai evreicele din Romania). Muncitorii romani care au lucrat aici, mai ales in constructii, sint extrem de apreciati. Toate examenele – la facultate, psihometric, licenta de sofer – se dau in toate limbile pamintului in afara de romana – pentru ca „toti romanii stiu limbi straine si nu au nevoie de traducere in romaneste”.

Se mai spune despre romani ca sint „marocanii Europei”. Ne intelegem foarte bine cu marocanii „originali” – si ca temperament si ca gusturi culinare. De fapt, ne intelegem mai bine cu cei originari din tarile orientale decit cu europenii.

Am mai avut, pe ici pe colo, si surprize neplacute. Sint unii care intreaba daca Romania e in Rusia. Cineva m-a intrebat odata daca in Romania exista televizoare. Dar acestea sint cazuri izolate.

Israelienii au redescoperit Romania dupa revolutie. Romania ar putea deveni site-ul turistic nr. 1 pentru israelieni, mai ales de cind s-au racit relatiile cu Turcia. Are un potential enorm, in cea mai mare parte neexploatat. Israel este super-sensibil la orice gest prietenesc, la orice oferta de relatii normale cu alte tari. Ai dreptate, Romania ar putea juca un rol important in OM, daca politicienilor romani le-ar pasa de tara lor macar pe jumatate cit le pasa de scaunul lor.

Subiectul e dureros, chiar si dupa atitia ani de cind traiesc departe de Romania. Cind am fost ultima data la voi, in 2001, am avut un soc. Romanii erau deja mult mai saraci decit la data precedentei vizite, cu numai 5 ani inainte. Daca Israel ar avea resursele naturale ale Romaniei, ar fi raiul pe pamint! Sper sa nu interpretezi gresit ultima fraza – nu e vorba de o „superioritate” a evreilor sau ceva de genul asta, pur si simplu innebunesc cind aud romani care sustin ca tara lor nu valoreaza doi bani, iar noi ne chinuim aici cu deserturile, seceta si razboaiele, si tot o ducem mai bine. Cu o asemenea atitudine, Romania chiar n-o sa valoreze niciodata mai mult de doi bani.”

Cred ca mai frumos decat asta nu se poate. Sincer, m-am simtit bine! Am primit cam 20 de mailuri. L-am ales pe acesta pentru ca este edificator. Nu suntem o tara mica, suntem un popor dezbinat. PUNCT!

P.S. Aveti si niste date pe care le puteti privi cu mult umor, cinism si scepticism: 167421-ires-raport-public-patriotism-2011

104 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mda 😦
    Un tov. Iliescu, IMHO, are un rol in dezbinarea noastra 😦 (punctul 8, era bun, da!) dau numai exemplu cu „de regula” din legea restituirii pamantului … si nu numai el.

    Desigur ca si romanii trebuie sa faca un efort sa invete, sa gandeasca ceva mai mult, scuze ca generalizez.

    Cum exemple de mediocritate umana sunt prezente in mai toata media, intransingenta este obligatorie. Nu cred ca se mai poate da o lege a lustratir, trebui the hard way – la vot.

    CFG

    09/02/2011 at 2:31 pm

    • Habar nu ai ce ma enerveaza denigrarea asta. Rautatea si masochismul de care dam dovada cu orice ocazie!

      Theophyle

      09/02/2011 at 2:33 pm

    • CFG, salut! 🙂

      Please, tell me what is that „IMHO” ?!
      Tnx! 🙂

      oldhashu

      09/02/2011 at 2:35 pm

      • IMHO – In My Humble Opinion
        IMO – In My Opinion

        Scriu in engleza la servici …

        CFG

        09/02/2011 at 2:38 pm

        • 😆

          oldhashu

          09/02/2011 at 2:39 pm

  2. Theophyle,

    Nu suntem o țară mică, suntem un popor „mic” ❗

    oldhashu

    09/02/2011 at 2:32 pm

    • Mare pacat, mare 😦 Chiar asa bre? Sa ne vada alti mai bine decat ne vedem noi? Am zece mailuri de acest gen! Cum naiba ne putem uita noi in oglinda?

      Theophyle

      09/02/2011 at 2:35 pm

  3. Ieri am postat o chestie la care n-a reactionat nimeni (pareri din diaspora, adunate de o romanca din Franta).
    Pt. ca mi se pare interesant, imi permit sa reiau, cu cateva fraze selectate :

    “(…)Am crezut întotdeauna că statistic este imposibil ca într-o naţiune de peste 20 de milioane de indivizi să nu găseşti oameni în spatele cărora să se ascundă caractere. M-am săturat de profesionişti, tehnocraţi, retorică şi elite politice. M-am săturat de proiecte macro făcute pe genunchi, de branduri de ţară sau de promovarea turismului românesc. Trăiesc cu ferma convingere că dincolo de toate aceste anti-modele publice, se ascunde altceva.

    După revoluție mi-am construit așteptări. Am așteptat în ’90, în ’96 și în 2004 ca schimbarea politică să producă în societate o asimetrie benefică între partida câștigătoare și reacțiune. Știam că sistemul este corupt, dar speram ca o elită capabilă și conștientă de misiunea ei să învingă inerția noastră istorică și să redea României demnitatea și puterea unei națiuni. Astăzi, am convingerea că acest proiect politic nu mai este cu putință. Clasa politică românească nu mai conține asimetrii. Ea continuă să fie exasperant de simetrică cu ceea ce istoria ultimelor decenii a produs mai rău.

    (…) Din punct de vedere rațional, nu mai am ce să aștept de la destinul țării mele în vremea fără contur ce vine. Și totuși, sper, fiindcă românii, așa cum îi cunosc eu, surprind atunci când nimeni nu mai așteaptă nimic de la ei, când resursele de imaginație s-au epuizat. Părem a fi campionii celui de al doisprezecelea ceas.”

    http://www.evz.ro/detalii/stiri/romania-vazuta-de-cei-care-au-ales-strainatatea-920588.html

    Tzepelica

    08/02/2011 at 6:29 pm
    Răspunde

    Tzepelica

    09/02/2011 at 2:35 pm

    • salut @timi?
      nu? de ce crezi ca am postat ceea ce am postat acum?

      Theophyle

      09/02/2011 at 2:44 pm

    • „Am crezut întotdeauna că statistic este imposibil ca într-o naţiune de peste 20 de milioane de indivizi să nu găseşti oameni în spatele cărora să se ascundă caractere.”

      Ba uite ca se poate. Ultimul sondaj cu catindatii la presedintie (si din care il scad pe Basescu ca are deja doua mandate) arata urmatoarea lista: Antenescu, Ponta, Diaconescu, Vadim, Becali, altcineva. Daca imi arata cineva ce calitati de caracter are sleahta asta, eu imi maninc caciula. Deci din 20 de milioane asta e tot ce se gaseste?
      Si ca sa nu ne miram degeaba, la minunatia asta de lista unde eu unul m-as fi asteptat ca la categoria „altcineva” sa se stringa cel putin 95% din optiuni, se string doar 4%. Se pare ca doar 4% din Romani sint de acord cu citatul doamnei din Franta care l-ai dat.

      Aha

      09/02/2011 at 2:45 pm

      • Aha,
        Am pus si datele sondajului pentru a intelege exact pragraful :

        Greu sa nu constati ca ADN-ul societatii romanesti a fost contaminat in clipa cand punctul 8 de la Timisoara nu a fost adoptat si vinovatii nu au fost indepartati. Contaminarea s-a propagat in toate mediile – de la politica, afaceri, armata, politie, societatea civila, etc. Adevarat ca societatea romaneasca are nevoie de un transplant de maduva, fara acest transplant supravietuirea democratica a acestei societati este pusa sub un mare semn de intrebare! Asta nu inseamna ca suntem damnati pentru vesnicie si nici nu are legatura cu faptul ca romanii sunt buni sau rai, maximum se poate spune despre noi ca suntem cei mai smecheri fraieri din univers.

        Theophyle

        09/02/2011 at 2:57 pm

      • Un sodaj poate fi manipulat prin constituirea esantionului si a intrebarilor din sondaj, nu mai spun ca romanii au calitatea fie sa raspunda cum doresti sau sa nu raspunda. Cu alte cuvinte „gunoi bagi, gunoi scoti” numai ca statistica se razbuna urat. Ex. concrete alegerile din 2009 si momentul in care „duduia economia”

        mar

        09/02/2011 at 3:04 pm

        • Statistica din ro e-ntepenita-n formule din „iera” sovietica. Vei obtine gunoi chiar daca bagi Channel no.5

          Gamer

          09/02/2011 at 7:37 pm

  4. Interesant studiul.Trebuie aprofundat.
    Dezbinarea noastra a inceput cu „nu ne vindem tara”. Mult rau ne-a facut Iliescu!

    ela

    09/02/2011 at 2:36 pm

  5. […] This post was mentioned on Twitter by Paul Mateescu and Robert Borislavschi, Politeía. Politeía said: Ţară mica, cetăţeni dezbinaţi! http://wp.me/pBjGD-4yQ […]

  6. Dragilor, „infectia” nu se putea dezvolta pe un organism sănătos!
    Un popor cu „spinare dreaptă” nu stătea încovoiat 50 de ani, mulțumind pentru fiecare lovitură pe care o încasa de la opresor:

    « Înfrățit fi-va veșnic al nostru popor
    Cu poporul sovietic eliberator…»

    Așa suna „Imnul Republicii Popular Romîne” (sic!)!
    „Servit” în fiecare zi de școală, la început și la sfârșit! Din 1948 până în 1965…

    Din 1965 până în 1989 controlul a fost ceva mai subtil, prin mâna unui maniac imbecil, ajutat de gașca lui de ticăloși…
    Apoi au venit specialiștii în manipulare, superscolitii în propaganda mincinoasă, așii in răstălmăcirea albului în negru!

    oldhashu

    09/02/2011 at 3:16 pm

    • Aferim 🙂

      Gamer

      09/02/2011 at 7:35 pm

    • Ela si eu traiesc SI acolo. Si eu sunt deziluzionat profund. Nu este suficient sa scri despre asta. Vino aici si incearca sa faci ceva (cel putin o parte dinn timp) VEZI CETATEANUL nostru!

      Theophyle

      09/02/2011 at 3:29 pm

      • Stiu,Theophyle;absolut de acord. O spun si eu in jurul meu,pana ma aude cineva.
        Nu te poti ascunde nici in gaura de sarpe de propriile origini.

        ela

        09/02/2011 at 3:36 pm

  7. buna ziua tutulor,
    autoarea comentariului postat de Theophyle e mai curajoasa cu mult ca mine; si mai sincera. Eu am ascuns nemultumirea ca prea ne asemanam cu idolii iRealitatii in a ne vaicari si a vedea doar relele din jur. Dar cred ca ne place doar s-o citim.

    victor L

    09/02/2011 at 3:21 pm

    • Victore salut 🙂
      nu este singulara. Primesc multe mailuri de acest gen. O sa mai discut despre asta. Asta mi-a placut pentru onestitatea si modestia cu care a scris doamna/domnisoara respectiva.

      Theophyle

      09/02/2011 at 3:27 pm

  8. e subiect incitant;
    romanii nu sunt nici mai buni nici mai rai ca ceilalti;
    problema romanilor cred ca ” e doua”
    nu avem incredere in noi si nu ne sustinem;
    sarim prea usor dintr- o extrema in alta;ex: strainni suntem azi cu nu ne vindem tara isr mine cu sa vina strainii sa ne conduca(apropo de nemti la vama: ce nationalitate a avut pm unei tari care dupa ce a semnat un contract important cu gazprom a devenit consilier al companiei?)
    culmea e ca az dimineata am stat in avion linga un strain stabilit in romania de 8 ani;e mai roman ca multi romani” verzi”;am putut discuta civilizat despre bune si rele ,despre ce am putea face,de ce nu facem;cu un roman nu cred ca s-ar putea;sau totul ii pute sau totul e roz

    intamplator

    09/02/2011 at 3:22 pm

    • Exact intamplator. Romanii nu se sustin unul pe celalat 😦

      Theophyle

      09/02/2011 at 3:26 pm

  9. Salut Theophyle,
    salutare prieteni cetateni.

    Cum spunea un tip care promova Romania si se lovea de urmatoarea intrebare: „I wanted to invest in Romania, but how can I do it when even Romanians blame their country?”

    Andrei

    09/02/2011 at 4:01 pm

    • Salut Andrei 🙂
      Adevarat! Lucrurile trebuie sa se schimbae. Musai!

      Theophyle

      09/02/2011 at 4:37 pm

  10. Urata increngatura „Antonel Bunu, administratorul Alprom, a prezentat apoi instantei mai multe documente contabile, spunand ca acestea dovedesc afirmatiile sale, potrivit carora „familia domnului Fatuloiu avea interese mari la Alprom, care in ultima vreme ajunsese la Catalin Chelu”.”
    http://anticoruptie.hotnews.ro/stiri-anticoruptie-8287075-catalin-chelu-mituitorul-lui-fatuloiu-pus-libertate-instanta.htm

    mar

    09/02/2011 at 4:07 pm

  11. Salutare, re-salutare! 🙂

    Frumoasa si dureroasa postare, Theophyle!

    Sa iti spuna un tinar conservator-liberal roman (recte eu) cum vede problema:

    1. Romanii care au plecat din tara pentru ca erau deziluzionati, strinsi de git de foame sau persecutati, au facut pe dracu’ in patru ca sa se integreze in tarile unde au fugit. Exilul a scos din ei ce aveau mai bun (si aveau, slava Domnului!) si si-au pus toata energia in slujba unui ideal care nu mai era legat de tara lor. Putini s-au intors si dintre acestia fiecare are motivatia lui personala.

    2. Romanii din tara insa se maninca adesea intre ei. Nu pentru ca ar fi de alta categorie decit primii, ci pentru ca avem in oase, ca popor, si nu stiu de ce, dorinta irepresibila de a ne „descurca” pe seama altora. De fapt stiu de ce, insa nu mai are rost sa insist: comunistii au frint coloana vertebrala a acestui neam, amalgamul de intelectuali patrioti si tarani muncitori si credinciosi. Au frint coloana neamului si au pus in locul ei tradatori de neam, naimiti lenesi si hoti, oameni de doi bani slugarnici si fara Dumnezeu, care s-au perpetuat ca o casta conducatoare (profilul sociologic al elitei PCR imediat dupa preluarea puterii in 1948 si citiva ani dupa arata ca in afara de elementele rusesti, partidul isi recruta slujbasii fideli din otrava societatii de atunci, din oameni care nu erau nimic, nici social nici ca valori) si care au transmis poporului un model pe care si acum il vedem la lucru.

    3. Iar acum ne-a cuprins pe toti o asemenea lehamite si o frenezia in a perpetua modelul omului nou, pentru ca asa inca mai vedem la cei numiti „elitele” societatii, ca am uitat ca odata omul gospodar era stimat in satul lui, ca pina mai ieri proverbul „ai carte, ai parte” functiona (cind Spiru Haret nu era universitate privata, ci ministru), cind munca inca innobila pe om.

    Coloana vertebrala a fost frinta, maduva pervertita, suntem la 21 de ani de la Revolutie si abia-abia societatea da semne ca parca nu ii mai convine marasmul de pina acum. E un desert prin care trecem pentru ca cei pervertiti de vechiul regim sa isi lase oasele in el sau au si ei sansa sa intre in pamintul Canaanului?

    Cetatean

    09/02/2011 at 4:21 pm

    • Cetatene,
      Sa speram ca pana la urma vom avea parte de un transplant!

      Theophyle

      09/02/2011 at 4:38 pm

  12. Ela, e o foiala in scoli si universitati, mama-mama. Azi directorii au fost la inspectoratele scolare, iar Rectorii s-au intilnit pe 28 sau 29 ianuarie si mai ca amenintau Ministrul ca ei nu aplica legea.

    Iese cu scintei.

    Cetatean

    09/02/2011 at 4:34 pm

    • 😆 la ce se asteptau?

      ela

      09/02/2011 at 4:38 pm

    • Dea domnu un incendiu din scanteile lor! magarii!!!

      Theophyle

      09/02/2011 at 4:38 pm

      • Am informatii interesante de la un prieten de liceu: e jale la universitati, jale cu J mare, o droaie de familii sunt atinse de articolul cu nepotismul, sotul/sotia in pozitii ierarhice unul fata de altul isi vor pierde functiile.

        rectorii au incercat ei sa faca pe-a durii si sa dea ei o declaratie comuna, insa legea merge departe cu sanctiunile daca nu se conformeaza. rectorii pot fi destitutiti si mai mult decit atit universitatea isi poate pierde bani isau acreditarile.

        Cetatean

        09/02/2011 at 4:53 pm

  13. Am citeva stiri interesante care merita coroborate:

    1. Pe 17 februarie Voiculescu are ultima etapa a procesului, la ICCJ. Daca ICCJ-ul mentine decizia curtii inferioare, Voiculescu e declarat turnator cu acte in regula. definitiv. Va fi interesant la nivel politic, insa si juridic, ca el a semnat o declaratie cum ca nu a fost turnator. Va fi fals in declaratii si e pasibil de proces si se lasa cu propunere de ridicare a imunitatii.

    2. CSM. Incep pertractarile la Senat. E degringolada, ca baietii nu stiu ce sa faca. Geoana se da mare, insa nu au decit o solutie: revalidarea celor alesi si ramasi dupa decizia Curtii, adica 8. Problema treneaza insa pentru ca in joc e si repreznetanta societatii civile, cica, adica nevasta unui pesedist, care e si rector la Dimitrie Cantemir.

    PSD-istii incearca sa negocieze pentru ea, incercind si…ati ghicit, salvarea si a rectorilor parlamentari, de astazi incompatibili, pe noua Lege a Educatiei.

    http://www.ziare.com/politica/senat/situatia-csm-in-aer-senatorii-nu-se-grabesc-sa-rezolve-problema-1074286

    „Acesta a declarat pentru Ziare.com ca in comisie nici macar nu au inceput discutiile pe aceasta tema, lasand sa se inteleaga ca PSD ar amana intentionat rezolvarea acestei probleme, cerand, la schimb, sprijinul PD-L in rezolvarea problemei rectorilor care intra in incompatibilitate din cauza noii Legi a Educatiei care intra de miercuri in vigoare„.

    Sincer, il cred pe jumate pe Urban, pentru ca PSD nu au ce „rezolva”, senatul nu poate modifica legea educatiei ca sa ii salveze pe Andronescu, Marga si inca doi. Eu cred ca PSD-istii sunt in degringolada, dupa respingerea saneilor, si acum cauta spatiu de manevra pentru pesedista lor civila, omoloaga lui Alistar.

    Nu au tupeul sa nu valideze candidaturile celorlalti 8 judecatori, insa de fapt ei vor sa negocieze cu UDMR si cu citiva independenti sustinerea pentru Corina Dumitrescu, cum a fost si la votul celalalt.

    PDL are sansa sa fie in corpore la vot, nu ca data trecuta, cind au lipsit 5 dintre ei si au trecut Sandeii. Daca iar aud ca lipsesc diversi PDL-isti din senat la votul CSM, ii bag de unde nu vor mai vrea sa iasa!

    Cetatean

    09/02/2011 at 4:51 pm

    • Senatorii PDL vor negocia si vota fiecare cum il duce buzunarul.
      Ieri Basescu Le a transmis-fiecatre pe barba lui. Baietii au inteles si acum incearca sa -si gaseasca calea de scapare.
      Nu vor parasi puterea caci riscul e prea mare dar vor negocia fiecare vot.Daca ar aduce opozitia la putere pe urma nu ar mai avea ce negocia pentru ca s ar crea o siupraoferta de tradatori.
      Despre astia ne facem iluzii degeaba. Nu vor face ce trebue .

      tucu

      09/02/2011 at 5:28 pm

  14. patriotismul vine din patrie.nu poti sa-ti iubesti tara neconditionat ! nimeni nu iti poate cere s-o faci , nici chiar JFK .
    ce pot face eu pentru tara mea , cand vin mazare sau videanu si fac pipi pe mine ?
    totusi , imi iubesc tara impotriva jigodiilor care o populeaza si nu consider aceasta iubire patriotism .patriotismul este o notiune goala , abstracta .

    crisuadi

    09/02/2011 at 5:14 pm

  15. si inca , daca am trai in democratie , as iesi la vot .nu votez , dar nici nu injur !

    crisuadi

    09/02/2011 at 5:17 pm

    • crisuadi,

      nimeni nu-ti cere sa fi patriot si nici sa-ti iubesti tara, poporul, neamul..etc. O faci sau nu este treaba ta.

      De ce insa iti permiti sa o injuri sau sa o denigrezi.

      Nu uita ca uni te pot considera pe tine jigodie pentru ceea ce scri tu acum. Ei sunt jigiodii si tu nu esti. Explica-mi de ce?

      Theophyle

      09/02/2011 at 5:20 pm

      • Nu este vb despre denigrat ci despre relevat adevaruri crunte. Intre nationalismul declarativo-fanfaronardic de sorginte pecerista si recunosterea-asumarea unor realitati dureroase ce alegi? Nici nu mai pomenesc despre faptul ca cei din prima categorie n-o sa fie-n veci capabili sa dibuiasca si sa-nteleaga cauzele. Astfel ca diminuarea-inlaturarea efectelor raman in sarcina generatiilor viitoare.

        ps
        Pt a ma face mai corect inteles dar numai daca-mi permiti o sa-ti adresez o intrebare personala.

        Gamer

        09/02/2011 at 7:05 pm

  16. iesi si voteaza, adi, pentru ca acolo unde tu refuzi un vot, vin fanii lui mazare si a lui videanu si ei voteaza.

    Se va gasi mereu cineva care sa merite increderea ta. Inca traim in democratie si ai posibilitatea de a alege.

    Cetatean

    09/02/2011 at 5:19 pm

  17. Ar trebui, totusi, decelate notiunile.
    A nu se confunda tara cu cei care o populeaza vremelnic, cu poporul.
    Poti sa urasti, de ex., un popor dedat leneviei, hotiei, marlaniei, delatiunii, shpagii (majoritar, desigur) dar nu poti sa-ti urasti tara (muntii, marea, „raul, ramul”) pt. ca n-ai avea de ce.

    Tzepelica

    09/02/2011 at 5:26 pm

  18. buna ziua si aici 🙂 superba fotografia ,,contur in nori,, Teofile …gradina maicii domnului…romanii sunt un neam de individualisti deci mai greu se pot ,,ralia,, sunt de acord cu formularea ta prietene…smecheri fraieri…inteligenti fara viziune…branza buna in burduf de caine…dar la ce ne putem astepta de la un neam caruia vremurile si destinul i-au impus de cele mai multe ori elite false si tradatoare…poporul este o multime naiva si copilaroasa care are nevoie de indrumare iubitoare dar ferma…neavind modele de la un corp de ,,invatatori,, ne agatam de cate un…OM providential,de care am si avut parte ca natiune in multe momente de cumpana ale istoriei noastre…romanii sunt oameni normali cu potential pozitiv..ce ne putem reprosa este insa este prea-rabdarea si prea-iertarea…asi vrea sa fim mai aprigi si mai neiertatori cand vine vorba de interesele noastre esentiale comune…cu alte cuvinte ar trebui sa fim mai…iubitori de natie si comunitate,sa redescoperim credinta adevarata si simpla pe care sa o deosebim de superstitii pagane aduse la rang de religie crestina…si atunci am putea vedea mai limpede dusmanul doborandu-l din vreme.

    emily

    09/02/2011 at 5:37 pm

    • Din nefericire @emily, suntem o tara condusa cam de multicel de „suflete moarte”. Traiesc numai pentru ei, crezand ca vor duce miliardele furate sa-l spaguiasca pe sf. Petru

      Theophyle

      09/02/2011 at 5:39 pm

      • @teofil ;)ai dreptate ,cum se pune un emoticon cu ris amar ? sa ne enervam sa nu lasam mortii sa ne conduca sa nu-i imbalsamam cu demnitati ci sa-i incineram in focul justitiei si sa le imprastiem cenusa in desertul dispretului si neuitarii facatorilor de ticalosii…

        emily

        09/02/2011 at 7:09 pm

    • Am citit. Nimic nu ramane ascuns la infinit si adevarul are metodele lui de a iesi la suprafata intotdeauna. Iar daca PDL nu intelege sa se curate de otrepe singur, atunci poate ca o va face procuratura. Ca nu sunt toti parlamentari ca maestrii MIR si Pasat.

      clemycali

      09/02/2011 at 6:25 pm

      • Buna,clemy!
        Putem doar sa speram sa se curete odata. Parlamentarii fara demnitate si curaj nu stiu ce cauta acolo.

        ela

        09/02/2011 at 6:49 pm

        • @ela servus 🙂 vor trebui sa se curete repede…nu cred ca isi dau seama ce cartof fierbinte este afacerea ,,vamesilor,, ar trebui sa puna umarul ca ancheta sa ajunga pana la capat…pionii piramidei sunt aceiasi poate si caii(sindicalistii) dar celelalte piese ture,nebuni si rege-regine sunt alternativ in timp de toate culorile…daca nu se scot la bara toata garnitura de regine-regi,atunci vor plati numai cei in functii astazi…adica cartoful devine grenada cu cuiul scos aflata in mana pd-l…vor trebui sa-si taie singuri piciorul cangrenat sau sa moara…

          emily

          09/02/2011 at 7:34 pm

  19. Buna seara, buna seara.
    Dureroasa postare Theophyle. Iar cand o citesti fiind departe de tara te doare si mai tare.

    clemycali

    09/02/2011 at 6:22 pm

  20. „Amânarea de către Senatul României a validării celor opt membri ai CSM în legătură cu care Curtea Constituţională a decis în acest fel aduce grave atingeri principiului constituţional al independenţei puterilor în stat şi creează un risc fără precedent atât pe plan intern cât şi din perspectiva angajamentelor asumate de România pe plan internaţional, cu efecte dezastruoase imediate în special legate de evaluările în cadrul monitorizării justiţiei”

    http://www.romanialibera.ro/actualitate/justitie/horatius-dumbrava-csm-trece-printr-un-travaliu-atipic-216264.html

    mar

    09/02/2011 at 6:26 pm

    • Mar, am explicat mai sus de ce vor sa amine PSD-istii (au majoritatea in comisia juridica) validarea CSM.

      Cetatean

      09/02/2011 at 6:53 pm

  21. Salut de seara buna

    Misto sub’ectu’
    … da’ sunt si comenturi sclipitoare

    Caracterizarea (as spune chiar) idilica a acestei tari se potriveste doar Romaniei interbelice. Cu mai multe sau mai putine „importuri” anterioare tanara Romanie de atunci dadea clasa multor natiuni uzate. Si nu numai ca era frumoasa avea si sex-appeal. Au fost suficiente cateva decenii de egalitarism in nimicnicie pt ca posibilii petitori-clienti sa constate ca de sub stratul gros de sulemeneli ‘eftine se iteste dercrepitudinea. Povestea despre maistrii care primeau para-ndaraturi pt repartitia lucrarilor de categorie superioara este (din pacate) adevarata. La fel de adevarata precum promovarea „cadrelor de baza” in vechiul dar si mai noile pcr-uri. Iar dimensiunea „informarilor de bine” catre vechea secu’ se masoara-n zeci si sute de tone. Iar la semnaturi gasesti colegi, camarazi, prieteni, nepoti, veri, cumnati, cuscri, surori, frati, parinti, iubiti/e, sotii, etc.
    Si peste toate acestea
    daca ai putea obtine raspunsuri sincere la un chestionar despre comportamentul in societate si atitudinea fata de legi/norme/cutume ai descoperi cu stupoare cum pt peste 80% dintre posesorii de cetatenie ro, premisa de nevinovatie este caduca.

    Gamer

    09/02/2011 at 6:29 pm

    • Din pacate povestile despre Romania interbelica sunt povesti 😦

      Se practica „justitie” cu martori mincinosi, alegeri pe liste si cu batai ale alegatorilor, coruptie de jos pana la Rege inclusiv (Carol al II-lea), monopoluri de stat si private, … 😦

      CFG

      09/02/2011 at 6:37 pm

      • Daca este sa comparam cu alte tari, in toate a existat la un moment dat coruptie, jaf, denigrare. Este caracteristic oamenilor.
        Problema este ce facem in astfel de cazuri? Nu trebuie toleranta, pentru ca aceasta va duce la perpetuarea unor fapte / acte / comportamente. Daca nu stim din propriul trecut invatam de la altii. Si mai ales nu renuntam 🙂

        CFG

        09/02/2011 at 6:46 pm

        • Adevarata problema a ro nu este existenta coruptiei, jafului, incompetentei, etc ci dimensiunea* acestor fenomene.

          *se poate citi adancimea

          Gamer

          09/02/2011 at 6:57 pm

      • Acele „povesti” au ajuns sa fie citate pana si-n programele pcr-ului. Realitatile economice de atunci erau incontestabile. Nu era lapte si miere dar cine stia meserie avea traiul asigurat. Si oamenii isi munceau pamanturile proprii iar la Braila se stabilea pretul cu care se vindeu cerealele chiar si-n USA.
        … am putea dezbate pana la sf lumii 🙂

        Gamer

        09/02/2011 at 6:53 pm

  22. „”obligativitatea la pensionare imediata ridica probleme importante cu privire la continuitatea cursurilor si examenelor in anul universitar aflat in desfasurare. De asemeni, actualele norme ale legii educatiei vor genera migrarea profesorilor universitari si a conducatorilor de doctorat spre tarile cu un sistem educational simplificat si eficient (conditii clare pentru obtinerea titlului de conducator de doctorat, proces birocratic simplificat, sistem educational inteligibil si stabil etc.)”

    LOOOOOOOOOOOOOOOOOL, Marga depunindu-si dosarul in strainatate, sa fie acolo conducator de doctorat 😆

    Cetatean

    09/02/2011 at 6:56 pm

    • Unde in Burkina-Faso?

      Theophyle

      09/02/2011 at 6:58 pm

      • Unde va fi platit in …bani lichizi 😆

        Cetatean

        09/02/2011 at 7:03 pm

  23. „Tu ce cauti aici? Tu nu esti roman, nu mai esti cercetator roman. Ce cauti aici, du-te si lucreaza in Statele Unite.”
    http://www.campusnews.ro/stiri-news-8283831-audio-geolog-marin-institutul-oceanografic-din-massachusets-cercetarea-din-romania-este-sub-calcaiul-unei-cizme-incompetentei.htm

    mar

    09/02/2011 at 7:00 pm

    • Venisem de la studii in strainatate si imji dadeam examene in tara. la un examen am fost abordat cu intrebarea: „Nu-i asa ca la noi se invata mai bine?”. M intreba un prof care nu parasise niciodata tara si nu calcase in nici o unuversitate straina nici ca turist.

      Cetatean

      09/02/2011 at 7:04 pm

      • Din pacate sunt multi ca proful de care pomenesti. In urma cu ani am abandonat un master ptr. ca cei care predau erau fosti din anii 80 care pur si simplu nu se puteau raporta la evolutie si schimbare.
        Rau este ca avem oameni de valoare care vor sa se intoarca si nu pot ptr ca exista un dezinteres major si un conflic intre generatii cu goluri majore in pregatire.

        mar

        09/02/2011 at 7:17 pm

      • lasa,nu esti singurul.Fiul meu terminase si in Germania si s-a decis sa -si dea licenta si aici. Decanul facultatii ,fostul maior Mihai (care a si tras in Calea Girocului in 89) , nu a vrut sa recunoasca semnatura decanului Fac de stiinte politice din Marburg,la ale carui cursuri se bulucesc oameni politici din toata Europa.
        Cand i s-a solicitat sa confirme, domnul respectiv a intrebat : cine este acest ilustru necunoscut? – nu avea nimic publicat!

        ela

        09/02/2011 at 7:28 pm

  24. Cetatene,daca ii cauta la lucrari publicate sau,doamne fereste carti editate, nu ar mai avea post nici de asistent. Ia exemplul Androneascai,care nu-i ajunge mai tanarului confrate,actualul ministru,nici la glezna.
    Iasa plece ei acasa,sa se laude imparc,la un sah cu marile lor cuceriri stiintifice.

    ela

    09/02/2011 at 7:05 pm

  25. cuceriri stiintifice my foot! Astia ar pica si examenele de anul I, ti-o garantez ca unul care a dat jde examene in afara!

    Cetatean

    09/02/2011 at 7:07 pm

    • si au o materie atat de plina de praf,de ti se strepezesc dintii! Progres stiintific,incurajarea inovarii? Pah.

      ela

      09/02/2011 at 7:09 pm

    • @cetatean, confirm. 🙂

      clemycali

      09/02/2011 at 7:10 pm

      • 🙂 ma bucur!

        Cetatean

        09/02/2011 at 7:45 pm

  26. Seara buna tuturor.
    Bunicul meu, dumnezeu sa-l odihneasca, m-a sfatuit odata, ca atunci cand cred ca urasc pe cineva sa ma gandesc la o calitate a acelei persoana si daca nu reusesc acest exercitiu sa ma gandesc serios daca merita „ura” mea. Bunicul a facut ambele razboaie si vorbea furmos si de nemti si de rusi. Ii ura pe comunisti ca i-au luat pamantul primit ca veteran, dar spunea ca tot ei au facut posibil ca toti cei 11 copii sa nu se dusmaneasca de la pamant.
    De atunci am tot facut acest exercitiu si nu mi-a parut rau. Doar cunoscand partile „tari” ale adversarilor, poti sa-i invingi.
    @Theo, ce calitati gasim la antonescu & ponta? Ce calitati gasim la vantu, patriciu, voiculescu si iliescu? Ce calitati se gasesc la actuala clasa politica?
    Simpa insiruire a defectelor nu ne ajuta, pentru ca defectele acestor oameni i-au propulsat in centrul vietii politice. Oare „calitatile” nu ar putea sa-i scoata de acolo?

    DanSu

    09/02/2011 at 7:10 pm

    • Buna seara,
      Intram in cautare de motive pentru o concluzie prestabilita? 🙂 … 😦
      (este pe aproape)

      CFG

      09/02/2011 at 7:24 pm

  27. Buna seara .
    In o tara saraca si corupta , normal ca oamenii sa fie suparati si demoralizati .
    Ma intreb mereu , ce valori a cultivat natiunea prin reprezentantii ei , dupa 1989 ?
    Raspund singur 🙂
    1- salvarea unor criminali periculosi si promovarea acestora . Actualmente aproape toti pensionari cu pensi mari peste medie .
    2- imbogatirea prin furt legalizat si etalarea acestei bogatii in vazul public . Ferm convinsi ca „justitia” exista doar cu numele .
    3- ofrirea ca exemple de viata , turnatori ajunsi , fosti detinuti imbogatiti si prostituate de nivel inalt .
    4- mediocritatea si nestriinta acoperita cu diplome indoielnice , cumparate la talciocul sistemului de invatamint mioritic .
    Ma opresc aici Theophyle ca ma iau toti nervii . 🙂
    Fara cei 7 ani de acasa combinat cu reguli morale dictate de bunacuvinta , Romania va fi mereu rusinea UE . Indiferent ce scriu unii care au ajuns pe alte meleaguri . 🙂
    Situatia se schimba doar cu oameni noi si partide noi . Nu exista nici o alta alternativa .

    Ștefan A.

    09/02/2011 at 7:42 pm

    • La buna revedere

      Am un singur amendament
      aceleasi „valori” erau cultivate si-n perioada anterioara.
      In fapt, dupa 89, „invatamintele” capatate-n scoli precum fane babanu (actuala snspa) au fost cu mai mult spor puse-n „practica”.

      Gamer

      09/02/2011 at 7:46 pm

  28. Incredibil, Ela, intimplarea fiului tau!

    Cetatean

    09/02/2011 at 7:44 pm

    • Welcome in the real ro

      Gamer

      09/02/2011 at 7:47 pm

    • ei,intre timp pe marele politolog cu kalasnikov l-au trimis sa se repauzeze,dar raul a fost facut.

      ela

      09/02/2011 at 7:55 pm

  29. Gamer, mie imi spui?! 😦

    Cetatean

    09/02/2011 at 7:48 pm

    • Scuze sincere prietene

      Si la fel de sincer spun ca m-as fi mirat daca intamplarea ar fi fost un caz izolat. Ori daca ar fiul Elei ar fost acceptat.

      Gamer

      09/02/2011 at 7:50 pm

      • Ei,a fost acceptat,dupa ce neamtul si-a umflat penele la ei,in numele onoarei universitare.Cum sa povestesti acolo cinee dobitocul? sau ca licenta de acolo nu-ti era sufucienta,si o voiai si pe asta,asa,numai din patriotism local?

        ela

        09/02/2011 at 7:59 pm

        • Buna Ela
          Mai sunt zeci si sute de cazuri in care respectivii/respectivele s-au lasat pagubasi/e. Fie si datorita comoditatii ori silei fostilor mentori cu mult mai titrati decat „omologii” lor din ro.

          Gamer

          09/02/2011 at 8:09 pm

  30. Buna seara!
    A observat cineva ca norul din poza seamana cu harta Romaniei?
    Tara mica, cetateni dezbinati
    Tara frumoasa, cetateni turmentati
    Tara noastra, cum o schimbam?
    Cu o stampila ne implicam
    Vrei tara mai buna? fii si tu bun
    Nu doar de Paste sau de Craciun
    Imi iubesc tara, chiar de departe
    O vreau schimbata, stiu ca se poate

    Creanga

    09/02/2011 at 7:55 pm

    • Tara o schimbam schimband comportamentul locuitorilor/cetatenilor.
      DAR
      pt a le schimba comportamentul in bine* trebuie ca mai intai sa identificam realitatile si sa ne asumam existenta si amploarea fenomenelor. Este un prim pas pe calea identificarii cauzelor si mai apoi a inlaturarii efectelor. Din pacate succesul pasilor urmatori este conditionat de efectuarea primului. Insa natiunea romana exceleaza in a piti cu sarg gunoiul sub pres. Din „patriotism”, fireste.

      *ceea ce se-ntelege-n tari civilizate ca fiind ~

      Gamer

      09/02/2011 at 8:17 pm

  31. Omule, uite de aia e nevoie de votul prin corespondenta 😉

    Cetatean

    09/02/2011 at 7:56 pm

    • Te-ntreb iarasi:
      sa votezi ce?… adica sa votezi cu cine?

      Gamer

      09/02/2011 at 8:21 pm

  32. Jeffrey Franks la ora 21 pe TVR1

    mar

    09/02/2011 at 8:22 pm

    • astia s-au vb intre ei 🙂

      Gamer

      09/02/2011 at 8:23 pm

  33. salut popor 🙂
    Buna seara
    Postare noua

    Theophyle

    09/02/2011 at 8:27 pm

  34. DSCN2729

    Aici gasiti contul de flickr al Alexandrei, autoarea fotografiei pe care o utilizaţi fără a-i fi cerut permisiunea!

    nelucraciun

    09/02/2011 at 11:18 pm

  35. În conformitate cu legea română a dreptului de autor, acesta este valabil pe toată durata vieţii autorului + 70 de ani. La fel în UE şi în SUA.
    Prietena dvs. se numeşte Alexandra (Anda)?
    Dacă nu, dânsa nu este autoarea fotografiei.
    Dacă îmi daţi o adresă de mail vă pot pune în legătură cu autoarea, să-i cereţi permisiunea măcar acum, în ceasul al 13-lea.

    nelucraciun

    10/02/2011 at 10:44 am

    • 1. aboutread@gmail.com
      2. dreptul de autor trebuie mentionat si inregistrat. Deci daca cele doua nu s-au facut. Nu exista nici un fel de drept de autor.
      3. Dreptul de autor poate fi revendicat numai daca folosirea textului / ilustratiei s-a facut pentru a castiga un bun financiar sau spiritual.

      Restul sunt prostii. Rea vointa si invidie!

      Theophyle

      10/02/2011 at 10:49 am

      • Aici e singura postare făcută de autoare. Dacă vă uitaţi bine observaţi simbolul copyright-ului
        Pct. 2 e fals. Legiuitorul mentionează ca dreptul de autor este valabil si fara nici o atentionare.
        Pct. 3 e fals. Folosirea de materiale cu drept de autor nu e posibila decat in conditii strict determinate de lege. De ex. puteti face o copie pt uz propriu sau in cadrul familiei;puteti face o copie pt uz didactic sau ca proba in justite. Mai e si folosirea cinstita (fair use). Nu va incadrati niciunde. Cititi legea, daca nu ma credeti. O gasiti online. Va voi trimite un mail cu adresa autoarei. Pot sa va pun si o pila.
        Am admirat materialele dvs. Astazi m-aţi dezamagit.

        nelucraciun

        10/02/2011 at 11:57 am

        • nelu dezamagirea este reciproca toate bune!

          Theophyle

          10/02/2011 at 12:00 pm

        • Aici e singura postare făcută de autoare.

          DSCN2729

          Dacă vă uitaţi bine observaţi simbolul copyright-ului
          Pct. 2 e fals. Legiuitorul mentionează ca dreptul de autor este valabil si fara nici o atentionare.
          Pct. 3 e fals. Folosirea de materiale cu drept de autor nu e posibila decat in conditii strict determinate de lege. De ex. puteti face o copie pt uz propriu sau in cadrul familiei;puteti face o copie pt uz didactic sau ca proba in justite. Mai e si folosirea cinstita (fair use). Nu va incadrati niciunde. Cititi legea, daca nu ma credeti. O gasiti online. Va voi trimite un mail cu adresa autoarei. Pot sa va pun si o pila.
          Am admirat materialele dvs. Astazi m-aţi dezamagit.

          nelucraciun

          10/02/2011 at 12:02 pm


Comentariile sunt închise.